View Full Version : Februartrening 2012
Februar måned:
Logg din aktivitet her. Antall minutter, økter, sonetrening, vekttrening, kilo.
Hva slags trening driver du og hvilke mål har du.
Denne tråden skal inspirere deg og oss andre til å holde driven oppe.
Oppfordrer dere til å bidra med bilder av det du bruker av utstyr, det du er fornøyd med. De av dere som logger i Polar eller Garmin, Iphone, eller andre treningsapper; Last de opp her da!
Skal du laste opp bilder så anbefaler jeg å bruke www.imagebam.com (slipper tenke på oppløsning på bildene)
Har dere behov for å ta enkle screenshots av det du har på skjermen for å få det som bilde: så bruker jeg dette programmet: Snagit http://www.techsmith.com/download/snagit/default.asp
Et utrolig bra program som sammen med imagebam er krutt!
Kan jeg få være med med mine tre kilometer i gangfart? :o
Kan jeg få være med med mine tre kilometer i gangfart? :o
JEPP!!!!
Viktig og understreke at all bevegelse er bevegelse! Disse trådene er den beste motivasjonen for og komme seg ut av sofaen. :D
JEPP!!!!
Viktig og understreke at all bevegelse er bevegelse! Disse trådene er den beste motivasjonen for og komme seg ut av sofaen. :D
:klem:
Da er planen tre km i morgen tidlig. Jeg står opp klokken halv sju. :o
Da er planen tre km i morgen tidlig. Jeg står opp klokken halv sju. :o
Glimrende!!! Jeg jobber HARDT med meg selv for og få til noen morgenøkter... kanskje dette er inspirasjonen jeg trenger! :)
Samma mål som for Januar.. To spinningtimer pr uke.:)
Jeg har kjøpt ti dagers prøveperiode på Bikram Hot Yoga! 1,5 time i 40 grader, tror man svetter ca 500 kcal ;) Utrolig artig! Jeg skal utnytte mine 10 dager og dra hver dag!
Er med :D
Mitt mål er minimum 5 økter i uka.
Zumba ( dvd'er fra www.zumbafitness.no (http://www.zumbafitness.no) ), rockering ( 2,2 kilo) og gåturer.
Vi variere mellom 30 min - 60 min. pr gang.
Jeg har alltid vært glad i å svømme, så jeg tror jaggu meg at jeg forplikter til morgensvømming fredag. 1000 meter før jobb i stedet for mølla. Mølla tar jeg etter jobb. Det er faktisk lettere å svømme 1000 meter enn å gå 3000. :o
Jeg har alltid vært glad i å svømme, så jeg tror jaggu meg at jeg forplikter til morgensvømming fredag. 1000 meter før jobb i stedet for mølla. Mølla tar jeg etter jobb. Det er faktisk lettere å svømme 1000 meter enn å gå 3000. :o
Er jammen ikke sikker på det i mitt tilfelle gitt...
hilsen "maskinspettet"
(jeg flyter IKKE) haha:D
Er jammen ikke sikker på det i mitt tilfelle gitt...
hilsen "maskinspettet"
(jeg flyter IKKE) haha:D
Jeg har oppdrift som en dupp, synker aldri. :o
StegforSteg
31-01-12, 17:21
trening minst 3 ganger i uka :D
I dag: Zumba/mage på treningssenteret
Jeg skal prøve å komme igang med faste økter på ergometersykkel + noen faste styrkeøvelser som knebøy mm (har fått noen øvelser av fysioterapeut).
Tar det derfra. Har ikke klart å følge opp tidligere, så dette må jeg ta som en personlig utfordring å få trening inn som en fast og regelmessig ting i hverdagen.
Holder fast ved mitt three way split 5x5-program. Passer jo bra med bryst og armer i morra. Kjører også på med omega 3, kreatin, protein og BCAA.
Jeg er med videre. Å matche januar i treningsminutter tviler jeg på, men kan prøve 1500, hvis skiføret holder så blir det nok noen gode lange turer som trekker opp. Fortsetter med 200000 skritt. Hverdagsmosjon som det kalles.
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wp9EPMK/exercise.png
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wyCzRNX/exercise.png
(http://www.TickerFactory.com/exercise/wp9EPMK/)
Jeg er gjerne med!!:) Skal starte med ketolyse i morgen, etter mye forberedelse å lesing for å forstå hva jeg begir meg ut på, å må med det si at jeg kunn gleder meg og er veldig motivert:D
Treningen derimot gruer jeg til..spilte håndball fra jeg var 8 til 16 år, så opphold i 4 år..for så å starte på igjen som 20 åring men sluttet atter en gang etter 3 år.. så det har sannelig vært nok en 4 års periode me null trening! På denne biten mangler virkelig motivasjon:p
Håndball er uaktuelt pga manglende lag i hjembygda, så jeg håper på masse ideer og inspirasjon fra denne tråden:)
En kveld lastet jeg ned en app på min android mob, som heter " Dailey workout" . Den finnes i flere kategorier som feks Butt, Ab, cardio osv:p Appe`n består av instruksjonsvideoer med intervaller, og klokke som tar tiden og sier i fra når man bytter treningsmetode! Gjenomførte "butt" workout`n 2 ganger en kveld med høy dance musikk på anlegget, og ble skikkelig utslitt! 2 dager etterpå klarte jeg ennå ikke å gå normalt opp og ned trappen til loftet;) Det verket i alle muskler fra livet og ned! Så effekt har det:)
Tenkte det var lurt å dele noen tips selv også:)
2 dager etterpå klarte jeg ennå ikke å gå normalt opp og ned trappen til loftet;) Det verket i alle muskler fra livet og ned! Så effekt har det:)
Hihi, *knis, knis*
Hilsen fjortis Hypah! :D
Hihi, *knis, knis*
Hilsen fjortis Hypah! :D
Hehe :)
svingstangdeluxe
31-01-12, 19:36
Skal vere med denne mnd også. Må justere spinningmål, ser det blir masse reisejobb...
Mål:
2 spinning og 1 1200m svømming (men, bytter ei spinn m svøm om ikkje begge deler går).
1-2 styrkeøkter m hovudvekt på store muskelgrupper og dei forb... :mad: triceps (dips m innlagt stoooore doser fy-ord)
Koseturer med gamle ørn (hunden..) blir ikkje lenger en max ein time - pressa på tid dei to neste vekene :(
Skal vi ta med kvile også? Minst like viktig:
Minimum 7 helst 8 timer kvar natt + ei god bok-/strikkeøkt om dagen (logger av verden då...)
Jeg er med! :D
Mitt mål er er å trene minst 3 ganger i uken (så godt det lar seg gjøre da jeg har en sønn på 6 måneder og en mann som reiser en del i jobben.)
KOmme igang med program med å få magemuskler igjen da de er ikke fungerende etter keisersnittet,(klarer ikke enkle ting som 1 sit up engang, føles ut som om jeg er lam fra de øverste og ned :( ) og få bedre kondis.
Det burde holde for februar :p
svingstangdeluxe
31-01-12, 21:19
Ferdigtrent..
Styrke: benk, knebøy, ståande ro, planke, biceps m stang, dips m banning og sverging, ymse situps og fronthev.
Litt ned på vektene :( Ketosen? (Syns eg har lest noko slikt)...
Men, men har no i alle tatt i så det held.
:uskyldig: lov å ta seg ei Tuborg LITE som står og roper i kjøleskapet?
Målet er:
Mandag: Spinning, intervall, 75 minutter + sideplanke og vanlig planke + push ups
Torsdag: Spinning, intervall, 55 minutter + sideplanke og vanlig planke + push ups
Lørdag/Søndag: Trene med stedatter + pluss Maxbo trelast
Dette er forpliktelsene altså....
Ekstra bonus:
Tirsdag: Pilatesball 55 minutter
Onsdag: Tredemølle 60 minutter + planker til hytte og hus og dreping av armer
Ferdigtrent..
Styrke: benk, knebøy, ståande ro, planke, biceps m stang, dips m banning og sverging, ymse situps og fronthev.
Litt ned på vektene :( Ketosen? (Syns eg har lest noko slikt)...
Men, men har no i alle tatt i så det held.
:uskyldig: lov å ta seg ei Tuborg LITE som står og roper i kjøleskapet?
Du har vært kjempeflink, hipp hurra for innsatsen og bare ødelegg den med Tuborgen om du har samvittighet til det.
- Hilsen Oilq -
svingstangdeluxe
31-01-12, 21:36
Du har vært kjempeflink, hipp hurra for innsatsen og bare ødelegg den med Tuborgen om du har samvittighet til det.
- Hilsen Oilq -
Ok... då blir det fuselte med cocosa og sherlock... til å leve med;)
Ok... då blir det fuselte med cocosa og sherlock... til å leve med;)
Fuselte? Det hørtes skikkelig stusselig ut! :eek:
svingstangdeluxe
31-01-12, 22:17
Fuselte? Det hørtes skikkelig stusselig ut! :eek:
:D kjempesunn greie eg har fått av ei velmeinande søster Artisjokk (ho meiner levra mi treng rensast og det skulle visstnok forbrenne...:cool:)
Brie og nannas knekkebrød hjalp veldig også :)
Jeg er med!
Minst 3 treningsøkter i uke variert mellom jogging, ellipsemaskin, yoga, pilates og jillian dvder.
Skal prøve å trene fast mandager, tirsdager og fredager...
...og det tok ca 4 sekunder før jeg hadde googlet Fuselte.... :o
Fulsete faktisk... fint ord! Men fant ikkeno - jeg vil og ha forbrenne-te!
Jeg vil være med:-)
Mandag-onsdag-fredag: Styrketrening (morgenøkt)
Tirsdag: svømming eller spinning
Torsdag: spinning
Lørdag: tredemølle
Søndag: skitur eller annen aktivitet m familien
Pluss noen daglige turer med bikkja...:D
svingstangdeluxe
31-01-12, 23:03
...og det tok ca 4 sekunder før jeg hadde googlet Fuselte.... :o
Fulsete faktisk... fint ord! Men fant ikkeno - jeg vil og ha forbrenne-te!
Fusel er vel dialektuttrykk for "ikkje særlig velykka" heimebrent.. Denne smakar gras m cocosa og då må det jo vere bra greier :D
Såg forbrenningste på helsekostbutikken i dag. Den heitte "Forbrenningste". Kjøpte ikkje, men om nokon har hatt resultat, så meld frå.. quick fix?
Og jeg henger meg også på! Fortsette trenden fra januar:D
Kan ikke ha faste dager pga lillemann og sambo, men målet er å:
* Ha minst 4 treningsøkter i uka
* Trene mer styrke i tilleg til kondisjon
* Smile og "eie" treningsstudioet! (etter råd fra hypah:D)
* Drikke mer vann under trening...:rolleyes:
Fusel er vel dialektuttrykk for "ikkje særlig velykka" heimebrent.. Denne smakar gras m cocosa og då må det jo vere bra greier :D
?
Haha! Nå lo jeg! :D
Jeg bruker kinesisk balansete og detox fra Pukka og Yogite... om det virker? Neppe, men når man tror litt på det drikker man vertfall mye - og det er jo bra i seg selv. ;)
Startet treningsmåneden med og ikke komme meg opp til morgen trening.
Men fikk meg en litt over 20 min gåtur i -17 grader. Da er treningsmåneden februar sparket igang.
Uklar på målene mine jeg. Setter et generelt mål om og få inn en type trening hver dag. Planlegge hva jeg skal fra dag til dag er jeg ikke så god på, må ta hva jeg føler for når jeg kommer meg hjem fra jobb.
Ønsket er og få til 2 skiturer i uka. (Helgeturer kommer utenom) Komme igang med spinning igjen. Og veksle litt med Jillian innimellom.
Og ja, det er jo fortsatt et mål og klare en halvtime før jobb de fleste dager. Den som gir seg er en dritt!
Hovedmålet med treningen er fortsatt og minske denne kroppen.
StegforSteg
01-02-12, 09:54
Jeg bruker også Detox te fra Pukka, men det er fordi jeg bare elsker lakris :D
Ukestrening 2 av 3 i dag.... Pulstime på treningssenteret.... Kommer nok til å "dø" men men skitt au :D
Februar er i gang! Styrketreningsøkt unnagjort, deilig start på dagen og man føler seg frisk i skrotten resten av dagen:) Neste uke har jeg lovet meg selv at jeg skal legge på litt mer vekter... Jeg har ikke holdt på så lenge, og var en skikkelig svekling i utgangspunktet, så jeg har ingen gode tall å komme med... Men det kommer seg stadig:).
Min treningsuke begynte i går. Jeg følte meg litt sliten og pjusk, så jeg droppa den planlagte dobbeløkta med bodypump og spinning - og gikk for 30 minutter på ellipsemaskinen istedet. Jeg var redd spinning kunne trigge en forkjølelse - men tydeligvis er det ingenting jeg kunne gjøre uansett. I dag er jeg skikkelig forkjøla og føler meg ganske dårlig.
Er det noen her som er flinke på dette med sykdom og trening? Det er bare å gjøre det man orker, sant - det skader ikke? Jeg vil ikke ha treningsFRI selv om jeg ikke går på en hard spinningtime. I dag tenkte jeg å gå litt i fjellet om jeg orker litt senere, og om jeg ikke orker det går jeg rundt i nabolaget. Jeg tror det viktigste for min del er å ikke bli for anpusten. Jeg har en del luftveisproblemer, og har trigga en god del atypiske lungebetennelser fordi jeg har løpt når jeg har vært syk - og fått beskjed av legen at det må jeg ikke gjøre.
OK, rotete innlegg... Det jeg lurer på er følgende:
- Kan jeg gjøre hva jeg vil så lenge jeg føler at jeg orker det?
- Bør jeg velge styrketrening fremfor kondisjonstrening når jeg drar til treningsstudioet?
- Er det sant at man kan bli syk av å trene, eller ville man trolig blitt det uansett?
Jeg er med videre. Mål for februar er 3000 minutter med variert trening. Jeg varierer mellom kondisjon, styrke, yoga og qigong.
Jeg fikk pulsklokke til jul, men den ligger like herlig i plastikken sin.... Kanskje jeg må gjøre noe med det, men jeg har ikke fokuset mitt helt der. Jeg er ikke på trening for å leke og jeg gjør en skikkelig innsats. Jeg bli svett så det holder og jeg kjenner at kroppen fungerer og blir mer sterk og mer utholden. Jeg kan presse pulsen høyt og lenge, samt at jeg nyter hvor fort den faller straks jeg slakker av på intensiteten. Til nå har det holdt for meg... så får vi se om jeg tenker anderledes etterhvert...
Starter denne første dagen i februar på følgende treningsmåte:
30 minutter yoga
60 minutter sh`bam
60 minutter corebar
150/3000
StegforSteg
01-02-12, 15:17
Hva er corebar?
Hva er corebar?
Slik timen er på det treningssenteret som jeg går, så er det 30 minutter kondisjon (som kan gjøres tøff for de som gir alt), og som fokuserer på trening av kjernemuskler og 30 minutter styrketrening med fokus på mage/rygg. Alt foregår med bruk av en spesiallaget "stang" som kalles nettopp corebar.
Bryst, mage og armer i dag. Økte til 45 kg i brystpress og peck deck, kjørte 27,5 i nedtrekk kabel, 27 kg curls m ez-bar, 14 kg hantler hammercurls, samme i benkpress m hantler og 22 kg triceps extensions. Helt kake her nå.
Zumba Sculpt&Tone- 45min
Rockering- 10min.
:D
Februar og i gang igjen. Kom meg endelig på treningsstudio etter litt lang pause. (Godt å ha Jillian skal jeg si, de periodene jeg ikke kommer meg ut eller har nok med annet).
1/2: 20min tredemølle
- 50 min styrke
- 10 min strekk
Av styrke tar jeg:
- knebøy i Smithstativ m/ 17,5kg + stang (15 tror jeg)
- Skrå brystpress 7kg
- Kne- håndstående roing 10kg
- Stående Hantelcurl 5kg
- Stående enarms triceps press 3kg
- Mtrix seated Row bredt grep 40kg
- Sit ups på ball
- firefotstående diagonalstrekk
- mageliggende skulderløft
Og så tok jeg planken i tillegg.
Vet ikke om vektene er så mye å skryte av, men jeg jobber med saken i hvert fall. Ikke redd for å legge på så jeg kjenner det....
Har kjøpt oss vektkoffert nå, så målet er å ta en del av disse øvelsene hjemme også da, men det er liksom så greit med Jillian, ferdig opplegg å slenge i x-boxen og gjennomføre... Og så må jeg innrømme at jeg er altfor ut¨ålmodig til alle disse pausene i styrketreningen. Hos henne er det full pinne fra start til slutt.
http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wp9EPMK/exercise.png
http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wyCzRNX/exercise.png
(http://www.tickerfactory.com/exercise/wyCzRNX/)
30 min jobbgå
60 min intervall spinning!
45 min slyngetrening.
Det var tuppet jeg trengte, nå er det og melde seg på spinningen fredag..
Og slynge... herrligehet! :) Her snakker vi div planker folkens!
svingstangdeluxe
01-02-12, 21:56
Victory: er den yogiteen god? (Ser ein kollega går og super på den, men har ikkje våga å be om smaksprøve)
Ellers: treningsfri dag. 25 minutt tiss-og-bæsj-rusletur med hunden og nokre ustø skøytetak på isen med ungane (fint for stabliseringsmuskler :D)
Svømme i morgon..
Nå som garminen spiller på lag igjen, skal det bli litt logging også!
Dette blir gøy!
Ingen trening på meg idag, har en legg som absolutt ikke er på lag :( Forhåpentligvis blir det bedre til imårra, hvis ikke blir det en liten restitusjonsøkt bare...
Victory: er den yogiteen god? (Ser ein kollega går og super på den, men har ikkje våga å be om smaksprøve)
..
Syns de er kjempe gode! Mine favoritter er:
Detox, Licorice, sweet chilli..
Før jul var det en eske som het Christmas collection i helsekosten - den har 12 forskjellige smaker (2 poser av hver), kansje det finnes noen rester så du kan teste.
Men spør kollegen din uanset. :)
1.Februar:
Progressiv intervalløkt i dag. 15 min oppvarming-15min løping i sone i3, deretter 20 stk 1min intervaller i sone i4. Toucher såvidt innom sone i5 mot slutten. Tror hele økten var på rundt en time eller så der. Avsluttet som vanlig med sideplanke og korsryggsøvelser og bevegelighetstrening. Sliten, så pushet ikke hardt på styrke nei...
Hva er en progressiv intervalløkt spør du?
Økten løpes progressivt, dvs at for hvert 1 minutts drag av de 20 jeg gjennomfører så økes hastigheten med 0,1km/t pr minutt. Starter på 15 km/t og for min del så endte jeg i dag opp på 16,2 km/t.
Hvorfor ikke på 16,9 km/t spør du? Det er jo 20 st 1 minuttsdrag og hvis hvert drag skal økes med 0,1km/t så skulle du vel ende opp på ca 16,9km/t da?
Jo av den enkle grunn at når jeg passerte 16,2 km/t så havnet jeg litt for høyt i rød sone, derfor forble de 5-6 siste dragene på 16,2 km/t. Noen ganger er jeg på 16,5 km/t andre ganger kun 16 km/t. Dette varierer noe med dagsformen osv. No stress egentlig. Poenget er å ha jevn fartsøkning. Slike økter er meget gode å ha på mølle fordi du har full kontroll med farten din. Ute så er det lett å ta i for mye eller for lite.
Hva med kompensering for uteløping vs tredemølle?
Jeg bruker stigningsprosent på 2% på mølla for å få simulert/kompensert for manglende luftmotstand ift det å løpe ute. En god regel er at ved all løping på mølle så bør den stilles inn på 1% stigning fra 0-10km/t, løper du over 10 km/t så bør den stilles på 1,5% stigning og er du over 15 km/t så bør den opp på 2%.
Jaja, just my tip. Har lært det av en erfaren løper i et annet forum.
Nedenfor er treningsfilen fra treningsdagboken min. Det er Polar sitt Program:
http://thumbnails67.imagebam.com/17273/be9f2a172728700.jpg (http://www.imagebam.com/image/be9f2a172728700) http://thumbnails43.imagebam.com/17273/dcc75a172728708.jpg (http://www.imagebam.com/image/dcc75a172728708)
Min treningsøkt idag:
30 minutter yoga
20 minutter på ellipsemaskina
Har endel skolearbeid denne uka og lesing til eksamen på tirsdag, så det blir ganske moderate økter frem til det er over.. Selvom det ikke er en god unnskyldning da :)
I dag ble det 55min rask gange med økende intensitet. Svetten silrann i nakken! Og 3x30sek planke. Au..
StegforSteg
02-02-12, 07:14
Jeg bruker også Detox te fra Pukka, men det er fordi jeg bare elsker lakris :D
Ukestrening 2 av 3 i dag.... Pulstime på treningssenteret.... Kommer nok til å "dø" men men skitt au :D
Treningsklærne er med på jobb, jeg har ikke time å følge i dag, men håper på at motivasjonen holder minst 5 km på mølla, med en stigning mellom 4 og 5 % og min fart 6,2 :D
Jeg er ingen jogger - men går fort og med stigning på mølla, og som instruktøren sa i går - en kan få like høy puls (utrenet seff) med sånn gange som ved å løpe.
Ukestrening 3 av 3 i dag da :D og vi er bare kommet til torsdag :D Denne uka skal jeg over målet med hvertfall 2 treninger :heia:
2. februar
60 minutter stram opp puls
60 minutter yoga
3. februar
30 minutter corebar
30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin
30 minutter yoga
20 minutter qigong
4. februar
30 minutter yoga
30 minutter styrke
5. februar
50 minutter ergometersykling
75 minutter hvit mix (kombinasjon av pilates, yoga og qigong)
565/3000
Forferdelig trening i alvorlig koffein og grønn-te rus i dag..
15 minutter ellipse og 15 minutter tredemølle - Gjennomsnittspuls 70%
40 minutter spinning - gjennomsnittspuls 81%, makspuls 93%
10 minutter ellipse - Gjennomsnittspuls 71%
Idag blir det svømming på menyen! Med avslutning i boblebadet, siden jeg enda er støl etter mandag og tirsdag :lol:
Beintrening i dag, satser på markløft og knebøy (med vekter) for første gang. Pluss 200 kg i benpressen (5x5)
I dag skulle jeg ha vært på spinning, men så er det lagt et møte akkurat til den tida når spinningtimen er:( Hallo.....! Syns godt de kunne flyttet møtet så jeg kom meg på spinning:D Uansett, pms-dag og trenger egentlig en treningsfri dag etter mange uker med trening hver eneste dag, så i dag blir det bare en kjapp gåtur (men frister ikke i minus 20 da:rolleyes: )
Lurer på en annen ting ang benpress forresten: Hvor langt er det meningen at man skal "strekke ut" beinet? For jeg har en tendens til å strekke det heeeeeelt ut, altså at det ikke er noen bøy igjen i kneet, og jeg mistenker at det kanskje blir en større belastning på kneleddet da?
Lurer på en annen ting ang benpress forresten: Hvor langt er det meningen at man skal "strekke ut" beinet? For jeg har en tendens til å strekke det heeeeeelt ut, altså at det ikke er noen bøy igjen i kneet, og jeg mistenker at det kanskje blir en større belastning på kneleddet da?
Jeg strekker aldri helt ut, og tar den heller aldri helt inn men en flytende bevegelse hvor jeg har belastning i en eller annen grad konstant. Veit ikke om det er riktig, men det kjennes bra ut (altså, det er vondt/slitsomt).
Strent tatt skal en alltid ha belastning når en trener styrke, altså ikke "låse ut" leddene, enten det er beinpress (selv skyldig der), skulderpress, etc etc.
OK, ja det var det jeg begynte å lure på - det har for så vidt gått greit, men etter hvert som jeg nå har begynt å legge på mer vekter så har jeg merket at det gjør litt vondt i knærne etterpå... Da må jeg skjerpe meg der:)
Jeg har som mål å ha to styrketreningsøkter a 30 min/uke, en økt på elipsemaskin 30 min /uke og en gåtur a min 60 min/uke.
01.02- Gåtur 80 min
02.02- Styrketrening 30 min
04.02- Styrketrening 20 min + skitur 2 timer
To Jillian program i dag.
- 50 min styrke
- 10 min strekk
2/2: 25 min Jillian (strength/cardio/abs)
- 10min bekkenbunn
- 30 min Jillian, power yoga
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/w7lbKPD/exercise.png
(http://www.TickerFactory.com/exercise/w7lbKPD/)
Litt meh etter dagens beinprogram. Føler jeg ikke tok meg helt ut, selvom jeg var dødsliten etterpå. Mye folk i dag, så knebøy-stativet var opptatt heletida, men fikk tatt noe markløft på 20 kg, ikke optimalt men fokus på teknikk så kommer vekta etterhvert. Tok dog 5x5 200kg i beinpress og 160 kg råhev, også det 5x5
Zumba Power- 47min.
Gåtur- 30 min.
:D
svingstangdeluxe
02-02-12, 21:15
1200 m svømming (og 30 min. badstu). Trøtt og blid.
2 februar.
svømming 45 minutter (kom utav telling på antall runder), boblebad 10 min og badstu :)
pluss planking,vanlig : 1x30+1x20, skrå ene siden : 1x15 andre, 1,20
2. februar:
Jobbgå: 40 min
Jillian extreme shed and shred: 70 min
Jillian shred with weights (kettelebell) 30 min
Ferdig trent og dusjet, åh det er en god følelse!
Men jeg lurer på en ting (til dere som trener styrketrening): Hvor mange reps pleier dere å ta av de ulike øvelsene? Jeg er ikke veldig sterk (og har ikke trent så lenge heller), men er så usikker på om jeg skal gå ned på antall reps for å kunne legge på tyngre vekter? Eks i dag tok jeg knebøy med 40 kg vekt (pluss stanga, jeg vet ikke hva den veier), jeg tok 3 sett a 12 reps. Burde jeg heller ha lagt på mer vekter og gått ned på antall reps? Og varierer det hvor mange reps man bør ha for de ulike øvelsene?
60 minutter spinning + planking (50 sek, 25 sek, 45 sek = tre omganger per side)
Dagens trening var 55 minutter styrketråkk og 5 minutter ellipse.
Jeg hadde sovet dårlig i natt og har jo trena veldig mye hard kardio denne uka, så det var temmelig forferdelig. Drakk en slik en Yt-drikk før treninga, men det hjalp ikke en dritt.. Klarte overhodet ikke holde tritt og var kvalm og ja. Det var forferdelig! Selv da jeg tok i som hardest klarte jeg ikke å få pulsen over 85%. Jeg som vanligvis må jobbe hardt for å holde den under 90%.:p
Bad day.com!
Pulsklokka låste seg midt inni, så fikk bare med meg halvparten av økta på den.
Du har hørt om restitusjonstrening, nellie-baby? Må jeg frem med pekefingeren? Eller skjønte du det fint selv når kroppen skrek til deg? ;)
Klapp på skuldra for vel gjennomført får du okke som, og en fredagsklem!
Her er det (desverre) alt eller ingenting. Men i morgen er det koooooosetrening. Spinning og styyyyrketrening. Gleder meg!
Her er det (desverre) alt eller ingenting. Men i morgen er det koooooosetrening. Spinning og styyyyrketrening. Gleder meg!
Jeg skal holde smørboksen min klappet igjen, for jeg er helt lik selv. Men sier som så mange andre: "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør". Jeg trener, eller så trener jeg ikke.
Angrer ikke nå da!:p Var bare fælt der og da.
Angrer ikke nå da!:p Var bare fælt der og da.
Har aldri angret på en trening som er gjennomført! :_punk:
Nope!:) Tror rett og slett det var gårsdagens koffeinrus som tok helt knekken på meg! Fæle, fæle, grusomme piller!
Har aldri angret på en trening som er gjennomført! :_punk:
... ikke engang når du treffer "nye og ukjente muskler" et par dager etterpå?
I så fall utfordrer jeg deg til gåsegang fram og tilbake etter langsiden på en håndballbane, med medisinball utstrakt i hendene foran deg! :eek: (Det var i 8.klasse og jeg husker fremdeles hvor støl jeg var - i en hel uke etterpå.)
Stølhet er jo en av treningens aller største gleder!:) Pain is fat crying, eller no:p
Stølhet er jo en av treningens aller største gleder!:) Pain is fat crying, eller no:p
hehe - med vekta mi i 8.klasse var det ikke fettet som grein... :P (Selv om jeg kanskje trodde det da.)
Ellers er jeg enig i at iallfall moderat treningsstølhet bare er som "medaljeplassering" å regne.
Det værste er at jeg har lyst til å dra på spinning klokka 17:o
http://idrett.speaker.no/Downloads/223965/pics/bmg.gif
Mr. Sykkel 2012:p
Huff nei. Det er ikke deilig å være skikkelig støl. Selvom jeg pleier å gå rundt her og skrytesutre noe veeeeldig, når jeg er det. Da får jeg frem hvor hardt jeg har jobbet, liksom.:p
hmmmumm - du har nettopp presentert et meget godt argument for treningssenter-trening... :D
hmmmumm - du har nettopp presentert et meget godt argument for treningssenter-trening... :D
Oh yeah! Lurer på hvorfor timene hans alltid er fullbooka? Han er ikke sååå ille inspirerende, akkurat, bortsett fra at han ble beste østfolding på Grenserittet i fjor da.. Det er jo ikke så værst.. Men han er liksom den stille, sterke typen. Ikke sånn kjempe energisk, men liikevel er timene stappfulle.:p
I dag kom pulklokka, og den måtte jo testes. Er ikke det hardeste Jillian-programmet jeg kjørte nå (level1), men calori-forbruket var ikke altfor langt unna det jeg har sett på div. andre mindre nøyaktige målinger.I tillegg har det blitt gårdsarbeid, så vel utført trening vil jeg påstå.
- 50 min styrke
- 10 min strekk
- 9154 skritt
2/2: 25 min Jillian (strength/cardio/abs)
- 10min bekkenbunn
- 30 min Jillian, power yoga
- 5631 skritt
3/2: 25 min Jillian (170 kcal)
- div. møkking og dyrestell
Nope!:) Tror rett og slett det var gårsdagens koffeinrus som tok helt knekken på meg! Fæle, fæle, grusomme piller!
Men hvorfor i all verden dytter du i deg hans dustete piller? Du har hjerne, bruk den! Makan! Dytte i seg slikt..... *grynter*
Men hvorfor i all verden dytter du i deg hans dustete piller? Du har hjerne, bruk den! Makan! Dytte i seg slikt..... *grynter*
Eh.. Fordi at jeg ville?:p Var ingen som tvang meg altså! Alt må jo prøves. Helst to ganger.
... ikke engang når du treffer "nye og ukjente muskler" et par dager etterpå?
I så fall utfordrer jeg deg til gåsegang fram og tilbake etter langsiden på en håndballbane, med medisinball utstrakt i hendene foran deg! :eek: (Det var i 8.klasse og jeg husker fremdeles hvor støl jeg var - i en hel uke etterpå.)
Stølhet er kroppens måte å straffe deg på for at du ikke har brukt den. :cool:
Illeeeee streng du er i dag æ, Fru Qulio!
Stølhet er kroppens måte å straffe deg på for at du ikke har brukt den. :cool:
:cool:Og jeg venter på rapport etter utført øvelse. Skal avleveres 2 dager etter gjennomføringsdagen. :cool:
:cool:Og jeg venter på rapport etter utført øvelse. Skal avleveres 2 dager etter gjennomføringsdagen. :cool:
Tviler ikke på at den er vond. Hehe, jeg er jo støl rett som det er!
Illeeeee streng du er i dag æ, Fru Qulio!
Må jo det, når du mishandler deg selv på det viset. :D
Må jo det, når du mishandler deg selv på det viset. :D
Ble så redd, at jeg tok to piller:o Jaja, bedre enn fire!
Men dette er jo uka for SJOKKTERAPI av kroppen min , så da må det hard skyts til. Denne sjokkterapien er heldigvis over i morgen, etter veiedag. Da kan kortisolet komme ned på et bunn-nivå igjen.
Nå klaska jeg meg så hardt i panna at jeg nesten svima av her..... ;)
Ble en stusselig halvtime på tredemølle idag på grunn av overtid på jobb og middag hos mamma og pappa. Regner med å ta igjen to dårlige økter enten imorgen eller søndag :) men 3 økter er gjennomført denne uka!
Opp og hopp - ut av sofaen! Nå skal jeg avgårde og ha en time på tredemølla. Ønsker dere alle en fortreffelig dag:)
Ble en stusselig halvtime på tredemølle idag på grunn av overtid på jobb og middag hos mamma og pappa. Regner med å ta igjen to dårlige økter enten imorgen eller søndag :) men 3 økter er gjennomført denne uka!
Ingen,ingen trening er da stusselig. Måles ikke i tid,men hva du gjør. 30 min på mølla er mer enn godt nok. Både som eksvis tempotrening eller rett og slett rolig tur for å bli kvitt litt dritt i musklene. Smil, vær happy, og vit at du har gjort kroppen din glad gjennom å ha trent denne dagen også. Jeg synes mange er litt vel opptatt av antall minutter fremfor hva de gjør. Altså det er ikke feil å trene mange timer , men det spørs hva slags type trening det er. Trening som i ordets rette forstand og ikke medisinsk trening, så er nok kvalitet bedre enn kvantitet. Andre har jo skrevet om slik "kukerundt" trening og effekten av akkurat det. Så tren heller 30min effektivt på mølla du enn å holde på i timesvis med "kukerundt"-trening :)
Opp og hopp - ut av sofaen! Nå skal jeg avgårde og ha en time på tredemølla. Ønsker dere alle en fortreffelig dag:)
Ungh....akkurat våkna og vurderer om jeg skal stå opp......og så blir jeg møtt med ei superblid timich med en treningsiver om morran som en sint lemen...:D
Herlig, nå fikk jeg motivasjon. I dag skal ting skje.
Qliq: Jeg er ikke så kresen jeg, hadde spist deg jeg :D
God lørdag alle trenere!! :D
Fredag 3. februar:
Startet dagen med 40 min styrke og mage
Kveld: Extreme shed and shred (som inkluderer myyyye planke)
Slappe av dag i dag, skal ta meg en runde yoga nå før det blir cafekos i byen. :)
Det er bare til å gratulere meg med min første restitusjonsøkt. 50 minutter. Gj. puls 71%. Var et par turer opp på 83%, men reddet meg fort inn. Følte meg litt uskikkelig der jeg søndagsturerte, med 49 meget hardtarbeidende spinnister, som prøvde å presse seg maks. Tydelig ute ettet en afterburn, som forhåpentligvis skulle vare hele lørdagskosen igjennom. Menmen.. Sikkert godt for kroppen.
Det er bare til å gratulere meg med min første restitusjonsøkt. 50 minutter. Gj. puls 71%. Var et par turer opp på 83%, men reddet meg fort inn. Følte meg litt uskikkelig der jeg søndagsturerte, med 49 meget hardtarbeidende spinnister, som prøvde å presse seg maks. Tydelig ute ettet en afterburn, som forhåpentligvis skulle vare hele lørdagskosen igjennom. Menmen.. Sikkert godt for kroppen.
Gratulerer! Du vil merke det på økten i morgen at du antakelig vil ha et annet gir på økten i morgen. Du kunne sikkert vært enda lavere i puls.....
Gratulerer! Du vil merke det på økten i morgen at du antakelig vil ha et annet gir på økten i morgen. Du kunne sikkert vært enda lavere i puls.....
Neida, det får være grenser. I morgen er det treningsFRI!:)
For en puslete treningsuke! 30 min ellipsemaskin på tirsdag, 15 min ellipsemaskin og 45 min styrke (helkropp) i dag. Jeg er likevel relativt fornøyd. Jeg har en luftveisinfeksjon og skal ikke pushe så hardt på kondisjonstreninga. 2011-Brokkoli ville sagt "uff, da kan jeg ikke trene :rolleyes:", 2012-Brokkoli sier "da får jeg heller ta en styrkeøkt da".
For en puslete treningsuke! 30 min ellipsemaskin på tirsdag, 15 min ellipsemaskin og 45 min styrke (helkropp) i dag. Jeg er likevel relativt fornøyd. Jeg har en luftveisinfeksjon og skal ikke pushe så hardt på kondisjonstreninga. 2011-Brokkoli ville sagt "uff, da kan jeg ikke trene :rolleyes:", 2012-Brokkoli sier "da får jeg heller ta en styrkeøkt da".
Så bra. Da går det i riktig retning brokkoli! innstilling har mye å si.
Jeg digger 2012- Brokkoli! :D
2 uka jeg har trent, gjennomført 4 økter denne uka og er fornøyd med det :ja:
1 time power yoga i dag.
Liiker godt! :D
104 minutter på random på mølla. Prikkfritt i sone 1 (bare noen få "topper" over i bunnen av sone2) og glimrende for akillesen som faktisk har forsøkt å minne meg på at jeg ikke er 18 lenger. 2x5 jerk-shoulderpress med 12kg kettlebell. Og plankene tildligere i dag, da.
Nå er det lørdagsgodtetid. ;)
Hyper - glimrende tiltak dette. :D (Ja, intensjonell feilstaving.)
104 minutter på random på mølla. Prikkfritt i sone 1 (bare noen få "topper" over i bunnen av sone2) og glimrende for akillesen som faktisk har forsøkt å minne meg på at jeg ikke er 18 lenger. 2x5 jerk-shoulderpress med 12kg kettlebell. Og plankene tildligere i dag, da.
Nå er det lørdagsgodtetid. ;)
Hyper - glimrende tiltak dette. :D (Ja, intensjonell feilstaving.)
Er litt pust og pes her nå. Er på mølla. Løper i 7min og deretter går i 3min. Sånn skal jeg holde på nå i 2,5 timer. Aldri over 72% i puls. Dette er god langkjøring og restitusjon/fatburning.
Du trener veldig riktig nå smgj. Imponerende og dette gir resultater. Gidder du skryte litt til kona også? Si at jeg er litt kjekk, snill og er skikkelig mann liksom? Please...:)
Er litt pust og pes her nå. Er på mølla. Løper i 7min og deretter går i 3min. Sånn skal jeg holde på nå i 2,5 timer. Aldri over 72% i puls. Dette er god langkjøring og restitusjon/fatburning.
Du trener veldig riktig nå smgj. Imponerende og dette gir resultater. Gidder du skryte litt til kona også? Si at jeg er litt kjekk, snill og er skikkelig mann liksom? Please...:)
Jeg ser da at kona di har begynt å spre litt forsiktig treningskunnskap inne på et annet forum, så hun kan da ikke mene at alt det du finner på er like dumt. :p
Jeg ser da at kona di har begynt å spre litt forsiktig treningskunnskap inne på et annet forum, så hun kan da ikke mene at alt det du finner på er like dumt. :p
Hun er mer forsiktig og ydmyk enn meg så det lykkes hun nok med. hehe.
Hils henne da.
Hun er mer forsiktig og ydmyk enn meg så det lykkes hun nok med. hehe.
Hils henne da.
Jeg leser bare der inne, er ikke aktiv... så du får hilse selv. :)
50 min på mølla før middag idag! Så da er to puslete økter tatt igjen med en litt lenger. Rakk ikke noe styrke idag da :)
Ny rekord også: 6,5 km på 45 min (brukte 46 min på 6 km på mandag)
50 min på mølla før middag idag! Så da er to puslete økter tatt igjen med en litt lenger. Rakk ikke noe styrke idag da :)
Ny rekord også: 6,5 km på 45 min (brukte 46 min på 6 km på mandag)
Aiaiai! Veldig bra og fin fremgang også. Dette lover godt, du er da jammen ikke så dårlig form heller da når du fikser 6,5km på 45 min. Jeg kjenner mange som IKKE klarer det.
Stå på videre Tiny og husk har du først begynt å poste her inne, så må du fortsette, hvis ikke kommer vi og tar deg! ;)
4.feb:
Rolig langtur på mølla.
2t15min i sone i1. Fikk sett 1,5 film, kjeeeedelig!
http://thumbnails46.imagebam.com/17321/9d373c173203537.jpg (http://www.imagebam.com/image/9d373c173203537) http://thumbnails60.imagebam.com/17321/dce7ba173203545.jpg (http://www.imagebam.com/image/dce7ba173203545)
4.jan:
Rolig langtur på mølla.
2t15min i sone i1. Fikk sett 1,5 film, kjeeeedelig!
Jeg for min del, har 4feb i dag:p
Jeg for min del, har 4feb i dag:p
Done! :D
Aner ikke om det er treninga som har påvirka, men plutselig gikk jeg ned 1,4 kg siden søndag!!! :D
Jeg syklet i går, i en times tid, på rulla. Og så på Hangover 2. Jeg lo så godt et par ganger at jeg holdt på å falle av sykkelen. Skulle egentlig sykle lenger, i hvert fall hele filmen, men grunnet litt innstillingsproblemer, skifting av rullesykkel og diverse diverse ble det ikke lenger. Jeg våknet i dag, så da konkluderer jeg med at det ikke var farlig.
I dag, sier du? Hva skal jeg gjøre i dag? Jo, jeg skal trene rumpa med å løpe i trapper opp og ned. Kanskje se ferdig filmen, på rulla.... om jeg orker. Et skikkelig bad tilfelle av sykkeltiss på grunn av nytt sete. "Bruk sykkelbukse med padding" hører jeg noen mumler. Vel: sykkelbukser med padding er for pinlger! Kan til nød brukes over lengre turer (og med lengre mener jeg godt over 2 timer).
P.S. Sistnevnte er fordi MrSil sier at ekte syklister tenner litt på smerter, og jeg vil jo gjerne være litt kul.
Kanskje se ferdig filmen, på rulla.... om jeg orker. Et skikkelig bad tilfelle av sykkeltiss på grunn av nytt sete. "Bruk sykkelbukse med padding" hører jeg noen mumler. Vel: sykkelbukser med padding er for pinlger! Kan til nød brukes over lengre turer (og med lengre mener jeg godt over 2 timer).
P.S. Sistnevnte er fordi MrSil sier at ekte syklister tenner litt på smerter, og jeg vil jo gjerne være litt kul.
Uææ, sykkeltiss er jo bare vrææl. På de første turene før "piper`n" har blitt vant til repeterende bevegelser på et hardt sete så kjenner jeg absolutt ingenting. Null, nada, zipp, nothing. Ikke om så en geitekilling tok feil av spenene til mora si ville ha hjulpet.
Nei, her i gården er det paddingbukse som gjelder ja...
Men kjære Qlio, jeg setter umåtelig pris på å ligge på hjul bak damer i Birken uten padding i buksa si når de reiser på ræva for å tråkke til i oppoverbakkene :eek: :D
Men kjære Qlio, jeg setter umåtelig pris på å ligge på hjul bak damer i Birken uten padding i buksa si når de reiser på ræva for å tråkke til i oppoverbakkene :eek: :D
Her sier jeg som Nellie! Gammelgris :D
Her sier jeg som Nellie! Gammelgris :D
Alle menn er sånn, innerst inne....:D
Bedre å sykle med padding enn drakt og høye hæler i hvert fall. Men jeg føler seriøst at jeg har driti i buksa med slike bukser, pute mellom beina, går som om jeg har skikkelig utstyr der nede. Nei, uff a meien! Men man blir vant til både sete, tiss og padding bare man tar det over tid.
Og ja, undertegnede har syklet i drakt og høye hæler fra et hotell til kontoret. Hører med til historien at jeg syklet til jobb, dusjet pg skiftet på hotellet, jobbet litt og syklet (3 min) til kontoret etterpå. Tror fire stykk lo på seg et brokk når jeg la i vei og en bil kjørte nesten av veien (tenkte jo ikke på at kombinasjonen kort skjørt og tråkk ga mer innsyn enn planlagt).
Siden jeg er småkvalm (psykisk?) utsettes trening.
Klattring i dag. Familieaktivitet. Men 10 runder i veggen for meg og armene kjennes godt, så TRENING ble det på alle.
3/2: 25 min Jillian (170 kcal)
- 10086 skritt
4/2: 5371 skritt
5/2: 50 min klattring (sånn ca. 2,5 timer til sammen for hele gjengen...)
Jeg har gjort unna dagens planlagte økt med litt forandring. Ble 50 minutter på ergometersykkelen. Høy fart og innlagte intervaller. Lå på 80% av makspuls (ca) på alle intervaller og holder godt. Er fornøyd med det! Etter sykkelturen var det 75 minutter med en salig blanding av yoga og pilates som ventet. En utrolig deilig og effektiv time. Hjelpes så tunge pilatesøvelser.... det skrek i mage og midje....oh my! :eek:
Har kommet i mål med ukens plan og har nå unnagjort 565 minutter så langt i februar.
Jeg har gjort unna dagens planlagte økt med litt forandring. Ble 50 minutter på ergometersykkelen. Høy fart og innlagte intervaller. Lå på 80% av makspuls (ca) på alle intervaller og holder godt. Er fornøyd med det! Etter sykkelturen var det 75 minutter med en salig blanding av yoga og pilates som ventet. En utrolig deilig og effektiv time. Hjelpes så tunge pilatesøvelser.... det skrek i mage og midje....oh my! :eek:
Har kommet i mål med ukens plan og har nå unnagjort 565 minutter så langt i februar.
RAW! Sagt det før og sier det igjen, du er jammen treningsivrig! Eksempel til etterfølge for oss andre som forsøker imponere med treningsdata :)
Stå på Lindermor!
RAW! Sagt det før og sier det igjen, du er jammen treningsivrig! Eksempel til etterfølge for oss andre som forsøker imponere med treningsdata :)
Stå på Lindermor!
Tusen takk! Alltid hyggelig med gode ord! :D
Ingen imponerende lister og tilbakemeldinger fra denne damen, men jeg gjør det jeg skal og det holder det! ;)
Stå på du og dere andre også! Flinkiser hele gjengen! :heia:
Ungh....akkurat våkna og vurderer om jeg skal stå opp......og så blir jeg møtt med ei superblid timich med en treningsiver om morran som en sint lemen...:D
Herlig, nå fikk jeg motivasjon. I dag skal ting skje.
Hihi, ja jeg elsker å få unna treninga så tidlig som mulig på dagen. Det ble en times løping i går, 90 minutters rask gange i snøvær i dag:)
Hihi, ja jeg elsker å få unna treninga så tidlig som mulig på dagen. Det ble en times løping i går, 90 minutters rask gange i snøvær i dag:)
NEIIII! Ikke no igjen! ;)
Aiaiai! Veldig bra og fin fremgang også. Dette lover godt, du er da jammen ikke så dårlig form heller da når du fikser 6,5km på 45 min. Jeg kjenner mange som IKKE klarer det.
Stå på videre Tiny og husk har du først begynt å poste her inne, så må du fortsette, hvis ikke kommer vi og tar deg! ;)
Takker og bukker!!
Formen er stigende i allefall og med et mål om å løpe 1 mil i sikte kan jeg koste på meg et litt bredt glis:cool:
Målet med å poste her er jo å måtte ha et press på å dra på trening! Akkurat nå digger jeg treningen og fremgangen, så motivasjonen er ikke vanskelig å finne!
Takker og bukker!!
Formen er stigende i allefall og med et mål om å løpe 1 mil i sikte kan jeg koste på meg et litt bredt glis:cool:
Målet med å poste her er jo å måtte ha et press på å dra på trening! Akkurat nå digger jeg treningen og fremgangen, så motivasjonen er ikke vanskelig å finne!
Mila er et bra mål, den er overlevbar for de fleste etter litt strukturert trening og dessuten er den veldig morsom å løpe. Akkurat passe lang/kort om du vil.
5 februar:
Yoga og ca 60- 70 min rask tur med vogn.
Fot ikke vennlig i dag. :(
Holde. Seg. Til. Yoga. Fremover.
God treningsuke alle mann! :)
Rise and shine, hypah:D 90 minutters styrketrening unnagjort i dag (inkl oppvarming).
Problemet med styrketrening er jo at øktene blir lengre og lengre, jeg legger stadig inn nye øvelser uten å ta bort noen av de jeg hadde fra før... Nå har jeg endelig fått summet meg til å starte treningsdagbok, så i dag skrev jeg ned alle øvelsene, antall kg og repetisjoner. Kjenner at det var nyttig å bli mer "bevisst", og skal bli gøy å følge med på utviklingen!:)
*morgenstund er tull i grunn*...
;) Ingen morgenfugl her nei..
Oppe for 2 gang idag, treningsplan for dagen klar, egentrening på mølle+ boksing!
Rise and shine, hypah:D 90 minutters styrketrening unnagjort i dag (inkl oppvarming).
Problemet med styrketrening er jo at øktene blir lengre og lengre, jeg legger stadig inn nye øvelser uten å ta bort noen av de jeg hadde fra før... Nå har jeg endelig fått summet meg til å starte treningsdagbok, så i dag skrev jeg ned alle øvelsene, antall kg og repetisjoner. Kjenner at det var nyttig å bli mer "bevisst", og skal bli gøy å følge med på utviklingen!:)
Nnnggghh! Æ e trøtt! Det verste jeg veit er slike sprudlende morrafugler som bare gløder energi og glede når det fremdeles er Hypah natta! Enda verre, MYE verre blir det når de fikser trene og se godt ut! ;)
Æ kjæm ætter, bare ikkje akkurat no... :D
(btw, timich, så det er sagt, jeg er imponert og det du gjør er råsprekt gjort og jeg mener ikke alvorlig det jeg nettopp skrev ;))
Hypah og Qlio har samme døgnrytme? Albatross og timich; jeg tar av meg alle virituelle hatter og bøyer meg langt ned i støvet. En dag skal jeg bli som dere!
Jeg synes nå jeg er ganske slapp da :lol:
Jeg synes nå jeg er ganske slapp da :lol:
Var oppe for andre gang, trodde du hadde trent og greier jeg? Lot jeg meg lure? :confused:
Oppe for andre gang = Lillegutt på 6 måneder bestemmer at kl.6 er det morning! :lol:
Er bare på treningssenteret 3-4 ganger i uka, men tar gjerne dobbeløkter da :)
Oppe for andre gang = Lillegutt på 6 måneder bestemmer at kl.6 er det morning! :lol:
Er bare på treningssenteret 3-4 ganger i uka, men tar gjerne dobbeløkter da :)
Her finner jeg tre åpenbare feil.
klokken seks er aldri morgen. Aldri.
"bare på treningssenteret 3-4 ganger i uka"..... hallo? de fleste jeg kjenner er aldri der, legg på guttepjokk på 6 mnd.....
dobbeltøkter? *host hark* Du er jævlig flink!
Her finner jeg tre åpenbare feil.
klokken seks er aldri morgen. Aldri.
"bare på treningssenteret 3-4 ganger i uka"..... hallo? de fleste jeg kjenner er aldri der, legg på guttepjokk på 6 mnd.....
dobbeltøkter? *host hark* Du er jævlig flink!
Første punkt er jeg HELT enig i, men der er jeg og småen ikke helt enige :lol:
Jeg sammenligner med en del andre treningsgalninger, så kanskje derfor jeg føler det er lite :lol:
Men når du sier det på den måten så..... :cool: Da er jeg kanskje flink!! :D
:_punk:
Første punkt er jeg HELT enig i, men der er jeg og småen ikke helt enige :lol:
Jeg sammenligner med en del andre treningsgalninger, så kanskje derfor jeg føler det er lite :lol:
Albatross er griseflink! Rock on, babe!
6. februar
30 minutter yoga
60 minutter corebar
60 minutter zumba
775/3000
Dårlig med søvn i natt, men kjører på med kaffe og satser på at oppvarminga vil gjøre sitt. Har fått lagt inn programmet på Jefit-appen på telefonen, med hviletid mellom sett, belastning og synkronisering. Fintskarreværra som dem sier på Rælingen
6. februar
30 minutter yoga
60 minutter corebar
60 minutter zumba
775/3000
Gulp! Er det I DAG? :eek:
Dårlig med søvn i natt, men kjører på med kaffe og satser på at oppvarminga vil gjøre sitt. Har fått lagt inn programmet på Jefit-appen på telefonen, med hviletid mellom sett, belastning og synkronisering. Fintskarreværra som dem sier på Rælingen
Klassisk tilfelle av Akutt Dørstokkmil! Blir ille bra, det sier vi i Østfold! :D
Jeg fnyser av denne dørstokkmila som har blitt forsøkt lagt foran meg. Skal på gymmet, skal kjøre revidert treningsprogram (ikke kukerundt-syndrom).
Gulp! Er det I DAG? :eek:
Ja.... de første 90 minuttene er unnagjort på formiddagen og nå i ettermiddag er det klart for de to siste timene. Gleder meg!
Ja.... de første 90 minuttene er unnagjort på formiddagen og nå i ettermiddag er det klart for de to siste timene. Gleder meg!
Holy macaroni, jeg er stolt når jeg klarer planke etter spinning.... Hvis folket kan unnskylde meg litt, skal jeg bare gå ut "døpe meg selv i snøen". :rolleyes:
Holy macaroni, jeg er stolt når jeg klarer planke etter spinning.... Hvis folket kan unnskylde meg litt, skal jeg bare gå ut "døpe meg selv i snøen". :rolleyes:
Nei, nei og nei! Ikke bli kald da....!
Jeg går ikke tom av en eller annen grunn og har en kropp som jubler når den får trene. Det er min medisin og nettopp denne medisinen er min motivasjon.
Planke etter spinning er jo flott det! :blomster:
Klassisk tilfelle av Akutt Dørstokkmil! Blir ille bra, det sier vi i Østfold! :D
Herlighet. Er Lørenskog i Østfold?
Herlighet. Er Lørenskog i Østfold?
Nei. Men hvem sa jeg var født her? :D
Nei. Men hvem sa jeg var født her? :D
Åh, sukk! Nå elsker jeg deg enda mer. Hvor er du i fra æ?
Åh, sukk! Nå elsker jeg deg enda mer. Hvor er du i fra æ?
Ikke fra Fredrikstad. Jeg er født i Halden og så bodde jeg et år i Særp mens jeg gikk på skole. Var det godkjent? :confused:
Ikke fra Fredrikstad. Jeg er født i Halden og så bodde jeg et år i Særp mens jeg gikk på skole. Var det godkjent? :confused:
Såklart!
Såklart!
Puh, var litt bekymret der en stund. :p
Kjenner kroppen lader seg opp til trening, weeee, dette blir digg! 75 minutter, bare min tid! :D
Straks ukas første og nest siste treningsøkt... Det blir bare tid til to denne uka, med mindre jeg klarer å skvise inn en på søndag.
Straks ukas første og nest siste treningsøkt... Det blir bare tid til to denne uka, med mindre jeg klarer å skvise inn en på søndag.
To er fortsatt mer enn mange andre. :D
Trening gjennomført, og med tanke på formen, sånn passe fornøyd. Logging med Jefit funka veldig bra, og likte hviletimerfunksjonen på den
Jillian i dag. Bra med den pulsklokka, kan konkurere med meg selv, der har jeg sjansen (gitt opp for mange år siden å konkurere med andre, barneskolesyndrom...) Fikk i hverrt fall betraktelig økning i forbrenning fra sist, men soser og tuller med klokka enda da, slike digitale dings bomser er visst ikke helt min greie, men det kommer vel...
3/2: 30 min Jillian (170 kcal)
- 10086 skritt
6/2: 30 min Jillian (211 kcal)
- 10 min bekkenbunn
- 10 min Jillian/x-box (102 kcal)
Men så et spørsmål om dette med makspuls osv... Toppen min i denne omgang var 148, da er det så vidt jeg kan si/rope et ord eller to. Jeg er 36 år. Hvor ligger dette ca da? Et stykke igjen til spy-nivå liksom... Sikkert et vanskelig spørsmål, men om noen har en viss anelse...
75 min. Intervall. Pyramide. Død. Snakkes.
50 minutter på tredemølle (45 minutter+5min nedtrapping)
25 minutter styrke
Idag ble det 6,54 på 45 minutter! 0,04 km bedre enn lørdag :D
20 min sykling + 1,5 timer boksing ca. Rakk ikke mere...
Men så et spørsmål om dette med makspuls osv... Toppen min i denne omgang var 148, da er det så vidt jeg kan si/rope et ord eller to. Jeg er 36 år. Hvor ligger dette ca da? Et stykke igjen til spy-nivå liksom... Sikkert et vanskelig spørsmål, men om noen har en viss anelse...
Hard to say...men kanskje du kan ta utgangspunkt i tommelfingerregelen?
220-alder=din makspuls (ok, veldig unøyaktig, men antakelig bedre enn å gjette)
Dvs at din er ihvertfall 184. Antakelig er den høyere.
148? Nope det er ihvertfall for lavt, da er du langt unna spy nivå enda :) Neste gang så pusher du enda hardere, du skal ikke kunne snakke overhodet, du skal bli svimmel, se tåkete og så skal du dra til enda mer. Da kan du begynne nærme deg.
Lykke til, husk bøtte ;)
6.feb:
Løping intervall mølle. Ble skadet....igjen, denne gang en muskelavrivning i ytre muskelfibre i leggen....
Jeg er antakelig for gammel til dette tullet nå, kanskje jeg heller bør prøve meg på NM i rullator istedet? :o
6 feb:
1 time yoga
12 min div mage. (1 min av hver øvelse)
Så utrolig kjedelig da Hypah!!!! God bedring på deg! :klem:
StegforSteg
07-02-12, 08:14
55 min Zumba i går.
Ukestrening 1 av 3 :D
Makspuls er helt "umulig" å spå, som hypah sier så finnes det en tommelfingerregel, men den er svært unøyaktig og stemmer i mange tilfeller ikke. Alle har så utrolig forskjellig makspuls, helt fra fødselen av, og den påvirkes ikke i nevneverdig grad av mye trening heller (altså man får ikke nødvendigvis lavere makspuls fordi om man er i god form) - men den synker med alderen. Selv er jeg like gammel som deg og har nå en makspuls på ca 220 (som er utgangspunktet for denne formelen før man trekker fra alder:o). Når jeg trener (spinning/løping) så ligger jeg vanligvis mellom 170 og 185, med topper på 190-195 innimellom.
Jeg har ganske høy puls da (og har alltid hatt det), så det er ikke noe å sammenligne seg med, men bare for å illustrere at formelen ofte ikke stemmer. Men 148 er garantert ikke makspulsen din (som du sier selv er det et stykke igjen til spy-nivå;)), men vanskelig å si hvor din topp er. Den eneste måten å finne makspulsen på er egentlig å ta en ordentlig makspuls-test (da finner du iallfall spy-nivået ditt, I´ve been there:D)
I følge makspulsen min er jeg 12 år yngre enn meg selv. ;) Så ja, jeg er enig - de makspulsutregningene er ikke verdt blekket. Spy - eller nesten iallfall er mye mer nøyaktig. Men ulempen der er at en god måling krever at man klarer å presse seg selv. Der er ikke jeg så god...
Jeg lurer på detta med kortisol og trening jeg. Noen bruker dette som grunn til å ikke trene noe annet enn type pusteøvelser, for hvis det blir noe hardere enn det gnuer kroppen til seg alt fettet sitt. Er det litt overdrevent aka gjelder bare de med fra før av VELDIG stresset kropp, eller gjelder det mange/de fleste?
Hvis jeg hadde spurt på Fitnessbloggen.. Hva slags svar hadde jeg fått ang trening og kortisol og hvor vidt det 100% hindrer vektnedgang?
Jeg lurer på detta med kortisol og trening jeg. Noen bruker dette som grunn til å ikke trene noe annet enn type pusteøvelser, for hvis det blir noe hardere enn det gnuer kroppen til seg alt fettet sitt. Er det litt overdrevent aka gjelder bare de med fra før av VELDIG stresset kropp, eller gjelder det mange/de fleste?
Hvis jeg hadde spurt på Fitnessbloggen.. Hva slags svar hadde jeg fått ang trening og kortisol og hvor vidt det 100% hindrer vektnedgang?
Fitnessbloggen tør jeg ikke svare for... ;)
Og - når jeg snakker om "stress" i denne sammenhengen tenker jeg ikke først og fremst på at man sitter i sofaen og kjenner lett panikk for at oppvasken samler seg i kummen og man har en 12siders oppgave som skal leveres i morgen, sykt barn som kravler i hybelkaninene og en anstrengt økonomi... men mer på det interne stresset som langvarig sykdom/det utvidede betennelsesbegrepet (= omtrent alt autoimmunt, og de fleste såkalte "livsstilssykdommer").
Er man kroniker - dvs har kroniske sykdommer - mener jeg at dette er noe man bør tenke på. (NB - det betyr IKKE at jeg mener man skal avstå fra trening, men at man må vurdere hvordan den aktuelle treningsformen påvirker den enkelte kroppen.)
Det er langt mellom ME (hvor de fleste beviselig IKKE har godt av noe som helst stressende trening) og kronisk høysnue - eller godt medisinert stoffskiftesykdom. På samme måte som det er langt mellom hardkjør av type 5-6 timer spinning i uka og til sammen 3 timer rolig spasertur. Ja, og så må man tenke like mye på restitusjonen som på treningen...
Ut over dette tror jeg det for det meste blir kvalifisert gjetning og "kjenne på kroppen" som gir de beste svarene?
Her er en link til en fin artikkel om emnet
http://www.south-florida-personal-trainer.com/stress.html
En ting til - kortisol og magefett skal visstnok henge bra tett sammen (og være en av årsakene til at magefett er "farligere" enn annet fett). Så en pekepinn kan kanskje være kulemagen (nå spekulerer jeg altså)? Har man mye magefett bør man kanskje ikke velge den hardeste treningsformen i begynnelsen, men heller velge en treningsform som ikke pusher stresshormon så mye.
Mark Sisson i PB (forøvrig tidligere profesjonell maratonløper) mener at man bør bevege seg MYE i rolig tempo og - om man er "frisk nok" til det innimellom sprinte og løfte tungt (høystress øvelser). Men dette siste skal man ikke gjøre ofte og aldri i langvarige sesjoner. Og han ser på såkalt "kronisk kardio" som ødeleggende og trekker fram det faktum at mange langdistanseløpere har ledd- og hjertesykdommer som et eksempel på at for mye tung trening ødelegger mer enn det bygger opp.
Vanskelig å si noe fornuftig om dette ut over at man bør "tenke på det" synes jeg.
For min egen del har jeg hatt skikkelig treningsulyst lenge, men i den seinere tid har det snudd. Nå holder jeg bevisst i gjenn litt for å forsøke å beholde den lenge i stedet for å bruke den opp (overtrene, bli uggen/muskelsur etc). Høres sikkert helt fjernt ut... .:o
7. februar
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter Qi-gong
995/3000
Gleder meg til en herlig treningskveld! Yogaøkten er gjort unna på formiddagen (for å få kroppen i normalt ganglag) og resten gjøres påfølgende timer mellom 18-21.
Formen er god. Kroppen er snill, men må altså stadig vedlikeholdes. Sånn er det bare.
En ting til - kortisol og magefett skal visstnok henge bra tett sammen (og være en av årsakene til at magefett er "farligere" enn annet fett). Så en pekepinn kan kanskje være kulemagen (nå spekulerer jeg altså)? Har man mye magefett bør man kanskje ikke velge den hardeste treningsformen i begynnelsen, men heller velge en treningsform som ikke pusher stresshormon så mye.
Mark Sisson i PB (forøvrig tidligere profesjonell maratonløper) mener at man bør bevege seg MYE i rolig tempo og - om man er "frisk nok" til det innimellom sprinte og løfte tungt (høystress øvelser). Men dette siste skal man ikke gjøre ofte og aldri i langvarige sesjoner. Og han ser på såkalt "kronisk kardio" som ødeleggende og trekker fram det faktum at mange langdistanseløpere har ledd- og hjertesykdommer som et eksempel på at for mye tung trening ødelegger mer enn det bygger opp.
Vanskelig å si noe fornuftig om dette ut over at man bør "tenke på det" synes jeg.
For min egen del har jeg hatt skikkelig treningsulyst lenge, men i den seinere tid har det snudd. Nå holder jeg bevisst i gjenn litt for å forsøke å beholde den lenge i stedet for å bruke den opp (overtrene, bli uggen/muskelsur etc). Høres sikkert helt fjernt ut... .:o
Hørtes ikke fjernt ut i det hele tatt. Veldig fornuftig smgj. Men jo lengre man skal holde på i konkurranse, jo større andel av treningen bør ligge i en rolig sone i lang tid. Typisk slik som maraton og ultraløpere, syklister trener. Skal konkurransen vare i under timen så ser jeg ikke noe stort poeng i å trene 80% av tiden i bare rologe lange økter....foruten å bli kvitt litt fett da. Dog, de fleste vil ha bedre av mye rolig trening fremfor å forsøke selvmord hver eneste dag....
Grunnen til at jeg spurte er at jeg er blitt helt overnervøs for å stresse kroppen. "Ååååneeei, må ikke ta i for hardt nå da, kroppen kan bli stesset!" "Nei, må ikke drikke kaffe, koffeinet kan stresse kroppen" osv. Ganske slitsomt.
Grunnen til at jeg spurte er at jeg er blitt helt overnervøs for å stresse kroppen. "Ååååneeei, må ikke ta i for hardt nå da, kroppen kan bli stesset!" "Nei, må ikke drikke kaffe, koffeinet kan stresse kroppen" osv. Ganske slitsomt.
Vel - sett herfra (med alle forbehold, altså ;) ) virker det som du tåler trening misunnelsesverdig godt. Om du sover godt og treningen kjennes digg ut sånn 10-15 minutter uti så er det neppe så veldig galt?
Neida.. Det går bra liksom, men ser nødvendigheten av en rolig økt i ny og ne. Kroppen min er ikke stresset på hverken den ene eller den andre måten, så vidt jeg vet. Bortsett fra pga skuldra kanskje, men litt må den få stresse. Fettet mitt er jevnt fordelt, med mest på hoftene.
Lager unødvendig stress med den : "Må ikke vekke den gamle, sure kortisoltanta, som sover." opplegget.
Neida.. Det går bra liksom, men ser nødvendigheten av en rolig økt i ny og ne. Kroppen min er ikke stresset på hverken den ene eller den andre måten, så vidt jeg vet. Bortsett fra pga skuldra kanskje, men litt må den få stresse. Fettet mitt er jevnt fordelt, med mest på hoftene.
Lager unødvendig stress med den : "Må ikke vekke den gamle, sure kortisoltanta, som sover." opplegget.
Det tror jeg er tatt på kornet. Og en rolig økt innimellom er det vil ingen som har vondt av. Det kalles opplading til de hardere øktene.
Hoftefett er forresten visstnok vennligsinnet fett da.
Holder lenge med den onde "kan ikke trene styrke, for da går du ikke ned på hundre år" - stemora:p
Holder lenge med den onde "kan ikke trene styrke, for da går du ikke ned på hundre år" - stemora:p
....men du får jo veldig fint formet og sterk kropp da.... :)
....men du får jo veldig fint formet og sterk kropp da.... :)
Hadde jeg ikke veid 90 kilo skulle jeg slått meg til ro med det!:)
Men skal bare ned til 80 i år, før slankeåret er over og styrketreningen skal prioriteres.
Enig med lindemor. Mye penere med en muskuløs kropp enn en skinny-fat. Når den stemora kommer på besøk er det kanskje på tide å sette bort vekta en periode og heller bruke målbåndet? Eller?
Jeg synes muskler er pent også på kvinner jeg da. Skal MYE trening til før det blir for mye.
Enig med lindemor. Mye penere med en muskuløs kropp enn en skinny-fat. Når den stemora kommer på besøk er det kanskje på tide å sette bort vekta en periode og heller bruke målbåndet? Eller?
Jeg synes muskler er pent også på kvinner jeg da. Skal MYE trening til før det blir for mye.
Ja, som sagt, når jeg har nådd 80 kan jeg gjøre det. Det er begrenset hvor stram man blir med 44% fett på kroppen.
Ja, som sagt, når jeg har nådd 80 kan jeg gjøre det. Det er begrenset hvor stram man blir med 44% fett på kroppen.
Man blir da stram(ere) under? Og forbrenner kanskje mer eller mister mindre muskler? Men det har du sikkert tenkt på. Og man kan jo alltids ombestemme seg seinere.
For min egen del kan jeg trygt si at jeg er litt lei meg for at jeg ikke hadde energi/vilje til å trene (styrke) da jeg var i verste/beste nedgang. Det var mye muskler som forsvant der. :( Og de er ikke like lette å få tilbake.
I en periode da jeg hadde litt mer spiff så putta jeg en kilo i sekken for hver jeg hadde gått ned og gikk tur innimellom. Det ble tungt etterhvert. :o
Jeg skjønner hva dere mener altså. Men nå har jeg da brukt 2 år på disse 20 kg jeg har gått ned. For å gidde å holde ut så er jeg nødt til å kvitte meg med vekt i rykk og napp. Så da satt jeg meg et mål med å gå ned til 80 i år, før jeg kunne stabilisere og trene styrke osv. Er ikke interessert i å stå stille på 90-tallet i enda halvannet år.:) Trener styrke 1-2 ganger i uka, men ikke hver dag, sånn som jeg helst vil.
Dagens trening:
5 minutter ellipseoppvarming.
Overkroppsstyrke
8 x 3 sittende roing 15/20/20 kg
8 x 1 /5 x 2 upright row i smithmaskin 20/22.5/22.5 kg
8 x 2 Shrugs med hantler 8/11 kg (i hver hånd)
8 x 2 Triceppress med tau 15/20 kg
8 x 1/2 x 1 Kabel crossover 5/10 kg (i hver hånd)
8 x 2 + 6 x 1 Stangroing i smithmaskin 20/24/30 kg
20 x 2 crunches på ball
12 x 3 pushups på knær
12/12/20 bicycle crunches
Kardio:
15 minutter ellipse med en liten tabataøkt underveis. 20 sekunder på 20 sekunder av. Fra 1.0 - 2.5 stigning - 9 km/t-9.5 km/t på siste. Også litt nedtrapping.
Hard to say...men kanskje du kan ta utgangspunkt i tommelfingerregelen?
220-alder=din makspuls (ok, veldig unøyaktig, men antakelig bedre enn å gjette)
Dvs at din er ihvertfall 184. Antakelig er den høyere.
148? Nope det er ihvertfall for lavt, da er du langt unna spy nivå enda :) Neste gang så pusher du enda hardere, du skal ikke kunne snakke overhodet, du skal bli svimmel, se tåkete og så skal du dra til enda mer. Da kan du begynne nærme deg.
Lykke til, husk bøtte ;)
Takker for svar. Var klar over at dette ikke var makspuls, men maks av hva jeg kom til i denne omgang. Trodde de4t var sånn med den formelen ja. Går på noe medisiner som senker pulsen, så mulig det ikke er helt galt. Ut fra den skulle vel 148 være ca. 80%? Var vel der jeg tenkte om det stemmer med at man er så anpusten at man kan få fram enkeltord, men har et godt stykke igjen til spy-nivå. Vet jeg har lest noen sånne tommelfinger regler fra dere her inne. Og å presse meg til spy-nivå, der tror jeg ikke jeg er helt enda. (Svimmel og tåke kan jeg oppnå på trening, men som sagt har jeg en del andre faktorer som kan spille inn her.)
Ridetur i kulda, hadde tenkt å ta med pulsklokka og se hvordan dette egentlig ligger an, men det ble litt mye styr på morgenen. Eller rettere, jeg var treg. Litt ulike formeninger om dette med riding. Så på en slik kaloriberegner at det kan forbrenne en del, men opplever vel ikke som cardio trening akkurat, selv om mange muskler er i aktivitet. For min del er vel hest, skog og friluft vel så mye terapi og trening for sjelen da.
Generelt så er trening effektiv terapi for tiden, gjerne relativt tøft når psyken er dårlig, men det må selvfølgelig være slik at jeg orker. Nå er jeg veldig usikker, sliten, men samtidig føles det godt etterpå...
- 4012 skritt
6/2: 30 min Jillian (211 kcal)
- 10 min bekkenbunn
- 10 min Jillian/x-box (102 kcal)
- 3653 skritt
7/2: 75min riding
- 30 min Jillian
- 10 min bekkenbunn
- 5 min stretch
Svømming 1200 m + badstu i dag. Kosetrim:)
Ro i dag, men gleder meg allerede til torsdagens første spinningøkt med MrSil! :D
Knall innsats i dag 7 februar:
30 min yoga melt down.
Før jobb da om ikke annet.. :)
Møkk sliten. 1t50min på mølla med 85%-65% vekslinger. Pusten var ikke helt med meg i dag så jeg brukte lang tid på å komme ned tilbake til 136 så jeg rakk bare 12 turer opp i 180. Men det er nok, kjennes det ut for. Noen må visst bære meg fra sofaen til senga...
Møkk sliten. 1t50min på mølla med 85%-65% vekslinger. Pusten var ikke helt med meg i dag så jeg brukte lang tid på å komme ned tilbake til 136 så jeg rakk bare 12 turer opp i 180. Men det er nok, kjennes det ut for. Noen må visst bære meg fra sofaen til senga...
Trener du til sommer-OL eller?:p 1 time og 50 minutter på MØLLA? Hjelpes.
Gratulerer!
Trener du til sommer-OL eller?:p 1 time og 50 minutter på MØLLA? Hjelpes.
Gratulerer!
Nja... :o Det er vel mer at jeg "tar igjen" :rolleyes: for tidligere forsømmelser... Og jeg gikk masse altså!
Pompel&Pilt: restituere, restituere... :p
Alltid greit å starte med overdrivelse.:p
Alltid greit å starte med overdrivelse.:pJupp. :o:o:o
Meeeeen ... nå skal jeg ligge i sola i 3 uker da. Og svi latsiden. Og bare dykke litt innimellom og sveive litt seil. Så da blir det nok hvile. *gleder meg tussete*
50 min på mølla og 3x30 planke gjennomført. :)
StegforSteg
08-02-12, 06:52
Sekken pakka, så drar på puls løpetime rett etter jobb. Pappa henter barna på skolen.... Ukestrening 2 av 3 :)
8. februar
30 minutter yoga
45 minutter sh`bam
60 minutter corebar
1130/3000
8 februar:
1 time styrke og mage.
Håper det legges til 1 time yoga eller 45 slynge i kveld. Ventelister er fint.... :confused:
90 min styrke unnagjort:)
Og min bookingrestriksjon på SATS er borte! :D
Vi går visst for no-stresstrening denne uka. Trenger en liten pause fra kardioso-city.
Så da tok jeg en høyrep-lavvekt beinstyrkeøkt i dag.
12 x 3 Beinpress 70 kg
12 x 3 knebøy med manualer 16/18/18 kg
Også skulle jeg liksom frontbøye, men fikk ikke teken på det i dag. Ble type 5 reps med 15 kg, 2 reps på 14 kg og 7 reps på 14 kg. Fail.
12 x 3 leg extentions 30 kg
12 x 3 Sittende legcurl 30/40/40 kg
12 x 3 Ja-maskin 40 kg
12 x 3 Barbell glute bridge 30 kg
12 x 3 One leg kickback 10 kg
WOAH. Helt tom på slutten, selv om vektene var lette.
Deilig skiføre og nydelig vær...
7/2: 75min riding
- 30 min Jillian
- 10 min bekkenbunn
- 5 min stretch
- 5031 skritt
8/2: 70 min skitur 516kcal
- 25 min styrke
- 5 min uttyning
- 10 min bekkenbunn
Trening rett etter jobb idag!
Og idag nådde jeg mitt første mål: 1 mil!!! Brukte i underkant sv 75 minutter og kjente meg egentlig lett og fin, men beina var tunge helt mot slutten. Må sette meg nytt mål jeg nå da (egentlig var dette et mål jeg skulle nå før påske) men får se hva det blir :)
God runde idag.
Ti min på spinningsykkel m tabata, kjerneprogram tabata, så bryst og armer. Helt gele nå.
Rockering time, fy flate så jeg ser ut, helt blå! Kjørte mage/rumpe/lår også den instruktøren, og skuldre, aldri vært så dau før :lol:
Imorgen blir 4 og siste dag på senteret denne uka, skal til oslo og var ikke treningsrom på hotellet :(
01.02- Gåtur 80 min (rask)
06.02- Gåtur 70 min (nokså rolig)
07.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
08.02- Elipsemaskin 30 min
Rockering time, fy flate så jeg ser ut, helt blå! Kjørte mage/rumpe/lår også den instruktøren, og skuldre, aldri vært så dau før :lol:
Imorgen blir 4 og siste dag på senteret denne uka, skal til oslo og var ikke treningsrom på hotellet :(
Oi, oi, blir blå av et par minutter jeg...
For tur/hotell synes jeg strikk er ypperlig trening, mener hvis dette skjer ofte, ellers er jo 4 økter i en uke flott!
Klattring og lange gåturer. Prøvde et par nye ruter, uten hell, men den som intet våger osv... Må tøffe meg opp litt og tørre å bare kaste meg etter takene!
- 25 min styrke
- 5 min uttyning
- 10 min bekkenbunn
9/2: 35 min klattring
9. februar
30 minutter yoga
10. februar
60 minutter corebar
30 minutter yoga
1250/3000
Jillian har redda meg på tur.. pc og vannflasker så er mye gjort. ;)
God tur forresten!
Utholdene styrke før jobb i dag. (rakk alle sirkler utenom den siste av no more trouble zones) 45 min.
Håpe på en eller to runde yoga når jeg kommer hjem.
Lettere når det er notert her.
Da var beintreninga unnagjort. Lett oppvarming på sykkelen. Ny pers på råhev, 200 kg 3x5, måtte forsøke meg litt fram. Avslutta med tabata knebøy m 8 kilos kettlebell
Oi, oi, blir blå av et par minutter jeg...
For tur/hotell synes jeg strikk er ypperlig trening, mener hvis dette skjer ofte, ellers er jo 4 økter i en uke flott!
Tipper jeg fikk blåmerke på første svinget :lol. Ser IKKE ut idag .... :rolleyes:
Godt det er 1 uke til neste gang :p
Er bare sånn 1 gangs greie dett hotell oppholdet, og tror kroppen trenger hvile etter økten jeg skal på nå... kjenner timen igår godt ennå og er samme områder som får kjørt seg idag hehe :cool:
9.feb:
Tja, hva skal man si. Det er smerte å gå og belaste foten. Tror kanskje jeg må søke om rullator, jeg ser 20 år eldre ut der jeg hinker avgårde.
Men, fullstendig treningsstopp siden mandag kveld, så i dag blei det planke, sideplanke og ryggtrening. Vært sjuk i 2 dager og livet smiler IKKE til Hypah for tiden.
Ser dere andre trener som f...og intet er mer gledelig! Snart er det vår og desto større grunn til å legge grunnlaget nå.
Skal prøve meg på sykkelrulle i morra. Skal være bra trening for en med avrevne muskelfibre sies det. Bare huske på å varme godt opp.
Stå på, Hypah, og god bedring og lykke til!
Ønsker deg snarlig og god bedring, hypah!
God bedring, hypah!
1 t 15 min spinning i dag. Pulsklokka sier gjennomsnittspuls på 175 og 983 kalorier brukt (men jeg teller jo ikke kalorier anyway:p). Happy:)
Jeg og MrSil har vært på spinning i dag. 55 minutter blod, svette og lattertårer! Knakandes kjekk kar, definitivt lett å like og jeg hadde det knallfint under og etter trening (hvor vi selvsagt kjørte planker). 553 kcal mener jeg sto på klokka mi, korriger gjerne mister, en deilig økt! Han kan sikkert også bekrefte at jeg er rolig, avbalansert også. ;)
svingstangdeluxe
09-02-12, 21:39
Ei veke utan trening. Doble vakter også tur på konferanse... planken på hotellrommet funka.
I dag har eg svømt igjen 1200 m MED FT 40 pulsklokka og den virka!!!
(måtte sjekke sjølv hypah, ringte brukarstøtte. Var såpass "vagt" formulert i bruksanv. så eg sjekka, forsøkte og det var stas :D
Og det stemmer at det blir god "forbrenningsøkt" låg på 70% av max heile vegen.
Oppvarming og sjølve økta til samen 40 minutt. Herlig!
Ei veke utan trening. Doble vakter også tur på konferanse... planken på hotellrommet funka.
I dag har eg svømt igjen 1200 m MED FT 40 pulsklokka og den virka!!!
(måtte sjekke sjølv hypah, ringte brukarstøtte. Var såpass "vagt" formulert i bruksanv. så eg sjekka, forsøkte og det var stas :D
Huh? Fikk du målt pulsen under vann? I såfall skal jeg pokker låne klokka til kona, hu har ei FT60. Mi klokke RS800CX som liksom skal være toppmodellen, fungerer IKKE under vann....hat hat hat.
Tror ikke jeg klarer å flyte sammenhengende i 40 min engang jeg...hmmm, jeg synes det er sprekt gjort svingstangdeluxe.
funke de?
Han kan sikkert også bekrefte at jeg er rolig, avbalansert også. ;)
Yeah, sure :D
Pics of "Duracell-Qlio" keeps pounding my forehead
Ukas siste økt unnagjort!! :D vondt overalt, rimelig blå og fornøyd! :)
Ønsker deg snarlig og god bedring, hypah!
Det blir nok likar, takk skal du ha.
God bedring, hypah!
Wilco, du også lykke til med videre træning! Jeg kommer grusomt tilbake! ;)
Stå på, Hypah, og god bedring og lykke til!
Takk gamlebyen. Pain is temporary, I`ll be back
Ukas siste økt unnagjort!! :D vondt overalt, rimelig blå og fornøyd! :)
Dritbra! Du trener seint eller? :D Nå blei jeg nysgjerrig..haha
Dritbra! Du trener seint eller? :D Nå blei jeg nysgjerrig..haha
Gamlegris! :lol:
Blåmerker = rockering :p
Ellers har jeg kjørt boksing,bodycombat og mrl :cool: Snusk har jeg ikke tid til !:rolleyes:
God fredag!!!
1 time før jobb i dag og! :D Styrke og mage....
1 time yoga er planen i ettermiddag før den skikkelig gode delen av fræddan kan begynne. :heia:
Off topic (sånn delvis i hvert fall).
Arrgh, jævla frustert nå. Fredager er måle- og veiedag for undertegnede og madammen.
Vekta tenker jeg ikke så mye på, og den har vært den samme, mer eller mindre, siden jeg starta med styrketrening igjen, og slik var det i dag også. Dog har jeg minsket i mål der jeg trodde jeg ville gå opp (armer, lår, legger) og økt der jeg trodde jeg ville minsket (mage, bryst). Armer og bein kan jeg nok forklare med at det var en hard beinøkt i går, med markløft og knebøy (minker alltid litt i målene dagen etter trening, for så øke to-tre dager etter igjen). Men mage og bryst, hrmph. Det er ikke mye. 1 cm hvert sted. Men likevel. Sur nå.
Sorry, måtte bare få dette ut.
Er også forbanna støl i skuldrene og øvre del av ryggen etter gårsdagen :D
Our regular programming will resume shortly. Thank you for your patience. Now a word from our sponsors.
svingstangdeluxe
10-02-12, 08:38
Huh? Fikk du målt pulsen under vann? I såfall skal jeg pokker låne klokka til kona, hu har ei FT60. Mi klokke RS800CX som liksom skal være toppmodellen, fungerer IKKE under vann....hat hat hat.
Er elendig info i bruksanvisningen.. Men det vesle hintet om at beltet måtte skylles nøye etter bruk i vann, gjorde at eg ville prøve. Ringte og ordlyden var "Det burde kunne gå bra". Fremdeles vagt mao. Fann ut at det var berre å prøve.
Prøv kona sitt! Med skadd fot vil det vere super trening for å bli bra! Lite av feil belastning på foten, vil eg tru.
Det ble 70 minutter styrke i dag morges. Skikkelig dårlig økt, jeg var slapp som f... og musklene ville bare ikke henge med, klarte ikke å løfte like mye som jeg pleier. Men jeg klarte nå å gjennomføre programmet, om enn noe redusert. Satser på at energien er tilbake i neste økt:)
Forresten, jeg har også FT40 og jeg bruker den når jeg svømmer... Fungerer fint her:)
01.02- Gåtur 80 min (rask)
06.02- Gåtur 70 min (nokså rolig)
07.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
08.02- Elipsemaskin 30 min
10.02- Elipsemaskin 10 min, styrketrening 25 min
Yeah, sure :D
Pics of "Duracell-Qlio" keeps pounding my forehead
Du mangler sikkert noen vitaminer?
@gamlebyen; jeg tror du vil se store forskjeller neste uke istedet, dette vil jeg også anta går etter rykk og napp prinsippet?
@timich, jeg vil ha sånn klokke. Om du blir lei din, send den gamle til meg. Gammel dame, gammel klokke!
@Mimfi: Bra gjennomført, imponerende!
@timich, jeg vil ha sånn klokke. Om du blir lei din, send den gamle til meg. Gammel dame, gammel klokke!
Hihi, ikke lei ennå, den er bare halvannen måned gammel (fikk den til jul av timichmannen:D ). Og du er da ikke gammel, vi er akkurat passe!;)
Hihi, ikke lei ennå, den er bare halvannen måned gammel (fikk den til jul av timichmannen:D ). Og du er da ikke gammel, vi er akkurat passe!;)
Kjenner hjertet banker fort i ren takknemlighet. Bør jeg ta en beroligende eller bare puste meg igjennom? ;) Men alltid nyttig å lese om og hva folk er fornøyde med!
@gamlebyen; jeg tror du vil se store forskjeller neste uke istedet, dette vil jeg også anta går etter rykk og napp prinsippet?
Det håper jeg også. Som sagt, vekta tenker jeg ikke på, men det var de målene da... Sikkert månen som har gjort det. Slemme månen.
10 minutter ellipseoppvarming.
Styrke på rygg, skuldre og mage
Stående roing
Push ups i slynge
Triceppress med tau
Stangroing
Hyper extentions og bicycle crunches i supersett
Crunches på ball
20 minutter tredemølle med innlagt tabata (løp mellom 9 km/t-10 km/t. 1.0 på helling) 10 drag 20 sekunder pause og 20 sekunder løp.
Også 50 minutter ellipse med puls sånn mellom 65 og 70 tilslutt.
Endelig i trening igjen!
Jess, etter 3 dagers opphold pga strekk i leggen så fikk jeg trene igjen i dag! Hurra, det var pinadø de 3 lengste dagene på lang, lang tid. Hva skal man gjøre om kvelden/dagen hvis man ikke får trent? Råtne på rot? I vår familie og slekt så mobbes de som er friske, men som ikke beveger på liket.
Jeg er derfor lite trivelig å ha på besøk...hahaha. Selv mutter på 64 år trener på senter. Samboeren hennes beveger seg ikke, og det får han tyn for selvsagt.
Neida, det er aldri forseint å slutte å være i dårlig form.
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00879/assg_879814p.jpg
Dagens, fredagstrening:
Drøyt 2 timer sykkelrulle, digg. Logget ca 89km med snittfart på 46,4km/t. Det var bra synes nå jeg. Ei rulle gir ikke samme motstand som ute, men ift min første rulletur i år, så er det da fremgang å spore. Klarer holde en halv til 1 km/t høyere snittfart med samme puls. Fornøyd med det. Er nok bare muskulaturen som må vennes til mer sykling fremfor løping.
Det har ALDRI, ALDRI vært optimalt å sykle skal man løpe bra og vice versa.
Turen gikk i rolige idylliske omgivelser i med musikk og film på øret....nede i Hypah`s "treningsrom" (les stor gang i kjelleren, se bilder for et par sider tilbake). Varmt var det og så i dag blei det kort bukse (med padding) og ei Craft Cool mesh skjorte (http://www.wiggle.co.uk/craft-cool-mesh-superlight-tee-base-layer/). Forøvrig den samme jeg bruker på spinning også. Kunne egentlig like gjerne gått naken, men siden den transporterer ut og kjøler kroppen ned bedre enn hud, så greit nok. Litt bluferdig er jeg da (yeah right). Dere ville sikkert sett meg i den skjorta, men da kan jeg bli mistenkt for å være litt vel mye "wannabe Pia Haraldsen-tryne" med enda flere egobilder her inne.
http://thumbnails30.imagebam.com/17410/867437174090476.jpg (http://www.imagebam.com/image/867437174090476)
Dagens skoantrekk
Måtte vel bli clickpedaler det. Har egentlig billigsko, Shimano R131 med carbon composittsåle. Stivt som f..., men hadde antakelig blitt enda stivere med ren karbonsåle og skall osv. Men da koster den ikke 1200,- lengre men snarere 3000,- Litt vel mye for et par sko? Nja, egentlig ikke, sko er viktig, særlig når du tilbringer mange timer i de under hardt press.
Jeg skal kjøpe nye sko til sommeren, hysj ikke et ord til kona, og må bare la de ligge i garderoben en tid. Bruke de litt i skjul, så tar jeg de frem en dag og når hun spør så sier jeg bare: "Neida kjære disse har jeg da hatt lenge, men har ikke brukt de noe særlig fordi føttene har vært så feite, men nå passer de godt...." Funker hver gang! Hahaha.
http://thumbnails66.imagebam.com/17409/85cbc7174087794.jpg (http://www.imagebam.com/image/85cbc7174087794)
Spesielle klick pedaler? Ja, disse passer ikke til Shimano SPD, men til Look Keo Karbon pedaler. Bedre, noe mer fleks og ikke minst lettere!
http://thumbnails38.imagebam.com/17409/ab0d84174087834.jpg (http://www.imagebam.com/image/ab0d84174087834)
Verdens sureste bein...
De lukter vel ikke verre enn andre bein, men grunnet lite mat i kroppen før trening så gikk jeg nesten tom i beina mot slutten. Kjente at de hadde lite å gå på mot slutten. Har kun spist 1 pitteliten skive til frokost, ikke noe lunsj og en 7 biters Sushi på Gardermoen kl 1300. That`s it! Ikke optimalt, vet, men noen ganger må man bare ta en sjanse :)
Så slik ser altså Hypa sine noget stive bein...
http://thumbnails31.imagebam.com/17409/5f46d5174087808.jpg (http://www.imagebam.com/image/5f46d5174087808)
Juhuu, her kommer planken!
Avslutningvis: Sideplanken fra mitt ståsted :D
http://thumbnails59.imagebam.com/17409/5cc465174087818.jpg (http://www.imagebam.com/image/5cc465174087818)
God fredag!!!
1 time før jobb i dag og! :D Styrke og mage....
1 time yoga er planen i ettermiddag før den skikkelig gode delen av fræddan kan begynne. :heia:
Jepp, bare innom og bekrefte at dagen ble som planlagt..
Utenom høykarbo godteri som kom seg inn i munnen min. Men det lå i korta, så er ikke sjokkert..
11. februar
60 minutter zumba
30 minutter yoga
En tung, tung økt i dag. Virkelig. Jeg klapper meg selv for skulderen for at jeg faktisk gjennomførte.
1450/3000
Helvete från Norr er over.
Argh, den sykkeløkten var rett og slett jæ... vondt. Makan, jeg visste jo at økten skulle smake syre i beina, men dette var rett og slett bare ren smerte. Å være på lavkarbo OG trene hardt er noen ganger en utfordring. Ta med en klype salt at det kan tenkes at min sykkelform ikke akkurat er å skryte av og da. Kan hende jeg ler om en måned eller to.
Slik ser altså hypern ut når han er fryktelig sliten og svett (gå inn på journalen min (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50396) for å se bilder). Svette er vel ikke noe særlig mål på hvor hardt man trener, men mer på temperaturen, men Oh Man, dette ga betydningen kliss våt helt ny mening! Det flommet formelig og da veit du at væsketapet er stort. På 1 drøy times sykkeltur drakk jeg nå ca 2 liter væske underveis, og det var egentlig ikke nok.
Økten var temmelig enkelt satt opp:
Oppvarming i 15 minutter hvor du skal holde rolig sone i1 (60-72%), deretter bærer det avsted i ca 15 minutter hvor du skal holde et typisk konkurransetempo, dvs i sone i3 (80-87% maks). Dette gir ihvertfall meg en liten pekepinn på hva som venter for straks de 15 minuttene er ferdige så bærer det avsted med 8 stk drag på à 1 minutt hvor alle skal sykles med høy kadens og motstand. Målsonen for pulsen er sone i4 (87-92% av maks). Beina rekker bli greit sure mot slutten av det draget, ihvertfall mine. Tar jeg ikke feil så ligger så ligger jeg på storskiva foran og minste bak med motstand 2 på rulla, kadens på ca 100. Det går unna i ca 55-60 km/t så du sluker jo noen km da. Vel, etter hvert minutt er det 1 minutts pause og den er jammen kjærkommen.
Når helvetet er ferdig så sykler du bare rolig ned i ca 10 minutter mens du forsøker finne ut hvor i alle dager du er i verden. jeg ble nå svimmel og rar mot slutten ;)
I polar program ser så økten slik ut:
http://thumbnails38.imagebam.com/17425/5daa0c174246660.jpg (http://www.imagebam.com/image/5daa0c174246660) http://thumbnails38.imagebam.com/17425/060c91174246664.jpg (http://www.imagebam.com/image/060c91174246664)
Hypah trener styrke!
Tidligere nevnte jeg jo den der chinsgreia. vel fikk skrudd den sammen og testet den i dag. Jupp, virkelig bra greie det der. Kan brukes til det meste også push ups og situps. Jeg skal trene overkroppen og ryggen med denne, samt mage. Du tar i bruk alle musklene du omtrent har i kroppen ved å trene hangups. Simple as that.
http://thumbnails53.imagebam.com/17425/c4db47174247172.jpg (http://www.imagebam.com/image/c4db47174247172)
Makstest hang-ups
Måtte selvsagt ta en makstest bare for å sjekke hvor elendig styrke jeg har pr idag. En gang i tiden for maaange år siden klarte Hypah faktisk 18 slike kroppshevinger. det må ha vært på en særdeles god dag, men for ca 20 år siden så trente jeg mye jønn-pumping og det ga vel resultat i at man blei sterkere.
Vel, i dagens IT samfunn, så klarer jeg knapt 9 stk og de var ikke tatt på godkjent måte engang. Alt for mye sving med bein osv osv.
MEN, jeg kommer grusomt tilbake. Nå skal det trenes styrke også. Ihvertfall på de dager jeg orker etter løping og sykling.
Som Qliq sier, kan ikke bli stor, da blir jeg treig også.
Vel selve testen finner du ved å klikke på linken nedenfor her
Hypah makstest i hangups! (http://youtu.be/WSmSvs2VaoE?hd=1)
3 timer sykkelrulle i særdeles rolig tempo. DIGG!
Logget 4,33 km på runkeeper idag. Først en rask tur nedoverbakke og deretter opp igjen (helgetur på sjusjøen). Sur i beina oppover..
Har ogsa testet skiformen (konstaterer elendig teknikk) og aking og basing i snøen med barna. Får håpe det veier opp for et par øl og litt høykarbo snop :)
Svømming med dattera i går, med andre ord relativt rolig, men 750m er ikke å forakte det heller.
- 25 min styrke
- 5 min uttyning
- 10 min bekkenbunn
10/2: 60 min svømming
12. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
13. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
60 minutter corebar
60 minutter zumba
14. februar
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qi-gong
1960/3000
12. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
13. februar
60 minutter rask gange
30 minutter yoga
60 minutter corebar
60 minutter zumba
14. februar
30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qi-gong
1960/3000
3,5 timer med trening hver dag? Imponerende!!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.