View Full Version : Lavkarbo og restaurantbesøk - ikke bra.
bouboulette
06-05-12, 11:33
I går spiste vi på byens beste restaurant, og etter fantastisk forrett og hovedrett, falt det seg veldig naturlig å prøve desserten. *sukk*:rolleyes:
Den bestod av sjokoladefondant, hjemmelaget is, og litt frukt. Hadde også tre sjokoladetrøfler til kaffien. Godt fornøyd og blottet for dårlig samvittighet, legger jeg meg omsider - og våkner brått 3,5 time etter at siste bit ble inntatt.
- GLOHEIT, kaldsvette, kraftig ubehag i området undre ribbeina, kvalme, romling og trykk i magen. Så tømmer kroppen seg fra begge åpninger, jevnt fordelt over den neste timen. *vrææææææl* !!!!!!
I dag romler magen fremdeles, og har ubehag under ribbeina, pluss hodepine. Må nevne at resten av måltidet var uten karbo, og ingen alkohol.
Helt seriøst; går det ann å reagere så kraftig på en utskeielse ??!
Oh yes - been there done that :mad:
Fullt mulig ja, noen ganger går det bra, og vann i kroppen er eneste fysiske ubehag jeg får, andre ganger magesmerter, løs mage, hjerte som hamrer som hardt at det dunker i ørene, hodepine,kvalme.. Og tro det eller ei, jeg går i fella støtt og stadig*flau*
TrillTrall
06-05-12, 20:13
Synes det høres ut som en matforgiftning jeg da.
Festina lente
06-05-12, 20:46
Dette synes jeg høres veldig dramatisk ut til bare å skyldes karbene... Hva spiste du? Kan det være en matforgiftning?
Siden du kastet opp, og ikke "bare" hadde magesmerter, ville jeg holdt en knapp på matforgiftning.
Leste fra mobilen, så ikke det om spyinga, men om jeg hiver i meg høy karb mat blir jeg slått ut i 1 uke etterpå, kvalm som fy og vondt i magen. Så når folk spør hvorfor jeg ikke spiser sånn og sånn nå så sier jeg som sant er, at jeg får vondt i magen av det :ja:
Synes det høres ut som en matforgiftning jeg da.
Dette synes jeg høres veldig dramatisk ut til bare å skyldes karbene... Hva spiste du? Kan det være en matforgiftning?
Siden du kastet opp, og ikke "bare" hadde magesmerter, ville jeg holdt en knapp på matforgiftning.
Så enig, så enig!:ja:
går nok an å reagere så pass på karbene også, men da kommer det mye fortere! Dette passer bedre inni matforgiftnings- kategorien, ja!
bouboulette
06-05-12, 23:34
Matforgiftning, altså ?:eek:
Litt usikker på den.
Jeg har hatt matforgiftning to ganger i utlandet, og begge gangene fikk jeg voldsomme magesmerter og en avsindig diare. De timene det varte var helt grusomme.
I natt hadde jeg ikke store smerter noe sted, bare ubehag i området hvor ribbeina slutter, masse luft, og påtagende kvalme. Og når kroppen hadde tømt seg, var det bare ubehaget i magen som var igjen. Kjenner det henger i enda. Men for all del, matforgiftning kommer i forskjellig grad, så det er jo ikke umulig.
Men uansett hva det har vært; jeg holder meg på den smale lavkarbosti fra nå av, sånn i alle tilfeller.....:D
bouboulette
06-05-12, 23:48
Spiste helt vanlig mat, i grunnen - 4 forskjellig typer kjøtt, saus, grønnsaker, egg, smør, hjemmelaget softis (hmmm:eek:), sjokoladefondant, blant annet...
Etter hva jeg har skjønt, kan man få matforgiftning av det meste ??
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.