View Full Version : Kan noen se på menyen min?


Lilli82
28-12-11, 10:52
Hei..
Jeg kommer sikkert med mange dumme spørsmål her inne, men jeg synes det er vanskelig å komme ordntlig inn i det her.. Har gått på lavkarbo i 5 uker, men har gått opp 1 kilo..:( Lurer på om jeg spiser noe feil... Hadde blitt kjempeglad hvis noen kunne sett på matinntaket mitt::)
Her er noen eksempel på det jeg spiser:
Frokost: 3taffelostskiver i mikroen med krepsehaler og litt majones eller 1 skive lavkarbobrød med ost/makrell eller liknende.
Lunch: Salat med agurk, tunfisk,tomat og fetaost eller 2 fiberrik med egg og litt kaviar
Middag: kotelett med blomkålgrateng/ taco med ostesticks/taffelost med krepsehaler og majones/egg og bacon/omelett og salat.

Spiser også litt nøtter innimellom...eller litt bacongull en gang i blandt.. Drikker kanskje 2 glass pepsi max i løpet av dagen, men har diabetes, så jeg får ikke noe søtsug av dette...ellers drikker jeg vann ...

Jeg er forøvrig 1,60 høy og 59kg hvis det har noe å si...
Hva gjør jeg feil?? Sier tusen takk for hjelp og svar....:)

index
28-12-11, 11:11
Du gjør ikke noe feil etter det jeg kan se. Men siden du har en BMI på 23 er du allerede normalvektig, så da ser vel ikke kroppen noe poeng i å gå ned. Husk at lavkarbo er vektregulerende, og ikke en slankekur. Dvs at kroppsvekten legger seg på det nivå som er naturlig for deg. Hvorfor ønsker du å ta mer av, når du allerede er godt innenfor normalen?

Lilli82
28-12-11, 11:49
Åja, er det slik å forstå... Nei jeg ønsker å gå ned 3-4 kg, for å komme til en vekt som jeg er konfortabel med...:) Jeg er så liten, så selv om bmi sier at jeg er normal, så er det ikke det jeg ser når jeg ser i speilen for å si det slik....

Charlott
28-12-11, 11:51
Åja, er det slik å forstå... Nei jeg ønsker å gå ned 3-4 kg, for å komme til en vekt som jeg er konfortabel med...:) Jeg er så liten, så selv om bmi sier at jeg er normal, så er det ikke det jeg ser når jeg ser i speilen for å si det slik....
Når det bare er snakk om noen pyntekilo må du mest sannsynlig se på kaloriene også, og ikke bare karbene :ja:

Lilli82
28-12-11, 12:42
Ok... Det er ikke noe krise for meg, sålenge vekten holder seg, og ikke går opp!... Men lavkarbomessig, så er det ikke noe gærnt med maten jeg da spiser??:)

Charlott
28-12-11, 12:58
Ok... Det er ikke noe krise for meg, sålenge vekten holder seg, og ikke går opp!... Men lavkarbomessig, så er det ikke noe gærnt med maten jeg da spiser??:)
Maten ser bra ut den ja :)

langaard
28-12-11, 15:07
Når det bare er snakk om noen pyntekilo må du mest sannsynlig se på kaloriene også, og ikke bare karbene :ja:
Det hjelper med trening også:)

Carisma
28-12-11, 15:46
Begynn med yoga! Da for er du kroppen og senker stressnivået.

Lilli82
29-12-11, 09:07
Ja trening regner jeg med at hjelper, men jeg spiller innebandy 4 timer i uka, så jeg har ikke tid/ork til mer, og skulle tro at det var nok.....:cool:

Carisma
29-12-11, 10:46
Forskjellen på yoga og annen trening er at den senker stressnivået i kroppen, mens annen trening øker det. Stress=ustabilt blodsukker, vannlagring og over tid fettlagring.

Klara
29-12-11, 12:39
Vekt er en ting, men målebånd er noe annet ;) Kan det hende at kroppen din har begynt å forandre seg, men at vekten er stabil? Sitter klærne dine løsere/annerledes enn før? Kanskje økt vekt skyldes økte muskler, ikke fett?

En annen ting er at vekten gjerne går litt opp rundt menstider, kan det stemme med din syklus?

Hvordan er formen ellers? Har du mer eller mindre energi enn før? Er blodsukkeret mer stabilt?