View Full Version : Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sider : 1 2 [3] 4 5

Yrla
27-08-11, 13:50
http://www.iherb.com/Flora-Certified-Organic-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-3-6-9-Blend-32-fl-oz-946-ml/4779?at=0

Regret
27-08-11, 14:57
LibraGirl: Hvor lenge man har den kommer jo an på hvor stor flaska er og hvor du er henn i opptrappingen. Jeg kjøpte ei på bare 250ml når jeg begynte for 2,5 uke siden og den har jeg enda, men nå som jeg er oppe i 2 ss om dagen så ser jeg at det minker svært raskt, så nå er flaska halvtom og jeg har bestilt ny på 500ml fra iherb. Turte ikke å bestille den på 1L pga prisen, siden kursen kan endre seg hele tiden så kan jeg få toll på den om det skulle vise seg å vippe rett over 200kr innen tollen ser på pakken :p

Supera
27-08-11, 16:06
LibraGirl: Hvor lenge man har den kommer jo an på hvor stor flaska er og hvor du er henn i opptrappingen. Jeg kjøpte ei på bare 250ml når jeg begynte for 2,5 uke siden og den har jeg enda, men nå som jeg er oppe i 2 ss om dagen så ser jeg at det minker svært raskt, så nå er flaska halvtom og jeg har bestilt ny på 500ml fra iherb. Turte ikke å bestille den på 1L pga prisen, siden kursen kan endre seg hele tiden så kan jeg få toll på den om det skulle vise seg å vippe rett over 200kr innen tollen ser på pakken :p
Bestiller du den på 1 liter så veier den for mye til at du kan sende med posten og det vil koste mer enn å kjøpe 500g to ganger og sende med posten. Just saying. ;)

LibraGirl
27-08-11, 17:27
Takk Yrla, Regret å Supera :)

Da bestiller jeg heller 500ml i hver omgang, billig er bra :D
Har tatt ganske mye cocosa hver dag tidligere (ca 5ss)
Så tenker jeg prøver meg på 3ss av hver pr dag å eventuelt tar mere
etterhvert om jeg ikke skulle bli dårlig å må ta mindre :)
Håper på å finne målebandet før kvelden kommer slik at jeg får målt meg :)

Regret
27-08-11, 18:12
Bestiller du den på 1 liter så veier den for mye til at du kan sende med posten og det vil koste mer enn å kjøpe 500g to ganger og sende med posten. Just saying. ;)

hmm merkelig, for når jeg prøvde å legge den inn først så var det ikke store forskjellen. tror det var 2 dollar mer bare.. men uansett så er det 500ml som er på vei ;)

Cassiopeia
27-08-11, 18:40
hmm merkelig, for når jeg prøvde å legge den inn først så var det ikke store forskjellen. tror det var 2 dollar mer bare.. men uansett så er det 500ml som er på vei ;)

Det er frakten som slår ut, Regret. Ei halvliterflaske kan sendes med Air Mail (typ 4 USD i frakt), mens litersflaska må sendes med DHL (typ 17 USD i frakt).

Regret
27-08-11, 20:02
Det er frakten som slår ut, Regret. Ei halvliterflaske kan sendes med Air Mail (typ 4 USD i frakt), mens litersflaska må sendes med DHL (typ 17 USD i frakt).
Ja det er frakten jeg mener. Prøvde det først, for det var egentlig den jeg skulle ha og kom til checkout før jeg ombestemte meg, da var den laveste frakten på 7 dollar.

Cassiopeia
27-08-11, 21:01
Da er jeg med, Regret. Mulig jeg bør slutte å kjøpe så mye anna samtidig....:p

Bravo
27-08-11, 21:10
Jeg bestilte for første gang nå i kveld, en halvlitersflaske, og da ble frakten 4 dollar.

Jeg googlet frem en rabattkode først, og da viste det seg at man får 5$ i rabatt første gangen man bestiller fra dem om man bruker en slik kode.

Etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg en slik kode jeg kunne dele ut til andre, og etter hva jeg forsto tjener man også selv litt på dette som en slags kommisjon

Om noen vil ha min kode og ikke har bestilt før, så hyl ut, så skal dere få den (det tjener i så fall jeg på) eller om dere ikke vil bruke denne, så kan dere evt bare google, så kommer det frem en haug med koder, jeg brukte bare en vilkårlig kode som sikkert en eller annen annen da tjente på.
Uansett greit å få med rabatter der man kan..

Yrla
27-08-11, 21:29
Ja, huff, størrelsen jeg tipset om var et dårlig tips. Selv kjøpte jeg jo 500 ml. Sorry, og flott det ble advart om fraktprisforskjellene av dere andre.

Supera
27-08-11, 23:00
Ja det er frakten jeg mener. Prøvde det først, for det var egentlig den jeg skulle ha og kom til checkout før jeg ombestemte meg, da var den laveste frakten på 7 dollar.
1 liters flaske: Med kun den på 1 liter i handlekurven så blir frakta 17.27 med DHL. Totalpris: 53.9 USD

2 x 500 ml-flasker: 4 dollar frakt. Totalpris (21.99+4)*2 = 51.98 USD

Ja, det er bare snakk om 2 dollar, men poenget er at det i dette tilfellet faktisk ikke lønner seg å velge større flaske.

Regret
27-08-11, 23:08
Jeg fatter ikke dette jeg. Nå har jeg testet og prøvd alt mulig, men jeg får ikke opp det jeg fikk opp sist.. nå får jeg opp, som dere, at det koster rett over 17 dollar å få sendt den flaska. Men jeg fikk opp valgmuligheten å sende den store flaska til $7 tidligere, og da var det ikke DHL som sendte, men med vanlig post via fly.. må være en liten sprekk der en plass, at det jeg fikk om den gangen var helt feil, for nå er det uansett DHL som sender og jeg finner ikke noen annen måte å få fram det andre på.

lifejack
27-08-11, 23:14
En annen ting ang stor/liten flaske er at siden dette er en veldig flerumettet oljeblanding, vil den oksidere raskere (kvaliteten forringes), så for å ha optimal kvalitet på det du putter i munnen er det en fordel at flasken er så ny som mulig og har vært ute av kjøleskapet og åpnet minst mulig, mao er det lurt å gå for en mindre flaske. Så får man heller være flink til å resirkulere flaskene for å minske miljøfotavtrykket;)

Regret
27-08-11, 23:21
Dét er jeg enig i! Jeg ville heller ha kjøpt to stk om mengden var viktig og heller fryst den jeg ikke skulle bruke, men nå trenger jeg ikke mer enn 1 om gangen uansett. Kanskje neste gang!

Kommer seriøst ikke over hvor herlig Udo's er, det kjører over cocosa så det synger etter! Nå er nesten all nuppene mine vekke over hele kroppen, taglsamlinger i ansiktet er ikke lett å finne, men har litt til som gjerne skulle ha vært vekke, jeg har myk hud (ååååh så myk!), ansiktet mitt er rett og slett herlig :p Hadde jeg ikke hatt bedre å ta meg til om dagene så hadde jeg seriøst bare ligger å kjent på min egen hud! (:p:o) Den er særs myk under øynene. Albuene som alltid er tørr, er bare myk og håret er blitt mange ganger friskere også. Strever med å få i meg cocosa fortsatt, så her er det kun Udo som kan ta æren :)

Dollsine
27-08-11, 23:29
Dét er jeg enig i! Jeg ville heller ha kjøpt to stk om mengden var viktig og heller fryst den jeg ikke skulle bruke, men nå trenger jeg ikke mer enn 1 om gangen uansett. Kanskje neste gang!

Kommer seriøst ikke over hvor herlig Udo's er, det kjører over cocosa så det synger etter! Nå er nesten all nuppene mine vekke over hele kroppen, taglsamlinger i ansiktet er ikke lett å finne, men har litt til som gjerne skulle ha vært vekke, jeg har myk hud (ååååh så myk!), ansiktet mitt er rett og slett herlig :p Hadde jeg ikke hatt bedre å ta meg til om dagene så hadde jeg seriøst bare ligger å kjent på min egen hud! (:p:o) Den er særs myk under øynene. Albuene som alltid er tørr, er bare myk og håret er blitt mange ganger friskere også. Strever med å få i meg cocosa fortsatt, så her er det kun Udo som kan ta æren :) Det var da voldsomt! Hvor lenge har du brukt Udosen? For øvrig anbefaler jeg en liten dråpe stevia med smak oppå cocosa uten smak; da går den ned glatt. Jeg bruker engelsk toffee og kunne spist bare det.... :rolleyes:

Engledans
27-08-11, 23:29
Jeg håper udosen vil hjelpe på min tørre hud og eksem.Har brukt den i en uke.Det hjelper ikke på vekta enda.

Yrla
27-08-11, 23:34
1 liters flaske: Med kun den på 1 liter i handlekurven så blir frakta 17.27 med DHL. Totalpris: 53.9 USD

2 x 500 ml-flasker: 4 dollar frakt. Totalpris (21.99+4)*2 = 51.98 USD

Ja, det er bare snakk om 2 dollar, men poenget er at det i dette tilfellet faktisk ikke lønner seg å velge større flaske. Fint, men når man handler for så mye kommer ikke toll i tillegg da?

Supera
27-08-11, 23:41
Fint, men når man handler for så mye kommer ikke toll i tillegg da?
200 NOK er ca 36.8 USD. Og så lenge varen koster under 200 kr, så regnes ikke frakt med i tollberegningen. Men koster varen over 200 kr, så må man betale toll for vare+frakt. Med litt rabatt hos iherb (enten VIP eller kode) så får man enlitersflaska under 200 kr.

Regret
28-08-11, 00:09
Det var da voldsomt! Hvor lenge har du brukt Udosen? For øvrig anbefaler jeg en liten dråpe stevia med smak oppå cocosa uten smak; da går den ned glatt. Jeg bruker engelsk toffee og kunne spist bare det.... :rolleyes:

Haha, ja dette var nok litt voldsomt, men av og til blir jeg bare så revet med over hvor stor forandring noe så simpelt kan gjøre.
Tar du cocosaen i fast form da eller smelter du den? Sto å så på stevia sist jeg handlet på iherb, men jeg ante ikke hvilken jeg skulle ta og jeg var redd den bare ble stående i skapet om jeg ikke hadde noe å bruke den til. Om det gjorde det lettere å få ned cocosa, og helst slippe å drikke te bare for å få den i seg, så hadde det vært supert!
Jeg har gått på udo's i 2,5 uke nå :) merket forskjeller i huden etter 2 uker, men det tok meg 1-2 dager å kjenne forskjell i magen.

ThereseA
28-08-11, 00:13
Har akkurat bestilt meg denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/15792?at=0) og håper den ikke bruker altfor lang tid.. Tok vanlig airmail.. Bruker nå bare cocosa, tok udos piller, men følte lixom ikke at de funka

Regret
28-08-11, 00:17
Har akkurat bestilt meg denne (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/15792?at=0) og håper den ikke bruker altfor lang tid.. Tok vanlig airmail.. Bruker nå bare cocosa, tok udos piller, men følte lixom ikke at de funka

Jeg har bestilt akkurat lik nå, for et par dager siden. Sist jeg bestilte, så tok jeg en på 250ml for å prøve ut det her, og da tok det 8 dager fra den var sendt til å ligge på postkontoret klar for å hentes. Så jeg synes ikke det tar så alt for lang tid å få varene egentlig.

ThereseA
28-08-11, 00:25
Har bestilt endel fra iherb før og de gangene jeg har bestilt med airmail tok det runst 12 dager og de gangene jeg har brukt DHL har det tatt 3 dager fra jeg bestilte til pakka var på døra mi.. Selvom det var helg :)

Regret: er ikke lov å skrive koder her, just so you know

Regret
28-08-11, 00:27
trodde det bare gjalt signaturer? Men jeg fjerner det jeg, sånn i tilfelle :)

ThereseA
28-08-11, 00:28
Tror det gjelder i alle poster...

Regret
28-08-11, 00:35
Tror det gjelder i alle poster...

Du hadde helt rett :ja: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43947

Ravna
28-08-11, 13:27
Har heve meg på udos og cocosa kjøret jeg også, merker ingenting på vekta, men merker mye på hud og energi, har det helt fantastisk om dagen :D

LibraGirl
28-08-11, 13:45
Er på min2dag med udos å cocosa, å jeg er så fryktelig varm! Trenger
ikke bare være pga oljene dog :)
Var på vekta i morges, opp 300gram, men dette er ene og
alene min måntlie syklus sin feil :P Samler vann som bare d :)
Spent på hvordan ting ser ut om en mnd :)

Sanney
28-08-11, 13:58
*venter utålmodig på pakke i posten*

Regret
28-08-11, 14:09
Jeg også sitter utålmodig å venter, sjekker hva postmannen har med seg hver dag :p
Ang varmen du kjenner, LibraGirl, kan godt være fra oljene. Det hender at jeg blir så varm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, mens de andre i huset sitter å fryser.
Jeg også er i den perioden nå og jeg samler mer vann enn noen gang! Jeg har til i dag gått opp 1,2 kg på ei uke! :( Har sluttet å ta oljene i håp om å gå noe ned i vekt, nå tar jeg oljene kun pga de andre virkningene den har. Sånn på hud, hår og energi.

Jabba
28-08-11, 15:33
Venter også på mer Udos.....

smgj
28-08-11, 15:39
Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting.

Ulempen med å ha fått fetere og mer ungdommelig hud er forresten at jeg har et skap fullt av (dyre) hudkremer jeg ikke bruker lenger. :D Det er nok sant at ikke alt fett fungerer likt i kroppen. Jeg tror jeg har fått noe jeg hadde lite av.

Skal gjøre et forsøk med cocosa også - litt ekstra varme hadde vært fint. :)

Yrla
28-08-11, 17:28
*venter utålmodig på pakke i posten* Samme her!!Oljene mine ble ødelagt da kjøleskapet sviktet så nå bruker jeg kun smør og venter, venter.

OnMyOwn
28-08-11, 19:01
Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting

Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

Kanutten
28-08-11, 19:04
Søsteren min hadde alltid slike nupper på kroppen, jeg har aldri hatt det og vi spiste jo samme maten... :o

Bee
28-08-11, 21:04
Bøtter innpå med cocosa mens jeg venter på udosen.
Tok nettopp en diger skje og holdt på og gå i bakken av brekningsfornemmelser. Herregud!

FrkMarge
28-08-11, 21:21
Vurderer veldig sterkt å bytte ut omega3kapsler fra butikken her med Udo's...
bare prisen frister...
Men hvor mye skal man bruke? Vi er 2 voksne og helst et barn som bør få i seg dette. En voksen (meg) på vektnedgang og en på vedlikehold.
Bare lurer på hvor mye det vil gå av dette daglig og hvor lange en slik flaske vil vare for oss?
500 ml høres mye ut, og til en brøkdel av prisen pr gram her hjemme frster det... :)
Men er redd mannen stritter litt imot om vi må bestille en ny hver 14. dag:p

Regret
28-08-11, 21:33
500 ml er bittelite for 2,5 personer! Dere skulle kanskje ha hatt en flaske på 500ml hver for dere. Nå vet jeg ikke hvor tung du eller de andre er. Men man skal regne 1 ss pr. 22. kg for å finne ut hvor mange ss du trenger pr. dag etter opptrappingen :)
Kanskje prisen frister dere mer til å velge de fra butikken, men jeg kan nesten love deg at Udo's er mye mer verd det. Jeg har aldri kjent noen som helst virkning i de fra butikken.. Så jeg tror det er dyrere i lengden å drive med de 'vanlige' fra butikken, enn å få noe som virkelig virker til et par kroner mer (men er det egentlig dyrere? Hva betaler du i butikken?) Jeg vil også anbefale oljen, og ikke kapslene!

Her er link til oljen på 500ml (http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/15792?at=0)

Lillemy71
28-08-11, 21:38
Man trenger slettes ikke ta en ss per 22 kg kroppsvekt, men man KAN ta inntil så mye per dag. Noen vil trenge dette og andre ikke, her må man bare prøve seg frem. Selv brukte jeg store doser i begynnelsen (hadde ingen opptrapping) og har nå gått ned igjen ettersom huden er blitt så bra.

Sjekk også Udos sine nettsider (http://www.udoerasmus.com/firstscreen.htm) der han skriver en del om dosering i forhold til barn.

FrkMarge
28-08-11, 21:45
Omega3 (http://www.fitnessprat.no/f13/omega-3-test-fra-mat-og-helse-19559/)kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?

Regret
28-08-11, 22:32
Hurra! :heia: Jeg er ferdig med opptrappingen med Udo's! Jeg fikk tatt 3 ss i dag og kroppen stritter ikke imot :) Da var det bare å få cocosaen i gang også :rolleyes:

Yrla
28-08-11, 22:37
Omega3 (http://www.fitnessprat.no/f13/omega-3-test-fra-mat-og-helse-19559/)kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.

Regret
28-08-11, 22:38
Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?

langaard
28-08-11, 22:48
Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?
Hva er Omega 9 godt for?
Omega 9 synes å beskytte mot hjerte-kar sykdom. Det hevdes at fettsyren senker kolesterolet og reduserer sannsynligheten for brystkreft og hjertesykdommer hos kvinner.

Bare googla jeg da!:)

Photobscura
28-08-11, 22:52
Visstnok er omega 9 (som er enumettet i motsetning til 3 og 6 som er flerumettet fett) viktig for å forhindre ldl-partikler i å bli tettpakkede, som da er det dårligste av det dårlige kolesterolet. Det er i grunn det eneste jeg husker. Men kroppen klarer å produsere det selv, derfor blir det ikke ansett som en essensiell fettsyre.

Supera
28-08-11, 23:10
Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.
Omega-3, 6 og 9 får du fra planter, fra fisk og fra dyr. Omega-3 fra fisk er ikke essensielt. Så lenge vi får ALA (den mest grunnleggende omega-3'en), så kan kroppen konvertere til de andre omega-3'ene. Jeg tror det var alle i alle fall. Man må spise mer omega-3 hvis man ikke spiser fisk siden konverteringen ikke er 100% effektiv, men man kan fint erstatte omega-3 fra fisk.

Omega-9 mettet? Alle fettsyrer som heter noe med omega er umettede. Hele poenget med omega-definisjonen er å si hvor dobbeltbindingen er i kjeden. Omega-9 = 9 ledd fra omega-enden av molekylkjeden. Og en mettet fettsyre har ingen dobbeltbindinger. Aldri. Så omega-9 kan ikke være mettet.

Yrla
29-08-11, 01:00
Ok, jeg trodde kokosfettet var omega 9 siden det mange steder omtales som inneholdende meget mettet fett og omega 9 ikke er essensielt fett. Glemte at umettet heller ikke er essensielt. Fettstoffer er et så stort og komplisert område og med flere betegnelser for det samme, noe som skaper unødig forvirring om man bare ønsker å kjenne til hovedtrekkene. Her fant jeg en oversikt som de fleste skulle kunne fordøye om de vil vite mer litt mer enn hovedtrekkene:http://www.pratekompaniet.net/forum/showthread.php?t=2017

Charlott
29-08-11, 10:44
Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok ;)

Cyan
29-08-11, 12:02
Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok ;) Om jeg forstår denne (http://www.iform.no/pub/art.php?id=1412) artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Charlott
29-08-11, 12:17
Om jeg forstår denne (http://www.iform.no/pub/art.php?id=1412) artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.
Tusen takk! :blomster:

lifejack
29-08-11, 12:40
Om jeg forstår denne (http://www.iform.no/pub/art.php?id=1412) artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Jeg tenkte også på MCT-olje, men nå vet jeg ikke om det finnes MCT-olje som ikke er laget på kokos? Kan jo godt hende hun tåler denne "renere" formen for kokosolje, men greit å være obs på i hvert fall!
Vet at Aman Prana har en rød palme(kjerne)olje som selges på flere helsekostforretninger:)

Engledans
29-08-11, 12:50
Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Jabba
29-08-11, 12:52
Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Tror ikke det går - tror det blir for tungt....Men du kan bare legge inn i handlekurva så ser du under checkout om det går eller ei...

Jeg prøvde med sukrin + 250 ml Udos i går og da måtte jeg opp i DHL frakt.....:(

Regret
29-08-11, 12:53
Hvis du trenger å regne ut hvor mye det blir i norske kroner, så kan du gå inn på www.xe.com å regne det ut der :) Frakten skal ikke regnes med når det gjelder toll.

FrkMarge
29-08-11, 14:07
Var innom helsekosten i dag og skulle ha noe småtter og endte opp med et impulskjøp av en 250ml flaske med Udos 3-6-9 til den nette sum av 196,-:eek:

Vel nå får jeg testet ut dette iallefall.... har ikke smakt på den enda, men den luktet høy synes jeg:confused:

Ang 8-åringen fant vi omega3-fisker som heldigvis fallt i smak :)

Men skal jeg ta tran i tillegg til Udo's?

Regret
29-08-11, 14:17
Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :p

amritam
29-08-11, 17:00
Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

Hm, det minner meg på at jeg hadde jo masse nupper på overarmene før - helt siden jeg var ganske lita - men siden noen år tilbake har de nesten forsvunnet helt. Jeg har ikke tenkt over det før nå. Kan godt hende det var i forbindelse med at jeg la om kosten, men det vet jeg ikke sikkert.

Bravo
29-08-11, 19:20
Ser ikke hensikten med å ta begge deler

Om man skal være med på dette eksperimentet med å booste forbrenningen, så har det vel ikke nødvendigvis noen hensikt å ta tran eller andre marine kilder til omega 3.

Om man derimot ønsker å få inn marine omega 3-kilder for å gi kroppen mer av dette og komme "i balanse", så har det nok en hensikt altså. Dette fordi det ser ut til at vi omdanner lite av alfalinolensyre (som er i Udo'sen) videre til andre viktige stoffer, men får nytte av disse stoffene i mye større grad når vi inntar dem fiks ferdig formert, slik vi gjør i fisk og marine omega 3-tilskudd.

Anbefaler deg å lese et innlegg i fitnessbloggen som Heipådu her inne har skrevet:
http://fitnessbloggen.no/omega-3-og-omega-6-i-kostholdet/

Se under bildet av de tre fiskene, så står det litt om akkurat det.

FrkMarge
29-08-11, 20:20
Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :pÅ fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(
Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Rin
29-08-11, 20:25
Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(
Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Krysser fingrene for at du opplever det samme som meg, da... at plutselig en dag endrer Udo-smaken seg. :cool: Har ingen problemer med den lenger!

Regret
29-08-11, 20:30
Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(

haha :D Det blir bedre! Jeg skyller ned med en sup pepsi max, og jeg har ingen problemer med å ta oljen :)

xpd
29-08-11, 20:44
Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.
http://fitnessbloggen.no/udos-choice/

Jabba
29-08-11, 20:46
Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.

Jeg har iallefall IKKE kastet bort penger på Udo`s......
Jeg tror faktisk jeg er IN LUUUUVVVV i denne mirakeldrikken....:D

Regret
29-08-11, 20:53

Hadde aldri i verden byttet ut udo's med selolje. Hvorfor velge omega 3, når omega 3,6 og 9 fungerer PERFEKT! Har ikke kastet bort ei eneste krone, det er som Jabba sier - mirakeldrikke!
http://www.bestpricenutrition.com/images/T/flo_udos_oil_369_32oz_tn.jpghttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJFw3uxbgWHUKGZbMmze5qniVlU0yrc IDP_LWOuI66kK-Vzo_zIg

Bravo
29-08-11, 21:19

Nei altså - som kilde til DHA og EPA og slikt, så blir nok lite konvertert fra ALA som det er mye av i Udo's choice-oljen, men vi som er med i tråden her eksperimenterer med akkurat Udos fordi det ser ut til at den, sammen med cocosa, av en eller annen grunn har en god effekt på forbrenningen, og mange i tråden her opplever at vekten omsider rikker seg i riktig retning, noen har fått bevegelse når de lenge har stått på et vektplatå o.l.
Så bortkastet er dette nok ikke, men at vi også trenger marine omega 3-tilskudd vil også være riktig.

MissPivotal
29-08-11, 21:49
Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos *grøsse* Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Bestemamma
29-08-11, 22:09
Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos *grøsse* Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:p

Regret
29-08-11, 22:17
Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Yrla
29-08-11, 22:52
Ja, har sett konfektoppskrift med sukrin, kakaopulver og cocosa her inne. Sikkert bare å blande sammen om du kan se hva som blir riktig mengde.

Regret
29-08-11, 22:54
hmm tror jeg skal prøve meg litt fram jeg! Kanskje noe andre er interessert i også? Hvor lett hadde det ikke vært å ta en bit konfekt om morgen og kveld og ha tatt hva man trenger av kokosoljen hehe :p

Yrla
29-08-11, 22:54
Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:pHvorfor ta den bar når du kan ta den over maten med smaken tildekket av krydder?

Rin
29-08-11, 23:08
Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Jeg husker jeg gjorde noe sånt en gang - jeg tok en plate mørk sukkerfri sjokolade av noe slag, smeltet den i vannbad, blandet med rimelig stor mengde extra virgin cocosa, og la det hele i kjøleskapet. Det ble mektig og klissete, men det hindret ikke at det ble spist opp. :cool:

FrkMarge
29-08-11, 23:37
Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT:)
Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Cassiopeia
29-08-11, 23:49

Kanskje lese tråden så du i det minste har en ørliten anelse om hva vi snakker om før du anbefaler andre oljer?

LibraGirl
30-08-11, 00:01
Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!:eek:
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb :D
Elsker dette!!!:p

Yrla
30-08-11, 00:56
Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Regret
30-08-11, 01:12
I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT:)
Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Der sier du noe! Jeg har helt glemt det der. Jeg elsker cocosa før, og det var fordi jeg hadde det i kaffe med en del kremfløte oppi, samt sukrin. Det ble som en iskaffe. Hvordan kan jeg glemme det..

og 157cm: Det der hørtes utrolg godt ut! Må prøves!

Jeg skal fikse og trikse på kjøkkenet mitt i morgen, for da skal jeg faktisk ikke på jobb, men guttungen skal i barnehagen (4. dag / 2. dag alene) så jeg trenger å ha noe å henge fingrene i for å ikke tenke på ungen hele dagen :p *hønemor*

LibraGirl
30-08-11, 01:42
Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det:eek:
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta :)

Regret
30-08-11, 01:52
Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?

LibraGirl
30-08-11, 01:58
Hehe samme har jeg Regret, men kunne jo være noe jeg ikke
hadde fått med meg :)
Er i den formeining om at jeg spiser så mye fett jeg klarer/orker
å om jeg får dårlig mage å må løpe mye på do, ja da har jeg spist
litt for mye ;)

Yrla
30-08-11, 02:10
Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det:eek:
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta :)Ja, det var deg jeg mente. Ok. Takk.

Cyan
30-08-11, 09:16
Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?
Klart man kan få i seg for mye fett. Man kan få i seg for mye av det meste ;) Men det er ikke noe å tenke på så lenge som kroppen din fungerer som den skal og du går ned i vekt og/eller centimetre :)

Cherry
30-08-11, 09:34
Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt :D:p

Fyyyysj!

MissPivotal
30-08-11, 09:38
I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! :D Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

Regret
30-08-11, 09:40
Da er bakehatten på. Sitter å ser over oppskrifter nå og jeg ser at bountysjokolade er kanskje det beste alternativet til å få i seg cocosa i konfekt / småtteri. Man trenger jo egentlig ikke sjokoladen om det blir for mye karber i den, ikke at det er så utrolig mye sjokolade man får i seg pr. stk, og selvsagt om man greier å holde seg til x-antall mange om dagen for å få så mye cocosa man trenger og ikke spiser alle på en gang, så er jo dette en idé :p
*forsvinner inn på kjøkkenet*

Cherry
30-08-11, 09:40
I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! :D Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

kjøp nøytral kokosolje

MissPivotal
30-08-11, 09:42
Åh! Er det det samme om vi bruker pure eller extra virgin? I så fall blir ikke dette noe problem :D

kennygirl
30-08-11, 09:45
Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt :D:p

Fyyyysj!

Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang :p

MissPivotal
30-08-11, 09:54
Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :) Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P

Bravo
30-08-11, 11:36
Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!:eek:
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb :D
Elsker dette!!!:p
Herlig! Jeg er litt spent på høst/vintersesongen i år, for jeg pleier å få tørre hender og masse vonde sprekker hver gang luftfuktigheten går ned vinterhalvåret. Har forhåpninger nå, da:)

Cherry
30-08-11, 11:38
Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang :p

Greia er vel at min kokosolje i utgangspunktet ikke var flytende før jeg holdt flaska under varmvann og blanda den i fløteskyren min :p......rett fra kjøleskapet:p

Men kokossmak liker jeg ikke.

Kan forøvrig rapportere om at ca. 40 minutter etter inntak av kokosolje når energien min nye høyder. Som en duracellkanin, og jeg er preggers!

Regret
30-08-11, 11:42
Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos :p Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens :rolleyes: Liker dere kokosboller da?

MissPivotal
30-08-11, 11:45
Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos :p Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens :rolleyes: Liker dere kokosboller da?

Jeg liker kokos :p Spiste masse kokosyoghurt før, og en god del kokosboller før der igjen ;) Så det jeg mener er at jeg ikke liker smaken eller lukten fra cocosa. Og oppvarmet blir den enda mer intens. Føsh!

Yrla
30-08-11, 12:32
Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :) Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P
Jeg klarte ikke å få den i meg som jeg skulle da jeg kjøpte den jeg heller, så jeg brukte den til å steke ting i ved lave temperaturer. Den har en tendens til å sprute i panna pga de små partiklene som er i, så ikke putt oppi mye av gange. Evnt. sett på lokk.

Rin
30-08-11, 12:46
Jeg var aldri noe glad i kokos før - likte ikke verken bounty eller kokosboller - men med kostomlegging har sikkert smaksløkene mine endret seg litt, jeg er i alle fall veldig glad i kokosmelk og annen "naturlig" kokos-smak i mat nå. :) Synes ikke cocosa smaker ille heller, men liker ikke konsistensen så godt, så rører den helst ut i varm drikke.

Jabba
30-08-11, 13:07

Åhhhh - herregud!!! KOKOSBOLLER ER DET BESTE JEG VET!!!!

Regret
30-08-11, 13:09
at smaker har forandret seg har jeg latt merke til også! Alt smaker så mye mer og jeg finner ting jeg ikke likte før som godt, merkelig!

Da har jeg gjort ett forsøk på å gjøre det lettere å få i seg cocosa og det ble sjokoladenøttefisker :p
http://i231.photobucket.com/albums/ee199/Hignoria/IMG_9385.jpg
Det ble 70% sjokolade med cocosa og en hasselønøtt i og det fungerer supert for de som liker mørk sjokolade (jeg er ingen fan av det..). I en posjon (2 fisker) så ble det 1ts cocosa, 8g sjokolade og 2 hasselnøtter = 2,48 g kh. Litt mye for en på ketolyse, så jeg skal se om jeg får til noe uten sjokolade også :)

MissPivotal
30-08-11, 19:43
Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :)

Oh, joy! :D Cocosa med CF 50/50 var kjempegodt! :D Fikk også i meg Død mann på flaske, eller Udos som dere kaller oljen, når jeg blandet det ut i peanøttsmør :D

Cassiopeia
30-08-11, 19:51
En kilo ned... Måtte det bare fortsette!

Photobscura
30-08-11, 20:21
Så omtenksomt av deg å opprette en brukerkonto her bare for å fortelle oss at noe som ser ut til å ha effekt på flere ikke funker! :)

Megvel
30-08-11, 20:41
Jeg har iallefall akkurat bikka under 68 igjen!

Catwoman
30-08-11, 22:10
Aaaarrghhhh! Tom for både cocosa og Udos :eek:
Kjäre IHerb pakke, kom fort! 3 dager uten, og merker stor forskjell. Mangel på toalettbesök er vel det mest merkbare.. Ikke noen vits i å veie seg for öyeblikket i hvertfall :o

Bestemamma
30-08-11, 23:12
Hvorfor ta den bar når du kan ta den over maten med smaken tildekket av krydder?

Vil ikke ødelegge god mat med noe som smaker så dårlig...tar ikke sjansen :D

Jabba
30-08-11, 23:13
Venter også på olje.....i morgen MÅÅÅÅ Udo`sen min komme!!!

Yrla
30-08-11, 23:22
Ja hvor lang tid pleier det å ta?

Photobscura
30-08-11, 23:35
Hos meg har det alltid tatt 8-12 dager med vanlig air mail.

Regret
31-08-11, 00:05
tok 8 dager sist her, airmail. Så om det stemmer denne gangen også så burde pakken min være her på fredag, og det synes jeg den skal gjøre også for nå må jeg nesten spare på det lille jeg har igjen av udo'sen :D

Yrla
31-08-11, 00:13
Takk. Tror det har gått det nå. Glder meg til udosen. Jeg synes den smaker digg jeg. Og med tanke på hvor sunn den er synes jeg linfrøolje er godt når den er fersk også.

mayeliz
31-08-11, 07:18
Som så mange andre her inne tar også jeg Udo`s og Cocosa. Jeg kjøper litt vekselvis på helsekosten og iHerb.
Men nå har jeg kommet i tvil om Jarrow`s Coconut Oil virkelig er den samme som Cocosa`n.
Er kvaliteten like god, og helt lik - noen som vet dette, sikkert? De lukter jo ikke helt likt og de smaker jo heller ikke helt likt..

ketto
31-08-11, 10:05
Hvor lang tid tar det før dere merker store forskjeller?

Jeg har ikke minket noe hverken på cm eller kilo. Men lurer på om magen har trukket seg litt oppover. Den kan gjøre det uten at cm forsvinner? Synes "henget" er noe mindre. :)

Kommer til å fortsette dette for å gi det noen mnd. Og håper at jeg slipper sprukne og tørre hender på vinteren.

Jeg er nå oppe i 4 gode ts cocosa og 3x15 ml av udos.

Photobscura
31-08-11, 10:18
Sju dager siden utsending av iherbpakker. Uuuutåååålmoooodig! (Og så tørr i huden at det støver av kroppen min, men samtidig så tåkete i hodet at jeg ikke husker å smøre meg. Ho ho ...!)

Lillemy71
31-08-11, 10:19
Sju dager siden utsending av iherbpakker. Uuuutåååålmoooodig! (Og så tørr i huden at det støver av meg, men samtidig så tåkete i hodet at jeg ikke husker å smøre meg. Ho ho ...!)

Henholdsvis 7 og 8 dager her. Håper de kommer før jeg reiser på ferie!!!

Photobscura
31-08-11, 10:22
Henholdsvis 7 og 8 dager her. Håper de kommer før jeg reiser på ferie!!!
Jeg skal ingen steder. Jeg skal bare sitte foran postkassa og støve. :cool:

Chamomilla
31-08-11, 11:01
Så omtenksomt av deg å opprette en brukerkonto her bare for å fortelle oss at noe som ser ut til å ha effekt på flere ikke funker! :)

Jeg leste inne på linken og der har en som representerer Udo's tilbakevist påstandene, så den linken kan jeg likevel like. ;)

Jeg brukte Udo's i flere år inntil for noen år siden og det hjalp etter noen ukers bruk betraktelig på en ankelskade som jeg virkelig slet med. Det var min motivasjon for å ta den da. Noe magefett var den gang ikke noe problem - det var før jeg fikk tre barn. :p
Jeg ble vel egentlig ganske lei av den oljen og har ikke kommet igang med den igjen og den harsknet før jeg fikk brukt den opp når jeg prøvde halvhjertet å komme igang sånn med ujevne mellomrom. Det at den harskner fort er litt av grunnen til at jeg sitter litt på gjerdet nå også. Dessuten tar jeg allerede "fermented cod liver oil" http://livesuperfoods.com/blue-ice-raw-fermented-cod-liver-oil.html. Dvs en fiskeolje som ikke er varmebehandlet, men gjæret for å ta vare på de naturlige vitaminene som er i oljen. Og jeg tar min dose kokosolje flere ganger om dagen, samt tre kapsler med nattlysolje (=3 gram) daglig. Nattlysolje inneholder altså omega 6... Jeg spiser ingen andre kilder som gir omega 6 slik som man i vanlig norsk kosthold risikerer å få for mye av... Spiser egg daglig da.. økologiske om jeg får tak i. Det er kanskje noe omega 6 i de også ? I tillegg har jeg bestilt igjen "smørolje - X-Factor Gold High Vitamin Butter Oil" som er rik på CLA bl.annet http://livesuperfoods.com/x-factor-high-vitamin-butter-oil.html (ja - disse oljene er steindyre, men veldig drøye i bruk, siden man bare trenger ca en halv teskje daglig).

Jeg lurer i grunn på om det har noe for seg å ta Udo's når jeg allerede spekker "dietten" min med alle disse andre oljene?

Spiser foresten også mye meierismør, men det føles litt vel dødt i forhold til de ovennevnte og teller liksom ikke inn her. En anelse olivenolje blir det også, men ikke mye.

Noen som har peiling og som vil svare meg? Skal jeg starte ny tråd kanskje?

Chamomilla
31-08-11, 11:10
Hvor lang tid tar det før dere merker store forskjeller?

Jeg har ikke minket noe hverken på cm eller kilo. Men lurer på om magen har trukket seg litt oppover. Den kan gjøre det uten at cm forsvinner? Synes "henget" er noe mindre. :)

Kommer til å fortsette dette for å gi det noen mnd. Og håper at jeg slipper sprukne og tørre hender på vinteren.

Jeg er nå oppe i 4 gode ts cocosa og 3x15 ml av udos.

Jeg har lest store deler av tråden, men husker ikke hvor lenge du har tatt oljen. Jeg spiste den i flere år tidligere. De jeg kjøpte av pleide å si at huden vil være det siste du merker det på. Man heles gjerne fra innsiden og ut. Da tok ikke jeg kokosolje, kun udo's og målet var å få mindre smerter i ankelleddet som var skadet... Det tok 3-4 uker før jeg merket bedring på skaden, og bedring ble det.

Den kombinasjonen av oljer/fett som jeg skrev om i innlegget mitt over har muligens gjort at jeg har hatt mye bedre hud. Merker det særlig på hendene som har blitt litt tørre med litt eksem med jevne mellomrom. Har ikke hatt det siden i vinter tror jeg det må være. Det sagt - jeg har fjernet alt amalgam fra tennene i vår også. Amalgam kan gi eksemplager... så jeg har altså eliminert en utslipsskilde når det gjelder den giften. Hva som måtte finnes igjen rundt i kroppen er jo en annen sak.. Bare nevner det siden jeg sier at det muligens er oljer som har gjort meg bedre. Det kan være kombi av oljer og amalgamsanering. Hva vet jeg og samme kan det være bare man blir bedre? :D

Photobscura
31-08-11, 11:16
Vel, med mindre du kun spiser vilt/kjøtt fra dyr som kun har naturbeite så får du muligens i deg en noe ubalansert fetttypefordeling ... :o

Chamomilla
31-08-11, 11:38
Vel, med mindre du kun spiser vilt/kjøtt fra dyr som kun har naturbeite så får du muligens i deg en noe ubalansert fetttypefordeling ... :o

Vær så snill å utdype? :blomster:

Og nei, når det gjelder kjøtt så blir det dessverre mest "matbutikk-kjøtt" ala nordfjord, gilde, first price....:kadetgaar

Photobscura
31-08-11, 11:43
Vær så snill å utdype? :blomster:

Og nei, når det gjelder kjøtt så blir det dessverre mest "matbutikk-kjøtt" ala nordfjord, gilde, first price....:kadetgaar
Jeg har ikke så mye detaljkunnskap utover det jeg skrev, må jeg innrømme. Men f.eks det at kraftfor inneholder en god del soya og mais, som jo inneholder mye omega 6-fettsyrer, vil jo så klart påvirke kjøttkvaliteten.

Sakset dette fra dinmat.no:
Viltkjøtt og rødt kjøtt (f.eks. økologisk) fra kveg eller lam som har spist gress på utmarksbeite, inneholder mer omega 3-fettsyrer enn kjøtt fra dyr som har spist fôr. Omega 3 i gress og planter (alfa linolensyre) blir omdannet til omega 3-fettsyrer hos dyrene.
Det er f.eks. funnet høyere innhold av flerumettede fettsyrer i lammekjøtt produsert på fjellbeite sammenlignet med lammekjøtt produsert på gjødsla innmarksbeite.
I Frankrike går husdyra ute store deler av året, og kjøtt er en stor kilde til omega 3 i befolkningen.
Kylling og gris får nesten bare kraftfôr og inneholder derfor lite omega 3-fettsyrer.

Chamomilla
31-08-11, 11:49
Takk, Photobscura. Jeg tenkte ikke på den biten at det som "kjøttet" har spist ikke er optimalt selv om jeg burde gjort det. Fytti, det er altså sååå mye å ta hensyn til og tenke på når man ønsker å få et mest mulig optimalt kosthold. Det er jo ikke bare å stikke på butikken å kjøpe kjøtt av dyr som har gått på beite hele sommeren og er fulle av det riktige gresset. Får gjøre som en lenger nedi her - kjøre land og strand rundt og finne gårder som selger det rette kjøttet eller bare kjøpe vilt fra lokale jegere. As if....

Photobscura
31-08-11, 11:59
Takk, Photobscura. Jeg tenkte ikke på den biten at det som "kjøttet" har spist ikke er optimalt selv om jeg burde gjort det. Fytti, det er altså sååå mye å ta hensyn til og tenke på når man ønsker å få et mest mulig optimalt kosthold. Det er jo ikke bare å stikke på butikken å kjøpe kjøtt av dyr som har gått på beite hele sommeren og er fulle av det riktige gresset. Får gjøre som en lenger nedi her - kjøre land og strand rundt og finne gårder som selger det rette kjøttet eller bare kjøpe vilt fra lokale jegere. As if....
Jeg vet ... Det skal ikke være lett! For hadde vi hatt et optimalt dyrehold, hadde det nok heller ikke vært nødvendig å måtte ta oljer som gjenbalanserer fettsyreinntaket, tenker jeg ... Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Når jeg blir rik, skal jeg selvfølgelig kjøpe en gård og ansette folk til å drive den sånn at jeg er selvforsynt på alle typer kjøtt, egg, grønnsaker, urter unt so weiter, men i mellomtiden får jeg bare optimalisere ting som best jeg kan ...
Jeg er forøvrig evig lykkelig over at jeg har en far som er elgjeger, som er en godt etablert del av et ganske så dyktig jaktlag, ikke minst, så jeg får jo en fair share elgkjøtt nå og da. Det er jo enda noe!

Chamomilla
31-08-11, 12:05
Jeg vet ... Det skal ikke være lett! For hadde vi hatt et optimalt dyrehold, hadde det nok heller ikke vært nødvendig å måtte ta oljer som gjenbalanserer fettsyreinntaket, tenker jeg ... Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Når jeg blir rik, skal jeg selvfølgelig kjøpe en gård og ansette folk til å drive den sånn at jeg er selvforsynt på alle typer kjøtt, egg, grønnsaker, urter unt so weiter, men i mellomtiden får jeg bare optimalisere ting som best jeg kan ...
Jeg er forøvrig evig lykkelig over at jeg har en far som er elgjeger, som er en godt etablert del av et ganske så dyktig jaktlag, ikke minst, så jeg får jo en fair share elgkjøtt nå og da. Det er jo enda noe!
Ingen i min familie er jegere. Min bestefar pleide å nekte folk å jakte i skogen hans. Elgen skulle få gå i fred. Haha. Farfar lot folk jakte og fikk kjøtt i retur. De er jo ikke i live lenger... vi har noe hjort i fryser, men det holder liksom med noen ganger i året - blir fort lei av vilt...:o. Ja til masse penger og gård som noen andre driver for meg. :p

Bravo
31-08-11, 12:12
Satt her og lurte på hva forskjellen på virgin og extra virgin kokosolje er. Mitt cocosaglass er tomt, og jeg har gått over til et glass jeg kjøpte på Eurospar i sommer, merket kaldpresset og virgin.

I fall noen andre lurer på dette også, poster jeg noe jeg fant på nett nå. Ser ut som om det ikke er forskjell på virgin og extra virgin (derimot om det hadde vært en olivenolje, ville det vært forskjell)
og det frister også lite å bruke den raffinerte/pure cocosaen i mat eller kaffe etter å ha lest om prosessen for fremstilling her.

http://www.tropicaltraditions.com/what_is_virgin_coconut_oil.htm

Bee
31-08-11, 12:16
Fikk en pakke med to megasvæææære glass Udos kapsler i dag, og har bøtta innpå 5 stk. Når jeg får oljen tror jeg jeg gir kapslene til min hjerteopererte pappa og slurper i vei.

Jabba
31-08-11, 12:21

*ler*

Catwoman
31-08-11, 13:11
Bare innom en tur for å törke stöv av Photo :roert:

Photobscura
31-08-11, 13:19
Bare innom en tur for å törke stöv av Photo :roert:
Var vel mer en henvisning til at huden på kroppen er iiiiinnmariiiii tørr, men det bedra seg på oljer. Sukk! Men takk for omtanken! Nå til postkassa!

Catwoman
31-08-11, 13:20
Var vel mer en henvisning til at huden på kroppen er iiiiinnmariiiii tørr, men det bedra seg på oljer. Sukk! Men takk for omtanken! Nå til postkassa!
He, he :D

Megvel
31-08-11, 13:33
Jeg har utsendingsmail fra den 18. :(
Så treigt det ble da!?!

Chamomilla
31-08-11, 14:52
Satt her og lurte på hva forskjellen på virgin og extra virgin kokosolje er. Mitt cocosaglass er tomt, og jeg har gått over til et glass jeg kjøpte på Eurospar i sommer, merket kaldpresset og virgin.

I fall noen andre lurer på dette også, poster jeg noe jeg fant på nett nå. Ser ut som om det ikke er forskjell på virgin og extra virgin (derimot om det hadde vært en olivenolje, ville det vært forskjell)
og det frister også lite å bruke den raffinerte/pure cocosaen i mat eller kaffe etter å ha lest om prosessen for fremstilling her.

http://www.tropicaltraditions.com/what_is_virgin_coconut_oil.htm

Takk for link. Interessant!

Jeg bestilte nettopp denne http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Coconut-Oil-Extra-Virgin-32-oz-908-g/7227?at=0
Omtalt på iherb: Jarrow Formulas Extra Virgin Organic Coconut Oil from the fresh flesh of the coconut palm fruit, (Cocos nucifera) is unrefined and expeller-pressed in a controlled, indoor environment. This specific process does not utilize any solvents and preserves the volatile compounds responsible for imparting the rich, familiar flavor of coconuts. Coconut oil is a source of medium chain triglycerides (MCTs), such as lauric acid (C-12 and caprylic acids (C-8).
Min utheving "fresh flesh" som i følge sidene til tropical traditions så var det et poeng å utvinne oljen fra "flesh" som ikke er tørket på forhånd...
Håper denne oljen er ok da.
Det var en annen variant, samme merke hvor det står at oljen er "expelled from dried flesh" eller noe i den dur. Så lærte jeg noe nytt i dag. :rolleyes:

Regret
31-08-11, 15:16
Jeg har utsendingsmail fra den 18. :(
Så treigt det ble da!?!

Samboeren min bestilte ei annen olje for drøyt en måned siden, den dukket aldri opp så det at posten greier å rote bort pakker er ikke noe nytt :( Han bestilte også fra iherb og venter enda, men hadde jeg vært han så hadde jeg bedt om ny pakke eller tilbakebetaling fra iherb nå.

Bestemamma
31-08-11, 15:47
Fant ut at vitamin og mineralinnholdet i de to cocosavariantene er forskjellig...:o Se på siden til Soma.

Okie
31-08-11, 19:10
Jeg har plutselig fått tørr hud... Som om jeg er dekket av mel. Skjønner ikke det med UDOs og Cocosa i systemet. Og hvorfor nå?

Kan ellers melde at livvidden har gått fra 102 til 97 siden oppstart på UDOs.

smgj
31-08-11, 19:15
Jeg har plutselig fått tørr hud... Som om jeg er dekket av mel. Skjønner ikke det med UDOs og Cocosa i systemet. Og hvorfor nå?

Kan ellers melde at livvidden har gått fra 102 til 97 siden oppstart på UDOs.
Jeg har hatt en runde med hudfelling nå - ikke tørr, men "svettegrimer" (som på hester for de som er kjent med sånt) etter dusjen når jeg skrubber med håndduken. Det har jeg forøvrig hver høst en viss periode etter at solingssesongen er over. Jeg tilskriver det mindre behov for tykkere hud (mot sola) og dermed skrelling. Det samme skjer ca 1 måned etter solferier.

Regret
31-08-11, 19:20
Når dere sier det så kan jeg også dele at jeg mistet mye hud etter sist dusj. Jeg tørket og tørket og tørket, men det smulet av fortsatt :( Huden under ble svært myk da og det var stort sett på overarmene hvor nuppene en gang hadde vært, men som nå er borte. Er det noe man går igjennom pga oljene, eller er det sesongbasert? tilfeldig?

Vi har ikke hatt sommer her oppe så det er ikke noe soling innvolvert her..

Yrla
31-08-11, 20:52
Samboeren min bestilte ei annen olje for drøyt en måned siden, den dukket aldri opp så det at posten greier å rote bort pakker er ikke noe nytt :( Han bestilte også fra iherb og venter enda, men hadde jeg vært han så hadde jeg bedt om ny pakke eller tilbakebetaling fra iherb nå. Jeg hadde fått en pakke som feilaktig hadde havna på feil postkontor til tross for korrekt og tydelig adresse på pakken, og ba de sende den til mitt riktige postkontor. Pakken kom aldri fram!! Tenk å bli borte mellom Grorud og Nordstrand. Det hadde jeg ikke ventet av Norge. Når den klarer å komme fra Anerika(ebay-kjøp) men ikke innenfor Norge og e'n by begynner jeg å lure.

smgj
31-08-11, 20:55
Når dere sier det så kan jeg også dele at jeg mistet mye hud etter sist dusj. Jeg tørket og tørket og tørket, men det smulet av fortsatt :( Huden under ble svært myk da og det var stort sett på overarmene hvor nuppene en gang hadde vært, men som nå er borte. Er det noe man går igjennom pga oljene, eller er det sesongbasert? tilfeldig?

Vi har ikke hatt sommer her oppe så det er ikke noe soling innvolvert her..
Jeg har alltid trodd det var i sammenheng med tykkere hud ifm soling. Men huden min er fetere nå ( ikke negativt fet, bare fetere enn tørr) og det setter jeg i sammenheng med mer fett i kosten + udo's + triomega. Jeg tror, men det betyr ikke at jeg vet.

Minaa
31-08-11, 21:04
Yrla: Jeg fikk også en pakke levert til feil postkontor nå nylig (fra Iherb). Min klarte de til slutt å sende til riktig postkontor. Ringte posten en lørdag og pakken kom ikke til riktig sted før på fredagen etter.

.

Regret
31-08-11, 21:08
Jeg hadde fått en pakke som feilaktig hadde havna på feil postkontor til tross for korrekt og tydelig adresse på pakken, og ba de sende den til mitt riktige postkontor. Pakken kom aldri fram!! Tenk å bli borte mellom Grorud og Nordstrand. Det hadde jeg ikke ventet av Norge. Når den klarer å komme fra Anerika(ebay-kjøp) men ikke innenfor Norge og e'n by begynner jeg å lure.

Posten norge er helt utrolig.. ikke er vi store landet heller, så det er rart det skal være så vanskelig. har hatt utrolig mye problemer med innlands post, så om det er mulig så møter jeg opp til mottaker personlig framfor å sende via post, evt bruke internett. Men når det er snakk om en pakke blir det straks verre å sende via mail ;)

Jeg har alltid trodd det var i sammenheng med tykkere hud ifm soling. Men huden min er fetere nå ( ikke negativt fet, bare fetere enn tørr) og det setter jeg i sammenheng med mer fett i kosten + udo's + triomega. Jeg tror, men det betyr ikke at jeg vet.

Ja det er nok en sammenheng da huden herdes av solen. Men jeg sier bare at det ikke er tilfellet med meg nå siden jeg ikke har vært i solen :) Jeg tror det er oljen som har grunn i det til syvende og sist, for jeg tror det er ny, fersk hud etter alle forandringene den har vært igjennom de siste ukene. Har herlig hud nå, som er god og feit, det er svært sjeldent at jeg trenger å ha på lotion eller annet fuktighetsgivende.

Jeg lurte litt på en ting, til dere som går på både udo's og cocosa. Er dere mer oppblåst med det enn ellers? Jeg er blitt skikkelig oppblåst etter at jeg begynte å ta cocosa igjen, og jeg tar Udo's som vanlig.. forstår ikke helt hvor det kommer ifra..

Yrla
31-08-11, 22:15
Yrla: Jeg fikk også en pakke levert til feil postkontor nå nylig (fra Iherb). Min klarte de til slutt å sende til riktig postkontor. Ringte posten en lørdag og pakken kom ikke til riktig sted før på fredagen etter.

.Jeg har gitt opp å vente som du forstår på datoen. Dette får jeg beskjed om: http://sporing.posten.no/_public_sporing/posten/images/icons/deviation.gif?1314015099789
Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested

11.08.2011 11:35, 0905 OSLO
Og jeg kan ikke etterspørre pakken, eller hva det heter, det må avsender gjøre. Og jeg aner ikke hvem avsender er fordi jeg har handla flere ting på ebay. Teit at en fra utlandet må gjøre det synes jeg. Ja ja.

Bravo
01-09-11, 10:08
Jeg lurte litt på en ting, til dere som går på både udo's og cocosa. Er dere mer oppblåst med det enn ellers? Jeg er blitt skikkelig oppblåst etter at jeg begynte å ta cocosa igjen, og jeg tar Udo's som vanlig.. forstår ikke helt hvor det kommer ifra..

Nei, kjenner ikke igjen dette. Blir bare oppblåst og prompete (og mer) når jeg har tafset på cavalierene mine i godtelageret fra Sverige, eller spist litt for mange karbohydrater..

Catwoman
01-09-11, 10:12
Nei, kjenner ikke igjen dette. Blir bare oppblåst og prompete (og mer) når jeg har tafset på cavalierene mine i godtelageret fra Sverige, eller spist litt for mange karbohydrater..
Farlige greier, tafsing på cavalier sjokolader............ :eek:

Bravo
01-09-11, 10:16
Farlige greier, tafsing på cavalier sjokolader............ :eek:

Jeg vet. Og det rare er at før tålte jeg dem bedre, men etter mange mnd på lavkarbo, så tåler jeg mindre mengder før magen reagerer. Men de er jo så gode, så jeg fortsetter jo å kjøpe såklart..:p

Catwoman
01-09-11, 10:18
Jeg vet. Og det rare er at før tålte jeg dem bedre, men etter mange mnd på lavkarbo, så tåler jeg mindre mengder før magen reagerer. Men de er jo så gode, så jeg fortsetter jo å kjøpe såklart..:p

Prövde Atkins barer oxå jeg.. Da kunne jeg gitt ut plate tror jeg :rolleyes:

Supera
01-09-11, 10:44
Ikke så rart, fordi maltitol har fiberlignende effekt. På høykarbo spiste jeg mye mer fiber så i begynnelsen tålte jeg maltitol godt. Nå tåler jeg maltitol dårlig... Jeg blir gasskraftverk av noen få ruter av en sukkerfri sjokolade. Kroppen liker ikke for store forandringer i fiberinntaket... Så når man knapt spiser fiber til vanlig og så spiser maltitol, så får man vondt. Spiser man mye fiber til vanlig og så spiser maltitol så merker man ikke så mye.

Bravo
01-09-11, 11:15
Greit å vite om, takk Supera!

smgj
01-09-11, 11:19
Jeg vil bare snike inn og si at for min del er det definitivt noe mer. Jeg spiser bra fiberrik mat på PB - og tar 4-6ts FOS daglig... men maltiol (og mannitol) er noe helt annet. (Og det er på en måte greit - da faller man ikke så mye for fristelsen, akkurat.)

Catwoman
01-09-11, 11:26
Vektnedgangen min er def stoppet opp... Spiser og trener som för, men har värt uten Udos og Cocosa i over en uke nå. Varmen i kroppen er oxå borte, og toabesök er betraktelig sjeldnere :o
Så, trenger pakka mi fra IHerb!

Jabba
01-09-11, 11:34
Venter veldig på pakke jeg også.........VIL HA I DAG!!!!

Photobscura
01-09-11, 11:41
Samme her! Bor i første etasje, inngangsdøra er to meter fra postkassene, så jeg sitter og nilytter etter lyden av postbudet ...! Vil! Ha! Pakke! I! Dag!

Bravo
01-09-11, 11:55
..Men nå har jeg kommet i tvil om Jarrow`s Coconut Oil virkelig er den samme som Cocosa`n.
Er kvaliteten like god, og helt lik - noen som vet dette, sikkert? De lukter jo ikke helt likt og de smaker jo heller ikke helt likt..

Jeg skal bestille kokosolje fra Iherb snart, og slenger meg på her: Smaker ikke Jarrows like godt? Og er det noen som har prøvd denne (http://www.iherb.com/Garden-of-Life-Living-Foods-Coconut-Oil-Extra-Virgin-32-fl-oz-946ml/11662?at=0) ? (Enda litt billigere)

Photobscura
01-09-11, 12:02
Jeg synes Jarrows og Cocosa smaker likt, men så er det en stund siden jeg spiste Cocosa, forsåvidt. Mulig Jarrows tar smak fra boksen som er i plast, kontra Cocosaen som er i glass?! Noen påstår jo f.eks at de kan smake forskjell på cola fra glass- og plastflaske. :cool:
Uansett, virgin er virgin. Det skal framstilles på samme måte -kaldpresset fra ferskt kokoskjøtt. Men igjen -kvaliteten på koksnøttene vet vi jo forsåvidt ingenting om ...

Okie
01-09-11, 12:06
Ja når det nevnes slik, ser jeg i dag at mye flasser etter dusjen i går. Så jeg skifter ham altså lol... veldig fin hud under.

Jeg syns jeg blir litt mer oppblåst i magen med begge oljene...men med det sagt kan det ha noe med all osteknekkis jeg har hatt dilla på de siste ukene:o

Bravo
01-09-11, 12:20
Jeg synes Jarrows og Cocosa smaker likt, men så er det en stund siden jeg spiste Cocosa, forsåvidt. Mulig Jarrows tar smak fra boksen som er i plast, kontra Cocosaen som er i glass?! Noen påstår jo f.eks at de kan smake forskjell på cola fra glass- og plastflaske. :cool:
Uansett, virgin er virgin. Det skal framstilles på samme måte -kaldpresset fra ferskt kokoskjøtt. Men igjen -kvaliteten på koksnøttene vet vi jo forsåvidt ingenting om ...

Ok takk:) Det glasset jeg linket til blir uansett for tungt for air mail-muligheten, fant jeg ut nå.

Da kjøper Jarrows og litt xanthan gum (må teste det istedenfor JBKM), det går innenfor vekten så det blir 4 dollar i frakt.

Kame
01-09-11, 15:07
Dere som venter og venter på pakker, stormen Irene har visstnok ført til forsinkelser i postgangen i USA. Har iallefall fått beskjed om dette fra flere andre leverandører jeg har bestilt pakker fra.

(Jeg har bestilt olje selv, og venter spent på pakke, tilvenning og resultatet..!)

FrkMarge
01-09-11, 15:42
Hvor lenge etter oppstart tok det før dere merket resultater, dere som har holdt på en stund???
Lurer bare på hvor lenge det er vits å holde på før jeg eventuellt gjør opp status og bestemmer meg for om jeg vil kjøpe en flaske til eller ikke :)

Jabba
01-09-11, 18:23
Jippi! endelig var flaska med smørning å finne i postkassa!!! Da blir det å starte opp med Udo`s igjen STRAKS!!!

Sanney
01-09-11, 18:35
ingen post for meg idag, bare internettregninga T_T

mamma87
01-09-11, 19:00
Fikk udo`s idag, måtte hente den på posten da :)

lifejack
01-09-11, 19:25
Jeg skal bestille kokosolje fra Iherb snart, og slenger meg på her: Smaker ikke Jarrows like godt? Og er det noen som har prøvd denne (http://www.iherb.com/Garden-of-Life-Living-Foods-Coconut-Oil-Extra-Virgin-32-fl-oz-946ml/11662?at=0) ? (Enda litt billigere)

Jeg prøvde det lille glasset til Garden of Life for noen år tilbake, og syntes den var enda mer aromatisk enn Cocosa. Var i hvert fall den beste kokosoljen jeg hadde smakt/luktet på den tiden. Nå er det jo en stund siden, men regner med at kvaliteten er den samme.
Forresten går det an å sende den med International Airmail til $6.00 selv om den akkurat går over 4lb:)

Bravo
01-09-11, 20:15
Jeg prøvde det lille glasset til Garden of Life for noen år tilbake, og syntes den var enda mer aromatisk enn Cocosa. Var i hvert fall den beste kokosoljen jeg hadde smakt/luktet på den tiden. Nå er det jo en stund siden, men regner med at kvaliteten er den samme.
Forresten går det an å sende den med International Airmail til $6.00 selv om den akkurat går over 4lb:)

så bra:) Kanskje jeg prøver den neste gang, da - nå bestilte jeg jarrows tidligere i dag

danielve
01-09-11, 20:22
Klarer meg snart ikke uten en kopp hjemmesnekret varm kakao med en ss Cocosa. Digger kokos- smaken og får på den måten i meg nok fett. Ellers blir det ofte for mye protein på meg.

Regret
01-09-11, 20:26
Hvor lenge etter oppstart tok det før dere merket resultater, dere som har holdt på en stund???
Lurer bare på hvor lenge det er vits å holde på før jeg eventuellt gjør opp status og bestemmer meg for om jeg vil kjøpe en flaske til eller ikke :)

Jeg kjente forskjell i magen etter 1-2 dager, i huden etter 2 uker. Har vært dårlig på å veie og måle de siste ukene så jeg vet ikke om det gir noen effekt der, men helt i begynnelsen så droppet vekten mer enn vanlig :) cm var den samme.

Chamomilla
01-09-11, 20:43
Klarer meg snart ikke uten en kopp hjemmesnekret varm kakao med en ss Cocosa. Digger kokos- smaken og får på den måten i meg nok fett. Ellers blir det ofte for mye protein på meg.

Hva består hjemmesnekret kaakao av - please? :p

Regret
01-09-11, 20:57

Det er sånn jeg er nå :(
Jeg reagerte ikke på cavalier før, men så tok jeg meg en pause, og når jeg begynte på lavkarbo igjen så tålte jeg ikke 1 bit en gang, så jeg spiser ikke sånt mer. Jeg greier heller ikke å følge lavkarbo for tiden, så det kan jo komme av mye rart.. men det var spesielt etter at jarrow kom i hus og jeg begynte å ta begge deler. Var helt fin form før det.

Bonus
02-09-11, 09:15
Da har jeg begynt.. Det gikk greit å ta begge deler bar..

Men dere som spiser cocosa bar, smelter dere den før du spiser den?

Jabba
02-09-11, 09:16
Da har jeg begynt.. Det gikk greit å ta begge deler bar..

Men dere som spiser cocosa bar, smelter dere den før du spiser den?

Neida - Cocosa spiser jeg rett av skjeen....

Sanney
02-09-11, 16:07
jeg har fått pakke. spent på hvilken det er :) men jeg tror at jeg ikke begynner før jeg har fått begge to

Bonus
02-09-11, 17:27
Det går greit å svelge udosen, men cocosaen bar derimot.. Konsistensen minner meg om lysvoks.. Ja, jeg har smakt lysvoks da jeg var liten :p

Sanney
02-09-11, 17:34
det var udos'en som kom :) pakken med kokosolja ble sendt samme dag, så med mindre den dukker opp snart er den pakken tatt av tollen. hvis det har skjedd blir det mer venting, med mindre det går greit å bare bruke udosen og få effekt av den alene.
jeg drikker som regel smoothie til frokost, så skal nok greie å få svineriet i meg på et vis, å drikke det bart er ikke aktuellt :p

LilleMill
02-09-11, 17:36
Jeg fikk pakka med kokosolja fra Iherb i dag. Det var bra det var ziplock pose rundt krukka, for det var en god del av olja som lå i den :( Hadde stivnet igjen da heldigvis.

Photobscura
02-09-11, 18:35
Det går greit å svelge udosen, men cocosaen bar derimot.. Konsistensen minner meg om lysvoks.. Ja, jeg har smakt lysvoks da jeg var liten :p
Haha, samme her! Men jeg kan ikke si det var en helt negativ opplevelse heller, for den billig pure-boksen jeg kjøpte, som jeg spiser i håp om et eller annet slags toleransevedlikehold, smaker til og med litt som stearinlys, og det går jo ned ...!

Fortsatt ikke fått noen pakke. Buhu.

danielve
02-09-11, 19:07
Hva består hjemmesnekret kaakao av - please? :p

Bruker alpro soya melk ca 300 ml, litt stevia, 1 ss kakao (vanlig bakekakao), 1ss cocosa og hvis jeg har lyst på noe ekstra tar jeg gjerne 2 ss kremfløte oppi også. Blir en veldig god og mild kokossmak og svart lite kh. Kremen kan da godt komme fra sprayboksen. :D

danielve
02-09-11, 19:08
Bruker alpro soya melk ca 300 ml, litt stevia, 1 ss kakao (vanlig bakekakao), 1ss cocosa og hvis jeg har lyst på noe ekstra tar jeg gjerne 2 ss kremfløte oppi også. Blir en veldig god og mild kokossmak og svart lite kh. Kremen kan da godt komme fra sprayboksen. :D

Varmes seff opp hehe- jeg tar det rett og slett i mikroen.

Megvel
02-09-11, 19:53
Der kom udosen!

Regret
02-09-11, 20:48
hmm ingen olje her enda..
Men jeg har prøvd å ikke ta noen oljer i dag for å se om det løste mageproblemene mine (oppblåst og ekkel), og det gjorde det søren meg :rolleyes: Helt fin i kroppen i dag! Lurer om jeg må redusere Udo's mengden om jeg skal ta begge deler, evt holde meg til kun Udo's.. må prøve meg litt fram.

Yrla
02-09-11, 20:55
hmm ingen olje her enda..
Men jeg har prøvd å ikke ta noen oljer i dag for å se om det løste mageproblemene mine (oppblåst og ekkel), og det gjorde det søren meg :rolleyes: Helt fin i kroppen i dag! Lurer om jeg må redusere Udo's mengden om jeg skal ta begge deler, evt holde meg til kun Udo's.. må prøve meg litt fram.Fett på tom mage er anbefalt som avføringsmiddel har inne har jeg sett. Kanskje du kunne tatt det sammen med måltid?

Regret
02-09-11, 21:45
Jasså? hmm.. jeg greier ikke å følge lavkarbo noe mer, så jeg har falt litt tilbake til gamle vaner, og det innebærer lite mat til forskjellige tider av døgnet, ingen fast matrutine. Så da kan jo det være grunnen tenker jeg :rolleyes:

FrkMarge
02-09-11, 23:37
Har klart å opprettholde det jeg begynnte på iallefall, men har ikke økt jeg da...
Jeg får i meg 1 ss Udo's, 1 ss tran og 2-3 ss cocosa hver dag.
Aner ikke om det har noen som helst effekt jeg, men siden jeg før ikke har tatt stort kosttilskudd, så kan det ikke skade iallefall.:p
Det jeg vet at det har gjort med meg hittil er at det har minsket matlysten enda mer... trodde ikke det var mulig. Jeg spiser altså så vanvittig lite i forhold til hva jeg har vært vant til:eek:
Og istdenfor å spise masse smør, får jeg i meg sunne oljer istedenfor... det må jo være en god ting?

I dag var jeg bare ikke sulten. Spiste litt i går kveld i 23 tiden tror jeg, våknet i dag tidlig og fikk sønnen min på skolen, var ikke sulten. I tillegg hadde jeg god tid og var stuptrøtt, så jeg gikk og la meg igjen etterpå.:rolleyes:
Reiste på uni i 12 tiden med bare 1 ss tran innabords, fortsatt ikke sulten og skulle hjem i 15.30 tiden fortsatt ikke sulten..., men da spiste jeg lunchpakken så jeg ikke skulle ta den med hjem igjen uåpnet - syntes det ble litt dumt:o

Har spist en gang til i kveld, og drukket ca 2 L vann + fått i meg udo'sen og litt kaffe med fløte og cocosa og er stappmett på mine inntatte drøye 1500 kcal.
Hadde noen sagt til meg at jeg ville være mett på den mengden kcal for 3 mnd siden hadde jeg ledd....

lifejack
03-09-11, 00:36
Og istdenfor å spise masse smør, får jeg i meg sunne oljer istedenfor... det må jo være en god ting?

Nja, nå er jo smør sunt og godt for de som tåler det, så du må ikke være redd for smør, altså! Margarin derimot...

FrkMarge
03-09-11, 00:41
Nja, nå er jo smør sunt og godt for de som tåler det, så du må ikke være redd for smør, altså! Margarin derimot...
Neida er ikke redd for det :p
Margarin har jeg ikke spist på sikkert 10 år, minst:)

lifejack
03-09-11, 00:49
Neida er ikke redd for det :p
Margarin har jeg ikke spist på sikkert 10 år, minst:)

Hehe, så bra. Hørtes bare ut som du var redd for smør siden du sa du hadde "byttet det ut med sunne oljer istedet", og da fikk jeg litt assosiasjoner til en som var hjernevasket av de norske kostholdsrådene;)

FrkMarge
03-09-11, 01:30
Hehe, så bra. Hørtes bare ut som du var redd for smør siden du sa du hadde "byttet det ut med sunne oljer istedet", og da fikk jeg litt assosiasjoner til en som var hjernevasket av de norske kostholdsrådene;)Hehe tilgitt ;)
Neida er ikke redd for smør.., men tenkte det kanskje ville være lurt å innta litt andre typer fettsyrer også...
Selv om jeg spiser fet fisk og bruker raps og olivenolje + at jeg spiser nøtter og frø, så er det greitt å fordele forholdene mellom de ulike fetttypene litt tenkte jeg. Jeg kommer IKKE til å slutte å spise smør... jeg ELSKER smør:p

vibsen
03-09-11, 09:58
Jeg kastet meg i hemmelighet med på dette prosjektet 25.08. Jeg trappet opp litt for fort, og måtte gå ned igen (man blir ikke bare litt kvalm heller :eek:), men jukseveiing i dag viste 1,3 kilo ned siden 27.08. Jeg har egentlig ikke veiing før på mandag, men dette ser jo lovende ut. Nå har jeg samtidig tatt kontroll over proteinene mine, så det kan jo også være en faktor, men uansett er jeg storfornøyd siden jeg har stått stille siden juni.

VSB
03-09-11, 10:17
Det blir litt mindre oljer på meg nå, ser ut til at jeg må følge med litt på calori inntaket og da prioriterer jeg mat. Men oljene brukes i dressinger, smoothie o.l. da.

Bee
03-09-11, 11:05
Håååper jeg får pakke i dag altså.
Jeg har tatt bare cocosa fra den dagen jeg kom over denne tråden her, og sånn hudmessig ser jeg allerede resultater. Som i totalt kviseutbrudd!!! Grrrr... Men jeg vet jo at det blir sånn en liten periode til og begynne med før det gir seg og blir bedre.
Vekta går også radig ned. 0,9 kg ved sist veiing, og 1,2 uka før det. :D Det er jo slett ikke feil!!
Bare 6 kilo igjen til matchvekt. JIPPI!

Photobscura
03-09-11, 11:21
Herlig å lese om resultatene deres! Er nå på tiende dagen etter shipping ... Åååeeeh, er så utålmodig! Har også bestilt kokosshampoo og -balsam, samt ringblomstsalve som jeg er spent på å prøve.
Har fortsatt å ta denne billige pure-kokosoljen, to ss om dagen, så jeg håper det går greit med en kjapp opptrapping når oljene endelig kommer!

Rin
03-09-11, 14:18
Hrmm, venter på et nytt glass Udo's jeg også - håper inderlig det kommer på mandag, for jeg tror jeg går tom i morgen tidlig. :o Pakka ble sendt den 21.aug, så... krysser fingrene, ja!

Chamomilla
03-09-11, 15:13
Følger med på dere, men er litt redd for for mye vegetabilsk fett med unntak av kokosfett. Og jeg tok udos mot betennelser MYE før, men... er litt i tenkeboksen. :)

mayeliz
03-09-11, 16:10
Så flott at det er mange her som har fått noe igjen for å spise Cososa og Udos.
Jeg hører ikke blandt dem. Jeg har nå spist 2-3 ss av hver siden juni -og merker ikke noe annet enn at lommeboka er blitt litt tynnere..
Er jeg den eneste som syntes at dette er bortkasta penger?

Bonus
03-09-11, 17:05
Jeg drysser litt sukkerfri gelepulver oppå cocosaen, så går det glatt ned :)

Jeg skal ta de hver dag.. Når flaskene går tomt, så skal jeg ikke kjøpe ny før jeg merker faktisk forskjell :D

Okie
03-09-11, 18:03
Vet jeg har en del å ta av altså...
Men livvidden har minket med to cm til. Altså blitt 95 (har hatt eggløsning) og vekten ned en kilo til:D

Jeg kjøper nok en UDOs til når denne går tom, men jeg greier ikke tenke annet en "død mann på flaske" hver gang jeg skal ta mine ss etter å ha lest det her inne lol....

FrkMarge
03-09-11, 18:10
Nyskjerrige samboeren min MÅTTE teste denne i dag når jeg uffet meg med klype på nesa og skullte den ned med kaffeblandingen min...
"synes ikke den smakte så ille jeg, smaker som nøtter!" fikk jeg til kommentar...:eek:
Gjett om det er forskjell på smaksløkene til folk.... han røyker da, det gjør ikke jeg, kan det være svaret på "mysteriet"?

Bonus
03-09-11, 18:11
Jeg røyker ikke, og er veldig kresen på mat til vanlig.. Men syntes de her går det greit med.. Ikke verdens beste, men ikke sånn at jeg brekker meg :)

Regret
03-09-11, 18:11
Røykere har elendige smaksløker! bare så det er sagt.. De kan sleike opp kattedrit og fortsatt synes 'det smaker som nøtter' ;)

Photobscura
03-09-11, 18:13
Røykere har elendige smaksløker! bare så det er sagt.. De kan sleike opp kattedrit og fortsatt synes 'det smaker som nøtter' ;)
Saklig. :cool:

ketto
03-09-11, 18:25
Jeg røyker ikke, og er veldig kresen på mat til vanlig.. Men syntes de her går det greit med.. Ikke verdens beste, men ikke sånn at jeg brekker meg :)

Jeg har aldri røkt og synes ikke hverken udosen eller cocosaen er vanskelig å få ned.. :)

Men, har ikke merket effekt på vekta. Men er spent på om jeg får like såre og sprukne hender til vinteren. Da ser jeg kanskje effekten??

Har også brukt Kamut hvetegress 2 ukes tid. I dag fikk jeg Chlorella og spirulina. Spent på og det også kan hjelpe på??

Cyan
03-09-11, 18:27
Nyskjerrige samboeren min MÅTTE teste denne i dag når jeg uffet meg med klype på nesa og skullte den ned med kaffeblandingen min...
"synes ikke den smakte så ille jeg, smaker som nøtter!" fikk jeg til kommentar...:eek:
Gjett om det er forskjell på smaksløkene til folk.... han røyker da, det gjør ikke jeg, kan det være svaret på "mysteriet"?
Kanskje han har sinkmangel? Det påvirker smakssansen.

Yrla
03-09-11, 18:30
Gjett om det er forskjell på smaksløkene til folk.... han røyker da, det gjør ikke jeg, kan det være svaret på "mysteriet"? Jeg tenker heller at folk liker forskjellige ting. Jeg liker udos og røyker ikke.

Bonus
03-09-11, 19:12
Jeg har aldri røkt og synes ikke hverken udosen eller cocosaen er vanskelig å få ned.. :)

Men, har ikke merket effekt på vekta. Men er spent på om jeg får like såre og sprukne hender til vinteren. Da ser jeg kanskje effekten??

Har også brukt Kamut hvetegress 2 ukes tid. I dag fikk jeg Chlorella og spirulina. Spent på og det også kan hjelpe på??

Det lurer jeg også litt på.. Jeg sliter med tørr hud om vinteren, mens jeg derimot har perfekt hud om sommeren.. Kanskje dette kan gjøre at jeg slipper krem og sånt :)

Beurre
03-09-11, 21:49

Jeg er ikke med på dette prosjektet, men tar Udo's nå, og jeg har også lurt på hvorfor så mange ikke takler smaken. Synes den smaker lite og helt ok - kjenner litt smak av linfrø/solsikkefrø. Har ikke røyket på mange år. Jeg har vel sinkmangel, da :confused:

Photobscura
03-09-11, 21:51
Jeg er ikke med på dette prosjektet, men tar Udo's nå, og jeg har også lurt på hvorfor så mange ikke takler smaken. Synes den smaker lite og helt ok - kjenner litt smak av linfrø/solsikkefrø. Har ikke røyket på mange år. Jeg har vel sinkmangel, da :confused:
Jeg tar faktisk sink nå i håp om at det skal hjelpe en smule på hårvekst og stoffskifte. Våget meg på en sinktest og den antyder mangel, uten at jeg vet hvor pålitelig den er. Jeg synes ikke Udo's smaker kjempegodt, men ikke direkte vondt heller. Helg greit egentlig. Tenk om jeg virkelig har sink-mangel og den med ett smakker skikkelig fælt? Bummer. :p
Ellers synes jeg smakssansen min virker helt ok, og jeg har, tross at jeg røyker, luktesans som en blodhund. Å vanke gatelangs på en søndag med kebabrester rundt hvert gatehjørne er en delt glede ... :cool:
Og jeg aner ikke hvordan kattedrit smaker, for jeg har aldri prøvd.

Cyan
03-09-11, 21:54
Ikke vet jeg, det er vel bare at folk har ulik smak. Jeg syntes den smakte høgg, men ikke verre enn at jeg kunne tatt det bart (Flaska mi var gått ut på dato, og jeg visste ikke om den smakte høgg p.g.a. det eller fordi det bare gjør det så jeg turte ikke å ta det :p). Mannen min fikk smake og han kastet nesten opp. Det kan hende at jeg har sinkmangel da, det har jeg ikke fått sjekket enda. Men folk har jo ulik toleransemengde og ulik smak uansett. Det blir som med chili. Noen takler store mengder, mens andre dukker i kaldtvannet bare de kjenner lukta ;)

Photobscura
03-09-11, 22:01
Jeg oppdaga at det var en liten klunk igjen av Udo's-flaska mi. Hadde bare glemt det av da det ble tomt for kokosolje, og bare tok en liten slurk. Urk, altså. Den hadde nok blitt harsk. Jeg er veeeeeldig vár på harsk og muggen smak. Om noe bare har en antydning av muggsmak så kaster jeg det. Men så har jeg blitt matforgifta mer enn gjennomsnittet også, tror jeg.
Klart man får dårligere smaksløker av å røyke, men det er nok forskjellig grad av hvor stor skade man tar, og så har det vel litt å si hva en har i utgangspunktet også.

Yrla
03-09-11, 22:02
Ikke vet jeg, det er vel bare at folk har ulik smak. Jeg syntes den smakte høgg, men ikke verre enn at jeg kunne tatt det bart (Flaska mi var gått ut på dato, Om korken ble åpnet for første gang for lenge siden også er det ikke rart den ikke smaker godt. Den skal inntaes over en kort tidsperiode for å smake bra.

Cyan
03-09-11, 22:07
Om korken ble åpnet for første gang for lenge siden også er det ikke rart den ikke smaker godt. Den skal inntaes over en kort tidsperiode for å smake bra.
Neida, den var uåpnet og hadde stått i kjøleskapet hele tiden. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde kjøpt den, og da jeg plutselig oppdaget den hadde den gått ut på dato for 3 måneder siden. Derfor smakte jeg på den for å kjenne etter om den var harsk. Sånn harskhet smaker jo nesten som dårlige nøtter, men linfrøsmaken som var så fremtredende i Udo'sen smaker jo også litt som dårlige nøtter. Så for sikkerhets skyld kvittet jeg meg med den, siden jeg aldri hadde smakt Udo's før og ikke visste om den skulle smake så stramt :rolleyes:

Yrla
04-09-11, 01:52
Huffda, ja, da er du ihvertfall på den sikre siden. Skal du kjøpe ny? Jeg fikk min flaske til postkontoret som jeg kan hente mandag, gleder meg til den gode smaken:)

Cyan
04-09-11, 06:52
Huffda, ja, da er du ihvertfall på den sikre siden. Skal du kjøpe ny? Jeg fikk min flaske til postkontoret som jeg kan hente mandag, gleder meg til den gode smaken:) Nei, foreløpig ser det ut som om bare cocosa og tran gjør nytten for min del så da sparer jeg de pengene :)

MissPivotal
04-09-11, 09:21
Jeg merker det på vekta :) Jeg gikk ned jevnt og trutt i starten, men så kom tre uker der vekta varierte på pluss minus 129. Nå er jeg nede i 127 :D *juble*

Megvel
04-09-11, 20:57
Merkelig fenomen her. Jeg har "problemer" med leveringstiden til iherb så jeg gikk akkurat tom for cocosaen i den udosen endelig dukket opp. Jeg gikk da altså fra cocosa til udos. Cocsaen har ikke dukket opp enda. Har vært plaget med kvalme nå, selv med mindre startmengder, men har også fått tidenes drageånde. Og det er ikke vanlig ketoseånde. Har andre opplevd dette? :eek:

(Har forøvrig lært og har allerede bestilt en udos med en gang.)

Sanney
04-09-11, 21:03
jeg tyvstarted med udos idag. en teskje i smoothien. kunne sikkert hatt mer, smakte ikke noe i den blandingen :) så får vi se hvordan det går, forhåpentligvis har ikke tollen snappet den andre pakka

Cassiopeia
06-09-11, 13:46
Offisiell veiing og måling i dag:
Ned 2,4 kg fra det evinnelige platået jeg har holdt til på sia påske omtrent.
Rygg: -1 cm
Midje: - 3 cm
Hofter: - 3 cm

:heia:

Jeg ligger på 20 ml Udos hver morgen nå. Har tatt ei pause fra kokosoljen, for den byr meg direkte imot nå om dagen. Ser ingen grunn til å trappe opp med så fin nedgang, så jeg holder meg på 20 ml ei stund.

Photobscura
06-09-11, 14:04
Åååaaaargh! Fortsatt ikke noe olje i posten ...! :(

Catwoman
06-09-11, 14:05
Liker ikke postmannen min lenger i det hele tatt jeg!! :mad:

amritam
06-09-11, 14:15
Offisiell veiing og måling i dag:
Ned 2,4 kg fra det evinnelige platået jeg har holdt til på sia påske omtrent.
Rygg: -1 cm
Midje: - 3 cm
Hofter: - 3 cm

:heia:

Jeg ligger på 20 ml Udos hver morgen nå. Har tatt ei pause fra kokosoljen, for den byr meg direkte imot nå om dagen. Ser ingen grunn til å trappe opp med så fin nedgang, så jeg holder meg på 20 ml ei stund.

Så flott! gratulerer! :heia:

Vi utfyller hverandre - du tar udos og jeg tar kokosolje ;) Jaja, jeg tar forsåvidt ALA i kapselform. Litt tidlig for meg å konkludere med noe ennå.

Bee
06-09-11, 14:15
Åååaaaargh! Fortsatt ikke noe olje i posten ...! :(

Ikke her heller. :(

nellie
06-09-11, 14:19
Hvor lenge har dere venta? Lurer for føler det er greit å forberede seg psykisk på at iherb pakkene ikke kommer innen rimelig tid om dagen:p

Bee
06-09-11, 14:22
Varene mine ble sendt 25. august. Det er kanskje ikke sååå lenge og vente??

nellie
06-09-11, 14:34
Synes egentlig ikke det, men skjønner man blir utålmodig:) Jeg bestilte 26. og 28. så får vente i spenning.

Rin
06-09-11, 14:58
Pakka ble sendt den 21.aug

...og den pakka fikk jeg pakkelapp for i går, 5.september. :cool: Sånn muligens veiledende for dere som venter nå...

nellie
06-09-11, 15:02
Lurer på om posten er i Østfold er litt raskere enn borte hos dere jeg?:p Lapp på begge pakkene i posten i dag.

ThereseA
06-09-11, 15:04
Pakka mi blei sendt den 27 juli og jeg har fortsatt ikke noe lapp i posten

nellie
06-09-11, 15:05
Pakka mi blei sendt den 27 juli og jeg har fortsatt ikke noe lapp i posten

Over en måned siden?

ThereseA
06-09-11, 15:06
Yepp... Er greit at det tar lengre tid med airmail, men fytti da

nellie
06-09-11, 15:08
Da er den nok på villspor:)

ThereseA
06-09-11, 15:10
så visst feil... Var 27/8.. oopps... Bestiller så mye at jeg glemmer.. hehe

Photobscura
06-09-11, 15:36
24. august, så det er tretten dager siden. Har aldri opplevd at det har tatt lenger enn elleve dager, noen ganger bare åtte, så det rykker litt i utålmodighetsmuskelen, ja. Kanskje den er tatt av orkanen? :p

vibsen
06-09-11, 15:44
Jeg mener å ha sett her eller et annet sted at tollen er ekstra ivrig på iherb-pakker om dagen fordi så mange bestiller ulovlige ting derfra (som i for høye grenseverdier osv), så det kan jo ha en viss sammenheng med det?

Bee
06-09-11, 15:48
Jeg fikk Udos og Stevia i dag! =D HURRA!!

Måtte ta en skje med en gang, og den smaker slett ikke så ille som jeg husker. Weee!!

VSB
06-09-11, 19:29
Je fikk en pakke lørdag og en i dag, men det var en god stund mellom bestillingene...

Regret
06-09-11, 20:42
I dag lå det jammen meg en halvliter udo's på postkontoret! Endelig! Når jeg kom hjem så fikk jeg også se at iherb hadde sendt meg mail om pakken. De lurte hvor den ble av faktisk og når den evt hadde kommet fram. Tror de sliter med å få fram pakkene sine for tiden :kadetgaar Er noen dager siden jeg har giddet å tenke på kosthold, og særlig kosttilskudd, så i morgen er jeg i full gang igjen! skal bli godt å få litt bedre rutiner på ting igjen kjenner jeg. Ny jobb, barnehagestart, bilproblemer og pengeproblemer har gjort at jeg ikke giddet å tenke noe mer på sånt som diett osv, så jeg har bare spist det jeg har kommet over og vekta har jeg ikke giddet å hilse på en gang. Kanskje like greit :cool:

Kanutten
06-09-11, 20:50
I dag lå det jammen meg en halvliter udo's på postkontoret! Endelig! Når jeg kom hjem så fikk jeg også se at iherb hadde sendt meg mail om pakken. De lurte hvor den ble av faktisk og når den evt hadde kommet fram. Tror de sliter med å få fram pakkene sine for tiden :kadetgaar Er noen dager siden jeg har giddet å tenke på kosthold, og særlig kosttilskudd, så i morgen er jeg i full gang igjen! skal bli godt å få litt bedre rutiner på ting igjen kjenner jeg. Ny jobb, barnehagestart, bilproblemer og pengeproblemer har gjort at jeg ikke giddet å tenke noe mer på sånt som diett osv, så jeg har bare spist det jeg har kommet over og vekta har jeg ikke giddet å hilse på en gang. Kanskje like greit :cool:

Bestilte du fra iherb.no eller iherb.com??? Jeg kjøpte noe flytende fra utlandet en gang og det ble jo stoppet tvert i tollen. Fortollet og fortullet ble det. Selv om det bare var lavkarbo grillolje!

Sanney
06-09-11, 20:56
iherb.com her. såfremt det er under 200kr går det greit så lenge det er lovlig. tror nok tollen snappet den ene pakka mi da jeg tok en sjangse der...

Regret
06-09-11, 21:14
.com seff :cool:
Om den ble fortollet så var det nok for dyrt, eller at den inneholdt noe norge ikke tillater. Husk at 200kr i dollar den dagen, ikke nødvendigvis er 200kr den dagen tollen ser på pakken..

Kanutten
06-09-11, 21:18
.com seff :cool:
Om den ble fortollet så var det nok for dyrt, eller at den inneholdt noe norge ikke tillater. Husk at 200kr i dollar den dagen, ikke nødvendigvis er 200kr den dagen tollen ser på pakken..

Vet det. Det var ikke beløpet de så på for det var langt under, men den ble scannet og de så noe flytende. :p Det ble DYRT å få det hjem, men men.

nellie
06-09-11, 21:19
Kunne ønske jeg ikke fikk så j**** halsbrann av cocosa.

Kanutten
06-09-11, 21:21
Kunne ønske jeg ikke fikk så j**** halsbrann av cocosa.

Drikk litt vann med eplecidereddik oppi!
Funker som fy det!

nellie
07-09-11, 06:37
Blir det ikke værre av det? Off. minner meg om når jeg var gravid. Halsbrann dagen lang, selvom jeg bare tar en spiseskje på morningen.

Catwoman
07-09-11, 15:19
Liker ikke postmannen i dag heller jeg............:cool:

Photobscura
07-09-11, 16:19
Jeg liker VIRKELIG ikke postmannen i dag! Nå tråkker jeg muligens noen på tærne, men det får være, jeg fikk nemlig en REKLAMEAVIS for Frp i dag! Jeg ble FLY forbanna. For det første har jeg ikke uadressert reklame-lapp på postkassa mi, for det andre så har jeg aldri hørt at det i seg selv er lov en gang. Arrrrg!
Så, nei ... Ingen oljer har ankommet Grünerløkken ennu ... :mad:

Catwoman
07-09-11, 16:27
Jeg liker VIRKELIG ikke postmannen i dag! Nå tråkker jeg muligens noen på tærne, men det får være, jeg fikk nemlig en REKLAMEAVIS for Frp i dag! Jeg ble FLY forbanna. For det første har jeg ikke uadressert reklame-lapp på postkassa mi, for det andre så har jeg aldri hørt at det i seg selv er lov en gang. Arrrrg!
Så, nei ... Ingen oljer har ankommet Grünerløkken ennu ... :mad:
Og her dumpa det ned ikke mindre enn 2 Frp blader :mad: Samme lapp på kassa, men det hjölper tydeligvis lite..

Photobscura
07-09-11, 16:31
Og her dumpa det ned ikke mindre enn 2 Frp blader :mad: Samme lapp på kassa, men det hjölper tydeligvis lite..
That's it! Vi saksøker!

Kanutten
07-09-11, 16:36
Blir det ikke værre av det? Off. minner meg om når jeg var gravid. Halsbrann dagen lang, selvom jeg bare tar en spiseskje på morningen.

Nei, blir ikke værre! Det blir akkurat som fett fordriver fett. Syre fordriver syre, men det må være rette syra. Eplecidereddik og skvisa sitroner fordriver magesyra. :ja:

langaard
07-09-11, 17:43
Er det bare jeg som føler at denne tråden har "flata" helt ut?:veitikke:

Dollsine
07-09-11, 17:45
Ok folkens! Dere har overbevist meg nok til at jeg prøver en coctail av cocosa og Udos. Begge er innkjøpt, cocosaen har jeg tatt, mens Udosen tar jeg i kveld. Eller er det et poeng å ta de til samme tid?

Jeg har forresten tatt cocosa to ganger pr dag over lengre tid, og har fått en varm kropp! "Normalt" er jeg iskald på nesen, i munnen, på hendene og føttene. Og har ett lett blåskjær i huden. Ullpledd og varmeflaske i senga på sommerstid - da kan dere tenke dere hvordan vinteren er... :eek: Etter en liten "pause" fra LK er jeg nå i gang igjen, og jeg gleder meg til varmen!

Kanutten
07-09-11, 17:50
:ja: :lol: I påvente av flere gode resultater flater vi ut!

Photobscura
07-09-11, 17:59
Jeg vet ... :o Jeg prøver å ikke pludre for mye mens jeg venter på de hersens oljene.
Jeg vil også være varmere i kroppen, mykere i huden og i hvert fall litt klarere i toppen! Bare vent til oljene kommer, da er det fullt fokus igjen fra min side!

Med det sagt kan jeg i grunn trygt konstatere at billig pure kokosolje fra lokal innvadrerbutikk har lite eller null effekt, men jeg fortsetter å ta den likevel, for å holde toleransen ved like.

Sanney
07-09-11, 18:41
da har jeg fått cocosaen min, tollen hadde ikke snappet den :) bare blitt slengt rundt mye så pappesken var ganske krøllete. innholdet var uskadet da, og himmel å diger den boksen var.. har jeg en stund hvertfall :p

har brukt udos siden søndag, eneste jeg har merket så langt er vel egentlig bare hyppige dobesøk de siste to dagene...

mocc@
07-09-11, 21:46
langaard: Jeg å følger denne tråden.. Sitter og leser meg opp

Catwoman og Photobscura: Det kan være ett privat firma som går rundt med reklame og de er ikke pliktig til og rette seg etter nei takk til reklame desverre... :(

Photobscura
07-09-11, 22:21
langaard: Jeg å følger denne tråden.. Sitter og leser meg opp

Catwoman og Photobscura: Det kan være ett privat firma som går rundt med reklame og de er ikke pliktig til og rette seg etter nei takk til reklame desverre... :(
Det siste der stemmer ikke. Men jeg har lest meg opp på det, og i dette tilfellet så har Frp funnet smutthull i lovverket, gitt. For det er jo en avis skal vite ... :rolleyes:

VSB
08-09-11, 13:25
Det siste der stemmer ikke. Men jeg har lest meg opp på det, og i dette tilfellet så har Frp funnet smutthull i lovverket, gitt. For det er jo en avis skal vite ... :rolleyes:

Det er vel typisk... Kastet flere valgbrosjyrer i dag, men vi har ikke kommet oss til å få tak i disse klistremerkene da, så kan jo skylde oss selv...

Photobscura
08-09-11, 14:27
Wooo! Pakkelapp i dag! Men jeg har bestilt to pakker, så jeg avventer til i morgen for å se om den andre dukker opp. :)