View Full Version : klarer ikke komme opp i mer enn 13 karbo, ille?


jenta26
16-10-11, 08:02
hei alle sammen, jeg spiser mye kyllingvinger om dagen, røkt laks, egg, tomater, agurk, asparges, kantareller, men kommer meg ikke opp i mer enn 13 karbo om dagen, er det skikkelig ille?
er så mye som skjer i livet mitt nå så føler jeg så å si må presse i meg mat for å holde meg oppegående.

gjerne kom med innspill

nellie
16-10-11, 08:15
13 er ikke så værst:) av og til blir det mindre og av og til blir det mer. Ikke no stress:)

jenta26
16-10-11, 08:22
det var godt å høre:) spiser jo tomater, agurk, asparges, sopp så jeg føler jeg får i meg egentlig mye grønnsaker

Imse
16-10-11, 09:52
Hva med litt paprika og blomkål og brokkoli? Jeg tenker at det verste som kan skje er vitaminmangel. Og noe sier meg at du godt kunne spise litt mere grønt, hva tror du? Bare litt mere.. en snei paprika fyller hele dagsbehovet for c vitamin.

Agurk er jo mest vann...

jenta26
16-10-11, 10:12
har paprika i kjøleskapet så kan jo ta litt av det da, så får jeg kjøpe meg blomkål i morgen, takk for råd:)

Imse
16-10-11, 10:28
Blomkålen kan du enten lage mos av, eller hva med å rive den til ris? Blomkålris er godt til alle gryteretter. Gryte av kylling, kokosmelk, paprika, purre og krydret med curry paste og karri servert med blomkålris er fantastisk!