View Full Version : Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Hei!
Først og fremst må jeg si jeg er veldig glad jeg kom over denne siden!
Så hyggelige svar og tilbakemeldinger over hele fjøla :)
Jeg trenger noen "sparrings partnere" for motivasjon, ideer, oppskrifter og innmellom en real tupp i ræva :D
Jeg er selv kokk og har ingen problemer med å lage mat og være kreativ, men faller altfor ofte for den lille sjokkisen på vei hjem fra jobb eller en capuccino eller to..
Har vært et realt festmenneske i hele mitt voksne liv, så øl og dagen derpå mat har satt sine spor.
Jeg har satt meg et mål på 65 kg. Så da er det ingenting å vente på :)
Er det fler her som er i samme skute? Og skal vi kanskje ro sammen?
blir imponert over alle historiene til menneskene her inne og hvor flinke alle er!
Ha en strålende kveld! ;)
Hei!
Først og fremst må jeg si jeg er veldig glad jeg kom over denne siden!
Så hyggelige svar og tilbakemeldinger over hele fjøla :)
Jeg trenger noen "sparrings partnere" for motivasjon, ideer, oppskrifter og innmellom en real tupp i ræva :D
Jeg er selv kokk og har ingen problemer med å lage mat og være kreativ, men faller altfor ofte for den lille sjokkisen på vei hjem fra jobb eller en capuccino eller to..
Har vært et realt festmenneske i hele mitt voksne liv, så øl og dagen derpå mat har satt sine spor.
Jeg har satt meg et mål på 65 kg. Så da er det ingenting å vente på :)
Er det fler her som er i samme skute? Og skal vi kanskje ro sammen?
blir imponert over alle historiene til menneskene her inne og hvor flinke alle er!
Ha en strålende kveld! ;)
Så bra initiativ!! Trenger det samme selv ;)
-----Er det lavkarbo du satser på?
Hei.
Jeg skal ned en god del kilo. Har kommet så smått i gang, og legger om kosten litt etter litt. :) Alltid godt å ha noen som kan motivere hverandre.
Jeg begynte først og fremst for å se om det kunne hjelpe på eksemen min å kutte ut sukker og fin mel, men den fine "bivirkningen" var jo at jeg også krymper litt. :)
Ha en fin kveld.
Jeg slenger meg også på, om det er greit?:)
Har nesten 20kg til som jeg skal gå ned :eek:
God morgen alle sammen :)
Så bra dere ville være med!
Ja det er lavkarbo jeg satster på :)
Har hatt en runde med det før og det funket veldig bra for meg.
:)Har holdt på i tre dager nå og føler allerede energien er stigende.
Buksa er ikke like trang så det ser jeg på som en godt tegn :cool:
Sitter å spiser frokost nå; Salat med kokt egg og stekt bacon..
Skal innrømme at jeg må finne noe annet enn salat fremover, for jeg begynner å bli lei..
Hva er deres metoder da?
Ha en fin dag! :p
Det finnes en tråd HER (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42269)om de som ønsker å gå ned rundt 20kg og er på ketolyse :) Den har vært litt stille i det siste, men man kan alltids klare å blåse litt liv i tråden ;)
God morgen alle sammen :)
Hva er deres metoder da?
Ha en fin dag! :p
Jeg er i ketolyse da:) Så frokosten min idag besto av hjemmelaget knekkebrød med leverpostei.. Nam nam:D
Har holdt på med dette siden 4juni. og har allerede merket store foradringer. Har gått ned nesten 7kg. 10cm (ca) rundt magen, det samme rundt rompa!. Og også mistet cm fra flere plasser :D
Kjenner jeg har fått motivasjonen oppe igjen nå.. Jeg har jo veldig mange kg igjen. Men håper virkelig å nå målet mitt på 70 kg en dag. er 88 nå..
Det finnes en tråd HER (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42269)om de som ønsker å gå ned rundt 20kg og er på ketolyse :) Den har vært litt stille i det siste, men man kan alltids klare å blåse litt liv i tråden ;)
Oioi, takk :)
Jeg er jo i ketolyse nå, og ønsker å gå ned ca. 20 kg :)
Jeg vil gjerne følge deg på veien!
Jeg startet opp for 4 uker siden på kommende søndag og er da litt igang. Har hatt en uke på ferie i sydlige strøk i løpet av disse ukene, men har i dag tatt av nøyaktig 5 kilo. Er strålende fornøyd, men har noen kilo igjen. Ønsker meg med ca 17 til.
Jeg er i ketolyse og ligger på omlag 15-20 karbohydrat pr dag.
Veldig kjekt å ha noen å følge på veien!
Jeg vil gjerne følge deg på veien!
Jeg startet opp for 4 uker siden på kommende søndag og er da litt igang. Har hatt en uke på ferie i sydlige strøk i løpet av disse ukene, men har i dag tatt av nøyaktig 5 kilo. Er strålende fornøyd, men har noen kilo igjen. Ønsker meg med ca 17 til.
Jeg er i ketolyse og ligger på omlag 15-20 karbohydrat pr dag.
Veldig kjekt å ha noen å følge på veien!
5 kg på 4 uker er jo veldig bra, grattis :D
Mhm, føler også at det er kjekt og ha noen man kan få litt støtte av om man trenger det, og et SPARK i ræva om man trenger det!. hehe;)
5 kg på 4 uker er jo veldig bra, grattis :D
Mhm, føler også at det er kjekt og ha noen man kan få litt støtte av om man trenger det, og et SPARK i ræva om man trenger det!. hehe;)
Tusen takk! Ja, jeg er veldig godt fornøyd. De første 3-4 kiloene ble borte på en to tre. Så kom en uke i syden og vekta var bittelitt opp da jeg kom hjem. Den siste uken hjemme har tante rød kommet og med den alt hva hun fører med seg, men i dag har kroppen sluppet litt. Jeg er veldig godt fornøyd! Ikke minst fordi at dette er en livsstil jeg virkelig kjenner at er rett for meg!
Ja, et spark i ræva er nyttig! Det er ganske garantert at en trenger det fra tid til annen! :D
Si ifra når du trenger! ;)
Er det plass til en til?
Jeg vil gjerne prøve 20kg og det er fint å ha noen å støtte seg på og prate med hvis det blir vanskelig å holde motet oppe!
Jeg startet for 3 uker siden og har gått ned 2.5kg. Fikk mensen forrige uke og da gikk jeg opp litt igjen, men ser ut til at jeg er ned litt mer denne uken.
Jeg går på lavkarbo, har prøvd å regne ut hvor mye karbo jeg spiser og ligger ca på 20-30 gram per dag.
Jeg prøver å trene 2 ganger i uka, gjerne en dag styrke og 1 dag Zumba!!
Tusen takk! Ja, jeg er veldig godt fornøyd. De første 3-4 kiloene ble borte på en to tre. Så kom en uke i syden og vekta var bittelitt opp da jeg kom hjem. Den siste uken hjemme har tante rød kommet og med den alt hva hun fører med seg, men i dag har kroppen sluppet litt. Jeg er veldig godt fornøyd! Ikke minst fordi at dette er en livsstil jeg virkelig kjenner at er rett for meg!
Ja, et spark i ræva er nyttig! Det er ganske garantert at en trenger det fra tid til annen! :D
Si ifra når du trenger! ;)
Syns du har vert flink jeg, spesielt med tanke på at du har fått litt av en start :) Sikkert ikke lett og være i syden og ikke falle så alt for masse for fristelsene der ned. Flink er du :D
Hihi, det skal jeg gjøre ja, du også ;)
Er det plass til en til?
Jeg vil gjerne prøve 20kg og det er fint å ha noen å støtte seg på og prate med hvis det blir vanskelig å holde motet oppe!
Jeg startet for 3 uker siden og har gått ned 2.5kg. Fikk mensen forrige uke og da gikk jeg opp litt igjen, men ser ut til at jeg er ned litt mer denne uken.
Jeg går på lavkarbo, har prøvd å regne ut hvor mye karbo jeg spiser og ligger ca på 20-30 gram per dag.
Jeg prøver å trene 2 ganger i uka, gjerne en dag styrke og 1 dag Zumba!!
Det er nok plass til deg også ja :)
Støtte er viktig å ha det, og spesielt når motet daler litt.
Jeg vil være med på denne. Trenger back up. Siden jeg detter ut av det hele tiden. Vet dette funker. Begynner fra mandag for fullt. :) Skal ned rundt 25 kg
Hei !
Dette er noe for meg :)
Jeg trenger også noen venninner å gå ned ca 20 kg sammen med.
har mer enn 20 å gå ned, men henger meg gjerne på.
Gikk ned 10 kg på 3 uker sist, men da var det max 15 karber pr dag, og jeg hadde ingen peiling. Lavkarbo.no er grunnen til at jeg klarer å leve med det nå. Jeg spiser opptil 27 karber pr dag på det meste, men prøver å holde meg til 20. Går saktere ned i vekt denne gang, men det går i riktig retning :)
Forslag til frokost:
*lavkarboknekkebrød med gulost og paprika.
*Omelett med skinke og ost med salat til
*røkt ørret/laks med eggerøre og salat (coop's 3 for 69 røkt ørret er supersnadder!!!)
*rull av røkelaks/ørret med naturell smøreost med agurk og tomat med salt og pepper
*litt naturellyoghurt med noen bær, eller med eple og kanel
*hjemmebakt lavkarbobrød med div pålegg
*egg og bacon
*salat med rømme og laks fra gårsdagens middag
*andre salater
*middagsrester generellt
hmmm.. det var det jeg klarte å komme på, det er også digg med litt te ved siden av.
Jeg henger meg på :) Har holdt på i 5 uker og gått ned 6 kg. Har vært litt "stuck" de to -tre siste ukene. skal ned 20 kg til.
Hvordan går det med dere nå? Jeg har veiedagen min på mandag og er veldig spent på om det har skjedd noe i denne uken!
Jeg ligger på ca 20karber per dag, føler det fungerer fint. Jeg klarer meg ikke uten salat minst en gang om dagen :)
Hvordan går det med dere nå? Jeg har veiedagen min på mandag og er veldig spent på om det har skjedd noe i denne uken!
Jeg ligger på ca 20karber per dag, føler det fungerer fint. Jeg klarer meg ikke uten salat minst en gang om dagen :)
Jeg er ALLTID veldig spent før veiedager og "lurveier" meg innimellom:p (Registrerer ikke det jeg veier utenom veiedagene da, som er onsdager) Og gjikk på vekta i morrest - bare for gøy - og vekta viste 86, 2kg mindre enn sist jeg veide meg:eek: Øynene trillet nesten ut av meg.. Så skal bli spennende å se på onsdag hva vekten viser da :)
Jeg er i ketolyse så holder meg til ca.15 karber for dagen :)
Jeg er ALLTID veldig spent før veiedager og "lurveier" meg innimellom:p (Registrerer ikke det jeg veier utenom veiedagene da, som er onsdager) Og gjikk på vekta i morrest - bare for gøy - og vekta viste 86, 2kg mindre enn sist jeg veide meg:eek: Øynene trillet nesten ut av meg.. Så skal bli spennende å se på onsdag hva vekten viser da :)
Jeg er i ketolyse så holder meg til ca.15 karber for dagen :)
Wow det er jo kjempe motiverende. Jeg har opplevd det samme, at jeg har veid meg 2 dager før "veiedagen" også viser det seg at PÅ veiedagen har jeg veid ca 1kg mer enn den andre dagen :p
Lykke til med veiedagen din på onsdag! Jeg noterer heller ikke ned de "lureveiedagene", men for meg er det både motiverende og spennende å se hvor mye kroppen varierer fra dag til dag og morgen og kveld.
I dag var vi og spiste kinesisk, det er kjempe vanskelig å finne noe mat vi kan spise. Men jeg tror jeg greide meg greit, ble nok "litt" mer enn 20karber i dag, tenker jeg lå på ca 80 med den middagen. Men jeg hadde ikke spist så mye annet i dag. Til frokost spiste jeg en "shake" bestående av litt div. lavkarbo og fettforbrennende, da var jeg mett til klokka 3. Så drakk jeg litt vann kl 4 og klarte å holde meg til middagen. Jeg var heller ikke skrubb sulten når vi spiste middag kl 5 og det synes jeg var litt fasinerende. Jeg må nok spise litt til i kveld fordi det var ikke så mye fett i maten nå.
På mandag blir det 4 uker siden jeg starta med lavkarbo.
Jeg har allerede gått ned 5 kg og er kjempefornøyd :) Kan vel ikke akkurat si det synes, men det er jo fortsatt en god del å ta av :eek:
Stå på alle sammen og ha en fin lørdagskveld ;)
5 kg er en super start og motiverende sikkert? Lykke til videre:)
Jeg har allerede gått ned 5 kg og er kjempefornøyd :) Kan vel ikke akkurat si det synes, men det er jo fortsatt en god del å ta av :eek:
Det er jo kjempe bra jobba!!!
Jeg har bare gått ned 2 kg på 4 uker, men jeg holder motet oppe fordi jeg har mistet noen cm rundt magen selv uten vektnedgang :)
Wow det er jo kjempe motiverende. Jeg har opplevd det samme, at jeg har veid meg 2 dager før "veiedagen" også viser det seg at PÅ veiedagen har jeg veid ca 1kg mer enn den andre dagen :p
Lykke til med veiedagen din på onsdag! Jeg noterer heller ikke ned de "lureveiedagene", men for meg er det både motiverende og spennende å se hvor mye kroppen varierer fra dag til dag og morgen og kveld.
Ja, jeg syns iallefall det er veldig motiverende. Gleder meg til å gå på vekten på onsdag nå:p hehe.. Men jeg vet jo den kan forandre seg til da, men håper den forandrer seg nedover;)
En dag med kinamat går nok bra tenker jeg :) jeg har gått på Ketolyse siden 4.juni og har enda ikke skeiet ut en gang. *litt stolt av med selv for det* og da har jeg vert i en del bursdager og slikt også.. Men før eller senere kommer vell en fristelse tenker jeg!.
Kjempe bra det da ;)
Hei! Jeg vil gjerne være med! Jeg har null erfaring så jeg håper jeg får litt hjelp og støtte her inne. Begynte nemlig med frokosten i dag, så jeg vet ikke helt hva dette dreier seg om... Så da er det fint med litt støtte og ha noen å diskutere med. Hadde besøk i går av ei venninne som har prøvd ei stund og hun anbefalte det på det sterkeste. Ettersom jeg og min samboer ungefri i to uker nå så tenkte vi at det kanskje var riktig tidspunkt å prøve. Jeg har ikke vært på vekten på over to år, og vet ikke om jeg er helt klar for det, eller om jeg bare skal kjenne på buksa... Men det spørs om jeg må... Skulle iallefall gått ned 20 kg jeg også :-(
Hei! Jeg vil gjerne være med! Jeg har null erfaring så jeg håper jeg får litt hjelp og støtte her inne. Begynte nemlig med frokosten i dag, så jeg vet ikke helt hva dette dreier seg om... Så da er det fint med litt støtte og ha noen å diskutere med. Hadde besøk i går av ei venninne som har prøvd ei stund og hun anbefalte det på det sterkeste. Ettersom jeg og min samboer ungefri i to uker nå så tenkte vi at det kanskje var riktig tidspunkt å prøve. Jeg har ikke vært på vekten på over to år, og vet ikke om jeg er helt klar for det, eller om jeg bare skal kjenne på buksa... Men det spørs om jeg må... Skulle iallefall gått ned 20 kg jeg også :-(
Alltid plass til flere :)
Det finnes en nybegynner "tråd" her inne med endel spørsmål og svar, tipper den også kan være til hjelp :)
Det kan jo være lurt å gå på vekten, men det er ikke noe man MÅ gjøre.. Mange måler jo kunn cm også!.
(jeg gjør begge deler, og syns det er godt å se at cm krymper selv om vekten står stille) :D
Ja, jeg syns iallefall det er veldig motiverende. Gleder meg til å gå på vekten på onsdag nå:p hehe.. Men jeg vet jo den kan forandre seg til da, men håper den forandrer seg nedover;)
En dag med kinamat går nok bra tenker jeg :) jeg har gått på Ketolyse siden 4.juni og har enda ikke skeiet ut en gang. *litt stolt av med selv for det* og da har jeg vert i en del bursdager og slikt også.. Men før eller senere kommer vell en fristelse tenker jeg!.
Jeg skeier ikke ut i ukedagene og har heller ikke noe problem. Jeg anser ikke kina maten som utskeielser, jeg spiste rent kjøtt + grønnsaker. Droppet Risen og spiste ingen dessert. Jeg har bare problemer i helgene, hvis vi er på besøk hos mine foreldre. Mamma lager alltid mat med både potet, mel, sukker osv ;)
I dag viste så klart vekta +500gram i forhold til for 2 dager siden, men vi får se hva mandagen viser!
Jeg tar Udos Choise morgen og kveld + Krom og magnesium. Jeg håper det hjelper!
Jeg skeier ikke ut i ukedagene og har heller ikke noe problem. Jeg anser ikke kina maten som utskeielser, jeg spiste rent kjøtt + grønnsaker. Droppet Risen og spiste ingen dessert. Jeg har bare problemer i helgene, hvis vi er på besøk hos mine foreldre. Mamma lager alltid mat med både potet, mel, sukker osv ;)
I dag viste så klart vekta +500gram i forhold til for 2 dager siden, men vi får se hva mandagen viser!
Jeg tar Udos Choise morgen og kveld + Krom og magnesium. Jeg håper det hjelper!
Når jeg startet på Ketolysekuren kunne vekten vise alt fra 1-4 kg feil fra gang til gang jeg lureveide meg :eek: det var lite motiverende det, men nå føler jeg vekta har blitt litt mere stabil!. GODT :D
Håper den fortsetter slik..
Ja, det er ikke lett det der når man har foreldre som lager slik *ikkespisemat*. Føler jeg er litt heldig der, siden mamma også går på Lavkarbo :)
Når jeg startet på Ketolysekuren kunne vekten vise alt fra 1-4 kg feil fra gang til gang jeg lureveide meg :eek: det var lite motiverende det, men nå føler jeg vekta har blitt litt mere stabil!. GODT :D
Håper den fortsetter slik..
Ja, det er ikke lett det der når man har foreldre som lager slik *ikkespisemat*. Føler jeg er litt heldig der, siden mamma også går på Lavkarbo :)
Men det er jo bare den riktige veiedagen som teller, og det er irriterende at den alltid viser litt mer enn en av de luredagene :p
Så heldig du er, det hjelper nok ja. Min mor er sikkelig skeptisk til dette og er egentlig ganske imot at jeg gjør dette. Hun mener at jeg kommer til å få masse fett i blodårene + legge på meg (De vanlige kommentarene fra kaloritellere). Min mor er EVIG jojo-slanker. Og har i perioder også "sultet" seg, spiser rare alge og urtedrikk for magen. Men å teste REN mat, nei det er farlig:eek:
Men det er jo bare den riktige veiedagen som teller, og det er irriterende at den alltid viser litt mer enn en av de luredagene :p
Så heldig du er, det hjelper nok ja. Min mor er sikkelig skeptisk til dette og er egentlig ganske imot at jeg gjør dette. Hun mener at jeg kommer til å få masse fett i blodårene + legge på meg (De vanlige kommentarene fra kaloritellere). Min mor er EVIG jojo-slanker. Og har i perioder også "sultet" seg, spiser rare alge og urtedrikk for magen. Men å teste REN mat, nei det er farlig:eek:
Ja, det er jo de riktige dagene som gjelder, og jeg kan skjønne det er irriterende når vekten går opp på de riktige dagene:p
Hmmm, vil nå si det hørtest mye mere usundt ut det din mor driver med enn at du spiser REN mat;) Synd for henne som ikke skjønner det..
Ja, det er jo de riktige dagene som gjelder, og jeg kan skjønne det er irriterende når vekten går opp på de riktige dagene:p
Hmmm, vil nå si det hørtest mye mere usundt ut det din mor driver med enn at du spiser REN mat;) Synd for henne som ikke skjønner det..
Hehe ja, jeg ler bare av henne jeg og fortsetter med mitt :)
Forskjellen mellom henne og meg er jo også at jeg ikke hiver meg over maten, selv om jeg ikke burde spise det. Hun har jo evig mange dager hvor hun spiser alt som man ikke burde spise når man ønsker å gå ned i vekt. :o
Spent på i morgen......da er det riktig veiedag! I dag har jeg spist alt for lite mat så jeg sitter her med hodepine dum som jeg er....:mad:
Hehe ja, jeg ler bare av henne jeg og fortsetter med mitt :)
Forskjellen mellom henne og meg er jo også at jeg ikke hiver meg over maten, selv om jeg ikke burde spise det. Hun har jo evig mange dager hvor hun spiser alt som man ikke burde spise når man ønsker å gå ned i vekt. :o
Spent på i morgen......da er det riktig veiedag! I dag har jeg spist alt for lite mat så jeg sitter her med hodepine dum som jeg er....:mad:
Du må ha lykke til i morgen da, jeg trur det vil gå bra ;)
Aah, så det er ikke bare jeg som spiser alt for lite innimellom ser jeg :( Har funnet ut at på dager jeg spiser litt lite hjelper det meg å ha litt Baconsnacks i skapet.. Funker litt på hodepinen :)
Du må ha lykke til i morgen da, jeg trur det vil gå bra ;)
Aah, så det er ikke bare jeg som spiser alt for lite innimellom ser jeg :( Har funnet ut at på dager jeg spiser litt lite hjelper det meg å ha litt Baconsnacks i skapet.. Funker litt på hodepinen :)
Takk, jeg håper på det beste. Men jeg er klar over at det er normalt å ikke gå ned på en stund i starten fordi kroppen venner seg til dette + jeg har jo drukket Cola Zero til middagen i går og litt mindre lavkarbo vennlig mat.
I dag har jeg spist for lite fordi vi ikke hadde noe særlig lavkarbo vennlig i huset. Skulle egentlig handle i går men det ble glemt pga soool og badetur og Kinamat :p
Jeg pleier alltid å være flink til å spise, må heller begrense inntaket enn at jeg må tvinge i meg. Men i dag spiste jeg kun 2 egg + bacon til frokost (hadde ikke rømme, fløte, cremefraish eller noe annet) + middag kl 5. Jeg må nok ta meg litt mer middag senere i dag, er nok ikke helt mett enda:(
Min største synd er at jeg drikker for lite....:(
Takk, jeg håper på det beste. Men jeg er klar over at det er normalt å ikke gå ned på en stund i starten fordi kroppen venner seg til dette + jeg har jo drukket Cola Zero til middagen i går og litt mindre lavkarbo vennlig mat.
I dag har jeg spist for lite fordi vi ikke hadde noe særlig lavkarbo vennlig i huset. Skulle egentlig handle i går men det ble glemt pga soool og badetur og Kinamat :p
Jeg pleier alltid å være flink til å spise, må heller begrense inntaket enn at jeg må tvinge i meg. Men i dag spiste jeg kun 2 egg + bacon til frokost (hadde ikke rømme, fløte, cremefraish eller noe annet) + middag kl 5. Jeg må nok ta meg litt mer middag senere i dag, er nok ikke helt mett enda:(
Min største synd er at jeg drikker for lite....:(
Ja, det er jo vanlig at vekten står litt stille innimellom, men er bedre det enn at man går opp;)
Jeg drikker Pepsi Max nesten hver dag jeg, men har en bitteliten regel da, at for vert glass med PM jeg har lyst på skal jeg drikke minst 2 glass vann.. Funker litt på å få i seg nokk veske.. :D
Jeg hadde også perioder der jeg drakk for lite, og da ble jeg mye fortere sulten, men etter jeg begynte å drikke mere føler jeg at jeg er på rett vei..
Det skal ikke være enkelt :(
Lykke til med veiedagen i morgen og gratulerer så mye med det resultatet du har hatt på kort tid!!! Heier på deg!
Jeg drikker Pepsi Max nesten hver dag jeg, men har en bitteliten regel da, at for vert glass med PM jeg har lyst på skal jeg drikke minst 2 glass vann.. Funker litt på å få i seg nokk veske.. :D
:(
Lurt å finne et triks som funker! Jeg har drukket meg igjennom dagene på PM tidligere og må nok bare innrømme at akkurat PM og sjokolade har vært mine største laster. :(
Jeg har også funnet et triks nå og det er at jeg ikke får lov til å røre PM før jeg har drukket 2,5 liter vann. Det vil i praksis si at det ikke er mulig for meg å røre PM før kvelden kommer. Noen dager har jeg også latt være fordi jeg egentlig har lyst til å slutte helt å drikke det. Et skritt på veien til å slutte helt er jeg kommet og er glad for det.
Jeg lurer på om det er Pepsi Max som er med på å bremse min nedgang nå, eller om det er som du sier LadyLike at kroppen nå har sluppet de første fem kilo og tar en pause?
Jeg har tatt av noen få hundre gram den siste uken og selvom jeg i dag har tatt av nøyaktig 5,1 kg på de fire ukene jeg har hatt fullt fokus på karbohydratfattig kost, så ble det første kiloene borte på en-to-tre. Nå går det sakte og jeg skal innrømme at det tuller litt med hode mitt..... :o.
Begynner å tenke på om det kan være Pepsi Max som er partystopper. Spier jeg for mye fett, tro? Blir det totalt for mange kalorier? Osv osv... men forklaringen kan jo være enkel - kroppen trenger litt tid og egentlig synes jeg ikke det er noe rart...når jeg tenker meg om.
Jeg trives så godt på dette kostholdet at jeg har ikke tanker om å gi slipp. Heldigvis. Alikevell ønsker jeg at kiloene jeg vil bli kvitt skulle ha vært borte i går... makan til surrete tankevirksomhet! hehe.
Det er jo vanlig at vekten kan stoppe litt opp innimellom :) Jeg gjikk ned 4-5kg på 5 uker, og så sto jeg stille i noen uker før jeg nå har begynt å gått ned igjen :) Trur det beste er å være tålmodig jeg:)
Lykke til med veiedagen i morgen og gratulerer så mye med det resultatet du har hatt på kort tid!!! Heier på deg!
Takk, det hjelper :)
Jeg lurer på om det er Pepsi Max som er med på å bremse min nedgang nå, eller om det er som du sier LadyLike at kroppen nå har sluppet de første fem kilo og tar en pause?
Jeg har tatt av noen få hundre gram den siste uken og selvom jeg i dag har tatt av nøyaktig 5,1 kg på de fire ukene jeg har hatt fullt fokus på karbohydratfattig kost, så ble det første kiloene borte på en-to-tre. Nå går det sakte og jeg skal innrømme at det tuller litt med hode mitt..... :o.
Begynner å tenke på om det kan være Pepsi Max som er partystopper. Spier jeg for mye fett, tro? Blir det totalt for mange kalorier? Osv osv... men forklaringen kan jo være enkel - kroppen trenger litt tid og egentlig synes jeg ikke det er noe rart...når jeg tenker meg om.
Jeg trives så godt på dette kostholdet at jeg har ikke tanker om å gi slipp. Heldigvis. Alikevell ønsker jeg at kiloene jeg vil bli kvitt skulle ha vært borte i går... makan til surrete tankevirksomhet! hehe.
Jeg vet så godt hvordan du har det, jeg gikk ned 3kg første uka. Men så gikk jeg opp igjen 500gram for å så stå helt stille i 2 uker. Men jeg trives alikevel med dette, men som deg så begynner hodet å tulle. Men jeg går ikke opp noe mer, så noe må jeg jo gjøre riktig.
Ang. PM så kan det jo være en ide å stoppe helt å drikke det...selv om det er vanskelig i starten. Jeg har vært cola avhengig, men klarer meg fint uten nå. Men jeg vet md meg selv, at hvis jeg starter å drikke cola igjen blir jeg nok avhengig ganske fort og jeg får til og med "abstinenser" når jeg slutter.
:eek:
Uansett, bra du drikker 2.5 liter vann!!!
Sånn da lader jeg opp til start i morra. Jeg skal ha egg og bacon til frokost og har tatt opp kylling fra frysa. Har grønnsaker liggende i frysa så da blir kylling og grønnsaker og bearne saus til middag i morra. Vet ikke helt hva jeg tar til de andre måltidene enda men.
Sånn da lader jeg opp til start i morra. Jeg skal ha egg og bacon til frokost og har tatt opp kylling fra frysa. Har grønnsaker liggende i frysa så da blir kylling og grønnsaker og bearne saus til middag i morra. Vet ikke helt hva jeg tar til de andre måltidene enda men.
Om det er Ketolyse du skal begynne på, så husk at slike ferdig sauser ikke er så bra da:)
Ellers masse lykke til, er de første dagene(ukene) som er verst;)
Takk. Kjekt å vite :)
Hihi, bare hyggelig;)
Lykke til i morgen :) Det kommer til å gå så bra!
....og til dere som har veiedag, lykke til dere også :)
Lykke til i morgen :) Det kommer til å gå så bra!
....og til dere som har veiedag, lykke til dere også :)
Takk for det :)
jegviljegskaljegmå
17-07-11, 22:34
hei. kan jeg oxo henge meg på her el?
har levd i ketolyse i 4 uker nå og godt ned 5 kg. kjempe motiverende. gøy og lese om hvordan andre kommer seg gjennom dagene da :0) og få et spark i ræva innimellom er nok ikke dumt...hehe...
Heisann. Håper alle har hatt en strålende helg. Jeg har spist deilig mat og skeiet ut med en cider. I dag har det vært reste/krisemiddag, men det var kjempegodt og jeg har middag i morgen også. (Det hadde blitt lunch hvis jeg skulle på jobb)
Jeg tror jeg får i meg litt lite fett, men tar et par ts med Cocosa i løpet av dagen, og håper det hjelper. Veier meg har jeg gjort bare når jeg startet, så kanskje jeg bør veie meg igjen snart. Har holdt på i 3 uker og har sjelden vært sulten.
hei. kan jeg oxo henge meg på her el?
har levd i ketolyse i 4 uker nå og godt ned 5 kg. kjempe motiverende. gøy og lese om hvordan andre kommer seg gjennom dagene da :0) og få et spark i ræva innimellom er nok ikke dumt...hehe...
Klart du kan henge deg på:) Jo flere jo bedre :)
Nei, et spark i ræva kan være veldig lurt innimellom det, iallfall om motivasjonen daler ;)
Hei!
Henger meg gjerne på her. Vil ned ca 25 kilo. Har gått litt over en uke på en blanding av nutrilett, noka og allevo, og har da spist litt salat og slikt innimellom. Mest for å få en kick-start. Planen til uken er at siden det er Gladmat festival her i helgen så blir det nok kanskje litt utskeielser, for så å gå kun på pulver-shakes i en uke, og så ketose.
jegviljegskaljegmå
17-07-11, 22:44
Heisann.
Jeg tror jeg får i meg litt lite fett, men tar et par ts med Cocosa i løpet av dagen, og håper det hjelper. Veier meg har jeg gjort bare når jeg startet, så kanskje jeg bør veie meg igjen snart. Har holdt på i 3 uker og har sjelden vært sulten.
er det ikke deilig og få lovt til og spise god mat og være mett? første gang i livet jeg har klart og holde meg til noe i 4uker . og tro meg har prøvd alt før. piller. suppekurer ol. :confused:
veldig fornøyd med lav karbo :o:p
Heisann. Håper alle har hatt en strålende helg. Jeg har spist deilig mat og skeiet ut med en cider. I dag har det vært reste/krisemiddag, men det var kjempegodt og jeg har middag i morgen også. (Det hadde blitt lunch hvis jeg skulle på jobb)
Heisann :) Helgen har vert flott den, men lurer på om jeg har spist litt lite iløpet av helgen. Men men, kunne vert verre ;)
Om du er "redd" for at du får i deg for lite fett, så kan du jo øke litt på Cocosan? Jeg har en dersj cocosa i hver kopp kaffe og te jeg drikker iløpet av dagen, mulig jeg får i meg for masse fett men, da jeg spiser en del rømme/fløte også!.
Jeg syns veiedager alltid er spennende jeg!. Gøy å se resultater :D
jegviljegskaljegmå
17-07-11, 22:46
er det noen som kan formelen på hvordan man regner ut bmi?
er det noen som kan formelen på hvordan man regner ut bmi?
Du kan prøve denne da: http://www.bmi-kalkulator.no/
:D
Jeg vil også være med!!! Startet forrige uke, så er heeelt fersk i dette! Merker resultater allerede :D Jeg skal gå ned 12 kilo.
Jeg vil også være med!!! Startet forrige uke, så er heeelt fersk i dette! Merker resultater allerede :D Jeg skal gå ned 12 kilo.
Ja, sleng deg med :)
Kjempebra, ikke verst å merke resultater allerede etter 1 uke :heia:
er det ikke deilig og få lovt til og spise god mat og være mett? første gang i livet jeg har klart og holde meg til noe i 4uker . og tro meg har prøvd alt før. piller. suppekurer ol. :confused:
veldig fornøyd med lav karbo :o:p
Jo, det er helt herlig. :) Jeg bør så absolutt gå ned noen (les: mange kilo), men hovedfokuset nå er å få i meg riktig mat og nok fett, så kanskje jeg blir kvitt eksemen.
Er det noen av dere som trener mye?
Heisann :) Helgen har vert flott den, men lurer på om jeg har spist litt lite iløpet av helgen. Men men, kunne vert verre ;)
Om du er "redd" for at du får i deg for lite fett, så kan du jo øke litt på Cocosan? Jeg har en dersj cocosa i hver kopp kaffe og te jeg drikker iløpet av dagen, mulig jeg får i meg for masse fett men, da jeg spiser en del rømme/fløte også!.
Jeg syns veiedager alltid er spennende jeg!. Gøy å se resultater :D
Skal veie meg i morgen og oppdatere. Har nok ikke gått ned så mye, men en kilo her og en kilo der...
Fløte er godt, spesielt sammen med jordbær eller bringebær. :)
Nei, jeg trener ikke så veldig mye (skulle sikkert trent mere men), det meste av treningen får jeg gjennom turer med hundene :) Ser ikke på det som trening da, mere "kosetid" med dem :D
jegviljegskaljegmå
17-07-11, 23:01
Jo, det er helt herlig. :) Jeg bør så absolutt gå ned noen (les: mange kilo), men hovedfokuset nå er å få i meg riktig mat og nok fett, så kanskje jeg blir kvitt eksemen.
blir alt for lite trening her...sukk..men har lovet meg selv og ta maten først og så komme igang med trening når høsten kommer :D
Skal veie meg i morgen og oppdatere. Har nok ikke gått ned så mye, men en kilo her og en kilo der...
Fløte er godt, spesielt sammen med jordbær eller bringebær. :)
Ja, du må oppdatere ja :) Jeg har veiedag på onsdag, men bruker å lureveie meg litt innimellom :p
Mhm, det er veldig godt :) Nå har jeg blitt helt hekta på rømme og fløtesaus. Lager det til omtrent ALLE middager.. hehe :p
Ja. Normalt trener jeg 5-6 dager i uken. Det var ihvertfall det jeg gjorde da jeg startet opp for fire uker siden. Så kom svimmelhet og en svært nedsatt allmenntilstand og satte stopper for treningen i noen dager. Jeg kom meg etterhvert ut på gå-turer, men det var alt. Så kom en uke i sydenland hvor trening kun ble lange gåturer.
Nå har jeg vært hjemme i en uke og brukt noe tid til å få denne kroppen til å omstille seg fra varme til svært vekslende vær. (Sliter med smerteproblematikk som blir mer aggressiv ved værforandring). Det ble kun to økter med kondisjonstrening forrige uke i tillegg til to økter med lett styrke.
Jeg opplevde at jeg ble helt helt tom på trening da jeg hadde spist ketogent i tre dager. Trening sist uke gikk veldig bra.
Hilser pent på alle nye og synes det er hyggelig at flere finner veien!
Lykke til med veiedag til dere som har dette i morgen. Onsdager er min dag og jeg gleder meg!
God morgen :)
I dag har jeg veiet meg og gleden var stor da vekta viste -300gram. Det er ikke mye, men jeg har faktisk i løpet av kun 3 uker gått ned 2.5kg. Hvis jeg ser på alle anbefalinger så sier de jo ca 500gram i uka er bra. Jeg har gått ned 833gram per uke hvis jeg deler de 2.5kg på 3! Kjempe fornøyd!:p (ja jeg måtte dele det opp slik for å overbevise meg selv om at det var bra:o).
Jeg trener ca 2 ganger i uka. Helst 1 dag styrke og 1 dag Zumba, men det er ikke noe Zumba over ferien. Så da blir det styrke 2 ganger i uka. Jeg fokuserer på kjerne muskulaturen :)
Hvordan har det gått med dere?
Hei igjen!
Nei, det er lite trening på meg for tiden, blir mest nattlige aktiviteter.. :-) Må prøve å komme meg ut mer på kveldene, men det er så mye annet som skal gjøres, og jeg har lange dager på jobb (pendler). Så tiden strekker ikke helt til. Er imponert over de som uansett tidsnød greier å finne tid til trening. Nå har vi heller ikke vært så heldige med været i sommer, og det frister ikke noe særlig med fjelltur i øsende regn.
Nå er det tid for frokost, og jeg lurer på hva jeg skal finne på... Har tatt med meg brødskiver hjemmefra (ettersom jeg startet med dette i går så var ikke valgmulighetene så mange akkurat), men jeg skal se hva de har på butikken. Greidde oss rimelig bra i går (hipp hurra for at samboeren er med på dette også), ble bare litt plommegrøt som kanskje ødela litt... Men jeg hadde laga den kvelden før (da hadde vi ikke planlagt lavkarbo) så da måtte vi nesten spise litt. Ha en fin dag alle sammen!
Hei igjen!
Nei, det er lite trening på meg for tiden, blir mest nattlige aktiviteter.. :-) Må prøve å komme meg ut mer på kveldene, men det er så mye annet som skal gjøres, og jeg har lange dager på jobb (pendler). Så tiden strekker ikke helt til. Er imponert over de som uansett tidsnød greier å finne tid til trening. Nå har vi heller ikke vært så heldige med været i sommer, og det frister ikke noe særlig med fjelltur i øsende regn.
Nå er det tid for frokost, og jeg lurer på hva jeg skal finne på... Har tatt med meg brødskiver hjemmefra (ettersom jeg startet med dette i går så var ikke valgmulighetene så mange akkurat), men jeg skal se hva de har på butikken. Greidde oss rimelig bra i går (hipp hurra for at samboeren er med på dette også), ble bare litt plommegrøt som kanskje ødela litt... Men jeg hadde laga den kvelden før (da hadde vi ikke planlagt lavkarbo) så da måtte vi nesten spise litt. Ha en fin dag alle sammen!
Nå vet jeg ikke hva du liker, men jeg liker å spise følgende til frokost på jobben (hvis jeg ikke rekker frokost hjemme):
1/2 boks tunfisk i olje
salt/pepper
sitron
majones
10skiver agurk(nei jeg teller dem ikke, men sånn ca 10 skiver pleier det å bli).
en dæsj rømme
Har altså salt/pepper og sitron over tunfisken før jeg tar majones på toppen
legger agurkskivene ved siden av sammen med en dæsj rømme. Blir god og mett helt til kokka 12 og vi skal spise lunsj.
Prøv å tenke mye fett og spis sakte, slik rekker kroppen å bli mett selv om du spiser mindre i mengde.
Ellers pleier jeg å lage en shake om morran av følgende:
1/3 boks creme fraish
(2ss tyrkisk yoghurt hvis du vil, jeg pleier å droppe dette)
1dl fløte ( eventuelt mer/mindre alt hva du liker)
2 ss av (linfrø, solsikkekjærner)
liten håndfull frosne bringebær
1 egg (ukokt, det smaker du ikke)
1 ss cocosa
10 stk valnøtter
(noen har også 2 ss Udos Choise inni blandingen, jeg tar den heller utenom).
Miks godt sammen (jeg bruker en stavmikser) og drikk. Jeg pleier å være mett til klokka 14 på dette (hvis jeg spiser det kl 7). Det er litt spesielt i starten, men det funker!
Takk for tips! Tunfisk frister ikke noe særlig... Skal prøve å bake knekkebrød i kveld så da vil jeg tro jeg er reddet fremover. Spiser sjelden frokost før jeg drar på jobb, er så trøtt på morran og tar meg heller fem minutter ekstra i armkroken til min kjære... :-) Men hva drikker dere? Jeg er vant til å drikke juice og skummet melk til frokost/lunsj. Jeg drikker ikke kaffe og ikke noe særlig te... tips?
Takk for tips! Tunfisk frister ikke noe særlig... Skal prøve å bake knekkebrød i kveld så da vil jeg tro jeg er reddet fremover. Spiser sjelden frokost før jeg drar på jobb, er så trøtt på morran og tar meg heller fem minutter ekstra i armkroken til min kjære... :-) Men hva drikker dere? Jeg er vant til å drikke juice og skummet melk til frokost/lunsj. Jeg drikker ikke kaffe og ikke noe særlig te... tips?
Nei, da ser jeg ingen annen grunn enn at du må lære deg å drikke kaffe. hehe ;)
Jeg drikker masse vann + masse kaffe :p
Ellers så unner jeg meg et gladd Pepsi Max innimellom (kansje ikke så bra, men man må unne seg noe godt innimellom) :D
vann, eventuelt hvis du MÅ drikke melk er det anbefalt å drikke H-melk. Det er "sukker" i melk, derfor må man ikke drikke lettmelk, skummet melk osv. Det sies at siden det er såpass mye fett i H-melk blir karboinnholdet "nullet ut". Men det anbefales ikke å drikke flere liter melk fordet...
Juice inneholder også masse karber, men vann i alle former er lov og viktig!
Har du hørt om proteinbrødet som mange baker? Det er faktisk godt, lett å lage og fint å ha med seg på jobb hvis man trenger brødet sitt om morran :)
ja jeg har hørt om at det bakes et brød, men det er litt forvirrende å finne frem her inne enda, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal evt. finne oppskrift. Noen skriver at de bruker fiberrik, men jeg finner ikke noe sted hvor mye kh det er i de. Og hva med havregrøt?? Havregryn har jo i utgangspunktet mye kh?
ja jeg har hørt om at det bakes et brød, men det er litt forvirrende å finne frem her inne enda, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal evt. finne oppskrift. Noen skriver at de bruker fiberrik, men jeg finner ikke noe sted hvor mye kh det er i de. Og hva med havregrøt?? Havregryn har jo i utgangspunktet mye kh?
Proteinbrød
4 egg
½ boks med Kesam/Creme Fraiche
1,5 ss bakepulver
4 ss linfrø
60 gram kruskakli
50 gram sesamfrø
45 gram solsikkekjerner
3 ss olje
Pisk eggene lett og bland inn Creme Fraiche eller kesam + olje.
Tilsett de tørre ingrediensene.
Deigen skal ha en "kladdete" konsistens.
Ha bakepapir i en vanlig brødform og stek brødet i 180 grader i 55 min.
Ønsker du et brød med mer smak kan du tilsette oliven, timian, tørkede tomater, biter av ost, biter av stekt bacon eller skinke.
Fått av en venninne :)
Hei alle sammen :)
Så gøy å se at det er så mange som har hengt seg på!
Jeg for min del har på en måte begynt litt på scratch igjen da min kjære søster giftet seg i helgen :) Ble litt kake og diverse, men er vel ølen som ødela alt :p
Begynner på ny frisk i dag og er kjempe motivert til å fortsette.
Det deilige er hvordan fordøyelsen og humøret jobber på lag :)
Blir ikke like "slitenmett" lengere og holder på energien hele dagen.
Har skapet fullt av klær som passet for 10 kg siden så motivasjonen henger der inne ;)
I kveld blir det laksemiddag med brunet smør, feta ost og stor salat. Deilig!!
Hva skal dere ha til middag i dag?
Idag blir det så avansert som kjøttdeig, agurk og rømme :p hehe..
Eller jeg har jo litt kylling i kjøleskapet, så kan hende det blir det også :p
God morgen :)
I dag har jeg veiet meg og gleden var stor da vekta viste -300gram. Det er ikke mye, men jeg har faktisk i løpet av kun 3 uker gått ned 2.5kg. Hvis jeg ser på alle anbefalinger så sier de jo ca 500gram i uka er bra. Jeg har gått ned 833gram per uke hvis jeg deler de 2.5kg på 3! Kjempe fornøyd!:p (ja jeg måtte dele det opp slik for å overbevise meg selv om at det var bra:o).
Hurra!!! Gratulerer!!! NYT den gode følelsen. Du er kjempeflink!
Vi er bedt bort på middag i dag, så jammen om jeg vet hvordan det blir med spising. Har hørt rykter om laks, så om det er det som serveres på fatene så er det jo ok. Utover det har jeg bestemt meg for at jeg ikke spiser noe som kan ødelegge det fantastisk samarbeidsvillige blodsukkeret jeg har pådratt meg, så hvis jeg risikerer å virke sær og utakknemlig så tar jeg faktisk sjansen på akkurat det! ;)
Lykke til med ny, frisk start Pernella! Håper du hadde det riktig hyggelig i helgen!
Hurra!!! Gratulerer!!! NYT den gode følelsen. Du er kjempeflink!
Takk :visemuskl
Så flott at du fikk oppskrift på proteinbrød av LadyLike. :)
Jeg har bakt Nannahs knekkebrød som du finner oppskriften på her inne under oppskrifter - bakst. De er veldig, veldig gode og anbefales varmt.
Havregrøt bør du nok holde deg unna. For mye karbohydrater i havre hvis du er streng på karbohydratene. Fiberrik er det ikke så mye karbohydrat i, så du kan velge det om du skal spise brøderstatninger. Les på pakken når du finner den i butikken. Varianten med solsikkekjerner har minst karbohydrater hvis jeg ikke husker feil.
Jeg sitter nå med min frokost og den består av to bakte knekkebrød med majones, roastbeef og purreløk. Nam nam. Jeg blir mett av dette. Drikker i tillegg en halv liter vann og te.
Ellers har jeg spist mye egg og bacon til frokost.
Jeg var halvt død da vekkerklokken kimte i morges. Hjelpes meg.... synes egentlig at 10 timer med søvn skal holde! :cool:
Unnet meg å ligge litt lenger, men fikk etterhvert treningstøyet på. Har nemlig en avtale med meg selv om å starte formiddagen med en treningsøkt på treningssenteret. Nytter ikke å ta den økten utendørs i dette øspøs regnet.
Blir en time på sykkel og gjennomføring av et styrketreningsprogram på vibrasjonsmaskin før jeg gjennomgår alle mine hundre strekkeøvelser.... Ihverfall føles det som om det er hundre av dem... ;)
Her er det ingen større planer for dagen annet enn at vi er bedt bort til middag. Litt spennende er det selvsagt med serveringen, men jeg har hode klart i forhold til hvilke valg jeg er villig til å ta.
Jeg har nå holdt på med ketogen kost i 4 uker og søtbehov er bortevekk. Jeg blir heller ikke særlig sulten. Må faktisk nærmest spise etter klokka.
Vekta mi står helt stille nå. Av en eller annen grunn. Må passe meg så ikke hode begynner å tulle veldig og "fettfobien" får lov til å gripe tak i meg.... Jeg tror jeg skal sørge for en stille lesestund i løpet av dagen hvor jeg griper fatt i lavkarbobøkene mine og fyller på med riktige tanker.
Kan jeg henge meg på her?
Har holdt på i snart 2 uker og skal ned 15 kg. 2 kilo er borte, og jeg skjenner at dette er livstilen min framover. Ingen oppblåst mage, og jeg har fått mer energi samtidlig som humøret er såååååå mye bedre. Jeg har 3 måltider fordelt på hele dagen og jeg går aldri sulten lengre. Start vekta var 80 kilo og i dag veier jeg 78 kilo:-) Det er over 10 år siden jeg så 70tallet og er strålende fornøyd:-)
Jeg var halvt død da vekkerklokken kimte i morges. Hjelpes meg.... synes egentlig at 10 timer med søvn skal holde! :cool:
Unnet meg å ligge litt lenger, men fikk etterhvert treningstøyet på. Har nemlig en avtale med meg selv om å starte formiddagen med en treningsøkt på treningssenteret. Nytter ikke å ta den økten utendørs i dette øspøs regnet.
Blir en time på sykkel og gjennomføring av et styrketreningsprogram på vibrasjonsmaskin før jeg gjennomgår alle mine hundre strekkeøvelser.... Ihverfall føles det som om det er hundre av dem... ;)
Her er det ingen større planer for dagen annet enn at vi er bedt bort til middag. Litt spennende er det selvsagt med serveringen, men jeg har hode klart i forhold til hvilke valg jeg er villig til å ta.
Jeg har nå holdt på med ketogen kost i 4 uker og søtbehov er bortevekk. Jeg blir heller ikke særlig sulten. Må faktisk nærmest spise etter klokka.
Vekta mi står helt stille nå. Av en eller annen grunn. Må passe meg så ikke hode begynner å tulle veldig og "fettfobien" får lov til å gripe tak i meg.... Jeg tror jeg skal sørge for en stille lesestund i løpet av dagen hvor jeg griper fatt i lavkarbobøkene mine og fyller på med riktige tanker.
Jeg er også på min 4.uke og det er først denne uken jeg har gått litt ned igjen. Var 2 uker med stillstand....hvis du er veldig trøtt er nok kroppen ikke helt omstilt på matvanene enda. Ellers har jeg opplevd at jeg blir mindre trøtt hvis jeg får i meg nok fett :)
Jeg er også på min 4.uke og det er først denne uken jeg har gått litt ned igjen. Var 2 uker med stillstand....hvis du er veldig trøtt er nok kroppen ikke helt omstilt på matvanene enda. Ellers har jeg opplevd at jeg blir mindre trøtt hvis jeg får i meg nok fett :)
Veldig fint å høre om dine erfaringer! Greit å vite at det er flere i samme båt i forhold til å stå stille. Skal innrømme at jeg ikke er helt motivert for å gjøre nettopp det. Ikke akkurat nå. Ikke enda.
Det kan være noe i at kroppen ikke er helt omstilt enda. Det kan jo selvsagt ta noe lenger tid. Når det er sagt, så har jeg vært plaget av en utmattet følelse over en lang stund og dette har blitt mye bedre. Jeg er nå oppegående en hel dag uten å "måtte" ha meg en lur på ettermiddagen. Det er deilig å kjenne på!
Jeg må se litt nærmere på hvor mye fett jeg får i meg, men jeg tror at det er nok. I følge Diett.no skal det være nok. Jeg håper også at det er nok for fetere enn jeg spiser nå tror jeg faktisk at jeg får vansker med å gjøre...hehe.
Ønsker deg, og dere andre her inne, en riktig fin mandag! Ny dag og nye muligheter! Hurra!!!
Veldig fint å høre om dine erfaringer! Greit å vite at det er flere i samme båt i forhold til å stå stille. Skal innrømme at jeg ikke er helt motivert for å gjøre nettopp det. Ikke akkurat nå. Ikke enda.
Det kan være noe i at kroppen ikke er helt omstilt enda. Det kan jo selvsagt ta noe lenger tid. Når det er sagt, så har jeg vært plaget av en utmattet følelse over en lang stund og dette har blitt mye bedre. Jeg er nå oppegående en hel dag uten å "måtte" ha meg en lur på ettermiddagen. Det er deilig å kjenne på!
Jeg må se litt nærmere på hvor mye fett jeg får i meg, men jeg tror at det er nok. I følge Diett.no skal det være nok. Jeg håper også at det er nok for fetere enn jeg spiser nå tror jeg faktisk at jeg får vansker med å gjøre...hehe.
Ønsker deg, og dere andre her inne, en riktig fin mandag! Ny dag og nye muligheter! Hurra!!!
Folk er jo forskjellige og det kan jo hende at jeg ikke har fått i meg nok fett, derfor sier jeg: får i meg NOK fett, ikke øke fettet til uante mengder. Det klarer ikke jeg heller :p
Jeg har ekstremt lave jernlagre, så jeg har vært trøtt og sliten hele tiden. Har ikke blitt noe verre ved å gå over til Lavkarbo men merker sakte men sikkert at det blir bedre :)
Lykke til videre, plutselig løsner det igjen! (anbefaler også veldig å måle for å se at cm forsvinner. Det gjorde de hos meg, i de 2 ukene vekta stod stille/gikk litt opp)!
Jeg våknet faktisk før vekkerklokken idag:eek: med en hund som var blitt dårlig i mavet iløpet av natten, så gjelder det å følge hannes klokke ;) hehe.. Og siden jeg alikevell var våken kunne jeg jo bare fortsette å være det :p
Så flink du er:) Blir ikke masse treningen på meg, men øsker og komme igang da. Så fåreløbig er den "eneste" trimmen jeg får turer med hundene, funker det å.
Krever stor vilje til å takke nei til mat/dessert når man er bedt bort til noen, så vær stålt av det :heia:
Riktige tanker er det beste ja!. Det er jo normalt at vekten vil stå stille litt innimellom, min sto stille i flere uker, og skal innrømme at jeg holdt på å gji opp hele ketolysekuren:eek: Men nå har det løsnet igjen, heldigvis.
Lykke til videre, plutselig løsner det igjen! (anbefaler også veldig å måle for å se at cm forsvinner. Det gjorde de hos meg, i de 2 ukene vekta stod stille/gikk litt opp)!
Jeg har lett desperat etter målebåndet mitt, men ikke funnet. Må få kjøpt meg et nytt! Jeg kan SE med det blotte øyet at her skjer det noe med kroppen. Jeg kan også kjenne det på klærne og jeg får på meg klær som passet da jeg var endel kilo lettere enn jeg er nå, så egentlig har jeg jo ingenting å "sutre" for! ;)
I skrivende stund har jeg treningsklær på og den overdelen jeg i dag bærer var ganske så mye trangere enn den er i dag. Faktisk så slenger den noe rundt livet! :D
Jeg har lett desperat etter målebåndet mitt, men ikke funnet. Må få kjøpt meg et nytt! Jeg kan SE med det blotte øyet at her skjer det noe med kroppen. Jeg kan også kjenne det på klærne og jeg får på meg klær som passet da jeg var endel kilo lettere enn jeg er nå, så egentlig har jeg jo ingenting å "sutre" for! ;)
I skrivende stund har jeg treningsklær på og den overdelen jeg i dag bærer var ganske så mye trangere enn den er i dag. Faktisk så slenger den noe rundt livet! :D
Kjempebra!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg la merke til det samme i dag, har på meg en bukse som jeg kjøpte når jeg hadde gått ned 6kg (for 4mnd siden, men så gikk jeg alt opp igjen i løpet av 1 mnd pga flytting +++). Da gikk jeg kun på lavkalori + masse trening. Nå har jeg kun gått ned 2.5kg men allikevel sitter buksa bedre nå enn han gjorde når jeg kjøpte den og var lettere!!
Uansett føler jeg meg bedre:)
Kos deg på trening, skal ta en runde med vekter i kveld jeg og!
Det finnes vel ikke en deiligere følelse enn når klær som satt litt for trangt her og der, faktisk sitter løsere på kroppen.
Jeg skal reise på ferie i slutten av August og har som mål å få på meg klær som fremhever mine flotte former :)
Jeg syns ikke damer skal bli helt planke tynne, men ha både hofter, rumpe og byste.
Jeg føler meg mye mer sexy når jeg ser de tynne damene med ei lita tøyfille på seg ;) Men samtidig er det vel det mannfolka er så glad i, damer i alle fasonger altså!
Har heldigvis et godt selvbilde, men merker at irritasjonen over snevert klesutvalg og følelsen av å se 'tjukk' ut har gjort meg mer obs på hvordan jeg sitter og står... merkelig følelse det der.. å "skjule" kroppen sin på en måte.. men alikevell ikke..? hvis dere skjønner...
Nå er det lunsj og en deilig salat med kullig og kokt egg roper ;)
God lunsj!
Juhu... Jeg har veid meg for første gang på tre uker og hadde mistet 3 kg. :heia: Gratulerer til alle som har mistet noen gram eller kilo. Moro og ikke minst motiverende lese om dere som får på dere klær som har vært for små. Vi er flinke! Jeg har ikke målt meg, men synes kroppen ser litt annerledes ut spesielt rundt midjen. Eller så er det kanskje ønsketenkning. Tror jeg får finne meg et målebånd.
Jeg gikk på en liten smell i ettermiddag med bursdagsfeiring, og bløtkake med krem og jordbær samt vafler, men i morgen er det havrelefse og striskjorte igjen. Jeg merket faktisk på eksemen at jeg hadde fått i meg hvitt sukker. Det er motivasjon til å holde opp det!
Jeg har laget lavkarbois i dag, men ikke smakt på den. Gleder meg, men må finne en anledning synes jeg.
Middagen i dag var restene fra i går. Kjøttdeig stekt og gratinert i form. Den kunne jeg visstnok servert til hele familien, for de nærmest siklet over maten min. ;)
Jeg lagde meg forresten frokostshake i dag. Tror jeg har funnet oppskriften her inne.
1 dl fløte
3 egg
1 dl bringebær
1 dl blåbær
Kanskje litt mange karber totalt, men utrolig godt, og jeg var mett i flere timer.
Juhu... Jeg har veid meg for første gang på tre uker og hadde mistet 3 kg. :heia: Gratulerer til alle som har mistet noen gram eller kilo. Moro og ikke minst motiverende lese om dere som får på dere klær som har vært for små. Vi er flinke! Jeg har ikke målt meg, men synes kroppen ser litt annerledes ut spesielt rundt midjen. Eller så er det kanskje ønsketenkning. Tror jeg får finne meg et målebånd.
Jeg gikk på en liten smell i ettermiddag med bursdagsfeiring, og bløtkake med krem og jordbær samt vafler, men i morgen er det havrelefse og striskjorte igjen. Jeg merket faktisk på eksemen at jeg hadde fått i meg hvitt sukker. Det er motivasjon til å holde opp det!
Jeg har laget lavkarbois i dag, men ikke smakt på den. Gleder meg, men må finne en anledning synes jeg.
Middagen i dag var restene fra i går. Kjøttdeig stekt og gratinert i form. Den kunne jeg visstnok servert til hele familien, for de nærmest siklet over maten min. ;)
Grattis, 3kg på 3 uker er jo kjempebra :heia:
Har tidligere i en annen tråd sagt at jeg var skeiv i kroppen! større på venstre side! Vel, det har retta på seg, kroppen ser faktisk bra ut nå:D
Har tidligere i en annen tråd sagt at jeg var skeiv i kroppen! større på venstre side! Vel, det har retta på seg, kroppen ser faktisk bra ut nå:D
Så bra :D
Jeg er også litt "skeiv" i kroppen, men det skyldes en hofteopprasjon, så kroppen forandrer seg annerledes på den siden :) Håper det jevner seg ut når jeg får operer den andre også :)
Så godt å høre at 5 kg på 4 uker er normalt. Jeg gikk ned 10 kg på tre uker sist, og ble litt skuffa over -6 kg på fire uker, men det er jo bra det, eller hva?? Puh.. da slipper jeg å være så sur på meg selv for mine utskeielser med sukkerfri sjokolade... Hehe. Men nå har jeg gått ned til ca 15 karber pr dag (ble 9 i går og 20 i dag, for jeg har vært på farten og glemt å telle riktig), og ingen maltinol, og svært lite annen kunstig søtning, for jeg skal liksom inn i en kjole om 12 dager. Tror ikke jeg klarer det, for det er snakk om minst 5 cm før den går igjen!!! Men jeg har en i backup som passet for noen uker siden, og hvert gram som forsvinner fra dobbelthaken gjør at jeg føler meg mer vel ihvertfall :)
Så godt å høre at 5 kg på 4 uker er normalt. Jeg gikk ned 10 kg på tre uker sist, og ble litt skuffa over -6 kg på fire uker, men det er jo bra det, eller hva?? Puh.. da slipper jeg å være så sur på meg selv for mine utskeielser med sukkerfri sjokolade... Hehe. Men nå har jeg gått ned til ca 15 karber pr dag (ble 9 i går og 20 i dag, for jeg har vært på farten og glemt å telle riktig), og ingen maltinol, og svært lite annen kunstig søtning, for jeg skal liksom inn i en kjole om 12 dager. Tror ikke jeg klarer det, for det er snakk om minst 5 cm før den går igjen!!! Men jeg har en i backup som passet for noen uker siden, og hvert gram som forsvinner fra dobbelthaken gjør at jeg føler meg mer vel ihvertfall :)
Syns ikke du skal være sur på deg selv nei, syns du har vert flink jeg :heia: :heia:
Jeg fikk litt hakeslepp her tidligere idag, satt å regnet sammens hvor mange cm totalt jeg har mistet, måler på 4 plasser og tilsammens har jeg gått ned hele 66cm:D Jeg er kjempefornøyd med det, og jeg har ikke holdt på så lenge heller.. begynte 5juni.
Derimot har jeg ikke gått ned så mange kg, ca 7. men er fornøyd med det også. Så er det jo veiedag på onsdag, så får se hva vekten viser da.
Så det kan jo godt hende du klarer å komme inn i den kjølen, selv om noen cm. fremdeles mangler. Jeg krysser fingree for deg iallefall:D
Syns ikke du skal være sur på deg selv nei, syns du har vert flink jeg :heia: :heia:
Jeg fikk litt hakeslepp her tidligere idag, satt å regnet sammens hvor mange cm totalt jeg har mistet, måler på 4 plasser og tilsammens har jeg gått ned hele 66cm:D Jeg er kjempefornøyd med det, og jeg har ikke holdt på så lenge heller.. begynte 5juni.
Derimot har jeg ikke gått ned så mange kg, ca 7. men er fornøyd med det også. Så er det jo veiedag på onsdag, så får se hva vekten viser da.
Så det kan jo godt hende du klarer å komme inn i den kjølen, selv om noen cm. fremdeles mangler. Jeg krysser fingree for deg iallefall:D
Dere er kjempe flinke!!
Jeg synes at man må huske på at dette er en prosess og om man skeier ut med litt lavkarbo sjokolade osv. men alikevel klarer å fortsette med denne livsstilsendringen, så er det ikke noe problem. Man må være stolt over at man greier å endre sine tanker rundt mat uansett hvor mye eller lite man går ned.
Mitt mål er å klare -10kg innen oktober. Da har vi reunion med ungdomsskolen og jeg har litt lyst til å se smæsjing ut :o
Rart hvor viktig det er for meg egentlig, har aldri brydd meg om hva andre synes men mest sannsynlig er det fordi jeg har dårlig selvtillit nå og aldri har vært en av de "kule" jentene :cool:
Så -10 kg på 2 mnd. Det skal vel være mulig å gjennomføre?!
Snikveide meg i dag, etter hard trening i går og er ned -300gram til. Jeg lurer på om jeg skal skrive opp hver gang jeg veier meg, for å se hvordan kroppen forholder seg?
Nå har jeg bestilt kokos olje fra iherb. Utrolig billig der. :)
DEW154 er koden dere kan bruke ved første handel og få 5 dollar i rabatt.
Jeg lagde meg forresten frokostshake i dag. Tror jeg har funnet oppskriften her inne.
1 dl fløte
3 egg
1 dl bringebær
1 dl blåbær
Kanskje litt mange karber totalt, men utrolig godt, og jeg var mett i flere timer.
Den er sååååååå gooooood, enda bedre med litt cocosa oppi,synes jeg da :D
hmmm... den frokostshaken hørtes god ut ja! Kan ikke denne også fryses og brukes som is (elsker is...:-( ) ? Eller må man ha sukker i når man fryser den?
Det ble ikke noe baking på meg i går, har så altfor mye å gjøre for tiden. Handlet inn MASSE grønnsaker i går, så i dag blir det gratinerte brokkoli/blomkål med bacon :-) Har funnet ut at det er kjempelurt å lage stor form så har vi to dager. Bare å varme opp igjen dagen etterpå!
Det er så hærlig å se dere som har gått ned så mye. Vi skal på en liten ferietur til neste helg, og det hadde vært kjekt å kjent det på klærne, kanskje fått bort litt mage... Er uten unger de neste ukene så vi har funnet ut at vi skal gjøre om de to rommene de har (fire unger) til fire mindre rom, i tillegg holder vi på å male hus, og vi har lånt ei campingvogn som vi absolutt må vaske (har ikke vært brukt på over et år). Men her regner det jo så det blir mest innejobbing. Sitter iallefall ikke mye på rompa (bortsett fra på jobb da). Håper dere får en fin dag alle sammen!
Dere er kjempe flinke!!
Jeg synes at man må huske på at dette er en prosess og om man skeier ut med litt lavkarbo sjokolade osv. men alikevel klarer å fortsette med denne livsstilsendringen, så er det ikke noe problem. Man må være stolt over at man greier å endre sine tanker rundt mat uansett hvor mye eller lite man går ned.
Mitt mål er å klare -10kg innen oktober. Da har vi reunion med ungdomsskolen og jeg har litt lyst til å se smæsjing ut :o
Rart hvor viktig det er for meg egentlig, har aldri brydd meg om hva andre synes men mest sannsynlig er det fordi jeg har dårlig selvtillit nå og aldri har vært en av de "kule" jentene :cool:
Snikveide meg i dag, etter hard trening i går og er ned -300gram til. Jeg lurer på om jeg skal skrive opp hver gang jeg veier meg, for å se hvordan kroppen forholder seg?
Ja, jeg trur du skal klare 10kg på 2mnd. :) Stå på :heia:
Jeg ville ikke skrevet opp hvergang, innimellom kan kroppen variere litt, så om du i ene øyeblikket har gått ned 1kg og neste har du gått den opp + litt til vil du muligens iste litt motivasjon? var slik til meg i begynnelsen iallefall!.
Jeg "snikveier" meg også (ganske ofte) men noterer det ikke, og jeg kjenner at jeg blir veldig demotivert de gangene jeg ser vekta går opp litt altså :/
Ja, jeg trur du skal klare 10kg på 2mnd. :) Stå på :heia:
Jeg ville ikke skrevet opp hvergang, innimellom kan kroppen variere litt, så om du i ene øyeblikket har gått ned 1kg og neste har du gått den opp + litt til vil du muligens iste litt motivasjon? var slik til meg i begynnelsen iallefall!.
Jeg "snikveier" meg også (ganske ofte) men noterer det ikke, og jeg kjenner at jeg blir veldig demotivert de gangene jeg ser vekta går opp litt altså :/
jo man blir jo det, men jeg blir jo ikke mindre lei meg om vekta går opp på veiedagen. Jeg noterte ned vekta i dag, men ikke på mitt offisielle veieskjema ;)
Jeg er bare litt fascinert over hvor mye vekta kan variere :)
jo man blir jo det, men jeg blir jo ikke mindre lei meg om vekta går opp på veiedagen. Jeg noterte ned vekta i dag, men ikke på mitt offisielle veieskjema ;)
Jeg er bare litt fascinert over hvor mye vekta kan variere :)
Ja, jeg skjønner jo det :)
Det finnes vel ikke en deiligere følelse enn når klær som satt litt for trangt her og der, faktisk sitter løsere på kroppen.
Jeg skal reise på ferie i slutten av August og har som mål å få på meg klær som fremhever mine flotte former :)
Jeg syns ikke damer skal bli helt planke tynne, men ha både hofter, rumpe og byste.
Jeg føler meg mye mer sexy når jeg ser de tynne damene med ei lita tøyfille på seg ;) Men samtidig er det vel det mannfolka er så glad i, damer i alle fasonger altså!
Har heldigvis et godt selvbilde, men merker at irritasjonen over snevert klesutvalg og følelsen av å se 'tjukk' ut har gjort meg mer obs på hvordan jeg sitter og står... merkelig følelse det der.. å "skjule" kroppen sin på en måte.. men alikevell ikke..? hvis dere skjønner...
Nå er det lunsj og en deilig salat med kullig og kokt egg roper ;)
God lunsj!
Helt enig med deg i at damer med former er mye mer sexy enn det motsatte. Jeg for min del kommer aldri til å bli noe annet enn en dame med former for myk kvinnekropp er jeg nok skapt for å ha fra naturens side. Er helt greit det! ;)
Deilig å ha en ferie i slutten av august å se frem til! Jeg er sikker på at du når ditt mål!!! Heier deg frem på veien!
Jeg har også en liten ferieuke å se frem til i august. Og faktisk er det en md fra i dag jeg tar med meg to av mine mange barn og reiser til sydens varme. Deilig deilig! Mon tro hva lavkarbokosthold kan føre til på nok en måned! Blir spennende å finne ut av! :D
Håper du har en fin dag i dag og at lunsjen denne dagen også ble god!
Ja, jeg skjønner jo det :)
Lykke til med veie dag i morgen (du hadde veie dag på onsdager hadde du ikke?=
Juhu... Jeg har veid meg for første gang på tre uker og hadde mistet 3 kg. :heia: ;)
Gratulerer så mye!!! Stå på videre! :D
Gratulerer med kjempeflott resultat!
Blir spennende å iføre seg den kjolen om 11 dager! :D
Dette er flott lesing! Gratulerer med kjempeflotte resultater!
Jeg har ikke målt meg og kan angre på det nå, for makan til motivasjon skal man jo lete lenge etter! Jeg kan dog se med det blotte øyet at jeg krymper og jeg merker det særdeles godt på klærne.
Kilo er bare et tall. Hvordan kroppen føles og oppleves er noe helt annet! Hurra for deg!
De 10 kiloene er nok veldig, veldig mange centimenter så flink som du er til å trene og gjøre ting rett. Jeg er sikker på at du kommer til å følge deg veldig ok når vi kommer til oktober!!!
Måtte jo tråkke på vekten i dag og få notert "1mdjubileumvekten!" :D
Jeg har tatt av 5,7 kilo på denne måneden.
Og vips! Det var akkurat så mye jeg tenkte å si om akkurat vekt i dag.
Fra nå av i dag blir det fokus på hvordan kroppen min har det på dette kostholdet og det faktum at trening nå går som en lek! :D
* jeg har mindre smerter
* jeg opplever at jeg raskere blir mindre stiv i kroppen om morgenen
* jeg er helt uten søthunger
* jeg blir mett til måltidet og kjenner mer og mer ofte at jeg ikke er sulten før etter mange timer siden forrige måltid
* jeg merker forskjell angående trening. Utholdenheten har blitt bedre. Den var bra før også, for kondisjonen har vært god, men nå er det bra på en annen måte. Det er godt å kjenne på!
* jeg krymper med stor fart og har en mage som nå er temmelig fin!
* jeg har regelmessige toalettvaner
* jeg finnes ikke oppblåst i magen
* jeg er blid! :D
Jeg trente i går (1 time på sykkel i god fart, vit-vib og en masse ustrekking) og jeg har vært på trening i dag. I dag hos fysioterapeuten. Der er det effektiv treningstid (styrke) på 50 minutter hvor treningen konsentrerer seg om styrking av overkropp, samt rygg.
Jeg har tenkte meg ut på runden min etterpå i dag. Full fart i 1 time på bena.
Ønsker alle en fortsatt strålende tirsdag!
Lykke til med veie dag i morgen (du hadde veie dag på onsdager hadde du ikke?=
Jo, jeg har det, så takk for det :D
Skal bli spennende å se:)
Dette er flott lesing! Gratulerer med kjempeflotte resultater!
Jeg har ikke målt meg og kan angre på det nå, for makan til motivasjon skal man jo lete lenge etter! Jeg kan dog se med det blotte øyet at jeg krymper og jeg merker det særdeles godt på klærne.
Kilo er bare et tall. Hvordan kroppen føles og oppleves er noe helt annet! Hurra for deg!
Takk takk :) Ble veldig fornøyd når jeg såg det selv, fikk motivasjonen oppe for å kvitte seg med de ekstra cm også!.
Ja, jeg er veldig glad for at jeg målte meg når jeg startet, har hjulpet meg med og holde motet oppe de ukene jeg ikke gjikk ned noe, for såg jo at cm krympet :)
Merker det selv godt på klerne, flere bukser som har blitt for store, så har snart ikke flere igjen :p men domt å kjøpe nye når jeg fremdeles har mye og gå ned :)
Ja, enig. Kilo er bare tall ;)
Måtte jo tråkke på vekten i dag og få notert "1mdjubileumvekten!" :D
Jeg har tatt av 5,7 kilo på denne måneden.
Og vips! Det var akkurat så mye jeg tenkte å si om akkurat vekt i dag.
Fra nå av i dag blir det fokus på hvordan kroppen min har det på dette kostholdet og det faktum at trening nå går som en lek! :D
* jeg har mindre smerter
* jeg opplever at jeg raskere blir mindre stiv i kroppen om morgenen
* jeg er helt uten søthunger
* jeg blir mett til måltidet og kjenner mer og mer ofte at jeg ikke er sulten før etter mange timer siden forrige måltid
* jeg merker forskjell angående trening. Utholdenheten har blitt bedre. Den var bra før også, for kondisjonen har vært god, men nå er det bra på en annen måte. Det er godt å kjenne på!
* jeg krymper med stor fart og har en mage som nå er temmelig fin!
* jeg har regelmessige toalettvaner
* jeg finnes ikke oppblåst i magen
* jeg er blid! :D
Jeg trente i går (1 time på sykkel i god fart, vit-vib og en masse ustrekking) og jeg har vært på trening i dag. I dag hos fysioterapeuten. Der er det effektiv treningstid (styrke) på 50 minutter hvor treningen konsentrerer seg om styrking av overkropp, samt rygg.
Jeg har tenkte meg ut på runden min etterpå i dag. Full fart i 1 time på bena.
Ønsker alle en fortsatt strålende tirsdag!
Jeg er imponert og jeg liker listen du har laget over hva du vil fokusere på. Jeg er veldig enig, men dessverre er det fortsatt vekta som styrer meg. Men jeg begynner å merke det på kroppen også.
Spesielt treninga, som du også nevner, er mindre støl selv om jeg tar MER i og klarer nå å GÅ i 6.4km/t på tredemølle i 3.5% motbakke. Når jeg begynte å gå for oppvarming på lavkalori, klarte jeg maks 6 og ble veeldig sliten i beina.
Uansett, takk for oppmuntring. Vi får se hvordan det går, jeg håper jeg klarer -10kg :)
Takk takk :) Ble veldig fornøyd når jeg såg det selv, fikk motivasjonen oppe for å kvitte seg med de ekstra cm også!.
Ja, jeg er veldig glad for at jeg målte meg når jeg startet, har hjulpet meg med og holde motet oppe de ukene jeg ikke gjikk ned noe, for såg jo at cm krympet :)
Merker det selv godt på klerne, flere bukser som har blitt for store, så har snart ikke flere igjen :p men domt å kjøpe nye når jeg fremdeles har mye og gå ned :)
Jeg la merke til vektmål og cm mål som du har satt deg, det er det samme som meg. Kjempe gøy, spennende å se hvordan vi klarer oss :)
Jeg la merke til vektmål og cm mål som du har satt deg, det er det samme som meg. Kjempe gøy, spennende å se hvordan vi klarer oss :)
Vi er tre omtrendt samme vektmål og omtrendt samme utgangspunt! Moro! :D
Aah, så gøy :D
Ja, jeg trur vi vil nå målet vårt ;)
Aah, så gøy :D
Ja, jeg trur vi vil nå målet vårt ;)
Det er jeg overbevist om :)
(ps. jeg har lånt ideen til å bruke "lilyslim" fra deg, synes de var mye bedre enn de andre. håper det er greit:flau: )
Det er jeg overbevist om :)
(ps. jeg har lånt ideen til å bruke "lilyslim" fra deg, synes de var mye bedre enn de andre. håper det er greit:flau: )
Klart det er greit :ja:
Greide å motstå en fristelse i dag. Var hos ei venninne i stad og der sto det potetgull og kanelboller. Godt jeg hadde spist en god lunsj. Eggerøre med cottagecheese. :)
Greide å motstå en fristelse i dag. Var hos ei venninne i stad og der sto det potetgull og kanelboller. Godt jeg hadde spist en god lunsj. Eggerøre med cottagecheese. :)
Så flink du er!!! KJempe bra, det er en god følelse når man greier å stå imot!:heia:
Så bra :heia:
Så flink du er!!! KJempe bra, det er en god følelse når man greier å stå imot!:heia:
Takk :) Er en god følelse å kunne stå i mot.
Den er sååååååå gooooood, enda bedre med litt cocosa oppi,synes jeg da :D
Det har jeg ikke prøvd. Prøver i morgen. :)
Så flinke dere er alle sammen som krymper i vekt og cm. :)
Jeg har vært på besøk i dag, og tok med meg brødskiver hjemmefra. Da kunne jeg spise det samme som de andre, men bare med brød som passer til meg.
Jeg har veldig lite søtsug om dagen. Fra å være sjokoman så spiser jeg nesten ikke noe søtt. Så deilig. :D
Utfordringen nå framover blir en tur til London. Jeg håper jeg finner meg gode løsninger der også som kan spises.
Ikke jeg ihvertfall... :S
Takk søte du, og søte naboen under ;)
Er så koselig og motivereende med en slik tråd, med så hyggelige mennesker <3
I går brukte jeg nesten alle mine 15 karber på ett måltid :eek:
lavkarbopannekaker med hjemmelaget blåbærsyltetøy/stevia/rømme/lightsyltetøy og en minislurk med melk.. Men spiste max 1 karb resten av dagen da.
Men fikk ikke sove i natt, og da lurer jeg på... Kan jeg spise 15 karber i dag for det, eller går jeg ut av ketose da? Er jo viktig å sove mener jeg... hmmmm..
Og folkens, si ifra hvis dere har klær som blir for store etterhvert, kanskje jeg kan kjøpe noen for en ok pris??
Jeg er jo den største bukkene bruse her inne, så hvis vi alle går ned sånn ca samtidig tenkte jeg at det kanskje var lurt? :-)
Takk søte du, og søte naboen under ;)
Er så koselig og motivereende med en slik tråd, med så hyggelige mennesker <3
I går brukte jeg nesten alle mine 15 karber på ett måltid :eek:
lavkarbopannekaker med hjemmelaget blåbærsyltetøy/stevia/rømme/lightsyltetøy og en minislurk med melk.. Men spiste max 1 karb resten av dagen da.
Men fikk ikke sove i natt, og da lurer jeg på... Kan jeg spise 15 karber i dag for det, eller går jeg ut av ketose da? Er jo viktig å sove mener jeg... hmmmm..
Det er jo mange som klarer å være i ketolyse selv med mer enn 15karber, og det skal vel litt mer til for å gå ut av ketolyse. Jeg spiser rundt 30karber per dag (teller ikke men i snitt så er det ca det) og jeg får utslag på ketostiks okkesom:D
Prøv deg frem, og som mange her inne sier så er det ikke å få utslag på stiksene som er et mål i seg selv. Du vil forbrenne fett selv om du ikke er i ketolyse (slik jeg har skjønt det).
Jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjeneste, hvis vi er for strenge og blir "hysteriske" over karber og annet.
Hvis man skal klare å leve med dette for resten av livet, ja da burde man starte på samme måte som man har tenkt å fortsette.
Jeg f.eks kunne trent 4 dager i uka nå over ferien, men jeg gjør det ikke fordi det er ikke noe jeg klarer å opprettholde etter ferien. Så jeg fortsetter å trene mine 2 dager (eventuelt 3) og det fortsetter jeg også med etter ferien. Jeg har brent meg på det før, gått alt for hardt ut og dermed gitt opp hele greia.
derfor er min filosofi: det må fungere i hverdagen, ellers er det ikke noe vits :):cool:
Og folkens, si ifra hvis dere har klær som blir for store etterhvert, kanskje jeg kan kjøpe noen for en ok pris??
Jeg er jo den største bukkene bruse her inne, så hvis vi alle går ned sånn ca samtidig tenkte jeg at det kanskje var lurt? :-)
hmm ja hvis du er interessert i det, så kan jeg absolutt være med på det :)
Ikke sikkert klærne er noe du liker, men det går for det meste i olabukse, noen bluser, noen sorte tightsbukser og t-skjorter i blått, svart og hvit. Jeg er ikke veldig fargerik :P
Har eventuelt en veldig fin lilla/sort rutete kjole(veeeldig små ruter så ikke veldig synlig at det er rutete). Det er type "business" style og i str. 44 eller 46 (den er for stor nå).
Kan jeg henge meg på her?
Har holdt på i snart 2 uker og skal ned 15 kg. 2 kilo er borte, og jeg skjenner at dette er livstilen min framover. Ingen oppblåst mage, og jeg har fått mer energi samtidlig som humøret er såååååå mye bedre. Jeg har 3 måltider fordelt på hele dagen og jeg går aldri sulten lengre. Start vekta var 80 kilo og i dag veier jeg 78 kilo:-) Det er over 10 år siden jeg så 70tallet og er strålende fornøyd:-)
Usikker på om noen har svart deg, men jeg er helt sikker på at du får være med du også :) Jo fler jo bedre, spesielt for motivasjonen!!
Gratulere med å se 70tallet, jeg gleder meg til jeg er der (bare 8 kg nå :P)
Gledelig morgen :)
Så gøy og motiverende det er å lese alle innleggene her! Takk for at dere kastet dere på med meg :D
Har hatt min første tur på vekta og jeg har gått ned to kilo siden søndag! :heia:
Har som sagt hatt en rundt på lavkarbo før, men har aldri før vært like motivert. Skylder denne siden og dere en stor takk!
Jeg har endelig bestilt ferieturen til New York og reiser om en mnd!
Det gleder meg at jeg har en mnd frem til ferie og en mnd på å fortsette med lavkarbo.
Jeg gleder meg til å gå i butikken og kjøpe deilig mat og gleder meg til å spise og kose meg, vel vitende om at dette gjør meg godt.
Humøret er topp, energien er topp, fordøyelsen og jeg er på lag, utslett på armene mine er nesten borte og kjæresten min er ekstra deilig om dagen :p
Lagde gratinert brokkoli med stekt kjøttdeig, purre,løk,paprika og fløte i går og det ble knall godt!
-Your goal should be out of reach but not out of sight.-
Ha en fortreffelig dag og ha en deilig, smaksfull og mettende frokost/lusj ;)
Gledelig morgen :)
Så gøy og motiverende det er å lese alle innleggene her! Takk for at dere kastet dere på med meg :D
Har hatt min første tur på vekta og jeg har gått ned to kilo siden søndag! :heia:
Har som sagt hatt en rundt på lavkarbo før, men har aldri før vært like motivert. Skylder denne siden og dere en stor takk!
Jeg har endelig bestilt ferieturen til New York og reiser om en mnd!
Det gleder meg at jeg har en mnd frem til ferie og en mnd på å fortsette med lavkarbo.
Jeg gleder meg til å gå i butikken og kjøpe deilig mat og gleder meg til å spise og kose meg, vel vitende om at dette gjør meg godt.
Humøret er topp, energien er topp, fordøyelsen og jeg er på lag, utslett på armene mine er nesten borte og kjæresten min er ekstra deilig om dagen :p
Lagde gratinert brokkoli med stekt kjøttdeig, purre,løk,paprika og fløte i går og det ble knall godt!
-Your goal should be out of reach but not out of sight.-
Ha en fortreffelig dag og ha en deilig, smaksfull og mettende frokost/lusj ;)
2kg siden søndag? det er jo helt vilt! Gratulere:D
Åhh det hørtes godt ut, lurer på om jeg skal prøve meg på det i dag:)
har du en oppskrift, eller bare hiver du alt inn? Har du egg oppi også, for å få det litt mer tyktflytende?
God tur til NY! Er ikke misunnelig.... neida :rolleyes:
God morgen!
Så bra at du har gått ned 2 kilo siden søndag da! Jeg veidde meg for første gang i dag, har ikke gjort det på over to år. Var nok et par kg mer enn jeg håpet på, men håper også at det raser av nå :-) Kjenner jeg er ekstremt trøtt denne uka, har det noe med slankingen å gjøre eller er det rett og slett pga for lite søvn i helga?? Sliter også med hodepine, men har lest her inne at det kan følge med lavkarbo. Så det virker som kroppen reagerer iallefall. Håper på å få masse klær som er for store, men jeg er ikke noe moteguru, så det er ikke mye jeg kan gi bort egentlig (føler sånn iallefall), kanskje noe da... Men først må jeg se at det går nedover! Spørs om jeg skal henge meg på -10 kg til oktober, men mulig det er et vanskelig mål... -20 kg til jul hadde vært supert! :-)
2kg siden søndag? det er jo helt vilt! Gratulere:D
Åhh det hørtes godt ut, lurer på om jeg skal prøve meg på det i dag:)
har du en oppskrift, eller bare hiver du alt inn? Har du egg oppi også, for å få det litt mer tyktflytende?
God tur til NY! Er ikke misunnelig.... neida :rolleyes:
Ja syns også det er helt vilt! :) Må si jeg ble veldig glad når jeg så det ;)
En enda større grunn til å fortsette som før..
Jeg brukte ikke oppskrift (er kokk selv) men husker sånn ca hva jeg hadde oppi;
1 pk kjøttdeig (0 karb)
1/2 purre i skiver
1/2 paprika i biter
1/2 rødløk
1 blomkål
1 brokkololi
1/4 l kremfløte
revet ost.
kok brokkoli og blomkål slik at de blir "myke"
Stek kjøttdeig
Stek grønnsakene (gjerne sammen med kjøttdeigen) og krydre med salt,pepper og hvitløkskrydder.
Hell oppi fløta og la det koke ned så det blir litt tykkere..
Min ble litt tynn så du kan enten ta mindre fløte eller la det koke ned lengere slik at det blir redusert og tykner naturlig..
Hell kjøtt,gr.saker og fløteblandingen over blomkål og brokkolien og ha ost over..
Gratineres i ovnen til osten er gyllen og sprø :)
Det var vel sånn ca hvordan jeg lagde det (var så sulten, så kastet bare sammen noe)
Det ble nok til ca 4 porsjoner så du kan jo ha mere grønnsaker oppi hvis du skal lage til flere?
God morgen!
Så bra at du har gått ned 2 kilo siden søndag da! Jeg veidde meg for første gang i dag, har ikke gjort det på over to år. Var nok et par kg mer enn jeg håpet på, men håper også at det raser av nå :-) Kjenner jeg er ekstremt trøtt denne uka, har det noe med slankingen å gjøre eller er det rett og slett pga for lite søvn i helga?? Sliter også med hodepine, men har lest her inne at det kan følge med lavkarbo. Så det virker som kroppen reagerer iallefall. Håper på å få masse klær som er for store, men jeg er ikke noe moteguru, så det er ikke mye jeg kan gi bort egentlig (føler sånn iallefall), kanskje noe da... Men først må jeg se at det går nedover! Spørs om jeg skal henge meg på -10 kg til oktober, men mulig det er et vanskelig mål... -20 kg til jul hadde vært supert! :-)
Det er helt normalt å både være ekstremt trøtt, ha hodepine, få leggkramper, bli svimmel +++
prøv å få i deg nok vann, nok fett, nok mat og gjerne magnesium og krom. Har fått høre at magnesium hjelper mot kramper i legger og krom mot søtsuget. Jeg tar også 2 ss morgen/kveld av Udos Choise olje, det skal gi deg alt av fett man trenger.
Ang. -10kg i oktober: Ja, det kan godt hende jeg ikke greier det, men jeg personlig trenger noe å strekke meg etter slik at jeg gir litt ekstra på trening osv ;) Men så har jeg også et mål, nemlig å se bedre ut på reunion....:o
Ja syns også det er helt vilt! :) Må si jeg ble veldig glad når jeg så det ;)
En enda større grunn til å fortsette som før..
Jeg brukte ikke oppskrift (er kokk selv) men husker sånn ca hva jeg hadde oppi;
1 pk kjøttdeig (0 karb)
1/2 purre i skiver
1/2 paprika i biter
1/2 rødløk
1 blomkål
1 brokkololi
1/4 l kremfløte
revet ost.
kok brokkoli og blomkål slik at de blir "myke"
Stek kjøttdeig
Stek grønnsakene (gjerne sammen med kjøttdeigen) og krydre med salt,pepper og hvitløkskrydder.
Hell oppi fløta og la det koke ned så det blir litt tykkere..
Min ble litt tynn så du kan enten ta mindre fløte eller la det koke ned lengere slik at det blir redusert og tykner naturlig..
Hell kjøtt,gr.saker og fløteblandingen over blomkål og brokkolien og ha ost over..
Gratineres i ovnen til osten er gyllen og sprø :)
Det var vel sånn ca hvordan jeg lagde det (var så sulten, så kastet bare sammen noe)
Det ble nok til ca 4 porsjoner så du kan jo ha mere grønnsaker oppi hvis du skal lage til flere?
Tusen takk, det ser kjempe godt ut! Tenk å kunne lage så mye god mat, misunner dere som er kokk ;)
Jeg må ha alt på oppskrift, ihvertfall for å få inspirasjon. Når jeg har laget rettene noen ganger går det på autopilot og jeg begynner å eksperimentere med krydder ++ . Men enn så lenge går mye i "oppskrifter", så tusen takk!
Det er bare å spørre hvis du trenger tips og råd til matlaging :)
Det beste jeg kan si er; Smak hele veien.. etterhvert kan du forestille deg hva de forskjellige ingrediensene gjør med f.eks fløte og da finne ut hva som er godt oppi ;)
Et krydder som er vannvittig godt i alt, er Caj P's hvisløkskrydder!
Det er vanskelig å få tak i, så familien min hamstrer det i Sverige ;)
Det får alle gratenger til å smake kjempegodt av hvitløk og danker det vanlige hvitløkskrydderet rett ned i støvla... ;)
Hvordan er det å drikke smoothies? Siden man liksom ikke skal spise frukt og noen bær?
Det var godt å høre at det er normalt å være trøtt :) Skal gjøre et forsøk i dag på å få i meg nok vann, men sliter litt med det altså.. Men vet jo at det hjelper mot hodepine så jeg må bare prøve.
Mål er jo greit å ha :) Jeg skal antagelig i flere barndåper i høst og det kan jo være greit å kunne ha på seg bunad uten å greie å sette seg... hehe... Og jula kommer jo der man ønsker gjerne å kle seg litt smashy :D så jeg får prøve! Jeg tar ikke dette så veldig seriøst jeg da, men jeg holder meg unna potet, ris og pasta og prøver å holdet meg unna brød. Har ikke fått baka knekkebrød enda, men har spist fiberrik. Problemet er litt at vi begynte med dette litt brått i helga, og jeg synes nesten vi må spise opp noe av maten vi har i fryseren.... Den er jo full :rolleyes: Men vi unngår potet og det går veldig greit. Har kyllingfilet i fryseren så der må det jo gå an å finne på noe!
Det er bare å spørre hvis du trenger tips og råd til matlaging :)
Det beste jeg kan si er; Smak hele veien.. etterhvert kan du forestille deg hva de forskjellige ingrediensene gjør med f.eks fløte og da finne ut hva som er godt oppi ;)
Et krydder som er vannvittig godt i alt, er Caj P's hvisløkskrydder!
Det er vanskelig å få tak i, så familien min hamstrer det i Sverige ;)
Det får alle gratenger til å smake kjempegodt av hvitløk og danker det vanlige hvitløkskrydderet rett ned i støvla... ;)
Hvordan er det å drikke smoothies? Siden man liksom ikke skal spise frukt og noen bær?
Hmm... skal til Sverige om to uker, så da får jeg finne tak i dette :D Jeg digger hvitløk, men har dessverre en samboer som ikke gjør det... Men sniker nå litt oppi likevel jeg da :cool:
Hmm... skal til Sverige om to uker, så da får jeg finne tak i dette :D Jeg digger hvitløk, men har dessverre en samboer som ikke gjør det... Men sniker nå litt oppi likevel jeg da :cool:
Hehe det er riktig instilling! ;)
Er ikke noe som heter og ikke like, det er måten det blir lagd på som gjelder! Har servert min mormor mat med masse deilig hvitløk (som hun ikke greier å spise) men fikk jaggu ros for maten ;)
Det var godt å høre at det er normalt å være trøtt :) Skal gjøre et forsøk i dag på å få i meg nok vann, men sliter litt med det altså.. Men vet jo at det hjelper mot hodepine så jeg må bare prøve.
Mål er jo greit å ha :) Jeg skal antagelig i flere barndåper i høst og det kan jo være greit å kunne ha på seg bunad uten å greie å sette seg... hehe... Og jula kommer jo der man ønsker gjerne å kle seg litt smashy :D så jeg får prøve! Jeg tar ikke dette så veldig seriøst jeg da, men jeg holder meg unna potet, ris og pasta og prøver å holdet meg unna brød. Har ikke fått baka knekkebrød enda, men har spist fiberrik. Problemet er litt at vi begynte med dette litt brått i helga, og jeg synes nesten vi må spise opp noe av maten vi har i fryseren.... Den er jo full :rolleyes: Men vi unngår potet og det går veldig greit. Har kyllingfilet i fryseren så der må det jo gå an å finne på noe!
Nå vet jeg ikke hva du har i fryseren, men vi spiser opp alt i fryseren med mindre det er pomfritt, chicken nuggets eller is ;) (eller barna og mannen min spiser det, men ikke jeg).
Du kan jo egentlig spise "alt", men bare prøv å få i deg mer fett enn du er vant med. Jeg fikk streng beskjed at det viktigste er å øke fettmengden når jeg går ned på karbo. Når du fjerner noe, MÅ du erstatte det med noe annet og fett er det beste.
Pernella: Takk for tips, skal kanskje til sverige i helgen
Er det ikke noe som heter "ikke liker"??? Kom og besøk meg! Ungene hyler "liker ikke" før de engang har sett ppå hva de får servert. Faren er i grunnen veldig sær han også så jeg ser jo hvor de har fått det fra. Men det er umulig å lage noe nytt der i gården altså! En gang lagde jeg betasuppe, og nei de skulle IKKE smake!! Så ble det nå likevel til at de smakte og da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg lage oftere! Så neste gang var det samme trallen og da fikk vi de ikke til å smake engang... (er litt sliten av det der ettersom jeg spiser det meste) Nå er jeg jo litt heldig ettersom samboeren er med på dette opplegget også, så når vi er alene, som nå, så lager vi det som passer oss!
Jeg har vel ikke så mye middag i frysern egentlig. Har endel fisk men det er jo bare sunt :-)
Er det ikke noe som heter "ikke liker"??? Kom og besøk meg! Ungene hyler "liker ikke" før de engang har sett ppå hva de får servert. Faren er i grunnen veldig sær han også så jeg ser jo hvor de har fått det fra. Men det er umulig å lage noe nytt der i gården altså! En gang lagde jeg betasuppe, og nei de skulle IKKE smake!! Så ble det nå likevel til at de smakte og da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg lage oftere! Så neste gang var det samme trallen og da fikk vi de ikke til å smake engang... (er litt sliten av det der ettersom jeg spiser det meste) Nå er jeg jo litt heldig ettersom samboeren er med på dette opplegget også, så når vi er alene, som nå, så lager vi det som passer oss!
Jeg har vel ikke så mye middag i frysern egentlig. Har endel fisk men det er jo bare sunt :-)
Huff, det må være slitsomt. Spesielt om far er like kresen, det smitter jo over på barna.
hos oss er 3åringen begynt å bli "kresen", eller hun sier at hun ikke liker det før hun har smakt. Men hos oss er regelen: du MÅ smake, men det er lov å ikke like. Det ender som oftest opp med at hun spiser alikevel.
har også funnet ut av at hvis hun MÅ bli sittende til alle er ferdig, så spiser hun gjerne både 1, 2 og 3 biter til bare fordi det er kjedelig å sitte og vente :lol:
Jeg nekter også å lage annen mat enn hva JEG har lyst på. Så lenge jeg er den som lager middag, må de spise det som kommer på bordet. Men jeg prøver alltid å lage noe som jeg vet de liker. Altså, hvis jeg lager en ny rett, så lager jeg alltid noe tilbehør som de liker. Slik at det er minst 1 ting de spiser og resten kan de smake på.
(nå vet jeg ikke om denne taktikken går opp før ungene er eldre, men det funka på meg og mine 2 søsken når min mor gjorde det slik)
Hos oss må de også smake, men det er fryktelig vanskelig. Jeg mener også det samme som deg; så lenge jeg lager middagen, så er det jeg som bestemmer hva vi skal ha. Det blir jo mye det samme når ungene er hos oss, for vi er såpass mye alene at jeg kan lage det de ikke liker da. Men av og til, spesielt søndagene, så har jeg lyst på annet enn fiskepinner og pølser....
Denne trøttheten, vil den gå over, eller må jeg regne med å være så trøtt mens jeg går på lavkarbo (satser jo på å holde på sånn da...)?
Ja, skal gji beskjed, da jeg har flere ting som begynner og bli for stort. Men hvilken str. er det du bruker da? (greit å vite så jeg kan se etter hva jeg har:p )
Og hva er det du er intrisert i :)
Hos oss må de også smake, men det er fryktelig vanskelig. Jeg mener også det samme som deg; så lenge jeg lager middagen, så er det jeg som bestemmer hva vi skal ha. Det blir jo mye det samme når ungene er hos oss, for vi er såpass mye alene at jeg kan lage det de ikke liker da. Men av og til, spesielt søndagene, så har jeg lyst på annet enn fiskepinner og pølser....
Denne trøttheten, vil den gå over, eller må jeg regne med å være så trøtt mens jeg går på lavkarbo (satser jo på å holde på sånn da...)?
Ja det går over, men du må regne med at det tar opp mot 4-6 uker. Noen bruker mindre tid, andre mer!
Det hjelper kanskje å legge seg tidligere... Er jo litt feil tid å begynne på da, når det er sommer og lyse kvelder :-) Men satser på at det går bra!
Weee, jeg er så glad :D
Har veiedag idag og har gått ned fra 88 til 86,6. Kjennes ut som jeg svever enda, ser ut som jeg er på rett vei nå, ENDELIG :D
Har veiedag idag og har gått ned fra 88 til 86,6. Kjennes ut som jeg svever enda, ser ut som jeg er på rett vei nå, ENDELIG :D
WOW jeg er imponert!!!!!!!!!!!!! Kjempe bra, jeg håper jeg klarer å gå ned så mye jeg og.
Gikk fra 88.8 ->88.0 blank. Bedre enn ingenting, men jeg håper jeg får slike "ras" jeg også!
Ligger du på under 20gram karbo per dag?
WOW jeg er imponert!!!!!!!!!!!!! Kjempe bra, jeg håper jeg klarer å gå ned så mye jeg og.
Gikk fra 88.8 ->88.0 blank. Bedre enn ingenting, men jeg håper jeg får slike "ras" jeg også!
Ligger du på under 20gram karbo per dag?
Takk :) Det kommer nok skal du se, vekten min stod stille ofte, og på det verste gjikk jeg opp 1kg :O
Jeg ligger på rundt 15 jeg, er i ketolyse :)
Hurra!! :D
Så utrolig bra jobbet :)
Takk :) Det kommer nok skal du se, vekten min stod stille ofte, og på det verste gjikk jeg opp 1kg :O
Jeg ligger på rundt 15 jeg, er i ketolyse :)
Når du sier du er i ketolyse, da mener du at du får utslag på ketostiks ikke sant? Det gjør jeg også, er på den neste mørkeste fargen.
Sist jeg sjekket maten jeg spiste lå jeg på ca 20karber om dagen, men går ut ifra at det varierer litt fra dag til dag (mellom 20-40karber kanskje).
Uansett, godt jobbet :)
Når du sier du er i ketolyse, da mener du at du får utslag på ketostiks ikke sant? Det gjør jeg også, er på den neste mørkeste fargen.
Sist jeg sjekket maten jeg spiste lå jeg på ca 20karber om dagen, men går ut ifra at det varierer litt fra dag til dag (mellom 20-40karber kanskje).
Uansett, godt jobbet :)
Ja, får utslag!. men prøver og holde meg til ca.15 om dagen, noen ganger kan det bli mindre og noen ganger ett par mer (prøver og unngå det da) :p
Takk for det :)
Gratulerer så mye!!! Veldig bra jobba! :D
Gratulerer så mye!!! Veldig bra jobba! :D
Tusen takk :)
Tok frem målebåndet igjen i dag, jeg er jo så nysgjerrig og det ser ut til at jeg har gått ned enda 1 cm. Det er helt utrolig, 2.5cm på 2 uker på magen!!!!
Jeg må måle magen og midjen min, men midjen min er "smal" i forhold til restene av gravidmagen som stikker ut:p (midjen min er på 84.5 per i dag).
Men uansett, dette er spennende. Jeg tar 2ss udos choice olje morgen og kveld, gjør dere det også?
Tok frem målebåndet igjen i dag, jeg er jo så nysgjerrig og det ser ut til at jeg har gått ned enda 1 cm. Det er helt utrolig, 2.5cm på 2 uker på magen!!!!
Jeg må måle magen og midjen min, men midjen min er "smal" i forhold til restene av gravidmagen som stikker ut:p (midjen min er på 84.5 per i dag).
Men uansett, dette er spennende. Jeg tar 2ss udos choice olje morgen og kveld, gjør dere det også?
Så bra :heia:
Jeg er også veldig smal i midjen i forhold til resten, Ser veldig rart ut til meg da :p
Jeg er 99 cm rundt magen nå (var 109 når jeg startet) og 75 cm rundt midjen (var 81 når jeg starten) Håper magen min kommer seg ned på nesten midjemål snart :)
Endelig fredag! :)
Da har jaggu en uke til gått og helgen står utenfor og venter på meg :D
Har hatt en flott uke, matmessig, og har gått ned enda en kilo!
Er veldig overrasket over hvor fort det har gått egentlig.. spiser nok ikke nok, så skal være forsiktig med å stappe i meg helgematen :)
Har hatt en uke med virkelig minimalt med karbo, og kanskje det er endel vann som har forlatt kroppen? :o
Uansett, jeg må si meg fornøyd :)
Hva spiser dere når dere koser dere i helgene? og hvordan er det med vin?
Jeg er en sucker for rødvin, men føler jeg er så på gli at jeg ikke vil ødelegge noe..?
Har dere hatt en fin uke?
Hva er det cocosa eller hva dere skriver om? :rolleyes:
Ha en flott fredag!
god morgen!
Så bra at du går ned da! Jeg begynte på søndag og jeg kjenner det faktisk på buksa (mulig det er psykisk).... Samboeren min har gått ned to kilo allerede enda han spiser brød til frokost. Må nok se og få bakt noen knekkebrød snart så han "slipper" brødet.
Vi skal på dansefestival i helga og der blir det nok et glass vin eller tre.. Vet du, jeg må bare unne meg litt sånn innimellom. Men jeg vet at når jeg begynner å danse så går jeg mer over til vann, skal bare sørge for at jeg har rikelig med godt vann med meg! Og så er jo dansinga god trim. To kvelder med dans fra 20 - 02... det må vel gå greit det ja :-) Men jeg har iallefall tenkt å kose meg, men jeg skal tenke resten av helgen på at jeg har lagt om kostholdet, så da skal jeg være flink.
Jeg er en sucker for rødvin, men føler jeg er så på gli at jeg ikke vil ødelegge noe..?
Ha en flott fredag!
Kjempe bra, gøy når man ser resultater :heia:
I helgene spiser jeg nesten det samma "kjedelige" som jeg gjør i ukene, men ofte kan jeg ha kylling "gryte".. NAM NAM :D
Tja, masse rødvin er vell ikke bra, men vet ikke om 1 glass "skader" noe. (jeg har ikke så stor erfaring innen dette, så kan egentlig ikke svare på det.. hehe)
Du kan lese litt om Cocosan HER (http://http://www.iform.no/pub/art.php?id=1221) :) Jeg bruker en skje eller noe oppi hver kopp jeg drikker med te eller kaffe, syns det smaker "godt" og lukter enda bedre. På dager jeg får i meg litt for lite fett gjennom mat, så tar jeg ekstra cocosa :)
Endelig fredag! :)
Da har jaggu en uke til gått og helgen står utenfor og venter på meg :D
Har hatt en flott uke, matmessig, og har gått ned enda en kilo!
Er veldig overrasket over hvor fort det har gått egentlig.. spiser nok ikke nok, så skal være forsiktig med å stappe i meg helgematen :)
Har hatt en uke med virkelig minimalt med karbo, og kanskje det er endel vann som har forlatt kroppen? :o
Ha en flott fredag!
Så flink du har vært, det er utrolig gøy når man ser resultater. Jeg har gått ned 600gram siden mandag (ja jeg snikveier meg :P). Får se hva resultatet er etter helgen, men uansett har jeg krympa 4.5cm rundt magen og det i seg selv er helt fantastisk!!
Dere får ha en fin helg i hvertfall.
Uka har vært preget av jobb, jobb og atter jobb. Hadde håpet på en fin helg men det kommer jo nesten bare til å regne :(
Naxos70: Så gøy med en slik dansehelg!!! Masse trening og gøy er det også. Hva slags dans er det?
Åhh dansekveld hørtes veldig gøy ut :) Må jo bare være perfekt eller ER perfekt trim :)
Jeg pleier å lukke alle gardine, låse døra og vrenge på med min favorittmusikk og rett og slett danse hjemme i stua.
Bare slippe meg helt løs og bevege meg etter musikk :)
Føles rart og "dumt" i begynnelsen, men for en deilig følelse etterpå!
Er som å være 15 år igjen og føler meg fnisete og glad underveis :)
Da får jeg opp pulsen og får et lite energikick etterpå :)
:_punk: Det er faktisk min oppfordring til dere i dag :) Få på musikken og dans!
Takk for lenke!
Åhh dansekveld hørtes veldig gøy ut :) Må jo bare være perfekt eller ER perfekt trim :)
Jeg pleier å lukke alle gardine, låse døra og vrenge på med min favorittmusikk og rett og slett danse hjemme i stua.
Bare slippe meg helt løs og bevege meg etter musikk :)
Føles rart og "dumt" i begynnelsen, men for en deilig følelse etterpå!
Er som å være 15 år igjen og føler meg fnisete og glad underveis :)
Da får jeg opp pulsen og får et lite energikick etterpå :)
:_punk: Det er faktisk min oppfordring til dere i dag :) Få på musikken og dans!
Takk for lenke!
Det skal jeg gjøre med barna i kveld ;)
Så flink du har vært, det er utrolig gøy når man ser resultater. Jeg har gått ned 600gram siden mandag (ja jeg snikveier meg :P). Får se hva resultatet er etter helgen, men uansett har jeg krympa 4.5cm rundt magen og det i seg selv er helt fantastisk!!
Uka har vært preget av jobb, jobb og atter jobb. Hadde håpet på en fin helg men det kommer jo nesten bare til å regne :(
Naxos70: Så gøy med en slik dansehelg!!! Masse trening og gøy er det også. Hva slags dans er det?
4,5cm rundt mager er jo kjempebra :heia: :heia:
Ha en fin helg du også, her blir vel helgen tillbragt INNE siden det er så dritt vær ute :O Blir vell bare ute slik at hundene får luftet seg.
4,5cm rundt mager er jo kjempebra :heia: :heia:
Ha en fin helg du også, her blir vel helgen tillbragt INNE siden det er så dritt vær ute :O Blir vell bare ute slik at hundene får luftet seg.
Takk jeg er litt fans selv, det skjedde på litt over 1 uke (fra jeg startet med udos choice 2ss morgen og kveld).!!
Takk jeg er litt fans selv, det skjedde på litt over 1 uke (fra jeg startet med udos choice 2ss morgen og kveld).!!
Hmm, kansje jeg må innvistere i Udos Choice da.. Hva er det liksom? :)
Hmm, kansje jeg må innvistere i Udos Choice da.. Hva er det liksom? :)
Det er en oljeblanding, jeg tar den som er flytende og spiser 2 ss morgen og kveld. helst samtidig med mat, men er ikke alltid jeg får til det.
koster mye mindre på iherb enn i norge, men jeg kjøpte 1.flasken på helsekost.
http://www.buyhelse.no/Media/Cache/Images/2/1/WEB_Image%20Udos%20Choice%20-%2090%20kap%20Udos%20Choice%20med%20vik956418678.J peg
Det er en oljeblanding, jeg tar den som er flytende og spiser 2 ss morgen og kveld. helst samtidig med mat, men er ikke alltid jeg får til det.
koster mye mindre på iherb enn i norge, men jeg kjøpte 1.flasken på helsekost.
http://www.buyhelse.no/Media/Cache/Images/2/1/WEB_Image%20Udos%20Choice%20-%2090%20kap%20Udos%20Choice%20med%20vik956418678.J peg
Okei, jeg bruker Cocosa nå, vet du om det er STORE forskjellen på disse? Og hvordan smaker derre Udo's choice tingen da? :)
Ja det er kjempekjekt. Masse folk og høy stemning. Det går mest i swing da, og litt rolig innimellom. Har en samboer som også elsker å danse og er kjempeflink så det blir mye dans. Vi har prøvd å trene litt hjemme, men sliter med å prioritere det. Men nå blir det jo to kvelder på rad så det får holde en stund :-) Det er flere band der, og de spiller på to scener så her er det bare å bytte sted hvis det blir en melodi du ikke liker. Jeg gleder meg iallefall!
Okei, jeg bruker Cocosa nå, vet du om det er STORE forskjellen på disse? Og hvordan smaker derre Udo's choice tingen da? :)
Jeg bruker både cocosa (i shake om morran) og denne. Det smaker olje, en siden det ikke er fiskeolje i det klarer jeg fint å svelge det unna uten mat. De fleste putter det i en shake, eller annen mat! Veldig mange bra oljer og et fint blandingsforhold på alle typer fett man må ha
Jeg bruker både cocosa (i shake om morran) og denne. Det smaker olje, en siden det ikke er fiskeolje i det klarer jeg fint å svelge det unna uten mat. De fleste putter det i en shake, eller annen mat! Veldig mange bra oljer og et fint blandingsforhold på alle typer fett man må ha
Aah, hørtest ikke så dumt ut. Mulig jeg må vurdere det da!. Takk for fin forklaring :)
Ja det er kjempekjekt. Masse folk og høy stemning. Det går mest i swing da, og litt rolig innimellom. Har en samboer som også elsker å danse og er kjempeflink så det blir mye dans. Vi har prøvd å trene litt hjemme, men sliter med å prioritere det. Men nå blir det jo to kvelder på rad så det får holde en stund :-) Det er flere band der, og de spiller på to scener så her er det bare å bytte sted hvis det blir en melodi du ikke liker. Jeg gleder meg iallefall!
Hørtest kjempegøy ut :) Du kose deg MASSE :D
Aah, hørtest ikke så dumt ut. Mulig jeg må vurdere det da!. Takk for fin forklaring :)
Bare hyggelig :D
Hallo damer og jenter,
hvordan har deres helg vært? Jeg er fortsatt nummen etter hva som skjedde på fredag, men jeg prøver å få dagen til å gå i dag også.
jeg håper dere har det bra!
Hallo damer og jenter,
hvordan har deres helg vært? Jeg er fortsatt nummen etter hva som skjedde på fredag, men jeg prøver å få dagen til å gå i dag også.
Hei på deg :)
Joda, helgen har vert grei det. Rolig bare!
Ja, det er forferdelig det som har skjedd:( Ingen jeg kjenner som ble rammet i denne forferdelige tragedien, men jeg tar det innover meg alikevell.. Kan ikke fatte at en persjon kan ha så masse hat i seg :mad:
Ja, man må prøve å få dagene til å gå, selv om det ikke er så enkelt.. Finner ikke noen ord som er store nok til å forklare hvor tragisk dette er..
Hallo damer og jenter,
Helgen startet så fint med fødselsdag her i huset. Glede og takknemlighet. Kontrastene ble store. Eldstejenta vil for alltid få sin fødselsdagsdato knyttet til det grusomme som har skjedd.
Jeg har vært nummen, kvalm, sint, fortvilet og fullstendig apatisk igjennom helgen. Hatt behov for å få med meg alle nyheter. Jeg har grått mye.
Vi har ingen i vår bekjentskapskrets som er rammet, men to av klassekameratene til eldstejenta var på øya. De er i god behold.
Helgen startet så fint med fødselsdag her i huset. Glede og takknemlighet. Kontrastene ble store. Eldstejenta vil for alltid få sin fødselsdagsdato knyttet til det grusomme som har skjedd.
Jeg har vært nummen, kvalm, sint, fortvilet og fullstendig apatisk igjennom helgen. Hatt behov for å få med meg alle nyheter. Jeg har grått mye.
Vi har ingen i vår bekjentskapskrets som er rammet, men to av klassekameratene til eldstejenta var på øya. De er i god behold.
Ja, vi har vært slik vi og. Har prøvd å gjøre masse med barna slik at de ikke konstant hører om dette på tvn.
Egentlig tør jeg nesten ikke skrive noe særlig annet her, enn hvor forferdelig dette på Utøya og i Oslo er....
Men jeg håper dere tilgir meg hvis jeg gjør det fordet.
I dag har jeg gått opp i vekt og jeg blir sikkelig frustrert over meg selv fordi det er virkelig en så uviktig ting i forhold til alt annet som har skjedd i Norge.
MEn alikevel klarer jeg ikke å la det gå.....
:krangle:
Egentlig tør jeg nesten ikke skrive noe særlig annet her, enn hvor forferdelig dette på Utøya og i Oslo er....
Men jeg håper dere tilgir meg hvis jeg gjør det fordet.
I dag har jeg gått opp i vekt og jeg blir sikkelig frustrert over meg selv fordi det er virkelig en så uviktig ting i forhold til alt annet som har skjedd i Norge.
MEn alikevel klarer jeg ikke å la det gå.....
:krangle:
Det er lov å ha flere enn en tanke i hode samtidig, LadyLike. :klem:
Har du noen ide om hvorfor du har gått litt opp? Kan det rett og slett være en stressreaksjon, eller er forklaringen enkel?
Det er lov å ha flere enn en tanke i hode samtidig, LadyLike. :klem:
Har du noen ide om hvorfor du har gått litt opp? Kan det rett og slett være en stressreaksjon, eller er forklaringen enkel?
Nei egentlig ikke, jeg har spist godt og bra men jeg lurer på om det eventuelt kan være at jeg drakk for lite vann i går. Jeg gikk rundt i oslo og drakk ikke mer enn en halv liter vann.
Nå har jeg begynt å få bihulebetennelse og får ikke trene. Kjempe nedtur :(
Ja det er kanskje også en stress reaksjon, men jeg spiste en atkinsbar i helgen + spiste kanksje litt lite til sammen. Ja vi får se hvordan det utvikler seg denne uken. Men irriterende er det uansett!
Takk for omtankten din :)
Forstår at det er irriterende, LadyLike!
Hvis kroppen din nå er iferd med å bli syk så må den først sørge for å skape balanse igjen før den vil gjøre noe annet slik som du ønsker. Det kan jo ha en sammenheng. Ta vare på deg selv nå. Forsøk å drikke godt og lytt til hva kroppen vil. Det kommer mange nok treningsdager etter dette!
God bedring. :klem:
Ja det har vært en sterk og forferdelig helg :(
Selv satt jeg på en buss i Oslo og hørte både smellet og kjente hele bussen ristet...
fikk en følelse av frykt og følte meg veldig ubeskyttet, om bare for noen minutter..
Har vel vært veldig apatisk og trist hele helgen.. Har noen venner som mistet sine kjære på øya og det er ubeskrivelig å tenke på alle som har blitt revet bort.
Var på rådhusplassen i går og kjente en strøm av kjærlighet og ydmykhet igjennom meg.. Det er vondt men samtidig mektig å se det engasjemanget igjennom Norge.
Måtte de hvile i fred <3
Har holdt meg til lavkarbo for det meste, men røyk på en bagel i går under rosesermonien.. Det skal jeg se igjennom fingrene på ;)
Har gått på en bitteliten smell og trenger litt motivasjon til å opprettholde kostholdet og humøret :)
Håper alle har det bra der ute..
Selv satt jeg på en buss i Oslo og hørte både smellet og kjente hele bussen ristet...
fikk en følelse av frykt og følte meg veldig ubeskyttet, om bare for noen minutter..
Har vel vært veldig apatisk og trist hele helgen.. Har noen venner som mistet sine kjære på øya og det er ubeskrivelig å tenke på alle som har blitt revet bort.
Var på rådhusplassen i går og kjente en strøm av kjærlighet og ydmykhet igjennom meg.. Det er vondt men samtidig mektig å se det engasjemanget igjennom Norge.
Måtte de hvile i fred <3
Har holdt meg til lavkarbo for det meste, men røyk på en bagel i går under rosesermonien.. Det skal jeg se igjennom fingrene på ;)
Har gått på en bitteliten smell og trenger litt motivasjon til å opprettholde kostholdet og humøret :)
Så trist det er å lese dette, Pernella. :klem:
Selv har jeg ingen nære eller bekjente som har gått bort, men jeg har likevell kjent på en følelse av avmakt, tomhet, uendelig tristhet og apati igjennom de timene som har gått siden fredag ettermiddag og til nå.
Så fint at du fikk være med på arrangementet i Oslo i går! Jeg gikk i fakkel- og rosetog i min bostedskommune og synes at det "hjalp" noe i forhold til følelse av å ikke kunne gjøre noe som helst annet enn å føle med og kjenne på den uendelig triste følelsen. Det var godt å gå i tog sammen alle de andre, det var godt å vise medmenneskelighet og medfølelse og det var godt å kunne vise dette ved å legge ned en rose.
At du kjente på det sterke som var i Oslo, forstår jeg godt. Jeg ble svært beveget av det jeg hørte og så på tv i går.
Jeg er stolt av å bo i dette landet. Her hvor det mest grusomme av alt møtes med kjærlighet. Det er stort.
Ok... så gikk du på en liten "smell" i går og spiste en bagel, men kjære du! Det betyr ingenting. Gjort er gjort og spist er spist. Jeg håper at det smakte deg! Straks man har spist noe en vet en ikke skulle ha spist, så får en jo nye sjanser. Du har bestemt deg, ikke sant? Du ønsker å leve på denne måten hvor kostholdet du skal er smakfullt og næringsrikt, men uten det usunne sukkeret og all stivelsen. Rist liv i motivasjonen for du har jo bestemt deg! Og du? En ting til; jeg synes du skal gjøre noe veldig fint for deg selv i dag. Et eller annet. En god dusj hvor en skrubb står på menyen - tid til egenpleie. Et varmt og godt karbad. En halvtime helt for deg selv hvor du hører på den musikken du er glad i. Gå deg en tur! Ikke vet jeg om noe som er så sorterende for tankene enn å ta på joggeskoene og bare gå i vei. Det du blir gitt er gratis oppklaring i tankene.
En aldri så liten pause i forhold til fokus har man heller ikke vondt av. Lytt til hva kroppen din sier. Hva hjertet ditt sier. Jeg er sikker på at du finner svarene.
Sender gode tanker din vei.
Måtte de hvile i fred <3
Huff det var leit å høre, hele denne saken er helt forferdelig og jeg klarer fortsatt ikke å forstå og fatte omfanget.
Takk Lindemor!!
Hei alle sammen.
Takk for mange koselige inlegg og oppmuntrene kommentarer <3
Har ikke klart å holde meg på lavkarbo i det heletatt, har enten vært kvalm og ikke klart å spise, eller kastet meg over alt mellom himmel og jord, samme med søvnen, er våken nå, fordi jeg sov i 24 timer, men før det har jeg omtrent ikke klart å sove. Er så ubegripelig trist, grusomt og hjerteskjærende!!! "kjenner" ingen som er involvert, men det er så fryktelig :(
Hei alle sammen.
Takk for mange koselige inlegg og oppmuntrene kommentarer <3
Har ikke klart å holde meg på lavkarbo i det heletatt, har enten vært kvalm og ikke klart å spise, eller kastet meg over alt mellom himmel og jord, samme med søvnen, er våken nå, fordi jeg sov i 24 timer, men før det har jeg omtrent ikke klart å sove. Er så ubegripelig trist, grusomt og hjerteskjærende!!! "kjenner" ingen som er involvert, men det er så fryktelig :(
Det er lov i denne situasjonen, jeg tror de fleste har falt ut eller mistet noe motivasjon. Kroppen min er også gått i en form for dvale funksjon. JEg spiser fortsatt lavkarbo, men det ser ikke ut til at kroppen min er enig fordi jeg har gått litt opp i vekt. Men men....
Hei alle sammen!
Vi var jo på dansefestival i helga, kanskje like greit så slapp vi å sitte hjemme og se på tv. Har likevel fått med oss veldig mye selvfølgelig. Helt forferdelig hva som skjedde, men helt fantastisk å se hva som har skjedd i ettertid!
I dag var jeg på vekta etter ei uke med lavkarbo og den viste 2,6 kilo NED!! Og jeg har ikke forsaket noe som helst! I helga var jo på dans og der ble det både vin og chips, og i går spiste vi vanlig pizza! Det ble jo MYE dansing da, så det hjalp vel litt :-) Skal prøve å komme i gang med litt trimming nå etterhvert, men akkurat nå har jeg ikke tid til det. Vi holder på å pusse opp loftet, i tillegg skal jeg klargjøre campingvogna for tur til helgen, + rydde huset! Men sitter ikke akkurat på rompa da!
Så flott Naxos70! Gratulerer! :D
Onsdag og veiedag!
Vekt i dag: 86,5 kilo. Det betyr at jeg har tapt 6,3 kilo siden start for 5 1/2 uke siden. Ned 600gram fra sist uke og jeg er godt fornøyd! Kunne vel kanskje ønske meg en noe radigere hastighet, men vet jo at det bare er tull.
MEN kroppen min har virkelig forandret seg. Jeg ser slankere ut enn hva et tap på noe over 6 kilo skulle tilsi! Virkelig!
I dag fikk jeg en bekreftelse på det. Var på besøk hos en god venninne som jeg ikke har sett siden før jeg startet opp med nytt kosthold og hun sa; I all verden!!! Sååå slank du har blitt!!! I alle dager! Hvor mye har du gått ned i vekt??? Det må da minst være over 10 kilo! :eek::D
Vel.... hehe. Jeg forsøker å ikke la vekt bli den største biten av denne omleggingen og valgte faktisk å late som om jeg ikke kjenner til nedgangen. Sa bare at det er nok noen kilo og at jeg merker det på klærne.
I dag hadde jeg på meg et skjørt som sitter trangt over hoftene og en tight topp. Jeg føler meg veldig fin! Magen min er jo omtrendt bortevekk! Utrolig faktisk....
Den er ikke helt borte da... men den er veldig fin blitt og absolutt ikke noe jeg føler jeg må skjule bak vide overdeler eller kjoler! Me like! :D
Jeg hadde fire av mine barn med meg på besøk og vi ble møtt med kanelboller da vi kom. Videre vanket det brownies og is, men også deilig salat og min venninne tok hensyn til mitt nye kosthold og la til rette for at jeg selv kunne velge hva jeg skulle ha i salaten. Hun er vakker. Jeg koste meg riktig så godt og kanelboller og annet kunne bare passere for meg! Jeg koste meg med noen jordbær og krem jeg og følte at jeg ikke på noen måte slet med det.
At venninnen etterhvert ble ganske interessert i hva dette kostholdet egentlig består av, er jo bare moro. ;)
Vel. Jeg startet dagen med en treningsrunde. Hoppet ut av sengen i de små timer og la ut på tur. Det ble 70 minutter med rask gange og noen styrkeøvelser og strekkeøvelser på trappen da jeg var kommet hjem. Før frokost. Jeg er full av energi! OG uendelig deilig å gjøre unna det meste av treningen på morgenen! Nå har jeg bare en økt med styrkeøvelser igjen før kvelden kommer. ;)
Ja... jeg føler meg bra. Synes at hodepinen litt oftere slipper taket også nå. Synes det er lett å drikke nok vann. Føler det er godt å trene. Kjenner overskudd. Koser meg med mat og vet at dette er riktig for meg. At kroppen endres, liker jeg godt. Jeg er på vei til å finne meg selv igjen.
Onsdag og veiedag!
Vekt i dag: 86,5 kilo. Det betyr at jeg har tapt 6,3 kilo siden start for 5 1/2 uke siden. Ned 600gram fra sist uke og jeg er godt fornøyd! Kunne vel kanskje ønske meg en noe radigere hastighet, men vet jo at det bare er tull.
MEN kroppen min har virkelig forandret seg. Jeg ser slankere ut enn hva et tap på noe over 6 kilo skulle tilsi! Virkelig!
I dag fikk jeg en bekreftelse på det. Var på besøk hos en god venninne som jeg ikke har sett siden før jeg startet opp med nytt kosthold og hun sa; I all verden!!! Sååå slank du har blitt!!! I alle dager! Hvor mye har du gått ned i vekt??? Det må da minst være over 10 kilo! :eek::D
Vel.... hehe. Jeg forsøker å ikke la vekt bli den største biten av denne omleggingen og valgte faktisk å late som om jeg ikke kjenner til nedgangen. Sa bare at det er nok noen kilo og at jeg merker det på klærne.
I dag hadde jeg på meg et skjørt som sitter trangt over hoftene og en tight topp. Jeg føler meg veldig fin! Magen min er jo omtrendt bortevekk! Utrolig faktisk....
Den er ikke helt borte da... men den er veldig fin blitt og absolutt ikke noe jeg føler jeg må skjule bak vide overdeler eller kjoler! Me like! :D
Jeg hadde fire av mine barn med meg på besøk og vi ble møtt med kanelboller da vi kom. Videre vanket det brownies og is, men også deilig salat og min venninne tok hensyn til mitt nye kosthold og la til rette for at jeg selv kunne velge hva jeg skulle ha i salaten. Hun er vakker. Jeg koste meg riktig så godt og kanelboller og annet kunne bare passere for meg! Jeg koste meg med noen jordbær og krem jeg og følte at jeg ikke på noen måte slet med det.
At venninnen etterhvert ble ganske interessert i hva dette kostholdet egentlig består av, er jo bare moro. ;)
Vel. Jeg startet dagen med en treningsrunde. Hoppet ut av sengen i de små timer og la ut på tur. Det ble 70 minutter med rask gange og noen styrkeøvelser og strekkeøvelser på trappen da jeg var kommet hjem. Før frokost. Jeg er full av energi! OG uendelig deilig å gjøre unna det meste av treningen på morgenen! Nå har jeg bare en økt med styrkeøvelser igjen før kvelden kommer. ;)
Ja... jeg føler meg bra. Synes at hodepinen litt oftere slipper taket også nå. Synes det er lett å drikke nok vann. Føler det er godt å trene. Kjenner overskudd. Koser meg med mat og vet at dette er riktig for meg. At kroppen endres, liker jeg godt. Jeg er på vei til å finne meg selv igjen.
WOW kjempe flink har du vært og så utrolig gøy å få det bekreftet av folk rundt deg!!! *klappe for*
600gram i uka er perfekt, selv om jeg er enig i tankegangen din om at det fint kunne gått fortere :p
6kg på 5 uker er jo utrolig bra!!!
Hei og god morgen alle sammen :)
Da er motivasjoen på topp igjen og jeg er klar til å ta fatt på helgen ;)
Har spist litt for lite, men kjemper (og vinner) for og ikke ta den ene pølsa etc på vei hjem.
Skal legge til litt turgåing nå, for å få kroppen i aktivitet igjen. Deilig å røre litt på seg etter en lang dag på jobb :)
Jeg må rose dere som har gått ned enda mer i vekt og som er så positive :)
Deilig å få på seg skjørt når som det er så varmt ;)
Jeg skal veie me igjen på onsdag og se om det har skjedd noe mer... ligger stille på 83 kg nå, så må komme meg i ketose så fort jeg kan ;)
Ha en strålende helg!
Pernella: Så bra at motivasjonen er på topp :)
Jeg har jo vært syk og har faktisk gått litt opp i vekt, nå er jeg på hytta og ingen muligheter til å veie meg. Det er kanskje like greit, jeg har veid meg nesten hver dag i det siste.
Nå prøver jeg å holde meg til lavkarbo, men jeg har spist 1 is og i dag har vi grilla og jeg har også spist litt sjokolade (men det er 70% sjokolade da...). Kan godt hende at det slår feil vei, men nå er jeg uansett frisk igjen og kan trene igjen til uka.
Jeg tror helgen på hytta nå hjelper både på motivasjonen, humøret og livsgleden etter alt som har skjedd.
Deilig med god motivasjon, Pernella! :D Håper du, og alle dere andre, har en best mulig helg! :)
Er du blitt frisk igjen, LadyLike? Jeg håper det! Ønsker deg riktig gode dager på hytta slik at du får påfyll av det gode nå.
Jeg spiser min mat og trimmer min trim, men det siste har det blitt litt lite av de siste dagene. Først innvilget jeg meg en treningsfri dag og etter det kom varmen. I morgen er pausen over for da SKAL jeg ut på en treningsrunde i morgentimene FØR dagen ellers krever meg. Så det så! :D
Vekta er en merkelig sak. Etter et fint tall sist veiedag, viste den mange hundre gram mer dagen etter for så å vise litt mindre den påfølgende dagen. I dag var det omtrendt som onsdag igjen. Jeg kan ikke relatere de svingende tall til noe som helst som lar seg lett forklare, men det samme skjedde sist uke og uken før der. Det skal kanskje bare være sånn. Da satser jeg på nedgang til neste offentlige veiedag - kommende onsdag! :D
Jeg har lest boken til Skalderman - hvorfor går jeg ikke ned i vekt - den siste dagen og det var igrunn ganske nyttig lesing. Jeg har nå bestilt meg et par av hans andre bøker for å lære enda mer. Leter jo stadig etter mer skolering! Nå innholder snart store deler av mitt bibiliotek bøker om LCHF og yoga! :D
God lørdag og helg til alle! :) Stå på!
Har vert på ferie til familien i noen dager nå, så fikk ikke veid meg på onsdagen, så får vente med det til neste.. håper og se litt nedgang, men trur nok jeg har gått litt opp (føles slik iallefall) :(
God helg til dere ALLE :D:D
Lindemor: Ja jeg er bedre igjen, takk for omtanken :)
Ellers har jeg kommet hjem fra 4 deilige dager på hytta som har gjort enormt mye for sjelen:D
Jeg har spist 1 is og 1 hvitløksbaguett (2 halve) og jeg håper håper håper det ikke har ødelagt for meg. Men det vet jeg ikke før i morgen:o
God morgen alle sammen!
Min morgen er fin, men vekta legger en saftig demper på stemningen. Jeg har gått opp 1 kg og er kjempe frustrert. Sjekket urinen min i går kveld og jeg har utslag på stiksen med andre ord så har jeg ikke gått ut av ketose selv etter noen få utskeielser.
Men alikevel så har jeg gått opp i vekt....
jeg tror årsaken er mer enn at jeg spiste 1 is og 1 baguett.
Hva tror dere om disse årsakene? :
Drukket for lite
Mye varme -Vann i kroppen?
Spist litt sjokolade (70% men det var med noe mouss inni og jeg tror den skada mer enn jeg tror)
Ikke fått trent på 1 uke
Ikke fått i meg udos choise eller andre vitaminer
mer klarer jeg ikke å finne, så jeg tenker at jeg prøver å gjøre alt dette bedre igjen nå og ber til høyre makter om at vekta går ned igjen fort.
Det er så frustrerende at kroppen min trives på denne vekta...jeg vil NED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:
God mandag, LadyLike!
Forstår godt din frustrasjon. Så lenge du har fått utslag så vet du altså med sikkerhet at du ikke er ute av ketose. Alikevell gjør kroppen litt som den vil. Årsaken kan jo være flere. Jeg er ingen "ekspert" på dette og jeg er temmelig frustrert på egne vegne også i forhold til en kropp som ikke gjør som jeg vil, men jeg tenker at det å stresse med hva om, hvis at, kanskje ditt og datt ihvertfall ikke hjelper hverken deg eller meg.
Har du en nøye oversikt over hva du har spist? Altså først inn i diett.no eller på annet vis vet nøyaktig hvor mye fett du har spist osv? Jeg tror jeg hadde begynt der. Fra i dag. Alle dine eventualiteter i forhold til forklaring kan jo være en forklaring i seg selv. I tillegg kan kroppen variere på et par kilo bare sånn plutselig også uten at det er åpenbart hvorfor.
Utfordringen denne uken får bli å gjøre endringer på alle punktene på din liste og samtidig følge nøye med på inntaket så det faktisk blir nok du får i deg.
Ny uke - nye muligheter. Jeg håper at du føler deg mindre frustrert ettersom dagene går inn i denne nye uken. Lykke, lykke til!
Hilser pent god mandag til dere andre også!
Jeg stiller meg i samme kø som LadyLike når det gjelder vektfrustrasjon. Jeg må nok bare innrømme at jeg kjenner på det og ikke skjønner så mye av det hele. Mener jeg har full kontroll på inntaket, er i ketose, spiser omlag 1500 til 1700 kcal og aldri mer enn 15-20 karbohydrater. Fordelingen er stort sett over 70% fett og omlag 2% karbohydrater. Resten blir da altså protein, men aldri mer enn 1gram pr kilo kroppsvekt. Såh... ja.. "i følge boka" skal det være riktig, men kroppen slipper ikke vekt i særlig grad.
Snikveide meg igjen i dag og nå stanset den på 100gram mindre enn sist veie dag på sist onsdag. I mellomtiden har den gått opp, ned, opp, ned osv osv... Hjelpes meg!!! 100gram i uka er mindre enn jeg har en indre forventning om tror jeg og derfor øker frustrasjonen.
Leser her på forumet til øynene blir såre og ser jo gjentatte ganger - slapp av. Ikke stress. La kroppen styre dette. Spis din mat og kos deg! På sikt kommer kiloene til å bli borte og jeg forsøker å si det samme til meg selv. Helt lett er det dog ikke.
Jeg har lest Skalderman sin bok - hvorfor går jeg ikke ned i vekt - og har tatt med meg noen tanker i forhold til egen situasjon. Gjentatte runder med opp og ned på vekta - jojo slanking. Jah.... sånn har det jo vært i åresvis. Kroppen bruker tid når den har måttet bedrevet rovdrift. I tillegg har jeg en diagnose - kroniske smerter - fibromyalgi. Vel. Det betyr altså at kroppen vil lege seg selv før den slipper vekt. JA! Jeg er bedre av smertene. Virkelig. I tillegg går jeg på lav dose Levaxin pga lavt stoffskifte. Vel.. enda en ting for kroppen å ordne opp i. Til slutt spiser jeg en bitteliten dose med antidepressiva for å få sove om natten. Dette relatert til Fibromyalgi. Uten den tabletten (som er svært lav i styrke), kommer jeg ikke i dyp søvn om natten. Noe som igjen er svært uheldig i forhold til hormonbalansen.
Vel. Det er mye å deale med for denne kroppen så kanskje forklaringen i mitt tilfelle ligger akkurat her.
Jeg har nå bestemt meg for å gjøre et skikkelig grep denne uken når det gjelder trening. Jeg har normalt unnagjort noen økter i uken og utfører strekke- og styrkeøvelser hver dag, men det har blitt lite den siste uken av kondisjonstreningen. Det skal jeg gjøre noe med denne uken og jeg har allerede startet med en økt nå på morgenen fastende.
Ingen forandring i maten, men trenigen skal endres. Så får jeg se hva denne kroppasjen sier. ;)
Målet for uken er:
*drikke minst 3 liter vann hver dag
*trene kondisjon 5-6 dager og gjøre styrke- og strekkeøvelser hver dag
*spise frokost lunsj og middag, eller lunsj, middag og kvelds
*ta 2 spiseskjeer cocosa hver dag
*spise minst 70% fett hver dag og minst mulig karbohydrater. Aldri mer protein enn kroppsvekt.
Dette blir spennende!!! :D
Takk Lindemor for hyggelige ord, jeg vil benytte anledningen til å gi deg en klem og si at jeg synes du er flink (selv om jeg forstår frustrasjonen din).
Som du skriver har kroppen din litt av hvert å jobbe med, jeg tror vi må lære oss å sette pris på det som faktisk SKJER og ikke bare det som IKKE skjer.
Fordi du sier jo selv at du faktisk har blitt bedre på mange områder og selv om vekta går sakte/står stille skjer NOE i kroppen. Jeg vet hvor forferdelig frustrerende det er, men jeg tror det er typisk at vi er flinke til å gi andre råd og en klapp på skulderen men glemmer oss selv.
Så, prøv å fortell deg selv at du er flink at kroppen jobber hardt og at du gjør alt riktig :) (så skal jeg prøve det samme).
Ang. det jeg har skrevet før: Ja, jeg har lagt inn det jeg spiser "til vanlig" på diett og det ser bra ut. 70% fett, 20% proteiner og resten karber. Jeg ligger ca på 20-30gram karber om dagen men jeg orker ikke å legge inn alt jeg spiser hele tiden. Jeg blir sprø av dette, minner meg alt for mye om kaloritelling.
Men jeg ser jo at hvis ingenting skjer på 2-3uker så burde jeg gjøre det. Men jeg tror og håper at jeg bare har vært slapp denne helgen og at kroppen fikk en liten reaksjon på dette. Det er faktisk typisk min kropp og krisemaksimere alt som skjer. (både hormonelt og på kroppen).
Jeg har jo også vært 20kg overvektig i snart 4 år, jeg ser jo at kroppen min har lett for å "hoppe tilbake" til sin vante vekt som er 90kg. Nå håppet den ikke SÅ langt, men den gikk 1 kg opp.
Nå får vi være flinke og være fornøyde med det vi har fått til og jeg liker lista di over mål du har!
:)
(ps: legg merke til hvor mye du faktisk har gått ned i vekt i forhold til meg, håper det hjelper litt på motivasjonen! 6kg er BRA!)
Tusen takk for gode ord, LadyLike. :klem:
Vi har en avtale. Jeg skal benytte de gode ord til meg selv og det må du også gjøre! Du er en klok dame. ;)
Da jeg startet opp på denne kostholdet så likte jeg tanken godt på at jeg ikke skulle telle kalorier, for det har jeg gjort så altfor mye i mitt liv. Vel... jeg har heller ikke lyst til å gjøre det, men jeg tror faktisk at på egne vegne så må jeg gjøre det alikevell. Ihvertfall på et vis. Jeg håper at du kan slippe unna og jeg tror du er veldig klok som gir seg selv noen uker nå før du tenker mer på den biten. Stå på!
Ja... skummelt er det at kroppen "husker" gammel vekt og ønsker å beholde, men på sikt vil den måtte slippe. Uansett. Da er det bare om å gjøre å holde ut og sørge for at en vinner kampen. Jeg heier på deg!
Tusen takk for gode ord, LadyLike. :klem:
Vi har en avtale. Jeg skal benytte de gode ord til meg selv og det må du også gjøre! Du er en klok dame. ;)
Da jeg startet opp på denne kostholdet så likte jeg tanken godt på at jeg ikke skulle telle kalorier, for det har jeg gjort så altfor mye i mitt liv. Vel... jeg har heller ikke lyst til å gjøre det, men jeg tror faktisk at på egne vegne så må jeg gjøre det alikevell. Ihvertfall på et vis. Jeg håper at du kan slippe unna og jeg tror du er veldig klok som gir seg selv noen uker nå før du tenker mer på den biten. Stå på!
Ja... skummelt er det at kroppen "husker" gammel vekt og ønsker å beholde, men på sikt vil den måtte slippe. Uansett. Da er det bare om å gjøre å holde ut og sørge for at en vinner kampen. Jeg heier på deg!
:blomster:
Jeg heier på oss begge!!!
Jeg skal prøve litt til før jeg begynner å telle, men hvis ingenting fungerer må jeg bare gjøre det. Men jeg håper og tror at mere VANN kan hjelpe.
Jeg må også huske å fortelle meg selv at jeg TRIVES faktisk med denne maten og levemåten så egentlig er det ingen slankekur. Men så blir jeg så opptatt av vekta okkesom...
God morgen, i dag er humøret bedre men vekta ligger fortsatt 1 kg over det jeg hadde forrige uke. Jeg får bare akseptere at kroppen min ikke er som mange andres og bare RASER ned i vekt. Jeg trenger vist mere tid....og jeg skal begynne å legge det jeg spiser på diett.no for å se hva jeg får i meg.
Kanskje jeg må enda lengre ned på karber? Eventuelt opp??
God morgen, i dag er humøret bedre men vekta ligger fortsatt 1 kg over det jeg hadde forrige uke. Jeg får bare akseptere at kroppen min ikke er som mange andres og bare RASER ned i vekt. Jeg trenger vist mere tid....og jeg skal begynne å legge det jeg spiser på diett.no for å se hva jeg får i meg.
Kanskje jeg må enda lengre ned på karber? Eventuelt opp??
God morgen! Herlig å lese at du er i godt humør! Det er jo ikke noe vits i å velge et annet alternativ når en er på en spennende vei! :)
Aksept er nok en god kilde til endring på sikt. Du er kjempeflink! Hurra!!!
Du har sikkert i likhet med meg lest endel her inne og jeg har ihvertfall kommet over mange tråder hvor problemstillingen dukker opp. I tillegg tror jeg med sikkerhet at det er mange flere som opplever en merkelig reaksjon på vekta ved denne kostholdsomleggingen for det er jo mye hyggeligere å fortelle "til hele verden" at en har gått ned fremfor det motsatte! ;)
En ting er jeg sikker på og det er at på sikt vil du få betalt. Alle sier; vær tolmodig!!! Så da sier jeg det også. Dessuten er jo tolmodighet en fin krem å smøre seg med. ;)
Svaret på de spørsmålene du stiller vil du få etterhvert som du lager deg en nøye oversikt over hva du faktisk spiser, eller kanskje ikke... og det fordi det ikke er logiske svar på alt hva denne kroppen foretar seg. Kjedelig, men det er jo litt sant....
Lag deg en riktig god tirsdag!
...jeg er jo helt håpløs som bedriver snikveiing i tide og utide. Må nok bare innse at det kommer jeg helt sikkert til å gjøre videre også. Så også i går kveld og da kom det et tall som gjorde at jeg la meg i sengen for natten med et smil om munnen, for jeg visste at jeg ville bli ekstra glad denne morgenen! :D
Mon tro om det var treningsøktene i går som gjorde susen? Aner ikke, men det er ikke sikkert jeg skal forstå dette heller. Nå gjorde vekta et lite hopp nedover og i morgen er det jo den riktige veiedagen. Spennende!!!
Jeg må bare fortelle en ting til og det er at jeg nå får på meg bukser som jeg slettes ikke har kunnet bruke på en lang stund. I morges, når jeg skulle kle meg for å komme meg avgårde til trening hos fysio, så grep jeg fatt i en hvit sommerbukse av lin som jeg tenkte dugde... hvis den passet... og.... :D. Tok en trang stroppetopp over i rødt og røde sko og svinset ut av døren... :D
Treningsøkt nr 1 er unnagjort. Den neste venter til kvelden. I timene i mellom skal jeg på svært så hyggelig venninnebesøk og jeg gleder meg! Blir spennende med matserveringen, men jeg faller ikke for noen søte fristelser for tiden så det skal uansett gå bra.
Deilige sommertirsdag! :D
...jeg er jo helt håpløs som bedriver snikveiing i tide og utide. Må nok bare innse at det kommer jeg helt sikkert til å gjøre videre også. Så også i går kveld og da kom det et tall som gjorde at jeg la meg i sengen for natten med et smil om munnen, for jeg visste at jeg ville bli ekstra glad denne morgenen! :D
Mon tro om det var treningsøktene i går som gjorde susen? Aner ikke, men det er ikke sikkert jeg skal forstå dette heller. Nå gjorde vekta et lite hopp nedover og i morgen er det jo den riktige veiedagen. Spennende!!!
Jeg må bare fortelle en ting til og det er at jeg nå får på meg bukser som jeg slettes ikke har kunnet bruke på en lang stund. I morges, når jeg skulle kle meg for å komme meg avgårde til trening hos fysio, så grep jeg fatt i en hvit sommerbukse av lin som jeg tenkte dugde... hvis den passet... og.... :D. Tok en trang stroppetopp over i rødt og røde sko og svinset ut av døren... :D
Treningsøkt nr 1 er unnagjort. Den neste venter til kvelden. I timene i mellom skal jeg på svært så hyggelig venninnebesøk og jeg gleder meg! Blir spennende med matserveringen, men jeg faller ikke for noen søte fristelser for tiden så det skal uansett gå bra.
Deilige sommertirsdag! :D
Så flink du er :) Det er så gøy når klær passer bedre eller klær som ikke har passet på en stund plutselig sitter som et skudd!!
Jeg trente også i går, 1 time styrke. I dag skal jeg trene Zumbaaa og det gjør så godt for sjelen! Fantastisk treningsmetode!
Takk for hyggelige ord, jeg tror jeg skal også være flink og IKKE veie meg før det er min faktiske veiedag. Men jeg vurderer å bytte veiedag til onsdag og ikke mandag. Føler at jeg alltid veier mer på mandager av en eller annen rar grunn :P
Ønsker deg en nydelig tirsdag, fantastisk sommervær ute!
Tusen takk for gode ønsker, LadyLike!
Kos deg med zumba! Jeg elsker også å danse zumba og kan knapt vente til timen på treningssenteret kommende torsdag. Nå i disse ferieavviklingstider så har det vært et redusert tilbud og det er det fremdeles, men den som stiller opp på denne ene timen denne uken er meg. :D
Jeg har den "skikkelige" veiedagen onsdag og det er bevisst. ;)
YES, i dag har jeg gått litt ned igjen. Det jeg har gjort de siste 2 dagene er følgende:
1. Drikke udos choise
2. Drikke VANN minst 2 liter bare på jobben
3. Få i meg mindre salt
4.Trene - Har trent styrke og zumba
Nå håååper jeg at ting går rette veien igjen, hvis ikke lurer jeg på om jeg skal prøve ketolyse (aka kun 15 gram karber om dagen). Men jeg synes det blir så begrensa med mat når jeg må helt ned til 15gram.
Håper dere har en strålende dag :) (rart hvordan humøret påvirkes av vekta, jeg har bestemt meg for at onsdag er den nye veiedagen min)
Onsdag og veiedag!
Sist onsdag: 86,5 kg
Denne onsdag: 85,5 kg
:D:D:D
Hurra!!! Er veldig godt fornøyd! Denne uken har vært merkelig i forhold til kropp og vekt. Etter sist veiing har vekten gått opp og ned, opp og ned for så å bli stående på et par hundre gram ned før den på mandag viste meg at noe skjedde. Ja, jeg sniiiikveier jo hele tiden. Tror jeg skal slutte å si at jeg ikke skal gjøre det, for jeg klarer ikke å la være. :o
I går morges stanset den på et par hundre gram mer enn i dag, men i dag var det dette tallet som lyste mot meg. Totalt vekttap er nå 7,3 kilo og min fartsstid er 6,5 uker.
Det skjer mye med kroppen i forhold til tap av centimeter. Det kan jeg se med det blotte øyet og jeg merker det defintivt godt på klærne. I tillegg høster jeg de fineste kommentarer av folk som ikke har sett meg på de siste ukene og i går ble det nevnt ord som; du må ha tapt mye vekt, og du og du så smal du har blitt!!!
Altså... jeg er fremdeles tung og overvektig, men det er noe rart det der med kropp og vekt og sånn, for jeg tør nesten vedde på at ingen hadde trodd at jeg faktisk veier 85 kilo... akkurat som om det betyr noe hva den vekta stanser på... hehe. ;)
Jaja. En nydelig dag i vente. Sender ønsker om en god dag utover landet! Carpe diem!
YES, i dag har jeg gått litt ned igjen. Det jeg har gjort de siste 2 dagene er følgende:
1. Drikke udos choise
2. Drikke VANN minst 2 liter bare på jobben
3. Få i meg mindre salt
4.Trene - Har trent styrke og zumba
Nå håååper jeg at ting går rette veien igjen, hvis ikke lurer jeg på om jeg skal prøve ketolyse (aka kun 15 gram karber om dagen). Men jeg synes det blir så begrensa med mat når jeg må helt ned til 15gram.
Håper dere har en strålende dag :) (rart hvordan humøret påvirkes av vekta, jeg har bestemt meg for at onsdag er den nye veiedagen min)
Såå bra! Hurra!!!:D
Jeg spiser ketogent og trives godt på det. Bortsett fra den plagsomt dårlige ånden (den er ille), så er det kun gevinst for meg å leve på så få karbohydrater. Jeg synes igrunn jeg spiser variert og greit også og føler ikke jeg savner noe.
Ha en riktig fin onsdag!
Såå bra! Hurra!!!:D
Jeg spiser ketogent og trives godt på det. Bortsett fra den plagsomt dårlige ånden (den er ille), så er det kun gevinst for meg å leve på så få karbohydrater. Jeg synes igrunn jeg spiser variert og greit også og føler ikke jeg savner noe.
Ha en riktig fin onsdag!
hmm så du lever på ca 15karber om dagen? Jeg får jo utslag på stiksen, så jeg er jo i ketose. Men kanskje jeg må ned til 15 karber om dagen for å få det virkelige vekttapet!
Kan jeg spørre hva du spiser til middag f.eks? Jeg føler at det er middagen som er "værst" selv om jeg ikke bruker ris, pasta eller poteter. Så gir grønnsaker som paprika, tomat ++ karber.
Jeg synes også det er vanskelig å finne ut av nøyaktig hvor mye jeg faktisk får i meg fra middagen. Jeg tror nemlig at jeg kun ligger på maks 20karber om dagen.... (men i følge diett ligger jeg på ca 27-30 fordi jeg ikke er helt sikker på hvor mye av hver ingridiens jeg får i meg via middagen. Altså selv om HELE middagen består av 400gram kjøttdeig, 2 boks tomater, 1 boks fløte, 100gram ost osv. så er det jo ikke det jeg får i meg når ejg spiser en porsjon).
Og WOW så flink du har vært Lindemor, vi har jo holdt på ca like lenge men dæven du går ned mye!!!! Flink jente :D
EDIT: Jeg ser nå på diett.no hva som gjør at jeg tipper over til 20-25 karber, det er creme fraiche med bringebær og valnøtter som jeg spiser til mellommåltid. Skal prøve å droppe det en periode og heller spise en bit brie eller lignende. Frokost på jobb kan jo også være noe annet enn creme fraich med bringebær :P
hmm så du lever på ca 15karber om dagen? Jeg får jo utslag på stiksen, så jeg er jo i ketose. Men kanskje jeg må ned til 15 karber om dagen for å få det virkelige vekttapet!
Kan jeg spørre hva du spiser til middag f.eks? Jeg føler at det er middagen som er "værst" selv om jeg ikke bruker ris, pasta eller poteter. Så gir grønnsaker som paprika, tomat ++ karber.
Jeg synes også det er vanskelig å finne ut av nøyaktig hvor mye jeg faktisk får i meg fra middagen. Jeg tror nemlig at jeg kun ligger på maks 20karber om dagen.... (men i følge diett ligger jeg på ca 27-30 fordi jeg ikke er helt sikker på hvor mye av hver ingridiens jeg får i meg via middagen. Altså selv om HELE middagen består av 400gram kjøttdeig, 2 boks tomater, 1 boks fløte, 100gram ost osv. så er det jo ikke det jeg får i meg når ejg spiser en porsjon).
Og WOW så flink du har vært Lindemor, vi har jo holdt på ca like lenge men dæven du går ned mye!!!! Flink jente :D
Jeg spiser litt ulikt antall karbohydrater pr dag. Aldri mer enn 20 og har ikke panikk om det faktisk ikke blir mer enn 3-4gram. Jeg tester med stix jevnlig og merker mer enn godt ellers at jeg er ketose.
Jeg følger ikke ketolysedietten slavisk, dette fordi jeg ikke har tilstrekkelig med kunnskap enda (jobber med saken), men tror alikvell at jeg er temmlig nær.
En helt vanlig middag, flere ganger i uken, er et stykke godt kjøtt (ikke magert), saus og da veldig gjerne bernaise, grønnsaksmos bestående av brokkoli og blomkål, smør og følte. I tillegg spiser jeg salat som består av grønn salat, bittelitt rød paprika, bittelittegranne sukkererter, som oftest et par cherry tomater og agurk.
Et par andre dager i uken spiser jeg fisk. Gjerne grillet laks med fiskesaus, grønnsaksmos (jeg har fått dilla på den mosen og bruker den til stort sett all middag) og agurksalat. Rømmedressing.
En annen middag blir gjerne kjøttdeig stekt og godt krydret. Puttet i ovenen med ost over så det smelter og det hele lagt på en grønnsalat og ellers med ingredienser som beskrevet under kjøttmiddagen.
Ellers kan jeg koke egg og ha kokte egg på toppen av en salat og ha en masse reker til. Over bruker jeg da majonesdressing.
Når det gjelder hvor mye jeg faktisk spiser, så veier jeg maten som oftest. Jeg gjør faktisk det. Har en liten vekt stående på kjøkkenbenken og klarer å få veiet uten at "hele verden" faktisk ser hva jeg gjør. I tillegg velger jeg ofte å gjøre klar min porsjon på egen tallerken før vi setter oss til bords.
Tusen takk for gode ord! Jeg sitter nå med min tekopp tilsatt cocosa og er ganske fornøyd og mett på egg og bacon. Jeg velger ofte det som dagens første måltid.
Jeg spiser litt ulikt antall karbohydrater pr dag. Aldri mer enn 20 og har ikke panikk om det faktisk ikke blir mer enn 3-4gram. Jeg tester med stix jevnlig og merker mer enn godt ellers at jeg er ketose.
Jeg følger ikke ketolysedietten slavisk, dette fordi jeg ikke har tilstrekkelig med kunnskap enda (jobber med saken), men tror alikvell at jeg er temmlig nær.
En helt vanlig middag, flere ganger i uken, er et stykke godt kjøtt (ikke magert), saus og da veldig gjerne bernaise, grønnsaksmos bestående av brokkoli og blomkål, smør og følte. I tillegg spiser jeg salat som består av grønn salat, bittelitt rød paprika, bittelittegranne sukkererter, som oftest et par cherry tomater og agurk.
Et par andre dager i uken spiser jeg fisk. Gjerne grillet laks med fiskesaus, grønnsaksmos (jeg har fått dilla på den mosen og bruker den til stort sett all middag) og agurksalat. Rømmedressing.
En annen middag blir gjerne kjøttdeig stekt og godt krydret. Puttet i ovenen med ost over så det smelter og det hele lagt på en grønnsalat og ellers med ingredienser som beskrevet under kjøttmiddagen.
Ellers kan jeg koke egg og ha kokte egg på toppen av en salat og ha en masse reker til. Over bruker jeg da majonesdressing.
Når det gjelder hvor mye jeg faktisk spiser, så veier jeg maten som oftest. Jeg gjør faktisk det. Har en liten vekt stående på kjøkkenbenken og klarer å få veiet uten at "hele verden" faktisk ser hva jeg gjør. I tillegg velger jeg ofte å gjøre klar min porsjon på egen tallerken før vi setter oss til bords.
Tusen takk for gode ord! Jeg sitter nå med min tekopp tilsatt cocosa og er ganske fornøyd og mett på egg og bacon. Jeg velger ofte det som dagens første måltid.
Men da spiser vi ganske lik middag faktisk, jeg har eventuelt litt mer grønnsaker i, men så får jeg jo ikke i meg særlig mye om gangen.
Frokost pleier å være creme fraish med bringebær, men jeg tror jeg skal droppe det fremover. Ellers er lunsj alltid en blandet salat m/ litt cottage cheese, litt brie, krydder, eggerøre eller kokt egg og kanskje noe kokt/røkt skinke.
Kanskje jeg ligger på rundt 20 likevel, men jeg kan ikke si jeg merker til noe dårlig ånde....
Heia jenter,
hvordan går det hos dere? Er motivasjonen på topp?
Jeg har i dag laget lavkarbobrix som jeg har funnet på LCHF bloggen (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/01/hexebergs-lavkarbobriks.html)
og jeg har laget egg og ostemuffins (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/egg-og-ostemuffins-med-sopp-og-timian.html)
Helt utrolig godt, mettende OG jeg kan ha det med som matpakke!!
Jeg spiste 3 slike lavkarbobriks med brie og blue castello + 1 muffins og det var maten jeg har spist siden kl 14 i dag. Middag hadde jeg ikke tid til fordi jeg måtte handle.
Jeg dro på ukeshandletur og svidde av litt over 2000kr på mat på 2 timer :D
Har sittet hele dagen på jobb og printet ut oppskrifter fra LCHF bloggen, helt fantastisk mye godt! (nei det er ikke så mye å gjøre på jobben 1.uka i august..:cool:)
Heia jenter,
hvordan går det hos dere? Er motivasjonen på topp?
Jeg har i dag laget lavkarbobrix som jeg har funnet på LCHF bloggen (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/01/hexebergs-lavkarbobriks.html)
og jeg har laget egg og ostemuffins (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/egg-og-ostemuffins-med-sopp-og-timian.html)
Helt utrolig godt, mettende OG jeg kan ha det med som matpakke!!
Jeg spiste 3 slike lavkarbobriks med brie og blue castello + 1 muffins og det var maten jeg har spist siden kl 14 i dag. Middag hadde jeg ikke tid til fordi jeg måtte handle.
Jeg dro på ukeshandletur og svidde av litt over 2000kr på mat på 2 timer :D
Har sittet hele dagen på jobb og printet ut oppskrifter fra LCHF bloggen, helt fantastisk mye godt! (nei det er ikke så mye å gjøre på jobben 1.uka i august..:cool:)
Hei hei :)
Skal innrømme at motivasjon ikke akkurat er på topp :( men siden jeg har mens denne uken så håper jeg det er den som er grunnen til at motivasjonen har dalt litt ned.. Håpe håpe den kommer tilbake for fult snart igjen..
Hihi, pengene går fort når man går i sin egen lille verden og handler ;) Lett og bruke masse penger på god mat, men jeg trøster meg med at det er MYE bedre enn å bruke masse penger på snop :p
Og hvordan går det med deg og motivasjonen? :)
Hei alle sammen. Jeg har vært litt fraværende de siste ukene. Ferien tok meg litt med sol og varme, og den ble byttet ut med tid på nettet.
Så moro å lese om alle dere flinke jenter. :)
Her går det opp og ned. Har ikke veid meg siden sist, men synes noen klær sitter litt løsere så noe skjer. Eksemen derimot er mye bedre og det er deilig :)
Det har blitt et par små sprekker med litt is og pizza, men ellers så synes jeg det har gått veldig bra. Bedre enn fryktet, men det går litt Pepsi Max, og det kan vel stoppe litt på vekten, men akkurat nå orker jeg ikke endre så mye på det. Det roer seg uansett når jeg begynner på jobb igjen.
Regner med å gå på en "smell" i morgen også for da er vi bedt på fest, og alkohol er vel ikke det beste når man vil gå ned i vekt.
I dag har jeg bestilt meg to suppetermoser til å ha på jobb. De var på 0,5 og 0,3 liter. Så kan jeg ha varm mat ferdig. Ikke alltid pausen blir så lang på jobb.
Ha en strålende helg alle sammen.
. Eksemen derimot er mye bedre og det er deilig :)
Så herlig! Det må være deilig å merke slike endringer. Glad på dine vegne! Kos deg i dag. Alkohol bremser på fettforbrenningen, men jeg leste noe om at hvis du passer på å spise fet mat før du drikker alkohol så miniserer du "skaden".
Ha en super lørdag!
Jeg var også på handletur i går. Over grensen. At hundretusenvis andre også var der la en demper på turen. Jeg tør nok innrømme at jeg blir kjempesliten av handlekåte nordmenn i kø i matvarebutikken!
Jeg bor kun en kort tur unna så egentlig var det heller dumt å ta den turen i går formiddag. Jeg visste det egentlig. Jaja. Jeg rasket til meg kjøtt og melkeprodukter og det var stort sett det som havnet i kurven.
Motivasjonen er det ikke noe galt med for mitt vedkommende. Jeg spiser min mat og jeg trimmer min trim. Blir endel gjentakelse i matveien, men det er greit. Jeg slipper å tenke, bare lage og spise. ;). Greit det i perioder.
Jeg er stort sett aldri sulten og ihvertfall veldig mett etter hvert måltid. Jeg merker også veldig godt at jeg blir fortere mett enn tidligere også. Forsyner meg med det jeg tror jeg skal spise, men klarer ikke alltid alt. Jeg føler at jeg har fått gode rutiner og savner ikke noe. Hvis det noe skulle ha vært noe så måtte det ha vært litt frukt, men det går greit. Senere kan jeg tillate meg litt frukt, så det skal gå bra.
Jeg merker at kroppen liker seg på dette kostholdet og det er nok min hovedmotivasjonsfaktor. I tillegg er det jo deilig å se at jeg krymper og at det skjer på en måte hvor jeg spiser meg god og mett på deilig mat. Det er en ny verden for en dame som har hatt kaloriregnskap som bestevenn.
Ganske mange dager i uken starter jeg nå med trening før frokost og kjenner at det er en litt artig erfaring. Kroppen bare jobber på og det tar igrunn aldri slutt! Svetten renner, hjertet jobber og alt er bare glede.
Liker denne kroppen min som nå bedriver fettforbrenning. :D
Hei! Jeg lurer på om det er for seint å slenge seg med her jeg? Må ned om lag tjue kilo jeg også, og er helt fersk i lavkarbogamet...
Hei! Jeg lurer på om det er for seint å slenge seg med her jeg? Må ned om lag tjue kilo jeg også, og er helt fersk i lavkarbogamet...
Klart du kan slenge deg med :)
Aldri for sent :) Velkommen, hyggelig og lykke til!!!
Takk og takk! Ser ut som om resultater er litt varierende i henhold til vekttap og sånn for dere her inne på tråden, men det at dere FØLER dere bedre osv ser ut til å gå igjen?
Kan nesten ikke vente med å komme i gang! I dag har jeg fått spist to veldig gode måltider som jeg vet jeg kunne bare drømt om å spise på lavkaloridiett i alle fall, hihi!
Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).
Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?
Takk og takk! Ser ut som om resultater er litt varierende i henhold til vekttap og sånn for dere her inne på tråden, men det at dere FØLER dere bedre osv ser ut til å gå igjen?
Kan nesten ikke vente med å komme i gang! I dag har jeg fått spist to veldig gode måltider som jeg vet jeg kunne bare drømt om å spise på lavkaloridiett i alle fall, hihi!
Kan jeg få spørre dere litt om hvor mye/ effektivt dere trener? Jeg sitter i bil nesten hele arbeidsdagene mine, men har heldigvis en hobby som bringer meg ut i frisk luft og noe aktivitet om ettermiddagene og kveldene. Men jeg savner å ha god kondisjon rett og slett. Har i perioder jogga en del, men må ned noen flere kilo før knærne mine tåler det så godt (ikke la barna deres begynne på håndball, godt råd..).
Går vekttap/ centimeterkrymp fortere når man trener, eller risikerer man at alt protein/ fettinntaket gir større muskelmasse, hehe?
Nå vet jeg ikke hva utgangspunktet ditt er, men hos meg har jeg merka mye på klærne selv om jeg har vært frustrert med vekta! Men hos meg gjør varme (vann i kroppen), hvor mye jeg drikker, at jeg spiser nok mat og ikke stresser for mye at jeg går mer ned i vekt/cm enn hvis jeg ikke følger rådene.
Ellers tar jeg 2 ss udos choise morgen og kveld, krom og magnesium + c-vitamin og jern(pga jernmangel).
Jeg trener Zumba 2 ganger i uka + styrke 2 ganger i uka(hvis jeg får det til, ellers 1 gang). Jeg trener kjernemuskelaturen fordi jeg har mye problemer med ryggen!
Jeg tror nok at jeg ikke merker så mye til vekttap fordi jeg trener, men for meg er det viktig at hele kroppen blir frisk og ikke bare vekta blir blid :D
Jeg lager så sykt mye god mat for tiden, har nyoppdaget matlagingsgleden og mannen min er SÅÅ fornøyd;) Krydderhylla mi er overfylt og skapet er fylt med annet godt!
Ellers har jeg som nevnt oppdaget LCHF-bloggen som en middags/lunsj/matkilde! Fantastisk gode oppskrifter og tips!!
(også anbefaler jeg deg å gå på iHerb å handle alle basisvarene, mye billigere og bra service + god kvalitet. Jeg ble jo fattig første gangen jeg kjøpte alt jeg trengte her på helsekosten:eek:. Si ifra hvis du vil prøve iHerb, så kan du få en kode av meg som gir deg 5$ i rabatt på første kjøpet)
Ellers har jeg som nevnt oppdaget LCHF-bloggen som en middags/lunsj/matkilde! Fantastisk gode oppskrifter og tips!!
Hvor? :D
Velkommen skal du være og masse lykke til! :)
Jeg trener hver dag. Dette fordi jeg har en kropp som kun vil være grei om jeg legger inn daglige økter. :(
Det går i kondisjonstrening 4-5 dager i uken (svært rask gange, zumba og sykling), yoga nesten hver dag, middels tung styrketrening på vibrasjonsmaskin 2 ganger i uken og lett stryketrening hver dag.
Det er jo en viss fare for at en får større muskelmasse, men heller det enn det motsatte tenker jeg. Den dagen jeg føler at kroppen har blitt grei å bo i igjen i forhold til størrelse vil det jo være mye lettere å vedlikeholde vekten når det finnes masser av muskler som hjelper til med god forbrenning! ;)
Hvor? :D
bare å google: LCHF bloggen så finner du det!:D
bare å google: LCHF bloggen så finner du det!:D
He he! Er det mulig??! Selvsagt! :D Tusen takk.
Kan jeg få lov til å rope ut et HURRA!!!? :D
Jeg tok frem en etterlengtet bukse fra skapet i dag. Dette etter å ha sniktittet på vekta og gransket meg selv litt i speilet i morges.. hehe.
Kunne buksa kanskje passe? Det til tross for at jeg var flere kilo lettere da den satt pent sist? Jeg tok sjansen. Tuslet til skapet og fant buksen frem. Det var nesten så jeg ikke turde ha øynene oppe når jeg trakk den på...over lårene... fikk jeg kneppet igjen også!!!? :eek:
YES!!!!:D
For en fantastisk følelse!!! Jeg måtte ta et par bilder og sende til kjæresten også for å dele gleden. Herlige søndag! I dag er det 8 uker siden jeg startet opp og for noen fine uker det har vært!
Jeg har lagt bilder i journalen min for de som eventuelt ble nysgjerrige nå. :stortsmil
Håper dere har hatt en fin helg så langt og at dagen er god!
Jeg tok frem en etterlengtet bukse fra skapet i dag. Dette etter å ha sniktittet på vekta og gransket meg selv litt i speilet i morges.. hehe.
Kunne buksa kanskje passe? Det til tross for at jeg var flere kilo lettere da den satt pent sist? Jeg tok sjansen. Tuslet til skapet og fant buksen frem. Det var nesten så jeg ikke turde ha øynene oppe når jeg trakk den på...over lårene... fikk jeg kneppet igjen også!!!? :eek:
For en fantastisk følelse!!! Jeg måtte ta et par bilder og sende til kjæresten også for å dele gleden. Herlige søndag! I dag er det 8 uker siden jeg startet opp og for noen fine uker det har vært!
Jeg har lagt bilder i journalen min for de som eventuelt ble nysgjerrige nå. :stortsmil
Så gøy :) Grattiss :heia:
Det hørtes herlig ut! Til stor inspirasjon for oss som nettopp har kommet i gang!!! :)
Jeg vet også at jeg har skapet fullt av fine klær som bare venter på meg.. :D
Så utrooolig gøy!!!!!! Gratulere og det føles fantastisk:D
(lekker rompe forresten :eek:)
jegviljegskaljegmå
07-08-11, 21:46
[quote=Lindemor;1175776]Kan jeg få lov til å rope ut et HURRA!!!? :D
hurra hurra for deg :)
jeg har måttet kjøpe meg belte..hihi veldig innspirerende :o hurra hurra :p
Tusen takk for gode ord, søte dere!
Lekker rumpe? Hehe... vel... eh.. takk! :D. Tenkte på det etter at jeg hadde lagt ut bildene, men får satse på at de går igjennom "sensuren"... hihi.
Da jeg startet opp tok jeg noen bilder av meg selv i helfigur foran speilet på badet. Jeg tenkte at disse bildene skulle jeg bruke som utgangspunkt og referanse på vei ned. I dag tok jeg nye bilder og det er stor forskjell på denne kroppen. Me like! :D
Jeg er ganske imponert over at kroppen min, til tross for kiloene, ser ut for å være lettere. Det merker jeg også på klærne. Fett gjør noe fint med kroppen! Det liker vi! :D
I dag ble min mat som følger:
Egg og bacon til frokost. 1ss cocosa
Kyllinglår og grønnsaksmos til middag.
En salig blanding av egg, reker og kokt skinke rørt med majones og creme fraiche til kvelds. 1ss cocosa.
I tillegg har jeg drukket 3,5 liter vann.
Fett, fett, fett. ;)
Hvordan ser deres matdager ut?
hurra hurra for deg :)
jeg har måttet kjøpe meg belte..hihi veldig innspirerende :o hurra hurra :p
Så moro! Belte er supert!!! You gooooo!!!! :heia:
Hvordan ser deres matdager ut?
Jeg syns du har vert kjempeflik jeg :D
Jeg føler jeg er sulten helt tiden fortiden (mulig det har noe med at jeg har mensen). Så idag har jeg spist:
Frokost: 2. hjemmelaget knekkebrød med smøreøst på + masse vann og en kopp kaffe med Cocosa.
Lunsj: En halv blomkål(rå) + masse vann.
Middag: Kjøttdeig med litt tacokrydder, rømme og fetaost + et glass pepsi max og litt vann.
Kvelds: Tunfisk i olje + masse majones + kaffe med Cocosa
Føler jeg spiser så ALT for masse iløpet av en dag.. men men!.
Jeg syns du har vert kjempeflik jeg :D
Jeg føler jeg er sulten helt tiden fortiden (mulig det har noe med at jeg har mensen). Så idag har jeg spist:
Frokost: 2. hjemmelaget knekkebrød med smøreøst på + masse vann og en kopp kaffe med Cocosa.
Lunsj: En halv blomkål(rå) + masse vann.
Middag: Kjøttdeig med litt tacokrydder, rømme og fetaost + et glass pepsi max og litt vann.
Kvelds: Tunfisk i olje + masse majones + kaffe med Cocosa
Føler jeg spiser så ALT for masse iløpet av en dag.. men men!.
...jeg er ikke så sikker på om dette er så masse... har du sjekket med diett.no?
Mensen tuller jo som oftest litt med oss, men endel av læren på dette kostholdet skal jo være å lære seg å spise når en er sulten og stoppe i tide. Da blir utfordringen å velge riktig mat når en først føler at en spiser "for mye", og det har du jo så absolutt gjort!!!
Du får nok betalt. ;)
...jeg er ikke så sikker på om dette er så masse... har du sjekket med diett.no?
Mensen tuller jo som oftest litt med oss, men endel av læren på dette kostholdet skal jo være å lære seg å spise når en er sulten og stoppe i tide. Da blir utfordringen å velge riktig mat når en først føler at en spiser "for mye", og det har du jo så absolutt gjort!!!
Du får nok betalt. ;)
Jeg har ikke sjekket for dagen idag, men sjekket tidliger og da ligger jeg på ca.15karber så jeg er jo innenfor :) Ikke sikkert det er for mye, men føler jeg er sulten hele tiden liksom.. hehe :p
Håper det blir bedre når jeg begynner på skole, for da får jeg noe annet å tenke på enn mat.. haha :p Faren med å gå hjemme hver dag..
Håper jeg ser betalingen etterhvert ja ;)
Så moro! Gratulerer. :)
Jeg har ikke sjekket for dagen idag, men sjekket tidliger og da ligger jeg på ca.15karber så jeg er jo innenfor :) Ikke sikkert det er for mye, men føler jeg er sulten hele tiden liksom.. hehe :p
Håper det blir bedre når jeg begynner på skole, for da får jeg noe annet å tenke på enn mat.. haha :p Faren med å gå hjemme hver dag..
Håper jeg ser betalingen etterhvert ja ;)
Synes ikke du spiser så mye, og ganske lite fett?
Gratulere til dere som merker forskjell, bra jobba! Jeg lagde gerds ostekake i helgen, og hae nok forspist meg litt... Huff. Godt jeg hae flyttet veiedagen til onsdag;):cool:
Synes ikke du spiser så mye, og ganske lite fett?
Tja, jeg syns det meste jeg spiser "svømmer" i fett jeg ;) Steker alltid maten i masser av oljer eller smørr. Spiser en god del Seter rømme og tar minst 2-3ss Cocosa om dagen. Så vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få i meg mere fett? :)
Spiser også endel fløte i mat.
Tja, jeg syns det meste jeg spiser "svømmer" i fett jeg ;) Steker alltid maten i masser av oljer eller smørr. Spiser en god del Seter rømme og tar minst 2-3ss Cocosa om dagen. Så vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få i meg mere fett? :)
Spiser også endel fløte i mat.
Sorry, da leste jeg ikke godt nok :) trener du? Det kan jo gjøre sulten!
Sorry, da leste jeg ikke godt nok :) trener du? Det kan jo gjøre sulten!
Det går bra ja :)
Tja, jeg trener ikke annet enn når jeg går med hundene i skogen og slikt (vert litt lite av det de siste dagene, siden vi har vert på ferie på lande, og der har de sprunget fritt) :)
Jeg føler jeg er sulten helt tiden fortiden (mulig det har noe med at jeg har mensen).
Her og. I dag har jeg vært helt gal etter noe å putte i munnen. Aner ikke hvor mye jeg har spist, men jeg klarte i alle fall å la være å spise de nystekte bollene ungene kjøpte i dag... *klapper meg selv på skuldra*:o
Til onsdag har jeg bedt lunchgjester, men jeg aner ikke hva jeg skal servere. Har litt lyst på suppe, og lurer på om noen av dere har en favorittsuppe? Ertesuppe er vel "forbudt" ?
Her og. I dag har jeg vært helt gal etter noe å putte i munnen. Aner ikke hvor mye jeg har spist, men jeg klarte i alle fall å la være å spise de nystekte bollene ungene kjøpte i dag... *klapper meg selv på skuldra*:o
Til onsdag har jeg bedt lunchgjester, men jeg aner ikke hva jeg skal servere. Har litt lyst på suppe, og lurer på om noen av dere har en favorittsuppe? Ertesuppe er vel "forbudt" ?
Ja, det er ikke enkelt og være "sulten hele tiden" :o
Håper det går over etterhvert.. Man kan jo håpe iallefall!.
Flink du er som greide og stå unna de nystekte bollene :D
Hmm, jeg har ikke peiling på noe supper jeg, men kjøttsuppe må vell gå ant? Der du putter oppi de lovlige grønnsakene? :)
Hei hei!
Vet jeg har vært her lite, men må bare dele med noen at jeg er under 100 kg nå! 99.5 ;) Men ikke nok med det, str L/44 passet på H&M!!! I vanlig avdeling, ikke BIB :D Var til og med noe som passet i M/42! Holdt på å grine av glede i prøverommet. Ble så glad at jeg hoppet opp og ned, og da hørte jeg min mor le utenfor. Hadde glemt at føttene synes nederst ;-D Snille mammaen min kjøpte mange klær til meg <3 For har senket målet litt. Hvis 44 sitter ledig, og jeg kan bruke en del 42, så skal jeg være fornøyd. Kan ikke tenke meg at jeg blir noe mindre enn det..
Er likevel grusomt å tenke på at jeg har brukt like mye på en mnd på nye klær, som jeg bruker på u-landsstøtte på et år. Her feirer jeg vektnedgang og nye klær, mens barn dør av kulde og sult...:(
Hadde det ikke vært for det, og at det er så mange som sitter helt tomme etter å ha begravet sine kjære etter 22.07... Så hadde jeg vel stått å hoppet av glede fortsatt
Gratulerer så mye Insyga! Må være en deilig følelse å ha kvittet seg med 100-tallet! Glad på dine vegne og jeg ble glad da jeg leste innlegget ditt i forhold til din beskrivelse av egen glede. Hurra! :D
Ja, det er mange som har det vanskelig der ute, men om vi skal la den tanken få styre hele vårt liv så blir det ganske så tungt å leve. Jeg er tilhenger av å ha flere tanker i hode samtidig og lage seg gode øyeblikk. Det nytter bare ikke at vi "gir opp hele verden" fordi verdensbilde er som det er.
Lykke til videre!
Flinke jenta som styrte unna bollene! Kan det være at du trenger en skikkelig spisedag når du føler som du gjør? Altså valg av mat skal jo være korrekt, men at du skal innta litt større mengde? Velge fett til frokost osv osv. Da kommer jo metthetsfølelsen og med den fornøydhetsfølelsen og det hele blir kanskje litt lettere?
Jeg har ingen favorittsuppe. Velger sjelden suppe, men en blomkålsuppe må jo være et godt valg? Ha skinke i og bruke fløte osv osv... Kanskje det kan være noe?
Stå på videre!
Flinke jenta som styrte unna bollene! Kan det være at du trenger en skikkelig spisedag når du føler som du gjør? Altså valg av mat skal jo være korrekt, men at du skal innta litt større mengde? Velge fett til frokost osv osv. Da kommer jo metthetsfølelsen og med den fornøydhetsfølelsen og det hele blir kanskje litt lettere?
Jeg har ingen favorittsuppe. Velger sjelden suppe, men en blomkålsuppe må jo være et godt valg? Ha skinke i og bruke fløte osv osv... Kanskje det kan være noe?
Stå på videre!
til blomkålsuppe, laget med fløte og kanskje en dæsj creme fraish/rømme når du serverer den hadde jeg servert med stekt bacon istedenfor skinke! det er godt!!!!
Hei hei!
Vet jeg har vært her lite, men må bare dele med noen at jeg er under 100 kg nå! 99.5 ;) Men ikke nok med det, str L/44 passet på H&M!!! I vanlig avdeling, ikke BIB :D Var til og med noe som passet i M/42! Holdt på å grine av glede i prøverommet. Ble så glad at jeg hoppet opp og ned, og da hørte jeg min mor le utenfor. Hadde glemt at føttene synes nederst ;-D Snille mammaen min kjøpte mange klær til meg <3 For har senket målet litt. Hvis 44 sitter ledig, og jeg kan bruke en del 42, så skal jeg være fornøyd. Kan ikke tenke meg at jeg blir noe mindre enn det..
Er likevel grusomt å tenke på at jeg har brukt like mye på en mnd på nye klær, som jeg bruker på u-landsstøtte på et år. Her feirer jeg vektnedgang og nye klær, mens barn dør av kulde og sult...:(
Hadde det ikke vært for det, og at det er så mange som sitter helt tomme etter å ha begravet sine kjære etter 22.07... Så hadde jeg vel stått å hoppet av glede fortsatt
wow så flink du har vært, også er det helt fantastisk å lese om den gleden du sprer i det du skriver :)
Det må være lov å føle glede, selv om andre sørger og barn i afrika har det fælt. hvis vi slutter å ha det fint, så gjør det ikke verden til et bedre sted uansett. Jeg tror ikke vi gjør noen en tjeneste ved å ikke glede oss over våre "små" ting i livet!!
Jeg var også innom en butikk i dag, og fikk faktisk på meg en kjole i str. 42. prøvde i 44 av ren vane, men den var rett og slett alt for stor!!!! wiii
til blomkålsuppe, laget med fløte og kanskje en dæsj creme fraish/rømme når du serverer den hadde jeg servert med stekt bacon istedenfor skinke! det er godt!!!!
Klart det skal være bacon! Hva tenkte jeg på? hehe. ;)
Klart det skal være bacon! Hva tenkte jeg på? hehe. ;)
nei ikke vet jeg, hehe men kanskje skinke er godt også? :p
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.