View Full Version : Synsforstyrrelser

Newstart
12-08-11, 17:59
Leste en plass at noen fikk synsforstyrrelser når de var i ketose. Noen av dere som har opplevd det?

Bæret
12-08-11, 18:16
Nei.

(To år og 4 mnd i ketose så langt)

MissPivotal
12-08-11, 19:19
Jeg har opplevd flimring, "prikker" foran øynene og at jeg ikke ser noenting i noen sekunder, ja. Skjer innimellom, når jeg endrer stilling radikalt. Feks fra stående til liggende, eller hva som helst annet. Håper det går over!

smgj
12-08-11, 21:56
Jeg har opplevd flimring, "prikker" foran øynene og at jeg ikke ser noenting i noen sekunder, ja. Skjer innimellom, når jeg endrer stilling radikalt. Feks fra stående til liggende, eller hva som helst annet. Håper det går over!
Blodtrykksfall. Har jeg også til tider.

Yrla
12-08-11, 22:32
Leste en plass at noen fikk synsforstyrrelser når de var i ketose. Noen av dere som har opplevd det?
Hvordan er det for deg? Har du det nå?

MissPivotal
12-08-11, 22:40
Blodtrykksfall. Har jeg også til tider.

Hmm! Vet du hva gjør at vi får det? Og hva kan man gjøre for å motvirke det? Er det farlig?

Oi! Det ble mange spm på en gang :P Sorry! :rodme:

Kitt
12-08-11, 22:47
Hmm! Vet du hva gjør at vi får det? Og hva kan man gjøre for å motvirke det? Er det farlig?

Oi! Det ble mange spm på en gang :P Sorry! :rodme:
Det heter hydrostatisk blodtrykksfall og kommer av at den dingsen i øret som regulerer BT i forhold til kroppsstillling ikke er kjapp nok når du endrer stilling/reiser deg etc. Det eneste som kan være farlig er om man faktisk ramler og slår seg!;)
Jeg lærte meg som ung å holdepusten/trekke inn magemusklene når jeg reiste meg opp. Dette er nå en vane og fungerer som bare det!:D

Kitt
12-08-11, 22:51
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=894146&highlight=synsforstyrrelser#post894146)står det vel litt om synsforstyrrelser blant annet!

mysil
13-08-11, 11:51
Jeg har slitt med synsforstyrrelser i mange år, hos meg er det et forvarsel på migrene.