doLL
18-02-12, 23:53
Hei alle sammen!
Nå lurer jeg fælt her.Er jo ny og holder på å sette meg inn i lavkarbo og hvordan det fungerer.Etter prøving og feiling i en drøy uke nå så har jeg bestemt meg for å telle karbohydratene skikkelig,slik at jeg endelig får senket insulin dosene mine (har diabetes type 1).Tingen er at jeg er litt usikker etter å ha regnet på dette på diett.no.Jeg har strammet inn litt på alt her for å komme på en ca 20 kb pr dag,noe som er anbefalt diabetikere+at jeg tenker det er viktig for meg som skal ned i vekt.Er det noen som ville være så snille og se litt på det her?:) Er rett og slett redd for at det er feilfordelt når det gjelder fett og proteiner og alt dette...
Beskrivelse: Fett:82% Protein:16% Karbo 2%
Dagsmeny # 1:
Frokost: Omelett av
2 stk egg
2 ss fløte
50 g bremykt(tror ikke jeg bruker så mye men la på litt bare for å være sikker)
2 ss majones
100 g bogskinke
50 g ost
Lunsj: Tunfiskmix
i boks tunfisk i olje
15 g sennep
1 dl majones
sylteagurk-lake
Mellommål: 5 ss cottage cheese
1 dl fløte
1 ts kanel (kanel har faktisk utrolig mye karbohydrater,2,4 kh i en ts!)
Middag:300 g røkt laks
2 egg til eggerøre
4 ss majones
50 bremykt
Dette blir altså 16,89 karbohydrater tilsammen.Skjønner at jeg kan øke bittelitt,men lar det være "slingringsmonnet" mitt foreløbig.
Hva tror dere??
Setter stooor pris på svar:)
Nå lurer jeg fælt her.Er jo ny og holder på å sette meg inn i lavkarbo og hvordan det fungerer.Etter prøving og feiling i en drøy uke nå så har jeg bestemt meg for å telle karbohydratene skikkelig,slik at jeg endelig får senket insulin dosene mine (har diabetes type 1).Tingen er at jeg er litt usikker etter å ha regnet på dette på diett.no.Jeg har strammet inn litt på alt her for å komme på en ca 20 kb pr dag,noe som er anbefalt diabetikere+at jeg tenker det er viktig for meg som skal ned i vekt.Er det noen som ville være så snille og se litt på det her?:) Er rett og slett redd for at det er feilfordelt når det gjelder fett og proteiner og alt dette...
Beskrivelse: Fett:82% Protein:16% Karbo 2%
Dagsmeny # 1:
Frokost: Omelett av
2 stk egg
2 ss fløte
50 g bremykt(tror ikke jeg bruker så mye men la på litt bare for å være sikker)
2 ss majones
100 g bogskinke
50 g ost
Lunsj: Tunfiskmix
i boks tunfisk i olje
15 g sennep
1 dl majones
sylteagurk-lake
Mellommål: 5 ss cottage cheese
1 dl fløte
1 ts kanel (kanel har faktisk utrolig mye karbohydrater,2,4 kh i en ts!)
Middag:300 g røkt laks
2 egg til eggerøre
4 ss majones
50 bremykt
Dette blir altså 16,89 karbohydrater tilsammen.Skjønner at jeg kan øke bittelitt,men lar det være "slingringsmonnet" mitt foreløbig.
Hva tror dere??
Setter stooor pris på svar:)