View Full Version : Hurra for karbosprekken!


bouboulette
05-04-12, 18:22
I dag var den store karbodagen, og jeg kan bare si at jeg er veldig glad for at jeg tillot meg å smake på både oreokake og marsipan:D.
Jeg er glad, for jeg fikk bekreftet at jeg hverken trenger det eller syns det var godt. Det virker som galskap i hodet mitt å si at det ikke var godt, men det var det virkelig ikke.
Det var SØTT, S Ø T T, s-ø-t-t, og et av urinstinktene har defintivt våknet...:) Det instinktet som forteller meg hva kroppen trenger og ikke trenger. Nå ble jeg litt pompøs her, men det er jo veldig, veldig snålt at JEG, som har eeeeelsket kaker og sjokolade, virkelig elsket, kan si noe sånt.
Kjenner ingen fysisk reaksjon på kroppen annet enn at jeg fikk den sedvanlige døsigheten/slappheten jeg alltid fikk etter karbo, men mulig jeg våkner som en oppblåst flodhest i morgen tidlig:D

Kanutten
05-04-12, 18:34
:heia: :klem:

Imse
05-04-12, 18:35
Den døsigheten er slitsom. Jeg blir helt slapp og klarer nesten ikke å røre på meg en stund etter inntak av raske karber, mat med mye mel( som pasta), er verst..

Godt du fikk en påminnelse om hva raske karber gjør med kroppen!

bouboulette
05-04-12, 18:40
:heia: :klem:
Ååååå, tusen takk for både jubel og klem...:D snill du er:)

Bønna200
05-04-12, 18:41
Når jeg har spist mer makrbo har jeg aldr merket noe på kroppen. Kan det være fordi jeg lihher relativt høyt i forhold til de fleste her? Ca 100 gram om dagen.

Men det jeg kjenner igjen er at det er jo ikke noe godt! Man kan gå og ha lyst på en ting i evigheter, så tar man en bit og det smaker ikke sånn som man trodde.

Dietta
05-04-12, 18:41
Sier som Kanutten jeg :heia::heia::suss:

bouboulette
05-04-12, 18:42
Den døsigheten er slitsom. Jeg blir helt slapp og klarer nesten ikke å røre på meg en stund etter inntak av raske karber, mat med mye mel( som pasta), er verst..

Godt du fikk en påminnelse om hva raske karber gjør med kroppen!
Veldig greit, faktisk, og så enig, døsigheten er lammende!! Det var den som gjorde at jeg tok steget ut, og kuttet alt av sukker/karbomat.

senorita
05-04-12, 18:56
Helt grusomt når man skeier ut slik, jeg blir så dårlig.. Og nå har jeg vært på en hel sprekk en måned, og det er helt forferdelig, sliter så med å begynne på igjen, pga blodsukkeret går helt bananas.. Ikke følt meg mer oppblåst, trøtt og sliten på lenge, usj!

Mariann S
05-04-12, 20:03
Jeg blir helt slapp og klarer nesten ikke å røre på meg en stund etter inntak av raske karber, mat med mye mel( som pasta), er verst..
Sånn får eg det også, kroppen kortsluttar rett og slett med inntak av sukker.
det fristar meg heldigvis ikkje litt en gong.
Eg tryllar fram alt eg kan tenke meg av digg på lavkarbovis :)

bouboulette
06-04-12, 17:32
Vet du, i dag kjenner jeg den streiken på kroppen!! I går spiste jeg som sagt et bittelite stykke oreokake, og en bit marsipan, og formen var grei hele dagen.
I DAG KOM SLAGET:eek:. Er helt slått ut, det er ordentlig guffent.
Og jeg er veeeeldig fysen på alt mulig av kalorier, har overspist bacon og egg, har overspist nøtter, OG har overspist lavkarbomuffins (nøtter, egg og 86%sjokolade)......magen er sprengt, men kikket akkurat i skapet for å se om det fantes noe mer jeg kunne dytte inn. Heeeldigvis fant jeg ingenting:D
Her sitter matvraket på sin høye hest, haha:rolleyes:. Sånn kan det gå:D.

shailene
06-04-12, 18:58
Vet du, i dag kjenner jeg den streiken på kroppen!! I går spiste jeg som sagt et bittelite stykke oreokake, og en bit marsipan, og formen var grei hele dagen.
I DAG KOM SLAGET:eek:. Er helt slått ut, det er ordentlig guffent.
Og jeg er veeeeldig fysen på alt mulig av kalorier, har overspist bacon og egg, har overspist nøtter, OG har overspist lavkarbomuffins (nøtter, egg og 86%sjokolade)......magen er sprengt, men kikket akkurat i skapet for å se om det fantes noe mer jeg kunne dytte inn. Heeeldigvis fant jeg ingenting:D
Her sitter matvraket på sin høye hest, haha:rolleyes:. Sånn kan det gå:D.
Bare å gi etter og spise masse god og feit lavkarbomat, så pleier det å gi seg innen et par dager! Bedre enn å sprekke på karbo igjen, iallefall. Pleier å tenke på sånne "spisedager" som bra for forbrenninga, for å slippe å få så alt for dårlig samvittighet.. ;)

bouboulette
06-04-12, 20:20
Bare å gi etter og spise masse god og feit lavkarbomat, så pleier det å gi seg innen et par dager! Bedre enn å sprekke på karbo igjen, iallefall. Pleier å tenke på sånne "spisedager" som bra for forbrenninga, for å slippe å få så alt for dårlig samvittighet.. ;)
Hahaha, du, har tatt deg på ordet....:D spiste akkurat knekkebrød med masse ost, og varmer nå en bolle feit kyllingsuppe på fløte og kokosmelk med maaaassse ost;).

sylwester
07-04-12, 02:02
Har klart meg så langt denne påsken selv. Ja, jeg har fått i meg mer karber enn vanlig og en del mer proteiner og kunstig søtning enn jeg skal ha, men man skal jo kose seg litt også da.. Tenkte jeg skulle lage egen marsipan imorgen så det blir nok IKKE bedre :p

VSB
07-04-12, 10:23
Ok, har vært litt HK godteri her og jeg er mer sliten enn på lenge... Det var vel svaret der, sammen med litt allergi eller forkjølelse...

shailene
07-04-12, 13:42
Hahaha, du, har tatt deg på ordet....:D spiste akkurat knekkebrød med masse ost, og varmer nå en bolle feit kyllingsuppe på fløte og kokosmelk med maaaassse ost;).
Hehe.. Ikke noe galt i det da! Er jo påske og greier, så lenge man holder seg unna karbomøkka er man FLINK denne helga, altså.. ;)