View Full Version : Verdens beste

othilie
24-05-11, 18:24
Hei!
Lurer på om noen som har erfaring med baking av lavkarbo utgaven av Verdens Beste, kan svare meg på følgende:

- Jeg synes at jeg ikke får smeltet vanlig Sukrin ordentlig og at det derfor blir "sukkerkorn" i maten jeg lager, derfor bruker jeg Sukrin melis. Jeg lurer på om jeg må bruke vanlig Sukrin eller om det går å få til denne med Sukrin melis?

- Og, må man ha i natren? Eller kan vi bare droppe den.

Har bursdag veldig snart og ønsker å spise kake:-) Og aller helst Verdens beste!

MVh

Othilie

fremtid
24-05-11, 18:27
Hei!
Lurer på om noen som har erfaring med baking av lavkarbo utgaven av Verdens Beste, kan svare meg på følgende:

- Jeg synes at jeg ikke får smeltet vanlig Sukrin ordentlig og at det derfor blir "sukkerkorn" i maten jeg lager, derfor bruker jeg Sukrin melis. Jeg lurer på om jeg må bruke vanlig Sukrin eller om det går å få til denne med Sukrin melis?

- Og, må man ha i natren? Eller kan vi bare droppe den.

Har bursdag veldig snart og ønsker å spise kake:-) Og aller helst Verdens beste!

MVh

Othilie
Jegvet ikke jeg...men den kaka er helt nydelig..så jeg kunne tenke meg en oppskrift på den jeg også...

Nerthus
24-05-11, 19:04
Det blir ikke helt det samme, men jeg bruker sukrinmelis OG natreen fordi jeg synes kun sukrin har litt "kald" smak. Jeg smaker meg fram da før jeg hiver i ovnen :)

Helles nøttemarengs (søk opp her inne) er marengs med nøtter, du kan sikkert ta utgangspunkt i den oppskriften om du bare skal ha marengsen :)

Jeg har laget kokosmarengs på denne måten, og det blir knallgodt spør du meg :)

Modezty
24-05-11, 19:08
Her er Nannahs oppskrift på verdens beste (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29365&highlight=verdens+beste)

Har ikke prøvd oppskriften, men alt annet jeg har prøvd av hennes oppskrifter har vært supre :)

Modezty
24-05-11, 19:09
,.... og ser jo at det ikke var oppskriften du ville ha...

Har du prøvd med sukrinmelis? Den er mindre kornete. Alternativt kan du jo bruke den søtningen du foretrekker selv?