View Full Version : Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje
Wooo! Pakkelapp i dag! Men jeg har bestilt to pakker, så jeg avventer til i morgen for å se om den andre dukker opp. :)
:heia:
Elsker postmannen min i dag jeg :love::heia: 2 pakkelapper i posten, hente i morra!
jeg har fått pakkelapp også:-D
Bestilte 27/8, ikke helt sikker på når de shippet ut, men min pakke nr 2 ble shippet ut dagen etter bestilling i alle fall.. (nr 2 har ikke kommet ennå)
Da har jeg tatt udos og cocosa siden 27/8
å har siden da gått ned 1,1 kg å inn 1cm i midja å 3cm i hoften :)
Tar ikke like mye som jeg gjorde i begynnelsen, rett å slett ikke gjennomførbart
med mye jobbing... Brekker meg foresten av cocosaen nå så må finne
en annen måte å få det i meg på!
Da har jeg tatt udos og cocosa siden 27/8
å har siden da gått ned 1,1 kg å inn 1cm i midja å 3cm i hoften :)
Tar ikke like mye som jeg gjorde i begynnelsen, rett å slett ikke gjennomførbart
med mye jobbing... Brekker meg foresten av cocosaen nå så må finne
en annen måte å få det i meg på!
Jeg anbefaler å blande cocosa og litt stevia med smak. Jeg bruker engelsk toffee og svelger cocosa så det gjør monn. Bruker den brune varianten vel og merke, den uten kokossmak.
Cocosaen har jeg ingen problemer med, tar 1 ss i flötekaffin min 2 ganger daglig. Udosen derimot.......:eek:
Ja, cocosa er null problem. Tar cocosa i mat eller i en kopp med te. Smaken av udo's har jeg ikke klart å kamuflere i noe, så jeg må holde meg for nesa mens jeg får i meg udo'sen og så er det om å gjøre å drikke og spise noe rett etterpå (mens jeg fortsatt holder for nesa) slik at jeg ikke kjenner så forferdelig mye av smaken.
Jeg anbefaler å blande cocosa og litt stevia med smak. Jeg bruker engelsk toffee og svelger cocosa så det gjør monn. Bruker den brune varianten vel og merke, den uten kokossmak.
Takk :) Har bestilt det fra iherb, men desverre ingen hentelappe
i postkassen enda! :(
Kokosoljen gikk tom i dag, men da jeg fikk posten lå det en hentelapp der :D
Jeg har nå begynt med Udo`s kapsler tar 4-5 om gangen to til tre ganger om dagen.
Jeg klarer ikke flytende, sist brakk jeg meg.
Kokosoljen går lett ned, har den i tekoppen.
Nå er begge i hus, så nå blir det en bra uke!
!
Med det sagt kan jeg i grunn trygt konstatere at billig pure kokosolje fra lokal innvadrerbutikk har lite eller null effekt, men jeg fortsetter å ta den likevel, for å holde toleransen ved like.
åh, jeg syns huden min har blitt silkemyk etter at jeg begynte å innta ett par tre fire svære spiseskjeer sånn fra innvandersjappa :eek:
Photobscura
12-09-11, 07:53
åh, jeg syns huden min har blitt silkemyk etter at jeg begynte å innta ett par tre fire svære spiseskjeer sånn fra innvandersjappa :eek:
Jeg merka ikke den samme effekten som med Udo's og Jarrows kokosolje, i hvert fall ... :o
Har fått begge oljene, og tatt dem siden før helga. Kunne gå rett på samme dose som før -2 ss daglig av hver. :)
Jeg gikk også rett på samme doseringa. 2 ss av hver. Udosen smakte fortsatt högg :eek:
Er veldig spent på om dette vil hjelpe på "vinterhendene" mine.. Håper det! Hadde värt deilig å slippe smöre seg inn örten ganger daglig.
Jeg har litt lyst, nå som jeg ser at det faktisk antakeligvis ligger noe i det. Men.. Jeg klarer rett og slett ikke få ned cocosa lenger. Har nå begynt å bare ta ei teskje og svelge det rett ned, for jeg klarer hvertfall ikke ta sånn litt og litt. Og aldri har jeg vært så nære å spy, uten å faktisk gjøre det, som jeg var når jeg spiste en bitteliten teskje med cocosa i sta:eek: Udos går helt greit. Det smaker ingenting lenger. Men nei. Det går ikke med cocosa altså.
Tror siste spikern i kista ble satt nå som jeg brakk meg bare jeg åpnet burken.
Tror siste spikern i kista ble satt nå som jeg brakk meg bare jeg åpnet burken.
Uff da.......... Og du har prövd flere bruksområder?
* I kaffe/te
* Steke i det
* Ha i dressing
* Ha i shake/smoothie
Photobscura
12-09-11, 19:10
Her (http://inbalancehelse.no/2011/09/laer-a-lage-norges-raeste-sjokoladekake/) er (visstnok) en god måte å bli kvitt mye kokosolje på en gang! :D
I te klarer jeg hvertfall ikke. Det har jeg aldri gjort. Har alltid gått bra å bare spise fra ei skje, men nå er den æraen tydeligvis over:p Brukte masseeeee i proteinbarene jeg lagde nå da. Da får jeg det hvertfall i meg før trening:)
I te klarer jeg hvertfall ikke. Det har jeg aldri gjort. Har alltid gått bra å bare spise fra ei skje, men nå er den æraen tydeligvis over:p Brukte masseeeee i proteinbarene jeg lagde nå da. Da får jeg det hvertfall i meg før trening:)
God idè :ja:
Prøvde å holde pusten når jeg åpnet krukka og kløp igjen nesa når jeg spiste og da gikk det bra gett:)
Prøvde å holde pusten når jeg åpnet krukka og kløp igjen nesa når jeg spiste og da gikk det bra gett:)
Se der ja. Er Udos-metoden min det :D
Veit ikke om jeg innbilder meg dette eller jeg, men energinivået mitt når nye höyder om dagen! Merker stor forskjell fra de 14 dagene jeg var uten "cocudos" ;)
Jeg holder "ut" enda ;)
Vekta står stille, men føler fremdeles at magen har strammet seg litt til :D
Jeg har nå tatt Cocudos i 8 dager, og merker ikke noe kvalme e.l. Tar 10 g cocosa og 5 g Udos tre ganger pr dag. Skal jeg øke enda mer?
Photobscura
15-09-11, 19:36
Cocudos! :lol:
Jeg har begynt å få varmen i kroppen igjen! Yay! Nå kan bare hodet mitt våkne litt og smerter i ledd etc forsvinne!!
Jeg går fortsatt ned i vekt og er på 3. minstenotering :D
En bivirkning er at jeg våkner gyselig tidlig om morningen. What in all verden skal jeg gjøre oppe kl 6??
Har også krympet merkbart i låra! Har ikke målt, men du verden som det merkes på buksene :D
Heldigvis synes jeg både kokosfett og Udo`s er godt :p
Jeg har nå tømt 1,5kg med cocosa, men har ikke fått pakka med udos el den nye cocosaen... :(
Venta på pakke fra iherb siden 27. august og fortsatt nada :(
Ikke gått ned merkverdig, men det er sikkert fordi jeg ikke har tatt begge dele samtidig
Cassiopeia
15-09-11, 20:06
Har også krympet merkbart i låra! Har ikke målt, men du verden som det merkes på buksene :D
Samme her! OG midje/mage/hofter.
1,4 kg ned fra forrige torsdag, forresten. Jevnt og trutt, 200g minus pr dag.
Fortsetter dette, så er jeg i mål om tre måneder!!!! :heia:
Hei! Dette var en interessant tråd! Kjøpte cocosa ekstra jomfru i går på impuls i helsekosten. Bare fordi jeg hadde sett navnet i div. tråder på forumet. Men nå ser jeg jo hva jeg kan bruke den til. Sliter med å få i meg nok fett, så dette kan nok hjelpe. Men har jo ikke denne Udos greia. Er det tilstrekkelig med bare cocosa, eller er det blandingen av de to som gir den rette virkning? (Beklager om svaret står i denne tråden. Las bare side 1-4, så hoppa jeg til de to siste. )
Photobscura
15-09-11, 20:09
Stas, da! Hadde ikke vært meg i mot om det hadde krympa litt her også. Vel, ikke lårene mine, helst. De er på tykkelse med normale legger alt. :wacko:
Men mer midje og mindre mage, ja takk! :)
Hei! Dette var en interessant tråd! Kjøpte cocosa ekstra jomfru i går på impuls i helsekosten. Bare fordi jeg hadde sett navnet i div. tråder på forumet. Men nå ser jeg jo hva jeg kan bruke den til. Sliter med å få i meg nok fett, så dette kan nok hjelpe. Men har jo ikke denne Udos greia. Er det tilstrekkelig med bare cocosa, eller er det blandingen av de to som gir den rette virkning? (Beklager om svaret står i denne tråden. Las bare side 1-4, så hoppa jeg til de to siste. )
hmmmm om det var Udos som fikk det til å løsne hos meg, eller noe annet tilfeldig som vitaminer, vet jeg ikke. Men å begynne med Cocosa og se det an må vel gå :) Jeg har blitt avhengig av Cocosa i te/kaffe. Smaker ikke godt lenger uten hehe...
Så kult! :D :D
Siden jeg begynte med kokosfett og Udo`s har jeg gått ned nesten 4 kg :p
Photobscura
15-09-11, 20:14
Så kult! :D :D
Siden jeg begynte med kokosfett og Udo`s har jeg gått ned nesten 4 kg :p
Du har ikke ellers gjort noe annerledes, og har du hatt et platå før det? *nysgjerrig*
:_punk: så bra. og litt rart, for når jeg tenker meg om så er det ca. 200 minus om dagen her også. Men jeg trenger mer enn 3 mnd :D
hmmmm om det var Udos som fikk det til å løsne hos meg, eller noe annet tilfeldig som vitaminer, vet jeg ikke. Men å begynne med Cocosa og se det an må vel gå :) Jeg har blitt avhengig av Cocosa i te/kaffe. Smaker ikke godt lenger uten hehe...
Tusen takk for svar! Er helt ny, så det blir kanskje vanskelig å vite hva som gjør hva, men.... Er i allefall på vei ned.
Gleder meg til jeg får Udos så jeg kan begynne å minke.. Er kjedeligt å stå på stedet hvil
Du har ikke ellers gjort noe annerledes, og har du hatt et platå før det? *nysgjerrig*
Ikke gjort noe annerledes, spiser hva jeg vil, når jeg vil.
Og visst har jeg hatt platåer... Skeia ut til jul og sto vel fortsatt på det samme ved påsketider. Tok grønt superpulver en stund og gikk ned i begynnelsen, før det stoppet.
Så, fra jul til ferien i juli hadde jeg gått ned 4 kg, det samme som på disse ukene med Udo`s og kokosfett :D
Skulle forøvrig ha målt meg. Kjøpte ei ny bukse i slutten av juni, den satt som et skudd - nesten trang. Så kjøpte jeg meg ei til for 2-3 uker siden og begge er nå så store a jeg kan kjøre hele armen ned via livet og videre nedover benet.... Så cm forsvinner!
What! 200 gram om dagen?? Det høres ut som en drøm. Jeg vil våkne av mitt mareritt med stand by ett helt år! og gå ned 200 gram pr dag.
Photobscura
15-09-11, 20:38
Ikke gjort noe annerledes, spiser hva jeg vil, når jeg vil.
Og visst har jeg hatt platåer... Skeia ut til jul og sto vel fortsatt på det samme ved påsketider. Tok grønt superpulver en stund og gikk ned i begynnelsen, før det stoppet.
Så, fra jul til ferien i juli hadde jeg gått ned 4 kg, det samme som på disse ukene med Udo`s og kokosfett :D
Skulle forøvrig ha målt meg. Kjøpte ei ny bukse i slutten av juni, den satt som et skudd - nesten trang. Så kjøpte jeg meg ei til for 2-3 uker siden og begge er nå så store a jeg kan kjøre hele armen ned via livet og videre nedover benet.... Så cm forsvinner!
Flott! Jeg leser jo i tråden her at folk har resultater, men det er jo ikke alltid så godt å vite om det faktisk er på grunn av oljene, likevel er det jo påfallende! :)
Jeg rakk nok ikke å holde på lenge nok før jeg gikk tom for oljer, og var blakk litt for lenge til at jeg rakk å ha noen kontinuitet i det og se eventuelle resultater på vekt/cm.
Men har som sagt fått igjen varmen i kroppen i det minste etter en liten uke på 2-15 ml av begge oljene, sånn som sist, så noe skjer da! :)
Er det noen som går på denne blanding, men som ikke er på noen spesiell diett som lavkarbo? Jeg vingler mellom alt mulig rart for tiden, og har fått for meg at oljene ikke ville fungere da (pga kcal), så jeg har ikke tatt noe på ei uke nå. Kan noen motbevise meg? :D
Er det noen som går på denne blanding, men som ikke er på noen spesiell diett som lavkarbo? Jeg vingler mellom alt mulig rart for tiden, og har fått for meg at oljene ikke ville fungere da (pga kcal), så jeg har ikke tatt noe på ei uke nå. Kan noen motbevise meg? :D
Jeg kjenner en som spiser vanlig høykarbo som måtte slutte med udos pga vektoppgang. Men det er bare en person og behøver ikke bety noe.
Det er vel sånn at hvis du spiser mer karbohydrater så bør du redusere på fettet. Og hvis vi spiser lite kh så må disse erstattes med fett.
Hvorfor skifter du så i mellom Regret?
ok, men da ser det ut til at jeg har gjort rett da.
Jeg skifter litt fordi jeg ikke føler jeg finner noe som jeg greier å leve med. Føler meg ikke vel med noe, så jeg bytter litt på. Jeg har også mange problemer med mat. Dårlig viljestyrke, selvbeherskelse, redd for fett, redd for kcal, redd for kh, mye aggresjon mot meg selv og er til tider for utålmodig, samt en ikke-eksisterende motivasjon. I tillegg prøver vi i få til en billig ukes handel, noe vi ofte ikke greier å løse pga familien ikke ønsker det samme til middag, så endten ender jeg opp med å ikke spise, eller så spiser jeg noe billig og eget, eller deres mat, så diett er ikke så lett for tiden. Det billigste er å ikke spise, derfor er jeg på lavkalorimat nå.
Men har som sagt fått igjen varmen i kroppen i det minste etter en liten uke på 2-15 ml av begge oljene, sånn som sist, så noe skjer da! :)
Varmen er nesten plagsom for meg. En helt intens varme! Har perioder hvor jeg ser helt kokt ut i ansiktet og svetten renner, sååå lekkert! :p
Photobscura
15-09-11, 23:15
Varmen er nesten plagsom for meg. En helt intens varme! Har perioder hvor jeg ser helt kokt ut i ansiktet og svetten renner, sååå lekkert! :p
Jeg har mye å gå på med min lave kroppstemperatur, så det er ikke et problem foreløbig. ;)
Satser på at det er forbrenninga som går i taket! :D
Cocudos! :lol:
Jeg har begynt å få varmen i kroppen igjen! Yay! Nå kan bare hodet mitt våkne litt og smerter i ledd etc forsvinne!!
Jeg har funnet opp ett nytt ord :heia:
Rart, jeg får også "tokter" hvor kroppen min er glovarm, men ikke svette-varm, på en måte. Og jeg tror ikke at varmefølelsen jeg opplever nødvendigvis korresponderer med noe termometer, for jeg er fortsatt aldri over 36 grader når jeg faktisk måler. :cool:
Photobscura
16-09-11, 10:58
Rart, jeg får også "tokter" hvor kroppen min er glovarm, men ikke svette-varm, på en måte. Og jeg tror ikke at varmefølelsen jeg opplever nødvendigvis korresponderer med noe termometer, for jeg er fortsatt aldri over 36 grader når jeg faktisk måler. :cool:
Har ikke målt på lenge, aner ikke hvor termometeret mitt er, men har i flere år ligget på basaltemperatur på litt over 36 selv. Men jeg kjenner faktisk nå, etter en morgenkaffe ute litt i skyggen, hvor jeg ble ganske kald, at jeg begynner å bli varm igjen alt, selv om det bare er et kvarter siden jeg kom inn døra. Det er sjeldent. Blir jeg først kald, så sitter det i, leeeenge!
Endelig har udosen min kommet :) , men veldig typisk at jeg bare har to skjeer igjen av cocosaen. Har bestilt ny, men tar denne pakka like lang tid så må jeg vente en uke til
Jeg har mye å gå på med min lave kroppstemperatur, så det er ikke et problem foreløbig. ;)
Satser på at det er forbrenninga som går i taket! :D
Har også lav kroppstemepratur til vanlig, har Hypo vettø. Men nå :eek:
Heldigvis ikke hele tiden, da hadde det vært plagsomt... :p
Photobscura
16-09-11, 11:47
Har også lav kroppstemepratur til vanlig, har Hypo vettø. Men nå :eek:
Heldigvis ikke hele tiden, da hadde det vært plagsomt... :p
Hypo her også ... Kroppstemperaturregulering er et helvete! :p
Jeg er på grensen til å ha stoffskifte problemer.. Den ene legen mener jeg har, og den andre legen mener jeg har ikke.. Så samme fanken.. Nå syntes jeg plutselig at cocosa er lettere å få ned enn udosen etter jeg utvidet fra ts til ss.. Blærk..
Jeg lurer på å ta en liten pause.
Har vært så dårlig i magen og syns ikke jeg har gått ned i vekt noe særlig, basert på utseende, har ikke veid meg.
Den magen er det kjipeste, men så har jeg også hatt et dårlig kosthold siste ukene, med mye cavalierfysing og tirsdag (min førtiårsdag) dro jeg høykarbomiddag - sushi.. såå godt, og (absolutt verdt det), men dagene etter har jeg vært ultradårlig i magen!
Nå vet jeg ikke hva som skyldes hva, for jeg føler vel også at jeg blir ganske løs i magen av oljene, og tenker at kanskje å titrere meg litt ned i dose er tingen.
Så toppet det seg helt i dag, våknet med kjempevond mage og måtte bare styrte på do, tror nok det er et eller annet magevirus det her, men i alle fall - for å sortere litt i hva som er hva, tar jeg noen dagers oljepause og starter så opp igjen i smådoser.
Veide meg imidlertid i dag, og veide minste jeg har veid på lavkarbo!:D
Med dårlig mage er det kanskje ikke så rart, men jeg vet jo ikke om jeg har sneket meg ned i vekt underveis når jeg ikke har veid meg heller..
Uansett - jeg følger tråden og rapporterer inn igjen når jeg har litt mer pålitelige resultater.
Veide meg imidlertid i dag, og veide minste jeg har veid på lavkarbo!:D
Gratulerer!!! Det var jo gode nyheter! Og lykke til med magen, håper du snart blir bedre!
Ps. Grattis også med 40-års dagen på tirsdag! :happybday
Takk!:cool: Gammel kjerring jeg nå..
Var det sånn at mange andre i tråden her sliter med løs avføring når dere er kommet litt opp i dosene på oljene, eller er det egentlig mer noe som løser seg om man bare øker sakte nok?
(Ettersom jeg er blitt slik en gml krok begynner jeg altså å prate og interessere meg mer og mer for avføringen -åpenbart er det v/40 at forfallet starter..)
Jeg ble dårlig med cocosa, uansett hvor lite jeg tok. Jeg tålte mange ss med udo's, men når jeg blandet så fikk jeg magetrøbbel.
Takk!:cool: Gammel kjerring jeg nå..
Var det sånn at mange andre i tråden her sliter med løs avføring når dere er kommet litt opp i dosene på oljene, eller er det egentlig mer noe som løser seg om man bare øker sakte nok?
(Ettersom jeg er blitt slik en gml krok begynner jeg altså å prate og interessere meg mer og mer for avføringen -åpenbart er det v/40 at forfallet starter..)
Egen avføring er interessant - andres er bare blæh...!;)
Jeg opplevde vel at sakte opptrapping var tingen for å unngå lakseroljeeffekten. Men jeg kom aldri lenger enn til 2ss udo's før det ble ferie... Skal anskaffe cocosa når jeg er tilbake på kjørligere breddegrader, men jeg tror uansett ikke at jeg skal over 1ss udos + 1ss cocosa morgen/kveld. For mye av det gode blir ikke nødvendigvis bedre... trur eg. Og jeg opplever vel at iallfall virkningen på huden vedvarer bra lenge. Nå har jeg gått halvannen uke uten (bare med vanlig smør + kaldpresset olivenolje i salat + oliven i både grønn og svart form,) og jeg har fremdeles den fete, saftige huden i stedet for den tørre, ekle norske høsthuden...
Jeg kom vel ikke stort lenger enn 1ss x2 av hver jeg heller. Men gikk kanskje vel fort over fra ts til ss, og etterhvert direkte over fra 1 til 2 ss, denne gangen skal jeg øke mer forsiktig.
Jeg har holdt på med cocosa og Udo's et par uker nå (en spiseskje eller to av hver om dagen), men syns ikke jeg merker endringer på noen områder. Aller helst skulle jeg ha merket noe på huden, men utbruddene fortsetter som de har gjort de siste 3-4 ukene. Jeg har aldri hatt så "aktiv" hud som jeg har nå, og jeg begynner å bli grundig lei, for det er både vondt og stygt.
Hva slags endringer har dere merket med disse oljene og hvor fort merket dere de?
jeg har fetere (og finere) hud. Men jeg har økt fettet det siste året. Både via omega3-tilskudd, mer fett generelt i kosten og udo's. Men jeg tror kanskje Udo's gjorde mest utslag på huden for min del. Kan det ha tatt 2-3 uker, kanskje?
Jeg har holdt på en drøy uke, og synes å kjenne at ansiktshuden er blitt litt mykere og ikke så papiraktig tørr når jeg har dusjet. Bruker også mindre lypsyl, men tror det kommer av at det blir liggende oljerester på leppene hver gang jeg tar oljene (3 ganger pr dag):D. Ellers har vekta gått noe ned den sist uka, noe som kan ha sammenheng med oljer - eller også at jeg har lagt meg på en minimum med kh og proteiner. Det blir spennende å se framover hvordan dette går!
Appelsinpiken
17-09-11, 09:48
Nå har jeg lest mer eller mindre hele tråden, og har bestilt meg udos (som jeg gjorde rett før jeg oppfattet at den visstnok smaker høgg).
Men spørsmålet jeg fremdeles står igjen med er: Hvor mye skal jeg begynne med av hver når udosen kommer? En ts av hver?
Er vel leeenge til den kommer også. Airmail. Og som dere sier så tar det stort sett mellom 8-12 dager... O store tålmodighet!
Photobscura
17-09-11, 09:50
Jeg begynte med en teskje av hver, rett etter mat. Så økte jeg til to ts (en morgen og en kveld) etter et par dager, etter en uke økte jeg til nesten en full spiseskje to ganger daglig, og litt fullere spiseskje til jeg hadde to fulle spiseskjeer daglig. Har holdt meg på den dosen en stund.
Hei Appelsinpiken; koselig å se deg her og. Jeg startet med 1/4 ss Udos, økte til 1/2 etter tre-fire dager, så opp i 1 ss tre-fire dager etter dette igjen. Cocosa har jeg tatt i lengre tid, 1 ss hver gang. Og jeg tar blandingen før mat på morgenen, midt på ettermiddagen (mellom lunsj og middag) og like før jeg legger meg - altså ikke noe ifbm måltider. Jeg sliter mer med cocosaen enn udosen, men det er konistensen og ikke smaken som kan til. For å få i meg cocosaen har jeg kjøpt den brune varianten (uten smak) og har på en liten dråpe stevia engelsk toffee smak:D Har ikke merket noe kvalme på opptrappingen. Tar alltid ett glass kaldt vann etterpå :)
Til dere som har lengre erfaring med Cocudoscoctail; Jeg lurer på om jeg skal opp til større dose enn jeg har i dag (totalt 18-20 g Udos og 30 g cocosa) evt hvilken fordeling bør jeg ha?
ok, men da ser det ut til at jeg har gjort rett da.
Jeg skifter litt fordi jeg ikke føler jeg finner noe som jeg greier å leve med. Føler meg ikke vel med noe, så jeg bytter litt på. Jeg har også mange problemer med mat. Dårlig viljestyrke, selvbeherskelse, redd for fett, redd for kcal, redd for kh, mye aggresjon mot meg selv og er til tider for utålmodig, samt en ikke-eksisterende motivasjon. I tillegg prøver vi i få til en billig ukes handel, noe vi ofte ikke greier å løse pga familien ikke ønsker det samme til middag, så endten ender jeg opp med å ikke spise, eller så spiser jeg noe billig og eget, eller deres mat, så diett er ikke så lett for tiden. Det billigste er å ikke spise, derfor er jeg på lavkalorimat nå.
Dette høres ikke bra ut Regret. Du bør kanskje ta en pause og spise vanlig mat til du får orden på hverdagen igjen? Du trenger jo ikke spise poteter, brød, pasta osv, og da heller ikke ekstra fett. Slik du har det og gjør det nå, tror jeg at du gjør ting vondt verre. Jeg tror det er viktig at du får sortert ut hva som er viktig for deg når det gjelder kosthold. Sortere ut uten å prøve det i praksis. Du har også økonomiske hensyn å ta, samt hensyn til familien din. Alt i alt er dette faktorer som vanskeliggjør situasjonen din.
Du er ung, og du kommer til å få dette til å fungere. Helt sikkert. Jeg har nevnt det før at du ikke må stresse, og slik du beskriver situasjonen din så er det nettopp det du driver på med. Jeg ber deg ta det med ro, ikke forhaste deg, ta vare på deg selv (viktig!!!) og finne ut hvordan du vil ha hverdagen din på alle områder. Jeg skjønner at du vil gå ned i vekt, men det kommer du muligens ikke til å gjøre uten å rydde på andre områder først. Hvis du trenger hjelp til å sortere tanker, så oppfordrer jeg deg til å søke hjelp.
Ta vare på deg selv!
Har nå begynt å ta udos, er på tredje dagen med en teskje.
Hvor fort økte dere inntaket?
Skal jeg ta en teskje i en uke så øke el?
Hvordan gjorde dere det?
Hmm. Tester å bestille en flaske Udo's fra feelunique - litt dyrere for selve oljen, men gratis frakt, så det går opp i opp. Mest spent på om det er noen forskjell i forhold til frakt-tid. :cool:
Hmmmm. Jeg blir litt ygg når alle anbefaler Udos, og HER står det noe som sier at Udos (http://fitnessbloggen.no/udos-choice/) ikke er helt gunstig. Og det fra samme fitnessbloggen som frekventerer her!
Det de sier ikke er helt bra med Udos (går vel mest på at effekten er oppskrytt?) har ikke noe med det som skal være bra med akkurat kombinasjonen Udo`s + Cocosa, tror jeg?
Jaja, da ble jeg inspirert av tråden til å gå og ta oljene mine. Flink pike :D
Merker at jeg bryr meg voldsomt lite om hva noen skriver om hvorvidt Udo's er oppskrytt eller unødvendig osv, så lenge jeg selv får den veldig konkrete effekten (glattere hud istedet for nupper) av den. :p
Photobscura
20-09-11, 08:47
Merker at jeg bryr meg voldsomt lite om hva noen skriver om hvorvidt Udo's er oppskrytt eller unødvendig osv, så lenge jeg selv får den veldig konkrete effekten (glattere hud istedet for nupper) av den. :p
Tiltredes!
Vel - her har jeg vært uten olje i 10 dager nå og nuppene på knærne har kommet igjen.
* Om det er mangel på olje eller overflod av ferie (og vin til maten :D ), eller om det skyldes "teste sure melkeprodukter for å se om intoleransen har forsvunnet parallellt med bedring av magen" vites ikke. Men irriterende er det, uansett.
Samme her! Jeg har knapt fått i meg Udo's på en måned nå, og nå kjenner jeg at nuppene begynner å komme tilbake! Jeg har litt udo's igjen, men den begynner vel å bli litt harsk nå... Men ny er på vei.
Samme her! Jeg har knapt fått i meg Udo's på en måned nå, og nå kjenner jeg at nuppene begynner å komme tilbake! Jeg har litt udo's igjen, men den begynner vel å bli litt harsk nå... Men ny er på vei.
Mm... jeg har også latt omega3-en min være igjen hjemme... så disse nuppene kan kanskje ha noe med det å gjøre også da? :confused: Umulig å vite når man endrer på så mye samtidig... Men interessant er det - og når jeg kommer hjem igjen skal både fiskolje og udos tilbake iallfall.
Cocosaen er jo nammis! :D
Men har ingen Udo's Choice. Er det noen annen olje som kan brukes som reserveløsning mens man venter? Ser på webbern at Udo inneholder:
økologisk linfrø olje;
organisk solsikkefrø olje;
organisk sesamfrø olje;
ris og havre bakterie oljer;
økologisk kokosolje;
organisk nattlysolje;
lecithin (garantert GMO-fri);
vitamin E;
antioksidanter (tocotrienols), og
rosmarin olje.
...og inneholder en blanding av omega 3,6 og 9. Antar det er mest av det øverste på listen?
Her i huset har vi Olivenolje (extra virgin), Rapsolje og Vita Optimal som inneholder 50 % Rapsolje, 30 % Solsikkeolje og 20 % Olivenolje (raffinert!)
Da har jeg også fått Udos i posten og har startet med 2 teskjeer av hver to ganger om dagen. Det går helt greit, så tenkte jeg skulle øke på i helgen for å se om magen slår seg vrang... Spent på resultatet!
Photobscura
23-09-11, 14:04
Ho ho! Nå begynner nuppene på huden å forsvinne igjen! Og krakleringa på leggene. Good stuff!
Jeg har akkurat bestilt meg kokosolje og skal begynne å ta det litt som ekstra fett-tilskudd.
Av og til er jeg ikke flink nok til å få i meg nok fett, så håper det vil fungere!
Hvis noen trenger udo's kjapt, så er DHL-frakt billig fra iherb frem til i morgen. ;)
Photobscura
29-09-11, 15:18
Her skiftes det ham! Haha, klør jeg meg litt på magen, så ser det ut som om det snør. Og jeg er vaaaaaaaaaaaaaaarm!
Her skiftes det ham! Haha, klør jeg meg litt på magen, så ser det ut som om det snør. Og jeg er vaaaaaaaaaaaaaaarm!
Jeg snør også - det gjør jeg alltid en ukes tid etter en sol-ferie. Virker som at huden ikke liker klær. :p
Og kne-nuppene mine er på retur. Ser ut som jeg definitivt trenger enten fiskeoljen eller udo's-en... (eller ikke en halv flaske vin hver kveld... :o som det var i ferien). Neste ferie skal iallfall omega-3 med på tur så jeg kan se om det er de som holder kne-nuppene unna.
Merkelige - og ikke særlig viktige - saker... Men interesant.
Jeg er også vaaaarm. Upraktisk, siden samboern har begynt å skru på varmeovnene. :rolleyes:
Photobscura
29-09-11, 15:35
Ja, det med å være sånn varm er utrolig uvant, særlig for en som meg som normalt har en basaltemperatur på rett over 36 ...
Men det kommer i sånne merkelige omganger (nå skal det sies at jeg noe motvillig og med stor skepsis har begynt å ta homeopatiske midler som kanskje/kanskje ikke har gitt de rareste symptomer), som flekkvis, liksom. I går da jeg stilte meg på yogamatta ble føttene mine med ett GLOvarme på få sekunder etter at jeg satte fotflatene ned for å varme opp. Det var særdeles underlig.
I skrivende stund sitter jeg her i en lang tynn bomullsgenser og undisen, med vinduet på vidt gap, og jeg er ikke det minste kald. Heller tvert i mot.
Men jeg tror det er ropende nødvendig å ta seg en skikkelig skubb i dusjen snart. Vel er jeg naturlig blek, men nå er jeg hvit. Altså tørrløsflasshudhvit. Ikke i ansiktet, men på kroppen. Ho ho.
Og jeg har funnet fram sommertöyet igjen.... Nå er det korterma, tights og barbeint! I solveggen på verandaen er det 30 grader :eek: Det er hösten sin det tenker jeg ;)
Photobscura
29-09-11, 16:04
Jeg gikk ut i tjukk ull-mariusgenser og sjal tulla rundt halsen i dag. Needless to say at den gikk fort av.
Ja, det jeg synes er merkelig er at kroppstemperaturen min fortsatt måles på det vanlige lave - rundt 36 grader - men jeg føler meg skikkelig smeltevarm. Klarer ikke helt å finne på noen god forklaring på dette, men for alt jeg vet kan det være ME-relatert også - jeg har aldri i voksen alder hatt målbar feber, bare feberfølelse. :rolleyes:
Ja, det jeg synes er merkelig er at kroppstemperaturen min fortsatt måles på det vanlige lave - rundt 36 grader - men jeg føler meg skikkelig smeltevarm. Klarer ikke helt å finne på noen god forklaring på dette, men for alt jeg vet kan det være ME-relatert også - jeg har aldri i voksen alder hatt målbar feber, bare feberfølelse. :rolleyes:
Det der kjenner jeg meg igjen i. Uansett hvor syk jeg er og hvor feberaktig jeg føler meg, så viser termometeret rundt 36 grader. Av og til lurer jeg på om det er meg eller termometeret det er noe feil med, men termometeret er jo byttet ut noen ganger... I tillegg svetter jeg for ingenting.
Kokosolje skal visstnok ha fettsyrer av en slik art at de går "rett til forbrenning" ... kan det ha noe med saken å gjøre? Eller blir dere varme av Udo's også? (Jeg har ikke merket noen usedvanlig varmhet på udo's.)
Photobscura
29-09-11, 20:03
Kokosolje skal visstnok ha fettsyrer av en slik art at de går "rett til forbrenning" ... kan det ha noe med saken å gjøre? Eller blir dere varme av Udo's også? (Jeg har ikke merket noen usedvanlig varmhet på udo's.)
Vanskelig å svare på, da jeg aldri har tatt Udo's alene.
Jeg venter fortsatt spent på om forebrenninga har økt noe, noe som økt varme i kroppen kanskje tilsier, men jeg er fortsatt så breddfull av vann, at jeg ikke har den minste anelse! :p
De fettsyrene som går rett til forbrenning er MCT-fettsyrer. Jeg vil tro det er litt MCT i udo's også, men ikke like mye som i cocosa.
Nå er jeg snart tom for Udo's her. Kan ikke si jeg har merket noe spesiellt ved å ta det... kanskje jeg merker noe når jeg ikke tar det mer??? :confused:
Nå er jeg snart tom for Udo's her. Kan ikke si jeg har merket noe spesiellt ved å ta det... kanskje jeg merker noe når jeg ikke tar det mer??? :confused:
Hvordan går det nå uten Udos? Er spent på om det er Udos i kombinasjon med Cocosa som er så bra, eller bare Cocosa alene. Håper du vil oppdatere oss.
En liten oppdatering fra min side:
Kan vel ikke se at Udo's (jeg tar udo's alene) har hatt stor innvirkning på magefett for min del. I perioden jeg har tatt den har jeg dog også vært på 2 uker ferie med vin og greier... så kosten har heller ikke vært den beste. Og la meg ikke snakke om stress. En del familie kunne jeg godt ha amputert fra slektstreet, uten å angre et sekund. Nuff said!
Det jeg bestemt tror er at enten udo's eller fiskeolje, eller begge i kombinasjon har innvirkning på nupper i huden. Da jeg var borte fra begge deler økte mengden nupper både på knærne, ryggen og overarmene. Dette er sånne talgklumper som blir "stuck" i huden virker det som. Tilbake til oljene og dette forsvinner, sakte men sikkert igjen. På ferie ble det kun spist noe oliven av sunn-ish fettsyrer... Ellers ble fettet inntatt i form av smør og fløte og omega6-oljen som soltørket tomat skvalper rundt i.
Så "selvrensingen" av huden fungerer bedre - enten med fiskolje eller med udo's. Jeg gikk på fiskolje en periode før jeg startet med udo's så jeg holder faktisk en usikker knapp på at den iallfall forbedret nupperesultatet mer enn fiskolje alene.
:p
Og kne-nuppene mine er på retur.
Merkelige - og ikke særlig viktige - saker... Men interesant.
Hahaha! Jeg fikk dette til å bli knepuppene! Trodde nesten at disse oljene hjalp mot hengepupper et sekund, var nesten på vei ut døra for å hamstre oljer :p
Hahaha! Jeg fikk dette til å bli knepuppene! Trodde nesten at disse oljene hjalp mot hengepupper et sekund, var nesten på vei ut døra for å hamstre oljer :p
:p Ha ha. Hadde vært noe ;)
Jeg har sakte men sikkert begynt å gå litt ned nå. Ikke mye, men 100 gram i uka. Det er bedre en ingenting på over 1 år :D
Ellers har jeg målt fettinnhold i kroppen. Ikke på farlig grense på magefett. Synd jeg ikke gjorde dette før jeg startet med udos og cocosa også.
lille_trille
07-10-11, 09:10
Da har jeg omsider fått en diger flaske Udo's fra junaiten. Skal bli godt å komme igang igjen. Legge vekk all hudkrem og annet stasj.
Jeg måtte kutte ut Cocudoscoctailen min pga kraftig allergisk utslett (som jeg aldri har hatt før). Om det er Udos, cocosa eller stevia vet jeg ikke men jeg har kuttet alt som kan fremkalle allergi (inkl egg) og har nå begynt med innføring av en og en ting. FOreløpig tar jeg stevia i teen, noe som ser ut til å gå bra. Andre som har opplevd reaksjoner på disse tre tingene?
Forøvrig har jeg aldri vært så tørr i ansiktet som i den månenden jeg tok cocudos. Nå, da jeg ikke tar annet enn seloljen min, er den knapt tørr i det hele tatt. Hendene er blitt tørre igjen da, så de må smøres.
Appelsinpiken
07-10-11, 11:19
Håper du finner ut hva som var grunnen til den allergiske reaksjonen, Dollsine.
Jeg har begynt med udos nå. Smaker ikke akkurat godt... :(
Men: må jeg ta en spiseskje med cocosa, eller holder det at jeg bruker brun cocosa til å steke i?
Håper du finner ut hva som var grunnen til den allergiske reaksjonen, Dollsine.
Jeg har begynt med udos nå. Smaker ikke akkurat godt... :(
Men: må jeg ta en spiseskje med cocosa, eller holder det at jeg bruker brun cocosa til å steke i?
Takk Appelsinpiken. Jeg tok cocosaen bar, uten å steke i den. Mener å huske du bruker å steke i den? Jeg har prøvd en gang, og da ble stekepanna ødelagt (teflonen sprakk). Meget mulig den ville blitt ødelagt likevel, men jeg koblet det slik da iaf.
merket veldig godt når jeg ikke tok udos så ble hendene og føttene veldig tørre, nuppe på albuene og ansiktet. Har begnnte med Udos igjen nå, får håpe det blir raskt borte:)
Appelsinpiken
07-10-11, 13:09
Takk Appelsinpiken. Jeg tok cocosaen bar, uten å steke i den. Mener å huske du bruker å steke i den? Jeg har prøvd en gang, og da ble stekepanna ødelagt (teflonen sprakk). Meget mulig den ville blitt ødelagt likevel, men jeg koblet det slik da iaf.
Går helt fint å bruke den brune til steking hvertfall (den grønne blir jo ikke anbefalt til å brukes til sånt).Jeg syns den er bedre til å forhindre at ting blir fastbrent enn det smør er også. Bare trist at jeg bare har 1/3 igjen av krukka. Må snart kjøpe mer.
Går helt fint å bruke den brune til steking hvertfall (den grønne blir jo ikke anbefalt til å brukes til sånt).Jeg syns den er bedre til å forhindre at ting blir fastbrent enn det smør er også. Bare trist at jeg bare har 1/3 igjen av krukka. Må snart kjøpe mer. Og jeg stekte med den grønne varianten den gangen....
Forresten selges både Udos og cocosa på www.shopping4net.com til ok priser hvis alternativet er helsekost. Og i følge sidene er det ganske kjapp levering.
Hei! har ikke orket lese gjennom hele tråden, men lurte på om noen lure sjeler kunne hjelpe meg fundere ut en ting. Har sett (mener jeg) at noen kjøper(på iherb) : feks
Jarrow Formulas, Coconut Oil,(evnt extra virgin)
er det det "samme" som cocosa?
Venter på litt etterlengtede feriepenger som kommer til uka, så vil bare sjekke at jeg da bestiller riktig hehe.
Går helt fint å bruke den brune til steking hvertfall (den grønne blir jo ikke anbefalt til å brukes til sånt).Jeg syns den er bedre til å forhindre at ting blir fastbrent enn det smør er også. Bare trist at jeg bare har 1/3 igjen av krukka. Må snart kjøpe mer.
Hvorfor sies det egenltig at man ikke skal bruke den grønne til å steke i? Gjør det egentlig noe? Det er jo mettet fett... Hva skjer som ikke er bra hvis man steker i det?
Photobscura
07-10-11, 16:33
Hei! har ikke orket lese gjennom hele tråden, men lurte på om noen lure sjeler kunne hjelpe meg fundere ut en ting. Har sett (mener jeg) at noen kjøper(på iherb) : feks
Jarrow Formulas, Coconut Oil,(evnt extra virgin)
er det det "samme" som cocosa?
Venter på litt etterlengtede feriepenger som kommer til uka, så vil bare sjekke at jeg da bestiller riktig hehe.
Det er extra virgin kokosolje, akkurat som cocosa, så ja! Noen mener den smaker annerledes, men jeg lurer på om det ikke har noe med at Jarrows kommer i plastbeholder, mens cocosa er i glass. Det påvirker også hvor lett den blir flytende. Sånn sett holder den "formen" bedre i plast.
Photobscura
07-10-11, 16:33
Hvorfor sies det egenltig at man ikke skal bruke den grønne til å steke i? Gjør det egentlig noe? Det er jo mettet fett... Hva skjer som ikke er bra hvis man steker i det?
Med mindre du ikke vil at maten din skal smake kokos, så er det ingenting i veien for å steke i extra virgin kokosolje.
Med mindre du ikke vil at maten din skal smake kokos, så er det ingenting i veien for å steke i extra virgin kokosolje.
Takk, greit å få det bekreftet!
Så lenge man ikke steker så hardt. Extra virgin'en tåler ikke varme like bra som pure.
Så lenge man ikke steker så hardt. Extra virgin'en tåler ikke varme like bra som pure.
Hvorfor?
Se på denne siden for mer info om cocosnøttoljene http://soma.no/produkter/cocosa/
Den grønne varianten tåler varme dårligere enn den brune varianten.
Hvorfor?
Fordi man ødelegger fettsyrene. Da kunne man nesten likesågodt brukt margarin. Så steker man for hardt, så er ikke cocosaen så sunn lenger. Mettet fett tåler mer varme enn de umettede, men ikke uendelig varme. Jeg hadde ikke brukt extra virgin i stekepanna (med mindre man tok i en klatt i det man satte av plata eller noe), men jeg har brukt den flere ganger når jeg steker i ovnen. Men jeg bruker den vanligvis i te eller tilsetter i mat når det er ferdig. F.eks. Bali kyllingryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47155) smaker godt med cocosa extra virgin oppi når den er ferdig.
Se på denne siden for mer info om cocosnøttoljene http://soma.no/produkter/cocosa/
Og der står det faktisk:
"Cocosa Extra Virgin kan også benyttes til steking. Selv om noen av plantenæringsstoffene eks fettsyrer vil gå til grunne, gir de også ekstra antioksidantbeskyttelse under stekeprosessen. Det viktigste er å ikke steke med for høy varme, uansett hvilken av disse to oljene du benytter. Hvis det ryker av oljen er det for høy temperatur. Da ødelegger du lett den umettede andelen av fettet."
Så egentlig virker det ikke som det er så stor forksjell på hvilken man velger å steke i - ingen av dem tåler for høy varme pga de 1% umettede fettsyrene.
Og der står det faktisk:
"Cocosa Extra Virgin kan også benyttes til steking. Selv om noen av plantenæringsstoffene eks fettsyrer vil gå til grunne, gir de også ekstra antioksidantbeskyttelse under stekeprosessen. Det viktigste er å ikke steke med for høy varme, uansett hvilken av disse to oljene du benytter. Hvis det ryker av oljen er det for høy temperatur. Da ødelegger du lett den umettede andelen av fettet."
Så egentlig virker det ikke som det er så stor forksjell på hvilken man velger å steke i - ingen av dem tåler for høy varme pga de 1% umettede fettsyrene.
Ah, så det var mest på grunn av det umettede fettet at det blir ødelagt. Men fortsatt, mettet fett tåler ikke uendelig høy temperatur det heller.
Cocosa Pure Coconut Oil: Bytt ut din vanlige stekeolje med denne. Den er uten smak og lukt, tåler høyere temperaturer og er ideell til matlaging.
Cocosa Extra Virgin Coconut Oil: Er kaldpresset av ferskt kokoskjøtt og har et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter. Den har en nydelig duft og smak av kokos og er derfor god å innta bar, på brødskiven, i shaker/ smoothies, bakverk, til baking og steking ved lave temperatur - kan også blandes med smør eller annet stekefett.
Som sagt, jeg ville ikke brukt extra virgin i stekepanna (som regel høyere temperatur), men steking i ovn (lavere temperatur) går.
Ah, så det var mest på grunn av det umettede fettet at det blir ødelagt. Men fortsatt, mettet fett tåler ikke uendelig høy temperatur det heller.
Som sagt, jeg ville ikke brukt extra virgin i stekepanna (som regel høyere temperatur), men steking i ovn (lavere temperatur) går.
Neida, mettet fett tåler selvfølgelig ikke uendelig høy temperatur, men vi steker da i det likevel - hva skulle vi ellers steke i?
Det stod at temperaturen er for høy hvis det ryker av oljen - så høy temperatur bruker jeg ikke steke i.
Ser at en del har kommentert hvilken god effekt Udo's har hatt på nupper rundt omkring på kroppen.. og det har jeg også erfart! Har ''alltid'' hatt små, irriterende nupper på begge overarmene mine. Har prøvd forskjellige ting mot det, men ingenting har fungert. Etter noen uker på Udo's var de helt borte, og nå har jeg helt babymyk hud :)
Appelsinpiken
10-10-11, 00:07
Noen som har noen tips til hvordan man kan få i seg udos gjennom dagen?
Jeg er student og er gjerne ute av døra fra 0730 - 2030 - noen ganger lenger. Hadde vært herlig om det fantes en snedig måte å få meg seg litt udos på skolen, så jeg kunne tatt litt påfyll etter lunsjen, feks.
Photobscura
10-10-11, 08:20
Jeg er student og er gjerne ute av døra fra 0730 - 2030 - noen ganger lenger. Hadde vært herlig om det fantes en snedig måte å få meg seg litt udos på skolen, så jeg kunne tatt litt påfyll etter lunsjen, feks.
Smoothie?
Få tak i deg en liten sånn reiseflaske som rommer inntil 1 dl (til fly du vet), fyll på og du har udos for flere dager. Bare sørg for at flaska er tett så går det bra. Jeg gjør det samme med cocosaen; men den har jeg i boks siden den er i fast form.
Appelsinpiken
10-10-11, 09:06
Få tak i deg en liten sånn reiseflaske som rommer inntil 1 dl (til fly du vet), fyll på og du har udos for flere dager. Bare sørg for at flaska er tett så går det bra. Jeg gjør det samme med cocosaen; men den har jeg i boks siden den er i fast form.
Gjett hva jeg skal kjøpe i dag! :p
Jeg har ikke minket etter jeg fikk kyssesyke. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre eller ei. Men jeg lurer på å øke fra to til fire ss om dagen. Tenker spes på at det går mot vinter og mørkere tider..
Hvor mangen her tar mer en to ss dagen?
Jeg har ikke minket etter jeg fikk kyssesyke. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre eller ei. Men jeg lurer på å øke fra to til fire ss om dagen. Tenker spes på at det går mot vinter og mørkere tider..
Hvor mangen her tar mer en to ss dagen?
Hvilken olje mener du? Jeg tar bare kokosolje og prøver å ta ca. 4 ss om dagen (fordelt på 2 ggr.). Jeg leste et sted at man burde opp i den mengden for at det skulle ha god effekt på vektreduksjon, men det var for kokosolje, altså. Husker ikke hvor jeg leste det, dessverre. Men jeg husker at Sally Fallon og Mary Enig faktisk anbefaler 2 ss før måltid 3 ganger om dagen. Jeg har ikke helt kommet opp i den mengden ennå.
Photobscura
10-10-11, 15:24
Jeg fikser ikke 2 ss om dagen en gang nå, men så er jeg forkjøla og hoster jeg en del, og det er rett og slett forferdelig å hoste opp den oljen, får nesten reflukser. :eek: Men ellers er jo dette ikke et problem. Jeg tar vanligvis 1 ss Udo's og 1 ss cocosa på morran, og det samme på kvelden.
Nå er ikke jeg noen god målestokk, ettersom jeg synes mye rart som folk mener smaker grevling, faktisk smaker godt (som tran, pultost, supergreenpulver etc ... :p), men den Udo's-oljen smakte nesten ingenting, med et liiiite hint av linolje. (Ja, jeg har putta penselen i munnen ved uhell noen ganger mens jeg har malt bilder med olje. Sikkert kjempesmart!) Jeg spiser en del medisiner og kosttilskudd i både kapsel- og pilleform hver dag, men unngår det der jeg kan, da jeg tidvis har vondt for å svelge på grunn av struma. Og så er det vel i mengde billigere med olje enn kapsler, vil jeg tro!
Som sagt; Gøy om det er flere som henger seg på! :)
Hvordan har det gått med dere og Udos/coccosa eksperimentet? Gi resultater, please! Er villig til å gjøre hva som helst....
Photobscura
10-10-11, 16:13
Hvordan har det gått med dere og Udos/coccosa eksperimentet? Gi resultater, please! Er villig til å gjøre hva som helst....
Jeg har ikke gått ned noe, så vidt jeg vet, men så måtte jeg ha et opphold en stund også, for jeg hadde ikke råd til oljer i en periode. Men håret mitt er blankere, kroppstemperaturen høyere, og jeg har knapt en nupp på kroppen! :)
Ja, jeg tror ikke jeg har hatt den effekten av oljene trådtittelen tilsier, men jeg har ikke styrt med målebånd, så hvem vet. Derimot så fin hudeffekt at jeg ikke kan tenke meg å slutte med verken Udo's eller cocosa. :cool:
Bare udo's: ingen reaksjon på magen, men nuppene... de er borte. :)
Jeg har aldri hatt nupper og har alltid vært knallvarm i kroppen... Kanskje derfor jeg ikke merker noen forskjell?? Jeg merker det kanskje på at huden er mykere, jeg trenger ikke bruke hudkrem.
Hvilken olje mener du? Jeg tar bare kokosolje og prøver å ta ca. 4 ss om dagen (fordelt på 2 ggr.). Jeg leste et sted at man burde opp i den mengden for at det skulle ha god effekt på vektreduksjon, men det var for kokosolje, altså. Husker ikke hvor jeg leste det, dessverre. Men jeg husker at Sally Fallon og Mary Enig faktisk anbefaler 2 ss før måltid 3 ganger om dagen. Jeg har ikke helt kommet opp i den mengden ennå.
Unnskyld. Udos. Jeg får i meg 3 ganske store ss cocosa og 2 med udos. Lurer på 2 til med udos på kvelden.
Jeg fikser ikke 2 ss om dagen en gang nå, men så er jeg forkjøla og hoster jeg en del, og det er rett og slett forferdelig å hoste opp den oljen, får nesten reflukser. :eek: Men ellers er jo dette ikke et problem. Jeg tar vanligvis 1 ss Udo's og 1 ss cocosa på morran, og det samme på kvelden.
Æsj ja. Jeg skjønner godt den er fy når den går igjen. Jeg må ha litt fun light bare for å få det ned. Kanskje jeg skal prøve å øke og se.
Dumme vekten gikk opp 2 kilo når jeg ble syk og det har tatt en mnd å se de gå vekk igjen. Står da ellers heeeelt stille igjen. Men jeg skjønner kroppen syns kanskje det er nok bare med å komme seg fra kyssesyken.
Jeg blir også veldig varm av udos forresten og merker huden ikke blir fullt så tørr. Blir spennende å se i vinter.
Hei!
Jeg startet min oljekarriere med Udos og Cocossa kjøpt i helsekosten her hjemme. Hva jeg merket av positive virkninger var først og fremst en hud som ikke hadde behov for fuktighetskrem. Ikke engang håndkrem. Så deilig! Jeg brukte en boks av hver før jeg gikk over på Udos fra Iherb og Jarrow formulas Extra Virgin Coconut oil også fra Iherb. Hva har skjedd?? Jo - jeg er kjempe tørr!
Ser det på bena og henda at de er sånn hvit-tørr.. Er det ikke ekte vare jeg har fått montro? Høres jo rart ut det og da syns jeg. Er det noen som har tilsvarende erfaring?
Jeg tar ca 1ss av hver morgen og kveld.
:)
Jeg har ikke råd til udos nå. Da jeg fant hvetekimolje på iherb mye billigere enn i Norge (og i forhold til Udos) kjøpte jeg heller det denne gangen. Neste gang skal jeg ha valnøttolje. Alle tre er gode synes jeg. Nå ca ti dager med smør i påvente av pakken fra iherb og ikke olje på maten er jeg lei av det. Har gått til innkjøp av en stor pose avokado å erstatte smøret med etter at jeg tok en pause fra de pga at jeg følte jeg hadde fått nok ettersom jeg hadde inntatt minst 120 g dgl i laaaang tid.
gulrotklara
12-10-11, 21:59
Leser om Cocosa og Udos, men skjønner ut av denne tråden at man får forskjellig resultat av å bruke dette?? Eller?
Jeg går for tiden på easylife, men planlegger "et nytt kosthold" når jeg er ferdig der. Lurer veldig på en snill lavkarbo retning som ca. Lindberg eller noe.
Hvordan vil det fungere for meg å ta cocosa og udos hver morgen i steden for vanlig tran som jeg tar idag?
gulrotklara
12-10-11, 22:01
Jeg har hatt det oppi (min kjempegode) avokado-lime smoothie, men da syntes jeg at det jeg ikke drakk med en gang, ble ødelagt av "udo-smaken" :(.
Hørtes veldig spennende ut...Kan man spørre om oppskrift her? :)
Leser om Cocosa og Udos, men skjønner ut av denne tråden at man får forskjellig resultat av å bruke dette?? Eller?
Jeg går for tiden på easylife, men planlegger "et nytt kosthold" når jeg er ferdig der. Lurer veldig på en snill lavkarbo retning som ca. Lindberg eller noe.
Hvordan vil det fungere for meg å ta cocosa og udos hver morgen i steden for vanlig tran som jeg tar idag?Det er ikke samme virkning akkurat, men du vil kanskje supplere med litt fiskemiddag istedet?
gulrotklara
13-10-11, 12:40
Det er ikke samme virkning akkurat, men du vil kanskje supplere med litt fiskemiddag istedet?
Ja, det vil jeg nok gjøre. Men tar dere tran når dere tar Udos?
Ja, det vil jeg nok gjøre. Men tar dere tran når dere tar Udos?
Ja - ikke tran da, men omega3-kapsler. Det gjør jeg fordi akkurat de stoffene fra vegetabilske oljer er så inn i gamper**a mindre tilgjengelig for oss. :p (Men så har de til gjengjeld andre fordeler som man gjerne vil ha.)
Ja, det vil jeg nok gjøre. Men tar dere tran når dere tar Udos?Det spørs om du tar det som tilskudd eller som en del av maten, kanskje? Jeg tar ikke olje som tilskudd, jeg heller det over maten min. Men dette er jo en sak enhver må avgjøre selv utfra eget ønske. Jeg liker ikke å ta ting utenom måltider og liker godt smaken av fett på maten, så da er det ikke behov for ekstra utenom. Noen vil kanskje ha cocosa i kaffen fremfor å steke maten i det. Og noen liker ikke smaken av udos på maten og heller det i seg som medisin. Du må finne ut selv hva som passser deg.Men cocosa og udos erstatter ikke fiskeoljer. Sjekk om fettinntaket ditt blir for høyt av å ta fett-tilskudd av det ene og det andre, også,om du vil ned i vekt
Har udo's i kaffekoppen jeg :) Sammen med en liten skvett fløte kjenner jeg ikke smaken!
Halloen! Idag kommer min første ladning med cocosa og udo's fra iherb. og jeg skal begynne å ta de ( i små doser ) fra imorgen. Det jeg lurte på, kan man ta begge deler i te, samtidig? eller skal man helst shotte udosen?
Halloen! Idag kommer min første ladning med cocosa og udo's fra iherb. og jeg skal begynne å ta de ( i små doser ) fra imorgen. Det jeg lurte på, kan man ta begge deler i te, samtidig? eller skal man helst shotte udosen?Ta det som du vil, men i te tror jeg ikke det smaker bra. Udos smaker best sammen med mat, synes jeg, men som sagt; spis slik du liker det:)
Halloen! Idag kommer min første ladning med cocosa og udo's fra iherb. og jeg skal begynne å ta de ( i små doser ) fra imorgen. Det jeg lurte på, kan man ta begge deler i te, samtidig? eller skal man helst shotte udosen?
Udo's-oljen har en smak jeg ikke ville puttet i tekoppen min. :cool:
Udo's-oljen har en smak jeg ikke ville puttet i tekoppen min. :cool:
hmm okey. Får bare prøve å ta den bar først, og se om jeg klarer smaken :)
Hvis ikke får jeg se hva jeg gjør.
Takk for svar så kjapt :D
Til dere som har brukt en halv formue, selv gjennom import, av Udo`s choice olje.
Har dere fått vaskebrett på magen som et direkte resultat av å kun spise denne? Noen som har fått vaskebrett uten å bruke Udo`s?
Eller er deres anbefaling at man kan bruke pengene anderledes?
Til dere som har brukt en halv formue, selv gjennom import, av Udo`s choice olje.
Har dere fått vaskebrett på magen som et direkte resultat av å kun spise denne? Noen som har fått vaskebrett uten å bruke Udo`s?
Please æ.:)
Glise.... skulle nesten tro du er ute etter å provosere litt? :p
Dette har vært meget vel anvendte penger! :D Jeg er en kvinne på 44 år, født 3 barn og ikke hatt helse til å trene aktivit på flere år. Som hos så mange andre kvinner sitter "flesket" godt på mage og lår, dette har hjulpet til å fjerne flere cm med særlig gjenstridig resevemage ;)
Dessuten, Udo`s og Cocosa er et nyttige tillegg uansett virkning på ytre fettmasse.
Hvorfor skal målet være vaskebrett, forresten?
Photobscura
25-10-11, 15:36
Vaskebrett? :eek: Aldri i livet om jeg vil ha vaskebrett. Jeg har ikke hatt noen fettreduserende effekt av oljen, men jeg har nok ikke vært konsekvent nok og jeg har kanskje ikke så fryktelig mye å ta av heller, MEN jeg har fått mer varme i kroppen, da jeg ofte ellers er kald, og alle ekle nupper på kroppen er borte, og huden er helt strålende. :) Koster penger med kremer også, vøtt. ;)
Obscura: Nja, nei, vaskebrett på kvinner er ikke det jeg sjekker først heller hos spinnesiden, men nupper, appelsinhud osv derimot, det legger jeg merke til ja...haha.
Kvinnehuden må være glatt som en barnerumpe, stram som en trommeskinn og og og... :D
nei, grunnen til at jeg spør er at hjemmefronten har snakket om denne Udo`s choice og jeg bare reagerte på den helt jævlige prisen for noen gram olje. Da mener jeg den må være ferdt pengen og vel så det, siden trådstarter skulle teste ut oljen for å ta vekk abdominalt fett.
Men vårt bruk skulle primært være for å "smøre" kroppen innvendig i ledd, skuldre osv ikke for å bli kvitt fett (hadde vært kult om man fikk denne effekten though)
Men vårt bruk skulle primært være for å "smøre" kroppen innvendig i ledd, skuldre osv ikke for å bli kvitt fett (hadde vært kult om man fikk denne effekten though)
Hehe, hva har vaskebrettet med innvendig leddsmøring å gjøre? ;)
Jeg sliter en del med leddvondter og synes det er bedre med Udo`s :)
Glise.... skulle nesten tro du er ute etter å provosere litt? :p
Dette har vært meget vel anvendte penger! :D Jeg er en kvinne på 44 år, født 3 barn og ikke hatt helse til å trene aktivit på flere år. Som hos så mange andre kvinner sitter "flesket" godt på mage og lår, dette har hjulpet til å fjerne flere cm med særlig gjenstridig resevemage ;)
Dessuten, Udo`s og Cocosa er et nyttige tillegg uansett virkning på ytre fettmasse.
Hvorfor skal målet være vaskebrett, forresten?
Din erfaring høres interessant ut though. Snakker vi lang tids bruk for å ta bort cm?
Legg bort fornuft og det man har er godt nok, livet er mer enn vaskebrett osv osv, men jeg lever faktisk i den illusjonen at en veltrent kropp med vaskebrett hos mannen/gubben/elskeren faktisk blir lagt merke til og tatt som et sunnhetstegn av kvinner, ikke bodybuilding, men veltrent.
Ja, vaskebrett da vel :)
Var ilag med en kvinne for mange mange år siden, og hun likte vaskebrett, men også, av alle ting, slanke hender med synlige blodårer og sener.....så hun kikket først og fremst på....hendene....weird
Jeg har også fått adskillig mykere hud etter at jeg begynte med Udo's og det er før jeg er ferdig med den første flaska :D Det er jo bare å teste?
Hehe, hva har vaskebrettet med innvendig leddsmøring å gjøre? ;)
Jeg sliter en del med leddvondter og synes det er bedre med Udo`s :)
Ingenting egentlig, men som sagt, får man i pose og sekk så er det jo kjekt.
Men, har funnet Udo`s på ebay fra seriøs forhandler og der er jo prisen under halvparten av i helsekosten. iHerb selger vel også Udo`s til en billig penge. Andre forslag til hvor dette kan kjøpes for en god pris?
Ingenting egentlig, men som sagt, får man i pose og sekk så er det jo kjekt.
Men, har funnet Udo`s på ebay fra seriøs forhandler og der er jo prisen under halvparten av i helsekosten. iHerb selger vel også Udo`s til en billig penge. Andre forslag til hvor dette kan kjøpes for en god pris?
Tror brorparten av oss her inne handler via Iherb :)
Jeg er på min 2. flaske Udo`s... eller har det blitt den 3.? og kommer ikke til å slutte. Ledd og muskelsmerter er bedre, huden er bedre og ikke minst har jeg mistet både kg og ikke minst cm :) Den generelle formen er også bedre, men om alt kan tilskrives Udo kan jeg ikke garantere...
Om du gidder å scrolle gjennom tråden står det når jeg begynte der ;)
Photobscura
25-10-11, 17:10
Hva er appelsinhud? :confused:
Jeg er ikke så himla opptatt av vaskebrett, men hender, slanke hender med tydelige blodårer ...! Mhm! Weird, du liksom.
Photobscura
25-10-11, 17:11
En 250 ml flaske Udo's koster forresten rundt 60 kroner på iherb, altså litt over en fjerdedel av hva den koster i norske helsekostbutikker. Ikke så verst det, altså. Jeg bruker noen uker på en sånn flaske.
Hva er appelsinhud? :confused:
Var det ironi? Du vet vel at det er cellulitter?
Photobscura
25-10-11, 18:03
Var det ironi? Du vet vel at det er cellulitter?
Hehe, det var nok ironi, ja. Men faktisk har jeg aldri hatt det. Det er da enda noe! :p
Hehe, det var nok ironi, ja. Men faktisk har jeg aldri hatt det. Det er da enda noe! :p
Heldiggris. Jeg har masse. Men det er vel fordi jeg har store lår, rompe og hofter. Det er jo helst der man får det.
Vel jeg økte aldri Udos til 4 ss. Er fortsatt 2ss. Måtte innse at de 3ss med Cocosa om dagen var blitt noen veeeeeldig store ss gitt. Vekten har da begynt å rikke på seg igjen. Ingen forskjell på cm rundt magen foreløpig. (4 cm fra lår vel og merke)...
Og jeg har lært at det holder best med liten udos flaske. Trodde jeg var lur som kjøpte stor sist men tror ikke jeg får tømt den før den blir dårlig.
Heldiggris. Jeg har masse. Men det er vel fordi jeg har store lår, rompe og hofter. Det er jo helst der man får det.
Haha, jeg har aldri forstått helt hva som egentlig menes med cellulitter, men nå gjorde jeg et google-bildesøk og tror jeg ser det - jeg har bare aldri klart å forstå det før, for det ser jo helt normalt ut. Betryggende at jeg tar det med knusende ro, for jeg har mye av det på lår og ræv selv. :p Ville vel vært merkelig om det var annerledes, med pæreform og whatnot.
Photobscura
26-10-11, 11:26
Og jeg har knapt rompe og lår ... :o Men til gjengjeld har jeg sinnssykt mye strekkmerker på magen. :cool:
Og jeg har knapt rompe og lår ... :o Men til gjengjeld har jeg sinnssykt mye strekkmerker på magen. :cool:
Jeg har også strekkmerker på magen. Det fikk jeg det første året etter at jeg flyttet hjemmefra og gikk opp 20 kg på ett år...
Photobscura
26-10-11, 12:29
Jeg har også strekkmerker på magen. Det fikk jeg det første året etter at jeg flyttet hjemmefra og gikk opp 20 kg på ett år...
Jeg fikk de da jeg var tolv år og la på meg rundt tredve kilo på et halvår. Mystiske greier, men har skjønt i ettertid at det må ha vært noe ekstremt hormonelt typ i forbindelse med pubertet eller noe. Pappa opplevde ca det samme da han var 14-15. Men det er i det minste så lenge siden at de knappest synes lenger. Lurer faktisk på om oljene også har hjulpet på litt her, i tillegg til det å eksponere kroppen for sol, også. :)
Chamomilla
26-10-11, 12:37
Jeg fikk de da jeg var tolv år og la på meg rundt tredve kilo på et halvår. Mystiske greier, men har skjønt i ettertid at det må ha vært noe ekstremt hormonelt typ i forbindelse med pubertet eller noe. Pappa opplevde ca det samme da han var 14-15. Men det er i det minste så lenge siden at de knappest synes lenger. Lurer faktisk på om oljene også har hjulpet på litt her, i tillegg til det å eksponere kroppen for sol, også. :)
Å spise tilstrekkelig med protein er visst også et poeng for å unngå strekkmerker - så i så måte skulle vi vel være på den sikre siden de fleste av oss her inne... Jeg fikk vel mine strekkmerker i begynnelsen av tjueårene - når jeg spiste minimalt med kjøtt, stort sett kornvarer, grønnsaker og frukt, skydde fett som pesten og levde i den villfarelsen at protein ikke var så viktig. Og i følge "Spis deg glad" eller hva det nå het - så skulle man ikke kombinere karbohydrater og proteiner. Jeg prioriterte dermed karbene...:( Ikke rart jeg ikke hadde konsentrasjonen på topp i studietiden forresten.. ;).
Photobscura
26-10-11, 12:46
Å spise tilstrekkelig med protein er visst også et poeng for å unngå strekkmerker - så i så måte skulle vi vel være på den sikre siden de fleste av oss her inne... Jeg fikk vel mine strekkmerker i begynnelsen av tjueårene - når jeg spiste minimalt med kjøtt, stort sett kornvarer, grønnsaker og frukt, skydde fett som pesten og levde i den villfarelsen at protein ikke var så viktig. Og i følge "Spis deg glad" eller hva det nå het - så skulle man ikke kombinere karbohydrater og proteiner. Jeg prioriterte dermed karbene...:( Ikke rart jeg ikke hadde konsentrasjonen på topp i studietiden forresten.. ;).
Jeg spiste vel som "folk flest" da jeg var i den alderen, tenker jeg. Brødmat, kjøtt, fisk, toroposemat og godteri på lørdager. Hehe. Men jeg ble satt på en kjip lavkalorikur av leger da jeg bikka godt og vel nitti kilo på veldig kort tid. Og det er nok her mye av det ligger -at alle disse kiloene kom på i løpet av få måneder, og huden rakk nok ikke å følge med i det hele tatt. Tatt også i betraktning at jeg var ganske lav, og alltid legger på meg på mage, midje og rygg, ikke rumpe, lår etc, så var det i grunn ganske godt duket for strekkmerker ...
Vel jeg økte aldri Udos til 4 ss. Er fortsatt 2ss. Måtte innse at de 3ss med Cocosa om dagen var blitt noen veeeeeldig store ss gitt. Vekten har da begynt å rikke på seg igjen. Ingen forskjell på cm rundt magen foreløpig. (4 cm fra lår vel og merke)...
Og jeg har lært at det holder best med liten udos flaske. Trodde jeg var lur som kjøpte stor sist men tror ikke jeg får tømt den før den blir dårlig. Om du bruker ss av flaska daglig blir ikke den store flaska dårlig, den er tilsatt antioksydanter.
Om du bruker ss av flaska daglig blir ikke den store flaska dårlig, den er tilsatt antioksydanter.
Står den har holdbarhet i 6 uker....? Skjønner ikke helt hva du mener tro jeg kanskje...:o
Jeg datt helt av udos ok cocosa kjøret og har fått prikker på overarmene igjen, men har enda ikke fått overdrevent vondt i ledd og muskler (kun når jeg ligger på magen og det skal vel kunne unngås) Men energien min forsvant som dugg for solen, må mote meg opp til å begynne igjen!
Jeg er i alle fall på igjen, etter min lille pause litt tilbake i denne tråden.
Problemet er bare at jeg ofte glemmer å ta Udosen. Cocosa er null problem, har den i kaffen og savner den uten. Men Udosen må jeg kanskje legge inn mobilalarm på eller noe sånt. 1ss daglig nå, og skal vel øke litt etterhvert.
Vekten kryper sakte nedover. Uendelig sakte, men dog, det går rett vei, og litt klær og sånt er blitt mer passe. Dette startet først i sommer, da jeg begynte med oljene, så jeg håper og tror det har sammenheng.
Cassiopeia
28-10-11, 14:01
Jeg har også ramla av oljevogna.
Jeg har hatt to oljerunder og to pauser, ca en mnd på og av hver gang.
Mønsteret er ganske tydelig synes jeg: Nedgang i oljeperioder, og stillstand/tørr hud i pausene. I forrige runde gikk jeg ned 200g pr dag, mens jeg har gått ned 200g i uka ellers.
Det alene skulle være motivasjon nok til å hive innpå igjen, vel?
Jammen det tok ikke lang tid for huden å bli tørr... Får øke sakte med cocosa igjen og følge med vekta. Ikke lett når den hopper opp og ned som en jojo. Var da 96 blank og så kom eggløsning. 97.8 i morges. Blææ.. Går vel en mnd før jeg ser 96 igjen. Men jeg har sett det!! :D
Hvordan tar dere udos?
Med svææære sprøyter rett i blodåren!!!
Hvorfor spør du egentlig? :D
Evt, du kan jo forsøke ta Udo`s med en spiseskje??? Mulig det kan fungere også.
Hvordan tar dere udos?
Holde for nesa - en skurk rett fra flaska - skylle med noen annet. ;)
Sånn ca.
Holde for nesa - en skurk rett fra flaska - skylle med noen annet. ;)
Sånn ca.
Nææh, går det an altså? Å drikke rett fra flaska? :D
Hvordan tar dere udos?
Du kan feks blande det i mat også :) Tyrkisk yoghurt med bær skjuler smaken godt om du synes smaken "ren" er for drøy :)
Photobscura
28-10-11, 20:15
Du er så morsom, Hypah.
Jeg tar den med spiseskje. Synes det smaker helt ok, men derom strides det.
Nææh, går det an altså? Å drikke rett fra flaska? :D
Bare når man er alene om flaska - og klarer å unngå å bli fersket. :o (Fikk en omgang kjeft sist... :p)
Du er så morsom, Hypah.
Ja, men ikke så hysterisk morsomt som den som spurte om "Hvordan tar man Udo`s?" Så den tar jeg med en teskje salt....;-)
Skal litt for å overgå akkurat det spørsmålet der. Men her er en oppfølger:
Hvordan tar man Udo`s i tablettform?
Ja, men ikke så hysterisk morsomt som den som spurte om "Hvordan tar man Udo`s?" Så den tar jeg med en teskje salt....;-)
Det er faktisk flere måter og ta udos på ! Blande i mat , smooties o.s.v:)
Photobscura
28-10-11, 20:41
Jeg var ironisk.
Jeg er ganske så sikker på at vedkommende er av den ganske allmenne oppfatning at Udo's smaker py, og dermed lurer på hvordan folk tar den ut fra det -sammen med noe annet f.eks. Kjempemorsomt! Du er lett å underholde, om ikke annet.
Får blande det i smoothie eller noe sånt da..
Smaker nemlig pyton å ta rett fra flaska.
Bestemamma
28-10-11, 21:12
Får blande det i smoothie eller noe sånt da..
Smaker nemlig pyton å ta rett fra flaska.
Hold pusten, drikk og skyll med vann etterpå...alt mens du holder pusten...Kan unne deg litt godsmak av et eller annet slag som belønning for å ha vært flink og tatt medisinen din....:D Jeg bruker en dråpe eller to med steviavanilje....:)
Jeg var ironisk.
Jeg er ganske så sikker på at vedkommende er av den ganske allmenne oppfatning at Udo's smaker py, og dermed lurer på hvordan folk tar den ut fra det -sammen med noe annet f.eks. Kjempemorsomt! Du er lett å underholde, om ikke annet.
Nææh, var det ironisk du var? Fordi, det var jo ikke jeg i mitt svar til hun/han/det som spurte heller :rolleyes:
Men i dette forumet er det fantastisk mange høytidelige folk (eller andre med dårlig selvtillit?) og derfor blir det svært underholdende å lese mange følelser her inne :D
Ja, jeg er lett å underholde, om ikke annet....:D
Nææh, var det ironisk du var? Fordi, det var jo ikke jeg i mitt svar til hun/han/det som spurte heller :rolleyes:
Men i dette forumet er det fantastisk mange høytidelige folk (eller andre med dårlig selvtillit?) og derfor blir det svært underholdende å lese mange følelser her inne :D
Ja, jeg er lett å underholde, om ikke annet....:D
Vil ikke si at jeg er særlig høytidelig eller mangler selvinnsikt :P har bare en autisme spekter diagnose ;) og forstår derfor ikke så godt sånn :)
Håper ikke du er psykolog Hypah:) Du gjør det hvertfall svært dårlig som hobbypsykolog:) Dårlig selvtilitt fordi at man forsvarer seg ovenfor slike uvitende folk som deg? Jaja. Den var ny.
Når det gjelder smaken, så har det gått seg til for min del, og har lest kommentarer fra andre som har sagt det samme i denne tråden. I beg. var ettersmaken ganske kraftig, smakte høy og litt vondt, da holdt jeg for nesa og drakk vann rett etterpå. Nå smaker den helt ok og litt nøtteaktig, og jeg kan spise den uten noe mikkmakk.
Når det gjelder smaken, så har det gått seg til for min del, og har lest kommentarer fra andre som har sagt det samme i denne tråden. I beg. var ettersmaken ganske kraftig, smakte høy og litt vondt, da holdt jeg for nesa og drakk vann rett etterpå. Nå smaker den helt ok og litt nøtteaktig, og jeg kan spise den uten noe mikkmakk.
Jeg opplevde faktisk det samme. Til å beynne med smakte det høy og overkonsentrert linfrø (den lukta man får når man åpner en ny pose), men nå er det ikke så farlig lenger.
Jeg opplevde faktisk det samme. Til å beynne med smakte det høy og overkonsentrert linfrø (den lukta man får når man åpner en ny pose), men nå er det ikke så farlig lenger.
Jeg har samme opplevelse. Jeg synes nesten ikke det smaker noe lenger.
Når jeg vet at noe er veldig sunt, smaker det automatisk litt bedre:D
Synes Udo`s er godt jeg :D Kanskje derfor en 500 ml flaske forsvinner i løpet av 2-3 uker? :p
.... Dårlig selvtilitt fordi at man forsvarer seg ovenfor slike uvitende folk som deg? Jaja. Den var ny.
Oi, oi.....fortsett slank deg du Nellie, tror nok det er det beste for deg, tross alt :D
Oi, oi.....fortsett slank deg du Nellie, tror nok det er det beste for deg, tross alt :D
Her synes jeg du går over streken hypah. Du skal selvfølgelig få lov til å tenke hva du vil, men du trenger jaggu meg ikke å skrive alt du tenker. Litt respekt for medmennesker må vel gå an. Her får jeg bare skikkelig flashback til barneskolehersketeknikk.
Hva med kommentaren til nellie om hva jeg vet og kan? Ingen som reagerer på den som langt under beltestedet? Dette er for dumt.
Håper ikke du er psykolog Hypah:) Du gjør det hvertfall svært dårlig som hobbypsykolog:) Dårlig selvtilitt fordi at man forsvarer seg ovenfor slike uvitende folk som deg? Jaja. Den var ny.
Men denne er selvsagt langt innenfor, fordi nellie er en høyt respektert forumdeltaker som aldri sier sin mening, eller?
Hva med kommentaren til nellie om hva jeg vet og kan? Ingen som reagerer på den som langt under beltestedet? Dette er for dumt.
Men denne er selvsagt langt innenfor, fordi nellie er en høyt respektert forumdeltaker som aldri sier sin mening, eller?
Nei, jeg vil ikke si at kommentaren til Nellie var "langt innenfor", men definitivt mer innenfor enn din. Og det har ingenting med om Nellie er høyt respektert eller ikke. Og hun sier absolutt meningene sine!
Når hun kaller deg uvitende, så tror jeg (uten å legge ord i munnen på henne) at hun sikter til at du er uvitende om grunnen til overvekten til menneskene på forumet, og det stemmer jo - akkurat som at jeg også er uvitende om dette.
Derfor kan det være lurt å unngå å generalisere og si ting som kan virke sårende når de er helt unødvendige i diskusjonen.
Det virker som du har humor og selvironi, og det er flott, MEN jeg tror den humoren passer bedre i en muntlig form, og at det på et forum som dette, hvor du nettopp ikke aner bakgrunnen til de andre "tilstedeværende", kan være greit å tenke seg om et par ganger før du poster det du har på hjertet:)
Ok, la oss alle heller slutte ta alt opp i verste mening. Jeg svarte i begynnelsen på en forespørsel om "Hvordan tar dere Udo`s".
Mellom linjene svarte jeg at Udo`s normalt er til invortes bruk, altså det må nødvendigvis enten svelges oralt, eller intravenøst.
Men i tilfelle den som spurte ikke skjønte at dette var spøkefullt (min erfaring er at en del her inne tar ting veeeldig bokstavelig), så nevnte jeg at det normalt inntas oralt med en spiseskje, eller svelges i tablettform.
Og så tok det jo helt av! Jeg foreslo jo bare hvordan man kan ta Udo`s.
Jeg opplever det å bli stemplet som uvitende svært sårende og langt under grensen for hva jeg anser som hyggelig. Dette kvalifiserte til et forsvar på samme nivå som jeg anså karakteristikken av meg var på. :)
Cassiopeia
29-10-11, 15:28
Rolig nå, hypah... (og flere med)
Jada, du svarte, ironisk og flåsete, på et helt konkret spørsmål, og noen av deltakerne i tråden tok det på feil måte.
Skal tru om du ikke gikk i nesten alle fellene man kan gå i på et forum, og det på en gang?
1. Du kommer inn med et kontroversielt spørsmål som det første du gjør på forumet.
*De fleste som gjør dette er såkalte forumtroll, gamle forumbrukere har lett for å gå i forsvarsposisjon og sette alle piggene ut. Dumt egentlig, for det er akkurat det trollet vil.
2. Du svarer helt bevisst flåsete og overforenkla på et spørsmål, og avslører dermed ei rekke andre ting:
3. Enten har du ikke lest tråden, eller så gir du blanke blaffen i hva store deler av den handler om. - For ellers hadde du skjønt at både Udos og cocosa er vanskelig "å ta med teskje" fordi folk sliter med smak og konsistens.
4. Du glemmer eller ser bort ifra at vi faktisk ikke kan vite om du fleiper eller ikke, fordi skriftlig kommunikasjon som dette mangler nesten 90% av det som gjør språket vårt forståelig for andre (kroppsspråk, mimikk, tonefall, rytme osv)
5. Du glemmer også (evt gir blanke blaffen i) at noen mennesker er enda mer avhengige avtydelig komminikasjon enn andre.
6. Hele greia glir over i metakommunikasjon, og du får enda en mulighet til å trekke oppmerksomheten mot din person, den dårlige behandlinga du mener du har fått, og dermed rettferdiggjøre din atferd.
hypah - lavkarbo.no: 1-0
Oppfør deg nå, før forumet kontrer.
Jeg vet ikke om det er postet før i denne lange, flotte tråden, men jeg lurer på om det er noen som har en link til Udo`s på Iherb?
Jeg vet ikke om det er postet før i denne lange, flotte tråden, men jeg lurer på om det er noen som har en link til Udo`s på Iherb?
Her er link til alle Udos produktene: http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice
Her er link til alle Udos produktene: http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice
Tusen takk! Jeg fant den selv egentlig (:o), men jeg vet ikke hvem av dem jeg skal kjøpe? :blomster:
Tusen takk! Jeg fant den selv egentlig (:o), men jeg vet ikke hvem av dem jeg skal kjøpe? :blomster:
Jeg pleier å kjøpe denne, men den er utsolgt nå:
http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/15792?at=0
Dette er den samme, men i mindre flaske:
http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-High-Lignan-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/37072?at=0
Ellers kan du også bruke denne:
http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Oil-DHA-3-6-9-Blend-8-5-fl-oz-250-ml/9613?at=0
I stor flaske:
http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice-Udo-s-Oil-DHA-3-6-9-Blend-17-fl-oz-500-ml/7899?at=0
Jeg har lenge brukt kokosolje. Nå skal jeg prøve meg på denne blandingen jeg også. Bestilling er sendt. :)
Dette er egentlig litt mrsomt, for jeg er nok alt annet enn en respektert forumdeltaker, tross mine fire aktive år her inne:)
Fortsette å slanke meg? Såklart. Har jo håp om å lykkes en dag og leve lenge for barnet mitt og for min skyld.
Jeg setter ikke pris på å bli psykoanalysert av hobbypsykologer og sa kanskje i fra om det på en dum måte her. Beklager det! Her kommer det 100% rett fra levra desverre. Sensuren kommer litt etter.
Du har fremstått som rene predikanten her inne, i mine øyne. Her kommer Hypah og skal redde de fortapte fra sin illusjon liksom. Funker veldig dårlig for meg, på tross av at jeg har full selvinnksikt. Andre tar det ikke på den måten og det håper jeg at det går ann å respektere. vi trenger ingen reddende engel..
Bruk energien og kunnskapen på noe oppbyggende isteden:)
Bare ment som et godt råd.
Når hun kaller deg uvitende, så tror jeg (uten å legge ord i munnen på henne) at hun sikter til at du er uvitende om grunnen til overvekten til menneskene på forumet, og det stemmer jo - akkurat som at jeg også er uvitende om dette.
Derfor kan det være lurt å unngå å generalisere og si ting som kan virke sårende når de er helt unødvendige i diskusjonen.
Det virker som du har humor og selvironi, og det er flott, MEN jeg tror den humoren passer bedre i en muntlig form, og at det på et forum som dette, hvor du nettopp ikke aner bakgrunnen til de andre
Spot on:)
Rettelse: Jeg åpnet ny flaste i går og der var sannelig smaken mer distinkt igjen. Antakelig luftes den høylukta rett og slett noe ut.
Funker veldig dårlig for meg, på tross av at jeg har full selvinnksikt.
Wow, full selvinnsikt. Er jo gjerne de som trenger det mest, men, men.
"En gang var jeg ferdig utlært om meg selv, ja, det er nettopp det jeg var.....ferdig og...utlært.":)
Photobscura
30-10-11, 13:31
Ok, fra og med nå fortsetter denne tråden å handle om Udo's choise og kokosolje og alt rundt, det. Diskusjonen slutter her. Ok?
Photobscura, moderator.
Ok, fra og med nå fortsetter denne tråden å handle om Udo's choise og kokosolje og alt rundt, det. Diskusjonen slutter her. Ok?
Photobscura, moderator.
You`re my kinda bitch! :)
Takk Photobscura for at du satte grensen. Slik utviklingen har vært de siste innleggene, var det lite konstruktiv informasjon å hente!
Rettelse: Jeg åpnet ny flaste i går og der var sannelig smaken mer distinkt igjen. Antakelig luftes den høylukta rett og slett noe ut.
Ahhh så kanskje den må luftes slik man gjør med vin:D
Synes også smaken har blitt mindre distinkt og trodde kanskje det vat for at kroppen hadde vent seg til olje og fått fyllt på lagrene, men nå er det en stund siden jeg åpnet en ny flaske også da.
Jeg er for tiden offshore (har vært borte i 4 uker) og tok med meg en 500 ml Udos + kapsler. Jeg har tatt 15 ml +3 kapsler daglig for å få i meg litt hele tiden mens jeg er borte. Hadde noen få Cocosakapsler som jeg tok i begynnelsen av turen. Merker nå at litt nupper beynner å komme tilbake, så for min del er det nok en kombo av Udos og Cocosa som virker på huden.
Før jeg begynte på denne komboen tok jeg Omega 3 kapsler (3 ganger så stor dose som anbefalt) og ca 15 g cocosa daglig i tillegg til annet fett i maten. Dette gjorde ingenting for huden, men leddene var mindre knirkete. Jeg begynte med U+C og var raskt oppe på 30 ml (2ss) Udos og 30 g cocosa daglig og fortstatte med Omega 3 kapslene. Kuttet noe tilbake på fett ellers i maten og har ligget på rundt en 70-80% fett daglig (inkl U+C).
Jeg har ikke merket noe vektnedgang eller reduksjon i magefett, men huden min er blitt helt fantastisk. Alle røde nupper, både tørre og med gønk, forsvant etter ca 3 uker med U+C og huden er så myk og fin. Leddene knirker ikke mer og energien er på topp. Det er ingenting som en god dose U+C rett før trening. kan holde på i evigheter.
Det koster jo litt med oljene (selv på Iherb) men det er verdt hver en krone, ikke minst for det at jeg nesten ikke bruker bodylotion/håndkrem/lebepomade osv lengre. I det siste har jeg måtte bruke mer av dette både pga av at oljeinntaket er redusert for øyeblikket, vannet offshore er klora herifra til evigheten og det blir mye vind/salt/sol. Skal bli godt å komme på land og få "normale" doser med olje og normalt vann :D
Denne komboen kommer jeg ikke til å slutte med,selv om den ikke virker på vekta for min del så har jeg endelig fått den nuppefrie huden jeg har drømt om i mange år. Og tro dere meg jeg har brukt mye penger på produkter, hudpleie, lege, diverse medikamenter og behandlinger for å bli kvitt de også var det bare U+C som trengtes :D
Photobscura
30-10-11, 15:14
Så fantastisk, Lillemy! Jeg opplever jo det samme selv, enn om jeg ikke har vært så fryktelig nuppete, så sliter jeg jo med tørr hud på bein og armer, sikkert på grunn av stoffskiftet eller noe, samt at jeg fryser fryktelig mye. Det har blitt veldig mye bedre på oljer, men jeg har slumsa litt i det siste, og da går det fort i nedoverbakke igjen, gitt! Skal skjerpe meg fra NÅ! :)
Photobscura
30-10-11, 15:16
Forresten, når vi først snakker om oljer så kan jeg jo nevne noe utvortes, jeg bruker kun ren jojoba i ansiktet i vinterhalvåret. Bare to tre dråper som masseres inn. Helt genialt, da det også fungerer som kuldekrem. Jojoba er vel teknisk sett en fruktsyre, som spiller sammen med hudens naturlige fett.
Forresten, når vi først snakker om oljer så kan jeg jo nevne noe utvortes, jeg bruker kun ren jojoba i ansiktet i vinterhalvåret. Bare to tre dråper som masseres inn. Helt genialt, da det også fungerer som kuldekrem. Jojoba er vel teknisk sett en fruktsyre, som spiller sammen med hudens naturlige fett.
Det gjør jeg også, spesielt når det er kaldt ute. Smører meg alltid godt inn før en joggetur i kulda. Bruker den hendene også på vinteren og noen ganger på hælene. Kan anbefales den også :)
Hvetekimoljen fra iherb (Now) er kjempegod på fisk og kjøtt (og grønnsaker) og full av e-vitamin.
Det gjør jeg også, spesielt når det er kaldt ute. Smører meg alltid godt inn før en joggetur i kulda. Bruker den hendene også på vinteren og noen ganger på hælene. Kan anbefales den også :)
bare pass på at den ikke har H2O i seg. De er farlige å bruke på hud i kulden....
Må man ta Udos sammen med mat og blander dere Udos i cocosaen?
cocosa har vært fast følgesvenn o et par kopper kaffe hver dag men jeg glemmer å ta Udosen. Takknemlig for svar :)
Må man ta Udos sammen med mat og blander dere Udos i cocosaen?
cocosa har vært fast følgesvenn o et par kopper kaffe hver dag men jeg glemmer å ta Udosen. Takknemlig for svar :)
Jeg tar ikke udo's med mat. Jeg spiser sjelden "rett ut av senga" så da blir det gjerne en støyt udo's + fettløselige vitaminer & omega3 "til frokost". Det holder gjerne til 9-10... :) når jeg spiser mer "normal" mat.
da er det blitt bestilt jojoba, cocosa og udos, tenkte og pröve for bedre hud og litt varmere ben hehe
ser denne jojobaen grei ut?er jo så mye og velge mellom
http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Jojoba-Oil-4-fl-oz-118-ml/901?at=0
Photobscura
30-10-11, 16:49
da er det blitt bestilt jojoba, cocosa og udos, tenkte og pröve for bedre hud og litt varmere ben hehe
Den ser veldig bra ut, forsåvidt. Ren og hexanefri er bra. Den er expeller pressed, så da er den heller ikke ødelagt i presseprosessen.
så bra, bare satsa på någe :)
kan man bruke det på barn? sönnen min har mye törr hud, begynt å gi han eye q, ga han det för og syntes jeg kan huske det hjalp, blitt litt bedre etter jeg gikk over til bare aderma på han..
Photobscura
30-10-11, 17:28
så bra, bare satsa på någe :)
kan man bruke det på barn? sönnen min har mye törr hud, begynt å gi han eye q, ga han det för og syntes jeg kan huske det hjalp, blitt litt bedre etter jeg gikk over til bare aderma på han..
Jeg kan aldri i mitt liv tro at man ikke kan bruke det på barn. ;) Jojobaolje er mildt og rent, og som sagt er det veldig likt hudens egne fettsyrer, og jeg har aldri bedre hud enn på jojoba. Om sommeren blir det litt overkill, men så har jeg ikke så veldig tørr hud i ansiktet heller.
Pleier ellers å blande noen dråper av det i hudkremen før jeg smører meg også, i tillegg til at jeg i blant kurer håret med det. Det funker forresten kokosolje veldig bra til også. :)
Det gjør jeg også. Funker supert! Jeg prøvde å bruke den istedenfor bodylotion også, men jeg fikk egentlig bare enda tørrere hud av det, så på kroppen bruker jeg mandelolje eller kokosolje:)
(Var forresten ikke meningen å dra tråden off topic lenger oppe her. Beklager dette)
Det er denne jojobaoljen jeg bruker, og jeg er i hvert fall fornøyd med den:)
bare pass på at den ikke har H2O i seg. De er farlige å bruke på hud i kulden....
Nå er det veldig sjelden at man blander H2O i en ren kaldpresset olje da.....
Det funker forresten kokosolje veldig bra til også. :)
Har du cocosa i håret? hvordan virker det? altså hvordan gjør du det?
Photobscura
01-11-11, 07:24
Har du cocosa i håret? hvordan virker det? altså hvordan gjør du det?
Jeg tar en teskje (til mitt halvlange tynne hår) med kokosolje mellom hendene og lar det smelte av kroppsvarmen. Masserer det inn i tuppene og litt i bunnen grer litt gjennom med en børste (lurt med en sånn plastbørste som kan skylles lett etterpå ;)), pakker inn håret i plast, og lar det være i i minst en time. Vasker det ut med shampoo. :)
lar dere kokosoljen stå i kjøleskapet eller ikke? har min i kjøleskapet og er såvidt teskjeen min klarer å klore ut litt^^ tok den ut av kjøleskapet et par timer igår før kveldsteen, og da var den perfekt, hehe
spiller det noen rolle om den står ute? Det står jo på emballasjen at den holder seg best i kjøla da..
lar dere kokosoljen stå i kjøleskapet eller ikke? har min i kjøleskapet og er såvidt teskjeen min klarer å klore ut litt^^ tok den ut av kjøleskapet et par timer igår før kveldsteen, og da var den perfekt, hehe
spiller det noen rolle om den står ute? Det står jo på emballasjen at den holder seg best i kjøla da..
Min står i et kjøkkenskap, aldri vært noe problem :)
Min står i et kjøkkenskap, aldri vært noe problem :)
haha tror du jaggu ikke jeg leste Kjøleskap først, ikke kjøkkenskap xD og tenkte med en gang at herlighet, selv om du ikke har problem med det, så har jeg :p
men kjøkkenskap høres topp ut :D selv om det da blir kottet i gangen, vi har nemlig bare to skap på kjøkkenet, et til kjeler osv, og et til tallerkner osv
Takk for så rasende kjapt svar :D
Photobscura
01-11-11, 10:59
Min står bare framme.
Min cocosa står i romtemperatur den også. :ja: Den tåler fint det.
Syns cocosa er best å spise kald, ellers er blir så veldig oljete og mektig, men er jo sant at det er vanskelig å få løs en passe stor bit når hele boksen har stivna. Så jeg har selve boksen stående i kjøkkenskapet, men pleier å ha litt cocosa stående i kjøleskapet også, som har fått stivne i konfektformer av silikon - noen ganger blander jeg i bittelitt mørk sjokolade og vaniljestevia også. Lettere å "dosere" og mer delikat å spise :)
Hei hei
Jeg har lest meg bakover, men har ikke tålmodighet til å lese enda mer: Men kjøper dere Cocosa på iHerb også? Det er tomt for Cocosa i helsekostforretningen :lol: denne lavkarbobølgen altså, den slår om seg!
Photobscura
01-11-11, 17:43
Hei hei
Jeg har lest meg bakover, men har ikke tålmodighet til å lese enda mer: Men kjøper dere Cocosa på iHerb også? Det er tomt for Cocosa i helsekostforretningen :lol: denne lavkarbobølgen altså, den slår om seg!
Nei, kjøper Jarrows Formula, en annen extra virgin kokosolje. Og typ en fjerdedel av prisen, not the least. ;)
Syns cocosa er best å spise kald, ellers er blir så veldig oljete og mektig, men er jo sant at det er vanskelig å få løs en passe stor bit når hele boksen har stivna. Så jeg har selve boksen stående i kjøkkenskapet, men pleier å ha litt cocosa stående i kjøleskapet også, som har fått stivne i konfektformer av silikon - noen ganger blander jeg i bittelitt mørk sjokolade og vaniljestevia også. Lettere å "dosere" og mer delikat å spise :)
smelter du cocosa og sjokolade i sammen? og lar d stivne?
Er det noen som har blitt "avhengig" av oljene? Jeg husker Photobscura nevnte noe om sug tidligere i tråden, utover det kan jeg ikke huske å ha sett noe. Jeg lurer på om det er oljene som gjør at jeg nå i større grad kan bli "krisesulten" og skjelven sånn som i gamle dager. Jeg opplevde det senest i går, jeg var på seminar og hadde ikke med oljene. Det ekle er at jeg hadde følelsen av å ha lavt blodsukker hele resten av dagen selv om jeg spiste godt og jevnlig. Eventuelt kan det selvsagt være noe annet som foregår i kroppen (jeg håper nesten det, for den huden jeg har nå er bare nydelig), men jeg lurer på om det er andre som har lignende opplevelser.
Er det noen som har blitt "avhengig" av oljene? Jeg husker Photobscura nevnte noe om sug tidligere i tråden, utover det kan jeg ikke huske å ha sett noe. Jeg lurer på om det er oljene som gjør at jeg nå i større grad kan bli "krisesulten" og skjelven sånn som i gamle dager. Jeg opplevde det senest i går, jeg var på seminar og hadde ikke med oljene. Det ekle er at jeg hadde følelsen av å ha lavt blodsukker hele resten av dagen selv om jeg spiste godt og jevnlig. Eventuelt kan det selvsagt være noe annet som foregår i kroppen (jeg håper nesten det, for den huden jeg har nå er bare nydelig), men jeg lurer på om det er andre som har lignende opplevelser.
Det kan jeg ikke skjønne. Hadde du spist nok protein den gangen?
Photobscura
01-11-11, 18:12
Kan ikke si det ... Det eneste jeg opplever er at når jeg tar oljene så får jeg litt sånn sug etter å ta de. Ikke sånn at jeg overdoserer, men akkurat som om kroppen sier: "hurra! Mer sånn!" :D
Kanskje du bare er mer aktiv om dagen sånn at energibehovet øker? Eller forbrenninga har økt?
Det kan jeg ikke skjønne. Hadde du spist nok protein den gangen?
Ja, proteiner var det eneste jeg fikk nok av for å si det sånn... Jeg kan lett spise for mye proteiner hvis jeg ikke passer meg, men prøver å holde meg mellom 60 og 100 gram. I går fikk jeg nok lett mye mer enn det. Det var jo knapt nok fett å oppdrive på hotellet, så det ble mye mer proteiner i håp om å stagge skjelvingen noe.
Kan ikke si det ... Det eneste jeg opplever er at når jeg tar oljene så får jeg litt sånn sug etter å ta de. Ikke sånn at jeg overdoserer, men akkurat som om kroppen sier: "hurra! Mer sånn!" :D
Kanskje du bare er mer aktiv om dagen sånn at energibehovet øker? Eller forbrenninga har økt?
Det er mulig forbrenningen har økt, jeg opplever det samme når jeg brygger på noe eller hvis kroppen jobber med en infeksjon/virus av et eller annet slag. Det som plutselig slo meg nå er at jeg har vært noe mer stresset igjen en periode. Kanskje det kan være knyttet til det? Altså at kortisolet stiger, insulinet stiger og siden jeg ikke spiser noe særlig kh blir blodsukkeret litt lavt. I så fall lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre med det - det er litt upraktisk hvis jeg skal føle at jeg omtrent går i bakken hvis jeg er stresset. Jeg prøvde å øke karbene litt i går, men syntes ikke det hjalp heller. Men da er det antakelig ikke knyttet til oljene i hvert fall, det var godt. Jeg har ikke lyst til å bytte sukkeravhengighet med oljeavhengighet ;-)
Nei, kjøper Jarrows Formula, en annen extra virgin kokosolje. Og typ en fjerdedel av prisen, not the least. ;)
Takk, til og med på tilbud!
Du er ikke bare forkjøla da? Jeg er det nå, og til tider svimmel.
Du er ikke bare forkjøla da? Jeg er det nå, og til tider svimmel.
Nei, men det kan selvsagt hende jeg brygger på noe. Det finner jeg jo ut i løpet av et par dager i så fall. Tror jeg skal begynne å notere alt jeg spiser og gjør igjen for å se om jeg kan finne et mønster i det. Det er veldig ubehagelig, og det eneste jeg sliter med i forhold til dette kostholdet.
Du er ikke forhenværende vegetarianer uten b12 i kroppen? Eller mangel på jern eller folinsyre, som må til for å lage røde blodlegemer? Vært gravid nylig eller gitt blod? Hi hi, jeg spekulerer vilt.
smelter du cocosa og sjokolade i sammen? og lar d stivne?
Ja. Smelter sjokolade i vannbad og blander i kokosolje. Prøver å ikke la oljen bli så alt for varm, bare akkurat varm nok til at jeg kan blande den med sjokoladen og helle i former. Er jo dumt å koke den, når man har betalt masse ekstra for rå olje :)
Ja. Smelter sjokolade i vannbad og blander i kokosolje. Prøver å ikke la oljen bli så alt for varm, bare akkurat varm nok til at jeg kan blande den med sjokoladen og helle i former. Er jo dumt å koke den, når man har betalt masse ekstra for rå olje :)
Blir dette godt, som i høykarbo-godt?
Blir dette godt, som i høykarbo-godt?
Det blir godt ja, hvis du liker sjokolade og kokos såklart :D
Greit å prøve seg fram på blandingsforholdet og hvor mye søtning man liker å ha i. Hvis jeg skal lage meg godis bruker jeg mer sjokolade og søtning enn ellers, da blir det virkelig godt. Går også an å tilsette f.eks nøtter, kokosflak eller kakao nibs.
Det blir godt ja, hvis du liker sjokolade og kokos såklart :D
Greit å prøve seg fram på blandingsforholdet og hvor mye søtning man liker å ha i. Hvis jeg skal lage meg godis bruker jeg mer sjokolade og søtning enn ellers, da blir det virkelig godt. Går også an å tilsette f.eks nøtter, kokosflak eller kakao nibs.
Kanskje et dumt spørsmå, men kan man spise slik sjokolade ofte bare man holder seg under 15g karbo?
jeg føler jeg er litt " avhengig" av cocosa..... har det i kaffen om morgenen,det kick-starter dagen min (energimessig). Er det tomt. er ikke morgenen den samme. Dessuten måtte jeg styrte til helsekosten like før stenging en lørdag da jeg ikke orket tanken på å gå resten av helgen uten.:eek:
Kan være det bare sitter i hodet , men...
Jeg har brukt cocosa og Udos en tid nå. ! ss av hver (toppet av cocosa) om morgenen. Var hos legen for blodprøver: Triglycerider: 2,86!! Ble litt engstelig for det og tror jeg kutter begge oljene en stund før nye prøver. (Legen satt meg selvsagt på Statiner, brev i posten, men jeg vil ta nye prøver etter noen uker for å sjekke, uten statiner.) Er det noen andre som har opplevd å få forhøyete verdier av kolesterolprøven på Cocosa og Udos?
Kanskje et dumt spørsmå, men kan man spise slik sjokolade ofte bare man holder seg under 15g karbo?
Jeg ser iallefall ikke noe grunn til at man ikke skal kunne spise det hver dag omså. Er jo mange som spiser et par spiseskjeer kokosolje hver dag, og én bit freia 86% sjokolade inneholder bare 2 gram karbo (mener jeg å huske). Den trenger man virkelig ikke bruke mye av for å få god sjokoladesmak :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.