View Full Version : I følge diett.no, stemmer dette?
da har jeg registrert meg på diett.no
i dag blir prosentene slik, fett 74%
protein: 25%
karbo: 2%
de karboprosentene tilsvarte 5,8 gram karbo, er dette fryktelig lite?
vi skal visst ha 15 kh, hovedsakelig fra grønnsaker.
ja men ikke alle ligger på det da
vi skal visst ha 15 kh, hovedsakelig fra grønnsaker.
På Ketolyse skal vi ha 15-20 gr kh, slik du sier, men ts har vel "lavkarbo" som kostholdfilosofi, og da er det litt opp til ts selv hvor mye karber ts vil ligge på :)
Dette er en av grunnene til at det blir anbefalt å velge en kostholdsretning, i allefall i begynnelsen, attskillig enklere å gi råd :)
ja men ikke alle ligger på det da
Så lenge du ikke følger en spesifikk diett er det jo helt opp til deg hvor høyt/lavt du vil ligge på karbene :)
jeg følger jo ketolyse, men ikke alle klarer komme opp på 15 gram om dagen da
jeg følger jo ketolyse, men ikke alle klarer komme opp på 15 gram om dagen da
Om du ikke kommer opp i 15 gr karber, følger du strengt tatt ikke Ketolyse da ;)
Men, å ta utgangspunkt i Ketolyse gjør ting litt enklere.
Hva er det du spiser som inneholder karber? Mener å ha sett i en annen tråd at du kanskje spiser litt lite grønnsaker? Stemmer det, eller blander jeg litt nå?
ikke alle her inne som komemr opp i 15 gram karbo på ketolyse.
jeg spiser tomater, agurk, sopp, blomkål, majones, peppes rømmedressing
ikke alle her inne som komemr opp i 15 gram karbo på ketolyse.
jeg spiser tomater, agurk, sopp, blomkål, majones, peppes rømmedressing
Ikke fløte, rømme? Løk? Paprika? Avocado? Asparges? Spinat? Osv
Masse gode grønnsaker vet du :)
I følge Ketolysekuren skal kvinner spise ca 15 gr karber pr dag, og de skal i hovedsak komme fra grønnsaker, salater og meieriprodukter ;)
jo bruker litt fløte da, nå har jeg fått 13 gram karbo da med å ha matfløte. skrev inn 20 gram blomkål til middag og 20 til kvelds, har ikke sånn kjøkkenvekt hjemme, usikker på hvor mye 20 gram blomkål er
jo bruker litt fløte da, nå har jeg fått 13 gram karbo da med å ha matfløte. skrev inn 20 gram blomkål til middag og 20 til kvelds, har ikke sånn kjøkkenvekt hjemme, usikker på hvor mye 20 gram blomkål er
Et helt vanlig blomkålhode veier 8-900 gram, så 20 gram er lite. Deler man et vanlig hode i 8-9 biter vil jo en slik bit veie ca 100 gr :)
Håper det hjalp deg litt mtp mengde blomkål i allefall :)
ps. Jeg veide blomkålhodet helt, så du må jo også trekke fra stilk og blader ...
arnakristin
06-06-11, 14:42
Sniker meg inn for å legge inn link til Grønnsaks inspirasjonstråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41569)
tusen takk, tror jeg skal kjøpe meg kjøkkenvekt i dag jeg:) tror det blir litt enklere da
tusen takk, tror jeg skal kjøpe meg kjøkkenvekt i dag jeg:) tror det blir litt enklere da
Høres lurt ut! :)
Bare litt på siden: Får dere diett.no til å fungere? Den har ikke virket verken i går eller i dag hos meg.
solsikke123
06-06-11, 19:40
ja, den virker for meg:)
du følger mer skaldeman enn ketolyse ser det ut som. og det er supert! å ligge på så lite karber krever viljestyrke.:) du er vel garantert i ketose? og spiser du nesten bare kjøtt å fett går du raskere ned enn om du hiver innpå grønnsaker (karber).
og spiser du nesten bare kjøtt å fett går du raskere ned enn om du hiver innpå grønnsaker (karber).
Desverre å skuffe deg men dette er en påstand som langt i fra gjelder alle. For noen er det faktisk viktig å spise ikke bare nok grønnsaker, men også variert nok med grønnsaker for å ha en frisk kropp og for å gå ned i vekt. Variasjon i grønnsakene er også viktig for å få i seg alle de sporstoffer, mineraler og vitaminer for at kroppen skal fungere optimalt. Torkil skriver faktisk om dette i Ketolyseboka, at han har opplevd at mange pasienter som opplever stagnasjon i vekt faktisk spiser for liten mengde og for lite variasjon i grønnsakene sine. For de som er ekstremt følsomme for karbohydrater (insulinresistente) kan det ha noe for seg å gå veldig lavt i kh, men det er normalt ikke noe mål i seg selv.
....og spiser du nesten bare kjøtt å fett går du raskere ned enn om du hiver innpå grønnsaker (karber).
Nope, for meg var det tvert i mot :ja:
Bare litt på siden: Får dere diett.no til å fungere? Den har ikke virket verken i går eller i dag hos meg.
Har du prøvd en annen nettleser? diett.no har ikke funka i firefox på jobblaptopen min på over en uke, men den funker i Explorer. På hjemmepc'n funker den i både firefox og explorer.
nei jeg følger ketolyse jeg, og nå ligger jeg på 11-14 gram karber, bare fikk inn mer karber:)
Peppa Gris
06-06-11, 20:50
Jeg måtte også jobbe litt i begynnelsen for å få nok karber, men det er i grunn bare å kjøre på med grønnsaker så fikser det seg :)
Noen ganger streiker den for meg også. Det er når jeg bruker Safari. Firefox fikser diett.no bedre. En eller to ganger har den vært nede , men da kom den tilbake dagen etter.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.