Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Moccamuffins med kokos

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 18:35   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Moccamuffins med kokos

Jeg har eksperimentert på kjøkkenet og resultatet ble svært vellykket

3 ss smør
2 middels store egg
4 ss kremfløte
2 ss espresso eller sterk kaffe
15 dråper vaniljeessens
5 ss (grov)malte mandler eller andre nøtter
4 ss kokosmasse
2 ss bakekakao
2 ss sukrin
2 ss splenda

Smelt smøret i en skål/bolle. Tilsett egg, fløte, espresso og vaniljeessens og rør godt sammen. Rør inn mandler, kokos og kakao til en glatt, tjukk røre. Rør inn det søtningsstoffet du foretrekker (du trenger altså ikke å bruke sukrin og splenda) og smak på røren til den er søt nok.

Fordel røren i 9 små muffinsformer og stek på 175 grader varmluft i ca 12 minutter. Bruk en strikkepinne e.l. for å sjekke når de er ferdige.

Obs: Jeg bruker måleskje (1 ss = 15 ml)

Jeg brukte doble papirformer og muffinsene satt seg litt fast i disse. Jeg vil tro at silikonformer vil være bedre å bruke.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:09   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Moccamuffins med kokos

Åh, disse høres himmelske ut! Herved abonnert på denne

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:22   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Moccamuffins med kokos

Disse står i ovnen NÅ! Forresten så har Jernia (Ringnes Park, i alle fall) tilbud på små silikonformer - jeg fikk 16 stk for 70 kr. Valgte seff råååsa former.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:05   #4
dollie76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 19
dollie76 er på en erverdig vei

Sv: Moccamuffins med kokos

Dette så skikkelig DIGG ut, har lyst til å prøve! --men hvor mye f.eks canderel el. natreen(dråper) kombineres med sukrin (har ikke splenda)? -for BARE sukrin som søtning er ikke godt..

dollie76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lav-karbo med vekt på naturlige ingredienser Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:17   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Moccamuffins med kokos

Jeg brukte 3 ss sukrinmelis og 5-6 dråper stevia english toffee - men vet ingenting om andre søtningsmidler.

Nå er forresten en moccamuffin fortært - det var fantastisk godt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 18:05   #6
dollie76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 19
dollie76 er på en erverdig vei

Sv: Moccamuffins med kokos

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg brukte 3 ss sukrinmelis og 5-6 dråper stevia english toffee - men vet ingenting om andre søtningsmidler.

Hvordan er det lurt å tenke om man "smaker til" deigen, da? Søtere enn man vil ha eller mindre søt enn man vil ha? (altså, blir de søtere el mindre søte av stekinga?)

dollie76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lav-karbo med vekt på naturlige ingredienser Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 21:57   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Moccamuffins med kokos

De smaker faktisk best når de er kalde. Jeg lot noen stå i kjøleskapet over natta, og de var mye bedre og saftigere enn i går

Angående søtning: De smaker nok litt mindre søtt når de er varme, men mer søtt igjen når de er kalde Må nok bare prøve seg frem der. Når det gjelder mengder står det jo på pakningene hvor mange dråper som tilsvarer så og så mye sukker. Sukrin og splenda har et 1-1 forhold til sukker, altså 1 ss sukrin/splenda = 1 ss sukker.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 22:08   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Moccamuffins med kokos

Åh!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 23:48   #9
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Moccamuffins med kokos

Høres ut som disse må prøves i morgen. Det burde kanskje hjelpe å smøre formene litt?

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 19:16   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Moccamuffins med kokos

Barna mine reagerer på kaffesmak i sjokoladekake - tror det går å bytte kaffen med f.eks. kremfløte? Eller blir de for "bleke" da, tror du?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 19:48   #11
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Moccamuffins med kokos

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Åh, disse høres himmelske ut! Herved abonnert på denne

sign denne

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 07:27   #12
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Moccamuffins med kokos

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Barna mine reagerer på kaffesmak i sjokoladekake - tror det går å bytte kaffen med f.eks. kremfløte? Eller blir de for "bleke" da, tror du?

Jeg ville bare ha droppet kaffen uten å erstatte med fløte, og heller hatt litt mindre nøtter i om det blir for tykt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 08:57   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Moccamuffins med kokos

Spiste fire av disse med stor apetitt i går. Greit nok at muffinsene ble temmelig små, men altså... de er altfor gode, jeg vet ikke om jeg TØR å lage dem igjen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos? wilmay Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 20-01-10 21:20
Kokos LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 23-03-09 16:54
Kokos JenJen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 28-03-08 17:28
Kokos? indi Lavkarbo generelt 4 02-01-08 21:52
Kokos? pusi South Beach 2 24-04-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no