View Full Version : Natreen i teen, er det fyfy?

index
15-09-11, 12:29
Jeg liker å ha en 5-6 Natreen søtemiddel tabletter i tekoppen min (grønn te), sånn et par ganger om dagen. Er dette uheldig med tanke på blodsukkeret? Hva kan eventuelt brukes i stedet? Er Sukrin et bedre alternativ?

Yrla
15-09-11, 12:46
Ikke fy fy. Påvirker ikke blodsukkeret. Sukrin er sunnere, og kan også brukes.

Lullen
15-09-11, 13:02
Jeg bruker Natren noen ganger, men nå har jeg fått tak i Agave-sirup i Sverige og det smaker fortreffelig :) Trenger bare bittelitt :)
Sukrin syns jeg har en heselig smak, uansett hvor lite jeg har i...
http://www.bioalaune.com/user/sunnybio/produits-alimentaires-sunny-bio-2.jpg

Yrla
15-09-11, 16:37
Er det ikke en del karbo i den sirupen,da? Jeg håper tagatose kommer i butikken i sukettform snart,jeg.Veldig dyr i frakt i en nettbutikk je fant.

GrønnPepper
15-09-11, 19:50
Oi, 5-6 tabletter? Jeg synes det er i overkant søtt om jeg slumper til å få to istedenfor en..

Yrla
15-09-11, 22:14
Oi, 5-6 tabletter? Jeg synes det er i overkant søtt om jeg slumper til å få to istedenfor en..Jeg bruker også fem, i fem dl.

HenrikBooe
15-09-11, 22:25
Jeg bruker stevia, som også funker ganske godt :)

index
15-09-11, 22:53
Oi, 5-6 tabletter? Jeg synes det er i overkant søtt om jeg slumper til å få to istedenfor en..

Næh, det er ikke så mye futt i dem egentlig. Så jeg synes det bør være såpass. Dessuten så er det jo uten kalorier, så hvorfor ikke nye en søt te?

Lullen
16-09-11, 08:40
Er det ikke en del karbo i den sirupen,da? Jeg håper tagatose kommer i butikken i sukettform snart,jeg.Veldig dyr i frakt i en nettbutikk je fant.
Jo, men jeg bruker veldig lite. Trenger ikke så mye søtt i teen. Bruker den ikke til matlaging.
Hvis jeg bruker Natreen bruker jeg 2 tabl i en stor kopp te (ca 3 dl)