View Full Version : Ny Giv 2012, blir DU med?

Sider : [1] 2

Kanutten
25-12-11, 16:53
Da begynner vi! 2012 er året for endring og ny giv! I 2012 skal vil klare nå de mål vi har satt oss. Og vi skal hjelp hverandre til å gjennomføre det. Ok?

Charlott
25-12-11, 17:00
Jeg er med! :D

Kanutten
25-12-11, 17:03
Jeg er med! :D

Bra! Jeg skal måle, veie meg 1. jan. Og deretter hver uke.

Charlott
25-12-11, 17:13
Bra! Jeg skal måle, veie meg 1. jan. Og deretter hver uke.
Det blir jeg med på!

Har bare spist lchf uten å følge særlig med på vekt eller fordeling.
Dèt skal jeg forandre på i 2012. Vil ned 8-10 kg til, men først og fremst spist mest optimalt med tanke på helse og ytelse. Motivasjon i massevis til å være mer strukturert igjen :D
Veiedag på fredager for meg, tenker jeg...

TomleTone
25-12-11, 20:23
Jeg er med.
Vil komme meg ned min 10 kg, som sitter godt igjen etter to fødsler.
Er ny i lavkarboverden, men stortrives på kostholdet.

Dilly
25-12-11, 20:29
Jeg blir gjerne med :)
Har planer om å gå ned ca 5 kg til, men det kommer sikkert til å ta lang tid.

Kanutten
25-12-11, 20:50
Jeg blir gjerne med :)
Har planer om å gå ned ca 5 kg til, men det kommer sikkert til å ta lang tid.

Jeg har planer om å gå ned 5 kg til 15 mars. :ja: Vi skal klare det, vettu!

ToreH
25-12-11, 21:02
Pr nå har jeg nådd mitt foreløpige vektmål, fått masse nye klær, skal løpe maraton på 3t15min i 2012 og ellers bli i super form. jeg hater jo å tape konkurranser, skal iallefall ikke bli sist (har aldri vært sist, men bare tanken gjør meg syk...)

Jo, jeg skal ned ca 2 kg til, fra 69 til 67kg. Bør være oppnåelig innen mai/juni det med det treningsregimet jeg er inne i nå. Skal også ta laktattest hos Løplabbet og skal da ikke si noe om at jeg er på lavkarbo. Skal vise de at man kan løpe maraton sub 3t15min og ha gode laktatverdier også på lavkarbo! :)

Kanutten
25-12-11, 21:11
Pr nå har jeg nådd mitt foreløpige vektmål, fått masse nye klær, skal løpe maraton på 3t15min i 2012 og ellers bli i super form. jeg hater jo å tape konkurranser, skal iallefall ikke bli sist (har aldri vært sist, men bare tanken gjør meg syk...)

Jo, jeg skal ned ca 2 kg til, fra 69 til 67kg. Bør være oppnåelig innen mai/juni det med det treningsregimet jeg er inne i nå. Skal også ta laktattest hos Løplabbet og skal da ikke si noe om at jeg er på lavkarbo. Skal vise de at man kan løpe maraton sub 3t15min og ha gode laktatverdier også på lavkarbo! :)

Jiihaa! Tror jeg har sett for mange spagettiwestern i det siste, men du fikser biffen!

ToreH
25-12-11, 21:14
Jiihaa! Tror jeg har sett for mange spagettiwestern i det siste, men du fikser biffen!

Clintern er kongen over spaghettiwesterns. men dere blåser vel snart vekk der nede? Var i Bodø for et par uker siden og fy flate som det blåser der?? Er jo konstant vind der jo....
Er oppvokst ved kysten jeg, og fant ut at jeg IKKE savnet vinden akkurat. Men, dere har noen fine restauranter med god mat der nede. Spiste på Big Horn Steak house i ei sidegate, bra mat, elendig service, greie priser.

ToreH
25-12-11, 21:15
Oi, snakk om å spore av tråden din da gitt! Sorry, skal slutte :)

VSB
25-12-11, 21:28
Jeg er med. Skal ned til 70/72kg. 2-6kg igjen, alt etter hvilken måling man skal stole på. Ønkser/håper å holde vekta sånn nogenlunde gjennom julen.

Kanutten
25-12-11, 21:30
Clintern er kongen over spaghettiwesterns. men dere blåser vel snart vekk der nede? Var i Bodø for et par uker siden og fy flate som det blåser der?? Er jo konstant vind der jo....
Er oppvokst ved kysten jeg, og fant ut at jeg IKKE savnet vinden akkurat. Men, dere har noen fine restauranter med god mat der nede. Spiste på Big Horn Steak house i ei sidegate, bra mat, elendig service, greie priser.

Blåser ikke værre enn at jeg kan "spøtt i motvind" Tvii!!! Uvær er alltid overdrevet.... sukk.

Big horn har god mat! Prøv 3. etasje neste gang!!

Clintern er bra ja :ja: Jeg tror vi har alt av filmer med og av ham. Hans ledsagende Ennio Morricone (http://www.youtube.com/watch?v=1hYV-JSjpyU&feature=related) er fabelaktig!!

Kanutten
25-12-11, 21:36
Oi, snakk om å spore av tråden din da gitt! Sorry, skal slutte :)

Liker avsporing jeg!

Dette er en av de filmene jeg liker... :love: Duck you sucker (http://www.youtube.com/watch?v=THn36Mwmv7U)!!

Nomade
25-12-11, 21:37
Hei
Jeg også vil gjerne å bli med!!!
har vært i ketose siden 27.11.11 og har gått ned ca kg.
Håper 2012 året kan bringe mer vekt tap, pr idag er på 100kg og vil ned til 80kg i førsteomgang. jeg har tro på gruppe terapier.
Godt nyttår till alle dere

Dilly
25-12-11, 21:37
Jeg har planer om å gå ned 5 kg til 15 mars. :ja: Vi skal klare det, vettu!

Det hadde vært fantastisk :)
15. mars er en fin tid for dette, jeg ønsker deg lykke til og skal prøve å henge med.

Kanutten
25-12-11, 21:38
Det er godt med alle som er med!!

Mange er best! :heia:

Lava
26-12-11, 01:44
:ja: er med!

Antoinette6
26-12-11, 02:00
Er også med ! Greier jeg 2,5 kilo til 15. mars skal jeg være mer enn glad !

Here we go ! :heia:

Rin
26-12-11, 07:34
Jeg er også med! Normalvekt i 2012! :D

Carisma
26-12-11, 09:53
Jeg er definitivt med!
Målet mitt er ganske hårete, mine kroppslige utfordringer tatt i betraktning, men jeg skal altså ned 15 kg innen første mai. (fra hva jeg veier 1. Jan) sånn, da er det sagt høyt! Med tanke på at jeg går ned ca 200g i månenden i snitt kan jo det bli interessant... :rolleyes:

Dietta
26-12-11, 10:36
Slenger meg med her jeg også. Vil gå ned så fort som kroppen vil, og har ikke tenkt å skeie ut eller falle av lasset. Junior skal konfirmeres 3. juni, så håpet er å se ut som folk innen den tid. (Tror dessverre jeg kan glemme bunaden, for kroppen vil ikke ned like fort som jeg vil.... :mad:).
Er forøvrig med på "Kast badevekta-kampanjen" til Nerhus, så her er målingene gjort i forhold til gamle klær.... he, he, he.

LibraGirl
26-12-11, 11:42
Jeg er med :) Tror ikke jula har tatt hardt på kroppen, men det vil vises
når man skal på vekta etter nyttårs aften :D

Lilleslem
26-12-11, 12:28
Henger meg på! Har hatt pause fra nedgang en periode. Vil ned 4 kg. til påske. Så da blir det en fet vinter ;9

Dilly
26-12-11, 13:00
Har vi en felles startveiing til uka?

Kanutten
26-12-11, 13:08

Jeg skal veie meg på søndag 1. jan. Deretter hver fredag.

teleslynga
26-12-11, 15:00
Jeg er med og gleder meg allerede! Har begynt nedtrappinga av karboene i dag, sitter her og gumler på kald ribbe...

Kanutten
26-12-11, 16:05
Jeg er med og gleder meg allerede! Har begynt nedtrappinga av karboene i dag, sitter her og gumler på kald ribbe...

Jeg har også begynt nedtrappinga. Har lagd lavkarbobrød og ryddet en egen skuffe i frysern. :ja:

Jeg har ikke spist noe søtt i jula, ei heller potetgull eller lignende. Jeg har spist kun nøtter og littepitt potet så jeg tror ikke det blir den store overgangen sånn egentlig. MEN jeg skal innføre trim og mer grønnsaker.

Begynner i kveld med ei eiegod blomkålsuppe! :sikle:

Lindemor
26-12-11, 16:16
Jeg vil gjerne være med! Kan være godt med litt ekstra heiahjelp og å være heiahjelper! :)

Jeg startet opp med omlegging av kostholdet i slutten av juni 2011 og har tatt knekken på ca 18 kilo. Siden mai 2011 er det 20 kilo som er borte. Jeg tror jeg er omlag 5-6 kilo unna målvekten min. Ihvertfall er det det målet jeg har satt meg, men jeg er ikke sikker på om kroppen min vil helt ned dit. Dette fordi det har gått fryktelig tregt nedover de siste 3 kiloene og jeg antar at det er nettopp fordi kroppen egentlig er ganske fornøyd, eller noe sånn.

Jeg har trent mye igjennom dette halvåret og vet jeg har fått noe muskler som jeg ikke ante fantes. Jeg ønsker å fortsette å trene mye og jeg trives så godt med lavkarbokosthold at jeg ikke er i nærheten av å vippe over mot høykarbo.

Jeg ønsker meg noen kilo til ned og skal gjør alt jeg kan for å klare det. Målet mitt er å se 6-tallet først på vekta før vi skriver juni 2012.

Lykke til alle sammen! :heia:

Kanutten
26-12-11, 16:20
Min plan for dagene utpå nyåret blir

frokost: lavkarboskiver/fiberrik med kokt egg, smør og majones. Kjapt og godt.
lunsj: salat eller suppe ala sykehussuppen; dvs med hodekål, grønn paprika, chili, sellerirot/stang, løk hvitløk, tomater, brokkoli og litt rester av pinnekjøttet. Jeg er gørrlei gryteretter. I allefall pr NUHH!
middag: det samme som resten spiser bare med brokkolien min i stedet for poteter.
kvelds: salat eller suppe... Lager såpass mye at det blir til lunsj dagen etter. Eller rett og slett ost.

Jeg har sjelden behov for mellommåltider. Hvis tilfelle så blir det nøtter. Fortrinnsvis paranøtter eller valnøtter.

Jeg drikker i utgangspunktet lite brus, men er glad i Bris. Kommer til å fortsette med det. :ja: Te og vann. Sambo er så glad for at jeg har begynt å like øl igjen så jeg bevilger meg nok en flaske eller to av hjemmelaget øl i helgene. Rødvin er jeg gørrlei... :o Jeg ble faktisk anbefalt av ene legen å drikket et glass rødvin eller to hver kveld da jeg var som puskest i fjor vinter. Av hvilken grunn han anbefalte dette vet jeg ikke, men jeg ble altså bra lei rødvin og det kommer til å bli lenge før jeg drikker det igjen. :p

HVIS jeg skal kalle noe for utskjeielser så må det være at jeg ikke begrenser meg på ost!! :sikle:

Nomade
26-12-11, 17:22
Jeg har lest 3 bøker om lavkarbo. Men likevel finner ikke svar på alt jeg lurer på på bøker f.eks står ikke nye om hvor mye fett mann skal spise er forsatt usikker der enda. Jeg er med på Ny giv 2012 og håper at dere kan hjelp meg på vei til en ny kroppen.
Takk til dere alle på forhånd
MVH Metin

Kanutten
26-12-11, 18:00
Jeg har lest 3 bøker om lavkarbo. Men likevel finner ikke svar på alt jeg lurer på på bøker f.eks står ikke nye om hvor mye fett mann skal spise er forsatt usikker der enda. Jeg er med på Ny giv 2012 og håper at dere kan hjelp meg på vei til en ny kroppen.
Takk til dere alle på forhånd
MVH Metin

Der finnes mange kloke hoder her inne som kan svare deg angående det med fett, men noen sier at så lenge du ikke spiser mer enn 72 gram karber så kan du faktisk spise ganske så store mengder med fett. Jeg vet jeg ikke klarer få NOK fett i meg og spiser derfor cocosa i tillegg. Pluss nøtter da.

LibraGirl
26-12-11, 19:03
Jeg er med :)

index
26-12-11, 23:51
Jeg har klart 14 kg siden august, så da klarer jeg vel noen flere før sommeren? Blir med jeg, om jeg klarer de siste 8 kg i løpet av 2012 så hadde der vært flott. Forsettet for 2012 blir å begynne å trene, så langt har jeg nøyd meg med å spise rett for å ta av. Men med et par ukentlige besøk på treningssenteret så kan jeg kanskje komme i litt bedre form også:D.

Restart
27-12-11, 00:21
Jeg vil også gjerne bli med her, for i 2012 skal noen brikker på plass..

Drømmen er å gå ned 8-10 kg i løpet av 2012, og etter å ha prøvet og feilet en stund må jeg jo tro at det har gitt verdifull erfaring som gjør at jeg kan jobbe riktig mot målet nå.

Lykke til alle sammen!

Tidl. medlem
27-12-11, 02:17
Jeg er med!

Kanutten
27-12-11, 15:59
:love: Snilleste sambo sier at jeg skal få 500 kr for hver kilo jeg klarer gå ned før 15 mars!! For de pengene skal jeg kunne gå amok i klesforretninger i Dublin. :love:

Lindemor
27-12-11, 16:27
:love: Snilleste sambo sier at jeg skal få 500 kr for hver kilo jeg klarer gå ned før 15 mars!! For de pengene skal jeg kunne gå amok i klesforretninger i Dublin. :love:

Oiii! Det må jeg si! Et bedre bidrag til motivasjon er vel vanskelig å finne! :D

ToreH
27-12-11, 16:30

Hahaha, nice! Blir vel ikke bedre motivasjon enn det kanskje? Lykke til, står du på blir du en rik kvinne...hehe

Kanutten
27-12-11, 17:58
Hahaha, nice! Blir vel ikke bedre motivasjon enn det kanskje? Lykke til, står du på blir du en rik kvinne...hehe

:snurt: Og hva antydet du med det? At jeg er feit? :lol:

Kanutten
27-12-11, 18:00
Oiii! Det må jeg si! Et bedre bidrag til motivasjon er vel vanskelig å finne! :D

Gleder meg glugg til å blakke sambo! Motivasjonen er der, nå er det viljen og evnen det står på. :ja:

Carisma
27-12-11, 21:56

Som i å oppgi startvekt? Never!.... :o

Bik
27-12-11, 22:04
Er også med. Har nesten nådd mitt første mål, og kommer nok til å sette meg et lite mål til etter det. Det største målet til slutt er å holde seg der :)

ToreH
28-12-11, 03:43
Gleder meg glugg til å blakke sambo! Motivasjonen er der, nå er det viljen og evnen det står på. :ja:
Tja, du har kunstig motivasjon og den er ikke så sterk drivkraft som den naturlige.....Men, kanskje du får hentet litt viljestyrke fra indre, naturlig motivasjon også? Evnen er det vel ikke noe å hente på vel. Du er da vel ikke evneveik? Hvis du ikke er evneveik, så har du evner og ergo det står ikke på evnen...hehe.

Jeg vil derfor si at du nå ikke har noen unnskylding å skylde på om du ikke skulle være en holden kvinne å shopping i utlandet til påske. :)

ToreH
28-12-11, 03:47
:snurt: Og hva antydet du med det? At jeg er feit? :lol:
Nei, langt i fra. Det var ikke meningen at det skulle være sånn. Jeg mente bare at hvis du klarer målet ditt blir du en rik kvinne.....altså, få fine klær da....altså du er jo pent kledd i dag, jeg mente det ikke sånn, men du får kjøpe nye klær hehehe. Klossete sagt dette men ka farsken, du fettslørv skjønne ka æ meine ;)

lillekri
28-12-11, 06:21
Siden mai 2011 er det 20 kilo som er borte. Jeg tror jeg er omlag 5-6 kilo unna målvekten min. Ihvertfall er det det målet jeg har satt meg, men jeg er ikke sikker på om kroppen min vil helt ned dit. Dette fordi det har gått fryktelig tregt nedover de siste 3 kiloene og jeg antar at det er nettopp fordi kroppen egentlig er ganske fornøyd, eller noe sånn.

Sykt flink du er! Leste at kroppen trenes opp til å klare seg på ekstremt lite kalorier ved langvarig kaloriunderskudd, så på slutten må man bli litt mer ekstrem for å lykkes. For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.

Sunnere strategi for lavere fett% kan være å øke muskelvekt i en periode (styrketrening + litt større matinntak). Sen-høst/jul er bra tid for dette etter min mening. (elsker fårikål, finnbiff, ribbe etc :P)

Så nå er jeg opp noen kg igjen, og klar for ny vekt-nedgang til lavere fett% enn sist.

shailene
28-12-11, 07:29
Sykt flink du er! Leste at kroppen trenes opp til å klare seg på ekstremt lite kalorier ved langvarig kaloriunderskudd, så på slutten må man bli litt mer ekstrem for å lykkes. For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.

Sunnere strategi for lavere fett% kan være å øke muskelvekt i en periode (styrketrening + litt større matinntak). Sen-høst/jul er bra tid for dette etter min mening. (elsker fårikål, finnbiff, ribbe etc :P)

Så nå er jeg opp noen kg igjen, og klar for ny vekt-nedgang til lavere fett% enn sist.
Når du slanker deg slik, ender du jo opp med null muskelmasse, tynnfeit og skjørbeint i beste fall da...

kennygirl
28-12-11, 12:23
Jeg er med! Hovedmål for 2012 er å gå ned 10 kg :)

Lava
28-12-11, 13:04
Har sett litt på trenings dvd'ene i dag. Ser ut til at jeg skal kunne klare følge med på flere av øvelsene :D Må ta hensyn til ryggen, så får jeg håpe den blir styrket etterhvert som vi kommer utover i året.

Klar for oppstart. :heia: :p

Engledans
28-12-11, 14:49
Jeg er mer enn gjerne med.Men vet ikke om kroppen er enig da.....men det får vi se på. Har stått stille siden Mai, så det hadde smakt med litt nedgang ja:D

Fedona
28-12-11, 15:30
Hei,

Jeg vil også bli med :) Første delmål er ned 9 kg fra nå/01.01 (har gått ned 5-6 kg siden november). Hadde satt den vektnedgangen som mål innen 01.04, men det kan holde hardt...(?) Bør jeg heller sette 01.06 i stedet, som måldato?

Bonitta
28-12-11, 23:59
Jeg er med!
Datt av lavkarbo-lasset for lenge siden, og har vært inn og ut av lavkarbokosthold i hele året som gikk. Men nå fra nyttår skal jeg ta meg selv i nakken og leve helt lavkarbo igejn (dog ikke ketolyse).
Målet er 10 kg ned innen sommerferien.

Kiro
29-12-11, 01:58
Denne tråden vil jeg gjerne bli med på. Har etter jeg kom hjem på juleferie gått opp altfor mye. Klarer rett og slett ikke å holde kosten så lenge jeg er hjemme. Det er litt skummelt, men ser faktisk frem til til å komme tilbake på hybelen, og få "orden på livet". Eneste hinderet som er igjen, er at jeg reiser til Tenerife på søndag(gleder med), så blir ikke å starte det nye lavkarbolivet mitt før: 9, januar. Og det føles så altfor lenge ut til. :/

Klara
29-12-11, 13:00
Kanutten - Det er bonusen sin, det! :heia:

Jeg er med! Siden jeg ikke skal ned noe, får jeg finne en annen måte å måle på.
Hmm, kanskje friske dager hvor kroppen virker?

TrillTrall
29-12-11, 13:06
For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.
Du er langt, langt ute å kjøre... Dette er ikke sunt på noen som helst måte, du driver ren rovdrift på kroppen din og jeg er stygt redd du vil angre bittert på dette når kroppen din kollapser og ikke vil mer.

Lindemor
29-12-11, 13:30

Takk for gode ord, men den "oppskriften" du her skisserer blir neppe min vei mot mål. :eek:

Perdita
29-12-11, 14:43
Jeg er sååååå med!

ToreH
29-12-11, 15:36
jeg er sååååå med!

:d :d

-Cilia-
29-12-11, 22:26
Jeg er med! Gikk ned 8-10 kg for ca et år siden, har vært stabil siden. Jeg har egentlig 15kg til som ønskes vekk, men da kroppen min tydeligvis liker å være småfeit og nekter å gå ned mer enn 1kg pr måned velger jeg å sette målet mitt som 5kg før sommeren. Dvs at jeg skal være under 80kg :)

Jeg drev med ketolyse forrige gang, men hodet mitt klarer ikke å henge med i svingene med så få kh (Det går ikke over med tiden, heller...). Jeg går på et ganske krevende studium og er dermed ganske avhengig av å ha en velfungerende hjerne, så jeg satser på å legge meg rundt 72g kh, pluss minus etter hva slags mat jeg har/har lyst på.

Største utfordringer:
Spise nok! - Har alltid vært småspist, og spiser alt for lite på lavkarbo også.
Unngå melkeprodukter. - Det setter desverre full stopp på vektnedgang her.
Spise fisk. - Æsj. Jeg har aldri likt fisk, og får brekninger bare av lukten. Må begynne å ta omega3 igjen, og spise fiskeboller/fiskekaker. Har en lokal fiskebutikk som lager fiskekaker med bacon i, nam! :D
Trene! - Trente nesten ikke i det hele tatt under forrige vektreduksjonsfase, men nå er jeg kommet i gang og håper på en litt raskere nedgang.
Gå ned rundt magen! - Ja, for selv om jeg gikk ned 8-10kg, forsvant ikke så mye som en cm rundt magen.... Satser på løping og rockering for å hjelpe til med det.

Lykke til alle sammen, gleder meg til å følge med på hvordan det går med dere!

langaard
29-12-11, 22:31
Jeg er med! Gikk ned 8-10 kg for ca et år siden, har vært stabil siden. Jeg har egentlig 15kg til som ønskes vekk, men da kroppen min tydeligvis liker å være småfeit og nekter å gå ned mer enn 1kg pr måned velger jeg å sette målet mitt som 5kg før sommeren. Dvs at jeg skal være under 80kg :)

Jeg drev med ketolyse forrige gang, men hodet mitt klarer ikke å henge med i svingene med så få kh (Det går ikke over med tiden, heller...). Jeg går på et ganske krevende studium og er dermed ganske avhengig av å ha en velfungerende hjerne, så jeg satser på å legge meg rundt 72g kh, pluss minus etter hva slags mat jeg har/har lyst på.

Største utfordringer:
Spise nok! - Har alltid vært småspist, og spiser alt for lite på lavkarbo også.
Unngå melkeprodukter. - Det setter desverre full stopp på vektnedgang her.
Spise fisk. - Æsj. Jeg har aldri likt fisk, og får brekninger bare av lukten. Må begynne å ta omega3 igjen, og spise fiskeboller/fiskekaker. Har en lokal fiskebutikk som lager fiskekaker med bacon i, nam! :D
Trene! - Trente nesten ikke i det hele tatt under forrige vektreduksjonsfase, men nå er jeg kommet i gang og håper på en litt raskere nedgang.
Gå ned rundt magen! - Ja, for selv om jeg gikk ned 8-10kg, forsvant ikke så mye som en cm rundt magen.... Satser på løping og rockering for å hjelpe til med det.

Lykke til alle sammen, gleder meg til å følge med på hvordan det går med dere!
Masse lykke til, høres ut som du har en god plan:)

LaLa77
29-12-11, 22:41
Jeg er med!
Målet er å få bort 10, eller aller helst 15 kg innen sommeren.
Mistenker at jeg bør komme igang med å trene for å få dette til, så det er planen.
Eller ligge i dvale til jeg kan ta frem kajakken min sånn ca i mars...... :rolleyes:
Regner ikke med at det holder, men jeg kan jo håpe :)

Planen er ihvertfall å fortsette som jeg har gjort det siste halve året, det er mye som tyder på at dette funker veldig bra!

Kanutten
30-12-11, 18:48
Da har jeg kjøpt inn massevis av frø og ymse. Skal om litt bake ei ladning av Nannahs knekkebrød selv om jeg vet at magen ikke er så stor fan av dem. Magen er en tosk likavel. :o Jeg skal dessuten lage ferdig flere poser med miks slik at jeg har bare å tilsette 5 dl vann. Dørstokkmila blir overkommelig da.

I morgen skal jeg bløtkoke 12 egg slik at jeg har frokostpålegg for endel dager. De holder seg lenge ferdigkokte i kjøleskapet.

Såååå skal jeg frese et par pakker med kjøttdeig, dele det opp i passelige porsjoner og fryser det.

Brokkoli, blomkål, purre og sellerirot skal forvelles og fryses ned. Da blir det kjappere å lage både det ene og det andre.

Fløte utgått på dato skal fryses i isterningposer.

Men dette skal gjøres i morgen altså, ikke i dag. :p

Lindemor
31-12-11, 15:04
Da har jeg kjøpt inn massevis av frø og ymse. Skal om litt bake ei ladning av Nannahs knekkebrød selv om jeg vet at magen ikke er så stor fan av dem. Magen er en tosk likavel. :o Jeg skal dessuten lage ferdig flere poser med miks slik at jeg har bare å tilsette 5 dl vann. Dørstokkmila blir overkommelig da.

I morgen skal jeg bløtkoke 12 egg slik at jeg har frokostpålegg for endel dager. De holder seg lenge ferdigkokte i kjøleskapet.

Såååå skal jeg frese et par pakker med kjøttdeig, dele det opp i passelige porsjoner og fryser det.

Brokkoli, blomkål, purre og sellerirot skal forvelles og fryses ned. Da blir det kjappere å lage både det ene og det andre.

Dette er en riktig god plan! You goooo!!! :heia:

Det med å lage ferdig porsjoner med nannahs knekkebrød slik at det kun er å tilsette 5 dl vann var en supergod tanke. Den adopterer jeg! Tusen takk! :blomster:

nellie
31-12-11, 16:08
Jeg har så sinnsykt store og mange helseplaner for det nye året.. Nesten litt for mye kanskje.:p Men vi får satse hardt og se hva som skjer.:) Lykke til alle!:klem:

Kanutten
31-12-11, 16:37
Jeg har så sinnsykt store og mange helseplaner for det nye året.. Nesten litt for mye kanskje.:p Men vi får satse hardt og se hva som skjer.:) Lykke til alle!:klem:

Samme her! Derfor har jeg kjøpt meg denne (http://www.bazarforlag.no/tittel/paulo-coelho-agenda-øyeblikk/6245) dagboken.

teleslynga
31-12-11, 16:40
Mine eneste planer er å gå ned i vekt, først de kiloene som har kommet på i desember, og så videre nedover. Kan nesten ikke vente, faktisk, og håper ikke kveldens vertskap ødelegger for meg!

Nnem
31-12-11, 21:12
Jeg er med. Første mål er å gå ned de kg jeg gikk opp før påske. Så tar jeg heller som det kommer resten av året.

langaard
31-12-11, 21:19
Jeg er med! Tredemølla kom i hus idag, så mitt mål er og komme i form, og sramme opp litt her og der:D

flisa77
31-12-11, 21:33
Dette blir eg med på eg og. Skal ned 6-7 kg, og håper eg får montivasjonen her til å ikkje gji opp når eg stangerer.

Efterår
01-01-12, 11:20
Jeg er også med :)
Skal ned 7.6 kg inden maj. Denne gang skal jeg have træning med... 4 gange om ugen starter dagen med 45 min. konditionstræning inden morgenmad og derudover 3-4 gange styrketræning. Vil afvente og se om jeg må gå på kompromi med kiloene når jeg træner - det vigtigste er at tøjes kommer til at sidde løsere :D

Lilleslem
01-01-12, 11:27
Første veiing i det nyåret. Har lagt på meg 2 kg. i jula! Så målet med minus de 4 kg blir til 6 kg.

Rin
01-01-12, 11:48
Jeg har ikke blingsa så fælt i jula egentlig, men kjenner at kroppen gjerne vil ha REN og ORDENTLIG mat for alle penga nå - så jeg sitter her med frokost-vannliteren min (:p) og lurer på hvor ambisiøs eller streng jeg skal gjøre meg i januar. Frister litt å ta et "skippertak" med null søtning, null meieriprodukter - og så null korn/gluten, men det har jeg boikottet for lengst, så den delen er grei. :cool:

Ingen veiing i dag, tar det på fredagen som vanlig, jeg. Lykke til til alle andre kanskje-ambisiøse som tenker nytt for å nå målet i år!

Kanutten
01-01-12, 12:16
Da var startvekta notert. :ja: Frokosten bestod aller først et stort glass vann med ymse grønne pulver og eplecidereddik deretter Nannahknekkebrød med egg og smør og brenneslete med cocosa.

Ellipsemaskina pluss en romaskin er på plass på soverommet, det samme er alle zumbaplatene, rockeringen og wiien med balansebrettet.

Jeg fikk et uventet litt større beløp på konto i går så da blir det nok tredemølle også på meg!

Nå er jeg altså begynt!!! :heia:

Dolsi
01-01-12, 12:25
Jeg er med. Starter på nytt allerede i dag.
Har spist alt for mye karbohydrater i jula da, og straffes i dag med blodsukkersvingninger. Kroppen har det ikke godt nå :(

Perdita
01-01-12, 15:22
Jeg tar en glidende overgang denne uken og regner med å være skikkelig i gang innen neste helg, tar veiedag på fredag, og så skal vekten på ferie en måneds tid så jeg ikke blir helt nevrotisk og veier meg hele tiden (kan fort skje med meg).

Lava
01-01-12, 15:54
Starter i dag jeg og, men venter til i morgen med å veie meg.
Har gått tur en time, og i morgen starter jeg med litt trening til dvd.

teleslynga
01-01-12, 15:55
Da er vi i gang, da, hurra! Baker knekkebrød til den store gullmedalje i dag, her skal vi ikke snuble på startstreken. Dagens middag blir reinsdyrsteik og sellerirotstappe, hjemmelaget yoghurtis til dessert (skal beregne nøye hvor mye jeg kan bevilge meg...).

Skal få meg en tur ut i dag også, håper jeg.

ostebit
01-01-12, 16:09
I'm in! :D

Orkide
01-01-12, 16:34
Blir med jeg.

Veie dagen min er fredager, så første offesiele måling er først kommende fredag.

aslaug
01-01-12, 17:21
Blir med her jeg!
Målet er å holde seg under 70 kg i 2012. Jeg har kjempet meg ned og der skal jeg holde meg!
69,7 kg i dag!:D:D
Skal også trene 1000min i måneden!
PR.nå: 80/1000min

Kanutten
01-01-12, 18:07
Da har jeg spist helstekt kalkunfileet med saus laget av sjyen og rømme. Brokkoli kokt opp i sausen. :sikle: Salat.

Poteter og annen saus til husets øvrige medlemmer.

supersol
01-01-12, 18:29
Jeg er også med. Tenkte å ha veiedag på fredag, men tror jeg presser meg mer med mandag. FRYKTER ET SJOKK I MORGEN.

jojomesteren
01-01-12, 19:26
Blir med jeg og!
Har vært gjennom masse jojoslanking og har tullet til blodsukkeret, hvilestoffskiftet og insulinbalansen. Håper og tror jeg kan rydde opp i dette med lavkarbo!

Målet mitt er todelt:
1. Bli i stand til å være i fysisk aktivitet over lang tid, uten å måtte fylle på med sjokolade og rosiner. Jeg har aldri holdt så lenge som jeg vil, fordi energien bare stopper opp, når glykogenlageret er tomt er det ikke mer. Tanken om at lavkarbo skal gjøre det mulig å bruke fettlageret som energikilde er hovedmotivasjonen for å gå på lavkarbo.;)

2. Gå ned i vekt - gjerne 10-15 kg. Men det henger sammen med det første - klarer jeg å bruke fettlageret som energikilde går jeg vel ned i vekt?:rolleyes:

Har vært i ketose siden midten av november, og har slitt veldig med trøtthet og energitomhet. Men nå kommer det seg - har hatt noen skiturer i jula som gikk rimelig greit (men ikke mer enn det.) Er på riktig vei nå - skal klare å trene bedre i 2012 - og da blir det et flott år!!:visemuskl

Kanutten
01-01-12, 20:16
:heia: Så godt at vi er så mange som skal få til en endring i 2012, eller for de det gjelder, vedlikeholde det de har oppnådd. Vi fikser det og sammen skal vi jaggu vise at lavkarbomotstandernde tar feil! :heia:

Jeg skal til legen i neste uke (ikke førstkommende) og da skal jeg be om alskens tester for å ha startverdier. Blir bra dette!

Megvel
01-01-12, 20:39
Har spist min siste chipspose og pepperkake for denne jula og trenger å komme meg ned til matchvekta. Jeg er med!

Lena73
01-01-12, 22:06
Jeg er med.
Vil komme meg ned min 10 kg, som sitter godt igjen etter to fødsler.
Er ny i lavkarboverden, men stortrives på kostholdet.
Som om det skulle vært meg som hadde skrevet dette; to fødsler og ny i lavkarboverden. Begynte i dag, og hiver meg på denne tråden! Planer om å veie meg hver søndag. Startvekt i dag; 94,5 kg. Vil hvertfall ned 10 kg. Helst 15 kg:)

Dilly
01-01-12, 23:34
Vi hadde besøk på nyttårsaften og spiste helstekt roastbiff med fløtegratinert sellerirot, bernaise og bakte poteter til de som ville ha. Desserten var napoleonskake, og jeg spiste 1/4 sånn. Og så ble det litt vin og vin og litt vin til.

Jeg er utfestet for lange tider og denne dagen har vært temmelig slaff.......:o
Frokosten var grei med laks og eggerøre + en bit leverpostei.
Etterpå har det kun blitt noen paranøtter som lå og slang i en skål.

Tenker at jeg tar en tur på vekta i morgen.

Smelia
02-01-12, 00:05
Eg e meeed! Lagt på meg 4 kg siden i oktober :( men har heller ikkje vært flink! No e det rett på lavkarbo igjen :D og masse fysisk aktivitet :D skal bli FIT! Vekt i dag 1 januar 83,5. Mitt første delmål er 75 kg til 23 februar ! ;)

pappaegøyen
02-01-12, 07:41
Jeg startet opp igjen i dag , å mitt ønske er ned først ti kilo . opp 3 kilo i jula . Jeg er i hvertfall med .

Megvel
02-01-12, 09:38
Klokker inn på 72kg i morges. Grem...

Lava
02-01-12, 09:50
Har vært på vekta, og jeg er litt glad. Den viste mindre enn fryktet!
Nå gjenstår om jeg kan si det samme neste mandag! :lol:

aktivjente
02-01-12, 10:14
Dette er akkurat det jeg trenger, så jeg er med!! Har skeia ut i jula med to biter sjokolade pr. dag og et rundstykke til frokost; resultat opp 4 kilo, tross trening hele jula!!!

Nå baker jeg Nannahs supre knekkebrød ;) og gruer meg til kroppens reaksjon når jeg skal tilbake til ketosen... gruer meg særlig til å bli så glemsk igjen :(

Carisma
02-01-12, 10:29
Så er vi vel i gang da... Jammen hadde det ikke sneket seg på en ekstra juksekilo som ødelegger opplegget mitt litt, men jeg holder meg uansett til 15kg til 1. mai. Så får det heller være bonus om den siste går også.

Dilly
02-01-12, 11:19
Godt nyttår :):)

68,5 kg og en grei start på dagen

Fedona
02-01-12, 11:32
Godt Nyttår alle sammen!

Ja, nå er hverdagen tilbake... heldigvis... Har blitt mye god mat og mye godt drikke i jula. Men jeg har spist lavkarbo hele tiden :), er fortsatt i ketose :), men det var vinen da... Den har det blitt en del av, så har ikke godt noe ned i vekt, men heller ikke opp, så det er jeg fornøyd med.

Utfordringen i 2012 blir nok rødvin i helgene. Er så glad i å kose oss med dette vi ;) Både fredag og lørdag... Men da vil vel vektnedgangen stoppe helt opp?...eller?

Brokkoli
02-01-12, 12:27
Da har jeg spist helstekt kalkunfileet med saus laget av sjyen og rømme. Brokkoli kokt opp i sausen. :sikle: Salat.

Poteter og annen saus til husets øvrige medlemmer.

Luringen, som bruker sjyen til egen saus :D

Jeg er med på ny giv 2012! Jeg har tenkt å gi en lang f:rolleyes::rolleyes:n i vekta i år. Jeg lurer på å veie meg i februar bare for å se hvilken retning det går i, men vurderer å droppe dette også. Jeg har en tendens til å henge meg veldig opp i tallet på vekta, og om den står fremme veier jeg meg gjerne mange ganger om dagen - og det kan umulig være så sunt.

Jeg har bytta treningssenter, og booket meg inn på timer for de neste to ukene - og skal passe på å alltid booke meg inn minst ei uke i forveien. På den måten må andre planer vike for treninga, og ikke motsatt. Det er slutt på "Jeg kan ikke trene, for jeg skal ***". Nå begynner "Jeg må kanskje *** en time senere, for jeg skal trene først."

Charlott
02-01-12, 13:18
Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet :D

Fedona
02-01-12, 14:09
Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet :D

Lykke til!

LaLa77
02-01-12, 14:29
Godt nytt år alle sammen! :)

Da er også jeg kommet greit igang, etter å ha blitt supersur over at det er 2(!!!) kg opp etter julen :(
Eller, jeg har tenkt til å lure meg selv noen dager til, da det er fast veiedag på fredager, og satse på at dette bare er vann, og blir borte i en svisj.

Jeg har faktisk et håp om dette, da den eneste utskeielsen igjennom julen har vært alkohol mer eller mindre hver dag. Sånn kan det gå når man har en uke fri, og er på hytta :)

Så frem til fredag, så velger jeg det totale sselvbedrag, og satser på at de 2 ekle kg er borte til da :)

pappaegøyen
02-01-12, 14:41
dette blir jammen tøft kl er bare ti åver halv 3 å kroppen skriker etter sukker , sulten hele tiden . spiser litt hver gang sånn at jeg ikke skal luske til meg noe snop . snakker til meg selv hele tiden . sier nei du får ikke låv . bare en sier kroppen ,nei du får ikke . ååå at det skulle bli så vanskelig . dette skal jeg klare . må vist ut å kjøpe krem fløte å piske litt med bær i til kvelden . ønsker alle sammen lykke til :)

aslaug
02-01-12, 15:10
Godt Nyttår alle sammen!

Ja, nå er hverdagen tilbake... heldigvis... Har blitt mye god mat og mye godt drikke i jula. Men jeg har spist lavkarbo hele tiden :), er fortsatt i ketose :), men det var vinen da... Den har det blitt en del av, så har ikke godt noe ned i vekt, men heller ikke opp, så det er jeg fornøyd med.

Utfordringen i 2012 blir nok rødvin i helgene. Er så glad i å kose oss med dette vi ;) Både fredag og lørdag... Men da vil vel vektnedgangen stoppe helt opp?...eller?

Vi også...rødvin fredag og lørdag er blitt en (u)vane, så vi får se hva vi gjør med det!!!

Kanutten
02-01-12, 15:25
Vi også...rødvin fredag og lørdag er blitt en (u)vane, så vi får se hva vi gjør med det!!!

Man skal ikke gjøre alle endringer på en gang? Er det ikke det det heter? :p

Fedona
02-01-12, 15:43
Man skal ikke gjøre alle endringer på en gang? Er det ikke det det heter? :p

Så godt at du sa det :)

Da får jeg og Aslaug kanskje nyte litt vin fortsatt en stund? Se hvordan det går iallefall. Håpet er jo at det skal gå an og samtidig gå ned i vekt! Om enn litt saktere enn uten ;)

Lindemor
02-01-12, 16:00
Deilige hverdagsmandag i et helt nytt år! ;)

Jeg startet dagen med en time tøff kondisjonsøkt på treningssenteret. Dro meg selv nærmest etter håret ut av sengen for jammen var 08 tidlig i dag altså! ;)

Fulgte opp med en økt yoga da jeg kom hjem og skal faktisk enda en tur til treningssenteret i ettermiddag hvor det venter en time med herlig zumbadansing.

Jeg fortsetter der jeg slapp taket før juledagene var over oss. Det er rett tilbake til lchf og jeg ønsker å komme meg i ketose snarest mulig.

Jeg er nærmest sjokkert over hvor dum kroppen min er...noen veldig få pepperkaker og noen veldig få sjokoladebiter fordelt utover hele jul, romjul og nyttårshelg og jammen har kroppen straffet meg med en mye høyere vekt! Jeg forstår knapt at det er mulig i all den tid jeg faktisk også har hatt noen treningsøkter igjennom disse dagene, men må bare ta det med. Nå er det brått stopp og i dag kjemper jeg litt mot snopskapet og lysten på å putte noe i munnen. Gleder meg veldig til den lysten blir borte!

Bare å bite tennene sammen.....

:heia:

Dilly
02-01-12, 18:04

Lykke til, Charlott :)

Dilly
02-01-12, 18:05
Så godt at du sa det :)

Da får jeg og Aslaug kanskje nyte litt vin fortsatt en stund? Se hvordan det går iallefall. Håpet er jo at det skal gå an og samtidig gå ned i vekt! Om enn litt saktere enn uten ;)

Meg også :) tar gjerne et eller to glass hver dag jeg... men altså, det ser ikke ut til å spille noen rolle for vekta mi.

Kanutten
02-01-12, 18:07

Sier lykke til jeg også!

silia
02-01-12, 18:22
Hei! Denne blir jeg med på. Har gått ned 11 kg siden oktober, men skal ned 7 kg til. Vil gjerne klare det før påske.

Kanutten
02-01-12, 18:24
Deilige hverdagsmandag i et helt nytt år! ;)

Jeg startet dagen med en time tøff kondisjonsøkt på treningssenteret. Dro meg selv nærmest etter håret ut av sengen for jammen var 08 tidlig i dag altså! ;)

Fulgte opp med en økt yoga da jeg kom hjem og skal faktisk enda en tur til treningssenteret i ettermiddag hvor det venter en time med herlig zumbadansing.

Jeg fortsetter der jeg slapp taket før juledagene var over oss. Det er rett tilbake til lchf og jeg ønsker å komme meg i ketose snarest mulig.

Jeg er nærmest sjokkert over hvor dum kroppen min er...noen veldig få pepperkaker og noen veldig få sjokoladebiter fordelt utover hele jul, romjul og nyttårshelg og jammen har kroppen straffet meg med en mye høyere vekt! Jeg forstår knapt at det er mulig i all den tid jeg faktisk også har hatt noen treningsøkter igjennom disse dagene, men må bare ta det med. Nå er det brått stopp og i dag kjemper jeg litt mot snopskapet og lysten på å putte noe i munnen. Gleder meg veldig til den lysten blir borte!

Bare å bite tennene sammen.....

:heia: Flinka! Jeg begynner i det små jeg. :o

Buldre
02-01-12, 18:24
Jeg er også med. Godt å starte opp igjen i dag. Målet for 2012 er 20 kg ned. Håper det skal ordne seg.

Lilleslem
02-01-12, 19:02
Har startet "Ny giv" med å gå inn på bloggen til Lena Beatrice og hentet ut masse gode oppskrifter og ideer! Åh, det er bare å glede seg til grateng, glute- og laktosefritt lavkarbobrød m.m. Et glass vin til stroganoffen er heller ikke å forakte:)

Charlott
02-01-12, 19:09
Lykke til, Charlott :)

Sier lykke til jeg også!

Søtinger :love:

Kanutten
02-01-12, 20:29
Av alle ting FRYSER jeg! Jeg som alltid har vært varm deluxe, men nå fryser jeg altså. Gjennomtrengende iskald i hender og føtter. :(

Lilleslem
03-01-12, 09:58
På vekta i dag. - 1,6 kg. Snart er de julekstra kiloene vekk og jeg kan for fullt sette i gang med å gå ned de 4 kg. jeg egentlig skulle ned før påske. Er i grunnen fornøyd med at det går så fort i begynnelsen etter julens utskeielser. Ønsker alle dere andre lykke til i forsettene for det nye året:)

nellie
03-01-12, 10:22
Synes det er ille fantastisk at absolutt et hvert snev av søtsug og rebelskhet forsvant etter at klokka hadde slått tolv på nyttårsaften! Det tror jeg er den første gangen. Men da er jeg kanskje det man kaller motivert.:p

Kanutten
03-01-12, 10:52
Synes det er ille fantastisk at absolutt et hvert snev av søtsug og rebelskhet forsvant etter at klokka hadde slått tolv på nyttårsaften! Det tror jeg er den første gangen. Men da er jeg kanskje det man kaller motivert.:p

:heia: Så bra! Som jeg har skrevet et annet sted så har jeg inntrykk av at nå du er skikkelig motivert for noe så er det omtrent ingenting som kan stoppe deg! Stå på!

Kanutten
03-01-12, 10:54
Ostesmørbrød laget av Nannahs knekkebrød er nydelig! :sikle:

teleslynga
03-01-12, 11:01
Åh kanutten, det må jeg prøve! Dette går helt supert, det, sliter litt med å ikke overdrive knekkebrød med smør og ost på kvelden. Og vinen nekter jeg å gi opp, altså.

Kanutten
03-01-12, 12:26
Åh kanutten, det må jeg prøve! Dette går helt supert, det, sliter litt med å ikke overdrive knekkebrød med smør og ost på kvelden. Og vinen nekter jeg å gi opp, altså.

Sambo og jeg har vedtatt at vin er lov hver fredag, men ikke i ubegrensede mengder. :p

Kanutten
03-01-12, 16:52
Snikveiing i dag viste 0,5 kilo ned. Ned er ned, ikke sant? :p

VSB
03-01-12, 17:06
Ned 0,6 siden nyttårsaften jeg også! Bra julekiloene vil av i hvert fall, selv om det er litt tidlig å si at alt forsvinner (1,6 igjen).

Lindemor
03-01-12, 17:13
Snikveiing i dag viste 0,5 kilo ned. Ned er ned, ikke sant? :p

Ned er jammen ned og 0,5 er ikke noe å kimse av heller! ;). Stå på! :heia:

Carisma
03-01-12, 17:14
Endelig i gang, etter litt surr i går! Det føles fantastisk!
har blitt tilbudt opptil flere fristelser i dag og det fristet ikke det spor.

Dilly
03-01-12, 17:53
Jeg henge med, og dagens meny har vært 3 nannahknekkebrød med smøreost og paprika, blomkålmos og 1 rød danskepølse.
Vekta er uforandret.

Nnem
03-01-12, 18:11
Nedtrapping i går og fullt kjør i dag. Svettet som en gris, det lover nok godt. Abstinenser i form av hodepine og godtesug.

teleslynga
03-01-12, 18:44
Sambo og jeg har vedtatt at vin er lov hver fredag, men ikke i ubegrensede mengder. :p

Mm. Vi deler jo gjerne en flaske både fredag, lørdag og søndag. Skal se hvordan det går.

humptydumpty
03-01-12, 19:26
Jepp, jeg er definitivt med!!
Denne julen ble det null julekaker, null godterier (unntatt bittelitt av min egne hjemmelagde lavkarbomarsipan), null snacks men desto mye vin...:o Det er godt å se at jeg ikke er den eneste med den "lasten", for jeg setter så stor pris på et glass, max to - om det heter tirsdag, torsdag eller lørdag... det er også den eneste alkoholen jeg drikker og det ser ikke ut til at jeg går fortere ned i vekt om jeg dropper den. -Uansett går det uendelig sakte!!!:( Etter et langt liv med grufulle slankeøkter er stoffskiftet, blodsukkeret og min optimisme ang. vektnedgang ganske så frynsete, men nytt år, nye muligheter, ikke sant???!! :
Vel hjemme etter 10 dager juleferie hos n'a mor sitter klærene faktisk løsere enn før, men det betyr ikke at badevekten samarbeider! Derfor har jeg drøyet veiingen til kommende fredag, og jeg er KJEMPESPENT. La oss stå på, gjengen, DETTE KLARER VI!!!:goodluck: :boxing:

Orkide
03-01-12, 19:41
Var super motivert på søndag, men i dag tok jeg svale stup i lakris posen i skuffen, og nå er den tom. (like greit kanskje)

Måtte reise fra jobb i dag, da jeg var skikkelig uggen og svimmel.
Så da ble veien til kjøkken skuffen kort, det ble også to loff skiver.

Har holdt meg helt etter planen i jula, og så skjer dette i dag:mad:

Men vi får bare jobbe oss videre.

Carisma
03-01-12, 20:04
Selv om man ikke føler at vin har noe å si på vektnedgangen så vil det det. Spesielt om kroppen har andre utfordringer i tillegg, som stoffskifteproblemer, ustabilt blodsukker, betennelser ol. Da vil kroppen måtte forbrenne alkoholen fremfor å bruke energi på å gjøre kroppen frisk, som igjen vil gi den overskudd til å jobbe med vekta.
Jeg tenker at om jeg skal sykle en mil så vil jeg hvertfall ikke gjøre det med bremsene på :o Derfor holder jeg meg unna røyk, alkohol og pepsi max ol....

Perdita
03-01-12, 20:13
Wuhu! Første dag er overstått. Jeg skulle jo ikke begynne før på fredag, men begynte så smått i går, og i dag har det vært helt bra hele dagen uten at jeg egentlig hadde planlagt det. Vekten i dag derimot tror jeg har blitt helt gæren for den viste fem kg opp siden før jul, og to kg opp fra i går, så jeg tror ikke på den lengre. Tror det er på tide å kaste den ut og skaffe en ny i steden. Jaja, nå er jeg i gang, og da får man vel tro at resultatene vil komme sigende inn etter hvert også!

Bonitta
03-01-12, 20:44
Jeg har nå overlevd dag to med streng kost igjen :p
Det går bra, men sliter litt med blodsukkerfall innimellom, og er slettes ikke inne i rutinen om å drikke mye vann.
Men har denne gang stor tro på meg selv, for nå skal kiloene vekk. Nytter ikke med halvveis lavkarbo og utskeielser titt og ofte. Å være streng med meg selv er det beste har jeg funnet ut.

Kanutten
03-01-12, 20:59
Min største last er ost..... I alle varianter. Jeg VIL og TØR ikke sjekke om det kan stagnere vekta mi.

nellie
03-01-12, 21:01
Jeg har hermet svigermora mi og begynt med en stor salat som "forrett" til middag. Synes det er kjempelurt! Det tar jo rundt 5 minutter å spise den, så når jeg (som spiser illeeee fort) da er ferdig med middagen så er jeg faktisk fornøyd. De sier vel at det tar ca 20 minutter før man blir mett? Bruker litt fetaost, oliven, grønnsaker og en eller annen dressing.

Kanutten
03-01-12, 21:31
Jeg har hermet svigermora mi og begynt med en stor salat som "forrett" til middag. Synes det er kjempelurt! Det tar jo rundt 5 minutter å spise den, så når jeg (som spiser illeeee fort) da er ferdig med middagen så er jeg faktisk fornøyd. De sier vel at det tar ca 20 minutter før man blir mett? Bruker litt fetaost, oliven, grønnsaker og en eller annen dressing.

Lurt!!!! :heia:

Brokkoli
03-01-12, 23:49
Godt "triks", nellie! Spesielt om man har en litt mer karbete middag enn man pleier.

Ny giv 2012 fungerer, og jeg har trent to av tre av årets dager! Og det er ganske bra til å være meg, for jeg mister alltid motet av den laaaange dørstokkmila.

aktivjente
04-01-12, 09:33
jaja- et kilo ned... merker det mest av alt på puppene :o, men det er like greit, Føltes som det var der ALLE julekiloene hadde plassert seg.. undelige greier, og stikk motsatt av normalen..

Har hjemmeeksamen denne uka, og forbaset meg selv stort i går, med å glemme skapsnoking fullstendig! Håper denne dagen går like greit ;)

Nupsida
04-01-12, 09:42
Jeg er med! Gikk ned 25 kg fra August til januar ifjor, så litt opp, litt ned, litt opp and so on.
I oktober gikk alt virkelig galt så fra da til nå har jeg gått opp *kremt* 17 kg.. *host*

Men nå er det ingen klær som passer lengre å jeg føler meg ikke bra i det hele tatt, så nå er det på tide å komme i gang igjen! Kommer til å begynne med generell lavkarbo, i retning ketolyse til å begynne med, og når vi får oss kjøkken (i allefall noe som ligner, mer ett hybelkjøkken) om noen dager til så skal jeg prøve meg på ren ketolyse!

Håper virkelig jeg klarer gå ned kiloene igjen!!

Kanutten
04-01-12, 09:45
Da var 45 min på "trøbåt"sykkelen unnagjort!
Zumba blir det når kinoen blir ryddet. Det fulgte med noen "vektstaver" i zumbapakken jeg kjøpte for endel år tilbake, men jeg har ikke prøvd dem ennå. Noen som har prøvd?

Charlott
04-01-12, 10:01
Ble operert i går, men siden formen er rimelig upåklagelig og smertene ikke verre enn at jeg fint orker å lage meg skikkelig mat, begynner jeg for fullt i dag!

Ble forespeilet stoooore smerter i 12-14 dager, men den gang ei, ikke engang tatt smertestillende i dag :D

Mao ikke noen grunn til å utsette fortsettelsen på "Det gode liv" :D

Fikk beskjed om å spise minimum 500 gr grønnsaker pr dag for å holde magen i gang, null problem å innlemme i et skikkelig lavkarbokosthold akkurat.

Fysisk aktivitet må begrenses litt enn så lenge pga blødninger, men har bestilt både "Inch loss" yoga dvd og Pilates boot camp, begynner så smått så fort de er i hus.

Gleder meg jeg :D

aktivjente
04-01-12, 10:03
Ja, det er gøy å trene med vektstaver :p men du må kanskje regne med litt gangsperre under armene etterpå..

I neste uke skal jeg prøve meg på en ny type SATS- trening, som visstnok skal ligne litt på core- bar. Det er så artig å finne nye treningsmåter!! Variasjon er dessuten tingen, hvis man vil holde oppe intensiteten.

Kanutten
04-01-12, 10:17
:heia: Så bra Charlott!

Aktivjente, takk for opplysningen. :eek:

Megvel
04-01-12, 11:34
1,5 kg på to dager. Elsker Lavkarbo...

Orkide
04-01-12, 12:46
Da er heldigvis svimmelheten og ubehaget borte, så i dag er det lavkarbo for fult.

Skal "hive" ut jula i dag, har funnet fram kassene, så nå er det bare å jobbe på:)

Kanutten
04-01-12, 14:18
Da har jeg kjøpt meg denne (http://www.gmax.no/produkt/127427%28BC_1%29/benefit-t101-tredem%C3%B8lle/?orderRef=502c946b59ed450c97f31ad3eeaa7180) tredemølla! :heia:
Den er på tilbud uke 1 til 2999 kr! Vanlig pris er 6999 kr!

http://gresvig.scene7.com/is/image/gresvig/127427?$ProductImage400$

Lava
04-01-12, 14:30
Da har jeg kjøpt meg denne (http://www.gmax.no/produkt/127427%28BC_1%29/benefit-t101-tredem%C3%B8lle/?orderRef=502c946b59ed450c97f31ad3eeaa7180) tredemølla! :heia:
Den er på tilbud uke 1 til 2999 kr! Vanlig pris er 6999 kr!

Hvor mye tåler denne da? Sto ingenting på linken din. Det bør opplyses om fart og vekt og slikt :ja:

pappaegøyen
04-01-12, 14:34
Da er det tredje dagen min etter nytt år med lavkarbo . snek litt på vekten i dag , å ikke noe som har hendt på den fronten så her er det bare å ha tunga beint i munnen å forsette . Hode pine neste vekke , svetter som en gris å tørster noe felt . vekt opp etter jule bord å jule godt å god mat å drikke så er det opp fra 88 til 91,9 . surt som bare f . Men men er glad jeg klarte å snu . Det er ikke litt meg i hele tatt . Så klapp på skulderen til meg :)

Kanutten
04-01-12, 14:34
Hvor mye tåler denne da? Sto ingenting på linken din. Det bør opplyses om fart og vekt og slikt :ja:

Det stod ingenting i linken, vet det. Men jeg søkte på nettet og spurte i butikken; maks vekt er 125 kg, farten er fra 0-16 km/t. Jeg skal lete opp en svensk link ...... Et øyeblikk....

Kanutten
04-01-12, 14:40
HER (http://www.halens.se/tr%C3%A4ning-tr%C3%A4ningsmaskiner-l%C3%B6pband-333/l%C3%B6pband-t101-074896?tm=86&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Casall%20Benefit%20L%F6pband%20T101) er en svensk link til samme mølla.

Hvis du klikker på kommentarer vil du få vite litt mer. De var veldig sparsomme med opplysninger om denne på nettet, jeg er enig i det, men Gsport sa at det var en kurrant og grei tredemølle.

Lava
04-01-12, 15:03
HER (http://www.halens.se/tr%C3%A4ning-tr%C3%A4ningsmaskiner-l%C3%B6pband-333/l%C3%B6pband-t101-074896?tm=86&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Casall%20Benefit%20L%F6pband%20T101) er en svensk link til samme mølla.

Hvis du klikker på kommentarer vil du få vite litt mer. De var veldig sparsomme med opplysninger om denne på nettet, jeg er enig i det, men Gsport sa at det var en kurrant og grei tredemølle.

Takk skal du ha! :)

teleslynga
04-01-12, 15:47
Jeg tryna i noen godsaker i fryseren i gårkveld og sprengte både karbo og energibudsjettet. Men i dag!

Klara
04-01-12, 17:06
Hurra! Min nyinnkjøpte bukse begynner å kjennes riktig! Kjøpte den i vanlig størrelse, selv om den kjentes litt trang rett etter julen :D

supersol
04-01-12, 17:06
Ble operert i går, men siden formen er rimelig upåklagelig og smertene ikke verre enn at jeg fint orker å lage meg skikkelig mat, begynner jeg for fullt i dag!

Ble forespeilet stoooore smerter i 12-14 dager, men den gang ei, ikke engang tatt smertestillende i dag :D

Så bra å høre. :)

Jeg fikk den smellen jeg tenkte meg på mandag. opp 3 kilo. Forhåpentligvis mye vann, det vil vise seg på fredag (ny veiedag). Ble veldig inspirert av Puls på mandag. Berre gjer det. Tenker at 4 uker med lidelse kan gå an, og det bør jo hjelpe på vekten også, ikke bare cm. Hvorfor er vi så utrolig mye mer opphengt i vekt enn cm???? Vekten min har lagt stabilt på 73 et år På lavkarbo).Synes det er rart at jeg ikke har gått ned mer, men tror jeg er av dem som må ha et skarpt blikk på kaloriinntaket også, ikke bare karbohydratene. Som flere andre her inne er jeg glad i vin og tror at det kanskje kan være litt av forklaringen på manglende vektnedgang. Prøver å kutte noe der, øker veldig på med trimmen og er kjempespent på vekten på fredag.:p:p

Bik
04-01-12, 17:43

Kjempelurt!

Perdita
04-01-12, 21:47
Juhu! To vellykkede dager med lchf og foreløpig ingen overgangsplager! Lykke!

Lindemor
04-01-12, 21:48
Det går bra her også med full innskjerping og ingen plager. Evner full fart på trening også og det er jeg hoppende glad for! ;)

Skulle ha vært på vekta i dag da onsdager er min veiedag, men det glemte jeg på morgenen og jeg hadde ikke lyst til å tråkke på den etter lunsj. I morgen blir det status. Vet hva vekta lyste på det værste etter jula og jeg er spent.

Dilly
05-01-12, 08:52
Så mange flinke folk her :) godt å se at dere er fornøyd.

Jeg er også fornøyd, selv om vekta listet seg litt oppover mot 69 i går. Håper at den kommer seg ned igjen en halvkilo i løpet av dagen.

Kanutten
05-01-12, 09:39
Jeg skal veie meg i morgen. Jeg har vært flink med alt i matveien.... bortsett ifra et stort glass melk i går kveld siden jeg var tørr i halsen. Melk er det eneste som gjør halsen "slimete" nok. Skal kjøpe inn fløte som jeg kan bruke i stedet eller kanskje tyrkisk yoghurt.

Carisma
05-01-12, 09:50
Første offisielle veiedag, og jeg kan ikke klage: -1,1 kg! Da er hvertfall julekiloen borte, og det etter bare to dager på "ordenltig" mat.

Megvel
05-01-12, 09:56
Jeg tror jeg driver og går igjennom lysveggen i dag. Humøret er på topp etter en drittadag i går!

teleslynga
05-01-12, 10:24
Her går det også oppover igjen. Ikke vekta altså, tvertimot. Veier meg daglig, men skal ha lørdager som offisiell vektdag. Og det ser bra ut! Men viktigere (faktisk), er jo at jeg beynner å få kontroll på det rabiate mattrollet inni meg.

Kanutten
05-01-12, 13:24
Jeg har fått dilla på osteknekkesmørbrød. Skjerpings!
Det overstiger ikke karbene mine, men det blir for ensidig.

Nupsida
05-01-12, 14:00
Har nettop bestilt min første pakke fra iHerb! Håper ikke det tar for lang tid!!!

pappaegøyen
05-01-12, 15:04
Hei min vekt har gått litt ned fra mandag 91.9 til i dag torsdag 90,8 . kommet i ketose å er ikke så sugen på alt mulig lenger :) fremdeles litt tung i hodet .det kommer vel av at jeg ikke får i meg mer enn et eller to glass vann for dagen . jobber med den saken :)

Fedona
05-01-12, 15:31
Det er godt at jula er over, nå er den ute av huset også :)

Snikveier meg litt hver dag og har gått ned bittelitt mer enn gårsdagens "offisielle" veiedag... Frister til å gjøre som en annen her inne, veie meg hver dag og skrive den laveste vekta i tickeren ;) Mest for motivasjonen da, ikke for å lure meg selv :rolleyes:

Men har vært så oppblåst i magen de siste dagene. Noen andre som har det sånn? Det er ikke den tida i måneden heller...

Kanutten
05-01-12, 15:36
Det er godt at jula er over, nå er den ute av huset også :)

Snikveier meg litt hver dag og har gått ned bittelitt mer enn gårsdagens "offisielle" veiedag... Frister til å gjøre som en annen her inne, veie meg hver dag og skrive den laveste vekta i tickeren ;) Mest for motivasjonen da, ikke for å lure meg selv :rolleyes:

Men har vært så oppblåst i magen de siste dagene. Noen andre som har det sånn? Det er ikke den tida i måneden heller...

Man blir vel kanskje litt oppblåst de første dagene etter skifte av meny??

Man spiser kanskje litt grovere mat?

Fedona
05-01-12, 15:40
Man blir vel kanskje litt oppblåst de første dagene etter skifte av meny??

Man spiser kanskje litt grovere mat?

Det kan hende! Det ble mer karber i jula, men gått tilbake til ca - 15-25 igjen. Kanskje det er grunnen...

Kanutten
05-01-12, 15:59
Noen som kan anbefale en god sportsbh??

Jeg bruker normalt 85 e så disse sportsbhene fra Rob... Pie.. (eller noe) tror jeg ikke passe selv de har 8xl. De virker så små!

Sambo sier han kan stå bak meg på tredemølla og holde puppene i ro, men jeg tror ikke jeg er helt med på den.. :o

Fedona
05-01-12, 16:22

Jeg bruker normalt 85 e så disse sportsbhene fra Rob... Pie.. (eller noe) tror jeg ikke passe selv de har 8xl. De virker så små!

Sambo sier han kan stå bak meg på tredemølla og holde puppene i ro, men jeg tror ikke jeg er helt med på den.. :o

Jeg kjøpte med nettopp en fra Underverker.no i str 85E.

"TESTVINNER" sports-bh fra Scock Absorber (Plunge)

Prøvd den en gang og den satt som støpt, virket veldig bra. Du får sjekke opp på nettsida deres, de leverer raskt! 1-2 dager vanligvis!

Ellers så var jo samboen din sitt forslag greit det ;)

Kanutten
05-01-12, 17:33

"TESTVINNER" sports-bh fra Scock Absorber (Plunge)

Prøvd den en gang og den satt som støpt, virket veldig bra. Du får sjekke opp på nettsida deres, de leverer raskt! 1-2 dager vanligvis!

Ellers så var jo samboen din sitt forslag greit det ;)

Takk for tips! Jeg skal sjekke!

nellie
05-01-12, 17:41
Shock absorber skal være bra!:)

Dietta
05-01-12, 17:51

Takk for super link :D

jojomesteren
06-01-12, 09:33
Første veiing i 2012 - ned 1,2 kg siden før jul:D!!
Da hadde jeg stått stille i flere uker - men likevel! Var i ketose hele jula, men det ble, som for mange her, mye mat og vin :o... Litt igang med trening igjen etter en veldig energitomhet, det hjelper vel det og.

Megvel
06-01-12, 09:44
Nede i 70,1 i dag! Siden mandag!
Elsker lavkarbo. Magen ser ut til å ha roa seg etter at jeg slutta med algeguffa.

Efterår
06-01-12, 09:55
1. vejedag :) 800g på 5 dage :D så nu mangler jeg bare 6.8kg

Kanutten
06-01-12, 10:49
Og jeg opp 0,3. :o

Dvs 0,8 opp siden snikveiinga for noen dager siden. Mistenker at knekkebrødene har skylda. :ja:

Nupsida
06-01-12, 10:56
Gått opp 1 kg siden tirsdag.. Hva i alle dager? :(

jojomesteren
06-01-12, 11:17

Dvs 0,8 opp siden snikveiinga for noen dager siden. Mistenker at knekkebrødene har skylda. :ja:

Opp på vekta, men ikke gitt opp! Ikke sant? ;)

Dette går fort av igjen!

Dietta
06-01-12, 11:24
Føler meg fortsatt litt oppblåst av all den gode julematen + + (lavkarbo selvfølgelig). Har ikke vært flink med vann siden før jul, men i dag har jeg fått i meg en liter allerede. Regner også med at alkoholen fra nyttårsaften er forbrent så, så herfra burde alt bli "normalt". Jeg er jo ikke på vekta (siden den sa takk for seg i høst), men buksene føles som de gjorde før jul....

Dietta
06-01-12, 11:25

Knekkebrød er no no for meg når jeg skal ned :mad: Det må bli når jeg skal stabilisere en gang..........

Perdita
06-01-12, 11:36
Nå har jeg levd tre dager på lchf, og smaken i munnen tyder vel på at jeg er i ketose. Jeg bryr meg egentlig ikke, ketose er ikke noe mål for meg egentlig. Jeg veide meg i går og i dag, og var 500g mindre i dag enn i går, så da tror jeg på at dette går veien, og nå skal vekten på dynga, og en ny skal kjøpes inn om en måneds tid til neste veiing. Det kan kanskje bli veldig bra, for erfaringsmessig viser den vi har nå mer enn de andre jeg har testet så da får jeg kanskje en ekstrabonus.

Egentlig vil jeg jo veie meg hver dag, men jeg kjenner at det er viktig at jeg slipper kontrollen litt og bare fokuserer på å spise og å leve riktig og så får resultatene bli som de blir. Jeg har jo ikke dårlig tid, det får ta den tiden det tar.

humptydumpty
06-01-12, 12:20
I dag våget jeg meg på vekten for første gang etter jul, og den var vennlig nok til å vise 1.2 ned siden sist veiing 20.12. Puh... Egentlig burde jeg gi blaffen i hele vekten, siden jeg så tydelig merker at kroppen blir mindre selv om ikke den forbaska skalaen alltid bekrefter dette...

Egentlig vil jeg jo veie meg hver dag, men jeg kjenner at det er viktig at jeg slipper kontrollen litt og bare fokuserer på å spise og å leve riktig og så får resultatene bli som de blir. Jeg har jo ikke dårlig tid, det får ta den tiden det tar.[/QUOTE]
Hør-hør...! Et godt og nyttig mantra jeg skal legge mellom ørene! :)
Pleier å veie meg en gang pr uke, men det er antakelig for ofte... "Dagens" tarm-og blæreinnold samt kroppens væskeopptak varierer jo noe veldig, og det er jo ikke ensbetydene med at vi har lagt på oss, er det vel?! Kanskje disse vektene som måler fett/vann prosent er en god ide? Er det noen som har erfaring med disse?

Nå skal jeg ut å gå halvannen-mil-runden min, med freske fraspark og kul musikk på ørene. Om noen har tips til energigivende musikk til spillelisten min tar jeg gjerne imot! :_punk:

Ha en fin dag alle sammen! :)

Dilly
06-01-12, 12:32
Jeg var kommet tilbake på 68,5 igjen. Fornøyd med det jeg. Jeg mistet noen kilo før jul og i jula, så jeg ser på det som en seier om jeg klarer å holde de vekk. Det er jo ofte slik at en tapt kilo kommer tilbake med hele "familien" på slep.

Lykke til i helgen alle sammen :)

Orkide
06-01-12, 12:38
Da veide jeg meg i dag, og da var det bare 0,2 kg opp siden 23/12, og det er jeg fornøyd med.

Så nå er det bare å jobbe seg videre.

Jeg :heia::heia::heia: på oss alle sammen her inne.
For dette greier vi når vi står sammen.:ja:

nellie
06-01-12, 13:45
Detta går så det suser! Har ikke veiedag før neste lørdag da.. How will I ever survive..

teleslynga
06-01-12, 13:49
Kanskje jeg også burde innføre fast veiedag. Er deppa av dagens veiing og oppfører meg derfor ikke helt konstruktivt i matvalgene mine. For å si det sånn.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

Perdita
06-01-12, 13:52
Kanskje jeg også burde innføre fast veiedag. Er deppa av dagens veiing og oppfører meg derfor ikke helt konstruktivt i matvalgene mine. For å si det sånn.

Men jeg lurer seriøst på om jeg blir litt rar og fysen ved eggløsning. Andre som har det sånn?

Jepp, får veldig lyst på mat, men vil ikke ha noe av det vanlige. Tapas pleier å hjelpe meg på sånne dager. Assortert blanding av gode oster, oliven, spekemat, grønnsaksstaver osv. Lett å spise og veldig godt...

teleslynga
06-01-12, 13:55
Ja, og kanskje man samler litt vann i kroppen også...? (Hoho, snakk om å klamre seg til bortforklaringer!)

-Cilia-
06-01-12, 14:04
Snikveiing viste 0.5kg ned i dag :) Vet at det er mest vann, men det føles godt likevel! Kjenner ellers at jeg sliter litt med å få sove, samt konstant tørste og hodepine. Alt som det skal være, med andre ord :) Bortsett fra sovinga da, men sånne perioder har vi vel alle innimellom. Nå skal jeg lese litt biokjemi, det er så mye mer interessant når man prøver å finne ut hva lavkarbo gjør med kroppen! :)

Klara
06-01-12, 16:37

Jeg trives med denne fra Change (http://shop1.change.com/no/bh/sports-bh/648/), veldig glad i at skulderstroppene kan justeres, og at den tas på som en vanlig BH.

Dietta
06-01-12, 17:13

Oh yes, gjett om :eek:

Bonitta
06-01-12, 19:33
Dag 5 med lavkarbo (selvkomponert) for meg. Og vekta i morres viste -2 kg siden jeg startet på mandag :)
Er nok vann, men pytt sann, kiloer er kiloer!! :heia:

Dilly
07-01-12, 08:36
:heia::heia::heia:
Jeg er normalvektig! Dette var rart :)
67,7 kg

aslaug
07-01-12, 09:32
Blir med her jeg!
Målet er å holde seg under 70 kg i 2012. Jeg har kjempet meg ned og der skal jeg holde meg!
69,7 kg i dag!:D:D
Skal også trene 1000min i måneden!
PR.nå: 80/1000min

68.8 kg i dag, så det går bra med vekta!:D:D
Verre er det med treninga for jeg er så forkjøla og kjenner at det ikke er mulig for meg!

Rin
07-01-12, 10:01
67,7 kg

Gratulerer!!! :heia: :heia:
Så fantastisk - gleder meg til jeg kan si det samme. :)

Dietta
07-01-12, 10:34
67,7 kg
WOW - så morro. Det står det skikkelig respekt av, og veldig motiverende for andre. GRATULERER :blomster:

Orkide
07-01-12, 11:04
67,7 kg

Gratulerer, det er jo kjempe flott :heia:

jojomesteren
07-01-12, 11:16
67,7 kg

WOW! Helt fantastisk innsats! Dette gir stor inspirasjon - gratulerer!!:heia:

Makat
07-01-12, 11:31
JA JEG ER MED!!
Gikk opp to kilo i juleferien, og det førte til at jeg føler meg FEIT igjen:( Da vekta nådde nye lavmål følte jeg meg så "slank" -- men nå er magen der igjen, føler jeg.

Så, mine mål i første omgang er;
Få bort de to julekiloene! :gave: MÅL NÅDD!
Gå ned enda 2 kilo til 1. februar! :ja:
Komme under 80 til 1. april! :boxing:
Lykke til "meg selv", lykke til alle sammen!!!
Og etter ei uke er da den første julekiloen borte - heldigvis! Så da er jeg på rett vei:0)

Lindemor
07-01-12, 13:47
67,7 kg

Hurra for deg! Såååå deilig det må være! Gratulerer, flinke du! :heia:

humptydumpty
07-01-12, 13:58
67,7 kg

Gratulerer!!! Fantastisk godt jobba og en inspirasjon for oss andre!:klem:

Kanutten
07-01-12, 14:22
67,7 kg

:heia: Grattis!!!! :heia: "Har en drøm......♩ ♫ ♬ ♩ ♩ ♩" :_plystre:

alvepiken
07-01-12, 14:39
Jeg er med :D

Dilly
07-01-12, 15:55
Tusen takk alle sammen :klem:Ja, dette er stort for meg. Har jo alltid hatt en drøm om dette, men det er veldig spesielt å nå denne spesielle BMI-grensen, etter mange år med BMI over 40

Gratulerer!!!

WOW - så morro. Det står det skikkelig respekt av, og veldig motiverende for andre. GRATULERER :blomster:

Gratulerer, det er jo kjempe flott

WOW! Helt fantastisk innsats! Dette gir stor inspirasjon - gratulerer!!

Hurra for deg! Såååå deilig det må være! Gratulerer, flinke du! :heia:

Gratulerer!!! Fantastisk godt jobba og en inspirasjon for oss andre!:klem:

Grattis!!!! "Har en drøm......♩ ♫ ♬ ♩ ♩ ♩" :_plystre:

ToreH
07-01-12, 16:32
67,7 kg

Gratulerer og velkommen etter! Det er deilig å være normalvektig og ha en pen kropp!
Bare fysiske og psykologiske positive effekter av å nå "du er slank og fin" kommentarene fra andre hehe.

Hvor lang tid har du brukt fra du bestemte deg for å bli normalvektig til du står der du er idag?

Kanutten
07-01-12, 16:42
Gratulerer og velkommen etter! Det er deilig å være normalvektig og ha en pen kropp!
Bare fysiske og psykologiske positive effekter av å nå "du er slank og fin" kommentarene fra andre hehe.

Nåhh, har da en vakker kropp jeg også selv om den ikke er normalvektig. :D

Fedona
07-01-12, 16:57
67,7 kg

Høres helt fantastisk ut! Gratulerer! Gleder meg til jeg kan si det samme :) Hvor mye har du gått ned og hvor lang tid tok det?

:blomster:

Fedona
07-01-12, 16:59
Høres helt fantastisk ut! Gratulerer! Gleder meg til jeg kan si det samme :) Hvor mye har du gått ned og hvor lang tid tok det?

:blomster:

Så tickeren din etterpå :rolleyes: Men hvor lenge har du holdt på? :) Ble helt motivert av deg :)

Brokkoli
07-01-12, 17:10
Hurra for Dilly!

Jeg lurer også på hvor lang tid du har brukt :)

Kanutten
07-01-12, 17:14
Hurra for Dilly!

Jeg lurer også på hvor lang tid du har brukt :)

Ikke bare hvor lang tid, men også oppskriften!

Dilly
07-01-12, 18:03
Jeg har vært jo-jo slanker hele livet. Opp og ned 10-20-50 kg er en uvane for meg.. men den siste store vektnedgangen har jeg brukt 3,5 år på. Først begynte jeg å få kontroll på hvor store mengder jeg spiste og endret det til ofte og lite. Spiste f.eks et knekkebrød med ost eller en yoghurt eller littegrann varm mat opptil 6 ganger i døgnet. Vekk med sukker. Dette holdt jeg på med i 1/2 år. var stadig sulten, men det gikk seg til.. Så har jeg egentlig bare spist lavkarbo etterpå, men fortsatt ganske lite.
Vanlig hverdag er at jeg spiser 2-4 biter av nannahs knekkebrød på jobb, med ost og paprika. Så spiser jeg middag når jeg kommer hjem. Samme som dere andre. Kjøtt/fisk og grønnsaker. Det viktigste har vært å bli kvitt sukkeravhengigheta.

Dilly
07-01-12, 18:14
Gratulerer!!! :heia: :heia:

Tusen takk :) Det er ikke mange hektoene igjen før du også kan heise flagget med Normal-BMI. Kjempegøy!

Klara
07-01-12, 21:07
67,7 kg

Grattis! Så flink du har vært!

ToreH
08-01-12, 03:44
Ikke bare hvor lang tid, men også oppskriften!

Daglig knulling i 3,5 år Kanu samt å spise lite kcalorier på lavkarbo. Hahaha.

Btw, kroppen min er fin, ikke fordi jeg synes det selv, men fordi alle andre sier det til meg. Jeg syntes jo jeg var temmelig flott selv om alle andre kalte meg for kledelig lubben også keg da. Hehe.

Når man er normalvektig OG har muskler som faktisk synes så er man fin hehe. Bare se på overarmene til Marit Bjørgen under idrettsgallaen. Snakk om flott normalvektig kropp og muskler da!!!

ToreH
08-01-12, 03:50
Jeg har vært jo-jo slanker hele livet. Opp og ned 10-20-50 kg er en uvane for meg.. men den siste store vektnedgangen har jeg brukt 3,5 år på. Først begynte jeg å få kontroll på hvor store mengder jeg spiste og endret det til ofte og lite. Spiste f.eks et knekkebrød med ost eller en yoghurt eller littegrann varm mat opptil 6 ganger i døgnet. Vekk med sukker. Dette holdt jeg på med i 1/2 år. var stadig sulten, men det gikk seg til.. Så har jeg egentlig bare spist lavkarbo etterpå, men fortsatt ganske lite.
Vanlig hverdag er at jeg spiser 2-4 biter av nannahs knekkebrød på jobb, med ost og paprika. Så spiser jeg middag når jeg kommer hjem. Samme som dere andre. Kjøtt/fisk og grønnsaker. Det viktigste har vært å bli kvitt sukkeravhengigheta.

Bra jobbet. Respekt til deg. Enda mer respekt får du om du om 2 år klarer holde dette også. Jobben er ikke å komme ned, men å bli der etter min mening. Men med din motivasjon, viljestyrke og evne i 3,5 år så klarer du dette også! Gratulerer med flott nedgang !
Dette bør jo absolutt inspirere alle andre storslankere her inne som sliter. Alle klarer det bare man VIL nok.

nellie
08-01-12, 09:10
Har man brukt 3.5 år har man jo allerede holdt flere av kiloene unna i to år og vel så det.;)

Rin
08-01-12, 09:32
Har man brukt 3.5 år har man jo allerede holdt flere av kiloene unna i to år og vel så det.;)

Ja! Det synes jeg er et viktig poeng - og en veldig god grunn til at det er bra å gi vektnedgangen god tid heller enn å satse på å gjøre det unna i en fei. På 3,5 år rekker man å lære hva som fungerer og ikke fungerer. Sunt og trygt. :)

(Jeg vet at hvis jeg hadde gått ned mine kilo "i en fei", istedet for over lang tid, hadde nok ikke hjernen min helt tatt inn over seg hvordan det hele fungerte. Nå vet jeg AKKURAT hva som skjer om jeg spiser ditt og datt, og det gjør det mye vanskeligere å rote til for seg selv.)

nellie
08-01-12, 09:54
Jeg har hvertfall gått fra å vake rundt, helt uten mål og mening, testet ut fjorten forskjellige måter å gjøre det på osv, i løpet av disse to årene. Det er først nå, den siste tiden, jeg har funnet ut hva det er som både gjør at jeg går ned i vekt og noe jeg kan holde på med resten av livet. Veien blir til mens man går, type. Hodet må med og det er ikke så lett når man raser ned 30 kilo i løpet av et halvt år. Noen får det jo til, men ikke akkurat flesteparten, desverre.

Brokkoli
08-01-12, 12:32

Godt jobba! Og 3,5 år på rundt 50 kg er akkurat passe tid, spør du meg. Selv har jeg et håp om å klare ca 30 kg på 2 år. Jeg synes de som klarer å gå ned masse på kort tid, og klarer å holde seg der er utrolig flinke - men jeg tror verken kroppen min eller psyken min klarer det - så jeg satser på mine 2 år. Og helt enig med deg angående sukkeravhengigheta... Enten den slår ut på sukker, brød eller pasta er den en jævel å hanskes med. Vekk med den, og hold den borte!

Håper du fortsetter å bruke lavkarbo.no, selv om du når målet ditt :)

Dilly
08-01-12, 12:46
Tusen takk :)
Jeg kommer nok til å bli boende her inne, he he.. hvor skal jeg ellers finne den daglige inspirasjon til matfat og sånn? Og jeg kommer nok til å fortsette med lavkarbokosthold helt til de putter meg inn på gamlehjemmet og blir dytta i poteter og fiskepudding med ihjelkokte gulrøtter..(verste maten jeg kan tenke meg. Grøss)

Brokkoli
08-01-12, 12:50
Det er nok noen år til du blir putta inn på gamlehjemmet, og innen da har de kanskje fått opp øynene litt ;-)

Kanutten
08-01-12, 20:33
Helga har matmessig gått så som så grunnet våking og dødsfall.

Men akkurat pr NUHH har jeg kveiteskiver stående til kokings i en lake ala den man bruker til avkokt laks. Planen er å ha med seg salat med avkokte kveitebiter oppi på jobb i morgen. :sikle:

Jeg har aldri verken smakt, sett eller kokt avkokt kveite før så vi får se hvordan det blir. Men siden kveita er av omtrent samme konsistens som laksen regner jeg med at det går bra. :D

Megvel
08-01-12, 20:53
Helgens status er total oppdatering av matskap og fryser, ukeplan lagt, og masse rydding... Ja, og Nannahs knekkebrød laget.

Lava
08-01-12, 21:06
Har vært flink med turer og mat, men i kveld føler jeg meg kjempetung :o
Tror ikke det vil vise særlig nedgang på vekten i morgen tidlig nei.
Men gir meg ikke av den grunn! :D

Carisma
08-01-12, 21:13
Hvorfor er det så vanskelig å drikke vann for tida?

Kanutten
08-01-12, 21:15

Kanskje det er frosset? :o

langaard
08-01-12, 21:19
Spis litt saltmat:)

Carisma
08-01-12, 21:25
Kanskje det er frosset? :o

Hehe, hadde det enda vært det så hadde jeg hatt en unnskylding, særlig siden jeg hater iskaldt vann! :eek:

Carisma
08-01-12, 21:26
Spis litt saltmat:)

Har prøvd, men det funker ikke det heller... Jeg er tørst, men bare får meg ikke til å drikke! :o. Litt samme følelsen som at jeg ikke kommer meg i seng selv om jeg er stuptrøtt....

langaard
08-01-12, 21:28
Har prøvd, men det funker ikke det heller... Jeg er tørst, men bare får meg ikke til å drikke! :o. Litt samme følelsen som at jeg ikke kommer meg i seng selv om jeg er stuptrøtt....
Prøvd og smaksette vannet? Jeg bruker sitron:)

Lena73
08-01-12, 21:29
Som om det skulle vært meg som hadde skrevet dette; to fødsler og ny i lavkarboverden. Begynte i dag, og hiver meg på denne tråden! Planer om å veie meg hver søndag. Startvekt i dag; 94,5 kg. Vil hvertfall ned 10 kg. Helst 15 kg:)

1. veiedag, etter en uke på Lavkarbo: 90,7 kg. Minus 3,8. Jippi!!!:)

Kanutten
08-01-12, 21:33

:heia: Råbra!!!!

-Cilia-
08-01-12, 22:16
Jeg har nettopp kommet hjem fra årets første trening, og det var deilig! Jeg har ikke trent ordentlig på lavkarbo før, og jeg var veldig spent før treninga da jeg bare har spist ordentlig lavkarbo den siste uka (har egentlig hatt pause siden sommeren...). Jeg gikk ikke tom! Jeg er ikke i god form, men jeg merker helt tydelig at jeg klarte å holde på lengre på høyere intensitet nå enn før jul. Kanskje det er det at jeg er et vannkilo lettere (har ikke veid), eller kanskje jeg bare har funnet rett kosthold for kroppen min. Deilig er det uansett! Hodet mitt fungerer også kjempebra, det bruker å streike i ketose. Mitt nivå ligger tydeligvis rundt 70g pr dag. Gleder meg til enda en trening i morgen, og til å se hvor stiv jeg blir etterpå.... :)

Orkide
08-01-12, 23:29

Det er jo kjempe flott :heia::heia::heia:

pappaegøyen
09-01-12, 07:41
Hei ,i går søndag var jeg på tur å nøt solen å speil blanke veier he he he ,kan si det var livsfarlig å gå tur .mandag i dag å veie dag 90 ,9 å er fornøyd med det . to kilo til så er jule kiloene borte . Helgen har vert så som så . Men ny uke nye mulig heter :)

Lava
09-01-12, 08:04
Har vært flink med turer og mat, men i kveld føler jeg meg kjempetung :o
Tror ikke det vil vise særlig nedgang på vekten i morgen tidlig nei.
Men gir meg ikke av den grunn! :D

Ingen nedgang å melde, som forventet.

:heia: Gratulere, kjempebra!

Orkide
09-01-12, 08:42
Ny uke, da må jo at gå bra.

Jeg må jobbe med vanninntaket. Syntes det er vanskelig å få i meg nok vann.
Har som må 2 liter, vet jeg bør drikke opp mot 3 liter. Men starter med 2.

Megvel
09-01-12, 09:31
Ny uke, da må jo at gå bra.
Ja, bra!
Holder minstenoteringen fra uka som var, og stuper inn i en kjempeuke!
La oss insistere at uka blir bra!

Fedona
09-01-12, 12:10
Ja, bra!
Holder minstenoteringen fra uka som var, og stuper inn i en kjempeuke!
La oss insistere at uka blir bra!

Det håper jeg også! Gikk ned 1 kg i forrige uke... Men spiste pinnekjøtt i går...
og 2 kg OPP?? Arrghh! Får håpe at det bare er saltet i kjøttet som har bundet vann...

Men går på med friskt mot igjen :)

pappaegøyen
09-01-12, 12:27
Sliter med å få nok vann i meg , får rundt 1,5 liter for dagen å det er på en go dag . ellers får jeg ned rundt 5 vann glass , skriver ned vann mengden for hver dag .

Lindemor
09-01-12, 12:59
Deilig ny uke! Jeg har startet med en økt på treningssenteret og jobber på.

Vekta rikker ikke mye på seg og av og til tenker jeg at jeg trener for mye for jeg passer nå inn i str 38 både oventil og nedentil, men er ikke for normalvektig å regne. Akkurat dette forstår jeg ikke helt, men jeg ser jo samtidig at jeg har fått en anderledes kropp utseendesmessig og jeg kjenner jo at jeg har blitt mye sterkere.

Så var det bare dette med et ønske om å ta knekken på de siste kiloene da! Får bare stå på og se om det skjer! ;)

Nnem
09-01-12, 17:26
Ned 2,2 kg av de 5,4 kg jeg gikk opp under julemåneden. Fornøyd. Bare å kjøre på som før og håpe på mer nedgang neste uke.

Kjente det uansett i uniformen i dag. Bedre plass;)

langaard
09-01-12, 17:48
Deilig ny uke! Jeg har startet med en økt på treningssenteret og jobber på.

Vekta rikker ikke mye på seg og av og til tenker jeg at jeg trener for mye for jeg passer nå inn i str 38 både oventil og nedentil, men er ikke for normalvektig å regne. Akkurat dette forstår jeg ikke helt, men jeg ser jo samtidig at jeg har fått en anderledes kropp utseendesmessig og jeg kjenner jo at jeg har blitt mye sterkere.

Så var det bare dette med et ønske om å ta knekken på de siste kiloene da! Får bare stå på og se om det skjer! ;)
Husk at muskler veier mer enn fett, og er desuten mye penere og se på;)

Lindemor
09-01-12, 20:26
Husk at muskler veier mer enn fett, og er desuten mye penere og se på;)

Tusen takk for en kjekk på minnelse! ;) :blomster:

Fridaen
11-01-12, 10:57
Jeg og er med! Ca 20 kg skal av, men vekttap eller ikke, lavkarbo for livet :)

index
11-01-12, 11:40
Men spiste pinnekjøtt i går...
og 2 kg OPP?? Arrghh! Får håpe at det bare er saltet i kjøttet som har bundet vann...

Det har skjedd med meg hver gang jeg har spist pinnekjøtt også! Opp ca 2 kg dagen etter, og så går det noen dager før det slipper taket igjen. Men så lenge det bare er vann er det ungen krise, det slipper taket før eller senere..

Jeg har blitt kvitt julekiloene pluss en liten kg til, så dette går bra. Fryktet en liten vektoppgang i forbindelse med at jeg begynte på treningsstudio for halvannen uke siden, men så langt ser det ut til å gå bra.

Fedona
11-01-12, 12:25
Det har skjedd med meg hver gang jeg har spist pinnekjøtt også! Opp ca 2 kg dagen etter, og så går det noen dager før det slipper taket igjen. Men så lenge det bare er vann er det ungen krise, det slipper taket før eller senere..

Jeg har blitt kvitt julekiloene pluss en liten kg til, så dette går bra. Fryktet en liten vektoppgang i forbindelse med at jeg begynte på treningsstudio for halvannen uke siden, men så langt ser det ut til å gå bra.

Du har rett! Nå er de 2 kg borte igjen :) Men sliter med vektnedgangen da... Har fra i går av kuttet ut Atkins barer for å se om det hjelper, hvis ikke må andre tiltak til.

Spiser nå en blanding av SDS mat og LCHF. Men når mannen reiser bort om en uke så blir det bare SDS en stund for å se om det vil gi meg et kick.

Har stått stille i over en måned nå, men så har det jo vært jul da... Men gir meg ikke!

Kanutten
11-01-12, 17:52
Jeg var hos fastlegen min i dag etter å ha gått med 24timers.
Blodtrykket hadde økt kraftig. Legen vet at jeg har gått på lavkarbo ganske lenge og lurte på om jeg fremdeles gjorde det. Jeg svarte som sant var at det var ikke SÅ helhjertet nå som tidligere. Da ba han meg gjøre det helhjertet igjen fordi kroppen min trivdes tydeligvis bedre da.

Da jeg gikk ut døra sa han til meg mens han lo: Meeen du trenger kanskje ikke spise smør med skje samt drikke ribbefettet.

Lilleslem
11-01-12, 18:57
Har gitt ALT på trening! Gått opp 300g etter å ha gått ned to kilo etter jul! Kanskje litt muskler, men....
Må skjerpe meg med å få inn mer fett. Ser andre har problemer med vann. Har kjøpt inn bacon og tatt fløte i kaffe. Får se om det hjelper til neste uke!

aktivjente
12-01-12, 22:09
Nå har jeg trent hver eneste dag siden søndag; ikke ned et gram, men ikke opp heller= jeg er fornøyd :blomster: Deilig å være i god form!

I dag trente jeg ei dobbeløkt (step styrke + zumba) - og drakk nesten en liter vann før jeg var ferdig. Kanskje det er løsninga på vannproblemet?? Bare å røre på seg, så blir man tørst? :D

ToreH
12-01-12, 22:21
Nå har jeg trent hver eneste dag siden søndag; ikke ned et gram, [...]

Wow, du hadde ikke forventet det vel? :D Du må nok trene hver dag i flere måneder og kanskje går du opp tilogmed....then what? ;)