arnakristin
18-07-11, 22:47
Blir avhengig av mat (http://www.dagbladet.no/2011/07/18/nyheter/matavhengig/forskning/tvangsmessig_konsum/17356832/)
Noen mennesker kan bli avhengige av mat, omtrent på samme måte som andre blir avhengige av narkotika og alkohol. Det viser nye forskningsresultater fra Canada.
"I denne undersøkelsen byttet forskerne ordet rusmiddel med ordet mat. Deretter fikk de ei gruppe fete menn og damer til å svare."
Tro om svaren hadde blitt anderledes om de hadde spurt normalvektige eller tynne??
hørte en lege på dr oz si at det var sukker og fett sammen som fikk oss til å klikke og spise for mye
hørte en lege på dr oz si at det var sukker og fett sammen som fikk oss til å klikke og spise for mye
Også kjent som junkfood.
Selvfølgelig er jeg avhenging av mat. Spiser jeg ikke så dauer jeg jo :p
Selvfølgelig er jeg avhenging av mat. Spiser jeg ikke så dauer jeg jo :p
:lol:
Jeg hadde likt å se at de faktisk omtalte sukkeret som det avhengighetsskapende, og ikke mat generelt...
:)
:lol:
Jeg hadde likt å se at de faktisk omtalte sukkeret som det avhengighetsskapende, og ikke mat generelt...
:)sukker og fett i kombinasjon.
Ja, det er skrekkelig med alle disse avhengighetene. Selv sliter jeg med vann-avhengighet...
-
sukker og fett i kombinasjon.
Nei, det er ikke det som er problemet. Sukker trenger slett ikke følge av fett for å skape avhengighet. Det klarer sukkeret utmerket helt alene.
-
Nei, det er ikke det som er problemet. Sukker trenger slett ikke følge av fett for å skape avhengighet. Det klarer sukkeret utmerket helt alene.
-Joda, men det er gjort forsøk med rotter/mus der de fikk fett og sukker hver for seg, de var ville etter sukkeret men helt gale etter fett og sukker i kombinasjon.
Ja, vi er ernærings-narkomane, det er bare å innrømme...;)