Cyan
18-08-11, 18:35
Jeg har eksperimentert på kjøkkenet og resultatet ble svært vellykket :)
3 ss smør
2 middels store egg
4 ss kremfløte
2 ss espresso eller sterk kaffe
15 dråper vaniljeessens
5 ss (grov)malte mandler eller andre nøtter
4 ss kokosmasse
2 ss bakekakao
2 ss sukrin
2 ss splenda
Smelt smøret i en skål/bolle. Tilsett egg, fløte, espresso og vaniljeessens og rør godt sammen. Rør inn mandler, kokos og kakao til en glatt, tjukk røre. Rør inn det søtningsstoffet du foretrekker (du trenger altså ikke å bruke sukrin og splenda) og smak på røren til den er søt nok.
Fordel røren i 9 små muffinsformer og stek på 175 grader varmluft i ca 12 minutter. Bruk en strikkepinne e.l. for å sjekke når de er ferdige.
Obs: Jeg bruker måleskje (1 ss = 15 ml)
Jeg brukte doble papirformer og muffinsene satt seg litt fast i disse. Jeg vil tro at silikonformer vil være bedre å bruke.
3 ss smør
2 middels store egg
4 ss kremfløte
2 ss espresso eller sterk kaffe
15 dråper vaniljeessens
5 ss (grov)malte mandler eller andre nøtter
4 ss kokosmasse
2 ss bakekakao
2 ss sukrin
2 ss splenda
Smelt smøret i en skål/bolle. Tilsett egg, fløte, espresso og vaniljeessens og rør godt sammen. Rør inn mandler, kokos og kakao til en glatt, tjukk røre. Rør inn det søtningsstoffet du foretrekker (du trenger altså ikke å bruke sukrin og splenda) og smak på røren til den er søt nok.
Fordel røren i 9 små muffinsformer og stek på 175 grader varmluft i ca 12 minutter. Bruk en strikkepinne e.l. for å sjekke når de er ferdige.
Obs: Jeg bruker måleskje (1 ss = 15 ml)
Jeg brukte doble papirformer og muffinsene satt seg litt fast i disse. Jeg vil tro at silikonformer vil være bedre å bruke.