View Full Version : Augusttreningstråden 2012
Jeg tar ansvaret og starter en ny tråd.
I dag har jeg jogget/gått 7,82km (rolig tempo - 80%puls i snitt, ca 500kcal etter Polar), så dusja jeg og spiste middag før jeg ble med Husets Herre og lekte "hare" på sykkelen mens han jogga. Det ble nye 500kcal og 12,6km med 70% i snitt. Nå er jeg mo i knærne...
I dag 1. august har jeg trent følgende:
40 minutter løpetur
30 minutter yoga
40 minutter superrask gange
60 minutter zumba
Totalt 210 minutter
I dag 1. august har jeg trent følgende:
40 minutter løpetur
30 minutter yoga
60 minutter zumba
Totalt 210 minutter
WOW! På en dag??? :heia::heia: sier jeg bare :)
jeg noterer meg 20 min på mølla og 20 min styrketrening totalt 40.
Jeg tenker jeg prøver meg på 650 min denne mnd. Tror det er nok med tanke på skolestart om noen uker.. :)
I dag er jeg en stk stolt jente :D Begynte med trening for fult igjen på mandag med oppstartsmål: 2 km under 20 min. Mandag ble det 22.11, tirsdag ble det 21.01, onsdag ble det 19.41:heia: og i dag ble det 18.56 :D I tillegg ble 1 km løpt på 9.11. Kjempe fornøyd med egen innsats. Og siden jeg var så godt i gang ble det like så 3 km på 27.32 (ble litt rask gange innimellom). Så i dag noterer jeg med 27.32 på løping samt 15 min styrketrening. Totalt 43 min!
Tror nok det blir en fridag på meg i morgen. Etter all løping og styrketrening disse 4 dagene kjente jeg på slutten at bena var litt motvillige. Men vi får se hvordan motivasjonen er i morgen ;)
WOW! På en dag??? :heia::heia: sier jeg bare :)
jeg noterer meg 20 min på mølla og 20 min styrketrening totalt 40.
Jeg tenker jeg prøver meg på 650 min denne mnd. Tror det er nok med tanke på skolestart om noen uker.. :)
Jadda! På en dag. :)
Flott i gang du også! :heia:
2. august:
40 minutter rask gange
20 minutter yoga
60 minutter pulsstramopp
I dag: 120 minutter
Totalt: 330 minutter
Jeg er med! Mål blir 120min trening og 200000skritt.
1/8: 30min sykkel
-35min styrke
-10min tøying
2/8: 40min løpe
-10min tøying
-20min JM
Trener, men.. Blitt så dårlig på å huske å skrive inn her..
3. august:
50 minutter superrask gange
60 minutter yoga
110 minutter
Totalt: 440 minutter
I går lufta jeg bare hoppetauet og rockeringen noen minutter. Men det var iallfall noen minutter som jeg IKKE satt i sofaen foran pc'en. :D
Ukas 5 treningsøkt i boks. I dag ble det kun jogging. 3 km 27.19 :D
Jeg vil være med:)
Mål: 400 min
i dag:
30 min lett jogging
10 min med rockering
rest 360 min
4. august:
60 minutter puls stram opp
30 minutter yoga
90 minutter
Totalt: 530 minutter i august
I dag har jeg løpt en mil på 1 time og 4 min blank.
Sammen med min yndlings mann.
Må sies at han dro meste av veien.
Det var knall tøft, men kjenner at det går mye lettere nå,flinke kroppen som har lagt om til ny brensel.
Mål : Tror jeg setter et mål fram til snøen kommer: En mil under 60 min.
Det bør jeg greie, trenger både å løpe mye og løpe intervaller for å få det til.
Dessuten skal jeg begynne å løfte jern,har dere sett bildetråden? OMG !
Men det blir ikke før i september for nå er det snart tre uker ferie :D
Ut i finværet:) gåtur i gåt, sykkel til og fra skogen med løpetur i skogen i dag.
-35min styrke
-10min tøying
-10min tøying
-20min JM
3/8: 15min sykkel
-40min løpe/gå
-15min sykkel
-10min tøying
225 av 1200min
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wJIp7hh/exercise.png
(http://www.TickerFactory.com/exercise/wJIp7hh/)
Konkurranseritt i sykkel, landevei.
82km på 2t18 minutter. Bra fornøyd med det ja.
WOW det er kjempebra!!! :heia:
Imponert over hvor langt du (dere) sykler, både i konkurranse og trening! Stå på:)
Imponert over hvor langt du (dere) sykler, både i konkurranse og trening! Stå på:)
Tja, både tiden og km renner fort unna når man sykler da. Dessuten får man jo sett så mye fin natur på kort tid :)
Og her er Hypah i fint driv opp en "lten" bakke under Malangen Trippel :-)
http://thumbnails82.imagebam.com/20460/0d8e74204591993.jpg (http://www.imagebam.com/image/0d8e74204591993)
Vel, selv er jeg fornøyd med å gå ca17km i dag. To lange pauser, men forsøker ellers å få opp tempoet litt:)
Med løpingen, så er det vel der jeg bør sette inn støtet nå også, gåpausene blir litt vel rolige...
Jeg vil være med:)
Mål: 400 min
i dag:
30 min lett jogging
10 min med rockering
rest 360 min
det samme i dag, rest 320 min
5. august:
30 minutter rask gange
30 minutter yoga
Totalt: 590 minutter i august
Vel, selv er jeg fornøyd med å gå ca17km i dag. To lange pauser, men forsøker ellers å få opp tempoet litt:)
Med løpingen, så er det vel der jeg bør sette inn støtet nå også, gåpausene blir litt vel rolige...
Du skal være fornøyd med 17km gange. Man gjør det man kan med det man har, må være det viktigste.
Jeg er stum av beundring på de som fullfører Norseman Extreme Triathlon på under 11 timer (3,8km svømming, 18mil sykling, 42km løping opp til Gaustadtoppen) og kommer aldri til å gjennomføre noe slikt selv. Jeg gjør det jeg kan med det jeg har, og pr nå så er det jeg har lite ift en Extreme Norseman ;) Men gjennomført, jau, det klarer jo enhver som er litt målbevisst og viljesterk, men ikke under 11 timer nei :)
5. august:
30 minutter rask gange
30 minutter yoga
Totalt: 590 minutter i august
Huh? Hva skjer? Har du slutta å trene eller? Bare 590 minutter...pfft...barneskirenn ;)
Ut i finværet:) gåtur i gåt, sykkel til og fra skogen med løpetur i skogen i dag.
-35min styrke
-10min tøying
-10min tøying
-20min JM
3/8: 15min sykkel
-40min løpe/gå
-15min sykkel
-10min tøying
225 av 1200min
Døøh, slutt å juks da- Du kan ikke regne med tøyning som trening???? hahaha, gi deg da. Tøyning er avslapning det. Dvs du kan jo like gjerne ta med tiden du sover jo :eek:
(sa Hypah med en litt spøkefull tone)
Huh? Hva skjer? Har du slutta å trene eller? Bare 590 minutter...pfft...barneskirenn ;)
....jeg tenkte jeg skulle starte litt rolig serru! ;) :fnise:
....jeg tenkte jeg skulle starte litt rolig serru! ;) :fnise:
:D
Ingen over, ingen ved siden av. Heier på deg jeg.
:D
Ingen over, ingen ved siden av. Heier på deg jeg.
Tusen takk, men det er du som er råååååå!!!! :D
Jeg bare pusler med mitt jeg med en kropp som ikke skal trenes med tunge vekter og som må strekkes og styres med og sånn... hehe. ;)
Jeg bare pusler med mitt jeg med en kropp som ikke skal trenes med tunge vekter og som må strekkes og styres med og sånn... hehe. ;)
Nei, jeg er ikke så råååå. Men jeg er flink til å skryte. Og min mor har alltid sagt at de som er flinke til å skryte, de er egentlig temmelig råtne innvendig ;)
Hmm, så der fikk jeg den gitt.
Btw, kan du lære meg yoga?
Btw, kan du lære meg yoga?
Ja, det kan jeg! Om du venter til desember så er jeg faktisk sertifisert instruktør! ;) Da får du komme på kurs! :D
Nei, jeg er ikke så råååå. Men jeg er flink til å skryte. Og min mor har alltid sagt at de som er flinke til å skryte, de er egentlig temmelig råtne innvendig ;)
Hmm, så der fikk jeg den gitt.
Du har all grunn til å fortelle om dine bragder!
Døøh, slutt å juks da- Du kan ikke regne med tøyning som trening???? hahaha, gi deg da. Tøyning er avslapning det. Dvs du kan jo like gjerne ta med tiden du sover jo :eek:
(sa Hypah med en litt spøkefull tone)
Jeg vil vel heller anse tøying som gørr kjedelig... Men det gjør underverker for kroppen og gir det ekstra motivasjon å regne med, ja så gjør jeg dt, så det så!
(tar det ikke vondt opp da)
Du skal være fornøyd med 17km gange. Man gjør det man kan med det man har, må være det viktigste.
)
Og jeg kjenner de 17km bedre i beina enn de siste løpeturene, så kanskje jeg tross alt er i ferd med å bli en "løper". Ut fra eget nivå da...
Jeg vil vel heller anse tøying som gørr kjedelig... Men det gjør underverker for kroppen og gir det ekstra motivasjon å regne med, ja så gjør jeg dt, så det så!
(tar det ikke vondt opp da)
Alt man gjør ifm aktivitet bør vel regnes med, så du gjør det rekti du. Jeg som bare tulla litt. Jeg regner også bevegelighetstrening med som trening ;)
Og jeg kjenner de 17km bedre i beina enn de siste løpeturene, så kanskje jeg tross alt er i ferd med å bli en "løper". Ut fra eget nivå da...
De beste ultraløperne (det er de som synes en maraton er som sprint å regne), de løper utrolig lite egentlig. Veldig mange av de går kanskje opp mot 40-50% av tiden de bruker på løpetrening. Men så snakker vi de som løper 10-12 mil i en konkurranse da. Gjerne typisk 24timersløp osv....
men poenget er at gåtrening er svært effektiv trening og er av mange undervurdert. I tillegg er det skånsomt for bein og kropp.
De beste ultraløperne (det er de som synes en maraton er som sprint å regne), de løper utrolig lite egentlig. Veldig mange av de går kanskje opp mot 40-50% av tiden de bruker på løpetrening. Men så snakker vi de som løper 10-12 mil i en konkurranse da. Gjerne typisk 24timersløp osv....
men poenget er at gåtrening er svært effektiv trening og er av mange undervurdert. I tillegg er det skånsomt for bein og kropp.
Og så liker jeg å gå i skog og mark da. Og er du noe kjent i Oslo, erfarer du fort at flatmark nærmest er fraværende... Ble noen gode drag i bakkene!
Og her er Hypah i fint driv opp en "lten" bakke under Malangen Trippel :-)
http://thumbnails82.imagebam.com/20460/0d8e74204591993.jpg (http://www.imagebam.com/image/0d8e74204591993)
Allez, allez, allez!
tilbake fra ferie. Har trent en del i løpet av de siste to ukene, men ikke loggført. Skulle nok ha trent litt mer, men kjørte et tabatabasert program med planke, squats, armhevinger og diverse andre øvelser. Har i det minste ikke gått opp i vekt...
6. august:
60 minutter høy puls uten hopp
30 minutter yoga
60 minutter zumba
20 minutter yoga
Totalt: 760 minutter i august
6. august:
60 minutter høy puls uten hopp
30 minutter yoga
60 minutter zumba
20 minutter yoga
Totalt: 760 minutter i august
Herlighet som du trener da .....
Vel jeg har bare vært ute å løpt en tur jeg da ,9,5 km ca.Fikk lagt inn masse intervaller type løp som f. så langt du kan ,jogge til det slutter og flimmre for øynene,løp som f. igjen,var egentlig morsomt .:D
teleslynga
06-08-12, 14:02
Så mye spreke folk! Jeg er ikke så god på trening for tida, men går eller sykler alltid til jobb, butikk osv. Har store planer om å bytte ut noe av sofatida med bevegelsestid...
1. aug. : -
2. aug.: 1 times trening + sykle til og fra
3. aug.: -
4. aug.: rask tur ca 15 km
5. aug.: hagearbeid hele dagen
I dag ble det 2 timer i klattrehallen med mann og sønn, men kanskje 15min effektiv klattring på meg. Kjente at det har vært lang sommerferie...
Hittil 62932 av 200000 skritt.
Herlighet som du trener da .....
Vel jeg har bare vært ute å løpt en tur jeg da ,9,5 km ca.Fikk lagt inn masse intervaller type løp som f. så langt du kan ,jogge til det slutter og flimmre for øynene,løp som f. igjen,var egentlig morsomt .:D
Jadda det blir jo litt ut av den puslingen min! ;)
Litt av en god løpeøkt du forteller om her! :heia:
Så mye spreke folk! Jeg er ikke så god på trening for tida, men går eller sykler alltid til jobb, butikk osv. Har store planer om å bytte ut noe av sofatida med bevegelsestid...
1. aug. : -
2. aug.: 1 times trening + sykle til og fra
3. aug.: -
4. aug.: rask tur ca 15 km
5. aug.: hagearbeid hele dagen
Bare ikke la det bli med planen da ;) Er litt å hente på den uka her ser jeg ;)
teleslynga
07-08-12, 09:54
Bare ikke la det bli med planen da ;) Er litt å hente på den uka her ser jeg ;)
Hallo, du ser vel selv at det ikke har blitt med planen her!! Makan. Jeg har ingen planer om å bli supertrener, men slutte å sitte i sofaen hele tiden etter middag klokka sju og fram til leggetid.
Dessuten:
6. aug.: 1 t trening, sykle frem og tilbake.
Såh.
Hallo, du ser vel selv at det ikke har blitt med planen her!! Makan. Jeg har ingen planer om å bli supertrener, men slutte å sitte i sofaen hele tiden etter middag klokka sju og fram til leggetid.
Dessuten:
6. aug.: 1 t trening, sykle frem og tilbake.
Såh.
Haha, joda, så da det, ville bare tulle litt ;)
7. august:
Morgentrening:
60 minutter zumba
30 minutter yoga:
Ettermiddag/kveldstrening:
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
20 minutter yoga
Totalt: 990 minutter i august
Trena rygg og biceps i går. Ble ei kort økt, for jeg måtte hjem og lese.
Oppvarming: romaskin, lett nedtrekk, chins med motstand og pec dec.
Styrke:
Markløft 8 x 3 45 kg
Enarms hantelroing 8 x 2 12.5 kg
Stang curl 8 x 2 25 kg i supersett med Hammercurl 8 x 2 6 kg
Også face pulls i kabel 8 x 2 35 kg
Kommet meg hjem fra trening. Opplegget er forandret i forhold til de nye maks styrke verdiene... (Mer øvelser, flere serier og tyngre vekter på apparatene + ekstra øvelser med hantler lagt til for rygg, skuldre og bryst). Tok nesten 2 timer å komme seg gjennom og jeg løftet mer en 17 tonn:eek:... Nå er jeg hjemme og klarer såvidt å holde kaffekoppen... Lurer på om jeg kommer til å kjenne det i morgen:rolleyes:.
45min sykkel i dag, transportetapper, men også noen høydemeter. Og litt rivningsarbeid med hammer og kubein (trenger ikke mannfolk til det...)
det samme i dag, rest 320 min
30 min joggetur i dag tidlig.
rest 290
Babyfett75
08-08-12, 02:35
Tilbake fra ferie!!
6 aug: Spinning 60 min med Activio
7 aug: Spinning 50 min
Kjøpt seg flunkende ny sykkel, og skal starte oppkjøring til Kroatia tur den 1 september. Håper på godvær om mange mil på sykkelen.
I går ble det en lang gåtur i brukbart tempo. (7-8km (runtastic streika da batteriet til mobilen gikk tomt) i sol og regn - siden Husets Herre liker regn omtrent like mye som kattene så ble det småjogg til nærmeste gran, som var et godt stykke unna, da det begynte å pøse. )
Og så det nye programmet... Det var hardt gitt! Men, ingenting vondt i dag, bare littegranne støl og stram i ryggen!
oppvarming +
leg press element+: press
10 Reps x 130 Kg, 10 Reps x 130 Kg, 10 Reps x 130 Kg
leg extension element+: extension
10 Reps x 50 Kg, 10 Reps x 45 Kg, 10 Reps x 45 Kg
leg curl element+: curl
10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg
adductor element+: leg adduction
10 Reps x 55 Kg, 10 Reps x 55 Kg, 10 Reps x 55 Kg
abductor element+: leg abduction
10 Reps x 65 Kg, 10 Reps x 70 Kg, 10 Reps x 70 Kg
glute element+: extension
10 Reps x 45 Kg, 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 35 Kg
low row element+: pull
10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg
chest press element+: press
10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 25 Kg
vertical traction element+: pull
10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 30 Kg
abdominal crunch element+: curl
10 Reps x 20 Kg, 10 Reps x 25 Kg, 10 Reps x 25 Kg
lower back element+: extension
10 Reps x 35 Kg, 10 Reps x 40 Kg, 10 Reps x 40 Kg
dumbells incline bench flyes
10 Reps x 4 Kg, 10 Reps x 4 Kg, 10 Reps x 4 Kg
dumbells - Shoulder press
10 Reps x 6 Kg, 10 Reps x 6 Kg, 10 Reps x 6 Kg
incline bench: French press with dumbbells
dumbells reverse flies
dumbbells wide row
dumbbells row
curls-hands behind head
10 reps x 3
Bicycle crunch
20 reps x3
reverse crunch semiflexed legs up
20 reps x3
Gåtur på fjellet i dag, 60 min! :)
Det ble en liten sykkeltur med pappa også, 35 min :)
8. august:
60 minutter zumba
30 minutter yoga
Totalt: 1080 minutter i august
En time spinning og 30min styrke, gikk tom for krefter der gitt... Litt KH avhengighet etter ferien eller bare god innsats på spinningen? Snittpuls på 139 og maks 160.
9. august:
30 minutter jogg
30 minutter yoga
20 minutter lett styrke (armer, skuldre, mage, rygg)
20 minutter yoga
Totalt: 1180 minutter i august
Bein og rumpetrening i dag. Og eh. Litt rygg og skuldre.
10 minutter ellipseoppvarming
Skulderoppvarming med 10 kg's skulderpress i maskin
så 8 x 3 15/20/25 kg
Sumo markløft 12 x 2 30 kg
Zercher squats 5 x 5 20/25/25/25/28 kg
Hyper extentions med rumpefokus 12 x 2 10 kg's vektskive
Strakmark 12 x 2 35 kg
Bulgarske splitthopp i supersett med utfall med hevet frembein 4 x 4 kroppsvekt
Dø i beina.
30 min joggetur i dag tidlig.
rest 290
Det samme i dag. Rest 260.
35 minutter spurt/gange i går. Prøvde nye joggesko på mølla. De går dessverre i retur.
60 min gange i ulent terreng i dag.. Merkes på balansen og det :)
Sykkel ti/fra jobb, samlet 35min. I dag var bakkene TUNGE!
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/w52yuJK/exercise.png
(http://www.TickerFactory.com/exercise/w52yuJK/)
Hvorfor får jeg vondt i beina samt at det føles mye tyngere å gå på tredemølla enn på asfalt??? Farta og sko er de samme? Mølla har demping??
Hvorfor får jeg vondt i beina samt at det føles mye tyngere å gå på tredemølla enn på asfalt??? Farta og sko er de samme? Mølla har demping??
Fordi tredemølle har konstant hastighet og er mer belastende enn asfalt ift musklenes intensitet. Hvorfor lurte jeg ogsÅ på en gang. Svaret jeg fikk var så enkelt at på mølle hvor hastigheten er konstant tvinges du til samme hastighet hele tiden, mens du ute faktisk regulerer denne ubevisst selv når kroppen sier fra. Mikroskopiske endringer, men de merkes i kroppen din.Dette kan være en årsak.
35 minutter spurt/gange i går. Prøvde nye joggesko på mølla. De går dessverre i retur.
Anbefaer deg løpelabbet eller en spesialforretning for sko om du skal kjøpe nye. Kan spare deg for mange returer og evt kommende skader. Litt dyrere sko enn i vanlige butikker, men trener du med joggesko uansett nivå så er det å anbefale. Må du ha sko med god støtte og dempning så regn med 1500-2000,- for et par gode løpssko.
Anbefaer deg løpelabbet eller en spesialforretning for sko om du skal kjøpe nye. Kan spare deg for mange returer og evt kommende skader. Litt dyrere sko enn i vanlige butikker, men trener du med joggesko uansett nivå så er det å anbefale. Må du ha sko med god støtte og dempning så regn med 1500-2000,- for et par gode løpssko.
Gammelt nytt. Kjøpte vibramsene mine der. Denne gangen ville jeg prøve andre sko - som løplabbet ikke har.
Løper forøvrig med minimal støtte og såle og trives best med det.
I dag har jeg lekt meg med toppetauet. Skal ikke mye til før blåhvalen kommer fram... Men - da virker det vel også. ;)
Gammelt nytt. Kjøpte vibramsene mine der. Denne gangen ville jeg prøve andre sko - som løplabbet ikke har.
Løper forøvrig med minimal støtte og såle og trives best med det.
I dag har jeg lekt meg med toppetauet. Skal ikke mye til før blåhvalen kommer fram... Men - da virker det vel også. ;)
Aha, har du forsøkt Adidas Adios 2? Hvis du liker minimal demping, men noe mer enn vibrams da. Hvilke løp du med som du leverer tilbake da?
Aha, har du forsøkt Adidas Adios 2? Hvis du liker minimal demping, men noe mer enn vibrams da. Hvilke løp du med som du leverer tilbake da?
Har ikke forsøkt Adidasene, nei. Har en relativt vanskelig fot. .Er den lykkelige innehaver av ekstremt lav bue og får lett smerter om skoene har fotbuestøtte kombinert med tverrplattfot. Samtidig - føttene går stort sett inn i vanlige sko... *merkelig nok*
Men - det som er problemet med løpesko er at jeg altså ikke kan ha (høy) innvendig oppbygging under fotbuen og på grunn av teverrplattfoten så må utvidelsen av skoen starte nokså langt bak, selv om tærne ikke er videre enn normalt.
Skoen jeg prøvde var Ivo 8 Bare XF 210 - en fabelaktig no-rise-sko med akkurat passe såle for meg, men for smal i lesten til den høyre tverrplatfoten min..:( Liker heller ikke traktormønstrede såler som det er på så mange andre barfotsko.
Dette er disse jeg prøvde: http://www.barefootshoes.no/categories/bare-xf-210
Trenger egentlig ikke mer demping enn i vibramsene, bare litt mer mellom meg og steinene på grusveien... Og så sliter jeg litt med at vibramsene skulle vært 1/2nr større (får ikke plass til fingersokkene og får vannblemme av en søm uten).
Vel - heldigvis har jeg sterke ankler, knær og legger så jeg trenger ikke så mye støtteapparat. :D
Har ikke forsøkt Adidasene, nei. Har en relativt vanskelig fot. .Er den lykkelige innehaver av ekstremt lav bue og får lett smerter om skoene har fotbuestøtte kombinert med tverrplattfot. Samtidig - føttene går stort sett inn i vanlige sko... *merkelig nok*
Men - det som er problemet med løpesko er at jeg altså ikke kan ha (høy) innvendig oppbygging under fotbuen og på grunn av teverrplattfoten så må utvidelsen av skoen starte nokså langt bak, selv om tærne ikke er videre enn normalt.
Skoen jeg prøvde var Ivo 8 Bare XF 210 - en fabelaktig no-rise-sko med akkurat passe såle for meg, men for smal i lesten til den høyre tverrplatfoten min..:( Liker heller ikke traktormønstrede såler som det er på så mange andre barfotsko.
Dette er disse jeg prøvde: http://www.barefootshoes.no/categories/bare-xf-210
Trenger egentlig ikke mer demping enn i vibramsene, bare litt mer mellom meg og steinene på grusveien... Og så sliter jeg litt med at vibramsene skulle vært 1/2nr større (får ikke plass til fingersokkene og får vannblemme av en søm uten).
Vel - heldigvis har jeg sterke ankler, knær og legger så jeg trenger ikke så mye støtteapparat. :D
Inov8 heter merket og ja, de lager egentlig primært terrengløpesko som er ekstremt lette. De har også noen fine landeveissko, men der finnes det større utvalg og variasjon hos andre merker.
Har selv et par Inov8 Oroc 280 piggsko som er meget gode. Så du har tydelig god kontroll på kvalitetssko for egnet formål ;-)
Løpetur i skogen 45min. Flott sol og varme. 8min X 4 med 30sek pause og gå før/etter.
Fortsatt løplabbet sitt program. Og så 10min tøying.
11. august:
60 minutter pulsstramopp (30 min kondisjon og 30 min styrke)
60 minutter zumba
30 minutter yoga
Totalt: 1330 minutter i august
35 km på sykkel. I følge polar ble det en stor middag i kalorier. ;) Greit å sykle, men siden jeg er relativt svak i lårene blir det mer lårtrening enn kondistrening. Og jeg er treg ... Kondismessig får jeg mer ut av løping. Fordelen med sykling er at jeg kommer lengre. I dag sykla jeg til et vann, vadet litt og slappet av før jeg syklet tilbake. :) Hygge og trening samtidig, det er ikke så verst.
35 km på sykkel. I følge polar ble det en stor middag i kalorier. ;) Greit å sykle, men siden jeg er relativt svak i lårene blir det mer lårtrening enn kondistrening. Og jeg er treg ... Kondismessig får jeg mer ut av løping. Fordelen med sykling er at jeg kommer lengre. I dag sykla jeg til et vann, vadet litt og slappet av før jeg syklet tilbake. :) Hygge og trening samtidig, det er ikke så verst.
Har litt av samme utfordringen+asfalt i nærområdet. Her en dag jeg var uten bil, løste jeg det ved kombinasjon. Syklet til skogen, løp i skogen og syklet hjem. God trening og kan anbefales!
Løp 6-7 km i Aust Agder,men det ble bare tull for det er jo kantareller overalt,endte opp med stopp,start,stopp osv.Løp en kilometer så fort jeg kunne til slutt så det skulle bli litt trening utav det .
Neste gang tar jeg på meg solbriller da ser jeg dem vel ikke ?:D
Løp 6-7 km i Aust Agder,men det ble bare tull for det er jo kantareller overalt,endte opp med stopp,start,stopp osv.Løp en kilometer så fort jeg kunne til slutt så det skulle bli litt trening utav det .
Neste gang tar jeg på meg solbriller da ser jeg dem vel ikke ?:D
Eller spurte mellom hver gang du ser en... da får du iallfall intervalltrening? ;)
I går ble det 30 min rask sykkel. I dag har vi vært på en 5 timer lang tur i Jotunheimen. Ca 1 time gikk med til grilling bading og div kos. så jeg registrerer 4 timer gange :)
Eller spurte mellom hver gang du ser en... da får du iallfall intervalltrening? ;)
Godt forslag ,kantarell intervall trening er høstens nye sport:D
13. august:
60 minutter zumba
60 minutter stram opp puls
Totalt: 1450 minutter i august
Godt forslag ,kantarell intervall trening er høstens nye sport:D
Kantervall. :p
Første skikkelige styrketrening etter ferien. Ny uke og nytt gym også. Veldig glad jeg skifta. Men over til resultatene:
Dumbbell Fly 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x7
Dumbbell Standing Triceps Extension 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x8
Dumbbell Zottman Curl 7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8,7.5x8
Dumbbell Bench Press 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x7,1 5.0x7
Barbell Drag Curl 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x8
30 sek pause mellom settene
Våknet med en øm hel dagen etter forrige løptur, så det har blitt noen dager med rolige gåturer. La på en halv time styrke i dag.
(Ellers så kan vel flytting og vasing av steinheller regnes med?)
Cable Seated Row 36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,36.4x8,3 6.4x8
Wide-Grip Lat Pulldown 45.0x8,45.0x8,45.0x8,45.0x7,45.0x7,45.0x6,45.0x8,4 5.0x6
Dumbbell Arnold Press 9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8,9.0x8
Dumbbell Lateral Raise 5.0x8,5.0x8,5.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8
Avslutta med 8x8 stomach vaccum
30 sek. mellom settene
I dag hadde jeg en positiv og en deprimerende erfaring. Løp på tredemølle 30min. 2km på 11:38 er pers og nesten halvannet minutt bedre enn forrige gang. Samtidig hadde jeg krefter igjen. Sist stod mannen klar for å redde meg og jeg ble sittende kaputt på mølla i etterkant. Mer å gå på ja...
Nedturen... Fikk hjelp til nytt styrkeprogram. Tok med meg en del råd her innefra om basisøvelser. En jeg ønsket var chins, men må ha motvekt... Det var bare det at motvekten nesten tilsvarer min egen kroppsvekt... Hadde liksom håpet på litt bedre utgangspunkt, men det er bare å stå på... Ellers er programmet lagt opp med tanke på løping, med tåhev, knebøy, benkpress og noen flere...
Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes nå det er mer sosialt i vektrommet med mannfolka jeg... Kanskje er det populært med en kvinne som tørr? Kommer aldri i prat med noen iblant maskinene ellers...
Nedturen... Fikk hjelp til nytt styrkeprogram. Tok med meg en del råd her innefra om basisøvelser. En jeg ønsket var chins, men må ha motvekt... Det var bare det at motvekten nesten tilsvarer min egen kroppsvekt... Hadde liksom håpet på litt bedre utgangspunkt, men det er bare å stå på... Ellers er programmet lagt opp med tanke på løping, med tåhev, knebøy, benkpress og noen flere...
Vet ikke helt hvorfor, men jeg synes nå det er mer sosialt i vektrommet med mannfolka jeg... Kanskje er det populært med en kvinne som tørr? Kommer aldri i prat med noen iblant maskinene ellers...
Puull up-program: http://www.youtube.com/watch?v=mRznU6pzez0
Puull up-program: http://www.youtube.com/watch?v=mRznU6pzez0
Jeg har sett den, men har ikke pullup bar hjemme, starter slik og sÅ. Får jeg se. Men takk for tipset:)
Det ble en litt av hvert økt i dag.
10 min på mølla, 25 min styrketrening og 10 min på ellipsemaskin. Totalt 45 min :)
14. august:
30 minutter løp
30 minutter yoga
15. august:
50 minutter løp på mølle
16. august:
20 minutter løp
30 minutter yoga
Totalt: 1670 minutter i august
10 min oppvarming før 5 x 2 min intervaller, med 1 minutts pause imellom hver. Fart fra 8.5 - 11.0 km/t. Også 20 minutter moderat ellipse og litt mageøvelser tilsist.
LittForTung
16-08-12, 18:45
Dere som har litt erfaring med lavkarbo og trening... Går det saktere å trene opp GOD kondisjon på lavkarbo enn på høykarbo? Har lagt i motbakketrening lenge nå - har et mål om Skåla opp om et år. Det skal gå fint! Men kjenner at kondisen stiger svæææææært sakte...
:)
Dere som har litt erfaring med lavkarbo og trening... Går det saktere å trene opp GOD kondisjon på lavkarbo enn på høykarbo? Har lagt i motbakketrening lenge nå - har et mål om Skåla opp om et år. Det skal gå fint! Men kjenner at kondisen stiger svæææææært sakte...
:)
Går fint å trene opp kondisjon på lavkarbo,ikke første ukene men etterhvert.
Vil du øke formen raskt så se etter et program fra løplabben feks.
Lurt å legge inn intervaller ,jeg synes det er rimelig kjedelig,men får intervall trening av å løpe opp en bakke så fort jeg kan og jogge ned igjen.
I dag har jeg løpt 8,5 km ,det gikk fort 6,29 min pr km ,ennå det var super bratt.Yes klapper meg selv på skulder.:D
Fredag ble det 25min på sykkel, transportetapper, ellers har det vært roligere, Pga bursdagsforberedelser.
Løpt ca 10 km,det gikk ikke fort og bakkene var fæle.
Mulig litt lite vann før jeg løp?
Mulig ?? Aner ikke hvorfor men det var et j.... Løp.
Men jeg fullførte og blir bedre neste gang .
Ha en fortsatt herlig søndag :)
I dag: 45 min løpetur etter løplabbet sitt program. Uke 8 dag 3
LittForTung
19-08-12, 22:14
Jeg har bare kjørt motbakke - det går fremover, men saaaaakte.
Skal prøve meg på joggetur + intervalltrening i morgen. I motbakke, så klart :)
Skåla opp neste år - det er målet :D
17. august:
30 minutter yoga
19. august:
30 minutter yoga
60 minutter rask gange
Totalt: 1790 minutter i august
Det samme i dag. Rest 260.
3 timer (180 min ) denne uka med variert trening :)
rest: 80 :)
I dag: 30min sykkel, transport og oppvarming
-60min styrke
-10min tøying
Nytt styrkeprogram:
- knebøy 3x10 a 30kg
-benkpress 3x10 a 20kg (instruktøren stod der, hadde nok vært for pysete på de 1-2siste rep ellers)
- skulderpress 3x10 a 5kg
-tåhev 2x10 a 25kg + 1x10 a 27,5kg
-chinups, 70kg motvekt, 6+6+5+5
-hamstrings 3x10 a 30kg
-roing 8x3 a 15kg
+ mage, rygg og planke
20. august:
30 minutter yoga
60 minutter zumba
Totalt: 1880 minutter i august
Jaja - jeg fortsetter min litt planløse trening:
I dag ble det 1 time med skikkelig kukerundt-styrketrening. Litt løfting, litt se i speilet, litt prating osvosv... og så en time rolig sykling.
Ett eller annet er litt sånn halvveis i kroppen for tiden så planløs trening etter lyst-prinsippet it is.
Rodd to timer i en Strandebarmer med to par årer,det går fort ,er gøy og god mosjon .
Skal prøve å legge inn et bilde av den vakre båten.
60 min i dag, rest 20 :D
I dag har det blitt to transportetapper på sykkel, samlet 35min.
Jeg fikk rota meg igjennom 80 minutter moderat kardio i dag.. Ble vel sånn ca 10 minutter sykkel, 20 minutter ellipse og resten gå/jogging på tredemølla.
21. august:
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
30 minutter yoga
Totalt: 2030 minutter i august
Dumbbell Fly 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x8
Dumbbell Standing Triceps Extension 17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,1 7.5x8
Dumbbell Zottman Curl 7.0x8,7.0x8,7.0x8,7.0x8,7.0x8,7.0x8,7.0x8,7.0x8
Dumbbell Bench Press 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x7,1 5.0x7
Barbell Drag Curl 10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x
30 sek mellom settene.
Avslutta med 8x8 stomach vaccum, 10 sek mellom settene
Transportetapper på sykkel, 35min. Yoga med JM, 30min.
Var på Birkeland for å kjøpe materialer ,benyttet anledningen å løp en sti langs elva.Litt mye rulle Stein og løp meg bort et par ganger.Fant en travbane jeg løp rundt. 8,5 km tilsammen.
Så en flott foss der det hoppa fisk ,laks? Vet ikke helt er jo bare en Oslo jente.:D
Lempa og bar materialer,sliten nå .
Gikk en tur med feil sko. Blemmer på begge hælene... Siste halvannen km ble gått i sokkelesten, skoene i hånda.
Hadde en superkort treningsøkt før skolen, i dag.
Markløft 4 x 4 40 kg
Smal nedtrekk 10 x 3 30 kg
Bicepcurls 10 x 3 15 kg
Tricepextentions 10 x 3 4 kg pr arm
Egentlig greit med en kort økt. 4 x 4 står på planen for i morgen og jeg er støl i beina i dag.. Så lite vits i å trene masse bein og bare være enda mer ødelagt til intervallene i morgen.
En times riding, litt tur og litt dressur på bane. Ganske bra tempo deler av tiden. Hærlig å være tilbake i salen og å utfordre seg selv med en litt livligere hest:)
En times riding, litt tur og litt dressur på bane. Ganske bra tempo deler av tiden. Hærlig å være tilbake i salen og å utfordre seg selv med en litt livligere hest:)
[/url]
Det høres så morsomt ut med hest,sikkert 20 år siden sist.
Har skiftet panel på en kvart hyttevegg.Litt i tvil om det egentlig er trening.....
Men i hvert fall j.tungt.:D
Spinning + styrke på mandag, i går ble det en time på tredemølla + styrke. Så blir det løpetur ute i morgen!
Onsdagens trening
Hack Squat 50.0x8,50.0x8,50.0x8,50.0x8,50.0x8,50.0x8,50.0x8,5 0.0x8
Standing Calf Raises 110.0x8,110.0x8,50.0x8,110.0x8,110.0x8,110.0x8,110 .0x8,110.0x8
Dumbbell Squat 12.5x8,12.5x8,12.5x8,12.5x8,12.5x8,12.5x8,12.5x8,1 2.5x8
Avslutta med 8x8 stomach vacuum, 10 sek mellom settene og en tabatarunde på ellipsen
Torsdagens trening
Wide-Grip Lat Pulldown 45.0x8,45.0x8,45.0x8,45.0x8,45.0x8,45.0x8,45.0x8,4 5.0x8
Dumbbell Lateral Raise 4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8
Avslutta med 8x8 stomach vacuum, 10 sek mellom settene og en tabatarunde på ellipsen
Det høres så morsomt ut med hest,sikkert 20 år siden sist.
Har skiftet panel på en kvart hyttevegg.Litt i tvil om det egentlig er trening.....
Men i hvert fall j.tungt.:D
Holdt på med hest til jeg fikk barn, så er deilig å holde litt på igjen. Skal vel ikke skryte av dressurferdighetene til hverken meg eller hesten, men moro!
Panelbytte høres definitivt ut som godkjent i mine ører:)
Etter mye transport og rolig aktivitet (og stress på hjemmebane...) fikk jeg lagt inn en økt med tung styrke, manualer, godt.
-50min sykkel, transportetapper
-55min styrke, manualer+
-5 min tøying
Har løpt ca 11 km i kupert terreng i Aust Agder.
En del av løypa var steinet og bratt rundt vann.
Begynner å bli litt lei av alle disse ukjente løypene der jeg havner uti røtter,kampestein,bakker,stup osv.
Ønsker meg en grei grusvei runde på en mil slik jeg har hjemme i Oslo.
Får ikke fulgt tiden heller for GPS blir helt forvirra ,i dag påsto den at jeg hadde svømt tvers over et stort vann.Skulle tro jeg hadde oppdaget om det var tilfelle.
Ønsker dere alle en super helg:D
hest er snasent. gjerne med en kremet blåmuggostsaus, stekt kantarell og asparges...
Har fått inn 1 time (8 km) på mølla tre ganger i uka, samt en 4 timers topptur (utenom lunchpausen).
Totalt: 960 minutter. Sier meg fornøyd med det :ja:.
hest er snasent. gjerne med en kremet blåmuggostsaus, stekt kantarell og asparges...
Vet du, jeg har ikke noe i mot at andre spiser hest. Det er husdyr og handler om fornuftig drift. Jeg sluttet selv fordi alle maste om at jeg spiste hestepølse, DET ble for mye... Hadde det vært en hest jeg kjente, ville det nok vært annerledes. Spiser i og for seg morrølse som inneholder litt og svart pølse kan du finne i huset en sjelden gang...
25 min rolig sammenhengende jogg, løplabbet sitt program. Litt fram og tilbake med 2 unger på slep og gikk en lang, bratt bakke. Tror dette var godt for psyken! Gå resten av turen. (Ja, da ville ungene løpe, så ble litt til...) 5min tøying.
Liten sykkeltur i dag 30 min og jeg har nådd mitt mål for august! :heia:
3,5 timer denne uka
rest minus 130. :D
Skal trene Cycling pulse 55min og deretter en time med deadball etterpå med Qlio i morra. (jajaja, shitheads, jeg trener saltimer når jeg er på businessreise ja)
Satser på at jeg overlever med den duracellkaninen Qlio er. Hun har dog lovt å være snill med meg :D
Da ble det ca 1300km sykling, 6 timer styrke og ca 55 timer totalt med trening i august mnd. Det inkl 3 konkurranser også.
Er i brukbar form nå ja kan man si.
50min styrke, 30min sykkel og 10min tøying.
Løpt en mil,mye bakker,sliten:)
22. august:
50 minutter løping
30 minutter yoga
23.august:
30 minutter løping
20 minutter yoga
20 minutter yoga
24.august:
30 minutter løping
30 minutter yoga
25.august:
30 minutter yoga
26. august:
30 minutter yoga
27.august:
60 minutter zumba
30 minutter yoga
Totalt: 2450 minutter i august
Mandagstrening:
Wide-Grip Lat Pulldown 45.5x8,45.5x8,45.5x8,45.0x8,45.5x8,45.5x8,45.5x8,4 5.5x6
Dumbbell Lateral Raise 4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8,4.0x8
30 sek mellom settene
35min sykkel, transportetapper.
28.august:
60 minutter stram opp
60 zumba
Totalt: 2570 minutter i august
Dumbbell Fly 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x8
Dumbbell Zottman Curl 8.0x8,8.0x8,8.0x8,8.0x8,8.0x8,8.0x8,8.0x8,8.0x8
Dumbbell Bench Press 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x8
Barbell Drag Curl 15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,15.0x8,1 5.0x8
Intervall spinning 55min med Qlio etterfulgt med Deadball i 45min på Sats.
Helt utrolig at en j...ball på 3 kg kan være så tung???
Anyway, låra er møre og magemusklene geleaktige nå.
Takk Qlio for en super økt! Må nevne at Qlio var sjuk, men den dama gir jernet så det griner etter. Vi snakker melkesyre og puls i konstant rød sone under dragene! Tror det skal innføres helligdag i morgen.
Slå den dere!
-45 min løping. Løplabbet sitt program, uke 9 dag 2. Første gang med høyintensive intervaller. Rotet meg inn på stier og litt bratte bakker, så den ene intervallen ble "ødelagt", ellers tøft og denne biten blir nok gjentatt en gang. Går før og etter.
-10min tøying
-35min yoga, JM
Hack Squat 60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,6 0.0x8
Standing Calf Raises 120.0x8,120.0x12,120.0x12,120.0x12,120.0x12,120.0x 12,120.0x13,120.0x13
Seated Calf Raise 30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x10,30.0x12 ,30.0x12
30 sek mellom settene
Avslutta med 8x8 stomach vaccum, 10 sek mellom settene, og tabatarunde på ellipsen.
Jammen dukka det opp litt blodårer foran på leggen også i dag! :D
Hack Squat 60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,60.0x8,6 0.0x8
Standing Calf Raises 120.0x8,120.0x12,120.0x12,120.0x12,120.0x12,120.0x 12,120.0x13,120.0x13
Seated Calf Raise 30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x10,30.0x12 ,30.0x12
30 sek mellom settene
Avslutta med 8x8 stomach vaccum, 10 sek mellom settene, og tabatarunde på ellipsen.
Jammen dukka det opp litt blodårer foran på leggen også i dag! :D
Aiai, det programmet ditt ser j... Hardt ut? Kjempebra jobba ihvertfall.
Takk, takk. Ja, er rimelig gåen etter en slik runde, men det lar seg gjennomføre. Planen/målet er ned på 20 sek mellom settene og så øke belastningen.
selve programmet er sterk inspirert av Vince Gironda.
20 min sykkel t/r skolen, 20 min sykkel t/r trening og 60 min fotballtrening :) Total 100 min
Å bære mellom 1/3 og 1/2 av 45 sekker trepellets (16kg pr stk) fra gårsdplass og ned i kjelleren kvalifiserer som trening. Jeg ble iallfall svett!
Over en times ridetur. Litt dressur og litt i terreng.
29.august:
45 minutter yoga
30.august:
60 minutter puls stram opp
60 minutter yoga
Totalt: 2735 minutter i august
Cable Triceps Pushdown 30.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,25.0x8,25.0x8,25.0x8,2 5.0x8
Dip 0.0x6,0.0x6,0.0x6,0.0x6,0.0x6,0.0x4,0.0x5,0.0x6 (kun kroppsvekt)
Dumbbell Standing Triceps Extension 17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,1 7.5x8
Back Extensions - Hyperextensions 10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,1 0.0x8
en del øvelser jeg ikke har gjort på en stund, som nedtrekk triceps og rygghev, pluss helt ny øvelse, dips. Brukte kun kroppsvekt på sistnevnte og målet er å klare 8x8 her også
Løpt 10,5 km,mye bakker.Synes jeg har vendt meg mer til disse bakkene nå,men tungt er det.
Bar en masse tunge Stein til et prosjekt jeg har gående utendørs,burde hatt hansker,hendene er helt som nyslipte.:D
Taslet en rolig tur. Er mer enn jeg har hatt ork til en stund så her er jeg tilbake til "lystbetont nivå".
45min sykkel, 3 transportetapper.
Begge mål for august er godt og vel nådd og fornøyd med å ha fått inn en del styrke. (et puff fra lege er kanskje ikke så dumt der...)
31.august:
30 minutter yoga avsluttet denne treningsmåneden. Ingen annen trening i dag da jeg har lagt inn en hviledag før jeg stiller i mitt aller første løp i morgen. Gleder meg! :D
Totalt: 2765 minutter i august
Rodd to timers tur i Strandebarmer med to par årer.
Ops oppdaget plutselig at det var siste dagen i august.
Har løpt 90 km ca denne mnd.og rodd en god del .
Målet var å løpe en mil på 60 min før snøen kom.
Vel....har løpt en god del,men for lite intervaller,tidene er i bedring .Vi får se.
Sykla en tur sammen med noen joggere, etterpå fortsatte jeg enda litt mer før jeg ga meg. 16 km ble det totalt. Ikke revolusjonerende, men det er revolusjonerende å ha lyst til å trene litt igjen. :)
31.august:
30 minutter yoga avsluttet denne treningsmåneden. Ingen annen trening i dag da jeg har lagt inn en hviledag før jeg stiller i mitt aller første løp i morgen. Gleder meg! :D
Totalt: 2765 minutter i august
... og tvitvi!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.