View Full Version : Vi som starter i mai -14!

Sider : [1] 2

Hegetverberg
06-05-14, 14:36
Hei dere!
Etter en lang pause er jeg klar for å sette i gang igjen. Jeg skal gifte meg om 24(!!) dager og håper å se noen resultater innen den tid, selv om jeg er sent ute;)

I dag 109,5 kilo. Helt enormt. Men har ikke orka og fokusert på vekta på en stund. Starta egentlig på Campkilo pulver men skjønner at det går til helvete.. Nå er det streng ketolyse!

hvem er med meg?:)

Taklampe
06-05-14, 17:53
Jeg! På dag tre nå. :D

Hegetverberg
06-05-14, 18:52
Jeg! På dag tre nå. :D
Så gøy! Hvordan synes du det går?:) Og hvor mye skal du ned totalt?:)

Taklampe
06-05-14, 19:24
Så gøy! Hvordan synes du det går?:) Og hvor mye skal du ned totalt?:)
Jeg har en historie med utallige forsøk på lavkarbo, men de fleste går ad undas etter kun kort tid. Så bare det at jeg har klart to hele dager ser jeg på som en aldri så liten seier. Akkurat nå har jeg ikke noe definert mål, jeg er glad og takknemlig for hvert kilo som forsvinner. Men for å komme inn i klærne mine bør jeg ned ca. 10 kg, og for å nå normal BMI må jeg ned 25.

JojoJulie
06-05-14, 20:16
Hei!
Jeg vil gjerne være med!
Har fulgt "januarstarterene", men der er det ganske dødt nå. Har egentlig hatt en litt for lang pause, men er igang igjen! Begynte egentlig etter påske, og har mistet 2 kg etter det. Tilsammen har jeg gått ned 9,4 kg siden nyttår, og har igjen 8,6 kg til dit jeg ønsker.
Har litt unntakstilstand i heimen akkurat nå fordi sønnen min på 4 brakk armen på søndag, noe som krevde operasjon. Så viser det seg at det ikke er på plass, så han må opereres på nytt i morgen. Maten har derfor vært nedprioritert, men så snart det er over skal jeg igang med både kosthold og trening!

tjeldberg
06-05-14, 21:18
Jeg vil være med :)

Startet den 2. mai, å mistet ca 4kg. Mest vann vil jeg tro!! Hatt laaaang pause fra lavkarbo etter å vært gravid. Dårlig unnskyldning og veier nå 112kg. Ønsker å gå ned til rundt 80kg.

Startet med semi-streng ketolyse.

kikkimor74
06-05-14, 22:45
Starter på dag en i morgen...:D
Så i kveld skal jeg lese meg litt opp på andre sine journalen, slik at jeg kanskje får litt mer motivasjon...
Har vel egentlig bestemt meg for å starte med Ketolyse! ...:)
For meg blir utfordringene å kutte ut vin, samt all småspising når jeg er på nattevakt...!

Lissy
07-05-14, 11:33
Hei!
Jeg er med!
Etter en altfor laaaaang pause er jeg i gang igjen.. Vekta har stoppet på 115 kg,så nå er det nok. :o
I dag er den første dagen av mitt nye lavkarbo liv :-))

Lykke til alle sammen!:)

Morticca
07-05-14, 15:47
Jeg er med!

Jeg er helt ny på lavkarbo, men har et mål om å gå ned til 80 kg, dvs 30 kg.

Er det noen som har tips om hva slags lavkarbo jeg burde gå etter, og alt annet av tips? Begynte for 14 dager siden, men er ikke helt i gang allikevel.

Skriver dere ned, for å holde tellingen gjennom dagen?

Taklampe
07-05-14, 15:53
Det jeg synes du skal gjøre er å lese her inne om de forskjellige kostholdsfilosofiene og se hva som passer deg best. Deretter er det lurt å kjøpe ei bok om filosofien og følge instruksene der. Man bør ikke bare kaste seg inn i "lavkarbo" i den tro at man vet hva man skal gjøre, man kan gjøre mye ugagn uten å vite det.

tjeldberg
07-05-14, 17:37
Jeg er med!

Jeg er helt ny på lavkarbo, men har et mål om å gå ned til 80 kg, dvs 30 kg.

Er det noen som har tips om hva slags lavkarbo jeg burde gå etter, og alt annet av tips? Begynte for 14 dager siden, men er ikke helt i gang allikevel.

Skriver dere ned, for å holde tellingen gjennom dagen?

Jeg syns det var lettest, da jeg først forsøkte på et lavkarbo kosthold, å spise ketogent. Bare fordi det er veldig definerte matvarer man kan og ikke kan spise. For så gå over til et mer moderat lavkarbokosthold. Nå har jeg ganske grei oversikt og spiser litt mer variert, men i starten fulgte jeg boken. Du finner bok om ketolyse på biblioteket. Ketolyse er jo også ment for de med mye å miste :)

Syns du det blir for stor omveltning (og mange syns nok det!) så er det jo flere moderate. Les litt i oversikten på de ulike variantene påp forumet, å se om det er noen der som passer deg :)

Esperanza
07-05-14, 17:45
Jeg er med. Startet i helga. Startvekten er 78 kg :) Har gått veldig bra frem til i dag, har fått sykt vondt hodet...

tjeldberg
07-05-14, 21:21
Huff
Sikkert fordi jeg alene hjemme i dag, så har jeg hatt det suget etter mat. Spist i ett, å sett i kjøleskapet i hvert ledige øyeblikk. Spist mye mer enn nødvendig, blitt mange osteskiver + atkinssjokolade.. Skjerpings!

ludviga
07-05-14, 21:28
Jeg er med! Startet i går:) hodepinen er allerede på plass.....

wisttenna
08-05-14, 01:07
Jeg starter i morgen tidelig med veiing og måling:eek:
Er helt ny her inne, men har gått på ketolyse en gang tideligere. Jeg har 30 kilo å gå ned.....

Hegetverberg
08-05-14, 09:53
Jeg må skjerpe meg jeg også.. Skeia ut i går.. hvorfor gjør man sånt? Men er i full gang i dag igjen. Og ikke snakk om at det skal bli godterier eller noe i helga! Jeg har veiedag til onsdag igjen jeg:)

mailen
08-05-14, 13:18
Tittet innom for å se om noen andre skulle starte i mai, og det var det!

Skal være gjest i et bryllup i august og har som mål å bli kvitt 10 kilo til da. Jeg veier omtrent 93 kilo og i følge BMI er jeg 34 kilo over normaltvekt. Målet mitt er å gå ned omtrent 20 kilo, men jeg starter med 10. :)

Veier meg i morgen og går i gang. I kveld skal jeg bake blåbærmuffins, lage egg- og purresalat samt klargjøre salat til lunsj på jobben i morgen.

Nå er jeg i gang (igjen)! Denne gangen skal jeg holde meg på ketolyse.

JojoJulie
08-05-14, 16:37
Huff, nå har jeg virkelig hatt noen dårlige dager kostholdsmessig.. Egentlig spist for lite, og det jeg har spist har vært proppfullt av karber... Vært mye på sykehus med sønnen min som har vært operert 2 ganger for overarmsbrudd denne uka, så har ikke vært helt vanlige dager.. Kom hjem i dag, så i morgen er det på tide å skjerpe seg!

tjeldberg
08-05-14, 21:22
Huff, nå har jeg virkelig hatt noen dårlige dager kostholdsmessig.. Egentlig spist for lite, og det jeg har spist har vært proppfullt av karber... Vært mye på sykehus med sønnen min som har vært operert 2 ganger for overarmsbrudd denne uka, så har ikke vært helt vanlige dager.. Kom hjem i dag, så i morgen er det på tide å skjerpe seg!

Mat man finner på sykehus er etter min erfaring sjeldent spesielt sunt, men mindre man finner en salatbar. Men som regel ikke mat man tenker på når man er der. Håper gutten din slipper mer trøbbel og kommmer seg fort :)

mailen
08-05-14, 22:02
I dag er i dag og i morgen er i morgen.

Jeg har spist mine siste speltbrødskiver med brunost på lenge akkurat nå. Frokost i morgen er lavkarbobrød med egg- og purresalat og westfalerskinke. Lunsj blir kjøttboller med paprika, fetaost, marinerte hvitløksbåter og agurk. Middag vet jeg ikke riktig hva blir, muligens hamburger med ost, agurk og tomat. Må være noe kjapt siden vi skal på fjellet i morgen. Kveldsmat blir lavkarbobrød med egg- og purresalat og westfalerskinke. Snacks er en Atkinsbar eller bacongull og pepsi max.

mailen
08-05-14, 22:06
Glemte at jeg hadde blåbærmuffins i ovnen. Det blir selvsagt mellommåltid om jeg får søtsug. Vet av erfaring at det er viktig å ha noe å tygge på de første dagene på lavkarbo til søtsuget går over.

Melissa90
09-05-14, 10:56
Jeg vil gjerne være med! Har gått på lavkarbo i noen perioder tidligere, men har dotte av igjen etter en stund. På det meste har vekten min vist 109kg, imorges var den 99kg. Deilig å komme under hundretallet, å det gir med motivasjon til å begynne på igjen. :) Har et ønske om å veie 75 kg. Er forresten 175 cm og 22 år :) idag starter jeg :)

Taklampe
09-05-14, 12:20
Her går det strålende, ingen ville utskeielser eller noen ting. Hodepinen tyder på at jeg er i ketose, så jeg drikker vann til den store gullmedalje.

mailen
09-05-14, 16:48
Her går det strålende, ingen ville utskeielser eller noen ting. Hodepinen tyder på at jeg er i ketose, så jeg drikker vann til den store gullmedalje.
Hva spiser du da? Hvordan ser en dagplan ut sånn cirka?

Jeg blir så lite oppfinnsom på ketolyse, men har bestemt meg for å være flinkere til å bake og lage store porsjoner av middag og sånn. Egg og bacon samt omelett er jeg ikke noe glad i, så må finne på noe annet enn det liksom.

Har dere tenkt på noe helgekos? Jeg skal kjøpe bacongull og vurderer å bake kanelkake med ostekrem fra Lavkarbogjortenkelt. Den ser så god ut.

Middag i kveld blir taco med ostechips i stedet for tacolefse. Middag i morgen blir biff med woka grønnsaker og muligens sellerirotgrateng.

Taklampe
09-05-14, 17:42
I går spiste jeg dette:

Frokost: Omelett med skinke, paprika, løk, purre og gressløk.

Lunsj: Kyllingsalat (crispisalat, babyspinat, litt isberg, agurk, rødløk, tomat, fetaost og kylling. Dressing av olivenolje og litt eddik)

Middag: Stekt ørret med sitronpepper, agurksalat og rømme

Kveldsmat: Rester fra lunsjen

Hadde også litt kaffekos, med litt jordbær med krem søtet med Splenda (det eneste søtningsmiddelet jeg har i hus).

For meg er trikset å spise meg god og mett til hvert måltid, drikke mye vann etterpå, og ta en kopp te til lunsj på jobb fordi det metter lenge.

Carisma
09-05-14, 17:42
Har dere tenkt på noe helgekos? Jeg skal kjøpe bacongull og vurderer å bake kanelkake med ostekrem fra Lavkarbogjortenkelt. Den ser så god ut.

De første 3 ukene bør man holde seg unna erstatningsprodukter så langt som mulig. Ellers kan vektnedgangen stoppe før den har kommet i gang. Og en del av omlegginginga er å bryte koblingen mellom mat/godteri og kos... ;)

tjeldberg
09-05-14, 20:52
Trodde jeg hadde høy toleranse for fett.. Men Hexeberg sin rømmegrøt, med to bokser seterrømme og fløte, servert med smørøye ble litt vel heftig for meg idag. Kom rett i retur :p

Tror jeg dropper grøt på ei stund!

mailen
09-05-14, 23:12
De første 3 ukene bør man holde seg unna erstatningsprodukter så langt som mulig. Ellers kan vektnedgangen stoppe før den har kommet i gang. Og en del av omlegginginga er å bryte koblingen mellom mat/godteri og kos... ;)
Hver har sin måte å gjøre ting på. Min erfaring på ketolyse er at sukkersuget gir seg etterhvert som ukene går slik at man naturlig holder seg unna erstatningsprodukter etterhvert.

mailen
09-05-14, 23:14
Trodde jeg hadde høy toleranse for fett.. Men Hexeberg sin rømmegrøt, med to bokser seterrømme og fløte, servert med smørøye ble litt vel heftig for meg idag. Kom rett i retur :p

Jeg har aldri vurdert å forsøke den rømmegrøten der. Haha. Greit med fett, men fett på fett på fett. Urk.

Melissa90
10-05-14, 11:56
Noen som vet om det er OK å bruke litt aromat på maten under ketolyse? Jeg er hekta.

Imse
10-05-14, 12:34

Du spiste ikke hele porsjonen vel? I mengde ville jeg si det var 6 porsjoner om det var 6dl rømme og 3dl fløte..

Trikset med rømmegrøt er å spise en liten porjson, gjerne bruke en del vann i oppskriften OG spise den med eggerøre og spekemat, slik man skal spise rømmegrøt. Alene inneholder den for lite protein og ekstremt med energi. Og som du sier, en del klarer ikke å spise så mye fett, for det blir jo mye mere fett en vi vanligligvis spiser på ketogen kost.

Hubba Bubba
10-05-14, 21:23
Hei!
Jeg hiver meg med her. Jeg har vært passivt medlem lenge. Og har hatt et kosthold med mye karb og går opp i vekt. Har mistet de først vann kiloene. Jeg startet nedtrappinen for en uke siden og har spist lavkarbo de tre siste dagene. Skal ned fra 89 til 69.

mailen
10-05-14, 21:40
Hei Hubba Bubba! Er fint å se at flere slenger seg med. Håper vi kan bli en gjeng som følger hverandre framover. :)

Har dere lyst å presentere dere da? Jeg er 35 år gammel, bor i Finnmark med mine to gutter på 8 og 13 år. Jobber med økonomi og trives med det. Liker å strikke, se tv-serier, lese krim, være sosial, dra på turer både sommer og vinter osv.

JojoJulie
10-05-14, 22:00
Nå begynner vi å bli mange. Det er jo kjempe bra! Ekstra motivasjon å ha noen å følge :)

Jeg er 31 år og bor i Akershus med sønnen min på 4 år. Jobber som spesialsykepleier på sykehus noe som er både spennende og givende. Syns jeg har lite fritid, men går mest med til trening og venner bortsett fra sønnen min :)

Taklampe
10-05-14, 22:05
Hvor i Finnmark bor du, Mailen?

mailen
10-05-14, 22:06
Hvor i Finnmark bor du, Mailen?
Se pm. :)

tjeldberg
10-05-14, 23:59
Jeg har aldri vurdert å forsøke den rømmegrøten der. Haha. Greit med fett, men fett på fett på fett. Urk.

Men hadde sååå lyst på grøt.. Blir med den ene gangen ja :D

tjeldberg
11-05-14, 00:05
Du spiste ikke hele porsjonen vel? I mengde ville jeg si det var 6 porsjoner om det var 6dl rømme og 3dl fløte..

Trikset med rømmegrøt er å spise en liten porjson, gjerne bruke en del vann i oppskriften OG spise den med eggerøre og spekemat, slik man skal spise rømmegrøt. Alene inneholder den for lite protein og ekstremt med energi. Og som du sier, en del klarer ikke å spise så mye fett, for det blir jo mye mere fett en vi vanligligvis spiser på ketogen kost.

Jo jeg gjorde det, eller forsøkte.. var veldig sulten, hadde ikke spist siden frokost.. Det er ikke en standard middag, men var litt sugen på noe søtt (brukte sukrin til søtning) og forbinder grøt med søtt. Hadde tenkt litt mer grønt til kvelds. Men men da er det testet, og dere andre er herved advart!

Spekemat hadde jeg ikke desverre. Men eggerøre, den var ny, det har jeg aldri hørt om til rømmegrøt. Lokal spesialitet?

tjeldberg
11-05-14, 00:13
Har dere lyst å presentere dere da? Jeg er 35 år gammel, bor i Finnmark med mine to gutter på 8 og 13 år. Jobber med økonomi og trives med det. Liker å strikke, se tv-serier, lese krim, være sosial, dra på turer både sommer og vinter osv.

Heia
Jeg er 31, nybakt mamma og flyttet til Finnmark, fra Tromsø, for 1 år siden. Nyutdannet og nyansatt er jeg også, så gleder meg til å komme tilbake jobb etter permisjonen. Før likte jeg å lese, reise, være ute i skog og mark eller på tur med min samboer på 7'nde året. Men alt det står visst på vent for tiden.. ;)

kloppsi
11-05-14, 10:23
Kan jeg slenge meg med? Jeg startet egentlig i april, men den tråden er det visst ikke liv i lenger.
Jeg startet i høst, men hadde et lengre opphold pga sykdom i familien.
startet på ny i mars/ april med moderat lavkarbo, men fant ut at jeg et avhengig av strenge regler, så derforstartet jeg med atkins induksjon 28.04.14. Denne helga har også vært full av bursdager og jeg har ikke vært streng mot meg selv.. *sukk*

Jeg bor på vestlandet, har tre barn og mann Jeg prøver å få trent styrke 3 ganger pr uke og idag startet jeg med 30 days shred igjen. HARDT !!

Hubba Bubba
11-05-14, 13:22
Hei
Jeg er 41 år og fra Bergen. Er lærer og har to barn. Jeg liker strikking, da enkel strikking, trening og turgåing, har hund og leser aviser ukeblader og bøker.

Håper dette er stedet å dele opp og nedturer på vei nedover på vekten og oppover på helsen.:)

ludviga
11-05-14, 15:08
Hei! Håper vi kan følge hverandre her ja!

Litt om meg. Jeg er 26 år, fra Bergen og jobber innen media. Jeg har samboer og er veldig glad i bylivet - litt for glad i det kanskje, så alkoholen kommer til å bli min største utfordring! Hehe. Men jeg er ikke klar for å gi den helt opp, men har gitt meg selv lov til å drikke tørr hvitvin på lørdagene.

I går ble det syv glass, men jeg er stolt over en ting. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å IKKE RØRE sjokoladen og chipsen som stod på bordet. Det klarte jeg!!! Hadde en Atkins-bar i vesken som jeg snek meg til å spise litt av.

VINANBEFALING: Arrogant Frog - nesten helt uten sukker!

Veiedag på tirsdag.... Merker vannet er ute av kroppen, men utfordringen blir den samme som før - komme seg under 69 kg - stopper alltid opp når jeg er der.

mailen
11-05-14, 20:46
Heia
Jeg er 31, nybakt mamma og flyttet til Finnmark, fra Tromsø, for 1 år siden. Nyutdannet og nyansatt er jeg også, så gleder meg til å komme tilbake jobb etter permisjonen. Før likte jeg å lese, reise, være ute i skog og mark eller på tur med min samboer på 7'nde året. Men alt det står visst på vent for tiden.. ;)Har du lyst å si hvor i Finnmark du bor?

Alt står på vent når man har små barn. Det er koselig, men slitsomt og man blir bundet. Jeg er lykkelig for at mine barn har blitt så store at jeg kan dra på trening, i butikken etc. uten at de er med eller må ha barnevakt.

mailen
11-05-14, 20:50
Kan jeg slenge meg med? Jeg startet egentlig i april, men den tråden er det visst ikke liv i lenger.
Jeg startet i høst, men hadde et lengre opphold pga sykdom i familien.
startet på ny i mars/ april med moderat lavkarbo, men fant ut at jeg et avhengig av strenge regler, så derforstartet jeg med atkins induksjon 28.04.14. Denne helga har også vært full av bursdager og jeg har ikke vært streng mot meg selv.. *sukk*

Jeg bor på vestlandet, har tre barn og mann Jeg prøver å få trent styrke 3 ganger pr uke og idag startet jeg med 30 days shred igjen. HARDT !!
Jeg hadde tenkt å slenge meg med i apriltråden, men bursdag, påske, reise osv. ødela for ketolysestart. Kjekt at du henger med oss i maitråden da.

Jeg sa nei takk til herlig pavlova i dag. Følte meg skikkelig flink, men trøstet meg med en lavkarbomuffins med blåbær i stedet.

Hei! Håper vi kan følge hverandre her ja!

Litt om meg. Jeg er 26 år, fra Bergen og jobber innen media. Jeg har samboer og er veldig glad i bylivet - litt for glad i det kanskje, så alkoholen kommer til å bli min største utfordring! Hehe. Men jeg er ikke klar for å gi den helt opp, men har gitt meg selv lov til å drikke tørr hvitvin på lørdagene.

I går ble det syv glass, men jeg er stolt over en ting. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å IKKE RØRE sjokoladen og chipsen som stod på bordet. Det klarte jeg!!! Hadde en Atkins-bar i vesken som jeg snek meg til å spise litt av.

VINANBEFALING: Arrogant Frog - nesten helt uten sukker!

Veiedag på tirsdag.... Merker vannet er ute av kroppen, men utfordringen blir den samme som før - komme seg under 69 kg - stopper alltid opp når jeg er der.
Vinanbefaling er supert. Drikker du rødvin? Har du anbefalinger der og?

Kjempebra at du ikke spiste sjokolade og chips. Og Atkins-bar er genialt.

tjeldberg
11-05-14, 22:58
Har du lyst å si hvor i Finnmark du bor?

Alt står på vent når man har små barn. Det er koselig, men slitsomt og man blir bundet. Jeg er lykkelig for at mine barn har blitt så store at jeg kan dra på trening, i butikken etc. uten at de er med eller må ha barnevakt.

Klart, Vadsø =) enn du?

Litt bundet, men skal vel holde ut :cool: Er jo mest kos!

kloppsi
12-05-14, 07:35
Jeg hadde tenkt å slenge meg med i apriltråden, men bursdag, påske, reise osv. ødela for ketolysestart. Kjekt at du henger med oss i maitråden da.

Jeg sa nei takk til herlig pavlova i dag. Følte meg skikkelig flink, men trøstet meg med en lavkarbomuffins med blåbær i stedet.

Så flink!! Jeg spiste ca 12 boller igår. Var i bursdag igjen.. så jeg bare ga opp hele dietten. Vi har hatt bursdager og selskap HVER uke nå siden februar. Da er fristelsene for store :-/
Etter 17. Mai blir det bedre. Da er det lenge til neste bursdag. Hurra!!!

Dag to med 30 days shred. Jeg gruer meg. Kjenner det noe helt sinnsykt i lår og legger etter igår.. så skal jeg på trening og trene styrke idag..

Anitra
12-05-14, 15:06
Hei!
Jeg hiver meg med her. Jeg har vært passivt medlem lenge. Og har hatt et kosthold med mye karb og går opp i vekt. Har mistet de først vann kiloene. Jeg startet nedtrappinen for en uke siden og har spist lavkarbo de tre siste dagene. Skal ned fra 89 til 69.

Hiver meg på denne..vært passivt medlem for lenge! Tidligere gått ned ca 40 kg, bl.a med Atkins/lavkarbo..nå er det ca 5-7 kg igjen før min BMI kommer under 27 som er kravet for bukplastikk :) Dessuten fungerer kroppen min mye bedre på lavkarbo!

Melissa90
12-05-14, 19:36
Dag 3 her, og det går strålende! hodepinen jeg har hatt di siste dagene er begynt å forsvinne, husker på å drikke rikelig med vann. var idag å kjøpte med ei ny badevekt som måler fettprosent, muskelmasse, bmi osv :) Skal bli spennende å gå på den imorgen :) Deilig å ikke være oppblåst i magen. Fikk nettopp en kommentar fra svigersøster og ungen hennes ''Oj hvor slank og brun du var blitt'' :) Gir en motivasjons boost ja :)

JojoJulie
12-05-14, 19:57
Dag 3 her, og det går strålende! hodepinen jeg har hatt di siste dagene er begynt å forsvinne, husker på å drikke rikelig med vann. var idag å kjøpte med ei ny badevekt som måler fettprosent, muskelmasse, bmi osv :) Skal bli spennende å gå på den imorgen :) Deilig å ikke være oppblåst i magen. Fikk nettopp en kommentar fra svigersøster og ungen hennes ''Oj hvor slank og brun du var blitt'' :) Gir en motivasjons boost ja :)

Ååå, sånn vekt vil jeg å ha ;)

JojoJulie
12-05-14, 20:01
Jeg har begynt igjen i dag... Nå er det bare å holde seg unna isen i fryseren ;)
Hvordan ser dagen deres ut i matveien?
Her har den vært sånn:
Frokost: kaffe med cocosa (klarer ikke mat om morgenen)
Lunsj: grønn salat, agurk, tomat, paprika, feta, reker og majones som dressing
Middag: grillribbe med soppstuing, agurk, tomat, feta og aioli.

Nå venter en økt på tredemølla... Har tredemølle hjemme :)

lirumlei
12-05-14, 20:29
Hei.
Jeg startet omleggingen 27. april, men følger gjerne tråden her for mai.
Litt om meg: snart 42 år, gift og har tre barn på 3, 17 og 19 (med samme mann..). Lærer. Bor i Sør-Troms. Teater, sang og kortlaging er mine hobbyer.
Prøvde noen uker med moderat lavkarbo i fjor, men var ikke helt motivert. Kjente at kroppen reagerte positivt på ketosen, så jeg har motet meg opp lenge for å starte igjen. Denne gangen er målet å finne en måte å leve bedre på, samt gå ned i vekt. Jeg har mye å ta av, men setter meg ikke kilomål foreløpig, det blir en bonus. Hovedsaken er at kroppen fungerer, magen er i balanse og at jeg føler meg bedre.
2 uker er unnagjort og nå fremover er målet å kutte kraftig ned på Pepsi Max-forbruket mitt. Tror at det blir straks bedre på lavkarbo med mer vann og mindre brus. :o

Melissa90
12-05-14, 21:03
Dagen min idag har sett slik ut
Frokost: kjøttdeig, med stekt løk, paprika og fløtesaus.
Lunsj: kylling og bacon salat
middag: Baconsurret kyllingfilet med stekt sopp, løk og paprika.
kvelds: omelett.
vanligvis spiser jeg ikke så her mye iløpet av en dag, da jeg ikke er spesielt sulten:)

ludviga
13-05-14, 11:19
Oi oi oi..... Veiedag.

Minus 3,5 kg på en uke.... Gikk fra 73,1 kg til 69,6 kg i dag. Det er jo ikke en sunn vektnedgang. Har aldri gått ned så mye før på en uke, selv om det meste er vann.

Føler meg slankere og merker det på klærne. Det jeg har gjort annerledes denne gangen er faktisk å ikke være så streng med karbene, men heller se på kaloriene. Har holdt meg til lavkarbo, men spist f. eks. LITT av bønnene, LITT av pastaen......

Jeg har rett og slett bare vært mer nøye med å spise mindre.

Mate
13-05-14, 17:27
Jeg blir med her jeg også. Fra påsken og fram til nå har jeg vært fullstendig nonchalant i forhold til mat, og det syns dessverre godt på vekta. Vekt i dag er 80,4 kilo, målet er 64 kilo og normal BMI. Jeg har det ikke travelt, og har levd på lavkarbo i lange perioder tidligere og veit hva jeg går til. Godt å komme i gang igjen; overgangshodepinen er på plass, og regner med å være i ketose på torsdag/fredag. :)

tjeldberg
13-05-14, 18:12
Hei.
2 uker er unnagjort og nå fremover er målet å kutte kraftig ned på Pepsi Max-forbruket mitt. Tror at det blir straks bedre på lavkarbo med mer vann og mindre brus. :o

Heia!
Mitt tips til å kutte ned er å ikke ha det i hus, og hvis jeg vil ha pepsi-max så må jeg gå på butikken. Max en liten flaske, evt boks. Blir dyrere, men gir trim, siden det er ca 30 min til butikken, og litt mindre forbruk. :)

Min dag så langt:
frokost: omelett med kalkunrester fra søndagsmiddagen.
middag: grillribbe og salat av isberg, avokado, purre, agurk og rødløk
Kvelds, hvis jeg blir sulten, blir salatrester.

Hubba Bubba
13-05-14, 18:52
Heia!
Mitt tips til å kutte ned er å ikke ha det i hus, og hvis jeg vil ha pepsi-max så må jeg gå på butikken. Max en liten flaske, evt boks. Blir dyrere, men gir trim, siden det er ca 30 min til butikken, og litt mindre forbruk. :)

Min dag så langt:
frokost: omelett med kalkunrester fra søndagsmiddagen.
middag: grillribbe og salat av isberg, avokado, purre, agurk og rødløk
Kvelds, hvis jeg blir sulten, blir salatrester.

Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai :) Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?

Taklampe
13-05-14, 19:08
Jeg ville ikke ha tatt det kakestykket, ene og alene fordi jeg da sannsynligvis ikke klarer å stoppe. Og selv om jeg skulle klare å ta bare ett så ville terskelen for å "jukse" igjen ha ligget så lavt at jeg ville ha gått på trynet. Like greit å bare holde seg unna.

Hubba Bubba
13-05-14, 19:16
Det er det jeg er redd for. Jeg får ta med bær og krem søtet med splenda el slik at jeg ikke føler meg sær når jeg takker nei. For da velger jeg jo bare noe annet.

Hm finnes de lavkarbo-pavlova? Jeg må google...

Hubba Bubba
13-05-14, 19:23
Jeg fant!

http://fotballfrue.no/2013/05/15/oppskrift-onsdag-inspirasjon-til-17-mai/

Kanskje jeg skal bake denne og ta med?

mailen
13-05-14, 20:36
Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai :) Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?Til sånne anledninger pleier jeg å ha med blåbærmuffins i veska. Det er lettvint å ha med, smaker sånn passe søtt og er lavkarbo.

Blåbær-/bringebærmuffins
95 gram sukrin
75 gram smør
3 egg
1/2 ts vaniljesukker
100 gram Philadelphia-ost eller mascarpone
1,5 ts bakepulver
15 gram fiberhusk
40 gram mandelmel
90 gram blåbær/bringebær

Sett ovnen på 200 grader. Rør smør og sukrin til det blir porøst. Tilsett eggene og visp. Bland i vaniljesukker og Philadelphia-ost. Rør deretter i alle de tørre ingrediensene. Tilsett bærene og rør forsikrig om. Hell røren i formene. Stekes midt i ovnen i 30 minutter.

mailen
13-05-14, 20:47
Jeg har tenkt å bake denne (http://www.ingridsblogg.no/?p=410521) eller denne (http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?p=4253) til 17. mai. Vi skal være på fjellet, så det er litt upraktisk med pavlova. Neste helg skal jeg prøve meg på det, for da har jeg bursdag. :)

Melissa90
13-05-14, 21:31
ja da er 5 dagen unnagjort, å det går strålende. jeg merker det godt på kroppen at vannet har sluppet, og nå ser jeg ikke ut som om jeg er 18 mnd på vei lengere, knis. Godt å ha funnet det som passer meg. gleder meg til fortsettelsen!! :) Noen som forresten vet om kroppen bruker lang tid på å bli kvitt vannvekt før den begynner å forbrenne fett?

JojoJulie
13-05-14, 22:11
Oi oi oi..... Veiedag.

Minus 3,5 kg på en uke.... Gikk fra 73,1 kg til 69,6 kg i dag. Det er jo ikke en sunn vektnedgang. Har aldri gått ned så mye før på en uke, selv om det meste er vann.

Føler meg slankere og merker det på klærne. Det jeg har gjort annerledes denne gangen er faktisk å ikke være så streng med karbene, men heller se på kaloriene. Har holdt meg til lavkarbo, men spist f. eks. LITT av bønnene, LITT av pastaen......

Jeg har rett og slett bare vært mer nøye med å spise mindre.

Woooow!

JojoJulie
13-05-14, 22:18
Trener dere noe? Jeg løper/går hver dag. Har en challenge med ei venninne om 100 økter på 100 dager. (Vet det høres aaalt for mye ut..) Er på dag 31, og har virkelig fått sansen for tredemølla.. Heldigvis :)

Ang. 17.mai har jeg ikke bestemt meg enda.. Men trooor det kanskje blir litt pavlova med bær... Har tidligere prøvd å lage den med sukrin, og det smakte rett og slett vondt etter min smak..

Som kos har jeg ofte lagd kokosbollekake med sukrin eller hjemmelagd gele uten sukker (av sukkerfri saft)

Smørklumpen
14-05-14, 08:02
Hei! Kan jeg få være med i gjengen deres? :-)

tjeldberg
14-05-14, 11:27
Jeg er ferdig med nedtrappinen på PM. Har ikke drukket det på over en uke. Men skal kjøpe en flaske til 17. mai :) Vannet er ikke godt der jeg skal og jeg vil ikke drikke brus med sukker. Er i tenkeboksen om jeg skal spise et kakestykke om det blir servert. Hva gjør dere?

Så flink du har vært!! Jeg jobber med saken ennu :o

17. mai dropper jeg utskeielse, siden jeg har en planlagt utskeielse i juni. Men nå er ikke jeg en som egentlig feirer 17. mai noe særlig... For mye folk :rolleyes:

ludviga
14-05-14, 14:51
Jeg er glad det er flere som snakker om 17.mai...

Sist jeg slanket meg var i fjor på samme tid..hadde holdt på en god stund, men på 17.mai dro jeg til mine foreldre (alltid der det går gale!)... jeg skeiet ut, og kom meg aldri til hektene igjen!!!!! Derfor er jeg veldig bevisst dette året.

Jeg tror det er lurt å mentalt forberede seg på det flere dager i forveien. Bestemme seg for hva man kan og hva man ikke kan spise. Jeg har notater på mobilen, hvor jeg skriver det ned.

Jeg kommer til å spise spekeskinken, pittelitt rømmegrøt (gidd ikke lage lavkarbogrøten...blir for mye fett for meg), og lage en lavkarbokake. Skal også drikke en flaske hvitvin.

Ang trening: Jeg trener ikke, men skal begynne med det når jeg har nådd målvekten min. Cirka 5. kg til...

Hubba Bubba
14-05-14, 16:31
Ser det er mye godt jeg kan lage som lavkarbokos. Tror det må bli noe der. Har ikke erfaring med å bake lavkarbo, men når dette skal bli langvarig så må jeg det. Ha noe lovlig( er det andre da forbudt..:rolleyes:) med i besøk.

Jeg og kommer til å spise ferdiglaget - fjordland rømmegrøt, men ta med splenda til å ha oppå. Jeg er også enig at en må forberede seg på festdager som 17. mai. Det er jo høykarbodager de lux.

Ang Pepsi Max. Fikk en herlig kald en på jobb i dag og den smakte nydelig. Men skal fortsatt ikke ha det som tørstedrikk hjemme.

Jeg har også bestem meg for å være aktiv på forumet her. For å holde fokus. Og jeg har gått ned dra 89,6 (5 mai) til 86,5 i går. Er fornøyd og merker det alt på belte:D

Hubba Bubba
14-05-14, 16:33
Hei! Kan jeg få være med i gjengen deres? :-)

Hei
Jeg har hengt meg med selv. Så jeg tenker det er åpent for alle som vil være med.
Velkommen Smørklumpen! Liker navnet ditt:)

JojoJulie
14-05-14, 22:38
Bra dag! Har jobba 13 timers dag i dag, men hadde forberedt meg med mat hjemmefra. Fornøyd med det :) klarte også en løpetur etter jobb.

Mista vannet fra i går til i dag, så var nedgang på 1,3kg på et døgn. Nå er det bare å holde motivasjonen oppe, syns det hjelper å ha et slikt "motivasjonsforum".

Melissa90
14-05-14, 22:50
Jeg har hatt så sykt vondt i magen i dag og skikkelig ''sprengt''. Har bare spist egg og bacon med salat til frokost, pluss salat til middag og masse vann, det er det eneste jeg har klart. bah, håper det går over til imorgen..

tjeldberg
15-05-14, 09:28
Det ble trening igår :D
Syns jeg var fryktelig flink!! Men spinning betyr at det er trist å sitte idag, litt for mange mnd siden jeg har vært på sykkelsetet tydeligvis :p Styrketreningen etterpå gikk ikke akkurat knirkefritt, men det er i hvert fall en start!

JojoJulie
15-05-14, 21:31
Syns jeg var fryktelig flink!! Men spinning betyr at det er trist å sitte idag, litt for mange mnd siden jeg har vært på sykkelsetet tydeligvis :p Styrketreningen etterpå gikk ikke akkurat knirkefritt, men det er i hvert fall en start!

Så flink! Får sånn passe vondt når man ikke har syklet på en stund ja :eek:

Melissa90
15-05-14, 23:08
Noen som har erfaring med alkohol på ketolyse? Vet at man tåler myyye mindre, men er det noe som er ok å drikke? Jeg er blitt invitert på såå mange fester 17 mai :/

mailen
16-05-14, 10:31
Som kos har jeg ofte lagd kokosbollekake med sukrin eller hjemmelagd gele uten sukker (av sukkerfri saft)
Åh, det hørtes godt ut. Har du lyst å dele oppskriften du bruker? Det er sikkert tusen oppskrifter på det og, så greit å få en man har fått anbefalt.

17. mai dropper jeg utskeielse, siden jeg har en planlagt utskeielse i juni. Men nå er ikke jeg en som egentlig feirer 17. mai noe særlig... For mye folk :rolleyes:
Vi skal på fjellet, men jeg har bakt vanlig sjokoladekake til ungene og kanelkake med ostekrem til meg. Blåbærmuffins er også i box. Ingen utskeielser på meg altså!

Spinning er en pine fra start til slutt, men effektiv fettforbrenning. Selv går jeg helst på zumba, corebar, step og sånt. Step har de ikke hatt på treningssenteret her det siste året, men corebar er digg. Nå er det lite timer på planen, men desto finere å gå turer ute. Gleder meg til det har smeltet på fjellet så man kan begynne med toppturer. Det er en flott aktivitet både for meg og ungene.

Har offisiell veiedag i dag og vektnedgangen var 2,4. Jeg er fornøyd!

scnuppa80
16-05-14, 11:29
Hei alle sammen ! Jeg slenger meg på denne tråden :-) starta med lavkarbo for første gang den 8 mai så er i gang :-) Litt om meg, jente på 33 år, 1.69h og ca 86 kg. Målet mitt er 70 kg :-) har gått ned 1,5 kg på en uke og er fornøyd med det. Er tydeligvis ikke en av de som kiloene renner av :p
Har vært i ketose siden dag 2 uten store oppofringer. Føler meg litt varm og uvel innimellom men har skjønt det er vanlig i ketose? Jeg prøver å ligge daglig på ett slikt inntak og håper det er ganske rett : karbo 20g, protein 75g og fett 125 g. Har prøvd meg fram med ketostix og er i ketose inntil 30g karbo, men prøver å holde meg rundt 20. :D Er det noen grense på hvor lenge det er ok å være i ketose? Håper å gå ned hvertfall halvparten av kiloene med dette og kanskje justere opp bittelittt karbo etterhvert å se hvordan kroppen reagerer.. Gode råd mottas med stor takk :D

tjeldberg
16-05-14, 14:16
Spinning er en pine fra start til slutt, men effektiv fettforbrenning. Selv går jeg helst på zumba, corebar, step og sånt. Step har de ikke hatt på treningssenteret her det siste året, men corebar er digg. Nå er det lite timer på planen, men desto finere å gå turer ute. Gleder meg til det har smeltet på fjellet så man kan begynne med toppturer. Det er en flott aktivitet både for meg og ungene.

Jeg har lyst å prøve zumba, men det kan jeg ikke se at de har på sentret her. Men har step, og tenkte å prøve ,eg på det. Har elendig koordinasjon, så blir sikkert morsomt for tilskuerene :D

Så bra vektnedgang!! Her er fredag veiedag (som teller i hvert fall, klarer ikke helt å unngå å teste i løpet av uka ;)), ingen reduksjon på tallene, men var reduksjon i cm. Så får være fornøyd for denne uka. Forsvant jo ca 4 kg i forrige uke.

tjeldberg
16-05-14, 14:20
Hei alle sammen ! Jeg slenger meg på denne tråden :-) starta med lavkarbo for første gang den 8 mai så er i gang :-) Litt om meg, jente på 33 år, 1.69h og ca 86 kg. Målet mitt er 70 kg :-) har gått ned 1,5 kg på en uke og er fornøyd med det. Er tydeligvis ikke en av de som kiloene renner av :p
Har vært i ketose siden dag 2 uten store oppofringer. Føler meg litt varm og uvel innimellom men har skjønt det er vanlig i ketose? Jeg prøver å ligge daglig på ett slikt inntak og håper det er ganske rett : karbo 20g, protein 75g og fett 125 g. Har prøvd meg fram med ketostix og er i ketose inntil 30g karbo, men prøver å holde meg rundt 20. :D Er det noen grense på hvor lenge det er ok å være i ketose? Håper å gå ned hvertfall halvparten av kiloene med dette og kanskje justere opp bittelittt karbo etterhvert å se hvordan kroppen reagerer.. Gode råd mottas med stor takk :D

Heia!
I boka om ketolysekuren så står det en anbefalig om hvor lenge man kan være i ketose (men jeg husker ikke hva det var), men tror at det er delte meninger på forumet om det er noen maxtid. Selv mener jeg at så lenge kroppen trives, så er det inget problem uansett hvor lenge du har vært i ketose.

scnuppa80
16-05-14, 15:22
[quote=tjeldberg;1486514]Jeg har lyst å prøve zumba, men det kan jeg ikke se at de har på sentret her. Men har step, og tenkte å prøve ,eg på det. Har elendig koordinasjon, så blir sikkert morsomt for tilskuerene :D
quote]

Jeg har zumba på playstation :D er ikke helt god på kordinasjon så foretrekker å gjøre dette i min egen stue ;) Men du verden som jeg svetter og peser, det er god kondisjonstrening !

mailen
16-05-14, 15:25
Heihei! Så fint at vi blir flere.

Jeg har lyst å prøve zumba, men det kan jeg ikke se at de har på sentret her. Men har step, og tenkte å prøve ,eg på det. Har elendig koordinasjon, så blir sikkert morsomt for tilskuerene :D

Så bra vektnedgang!! Her er fredag veiedag (som teller i hvert fall, klarer ikke helt å unngå å teste i løpet av uka ;)), ingen reduksjon på tallene, men var reduksjon i cm. Så får være fornøyd for denne uka. Forsvant jo ca 4 kg i forrige uke.
Zumba er gøy så lenge det ikke er av de vanskeligste timene. Var så hekta en stund at jeg kjøpte meg en sånn dvd-pakke og danset hjemme i stua de dagene jeg ikke var på treningssenteret.

Min koordinasjon er heller ikke så god, men etter 2-3 ganger kommer jeg mer inn i det og da blir det gøy. Det er viktig å ikke gi opp med en gang. :)

God helg folkens! Nå starter jeg til fjells!

tjeldberg
16-05-14, 21:11
Jeg har zumba på playstation :D er ikke helt god på kordinasjon så foretrekker å gjøre dette i min egen stue ;) Men du verden som jeg svetter og peser, det er god kondisjonstrening !

Godt tips, da er det bare å se om det kommer til ps4 :D

ludviga
16-05-14, 22:14
5 atkinsbarer for 100 kr på apoteket... Husker ikke hvilket da:(

Ser forresten det kun er 9,3 karber i Fjordland rømmegrøt... Greit for oss som tåler litt karber!

lirumlei
17-05-14, 09:40
Til lykke med nasjonaldagen! Regn, vind og kulde her nord, men feiring blir det. :)
Maten er planlagt og ingen utskeielser på meg i dag. Nakkekotteletter med god saus og blomkål og brokkolimos til meg, vanlig tilbehør til de andre. Stor pavlova er bakt og skal danderes med krem og gode bær. I morgen er det tre uker siden oppstart. Kroppen er fin og jeg er fornøyd.
Lag en god dag!

scnuppa80
17-05-14, 10:53
Ønsker alle en fin 17 mai ! :) Min skal tilbringes på jobb og det blir ingen utskjeelser pga det, noe som er like greit for min del i tidlig oppstart. Hadde forøvrig veiedag på selveste 17mai, - 2,8 kg på 10 dager ! Storfornøyd :D Hipp hipp hurra !!:p

JojoJulie
17-05-14, 21:51
God 17.mai!! Har blitt litt utskeielser på meg.. Holdt meg helt til desserten, og da ble det litt is.. Kompenserte med en hard treningsøkt i kveld :)

JojoJulie
17-05-14, 21:52
Ønsker alle en fin 17 mai ! :) Min skal tilbringes på jobb og det blir ingen utskjeelser pga det, noe som er like greit for min del i tidlig oppstart. Hadde forøvrig veiedag på selveste 17mai, - 2,8 kg på 10 dager ! Storfornøyd :D Hipp hipp hurra !!:p

Det er jo superbra!! Grattis!!

JojoJulie
17-05-14, 21:57
Åh, det hørtes godt ut. Har du lyst å dele oppskriften du bruker? Det er sikkert tusen oppskrifter på det og, så greit å få en man har fått anbefalt.

Vi skal på fjellet, men jeg har bakt vanlig sjokoladekake til ungene og kanelkake med ostekrem til meg. Blåbærmuffins er også i box. Ingen utskeielser på meg altså!

Klart det!!

5 eggehviter

7 ss Sukrin

1/2 ts ekte vaniljepulver

20 g kokosmasse

5 plater gelatin

Glasur:

150 g mørk sjokolade

50 g Cocosa Extra Virgin

10 g kokosmasse (eller mer)

Hubba Bubba
18-05-14, 10:09
Vel overstått 17. mai!

I første besøk gikk alt bra. På skolen gikk alt bra, men i det mer spontane besøket nr to gikk det ikke så bra. Ble servert nystekte lyse rundstykker og godt tilbehør og jeg spiste to og et halvt. Oppå var det reker eller laks. og etterpå ble det servert bløtekake med vaniljekrem og masse bær. Det ble et godt stykke. Og en snop fra snopeskålen. Her ser jeg at jeg spiser som det forventes av meg. At en spiser rundstykke og tar et kakestykke. Når en takker ja til et besøk og ikke er forberedt så spiser som gamle vaner tilsier.

Jeg er likevel fornøyd, for hjemme ble det ikke mauling fra sjokoladeposen og ingen skiver loff. Det ble til de andre. Det ble litt reker og speilegg.

Merket det på vekten i går kveld. Opp 1 kg. Er nok en del vann i fra salt fra spekemat og reker. Skal snart på lang? tur for reparere skaden fra i går. Eller mer positivt: gi meg selv en god start på denne søndagen.

Hvilke erfaringer fikk dere i går?

ludviga
18-05-14, 21:49
Hva skal vi si? Holdt det nogenlunde greit gjennom dagen.... Smakte på "alt", men i små mengder... Fornøyd med det. Ble et tynt stykke ostekake Bl.a. Og det er jo egentlig slik jeg vil leve - kunne spise litt, ikke overdrive...

Men- en ting jeg kunne styrt unna: en sen kveld ute ble avsluttet på BURGER KING! En liten cheeseburger, uten brus og pommes frites. Men det må jeg innrømme -
Det smakte utrolig godt;)

En annen ting å være fornøyd med da, oppi burgerspisingen i går: I dag har jeg vært flink! Rett på slanking i dag. Det er jo en liten seier det, vanligvis greier jeg ikke hente meg inn igjen.

JojoJulie
18-05-14, 22:58
Det er jammen vanskelig med så mange fristelser!

Jeg har vært med sønnen i barnebursdag i dag.. Smakte verken på pølsene eller kakene! *stolt*

Veiedag i morgen...

tjeldberg
18-05-14, 23:18
Ble utskeielse på meg..

i den form av at samboer lagde lavkarbovennlig ostekake til meg. Så da ble det kos på dagen :) Har tross alt vært hundevakt i helga så blitt en extra tur ut, siden tur med hund ikke var mulig å kombinere med vogn.

Å idag, med et lite glass øl og baconsvor. Men men mandag i morgen, og satser på å være tilbake i hverdagen!

Hubba Bubba
18-05-14, 23:56
Jeg har også vært flink med kosten i dag, men det ble mange kalorier og karbo i dag men bare rett over 50 karbo. Mest fra rotgrønnsaker og vaniljekesam med bær. Til vanlig hadde jeg spist opp restene av risbrød sjokoladen i kjøleskapet og spist loff til reker og røkelaksen. Så jeg fokuserer på det positive. Og turen min ble over 5 km lang:)

lirumlei
19-05-14, 00:09
Jeg har kommet meg igjennom bursdagsselskaper, konfirmasjonsselskap, 17. mai og middagsselskap uten å skeie ut disse tre ukene. Kroppen er i ketose og jeg trives veldig med det.

I går laget jeg lavkarbo-pavlova, så det har blitt litt bær som godis, samt at jeg har unnet meg baconsnacks. Synes ikke kiloene raser av akkurat, men så lenge jeg ikke synes jeg forsaker noe OG at vekta alikevel peiker ned, så er jeg meget godt fornøyd. Ny uke, nye muligheter.

(pepsi max er enda en viktig del av hverdagen :rolleyes: )

tjeldberg
19-05-14, 07:54
Vekta raser ikke med her heller, men forsvunnet 4 cm fra hofte, og 5 fra midjen, så det skjer da noe :D

Pepsi max er fremdeles viktig ja.. men kuttet ned i hvert fall :p

Taklampe
19-05-14, 09:49
Her er frustrasjon i bøtter og spann. Vekta rikker seg ikke. Men, det er bare å bite tennene sammen og fortsette, ingen vits i å gi opp nå.

mailen
19-05-14, 10:35
Jeg hadde planlagt en helg på fjellet uten sprekk, men det gikk heller dårlig. Sjokoladekaka jeg hadde med til ungene fristet for mye og det ble litt baileys, øl og vin på kvelden. Forskjellen på denne og tidligere sprekker, er at jeg er tilbake igjen i dag etter to dager med karber. Det ble heller ikke karber i overflod, jeg tenkte over hva og hvor mye jeg puttet i munnen.

Nå er jeg fit for fight igjen! Vil inn i klærne som ligger bakerst i skapet mitt.

JojoJulie
19-05-14, 19:34
Jeg har kommet meg igjennom bursdagsselskaper, konfirmasjonsselskap, 17. mai og middagsselskap uten å skeie ut disse tre ukene. Kroppen er i ketose og jeg trives veldig med det.

I går laget jeg lavkarbo-pavlova, så det har blitt litt bær som godis, samt at jeg har unnet meg baconsnacks. Synes ikke kiloene raser av akkurat, men så lenge jeg ikke synes jeg forsaker noe OG at vekta alikevel peiker ned, så er jeg meget godt fornøyd. Ny uke, nye muligheter.

(pepsi max er enda en viktig del av hverdagen :rolleyes: )

Da har du vært flink!
Hvordan lager du pavlovaen? Har prøvd med sukrin et par ganger, men syns ikke det er godt...

JojoJulie
19-05-14, 19:37
Veiedag!
Ned 1,3kg denne uka. Og bare 8,1kg igjen...
Er ikke sååå flink med kosten hver dag, men er desto bedre på å trene hver dag..

Ny uke, nye muligheter! Nå venter tredemølla ;)

Hubba Bubba
19-05-14, 23:24
Så bra at det går går rett vei med så mange. Her er det ennå 17. mai utskeielse i kroppen, så jeg føler med deg Taklampe.
Jeg ble nesten litt kvalm av pølsene jeg skar i småbiter og stekte i litt smør og hadde på litt litt fløte og ost for å lage litt saus. Alt? fette skilte seg og pølsebitene badet i fett. Jeg kjente at så LKHF trivest jeg ikke. Jeg spiste opp pølsebitene og lot fette ligge ogjen i skålen. Det er en lokaprodusert pølse med ramsløk normalt godt, men tror det blir lenge til neste gang.

ludviga
20-05-14, 08:26
Vel overstått til alle! Jeg er enig hubbabubba - SÅ mye fett blir jeg også uvel av.

Jeg raser ned i vekt, utskeielse i helgen til tross. Har vært superflink i dagene både før og etter 17.mai - det har lønt seg.

-1,5 kg på andre uken min. - 3,5 kg første uken. Dvs minus 5 kg på 2 uker! Lykkerus...

Veier 68,1 kg nå. Blir så motivert av alle dere her inne! Leser hver dag - hadde ikke klart det uten dere :)

lirumlei
20-05-14, 11:50
Da har du vært flink!
Hvordan lager du pavlovaen? Har prøvd med sukrin et par ganger, men syns ikke det er godt...
Takk.
Jeg brukte denne oppskriften:

PAVLOVA
6eggehviter
30 g sukrinmelis og noen ss splenda
noen korn salt
1 ts JBK
1 ts eddik

Dette blir ei stor form. Bunnen blir ikke så veldig søt, men man slipper sukrinfølelsen....
Sett stekovnen på 120g.
Sørg for hel ren mixebolle og visp. Ha eggehviter og noen saltkorn i
bollen og visp stivt. Tilsett søtning og visp godt. Ha i salt,eddik og jbk og miks

Fordel massen på bakepapir i langpanne og lag en kake ca 3 cm høy.
Stek 50 min. Slå deretter av ovnen og sett en sleiv i ovnsdøren sånn at den står på en liten gløtt og la kaken stå til den er kald.

Ha på rikelig med søt pisket krem og masse bær.

Mate
20-05-14, 13:06
Pavlova er kjempegodt; har aldri prøvd det på lavkarbo-vis, men nå skal jeg jammen prøve. Tror dere det er ok å bytte ut splenda med tagatesse (har ikke splenda i hus)?

Uansett, her går det litt sakte med vektnedgangen; 1,5 kg ned fra forrige tirsdag og ligger nå på 78,9 kg. Prøver å få opp motivasjonen for å trene igjen, har ikke trent skikkelig siden før påske og veit fra tidligere at jeg er avhengig av trening for å få fart på tingene (må jo trene for å øke forbrenningen også, den er rimelig lav fra naturens side for min del). Men, blir motivert av å lese andres innlegg; både de som sliter litt og de som får det til, kan kjenne meg igjen i de fleste. Og dersom jeg nå får til å lage pavlova med bringerbærkrem, ja da er ikke livet så ille! :)

Taklampe
20-05-14, 14:41
Jeg tror jeg spiser for mye, så jeg har redusert porsjonene. Får håpe det har innvirkning på vekta.

Carisma
20-05-14, 15:15
Det ser ut som det allerede er tid for å ta seg en titt på denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Mate
20-05-14, 16:44
Hvorfor syns du det? Stresser du for å gå ned i vekt? :)

Taklampe
20-05-14, 17:04
Det ser ut som det allerede er tid for å ta seg en titt på denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Med all respekt å melde så aner ikke du noen ting om hvordan porsjonene mine så ut før, så den var under beltestedet.

lirumlei
20-05-14, 18:26
Det må sikkert gå å ytte ut splenda med tagatesse. Jeg hadde i splenda for litt mer søtning, siden jeg var redd for for mye sukrinsmak. Hele familien skulle spise kaken. ;)

Jeg går mye mindre ned i vekt enn dere andre, men kroppen justerer seg her, så jeg lar meg ikke stresse. Om jeg spiser for mye eller for mye fett og for lite av andre ting, så får det være inntil videre. Jeg er på min fjerde uke og jeg har tenkt å holde meg med et slikt kosthold i laaaang tid fremover. For meg er dette en livsstilsendring, selv om jeg er svært overvektig, så velger jeg å IKKE kalle dette for en diett eller slankekur. DA sprekker jeg fort. :rolleyes:

Jeg må bruke tid på å venne meg til nye måter å tenke matlaging på, innarbeide rutiner slik at ting går lettere og føle at jeg fungerer i hverdagen, sosialt, på arbeid og hjemme. Jeg skal også ut å reise litt i sommer, så lavkarbotips på reise må også innarbeides.

Tråden som ble linket til her har jeg faktisk lest tidligere i dag og den ga meg mange bekreftelser på at jeg tenker riktig. Hadde jeg "bare" hatt 20 kg som skulle av, så hadde jeg nok stresset mer. Disse kiloene har ikke kommet på i løpet av en måned og kommer helt sikkert ikke til å forsvinne på fire uker heller.

Jeg synes det er inspirerende å følge dere alle, spennende å lese oppskrifter og lese andres erfaringer. Og kjempebra at man kan få tips og råd fra de som er mer erfarne enn oss nybegynnere.
Lag en god dag. :)

JojoJulie
20-05-14, 19:29
Takk.
Jeg brukte denne oppskriften:

PAVLOVA
6eggehviter
30 g sukrinmelis og noen ss splenda
noen korn salt
1 ts JBK
1 ts eddik

Dette blir ei stor form. Bunnen blir ikke så veldig søt, men man slipper sukrinfølelsen....
Sett stekovnen på 120g.
Sørg for hel ren mixebolle og visp. Ha eggehviter og noen saltkorn i
bollen og visp stivt. Tilsett søtning og visp godt. Ha i salt,eddik og jbk og miks

Fordel massen på bakepapir i langpanne og lag en kake ca 3 cm høy.
Stek 50 min. Slå deretter av ovnen og sett en sleiv i ovnsdøren sånn at den står på en liten gløtt og la kaken stå til den er kald.

Ha på rikelig med søt pisket krem og masse bær.

Takk! Skal prøve den! Elsker pavlova!

JojoJulie
20-05-14, 19:30
Vel overstått til alle! Jeg er enig hubbabubba - SÅ mye fett blir jeg også uvel av.

Jeg raser ned i vekt, utskeielse i helgen til tross. Har vært superflink i dagene både før og etter 17.mai - det har lønt seg.

-1,5 kg på andre uken min. - 3,5 kg første uken. Dvs minus 5 kg på 2 uker! Lykkerus...

Veier 68,1 kg nå. Blir så motivert av alle dere her inne! Leser hver dag - hadde ikke klart det uten dere :)

Dæven! Så flink du er!

JojoJulie
20-05-14, 19:33
Pavlova er kjempegodt; har aldri prøvd det på lavkarbo-vis, men nå skal jeg jammen prøve. Tror dere det er ok å bytte ut splenda med tagatesse (har ikke splenda i hus)?

Uansett, her går det litt sakte med vektnedgangen; 1,5 kg ned fra forrige tirsdag og ligger nå på 78,9 kg. Prøver å få opp motivasjonen for å trene igjen, har ikke trent skikkelig siden før påske og veit fra tidligere at jeg er avhengig av trening for å få fart på tingene (må jo trene for å øke forbrenningen også, den er rimelig lav fra naturens side for min del). Men, blir motivert av å lese andres innlegg; både de som sliter litt og de som får det til, kan kjenne meg igjen i de fleste. Og dersom jeg nå får til å lage pavlova med bringerbærkrem, ja da er ikke livet så ille! :)

1,5kg på en uke er jo kjempe bra!! Jeg trener faktisk hver dag, og det gir en god energi!

JojoJulie
20-05-14, 19:36
I dag har jeg vært sååå sulten, selv om jeg har spist det samme hver dag til frokost og lunsj. Hadde ikke mer cocosa til kaffen min på jobb, men kan det ha så mye å si på sulten? Nå har jeg akkurat spist en stor entrecote med soppstuing til middag, så nå er jeg mett. Blir en løpetur når maten får sunket litt :)

Mate
20-05-14, 20:20
1,5kg på en uke er jo kjempe bra!! Jeg trener faktisk hver dag, og det gir en god energi!

Ja, og hadde det ikke vært første uken hadde jeg vært strålende fornøyd! Tidligere har jeg mista mellom 2 og 3 kilo når jeg har startet på lavkarbo, var bare derfor jeg var sånn halvfornøyd. Jeg forventer ikke mer enn max 1 kilo i uken sånn til vanlig. :)

Jeg pleide å trene hver ukedag tidligere, men har mista rutinen. Skal prøve å komme i gang, og har trent i dag i allfall. Flott om du trener hver dag, det er deilig når man er ferdig, og man merker jo rett og slett at man blir i bedre form. :)

Pavlovaen blei mer som en krysning mellom sukkerbrød og svamp, men den smaker sikkert helt ok. Skal teste den i morgen. :)

scnuppa80
20-05-14, 20:41
Oioi røk på en kyllingkebabtallerken nettopp, var så sulten og på jobb så eneste alternativ var fastfoodsjappa. :mad: men jeg tok uten chips og brød og bestilte heller mere salat uten mais og dressing. Er det ok lavkarbo middag tro, med kylling og hvitløkssaus eller har jeg gått på en blemme? :confused:

Carisma
20-05-14, 21:15
Hvorfor syns du det? Stresser du for å gå ned i vekt? :)
Nei, jeg gjør ikke det for jeg vet at det ikke fungerer. Jeg har tross alt hold på med slanking i 30 år, og lavkarbo i 10 år. Men når noen sier bare 1,5 kg på en uke så får det noen bjeller til å ringe. ;)
Med all respekt å melde så aner ikke du noen ting om hvordan porsjonene mine så ut før, så den var under beltestedet.

Det var ikke til deg, det var generelt. Tråden har jo allerede mange oj, er Xkg for lite første uka, jeg har bare mistet x,x kg på uke 2 osv.

Forøvrig er ikke porsjonsstr viktig de første ukene, det viktige er rett sammensetning. Da blir porsjonene automatisk riktige.

Mate
20-05-14, 21:38
Som jeg presiserte i mitt forrige innlegg var dette min startuke (det ville du visst dersom du også leste mitt første innlegg). Som du har jeg erfaring med lavkarbo fra tidligere, og kjenner meg sjøl godt nok til å vite hva JEG kan forvente den første uken. Jeg snakker for meg sjøl og veit hva som er sakte vektnedgang for meg i den første perioden. Jeg er faktisk den eneste som kan mene noe om akkurat det. Og det ringer noen bjeller her også når noen føler de sitter med fasiten når det gjelder alle andre. ;)

JojoJulie
20-05-14, 22:28
Ja, og hadde det ikke vært første uken hadde jeg vært strålende fornøyd! Tidligere har jeg mista mellom 2 og 3 kilo når jeg har startet på lavkarbo, var bare derfor jeg var sånn halvfornøyd. Jeg forventer ikke mer enn max 1 kilo i uken sånn til vanlig. :)

Jeg pleide å trene hver ukedag tidligere, men har mista rutinen. Skal prøve å komme i gang, og har trent i dag i allfall. Flott om du trener hver dag, det er deilig når man er ferdig, og man merker jo rett og slett at man blir i bedre form. :)

Pavlovaen blei mer som en krysning mellom sukkerbrød og svamp, men den smaker sikkert helt ok. Skal teste den i morgen. :)

Får håpe du tar like mye et par uker til da, så kompenseres det :) jeg er heller aldri sånn heeelt fornøyd.. Kunne alltids gått ned litt til liksom.. Skulle jo helst ha vært slank i går :D menmen, vi gir da ikke opp :)

Si fra hva du syns om pavlovaen da.. Sist jeg laget lavkarbo tok jeg 1 munnfull, spytta ut og kasta resten.. Men det var bare med sukrin da...

JojoJulie
20-05-14, 22:30
Oioi røk på en kyllingkebabtallerken nettopp, var så sulten og på jobb så eneste alternativ var fastfoodsjappa. :mad: men jeg tok uten chips og brød og bestilte heller mere salat uten mais og dressing. Er det ok lavkarbo middag tro, med kylling og hvitløkssaus eller har jeg gått på en blemme? :confused:

Hehe.. Det kan da ikke være så ille. Uten pitabrød og chips kan det da ikke være så mye karbohydrater.. Har du vært flink ellers i dag, går det nok bra :)

Mate
20-05-14, 22:39
Si fra hva du syns om pavlovaen da.. Sist jeg laget lavkarbo tok jeg 1 munnfull, spytta ut og kasta resten.. Men det var bare med sukrin da...

Jeg skal si fra i morgen, fikk akkurat ingrediensene til bærkremen i hus, men ble ørlitt seint til at jeg gjør det klart i dag. Men, pavlova til frokost er heeelt ok :D

EDIT: Da har jeg spist pavlova til frokost. Smakene var der, men ikke konsistensen. Pavlovaen var helt myk og litt klissete inni, savna den harde marengsen. :)

Hubba Bubba
20-05-14, 23:23
Jeg kjenner at søtsuget forsvinner og godt er det. For det blir en del peanøtter eller mandler (tom nå) når jeg har lyst på noe. Det ble bare to håndfuller med peanøtter til Greys Anatomy :D

I fjor gikk jeg ned fra 88 kg 5. mars til 83,5 18. april. Holdt vekten til juli men da mistet jeg fokus. Var litt halvhjertet noen måneder før vekten "plutselig" var tilbake, pluss litt til. :(

Jeg startet 5. mai på 89,6 kg og er nede på 86,7 nå. Regner med at det meste er vann, med vekt ned er vekt ned:)

Håper det kan være hyggelig å lese og dele erfaringer med hverandre her og at en kan holde en god tone slik at en ikke blir frustrert over andre sine kommentarer.

lirumlei
21-05-14, 09:12
EDIT: Da har jeg spist pavlova til frokost. Smakene var der, men ikke konsistensen. Pavlovaen var helt myk og litt klissete inni, savna den harde marengsen. :)

Min ble hard marens, men var helt myk da jeg tok den ut av ovnen.
Blir jo ikke det samme, men en grei erstatning. Neste gang det er kakeanledning, så tror jeg nok at jeg skal satse på lavkarbovarianten av suksessterte. :)

Mate
21-05-14, 09:39
Oooo...suksessterte er snadder! Sleng med en oppskrift om du får tid, det må jo være en ganske lavkarbo-vennlig kake om man bruker sukkererstatninger. :)

Carisma
21-05-14, 10:01
Om dere bruker oppskriftsidene her inne er det mange oppskrifter både opp pavlova og suksesstrener osv. MEN, man bør ikke bruke allikevel erstatninger de første fire ukene. Husk at man skal spise ordentlig mat, proteiner, grønnsaker og rene naturlige ting.

Her er det en god nybegynneroversikt: http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1478743&postcount=158

lirumlei
21-05-14, 10:08
Om dere bruker oppskriftsidene her inne er det mange oppskrifter både opp pavlova og suksesstrener osv. MEN, man bør ikke bruke allikevel erstatninger de første fire ukene. Husk at man skal spise ordentlig mat, proteiner, grønnsaker og rene naturlige ting.

Det er veldig mange fine oppskrifter her inne, samt på flere blogger. Bare å søke på retten du ønsker + lavkarbo, så kommer det opp masse deilige ting man kan spise.

Kjempeviktig poeng du har, Carisma. Nå kom jo 17. mai midt i oppstarten her, og jeg tenker at det er viktig å planlegge fremover, slik at man vet hva man kan gjøre neste gang. Sommertid, bursdager og kaker er viktig i den sosiale hverdagen, og da blir det viktig for meg å kunne bake en kake jeg har lyst å spise og KAN spise.

Jeg er bedt til en nabo i bursdag om noen uker og jeg var snar å tilby meg å bake en kake, slik at jeg vet hva jeg trygt kan spise. ;) DA blir det suksessterte.

Mi9en
21-05-14, 13:05
Hei.

Håper det er greit at jeg slenger meg på med dere. Startet på lavkarbo nå 20.mai. Har vært på ketolysekuren tidligere og synes det er utrolig effektivt. Har lagt på meg nesten 5kg i løpet av vinteren og trenger mer enn noen gang å ta av noen kilo.

Høyde 167 cm
Startvekt: 64,5 kilo - det høyeste jeg noen gang har vært uten å være gravid :eek:

Mål: 58-59 kg

Sorgfri
21-05-14, 14:31
Hei!

Jeg blir også med her! :-)

Jeg er 46 år og bor i Langesund, Telemark. Har to barn og samboer. :-)
Startvekt 90,4 kg, høyde 166 cm.

Startet med lavkarbo på mandag, og har nå gått ned 2 kg på to dager. Foreløpig bare vann da, har vekt som viser fett, vann og muskelmasse, og ser at vannprosenten har gått ned og fettet opp...

Er det vanlig at fettprosenten går opp i starten? Noen som vet?

Anja :)

Hubba Bubba
21-05-14, 15:20
Velkommen!

Er der en vekt som viser fordelingen i prosent? For når du mister vann så vil fettet utgjøre en større prosent av vekten. Selv om en ikke har økt i fettmengde på kroppen. Men om den viser vekten av fettet så vil ikke det endre seg før en begynner å forbrenne det.

langaard
21-05-14, 16:31
Velkommen!

Er der en vekt som viser fordelingen i prosent? For når du mister vann så vil fettet utgjøre en større prosent av vekten. Selv om en ikke har økt i fettmengde på kroppen. Men om den viser vekten av fettet så vil ikke det endre seg før en begynner å forbrenne det.

Sånne vekter er veldig upålitelige :liste:

tjeldberg
21-05-14, 17:15
Hmm--- høres ut som en spennende vekt. Hvor får man tak i slike?? Selv om den ikke er helt nøyaktig :) Koster de en formue?

Ellers så syns jeg det er fint at folk kommer med oppskrifter i tråden, er jo så uendelige mange å få tak i på forumet at det det er greit å få de på tråden, evt med link om de er lagt ut før :) Suksessterte hørtes glimrende ut med tanke på barndåpen vår om ca 3 uker :D Jeg overlevde de første 2 ukene uten erstatningsprodukter og utskeielser, så heretter kommer jeg til å tillate meg kontrolerte utskeielser med erstatninger en gang i uken + et glass øl eller vin. Har jo planer om å holde på kostholdet så da må det bli litt kos av og til! Hvor fort det går ned er ikke like viktig som at det går ned :)

Ble forresten mett av middagen, før tallerkenen var tom idag!!! Det skjer jo omtrent aldri. Jeg er veldig dårlig på å kjenne at jeg blir mett.. En av fordelene med lavkarbo håper jeg, og satser på at det fortsetter!!!

scnuppa80
21-05-14, 18:24
Huff jeg får virkelig ikke i meg nok mat. Vekta går riktig vei, sakte men sikkert. Og det er ingen problemer med å spise max 20g karbo. Jeg har en måltidsapp på tlf som jeg registrerer alt jeg spiser , dette gjør det veldig lett å følge med på om jeg har fått i meg nok fett, protein og karbo. Men denne teller også kalorier. Mange dager sliter jeg med å spise mer enn 1000 kcal om dagen og det er jo alt for lite !! :eek: Prøver hvertfall å komme meg opp i 1500 kcal. Men har fått veldig liten sultfølelse etter jeg begynte på lavkarbo, er dette normalt og vil det gå seg til?? :confused: Rart å spise når man ikke er sulten også ..

Mate
21-05-14, 21:40
Her er forresten en oppskrift på suksessterte som så bra ut og skal prøves her i gården: http://lavkarbotips.blogg.no/1313176608_denne_fantastiske_kak.html

Scnuppa80, jeg har iallfall aldri bekymret meg for kalorier når jeg er på lavkarbo. Jeg synes det regulerer seg sjøl ganske greit; jeg spiser når jeg er sulten og da til jeg er mett, men kjenner meg sjelden særlig sulten mens jeg er på lavkarbo. Jeg synes det er en fin side-effekt av denne livsstilen, og så lenge jeg har en god del kilo å ta av så lider ikke kroppen noe nød mener jeg. Jeg synes det er befriende å kvitte seg med kalorimonsteret; etter mange dietter og slankeopplegg hvor man teller kalorier og går rundt sulten hele døgnet er det deilig å bare være mett og fornøyd. :)

Sorgfri
21-05-14, 22:59
tjeldberg; jeg kjøpte vekta på romjulssalget til 299,-. På Lefdal eller Elkjøp tror jeg. :)

Veldig god idè med oppskrifter her, gjerne på vanlig mat også. Prøver å styre unna søtstoffer nå i starten, sliter skikkelig med å ikke skeie ut igjen. :o

Har hørt at man gjør det rett når man ikke er sulten på lavkarbo, det er sånn det skal være.

Jeg for min del er på dag 3, og er stadig sulten. Tror ikke jeg helt har fått til det med riktig mengde fett i forhold til protein og sånt...

Schnuppa80; hvilken app bruker du? :)

lirumlei
21-05-14, 23:15
Fiskesuppe ble middagen her i dag og denne kan varmt anbefales! Jeg hadde ikke laks i dag, kun reker og torskefilet. Man kan sikkert ha litt blomkål til denne, men det er ikke nødvendig.

2 ts karri
2 ss smør til steking
2-3 løk i tynne ringer
3 gulrøtter tynne skiver (bruk ostehøvel)
1-2 hvitløkbåter
1 terning fiskebuljong
1 terning hønsebuljong
4 dl vann
1 boks hakket tomat (her kan det varieres med pakker med basilikum el chili)
3 dl matfløte
150 g reker
200 g torsk
200 g laks

Kok opp vann, ha i buljongterningene som løses opp.

Skrell og skjær gulrøtter i tynne skiver med ostehøvel. Skjær løk i ringer, hakk hvitløk. Surres i smør
og ha over i buljongen. Ha i hakket tomat, matfløte. Varmes opp. Pass på at det
ikke brennes i bunnen.

Skjær opp torsk og laks som er skjært i terninger. Ha i suppa og la det trekke i 5-10 min. Ha i litt tagatesse eller sukrin for litt sødme i suppa. Reker has i, eller serveres ved siden av etter smak og behag. Ikke bruk rekekraften
i suppa.

ludviga
22-05-14, 08:55
Hørtes god ut den suppen!

Jeg reiser til Syden om ti dager... Ææææ. Du vet du er på slankern når du blir stresset av hva du skal spise der;) men lest litt i forumet - og bestemt meg for å unngå de verste bombene som brød, pasta og pommes frites. Ellers skal jeg kose meg!

Hubba Bubba
22-05-14, 12:00
Jeg blir fristet av både fiskesuppe og suksesskake:p. Når jeg tidligere har forsøkt meg på grete rode så har jeg tenkt mat 24 timer i døgnet, og vært sulten kort tid etter å ha spist. Den sulten kjenner jeg ikke like mye nå. Det er bare en liten eller bitte liten murring? Samtidig er det kjekt å se at vekten kryper sakte nedover når jeg er flink med kosten.

MEN jeg er ikke flink nok med grønnsaker. Og spiser sikkert for mye egg. Har ikke lyst på agurk og tomat til speilegg. Jeg har også bestemt meg for å kutte ut mest mulig kornprodukter og dermed så blir det ikke knekkebrød ol.

Og så var det kosttilskudd. Har ikke tatt det ennå, men skal begynne i dag. Dar dere kostilskudd. Jeg har skapet fullt av alle mulige sorter men glemmer plutselig å ta:rolleyes:

Hubba Bubba
22-05-14, 12:17
Jeg har startet å skrive journal. Er det noen av dere som gjør det? Jeg har der lagt inn en visualisering av vektmålet mitt. Det gjør jeg på http://www.modelmydiet.com/women.html

scnuppa80
22-05-14, 13:32
Schnuppa80; hvilken app bruker du? :)

Den heter myfitnesspal. Fåes i google play o.l :) suveren, kan også scanne de fleste strekkoder :D

Sorgfri
22-05-14, 22:11
Den heter myfitnesspal. Fåes i google play o.l :) suveren, kan også scanne de fleste strekkoder :D

Takk for tipset, den skal jeg teste! :)

Hubba Bubba; den simulatoren var genial! Hjelper virkelig på motivasjonen. :)

Sorgfri
22-05-14, 22:16
Hva har dere spist i dag da? Kanskje vi kan skrive det her hver dag så vi kan få litt inspirasjon av hverandre? :)

Jeg hadde smoothie med kokosmelk, egg, bringebær og sukrin til frokost og resten nå til kvelds. Middag var kyllingspyd med salat og biter av gulost.:)
Tror jeg har spist for lite, for jeg kjenner en murring i magen nå...

Hubba Bubba
22-05-14, 22:42
I dag har jeg spist 3 egg til frokost. Lunsj ble 1 skykke kald laks med en ss rømme til. Det ble ikke tid til å lage middag så ble det en pølse (lammepølse med ramsløk) og litt ost. Og da var jeg sulten på vei hjem ble det to lunsjkaker. Er sulten nå men vet ikke om jeg orker å lage middag. Og igjen typisk meg for lite grønnsaker.

tjeldberg
22-05-14, 23:01
Uhh den appen har jeg jo. Bare glemt å bruke den. Fin påminnelse!

Frokost - vegetaromelett siden vi var fri for skinke og bacon. Funket fint med løk og tomat faktisk. (Riktignok usikker på om egg og fløte er lov å kalle vegetar..).

Middag - kreolsk laks (ferdigpakke til å sette rett i ovnen) og wokgrønnsaker (+ nudler til samboer)

Kvelds - babybelost og kaffe med cocosa. Var sugen på noe, men ikke direkte sulten.

tjeldberg
22-05-14, 23:32
Glemte helt at det ble et par skiver vannmelon til lunsj. Var på besøk hos en venn, han inviterte på kaffe og sjokolade, så jeg tok med vannmelon. Så ble ikke så kjedelig å se på andre kose seg til kaffen. :) Ikke helt ketolyse, men mye bedre enn sjokolade og likevel sosialt. Vannmelonen forsvant, det gjorde ikke all sjokoladen, så den ble en hit hos flere :)

lirumlei
23-05-14, 12:31
Fridag, brukes til huslige oppgaver som gir trimpoeng og samtidig husmorpoeng.
I dag har jeg bakt knekkebrød som jeg skal ha med som niste på utenlandstur i neste uke. Greit å ha med på hotellfrokost. Så har jeg kokt bringebærsyltetøy. Det spiser jeg med en dæsj fløte om jeg får lyst på noe godt, eller med tyrkisk youghurt.
Bountybiter står i kjøleskap og venter på litt sjokoladetrekk. Jeg har kjøpt en sjokolade som er søtet med stevia, fra helsekost.
Middagen er ikke bestemt enda.... tror jeg må kikke litt i fryseren etter råvarer.
OG! Plutselig er hugen etter pepsi max nesten borte! De siste dagene hsr jeg drukket mer vann, Pepsien ble plutselig ekkelt søt og vekta reagerer positivt. :) livet på lavkarbo er finfint!

kloppsi
23-05-14, 13:41
Jeg har startet å skrive journal. Er det noen av dere som gjør det? Jeg har der lagt inn en visualisering av vektmålet mitt. Det gjør jeg på http://www.modelmydiet.com/women.html

Tuuusen takk for tips om den visualiseringen.. Ga meg et lite kick!

Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..

kloppsi
23-05-14, 13:45
I dag har jeg hatt salat med tacokjøttdeig og CF til både frokost og lunsj.. Mmm!!
Tror at jeg skal lage en blomkålgrateng med kjøttdeig eller lasagne med squash til middag.
Baconsnack er i hus i tilfelle fristelsen kommer ikveld :-)

lirumlei
23-05-14, 14:30
Baconsnack er i hus i tilfelle fristelsen kommer ikveld :-)
Det prøver jeg alltid å ha i hus. Brukes også til panering av kyllingnuggets. ;)

lirumlei
23-05-14, 14:32
Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..
Det er helt sikkert at man bør ha tid, krefter og overskudd til å gjøre en slik omlegging og det krever mye tankevirksomhet og overskudd i starten.
Håper du kommer deg over kneika snart.

Hubba Bubba
23-05-14, 15:49
Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..[/quote]

Ikke bra. Jeg har alltid planer om å lage ukemenyer og ha den klar når jeg handler inn. Men jeg glemmer å lage meny eller glemmer å ta den med på butikken. Og lar meg friste av tilbud i butikken. jeg kan jo alltid endre på menyen hjemme.

Kanskje en god planlegging vil gjøre at jeg får i meg mer grønnsaker.

Google pause......

Hubba Bubba
23-05-14, 16:22
Det finnes massevis med ukesmenyer der ute. Jeg nå finne tid og lage en som passer det jeg liker å spise.

Melissa90
23-05-14, 21:44
Har vært stille fra min side på ei uke nå, men jeg er still going strong. Nesten da. Hadde meg utskeielse på kvelden 17 mai (fest), og søndagen derpå. Men så var det bare å ta seg selv i ørene å hente seg inn igjen. Nå er jeg så motivert at ingenting av ''ulovligheter'' frister mere. Er bedt i en bursdag imorgen, og vanligvis hadde jeg dratt å inntatt alkohol, men har bestemt meg for å holde meg unna alkohol i et par mnd fremover. Lettere å holde seg unna store sprekker på den måten :)
idag har jeg bare spist to måltider, frokost ble det stekt egg og bacon med paprika til, middag ble ovnsbakt laks med brokkoli. Va på trening idag og igår, 20 min full peising på stepmaskinen, svetten rann :-)

lirumlei
24-05-14, 06:46
Bountybiter står i kjøleskap og venter på litt sjokoladetrekk. Jeg har kjøpt en sjokolade som er søtet med stevia, fra helsekost. !

Nei, disse går i matavfallet.... de ble alt for bløte og bare klin når jeg skulle ha på sjokolade. Ganske ok på smak, men ikke nok til at jeg gleder meg til å ta en bit..
Men når jeg først hadde smeltet sjokolade, så fikk noen jordbær dyppet seg litt. Og DET var nammis!

Elggryte og grønnsaker ble middag i går og lunsj i dag.

TrillTrall
24-05-14, 10:49
Nei, disse går i matavfallet.... de ble alt for bløte og bare klin når jeg skulle ha på sjokolade. Ganske ok på smak, men ikke nok til at jeg gleder meg til å ta en bit..
Men når jeg først hadde smeltet sjokolade, så fikk noen jordbær dyppet seg litt. Og DET var nammis!

Elggryte og grønnsaker ble middag i går og lunsj i dag.

Var nettopp borti en oppskrift på bounty (ikke lavkarbo) og der ble kokosbitene frosset før man dyppet dem i sjokolade, da ble det ikke klin og søl og de satt fint sammen til sjokoladen var på plass.

tjeldberg
24-05-14, 14:07

Hehe morsomt, du inspirerte meg til å lage det samme, brukte denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49191 bare at jeg byttet ut delfia med cocosa. Funket fint, måtte bare ikke bli for tykke og bli lenge nok i frysen før sjokolade ble tatt på. Med sjokolade på, så stivnet de. Har laget sånne før, og meget fornøyd med at de her ble litt fuktige, ellers så har alle blitt så tørre. Men smak og behag :cool:

tjeldberg
24-05-14, 14:16
Fikk heldigvis (forhåpentligvis) spist bort noe av sjokoladebehovet mitt med de overnevnte bountysjokoladene. Tror ikke jeg bør lage de for ofte, ble veldig lett å gå å hente i kjøleskapet når mini skulle ha mat på natten.. Sikkert aldri fornuftig å hive i seg mat/snop på natten når du ikke er rundt 2 mnd gammel..

lirumlei
24-05-14, 14:38
Hehe morsomt, du inspirerte meg til å lage det samme, brukte denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49191 bare at jeg byttet ut delfia med cocosa. Funket fint, måtte bare ikke bli for tykke og bli lenge nok i frysen før sjokolade ble tatt på. Med sjokolade på, så stivnet de. Har laget sånne før, og meget fornøyd med at de her ble litt fuktige, ellers så har alle blitt så tørre. Men smak og behag :cool:

Det ble nok bedre med eggehvite i, vil jeg tro OG at du fryser dem. Mine ble for fuktige i og med at jeg ikke fikk av alt vannet av kokosmelken. Den hadde ikke delt seg skikkelig i kjøleskapet.
Sjokoladen var egentlig bare kvalmende for min del, så her går de i bosset.
Gjør ikke noe, det.

Nå stekes det høykarbovafler i heimen, men jeg har ingen behov for å smake. Spiste meg mett på lavkarbo-elggryte før selskapet kom. Men jeg tar meg ett glass vann, for jeg kjenner at jeg er tørst.
Så skal middag for i dag og i morgen planlegges. Har noe kyllingkjøttdeig som må brukes.
Lag en fin dag. :)

Hubba Bubba
24-05-14, 17:22
Har vært ute og nytt solen i dag. Sett på alle som spiste softis . Og det såg godt ut. Men skal jeg nå målet mitt til sommeren så må jeg la være. Var kjempesulten når jeg kom hjem og har maulet en liten kotelett så får jeg heller lage middag om en liten stund. Det skal bli stekt kyllingfile i fløtesaus og blomkål til.

Og all snakk om Bonty har fått meg til å få lyst på en atkinson med bonty smak. Har i skoffen. Kjøper de fra iherb. Mye billigere enn å kjøpe i butikk.

lirumlei
25-05-14, 13:22
Så flink du var som motsto fritelsen, Hubba Bubba. :)

I går var vi på besøk hos venner som hadde gode kaker og snacks, men jeg takket høflig nei, forklarte at jeg prøver å holde meg unna sukker og mel og ba om et glass vann. :) Gikk helt fint, det.

Søndag er veiedag hos meg, nesten 4,5 kg vekk på fire uker og det er jeg utrolig godt fornøyd med!

I dag blir det boknafisk med bacon og fett, samt kokt brokkoli til middag. De andre får potet og erterstuing også.

Jeg laget forresten lunsjkaker i går kveld, det ble lunsj i dag og kvelds i går. Bacon, løk og paprika surret i panne, kyllingkjøttdeig, krydder, parmesanost og en restebit med norvegia, egg og en skvett fløte. Blandet sammen og stekte som kaker på panna. Kjempegodt.

JojoJulie
25-05-14, 13:25
Så flink du var som motsto fritelsen, Hubba Bubba. :)

I går var vi på besøk hos venner som hadde gode kaker og snacks, men jeg takket høflig nei, forklarte at jeg prøver å holde meg unna sukker og mel og ba om et glass vann. :) Gikk helt fint, det.

Søndag er veiedag hos meg, nesten 4,5 kg vekk på fire uker og det er jeg utrolig godt fornøyd med!

I dag blir det boknafisk med bacon og fett, samt kokt brokkoli til middag. De andre får potet og erterstuing også.

Jeg laget forresten lunsjkaker i går kveld, det ble lunsj i dag og kvelds i går. Bacon, løk og paprika surret i panne, kyllingkjøttdeig, krydder, parmesanost og en restebit med norvegia, egg og en skvett fløte. Blandet sammen og stekte som kaker på panna. Kjempegodt.

4,5kg er kjempe bra! Gratulerer!
De lunsjkakene hørtes gode ut:)

JojoJulie
25-05-14, 13:28
Inspirerende at folk er så flinke til å oppdatere her!!

Selv er jeg fornøyd med lite utskeielser og mye trening i helga! Spent på veiedag i morgen... Har lagt om litt fra ketolyse til generell lavkarbo og mindre Kcal. Har ikke så mye overvekt igjen, så da tror jeg det funker best sånn.

ludviga
25-05-14, 18:11
I dag ble det tre pizzastykker til middag. Skjerpings i morgen. Samboeren hadde glemt å ta ut fisken fra frysen.... Men Back on track as we speak;) veiedag på tirsdag.... Får håpe utslaget ikke blir FOR stort. Har vært veldig flink de andre dagene...

Har 4 kg igjen til målet. Har gått ned 6,5 kg på tre uker... Redd det er litt for mye nesten. Klærne er blitt for store - merker det veldig på kroppen!!

Mate
25-05-14, 18:53
Det høres deilig ut å være så nære målet! Gleder meg til den følelsen :)

Jeg skal switche veiedag fra tirsdag til mandag nå i morgen, veiedag på tirsdag blir så bakvendt for meg. Satser på jeg har mista litt, vi får se. Men ikke noe stress, ned går det selv om det tar litt tid. Uka framover blir en utfordring; tre bursdagslag og en begravelse. Men tror jeg klarer å styre meg, lavkarboen har tatt tak og jeg er ikke fysen på sukker lenger. Merker også at energinivået er på vei opp, samtidig som sultfølelsen nær sagt uteblir. Jeg er så glad for at jeg oppdaget lavkarbo, er mange år siden nå, men fremdeles en fryd når man kommer skikkelig igang! :)

Hubba Bubba
25-05-14, 19:16
Pizza er godt. Jeg skal tillate meg begrensede mengder i sosiale sammenhenger. Om mulig skal jeg ikke spise skorpen og bunnen. Men kan jeg bestille salat gjør jeg heller det.

Jeg har gått ned 3,1 kg siden 5 mai. 3 uker. Har veiedag i morgen så kanskje det er litt mer. Og jeg er langt unna målet mitt. Jeg har 10 kg som delmål, så jeg kan ikke tillate meg for mye. men viktigst er det å holde fokus så lenge at det blir en vane med lavkarbo.

I kveld blir det torsk med grønnsaker ( poteter til resten av familien). Jeg spiser gulerøtter for å få i meg nok grønnsaker, og så er det så godt til fisken. Savner å spise potet med smør på til fisken.

tjeldberg
25-05-14, 22:56
Så flinke folk er. Selv føler jeg at jeg har skeiet mye i helga, uten at jeg vet hvorfor. Muligens fordi jeg har vært veldig mett hele tiden og bountyen. Ikke turt å gå på vekta å gruer meg allerede til veiedag på fredag. Ikke rasjonelt og håper jeg kommer over disse ideene snart. Satse på ny og bedre dag i morgen! :)

Ellers ble det fisk her også idag. Røkt torsk og soppstuing av sopp, fløte og løk. Samboer fikk den mer tradisjonelle gulrotstuingen med mel og melk :)

tjeldberg
25-05-14, 22:58
Synes forresten at dersom jeg savner å spise noe med pålegg, så fungerer paprika skjært i skiver fint sammen med mye pålegg :)

Hildemor på slanking
26-05-14, 00:24
Hei damer;) Jeg henger meg på her. Startet på ketolysekuren i går etter en pulverkurer i 3 uker. Har gått ned 5 kg og er spent på hvor mye jeg går opp før jeg forhåpentligvis begynner å gå ned igjen nå etter pulverkuren;) Jeg har hatt boken til Torkill i mange år og prøvde meg en gang tidligere men jeg var nok ikke helt klar for å legge om kosten;)

Har ikke fått stixene og vitaminer enda men satser på de er rett rundt hjørnet. Jeg har et ønske om å ta av 15/20 kg men jeg vil se litt etterkvart på hvordan kroppen min forandrer seg. Jeg er 43 år og da er det ikke sikkert at for høy vektnedgang vil kle meg i det hele tatt.

Har ikke lest hele denne tråden enda så jeg vet ikke hvor mange vi er som har begynt nå i mai og hvordan det går med dere men synes det var veldig kjekt å finne en tråd for noen som startet ca samtidig som meg så vi kan utveksle erfaring etterhvert. Er vel på tide og si god natt så da snakkes vi igjen i morgen;-)

ludviga
26-05-14, 07:31
Velkommen Hildemor :)

Jeg sjekket vekten i går og i dag... Opp 200 gram pga pizzastykkene, men fremdeles ned 1,2 kg siden forrige uke. Akseptabelt. Veier nå 66,9 kg.

Rart hvor raskt grammene kommer på. Ikke rart jeg ble større og større før - når slik junkfood ble spist ofte. Det gjelder å passe på - livet ut om man vil holde vekten stabil.

Mate
26-05-14, 07:40
Da har jeg flytta veiedag, og vekta viste i dag 76.3 kg, ned 2,6 ned fra forrige tirsdag og 4 ned totalt. Tror jeg har fått litt "gratis" denne uka som etterslep fra startuka, og det er heeelt ok. :) Godt fornøyd, nå begynner jobben.

Kiro
26-05-14, 07:54
Dag 2, og jeg er sååå kvalm. Hadde forventet hodepine, men ikke kvalme. Flere som hadde denne opplevelsen, eller er det tilfeldig? :/

Hubba Bubba
26-05-14, 08:42
Så flott Mate:)

Kiro. Jeg trappet ned på karbo i en uke. Ingen brød, ris og pasta. Kun havreknekkebrød. Jeg har likevel har murring i hode og vært noe uvel, ja kanskje kvalm også. Ikke den siste uken, så jeg tror det går over.

Men jeg blir kvalm/uvel dersom maten svømmer i fett. Men det tror jeg har likemye med en oppdragelse på at magert er sundt og fett er usunnt. Jeg måtte bli voksen før jeg klarte å spise snitter med smør på.

Mi9en
26-05-14, 10:28
Vekten viste i dag 62,1 kg. Dvs -2,4 kg første uka, og jeg er svært fornøyd:)!

Kiro: Jeg var også kvalm og uvel/svimmel i starten, har vært det hver gang på lavkarbo. Pass på å få i deg nok vann og salt. Te med sitron og ingefær kan også hjelpe mot kvalme. Hos meg gikk det over igjen etter en dag eller to.

Siden dere snakker om hva dere spiser. Jeg spiser lav-karbo med moderat fettinnhold (både pga relativt lav startvekt og at jeg blir kvalm av for mye fett).

Min dagsmeny har pga nydelig grillvær stort sett vært som følger:

Frokost:
1 skive med ICA's lavkarbobrød, med spekeskinke, 1 hardkokt egg og majones. 1/4 avokado.

Lunsj: salat med fetaost og røkelaks - olje som dressing. 1 beger youghurt (Yoplait 0% - fordi det er den de har på jobben).

Mellommåltid - 1 atkins bar type "muslibar" (bestiller jevnlig fra iHerb)

Middag: Grillet kjøtt eller kylling med salat og grillede grønnsaker (sjampinjong, paprika, løk, brokkoli++ stekes i aluminimsform sammen med olivenolje og urtesalt.. nam nam..)

Kvelds: En skive lavkarbobrød eller lavkarbo knekkebrød med Brie, Creme Cherie e.l. 1-2 jordbær. 1ss tran.

Tar vitamintilskudd, men sliter denne gang som tidligere litt med kramper i leggene.

Sorgfri
26-05-14, 12:35
Så flinke dere er folkens!:)

Jeg hadde sånn svie i magen at jeg ble redd for magesår, så jeg har droppet ut igjen dessverre.

Isteden er jeg igang med Paul McKenna's "Jeg kan gjøre deg tynn", har både bok, CD og nå en app som følgere deg opp. Denne heter 7 days, og inneholder også program for de som sover dårlig, og et for de som trenger bedre selvfølelse.

Han er kalt verdens beste hypnoterapeut, og tar for seg underbevisstheten i tillegg til oppfølging. Han har hatt stor suksess med dette, så jeg er veldig spent! Kort sagt skal du spise akkurat det du har lyst på, når du har lyst på det. Du skal bare bruke tid på å kjenne på smaken, spise sakte og stoppe når du er mett.

For en gang for alle å forandre måten man tenker på mat på, og slippe flere dietter.

Lykke til videre her inne! :-)

lirumlei
26-05-14, 19:52
merkelig at de som har "lite" å ta av går fortere ned i vekt en for eksempel meg som har myyye. Men det er klart at min kropp som er vant til å ha mer enn nok næring stritter nok litt i mot å måtte ta av disse fettreservene som har bygget seg opp over år....

Om det å ta se kroppen an, hvordan man blir etter mye vektnedgang, det tror jeg er lurt. Mange som går mye ned i vekt og får mye overflødig hud på hals og fjes, blir plutselig gamle av utseende. Jeg satser ikke på å bli kjempetynn (akkurat nå virker det uoverkommelig), men hadde jeg kommet ned på rundt 75 eller 80 kg, så tror jeg det er nok for min del. Er jo noen kilo ned dit... Jeg synes personlig at damer bør ha former, og være gode rollemodeller for dagens unge jenter som tror at det å ha "thigh gap" er idealet. Jeg vet at jeg er alt for overvektig, er ikke fornøyd med kroppen, men når jeg tenker meg om, så var jeg heller ikke fornøyd med den når jeg var 65 kg i min ungdom.

Vær litt snille med dere selv, ha fokus på indre verdier og vit at vi faktisk er bra nok, selv om vi kjemper en med kostomlegging og håper på noen kilo i minus som en positiv bivirkning. ;)

Jeg liker kjempegodt at det er så god aktivitet her. Fortsett med det. :)

lirumlei
26-05-14, 19:58
I dag surret jeg biter av svinefilet sammen med masse løk, sopp og purreløk, hadde over en boks rømme samt blomkål og litt gulrotrester fra i går, krydret med hvitløkspulver, salt og pepper. Slo over i ei ildfast form og lot det godgjøre seg litt i ovnen før jeg spiste. Mmmmmm.

Jeg kjøper ofte kjøtt på halvpris på butikken. Mange ganger er det det dyreste kjøttet som ligger til redusert pris pga dato. Noen ganger passer det inn i menyen, andre ganger fryser jeg ned til senere bruk. Hvordan tenker dere i forhold til spesielt kjøtt-handel. Det kan jo bli dyrt i lengden.

Løk er min "synder", jeg vet det er noe karborikt i forhold til andre grønnsaker, men den gjør lavkarbolivet mitt lettere å leve. ;)

Hubba Bubba
26-05-14, 22:53
Jeg spiser også en del løk. Det kan brukes til det meste. Jeg er ikke flink på salater så jeg spiser det jeg liker av grønnsaker over og under jorden.

Jeg kjøper også kjøtt på tilbud når jeg kommer over det på tilbud. Også om det er kort holdbarhet. Det blir dyrt om en alltid skal velge de fineste og dyreste kjøttvarene i butikken. Jeg prøver også å ha fisk til middag 3 dager i uken. I tillegg blir det mere grønnsaker. Ris, pasta, brød og poteter er jo ofte den billigste delen av middagen. Jeg har ikke regnet på hvor mye mer maten koster når jeg spiser lavkarbo. Er det noen som har det?

lirumlei
26-05-14, 23:22
Jeg orker ikke regne på det, men nå handles ikke godis eller mye annet på impuls. Tror det går litt opp i opp. Ferdigmat koster også en del.

JojoJulie
26-05-14, 23:59
Veiedag...

Ned 700g denne uka.. 69,4kg nå, og da er det bare 7,4kg igjen til målet!

Har hatt mer fokus på trening enn kosten, så skal skjerpe meg litt på det heretter ;)

Mate
27-05-14, 07:36
700 g. er finfint det! :)

tjeldberg
27-05-14, 09:11
uhh løk er et must i min kost, lavkarbo eller ei! Grønnsaker spiser jeg også alt av sorteer, bare begrenser litt rotgrønnsakene og dropper poteten ;)

Tror ikke jeg spiser mer kjøtt nå enn før. Kanskje mer fisk siden jeg prøver å være litt bevist på kosten. En pakke med koteletter koster kanskje 60-70 kr alt etter merke selvfølgelig. Grillmat er ganske billig for tiden. Disse pakkene med kjøtt blir jo middag flere dager i uka, mens en ferdigpizza varer kun en dag og jeg og samboer spiser en pizza hver, gjerne med ekstra ost. Så da koster middagen fort over 150kr. Sammenlignet med pizza så sparer jeg på lavkarbo. Grønnsaker og salat kan kreve litt tid og penger, men er nok gull for helsa og humøret siden de er fulle av næringsstoffer vi trenger! Så tror nok jeg går i pluss helsemessig. Og sparer litt, siden jeg ikke kjøper inn så mye snop lengre :)

Hildemor på slanking
27-05-14, 09:18
4. dag på ketolysekuren og jeg som var redd for vektoppgang etter 3 uker på pulverkur er veldig positivt overrasket at vekten fortsetter å gå nedover;) Har ikke hatt noen bivirkninger med hodepine eller annet heldigvis;-) Venter enda på stix og tabletter men jeg ser på den nærmest "selvlysende" urinen at jeg er i ketose;) 7 kg ned på 3 uker og de 2 siste nå på ketolysekuren;-)
En vanlig meny for meg med enkle variasjoner er;

Frokost: En nakkekotelett/reker/kylling steikt i meierismør sammen med paprika/asparges/redikk

Middag:Laks/ørret, kylling, svin med salatblanding og fetaost med oljedressing

Kvelds:Et klibrød med egg og rekesalat og agurk

Jeg drikker 2/3 l vann om dagen

Hubba Bubba
27-05-14, 09:53
Ned 0,7 og 2 er bra begge deler. Jeg er superfornøyd med mine ned 1,6. Ferdig med mens så det har nok vært en del vann. Og denne gangen ble det ingen sjokolade. Normalt merker jeg at jeg får mens fordi jeg er så sugen på sjokolade. Denne gangen var suget nesten helt borte. Har fått på meg en impulskjøpt teningsbukse som har lagt i skapet lenge fordi den ikke passet.

Denne gangen på lavkarbo forteller jeg til folk at jeg spiser lavkarbo. Og spør de som jeg vet har gjort det tidligere om de gjør det nå. Skal jeg gjøre dette lenge må jeg være åpen tenker jeg. Hva gjør dere? Jeg synest at vekt og helse er en privat ting, men når jeg takker nei føler jeg at jeg må forklare meg. Og hva om den som tilbyr er større enn meg. (klarer ikke skrive tjukkere hmmmm). Jeg synest akkurat nå at valgene hjemme i egen stue og kjøkken er mye lettere enn valgene i sosiale sammenhenger.

mailen
27-05-14, 11:26
Dere holder fortet ser jeg. Har hatt en kakesprekk på grunn av bursdag i helgen, og det varte til og med i går. Nå er jeg atter en gang på en ny start. Fader så vanskelig det skal være.

Vekta i dag viser at jeg fortsatt er -1,5 siden starten i mai, og det er bra. Frokosten sliter jeg med, siden jeg alltid har det travelt om morgenen. Er så glad i å sove! Har funnet ut at lavkarbobrød med eggerøre og spekeskinke pluss majones må være godt. Sliter litt med at jeg må ha _mye_ pålegg på det brødet for at jeg skal klare å spise det. Smør, salami, brie og paprika går jo også an. Må handle inn litt så jeg er forberedt for veldig travle morgener og. Lunsjen blir kyllingsalat som jeg laget ferdig i går kveld. Middag tror jeg blir pølse- og blomkålgrateng, men har veldig lyst på fiskesuppe. Kanskje jeg lager det i morgen? Håper på grillvær her i finnmark snart, for grillmat er så godt og enkelt.

Ønsker dere en fin tirsdag!

TrillTrall
27-05-14, 11:27
Frokosten sliter jeg med, siden jeg alltid har det travelt om morgenen. Er så glad i å sove!
Kok noen egg om kvelden og legg i kjøleskapet og spis dem, evt. med majones eller noe om morgenen - gjort på null komma svisj! :)

lirumlei
27-05-14, 12:24
Ja, det er viktig å være åpen, tror jeg! Jeg forteller at jeg ikke spiser sukker og mel lengre. Da er det mer "akseptert" enn, neitakk, jeg slanker meg. Og så fokuserer jeg i samtalen på at kroppen min blir bedre og betennelser jeg sliter med i kroppen går ned.
Det synes jeg er helt greit. ;)

Dere er flinke som starter opp etter utskeielser, det viser pågangsmot. Vi legger vel om livvstil, da tar det tid. Flotte resultater det vises til. :)

Hubba Bubba
27-05-14, 14:41
Det virker som om lavkarbo har fått større aksept og at folk flest vet litt mer nå. Det er ikke så "populært" som 5:2 dietten akkurat nå. Det virker nesten som folk letter aksepterer forskningen bak den enn de gjore med lavkarbo.

Siden jeg spiser en del egg så leser jeg de jeg kommer over om egg. Syntes denne artikkelen var bra. http://fraiva.no/det-enestaende-egget/
Spesielt det om å spise bløtkokte egg og cholin som hjernecelllene trenger. Tror det skal bli mere bløtkokte egg, og egg stekt med hel plomme fremover.

lirumlei
27-05-14, 17:48
Flott link om egg. :) spiser for lite av det, memen tenker å bruke det som reiseniste til helgen.

kjapp middag : løk, sopp, tomat, chorizopølse og china wokgrønnsaker i panna. Fløte og krydder over. Surr, spis. :)

Mi9en
27-05-14, 21:48
Her laget vi tapas på grillen i dag, kyllingklubber, gambas al ajillo, grillet paprika, lavkabo bruchetta og aioli. Nam nam :-)

Melissa90
27-05-14, 22:14
Flinke dere er alle sammen :) Jeg fikk selvfølgelig mensen idag å med det VET jeg at kroppen min samler mye vann så jeg nekter å gå på vekta for om en uke. Spennende å se hva den viser da, jeg er alltid slik at jeg går på den hver morgen ;) Idag har vi grillet ute, og jeg fant (til min store lykke) pølser med 0 gram karbo, og en annen sort 0,5 gram :D Lykke siden familien vår er gla i å dra på pølsegrill turer på sommeren :)

KingOfBacon
27-05-14, 22:24
Flinke folk her a gitt! :-) Startet for 3 uker siden og har kjørt på så lavkarbo jeg kan (nesten..) og har nogenlunde kontroll på at ketolysen går sin gang ved hjelp av Ketostix.

Kjenner det kreves vesentlig mer planlegging av maten for å holde seg til programmet, men det er sikkert mye vanesak også.

KingOfBacon
27-05-14, 23:11
Idag har vi grillet ute, og jeg fant (til min store lykke) pølser med 0 gram karbo, og en annen sort 0,5 gram :D Lykke siden familien vår er gla i å dra på pølsegrill turer på sommeren :)

Hvilken pølse/hvor fant du disse? Kjenner at det er helt gull nå som sommergrillings er på vei.:)

xverbs
28-05-14, 08:55
Jeg er på dag 3 nå. Holdt meg under 20g karbs hver dag. Merker fortsatt ikke noe på kroppen, bortsett fra at jeg blir mett uten og spise så alt for mye.

Skal få kjøpt meg stix så jeg får testa hvor jeg ligger.

Vekta er i dag på 83 kg og målet er ca. 70

lirumlei
28-05-14, 09:22
Velkommen. Moro at vi er så mange sammen og at det stadig oppdateres her.
Lykke til dere som nettopp er kommet i gang, stå på dere som har holdt på noen uker. Jeg er midt i min uke 5 og har veldig gode dager. Formen er god, søtsuget er borte og magen er mett. Love it!

Bittemoren
28-05-14, 21:21
Tror jeg slutter meg til dere mai startere jeg, har hold på med lav karbo ei stund ,men har nå hatt en lang pause , men tenkte at nå skal jeg ta meg selv i nakken og begynne for fullt igjen �� jeg har allerede gått ned 3kg og håper det fortsetter denne veien. Jeg begynte 17 mai uka men skeivt ut da. Men nå har jeg holdt meg unna alt av søtsaker og det ser ut til at det går bedre ��

Litt om meg kanskje er 39 år, gift og 4 barn bor på ei øy utenfor Bergen og jobber som nattevakt på bolig for utviklingshemmede ��

Satser på at jeg kommer inn i bikinien i sommer, eller kanskje jeg kan kjøpe meg ny ��

Mi9en
29-05-14, 20:04
Jeg var på vekta igjen i dag. 61,6 kg og ned 2,8kg på 1,5 uke. Er nok ute av ketosen igjen i dag for jeg har spist masse av svigermors salat med både mais, ananas og vannmelon. Pytt pytt, får begynne på igjen i morgen. I kveld tar jeg et velfortjent glass med vin :rodme:

mailen
29-05-14, 21:44
Jeg tåler ganske mye før jeg går ut av ketose, Mi9en. Har du testet?

xverbs
29-05-14, 23:15
Flinke dere er :) gikk på en ørliten smell i dag. Er oppe i ca 35 til 40 karbs nå.

Hva gjør dere når dere er borte hos folk? Kom til svigers i dag og der hadde hun selvfølgelig lagd vafler. Måtte bare spise bittelitt. Hadde ikke hjerte til å si nei.

Og hva er konsekvensen med å dette ut av ketose? Stopper alt opp? Jeg bruker ca 2 dager på å komme meg inn igjen.

ludviga
30-05-14, 00:06
Jeg sjekker ikke med stix. Jeg tenker også at det ikke er så viktig å være i ketose hele tiden. Denne gangen (har vært på lavkarbo en gang før) har jeg verken veid, målt eller telt - men rett og slett gjort det tynne folk pleier å si "spist mindre, kuttet snop,øl,brød og pasta".
Jeg har aldri gått så mye ned som nå. Grunnen til at jeg gjør det slik, er at jeg skal lære meg til å leve sunt - ikke se på det som en diett, men lære meg til å spise mindre og ta sunnere valg. Klart jeg har skeiet ut, men nøkkelen til vektnedgang tror jeg ligger i å akseptere utskeielsene og være rett tilbake i sadelen igjen med en gang. Ikke dvele over en utskeielse eller bekymre seg for om man er i ketose.

Bare noen tanker fra meg som "kun" har 10 kg å gå ned. 4 kg igjen til målet. Men jeg vet at det er da jobben virkelig begynner:)

Hubba Bubba
30-05-14, 17:30
Supert med sommervarme, men det hjelper ikke på lavkarbo. Er i besøk og får servert masse god mat. Det går greit å ikke spise brød, pasta ris mm. Men kaker frister og som erstatning blir det en god del honning melon og i dag en liten skje med sjokoladeis. Fy og fy. I seg selv er det ikke ille men hva skjer resten av helgen . Det er ennå noen dager til jeg kommer hjem. Det blir også noen glass med vin og enda flere med pepsi max.

ludviga
30-05-14, 20:31
Ææææhh...jeg gruer meg til fristelser!!! Stikker til Syden i morgen. Har mentalt forberedt meg, men "redd" nesten. Redd for å skeie ut....

Mi9en
31-05-14, 01:16
Jeg tåler ganske mye før jeg går ut av ketose, Mi9en. Har du testet?

Jeg tester ikke denne gangen, men jeg kjenner det på kroppen om jeg har spist lite karbo. Drev og testet hele veien sist jeg spiste lav-karbo. Denne gangen fant jeg ikke boksen med teststrimler, men det er kanskje like greit...

Jeg er relativt avslappet, spiser lavkarbo, men teller ikke karber. Unner meg noen jordbær, en atkins bar eller litt Easy is om jeg er søtsugen. Jeg har tatt av likevel, og med en BMI på 22 så har jeg ikke så veldig hastverk, selv om jeg selvfølgelig ser fram til at klærne mine blir litt mindre stramme.

tjeldberg
31-05-14, 08:45
Så flott at folk er her fremdeles. Regner med at folk sitter litt mindre framfor skjærmen når sola kommer fram, og her har det vært sikkelig sommerfølelse de siste dagene :)

Gårsdagen gikk ikke bra.. lagde ostekake med sjokolade og spiste omtrent kun det i går + litt vin og en breezer :p annen mat ble litt potetgull. Med andre ord, bursdagsfeiring av ei vennine gjorde at kosten gikk rett til He****e. Kun frokosten var av kvalitet. Blir neppe bedre neste helg med langtur og dåp (med mye kaker til kaffen). Har som utgangspunkt å holde meg i størst mulig grad, men vet det blir vanskelig. Får være ekstra flink i ukedagene før og etter da :D

Frokost idag som igår, lavkarboknekkebrød, ost, avokado og blåkveite. Kanskje litt merkelig kombo, men godt og veldig mettende :)

mailen
31-05-14, 15:23
Jeg er i ketose og det har jeg tenkt å fortsette å være. Er skikkelig fysen på noe i dag, så stakk innom her for å finne oppskrift på skumkaka det ble tipset om tidligere i tråden.

JojoJulie
31-05-14, 17:40
Så bra at folk fortsetter å oppdatere! Her har det gått rett vest denne uka, både med trening og kost.. Huff.. Må virkelig ta meg sjøl i nakkeskinnet fremover!

mailen
31-05-14, 21:36
Jeg har funnet så mange nye matvarer og matretter at det går helt supert. Tidligere har jeg savnet pizzaen, men med Lavkarbohuset sitt pitabrød som pizzabunn ble det nesten som vanlig pizza. Og lørdagskos er Atkins sin Peanut Butter Cups. Fy søren så god den var. Har også savnet lette måltider uten så mye tilberedning, og det har karbobrød, knekkebrød og lumper hjulpet meg med.

Spiser likevel ikke brød og lomper til alle måltider. I dag har det blitt en brødskive til frokost og 1,5 pitabrød til pizzaen.

Har ikke merket noe med tanke på Pepsi Max-slutt, men tenker at det er fint å ikke ha i seg så mye aspartam. Vi får se hvor lenge jeg holder ut med Arctic Water i stedet. :) Kullsyre må jeg ha. *avhengig*

tjeldberg
01-06-14, 09:58
Kullsyre er godt :D
Sikkert ikke for tennene, men alle gleder i livet kan jo ikke være sunne.. :)

Kiro
01-06-14, 11:04
Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende :D

mailen
01-06-14, 18:30
Kullsyre er godt :D
Sikkert ikke for tennene, men alle gleder i livet kan jo ikke være sunne.. :)Det er sikkert bedre for tennene med Arctic Water enn Pepsi Max. Og ja, kullsyre er godt. Elsker følelsen når jeg tar en skikkelig stor slurk og det bruser i både munn og nese. Haha, føler meg litt psyk, men det er sant.

Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende :DWow! Det gir skikkelig kick til å fortsette ja.

JojoJulie
01-06-14, 19:27
Jeg har funnet så mange nye matvarer og matretter at det går helt supert. Tidligere har jeg savnet pizzaen, men med Lavkarbohuset sitt pitabrød som pizzabunn ble det nesten som vanlig pizza. Og lørdagskos er Atkins sin Peanut Butter Cups. Fy søren så god den var. Har også savnet lette måltider uten så mye tilberedning, og det har karbobrød, knekkebrød og lumper hjulpet meg med.

Spiser likevel ikke brød og lomper til alle måltider. I dag har det blitt en brødskive til frokost og 1,5 pitabrød til pizzaen.

Har ikke merket noe med tanke på Pepsi Max-slutt, men tenker at det er fint å ikke ha i seg så mye aspartam. Vi får se hvor lenge jeg holder ut med Arctic Water i stedet. :) Kullsyre må jeg ha. *avhengig*

Bra tips med Lavkarbohuset. Hadde ikke oppdaget det før.
Er også heeelt avhengig av alle slags varianter av cola light.. Klarer ikke stoppe heller :rolleyes:

JojoJulie
01-06-14, 19:28
Ned 4.7 den første uken. Dette går jo strålende :D

Oi! Det var jo kjempe nedgang! Flink!

Hubba Bubba
02-06-14, 20:31
Det blir ingen veiing denne mandagen. Jeg har sklidd ut i det siste. To is i dag. Og det var godt. Men har vært i god aktivitet. Mye tur. Tror det blir grillmat i kveld. Har også spist litt poteter i det siste. Og appelsin. Håper at vekten tåler det slik at jeg går opp i vekt. Vet dere hvor mye karbo dere tåler å spise uten å gå opp i vekt. Jeg vet ikke hvor min grense er.

Hubba Bubba
02-06-14, 20:34
Og drukket mye cola cero. Egentlig er pepsi max best men tror jeg snart må på avvenning:rolleyes:

Melissa90
02-06-14, 21:10
Flinke dere er å oppdatere. her går det kjempe bra så langt. ingen sprekk siden forje. synes det blir lettere og lettere jeg. Eneste jeg sliter litt med er å få i meg nok vann.

Hubba Bubba
03-06-14, 23:29
Så bra Melissa90.

Jeg har spist tapas i dag. Både brød og poteter og brownies og is til dessert. Jeg kjenner på det å tillate seg mat i sosiale sammenhenger og hva det gjør med kroppen min . Det ideelle hadde vært om jeg kunne spise slikt og være flink med kosten på hverdagen.

Hildemor på slanking
04-06-14, 00:14
Jeg var på vekten og den viste nøyaktig det samme som forrige uke;) Jeg har ikke skeiet ut med noe og holdt meg konsekvent til kuren og ketostixen er lilla så da tenker jeg at det skyldes at jeg venter mens om noen dager;)
Bare å stå på videre så satser jeg på at vekten viser litt ned neste uke.

Mate
04-06-14, 07:20
Slik var det for meg denne uken også Hildemor på slanking, bom stille. Men det er helt ok, veit jeg gjør det jeg skal og tar det hele med knusende ro. Og selv om jeg ikke har gått ned noe kjenner jeg jo daglig de gode bieffektene av ketose; dyp deilig søvn om natten, energi om dagen, og aldri mer ulvehunger. :)

Hildemor på slanking
04-06-14, 08:53
Godt vi er flere Mate, det løsner nok til neste uke skal du se;-)
Synes du det går greit ellers? Jeg trives veldig i ketose og koser meg med deilig mat;-) litt lite trim enda, siden jeg har hatt en øyelokksoperasjon og skal ta det med ro noen uker men jeg beveger meg mer enn da jeg var 7 kg tyngre;-)

Mate
04-06-14, 10:57
Jeg trivs veldig godt på lavkarbo og i ketose, det er som om hele kroppen og hodet roer seg litt ned, samtidig som man har mer energi og bedre netter (søvnmessig altså...). Og når man slipper søtsug og sultfølelse kan man nesten ikke be om mer, vekttapet er naturligvis en viktig del av det for meg som skal ned i vekt, men tror jeg hadde vært på lavkarbo uansett på grunn av alt det andre det fører med seg. Det sagt har jeg jo ikke vært på lavkarbo støtt, men merker hvor godt det er hver gang jeg begynner på nytt. Trening har det blitt litt lite av for meg også i det siste, og jeg veit av erfaring at jeg trenger litt trening for å få skikkelig fart i sakene. Men stresser ikke. :)

lirumlei
04-06-14, 15:16
Heisann.
Utenlandsturen gikk fint, med planlagte utskeielser på en fellesmiddag og dagen for hjemreise. Vekta står litt stille, men litt ned, så jeg er storveis fornøyd.

I dag laget jeg pizzazcones til lunsj, dobbel porsjon, så har jeg å ta til når jeg ikke har så god tid, eller at været tilsier at jeg heller bør være utendørs. I dag blir det noe kjøtt til middag, kanskje en coleslaw som tilbehør. Jeg har lyst å lage "potet"salat med sellerirot en dag. Noen erfaringer med det? Tilbehør til grillmat, tenker jeg. Tar gjerne imot tips.

Mate
04-06-14, 16:02
Jeg prøvde denne : Potetsalaterstatning av selleri (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33088). Den fungerte veldig bra syns jeg, var akkurat det jeg så etter. :)

Hubba Bubba
05-06-14, 00:37
Opp 2 kg på en uke med reise og sosialt. Nå skal jeg over lavkarbo og ingen nei mat.

mailen
05-06-14, 13:21
Jeg trivs veldig godt på lavkarbo og i ketose, det er som om hele kroppen og hodet roer seg litt ned, samtidig som man har mer energi og bedre netter (søvnmessig altså...). Og når man slipper søtsug og sultfølelse kan man nesten ikke be om mer, vekttapet er naturligvis en viktig del av det for meg som skal ned i vekt, men tror jeg hadde vært på lavkarbo uansett på grunn av alt det andre det fører med seg. Det sagt har jeg jo ikke vært på lavkarbo støtt, men merker hvor godt det er hver gang jeg begynner på nytt. Trening har det blitt litt lite av for meg også i det siste, og jeg veit av erfaring at jeg trenger litt trening for å få skikkelig fart i sakene. Men stresser ikke. :)
Det er sant som du sier, man får liksom mer ro på lavkarbo. Hodet kverner ikke hele dagen på mat, is, brus, kaker, brødskive med leverpostei osv. Nå spiser jeg fordi jeg er sulten, men tenker ikke så mye på mat ellers. På lavkalori som f.eks. på Grete Roede, føler jeg at jeg hele tiden må kjempe mot lysten på mat.

Hildemor på slanking
05-06-14, 20:10
Hadde jo veiedag på tirsdag og jeg fant ut at jeg ikke hadde gått ned noe siste uken men bekymret meg ikke så veldig og tenkte at det skyldes nok at mensen er rett rundt hjørnet.
Måtte allikevel på vekten i dag bare for å sjekke og da hadde jeg jo gått ned 1,3 likevel siden forrige tirsdag😊 Jeg er så glad, har gått ned over 8 kg på 5 uker😍

lirumlei
05-06-14, 20:31
Hadde jo veiedag på tirsdag og jeg fant ut at jeg ikke hadde gått ned noe siste uken men bekymret meg ikke så veldig og tenkte at det skyldes nok at mensen er rett rundt hjørnet.
Måtte allikevel på vekten i dag bare for å sjekke og da hadde jeg jo gått ned 1,3 likevel siden forrige tirsdag😊 Jeg er så glad, har gått ned over 8 kg på 5 uker😍

Veldig bra! Gratulerer med flott resultat!

lirumlei
05-06-14, 20:32
Jeg prøvde denne : Potetsalaterstatning av selleri (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33088). Den fungerte veldig bra syns jeg, var akkurat det jeg så etter. :)

Tusen Takk, denne skal prøves i helgen!

mailen
05-06-14, 20:43
I dag hadde jeg så lyst på softis, men jeg var flink å laget denne (http://lavkarbotips.blogg.no/1336924594_superdigg_lavkarbo_de.html) i stedet. Veldig lettvint og jeg fikk tilfredsstilt isbehovet mitt. Kommer nok til å lage isen flere ganger, men ikke med bringebær. Det ble litt sterkt på en måte. Bringebær og blåbær sammen er kanskje godt.

Hubba Bubba
05-06-14, 21:45
I dag hadde jeg så lyst på softis, men jeg var flink å laget denne (http://lavkarbotips.blogg.no/1336924594_superdigg_lavkarbo_de.html) i stedet. Veldig lettvint og jeg fikk tilfredsstilt isbehovet mitt. Kommer nok til å lage isen flere ganger, men ikke med bringebær. Det ble litt sterkt på en måte. Bringebær og blåbær sammen er kanskje godt.

Den må jeg prøve. må nok handle inn tyrkisk youghurt først.

lirumlei
07-06-14, 09:51
Da har jeg laget sellerirot salaten klar til helgens grilling. Nyyydelig og helt klart en fullgod erdtatning for potetsalat. :)
Til lunsj i dag ble det pitapizza, lavkarbo pita fra fryseren på helsekostbutikken, ferdigkjøpt pizzafyll med lite karber, litt paprika og mye ost. Lettvint mat.
Skal på hyttetur, så det gjelder å handle inn litt smarte ting å ha med seg.

mailen
07-06-14, 19:21
Middagen i dag ble grillet svinefilet med coleslaw (uten gulrot) og maiskolbe med masse hvitløkssmør på. Det smakte fantastisk godt.

Har kjøpt inn skogsbær og blåbær til "is" dersom det blir flere varme dager, men nå ser det ut som temperaturen kryper litt nedover. Kun 12 grader i skrivende stund, og vi har vært oppi 20.

mailen
07-06-14, 19:22
Sellerirotsalat må prøves. Har to ganger dratt i butikken for å kjøpe sellerirot, men de har vært så bløte. De skal ikke være sånn?

Hildemor på slanking
07-06-14, 21:13
Heisann, her har vi kost oss i finværet i dag og vært på aktiviteter fra morgen til kveld😊 Lunsjen i dag ble spist på Peppes, de har fått en nydelig salat nå med kyllingfilet, egg, bacon,avokado og spinat, - midt i blinken med andre ord. I kveld lagde jeg hjemmelaget pizza til resten av familien mens jeg stekte meg en saftig entrecote, med asparges, camembert fløtesaus og salat. Livet på ketolysekuren passer meg utmerket,-savner absolutt ingenting😊

Carisma
07-06-14, 22:08
maiskolbe med masse hvitløkssmør på.

Mais er absolutt ikke lavkarbo. :nei:

Hubba Bubba
07-06-14, 23:27
Argh.:mad: Har fått en sukkerfri melkesjokolade. Spiser noen ruter- blir kvalm- det går over og jeg spise mer. Note to my self: Kjøp aldrig sukkerfri sjokolade. Spis heller Dark premium 70% eller 86%

Og det værste er at jeg har tre til plater i kjølekapet. Hver på 100-150 gram. Liker ikke å kaste mat.

Hubba Bubba
08-06-14, 00:32
Oppfølging. Vond smak i munner og luft i magen. Da har jeg lært at sjokolade søtet med maltitol og steviol glycosides (engelsk, hva blir det på norsk?) skal jeg holde med unna.

Kastet resten i bosset sammen med en 60 % mørk sjokolade som ikke var så veldig god. Og så bar jeg bosset ut :)

Skal ikke bruke meg selv som bossbøtte! Skal sjekke hva de andre sjokoladene er søtet med og er det det samme går de samme vei. Søtsmaken trigget meg til å spise selv om jeg ble kvalm:hjelp:

ludviga
08-06-14, 01:48
Tilbake fra en uke i Syden - masse utskeielser - selv om jeg nok tenkte mer igjennom ting enn jeg ville gjort før. Dere er veldig flinke! Gruer meg til å gå på vekten - veide 66,1 kg før jeg dro - laveste på 5 år! Tror det er mulig å gå ganske mye opp på en slik tur... Så blir spennende å se i morgen...

Tømte huset for mat før vi dro - Og med pinsestengte butikker, blir det nok ikke ordentlig start før på tirsdag.

Satser på å drikke masse vann og være flink den kommende uken.

mailen
08-06-14, 13:33
Mais er absolutt ikke lavkarbo. :nei:
Det er jeg klar over, men gikk helt fint med litt. Er fortsatt i ketose. :)

Argh.:mad: Har fått en sukkerfri melkesjokolade. Spiser noen ruter- blir kvalm- det går over og jeg spise mer. Note to my self: Kjøp aldrig sukkerfri sjokolade. Spis heller Dark premium 70% eller 86%

Og det værste er at jeg har tre til plater i kjølekapet. Hver på 100-150 gram. Liker ikke å kaste mat.
Sukkerfri sjokolade er ikke noe godt og gir vond mage, da er Premium Dark bedre.

mailen
08-06-14, 13:34
Har forresten gått ned 4,7 siden start. Er megafornøyd med det, for jeg hadde jo tross alt sprekk fra 17. mai og en ukes tid framover.

Hubba Bubba
08-06-14, 21:53
Har forresten gått ned 4,7 siden start. Er megafornøyd med det, for jeg hadde jo tross alt sprekk fra 17. mai og en ukes tid framover.

Så supert. Jeg er ned nesten 4 kg fra 5. mai. Hadde vært en til men utskeielsene i uken som var gjode sitt.

Tips til dessert: Pisk kremfløte sammen med vaniljekesam. Ca en ss vaniljekesam til ca 1 dl kremfløte. Det ble en søt og fløyelsmyk krem. Vet det er noe sukker kesamen men det tillater jeg meg på lavkarbo. Serveres sammen med ulike bær.

scnuppa80
09-06-14, 22:10
Liten oppdatering herfra ! Akkurat 1 mnd siden jeg startet, og har gått ned 3,3 kilo. Ikke overveldende mye men uansett i riktig retning .Har ikke målt meg, det angrer jeg litt på for kjenner at klærne er blitt romsligere, spesielt buksene :D så selv om ikke kiloene renner av så endrer tydeligvis kroppen seg :) skjeide ut med en is og en Tuborg lite i helgen men det får gå bra! Er stort sett i ketose og faller jeg ut en dag er jeg på plass igjen dagen etterpå, har funnet ut at jeg tåler hvertfall 30g karbs før jeg faller ut. Men ellers så går alt fint, og jeg håper at vekta rører seg littegrann mere snart, hadde håpet å gått ned 4 kilo til før august hvertfall :o

xverbs
10-06-14, 09:32
Sjekka vekta igjen i går og da har jeg gått ned til 80.5 fra 83 kg på 2 uker.

Veldig fornøyd med dette da jeg har skeiet ut ca. en dag i uka. Var på apoteket og kjøpte stix. Testet flere ganger og har vært litt av og på, men så lenge vekta går nedover bryr jeg meg ikke så mye om det. Tror nok utslaget er en blanding av å spise mindre og være mer bevisst på hva man har i seg og ketosen.

Jeg har heller ikke klart holdt meg unna Pepsi Max (er ett must) og det virker da allikevel :)

Håper dette fortsetter utover sommeren og høsten

Edit: Finnes det forresten noen oversiktside over oppskrifter som passer ketose? Finner liksom mange på forumet her, men dem er jo litt overalt.

ludviga
10-06-14, 11:37
Opp 1,9 kg på en og en halv uke :( syden ass...

Ninasju
10-06-14, 22:52
Hvilken pølse/hvor fant du disse? Kjenner at det er helt gull nå som sommergrillings er på vei.:)

Venter i spenning for å høre hvilke pølser Melissa mener. :)

lirumlei
11-06-14, 09:54
6 kilo ned på 6 og en halv uke! Storfornøyd! Vekta gjorde et hopp i dag.

Hubba Bubba
11-06-14, 15:15
6 kilo ned på 6 og en halv uke! Storfornøyd! Vekta gjorde et hopp i dag.

Så gøy! Gratulerer.

Jeg er fornøyd med ned 4,7 kg siden 5. mail. Selv om jeg spiste et stykke dolly i går-

Ludviga: Jeg hadde opp 2 kg på reise og besøk en uke og har brukt en uke på å komme ned. Så nå er jeg der jeg var for 14 dager siden. Så nå gleder jeg meg til å se nye tall nedover.

JojoJulie
11-06-14, 18:49
Så flinke dere er!!

lirumlei
13-06-14, 23:16
Hvordan går det med dere?
I kveld koker jeg syltetøy av jordbærrabarbra. Lite karber og nydelig godt med fløte.

Hubba Bubba
14-06-14, 22:29
Fikk servert fisk med pesto og ovnsbakte poteter. Var så sulten at jeg spiste godt med poteter. Og is ti dessert . Håper trening og tur oppveier karboene. Smakte litt toblerone i dag. Det var fryktelig søtt og fikk ikke lyst på mer.

lirumlei
15-06-14, 10:57
En og annen utskeiielse er vel ok om man har et langtidsperspektiv..

i dag er det 7 uker siden jeg la om kosten. 6.5 kilo i minus og livet er lett å leve.
lagde lapper til lunsj med rabarbrasyltetøy oppå. Til middag blir det fisk og grønnsaker.

Hva er deres "hurtigmiddag"? Jeg pleier å steke kjøtt, løk og grønnsaker (gjerne wokgrønnsaker) og helle på fløte, krydre godt og spise.

Hildemor på slanking
15-06-14, 15:54
Hei dere. Omsider kom tante Rød på besøk, vel en uke etter normalen. Pleier alltid være på dagen her. Har dere erfaringer å dele? Vekten viser to kg opp og magen står på spreng men er fremdeles i ketose og følger kuren nærmest til punkt og prikke.
Tok et glass hvitvin i går og det er vel det eneste jeg har skeiet ut med siden jeg begynte for snart 7 uker siden.
Spiser stort sett "hurtigmat" jeg:Kjøtt, fisk, kylling med grønnsaker, salat og rømme/fløte. Ingen brøderstatninger og kakebaking.
Ny veiedag mandag så da får vi se om vannvekten som jeg håper at kan skyldes mensen har sluppet taket og kanskje tatt med seg litt fett i samme slengen.
Har det veldig bra, med masse energi og godt humør så det er godt.
Trening har det blitt mindre av men prøver med litt styrke og bevegelse i hverdagen

lirumlei
15-06-14, 18:12
Det høres veldig bra ut og helt normalt Hilde. Man får mer vann i kroppen den uka. Men så lenge du er flink, så vil jo vekta vise nedgangen etterhvert.

Ikke mye kakebaking her heller, men til helgen skal vi i selskap og jeg baker ei kake og har med. Da vet jeg hva jeg kan spise. Jeg bakte lavkarbobrød nå i helgen, må nok skjære det opp i skiver og fryse ned, for det gikk ikke unna på sorten. Greit å ha å ta til, tenker jeg.

Hubba Bubba
18-06-14, 08:53
Tante Rød kom på besøk her også i helgen. Jeg drakk mye vann pga trening. Syntes at lårene var full av cellulitter. Så virket det som om vannet slapp tak . Måtte tisse hver time og det mye hver gang. Var opp 1 kg men det er borte igjen. Er ned 5.3 kg siden start. Det er kjekt med ned 5 kg. Har lest at det er en størrelse. Klærne er iallefall mer romslig. Og jeg føler meg mer vel. Rart egentlig for når jeg gikk opp i vekt for en lang tid siden følte jeg meg som en flodhest før jeg ble elefant. Er jeg nå en elegant flodhest?:rolleyes:

Hildemor på slanking
18-06-14, 15:25
😄😄😄 må le av spørsmålet ditt, jeg tror ikke du ser ut som en elefant nå.
Du har sikkert som meg fått mer overskudd og energi og da bærer vi vekten på en annen måte enn når vi er tung, lat og full i karbohydrater😊
Da jeg skulle gifte meg for 5 år siden gikk jeg ned 5 kg og den vekten som jeg var på bryllupsdagen er 3 kg mindre enn jeg er i dag. Likevel føler jeg meg faktisk slankere i dag enn den gang. Kanskje har både jeg og du fått muskler😊

Melissa90
19-06-14, 21:57
Hei:) Har ikke vært så aktiv på dataen i det siste :) De pølsene kjøpte jeg på en lokal butikk her i tromsø. Tror kanskje meny selger samme, prøvde å google det å da kom det opp:) de heter jakobs utvalgte :) de har masse godt med lite karbo:) Flere typer pølser.