View Full Version : Hjelp ..!


LindaN
25-10-11, 20:27
Hmmm... har akkurat prøvd en sticks for første gang og tenkte at det egentlig bare ville bekrefte at jeg var i ketose og gjorde alt riktig. Og så fikk jeg ikke utslag...! Hva er det jeg gjør feil, hva er årsaken til dette...??

Kan fortelle at jeg har holdt på i 5 uker, gått ned 4,9 kg. Skal ned MYE mer, veier pr i dag 107,8 kg og er 167 cm høy. Jeg legger stadig inn maten jeg spiser på diett.no og som regel ligger jeg bra mtp fordelingen 5-20-75. Jeg forsøker å ligge på ca 20 g karbo om dagen, for eksempel har jeg i dag spist 17 g karbo, og med "perfekt" fordeling.

Noen som har noen teorier om hvorfor det ikke slo ut eller hva jeg kan gjøre for å komme i ketose? Takknemlig for svar! :)

Nerthus
25-10-11, 20:30
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092) er en genial tråd som kanskje kan gi deg noen svar. :)

Personlig ville jeg kastet hele stix-boksen, da den uansett ikke vil være avgjørende for om du går ned i vekt eller ikke, men heller stresse deg når du ikke får utslag. Stixen kan være gammel/dårlig også...

Carisma
25-10-11, 20:31
Målte du to timer etter dagens siste måltid?

Dietta
25-10-11, 20:32
Det kan være så enkelt som at du har drukket mye, og derfor er ketonene i urinen utvannet. Slapp av og fortsett som før - for vekta går nedover. Ikke heng deg opp i om du har fått utslag på ketostixen eller ikke :) Du er på rett vei.

LindaN
25-10-11, 20:34
Har lest Nille sin tråd tidligere, mange gode tips der. Kanskje det er som hun sier at noen vises det bare ikke på...? Kanskje prøve en gang til i morgen og sjekke igjen? Eller kanskje bare droppe det og fokusere på vekttapet og alle de andre positive forandringene som jeg merker?

Jepp, 2 timer og 10 min etter siste måltid. :)

Håper jeg gjør det riktig da, selv om jeg ikke fikk utslag! :)

Charlott
25-10-11, 20:36
Enig med Nerthus, kast sticksene og slipp det stressmomentet.

(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". :) )

LindaN
25-10-11, 20:36
Takk for raske svar og oppmuntring, det hjalp! Kjente jeg et øyeblikk fikk litt panikk her, men har roet meg nå... hehe... :o

LindaN
25-10-11, 20:37
(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". :) )[/quote]
Det er jammen sant, det tenkte jeg ikke på. Takk for tipset! :)

Charlott
25-10-11, 20:39
(veldig greit å skrive en overskrift som forteller hva innlegget dreier seg om, håpløst å finne igjen innlegg som bare starter med "Hjelp!". :) )
Det er jammen sant, det tenkte jeg ikke på. Takk for tipset! :)[/QUOTE]

Om det er fler som søker etter svar på samme spørsmål, vil det også være en kjempefordel om de skjønner at dette dreier seg om sticks og utslag :)

fudge
28-10-11, 10:16
Jeg hadde ikke utslag på stixen de dagene jeg hadde mensen, selv om jeg spiste det jeg vanligvis spiste. Mener å ha lest at det er ganske vanlig. Kanskje det kan være hormonelle forandringer i kroppen som gjorde at du ikke får utslag?

Dietta
28-10-11, 10:17
Vet ikke hva det skyldes, men det er helt vanlig her i gården ;)