View Full Version : Smoothie uten melk og nøtter/mandler
Jeg er på leten etter en oppskrift på smoothie uten melk og nøtter/mandler, være det seg en god smoothie som kan brukes som frokost eller kveld eller en frisk smoothie som bare kan nytes.
Takker for alle innspill! :)
høres jo ut som om avocado og bringebærsmoothie er noe for deg :)
høres jo ut som om avocado og bringebærsmoothie er noe for deg :)
Nam, det hørtes godt ut! :) Hvordan lager du den?
Postet det akkuratt i en annen tråd, men kan jo alltids poste den her og. Lager den hver morgen. 400-500 kalorier (så en god mettende frokost), på 5-6 karber.
1 avokado
50ml fløte
2 egg
100g frosne bringebær
Jeg prøver alltid å ta de minste eggene for å få det litt tykkere :3
Takk for oppskrift. Det høres kjempegodt ut, men det var denne fløten da. Jeg forestiller meg at det ikke smaker like godt med soyafløte...?
kokosmelk! eller eggehvitter
Kokosmelk funker sikkert flott, selv om det gir litt smak.
Kokosmelk, ja, det var lurt! Åh, det tror jeg kan bli godt; jeg er utrolig glad i alt som har med kokos å gjøre! Takk! :)
Kokosmelk fungerer kjempebra! Brukte det forrige uke. :D Namnam!
Jeg skriver også under på at kokosmelk fungerer veldig bra i smoothie! :)
Soyamelk fungerer også veldig bra, særlig sammen med litt kokosmelk eller fløte. Har veldig lite karbo (<1g) og mye protein, og gir ikke smak så lenge du har i en del bær eller kakao.
Soyamelk med vanilje er nydelig i smoothie, jeg bruker det daglig:p
Så det funker supert det.
Viktig å huske å sjekke innholdsfortegnelsen på soyamelka da, de fleste er tilsatt mye sukker! Men tror alle merker har en naturell/usøtet versjon med tilnærmet 0 karbo, mulig det varierer litt :)
Kokosmelk fungerer kjempebra! Brukte det forrige uke. :D Namnam!
I dag forsøkte jeg meg på avocado- og bringebærsmoothie. Nam! :) Det fungerte veldig bra med kokosmelk. Det satt den lille ekstra kokostouchen på smaken.
Men blenderen min klarte ikke å knuse de fryste bringebærene særlig bra! Tips?
I dag forsøkte jeg meg på avocado- og bringebærsmoothie. Nam! :) Det fungerte veldig bra med kokosmelk. Det satt den lille ekstra kokostouchen på smaken.
Kjøp en bedre blender? :o
De billigste er ofte ubrukelig til å knuse is og fryst mat, hadde en blender hvor bladene rett og slett knakk og bøyde seg da jeg prøvde å knuse frosne bær med den.. Ofte står det på eska eller i produktbeskrivelsen om produsenten garaterer at den kan knuse is o.l. Eller så kan du jo la bærene tine litt først, da går det jo lettere.
Min mini chopper får ikke med seg bærene overhodet, så jeg bruker faktisk håndmikser, og blander det hele i et litermål (da kan jeg dekke med hånden om det skulle sprute). Gjør det i denne rekkefølgen:
Avokado + fløte + egg > bland (så blir avokadoen jevnt fordelt)
+ bringebær > bland/miks/mos til det er fint og nesten litt iskremaktig :3
Det er veldig godt med kokosmelk i ja. Bruker man den fete blir det ofte nok fett fra kokosmelka.
Min favoritt er:
2dl kokosmelk
2 egg
50-100g frosne bringebær
Evt søtning, jeg tar ofte et par dråper stevia
Kjør sammen med stavmikser. Trenger man mere fett kan man ha i kaldpresset olje.
Å kjøpe en ny blender er nok ikke en dum idé. Jeg fikk den vi har nå i gave for noen år siden, så jeg har ikke gjort så mye research på blendere eller på hva definisjonen av en bra blender er. :)
Takk for tips, Ziltoidia og Imse. Neste gang skal jeg prøve uten avocado.
:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.