View Full Version : Hvilken ost?

Marella77
02-12-11, 16:52
Jeg lurer på om noen vet hvilken ost man bruker på burgere og kyllingfileter... som smelter godt i panna om man bruker lokk...

:)

(Jeg leter spesielt etter osten de bruker på kyllingburgeren på fridays... Husker aldri å spørre...)

Dietta
02-12-11, 17:02
Hva de bruker på Fridays aner jeg ikke, men tror kanskje du tenker på cheddar :)
Den er ganske vanlig på burgere. Den orange typen er bedre enn den gule/hvite

Marella77
02-12-11, 17:07
Hva de bruker på Fridays aner jeg ikke, men tror kanskje du tenker på cheddar :)
Den er ganske vanlig på burgere. Den orange typen er bedre enn den gule/hvite

Mener du cheddar i skiver? Jeg kjøpte en cheddarost her tidligere, som var en hard klump i pose... Den var ikke god...

Sanney
02-12-11, 17:18
den som er hard er best revet. på pizza, i bakverk, sauser, gratenger etc. og unngå den fra cathedral som the står mature på med mindre du er glad i råsterk ost.... norsk cheddar er mye mildere.

Dietta
02-12-11, 17:29
Mener du cheddar i skiver? Jeg kjøpte en cheddarost her tidligere, som var en hard klump i pose... Den var ikke god...
Yepp, cheddar i skiver :D
Den harde klumpen i pose er god å raspe opp og ha i blomkål/brokkolimos

Marella77
02-12-11, 19:18
den som er hard er best revet. på pizza, i bakverk, sauser, gratenger etc. og unngå den fra cathedral som the står mature på med mindre du er glad i råsterk ost.... norsk cheddar er mye mildere.

tror det var den jeg har prøvd ;) Finner ikke andre i butikken jeg...

Carisma
02-12-11, 19:43
Hamburgerost er en spesiell type smelteost. Den som ligner mest er taffelost med tomat.... Finnes en lang tråd om det her inne et sted.

Edit: her er den http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10357

marjusen
02-12-11, 20:14
Cheddar er konge nam nam

Dietta
02-12-11, 20:19
Hamburgerost er en spesiell type smelteost. Den som ligner mest er taffelost med tomat.... Finnes en lang tråd om det her inne et sted.

Edit: her er den http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10357

Taffelost med tomat er kjempedigg. Jeg bruker den til osteknekkis. Når osten er for liten til at jeg greier å skjære mer av den, brekker jeg resten opp i omeletten. Nyyyydelig........... :D

Marella77
05-12-11, 20:53
Tusen takk for tips ;)

Ennah79
05-12-11, 21:35
TGIF bruker mye swiss-cheese i USA vet jeg hvert fall:)

Marella77
05-12-11, 21:42
TGIF bruker mye swiss-cheese i USA vet jeg hvert fall:)

får man kjøpt det her i norge da? Tror TGIF har samme meny all over....

Nerthus
05-12-11, 22:18
Tine har kommet med smørbar cheddar... og den er sykt god!!! Coop mega lokalt her har ihvertfall fått den inn :)

Marella77
07-12-11, 19:15
Tine har kommet med smørbar cheddar... og den er sykt god!!! Coop mega lokalt her har ihvertfall fått den inn :)

Har sett etter denne... Men finner den ikke. Jeg får finne en coop mega da ;)

Sanney
07-12-11, 19:30
coop og rimi/ica har den i sortimentet. her i byen har bare rimi osten, prix har den ikke, og de har kun cheddaren og ikke de andre to typene. kiwi og meny har ikke serien i sortimentet i det hele tatt.

Marella77
30-12-11, 20:22
coop og rimi/ica har den i sortimentet. her i byen har bare rimi osten, prix har den ikke, og de har kun cheddaren og ikke de andre to typene. kiwi og meny har ikke serien i sortimentet i det hele tatt.

Jeg var på coop i dag, men glemte å se etter den... Men har fått veldig sansen for Tines Norsk Cheddarost! nam ;)