View Full Version : Maiskravletråden 30+
<insert_scary_name_here>
01-05-11, 01:20
Da er vi allerede i mai tenk. Ikke lenge til sommeren setter inn for fullt! Bare vi ikke allerede har brukt opp sommeren vår, med det fine været vi har hatt nå de siste ukene...
Denne måneden skal jeg;
-være flinkere til å trene.
-Spise mindre drittmat, og drikke mer vann/mindre pepsi.
-nærme meg neste store målet som er å se 80-tallet på vekten. Som jeg gleder meg til det!
Noen andre som har planer for mai?
Min plan er lesing til eksamen, skriving av hjemmeeksamen og fire dagers ferie i ROMA <3 :D 30. mai er siste eksamen overstått. Gleder meg!
Ha en nydelig mai alle sammen!
Jeg har endelig begynt å gå ned igjen, etter masse opp og ned den siste måneden. Skal fortsette med ren mat og ikke knekkebrød, hele mai.
Hei!
Jeg skal:
- kutte Pepsi Max
- begrense kunstig søtningsmiddel
- trene minst to ganger i uken
- være fysisk aktiv minimum 15 min hver dag
- drikke minst en liter rent vann
Jeg har holdt på i snart tre uker og har hatt positive ketosestix - men ikke gått ned i vekt. Prøvde ketose (Atkins) for flere år siden - da holdt jeg ut i to uker men gikk ikke ned... Jeg sliter imidlertid med motivasjon og tenkte jeg skulle prøve igjen. Har vært litt fysen og absurd trøtt men det begynner å gå over. Litt vondt i hodet av og på. Håper mai blir min mnd!
Jeg har og planer for mai....
- lese til fagbreveksamen
- opereres for carpal tunnel den 18. mai
- bli flinkere til å ikke drikke cola zero
- drikke mer vann og være strengere med kostholdet
- trene mer
Jeg har vært i ketose hele tiden, men ikke gått ned noe særlig i det siste. Snarere gått opp litt. Men nå skal jeg ta rev i seilene.
Mine mål for mai.......
- sykle til og fra jobb ( 7 min ned, og 15 min oppover på hjemtur)
- sykle eller gå hvis det er mere hensiktsmessig enn å ta bil ( egentlig ikke ofte jeg trenger bilen)
- uniform og bunad på 17.mai. Har en stor og en liten bunad å velge blandt. Håper på den minste, bare - 2kg igjen nå.
- lage mye god mat med oppskrifter fra dette forumet.
- Startvekt 31 mars 79,5 ,vekt i dag 1.mai 74,6. Håper å se vekt som er på sekstitallet i mai. Endelig mål 59,9. (Jeg er 160 cm høy,(eller lav))
Skogsmusa!!
jeg har hatt en 3 dagers sprekk :( ikke for jeg er lei lavkarbo men skjedde noe her om dagen så jeg sa til helvette med alt...men nå er jeg på sporet igjen, skal lage eggemelk kakao til frokost....
jeg skal kutte ut sprite zero denne mnd...
grotingeling
01-05-11, 11:09
Det ultimate mål for mai er å gjennomføre følgende:
- Holde meg på toget
- Trene 4 ganger pr uke (1000 minutter tilsammen)
- Unngå kunstig søtning
- Ta med lunch i stede for å kjøpe i kantina på jobb
- Drikke 2-3 L vann pr dag
- Kjøpe sommerklær
Og ellers skal jeg være ute i frisk luft så mye som mulig, om det regner eller er sol :cool:
Hei!
Jeg skal:
- kutte Pepsi Max
- begrense kunstig søtningsmiddel
- trene minst to ganger i uken
- være fysisk aktiv minimum 15 min hver dag
- drikke minst en liter rent vann
Jeg har holdt på i snart tre uker og har hatt positive ketosestix - men ikke gått ned i vekt. Prøvde ketose (Atkins) for flere år siden - da holdt jeg ut i to uker men gikk ikke ned... Jeg sliter imidlertid med motivasjon og tenkte jeg skulle prøve igjen. Har vært litt fysen og absurd trøtt men det begynner å gå over. Litt vondt i hodet av og på. Håper mai blir min mnd!
Kanskje du drikker for lite vann. Leste en gang et innlegg om hvorfor det var viktig å drikke mye vann for å få igang fettforbrenningen. Tror det innlegget er linket i nybegynnertråden. En liter høres litt lite ut syns jeg.
Pass også på at du spiser nok fett.
Uansett, lykke til!
Det hörtes gøy ut med et månedsminuttmål for treningen, giver meg på den!!! :)
1000 minutter trening i mai for meg og! :0)
Er det noen som veit når på dagen en skal tisse på disse ketosestixene?
Det hörtes gøy ut med et månedsminuttmål for treningen, giver meg på den!!! :)
1000 minutter trening i mai for meg og! :0)
Er det noen som veit når på dagen en skal tisse på disse ketosestixene?
For å få best mulig resultat på stixene, må de brukes minst 2 timer etter dagens siste måltid. Altså, minst to timer etter kveldsmaten. =)
Takk for svar! :D
Igår fikk jeg et kompliment av en amnn som generellt er dårlig til å gi komplimenter! Han er verdens snilleste alltså, bare litt dårlgi på akkurat det der.
"hvor mye har du gått ned nå, Jenny? For nå syns det VIRKELIG godt på deg. Synes du er superflink!" :love: Det var veldig godt å høre!
Takk for svar! :D
Igår fikk jeg et kompliment av en amnn som generellt er dårlig til å gi komplimenter! Han er verdens snilleste alltså, bare litt dårlgi på akkurat det der.
"hvor mye har du gått ned nå, Jenny? For nå syns det VIRKELIG godt på deg. Synes du er superflink!" :love: Det var veldig godt å høre!
Ja! Sånne komplimenter er god inspirasjon til å fortsette! Jeg fikk noe liknende av ei jeg ikke hadde sett på 4 mnd. Hun gikk en runde rundt meg, og sa:
Har du vært med på extreme makeover eller noe, for du ser skikkelig bra ut!
Den spontane kommentaren der tar jeg frem når ting kan bli litt vanskelig.
Den varmet veldig. :)
Kanskje du drikker for lite vann. Leste en gang et innlegg om hvorfor det var viktig å drikke mye vann for å få igang fettforbrenningen. Tror det innlegget er linket i nybegynnertråden. En liter høres litt lite ut syns jeg.
Pass også på at du spiser nok fett.
Uansett, lykke til!
Jeg vet ikke helt... Får i meg omkring en liter vann om dagen. Men i tilegg kommer ca halv liter farris og halvannen til to liter svak fun saft. Liker ikke smaken på vann men blir flinkere...
Kan ikke forestille meg at det ikke er nok fett men får forsøke å øke på...
Første helg på lavkarbo og jeg syns det har gått veldig greit egentlig.
:D
da var jeg hjemme etter 2 uker ferie hos kjæresten min, og selv om jeg er mbombesikker på at jeg harr gått opp et par vannkilo sa stefaren min at jeg må ha gått ned.. enda jeg har stort sett spist akkurat det jeg ville/ble servert. ikke dratt den helt ut hele tiden, men karber har det blitt. og lange gåturer. den lengste var på 11-12 km :p
men den nye buksa jeg kjøpte rett før jeg dro har ikke blitt trangere, så det er en trøst. så mai blir vel egentlig det jeg håpte på jeg skulle klare i april, men som jeg ikke hadde sjangs til. tilbake til hverdagen og alt det der.
Jeg skal bare begynne i ny jobb i mai, jeg. Men er spennende nok det og.
Håhå. Jeg hadde bare ett mål for april, og det var å slutte å tenke så veldig på slanking. Jeg klarte det :D om to uker blir jeg 24, og i uke 20 får jeg endelig søke om arbeidsavklaringspenger! hurra!
nå sitter jeg og er litt sur for meg selv. ei visdomstann som har bestemt seg for å presse på. den teite jæveln. :krangle:
Jeg skal bare begynne i ny jobb i mai, jeg. Men er spennende nok det og.
Jeg skal også begynne i ny jobb :) men først må jeg velge hvilken... Tihi!
Jeg er ikke så glad i at folk kommenterer vekten min jeg - er kanskje mest ubehagelig med "nå har du virkelig gått ned mye, må passe deg for ikke forsvinne helt" og lignende fra folk som er MYE tynnere enn meg. Vet ikke helt hvorfor det plager meg men tror det er hentydningen til at jeg bør være fornøyd med fortsatt myr å dra på. Sist var etter forrige graviditet når jeg hadde gått ned fire-fem kilo av 30...
sjokolademomsen
02-05-11, 09:53
Mål for mai:
- forsette med trening
- gå masse fjell turer
- kutte ned på bacongullet
- begynne å øke karbo inntaket i slutten av mai (har planar om å gå over fra ketose til å tenke meir på ein blanding av lav kalori og lav karbo)
Synes månedene flyr så fort! Og TAKK GUD for det! jeg trenger virkelig sommerferie nå jeg.
Mine mål for mai er:
- Komme meg på skolen hver dag
- Jobbe bedre i timene
- Bli flinkere med leksene
- Ikke spise så mye "snop" i hverdagene (brus, krem, og andre lovlige søtsaker)
- Bare handle inn en dag i uka.
- Fokusere litt mindre på alt av høykarbo mat som kroppen skriker etter
og forhåpentligvis nå 65 kilos merket! :)
God Mornings! Idag står det hjemmekos med ungene på sjemaet så da blir det dårlig med trening på dagen men ikveld skal jeg å en venninde svømme og trene vannaerobics! Det gleder jeg meg til! Blir til å gådit og hjem og, ikke langt men DEN verste oppoverbakken hjem da. Vekten fyker nedover og jeg er imponert over effektev av lavkarbo! :love: Trodde aldri det skulle være så lett! Kjappt spørsmål om ketostixene (jaja, jeg vet at jeg burde lese meg opp i bøker MEN alle bøkene på biblioteket er utlånet og det er kø på å få låne dem...) Så lenge en får farge på stixen så er de positive og en er i ketose? Har jeg skjønt det riktig da? Håper det, for da er jeg i ketose uten å en gang prøve på det! :D
Jeg vet ikke helt... Får i meg omkring en liter vann om dagen. Men i tilegg kommer ca halv liter farris og halvannen til to liter svak fun saft. Liker ikke smaken på vann men blir flinkere...
Kan ikke forestille meg at det ikke er nok fett men får forsøke å øke på...
Men da får du sikkert i deg nok væske da ;) Håper det ordner seg. Måler du deg foresten. Du kan gå ned i cm selv om vekta ikke gjør det.
Jeg er ikke så glad i at folk kommenterer vekten min jeg - er kanskje mest ubehagelig med "nå har du virkelig gått ned mye, må passe deg for ikke forsvinne helt" og lignende fra folk som er MYE tynnere enn meg. Vet ikke helt hvorfor det plager meg men tror det er hentydningen til at jeg bør være fornøyd med fortsatt myr å dra på. Sist var etter forrige graviditet når jeg hadde gått ned fire-fem kilo av 30...
Noen har det med sånne kommentarer. Men jeg tror ikke at de er vondt ment. Kanskje de bare prøver å si at de syns du er flott uansett. Kanskje du bør ta det opp med dem at det plager deg?
God Mornings! Idag står det hjemmekos med ungene på sjemaet så da blir det dårlig med trening på dagen men ikveld skal jeg å en venninde svømme og trene vannaerobics! Det gleder jeg meg til! Blir til å gådit og hjem og, ikke langt men DEN verste oppoverbakken hjem da. Vekten fyker nedover og jeg er imponert over effektev av lavkarbo! :love: Trodde aldri det skulle være så lett! Kjappt spørsmål om ketostixene (jaja, jeg vet at jeg burde lese meg opp i bøker MEN alle bøkene på biblioteket er utlånet og det er kø på å få låne dem...) Så lenge en får farge på stixen så er de positive og en er i ketose? Har jeg skjønt det riktig da? Håper det, for da er jeg i ketose uten å en gang prøve på det! :D
Utslag er utslag :D
Jeg var på intervju tidligere i år, og fikk i praksis jobben med en gang. Er bare for 4 mnd, men er en fin avveksling fra den vanlige jobben min. Jeg har konsentrasjonsevnen til en humle, trenger litt pauser fra vanlige jobber inn i mellom, ellers går jeg lei.
Jeg får de kommentarene fra min mor jeg - om at nå må jeg ikke slanke meg mer, det kommer ikke til å bli noe fint. Tror egentlig mest det er fordi hvordan jeg ser ut nå ikke passer med mentalbildet hun har av meg lengre. Velger å ta det som et kompliment, om noe. Jeg har en del kilo ekstra jeg kunne tenke meg å bli kvitt, men innser at mesteparten av det er løs hud - ikke så løs at jeg tenker på operasjon, men nok til at jeg selv ser det som "fett".
Er det foresten noen som har noen gode tips til å stramme opp den lille grevinneslengen min og lår-flabbet?
Var inne skrev opp målene mine for denne mnd, men så ble de borte da jeg skulle poste tråden. Ble litt irritert da.
Men jeg håper at i løpet av mai når jeg - 10 kg på vekta.
Jeg fortsetter å kutte ut kunsting søtning og bakst( så ingen kake til 17 mai)
Drikke nok vann.
Fortsette med trilleturene mine.
Har i dag skrevet opp hvor mange kg jeg gikk ned/opp siden jeg begynte i januar. Mars var en veldig dårlig måned, med en oppgang på hele 2,4 kg.
Men nå som jeg er så streng som jeg er, håper jeg det endelig løsner.
monstermarihone
02-05-11, 16:26
Mars og april har vært ganske dårlige måneder med skikkelig lite motivasjon og selvkontroll, så håper at jeg kan snu på det i mai. Målene for mai er:
- komme i gang med trening to ganger i uka igjen
- Nå 85 kilo og belønne meg selv!
- Slutte å småskeie ut på småting
- planlegge måltider bedre
- drikke mer vann igjen!
Så håper jeg at det hjelper!
Mai allerede? Føles ikke som om det har gått en hel måned siden jeg skrev opp målene for april...! Skal si tiden flyr! Måneden som var gikk i legegreier, jobbing og flytting. Denne måneden får jeg endelig resultater for siste undersøkelser på sykehuset.
Så, målene for mai:
- Fortsette med gode rutiner for veiing, spising og drikking.
- Kjøpe meg verktøy! :cool: (utrolig hva man finner ut at er nødvendig, når man flytter for seg selv...)
- Friske opp garderoben med passelige klær. :)
Dagen i dag har ikke vært en bra dag. Har vært på farten og bl.a besøkt ei god venninne fra tidligere jobb. Hun serverte julekake med smør, og med ost el syltetøy til:o Ikke akkurat lavkarbokost. Spiste litt. Også ble det en pølse i bilen etterpå.
Denne måneden skal jeg:
-fokusere mer på kjøtt, fett og proteiner
-kutte litt ned på grønnsaker
-være mye ute
-grille
-gå på biblioteket
-gå mye turer når det er fint vær (vært flink så langt)
-være mye sosial, uansett hvor mye eksamen som er i luften for venner og kjente :)
-huske at når juni starter så er det ny skravletråd.
grotingeling
02-05-11, 23:37
Første veiedag i mai, og jeg kan rapportere om en nedgang på 2,7kg de siste 6 dagene.
Nå hadde jeg jo en oppgang på 4.6 i påska, men uansett så er det herlig å se vekta tikke i riktig retning igjen :)
Spørsmålet er vel hvordan det vil gå denne uka, for nå er det rett før tante-rød stikker innom igjen :rolleyes:
Kanskje ekstra vanninntak funker denne gangen også?
Hiver meg på her :)
Startet for 6 dager siden, og foreløbig går det utmerket :)
Mine mål for mai:
- innarbeide gode rutiner med lavkarbomaten
- prøve ut noen nye oppskrifter
- ikke sprekke :)
Hiver meg på her :)
Startet for 6 dager siden, og foreløbig går det utmerket :)
Mine mål for mai:
- innarbeide gode rutiner med lavkarbomaten
- prøve ut noen nye oppskrifter
- ikke sprekke :)
Velkommen Caramba :D
Jeg er ikke så glad i at folk kommenterer vekten min jeg - er kanskje mest ubehagelig med "nå har du virkelig gått ned mye, må passe deg for ikke forsvinne helt" og lignende fra folk som er MYE tynnere enn meg. Vet ikke helt hvorfor det plager meg men tror det er hentydningen til at jeg bør være fornøyd med fortsatt myr å dra på. Sist var etter forrige graviditet når jeg hadde gått ned fire-fem kilo av 30...[/quote]
Den der kjenner jeg veldig igjen. "Så fin du har blitt!" Det vil jo si at de syns jeg har vært stygg før! Utrolig frekt og sårende...
Den der kjenner jeg veldig igjen. "Så fin du har blitt!" Det vil jo si at de syns jeg har vært stygg før! Utrolig frekt og sårende...
Jeg tviler svært sterkt på at de mener du var stygg før. Det er nok bare en talemåte. Men skjønner at du tar det slik da.. Bare husk at intensjonen bak utsagnet er positivt ment.
huff.. 1,6 kg opp siden forrige veiedag.. Håper virkelig det bare er vann som henger igjen etter besøket av "tante rød" i forrige uke.. *sukk*
huff.. 1,6 kg opp siden forrige veiedag.. Håper virkelig det bare er vann som henger igjen etter besøket av "tante rød" i forrige uke.. *sukk*
:klem: Det er det helt sikkert!
Jeg kjenner at det er mye som jeg bekymrer meg for og da blir søtsuget og trøstespisingtranger mye større... Regninger som henger etter fordi jeg er arbeidsledig, ferie som ikke er i boks, restskatt for mannen min. Jeg har jo forsåvidt fått meg jobb fra slutten av august med en veldig god lønn (i fohold til jobben og det jeg har tjent før og det jeg får fra NAV nå) så da løser ting seg etterhvert men det er slitsomt likevel. Særlig den kabalen med å få ferien og pengene til å gå opp er litt slitsom må jeg si. Dessuten skal vi til besøke venner i Tvedestrand i helgen og da skal vi på dyreparken så der går det jo noen lapper og... Jaja, det løser seg nok! :) Mannen får jo ihvertfall gode feriepenger men de kommer jo ikke før på junelønna!
Hehehehe, nå skal jeg slutte plage dere med mine problem.
christine76
03-05-11, 11:50
Nå føler jeg presset for å ha noen mål for mai jeg også..
-Veie meg annenhver uke så jeg ikke mister fokus
-Ikke la påskeutskeielsene påvirke kostholdet videre
Tror nok at det holder for meg. Jeg har fremdeles ikke motivasjon til å stramme inn på kostholdet for å prøve å gjøre noe med de siste 5-7 kiloene jeg har funnet ut at jeg vil ned. Så det skal jeg prøve å ikke tenke på.
:klem: Det er det helt sikkert!
Jeg kjenner at det er mye som jeg bekymrer meg for og da blir søtsuget og trøstespisingtranger mye større... Regninger som henger etter fordi jeg er arbeidsledig, ferie som ikke er i boks, restskatt for mannen min. Jeg har jo forsåvidt fått meg jobb fra slutten av august med en veldig god lønn (i fohold til jobben og det jeg har tjent før og det jeg får fra NAV nå) så da løser ting seg etterhvert men det er slitsomt likevel. Særlig den kabalen med å få ferien og pengene til å gå opp er litt slitsom må jeg si. Dessuten skal vi til besøke venner i Tvedestrand i helgen og da skal vi på dyreparken så der går det jo noen lapper og... Jaja, det løser seg nok! :) Mannen får jo ihvertfall gode feriepenger men de kommer jo ikke før på junelønna!
Hehehehe, nå skal jeg slutte plage dere med mine problem.
Huff, er ikke noe morro med så mange små problemer, det vet jeg alt om! Men det ordner seg nok skal du se :)
Ahhhhh eg har vore på trening i dag :D
Klokka inn 45 minutt på sykkel, tredemølle og sirkel. Eg tok berre 1 av dei 2 rundane på sirkel, fordi det er liksom litt kjedeleg, eg har avtalt time på fredag for å få endra programmet mitt til noko eg trivst betre med. Har lyst på litt meire ordentleg styrketrening. Lurer på om eg blir stiv og støl i morgon. Eg har jo ikkje vore på trening på år og dag... nesten. Men no må eg berre prøve litt igjen, og denne veka var ganske fri for andre avtalar (pluss at eg rett og slett ikkje kan spele mitt vanlege spel fordi serveren er nede pga angrep :rolleyes: ).
Eg skal prøve å klare 2 økter på treningssenteret i veka no i mai, innimellom alle andre ting. Vil gjerne bli litt fastare i fisken, og motvirke muskeltap, må rett og slett skjerpe meg, altså! Til hausten skal eg inn i arbeidsretta kurs på dagtid, så da får eg ikkje sjansen lenger, må gjere det no mens eg kan!
De siste 2 dagene har jeg bare tenkte på MAT. Ja, tanta har kommet på besøk og jeg er såååå fysen. Men jeg skal klare å holde meg unna håper jeg. Drikker derfor en del grønn te med fløte for å dempe suget.
Skal bake høykarbo sjokoladekake til et selskap på lørdag og må bare prøve å ikke smake på deigen. Det blir nok tøft, men verden er full av fristelser.
En liten gladnyhet for meg er at i går prøvde jeg en del overdeler som tidligere ikke har passet, men i går passet dem alle:D.
Jeg er så sliten for tida, har mest lyst å bare stappe i meg alskens drittmat. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser siden tenårene, løsningen da var å spise spise og spise. Nå når jeg ikke kan det lengre, er det jammen vanskelig å holde seg på matta. Har ikke søtsug, bare behov for å stappe i meg.Samtidig som jeg ikke har energi til å lage meg et måltid. Jeg satt opp i halve natt søvnløs, så i dag er jeg helt kake, huff.
ruslepølsa
03-05-11, 14:53
Jeg er så sliten for tida, har mest lyst å bare stappe i meg alskens drittmat. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser siden tenårene, løsningen da var å spise spise og spise. Nå når jeg ikke kan det lengre, er det jammen vanskelig å holde seg på matta. Har ikke søtsug, bare behov for å stappe i meg.Samtidig som jeg ikke har energi til å lage meg et måltid. Jeg satt opp i halve natt søvnløs, så i dag er jeg helt kake, huff.
Har ikke lidd av spiseforstyrrelse med kjenner meg igjen det lyst til å stappe i meg.
Har de siste 12 årene av livet mitt gått gjevnt oppover i vekt pga litemosjon og at jeg stappet i meg alt jeg ville/hadde innen armlengde.
Etter at jeg startet på lavkarbo har jeg sluttet med det men lysten er der heletiden.
Har liksom alltid hevet i meg snop eller middags rester mens jeg ryddet kjøkkenet. Spist alt av snopp som sto på bordet i helgen. Laget alt for mye mat(trolig med vilje) så jeg kunne gå å småspise av dette utover kvelden.
Alt dette er det slutt på.(takk og pris)..
Men jeg tar meg selv fortsatt i nesten ubevist plukke opp kjeks eller andre små ting og stappe det i munnen samt smaking(altformye) på middagen. Tror kroppen min automatisk prøver å stappe ting i seg.
er også flink til å kunne spise mye mer en det jeg skal da hue mitt forsatt blir MYE treger mett en magen min. Har derfor innført en liten regel/tips som jeg så her på lavkarbo.
Spis halvparten av matet på tallerkene. Stopp. vent litt. Spørr deg selv. Er jeg egentlig mett eller trenger jeg litt til. Dette har vært veldig nyttig for meg..
Mvh Ruslepølsa..
Kjenner meg igjen i det du sier. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere også, og kan tidvis enda merke at tankene jeg hadde den gang prøver å slå gjennom på dårlige dager. Husk at du kan lage veldig veldig god mat på lavkarbo også, så drittmat trenger man ikke slenge i seg. Skjønner dog at du ikke har energi til å lage til noe etter en søvnløs natt.
Når det gjelder å bare stappe i seg så se tipset til Ruslepølsa. Spis sakte, eller lag noe det tar litt tid å spise (tapas, fingermat, sushi osv.) eller bare spis vanlig mat med pinner! Da tar det lang tid og hodet rekker å bli mett det også. :)
Spisefprstyrrelser... :( Forhåpentligvis klarer jeg å snu tankegangen med lavkarbo. Målet for mai blir derfor: IKKE VÆR SÅ FORBANNA FLINK PIKE! Må passe på å lage "potetsalater" og annet godt tilbehør når jeg skal grille, så jeg ikke sitter og sammenligner min mat med andre sin hele tiden. :o
Idag ble det to treningspass med Wii:en og Zumba! Veldig fornøyd med egeninnsatts men nå er jeg kvalm!
Kan en bli kvalm av for vann?
Så lurte jeg på hvis man kanskje skal ta noen vitaminer og slikt? Er det nødvendig? Eller er det bare for de på ketolyse?
Idag ble det to treningspass med Wii:en og Zumba! Veldig fornøyd med egeninnsatts men nå er jeg kvalm!
Kan en bli kvalm av for vann?
Så lurte jeg på hvis man kanskje skal ta noen vitaminer og slikt? Er det nødvendig? Eller er det bare for de på ketolyse?
Om man har drukket altfor mye vann kan man bli kvalm ja. Jeg har en søster som overdrev væskeinntaket noe intenst før, og det endte med at hun ble kvalm. Men holder du deg til rundt om 2-3 liter så skal det gå fint.
Til tross for tante rød (noe som det virker som om mange har denne uka) så føler jeg meg ikke så oppblåst som jeg pleier. Lurer faktisk på om jeg har gått ned litt også. Eller kanskje selvtilliten bare er bedre for at jeg har fått brunfarge. Uansett, litt fornøyd med meg selv, i alle fall akkurat i dag :D
Mitt mål for mai er:
- Få på meg den trange bunaden min før 17! :P
-Bli flinkere å drikke vann
- Lage minst 1ny rett/bakevare hver uke
Siste måling, ned 2.1kg å slik skal det fortsette .D
Artig at du seier det, Anarko, eg kjenner meg heller ikkje så "vandig" og pløsete denne veka. Men eg hadde ikkje gått ned da...
Jeg kjenner meg enorm jeg nå disse dagene. Ikke har jeg mensen heller, og vekta bare stuper oppover. Jeg skjønner ingenting jeg, spiser jo sånn jeg pleier å gjøre :(
Jeg kjenner meg enorm jeg nå disse dagene. Ikke har jeg mensen heller, og vekta bare stuper oppover. Jeg skjønner ingenting jeg, spiser jo sånn jeg pleier å gjøre :(
Trener du mye? Muskler veier mere enn fett! Kanskje det kan være lurt å måle deg isteden for å veie? :) Skjønner at det er skikkelig demotverende men jeg heier på deg!
Trener du mye? Muskler veier mere enn fett! Kanskje det kan være lurt å måle deg isteden for å veie? :) Skjønner at det er skikkelig demotverende men jeg heier på deg!
Det er liksom det, jeg trener jo ikke.. :(
Artig at du seier det, Anarko, eg kjenner meg heller ikkje så "vandig" og pløsete denne veka. Men eg hadde ikkje gått ned da...
Har attpåtil merkverdig lite menssmerter! *bank i bordet* :D
En av de store problemene med mensen, bortsett fra smertene, er at selvtilliten vanligvis synker noen hakk, men ikke denne gangen, så jeg er blid og fornøyd jeg :) Kjekt at du også ikke føler deg særlig oppblåst :D
Har selv mensen denne uken, men føler meg faktisk litt lettere. Ikke så oppblåst som jeg pleier, så veldig spent på vekta i morgen.
Nupsida: hva med eggløsning?
Har selv mensen denne uken, men føler meg faktisk litt lettere. Ikke så oppblåst som jeg pleier, så veldig spent på vekta i morgen.
Nupsida: hva med eggløsning?
Nei, jeg tror ikke det er det heller, for jeg hadde mensen i forrige uke..
Alle har mensen denne uka :lol:
:lol: Jepp! Og jeg har blitt sjuk oppå der igjen :(
Hehe:D
Alle har mensen, og så er det ikkje SUPERMÅNE engang, LOL :D
Uff nei no burde eg eigentleg rydde littegranne, og sjaine opp kjøkkenet og begynne å tenke på å lage middag. Eg har vore så lat i dag, atte! Har bare dilla rundt, har ikkje peiling på korleis timane har gått... Kjenner meg trøtt enda eg sov ganske bra i natt også. Trur eg skuldar på veret, eg! Det er litt tyngre ver i dag, kjølig og overskya.
Kjøpte tre rå kyllingar på butikken, eg treng vel forsåvidt ikkje bruke alle i dag, da... trur eg puttar nokre bitar i den store deilige jerngryta mi og lar det godgjere seg der i lag med litt grønsaker, krydder, urtar og kanskje litt creme fraiche. Har frisk salvie, estragon og rosmarin, tomat, paprika, kvitløk, broccoli, blomkål, løk... får sjå kva eg ender opp med til slutt.
Syk og mensen er trasige greier. Kan glede de som ikke har oppdaget det enda med denne oppskriften:
http://carbcounter.blogg.no/1300288876_dagens_middagstips_de.html
Det er pizza, noe som det er evigheter siden jeg har spist. Uhyre lite karbohydrater, og skal bli middag i dag. Namnam.
Syk og mensen er trasige greier. Kan glede de som ikke har oppdaget det enda med denne oppskriften:
Det er pizza, noe som det er evigheter siden jeg har spist. Uhyre lite karbohydrater, og skal bli middag i dag. Namnam.
Den så syyykt god ut :) Jeg sjekka mer på den siden hennes, og hun lager også pizzasnurrer med den samme pizza"deigen". De skal jeg i allefall lage :)
Den så syyykt god ut :) Jeg sjekka mer på den siden hennes, og hun lager også pizzasnurrer med den samme pizza"deigen". De skal jeg i allefall lage :)
Den frøkna der har utrolig mye bra!
Har nå spist pizza og kan ikke si meg annet enn meget fornøyd. Bunnen ble ikke sprø, og pga jeg mistet ene egget i gulvet, så ble den ganske så tynn også. MEN det smakte nydelig! Det smakte rett og slett pizza!
dette szå deilig ut, for en fin blogg
grotingeling
04-05-11, 21:18
Jepp - sånn går det når mange damer holder til på samme sted over lengre tid - vi synkroniserer oss :lol:
jeg og mamma hadde alltid samitidig ja :p men nå har jeg det ikke lenger, takk og pris for p sprøyta!
morro med tanitavekt da. jeg har gått opp 4 kg i ferien sier den. men 3 av de er muskler! og det er helt ok :)
Ååhhhh! Jeg viiiiiiiiiiiiiiiiiiil være ferdig slanket! :knegg:
Jeg ser ikke selv at jeg har gått ned, vekten sier jo 13kg på 6 uker og det er jo veldig bra men jeg er utålmodig og det gjelder egentlig ALT jeg gjør da...
Jeg vil, vil,vil, vil, vil, vil se resulteter!
Jeg ser ikke selv at jeg har gått ned, vekten sier jo 13kg på 6 uker og det er jo veldig bra men jeg er utålmodig og det gjelder egentlig ALT jeg gjør da...
Wow, for en resultat. Stå på videre. Det kommer til å synes snart:D
He he, det er ikke de første 20 kiloene vi går ned som syns, det er de neste :rolleyes: Du merker det nok nå som sommertøyet er på vei fram igjen. :)
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wFFZm0s/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFFZm0s/)
Da kan jeg og melde meg inn i "månedsfesten" siden tanterød kom på besøk idag. Exakt 28 dager siden sist gang. For FØRSTE gang i mitt "voksne" liv... Kan jo ikke være noe annet enn lavkarboen og slankingen som stabiliserer hormonene mine?
Jaja, skulle gjerne vært for uten den der tanten, men det er godt å føle at kroppen fungerer!
Seriøst?? SERIØST!?? Da har jeg gått opp to kg på en uke, helt uten grunn!! GAD! jeg aner ikke hva det er jeg gjør feil jeg! *forbanna*
Da kan jeg og melde meg inn i "månedsfesten" siden tanterød kom på besøk idag. Exakt 28 dager siden sist gang. For FØRSTE gang i mitt "voksne" liv... Kan jo ikke være noe annet enn lavkarboen og slankingen som stabiliserer hormonene mine?
Jaja, skulle gjerne vært for uten den der tanten, men det er godt å føle at kroppen fungerer!
Welcome to the club :lol:
Seriøst?? SERIØST!?? Da har jeg gått opp to kg på en uke, helt uten grunn!! GAD! jeg aner ikke hva det er jeg gjør feil jeg! *forbanna*
Kanskje du skulle hatt deg en tanitavekt? (eller hva det heter) Er nok ikke fett du har lagt på deg i alle fall. Har du målt deg?
Kanskje du skulle hatt deg en tanitavekt? (eller hva det heter) Er nok ikke fett du har lagt på deg i alle fall. Har du målt deg?
Tanitavekt? hva er det?
Men, jeg vet ikke hva annet det kan være enn fett. Er nok ikke muskler for jeg trener ikke. Og jeg vet ikke hvor vannet skulle kommet fra? :S Huff..
Dete r en slik vekt som måler vann/fett/muskler osv i kroppen.
Kanskje du binder mye vann for tiden?
Dete r en slik vekt som måler vann/fett/muskler osv i kroppen.
Kanskje du binder mye vann for tiden?
Åå, en sånn ja! jo, kanskje jeg skal få tak i det :)
Men, jeg kan liksom ikke se hva jeg gjør som binder det. ikke har jeg spiste mye salt, ikke har jeg mensen eller eggløsning..
Jeg føler meg kjempeflink i dag! Har ryddet, vasket og shinet hele leiligheten! Vasket mye klær. Laget frokost og middag, og blogget!
grotingeling
05-05-11, 22:22
Flinke Anarko :heia:
Jeg føler meg kjempeflink i dag! Har ryddet, vasket og shinet hele leiligheten! Vasket mye klær. Laget frokost og middag, og blogget!
Flinka! Skulle gi deg en sånn grønn knapp. Men fikk ikke lov :p Hva er bloggadressen din foresten?
Her er bloggen min: http://anarko.blogg.no/
Dere får gå innpå de som vil. Men den er ikke så voldsomt spennende da :)
vært ekstremt sliten siden jeg kom hjem søndag, og det har skjedd ting nesten hver da g så jeg har ikke fått tatt igjen søvn.. idag sovna jeg først på sofaen, med skype på. typen sente meg i seng, jeg satte på alarm som skulle vekke meg etter en time. jeg våkna etter to timer og 20 minutter, og alarmen kan jeg ikke huske å ha hørt... så nå er det egentlig leggetid.. men jeg utsetter den en time hvertfall :p
Jeg treeener og jeg treeener og jeg treeeener og jeg kan ikke få nok! Til mannen min sitt store fortret (sier en slik på norsk? Altså det jeg mener er at han ikke er så glad i det) Han synes jeg er mye borte da, ikke noe mere enn det. Har egentlig lyst å melde meg inn på EVO også men spørs er hvis ikke han får litt angst da...
Jeg har jo masse tid til å trene om dagene nå når jeg ikke jobber men jeg aner ikke hvordan jeg skal få tid til det når jeg begynner jobbe igjen. Kanskje jeg skal spare EVO til da for de har åpent 05.00 til 00.00 og da kan jeg jo trene når det måtte passe meg.
Jeg vil nemlig aldri bli så stor som jeg var igjen, så bilder av meg selv idag som min datter har tatt med min mobil og det var ikke noe særlig... :P
Urk. Ligger på sofaen og diller med to laptoper for øyeblikket. Har litt lyst å gå en tur, men beina er ikke med på det. Vonde som bare det i dag, lurer på om det er fordi det har blitt kaldere igjen.
Jaja, jeg får i alle fall ryddet opp i begge pcene. Den ene har blitt skrudd fra hverandre og fått seg en omgang med støvsuger i tillegg, den var støvete.
Urk. Ligger på sofaen og diller med to laptoper for øyeblikket. Har litt lyst å gå en tur, men beina er ikke med på det. Vonde som bare det i dag, lurer på om det er fordi det har blitt kaldere igjen.
Jaja, jeg får i alle fall ryddet opp i begge pcene. Den ene har blitt skrudd fra hverandre og fått seg en omgang med støvsuger i tillegg, den var støvete.
Hehe, tenkte du multitasket voldsomt siden du hadde to. Men leste lenger ned og såg grunnen der da :)
Jeg gikk kjempelangt forrige lørdag. Over en mil faktisk. Noe jeg er litt fornøyd med. Men kjente det godt i beina både søndag, mandag og tirsdag. Har selvfølgelig vært ute og gått etter det, bare ikke så mye.
Fikk nettopp vite at faren til noen venninner av meg er død, og måtte informere min mor om det, siden hun kjente han også. Usj, triste greier.
Har dere lyst å se forskjellen (som jeg ikke ser... :P )?
Før slankingen begynte:
http://img508.imageshack.us/img508/4885/20110413190519.jpg
By edlajk (http://profile.imageshack.us/user/edlajk) at 2011-05-05
Idag:
http://img851.imageshack.us/img851/6873/20110505221334.jpg
By edlajk (http://profile.imageshack.us/user/edlajk)
Meg sån til vanlig ellers:
http://img222.imageshack.us/img222/5346/20110325192549.jpg
By edlajk (http://profile.imageshack.us/user/edlajk)
Oi, det er jo kjempeforskjell! Bra jobba! :D
Må redigere meg selv, "oppstartsbildet" er faktisk tatt 2,5uker inn i slankingen... *sjokk* Så jeg må faktisk ha vært ENDA større... Hjelpes meg! Dit skal jeg aldri igjen!
Hehe, tenkte du multitasket voldsomt siden du hadde to. Men leste lenger ned og såg grunnen der da :)
Jeg ER kjempenerd, og gjorde akkurat det du trodde jeg gjorde. Satt med både mini-en og den vanlige laptopen. Bruker den ene til ting som ikke krever for mye minne, og så står den andre og kjører prosesser som er litt tyngre. I tillegg streamer jeg TV-serier til TVen gjennom xboxen fra den ene.
Ah, når har jeg fått mannfolket hjem, og han masserer føttene mine. Bedre sånn.
Edla: ser jo kjempestor forskjell! :D Så flink du er :D
Vimsen: Så fint bilde du har fått deg :)
Edla: ser jo kjempestor forskjell! :D Så flink du er :D
Vimsen: Så fint bilde du har fått deg :)
Takk Nupsida :D Det var hyggelig!
Eg vil ha slik rosemønstra pute som Edla har....
Hehehe!
Tusen takk alle sammen :D
Zillah: den forran er fra home & cottage den bak har jeg sydd av stoff fra stoff og stil! :)
Har vært på superkoselig tur til Skagen m gode kolleger.
Bare kosetur, ingen jobbing. Ble nok noe mer karber enn jeg skal ha, men syns summa sumarum at det gikk gangske greit.
Glad fredag, alle sammen! :)
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wFFZm0s/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFFZm0s/)
Edla: kjempeforskjell! Vær stolt!
Kitsu: I like the way you nerd.
Blæ! Jeg vil bare syte litt i dag :( Jeg har vært sjuk, men i dag følte jeg meg litt bedre og reiste på amerikareise (mitt lokale postkontor (post i butikk) er på en kjempeupraktisk plass) for å hente tre iherbpakker. Og når jeg fikk pakkene der så tok jeg de ut av esken, hadde de i sekken. Jeg brettet pappeskene og skulle til å spørre fyren i posten om det var noen plass jeg kunne kaste de. Før jeg rakk å spørre så sa han, "du vet, det er en container oppe i svingen her, altså!". Jeg ble litt tatt på sengen og spurte hvor det var. Da sa han bare "det så ut som du hadde tenkt å legge det igjen der." Jeg ble tatt litt på senga og sa bare nei. Så sa han i en skikkelig ironisk tone "vi kan ta det vi, siden du spurte så fint." Jeg ble faktisk skikkelig lei meg. Jeg vet at dette er big time overfølsomhet, men jeg hadde da virkelig ikke tenkt å legge fra meg papp midt i butikken der. (jeg glemte å si at i tillegg til å være sjuk, har jeg mensen, men det har dere vel alle fått med dere). Så på bybanen tilbake til byen begynte jeg å gråte. Skikkelig også. Vet ikke egentlig hvorfor jeg ble så lei meg. Vanligvis ville jeg jo ikke reagert så kraftig på en sånn liten ting.
Men så på bybanen da, så var det en søt jente på settet på andre siden av midtgangen som spurte om det gikk bra med meg. Og ho prata litt med meg for å få meg på andre tanker. Det er noe man virkelig sjeldent opplever. At noen vilt fremmede bryr seg. Det var så fantastisk å møte et sånt menneske.
Men når jeg kom hjem så var jeg fortsatt litt down og har nå spist masse macadamianøtter og to atkinsbarer. Håper at magen min overlever. Men humøret er bedre da...
Håper dere har en fin kveld :D
Næ, det var vel unødig spydig av han. Han kan vel ikkje vite kva du har tenkt, og om du så hadde "tenkt å legge det igjen" så er det da mange betre måtar å prate til kunden enn som så! Det var nok mannleg pms, tenker eg, og det er det ingen kur mot :p
Men så fint at du traff på ei omtenksom og hyggeleg jente på banen, da. Det er så godt at det framleis fins kjekke folk som tør å bry seg!
Eg har hatt ein fin dag. Måtte tidleg opp til eit møte på morgonkvisten og hadde ikkje sove så godt, for måtte opp og tømme "koppen" fleire gongar i natt, men trass i "syndfloden" bestemte eg meg for å ikkje avlyse avtalen på treningssenteret litt seinare på formiddagen. Så eg køyrde ut og hadde nok ei fin treningsøkt i det fine veret (nei, nei, finvær er jo eigentleg ikkje relevant for trening innandørs, men likevel...) og fikk lagt opp eit nytt program m mykje meire målbar styrketrening som eg gler meg til å jobbe med framover.
Men no vart eg nettopp påmint på kor sur eg vart i går kveld, for etter at eg hadde lagt meg - og altfor seint syns no eg! - så vart eg vekt av at telefonen ringte, og eg vert alltid så nervøs når telefonen ringer om kvelden, for da tenker eg oj, no har det skjedd noko skrekkeleg med eit familiemedlem e.l. Så eg byksar opp av senga naturlegvis og styrtar ned trappa for å svare, men etter sånn 3-4 ring og like før eg har handa på røret, så sluttar det. Vi har nummervisning, og det er eit svært kjent nummer, nemlig frå norsk gallup.
Eg svarer alltid på spørjeundersøkingar. Alltid. Til og med når dei ringer på mobilen og eg har lite batteri. Så snill er eg, altså. Men da dei ringte igjen no nettopp, så var eg aldelesen ikkje snill. Hadde eg anledning til å svare på nokre spørsmål om bankar? Åjada, eg hadde absolutt anledning, men eg hadde ikkje lyst fordi dei vekte meg i går kveld og gjorde meg SUR. Så da så. :p
Zillah samarbeider nemlig IKKJE når ho er sur.
Men no er eg blid igjen, altså, og gler meg til å få ungane i seng så eg kan legge meg til ei ny og forhåpentlegvis roligare natt :sove:
:klem:til alle !
Stakkars søte Vimsen :( Jeg skal ta han for deg jeg! Jeg blir litt sint jeg, for noen som ser særs snillere ut enn deg skal man jo lete litt etter, så å bare frekke seg på den måten er utrolig unødvendig (uansett hvor lite snill man ser ut så gjelder selvsagt vanlig høflighet).
Glad du fikk trøst. Har du lyst så er det bare å ta turen og spille playstation. Så skal jeg lage te til deg :)
Stakkars søte Vimsen :( Jeg skal ta han for deg jeg! Jeg blir litt sint jeg, for noen som ser særs snillere ut enn deg skal man jo lete litt etter, så å bare frekke seg på den måten er utrolig unødvendig (uansett hvor lite snill man ser ut så gjelder selvsagt vanlig høflighet).
Glad du fikk trøst. Har du lyst så er det bare å ta turen og spille playstation. Så skal jeg lage te til deg :)
Naw. Takk snuppa. Så søt du er. Jeg er ganske utslitt nå. Det tok på å hente pakker. Men kanskje jeg er litt sprekere i morra, så kan vi henge litt i finværet. Men kommer gjerne og spiller en dag. Nå tror jeg at jeg skal se en film og så legge meg. :klem: til deg!
Og :klem: til deg og Zillah. Håpa du får sove godt!
Naw. Takk snuppa. Så søt du er. Jeg er ganske utslitt nå. Det tok på å hente pakker. Men kanskje jeg er litt sprekere i morra, så kan vi henge litt i finværet. Men kommer gjerne og spiller en dag. Nå tror jeg at jeg skal se en film og så legge meg. :klem: til deg!
Og :klem: til deg og Zillah. Håpa du får sove godt!
Du er nok mye sprekere i morgen! Søvn hjelper på så mangt! Kos deg med film. Jeg, typen og en kompis har nett sett tegnefilm (Gnomeo and Juliet). Så nå skal vi spille ps3. Vi nerder oss. Og ja, man blir ikke for gammel for tegnefilm.
Du er nok mye sprekere i morgen! Søvn hjelper på så mangt! Kos deg med film. Jeg, typen og en kompis har nett sett tegnefilm (Gnomeo and Juliet). Så nå skal vi spille ps3. Vi nerder oss. Og ja, man blir ikke for gammel for tegnefilm.
Eg elska tegnefilm! Kos dokke :D
Åh, jeg ser at "alle" har mensen, jeg vil ha mensen jeg og!!!!! Er over en uke på overtid, og liker det ikke litt engang!!! Og nei, det er ingen grunn til at jeg skal være så sen, hatt mensen et par ganger siden forrige gang det var skummel action, og den gangen det var action etter det var det trygt. Åh!!
Og jeg kjenner at jeg stresser litt over det nå, og det hjelper jo ikke i det hele tatt det heller!
Men, anyway, mål for mai:
- DRIKKE MER VANN!!!
- fortsette denne ukes gode treningstrend, samt fullføre 30-dagers treninga
- kutte ut småspisingen mellom måltider (hjelper ikke at det er lavkarbo, vøtt)
- nyte langhelgen i Roma. :D
Ikke jeg, er for gammal.:D Så jeg kan ikke skylde på det for vektoppgangen. Nå har jeg i en mnd "vaka" rundt 82 kg. Jeg er så fornøyd med det jeg har oppnådd, at jeg sliter med å være like flink hele tida.
Jeg burde ha målt meg, for flere har kommentert at jeg har gått ned, selv om vekta ikke sier det. Jeg kan jo faktisk ha fått noen muskler;). (trener 3 ganger i uka + pluss sykler 15 min til og fra jobben.
Vil ikke sette noe mål for mai. Skal på en 5 dagers tur til venner i Tyskland, og da kan det bli plunder med å holde dietten. Så forresten kansje å bedrive "skadebegrening" i de 5 dagene.:p
Jeg er så fornøyd med det jeg har oppnådd, at jeg sliter med å være like flink hele tida.
*rekke opp hånda* Døh, vi er to om den altså :rolleyes::o Jeg har visst spist flust med knekkebrød i går og i dag i tillegg til en pose ostepop :o:mad: Jaja. Spist er spist. Ny sjans i morra :D
*rekke opp hånda* Døh, vi er to om den altså :rolleyes::o Jeg har visst spist flust med knekkebrød i går og i dag i tillegg til en pose ostepop :o:mad: Jaja. Spist er spist. Ny sjans i morra :D
Jeg fikk lyst på ostepop :S
Jeg fikk lyst på ostepop :S
Jeg har lyst på mer :o Jaggu bra butikken har stengt!
Jeg har lyst på mer :o Jaggu bra butikken har stengt!
Jepp. Jeg har fått pakke fra iherb og har spist to atkinsbarer :eek: Så nå rumler det i systemet. Men ostepop hørtes sykt godt ut. Men sist jeg spiste det syns jeg det var litt kjedelig. Potetgull derimot var like godt som før. Men jeg har likevel lyst på:rolleyes: Kanskje jeg skal legge meg..
Jepp. Jeg har fått pakke fra iherb og har spist to atkinsbarer :eek: Så nå rumler det i systemet. Men ostepop hørtes sykt godt ut. Men sist jeg spiste det syns jeg det var litt kjedelig. Potetgull derimot var like godt som før. Men jeg har likevel lyst på:rolleyes: Kanskje jeg skal legge meg..
Har alltid likt ostepop bedre enn potetgull. Spørs litt hvilket potetgull og hvilken dip da. En av favorittene på høykarbo var ostetortilla. Kompisen vi hadde på besøk i kveld hadde med seg smash. Kjente jeg hadde veldig lyst på da, men skal det være lavkarbo, så skal det være lavkarbo! Tok derimot litt bacongull som var utrolig salt. Endte med nesten 2 liter vann etterpå, og mye dogåing :P
Æsj, oppdaget nettopp at jeg ikke har spist på ett og et halvt døgn. Sov bort hele gårsdagen, var dårlig, så når jeg kom meg hjem fra jobb sovnete jeg på sofaen og der ble jeg. Ikke har jeg drukket noe annen enn en kopp kaffe heller.
Kroppen min kommer sikkert til å ta hevn for det i dag, jeg kjenner allerede hodepinen komme snikende.
Gå å spis og drikk noe Kitsu *sestrengtpå*
Jeg er i tvedestrand på ferie og storkoser meg! Spiser ikke akkurat lavkarbo men jeg prøver å velge hvilke karbo jeg spiser. det er et valg jeg har tatt og jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele! Jeg har trent hver dag i uken og på mandag blir det trening og lavkarbo igjen! Regner det ikke som en sprekk ben som en velfortjent pause etter 13kg ned på 6 uker!
Gå å spis og drikk noe Kitsu *sestrengtpå*
Har fått i meg noen kopper te, en flaske vann og en flaske Cola Zero, så har i alle fall fått hydrert litt. Fått spist en søt eggroll og dulcita-tomater med smeltet ost på og uten at magen har gjort altfor mye opprør. Får holde det, er ikke helt i lage enda.
Huff.. vekta mi går enda ikke nedover. Aner ikke hva det er jeg gjør galt.. Sitter å lurer på om jeg skal ta meg en utskeielses langhelg, bare får å få det ut av systemet. (fredag til onsdag) Det eneste da er at jeg er redd jeg da kommer til å proppe i meg kjempemye mat å stuper opp i vekt. Er så usikker.. Er ikke så veldig motiverende når vekta bare går oppover og oppover uten at jeg har gjort noe :(
Men, en positiv ting som har skjedd i det siste er at på den lokale slakteren så har de begynt med karbofrie pølser!! Smaker så godt som vanlige grillpølser, og er helt uten karber! Halleluja! :D
Nupsida: *si med god trønderdialekt* RO DÆ NE! ;)
Nå går det mot sommer, da er det veeeeeldig vanlig at vekta stopper litt opp. Det varme været er ofte med på å gjøre så kroppen samler vann. Jeg går som en vannballong hele sommern :o I tillegg til at vi er lagd for å skulle legge på oss om sommern for å overleve den kalde høsten og vinteren. I tillegg har du gått ned så mye at kroppen din kanskje er gått litt i sparemodus? Det er heller ikke uvanlig, husk at jo nærmere man er målet, jo tregere går nedgangen. Ta det med ro, fortsett som før. Mål deg i stedet for å fokusere på vekta, den er bare en indikasjon. Nyt heller all den gode maten du kan spise, drikk vann, gå en tur innimellom og nyt livet :cool:
Det varme været er ofte med på å gjøre så kroppen samler vann. Jeg går som en vannballong hele sommern :o
ROFL! Det måtte eg flire av. Men det er slik for meg også. Eg har alt begynt å merke det (kikk ned på ticker'n min :::gråte::: ), og lurer på om eg må leite fram dei gamle støttestrømpene for å halde føtene mine nokonlunde i sjakk når det blir varmt i sommar - det har jo vore så herleg å kunne bruke sko igjen... Kva kan ein eigentleg gjere for å bekjempe denne grusomme oppsamlinga av vatn? Eg har vore slik sidan eg var tenåring, og mang ein deilig sommardag har vorte meir grusom enn herleg på grunn av dette. :(
Har du nokre gode tips, Vannballong ... nei eg meiner Vaskeklut ?
Har du nokre gode tips, Vannballong ... nei eg meiner Vaskeklut ?
:lol:
Nei vettu. Det eneste jeg kan komme på er egentlig å drikke vann og eventuelt vanndrivende greier som te eller kaffe. Kanskje kan man også få kjøpt noe på apoteket som er ekstra vanndrivende? Ellers så er jo det med å holde seg unna salt mat ganske innlysende, og akkurat det klarer ikke jeg, jeg er altfor glad i salt mat :o Såååeh. Nei. Jeg bare ignorerer vekta og spiser slik jeg vet jeg bør spise og tar livet ganske kult egentlig.
Nå har jeg lagd potetsalat på lavkarbomåten :D Med blomkål i stedet for potet. Åååh, gleder meg til å grille nå!! Omomnom.
I morra skal jeg til manometri :blinke: Det vil si at en sykepleier stikker en slange opp nesa mi og ned halsen for å sjekke musklene i svelg og spiserør for å se om det er tilbakestrømning av magesyre til spiserøret (hallooo, det kan jeg fortelle de at det er, men de må altså prøve likevel). Og så etterpå får jeg en ny slange den veien som skal sitte der i 24 timer for å måle ph-en i magesekken! Merker jeg gruer meg litt nå, jeg har tidenes brekningsreflekser :eek:
Lykke til med slangestyret! (Brekker meg bare tanken...)
Da prøver jeg meg på diett.no for å se hvor mye jeg faktisk får i meg iløpet av en dag! å så langt idag har jeg fått i meg: 108 g fett, 6.99 g karbohydrater og 35.4 g protein. Spennende! :)
Mål til 10.06 (ooj, det er sommer)
- Holde meg til dietten 100%
- Være tøff og bestemt hos legen
Dette blir en bra måned :)
Jeg var egentlig tenkt å ha pizza i dag. Men så var jeg og sambo på coop mega og kjøpte grillribbe, billig rekesalat med lite karber, avokado, salat og alt mulig namnam. Så nå er jeg usikker..
Grillibbe og salat i dag, Anarko. Pizza kan du jo lage i morgon :)
Eg hadde tomatsuppe, hadde eigentleg tenkt å ha noko anna, men eldstemann ville ha tomatsuppe, og det er lenge sidan sist, så da blei det dét.
Så jeg har fått sopp i baderomsvinduet.
Foreldrene mine har stusset litt siden jeg flyttet inn da jeg ikke hadde ventil på badet, bare en liten lufteglipe i vinduet.
Gikk til blokkontoret idag, og tror du ikke at det er ventil hos meg.. En tidligere idioteier har bare prestert å flise den igjen! Ikke rart det ble fuktig, spesielt når dusjen er vendt mot vinduet i tillegg..
Så nå har pappa og jeg endret planer, vi skal kakke ned noen fliser og installere vifte istedenfor å fikse vinduet. For de skal likevel skiftes om et par måneder da det ser ut til at hele denne blokka har vinduer som har blitt dårlige 5 år for tidlig..
Idag laget jeg verdens beste middag! Sellerirotmos, kjøttdeig, løk og ost i form <3
Forresten, noen av dere som har lyst å gå inn på denne tråden å hjelpe meg litt? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1101991#post1101991
Handler om hvor man bør ligge på prosentene på de forskjellige tingene (fett, protein, karber) Var ikke så mange andre som svarte så... Take a look? :D
Idag laget jeg verdens beste middag! Sellerirotmos, kjøttdeig, løk og ost i form <3
Forresten, noen av dere som har lyst å gå inn på denne tråden å hjelpe meg litt? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1101991#post1101991
Handler om hvor man bør ligge på prosentene på de forskjellige tingene (fett, protein, karber) Var ikke så mange andre som svarte så... Take a look? :D
Det høres ut som min form, bare jeg bruker blomkålmos, og litt tomatsaus. Namnam!
Det ble grillribbe! Med mye feit salat!
Jeg lever på farris og Strandamorr i dag. Er slapp og jævlig, for å si det mildt. Måtte bite i det sure eplet og ta en dag fri fra jobb.
jippi. føler meg fin hele dagen. går og legger meg, venter 5 min, plutselig kvalm... og jeg som skal opp klokka 6..
jippi. føler meg fin hele dagen. går og legger meg, venter 5 min, plutselig kvalm... og jeg som skal opp klokka 6..
Usj. God bedring!
Jeg ble plutselig sulten. Så steker en kyllingfilet i biter og har salat (en ganske så god norsk en som jeg fant på mega), avokado, rømmedressing, ost og litt tomatpure sammen med kyllingen...
ser ut til at det kan være blanding av kvalme og sult, for jeg spiste ikke middag.. prøvde med sånn saltgreie som skal kverke mageplager, hjalp litt. stekte osteknekkis da det ble værre igjen, hjalp noe.
nå steker jeg to til som jeg tar med meg sammen med dau cola zero inn på soverommet.. om jeg ikke kan ligge ned (kvalme blir bare værre om jeg ligger) så kan jeg sitte i senga og høre musikk og knaske sakte..
Usja, Sanney :( Håpar du kjenner deg kvikkare og får kvilt deg nok før jobben!
Eg har sove på sofaen i natt (også) for eg har stort kles-rydde-prosjekt på soverommet mitt så senga er satt til side for å få plass til kasser, korger, sekkar og skuffer. (Neida, alt er ikkje mitt tøy, tvert imot, mest ungane sitt som er utvokst. Men litt mitt også.) Tok med ned hodeputa mi og det har vore greit nok, er så varmt at det trengs ikkje dyne.
Eg gikk og veide meg da eg vakna, for å sjå om eg hadde gått ned litt i vekt frå i går, for eg var ganske flink til å drikke i går syntes eg (det blei vel rundt 1 1/2 liter berre på trening, og ein del glass heime), og har tissa masse også. Men nei da, 1 kilo opp! Kor mykje vatn bind ein i musklane etter trening? Tre og ein halv kilo opp frå sist mandag til i dag verkar da drøla mykje? (Eg begynte å trene igjen sist veke i håp om å gå fortare ned i vekt - og bli fast og fin i fisken, lol...)
ble ingen jobb idag. dvs, jeg prøvde. kom meg halveis før jeg innså at det gikk ikke. noen ganger er jeg uggen hjemme men det går over før jeg kommer på jobb.. skjedde ikke denne gangen. i tillegg ble jeg dyvåt av svette av den korte gåturen, heller ikke normalt.. greit jeg blir varm bare noen sier "sol", men ikke så ille...
Det høyrest ut som om det er best å halde seg heime, ja. God betring, Sanney, håpar du blir betre i løpet av dagen!
God bedring Sanney. Og håper du fikk sovet litt Zillah. Jeg sliter litt med det å få sove for tiden og at jeg ikke får sove igjen på en stund dersom jeg våkner. Jeg vet hva det kommer av. Så jeg må bare jobbe meg gjennom det da.
Jeg ser at Lena Beatrice har linket til bloggen din Nupsida! Det er jo litt kult å bli linket til på norges største lavkarboblogg. Du får sikkert mange nye lesere!
God bedring Sanney. Og håper du fikk sovet litt Zillah. Jeg sliter litt med det å få sove for tiden og at jeg ikke får sove igjen på en stund dersom jeg våkner. Jeg vet hva det kommer av. Så jeg må bare jobbe meg gjennom det da.
Jeg ser at Lena Beatrice har linket til bloggen din Nupsida! Det er jo litt kult å bli linket til på norges største lavkarboblogg. Du får sikkert mange nye lesere!
Nei? Det visste jeg ikke! Herregud så gøy! :D
Jeg synes det var rart at jeg gikk fra 20-30 lesere til over 400 på en dag ja, hihi :) Nei, nå ble jeg glad! :D :D :D
Nei? Det visste jeg ikke! Herregud så gøy! :D
Jeg synes det var rart at jeg gikk fra 20-30 lesere til over 400 på en dag ja, hihi :) Nei, nå ble jeg glad! :D :D :D
Du får stikke innom å kommentere hos Lena da ;)
Du får stikke innom å kommentere hos Lena da ;)
Ja, gjorde det nettop ;)
Gud for ei fantastisk dame det der! Merker jeg blir helt varm inni meg av de fine ordene hun skriver: Nadja: jeg synes bloggen din er veldig fin, og inspirerende. Tror du kan være en motivator for alle unge mennesker som sliter med overvekt/spiseproblemer. Fortsett med det du gjør, du kan gjøre større forskjell enn det du aner tror jeg :-)
Gratulerer Nupsida :) Og god bedring Sanney. Det hørtes ikke særlig behagelig ut.
Vimsen: jeg sliter også med søvnen for tiden. Er attpåtil ekstremt mye trøtt... Men vet ikke helt hva som gjør det. Men en kompis foreslo at det kunne være vekkerklokken til sambo som forstyrret meg i dypeste REM søvnen. Så er det så varmt attpåtil at det er ubehagelig å sove på rommet, til tross for at vi har vifte på hele natten. Den etterlengtede sommeren er her, med mine vanlige søvnproblemer og hele pakka :)
Ååååhhh ÆSJ! Jeg hadde jo en "pause" i helgen og det var vel aknskej det dummeste jeg kunde gjort. Sliter skikkelig med motivasjonen nå. Dels fordi vekten har stoppet opp ("bare" 300g i plus etter helgen) og dels fordi jeg ikke føler meg vel i meg selv. Jeg trodde jo mensen kom før helgen men det kom aldri igang skikkelig og nå føler jeg meg bare oppblåst og BÆÆÆÆSJ!
Før jeg begynte å slanke meg så tenkte jeg aldri over hvordan jeg så ut, likte meg selv og var egentlig fornøyd. Slanker meg gjør jeg for helsen sin skyld og det at hef ser bedre ut er jo bare en bonus. Men nå etter jeg har begynt så irriterer jeg meg over valker og bulker og over at jeg ikke ser ut som en barbiedukke NÅ, på en gang!
æsj. føler meg bedre nå, men har oppdaget masse bitt på kroppen.. ligner myggestikk, men jeg har da ingen mygg her inne.. ville jeg hørt. 7 bitt på høyrebenet, 1 på venstre og to på magen.. og klør no inni helvete. jaja, skal til legen imorra uansett, er det no utyske i leiligheten min blir jeg sur.. har allerede sopproblemer på badet etter at en idiot la flis over lufteventilen...
Jeg er så motløs for tida. Jeg vil gå ned...ikke bare stå stille....sukk:( føler jeg har eksperimentert på det meste.....gir snart opp.
Jeg er så motløs for tida. Jeg vil gå ned...ikke bare stå stille....sukk:( føler jeg har eksperimentert på det meste.....gir snart opp.
Ikke gi opp! :) De aller fleste møter platåer. Det eneste som funker er å fortsette jevnt og trutt. Plutselig løsner det!
Lenabeatrice skriver faktisk noe om det der, og i den dur, i kveld. Ta en titt innom bloggen hennes. Ellers så står jo de fleste av oss stille fra tid til annen. Kanskje lurt å ta en titt på hva du spiser som kan gjøre at du stopper opp? Eventuelt hva du gjør forskjellig fra før. Uansett vil det nok uansett løse seg etterhvert. :)
Har nettopp hatt en utrolig ekkel opplevelse :(
Var med 2 venner og sambo i kveld og drakk noe rødvin. Fikk beskjed om at det var litt garvesyre i den, men på smak virket den veldig grei.. Så når vi kom hjem igjen merket jeg litt til halsbrann, men drakk fløte, spiste litt mat, drakk vann, og det virket ok. Drakk litt mer fløte når halsbrannen meldte seg og gikk så og la meg. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg har sovet men våknet av en intens halsbrann, og en følelse av at hjertet ville galloppere ut av brystkassen på meg. Går ut på do og spyr i vinkel, får opp alt og litt til for å si det slik. Brystkassen har roet seg litt nå, men har litt blodsmak i munnen og generellt litt redd og lei meg for det som har skjedd. Har nettopp dusjet og vil ikke legge meg igjen i tilfelle det skjer igjen. Vil ikke vekke sambo heller siden han skal på jobb. :(
Herregud.. bloggen min har eksplodert på lesere det siste døgnet! Søndag hadde jeg 30 lesere, som er normalt. Mandag hadde jeg 206 lesere, igår hadde jeg 963, og så langt idag har jeg 119 lesere. Jeg er helt sjokka! :O
Men, så har jeg blitt linka til ulike plasser. Det begynte med kristine fjellestad (.blogg.no) skrev at om noen hadde lyst å sende inn slankehistorien sin så skulle hun publisere den. Så jeg sendte den inn og hun publiserte den. Lenabeatrice hadde visst sett historien og linket meg på sin blogg. Og så hadde visst noen ifra side2.no funnet historien så de linket meg igjen. Jeg har ikke ord, jeg er så glad! har fått så utrolig mange fine kommentarer som skriver at jeg er en inspirasjonskilde, og flere ser opp til meg, og at jeg har vært så flink, og at folk beundrer meg for den fantastiske viljestyrken min. Jeg får tårer i øynene av at jeg blir så rørt! Jeg som har slitt de siste ukene med viljestyrken og motivasjonen fikk en skikkelig pangstart nå! Jeg er så glad <3
Har nettopp hatt en utrolig ekkel opplevelse :(
Var med 2 venner og sambo i kveld og drakk noe rødvin. Fikk beskjed om at det var litt garvesyre i den, men på smak virket den veldig grei.. Så når vi kom hjem igjen merket jeg litt til halsbrann, men drakk fløte, spiste litt mat, drakk vann, og det virket ok. Drakk litt mer fløte når halsbrannen meldte seg og gikk så og la meg. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg har sovet men våknet av en intens halsbrann, og en følelse av at hjertet ville galloppere ut av brystkassen på meg. Går ut på do og spyr i vinkel, får opp alt og litt til for å si det slik. Brystkassen har roet seg litt nå, men har litt blodsmak i munnen og generellt litt redd og lei meg for det som har skjedd. Har nettopp dusjet og vil ikke legge meg igjen i tilfelle det skjer igjen. Vil ikke vekke sambo heller siden han skal på jobb. :(
Uff, håper du ikke kastet opp noe mer og formen har blitt noe bedre.
Jeg hadde karbosprekk i helgen. Var i dåp og navnefest i helgen og det ble tilsammen 3 kakestykker. Trodde jeg kom til å gå opp og gå ut av ketose, men den gang ei. Vekta hadde minket med 100 g og jeg var fortsatt i ketose:D
Måtte snikveie meg nå, egentlig veiedag i morgen. Gått ned 200 g, håper det viser det samme i morgen. Vekta mi går saakte nedover. Men er veldig fornøyd at jeg går nedover uansett.
Kanskje det var de kakestykkene som skulle til for at du fikk litt kickstart Nnem?
Jeg er bedre. Heldigvis. Men magesekken er tydeligvis veldig liten etter i natt så en liten salat til frokost ble mer enn nok.
Kanskje det var de kakestykkene som skulle til for at du fikk litt kickstart Nnem?
Jeg er bedre. Heldigvis. Men magesekken er tydeligvis veldig liten etter i natt så en liten salat til frokost ble mer enn nok.
Lurer jeg også samt kremfløte som jeg har laget som krem de 2 siste dagene.
Jeg har nettopp sett filmen "I am number four" og for dere som liker eventyr miksa med action så anbefales den på det sterkeste! Åh så gøy med slike filmer!
Da tar jeg meg en ukes pause fra lavkarbo! Orker ikke mer dritt nå.. Snakkes!
Dritt? Håper det ordner seg.
Hva skjer? Du var jo så happy i går??:confused:
Har vært en tur hos legen i dag jeg. Var hun som anbefalte med Hexeberg. Jeg har ikke vært hos Hexeberg til konsultasjon, har lest masse osv.
Legen sjekka meg opp og ned og tok masse blodprøver. Greit å følge med på kroppens utvikling.
I går prøvde jeg en sånn ketostix, bare for moro egentlig. Slo ut på den nest svakeste.
Godt at du blir følgt opp Menseen! :)
Jeg har lært her inne at utslag er utslag, uansett hvilekn styrke det blir! Så da er du i Ketose! Håper kiloene renner av nå!
Jeg har vært i 17.mai fering i barnehagen til eldste idag, smakte bare bittelitt på kakaen og det var fordi minstemor puttet kake i munnen på meg og jeg syntes det virket ufint av meg å sitte å spytte ut... :P
Nå har jeg spist biff til lunsj, kun fordi jeg fikk så lyst på det!
Egentlig er jeg litt lei, vekten står bom fast og jeg føler meg ikke så vel i meg selv for tiden. Men jeg skal IKKE gi opp, bare stå på så kommer nedgangen seg kanskje igang igjen!
Godt at du blir følgt opp Menseen! :)
Jeg har lært her inne at utslag er utslag, uansett hvilekn styrke det blir! Så da er du i Ketose! Håper kiloene renner av nå!
Jeg har vært i 17.mai fering i barnehagen til eldste idag, smakte bare bittelitt på kakaen og det var fordi minstemor puttet kake i munnen på meg og jeg syntes det virket ufint av meg å sitte å spytte ut... :P
Nå har jeg spist biff til lunsj, kun fordi jeg fikk så lyst på det!
Egentlig er jeg litt lei, vekten står bom fast og jeg føler meg ikke så vel i meg selv for tiden. Men jeg skal IKKE gi opp, bare stå på så kommer nedgangen seg kanskje igang igjen!
Aha, så det er ikke fargen som teller?
Stå på, dette klarer du!!:heia:
huff! sorry, jeg så ikke dem autocorecten för nå jeg Mamseen!
Takk for heiarop!
<insert_scary_name_here>
12-05-11, 21:05
Aha, så det er ikke fargen som teller?
Stå på, dette klarer du!!:heia:
Utslag er utslag ja! Det er absolutt ikke noe å trakte etter det å ha mørkest farge på stixen - da bør man egentlig drikke mer, kan være et tegn på litt dehydrering ü
Utslag er utslag ja! Det er absolutt ikke noe å trakte etter det å ha mørkest farge på stixen - da bør man egentlig drikke mer, kan være et tegn på litt dehydrering ü
ok
Takker!!
Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. Masse skolearbeid som må bli gjort, men som ikke er blitt begynt på, familietrøbbel, samt jeg er så usikker på han som jeg holder på med.. Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. Nå ligger jeg her stappmett etter dagens taco (med mais og lefse) og har egentlig mest lyst til å bare kaste opp. Jeg er så skuffet over meg selv, over hvor liten viljestyrke jeg har. Skal liksom ikke mer enn bittelitt før jeg vipper over kanten..
Jeg hadde tenkt å skeie ut en uke, men jeg tror jeg stopper her. Jeg føler meg misslykket, stygg, oppblåst å ikke minst utrolig dårlig med den syke kvalmen, overspistfølelsen og hodepine.. Jeg er utrolig skuffet over meg selv.
Akkurat det det der med at fargen på stixene kan indikere dehydrering når den blir mørk stemmer ikke på meg. Jeg drikker minst 2 liter vann i tillegg til det jeg drikker til måltidene så jeg er ihvertfall ikke dehydrert men får mørke stix for det. :)
Nupsida, skjønner hvordan du har det. Det ER vanskelig å holde seg borte fra mat når ting går mot en. Særlig når man er vandt til å spise bort det vonde.
Men nå har du prøvet det og sett at det faktisk ikke funker, så er det nye friske tak! :klem:
føler meg litt "lost" jeg...:(
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke?
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det?
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye?
holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp!
åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:o
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Jeg bruker journalen for å holde orden på meg selv, skriver logg om vekt og trening.
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Stix finnes på apoteket, 50kr for 50stk. Du må ikke ha dem men jeg synes det er veldig gøy å tisse på pinner så jeg bruker dem!
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Hva spiser du da? Husk å drikke masse vann! Kunstige søtingsstoffer kan påvirke slankingen negativt. Spiser du nok fett?
åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:o
Kan ikke annet enn å signere denne! Og gi deg en :klem:
Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. Masse skolearbeid som må bli gjort, men som ikke er blitt begynt på, familietrøbbel, samt jeg er så usikker på han som jeg holder på med.. Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. Nå ligger jeg her stappmett etter dagens taco (med mais og lefse) og har egentlig mest lyst til å bare kaste opp. Jeg er så skuffet over meg selv, over hvor liten viljestyrke jeg har. Skal liksom ikke mer enn bittelitt før jeg vipper over kanten..
Jeg hadde tenkt å skeie ut en uke, men jeg tror jeg stopper her. Jeg føler meg misslykket, stygg, oppblåst å ikke minst utrolig dårlig med den syke kvalmen, overspistfølelsen og hodepine.. Jeg er utrolig skuffet over meg selv.
Skjønner hvordan du føler deg, og har mange ganger reagert på samme måte når ting har buttet i mot. Er det noe annet enn mat du finner trøst i? Jeg tipper du har en venn eller venninne du kan snakke med om det du går gjennom, det pleier å hjelpe å bare få alt ut.
Du er jo ikke mislykket fordi at du sprakk i noen dager. Du vil jo "back on track", og du kommer nok til å klare deg fint. En annen ting, som jeg kan si helt sikkert; og det er at du er i hvertfall ikke stygg! Men kjenner til følelsen. Familier går gjennom perioder der ting er litt krise innimellom, men det går stortsett over og ordner seg til det beste. Når det gjelder fyren; hva er du usikker på? Om han er bra for deg? Dine følelser for han, eller kanskje hans for deg? La det gå naturlig for seg. Merker du at dette ikke er riktig, så er det ikke det. Lytt til dine egne følelser og magefølelse ikke minst.
Når det gjelder skolearbeidet; lag deg noe godt (gjerne noe salt som er lavkarbo) og ha pepsi max eller hva slags sukkerfri brus du liker (gjerne med litt koffein), ha på bakgrunnsmusikk og bare gå inn for at NÅ skal det arbeides, så setter du deg ned og gjør det. Fokuser på hvor godt det blir etterpå.
Krysser fingrene for deg i alle fall :)
Farger på svaret var lurt, så jeg tar og gjør det samme :D
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Hvorfor ikke er vel egentlig et godt svar her. Det er veldig greit å skrive en journal. Man føler man får mer orden på seg selv, og legger mer merke til hva man gjør riktig, eventuelt feil, i perioder med lite eller stor nedgang
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Det finner du på apoteket. Jeg går på ketolyse, men bruker ikke stix. Men for all del, det er ikke dyrt, og kan være en grei peikepinn
spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Det kan du finne ut gjennom å føre en journal. Eventuelt snakk med noen på de spørretrådene, eller Lena Beatrice ( http://lenabeatrice.net/ )
holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp!
åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:oUtålmodige er vi bortimot hele gjengen, men vekten går sin gang. Enkelte perioder stopper det bare opp, andre ganger går man jevnt og trutt nedover. Håper dette hjalp :)
Haha, ler godt her. Skrev feil: det finner du ut gjennom å spise en journal. Har vært innpå damnyouautocorrect.com i hele dag så syns det var meget passende.
Nupsida!!! :klem:
Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. ... Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. ... Jeg er utrolig skuffet over meg selv.
Veit du kva? Du skal ikkje vere skuffa over deg sjølv. Niks! Du skal vere glad over at du har vore gjennom dette og innsett noko usedvanleg viktig. Du skal vere stolt over at du er sterk nok til å seie til deg sjølv her og no at "nei, dette funka faktisk ikkje, no legg eg det frå meg". Det er ikkje eit nederlag! Eg har levd med mat som hjelp og trøst mot dette og hint i mange, mange år. Sidan lenge før du var født ;) Det å faktisk forstå at det ikkje hjelp likevel, det tok lang tid. Sjølv om vi kanskje kjenner det inni oss på eit tidspunkt, tar det ofte veldig lang tid før vi klarer å flytte det frå det vage ubehagelege indre, til ei reell medviten erkjennelse om at dette funkar faktisk ikkje, og det er ikkje dette eg treng.
Ta det med deg vidare, og sjå dei siste dagane som ein siger heller enn eit nederlag. Siger fordi du ser kva det gjer med deg istaden for det du skulle ønske det gjorde. Og så blir du sterk og kan bygge deg opp ein ny verktøyboks som hjelper deg å meistre det som blir stort og vanskeleg.
Stor klem frå Zillah
Haha, ler godt her. Skrev feil: det finner du ut gjennom å spise en journal. Har vært innpå damnyouautocorrect.com i hele dag så syns det var meget passende.
:dulte: - likte den!! regner med det var den som skulle til før jeg bestemte meg!! :D:D:D
Hihihi, jeg har lagd meg bursdagsostekake :D Gleder meg til å spise den! Bare synd jeg ikke har noen å dele den med i dag. Oh, well. More for me :D :o
Hihihi, jeg har lagd meg bursdagsostekake :D Gleder meg til å spise den! Bare synd jeg ikke har noen å dele den med i dag. Oh, well. More for me :D :o
bursdag?? i dag? du?
:blomster: gratulerer med dagen!! - har du oppskrift og kanskje? :)
bursdag?? i dag? du?
:blomster: gratulerer med dagen!! - har du oppskrift og kanskje? :)
jaa.. :)
tusen takk!
Ja, oppskrifta er lagd på Gerds ostekake, med noen små justeringer. Her (http://vaskeklut.wordpress.com/2010/05/17/om-ostekaker-og-giraffer/) finner du min versjon :)
jaa.. :)
tusen takk!
Ja, oppskrifta er lagd på Gerds ostekake, med noen små justeringer. Her (http://vaskeklut.wordpress.com/2010/05/17/om-ostekaker-og-giraffer/) finner du min versjon :)
takker og bukker! - skal prøves :D - nyt dagen og stell pent med deg selv ;)
<insert_scary_name_here>
13-05-11, 13:03
Gratulerer med dagen!
Gratulerer med dagen Vaskleklut! :heia:
Gratulerer med dagen!!! :)
Gratulerer med dagen!!! :blomster:
Aha- ostekake kan jeg jo lage.
Da blir det det 17.mai:D
åh, tusen takk alle! :love:
Hurra for vaskeklut! Kos deg med ostekaka. Hadde jeg bodd i Trondheim hadde jeg invitert meg selv på den. Fikk SKIKKELIG lyst på :p :heia: :heia: :heia:
Hurra for vaskeklut! Kos deg med ostekaka. Hadde jeg bodd i Trondheim hadde jeg invitert meg selv på den. Fikk SKIKKELIG lyst på :p :heia: :heia: :heia:
Tuusen takk! :D Du hadde så klart vært velkommen! :D
Tuusen takk! :D Du hadde så klart vært velkommen! :D
:D Lurer på hva det koster å fly t/r i dag;) Gidder ikke lage kake :p Meeeeen har såååå lyst på. Håper du får en nydelig bursdag! Neste gang må du si fra på forumet så vi rekker og komme oss til Trondheim:cool:
:D Lurer på hva det koster å fly t/r i dag;) Sikkert mindre enn dei flybillettane som nokre svinepelsar kjøpte for mitt Visakort! :mad:
Sikkert mindre enn dei flybillettane som nokre svinepelsar kjøpte for mitt Visakort! :mad:
Whaaaaat?? Så fælt! Fikk du igjen pengane for det?
Eg kjem nok til å få dei igjen etter kvart, eg håpar i alle fall det, men dei må ut av kontoen før dei kan inn igjen. Eg er i alle fall glad for at eg plar ha litt kontantar liggande "for påkommande tilfelle", for no er det det eg har fram til eg får meg nytt kort uti neste veke ein gong - kontoen er ikkje heilt tømt, men bankkortet er naturlegvis sperra. Blir nok ingen laurdags-shopping i morgon da, godt at eg kjøpte gåve til helgas konfirmant i går!
Zillah- har du mista kortet el noe annet? Trasig da.
Neida, det fysiske kortet er trygt forvart i lommeboka mi. Det er snappa opp på anna vis :mad:
Neida, det fysiske kortet er trygt forvart i lommeboka mi. Det er snappa opp på anna vis :mad:
:mad: skjønner du er sinna. Har det blitt tappa mye eller?
To transaksjonar på litt over fire tusen til saman. Ikkje veldig hyggeleg.
I dag har eg hatt litt vondt i halsen. Håpar det går over i lynfart - skal som sagt i konfirmasjon på søndagen - dei to eldste ungane har/har hatt det og er berre tildels bra enda. Så eg kikka etter halspastillar, og fann tak i ei eske med CuraMed eg hadde i skapet. Råmjølk er bra... Ekstra sterke råmjølkstablettar med blåbær. Men dei har tatt seg litt stor kreativ fridom i deklarasjonen, syns eg. Framsida er tydeleg merka med SUKKERFRITT -- og innhaldet i små skrift på baksida listar opp fruktose ? Sidan når er fruktose ikkje eit sukker, liksom? :rolleyes: Eg tok no ein tablett likevel, eg. Den veg vel ikkje så mange gram.
Zillah- håper det hjelper på halsen din
I dag tok jeg på meg russeboksen fra i fjor, som så vidt passet på den tiden. Og hva skjer, jo, den er så stor at den siger ned på knærne. Jeg begynte nesten å grine der jeg sto, og ikke bare fordi den var blitt for stor, men fordi jeg ikke forstår hvordan jeg lot meg selv bli sånn, og ikke inså det. Jeg sier selv at jeg ikke ser forandringen, men når jeg nå har på meg russeboksen, og ser på russekortene, så er det ikke den samme personen som jeg ser i speilet hver dag. Så nå sitter jeg her, både trist og lykkelig, og skulle ønske det var i år jeg var russ. Kanskje jeg hadde gjort litt mer ut av det.
Oi, oi, oi... Litt skummelt, av og til er jeg virkelig i villrede i forhold til standhaftigheten min.... Nå som jeg tror jeg ENDELIG har skjønt hva som må til for nedgang, så fyker jeg på en schmell med cashewnøtter med krydder (vips var den posen borte), og sushi til middag. Og det hadde for så vidt vært greit om det bare var for denne kvelden her, men jeg drar til Roma i morgen tidlig med to gode venninner, og jøje meg, DER vil det være fristelser, der!!! Jeg gleder meg kjempemye til å dra, aldri vært der før, men føler bittelitt på dette med maten likevel. Og siden jeg da tydeligvis gikk på en liten smell i dag, så har jeg nok litt den mentaliteten at "Ja, ja. Der røyk den, så da kan jeg like gjerne kjøre på i helga også."
Kanskje utfordringen min til meg blir å ikke la meg vippe av pinnen?...
Oi, oi, oi... Litt skummelt, av og til er jeg virkelig i villrede i forhold til standhaftigheten min.... Nå som jeg tror jeg ENDELIG har skjønt hva som må til for nedgang, så fyker jeg på en schmell med cashewnøtter med krydder (vips var den posen borte), og sushi til middag. Og det hadde for så vidt vært greit om det bare var for denne kvelden her, men jeg drar til Roma i morgen tidlig med to gode venninner, og jøje meg, DER vil det være fristelser, der!!! Jeg gleder meg kjempemye til å dra, aldri vært der før, men føler bittelitt på dette med maten likevel. Og siden jeg da tydeligvis gikk på en liten smell i dag, så har jeg nok litt den mentaliteten at "Ja, ja. Der røyk den, så da kan jeg like gjerne kjøre på i helga også."
Kanskje utfordringen min til meg blir å ikke la meg vippe av pinnen?...
Jeg skal til Roma på søndag :D Gleder meg masse. I Italia kjøper jeg oster og skinker på supermarkedene og har pikniker på fine steder. De har så sykt mye gode smånibbles. Jeg har tenkt å spise is et par ganger i ferien. Men skal prøve å holde meg til den vanlige maten ;) Kos deg masse!
Gleder/gruer meg til 17.mai. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal skeie ut med iskrem eller ei... Har ikke hatt en eneste sprekk siden mars, og er redd for at jeg ikke skal nøye meg med litt... :o
Gleder/gruer meg til 17.mai. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal skeie ut med iskrem eller ei... Har ikke hatt en eneste sprekk siden mars, og er redd for at jeg ikke skal nøye meg med litt... :o
da synes jeg du har vært kjempeflink...kanskje du rett og slett skulle unne deg en med gooood samvittighet?;)
ønsker deg en fortreffelig feiring uansett! :)
Jeg har kjøpt meg en elispemaskin idag og jeg er stormende forelsket! :love:
Etter 30 minutter i ganske godt tempo er jeg helt gjennomvåt av svette og litt skakig i beinen! GOOOD følelse!
Dessuten virker det som om vekten har løsnet igjen og jeg lagde meg en supergod lavkarbo middag idag!
Hele helgen har for så vidt væer koselig. Hytten med familien og svigers og bare koset oss! :) Livet skal nytes!
:) Madamode, jeg skal vurdere is. Har kjøpt ny kjole til 17.mai, så den vil nok være en god påminnelse på at det er lurest å holde seg unna. Første plagget jeg har hatt i str 46/48 på årevis. :D
:) Madamode, jeg skal vurdere is. Har kjøpt ny kjole til 17.mai, så den vil nok være en god påminnelse på at det er lurest å holde seg unna. Første plagget jeg har hatt i str 46/48 på årevis. :D
:blomster::blomster: flinka!! - men du vet det er lov å kose seg inni mellom også!
her blir det etter oppskrift her inne - og den skal jeg nyyyyte!!
Eg har vore i konfirmasjon i dag og aner ikkje kva eg har fått i meg av sukker og stivelse... Sosekjøt - skrapa av så mykje som mogleg av sausen. Tok ein liten potet men trur eg lot alt ligge, utan eigentleg å tenke over at eg ikkje smakte. Eg burde nok ha smakt sidan eg forsynte meg, men det rant berre vekk for meg. Åt ein bit av ei gulrot og smakte på litt erterstuing. Kan vel ikkje ha vore så rashakkande gale, når det kjem til kakene vert eg meir usikker. Åt ingen kaker, men det var også skogsbærblanding der, og krem. Lassa på med bær da, litt i overkant av kva eg burde trur eg, og dei var iallfall ikkje sukra, lol. Veldig sure, hehe, skulle hatt ein boks sukrin i veska. Om det no var sukker i kremen (sanneleg ikkje godt å vite, han smakte ikkje overvettes søtt) så kan vel ikkje det ha vore allverdens? Håper eg! Dagen var fole kjekk uansett. Eg har ein knakande flott nevø, og eg fikk sjå att andre nevøar eg ikkje har sett på årevis, det var så fint :)
Og så mange som sa eg såg bra ut! Det var hyggeleg. "Du må no ha gått ned mange kilo" og "for ein fin topp, den var så bra til deg" og når eg sukkar til svigerinna at eg håper å bli like slank som søstera mi så seier ho at det er eg no vel nesten alt (ånei, det er nok langt unna det, men den fine toppen hjelp nok til med å lure auga, hehehe, :hearts: ved første blikk med den toppen altså!! ). :stortsmil
No skal eg finne meg nok ein halspastill med halvskumle søtstoff i, og legge meg, natta !! :sove:
Elipsemaskin er en slik treningmaskin du står å tråkker på. Hehe, men isteden for å bare tråkke opp og ned så går "pedalene" rundt og håndtaken følger med.
http://mynameislisamedk.blogg.se/images/2009/orbitrek-platinum_56732755.jpg
Elipsemaskin er veldig greit og trene på! Bruker det ofte til oppvarming på treningssenteret jeg går på.
Denne helga har gått vanvittig fort. Syns forsåvidt helgene gjør det.
I går ble det en heller skeiv dag her ift karber. Eller- ble :rolleyes:altfor mye.
Skjerpa inn i dag igjen, så håper det ikke har gjort skade.
Nå har jeg laget ostekake, som står i kjøleskapet til i morgen. Er glad jeg ikke har bunadsskjorte som skal strykes i siste liten! :D
holder på å klø meg ihjel. disse mysteriebittene bare øker i anntal og antall kroppsdeler de befinner seg på. legen vet ingenting, bare satt meg på to uker med zyrtec.. hjelper ikke det er det tid for hudlege. verken eurax, xylocain eller kortison ser ut til å hjelpe mot kløen.. som er mest påtrengene på kvelden når jeg vil sove og ikke har noe som kan distrahere meg...
Uff så trasig da Sanney!! Eg håpar zyrtec kan hjelpe, men det aller beste hadde naturlegvis vore ikkje berre å få lindring for plagene, men faktisk å vite kva det er og kjem av.
Jeg skeiet ut i helgen. Min første utskeielse i bunn og grunn siden jeg begynte i juli i fjor. Jeg og sambo var i Stavanger hos en tante og en onkel av han, siden vi skulle i konfirmasjon på søndag... hele helgen gikk forsåvidt greit, men det gjorde ikke søndagen. Middagen var thaimat, jeg kuttet risen da. Men spiste en ørliten vårrull, en innbakt kongereke, pluss vanlige thairetter med saus. Sausen vekslet mellom å være alt for søt og alt for salt. Dessert var hjemmelaget karamellpudding og kransekake.. forsynte meg der også. Og til slutt kaker. Spiste et solid fat der også.. ble dårlig, og kastet litt opp, fikk hodepine, og var svimmel. Men nå er jeg tilbake i Bergen og skal fortsette med kjøtt og fett og litt grønnsaker.
Ah, så godt det er med skikkelig lavkarbo igjen! Nettopp spist biff med ovnsbakte grønnsaker, og en feit saus. :D
Jeg holder på å bli gal.. #"%"&"€!€&%"# kløe. og seff en på hver ankel så det gnisser deilig når jeg er ute og går... og dette må jeg holde ut med i 2 uker før jeg blir sent til spesialist...
Jeg holder på å bli gal.. #"%"&"€!€&%"# kløe. og seff en på hver ankel så det gnisser deilig når jeg er ute og går... og dette må jeg holde ut med i 2 uker før jeg blir sent til spesialist...
Er det ingenting som kan lindre litt? Hvitvask f.eks.?
Opplever forresten ofte at noe litt kjølig mot huden kan lindre...
har prøvd diverse kløstillende, uten at noe hjelper nevneverdig..
Huff sanney! Slitsomt med slik kløe!
Jeg har spist litt unødvendige karbo idag, litt ostekake, litt gulrotkake og noen sjokoladebiter. Vanskelig å la være så jeg tillatet meg det med god samvittighet. Nå har jeg nettopp trent 35 min på elipsemaskinen og tatt 100 situps så da er det nok greit!
Jeg er litt i tenkeboksen om dagen... Jeg sliter med at jeg har høy syreproduksjon i magesekken (går på veldig høye doser syredempende nå), og har hatt betennelse i spiserøret og en del problemer med dette. Det blir sagt at det kan være pga alt fettet i kostholdet mitt (skaldeman), og jeg begynner å lure på om det faktisk er sant. Problemene startet etter at jeg la om fra generell lavkarbo til skaldemans retning. Problemet er at jeg har fortsatt 10-15 kilo å ta av, og jeg går ikke ned i vekt med mindre jeg spiser slik som skaldeman-retningen tilsier. Jeg mistrives med å ha disse ekstra kiloene på kroppen, selv om jeg er mye mer fornøyd nå enn for 30 kilo siden. Samtidig vil jeg bli frisk.
What to do?:confused:
Jeg er litt i tenkeboksen om dagen... Jeg sliter med at jeg har høy syreproduksjon i magesekken (går på veldig høye doser syredempende nå), og har hatt betennelse i spiserøret og en del problemer med dette. Det blir sagt at det kan være pga alt fettet i kostholdet mitt (skaldeman), og jeg begynner å lure på om det faktisk er sant. Problemene startet etter at jeg la om fra generell lavkarbo til skaldemans retning. Problemet er at jeg har fortsatt 10-15 kilo å ta av, og jeg går ikke ned i vekt med mindre jeg spiser slik som skaldeman-retningen tilsier. Jeg mistrives med å ha disse ekstra kiloene på kroppen, selv om jeg er mye mer fornøyd nå enn for 30 kilo siden. Samtidig vil jeg bli frisk.
What to do?:confused:
Jeg sliter selv en del med halsbrann, men merket at det roet seg en del når jeg sluttet å røyke. Fettet har egentlig gjort det slik at jeg har mindre halsbrann enn før. Har du tatt slange i halsen og alt det der? Kanskje du ikke går på riktig medisin for deg og din mage?
Jeg skjønner problemet. Hadde du eventuelt kunne kuttet litt ned på fettet og spise oftere? Jeg vet at Skaldemann er veldig kjøttfokusert, så om man bare kutter ned litt på fettet man steker i, og har attåt så kanskje det løser seg?
Jeg røyker ikke, og har aldri gjort det. Jeg har vært inne til gastroskopi, manometri (måling av muskulaturen i svelget og spiserøret) og har hatt 24-timers ph-måling i spiserøret. Jeg går på to forskjellige syredempende, og de hjelper jo. Jeg er mye bedre nå enn jeg var for 7 måneder siden. Men jeg merker at om jeg slutter på de så øker syreproduksjonen. Jeg skal riktig nok inn til en lege på gastrosenteret på st. olavs for oppfølging etter manometrien og ph-målinga. Så får jeg vel høre litt mer om hva de har tenkt. Jeg tør bare ikke si at jeg spiser slik som jeg gjør, fordi jeg vet at de fleste legene er så himla i mot "alt det der fettet" og "mangelen på karbohydrater"..
Ja, du har jo et godt poeng der med hyppigere måltider, Anarko. Kanskje jeg skal prøve det..
Trener du vaskeklut? Hvis ikke kanskje det er måten å få av de siste kg? Jeg skjønner veldig godt at du kke vil slutte på en diett som fungerer for deg, men med generell lavkarbo og litt (mere) trening skal du nok få bort de siste kg:ene. Det er jo virkelig ikke gunstig å må ta medecin hvis du kan slippe det ved å endre kostholdet istedenfor.
helt kløfri omtrent hele arbeidsdagen.. går hjem i regnet og bam, klør som et helvete igjen.. blir vel like mye søvn inatt som forrige antar jeg...
Huff, jeg har omtrent like mye enrgi som et dovendyr... :( Jeg VIL trene mere idag men det svimler for meg og hvert eneste minutt på elipsemaskinen føles som 10. Og dessuten fyser jeg sinnsykt på karber og isted klarte jeg ikke å la loffen til unege være... HUFF!!!
da har jeg hatt mitt første møte med zumba. jeg er ikke verdens mest rytmiske menneske, og fant fort ut at å bevege seg random funket best for å få grønn dame og ikke rød :p men jeg ble svett, selv bare av learn the steps basic calypso :p
Vaskeklut, jeg kjenner flere som ikke følger Skaldeman-fett-opplegget, men som generellt bare er forsiktige med karbo. Man går kanskje ikke så mye ned i vekt, men en går ihvertfall ikke opp!
Edla: vet hva du mener med å være fysen... jeg har jo vært i konfirmasjon i helgen, og karbene har ikke helt sluppet taket. Men er bedre enn det var i alle fall. Uansett så kjøpte sambo seg chips og oreokjeks for han var fysen (og er et svakt menneske tydeligvis :P!) MEN jeg stakk på butikk og kjøpte meg noe spekesnacks istedetfor... Nå føler jeg at jeg har fått i meg nok fett og at ketosen er stabil og tilbake igjen :)
Okei, nå er jeg VIRKELIG tilbake! Har tatt meg skikkelig i skinnet nå, å skal kun holde meg til streng lavkarbo! Har vært ei uke med utallige bekymringer, samt masse søppelmat.. Har utrolig dårlig samvittighet ovenfor kroppen min at jeg har utsatt den for den stygge stygge maten, for den har klaget i ett sett. Så nå skal jeg ta meg ordentlig i sammen!
Har enda en hau med bekymringer, og sitter å tenker og tenker på hva jeg skal gjøre, men det skal ikke gå utover vekta lengre, for det hjelper ihvertfall ikke på humøret.
Sååå, nupsida is back!!
Hei hei dere! Ny her, har fulgt med på forumet en stund da :p Første posten min og greier!
Skal vaske klær idag, og håper det blir opphold så jeg kommer meg ut med vogn og hunder, er så kaldt her om dagen!
Jeg har i alle fall funnet ut at når jeg spiser karbohydrater får jeg vondt i ledda. Skal bruke det som motivasjon, når jeg igjen skal ta meg sammen. Opp 8 kg på 10 dager, er ny rekord for meg.
Jeg danser - jeg danser...tralalala!! :D:D:D:D
uff - jeg måtte bare ! har klart delmål nr 1 - ned 5 kg til st.hans... på under 3 uker :stortsmil
åh - sååå happy da !!!
takk for at jeg fikk dele :)
SÅ bra madamode :)
gratulerer!!!
Jeg har i alle fall funnet ut at når jeg spiser karbohydrater får jeg vondt i ledda. Skal bruke det som motivasjon, når jeg igjen skal ta meg sammen. Opp 8 kg på 10 dager, er ny rekord for meg.
Er ikke det vanvittig øking, selv på vanlig mat? Har du fått mye vann i kroppen? Andre ting som kan gjøre utslag, stoffskifte-endringer el?
Okei, nå er jeg VIRKELIG tilbake! Har tatt meg skikkelig i skinnet nå, å skal kun holde meg til streng lavkarbo! Har vært ei uke med utallige bekymringer, samt masse søppelmat.. Har utrolig dårlig samvittighet ovenfor kroppen min at jeg har utsatt den for den stygge stygge maten, for den har klaget i ett sett. Så nå skal jeg ta meg ordentlig i sammen!
Har enda en hau med bekymringer, og sitter å tenker og tenker på hva jeg skal gjøre, men det skal ikke gå utover vekta lengre, for det hjelper ihvertfall ikke på humøret.
Sååå, nupsida is back!!
rett innstiling. Welcome back ;)
Er ikke det vanvittig øking, selv på vanlig mat? Har du fått mye vann i kroppen? Andre ting som kan gjøre utslag, stoffskifte-endringer el?
Det må være mye vann, fingrene mine og anklene er hovne. Har spist mye salt potetgull og pommes frittes.
Tidl. medlem
19-05-11, 22:59
I morgen skal jeg på hyttetur. Kjenner jeg både gleder og gruver meg til det! Synes ikke det er moro å lage mat sammen med andre når jeg spiser så annerledes, ihvertfall ikke så mange måltider på rad.
Vi skal spise brød og ta med pålegg til alle måltider unntatt middag, der aner jeg ikke hva som blir servert. Ser for meg å spise knekkebrød og pålegg og kanskje ha med meg en salat, kanskje litt omelett.
Å ikke spise så mye karb kan jeg sikkert klare, men hvordan kan jeg få opp fettprosenten uten å få merkelige blikk? Jeg er den eneste overvektige der, OG i tillegg få oppmerksomhet fordi jeg spiser "usunt" frister lite...
Vurderer å ta med meg litt kokosfett og paranøtter så jeg får opp fettprosenten. Ellers er jeg usikker på hva jeg kan ta med. Noen som har tips?
På fredag serveres det sodd. Er det "frekt" å ta med noe annet uten å si fra på forhånd? Noen tips på hva jeg kan ta med som ikke trengs oppvarming? Jeg tenker salat med dressing, kanskje noen egg og.
Tidl. medlem
19-05-11, 23:00
Det må være mye vann, fingrene mine og anklene er hovne. Har spist mye salt potetgull og pommes frittes.
En heftig trening der du svetter masse og fyller på med veske er mitt tips for å få ut dritten ;)
SÅ bra madamode :)
gratulerer!!!
takk :)!!
En heftig trening der du svetter masse og fyller på med veske er mitt tips for å få ut dritten ;)
har pøst på med 3 l vann, 1 l te og 1 l pepsi max i dag, og i morgen skal jeg på zumba trening.
Sto i mot vaflene på bridgen i kveld."Stolt av meg sjøl" (fant ikke en smiley som var sånn)
Blææææ!
Jeg er så utrolig let å demotivere... På mandag snikveide jeg meg g da veide jeg 103,4kg idag stoppet vekten på 104,4. Det er firtsatt nedgang siden forrige fredag og med en normalkarbo dag på 17.mai så kan man jo ikke forvente mirakler MEN jeg blir uansett demotivert. Dessuten har tanterød fortsatt ikke kommet (nei, ikke gravid har bare en utrolig rotete syklus) men jeg føler meg som et PMSmonster hver dag.
Motviasjon kom til meg for her skal du motstand møte!
Jeg har funnet lavkarbo sursild i butikken! Oh happy day! *danse rundt*
Pluss vært på mitt første møte med min nye lege, som virker kjempegrei, og sa jeg er flink, og skal hjelpe meg å finne ut om jeg har PCOS.
Sursild som i godteri eller matfisk ? :)
Endelig er vannet på vei ut igjen. Var ganske tungt å legge seg i går.
Skal straks gjøre fredagsvasken og så kose meg med en kopp te.
Skal på middag med noen venninner i morgen. Vi skal spise meksikansk mat. Ja, det blir spennende. Blir ingen hvetetortilla, ris eller mais. Ikke så glad i bønner heller, men det går seg til.
Sursild som i godteri eller matfisk ? :)
Sursild som i sild i lake med løk. Spiste osteknekkis med kokt egg, majones og sursild til frokost i dag. Herlig godt! 3 karber pr 100 gram. Jeg håper bare ikke de har skrevet feil eller noe sånt, for jeg syns sursild er fantastisk!
Hjemme fra noen fantastiske dager i Roma. Hadde ikke gått opp i ferien, på tross av at jeg har spist dessert/is og drukket en del cappucino. Jeg var ikke i ketose i gårkveld, men nå har jeg laget meg en omelett med italiensk salami og parmesan. NAM! Nå er det striskjorte og havrelefse (ikke i bokstavelig forstand). Ingen flere utskeielser. Og jeg ønsker meg ismaskin, så jeg kan lage meg min egen divine pistasjis og rom med sjokoladebiter. Mmmmmmmmmm :D
Og nå skal jeg snart på jobbintervju :D Wish me luck!
Lykke til vimsen! Og velkommen hjem!
Baah. Skulle ønske jeg likte å gjøre husarbeid! Vi oppholder oss på jobbleiligheten til mannen oppi nord, to timer fra bodø (Jeg er fra tønsberg..) Og det synes at han har bodd alene her for å si det sånn :P Maaasse å sette igang og vaske og fikse.
Lykke til vimsen! Og velkommen hjem!
Lykke til Vimsen! :)
Tusen takk. Det gikk ganske bra. Men det var 120 søkere, så jeg er vel ikke sikra jobben enda.. Men krysser fingrene ;)
Sitter her og filosoferer litt. Jeg veit jeg skal leve resten av livet på lavkarbo, og det syns jeg er helt greit. Nå som jeg har nærma meg sluttmålet mitt, har jeg hatt større og større sprekker. Er det for skummelt for meg å lykkes med dette og bli "normal"? Hvem er jeg egentlig? Jeg har alltid vært "hun blide, tjukke jenta". Jeg syns det er plagsomt med alle som kommenterer hvordan jeg nå ser ut, og som spør om jeg har kjøpt masse nytt tøy. Skjønner at folk er glade på mine vegne, men jeg vil være i fred, og jeg hater fortsatt å kjøpe tøy.
Filosofering er bra. Det er vanskeleg også, å skulle stille grunnleggande spørsmål om kven ein er og kva ein vil her i livet. For ein får kanskje ubehagelege svar og aha-opplevingar undervegs. Men det er jo vanskeleg å kome framover og vekse, utan å gå gjennom det. Eg går ned den vegen eg også, for tida. Fant nettopp fram dette diktet av Karin Boye, skal ta det med meg i dag tenkte eg. Kanskje de andre vil sette pris på det også :)
Ja visst gör det ont
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.
Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider -
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra -
svårt att vilja stanna
och vilja falla.
Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit
som skapar världen.
-- Karin Boye
Laget en ostekake igår som skal være med i konfirmasjon idag, håper virkelig den blir vellykka! :D Smakte på røren igår, og den smakte skikkelig ostekake <3
Laget en ostekake igår som skal være med i konfirmasjon idag, håper virkelig den blir vellykka! :D Smakte på røren igår, og den smakte skikkelig ostekake <3
Hvilket oppskrift brukte du? Skal ha dåp snart og vil gjerne ha en kake jeg kan spise :)
Jeg er i ketose :stuart::stortsmil:w00t:
Her er ett bilde av kaka :)
(druene var bare til pynt altså, så spiste ikke dem)
http://i938.photobucket.com/albums/ad228/nupsida/IMG_9879.jpg
Legger ut oppskrift på bloggen min imorgen :)
Her er ett bilde av kaka :)
(druene var bare til pynt altså, så spiste ikke dem)
http://i938.photobucket.com/albums/ad228/nupsida/IMG_9879.jpg
Legger ut oppskrift på bloggen min imorgen :)
ååhhh *sikle* gleder meg vilt til i morra...denne her mååå jo bare prøves! - sikkert like god som den ser ut :D:D:D - lykke til i konfirmasjonen!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.