View Full Version : Får ikke tak i kokosmel

madisa
15-08-11, 20:04
Noen som har noen gode tips, hvor jeg kan få tak i det ? De er utsolgt fra leverandør, så helsekosten får det ikke inn på en stund.

Jeg hadde så lyst til å lage noen gode muffins.
Har noen lagd gode muffins uten. = Blir jeg takknemlig for oppskrift.

Jeg er forøvrig gått over på Lindeberg, så jeg er ikke så streng med karbene.

Jabba
15-08-11, 20:09
iHerb! Får du sendt med DHL har du innen et par dager!

www.iherb.com (http://www.iherb.com)

Falco
15-08-11, 20:29
Du får det også på www.lavkarbo-torget.no

BenteR
15-08-11, 20:50
Jeg bestilte i dag fra www.kinsarvik.no

Nerthus
15-08-11, 21:51
Noen som har noen gode tips, hvor jeg kan få tak i det ? De er utsolgt fra leverandør, så helsekosten får det ikke inn på en stund.

De har hatt i Hønefoss, hva med en telefon eller to og kjøre en liten tur? :)

MarianneSB
15-08-11, 21:56
Jeg kjøpte kokosmel i dag på en innvandrerbutikk.

Hette
15-08-11, 22:06
Ehm, eg kjøper kokosmelk i dagligvarebutikk.... er ikkje det vanlig?? :o
Kjøper mi på Spar... :)

drizella
15-08-11, 22:26

Kinsarvik har også utsalg på Sandvika Storsenter. Jeg så de hadde det der i helgen i hvert fall. Det er jo ikke så langt fra Drammen:)

Janeymaleney
15-08-11, 22:28
Ehm, eg kjøper kokosmelk i dagligvarebutikk.... er ikkje det vanlig?? :o
Kjøper mi på Spar... :)

Jo det er vanlig. Men hun skal ha kokosmel ;)

Imp
15-08-11, 22:28
Sjekket utenlandsk butikk? De hadde i Drammen! Den butikken som ligger på andre siden av elven, i nærheten av Dags marked. Der hadde de soyamel også. Finn den raden med alt melet, der lå kokosmel og soyamel helt nederst til høyre.

Dangerous Nan McGrew
16-08-11, 12:10
http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-Organic-Coconut-Flour-Gluten-Free-16-oz-1-lb-453-g/10965?at=0&rcode=VEV355

Mandelmel kan kjøpes på iHerb.com. De sender fra USA, men de er raske, og akkurat nå har de også fri frakt :) Jeg bestiller masse ting derfra mye billigere enn på helsekosten i Norge. Bestiller du via den linken jeg la ved så får du også 5$ i rabatt :D

marjusen
16-08-11, 12:28
http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-Organic-Coconut-Flour-Gluten-Free-16-oz-1-lb-453-g/10965?at=0&rcode=VEV355

Mandelmel kan kjøpes på iHerb.com. De sender fra USA, men de er raske, og akkurat nå har de også fri frakt :) Jeg bestiller masse ting derfra mye billigere enn på helsekosten i Norge. Bestiller du via den linken jeg la ved så får du også 5$ i rabatt :D

Fri frakt over 40 dollar, og det blir da over 200 så da kommer moms imtilegg pluss gebyr. Er nok billigere og handle under og heller betale 4 dollar i frakt

macadamia79
16-08-11, 12:56
kjøp kokos-masse på butikken til sånn 8kr for 250g og så kverner du det bare... funker supert :) (Jeg bruker kjøkkenmaskin og lar det kverne en 5 min tid)

Dangerous Nan McGrew
16-08-11, 17:51
Fri frakt over 40 dollar, og det blir da over 200 så da kommer moms imtilegg pluss gebyr. Er nok billigere og handle under og heller betale 4 dollar i frakt

Det har du helt rett i :D

madisa
16-08-11, 19:25
Tusen takk alle sammen. Jeg skal jammen bestille noe fra Iherb. Så veldig bra ut :)

Fikk faktisk tak i Kokosmel i dag ! Jippi :D Har laget lapper, som ble veldig gode.

Noen tips på andre gode oppskrifter med kokosmel?

Hette
16-08-11, 19:44
Jo det er vanlig. Men hun skal ha kokosmel ;)

:D :D :D
Herregud! Må vist sjekke synet! hehe!

Dangerous Nan McGrew
17-08-11, 08:59
Tusen takk alle sammen. Jeg skal jammen bestille noe fra Iherb. Så veldig bra ut :)

Fikk faktisk tak i Kokosmel i dag ! Jippi :D Har laget lapper, som ble veldig gode.

Noen tips på andre gode oppskrifter med kokosmel?

Disse muffinsene er kjempegode: http://linn-sin-verden.blogspot.com/2011/01/verdens-beste-vaniljemuffins.html

Tips: jeg blandet røren og la alt i en langpanne med epler rullet i sukrin og kanel. Ble en kjempegod eplekake! Steketiden som står i muffinsoppskriften må forlenges noe ;)