View Full Version : Januar-starterne
http://www.ingridsblogg.no/?p=411617
Disse ble dagens lunsj! Byttet ut kesam/skyr-posten med en kombinasjon og sæterrømme og fløte. Og hadde ikke oppi kruskakli.
De ble sinnsykt gode! :) Og jeg greide bare å spise halvparten, så fikk en happy samboer også ;) Konepoeng til meg. hehe
Lagde de forresten som vafler!
cimberlane
18-01-14, 20:13
de så veldig gode ut :D tenkte på å prøve å lage meg noen pannekaker til lunsj eller middag i morgen. i dag ble det indrefilet av svin, surra inn i bacon, men stekt sopp og løk blanda i creme fraish ved siden av, pluss en liten salat. mmmm digg, hehe :p
men jeg lurte på noe, har dere her inne faste veiedager? eller veier dere bare dere når dere føler for det?
jeg har fast veie dag hver onsdag, men kan ikke dy meg mot å veie meg litt oftere for det, men registrerer bare vekta fra onsdag til onsdag :)
... Etter noen uker i ketose vil du trenge minst 50g om dagen til hjernen. Like greit å spise dem som å stresse leveren med å lage glukose.
? Hva mener du med dette?
Jeg har levd ketogent siden 2007,med 15-20 karber om dagen.
engeljenta30
18-01-14, 20:43
er vel bare det at ikke alle klarer å leve på 10-15 gram karbo lenge
Nei, det var ikke det innlegget jeg siterte var om. ;)
Nei, vedkommende påstår at bare hjernen trenger minst 50 g karbohydrater for å fungere. En merkelig påstand vi godt kan få en begrunnelse på.
cimberlane
18-01-14, 21:29
skulle gjerne sett dokumentasjon på dette.. og hva som "skjer" om hjernen ikke får 50g karbohydrater...
Det er jo riktig at hjernen trenger såpass med glukose. Men med mindre man har sliten lever fra før så er det ikke noe problem for den å gjøre den jobben. Man kan ikke plutselig spise 50 gram kh etter noen uker.:) Man kan, men man bør ikke*om man skal dra nytte av ketosen.
Hjernen får de grammene den trenger. Hvis ikke så hadde vi dødd, hele gjengen.
cimberlane
18-01-14, 21:53
stemmer jo det at hjernen trenger karbohydrater, men vi trenger ikke å spise dem. kroppen gjør jo om fettet til glukose som hjernen kan dra nytte av.
så mente at det bare var tull at vi måtte spise 50g karbohydrater om dagen :p
såpestykket
18-01-14, 22:57
Du må jo ikke SPISE 50g om dagen, kroppen lager det den trenger uansett. Men hvis man er godt innkjørt i ketose er det ikke nødvendigvis noe problem å spise såpass mye.
Det er som regel ikke et spørsmål om tid, men et spørsmål om individuelle toleransenivå. Det er ikke en hovedregel at man etterhvert kan begynne å spise 50 gram karbo om dagen. Så enkelt er det ikke.
såpestykket
19-01-14, 08:15
Nei, er ikke mange hovedregler siden det er så mye som spiller inn: søvn, sykdom, matintoleranse (som man kanskje ikke engang vet om) osv gjør at ansvaret for egen fremgang ligger hos hver enkelt. Lykke til, alle :-) Dette er ikke noe sted for meg.
cimberlane
19-01-14, 12:25
Nei, er ikke mange hovedregler siden det er så mye som spiller inn: søvn, sykdom, matintoleranse (som man kanskje ikke engang vet om) osv gjør at ansvaret for egen fremgang ligger hos hver enkelt. Lykke til, alle :-) Dette er ikke noe sted for meg.
ble nok bare en liten misforståelse, det beklager jeg :)
du får ha masse lykke til du og :D
Sånn angående den retningen denne tråden tok- de fleste som har vært her inne en stund har lest noen hyllemeter bøker, og det er vanskelig å være aktiv bruker her i en sånn syv år og "være helt på viddene".
At brukere som har holdt på en stund prøver å gi råd, si sin mening- det er sånn dette forumet alltid har vært. Det er takhøyde for å komme med spørsmål, men når man gjør det må man være villig til å ta i mot innspill. Og på et diskusjonsforum så må folk rett og slett tåle at man er uenig med dem, at andre, på en respektfull måte, rett og slett kommer med motargumenter.
Ikke spør hvis du bare tar i mot svar du liker. Ikke delta i diskusjon hvis du ikke tåler at ikke alle er enige.
engeljenta30
19-01-14, 14:46
tar da imot innspill, men ikke alt funker for alle, noen må kanske ligge lavt på karboene, noen kan ligge høyere, kroppene våre er forskjellig
tar da imot innspill, men ikke alt funker for alle, noen må kanske ligge lavt på karboene, noen kan ligge høyere, kroppene våre er forskjellig
Det tror jeg alle her vet. Men når folk kommer med påstander, eller spør direkte "hva gjør jeg feil", så må nesten folk med mye kunnskap her inne få lov til å si hva man i deres øyne kan forbedre.
Det er ingen her som prøver å bestemme over andre, det er et brukerstyrt forum der folk med mye erfaring velvillig hjelper andre som kan mindre.
Og å ligge lavt på karbohydrater, høyt- ja, det eksperimentet bør man egentlig ta når man har kommet litt inn i det hele. For de aller fleste så er det i startfasen smart å velge en filosofi og holde seg til den, og SÅ kan man finne ut hva som passer best for en selv og eksperimentere med egenkomponerte dietter når man har grunnkunnskapen i orden. Hvis ikke blir det helt hodeløs høne.
Og, hva som passer for kroppen er ikke nødvendigvis det som passer for ens personlige gane.
hurra for deg xenia:) tror ikke jeg veier meg før mandagen om en uke da jeg har ligget med influensa siden mandag, veide meg fredagen da og vekta viste 73,5, nesten ingen matlyst huff
Tusen takk! :D Er veldig fornøyd! Særlig på grunn av formen egentlig! Har ikke slitt med hodepine eller noe denne gangen, bare stigende formkurve hele veien...
Merker mange av dere stagnasjon ved mens? Syns det står litt standby nå, men håper det raser litt etterpå... Merker iallfall at magen er mye mindre! :D
Gikk ned fra 111 kilo til 77 kilo fra oktober-12 til august-13. Etter det har det gått litt opp og ned. Begynte ny frisk nå 1.januar. Målet er 68-70 kilo.
01.1: 83,5
13.1: 78,5 (-5,0)
20.1: 77,0 (-1,5)
Totalt - 6,5 :)
St. Cecilie
20-01-14, 10:01
Merker mange av dere stagnasjon ved mens? Syns det står litt standby nå, men håper det raser litt etterpå... Merker iallfall at magen er mye mindre! :D
Jeg har tidligere gått opp nøyaktig 1kg når jeg hadde tante m på besøk, men etter barnefødsel har det vært ustabilt. Jeg har hormonspiral også, og merker knapt til blødninger...men alt det andre gøye som pms og kviser får jeg. ;) Jeg har "kun" gått ned 0,5 kg denne uken men siden jeg akkurat er over en mensperiode, så håper jeg å kanskje se litt andre resultater om jeg veier meg om en dag eller to. :rolleyes: Det er lov å håpe. ;)
Ja, Xenia, det er ganske vanlig å gå opp både 1-2-3 kilo ved mens. Det er vannansamlinger i kroppen. Mange opplever det også ved eggløsningstider :ja:
Mandag og veiedag!
Veiedag!
2/1: 80kg
6/1: 78,7kg. Ned 1,3kg
13/1: 77,1kg. Ned 1,6kg
20/1: 77,1. Ned 0kg!
Tilsammen ned 2,9kg 😃
Æsj, kjedelig! Så bra det akkurat er diskutert tante rød. Dukka opp i helga, så håper det er forklaringen! Gir uansett ikke opp, og ny frisk i dag! Ble litt utskeielser i helga, men satser på at det er tantas skyld 😀
Gikk ned fra 111 kilo til 77 kilo fra oktober-12 til august-13. Etter det har det gått litt opp og ned. Begynte ny frisk nå 1.januar. Målet er 68-70 kilo.
01.1: 83,5
13.1: 78,5 (-5,0)
20.1: 77,0 (-1,5)
Totalt - 6,5 :)
Så bra!! 👏🎈
Jeg har tidligere gått opp nøyaktig 1kg når jeg hadde tante m på besøk, men etter barnefødsel har det vært ustabilt. Jeg har hormonspiral også, og merker knapt til blødninger...men alt det andre gøye som pms og kviser får jeg. ;) Jeg har "kun" gått ned 0,5 kg denne uken men siden jeg akkurat er over en mensperiode, så håper jeg å kanskje se litt andre resultater om jeg veier meg om en dag eller to. :rolleyes: Det er lov å håpe. ;)
All nedgang er nedgang! Kjempe bra!! 👏
St. Cecilie
20-01-14, 22:03
Jeg veide meg igjen i 17-tiden...tadaaa...minus 1,2 i stedet for 0,6. :D
Nesten som jeg kjente på meg at nå var vannkannene til tante m borte ;)
engeljenta30
20-01-14, 22:36
glemte veie meg i dag så får veie meg i morgen:)
Godt å høre... Tok en halvkilo på et døgn nå, så det løsner kanskje litt nå! :D
06.01 - 101,8kg
13.01 - 98,9 kg. - -2,9kg - -2,9kg
20.01 - 97,9 kg. - -1,0kg - -3,9kg
Fornøyd med uken som har vært, både når det gjelder mat og trening. Jeg har trent 30ds 5 dager denne uken :)
Flott nedgang, Elewyn! :D keep it up!
Er det et 30 days program du har fulgt? i tilfelle hvilket?
Jeg følger Jillian Michaels 30 day shred, er på dag 7 nå :)
St. Cecilie
21-01-14, 12:32
Flinke dere er! :) Jeg prøver å komme meg ut på tur hver dag, evt. tredemølla på Elixia om været er alt for dårlig. :)
Falt litt for noen fristelser denne helga pga en fest med jobben og klarte ikke helt å hoppe av karbobpten. Ny giv igjen og er på gang igjen. Ikke noe særlig vektoppgang heldigvis, men mistet litt av den herlige energien jeg har hatt.
Kjenner faktisk de vante smertene etter en betennelse jeg har hatt over lengre tid. Trodde jeg var bedre, men mindre karbohydrater har tydeligvis hatt sin virkning!
For mye grønnsaker har visst fått meg ut av ketose... URK! Må nok passe bedre på... :mad:
Trening her å i dag! Step/styrke. Deilig! Falt for fristelsen og gikk på vekta i dag å.. Etter å ha ikke gått ned 1g forrige uke, ser det lysere ut i dag! Ny giv!
cimberlane
21-01-14, 21:05
For mye grønnsaker har visst fått meg ut av ketose... URK! Må nok passe bedre på... :mad:
ja, det skal ikke så mye til. jeg er så fanatisk akkurat nå at jeg veier alt av grønnsaker for å passe på at jeg holder meg innenfor. men grønnsaker er sååå godt :D
Jeg tok en salat med ost og skinke i dag, og Lasagne til middag, det ble nok i overkant... :mad: Til kvelds ble det eggerøre, seranoskinke og litt rømme... Håpet det skulle dra det inn igjen, men... Men merker egentlig ikke så mye til at jeg har falt ut, annet enn at jeg har gått opp litt, regner med at det er veske...
Etter hva jeg leser nå, kan det hende jeg bare skiller ut mindre ketoner nå? Har jo vært på kur i nesten 3 uker nå... Så lenge formen er bra, så gir jeg egentlig litt blaffen... :)
cimberlane
22-01-14, 05:37
da har jeg veid meg, og vekta viste 0,5 kg ned :D
utrolig fornøyd, nå veier jeg 86,4 kg
så det går ihvertfall nedover :)
Etter hva jeg leser nå, kan det hende jeg bare skiller ut mindre ketoner nå? Har jo vært på kur i nesten 3 uker nå... Så lenge formen er bra, så gir jeg egentlig litt blaffen... :)
Veldig lurt å gi blaffen i sticksen. Torkil får si hva han vil. Men etter noen år her inne skal jeg fortelle min erfaring: De fleste blir vannvittig stressa av fargen på sticksen, enda den bare viser OVERSKUDDSKETONER. Den viser ketoner kroppen ikke har brukt. Jeg har faktisk oppevd å ikke få utslag dag etter dag tross for to uker med kun kjøtt, egg og smør. Jeg gikk ned over 1kg i uka da.
Du ødelegger ikke fettforbrenningen med litt for mye grønnsaker. Da er det heller fløte en skal holde igjen på, siden melkesukker kan trigge insulinutskillelsen mye. Men så lenge du over tid( ikke kortere tidsperspektiv enn 4 uker, vekta på oss damer kan svinge sykt mye pga hormoner) går ned, så spis slik du gjør og ikke se på sticksen, den får deg ikke til å gå fortere ned i vekt.
Jeg har utslag, litt sterkere igjen i dag, så helt ute, kunne jeg vel ikke være? Ja, fløte er en partypooper... :mad: Mulig det ble litt mange kaffekopper med fløte i går og... ? Får stramme inn litt... Jeg tester ikke så ofte, men greit innimellom... Takk for svar! :)
engeljenta30
22-01-14, 15:17
veide meg i dag, 74,5 skjønenr ikke hva jeg gjør galt, tok en ketostix og og den var mørkelilla
veide meg i dag, 74,5 skjønenr ikke hva jeg gjør galt, tok en ketostix og og den var mørkelilla
Skal mann bruke ketosestix så skal den brukes på kvelden hvis jeg husker rett, noen timer etter siste måltid. Og som det er gjenntatt flere ganger, er den mørkelilla kan det bety for lite vann... Og alt i alt, stix er ofte bare et stressmoment som ikke sier noe spesielt om noenting... Spis riktig - MER grønnsaker, beveg deg noe og så skal du se at det går bra. Men, du må holde på i mer enn 10 dager ;)
engeljenta30
22-01-14, 15:32
spiser grønnsaker, beveger meg hele dagen i barnehagen og hu på apoteket sa det ikke spilte noen rolle når på daget man tok en sånn stix
Skal mann bruke ketosestix så skal den brukes på kvelden hvis jeg husker rett, noen timer etter siste måltid. Og som det er gjenntatt flere ganger, er den mørkelilla kan det bety for lite vann... Og alt i alt, stix er ofte bare et stressmoment som ikke sier noe spesielt om noenting... Spis riktig - MER grønnsaker, beveg deg noe og så skal du se at det går bra. Men, du må holde på i mer enn 10 dager ;)
Signerer :)
Signerer :)
Signerer også. Og det står i lærebøkene om lavkarbo. Om man vil høre på mannen som skrev boken hvis kostholdsfilosofi man har bestemt seg for å følge, eller på google eller en tilfeldig apotekdame- hvis man tar til seg informasjon fra hvilken som helst kilde og bare samler det sammen til sin egen filosofi, blir det gjerne forvirrende.
OG, å fokusere på fargen på stix, som det har blitt gjentatt her, å henge seg opp i graden av lilla- så lenge den blir lilla skiller man ut ketoner. GRADEN av lilla er ikke noe poeng å henge seg opp i, og at den blir mørk lilla betyr ikke at man går ned i vekt. Eller at man har gjort noe galt.
Stix er micro-fokus, og i startfasen av en kostholdsomlegging er makro-fokus essensielt. Få de store trekkene rett. Å henge seg opp i detaljer den første tiden blir BARE forvirrende og stress. Stix kan være nyttige for å sjekke om man ER i ketose, som når man lurer på om man må lenger ned i karbohydratnivå eller kan gå lenger opp. Stix, om den blir noen grad av lilla, forteller en at kroppen skiller ut ketoner. Det kan den gjøre om man har spist innmari lite etter å ha vært syk også, uten at man går på noen ketogen diett. Stixen er ikke en indikator på noe utover det.
Først får man grunntrekkene i orden. Hvis man er i ketose, og man går på ketogen diett, flott, da er den grei. Hvis man fortsatt ikke går ned i vekt etter noen UKER, så er det på tide å se på andre elementer. Melkeprodukter. Makrosammensetning av næringsstoffer. Grønnsaker. For noen også kalorier.
Ketose er ikke magisk på noen måte. For noen av oss har det ikke noen særlig nyttig effekt en gang. Ketose er ikke noe som gir automatisk vekttap. Men, først få grunnmuren solid på plass, SÅ begynne å pirke på arkitekturen på resten. Og tålmodighet er greia her. Hvis man leter etter absolutt alt man kan gjøre feil etter noen uker, så er hovedsakelig det man gjør feil.
Ketolyseboka forklarer grunntrekkene i den dietten, og ketogen kost generelt veldig simpelt. Begynn med å lese den, følg det som står i den, SÅ kan man begynne å pirke HVIS det ikke funker.
engeljenta30
22-01-14, 17:30
takk for svar:) da skal jeg ikke henge meg så mye opp i fargen, men at det faktisk er utslag:)
Som ventet var det ikke mye nedgang denne uka her... Så etter 3 uker er resultatet egentlig dårligere, enn etter 1 uke... Men tar det ikke så tungt, siden formen er bra! Og røykeslutten gjør definitivt sitt... :(
Sønnen har tatt av over 8 kg på 3 uker!! :D Så flink! :D Nå er han tilbake på 2 sifra, bare det er jo gull! :)
engeljenta30
25-01-14, 09:51
åh så bra xenia, jeg veide 74,5 på onsdag, veide meg i går og, da viste vekta 73,7 så går ihvertfall riktig vei:)
Xenia: Det er jo veldig bra å gå nedover ved røykeslutt spør du meg! Stå på! Og så flink sønn du har!
Gratulerer med nedgang, engeljenta!
Her har vi stillesitting i sofaen i dag. Sønnen er forkjøla og skal til syden med mormor i morgen, så han må holde seg frisk! Startet dagen med egg, bacon og tomater, godt i helga! Skal være flink så det blir nedgang til veiedag på mandag!
Ja, uten røykeslutten, kan det hende det hadde gått kjappere her også! :) Men man får vel ikke begge deler, er jeg redd!
Takk for det! :) Ja, han er kjempeflink! :D Så bra det går nedover, da går det rett vei... Krysser fingre for pen nedgang på mandag! :D
engeljenta30
25-01-14, 21:52
dumme meg var til svigers i dag, ble 2 små pizzabiter og noen sjokoladebiter og en tacolefse med mye sunt da, var livredd for at jeg kom ut av ketose men sjekket da jeg kom hjem og gikk bra, i morgen er det årets første skitur, fikk låne meg ski, så nå blir det skiturer hver dag så lenge snøen er her:)
St. Cecilie
27-01-14, 13:17
God mandagsmorgen! :D
Hvordan går det med folket? Jeg har ikke veid meg i dag, jeg må inrømme at jeg er litt nervøs. På torsdag så var jeg på Veronica Maggio-konsert i Stavanger. Jeg skulle unne meg 1 kanskje 2 glass vin. Jadaaaaaaa. Det ble litt mer. For å si det sånn, jeg hikket irish-coffee dagen etterpå. Men men! Festlig kveld iallefall! Jeg klarte å unngå kebab-fella, selv om jeg husker i etterkant at jeg spiste noen polarbrød (i senga!).
Her er det vanligvis at jeg sier fuck it, og faller utpå. Men har klart meg helt fint, hele helgen - min snille mor spiser også lavkarbo så vi var på besøk hos henne og ble vertet opp. ;)
cimberlane
27-01-14, 17:18
denne helgen har jeg spist både lavkarbo is og lavkarbo kake, og nå er fryseren full! håper jeg klarer å la det ligge til neste helg, tviler, men det er vært et forsøk. det er ihvertfall lavkarbo, og noe må jeg få kose meg med nå som samboern er i Tyrkia og skal kose seg der en uke :)
skal veie meg til onsdag, og håper på ihvertfall samme nedgang som forrige uke!
engeljenta30
27-01-14, 17:21
veide 73,7 på fredag, i dag veide jeg 73,4, går riktig vei iallefall:)
Veiedag!
Ned 1,5kg siste uka. Veldig fornøyd med det! Tilsammen har jeg gått ned 4,4kg. Første delmål er 74,9kg, og det er jo bare 700g til!
Skal på kurs på hotell (med sinnsykt god mat) fra torsdag til lørdag og er spent på hvordan denne uka går... Med litt planlegging og viljestyrke håper jeg det går bra!
Nå har jeg ikke veid meg på 14 dager. I håp om å få en hyggelig overraskelse da jeg gikk på vekta. NOT!! 100g på 14 dager! Skal ikke være mulig.
Frokost: 2-3 stekte egg, 2-3 ss tran, kaffe
Middag: Rent fisk/kjøtt ca. 200g + 3 kvaster blomkål + litt grønn salat
Noen ganger kveldsmat: 2 egg, evt ingefærte med Splenda
Gått 1/2-2 timer hver dag.
Har hatt lavt blodsukker hele tida, mellom 3,5-5. Tok to øl på lørdag og ett pizzastykke på søndag, men det er all utskeielse.
Fanken også, skikkelig deprimerende, er nødt til å veie mer hver, HVER eneste dag ser det ut for.
Det ble ikke veiing i går siden jeg lå under dyna og skalv med feber og brystbetennelse. Fikk penicillin og formen er litt bedre, så da ble det veiing i dag i steden.
06.01 - 101,8kg
28.01 - 96,4 kg. - -1,5kg - -5,4kg
1,5 kg ned denne uken, men tror jeg fikk litt hjelp av en sykedag i går uten noe særlig matinntak.
cimberlane
29-01-14, 08:12
denne uken har jeg gått ned 1,3 kg og er 200 g unna delmål 1, som er 84,9 kg :D kjempe fornøyd! tilsammen har jeg gått ned 6,7 kg på fire uker!
Veid meg i dag og har gått ned 4,2 kg på 4 uker... Ikke så superbra, men med tanke på at det er 4 uker siden jeg slutta å røyke, er det helt fantastisk, at det i det hele tatt har gått NED... :D Og når jeg ser på Før og etter bilder, er det helt fantastisk at nesten nøyaktig samme vekt, kan se så forskjellig ut...
Veid meg i dag og har gått ned 4,2 kg på 4 uker... Ikke så superbra, men med tanke på at det er 4 uker siden jeg slutta å røyke, er det helt fantastisk, at det i det hele tatt har gått NED... :D Og når jeg ser på Før og etter bilder, er det helt fantastisk at nesten nøyaktig samme vekt, kan se så forskjellig ut...
Unnskyld, men - hva i alle dager mener du, "ikke så superbra"? Det er over 1 kilo per uke i snitt - det er ikke bare superbra, det er superoptikjempefantafenomenalistisk bra. Virkelig. Reality check!
Unnskyld, men - hva i alle dager mener du, "ikke så superbra"? Det er over 1 kilo per uke i snitt - det er ikke bare superbra, det er superoptikjempefantafenomenalistisk bra. Virkelig. Reality check!
Ja, det er vel kanskje det! :D Men likevel under det halve av hva sønnen har tatt av på samme tid... :p Tusen takk! :D
Nå har jeg ikke veid meg på 14 dager. I håp om å få en hyggelig overraskelse da jeg gikk på vekta. NOT!! 100g på 14 dager! Skal ikke være mulig.
Frokost: 2-3 stekte egg, 2-3 ss tran, kaffe
Middag: Rent fisk/kjøtt ca. 200g + 3 kvaster blomkål + litt grønn salat
Noen ganger kveldsmat: 2 egg, evt ingefærte med Splenda
Gått 1/2-2 timer hver dag.
Har hatt lavt blodsukker hele tida, mellom 3,5-5. Tok to øl på lørdag og ett pizzastykke på søndag, men det er all utskeielse.
Fanken også, skikkelig deprimerende, er nødt til å veie mer hver, HVER eneste dag ser det ut for.
Du drikker øl og spiser pizza og blir deprimert over at du ikke går ned mer enn 100 gram? Foreslår at du leser Ketolyse-boka...
Ja, det er vel kanskje det! :D Men likevel under det halve av hva sønnen har tatt av på samme tid... :p Tusen takk! :D
Dette er ingen konkurranse! En kilo i uken er kjempebra, og det ville en halvkilo også vært! Det som betyr noe er at du har lagt om til et kosthold som kroppen din har godt av, og et resultat av dette er at du går ned i vekt. Hvor raskt eller sakte er helt individuelt, og har ingenting med flink/ikke flink å gjøre. Så lenge du spiser rett og bevisst så er du kjempeflink uansett!
Du drikker øl og spiser pizza og blir deprimert over at du ikke går ned mer enn 100 gram? Foreslår at du leser Ketolyse-boka...
Check.
Dusteforslag, har du ikke noe bedre å komme med kan du la være.
Foreslår du leser deg opp på hvor mange karb øl og pizza inneholder.
Check.
Jeg tror det er ganske gjengs her, uansett bok eller retning, at øl og pizza er en såkalt partystopper (for vektnedgangen, nødvendigvis ikke npr du drakk ølene ;)).
Det trenger ikke bety noe som helst, annet enn at vektnedgangen går mye saktere.
Check.
Når du tilfører kroppen raske karbohydrater forstyrres fettforbrenningen, og det kan ta dager eller uker - ganske individuelt - å tilbakestille den igjen. Etter to pizzastykker og øl hadde jeg forventet å gå OPP et par kilo den følgende uken (siden kroppen min ville samlet vann og vært forstyrret) og tatt hundre gram ned som en uventet og gledelig seier.
Om du kjenner kroppen din og vet at den håndterer plutselige omveltninger annerledes, er ikke det noe folk som skriver svar til deg kan gjette, og når man leser det du skrev i ditt forrige innlegg er den nærliggende tanken at du kanskje ikke har satt deg inn i dette med utskeielser på ketogent kosthold. :cool:
Check.
"Foreslår at du leser Ketolyseboka". Jeg foreslår at du jekker deg ned femtitre hakk og innser at du kanskje har misset det ALLER største poenget med Ketolyse/Lchf.
Vaskeklut har lest et par hyllemeter med info på dette, og du foreleser om å lese Ketolyseboka litt nøyere. Hvem er det som ikke får til å gå ned i vekt her? Den som "bare koser seg litt"?
Bare siden du tok det så lavt som dette- hvis du har lest "Animal farm" regner jeg med at du syntes det var en søt bok om dyr på en bondegård?
Check.
Siden jeg by accident gav deg grønn prikk fordi jeg er vant til at folk kommer med litt mindre uspiselige ting her og fortjener grønn prikk- jeg mente selvsagt å gi deg en blodrød prikk.
DUSTEFORSLAG. Lese bøker. Når man synes at øl og pizza er NAM!
Om vi skal gå ned på barnehagenivå så får jeg vel si at det du kommer med er dustesutring. Du kan godt lese det de andre skrev over her. Øl og pizza er ikke det lureste på Ketolyse om man sikter etter å gå ned mye i vekt.
Godt fornøyd med å endelig komme skikkelig inn i kostholdet igjen og alt går som en drøm! Nå ligger jeg på 109 kg og er en stor seier! Tror ikke jeg har veid så lite på 2 år (da jeg gikk ned 30kg og opp 50..lang historie..) og nå har jeg gått ned 12kg siden toppnoteringen: 121.1 kg som jeg veide desember 2012.
Håper å veie under 100 før 12 mars for da skal jeg på en "reunion" med en gruppe jeg gikk på livsstilsendringskurs med ifjor og der skal vi veies på en tanitavekt (måler fettmasse, vann osv.) samt vi skal ta en fysisk test. Hadde vært moro å vært under 100 men har ikke det som et stort mål da sjansen er ganske stor for at jeg ikke skulle klart det!
Nå skal jeg gå å lage meg middag som idag blir hamburger uten brød med ost, bacon, sellerirotkuber og sylteagurk <3
Ha en fin dag videre :)
Og videre avsporing og surmaga diskusjon avsluttes her!
Slike innlegg vil bli slettet heretter.
Gerd, moderator.
Godt fornøyd med å endelig komme skikkelig inn i kostholdet igjen og alt går som en drøm! Nå ligger jeg på 109 kg og er en stor seier! Tror ikke jeg har veid så lite på 2 år (da jeg gikk ned 30kg og opp 50..lang historie..) og nå har jeg gått ned 12kg siden toppnoteringen: 121.1 kg som jeg veide desember 2012.
Håper å veie under 100 før 12 mars for da skal jeg på en "reunion" med en gruppe jeg gikk på livsstilsendringskurs med ifjor og der skal vi veies på en tanitavekt (måler fettmasse, vann osv.) samt vi skal ta en fysisk test. Hadde vært moro å vært under 100 men har ikke det som et stort mål da sjansen er ganske stor for at jeg ikke skulle klart det!
Nå skal jeg gå å lage meg middag som idag blir hamburger uten brød med ost, bacon, sellerirotkuber og sylteagurk <3
Ha en fin dag videre :)
Supert! Du nærmer deg tosifret, og det skal jeg si deg er en deilig seier i seg selv! :D Stå på videre!
Dette er ingen konkurranse! En kilo i uken er kjempebra, og det ville en halvkilo også vært! Det som betyr noe er at du har lagt om til et kosthold som kroppen din har godt av, og et resultat av dette er at du går ned i vekt. Hvor raskt eller sakte er helt individuelt, og har ingenting med flink/ikke flink å gjøre. Så lenge du spiser rett og bevisst så er du kjempeflink uansett!
Du har selvfølgelig helt rett... :D For min del var helsa viktigere enn selve vekta... Og med røykeslutt i tillegg er jeg godt fornøyd! :D
Hvordan legger man til bilder her? Hadde vært litt gøy å vise dere hvor stor forskjell nøyaktig samme vekt kan se ut... ;)
Du har selvfølgelig helt rett... :D For min del var helsa viktigere enn selve vekta... Og med røykeslutt i tillegg er jeg godt fornøyd! :D
Godt å høre! Jeg begynte også på lavkarbo av helsemessige årsaker, men håpet selvsagt på å gå ned litt også.Etter halvannet år var jeg gått ned 28kg, og helsa var bedre enn på 20 år. Det siste året har vekta holdt seg ganske stabil, men jeg merker at det ikke skal store utskeielsene til før vekta går opp igjen. Tenker da ikke på kalorier, men sammensetning. Uansett, så bra effekt jeg har hatt av lavkarbo så er det ingen tvil om jeg skal fortsette eller ei;-)
Gratulerer med nedgang flinke folk!
Selv har jeg gått ned litt over 5 kg første 4 ukene, og er fornøyd med det! I morgen bærer det av gårde på hotell i 3 dager for kurs. Må si jeg er litt spent på om jeg klarer å styre unna de værste utskeielsene, krysser fingrene for det!
St. Cecilie
30-01-14, 10:36
Gratulerer med nedgang flinke folk!
Selv har jeg gått ned litt over 5 kg første 4 ukene, og er fornøyd med det! I morgen bærer det av gårde på hotell i 3 dager for kurs. Må si jeg er litt spent på om jeg klarer å styre unna de værste utskeielsene, krysser fingrene for det!
Ja, folk er flinke! :) Jeg turte tilslutt å veie meg og var glad for at skaden ikke var alt for stor. Ned 0.8 kg :)
Jeg tror det vil være enkelt å spise lavkarbo på hotell - de har jo så mange flotte buffeer, i allefall der jeg har vært. Bare hold deg unna kakene! ;)
Godt å høre! Jeg begynte også på lavkarbo av helsemessige årsaker, men håpet selvsagt på å gå ned litt også.Etter halvannet år var jeg gått ned 28kg, og helsa var bedre enn på 20 år. Det siste året har vekta holdt seg ganske stabil, men jeg merker at det ikke skal store utskeielsene til før vekta går opp igjen. Tenker da ikke på kalorier, men sammensetning. Uansett, så bra effekt jeg har hatt av lavkarbo så er det ingen tvil om jeg skal fortsette eller ei;-)
Akkurat det er jeg litt bekymra for også, fordi sønnen min ser på det her som en kur, og har nok lyst til å tilbake til gammelt kosthold, når han har nådd målet... Det tror jeg ikke er mulig, om vi skal holde oss nede... Så jeg må nok finne en gylden middelvei, og ser det som litt vanskelig... Så jeg må nok lese meg opp på vedlikehold etterhvert... :rolleyes:
Juhu!!
Nytt batteri i vekta og satt tilbake på gamle plassen gjorde susen.
85,6. dvs rundt 1 kg i uka. Akkurat som jeg håpet og trodde, 'til tross for' 2 øl og ett pizzastykke.
Akkurat det er jeg litt bekymra for også, fordi sønnen min ser på det her som en kur, og har nok lyst til å tilbake til gammelt kosthold, når han har nådd målet... Det tror jeg ikke er mulig, om vi skal holde oss nede... Så jeg må nok finne en gylden middelvei, og ser det som litt vanskelig... Så jeg må nok lese meg opp på vedlikehold etterhvert... :rolleyes:
Hei, ville bare tipse deg om boka "etter slankekuren" den er på tilbud på bokkilden. Kan jo være fin å lese nå, så blir han kanskje litt påvirket av den :-)
Må bare si dere er flinke, begge 2! Gøy å kunne motivere seg sammen
Hei, ville bare tipse deg om boka "etter slankekuren" den er på tilbud på bokkilden. Kan jo være fin å lese nå, så blir han kanskje litt påvirket av den :-)
Må bare si dere er flinke, begge 2! Gøy å kunne motivere seg sammen
Takk! Den tror jeg at jeg så på biblioteket også... Den tror jeg at jeg må få tak i! :D Jo, takk! Jeg begynte jo på dette pga sønnen, så jeg lettere kan holde styr på han. Men jeg har jo god nytte av det selv også! ;)
Ikke rart jeg har gått med søtsug i hele dag! Har bare fått i meg 1400 kcal og ALT for lite fett! Så nå har jeg laget meg cocosasjokolade som jeg skal kose med og kanskje en pakke sognemorr <3
cimberlane
02-02-14, 14:07
da har jeg lagt til min journal i signaturen, så da er det bare å kikke på den :D haha
Jeg hadde ikke helt troen på nedgang denne uken her, men vekta viste gledlige -0,9 kg :)
Totalt -6,3kg på de 4 ukene jeg har holdt på.
06.01 - 101,8kg
03.01 - 95,5 kg. - -0,9kg - -6,3kg
Hei, hvordan går det med dere? Er motivasjonen fortsatt med dere?
Her viste vekta 70,8 i dag og jeg har tilsaman gått ned 4,5 kg. Har blitt litt utskeielser i dag, men har hatt det innimellom og det har gått bra.
cimberlane
03-02-14, 21:39
hei hei :) motivasjonen er på topp! har gått ned tilsammen 6,7 kg på fire uker, og skal veie meg igjen til torsdag (flytter veiedagen fra onsdag til torsdag, følte at det var litt mer beleilig for meg hehe :p ) prøvde mål buksa mi i helga, den er i m/l og jeg fikk den på meg, men hadde null sjanse på å få igjen glidelåsen, men knappen gikk igjen (er sånn bukse fra vero moda, men glidelåsen og knappen bak på rumpa, den er også høy i livet) så da regner jeg med at magen har blitt mindre, mens rumpa fremdeles er gedigen! haha :D denne buksa skal jeg bruke til påske!!!
hei hei :) motivasjonen er på topp! har gått ned tilsammen 6,7 kg på fire uker, og skal veie meg igjen til torsdag (flytter veiedagen fra onsdag til torsdag, følte at det var litt mer beleilig for meg hehe :p ) prøvde mål buksa mi i helga, den er i m/l og jeg fikk den på meg, men hadde null sjanse på å få igjen glidelåsen, men knappen gikk igjen (er sånn bukse fra vero moda, men glidelåsen og knappen bak på rumpa, den er også høy i livet) så da regner jeg med at magen har blitt mindre, mens rumpa fremdeles er gedigen! haha :D denne buksa skal jeg bruke til påske!!!
Så bra.
Gøy med "målebukse"
Jeg kom nettop hjem fra ei helg i Oslo og den har gått kjempebra! Har nok spist litt mer enn 15 karber til dagen, men jeg har holdt meg til ting jeg vet er godkjent på ketolyse :)
Jeg vet ikke om det feks er tilsatt ekstra sukker i dressing, saus osv. men har holdt meg til bearnaisesaus og hvitløksdressing og de pleier å være safe!
Skal veie meg imorgen, men er forberedt på at det kanskje viser mer enn jeg håper på da jeg tror jeg har samlet noe vann..
Den ordentlige veiedagen blir 14 februar :)
Jeg skal også mye mulig reise til syden i sommer og jeg nekter å føle meg feit så motivasjonen er på topp :D
Still going strong... Hadde gått ned et par hundre gram til nå, men nå går det smått gitt. Veiedag på torsdag, så får se da... Sønnen har gått ned 11 kg.. :D
Her er motivasjonen litt opp og ned, men går egentlig greit. Droppa veiedag denne uka pga alt for mye vin i helga :( setter strek over forrige uke og håper på nedgang denne! Reiser på fjellet i helga og da blir det masse slalom! Olabuksa mi har forresten begynt å sagge og det er jo litt kult!
Skal på kongress igjen om 2 uker i København, da blir der bl.a. James bond fest med dress code casino royale! Kjolen jeg vil ha på meg henger som motivasjon i stua. Får den på, men kunne gjerne sett litt bedre ut :)
cimberlane
06-02-14, 07:36
yes da... skulle ikke veid meg i dag, for det var en dårlig start på dagen.. gått opp 400 gram siden siste uke.. veier nå 85,5 kg. men jeg har veid rundt 85 kg lenge tidligere, og jeg vet at det er vanskelig for kroppen å komme under 85 kg, 80 kg også for den saks skyld. men får bare krysse fingrene for at neste ukes veiing går bedre, da skal jeg til legen for å veie meg og ta mål av kroppen.. jeg gir ikke opp i hvert fall :D noe som er veldig bra for meg, for somregel hvis noe ikke går helt min vei, pleier jeg å bare gi opp. men pga mye lesing rundt her på forumet, så ser jeg at det er vanlig med noen uker vektoppgang isteden for vektnedgang, men det pleier å gå sin gang ned igjen :) så forblir streng lavkarbo til jeg har nådd målet mitt :p lykke til dere andre
engeljenta30
06-02-14, 15:28
merkelig den der vekta, hadde mensen en uke og går opp noen kg da, veide 75,5 for 3 dager siden, nå veier jeg 73,2, håper på ned 6 kg til til 24 mars:)
St. Cecilie
07-02-14, 09:49
Nå bikker jeg snart under 100 kg! :D Jeg var redd for å veie meg etter en helg i Bergen hvor jeg drakk vin og i et svakt øyeblikk smakte på litt smågodt og chips. Meen, var ellers veldig flink - og deilig å kjenne at kroppen ikke higet etter sukker slik som det gjorte før. Untatt da jeg hadde litt promille... hihi.
Men så veide jeg meg da, på onsdag - og har gått ned 2,1 på 10 dager. Yay! Motivansjonen min var litt ujevn før jeg veide meg men nå er den på topp igjen! :D
Her i huset kom omgangssyke og annen skit kastet på meg, og så datt jeg helt ut igjen, men nå har jeg vært i gang siden tirsdag, og har tatt av over 3,5kg siden da, needless to say at det nok er 99% vann, men jeg er bare en kg over laveste notering, og det er jeg glad for etter nesten to måneder med utskeielser og dritt.
Ny uke, og første delmål nådd :) Første delmål var 94,8kg, fordi det betyr 29,9 BMI og under 95 kg
06.01 - 101,8kg
03.02 - 95,5 kg. - -0,9kg - -6,3kg
10.02 - 94,8 kg. - -0,7kg - -7,0kg
Ny uke, og første delmål nådd :) Første delmål var 94,8kg, fordi det betyr 29,9 BMI og under 95 kg
06.01 - 101,8kg
03.02 - 95,5 kg. - -0,9kg - -6,3kg
10.02 - 94,8 kg. - -0,7kg - -7,0kg
Gratulerer! Kjempe bra!!
Selv droppa jeg veiedagen i dag.. Falt litt ut, men i dag er motivasjonen på plass igjen!
engeljenta30
12-02-14, 07:46
i dag viste vekta 73,4, bare 7 kg igjen til 24 mars da:)
i dag viste vekta 73,4, bare 7 kg igjen til 24 mars da:)
Så bra! Heier på deg :)
Veiedag!
Etter noen uker med stillstand, har jeg endelig skjerpet meg igjen og gått litt ned. Fornøyd med å ikke ha gått opp i vekt etter noen vanskelige uker. Denne uka ble det ned 800g. Fornøyd med det! Ned 5,2kg tilsammen!
2/1: 80
6/1: 78,7
13/1: 77,1
20/1: 77,1
27/1:75,6
3/2: 75,6
10/2: 75,6
17/2: 74,8
Kaster dere maten dere har igjen på talerknen etter at dere er mette? Haha, rart spørsmål, men jeg er sååå dårlig på det "spise deg passe mett"... Hvis jeg f.eks har to pannekaker på talerknen og er mett etter en og en halv, så tenker jeg "nå trenge jeg ikke å spise mer", men så går det fem min, også spiser jeg den resterende halve likevel... Ender jo alltid opp med å bli litt for mett. Alle her inne virker så flinke, og det er selvfølgelig en stooor motivasjon, men jeg syns det er så vansklig!! Er tross alt fattig student og da svir det litt å kaste mat... (er jo ikke alt som passer seg til å ligge halvspist i kjøleskapet et par dager)
TrillTrall
23-02-14, 17:04
Kaster dere maten dere har igjen på talerknen etter at dere er mette? Haha, rart spørsmål, men jeg er sååå dårlig på det "spise deg passe mett"... Hvis jeg f.eks har to pannekaker på talerknen og er mett etter en og en halv, så tenker jeg "nå trenge jeg ikke å spise mer", men så går det fem min, også spiser jeg den resterende halve likevel... Ender jo alltid opp med å bli litt for mett. Alle her inne virker så flinke, og det er selvfølgelig en stooor motivasjon, men jeg syns det er så vansklig!! Er tross alt fattig student og da svir det litt å kaste mat... (er jo ikke alt som passer seg til å ligge halvspist i kjøleskapet et par dager)
Forsyn deg med bare en av gangen. :) Når jeg lager mat til bare meg selv så lager jeg ikke mer enn jeg spiser rett og slett. En kyllingfilet, en fiskefilet, en kotelett osv. Jeg prøver hardt å kutte ut det tøyset med å spise opp maten for å slippe å kaste den, men nå har jeg overlatt den delen til Lille Gubben. :) Av og til hender det at jeg ikke klarer å stå imot da (når vi har Lille Gubbens vidunderlige kjøttgryte f.eks.!), men det er heldigvis ikke så ofte så jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn lenger. :)
Forsyn deg med bare en av gangen. :) Når jeg lager mat til bare meg selv så lager jeg ikke mer enn jeg spiser rett og slett. En kyllingfilet, en fiskefilet, en kotelett osv. Jeg prøver hardt å kutte ut det tøyset med å spise opp maten for å slippe å kaste den, men nå har jeg overlatt den delen til Lille Gubben. :) Av og til hender det at jeg ikke klarer å stå imot da (når vi har Lille Gubbens vidunderlige kjøttgryte f.eks.!), men det er heldigvis ikke så ofte så jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn lenger. :)
Ja, jeg lurer kanskje på om mitt problem er at jeg blir mett av for lite i så fall.. Jeg kunne fint klart meg på 1/2 kyllingfile, fisk osv. Men det blir kanskje for lite mat i lengen? Eller burde jeg likevel kun spise til jeg er mett? :)
TrillTrall
23-02-14, 18:10
Ja, jeg lurer kanskje på om mitt problem er at jeg blir mett av for lite i så fall.. Jeg kunne fint klart meg på 1/2 kyllingfile, fisk osv. Men det blir kanskje for lite mat i lengen? Eller burde jeg likevel kun spise til jeg er mett? :)
Hvor fort blir du sulten igjen da? Og hva spiser du i tillegg til kyllingen f.eks.?
Hvor fort blir du sulten igjen da? Og hva spiser du i tillegg til kyllingen f.eks.?
Blir ofte sulten etter 3-4-5 timer, varier veldig utifra hvor aktiv jeg er og hva jeg spiser.
Kan f.eks spise kylling med blomkål og brokolimos og en salat av tomat, agurk, løk og feta :)
engeljenta30
03-03-14, 07:41
fortsetter å skrive her jeg da, på onsdag viste vekta 75,6, i dag viste vekta 74,1 så er ganske fornøyd:)
Gått ned litt igjen jeg og, etter laaang stillstand! :D
Hei!
Hvordan går det med dere? Her går det dessverre litt trått.. Motivasjonen er på topp hver søndag kveld, og begynner å dale allerede mandag ettermiddag.. Hehe..
Veid meg i dag, ned 1,5kg siste 3 uker.. Er nå nede på 73,3 så det er nedgang på 6,7kg tilsammen. Er jo fornøyd med det, men skulle ønske jeg holdt meg sjøl i nakken litt hardere så det gikk litt fortere 😛
7 kilo ned på meg... (Dvs. totalt 18 kg) , og det må jeg bare si meg fornøyd med, for jeg er ikke helt fantaisk heller... :D
Har alle falt av her eller? :rolleyes:
Hei Xenia!
Er her fortsatt jeg.. Men mest leseaktiv... Har hatt en laaang pause, men ikke gått opp igjen noe :)
Har gått ned 9kg, og har 9kg igjen! Er skikkelig motivert igjen, og er i gang!
Hvordan går det med deg da?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.