View Full Version : Bønner, linser, erter

Alenka
05-10-11, 19:18
er lov til å spise disse produktene:confused:

bønner , linser, erter:rolleyes:

Gerd
05-10-11, 19:23
Ikke på ketogent kosthol som atkins, Ketolyse....

Fedon tillater slike ting :ja:

TrillTrall
05-10-11, 22:55

bønner , linser, erter:rolleyes:

Det bestemmer du jo selv. :) Jeg skal i grunnen bare holde vekten og spiser enkelt og greit karboredusert, ligger vanligvis på ca. 40-70 g kh i døgnet og da kan jeg godt spise ca. 50 g / 1/2 dl kikerter. Det er kjempegodt! Vanlige erter spiser jeg også litt av, linser også, men mest kikerter.

arnakristin
06-10-11, 00:01
Hei,
Her skorter det tydligvis på kunnskap om lavkarbo så jeg anbefaler at du tar deg en tur innom nybegynnertråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970) og at du tar deg en tur på biblioteket og låner deg ei bok eller to om temaet.

Yrla
06-10-11, 01:01

bønner , linser, erter:rolleyes: Ja det er lov, men du må vite at de inneholder en del karbohydrater så mengden må tilpasses den mengden du vil tillate deg. Om grensen er på 72 g karbohydrater slik jeg har grensen kan du spise litt. På ketolyse blir det ikke plass til de viktige grønnsakene om du velger det. Se på diett.no hvor mye det er i det du vil spise og se om du må justere mengde eller matvare. Det er forskjell på karbohydratinnholdet på de forskjellige belgfrukter.