Disen
09-01-12, 17:52
Ja som nybegynner på dette må jeg mase litt. Jeg har forsøkt mange kalkulatorer for å få oversikt over kostholdet. Jeg har benyttet vg klubbens dagbok og den fungerer ok, men jeg får bare opp prosent andel for karbohydrater om dagen.
Jeg har tatt i går og i dag for å vise:
Dag 1:
- 7 % karbohydrater
- 20 % proteiner
- 72 % fett
Dag 2:
- 15 % karbohydrater
- 33 % proteiner
- 52 % fett
Dette står som forklaring, og hvis det er viktig så er mitt anbefalte kcal 1300.
"Fordi fett inneholder over dobbelt så mye energi (9 kcal pr. g) som proteiner og karbohydrater (4 kcal pr. g), blir fettandelen prosentvis større enn hva innholdet i matvaren kan tyde på."
Er det noen som er vandt til å se det på denne måten og kan si meg litt om dag 1 har for lavt karbo innhold eller om det er dag 2 som har for mye?
Jeg har tatt i går og i dag for å vise:
Dag 1:
- 7 % karbohydrater
- 20 % proteiner
- 72 % fett
Dag 2:
- 15 % karbohydrater
- 33 % proteiner
- 52 % fett
Dette står som forklaring, og hvis det er viktig så er mitt anbefalte kcal 1300.
"Fordi fett inneholder over dobbelt så mye energi (9 kcal pr. g) som proteiner og karbohydrater (4 kcal pr. g), blir fettandelen prosentvis større enn hva innholdet i matvaren kan tyde på."
Er det noen som er vandt til å se det på denne måten og kan si meg litt om dag 1 har for lavt karbo innhold eller om det er dag 2 som har for mye?