View Full Version : Januarstartere
Tror det står for magic bullet... men, mange som lager en slik kaffe for å få i seg litt ekstra fett. Jeg liker ikke kaffe så laget kakao-versionen, som faktsik ikke var så ille. Den består av kokosfett, smør, fløte og litt kakao og vann :)
Ok,,,også fett som er så godt :), jeg sliter med å få i meg nok protein, ligger alltid litt under anbefalt mengde. Tar i mot tips :)
Wow L@dy jojo, 5kg!!
Her er mine mål før første uke:
Vekt 71 kg, ned 3 kg
Hals 32
Arm 28, ned 0.5
Bryst 75, ned 4
Midje 82, ned 5
Hofter 99
Rumpe 102, ned 2
Lår 57, ned 3
Har altså mistet 3kg og 14.5 cm på kroppen. Merkes godt, og er strålende fornøyd!!! :)
Ja super bra,,,,så bra at jeg ikke klarer å tro det stemmer :rolleyes:.
Lurt å måle seg!! Så flink du har vert! :D
Vil både ønske velkommen til alle nye og gratulerer så mye til alle som ble kvitt noen kilo den første uka! :heia:
Jeg snikveide meg på onsdag og hadde gått ned 3, men så gikk jeg merkelig nok opp igjen 1kg i går da jeg egentlig skulle veie meg. (Litt skuff). Fristet til å snikveie meg i dag også i håp om at den ene kg'en har gått ned igjen. ;)
Glemte å ta målene av meg i starten, men målte meg i går og er spent om jeg ser forandring neste torsdag. :)
Har tittet en del på forskjellige sukkererstatninger på kostholdsbutikkene og ble faktisk skuffet over at det stod 98 g karbo på flere av dem, til tross for at det skal være sukkererstatning. (Jeg hadde forventet å se 0 eller 1 g). Vet ikke helt om jeg kan lage noe godt på godtesyke dager og spise det med god samvittighet. Kan man spise en lavkarbo is/kake/søtsak med god samvittighet, til tross for søtningsmiddelet?
Tenkte nemlig å prøve meg på å lage en porsjon med iskrem i kveld. :p
Hvor lenge skal vi ligge på 15 karbo i begynnelsen? 1 måned, eller helt til vi har nådd målet?
Jeg vet at sukrin er ok i hvertfall, men det ligger en tråd om dette et sted på forumet og står litt i boka også.. Veldig forvirrende, bla noen sukkeralkoholer som er ok og noen som ikke er det på ketolyse. Lavkarbo åpner for litt mer.
Mener å huske at du skal gå på 15kh til du har nådd målvekt og så kan du starte med å gå opp 5kh i uka. Begynner du å legge på deg av det skal du gå 5 ned igjen..
Takk, L@dy jojo ! Og bra jobba til dere andre som veier, måler, går ned, og til de som jobber for å klare det!
Sjøstjerne
11-01-13, 20:02
Lullapie, er det ikke sånn "98karbo, hvorav sukkeralkoholer"? å så sjekker man hvilke sukkeralkoholer?
Jeg tenkte å ligge på 15g karbo til jeg dør..NEIDA, til jeg har nådd vekta mi.
Uansett, ny slagplan nå, etter en del tenking: Jeg skal begynne fra scratch, så å si. Egg og bacon, følge det som står i boka. Egg hver dag, lage ett sammich brød og lage lunsjakaker. Gjøre det så enkelt som mulig, enkle råvarer. No funn bisniss!
Ny motivert nå!
Hei alle ;)
Ville bare ønske dere alle en flott kveld =) Jeg bare måååtte trå på vekta i dag tidlig for jeg følte meg så bra. -2 :) Dette svinger jo myyye så jeg setter ikke noe endelig tal før onsdag veiedag, men det er gøy å bli motivert likevel :) Føler meg en smule oppblåst nå i kveld. Veit ikke om det er salaten eller aliolien i cæsar salaten jeg spiste i dag. Spiste ikke opp all salaten for der er det ko karber. Eller kan man bli oppblåst av kaffe? Vi har kjøpt oss kaffimaskin i dag og jeg har drukket en DEL for å si det sånn :p Måtte finne rett innstilling:p Så nå er jeg hyper som bare juling! :D Passer bra for jeg skal hjelpe sambo å liste på rommet til storebror.
Fin fin kveld alle sammen :)
Ligger her med influensa - noen som har forslag til hva jeg kan prøve å spise? Er redd hele lavkarbokuren skal bli spolert:(
Ligger her med influensa - noen som har forslag til hva jeg kan prøve å spise? Er redd hele lavkarbokuren skal bli spolert:(
Når jeg er lei bruker jeg å lage opsi rolls, og ha på masse godt pålegg :) God bedring:)
Sjøstjerna, det er ikke alle sukkeralkoholer som er ok, desverre! Dumt at jeg ikke tok adressen til den tråden..
MaritR, laks med philadelphia eller oppkuttede grønnsaker går det mye i her om dagen.. Masse god bedring til deg!
Lullapie, er det ikke sånn "98karbo, hvorav sukkeralkoholer"? å så sjekker man hvilke sukkeralkoholer?
Sukkeralkoholer, ja... Jeg trodde det holdt med å lese på karbohydrater. :o
Jeg vet at sukrin er ok i hvertfall, men det ligger en tråd om dette et sted på forumet og står litt i boka også.. Veldig forvirrende, bla noen sukkeralkoholer som er ok og noen som ikke er det på ketolyse. Lavkarbo åpner for litt mer.
Mener å huske at du skal gå på 15kh til du har nådd målvekt og så kan du starte med å gå opp 5kh i uka. Begynner du å legge på deg av det skal du gå 5 ned igjen..
Jeg nok får ta en runde på forumet og se om jeg kan finne ut noe om de diverse sukkeralkoholene. :)
- Men hva om man har nådd målet og prøver seg på 5kh ekstra og går dermed opp i vekt? Da må man faktisk leve på kun 15 kh hele livet? :eek: Det høres litt kjipt ut å spise egg til frokost i over 50 år. :p
Jeg får vel ta slike bekymringer etter jeg har nådd målet. ;)
Hva med litt suppe? Indisk/thai supper har foreksempel en del gode kryddere i seg som kan kanskje hjelpe litt på influensaen og supper generelt er kanskje enklere å få i seg når man ikke har særlig matlyst. God bedring! :blomster:
Fløte ost og kokt skinke, med litt majones og salat til? Det går i vertfall fort å lage, og godt er det også.
God bedring til deg! Håper du klarer å holde dietten! :)
Heisann :)
Jeg hiver meg med blant dere januarstartere. Jeg startet 7 januar og hadde første veiing i dag. Vet ikke helt hva jeg veier, men er nok rundt tresifret..
Har da anskaffet meg en vekt som bare forteller hva jeg har endret i vekt siden sist jeg veide meg :p
Som dere skjønner er jeg ikke venn med vekta, men prøver nå å nærme meg :rolleyes:. Har prøvd ketolyse med hell tidligere.
Iallefall har jeg gått ned 3,1 kilo til i dag :)
07.01.13 - 0 kg (start)
11.01.13 - 3,1 kg
Hilsen (less)Karrbis
Gratulerer med super nedgang (less)Karrbis :)
Hei alle sammen.
Ville bare ønske alle en riktig fin søndag, og håper at det ikke er noen som har sprukket i helgen?;)
Jeg lå i hele går og spydde som en gris, var i ketose hele tiden så da ble det en skikkelig slankedag får jeg håpe.
Gressenka; hva er opsi rolls?
Ligger fortsatt med influensa her, så blir ikke all verden med mat, men er fortsatt i ketose:) Prøver å spise litt middag og mannen min ha laget ostesmørbrød til frokost til meg, hvis ikke så går det i litt bacongull. Til middag i dag skal han lage taco med hjemmelaget krydder så håper jeg får putta litt inn da.
For de av dere som er ganske nye i gamet og usikre på oppskriter ta en titt på siden til Lena Beatrice. En kjempe inspirerende side.
www.lenabeatrice.net
Sjøstjerne
13-01-13, 17:01
I går laget jeg baconsurret kyllingfilet med soppstuing. MMM! Det var utrolig godt! Ellers, i dag har jeg laget brød fra Fristende Lavkarbo, sandwich brødet. Å noen lunsjkaker ting.
Det er jo utrolig demotiverende og se vekta stå stille.
Kunne trengt litt tips, vet rett og slett ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg rett og slett spiser for mye? Kanskje ketolyse ikke er noe for meg mer?
Sjøstjerne
13-01-13, 17:08
Opddatering på Sjøstjerna's krisesituasjon: Nytt av året er att jeg har innført Vitaminbjørner, disse inneholder Sorbitol. Kan dette være partystopperen? HAr i alle fall gitt bjørnene en kald skulder!
Opddatering på Sjøstjerna's krisesituasjon: Nytt av året er att jeg har innført Vitaminbjørner, disse inneholder Sorbitol. Kan dette være partystopperen? HAr i alle fall gitt bjørnene en kald skulder!
Hva er en typisk dagsmeny da??? Lettere å se hva du gjør galt da:)
Grattis til Karrbis med 3,1 kg ned. Nice! :)
Sjøstjerne: Jeg leste i dag innpå forumet at de 10 siste kgene er visstnok vanskelig å gå ned. Hvis du søker litt så ser du flere med samme frustrasjon, men jeg har desverre ikke sett noen løsning på det annet enn å "forske" litt på hvor mye og hva man får i seg i løpet av dagen?! Fikk hvertfall et inntrykk av at det er akkurat som om kroppen sakker farten mot slutten, slik som båter slakker farten når de setter til kai. Jeg håper andre kanskje har bedre svar enn meg, og det kommer vel nok til å gjelde de fleste her (tipper jeg) når vi kommer så langt. :p
I dag er det dundranes banking oppi hodet mitt. Håper inderlig at det går over etterhvert. Det har komt og gått i noen dager nå. Ikke no' fan av hodepine akkurat. :(
hei hei! Håper alle har hatt en fin helg :) Det har jeg:) Føler at ting går veldig greit og har ikke noe savn etter karbene overhodet! Meeen jeg tror jeg gjorde en kjempe brøler i dag!!
Jeg skulle lage breiflabb gryte i dag, og sausen er lavkarbo, men midt i stekingen av fisken så ser jeg jo at jeg dekker dem i salt, pepper og MEL blanding!!! :mad: Herregud så blind det går ann å bli! Litt i seneste laget til å angre så prøvde jeg å dekke de siste minst mulig. Jeg tror at jeg kanskje har fått i meg en teskje eller noe. Er de siste dagene ødelagt av det? Alle måltid før dette var så og si karber-fri. Trur dere jeg har fått i meg mer enn 20 karber av det melet?
Opsi Rolls.
Dette er noe jeg har når jeg bare måååå ha noe lyst å ha pålegg på. Det er vel mer som noen skum-lapper, og smaker nesten ingenting men de er supre til å pøse på med mye godt pålegg:)
3 eggeplommer og 100g philadelphia ost røres godt sammen. Pisk 3 eggehviter stive og vend inn eggeplomme og osteblandingen. Lag "klatter" av dette skummet på bakepapir på en stekeplate. Stekes på 150 grader i ca. 30 min.
Røra inneholder totalt 5 karber.
Wonder woman
13-01-13, 21:33
Gressenka jeg tror ikke en teskje med mel ødelegger så mye altså!
Å drukne PMS med 200 gr sjokolade derimot ødelegger mye.... Kroppen er helt på bærtur, klar for å bli ferdig med dette her nå.
Tror nok heller ikke at ei skje mel ødelegger noe.
Oppsi rolls med pizzafyll og ost, kyllingmuffins og kyllingkebab på pinner er bonkret i frysen for kommende uke :) Synes ofte lunsjen har vært vanskeligst å få til, men nå har jeg ingen unnskyldning til å sprekke eller gå sulten :p
Ny uke - nye muligheter :) Lykke til folkens :)
*pusterlettetut* :stortsmil
Jeg har som mål å være i ketose til sticksene kommer nemlig :p
Sjøstjerne
14-01-13, 07:35
En vanlig dag for meg er;
Frokost: egg og bacon, to egg, fem skiver bacon. Pluss cocosa i te, eller bare rent.
Lunsj: Hva enn jeg finner, som regel ost.
Middag: Har en ukesmeny, men f.eks i dag er det ovnsbakt laks med blomkål/brokkoli
Kvelds: Nada..
Drikker også tran..
Har å hørt att de siste kiloene er vanskelige, men denne skuta går så sakte nå at den går snart i bakk! Ble litt lurt av all vannvekten som forsvant å. Nå har jeg jo gått opp litt igjen! Å jeg trener jo hver dag! Hardt. Men har kuttet ut de bjørnene nå, å ikke mer funny bisniss.
Oppsi rolls med pizzafyll og ost, kyllingmuffins og kyllingkebab på pinner er bonkret i frysen for kommende uke :) Synes ofte lunsjen har vært vanskeligst å få til, men nå har jeg ingen unnskyldning til å sprekke eller gå sulten :p
ÅÅ, det hørest helt supert ut å ha så mye godt i fryseren! :) Tar gjerne i mot oppskrift på kyllingmuffins altså! ;) Og disse opsi rolls.. hvordan pizzafyll bruker du på den? Og steker du den først for så å fryse ned? Er ikke den fødte husmor, så må ha det inn med t-skje noe ganger ;)
Frokost: egg og bacon, to egg, fem skiver bacon. Pluss cocosa i te, eller bare rent.
Middag: Har en ukesmeny, men f.eks i dag er det ovnsbakt laks med blomkål/brokkoli
Drikker også tran..
Har å hørt att de siste kiloene er vanskelige, men denne skuta går så sakte nå at den går snart i bakk! Ble litt lurt av all vannvekten som forsvant å. Nå har jeg jo gått opp litt igjen! Å jeg trener jo hver dag! Hardt. Men har kuttet ut de bjørnene nå, å ikke mer funny bisniss.
Som Gerd sier til meg; du spiser ALT for lite grønnsaker. Karbohydratene skal i hovedsak fylle kh kvoten din og du skal spise MYE brokkoli/blomkål for å fylle den. Jeg bruker mye avokado, det er kh og i tillegg masse naturlig og sunt fett ;)
Min typiske dagsmeny:
Frokost: egg (stekt eller kokt) og bacon eller avokado
Lunsj: salat av isbergsalat, paprika, tomat, agurk, avokado, fetaost og masse fetaostolje, egg, sukkererter, brokkoli og blomkål
Middag: kjøtt/fisk, saus og brokkoli/blomkål, sopp, litt rødløk
I tillegg drikker jeg MYE vann ;)
Proteinkilden i salaten trenger ikke være egg, kan også være skalldyr, skinke eller andre proteinkilder. Du trener mye og hardt, det kan stagge vektnedgangen fordi du bygger muskler og muskler er tyngre enn fett :)
Drikker også tran..
Enig med sunroard78 her, alt for lite fet og grønnsaker.
03.01.13: 123kg
13.01.13: 118kg
Gratulerer med vektnedgang :D
Gratulerer masse!! :) 5 kg på 10 dager er jo flott! :)
Sjøstjerne
14-01-13, 15:18
Som Gerd sier til meg; du spiser ALT for lite grønnsaker. Karbohydratene skal i hovedsak fylle kh kvoten din og du skal spise MYE brokkoli/blomkål for å fylle den. Jeg bruker mye avokado, det er kh og i tillegg masse naturlig og sunt fett ;)
Min typiske dagsmeny:
Frokost: egg (stekt eller kokt) og bacon eller avokado
Lunsj: salat av isbergsalat, paprika, tomat, agurk, avokado, fetaost og masse fetaostolje, egg, sukkererter, brokkoli og blomkål
Middag: kjøtt/fisk, saus og brokkoli/blomkål, sopp, litt rødløk
I tillegg drikker jeg MYE vann ;)
Proteinkilden i salaten trenger ikke være egg, kan også være skalldyr, skinke eller andre proteinkilder. Du trener mye og hardt, det kan stagge vektnedgangen fordi du bygger muskler og muskler er tyngre enn fett :)
Ok, skal ha mer grønnsaker, hva med wok til lunsj? Kan jo lage en stor porsjon til to dager. Trur jeg vil prøve dette. MAsse grønnsaker, litt egg og svin eller noe.
Jeg drikker haugevis av vann, så det er nok ikke ett problem.
Jeg skal prøve å venne meg til avokado igjen da.. Ugh.
Tusen takk for feedback! Fryktet att det manglet grønnsaker.. Tenkte å begynne med protein shake på morgen da, HealthSmart Chocorite proteinpulver!
ÅÅ, det hørest helt supert ut å ha så mye godt i fryseren! :) Tar gjerne i mot oppskrift på kyllingmuffins altså! ;) Og disse opsi rolls.. hvordan pizzafyll bruker du på den? Og steker du den først for så å fryse ned? Er ikke den fødte husmor, så må ha det inn med t-skje noe ganger ;)
Oppskriften på kyllingmuffins fant jeg her inne på oppskriftsforumet en gang - husker ikke hvem som har lagt den ut. Det er vel egentlig kyllingomelett i muffinsform, men veldig praktisk å ha med til lunsj.
Oppskrift;
2 kyllingfileter (ev kyllingrester)
0,5 paprika
100gram ost
4 egg
Salt/pepper/ev annet krydder
Stek kyllingfiletene (små biter)
Skjær paprika i biter og surr myk
Riv ost
Pisk opp egg og krydder
Bland alt
Ha i muffinsformer (tror jeg fikk 10 mellomstore)
Stek på 180 grader i Ca 25 min
Du kan ha forskjellig grønnsaker/ kjøtt i formene.
Lurt å smøre formene, om du ikke har silikonform - det setter seg lett fast.
Jeg leser endel på oppskriftssidene - mange gode ideer der :):)
Pizzafyll til opsi rollene varierer, men som regel kjøttdeig, løk, paprika, hvitløk og en boks tomater - krydder oregano, paprika, salt og pepper(putrer til vesken er nesten borte - for ikke få svampete oppsi)
Jeg steker oppsi rollen halve steketiden -tar de ut og fyller på m pizzasaus og ost. Steker til osten er gylden.
Lykke til :)
Bra jobba :)
Ikke gi deg sjøstjerne!! ;) Prøv som Gerd sier å få i deg mere grønsaker. Muskler veier mer enn fett ( uheldigvis) men tenk for en sunn og flott kropp du har da! Masse lykke til så håper jeg at det løsner igjen og går nedover de siste kiloene:)
Kan dere friske opp minnet mitt litt her. Når det står at: Karbohydrat er 13, hvor 7,5 og 3,2 er to forsjellige sukkerarter. Skal disse trekkes fra da? Det er proteinshaken min fra "whey" det er snakk om er :)
Wonder woman
14-01-13, 19:02
Gratulerer til dere som har gått ned i vekt! Bra jobba :heia:
Jeg lager med smoothie med avokado ellers får jeg det ikke ned i det hele tatt...
De kyllingmuffinsene så gode ut. Det blir nok sånn til middag idag!
Jeg er tilbake igjen, endelig klarer jeg å tenke rasjonelt igjen og da klarer jeg å fokusere på rett kost og trening. Nå satser jeg på at jeg klarer å finne stabil ketose form til neste runde med PMS og at jeg da klarer å holde meg til opplegget.
Gratulerer til dere som har gått ned i vekt! Bra jobba :heia:
Jeg lager med smoothie med avokado ellers får jeg det ikke ned i det hele tatt...
De kyllingmuffinsene så gode ut. Det blir nok sånn til middag idag!
Jeg er tilbake igjen, endelig klarer jeg å tenke rasjonelt igjen og da klarer jeg å fokusere på rett kost og trening. Nå satser jeg på at jeg klarer å finne stabil ketose form til neste runde med PMS og at jeg da klarer å holde meg til opplegget.
Kanskje til neste Pms runde så har kroppen skjønt at det er best i ketose - at den ikke trenger sukkerstimuli ;)
Sjøstjerne
14-01-13, 21:24
Jeg har brutk det 70%/25%/5% formelen, å regnet ut hva jeg trenger, tatt da i betrakting att man skal ha 1g protein pr kg kroppsvekt. Dette kom jeg frem til:
Fett = 177.24g
Proteiner (1g pr kg)= 63,3g prot
Karbo = 12,66g
Høres det realt ut?
Opsi Rolls.
Dette er noe jeg har når jeg bare måååå ha noe lyst å ha pålegg på. Det er vel mer som noen skum-lapper, og smaker nesten ingenting men de er supre til å pøse på med mye godt pålegg:)
3 eggeplommer og 100g philadelphia ost røres godt sammen. Pisk 3 eggehviter stive og vend inn eggeplomme og osteblandingen. Lag "klatter" av dette skummet på bakepapir på en stekeplate. Stekes på 150 grader i ca. 30 min.
Røra inneholder totalt 5 karber.
Åhh...dette skal jeg lage! Har laget ostegull frem til nå om jeg ville hatt noe å ha pålegg på, men veldig greit å bytte på litt :-)
Her var det mye spennende!! Så lurt å lage et lite lager....noterer bak øret :D
Høres jo ut som om det kan være grunnen kanskje, ellers så vet jeg det er klistret en tråd full med råd om vekten stagnerer.
Mener å huske at koffein, sukketter, for lite vann, for lite grønnsaker kan være noen av årsakene.
Om man har vert "nazi" med lite karber over lang tid, så vet jeg at å ta en kveld med mye karber, skal gjøre noe med forbrenningen igjen.
Mener å ha lest det et par steder her inne. Men dette er når du har gått på lav-karbo lenge og du har stagnert, og eliminert alle party-stoppere.
Grattis!! Så flink du har vert!! :D
Drikker også tran..
Får du i deg litt lite protein? Om du trener hver dag så skal du ha i deg ganske mye mer protein enn om man ikke trener. Fant en tråd inne på forumet med en oppskrift på hvordan å regne ut det daglige proteinbehovet.
Ok litt mange innlegg fra meg på rappen her...beklager...
Har ikke vert her inne på en stund, føles det som, siden jeg har vert syk. :p
Utrolig mye fine oppskrifter...tusen takk :-)
Åhh...dette skal jeg lage! Har laget ostegull frem til nå om jeg ville hatt noe å ha pålegg på, men veldig greit å bytte på litt :-)
Hva er ostegull`? :)
Tror det det samme som osteknekkis.
Dvs skivet ost ( gjerne ferdigskivet med smak) som er stekt i mikro eller stekovn. Da blir de harde og knaser :)
De er veldig gode med pålegg, dipp eller til taco.
Oppskrift ligger her inne :)
Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar:
29 januar:
Sjøstjerne
15-01-13, 10:12
Veide inn på 64.1 kg i dag :( jeg har gått opp. Æsj!
Kaller det ostegull,,,for det minner om potetgull, bare laget av ost :-).
Jeg legger osteskivene på matpapir midt i ovnen. Ovnen skal stå på 175 grader. Lar de stå til det bobler i osten, legges på rist til de er kalde og sprø ...nam nam :-)
Veide inn på 64.1 kg i dag :( jeg har gått opp. Æsj!
Har du gått opp mye da? Om det bare er noen hundre gram så ville jeg ikke tenkt nevneverdig på det. Det blir spennende å se om mere grønnsaker hjelper deg i gang i gjen. :)
Wonder woman
15-01-13, 11:06
Karbbis: Satser på akkurat det ja at jeg ikke merker så mye til det i neste runde pga ketosen;)
Reine duracell kaninen i dag. Huset er shinet og nå skal jeg ut å ta et tak i hagen. For benytte meg av energien mens jeg har den!
isj, så kjedelig å gå litt opp Sjøsterne! Har desverre ikke så mange råd å komme med da jeg er rimelig ny på dette, men høres jo fornuftig ut at siden du trener så hardt så bygger du mye muskler! :) Får håpe du finner ut hva det kan være som ligger og sperrer slik at du fortsetter å gå ned de siste du vil ned :)
JIPPI! Jeg er definitivt i ketose for stixen var lilla! Et slikt utsal hadde jeg ikke sist da jeg hadde holdt på i flere uker. Super motivert og glad nå :D Veiedag i mårra :D
Så bra Gressenka!! :D Spennende med veiedag i morgen da! :)
Så bra, Gressenka :)
Er det noen av dere som er veldig mye kald? Jeg hutrer og fryser innendørs og hender/føtter er iskalde..
Det er til å leve med, men uvant og litt ubehagelig :o
Jeg har også vært veldig mye kald! :) Trodde kanskje det bare var meg, men kan jo ha noe med at kroppen har litt å jobbe med kanskje ;)
Så bra, Gressenka :)
Er det noen av dere som er veldig mye kald? Jeg hutrer og fryser innendørs og hender/føtter er iskalde..
Det er til å leve med, men uvant og litt ubehagelig :o
Du også?? Jeg er iskald på hender og føtter - får liksom ikke varmen i de.
Du også?? Jeg er iskald på hender og føtter - får liksom ikke varmen i de.
Har googla litt og funnet ut at en forbrenner mer kalorier når kroppen er kald og prøver å bli varm - så får vi håpe det er riktig :)
Gratulerer, MaritR med flott nedgang denne uka :)
Helt krise,iskald og trøtt jeg
Bittemoren
16-01-13, 01:29
Det er nok ketosen som har slått inn på dere som fryser :) dere er knall flinke alle sammen :) jeg sliter litt kjenner jeg men dette skal gå så bra så :) nettopp ferdig med den månedlige perioden så her venter vi en uke til tror jeg før jeg skal på vekta :) bruker alltid å gå opp 1-2 kg når den er ;)
Sjøstjerne
16-01-13, 07:20
Kjempe flott å høre att alle er i ketose! Selv om det er vondt og fælt, men no pain, no gain, som de sier!
Er selv litt smådeppa om dagen, kroppen har rett og slett stoppet, ja, jeg har bygget litt muskler, men det er fortsatt en god del fett og spise må. Føler det er litt bedre nå da, etter positive tilrop og motivasjon :D
Jeg gikk opp 800gram, det kan godt være muskler, jeg fortsetter som jeg gjør. Har lagt inn mer grønnsaker og fett nå, å så skal jeg se etter en uke om ikke kroppen har vent seg til treningen og går nedover igjen.
Gir ikke opp! Jeg ser målstreken!
Karbbis: Satser på akkurat det ja at jeg ikke merker så mye til det i neste runde pga ketosen;)
Reine duracell kaninen i dag. Huset er shinet og nå skal jeg ut å ta et tak i hagen. For benytte meg av energien mens jeg har den!
Åh....gleeeeeder meg til jeg kommer dit. Er bare sliten og sur om dagen :(. Går på uke to nå,,,så snart....:)
Idag er første gangen jeg faktisk har klart å få den prosentvisefordelingen akkurat slik den skal være, til frokosten. Moro! :D
Bør vel få kjøpt en vekt så jeg får lagt inn helt nøyktige mål. Noen som kan anbefale vekt?
Wonder woman
16-01-13, 11:14
Dagsformen er mildt sagt varierende, idag orker jeg ikke noe. Godt jeg kan ta det med ro ettersom jeg fikk gjort så himla mye i går.
Ikke helt en utvikling som jeg ønsket meg etter dagen veing. Samme vekt som sist, enda jeg har vært veldig flink med maten. Har begunt å trene (svømming og litt styrke) så kanskje det stopper litt opp på selve vekta. Kroppen føles i allefall litt strammere ut. Men det er bare å brette opp erma og jobbe videre vel?
Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)
TrillTrall
16-01-13, 16:30
Idag er første gangen jeg faktisk har klart å få den prosentvisefordelingen akkurat slik den skal være, til frokosten. Moro! :D
Bør vel få kjøpt en vekt så jeg får lagt inn helt nøyktige mål. Noen som kan anbefale vekt?
Kjøkkenvekt? Kjøp en som ikke nuller seg ut så fort... Fryktelig irriterende når man skal hive oppi en lite neve solsikkefrø og vips! så har vekta skrudd seg av før man har fått opp glasset med frø...
3 kg ned! :D JIPPI! Det til tross for at jeg har hatt PMS periode også. Fikk tante rød på besøk i dag. Er spent på hvordan det påvirker ketosen. Har det noe å si for de sticksene? (sorry for detaljene) men kan det blodet som blander seg med urinen gi en falsk positiv? Noen som veit?
Nå skal jeg gjøre meg kalr og dra på bodybalance. Ha en flott kevld :)
Sjøstjerne
16-01-13, 19:56
3 kg ned! :D JIPPI! Det til tross for at jeg har hatt PMS periode også. Fikk tante rød på besøk i dag. Er spent på hvordan det påvirker ketosen. Har det noe å si for de sticksene? (sorry for detaljene) men kan det blodet som blander seg med urinen gi en falsk positiv? Noen som veit?
Jeg testet ikke på stix da jeg hadde mensen, ble for mye søl, å det kan komme blod på stixen og da blir den jo..vel, positiv..Eh. Ja, du forstår.
Jeg prøvde det, funket ikke bra. Beste er å bare spise bra, å så ta en stix etter att man er ferdig med tante rød.
Det er ikke noe problem å teste sticksen selv med mensen. Ikke test på de første dråpene men vent noen sekunder....jeg har selv mensen nå og er i full ketose:)
Gerrard; du får det nok igjen ved neste veiing, siden du er flink med mat og bevegelse :)
Gressenka; du har funnet formelen - gratulerer :):)
Grugleder meg til min neste veiing på fredag..håpe, håpe:o
TrillTrall
16-01-13, 22:13
Bruk tamponger så er det problemet ute av verden. :)
Dagsformen er mildt sagt varierende, idag orker jeg ikke noe. Godt jeg kan ta det med ro ettersom jeg fikk gjort så himla mye i går.
Huff da! Får håpe det stabiliserer seg snart.
Jeg hadde en slik dag du hadde i går, i dag :D. Så da får jeg prøve å ikke bli for skuffet om jeg er helt på felgen igjen imorgen.
Gressenka: 3 Kg :eek:!!! Så flink du har vert!! Moro og inspirerende :).
Gerrard: Kanskje du har fått i deg noe som bremser det litt? Jeg spiste mais i dag,
og det var så vidt jeg fikk farge på sticken i kveld :(. Syntes du har vert kjempe flink som har holdt dietten,
klikk på deg :). Neste uke skal du se.....
Karrbis: Ja den veiedagen har blitt en sånn gru-glede dag. Håper du ikke blir skuffet :)
Jeg blir så motivert av å være her inne og lese hvordan det går med dere andre :D. Utrolig glad for denne tråden :)
Nå nærmer jeg meg rekord tid på lav-karbo uten å sprekke,,,,veldig fornøyd med det.
Denne gangen har jeg et del-mål, å holde fram til 1 juli. Er veldig motivert, og tror jeg skal klare det :D.
Etter det regner jeg med at det blir enkelt å fortsette....
Natta alle januarstartere
Sjøstjerne
17-01-13, 07:28
Åhgud.. Har rykket opp til lvl 2 i 30 days shred (Da jeg forstå selv att det var ti dager pr level *blond*) Det var HARDT! Tungt! VONDT! Vanskelig! Måtte mustre opp all min disiplin fra mine army days og tvinge meg gjennom. Men guud så deilig det føltes å gjennomføre! Følte jeg fikk mer ut av treningen av lvl 2 en lvl 1. Nå er det ti dager til neste opprykk, har ikke sett på lvl 3 en gang, så skal se igjennom før jeg starter. Lvl 1 kan jeg jo utenatt, å lvl 2 trengs bare litt repitisjon så kan jeg nok den å.
Positivt!
Å! Gikk på vekta i dag, har gått ned 200g! Håper dette går i riktig rettning! :D
Da har det vært veiedag igjen! :) Må si jeg grugledet meg litt jeg og, for syntes det var vært litt vanskelig denne uka. Er ikke så flink til å spise grønnsaker, så det må jeg få inn litt mer! Men, så lenge vekta kryper nedover er jeg kjempe fornøyd! :)
Må også få ut fingeren og begynne med den treningen!!! Har null energi om dagen, så det er så tiltak å begynne... men, ta meg selv i nakke skinnet :p
Syntes også det er veldig gøy å lese og følge dere alle sammen! :D Dere er så flinke!! :D
3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 -
31/1 -
Åhgud.. Har rykket opp til lvl 2 i 30 days shred (Da jeg forstå selv att det var ti dager pr level *blond*) Det var HARDT! Tungt! VONDT! Vanskelig! Måtte mustre opp all min disiplin fra mine army days og tvinge meg gjennom. Men guud så deilig det føltes å gjennomføre! Følte jeg fikk mer ut av treningen av lvl 2 en lvl 1. Nå er det ti dager til neste opprykk, har ikke sett på lvl 3 en gang, så skal se igjennom før jeg starter. Lvl 1 kan jeg jo utenatt, å lvl 2 trengs bare litt repitisjon så kan jeg nok den å.
Positivt!
Å! Gikk på vekta i dag, har gått ned 200g! Håper dette går i riktig rettning! :D
Oi, så flink du er!! Deilig å se at vekta går nedover igjen! Har du spist mye mer grønnsaker enn tidligere denne uka? Er ikke så god på det, så må nok skjerpe meg :p
Sjøstjerne
17-01-13, 11:48
Har spist mye mer grønnsaker, ja, til lunsj og middag. Fortsatt ikke noe til frokost da, men ser ut som det ikke har noe si. Har begynt å fått definerte magemuskler og biceps å.
Ser det er mange som har målt seg.
Kjempebra jobba alle sammen! :heia:
Jeg målte meg i morges og vekta står stille. Kjipt. :(
Som en trøst målte jeg meg istedet og har totalt mistet 13 cm.
- 6 på midjen
- 5 på bryst (ikke helt fornøyd med det da) :p
- 2 på rompa
Magen min derimot var like rund som for en uke siden. :mad:
Jeg lurer på om det med vekta kan være at jeg går så lite på do for tiden. Føler jeg spiser og spiser uten at noe kommer ut som "bommelomm". :flau:
I tillegg har jeg en del gass i magen, mageknip (blir sulten litt for ofte synes jeg, til tross for at jeg prøver å få i meg nok mat - men vanskelig siden jeg har mageknip HVER dag.). For mye salt i maten kan kanskje være dumt for vekta? Bruker det på egg... - OG jeg venter tante rød ganske snart, så muligens det har noe å si på vekta?
Jeg får bare satse på at neste uke blir det bedre resultat på vekta.
PS: Hvor ofte pusser dere tennene når lukta kommer? Samboeren nevnte forsiktig at jeg luktet litt :o
Ser det er mange som har målt seg.
Kjempebra jobba alle sammen! :heia:
Jeg målte meg i morges og vekta står stille. Kjipt. :(
Som en trøst målte jeg meg istedet og har totalt mistet 13 cm.
- 6 på midjen
- 5 på bryst (ikke helt fornøyd med det da) :p
- 2 på rompa
Magen min derimot var like rund som for en uke siden. :mad:
Jeg lurer på om det med vekta kan være at jeg går så lite på do for tiden. Føler jeg spiser og spiser uten at noe kommer ut som "bommelomm". :flau:
I tillegg har jeg en del gass i magen, mageknip (blir sulten litt for ofte synes jeg, til tross for at jeg prøver å få i meg nok mat - men vanskelig siden jeg har mageknip HVER dag.). For mye salt i maten kan kanskje være dumt for vekta? Bruker det på egg... - OG jeg venter tante rød ganske snart, så muligens det har noe å si på vekta?
Jeg får bare satse på at neste uke blir det bedre resultat på vekta.
PS: Hvor ofte pusser dere tennene når lukta kommer? Samboeren nevnte forsiktig at jeg luktet litt :o
Såååå flink du er da!! Når vekta står stille går du inn i cm. Dette er bevist, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det :p
Jeg har TR nå og er oppblåst som en ballong og er skikkelig gasy. Ikke så hærlig akkurat.
Prøv å tygge på persille, det fjerner vond lukt fra munnen :)
Sjøstjerne
18-01-13, 07:51
Så, jeg har innført to veiedager, Tirsdag og Fredag. I dag veide jeg inn på 64.3 kg :( FØR trening, etter trening lyste ett mye bedre tall mot meg, 63,6kg. Jeg er så nøden etter noe motivasjon i vektfølgertingen nå att jeg plotter inn det siste tallet. Verste er jeg føler meg lett og fin, men jeg har kuttet drastisk i hvor mye mat jeg tar i meg, litt for å se om jeg går ned mer, litt fordi jeg rett og slett ikke er så sulten, prøver da heller å spise litt mindre. Er veldig fæl til å hive i meg masse mat, men det er nok typisk sjøfolk, typisk matroser, haha. For man har 20min på å få i seg nok mat til å ikke svime av under tungt arbeid..
Ting går rett vei, har fine aaabbbsss nå. Juhu
Da var veiedagen kommet :o Har vært veldig spent..
Uka har gått bra, jeg er i tydelig ketose. Jeg fryser mye:rolleyes: men har skjønt det er vanlig. Jeg har bare fått trimmet en gang - så målet fremover er å komme igang med det.
Jeg drikker også relativt mye cola zero, tror ikke dette har hatt spesiell innvirkning til nå - men ønsker å avvikle avhengigheten :cool:
07.01. 0 kg
12.01. - 3,1 kg
18.01. -1,4 kg
Jeg er ikke sulten for tiden - så noen dager kan det gå lenge uten mat ( veeldig uvant for en som nesten har svimt etter 4 timer uten mat:( )
Tror kanskje det ikke er så lurt, selvom kroppen tar det den vil...
Så da er det å finne nye oppskrifter på lunsjer jeg kan bonkre i frysen for neste uke:):)
Wonder woman
18-01-13, 11:13
Gratulerer med flotte resultater! Dere er skikkelig flinke stå på!
Her går det litt opp og litt ned. Sliter litt med maten enda, ligger litt i øvre område når det gjelder karber, men til gjengeld så trener jeg mye. De siste dagene har det blitt 30 min styrke, 6 km tur og 1 time sykling om dagen og det blir det i dag også. Satser på at det blir sånn i ukedagene fremover og så litt slappere lørdag og søndag.
Jeg forsker litt på snacks/ energibarer som jeg kan ha med meg på tur og denne oppskriften skal jeg teste i helgen http://mariesmatmisjon.blogspot.com.es/2012/08/energibar.html#more
syntes alle er så flinke, moro å se at det fungerer! :)
er det noen som har linker til middagstips? Er litt blank der for tiden, så alle tips mottas med stor takk :)
Såååå flink du er da!! Når vekta står stille går du inn i cm. Dette er bevist, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det :p
Jeg har TR nå og er oppblåst som en ballong og er skikkelig gasy. Ikke så hærlig akkurat.
Prøv å tygge på persille, det fjerner vond lukt fra munnen :)
Takk, det visste jeg ikke, men jammen var det en god trøst! Nå skal jeg hvert fall gjøre begge målingene med vekt/målebånd, så har jeg full kontroll på hva kroppen min jobber med. :)
Takk for tipset med persillen også, det må jeg prøve! Ikke så moro å lukte. :o
syntes alle er så flinke, moro å se at det fungerer! :)
er det noen som har linker til middagstips? Er litt blank der for tiden, så alle tips mottas med stor takk :)
Jeg fant nylig en blogger som har ganske lettvinte mat-tips! Tror hun også er medlem på forumet?! - Jeg har allerede lagret en del av oppskriftene og tenker å prøve dem ut. :)
http://lenabeatrice.net/
Jeg er visst ikke den eneste som sliter med matlysten ser jeg. I grunn tenkte jeg at det kanskje er like greit. Da spiser jeg hvert fall ikke for mye! :p
(Prøver selvsagt å få i meg det nødvendige da, men matlysten er liten).
Må forresten fortelle om den gigantiske shoppingen jeg og samboern dro på i dag. Alle Safari butikkene her jeg bor skal omgjøres til andre kjeder og dermed hadde de i dag 50% på alle varene! Du kan tro jeg handlet inn masse kjøtt, ost, grønnsaker og slikt. Betalte vel ca 3000 kroner, så du kan tenke deg hvor mye vi fikk handlet for en verdi av 6000! Til tross for lite matlyst har jeg i hvert fall hele kjøkkenet stappfullt av mat i laaaang tid fremover. :D
(Tror sambo også er fornøyd. Han fikk seg en full handlepose med sjokolade og godteri!) :)
Sjøstjerne
18-01-13, 16:53
Fikk forresten iHerb pakke her om dagen, ikke bare en, men FIRE! En med Xantham gum og Atkins PB cups. En med to typer Healthsmart proteinpulver (Som jeg har nesten levd på de siste dagene), en med to krukker kokos olje som jeg synes er mye bedre en cocosa (bruker kokosolje til alt fra sminkefjerning til kosttilskudd, så det går mye!) og en med..Eh, ja! Eggehvitte protein pulver, husker egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte det :P Men kan brukes som eggehvitter, så..
Sjøstjerne
18-01-13, 16:55
Her er forresten mitt chart, fra start. Liker det att "oppturene" har blitt mindre, hehe.
My Weight Chart:
http://tickers.tickerfactory.com/WeightPlot/wO6UuyR.png (http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wO6UuyR)>
Wonder woman
18-01-13, 20:43
Jeg var så grusomt sulten til lunsj i dag og ble liksom ikke mett heller. Spiste nok litt mye bacon/grønnsaksomelett og en stund etterpå så traff mettheten meg som et solid knytteneve slag i magen. Har ikke klart å spise noe siden. Vi skulle kose oss med meatza til middag men jeg hadde virkelig ikke lyst på. Det har aldri skjedd før at jeg har vært så mett så mange timer etter å ha spist og at jeg ikke orket å smake på i sympati engang. Håper det er et tegn på at det går rette veien. - Jeg er mett enda og nå er det 8 timer siden jeg spiste:p
Wonder woman
18-01-13, 20:47
Lullapie: Gøy å handle til halv pris! Skjønner godt at dere svidde av 3000 kr da.
Sjøstjerne: Gøy med pakker, særlig når det er noe spennende i dem. Håper du blir fornøyd:) Hvilken kokosolje kjøpte du? Her går det også unna på kokosolje for tiden bruker jeg den mer på utsiden av kroppen enn på innsiden. Må bli flinkere til å lage mat med den.
HyperThyra
19-01-13, 01:23
Hei! Slenger meg med her, selv om jeg av ulike grunner ikke har kommet helt godt i gang, men er i mer og mer lavkarbo-tankegang og matvarevalg, og fra mandag av forsøker jeg å kutte såpass at jeg kommer i ketose. :)
Godt råd lengre opp å legge inn det man spiser på diett.no (http://www.diett.no/), det har jeg ikke testet ut enda, men det skal jeg definitivt gjøre! :)
Jeg har ikke lest boken "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg, men den har jeg tenkt å kjøpe og lese. Inntil videre for det holde med "Slank med Ketolysekuren" av Torkel Andersen og alt jeg kan lese her på lavkarbo.no sidene.
Formen avgjør veldig hvorvidt jeg får trent så mye jeg ønsker i forhold til min MUP, som jeg så idealistisk skrev her en kveld.
Velkommen i gjengen HyperTora :)
Har brukt dagen på bytur og innom helsekost - der har jeg kjøpt cocosa olje, stevia sukker, stevia vanilje og ei blanding til lavkarbo brød. Så nå må jeg finne ut hva jeg skal lage.
Jeg har ikke begynt med noe søtt enda - er redd jeg skal få feil fokus..:o
Ha en riktig god lørdag :):)
Velkommen i gjengen HyperTora :)
Har brukt dagen på bytur og innom helsekost - der har jeg kjøpt cocosa olje, stevia sukker, stevia vanilje og ei blanding til lavkarbo brød. Så nå må jeg finne ut hva jeg skal lage.
Jeg har ikke begynt med noe søtt enda - er redd jeg skal få feil fokus..:o
Ha en riktig god lørdag :):)
Hmm - beklager, jeg mente velkommen HyperThyra:p
HyperThyra
19-01-13, 19:35
Hmm - beklager, jeg mente velkommen HyperThyra:p
Tusen takk for det! :D
... og alle kan ta feil, sa pinnsvinet og kravla ned fra vaskebørsten :p
Jeg er i ketose, men står helt stille på vekta nå. Enkelte ganger har jeg til og med gått opp en halv kilo. Kan det være på grunn av tante rød?
Jeg sjekker med stix hver kveld bare for å finne ut hva som evnt. kan bikke meg over kanten.
I dag har jeg spist så mye kunstig sukker at magen står som en ballong. Hærlig:utenutryk
Jeg tåler vertfall ikke cavalier sjokoladen for å si det sånn :p
Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.
Hadde veiedag igår:
Startvekt: 87 kg 03.01.13
11.01 - -5 kg!!!
20.02- -1,2 :)
Kjempe fornøyd!!
Var hos ei venninne igår og spiste ost og kjeks, og drakk litt rød vin. Håper ikke det har bremset meg for mye. :(
Sjøstjerne
19-01-13, 21:50
Flinke dere er!
Selv har jeg hatt to dager med æsj, muncha lavkarbo kake og har ikke trent i dag. Jaja.
Er ikke helt knust. Men nå tukler jeg med Myfitnesspal, å prøver å forandre til mine goals, men den vil ikke regne sånn som jeg vil...Hmpf! Jaja
TrillTrall
19-01-13, 21:53
Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.[/COLOR]
Overskuddet kommer ikke rekende på en fjøl vet du - i morgen, altså søndag 20. januar 2013, tar du den første treningsøkten av mange, mange denne vinteren! :ja: Det er ingenting å vente på. Det trenger ikke være 2 timer hard styrke, det kan godt være en times tur ute i godt vær! :) Trening gir overskudd!
Wonder woman
19-01-13, 22:48
Hyperthyra - Velkommen:)
Karbbis: Like greit å ikke spise noe søtt!
Gressenka: Jeg går ikke ned et gram selv om jeg er i ketose når jeg har tante besøk. Men så går det som regel veldig fort etterpå;)
Lady jojo: Min erfaring er at det tar noen økter med trening som er slitsomme før det snur seg. Skulle det stå 19,01 på den siste datoen? Superbra reslutat!
Jeg er i ketose:D Jeg fant noen sticks i en skuff, jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem, og testet i går kveld. Fikk godt utslag på den, gøy være sikker på at jeg er i ketose. Sticksene går ut på dato denne måneden så jeg tenker jeg kommer til å ta en test hver kveld til boksen er tom.
Hei på dere :)
Her er det gode dager - synes ketoselivet egentlig er veldig godt!
Tenk å ikke kjenne ett evig sug etter noe, ikke vondt eller luft i magen, ikke ett blodsukker som går bananas hver dag :)
Det er nesten som å gå på lykkepille - jevnt og stabilt :p
Håper det går bra med dere andre også?
Sjøstjerne
21-01-13, 20:14
De siste dagene har ikke gått så bra, mye stress, men ser for meg att livet er en behovspyramide, å i bunn der ligger trening og kosthold. Så lenge jeg trener og spiser riktig, så vil det over ordne seg! Så nå skjerper jeg meg bare og prøver harderer i morgen!
Håper alle har hatt en flott helg!
Sjøstjerne
21-01-13, 20:45
Forresten, leste på nettet att næringsfordeling på ketogen diett er 10-45-45, noen som vet noe om dette?
Overskuddet kommer ikke rekende på en fjøl vet du - i morgen, altså søndag 20. januar 2013, tar du den første treningsøkten av mange, mange denne vinteren! :ja: Det er ingenting å vente på. Det trenger ikke være 2 timer hard styrke, det kan godt være en times tur ute i godt vær! :) Trening gir overskudd!
Startert igår med litt trening, så nå er jeg i gang. Takk for dytten ;)
Hyperthyra - Velkommen:)
Karbbis: Like greit å ikke spise noe søtt!
Gressenka: Jeg går ikke ned et gram selv om jeg er i ketose når jeg har tante besøk. Men så går det som regel veldig fort etterpå;)
Lady jojo: Min erfaring er at det tar noen økter med trening som er slitsomme før det snur seg. Skulle det stå 19,01 på den siste datoen? Superbra reslutat!
Jeg er i ketose:D Jeg fant noen sticks i en skuff, jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem, og testet i går kveld. Fikk godt utslag på den, gøy være sikker på at jeg er i ketose. Sticksene går ut på dato denne måneden så jeg tenker jeg kommer til å ta en test hver kveld til boksen er tom.
Ups...feil dato :o
Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.
Hadde veiedag igår:
Startvekt: 87 kg 03.01.13
11.01 - -5 kg!!!
20.02- -1,2 :)
Kjempe fornøyd!!
Var hos ei venninne igår og spiste ost og kjeks, og drakk litt rød vin. Håper ikke det har bremset meg for mye. :(
Riktig dato:
Start: 03.01 87,7kg
11.01.13 - 82,6 -5kg
18.01.13 - 81,4 -1,2 kg
Bra jobba, L@dy Jojo :)
Kjemperesultater!
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar:
Sjøstjerne
22-01-13, 14:20
Veide meg inn idag på 63,6 før trening, å 63,2 etter trening... Haha, rart det der..
Motivasjon!
Jeg var jo på rett spor og med rett innstilling i hodet.
Så kom det en hyttetur, så kom det en forkjølelse, så kom det jaggu en hyttetur til...
I morgen er en NY start.
Har ikke turd å se på vekten, men i morgen skal jeg det!
MaritR - 5,2 kg på tre uker er utrolig bra! Grattis :)
Obsidaisi - bra du henter deg inn igjen så raskt. Sist jeg skulle bare....så varte det i over et halvt år.. Hadde mange unnskyldninger og ting jeg bare skulle gjøre først :(
Denne gangen så skal det vare - forhåpentligvis resten av livet :cool:
Flinke dere er!
MaritR: gratulerer masse med alle minuskiloene!
Her går det litt opp og ned, men er fortsatt i ketose.. Første uka gikk jg jo ned 3kg, og nå har jeg 'bare' mista 1kg på snart to uker.. Det går jo nedover på både kg. og cm. og jeg har bare 5 igjen, så det er helt greit.. Hadde planer om å fortsette på Ketose til jeg har gått ned de 5, men nå må jeg nesten se ann altså.
Største problemet mitt er at jeg ikke får trent.. Tror jeg dessuten trenger litt veiledning fra dere som er litt rutinerte her.. Føler jeg ikke spiser så voldsomt mye fett, og at jeg spiser mye grønnsaker. Har slutta å veie og måle alt, men holder meg i ketose og spiser noe av det samme hver dag..
Stort sett to egg til frokost. Lunsjen varierer veldig, f.eks. ketosepizza, fylt paprika osvosv. har dessuten ofte med grønnsaker m/dip eller philadelphia til snacks. Middag går i kjøtt og grønnsaker og gjerne en fløtesaus. Jeg føler ikke i det hele tatt at sult-følelsen er borte, føler jeg tenker på neste måltid mye lenger før jeg skal spise det..
Er dessuten noe kvalm (i går kveld var det helt forferdelig), og viktigst av alt, jeg kommer meg såvidt gjennom trening! Jeg skal egentlig trene 1 time og 15 minutter minst to ganger i uka. Oppvarmingen er ganske tøff, og jeg pleier å gi ca 80-100% hele tiden jeg er der, men den ene treningen jeg har kommet meg på, klarte jeg ikke mer enn kanskje 40% og da følte jeg på et tidspunkt at jeg kom til å gå i bakken! Prøvde meg på en skitur for en uke siden og gav samme resultat. HJELP!
Hva er det jeg gjør galt? Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for jeg kjenner at jeg er stadig nærmere den sprekken, er bare viljestyrken som driver meg fremover om dagen egentlig..
Største problemet mitt er at jeg ikke får trent.. Tror jeg dessuten trenger litt veiledning fra dere som er litt rutinerte her.. Føler jeg ikke spiser så voldsomt mye fett, og at jeg spiser mye grønnsaker. Har slutta å veie og måle alt, men holder meg i ketose og spiser noe av det samme hver dag..
Skrev en lang melding men den forsvant sammen med strømmen... Men kort fortalt:
elsker turkis,
kanskje ketose ikke passer kroppen din lenger,
kanskje veie mat en stund for å se hva du egentlig får i deg,
sjekke jernnivå.
Nå er jo jeg ingen ekspert men det er mine 2 cents. Og så håper jeg at du blir bedre for!!!
Flinke dere er!
MaritR: gratulerer masse med alle minuskiloene!
Her går det litt opp og ned, men er fortsatt i ketose.. Første uka gikk jg jo ned 3kg, og nå har jeg 'bare' mista 1kg på snart to uker.. Det går jo nedover på både kg. og cm. og jeg har bare 5 igjen, så det er helt greit.. Hadde planer om å fortsette på Ketose til jeg har gått ned de 5, men nå må jeg nesten se ann altså.
Stort sett to egg til frokost. Lunsjen varierer veldig, f.eks. ketosepizza, fylt paprika osvosv. har dessuten ofte med grønnsaker m/dip eller philadelphia til snacks. Middag går i kjøtt og grønnsaker og gjerne en fløtesaus. Jeg føler ikke i det hele tatt at sult-følelsen er borte, føler jeg tenker på neste måltid mye lenger før jeg skal spise det..
Er dessuten noe kvalm (i går kveld var det helt forferdelig), og viktigst av alt, jeg kommer meg såvidt gjennom trening! Jeg skal egentlig trene 1 time og 15 minutter minst to ganger i uka. Oppvarmingen er ganske tøff, og jeg pleier å gi ca 80-100% hele tiden jeg er der, men den ene treningen jeg har kommet meg på, klarte jeg ikke mer enn kanskje 40% og da følte jeg på et tidspunkt at jeg kom til å gå i bakken! Prøvde meg på en skitur for en uke siden og gav samme resultat. HJELP!
Hva er det jeg gjør galt? Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for jeg kjenner at jeg er stadig nærmere den sprekken, er bare viljestyrken som driver meg fremover om dagen egentlig..
Det du lurer på er hvorfor du er så sliten? Eller hvorfor du er så sulten? Eller hvorfor du ikke går ned?
Har du lagt inn maten du spiser på diett.no? Da er det lett å se hva man får for lite av. Personlig kjenner jeg på sulten om jeg ikke får i meg nok proteiner, noe jeg sliter med noen ganger. Karbo og fett går som regel veldig greit.
Viktig at man ikke skal gå å være sulten, viktig å drikke masse vann min 2 liter om dagen, viktig med masse grønnsaker, rå grønnsaker er bedre enn kokt.
Jeg opplever det samme som deg denne gangen, er helt tom for energi orker kun å gå turer. Får melkesyre i bena bare av å gå opp trappa :eek:!
Men har bare gått på lav-karbo i tre uker...så får gi det mere tid. Kvalmen har gitt seg, takk og lov :)
At vekten stagnerer kan være at du går inn i cm, måler du deg i tillegg til å veie deg?
Turkisa: Viktig at du ikke teller hvor mye fett du får i deg,,,,det kan stagnere vektreduksjon. Om du ikke vil ha i deg for mye fett,,,så forsøk å ta litt oljer i salaten.
Personlig drikker jeg olivenolje på morgen og kveld, men etter jeg la inn hva jeg spiser på diett.no så skøyt fett prosenten opp til mellom 88% og 90% så jeg har kuttet olivenoljen en stund, men burde nok kutte på fløte å få i meg olivenoljen....myyye sunnere ;)
Sjøstjerne
23-01-13, 10:45
Har begynt sakte å krype nedover på vekta igjen, har mer grønnsaker, salat, etc. Spiser egg og bacon til frokost, men ikke lenger til jeg ruller ut døra om morgen. To egg og 30g bacon. Åja, har også begynt å veie alt og plotte inn på myfitnesspal, fikk en deeel overaskelser der ja! Selv om man spiser etter ketose, så skal man jo ikke ha i seg nok kcal til å holde en liten afrikansk landsby tykke og mette i flere år.
Så, det går ned en gram her, og en gram der, jeg trener fortsatt, lvl 2 30 days shred. Å det er fortsatt TUNGT! Jeg mener, jeg er helt gjennomsvett og døende etter en økt!
Føles bra!
Veiedag i dag! -1 kg den siste uken. Jeg er glad for alt som renner av meg men jeg hadde håpet på litt mere. MEN jeg har hatt tanta på besøk så jeg håper det er det som er grunnen til at det ikke ble så mye. Ser det ver flere som sliter når den teite tanta besøker så det er en god trøst :)
Jeg har god motivasjon på både dietten og treninga så her går det igrunn veldig bra :) Føler meg bedre enn på så lenge jeg kan huske! Ikke oppblåst, ikke vond mage og masse energi :)
Ha en super uke alle sammen og stå på!! :D
Ja, nå har dere fått meg til å tenke litt..
Jeg går jo ned i cm, men cm og vekt og sånn er ikke min største bekymring, tenker at det løsner og sånn tradisjonelt er jo egentlig ikke en halv kilo i uka så aller verst..
Hm.. Jeg føler ikke at jeg skyr fettet akkurat, men kanskje det rett og slett er det at jeg mangler litt fett.. Får dra å kjøpe meg en god olivenolje :) Det sitter veldig langt inne for meg å drive å veie og måle og legge inn men dere har nok rett i at jeg burde prøve meg på diett.no.. Da jeg veide i starten var det jo bare kh jeg regnet ut.. Og lage mer salat til lunch enn middagsrester.. Veldig fint med tips om proteiner, det har jeg jo virkelig ikke peiling på! Jeg prøver å stille sulten med vann, men det stopper seg litt naturlig på tre liter om dagen. Blir flyende på do så mye :P
Milena, jeg kom også på siden du nevnte jern, at jeg stort sett alltid mangler jern når jeg sjekker meg, så det skal jeg følge opp.
Tusen takk for gode råd, jeg skal ta de til meg, så kanskje formen stiger et par hakk :)
Er detforresten noen som har oversikt over hvor mye fett/proteiner/kh bør ligge på i prosent?
Sjøstjerne
23-01-13, 20:32
Jeg hater også å veie mat, synes det er noe rask. Men de siste dagene med veiing og måling har gitt meg noen aha opplevelser. Ser att jeg før spiste alt for mye, dette med att man liksom kan spise så mye man vil på lavkarbo er egentlig en sannhet med modifikasjoner. Man må jo å ta i betraktning energi ut og energi inn. Før lå jeg sikkert på opp mot 2000kcal, men etter jeg fikk stagnasjon og begynte å skjerpe meg, veie mat, mer grønt og logge mat, så ligger jeg på under 1500! Er ikke sulten, får i meg fettet jeg skal ha og går ned i vekt! Juhu!!
Wonder woman
23-01-13, 22:57
Jeg må nok veie og måle maten jeg også og ikke hive innpå alt jeg kommer over selv om det er lavkarbo mat. Vekta her går liksom feil vei den, så i dag har jeg vært så lei meg at jeg har spist hveteboller. Litt teit av meg jeg ser det altså, på an igjen i morgen og nå skal ALT veies og registreres.
Jeg snublet over denne idag og det er nok litt mindre enn hva jeg har spist.... http://www.lavkarboklubben.no/index.php?page=6_om_dagen
Har begynt sakte å krype nedover på vekta igjen, har mer grønnsaker, salat, etc. Spiser egg og bacon til frokost, men ikke lenger til jeg ruller ut døra om morgen. To egg og 30g bacon. Åja, har også begynt å veie alt og plotte inn på myfitnesspal, fikk en deeel overaskelser der ja! Selv om man spiser etter ketose, så skal man jo ikke ha i seg nok kcal til å holde en liten afrikansk landsby tykke og mette i flere år.
Så, det går ned en gram her, og en gram der, jeg trener fortsatt, lvl 2 30 days shred. Å det er fortsatt TUNGT! Jeg mener, jeg er helt gjennomsvett og døende etter en økt!
Føles bra!
LOL....hahahaha....
Hmmm...må tenke litt på der jeg også...har ikke tenkt på antall kalorier i det hele tatt,,,og jeg beveger meg ikke mye om dagen :o
Ja, nå har dere fått meg til å tenke litt..
Jeg går jo ned i cm, men cm og vekt og sånn er ikke min største bekymring, tenker at det løsner og sånn tradisjonelt er jo egentlig ikke en halv kilo i uka så aller verst..
Hm.. Jeg føler ikke at jeg skyr fettet akkurat, men kanskje det rett og slett er det at jeg mangler litt fett.. Får dra å kjøpe meg en god olivenolje :) Det sitter veldig langt inne for meg å drive å veie og måle og legge inn men dere har nok rett i at jeg burde prøve meg på diett.no.. Da jeg veide i starten var det jo bare kh jeg regnet ut.. Og lage mer salat til lunch enn middagsrester.. Veldig fint med tips om proteiner, det har jeg jo virkelig ikke peiling på! Jeg prøver å stille sulten med vann, men det stopper seg litt naturlig på tre liter om dagen. Blir flyende på do så mye :P
Milena, jeg kom også på siden du nevnte jern, at jeg stort sett alltid mangler jern når jeg sjekker meg, så det skal jeg følge opp.
Tusen takk for gode råd, jeg skal ta de til meg, så kanskje formen stiger et par hakk :)
Er detforresten noen som har oversikt over hvor mye fett/proteiner/kh bør ligge på i prosent?
Fett 75% proteiner 20% karbohydrater 5% Sånn ca :).
Jeg tror ikke du trenger å tenke på antall kalorier før du evt stagnerer i vekt og ikke går inn noe særlig i cm.
Forrige fredag koste jeg meg med litt ost og kjeks, og litt vin.
Det skal jeg ikke gjøre igjen på en stund, det tok 5 dager før jeg kom i ketose igjen :(.
Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal veie meg i det hele tatt i morgen.
Kjenner at tante rød er på vei også.
Er det noen som har noen gode oppskrifter på forskjellige supper? Er i suppehumør om dagen :rolleyes:.
Kjenner søthungeren melder seg nå rett før tante rød kommer,,,noen tips til hva jeg kan lage for å stille den litt?
Har kjøpt meg vekt,,,så nå skal all maten veies også.
Godt å høre at det ikke bare er meg som syntes det er litt vanskelig med denne maten! :) Tror jeg må begynne å veie maten igjen jeg og. Gjorde det i begynnelsen, men har sklidd litt ut! Syntes det er så vanskelig å veie maten når det er litt uvisst hva jeg spiser.. tenker da på sauser ol. tar jo bare en dæsj av det og det :p også hender det vi har litt ferdigprodukter hvor jeg da bare tar litt...
Men, kan jo bli flinkere til å måle det jeg spiser mest av da i hvert fall.. Og prøve å lage salater hjemme og ikke kjøpe på butikken. Litt tei å løpe frem og tilbake på den vekta ved frukten og veie for hver gang jeg putter noe oppi boksen :p
Ellers har det vært veie dag i dag, og alt ned er bedre enn ikke noe ned er min tanke! :)
3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 - -0,5 kg
31/1 -
Selvom ikke vekta har gått så mye som ønsket ned, så kom jeg jaggu inn i kjolen min!! Hadde ikke sjangs til å få igjen glidlåsen for 3 uker siden!! Så skal måle meg når jeg kommer hjem! Må nok ha krympet noen cm ser det ut som! :)
Sjøstjerne
24-01-13, 11:38
Nå mærmer jeg meg målvekten og har hatt stagnasjon, så jeg lærer meg på en låte og spise annerledes å. Jeg ble så desperat da jeg stagnerte, gjorde en del usunne valg som ikke ville hjelpe på det å lære meg å spise riktig. Når jeg veier og måler blir jeg mer bevist, begynte å skli ut med litt for mye mørk sjokolade også. Mem nå sitter jeg å koser meg med ost og skinke salat! I kveld blir det viltgryte til middag! Med hjort som gubben har skutt selv! Å jeg er ute av stagnasjon deprisjonen! Nå skal jeg kjøpe ny pulsklokke også!
Så fantastiske resultater dere kommer med! :)
Jeg føler for øyeblikket å skrike litt av frustrasjon. Min vekt går ikke ned! Eller, jo men det er snakk om gram som går opp og ned og opp og ned - så det er egentlig ingen nedgang.
- MEN når jeg måler meg med målebåndet ser jeg resultater. Jeg har mistet tilsammen 10 cm på en uke nå og det var på de stedene på kroppen som stod stille forrige uke. (Rompe og lår.) Tilsammen har jeg mistet 23cm rundt om på kroppen siden jeg startet! Det er jeg selvsagt fornøyd med, men den vekten altså... Synes det er så rart!
- I tillegg sliter jeg fremdeles noe enormt med bommelomm. :o Jeg klarer ikke å gå på do og føler det samler seg opp i magen og ryggen. I går kjøpte jeg dulcolax, men selv det funket ikke. Akk...
Kort fortalt: jeg går ikke ned i vekt, kroppen min nekter å gå på do, men målebåndet er foreløpig trofast og snill. -10cm denne uka.
Wonder woman
24-01-13, 13:27
Lullapie; jeg er også forstoppet. Det er ikke noe deilig akkurat. Du kan kjøpe movicol eller lactulose og bruke det noen dager. Det er ikke så sterkt så det tar litt tid før det har skikkelig i effekt. Jeg pleier å ha god effekt av linfrø, men det har jeg vært tom for en stund. 1-2 ss i litt yougurt og noen bær til og masse vann i løpet av dagen. Hvis du ikke bruker sukkerfrie produkter kan det å tygge en pakke med tyggegummi også gjøre susen eller en sukkerfri sjokolade. Ikke kombiner alle disse tingene da får du garantert skikkelig vondt i magen!
Wonder woman
24-01-13, 13:29
Jeg har forsåvidt lest om noen her som hadde samme problemet og når magen var tømt skikkelig så hadde vekten gått ned noen kg. Det kan jo også være at du bruker fettet på kroppen til å bygge muskler med og de veier jo mer enn fett men tar mindre plass.
Jeg ønsker meg en vekt som måler fett og muskler i kroppen min, for da hadde jeg kanskje sett endring der...
Sjøstjerne
24-01-13, 14:12
Mange trur fett blir omdannet til muskler, dette er feil. Muskler bruker proteiner for å vokse, det som skjer er att musklene vokser og fettet forsvinner, ikke det at fett blir brukt til å danne muskler.
Selv har jeg vært i stagnasjon, å da ble jeg stresset og forstoppet, så det beste er bare slappe av, spise sunt og trene.
Forresten, ny pulsklokke på vei!
Jeg føler for øyeblikket å skrike litt av frustrasjon. Min vekt går ikke ned! Eller, jo men det er snakk om gram som går opp og ned og opp og ned - så det er egentlig ingen nedgang.
- MEN når jeg måler meg med målebåndet ser jeg resultater. Jeg har mistet tilsammen 10 cm på en uke nå og det var på de stedene på kroppen som stod stille forrige uke. (Rompe og lår.) Tilsammen har jeg mistet 23cm rundt om på kroppen siden jeg startet! Det er jeg selvsagt fornøyd med, men den vekten altså... Synes det er så rart!
- I tillegg sliter jeg fremdeles noe enormt med bommelomm. :o Jeg klarer ikke å gå på do og føler det samler seg opp i magen og ryggen. I går kjøpte jeg dulcolax, men selv det funket ikke. Akk...
Kort fortalt: jeg går ikke ned i vekt, kroppen min nekter å gå på do, men målebåndet er foreløpig trofast og snill. -10cm denne uka.
Mitt beste råd til forstoppelse er massa salat, ikke kokt med rå, det setter skikkelig fart på meg. Håper det funker for deg også :(
Mitt beste råd til forstoppelse er massa salat, ikke kokt med rå, det setter skikkelig fart på meg. Håper det funker for deg også :(
Massa = masse
med = men :o
Det aller viktigste for at man skal bommelomme er å få i seg nok vann.. Sliter du nå så er du skikkelig forstoppet. Da hjelper ikke movicol eller andre ting.
Gå på apoteket å kjøp ett skikkelig olje klyx, ikke de små pakkene de har i hylla.
Bittemoren
24-01-13, 23:30
Så flinke dere er alle sammen :) Her har jeg ikke vært på vekta etter at jeg startet enda og jeg tenker jeg venter til i neste uke:D
Wonder woman
25-01-13, 08:01
Frokost spist, alt er veid og registrert i mfp.
Sjøstjerne
25-01-13, 08:30
Samme her, wonderwoman! Har å hatt veiedag nr to! 100 g ned siden tirsdag :p går riktig vei da..
hva er mpf? Her er det salat fra butikken som er frokost/lunsj. Så ikke veid i dag. Men, tar sånn ca da! :) I morgen er det kick off med jobben, så veldig spent på hvordan mat vi får servert! :)
Sjøstjerne
25-01-13, 12:28
Myfitnesspal, er en tracker for kosthold som diet.no.
Leste i ketolyseboka i dag, der sto det att det var vanlig å ha stagnasjon i vekttap når man begynner å trene, stagnasjonen kan vare inntil tre uker! Det passer jo bra for meg! Føler meg mindre, så det skjer jo noe..
Wonder woman
25-01-13, 14:13
Merket godt at jeg ikke spiste for en hel landsby i dagmorges for jeg var helt tom når det var lunsjtid.
3 uker stagnering da skulle jeg vel være ferdig med de 3 ukene snart da...
Jeg trives veldig godt med å trene for tiden, men jeg har såpass mye polstring at jeg ikke merker noe utover at jeg har blitt sterkere. Kanskje en anelse strammere her og der.
Jeg roter vist endel på mfp (myfitnesspal) Men nå begynner det å bli bedre. Har fått lagt inn noen oppskrifter sånn at det blir mer korrekt føring av hva jeg spiser.
Veiedagen er her;
07.01: 0
12.01; -3,1
18.01; -1,4
25.01; -0,7
Ikke all verden denne uken, men har dametiden og kjenner at det er vann i kroppen - så håper på bedre resultat neste uke:cool:
Men, 5,2 kilo på 18 dager er ikke så verst :D
Ingen trim og ikke sluttet med cola zero ... Så hva kan en forvente :o
Håper på litt mer energi til å komme igang med trening - eller klare tanken på å bare gjøre det. Ser at dere andre er så flinke - gode inspirasjonskilder :)
Mannen har plutselig hevet seg på ketolyse - litt morro og litt ekstra arbeid, da det er jeg som lager all maten. Men, mest gøy :):)
Veiedag i går opp 800 gram :mad:. Fikk også tlf fra legen på torsdag,,,betennelsen i kroppen har blusset opp igjen...ikke en veldig hyggelig melding :(.
Wonder woman
26-01-13, 10:27
Karbbis bra insats og flott resultat ihvertfall med tanke på dametiden.
Lady jojo: Kjedelig, betennelser i kroppen gjør at man ikke går ned i vekt har jeg lest her inne. Nå skal jo lavkarbo dempe betennelser så ikke gi opp.
Sjøstjerne
26-01-13, 16:23
Bra jobba, Karbbis!
Å det er viktig å holde ut, Lady jojo!
Har selv hatt en tøff tid nå, men jeg bestemte meg for å holde ut! Å det har jeg gjort, av ren stahet! Å i dag hadde jeg godt ned 100g til siden i går! Er overlykkelig! Føler meg fantastisk! I kveld skal jeg kose meg med litt mørk sjokolade og ett glass rødvin! Event. litt brie!
Sjøstjerne
26-01-13, 22:14
Hm, noen som bruker chiafrø som kosttilskudd her?
Å er det noen som har ett sug? Jeg vet ikke om det er søtsug eller hva det er, men har liksom lyst til å dytte noe i nebbet hele tiden, vet ikke helt hva. Veldig spesielt.
Wonder woman
27-01-13, 08:02
-100 gr jeg er på rett vei igjen! Det hjelper altså å begrense inntaket og ikke spise for flere. Fyller på med mye grønnsaker og har som mål å spise 500 gr om dagen og det fyller veldig godt i magen sammen med fett. Ligger alikevel litt lavt på fettet i følge mfp.
Sjøstjerne: Har chiafrø, men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til. Ang sug så er det for meg å ha noe å spise på. Jeg pleier alltid å raide kjøkkenskapene, men nå er det jo ikke noe der som jeg kan knaske på.
Sjøstjerne
27-01-13, 10:32
Jeg trur jeg skal spise en ss chiafrø hver morgen med ett glass vann! Det er vistnok appetithemmende! Ellers så gikk jeg på vekta i dag, 62,2! Håper det ikke er musklene. Har økt kcal inntak på mfp, men jeg synes det e så rart att når man trener så "vinner" man kalorier, er ikke det litt mot sin hensikt? Har som mål å brenne 500 kcal dagl, halve fra trening og halve fra mat, da nytter det jo ikke hvis jeg spiser det på igjen?
Sjøstjerne
27-01-13, 11:51
Forsto endelig mfp, bra jobba etter to års bruk.. Herregud
hei. er helt ny her...og vet ikke helt hvordan alt fungerer enda...
men begynte den 10. januar...vekta var da 126.5....i går var den 119.9....
målet er først og fremst å komme ned 5 kg om gangen....og største målet er å komme på to sifret vekt....der drømme vekta er 75 kg....da jeg før jeg fikk barn var på mitt tynneste 80kg.....og følte da at det var litt igjen for å føle meg vel...
jeg lurer litt på hvordan man får inn sånn signatur som viser vektnedgang....hmm...noen som kan svare på det? og hva skal jeg spise for å miste vekt fort?
Sjøstjerne
27-01-13, 18:31
Kjøp Ketolyseboka, altså bibelen. Å pugg den. Der står alt.
Tickeren kan du lage ved å klikke på noen andres ticker, altså den signaturen som viser vektnedgang. Så lager du din egen på den siden du kommer til. Det står hvordan på siden. :)
jaja, kickoff med jobben resulterte i sprekk deluxe... :( Men, var forbederedt på at det kunne skje da det ble vanskelig med tilrettelegging for meg. Så da er det ny start med nye muligheter i morgen! :) Regner ikke med at alle kiloene spretter på igjen etter en sånn helg, så da er det enda mer motivasjon for å komme i gang med treningen! :)
Ellers håper jeg dere andre har hatt en super helg! :)
BalansertKosthold
27-01-13, 21:29
Ift til tips om proteinkilder som det ble etterspurt her lenger oppe så mener jeg at Spirulina er et godt tips. 60-70 % protein. Det er en alge som kan spises enten som tabletter eller pulver som blandes i drikke (smaken er ikke så god i seg selv). Spirulina inneholder jo også store mengder vitaminer og mineraler. Kan kjøpes billig på diverse utenlandske nettsteder eller norske
Jeg begynner å bli litt matlei og lurer litt på hva dere andre har til frokost/lunch?? Evnt hva bruker dere som snacks??
Jeg har lavkarbobrød(hjemmelaget) med ost til frokost og jeg lager omelett på jobben til lunch med 2 egg, litt fløte, ost, paprika og tomater.
Til snakcs har jeg svor.
SOm sagt så begynner jeg å bli litt matlei og tenkte å høre hva dere andre har for å få litt variasjon i kosten. Vet det er ett eget forum her, men det står så mye der :)
Sjøstjerne
28-01-13, 21:22
Jeg begynner å bli litt matlei og lurer litt på hva dere andre har til frokost/lunch?? Evnt hva bruker dere som snacks??
Jeg har lavkarbobrød(hjemmelaget) med ost til frokost og jeg lager omelett på jobben til lunch med 2 egg, litt fløte, ost, paprika og tomater.
Til snakcs har jeg svor.
SOm sagt så begynner jeg å bli litt matlei og tenkte å høre hva dere andre har for å få litt variasjon i kosten. Vet det er ett eget forum her, men det står så mye der :)
Jeg ble veldig lei egg første gangen jeg gikk på ketolyse, før jul, men nå spiser jeg egg og bacon hver dag til frokost, å storkoser meg! Veldig spesielt. Det er vel den eggsmaken som man får på bakevarer og sånt jeg gikk lei.
Hver dag har jeg salat, å etter jeg begynte med det til lunsj så har jeg begynt å gått ned igjen!
Jeg veksler mest mellom Ost og skinke eller tunfisk salat. Som skinke bruker jeg picnic skinke, kanskje ikke optimalt, men er tross alt student! I tunfisk salaten har jeg majones.
Ellers har jeg salat, agurk og kanskje litt squash.
I morgen skal jeg prøve noe nytt, serrano og parmesan salat!
Lykke til!
29 januar: 93,1 -0,5
Dette går smått nå gitt. Har lest at det er vanskeligere å gå ned 2. og 3. gangs lavkarbo og det kan jeg skrive under på! Men kroppen har mer energi og formen er bedre så jeg tar med meg de positive "bivirkningene". Skal være veldig nøye nå og prøve å finne om det er noen stoppere i kosten min. Karboene har jeg kontroll på men det er lett å ta inn for mye protein. Tror jeg får nok fett også, så jeg er litt usikker nå. Har brukt tynne skiver lavkarbobrød, men kutter ut dette nå.
Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
23.01.2013 97,9 kg (-0,2)
29.01.2013 97,8 kg (-0,1)
Dette går smått nå gitt. Har lest at det er vanskeligere å gå ned 2. og 3. gangs lavkarbo og det kan jeg skrive under på! Men kroppen har mer energi og formen er bedre så jeg tar med meg de positive "bivirkningene". Skal være veldig nøye nå og prøve å finne om det er noen stoppere i kosten min. Karboene har jeg kontroll på men det er lett å ta inn for mye protein. Tror jeg får nok fett også, så jeg er litt usikker nå. Har brukt tynne skiver lavkarbobrød, men kutter ut dette nå.
Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
Har du målt cm??? Selvom du ikke går ned kg så er det stor mulighet for at du går ned cm :)
Sjøstjerne
29-01-13, 13:59
Det gikk nettopp opp for meg i dag at jeg gjør det som man IKKE skal gjøre på lavkarbo! Kutte kalorier for å prøve å gå ned mer! Å dermed går å er småsulten! Å jeg som trener så hardt. Får ikke i meg nok fett i løp av dagen, i alle fall!
Hvor mye gram fett mener dere man skal ligge på? Å hvor mye kcal sånn ca? Er det noe ca tall i alle fall? Karber greier jeg å holde rundt 20g, men jeg trener jo en del.
I dag hadde jeg veiedag, å har gått opp igjen! Så jeg skal begynne å trene mer, å da blir det jo mer mat! Håper på svar!
Jeg fant denne fra Lenabetrice sin side og jeg syntes den er oppklarende
Fett er en form for energi som kroppen kan bruke, akkurat som energi fra karbohydrater og proteiner, og alkohol om man vil.
Fettet setter seg ikke fast i fettcellene sånn uten videre, bare fordi det er fett.
Hvis det hadde vært sånn, så kunne man jo også hevde at man blir grønn av grønnsaker.
Det er så mange som begynner med lavkarbo, men er redde for alt dette fettet man bør spise.
Man ser på mengden fett man spiser, i forhold til før, og skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, og man er redd for å gå opp i vekt, eller ikke ned i vekt.
De aller fleste er veldig flinke til å redusere inntaket av karbohydrater, men det sitter ofte langt inne å øke fettmengden.
Jeg skal nå prøve å vise dere hvorfor man må spise mere fett da man spiser lavkarbokost, og hvorfor man kan legge fettfrykten på hylla hvis man spiser lavkarbo.
Jeg oppfordrer på ingen måte til å telle kalorier, men kanskje kan det for flere være greit å gjøre det i starten, for å få ro i sjelen med hensyn til fettmengden på lavkarbo?
Mange er ødelagt i kropp og sjel av fettfrykt og det jeg vil kalle kalorifobi. Mange tror de går opp i vekt av å bare snuse på smørpakka, fordi det er fett.
Men, det man ikke tenker på, det er at det er mye kalorier i karbohydrater også
..
Jeg skal ta dette steg for steg, så det blir lett å henge med (håper jeg), og jeg tar utgangspunkt i at en person skal ha i seg 2000 kalorier daglig.
Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:
30 % fett (= 600 kcal)
15 % proteiner (= 300 kcal)
55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):
75 % fett ( = 1500 kcal)
20 % proteiner ( = 400 kcal)
5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
Ser dere hvor mange kalorier som forsvinner fra karbohydratene når man skifter til lavkarbo?
Hele 1000 kcal blir borte.
Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag, og det er veldig mye for lite energi for å drive en kropp.
Man må erstatte den tapte energimengden fra karbohydrater med fett, og kalorimengden i fettet øker da drastisk fra 600 kcal til 1500 kcal. Karbohydratmengden blir tilsvarende mindre. Altså en omfordeling av energi.
Men man spiser fortsatt 2.000 kcal/dag!!
Jeg skal nå prøve å vise dere med noen eksempler hvordan alt dette ser ut i praksis, og jeg har komponert en helt vanlig lavkarbo dagsmeny:
Frokost: 2 stekte egg og 50 gram bacon
Lunsj: salat av en kyllingfilet, 1 tomat, 30 gram agurk, 30 gram paprika, 30 gram issalat
Middag: en normalstor kotelett (med fettrand), og 150 gram brokkoli (rå vekt)
Kvelds: 1 st tekake (http://lenabeatrice.net/generelt/enkle-grove-tekaker/), med 1 st kokt egg som pålegg.
Dette er en typisk dagsmeny som mange setter sammen. Ikke nøyaktig slik som dette, men mye likt hvis dere skjønner?
Det er lite karbohydrater her, en god lavkarbomeny.
Men hva inneholder egentlig denne menyen??
Jo, 1033 kalorier!!
Det mangler veldig mye energi i den gode lavkarbomenyen, og siden man skal holde karboinntaket lavt, proteininntaket normalt, så må man hente energi fra fett, man må altså legge til fett på denne dagsmenyen.
Hvordan kan man gjøre det?
Mine forslag:
Frokosten er bra som den er
Lunsj: lag en dressing av 50 gram setterrømme/creme fraiche
Middagen: lag en fløtesaus av 3/4 dl fløte
Kvelds: bruk 10 gram smør på tekaken, og ha 20 gram majones på det kokte egget som er pålegget.
10 gram smør og 20 gram majones er en ganske så passe stor mengde, vei så får der se.
Men hvordan blir da regnetsykket for dagsmnyen med alt dette fettet inkludert?:
Fett 73 % ( = 1219 kcal)
Proteiner 23 % ( = 398 kcal)
Karbohydrater 3,5 % ( = 55 kcal)
Samlet kaloriinntak for hele dagen (alle måltider samlet) 1672 kcal
Med et daglig inntak på 2000 kcal, så blir dette faktisk et kaloriunderskudd, på tross av alt fettet, det er altså plass til enda mere fett, om man ønsker og orker.
Kutter man i karboinntaket, så MÅ man spise mere fett, enkelt og greit.
Fall ikke for fristelsen til å tenke at det må være smart å spise lite karbohydrater og lite fett.
Det er ikke bra for kroppen!! Den må ha nok energi for å fungere godt. Den har ikke evnen til å hente all energi den trenger fra lagert kroppsfett alene, uten at kroppen tar skade av det.
PS: det er selvfølgelig ikke sånn at fettet MÅ hentes fra smør, rømme, majones og fløte. Jeg brukte dette for å illustrere.
Sjøstjerne
29-01-13, 14:45
Tusen takk, MaritR! Det var utrolig oppklarende! Nå planlegger jeg ny meny, med ordentlig mat i lunsjen! Ikke bare en liten fillesalat! Liker ikke å få røde tall på mfp, så skal dytte den grensa litt opp. Dere som bruker sånne kosthold apper, hvor mye legger dere inn som kcal?
Karbbis bra insats og flott resultat ihvertfall med tanke på dametiden.
Lady jojo: Kjedelig, betennelser i kroppen gjør at man ikke går ned i vekt har jeg lest her inne. Nå skal jo lavkarbo dempe betennelser så ikke gi opp.
Ja det er det som er så rart, for betennelsen ble skyhøy etter at jeg begynte på lav-karbo.
Så høy at jeg måtte begynne på medesiner,,,,som gjør at jeg legger på meg :(
,,,men men....må man så må man...gir ikke opp av den grunn. Får håpe det ikke tar så lang tid før verdiene er litt lavere, så jeg kan fungere litt igjen.
MaritR; Det innlegget skulle ligget øvest i tråden vår,,,så den var lett tilgjengelig. :D
Veldig deilig å lese,,,må si jeg har begynt å tenke det samme selv,,,at jeg kanskje får i meg for mye fett, jeg ligger ofte over 75%.
Tusen tusen takk for flott innlegg!!! :D
Til snakcs har jeg svor.
Frokost: Cottages Cheese med mandler, bringebær og litt søtningsstoff (nam nam). Inne på diett.no får jeg en perfekt fordeling av fett protein og karber.
I tillegg drikker jeg en kopp kaffe med sukett og fløte på vei til jobb.
Lunsj: Salat med kylling og stekt champignon. Rømme som dressing, noen ganger blander jeg inn dip-pulver.
Kaffekopp til med sukett og fløte
Middag: varierer mellom fisk, kjøtt og kylling, har kokte grønnsaker til, som regel brokkoli eller blomkål, eller begge deler.
Lager fløtesaus til, blander i vann så det ikke blir kvalmende fett.
Taco er også en middags-favoritt hos oss.
Sjøstjerne
30-01-13, 10:14
Frokost: Cottages Cheese med mandler, bringebær og litt søtningsstoff (nam nam). Inne på diett.no får jeg en perfekt fordeling av fett protein og karber.
I tillegg drikker jeg en kopp kaffe med sukett og fløte på vei til jobb.
Lunsj: Salat med kylling og stekt champignon. Rømme som dressing, noen ganger blander jeg inn dip-pulver.
Kaffekopp til med sukett og fløte
Middag: varierer mellom fisk, kjøtt og kylling, har kokte grønnsaker til, som regel brokkoli eller blomkål, eller begge deler.
Lager fløtesaus til, blander i vann så det ikke blir kvalmende fett.
Taco er også en middags-favoritt hos oss.
Cottage cheese var ett bra tips! Spiste det mye før jeg begynte med ketolyse. Savner egentlig litt søtt i hverdagen. Men det er vel sånn, noen liker søtt, andre liker salt. Tanta mi f.eks stortrives på lavkarbo, missliker alt søtt! Men jeg merker att selv om suget er borte, er fortsatt lysten på noe søtt der!
Skjønner ikke hvordan dere klarer å spise cottage cheese...smaker helt forferdelig hehe.....men det er kanskje noe man kan lære seg å spise :S
Skjønner ikke hvordan dere klarer å spise cottage cheese...smaker helt forferdelig hehe.....men det er kanskje noe man kan lære seg å spise :S
Må ha bær og litt søtningsstoff,,,ellers smaker det ikke særlig nei :p
Et annet frokost/lunsj tips:
Avocado, med reker, majones og løk. Evt en salat ved siden av...nam nam :-)
Sjøstjerne
30-01-13, 13:42
Etter mye om og men trur jeg kanskje jeg ikke får noe mer ut av å være i ketose, ønsker å trene styrke 3 ganger i uka, og dagelig cardio. Altså mer mosjon, å da ønsker jeg litt mer karbs. Har lest litt rundt, å det er jo ikke noe spesielt nyttig å være i ketose og trene hardt. Men nå vet jeg ikke hvordan man kommer seg ut av ketose! Tenkte mer grønnsaker til jeg tipper ut..
Er ikke noe problem å komme seg ut av ketose ;) En sjokolade eller litt for mye produkter med mel...
Etter mye om og men trur jeg kanskje jeg ikke får noe mer ut av å være i ketose, ønsker å trene styrke 3 ganger i uka, og dagelig cardio. Altså mer mosjon, å da ønsker jeg litt mer karbs. Har lest litt rundt, å det er jo ikke noe spesielt nyttig å være i ketose og trene hardt. Men nå vet jeg ikke hvordan man kommer seg ut av ketose! Tenkte mer grønnsaker til jeg tipper ut..
Grønnsaker, et par Rug-sprø under pålegget, gulrøtter og andre grønnsaker som vokser under bakken får meg ut av ketose med en gang. Mais er det mye karber i.
Veiedag i dag. Her er det ikke mye positivt å si om den saken. OPP 2 kg, og jeg er driiiiiit forbanna og skuffa! :mad::( I den rekkefølgen. Jeg er griseflink og streng med meg selv. Jeg er i konstant ketose.
Så nå er det bare å prøve å finne ut hva som er grunnen. Jeg kjøpte meg en cola zero som jeg hadde på lørdag. Er det den? Pizzabunn av typen lavkarbo som jeg kjøpte på obs. Er det den som er partystopper? Kan det være fiberhusk? Lagde meg hamburgerbrød av egg, tyrkisk yoghurt pg fiberhusk. Lakerol? Extra tyggis?
Jeg jobber på nille og jeg står oppi snop hele jævla dagen føles det som så lakerol og extra tyggis har vært reddningen. Jeg føler at jeg må ha noe å tygge på både for ånden sin del og for suget sin del.
Jeg trener 3-4 dager i uken. Alt fra spinning til bodybalance. Er det for mye? Er det musklene jeg bygger som veier?
Wonder woman
30-01-13, 23:20
Gressenka :klem: Hva er det du spiser egentlig? Hvor mye? Kan det være mensen el eggløsning som gjør det? Spiser du mye salt? Lakerol er ikke det salt i den?
Jeg har gått på en smell for å si det mild. Har hatt noen trasige dager og trøstet meg med karbohydrater. Dumt og irriterende, I know!
Ja, hva spiser jeg egentlig. I dag har det vært veldig lite, men det er ikke vandlig da :)
Frokost er som regel egg og bacon, eller om jeg har dårlig tid: kaffi, med fløte og cocosa.
Lunch. Salat med kylling, egg, litt løk og skinke strimler og fetaost.
Middag. Dette varierer veldig selfølgelig. Men ca. 50/50 med kjøtt og fisk. Av og til kylling. Spiser mye fisk for sambo er styrmann på en fabrikktråler så vi får jo slikt gratis :)
Kvelds: som oftest ingenting, men av og til en omelett. Blir ofte sugen på å bare ha noe å spise så det er det jeg finner i kjøleskapet som kan spises :p Tomater, brokkoli, Te med fløte, middagsrester. KOmmer an på igrunn :)
Ja, så en ting til. Jeg har blitt superduper hekta på noe som heter FRES. Fra technutrition. Den skal være lavkarbo vennlig men det kan hende jeg tar feil :confused: Det drikker jeg før hver trening og av og til til frokost om jeg ikke orker kaffi. Her er linken til den: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana
Bittemoren
31-01-13, 02:07
jeg bruker alltid å gå opp 1-2 kg den uka jeg venter og har mensen men det er borte når den er borte tror kansje kroppen samler vann akkurat da. Er i allefall det jeg innbiller meg :) Jeg har vært på vekta i dag og slik som den viste så har jeg gått ned 2 kg siden jeg begynte igjen, men jeg tenkte ikke at jeg skulle ha offisiell veiing før på lørdagen så da blir det spennende å se om det fortsatt er slik :)
Ja, hva spiser jeg egentlig. I dag har det vært veldig lite, men det er ikke vandlig da :)
Frokost er som regel egg og bacon, eller om jeg har dårlig tid: kaffi, med fløte og cocosa.
Lunch. Salat med kylling, egg, litt løk og skinke strimler og fetaost.
Middag. Dette varierer veldig selfølgelig. Men ca. 50/50 med kjøtt og fisk. Av og til kylling. Spiser mye fisk for sambo er styrmann på en fabrikktråler så vi får jo slikt gratis :)
Kvelds: som oftest ingenting, men av og til en omelett. Blir ofte sugen på å bare ha noe å spise så det er det jeg finner i kjøleskapet som kan spises :p Tomater, brokkoli, Te med fløte, middagsrester. KOmmer an på igrunn :)
Ja, så en ting til. Jeg har blitt superduper hekta på noe som heter FRES. Fra technutrition. Den skal være lavkarbo vennlig men det kan hende jeg tar feil :confused: Det drikker jeg før hver trening og av og til til frokost om jeg ikke orker kaffi. Her er linken til den: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana
Syntes det ser ut som om du spiser lite grønnsaker? Legger du inn maten du spiser på diett.no eller lign program?
Det kan hjelpe deg til å se om du får i deg for lite eller for mye av noe.
Jeg har lest et par steder inne på forumet her at søtningsstoffer (tyggis, pastiller, suketter) kan være bremsere,
jeg ville forsøkt å kutte dette og FRES en periode,,, da merker du raskt om det er dette som stopper/øker vekta.
Evt legge til en og en ting for å se hva som bremser vekta di.
Måler du deg?
Sjøstjerne
31-01-13, 10:04
Man blir jo alltid litt oppblåst før mensen, men du kan prøve å kutte fres, jeg har hatt nedgangsstopp med kosttilskudd som det før.
Har også hatt veiedag i dag, og vekta er helt lik som for en uke siden.. men med tanke på at det ble en stor utskeielse i helga, så er det helt greit. Hadde forventet å gå opp, så ble veldig overasket! :)
Tror jeg må bli flinkere til å spise mer grønnsaker og mer fett jeg også.
Forsøker å legge inn på diett ol for å se hva jeg får i meg hver dag, men syntes det er så vanskelig å huske på alt. På jobb har jeg stort sett salat hver dag, men veier ikke på jobb, så vet jo ikke helt hvor mye det blir av hver.. Og til middag pleier vi ofte å ha sauser, krydder ol, så hvordan legger dere inn dette? Som feks taco krydder ol.. Når jeg spiser "rene" ting er det mye lettere å legge det inn! Trenger litt tips i forhold til å logge dette tror jeg.
Nå la jeg inn alt jeg har spist i dag på diett.no og jeg ser med en gang hva som må bort i første omgang. Det er lakris pastillene. En eske er nesten 10 g karber og det går ikke!!! Ikke vits i å ta bort flere ting på en gang for da får jeg ikke oversikt :) Det rare er at jeg likevel har vært i ketose men det spørs om det skal mye til før begeret renner over da:-)
FRES for ryke neste uke :p Det er jo så godt !!! :p Noen som har erfaring med chlorella her? Er det noe jeg bør kutte ut? Hva med omega3? Jeg tar også magnesium hver dag fordi jeg er så plaget med gangstere etter trening. Er det også noe som kan være en stopper?
Gressenka, jeg er ganske sikker på at du kan ta den magnesiumen, den er også anbefalt av Torkil og med i "ketolysepillene".. Selv tar jeg alle de + omega3 (naturlig fra polarol og anbefaler den til ALLE) + b12 +jern +tranebær.. Blir noen piller i.l.a. dagen men da får jeg i meg det jeg trenger..
Og jeg har fått en opptur igjen og mer overskudd etter at jeg startet på jern igjen, som jeg ble tipset om. Herlig å kunne slenge ut litt frustrasjoner og få så mange gode tilbakemeldinger! Har også fått i meg mer fett, da i form av oljer i salat osv, og spiser mer salat til lunsj. Sliter fortsatt litt med proteiner, men føler den værste sulten som jeg klaget over har bedret seg..
Så.. Nå har jeg vært fire uker på lavkarbo og tenkte å oppsummere litt for meg selv her..
Vekt: 69kg ned 6kg
Mål:
hals: 32cm ned 0cm
arm: 28cm ned 0,5cm
bryst: 73cm ned 6cm
midje: 70cm ned 17cm
hofter: 92cm ned 7cm
rumpe: 98cm ned 6cm
lår: 55cm ned 5cm
totalt ned 41,5 cm på kroppen!!
BMI har gått fra 24.78 til 22.80!
Jeg må bare si at jeg er så fornøyd og ikke minst superstolt over meg selv. Merker det aller mest på magen, og jeg kan ikke tro de forandringene kroppen har gått igjennom på bare en måned med ketolyse. Hadde en skikkelig nedtur for en uke siden, men ble plukket opp igjen takket være DERE!
Er litt fysen på noe å putte i munnen og siden jeg skal bake til bursdag i helgen tror jeg fristelsen bare blir litt for stor. Har planlagt en sprekk på én kanelbolle.. Hehe..
Tok noen før-bilder for en måned siden og tenkte kanskje ta nye bilder i.l.a helgen??
Nå tenker jeg at tiden er inne for å legge på bittelitt mer kh, da i form av en bær-smoothie med egg og litt fløte. Har alltid spist dette til frokost tidligere og begynner å bli mektig lei av egg.. Tenker også at dersom jeg legger på bittelitt mer kh i løpet av en dag får jeg det overskuddet jeg trenger til å komme meg på trening. Håper å fortsatt holde meg i ketolyse en liten stund, men det tar jeg litt på sparket. Har uansett planer om å bli her inne en stund til.
Stå på videre alle sammen! Husk at en sprekk er en sprekk, og det er ikke den sprekken som er avgjørende, det er det du spiser alle andre dager. Synes alle er så superflinke her inne!
Bittemoren
01-02-13, 08:07
Så flink du har vært Turkisa :)
Wonder woman
01-02-13, 08:12
Så utrolig bra Turkisa! Bra jobbet og bra resultat :heia:
Gressenka: Jeg tror du er på rett spor! Kutte søtningstoffer har jeg tro på at kan hjelpe!
Fyyyyysøren Turkisa så utrolig flink du er!!!! :D :D Du har all grunn til å være kjempe stolt!!! :D Tusen takk for tips, gode råd og oppmuntring folkens! Jeg lurer på om jeg skal prøve frisk eller noe slikt mot dårlig ånde. Hva bruker dere? Har en sambo som klager nå og jeg tør ikke tenke på hva kundene mine tenker :P
Sjøstjerne
01-02-13, 11:04
Flink du er Turkisa!
Jeg har å lagt opp mer Kh i kosten for å kunne ha krefter til trening, økta etter skolen i går var eksplosiv! Lvl 3 på 30DS gikk unna som en lek!
Ellers har jeg gått ned 200g siden Tirsdag! Ja, det går sakte nå, ja, jeg skal helst gå ned 500g i uka, MEN! Jeg feirer all nedgang, å føler meg ellers fantastisk.
Dog, jeg er ute av ketose, noe jeg ville være for å få mer KH og fordi jeg vil prøve å gå ned uten ketose nå, siden jeg har såpass lite igjen. Føler meg bra!
Men nå er jeg litt sånn... Hva nå? Jeg følger jo ikke lengere ketolyse, føler meg litt.. Driftende.. Haha.
Dere er så utrolig flinke alle sammen! Det er så morsomt å lese om fremgang og gode resultater! :) Det vil komme litt motgang, og man må alle prøve og feile litt for å finne ut av hvordan ting fungerer og hva som fungerer for deg og meg! :)
Mitt mål er å få lagt inn alt på diett eller mfp, for å få ordentlig oversikt! Og må bli mye flinkere til å veie ting. Tar det meste på slump, og om det veier 50 eller 100 gram er stort sett vanskelig å se, så dette må jeg bli flinkere på! :)
Gressenka, fribol fra apoteket skal være trygt. Jeg synes de funker bra..
Sjøstjerne, det er det jeg tenker litt også, at ketose kanskje ille funker så bra når det er lite igjen og at resten ordner seg med trening og moderat lavkarbo. Torkil anbefaler å gå opp 5kh i uken ca.. Du kan jo gå over til lavkarbo og lese litt bøker om det hvis du synes kosthold er litt vanskelig når du ikke skal gå på ketolyse. Jeg er i hvertfall overbevist om at lchf er den perfekte livsstilen for meg! :)
Sjøstjerne
01-02-13, 12:04
Turkisa, jeg er å overbevist om at lavkarbo er riktig, men nå er det litt sånn.. Hva spiser jeg? Noen som kan anbefale noen bøker? Jeg har lagt meg på 15% kh, 25% protein og 60% fett, vet ikke helt om det er en bra fordeling, men ligger da litt under 50kh om dagen.
Kanskje Atkins er noe?
Helt fantastisk å se resultatene her inne!
Jeg har vært vekkreist en periode og måtte klare meg uten matvekten. Det gikk heldigvis fint og jeg var i ketose hele veien. Måtte gjerne forklare litt da jeg hele tiden lesset på med kjøtt, flesk og grønnsaker (og plukket vekk enkelte grønnsaker), men alt i alt gikk det fint.
Den lenge etterlengtede mensen begynte og magen er fremdeles oppblåst, men takket være gode tips her har jeg gått litt på do. Mistenker at mengder med brokkoli og linfrø funker noenlunde for meg. :)
Jeg går ganske sakte ned, men det er vel meningen? 900gram siden sist uke.
mistet 2cm på midjen, resten var stillestående.
Det eneste jeg funderer på er at på disse ukene med ketose, så har jeg mistet en del cm rundt om på kroppen, men magen NEKTER å bli mindre!
Det er jo der jeg er rundest! Jeg håper inderlig at når mensen er ferdig så blir det litt mindre rundt magen. Den må jo matche litt med resten av kroppen. :p
Veiedag:
07.01: 0 kg 0
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
Ja, det ble ikke så verst resultat :).
Jeg har nærmest sluttet med cola zero...og er ute på trimturer annenhver dag (ikke harde sakene altså - men blir svett ;)
.
Itillegg har jeg startet med d-vitamin dråper.
Uka har gått bra!
Ellers ser jeg at det er mange flinke her på januarstarterne - ser også at de fleste av dere har litt andre utfordringer enn jeg, da dere har relativt lav bmi.
Så jeg tror jeg drar mine 30 overvektige kilo med meg til gruppa hvor de fleste har/har vært i samme båt.
Men, jeg følger med på det meste som skjer :) Lykke, lykke til:):)
Veiedag:
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
Jeg har nærmest sluttet med cola zero...og er ute på trimturer annenhver dag (ikke harde sakene altså - men blir svett ;)
.
Itillegg har jeg startet med d-vitamin dråper.
Uka har gått bra!
Ellers ser jeg at det er mange flinke her på januarstarterne - ser også at de fleste av dere har litt andre utfordringer enn jeg, da dere har relativt lav bmi.
Så jeg tror jeg drar mine 30 overvektige kilo med meg til gruppa hvor de fleste har/har vært i samme båt.
Men, jeg følger med på det meste som skjer :) Lykke, lykke til:):)
Du er langt ifra alene om å skal ned rundt 30 kg...eller høy bmi...er der jeg også, men ha satt meg delmål hele veien. 5 kg av gangen og har sagt i første omgang at jeg skal ned 20 kg, men i realiteten så skal jeg ned 30 kg. Men siden det er så mange år siden jeg veide 75 kg så vil jeg prøve det først og se hvordan det er.
Wonder woman
02-02-13, 15:33
Karrbis: Kjempebra! Håper du fortsette å henge her jeg da!
Jeg har fått influensa, det er ikke noe gøy idet hele tatt. Sitter på sofaen til det er over...
Sjøstjerne
02-02-13, 18:12
Har vært MYE trening i det siste, så i morgen blir det treningsfri, men jeg ser det nytter! Går ned jevnt og trutt! Har nå ett nytt treningsmål, å greie kravene til opptaket for befalskolen i marinen. Det er greit å ha valget, liksom ;)
Ellers går det bra med lavkarbo uten ketose, har mye mer futt på treninga. I dag lagde jeg en kjempegod og enkel frokost, pannekaker av 2 egg og 0,5 dl kremfløte, litt salt og pepper, stekte dem i smør og hadde nora bringebær syltetøy uten sukker, skal lage eget syltetøy snart da. Men det var utrolig godt!
Så.. Nå har jeg vært fire uker på lavkarbo og tenkte å oppsummere litt for meg selv her..
Vekt: 69kg ned 6kg
totalt ned 41,5 cm på kroppen!!
BMI har gått fra 24.78 til 22.80!
Jeg må bare si at jeg er så fornøyd og ikke minst superstolt over meg selv.
Du har absolutt all grunn til å være stolt av deg selv. Knallbra resultater på én måned da! :blomster:
Veiedag:
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
Utrolig bra resultat! :blomster:
Du er ikke den eneste som har 30kg som mål. Jeg har også det. Nøyaktig 30kg for å bli "normalvektig" og passende i forhold til min høyde og benbygning. Tenkte å dele det opp i noen delmål underveis. Blant annet å komme inn i en penkjole til konfirmasjon i mai. Tenker 30kg vil ta sin tid, spesielt siden jeg går så tregt nedover i forhold til dere andre, men jeg satser på at det er mulig. :)
Jeg må innrømme at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg ser det går nedover for hver uke, men det går utrolig sakte i forhold til dere andre. Det høres kanskje teit ut, men det virker kanskje som om jeg gjør noe galt?
Jeg tror muligens at jeg bruker for mye melkeprodukter i forhold til dere andre? Vet ikke helt om jeg kan endre så mye på det, siden magen min reagerer sånn på tablettene jeg tar hver dag. (Tar tilsammen 7 tabletter om dagen og det er hardt for magen). Tidligere var jeg avhengig av å enten drikke melk eller biola for å "kjøle" ned mageknipen/magesyren, men nå holder jeg meg til en porsjon med tyrkisk yoghurt istedet og evt. litt melk i kaffen (Prøvde cocosa, men likte det dessverre ikke). Det er vel dette jeg sliter mest med i forhold til dietten.
Jeg har altså 30kg å ta av kroppen, så jeg hadde gjerne trodd det skulle være litt større resultater enn noen gram for hver uke. Har dette med PCOS'en å gjøre tro? - Eller kan det ta litt tid for enkelte kropper å omjustere seg på denne dietten - og deretter gå lettere nedover i vekt? :confused:
23.01.13: 119kg
03.02.13: 115kg
Føler ikke at jeg har vært så flink selv, men har likevel hatt fremgang. I dag skal jeg ta meg en tur til de lokale treningsfasiliteter, og spørre om man kan betale for 2-3 måneder i gangen, uten bindingstid.
Wonder woman
04-02-13, 13:19
Wow 8 kg på en måned er utrolig bra pinng :heia:
Jeg er syk med feber og halsbetennelse. Det tar nok noen dager til før jeg er på beina igjen.
Sjøstjerne
04-02-13, 20:52
Helga har vært ett spise gilde, må virkelig få orden på ting nå, jeg spiser fint og bra hele uka, men nok og sulter meg ikke, å i helgene spiser jeg mye og litt for godt, lite godteri, men fortsatt. Nå er tante rød på besøk også!
Fikk trent med pulsklokka i dag da!
Jeg har en BMI på 35,7 så du er ikke alene om å ha over 30 kg å miste :) Det kommer til å ta tid og sånn er det med den saken :) I dag gjorde jeg en kjempe brøler uten å tenke meg om. Storebror feira bursdag i dag og helt uten hode smakte jeg på frostingen til cupcakesene :eek: Jeg gjør det så automatisk. Så jaja, da ble det litt kaker og pizza i dag. Ny giv i mårra. Men siden jeg har trent hardt både lørdag og søndag så tror jeg ikke det blir så aller verst i sin helhet likevel :) Ikke bra for kostholdet men jeg tror forbrenningsanlegg mi jubler for jeg har svetta som en gris i hele dag :confused: Håper alle har det bra :D
Det var egentlig liten vits å sjekke priser på treningssenter for meg. Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".
Nei, jeg drar heller på meg ullundertøyet og løper ut i kulda før jobb.
5 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke)
Turkisa, jeg er å overbevist om at lavkarbo er riktig, men nå er det litt sånn.. Hva spiser jeg? Noen som kan anbefale noen bøker? Jeg har lagt meg på 15% kh, 25% protein og 60% fett, vet ikke helt om det er en bra fordeling, men ligger da litt under 50kh om dagen.
Kanskje Atkins er noe?
Mener å ha lest at fordelingen skal være 75% fett 20% protein og 5% karber. Helt du er i matchvekt,,,så kan man gå over til andre lavkarbo-dietter. Høres ut som om du ligger litt høyt på karbo og litt lavt på fett.
Jeg må innrømme at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg ser det går nedover for hver uke, men det går utrolig sakte i forhold til dere andre. Det høres kanskje teit ut, men det virker kanskje som om jeg gjør noe galt?
Jeg tror muligens at jeg bruker for mye melkeprodukter i forhold til dere andre? Vet ikke helt om jeg kan endre så mye på det, siden magen min reagerer sånn på tablettene jeg tar hver dag. (Tar tilsammen 7 tabletter om dagen og det er hardt for magen). Tidligere var jeg avhengig av å enten drikke melk eller biola for å "kjøle" ned mageknipen/magesyren, men nå holder jeg meg til en porsjon med tyrkisk yoghurt istedet og evt. litt melk i kaffen (Prøvde cocosa, men likte det dessverre ikke). Det er vel dette jeg sliter mest med i forhold til dietten.
Jeg har altså 30kg å ta av kroppen, så jeg hadde gjerne trodd det skulle være litt større resultater enn noen gram for hver uke. Har dette med PCOS'en å gjøre tro? - Eller kan det ta litt tid for enkelte kropper å omjustere seg på denne dietten - og deretter gå lettere nedover i vekt? :confused:
Hei Lullapie, vet at flere av oss som har PCOS`s tåler ikke mye karber, og veldig lite av bla kunstig søtningsstoffer,,,,
Vi må ligge veldig lavt på karber i forhold til mange andre som fint er i ketose selv om de får i seg mer enn anbefalt mengde karber.
Kroppen jobber først og fremst med å komme i hormonell balanse,,,,så kommer vekten etterpå, men..... vi må nok alltid ligge lavt på karber desverre.
Om du i tillegg tar tabletter,,,så kan dette forstyrre den hormonelle balansen.
Jeg har PCOS og også en kronisk betennelse i kroppen, denne blusset opp for et par uker siden, noe som gjorde at jeg måtte krype til korset og begynne på medesiner.
Dette gjorde at jeg stagnerte i vekt med en gang. Så kanskje det gjelder deg også?
Surhetsgraden i kroppen er også viktig, og siden du sliter litt med magesyre kan det høres ut som om du er litt sur i kroppen?
Mitt tips er å kjøpe ph-sticks på apoteket,,,da får du en indikasjon på hvor sur du er i kroppen.
Jeg ville også forsøkt å kutte melke-produkter og byttet med grønne salatblader hver gang du får sure oppstøt, dette er veldig basisk og vil nøytralisere magen din fort :-)
Jeg ville forsøkt at de fleste karbene du får i deg, skal komme fra grønnsaker. Samt spise de rå så ofte du orker, dette er veldig basisk og er med på å dra med seg masse avfallsstoffer ut av kroppen.
Pleier å drikke olivenolje på morgenen, holder meg for nesa og drikker noen sluker,,,og skylder ned med sanasol (en liten munnfull).
Håper noe av dette kan hjelpe deg :-)
Fortvil ikke, har lest om flere med PCOS som sakte men sikkert har kommet ned i matchvekt, og fått et nytt liv på lav-karbo :D:D.
Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".
Hvorfor vil du ikke binde deg for ett år? Jeg betaler rundt 320,- i måneden, og trener 2-3 dager i uka. I tillegg så dekker arbeidsgiver 50% av kontigenten etterskuddsvis for at vi skal holde oss i form. Det blir ikke så ille pris på treningen av dette synes jeg! Men korttidsavtaler koster, det har du rett i...
Har du spurt om du kan få en prøveuke?
Har ikke vert så flink til å oppdatere vekta mi her....ble litt satt ut av spill av denne betennelsen,,,men her er tallene:
Start vekt 03.01.13 : 87,6 kg
11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
18.01.13 - 81,4 (-1,2 kg)
25.01.13 - 82,2 (+800 gr) skeiet ut på lørdagen :-(
01.02.13 - 82,1 (-100 gr)
Utrolig mange flinke her inne!!! Blir så inspirert!! :D
Jeg blir så fristet i helgene,,,,nå er det nazi ut februar!! :D
Hvorfor vil du ikke binde deg for ett år? Jeg betaler rundt 320,- i måneden, og trener 2-3 dager i uka. I tillegg så dekker arbeidsgiver 50% av kontigenten etterskuddsvis for at vi skal holde oss i form. Det blir ikke så ille pris på treningen av dette synes jeg! Men korttidsavtaler koster, det har du rett i...
Har du spurt om du kan få en prøveuke?
Jeg vil ikke binde meg, for jeg vet at jeg ikke kommer til å trene innendørs så fort det blir mildere i været. Er gladere i duften av granbar enn gummiball.
Hvordan gå frem for å få arbeidsgiver til å dekke 50% av utgiftene til trening? Gjelder dette alle arbeidsplasser?
Sjøstjerne
05-02-13, 22:53
Jeg er så lei, hver uke går jeg ned litt, så opp igjen på 65kg! Hver eneste uke! Men nå! Jeg skal spise litt mindre, eter meg stappings til middag, skal heller roe ned der, så kan jeg spise kvelds hvis jeg blir sulten. Så har jeg begynt å trene mer.. Håper denne nedgangs stoppen løsner snart, verste er at jeg ikke greier å gi opp heller! Før kunne jeg lett kaste meg på spisegilde, med pizza, boller og brus, men nei... Jeg er så deppa at jeg ikke orker det en gang!
Nå har jeg funnet meg verdens beste lunch (eller frokost om man vil) :)
Jeg steker en tynn eggepannekake som jeg fyller med masse godt og ruller sammen. Jeg har fått dilla må kylling. Så jeg smører først en lag med philidelfia ost, slenger på litt salat, paprika, agurk, bittelitt løk, kyllingkjøtt, ost og bacon og ruller alt sammen. Jeg pakker den inn i folie for da holder den seg godt i sammen.......dæsken å godt dette er :D En sånn rull holder lenge til lunch :):)
Nå fikk jeg endelig oppløftende resultater!!:-) har vært veldig nøye nå. Kuttet ut de tynne skivene med lavlarbo brød, vært nøye med grønnsaker og nok fett. Blir nok i overkant mye protein, men når resultatene kommer så er ikke det så farlig. :-)
Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
06.02.2013 95,4 kg (-2,4)
TrillTrall
06-02-13, 14:15
Det var egentlig liten vits å sjekke priser på treningssenter for meg. Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".
Nei, jeg drar heller på meg ullundertøyet og løper ut i kulda før jobb.
Bruk heller 1500,- på en treningsmatte og noen manualer, jeg elsker curl-bar'en min! På XXL koster det ikke all verden for en curl-bar eller rettstang og noen vektskiver. Så kan du trene hjemme så mye du bare vil uten å måtte betale noe mer. :D
Sjøstjerne
06-02-13, 14:19
Bruk heller 1500,- på en treningsmatte og noen manualer, jeg elsker curl-bar'en min! På XXL koster det ikke all verden for en curl-bar eller rettstang og noen vektskiver. Så kan du trene hjemme så mye du bare vil uten å måtte betale noe mer. :D
Enig her! Jeg invisterte litt i en god matte, gode inne sko, manualer, chin up stang, å noen trenings dvder... Er helt amazing! Mye bedre en trenings studio, etter min mening!
Takk for forslaget :)
Da har det nok en gang vært veie dag! Var veldig spendt siden forrig uke sto stille mest pga utskeielse forrige helg.
3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 - -0,5 kg
31/1 - +100 g
7/2 - - 1,3 kg
Ble sikkelig overrasket over nedgangen da jeg fortsatt føler jeg spiser litt lite fett og grønnsaker! Men, noe må jeg jo gjøre riktig siden pila går riktig vei! :)
Bare formen blir bedre så må jeg få kommet ordentlig i gang med treningen og! Er helt slått ut av forkjølelse, så blir jo sliten bare av å tenke på å trene... :/
Ha en god dag alle sammen! :)
Jeg vil ikke binde meg, for jeg vet at jeg ikke kommer til å trene innendørs så fort det blir mildere i været. Er gladere i duften av granbar enn gummiball.
Hvordan gå frem for å få arbeidsgiver til å dekke 50% av utgiftene til trening? Gjelder dette alle arbeidsplasser?
Ingenting er vel som lukten av gummiball:D. Jeg foretrekker å trene innendørs året rundt, det gir meg mer forutsigbarhet i forhold til vær etc. Dessuten så liker jeg å trene på kveldstid, og det vet jeg at jeg ikke kommer til å gjøre på egenhånd selv om været er greit..
Vi har en ordning på jobben der vi sender inn et skjema med treningsutgifter og kvitteringer for foregående år, og så får vi refundert 50% av dette opp til 2500,-. Mange arbeidsplasser har slike ordninger, men ikke alle da. Sjekk opp med din arbeidsgiver om de har noe slikt, mange har det uten at det er gjort skikkelig kjent blant de ansatte.
Nå har jeg funnet meg verdens beste lunch (eller frokost om man vil) :)
Jeg steker en tynn eggepannekake som jeg fyller med masse godt og ruller sammen. Jeg har fått dilla må kylling. Så jeg smører først en lag med philidelfia ost, slenger på litt salat, paprika, agurk, bittelitt løk, kyllingkjøtt, ost og bacon og ruller alt sammen. Jeg pakker den inn i folie for da holder den seg godt i sammen.......dæsken å godt dette er :D En sånn rull holder lenge til lunch :):)
Åhhh...dette hørtes godt ut!!! Skal jeg prøve imorgen tidlig :D
Nå fikk jeg endelig oppløftende resultater!!:-) har vært veldig nøye nå. Kuttet ut de tynne skivene med lavlarbo brød, vært nøye med grønnsaker og nok fett. Blir nok i overkant mye protein, men når resultatene kommer så er ikke det så farlig. :-)
Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
Morro!!! Grattis....nå går det bare en vei :)
Ny veiedag i dag:
11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
08.02.13 - 80,5 (- 1,6 kg) selv på medesiner som messer med hormonene mine...jippi!!!
Hei Lullapie, vet at flere av oss som har PCOS`s tåler ikke mye karber, og veldig lite av bla kunstig søtningsstoffer,,,,
Vi må ligge veldig lavt på karber i forhold til mange andre som fint er i ketose selv om de får i seg mer enn anbefalt mengde karber.
Kroppen jobber først og fremst med å komme i hormonell balanse,,,,så kommer vekten etterpå, men..... vi må nok alltid ligge lavt på karber desverre.
Om du i tillegg tar tabletter,,,så kan dette forstyrre den hormonelle balansen.
Jeg har PCOS og også en kronisk betennelse i kroppen, denne blusset opp for et par uker siden, noe som gjorde at jeg måtte krype til korset og begynne på medesiner.
Dette gjorde at jeg stagnerte i vekt med en gang. Så kanskje det gjelder deg også?
Surhetsgraden i kroppen er også viktig, og siden du sliter litt med magesyre kan det høres ut som om du er litt sur i kroppen?
Mitt tips er å kjøpe ph-sticks på apoteket,,,da får du en indikasjon på hvor sur du er i kroppen.
Jeg ville også forsøkt å kutte melke-produkter og byttet med grønne salatblader hver gang du får sure oppstøt, dette er veldig basisk og vil nøytralisere magen din fort :-)
Jeg ville forsøkt at de fleste karbene du får i deg, skal komme fra grønnsaker. Samt spise de rå så ofte du orker, dette er veldig basisk og er med på å dra med seg masse avfallsstoffer ut av kroppen.
Pleier å drikke olivenolje på morgenen, holder meg for nesa og drikker noen sluker,,,og skylder ned med sanasol (en liten munnfull).
Håper noe av dette kan hjelpe deg :-)
Fortvil ikke, har lest om flere med PCOS som sakte men sikkert har kommet ned i matchvekt, og fått et nytt liv på lav-karbo :D:D.
Kan tabletter stagnere vekten?! :confused:
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg.
Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig.
Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt.
Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå. :)
Takk for tipsene. :)
Mensen er ferdig og jeg raste ned 2,2kg. TIlsammen ca 5 kg på en måned. Ikke like bra resultat som mange andre her, men så lenge det går ned kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd. :) Denne gangen var det rompa som var blitt mindre med 4cm, men den mystiske magen min er som den har vært, helt fra starten av. For hver uke håper jeg å se en forskjell, men for hver uke måles det samme. Rart, rett og slett...
Sjøstjerne
08-02-13, 20:04
Huff, jeg har fått mensen. Føler meg konstant oppblåst! Men har trent masse denne uka! Har nådd målet mitt iflg Polar pulsklokka!
I morgen blir det topptur med snøbrettet på ryggen, for så å renne ned igjen :)
Veiiedag:
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
09.08; -6,3 kg (0,0)
Ja, der kom det en stopp, gitt...
Denne uka har jeg gått på vekta hver dag for å prøve å følge med hva som skjer. Vekta går opp og ned...for noen dager siden var jeg en halv kilo lettere for så å være noen hundre gram tyngre..
Jeg begynte heldigvis å måle meg forrige uke - så jeg ser at jeg krymper :)
Jeg har på mine 4 målepunkte på magen gått inn,
1,5 cm, 2 cm, 3 cm og 4 cm :):)
Så er fornøyd likevel ( iallfall litt ;) )
Ser jo etterhvert at vi er flere med samme utgangspunkt - håper vi klarer det og at dette ikke blir en død tråd om to, tre måneder - som det kan virke som i andre tråder.
For min del er dette en livsstil - men med mulige endringer når optimal vekt er nådd:)
Ser at dere har hatt gode resultater denne uka :) Bra jobba!
Kan tabletter stagnere vekten?! :confused:
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg.
Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig.
Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt.
Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå. :)
Takk for tipsene. :)
Huff da,,,ikke noe godt å ha slike smerter. Vet du hva de kommer av?
Om ikke grønnsaker tar det så er det sikkert ikke sureoppstøt nei. Da vil det sikkert ikke hjelpe deg heller.
Noen tabletter messer med hormonene i kroppen, som f.eks Kortison. Metformin (er bra for forbrenningen), paracet og Ibux tror jeg nok er ganske greit.
Hvordan det er med anti-depresiva vet jeg ikke.
Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll.
Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-)
Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber.
For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten.
Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg :)
Sjøstjerne
11-02-13, 11:29
Trening er nøkkelen til suksess! Går nå ned jevnt og trutt, samtidig som jeg får en del muskler. Har nå synelig biceps og abs! I helga ble det både poteter, goddis og alkohol, men det hadde ingenting å si på vekta eller formen, gikk også en mil i går da, så kan ha noe med det å gjøre ;)
08 januar : 96,4 -2,4
05 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke)
12 februar: 92,4 0,7
Huff da,,,ikke noe godt å ha slike smerter. Vet du hva de kommer av?
Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll.
Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-)
Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber.
For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten.
Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg :)
Takk for det. Jeg er fremdeles ikke bedre dessverre og begynner å bli ganske bekymret. Samboeren min prøver å få i meg riktig mengde av fett, salt, vann osv. i håp om at det skal bedre seg. Jeg følte jo meg ganske så bra i begynnelsen da jeg startet på dietten, men nå er det ganske så ille. Blir litt desperat og vurderer å gå til legen, men redd hun skal si at jeg må slutte på dietten. Jeg skal ta en titt på PCOS trådene her inne. Kanskje jeg finner ut noen gode tips.
Skremte meg selv litt da jeg leste en nettside i går. Jeg har ikke diabetes, men det med ketoner og slikt går jo i hop med dietten. Tror du dette kan være noe vi på ketose-dietten kan utsettes for? - Hvis man er uheldig?
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/diabetessyreforgiftning.php
Er det forresten noen ketose-leger man kan stille spørsmål til her angående magesmertene og kvalmen? :confused:
Sjøstjerne
12-02-13, 22:16
Åh, har helt forelsket meg i tynne omeletter med pålegg til lunsj, er en god avveksling fra den sedvanlige salaten, blir jo fortsatt det å da... Men må få i meg mer proteiner og fett! Trener mye om dagen, går ned. Føles bra!
Har mye grønnsaker nå da! Ble litt bedre når jeg lettet litt på dagl. kh dose og sluttet med ketose, har en del mer energi til trening, men ellers merker jeg ikke mye forskjell fra ketose...
Åh, har helt forelsket meg i tynne omeletter med pålegg til lunsj, er en god avveksling fra den sedvanlige salaten, blir jo fortsatt det å da... Men må få i meg mer proteiner og fett! Trener mye om dagen, går ned. Føles bra!
Har mye grønnsaker nå da! Ble litt bedre når jeg lettet litt på dagl. kh dose og sluttet med ketose, har en del mer energi til trening, men ellers merker jeg ikke mye forskjell fra ketose...
Ja de tynne omelettene er helt superdupe og helt toppers hvis man har rester av diverse kjøtt fra middagene :) Dessuten så er de veldig enkle å ta med seg som nistepakke uansett hvor hvor man skal:)
Vekta har stått stille denne uka, men kroppen føles noe strammere. Trener 3 dager u uka nå og det hjelper på. 2 dager i uka svømming og en dag styrketrening. Deilig å kjenne seg i litt bedre fysisk form.. :-)
Er litt matlei om dagen, er ikke flink nok til å vareriere. Skulle ønske jeg hadde tid og evne til å lage mat fra diverse oppskrifter, men der er jeg ikke... Litt utfordring hjemme der en skal ha forholdsvis mager kos, noen vil ha vanlig kost og jeg som skal ha proteiner og FETT. Det blir til at jeg spiser kjøtt, kylling, smør, majones, reker, rømme og brokkoli/blomkål/salat. Sper på dette med egg (morgen) og diverse oster og kjøttpålegg...
Skal på tur i helga og det kommer til å bli en del øl...håper det ikke ødelegger hele greia. Uansett så har jeg nå ett mer langsiktig mål med dette, så det er bare å jobbe på videre.. :-)
Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
13.02.2013 95,4 kg (0)
Wonder woman
13-02-13, 14:24
Halsbetennelsen er tilbake og jeg har begynt på penicillin kur nr 2. Jeg kommer nok til å ligge på sofaen resten av denne uken også.
Halsbetennelsen er tilbake og jeg har begynt på penicillin kur nr 2. Jeg kommer nok til å ligge på sofaen resten av denne uken også.
Uff da det er ikke noe moro. Slet med det samme for en del år tilbake. Gikk fra den ene penicillin kuren til den andre. Ble til slutt fjernet mandler og har vært så og si bra siden :)
Ønsker deg god bedring :):)
Sjøstjerne
14-02-13, 08:54
I dag skal jeg fjerne visdomstanna mi! Å vekta er stille, den vil liksom ikke av 63-64 kg.. Dritt.
Kanskje en fjerning av visdomstann vil være det uttellende.. Haha.
Wonder woman
14-02-13, 11:52
Uff da det er ikke noe moro. Slet med det samme for en del år tilbake. Gikk fra den ene penicillin kuren til den andre. Ble til slutt fjernet mandler og har vært så og si bra siden :)
Ønsker deg god bedring :):)
Tusen takk, jeg har fått noe skikkelige sterke saker denne gangen og er allerede mye bedre. Det kan se ut som at jeg også må ta mandlene for disse halsbetennelsene blir bare værre og værre og kommer ganske tett nå. Jeg vil tro at noen uker med vondt er bedre for kroppen på lang sikt enn penicillinkur annenhver måned.
En annen ting er at jeg kan se at jeg har blitt mindre og merker at klærene er større, men jeg veier nesten like mye som før. Synes det er rart. Håper det ikke bare er muskler som forsvinner nå som jeg ikke får i meg så mye mat.
Wonder woman
14-02-13, 11:56
I dag skal jeg fjerne visdomstanna mi! Å vekta er stille, den vil liksom ikke av 63-64 kg.. Dritt.
Kanskje en fjerning av visdomstann vil være det uttellende.. Haha.
Lykke til! Håper det går bra.
Sjøstjerne
15-02-13, 10:17
Det ble ingen fjerning av tann, ble heller satt på pencilin kur. Jaja. Ellers var jeg ute i går, det ble ett par (åhgud) flasker vin, å i dag blir det en hamburger.
Jeg skjems ikke!
Er det forresten noen ketose-leger man kan stille spørsmål til her angående magesmertene og kvalmen? :confused:
Han som har skrevet ketoseboken, Torkil, kan du sikkert spørre? Han er lege og forfekter denne dietten, han må være perfekt å spørre :-).
Han har sin egen hjemmeside....med forum og mulighet for å spørre om ting...ellers har jeg sett at han har en profil her inne også,,,,Du kan sikkert sende han en PM.
God bedring og lykke til :)
Ny veiedag i dag:
11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
08.02.13 - 80,5 (- 1,6 kg) selv på medesiner som messer med hormonene mine...jippi!!!
15.02.13.-80,4 (-100 gr) Går sakte men sikkert nedover, er fornøyd!!
Han som har skrevet ketoseboken, Torkil, kan du sikkert spørre? Han er lege og forfekter denne dietten, han må være perfekt å spørre :-).
Han har sin egen hjemmeside....med forum og mulighet for å spørre om ting...ellers har jeg sett at han har en profil her inne også,,,,Du kan sikkert sende han en PM.
God bedring og lykke til :)
Takk for det. Jeg får vurdere om jeg skal prøve å ta kontakt. :) Venter foreløpig på resultater av blodprøvene jeg tok. Håper det ordner seg, for leiligheten rydder ikke seg selv. :o
Ser du har rast ned på en måned. Må gratulere og bra jobbet! :)
Veiedag uke 6:
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
09.02; -6,3 kg (0,0)
16.02; -7,0 kg (-0,7)
Det går ikke så fort nedover som en kunne ønske - men, ned er ned :)
Jeg krymper 1-2 cm på hvert målepunkt på overkroppen og det er jeg veldig fornøyd med - for det er mye å ta av...:o
Ha ei fortsatt god helg, alle sammen!
Hei hei,
masse god bedring til dere som går på pencilin kur! :)
Og vi må ikke glemme at ned er ned, selvom det ikke er så mye som forventet! Det viktigste er jo at det går riktig veien!
Er så mye å gjøre for tida, så blitt litt liten tid på meg her i det siste.. Veiedagen gikk ikke noe særlig på torsdag, men var jo som forventet. Står på stedet hvil. Men, ny uke med nye muligheter, så håper og tror jeg at vekta viser en liten nedgang neste torsdag! :)
Ellers lurer jeg på om det er noen av dere som opplever kluss med blødninger, og om dette er vanlig...
Jeg går på p-sprøyte og har ikke hatt mens på ca 3 år. forrige lørdag begynte jeg å blø. Blødde bare den ene dagen. Og i dag er det jammen meg i gang igjen. Merket med en gang at det var mensen som kom, selvom det er noen år siden sist..
Tenkte bare høre om dette er vanlig, eller om det kanskje bør sjekkes opp?
Thristin - jeg tror det er vanlig med endring i menstruasjon når man begynner på lavkarbo. Hormonene endres/rettes..
Har selv merket stor forskjell. Jeg har pcos og går på Diane p-piller. Har ikke hatt blødninger utenom "tiden" , men blødningene starter to dager tidligere, jeg blør uendelig mye mer, det er friskt og det varer en hel uke. Utenom lavkarbo så blør jeg lite og mørkt..
Jeg har også fått mens smerter - noe jeg har lite av ellers:o
Håper det ikke fortsetter med blødninger i hytt og pine for deg - men vil anta at det regulerer seg når du/vi har levd lavkarbo livet en stund til :)
Wonder woman
18-02-13, 20:16
Gratulerer med nedgang dere som har gått ned :heia:
Det går fryktelig sakte dette her, men det går det rett vei :) Nå har jeg også funnet ut hvorfor kroppen holder på kiloene. Jeg har Sarcoidose og det har blusset opp igjen. Det er noen år siden sist. Håper jeg slipper kortisonbehandling denne gangen og at det går raskere over når som jeg spiser lavkarbo. Jeg tror jeg skal stramme inn enda mer, jeg skal ikke fore betennelsen med sukker ihvertfall.
Hei hei :) Nå er det lenge siden jeg har oppdatert noe her og det er rett og slett mangel på tid. Sist jeg gikk på vekta er nesten 2 uker siden fordi jeg og min PT har blitt enige om at jeg skal veie meg hver 6 uke, og da kun på hennes spesial vekt. Den gir en full kroppsanalyse og jeg veit ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til torsdag og førstegangsveiing. Hun tror at grunnen til at vekta står på nesten stedet hvil er på grunn av treningen og hun sier at det beste for meg hadde vært om jeg tok bilder underveis istedet =) Jeg trener hardt minst 4 dager i uken, og hun er skråsikker på at det er musklene som veier. Men spinning, bodycombat og bodybalance gjør sitt med kroppen og jeg merker at kroppen er strammere og holdningen er bedre :)
Før
http://img703.imageshack.us/img703/7760/138ro.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/1444/139yl.jpg
I går
http://img15.imageshack.us/img15/7161/img0617dya.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/4678/img0618p.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/5406/img0623tw.jpg
Gressenka - fantastiske resultater :)
Det synes veldig godt! Du ser både lettere og strammere ut.
Du er flink - godt jobba!
Dette ble en motivasjon for å komme igang med trening igjen :)
Wonder woman
19-02-13, 07:39
Wow Gressenka! Kjempebra resulat, ingen tvil om at du har blitt mindre!
Sjøstjerne
19-02-13, 09:45
Mange fine resultater! Kjempe bra jobba, Gressenka! Nå er det vinterferie, skal slappe av, blir ingen trening pga pencilin og en vanskelig familie kabal. Men har lagt slagplan for neste uke og skal begynne på jillian sitt body revolution program!
Gratulerer med nedgang dere som har gått ned :heia:
Det går fryktelig sakte dette her, men det går det rett vei :) Nå har jeg også funnet ut hvorfor kroppen holder på kiloene. Jeg har Sarcoidose og det har blusset opp igjen. Det er noen år siden sist. Håper jeg slipper kortisonbehandling denne gangen og at det går raskere over når som jeg spiser lavkarbo. Jeg tror jeg skal stramme inn enda mer, jeg skal ikke fore betennelsen med sukker ihvertfall.
Min mor hadde også sarciodose (veldig hardt rammet) og hun kutta ut alt med gjær og gikk ned en del kg - iallefall så lenge hun ikke tok kortisontabletter.
Så gode dere er!! :) Det hjelper så mye mer enn dere aner ! :D Målingene blir i mårra (!!!) Er grisespent! :D
Fantastiske resultater på en måned, alle sammen!! :heia:
Utrolig forskjell på bildene dine, Gressenka! :blomster:
Så gode dere er!! :) Det hjelper så mye mer enn dere aner ! :D Målingene blir i mårra (!!!) Er grisespent! :D
Spent på å høre hvordan det har gått :)
Jeg er i skikkelig fyse humør idag... Kjenner at det er noe kroppen har lyst på.
Så av gammel vane tror jeg det er noe søtt - så jeg har kjørt i meg Atkins sjokolade ( var på kino ), litt 86% sjokolade, lavkarbokake, litt nøtter og er liksom ikke fornøyd enda...??
Irriterende! Har ikke kjent denne trangen på lenge ( siden lavkarbo start). Jjeg er flink å få i meg både fett og nødvendige vitaminer..
Har heldigvis ikke sprukket med noe "ulovlig"
Wonder woman
20-02-13, 19:39
Karrbis stå på så går det over.
Gressenka hvordan har det gått idag?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.