View Full Version : Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Sider : [1] 2 3

Marigrete
03-01-15, 13:31
Noen som blir med?
Jeg vil bruke ketolysekuren på å nå matchvekten til sommeren. Har gått ned 6 kg iløpet av desember, og vil gjerne gå ned 20 til. Startet på 86 kg og er nå 79,8.

Turid42
03-01-15, 15:20
Jeg blir med! Var kjempeflink i fjor vår/sommer og fikk veldig gode resultater. Så begynte jeg å slække mer og mer, og tilslutt endte jeg med å spise lavkarbo på dagtid og høykarbo på kveldstid. Ingen god kombinasjon...

Jeg bør egentlig ned ca 20, men tenker jeg starter med 10!

Heia oss!:heia:

Marigrete
03-01-15, 16:06
Starter med 10 jeg også:)) Kanskje til påske? Har gått opp 30! kg på 1 år. Bruker medisiner som gir ulvehunger, men dette har nesten blitt borte når jeg er i ketose. Bør passe meg for cottage cheese, hvitost (blir mye snavling når jeg først "er i gang") og rømme. Lagde meg "riskrem" av cottage cheese, rømme og sukrin i jula. Dette ble trigger til mer søtt:p
Heia, heia:)

Kanutten
03-01-15, 16:09
Jeg blir også med. Klarte komme meg ned under 80 kg, dvs ned ca 27 kg på et år, men så gikk jeg opp i 100% stilling som medførte at vondtene kom tilbake og da konsentrerer kroppen seg på smertelindring fremfor vektnedgang. Nå har jeg sagt opp jobben for å begynne på smertelindrende tiltak så da regner jeg med at vekta vil begynne gå nedover igjen! Er nå 86 kg.

Turid42
03-01-15, 17:19
Noen av dere som har planer om å trene også? Jeg vil det, selv om det kan bety saktere vektnedgang. Men når flesket forsvinner, vil jeg gjerne at noen muskler skal tre fram!

Ktotheaia
03-01-15, 17:19
Så kjempe spennende! Er i gang selv etter et halvår med utskeielser og delvis lavkarbo kost. Har vell lyst å ned 20/30 kg. Hadde heller ikke hatt noe i mot å bli ferdig til sommeren. Hehe

safran
03-01-15, 18:06
Jeg har også som endelig mål med 20 kilo ned, men tror ikke det er realistisk før sommeren. Kanskje jeg skal satse på at 10 er borte da? :)

Brøleapen
03-01-15, 19:01
Jeg er med!
Gikk ned ca 15 kg fra august til desember, og nå er det de 10 siste kg som skal til pers. Første målet er 7 kg, da er jeg innenfor normalvektig bmi.
Jeg vet, bmi er ikke alltid lurt, men det har blitt et mål da 😊

Klarer jeg dette har jeg gått ned litt over 50 kg på 3 år, alt med lavkarbo.
Det har vært en graviditet inni der, men målet er å ende opp ca 40-45kg under det jeg startet med engang 😉

Turid42
03-01-15, 19:03
Jeg er med!
Gikk ned ca 15 kg fra august til desember, og nå er det de 10 siste kg som skal til pers. Første målet er 7 kg, da er jeg innenfor normalvektig bmi.
Jeg vet, bmi er ikke alltid lurt, men det har blitt et mål da 😊

Klarer jeg dette har jeg gått ned litt over 50 kg på 3 år, alt med lavkarbo.
Det har vært en graviditet inni der, men målet er å ende opp ca 40-45kg under det jeg startet med engang 😉

Dæven, så flink du har vært! Del gjerne dine hemmeligheter med oss, da! :)

Brøleapen
03-01-15, 19:15
Hemligheten er vel en mann som også spiser lavkarbo 😉
Litt fleipete, men at vi har vært to om det har vært til ekstremt stor hjelp. Han har også gått ned ca 30 kg, og endt opp som treningsnarkoman som trener 4 ganger i uken... 😄
Vi har vært flinke til å pushe hverandre, og det er ikke så lett å skli ut når det er en annen der som holder igjen.

Også har det vært masse smeller, men jeg har klart å dra de inn igjen. Ihvertfall ganske ofte, det å være gravid og kunne drepe for en kanelbolle var en utfordring 😄

Men det jeg fremdeles gjør er å logge alt jeg spiser. Det høres litt sykt ut, men fremdeles så blir all mat registrert så jeg har kontroll.

Turid42
03-01-15, 19:30
Du er heldig der, jeg får ikke med meg gubben, som selvsagt ikke har noen vektproblemer. Og som liker å ha et lager med godis, som han tar en bit av i ny og ne...inntil jeg raider hele greia på en sen kveld. Igjen og igjen. Ikke greit å ikke ha noen med meg! Noen tips til hvordan jeg skal få ham med når han er normalvektig? Alt hadde vært så mye enklere da....sukk!

Brøleapen
03-01-15, 19:56
Huff, den er vanskelig. Har du forsøkt å snakke ordentlig med han om hvor viktig det er for deg?
Nå vet jeg ikke hvor overvektig du er, men hos meg så var det såpass mye at det kunne bli helseskadelig. Da syns jeg faktisk partner har et ansvar for å stille opp, og støtte så mye som mulig. Da tenker jeg ikke på å forby brød og pasta i huset, men å være såpass støttende at man f.eks ikke kjøper med godt, frossenpizza og andre ting msn lett kan gå på en smell med.

Vi hadde litt den utfordringen når jeg var gravid, og lettere gikk på noen karbohydratsmeller. Da spurte mannen pent om jeg kunne begrense hva vi hadde hjemme, fordi han sleit litt med å spise som han ønsket, når jeg satt der å mesket meg med lyst landbrød og andre godsaker...

Og selvfølgelig, såpass syns jeg man må stille opp, og vise hensyn til den man bor sammen med.

Ktotheaia
03-01-15, 20:29
Har gått ned en del i årskiftet 2013/14 (25 kg.) Var veldig heldig og kunen gjøre dette med mannen min. Men ettervært så merket vi at han ikke fikk den samme "gevinsten" som jeg fikk. Vi ble da enige om at vi la til litt ris/pasta til han når han spiste middag, ellers så spiser vi det samme lavkarbo kostholdet og trives godt med det. Etter en stund nå med "halv karbo" (Slapphent med flere utskeielser.) Så er jeg klar for å føle meg bedre igjen. Ønsker å kunne gå ned en 25 kg til, og føler at tiden er inne. Hehe.

Marigrete
03-01-15, 22:18
Så bra vi er flere😃 Her har jeg fått med meg mannen min på nyåret. Blir litt enklere når vi er to om det. Men barna spiser ikke bare lavkarbo da. Så lørdagsgodteriet ble en utfordring ikveld.. Må tenke over maten igår og idag for sliter med søthunger nå😁 Kanskje ikke nøtter er bra? Spiser ikke mange da. Hmm, en stund siden det har vært slik. Ble bringebær, cottage cheese og lavkarbovafle nå. Og det etter tacoen.. Men bedre enn godteri da. Bruker ketosestix om kvelden. Har vært positiv stort sett hele tiden siden jeg startet opp på desember. Men ser det på urinen også tror jeg, den er selvlysende, hehe;)

Ktotheaia
04-01-15, 11:34
Det kan jeg skjønne. De dagene jeg har syntest det har vært veldig ille, så har jeg laget granolabars med mørk sjokolade og havsalt. Får nesten en smash følelse :-)

Marigrete
04-01-15, 18:21
Skal Google granolabars:) Har nettopp spist ribbe, det metter godt. Er med i VG vektklubb i tillegg. Ser at jeg må være litt bevisst på antall kcal daglig også. Ligger mellom 1500-2000 kcal dgl. Ribba dro avgårde en del;) Nesten 900 kcal for to stk! På vektklubben får jeg opp en kake med prosentvis fordeling mellom kh, fett og proteiner. Ligger rundt 75% fett, 2-5 % kh og 20 % protein. Så jeg får i meg nok fett, og kh er fra grønnsaker.
I morgen er veiedag for meg:)

Dolsi
04-01-15, 18:47
Hiver meg med jeg også. 10 kg minst før sommeren, den er grei for min del.
Sønnen min starter også med lavkarbo igjen, så da er vi to her hjemme.
Gikk på Atkins for 10-11 år siden og da gikk jeg ned over 40 kg. La på meg igjen da, så endte med slankeoperasjon for meg for 9 år siden :eek:

Sulten
04-01-15, 22:42
Jeg blir med! Min BMI påstod at jeg er overvektig! Sånt sludder, tenkt jeg. Trodde liksom jeg hadde former, men ikke overvektig. Ordet er litt nifst å skrive. Og etter kalkulatoren må jeg ned 14 kilo for å være normalvektig (22 i BMI). Men hadde jeg klart de først 10, så hadde jeg vært lykkelig. Og sunn, sunnere!

safran
04-01-15, 23:01
Jeg blir med! Min BMI påstod at jeg er overvektig! Sånt sludder, tenkt jeg. Trodde liksom jeg hadde former, men ikke overvektig. Ordet er litt nifst å skrive. Og etter kalkulatoren må jeg ned 14 kilo for å være normalvektig (22 i BMI). Men hadde jeg klart de først 10, så hadde jeg vært lykkelig. Og sunn, sunnere!

Husk på at BMI ikke er ment å avgjøre om enkeltindivider har riktig vekt. Det kan si noe om en større gruppe mennesker, men bør aldri trekkes ned på individnivå. Det er alltid noen i begge ender av skalaen som har normal vekt i forhold til sin kropp, men som ikke passer inn i den modellen.

Mimou
05-01-15, 00:50
Jeg hiver meg med! Kan være greit å sette noen hårete mål :D

-10kg til påske?

:heia:

scnuppa80
05-01-15, 13:35
Jeg er med! Har igjen lagt på meg 4 kg i vinter /jul , veier 86kg og målet er 70kg :-) hvis jeg ser 7 tallet til påska så er jeg fornøyd :-) og kanskje 10 kg til sommeren!!

Brøleapen
05-01-15, 15:05
Så morsomt at vi er så mange! 😄
Er det noen andre her som også har lagt opp til å trene litt ved siden av å spise lurere?
Jeg skal piskes av PTen i morgen, bestilte timen før jul for å være sikker på å komme igang igjen. Gruer meg allerede... 😝

Turid42
05-01-15, 15:29
Så morsomt at vi er så mange! 😄
Er det noen andre her som også har lagt opp til å trene litt ved siden av å spise lurere?
Jeg skal piskes av PTen i morgen, bestilte timen før jul for å være sikker på å komme igang igjen. Gruer meg allerede... 😝

Jeg har tenkt til å trene! Begynte på 30 Day Shred med Jillian Michaels i november, og kom halvveis før julestria tok meg. Har tenkt til å fullføre den, og etterhvert begynne å løpe litt. Egentlig elsker jeg å løpe, men er så mye tyngre enn før når jeg har noen ekstrakilo å dra på. Ser frem til å bli litt lettere!

Marigrete
05-01-15, 16:54
Veiedag i dag: 79,7 kg, ned 100 g siden onsdag. Synes det går tregt, men kan vel ikke regne med at det går like fort som det gjorde de første ukene;)
Litt tull med maten i dag, spent på stix`n ikveld. Bruker det hver kveld. Og har hatt utslag hver kveld siden jeg startet. Blitt litt "avhengig" av å sjekke hver dag..

OnMyOwn
05-01-15, 19:25
Jeg er med :D.
Etter å ha gått ned 17 kg på 6 mnd for noen år siden så har 12 av de "sneket":o seg på igjen, tok skjeen i den andre hånden på fredag og er nå igang igjen:).
20 kg til sommern?? tipper jeg klarer 15 :D:D:D:D

Maria29
05-01-15, 19:48
Im in!! Målet er da minus 15 kilo til sommeren,ahh det hadde vært digg det:)
Jeg trener i tillegg,spinning nesten daglig.
Heia oss!!

Bengt
06-01-15, 03:40
Hiver meg med her ej me, var oppe i 105 i begynnelsen av desember og vil ned til 85. Fruen ville bli med ho me. Ho følte sej motivert etter 3 fødsler på 3 år ��. Lørdagsgodt kan ongane få med besteforeldra. So skal få rydda skikkelig i kjøkkenskapa ☺

Spinnerette
06-01-15, 11:04
Blir med jeg og, men får først ta igjen tickeren min før jeg begynner på de neste ti... :o Røykeslutt, sykdom, mild depresjon og deretter frie tøyler i jula gjorde sitt, og brått gikk jeg opp 11kg på to små måneder.. :eek: Begynte "på nytt" i går, så da satser jeg på -15 til sommeren. :cool:

Bianca*
06-01-15, 12:09
Hei, jeg blir gjerne med :)
Jeg gikk ned 15 kg på lavkarbo i 2011 og holdt meg stabil frem til høsten 2012 da mannen min plutselig ble alvorlig syk. Hverdagen raste sammen og 20 kilo hoppet raskt på i løpet av noen få mnd. Nå føler jeg meg endelig motivert til å prøve igjen. Håper på 10 kilo før sommeren.

Lykke til allesammen :)

Butterfly83
06-01-15, 13:59
Jeg tror jeg melder meg inn her jeg. Opp fra 71.7 i midten av desember til 75.3 i dag. Jaja, heldigvis er ikke alt fett. Satser på 10 kg til sommeren :D Da har jeg jo kanskje noen ekstra væske-kg å gå på så da kan jeg ha et hårete mål :) Ellers hadde jeg vel satset på 8.

Lykke til alle sammen! :D

Jammo
06-01-15, 18:18
Jeg er med :D

Turid42
07-01-15, 10:09
Nå er jeg litt overrasket. Gått ned 700 gram fra i går til i dag på tross av at jeg spiste mye salt pluss to Atkinsbarer og har mensen? Glad for det, selvsagt, men hadde i grunn forventet å gå opp i vannvekt!

Vet at man ikke bør veie seg for ofte, men i begynnelsen er det vanskelig å la være! Trengte virkelig en kick-start nå, så skal jeg heller prøve å veie meg mindre ofte framover...

Butterfly83
07-01-15, 13:33
Så bra Turid42 :) Jeg har også vanskelig for å ikke veie meg hver dag. Føler egentlig jeg har best kontroll da, selv om jeg vet vekta fort kan gå litt opp og ned selv om man spiser rett. Er vel kanskje redd for å ha en fast veiedag, og at det er den dagen vekta tilfeldigvis gikk opp :o

Ned 200 gram fra i går til i dag :)

Spinnerette
07-01-15, 16:25
Jeg håpet på å fosse av meg flere kilo med vannvekt de første dagene, så jeg ble jammen skuffet i dag tidlig... Får nok smøre på et tykkere lag med tålmodighet her, ja! :o

Bianca*
07-01-15, 19:18
Så utrolig bra nedgang, Turid! :) Her ble det "kun" 400g ned fra i går - dette til tross for en del spekepølser og salte nøtter i går kveld - kjempefornøyd! Det er alltid vanskelig å la være å veie seg hver dag i starten når vekta "raser".;)

Turid42
07-01-15, 21:16
Bianco og Butterfly83: nedgang er nedgang, og det skal vi jammen være fornøyd med! Jeg regner ikke akkurat med tilsvarende til i morgen, men håper jo ihvertfall at pila går rett vei.

Ellers prøver jeg meg på et nytt triks: varmt vann med sitron og en teskje kajennepepper! Faktisk smaker det ikke så verst, og kjennes bra ut. Skal visstnok være bra både for forbrenning og cellulitter! Kan ihvertfall ikke skade, tenker jeg da...

Mimou
07-01-15, 21:23
Jeg satte veiedag til onsdager....så er det jo lenge siden jeg veide meg sist da, jeg tar det neste uke. Er i hvert fall i ketose!

ps. jeg veide meg visst i går kveld også....la til den ene kiloen (med vann) som er borte siden da ...ehm....

safran
07-01-15, 21:48
Jeg skal ha veiedag fredager, men har snikveid meg litt. Er på vei ned! :D

Zimbapus123
08-01-15, 00:41
Jeg blir også med. 20 kg til sommeren. Har mål på 25-30 kilo nedgang. Gikk på ketolysekuren for mange år siden. Gikk ned 25 kilo og var kjempefornøyd. Dessverre har jeg hatt sykdom og ikke tenkt på vekten. Men gleder meg til ny runde. Supert at vi er flere her inne🎉👍

Ktotheaia
08-01-15, 08:52
Da er man godt igang. Hadde det veldig ille de 3 første dagene nå. Ekstremt lyst på sjokolade at jeg merket suget i nesten 3 timer (melkesjokolade.). Blir vell sikkert å forsterket siden jeg har for ikke lenge siden sluttet å røyke. Noen som har litt gode tips dere gjør for å få bort søtsuget i begynnelsen?

safran
08-01-15, 10:36
Jeg drikker cola zero når jeg får søtsug.

TrillTrall
08-01-15, 11:38
Da er man godt igang. Hadde det veldig ille de 3 første dagene nå. Ekstremt lyst på sjokolade at jeg merket suget i nesten 3 timer (melkesjokolade.). Blir vell sikkert å forsterket siden jeg har for ikke lenge siden sluttet å røyke. Noen som har litt gode tips dere gjør for å få bort søtsuget i begynnelsen?
Om jeg får veldig lyst på noe søtt og ikke har tenkt å spise sjokolade og sånt så tar jeg en stor kopp te søtet med stevia, det funker fint for meg. :)

Amaretto
08-01-15, 12:48
Jeg er med. Startet på 80 i oktober. Nå 74. Gikk ned 20kg for noen år siden med lavkarbo . Noen barn i mellomtiden og kg tilbake. Nå vil jeg ikke mer 😊.

Bianca*
08-01-15, 12:54
Om jeg får veldig lyst på noe søtt og ikke har tenkt å spise sjokolade og sånt så tar jeg en stor kopp te søtet med stevia, det funker fint for meg. :)

Det var akkurat det jeg gjorde i går da jeg hadde kaffegjester som koste seg med kaker og sjokolade :)
Også er det 400 nye gram ned i dag :D

Bianca*
08-01-15, 13:00
Velkommen og lykke til, Amaretto!:)
Jeg hadde også bra nedgang på lavkarbo for noen år siden, men så skjer det ting i livet som kludrer det litt til. Satser for fullt på at det skal gå bra denne gangen:)

Butterfly83
08-01-15, 13:41
Jeg hadde også håpet på å rase ned til førjulsvekta, men nei. Ned 100 gram til.

Men jeg har fått en overraskende lett start. Ikke sug etter noe som helst, ikke sult eller noe. Er ganske forkjøla så det kan jo kanskje være grunnen- vet ikke. Har også planlagt middager for hele uka, og det gjør det mye lettere for meg å faktisk vite hva jeg skal ha i dag/morgen. I stedet for å stå i butikken å lure som jeg vanligvis gjør. Det er kun middager jeg sliter med der, resten av måltidene går fint :)

Lenee
08-01-15, 15:50
Jeg er med :) Gikk ned 15 kg på 8 uker i høst, men klarte dessverre ikke å holde det ved like, å er nå tilbake til utgangspunktet :-(

Bengt
08-01-15, 21:13
DA he en vør på vekta for første gang sia midten av desember, å den viste bare to kg opp, eller bare å bare, stoppa på 109, har et mål om rundt 80-85. no e det iallefall fullt fokus på ketolysekuren framover. :)

scnuppa80
09-01-15, 00:07
Er på 5 dagen og har kommet i ketose :-D men jeg er litt nervøs for jeg skal til Gran Canaria neste helg og er spent på hvordan det skal løses lavkarbomessing..Mange fristelser ! Hva spiser man på flyet? Hva spiser dere på sydentur? ?

TrillTrall
09-01-15, 11:40
Er på 5 dagen og har kommet i ketose :-D men jeg er litt nervøs for jeg skal til Gran Canaria neste helg og er spent på hvordan det skal løses lavkarbomessing..Mange fristelser ! Hva spiser man på flyet? Hva spiser dere på sydentur? ?
Ta med deg noe på flyet, men ikke nøtter (plutselig dukker det opp en eller annen med livstruende nøtteallergi og du får ikke ta dem frem i kabinen engang) eller mat som lukter sterkt (altså ikke kokte egg...) Knekkebrød og kjøttpålegg og ost kanskje? Eller de der brød-leivene til Lena Beatrice? Husker ikke hva de het, men jeg spiste en del av de en stund, var ganske gode (manglet litt smak for meg, men man kan jo alltids ha oppi noe som gir smak i deigen). Oppskrift her:

http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/brod/page/2/

Butterfly83
09-01-15, 14:59
Oi, de flatbrødene har jeg ikke fått med meg før. De skal jeg prøve å lage og ha til fenalåret jeg fikk til jul :)

Ned 400 gram i dag, til 74.6. Føler det går sakte til å være første uka etter utskeielsene.

Nedde10
09-01-15, 15:20
Jeg ønsker å bli med :)

Jeg har vært jojo-slanker i "alle år" og har prøvd alt mulig rart, alle slags dietter og pulverkurer. Har prøvd en lavkalori-livsstil, men jeg sprekker gang på gang pga lite energi og sult (tror jeg! enten lever jeg supersunt eller så gir jeg blanke f., og det tror jeg er pga kroppen er sliten etter energiunderskudd).

Nå har jeg kommet til det punktet der jeg bare MÅ finne en løsning, dette har plaget meg i mange år, jeg har et ekstremt dårlig forhold til mat, spiser aldri noe som helst med god samvittighet, liker ikke hverken sultfølelse eller metthetsfølelse, alt er bare helt feil i forhold til kropp og vekt - og jeg gruer meg hver år til sommeren!

Så jeg tenkte å gjøre 2015 til et fantastisk år for min egen del. Har en venninne som har god erfaring med lavkarbo og vil hjelpe meg, i tillegg til at jeg har lest mye og har funnet mange gode oppskrifter. :)

Er midt i eksamensstyr og mye annet finurlig nå i januar, så planen er å starte for alvor i februar! :) Tiden før skal brukes på kunnskap og forberedelse.

Jeg er 168 høy og ca 73 kg, er litt usikker. Er veldig jojo-slanker, så har veid både litt mindre og litt mer. Nå vil jeg se en slutt på det! Ønsker å komme meg ned til 60 kg først og fremst :) Har ikke veid så lite så lenge jeg kan huske! (men, jeg kunne tenkt meg 59.x bare for å se femtitallet :p )

Wannabe
09-01-15, 15:32
Prøver igjen...

Har som mål å gå ned til under 80 kg. Raser som regel ned i vekt når jeg er flink, men vekta øker enda raskere når jeg skeier ut. Har alltid hatt problemer med sjokolade, og det er alltid grunnen til at jeg går opp i vekt. Har egentlig prøvd det meste, og lavkarbo er det som fungerer best for meg. Når jeg har stabilt blodsukker får jeg heller ikke den ekstreme lysten på sjokolade. Da må jeg bare kjempe mot den psykiske delen av det suget...
Jeg begynte på mandag. Da veide jeg 111,8 kg. Idag veide jeg 110,2. Setter ikke noe mål om å gå ned x antall kilo innen påske og sommer. Føler at jeg blir stressa av det. Skal veie meg hver dag (selv om det også kan skape litt stress) for da har jeg mer kontroll. Hvis jeg veier meg kun en gang i uka, så er det mye lettere å lure meg selv. Drømmen er å veie under 80 kg på ett eller annet tidspunkt, men skal ikke stresse med det målet...
Lykke til alle sammen!

Bianca*
09-01-15, 16:53
Lykke til, Nedde10 og Wannabe!:)
Morsomt at vi begynner å bli så mange:)

I går spiste vi middag på mongolsk restaurant - uten ris er det super og kjempegod lavkarbomat.
Vekta har gått ytterligere 500g ned fra i går - morro så lenge det varer...
Av egen erfaring vet jeg at det brått kan bli stopp, og at det kan gå uker før neste nedgang. Men da er gleden over nedgang desto større, nedgang i positiv betydning;)

scnuppa80
09-01-15, 17:35
Fra 86.4 til 84.2 på 3 dager ! Er vel bare væske men er fornøyd så lenge det går den veien ;-) Stå på alle sammen :-)

safran
09-01-15, 18:36
Så bra at det er flere godt i gang!
Jeg har gått ned mer enn tre kilo første uke! Juhu! :D

Spinnerette
10-01-15, 00:24
Prøver igjen...

Har som mål å gå ned til under 80 kg. Raser som regel ned i vekt når jeg er flink, men vekta øker enda raskere når jeg skeier ut. Har alltid hatt problemer med sjokolade, og det er alltid grunnen til at jeg går opp i vekt. Har egentlig prøvd det meste, og lavkarbo er det som fungerer best for meg. Når jeg har stabilt blodsukker får jeg heller ikke den ekstreme lysten på sjokolade. Da må jeg bare kjempe mot den psykiske delen av det suget...

Lykke til alle sammen!

Jeg spiser en bit 90% sjokolade fra Lindt når jeg blir fysen, syns før at det smakte høgg, men nå syns jeg 70% smaker ekkelt i forhold, og har blit skikkelig glad i den ordentlige kakaosmaken. :) Og for meg stagger den suget etter melkesjokolade. Men det kan nok hende at det er en tilvenningssak å like 90%! Rundt 1kh per bit, så når sjokolade må til, er det liksom ikke allverden. :)

Wannabe
10-01-15, 14:20
Ned 400gr, totalt 2 kg siden mandag.
Veier meg hver dag for å ha kontroll. Prøver å ikke stresse for mye med vektnedgang, men samtidig viktig å holde fokus.
Lykke til alle sammen!

Butterfly83
10-01-15, 15:13
Så bra Wannabe :) Jeg gikk også ned 400 gram i dag. Fornøyd med det når jeg har gått ned 400 g to dager på rad :)

Turid42
10-01-15, 17:34
Her går det litt tregere nå. Men jeg sliter med mye mageknip, kommer i rier, og det er så vondt! Gikk litt overboard på Atkinsbarer mandag og tirsdag, men hvor lenge kan det sitte i, da? I tillegg er det akkurat som om eggstokkene er veldig ømme. Noen som har noen formening om hva det kan være?

Sukkerheksa
10-01-15, 22:55
Håper det er greit jeg hiver meg med :)
Etter to tette svangerskap er ikke alt slik det pleide å være, især ikke med en LS diagnose i tillegg. Men nå er jeg kjempemotivert!
Har bestemt meg for at 2015 skal bli "mitt år" :)
Er 162 høy og nåla på vekta har tippa 76kg... målet er ned 20kg i løpet av 2015.

Er helt ny på forumet, men skal bli hyggelig å bli kjent med dere :)

scnuppa80
11-01-15, 11:46
Flere som opplever akutt diaré i begynnelsen av kostholdsomleggingen? :-( ble litt for mye fett i form av fløte ( laget ostesaus) i går , kan det være grunnen? Er en smule uvel i dag...

TrillTrall
11-01-15, 11:48
Flere som opplever akutt diaré i begynnelsen av kostholdsomleggingen? :-( ble litt for mye fett i form av fløte ( laget ostesaus) i går , kan det være grunnen? Er en smule uvel i dag...

Hvis overgangen er stor fra mager mat til mye fett er det ikke helt uvanlig nei...

Bestefar
11-01-15, 12:31
Jeg blir også med! Har startet året med en 30 dagers fastekur, noe jeg også gjorde i fjor. Da tok jeg selvsagt av mange kilo. Er bare knapt halvveis og er ikke sulten lenger. Men jeg faster ikke for å slanke meg, men for bedre helse. En viktig bonus er da at man blir klarere i hjernen og får økt viljestyrke. Jeg startet på 120 kg og er nå nær 110, men mye av dette legger seg på igjen når magen fylles. Viljen til å komme under hundre frem til sommeren er dog meget sterk nå. Hvis noen av dere vil vite hvorledes det er å faste i 30 dager, kan dere følge min blogg på www.fagervoll.info

Wannabe
11-01-15, 12:34
God søndag :)

Ned 200 gr fra igår. 2,2 kg siden mandag. Er veldig fornøyd. Føler at jeg har fått en god start. Skal være flink idag også. Ønsker alle sammen en god søndag!

Turid42
11-01-15, 13:49
Gått ned 1,4 siden mandag, og to cm inn i livet. Veldig fornøyd!:)

MaLyng
11-01-15, 13:53
Hei!
Så flinke dere alle er!
Jeg henger meg lett på! Har et mål om å gå ned 10-12 kg til sommeren. Skal gifte meg 5. september, så mitt hovedmål er å ha klart det frem til da, og bli den nydelige høstbruden jeg drømmer om! :)
Er lenge siden jeg har vært aktiv her inne nå, men når jeg første gang prøvde lavkarbo i 2010 fikk jeg gode resultater :) Klarte å gå ned 13 kg på 3 mnd ca :)
Nå har det sklidd litt ut igjen og jeg føler meg klar til å starte på nytt!

Gleder meg til å følge med her inne på forumet! :)
Lykke til alle sammen! :)

HEIA OSS!!! :D

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wVqW28o/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVqW28o/)

Fedona
11-01-15, 13:57
Hei og et litt sent godt nyttår! Jeg vil gjerne være med i denne tråden :)

Jeg har hatt flere omganger med lavkarbo de siste ti årene, men ender alltid opp med utgangsvekta. Det er såååå vanskelig å holde på den synes jeg. Hver gang når jeg har nådd målet mitt så begynner jeg å legge til mer og mer karbo og så vips så har jeg gått opp ti kilo igjen. Så jeg må prøve å finne et kosthold jeg kan leve med hele tiden. Tenkte å prøve å være i ketose i et par uker for å komme i gang før jeg går over til Fedon kost. Trenger å kjenne at jeg går ned i starten for å holde motivasjonen oppe. Er dere i ketose alle sammen?

Jeg ønsker å gå ned ti kilo til sommeren. Har ikke veid meg de siste to ukene, skal gjøre det i morgen tidlig og så oppdatere tickeren.

Stå på videre alle sammen! Det er motiverende å lese innleggene deres :)

Hilsen Fedona

Kanutten
11-01-15, 14:24
Jeg tror jeg utsetter mine startplaner til mandag om en uke. I kveld kommer vår musikervenn fra Irland på besøk og da blir det konserter ute/hjemme med god mat, god drikke og mange gode venner. Hektisk.... Og på fredag reiser kjærestemannen min og jeg sammen med vår venn tilbake til Irland for å være sammen med ham laaangt oppi fjellheimen noen dager. Blir nok mye god musikk og god drikke der også.... Bra at iren er striks på lavkarboen slik at utskeielsene kanskje ikke blir de helt store, men jeg stresser nok for mye til at jeg klarer starte nå.... :o

Kammis
12-01-15, 08:14
Henger meg på her!
Har 12-15 kilo som jeg håper å bli kvitt før sommeren!

Wannabe
12-01-15, 14:13
Ned 300 gr. Totalt 2,5 kg første uke. Føler at jeg har fått en god start!

Turid42
13-01-15, 08:45
Offisiell veiedag, og ned 2,1 denne uka. I tillegg noen cm i livet og midja. Kunne ikke vært mere fornøyd med starten! :)

Wannabe
13-01-15, 13:29
Ned 300gr til. Veldig fornøyd! Det beste er at jeg ikke opplever noe søtsug i det hele tatt.
Stå på alle sammen :)

Spinnerette
13-01-15, 14:49
4kg ned på en uke, hadde visst nok vann i kroppen til å åpne privat svømmehall :D

Butterfly83
13-01-15, 16:00
Dere raser jo ned alle sammen :D

Jeg har bare gått ned 100 gram de tre siste dagene, men regner jo med at det dropper snart :)

Turid42
13-01-15, 16:57
Dere raser jo ned alle sammen :D

Jeg har bare gått ned 100 gram de tre siste dagene, men regner jo med at det dropper snart :)

Ned er ned! Og du bør absolutt ta fram målebåndet! :)

Jammo
13-01-15, 17:05
Hadde veiedag i dag. 1 kg OPP! 100 kg :( Men har nå besøk av "tante rød", så lurer på om det er grunnen. Satser på vekten viser lavere tall i neste uke ;)

Spinnerette
13-01-15, 23:21
Hadde veiedag i dag. 1 kg OPP! 100 kg :( Men har nå besøk av "tante rød", så lurer på om det er grunnen. Satser på vekten viser lavere tall i neste uke ;)

Vanlig å samle vann mens tante er på besøk! :) Jeg droppa to kilo dagen etter hun reiste hjem før helga. :rolleyes:

Bengt
14-01-15, 09:42
da va oss i land og fikk vegd mej for første gang på 6 daga, vekta viste 1 kilo mindre enn sist so e no igang :)

Wannabe
14-01-15, 13:00
Ned 200 gr idag. Deilig å ikke føle seg så oppblåst. Og klærne føles større. ;)

Jammo
14-01-15, 14:07
Etter "Tante Rød" var på besøk, gikk jeg på vekten i dag. Og den viste 99.2 :D Da er jeg på rett vei igjen :heia:

Butterfly83
14-01-15, 14:56
Så flinke dere er :D

Ned er ned! Og du bør absolutt ta fram målebåndet! :)

Ja, jeg bør egentlig det,men foreløpig så mister jeg absolutt ikke motet av stillstand. Vet det løsner :) Nå står jeg på 74.1 på fjerde dagen :p

Marigrete
14-01-15, 15:27
Havnet helt uttpå fredag, lørdag, søndag og mandag!! Så er tilbake på scratch:( 2,5 kg opp. 82 kg på tirsdag. Men nå er det andre boller (hehe..) Startet med trening i går. Intervalltrening i bratt oppoverbakke. Kjenner at motivasjonen både på vekt og kondisjon er på topp.

Bianca*
15-01-15, 19:14
Da er jeg godt i gang med 2.uke. Jeg synes 1.uke gikk veldig bra, tross barnebarnets fødselsdag i helga. Også er det selvsagt veldig morsomt å veie seg ofte når vekta går nedover - 4kg i uke 1:)

Nå regnet jeg med at vekta ville stå stille både dager og uker, men jaggu var det 200g ned i dag. Hurra:D

Ønsker dere alle en riktig fin kveld:)

Wannabe
15-01-15, 21:02
Ned 100 gr idag. Synes at det går veldig bra. Vi må bare stå på videre :)

Jammo
15-01-15, 22:59
Syntes alle er flinke :heia:

Borealis
15-01-15, 23:26
3.7 kg ned siden 29.des. Og det med solid utskeielser nyttårsaften og 1.nyttårsdag :-)

Marigrete
16-01-15, 07:10
6 kg ned siden desember:) Og det med store utskeielser i helga (som varte fom fredag tom mandag..)

safran
16-01-15, 07:12
Ned noen hundre gram til, fire totalt siden nyttår. :)

Turid42
16-01-15, 08:18
Er på andre uka, og har gått ned mellom 400-700 gram per dag. For godt til å vare selvfølgelig, men jeg stusser på en ting: i går hadde jeg kraftig diaré i flere timer (etter å ha spist kål!). Med andre ord fikk tarmene tømt seg skikkelig. Likevel var jeg OPP 200 gram til i dag? Jeg stresser ikke med det, altså, bare synes det var litt rart? Drakk også 4 liter vann for å motvirke dehydrering. Noen innspill her?

TrillTrall
16-01-15, 08:34
Du har tydeligvis klart å hindre dehydrering. :) Kjenn om du får av deg evt. ringer like lett som vanlig, da kjenner du fort om du er litt stinn av vann eller ikke. Jeg veier 1 kg (!) mer i dag enn i går morrest, men har ikke sjanse til å få av meg ringene så jeg er stappa av vann av en eller annen grunn.

Turid42
16-01-15, 09:00
Takk for svar, TrillTrall! Nei, ringene sitter ikke noe løsere. Og magen er fortsatt i ulage, så jeg får ikke i meg noe næring heller, bortsett fra cocosa. Kanskje ikke det smarteste å ta til seg med en sånn mage, men det er det eneste jeg har greid, og noe næring må jeg ha, lissom!

Turid42
16-01-15, 09:06
Kjenner at det er vanskelig, for ikke å si umulig, å få av meg ringene i dag, så jeg holder tydeligvis på vannet. Men jeg trodde diaré vare dehydrerende? Og jeg trodde at hvis man drakk mye vann, så skulle det føre til at vannet slipper? Forvirra, jeg nå...

Wannabe
16-01-15, 14:00
Ned nye 200 gram. Er i uke 2 og har faktisk gått ned hver dag! Jeg er veldig fornøyd så langt.
Ønsker alle sammen en god helg! :)

Butterfly83
16-01-15, 15:39
Ned 100 gram på 6 dager :p Men det er jo bedre enn ingenting :p

Wannabe
17-01-15, 14:18
Ned 200 gram idag også. Veldig fornøyd. Har veldig lite lyst på godis, så jeg er helt på riktig spor! Er fortsatt inne i uke 2, men har fått en god start! Har gått ned 3,5 kg siden forrige mandag.
Ha en fortsatt god helg alle sammen :)

Nedde10
17-01-15, 19:54
Dag 2 med lavkarbo! Veldig vondt i hodet, men er så spent på om dette viser på vekten om noen dager! :o

Butterfly83
17-01-15, 22:46
Ned 400 gram i dag :) Endelig! Håper det løsner litt fremover. Tror ikke det blir så mye til i morgen da. Har spist pizza i kveld, lavkarbo, men altfor mye!

lirumlei
18-01-15, 16:21
Da er jeg i gang igjen. Startet i går. :)
Jeg gikk ned 15 kg i fjor og har vel tre kilo i pluss nå over jul. Kjenner at kroppen trenger omlegging igjen. Vektnedgang ønskes, men helsegevinsten med lavkarbo er det som driver meg mest. Betennelsesdempende og energigivende.

I går laget jeg lemon curd, lavkarbo style. Nydelig på yoghurt og på knekkebrød. I dag er knekkebrødboksen fylt opp og jeg er klar for uka som kommer.

Wannabe
18-01-15, 18:20
Ned 200 gram. Føler nesten at jeg gjentar meg selv. Deilig følelse å gå ned i vekt. I morgen er det 2 uker siden jeg startet på lavkarbo og jeg føler meg så mye bedre. Stå på alle sammen :)

Spinnerette
19-01-15, 00:28
Har aldri pleid å ha langvarige bivirkninger av å komme i ketose, men denne gangen blir jeg skikkelig kvalm på kveldene, selvom jeg har vært i ketose i to uker nå.. Og det er kun på kvelden, så vet at det ikke er fordi jeg er sulten; siste måltid er i 20.00-tiden, og kvalmet setter gjerne inn etter en time eller to, og varer helt til jeg sovner... Slitsomt! Har også problemer med å få i meg nok mat, blir ikke sulten, fort mett, og har ikke noe matlyst. Håper det retter seg snart, er grådig lei kvalme nå!

Brøleapen
19-01-15, 08:15
Endelig ordentlig nedgang igjen!
Nå har jeg vært superfrustrert. Hadde gått opp litt i julen, sikkert mye vann, så jeg gikk ned til 86 igjen i løpet av en uke. Og så, bom fast i 2 uker uten et usselt gram ned.
Men nå har det løsnet litt, 700g ned siste uken. Eller egentlig bare i løpet av noen dager. Jeg begynner virkelig å kjenne smaken av å endelig være normalvektig, kun 4,3 kg til så er jeg der. Og da snakker vi siden ungdomsskolen eller noe 😄

Så flinke dere andre er, godt jobba! Og jeg kjenner at jeg blir litt misunnelig på vektnedgangen til enkele av dere 😉 Jeg vil også at det skal gå fort nå.

Marigrete
19-01-15, 08:50
Nå har jeg vært superfrustrert. Hadde gått opp litt i julen, sikkert mye vann, så jeg gikk ned til 86 igjen i løpet av en uke. Og så, bom fast i 2 uker uten et usselt gram ned.
Men nå har det løsnet litt, 700g ned siste uken. Eller egentlig bare i løpet av noen dager. Jeg begynner virkelig å kjenne smaken av å endelig være normalvektig, kun 4,3 kg til så er jeg der. Og da snakker vi siden ungdomsskolen eller noe ��

Så flinke dere andre er, godt jobba! Og jeg kjenner at jeg blir litt misunnelig på vektnedgangen til enkele av dere �� Jeg vil også at det skal gå fort nå.

Wow:) Har du gått ned 35 kg til sammen. Hvordan? Fortell, fortell:)

Wannabe
19-01-15, 11:42
Jøss. Hva skjedde nå? Plutselig gikk jeg ned 500 gram...
Har faktisk gått ned i vekt hver eneste dag siden jeg begynte! Har bare holdt på i 2 uker, men har fått en kanonstart. Ned 4,2 kilo siden 5. januar :)
Ønsker alle sammen en herlig uke!

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg

Turid42
19-01-15, 11:55
Stillstand på vekta i uke to. Ganske skuffende, for jeg synes jeg har vært flink. Men gått masse inn i cm, da, og det er jo egentlig det viktigste! Totalt 6 cm inn i livet og tilsvarende inn i midja. På to uker! Så hvis dere står litt stille på vekta, ta frem målebåndet! :)

lirumlei
19-01-15, 18:23
Men nå har det løsnet litt, 700g ned siste uken. Eller egentlig bare i løpet av noen dager. Jeg begynner virkelig å kjenne smaken av å endelig være normalvektig, kun 4,3 kg til så er jeg der. Og da snakker vi siden ungdomsskolen eller noe 😄

Så flinke dere andre er, godt jobba! Og jeg kjenner at jeg blir litt misunnelig på vektnedgangen til enkele av dere 😉 Jeg vil også at det skal gå fort nå.
Jøss, så flink du har vært! Hører også gjerne om hvordan du har greid omleggingen og gått ned så mye.
:)

lirumlei
19-01-15, 18:23
Jøss. Hva skjedde nå? Plutselig gikk jeg ned 500 gram...
Har faktisk gått ned i vekt hver eneste dag siden jeg begynte! Har bare holdt på i 2 uker, men har fått en kanonstart. Ned 4,2 kilo siden 5. januar :)
Ønsker alle sammen en herlig uke!

Fantastisk! Det er bare å stå på! :)

lirumlei
19-01-15, 18:26
Takk for tips, Turid42. :) Man minsker jo selv om vekta ikke alltid viser nedgang.

Jeg har fått en pangstart her. 1,2 kg ned på to dager. Jeg vet jo at dette er mye vann, men det er så herlig å kjenne at omleggingen virker. Litt hodepine i dag og litt ør i toppen, but this too shall pass. :)

Ha ei fin uke. :)

Brøleapen
19-01-15, 19:50
Jøss, så flink du har vært! Hører også gjerne om hvordan du har greid omleggingen og gått ned så mye.

Hvis jeg skal skryte litt av meg selv, og det er vel lov, så har jeg gått ned i overkant av 45 kg på 3,5 år. 😄

Jeg gikk ned fra 120 kg til 90 på ca 1,5 år. Det var ihvertfall det, jeg turte ikke helt å veie meg i begynnelsen ☺️ Også ble jeg gravid, gikk opp ca 13 kg, og når knøttebøtt var 1 år veide jeg 101. Og jeg som hadde lovet meg selv å aldri være over 100 kg igjen. Så da var det bare å brette opp armene, og sette igang på nytt. Så da har jeg gått ned ca 16 kg siden august.

Tja, hva har jeg gjort? Startet med å spise ketogent, og det fungerte egentlig veldig bra. Har kommet frem til at jeg ikke vil være i ketose, så nå spiser jeg ca 25-30 g karbohydrater om dagen.

På inntak så har jeg en fordeling på ca 5% karbohydrater, 25% protein og 70% fett. Jeg teller også kcal, noe jeg vet er fy for mange. Jeg ligger på 17-1800 kcal i døgnet.

Ellers så holder jeg meg mer eller mindre unna erstatningsprodukter. Jeg lager ikke rare hamburgerbrød eller andre ting som skal imitere høykarbo produkter. For meg så trigger det bare lyst på andre ting, og jeg har heller ikke funnet mye jeg syns er gode erstatninger.
Jeg spiser også lite kunstig søtning, og drikker vann eller kaffe.

Ellers så registrerer jeg alt jeg spiser fremdeles, og har kontroll på hva som går inn.

Jeg har også tillatt meg selv utskeielser underveis, men da har de vært planlagte. Som f.eks, skal vi til London en helg så et de tre dagene greie å skeie ut på, men jeg drar det inn igjen med en gang.

Ellers så har jeg vært ei egoistisk hurpe i sosiale sammenhenger, og takket nei selv om noen har ment at jeg bare kan ta et kakestykke osv.
Nå er det så innarbeidet at jeg bruker ikke så mye tid på det lenger. Jeg vet hva som er lurt for meg å spise, og det sitter litt innebygd.

Men ja, det har vært smeller, vanskelig osv innimellom, men det viktigste jeg har lært er at det bare er å ta seg sammen med en gang, og ikke tillate seg å finne på unskyldninger når man går på en smell.

Dette ble nesten en avhandling, og jeg kunne fortsatt en stund til 😉

lirumlei
19-01-15, 21:27
Høres veldig bra ut, Brøleapen! Jeg har nok litt samme filosofi og håper at jeg greier å være like standhaftig og flink. Jeg teller ikke kalorier eller karber, men tenker over hva jeg putter i munnen. Spiser når jeg vil ha noe å spise. Metthetsfølelsen varer lengre på lavkarbo for min del, så over til blir dette til mindre magemål.
Kjempeimponerende å høre om reisen din mot en lettere hverdag. :)

Bianca*
20-01-15, 02:49
I går laget jeg lemon curd, lavkarbo style. Nydelig på yoghurt og på knekkebrød. I dag er knekkebrødboksen fylt opp og jeg er klar for uka som kommer.

Er det lov å spørre om oppskrift? Lemon curd er jo så godt:)

Så utrolig flinke dere har vært allesammen! Her går det litt tregt for tiden, men fornøyd så lenge det ikke går oppover

Bianca*
20-01-15, 02:59
Jeg er kjempeimponert, Brøleapen! For en fantastisk jobb du har gjort!:heia::heia:

Turid42
20-01-15, 07:15
Huff, mer opp i dag. Etter å ha gått ned 2,1 i uke 1, har jeg gått opp igjen mye av det. Begynner uke tre i dag. Blir litt frustrert, da jeg ikke har gjort noe anderledes. Drikker opptil fire liter vann. Er det noen som har lignende erfaringer? Vil det løsne etterhvert?

safran
20-01-15, 07:43
Turid, det samme skjer med meg. :( Jeg tar nå en uke Skaldeman og spise bare kjøtt og fett. Kutter all moroa; fløte, lettbrus, barer etc. Jeg er på dag 19.

Brøleapen
20-01-15, 08:21
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Og ja, jeg er fornøyd med jobben jeg har gjort hittil, så er det bare å komme i mål.
Syns faktisk det er litt vanskelig nå å ikke ta noen snarveier, som å kutte ned på kcal for å komme i mål raskt. Har bare sååå lyst til å se det 7 tallet først på vekta.
Men jeg skal klare å være tålmodig å gjøre det på den riktige måten, så er det lettere å holde seg nede 😊

Turid42
20-01-15, 08:40
Turid, det samme skjer med meg. :( Jeg tar nå en uke Skaldeman og spise bare kjøtt og fett. Kutter all moroa; fløte, lettbrus, barer etc. Jeg er på dag 19.

Safran, ikke at jeg ikke ønsker deg medgang, men litt godt å høre at vi er flere! Har lest om flere som sier noe om at man ikke kan regne med så mye nedgang de første fire ukene. Så jeg avventer litt før jeg prøver å endre på ting. Men skjer det ikke noe snart, så blir det drastiske endringer her også!

stinei
20-01-15, 08:45
Hei! Så flinke dere er alle sammen! Kan jeg slenge meg med dere? Det er jo så mye lettere å ha noen å prate med underveis. Er på uke 2 nå, målet er 20 kilo mindre til 28.juni. Jeg har veiedag fredager (stort sett, men noen ganger blir nysgjerrigheten litt stor ellers også). Første uken gikk jeg ned 1,5kg, men spent på denne uka som startet med mensen og halsbetennelse :-)
Er i ketose, syns det er et fint sted og være :-)

Wannabe
20-01-15, 11:54
Ned 300 gram. Syns at dette går veldig bra. Koser meg med maten. Spiser meg sånn passe mett og med riktig kosthold så går jeg enkelt ned i vekt. Trener faktisk ikke akkurat nå, men går flere turer med hunden hver dag. Stresser ikke med vektnedgang, men vil veie meg hver dag for å ikke miste fokus.
Stå på alle sammen! :)

Marigrete
20-01-15, 15:29
Hei! Så flinke dere er alle sammen! Kan jeg slenge meg med dere? Det er jo så mye lettere å ha noen å prate med underveis. Er på uke 2 nå, målet er 20 kilo mindre til 28.juni. Jeg har veiedag fredager (stort sett, men noen ganger blir nysgjerrigheten litt stor ellers også). Første uken gikk jeg ned 1,5kg, men spent på denne uka som startet med mensen og halsbetennelse :-)
Er i ketose, syns det er et fint sted og være :-)

Sleng deg med:) Jeg har samme mål som deg. Håpet er til 17 mai for å komme inn i bunaden, men hvis ikke jeg greier det så har jeg, forhåpentligvis, mange flere 17. mai å bruke bunaden på:D
Jeg har offisiell veiedag på mandager, men veier meg stort sett hver dag:rolleyes:

Turid42
21-01-15, 07:01
Etter mange dager med oppgang, ser det endelig ut til å ha snudd riktig vei igjen. Ned 900 gram fra i går! Nå håper jeg at det vil fortsette framover! :)

Stå på, alle sammen! Går det feil vei er det mest trolig vann. Og det snur til slutt hvis man følger opplegget. Stol på deg selv! :)

Marigrete
21-01-15, 07:42
Så bra:) Akkurat det samme som hos meg:) 80,1 i går, og 79,2 i dag!

Har akkurat laget meg en god kopp kaffe. Har termokopp med presskanne. Hadde i 3 ts sukrin, nesten 1 ts kanel og 20 gram kremfløte. Ble kjempegodt. Dette blir ny favoritt:))

Ha en fin dag alle sammen:)

Butterfly83
21-01-15, 13:23
Jeg gikk ned 100 gram til i går, og stillstand i dag. Kun 1.8 kg de to første ukene.Egentlig ganske skuffa siden jeg fortsatt er på de kiloene jeg gikk opp i jula. Jeg pleier ikke å bruke så lang tid på å gå dem ned igjen. Ikke syns jeg målene har endret seg heller. Men det går vel nedover etterhvert :)

Jammo
21-01-15, 15:17
Endelig :D Gikk på vekten i dag og den viste 98.9 kg :heia: Endelig, et annet tall enn 99 ;)
Har fast veiedag på tirsdagene, men veier meg hver dag for å få kontroll :)

Turid42
22-01-15, 09:24
Ned 1,7 kg på to dager! :)

Siden jeg nå er godt inne i uke tre, kan jeg da regne med at dette er mest fett, og ikke bare vann, tror dere?

TrillTrall
22-01-15, 10:02
Ned 1,7 kg på to dager! :)

Siden jeg nå er godt inne i uke tre, kan jeg da regne med at dette er mest fett, og ikke bare vann, tror dere?
Nja... Etter normal regning tilsvarer jo 1 kg fett ca. 7000 kcal og at du har ligget 12-13.000 kcal under det du trenger på to dager er vel lite trolig? ;) Jeg varierer gjerne med opptil en kg fra dag til dag selv om jeg ikke slanker meg. :)

Turid42
22-01-15, 10:44
Hm... Ikke veldig sannsynlig det, nei! Men ikke BARE vann da, håper jeg! :)

TrillTrall
22-01-15, 11:09
Hm... Ikke veldig sannsynlig det, nei! Men ikke BARE vann da, håper jeg! :)
Neida - det er nok litt vann, litt fett og mye varierer med tarminnhold og vann i kroppen. Men litt fett er det nok. :)

Wannabe
22-01-15, 12:27
Heisann :)
Jeg glemte å notere vekt her i går. Dette går superbra. Er veldig fornøyd. Igår gikk jeg ned 200 gram og idag gikk jeg ned 300 gram.
Har gått ned nøyaktig 5 kilo siden 5 januar. Er langt til mål, men jeg gleder meg ;)
Startvekt: 111,8 kg - idag: 106,8 :)

Marigrete
22-01-15, 14:44
Har gått opp 500 gram siden i går.. Bør absolutt ikke veie meg hver dag, men greier ikke å la være:s ;) Kan det være pga at jeg trente mye i går? Det er jo ikke så mye da, og hvis jeg holder meg til å veie meg bare hver mandag slipper jeg å se disse små svingningene hver dag:)

Turid42
22-01-15, 14:50
Muskler binder vann, så det er nok treningen, ja!

lirumlei
22-01-15, 18:43
Er det lov å spørre om oppskrift? Lemon curd er jo så godt:)

Lemon curd
2 sitroner, både saft og finrevet skall
2 egg
2 eggeplommer
0,5 dl sukrin/ tagatesse
70gram smør eller en stor ss (15 g) kokosolje

Varm opp sitron, egg og sukrin i en kjele på middels varme. Visp hele tiden til det tykner. Bland inn smør/kokosoljen. Avkjøl.

Nydelig på yoghurt, på knekkebrød, på cottage cheese osv. :)

safran
23-01-15, 07:33
Den oppskriften skal jeg helt klart prøve!

Jeg har veid meg, og har gått ned 300 g sist uke. :D Jeg begynte jo uken med å gå OPP, men har spist strengt (kun egg, kjøtt og fett) og det gav uttelling.

Drømmepie
23-01-15, 07:55
Lemon curd
2 egg
2 eggeplommer
0,5 dl sukrin/ tagatesse

Varm opp sitron, egg og sukrin i en kjele på middels varme. Visp hele tiden til det tykner. Bland inn smør/kokosoljen. Avkjøl.

Det hørtes godt ut ;)

Butterfly83
23-01-15, 16:59
Den oppskriften skal jeg også prøve :)

Ned 500 gram, til 73.0 :)

Turid42
23-01-15, 17:14
Opp 500 gr over natten her...begynner å bli litt lei disse svingningene, men klarer ikke la være å veie meg hver dag. Sukk...

Marigrete
23-01-15, 17:51
Opp 500 gr over natten her...begynner å bli litt lei disse svingningene, men klarer ikke la være å veie meg hver dag. Sukk...

Ikke jeg heller.. Gikk til og med på vekta etter jeg hadde vært på do i dag "skjemmes" :eek: Hadde gått ned noen hundre gram da:p Huff, burde få noen til å gjemme bort vekta og komme med den bare på mandags morgen:p

Marigrete
23-01-15, 18:08
Mannen går også på ketolysekuren. Han fikk nettopp et akutt behov for noe søtt ette middagen. Spiste først et egg, så noen skiver spekepølse. Nå kom han akkurat fra kjøkkenet og flirte av seg selv. Han hadde tatt seg tre C-vitaminer (sånn tyggetabletter) "I nøden spiser fanden fluer" :D :D :D Tror vi går oss en tur nå, kanskje det hjelper ;)
God helg:)

Wannabe
23-01-15, 18:59
Vekt idag: 106,5 kg - ned 300 gram :)
Har funnet en veldig god rytme og stortrives. Føler meg så utrolig mye bedre. Gleder meg til sommeren!

Turid42
24-01-15, 09:47
Opp 500 i går, ned 600 i dag. Joda, det går da nedover til slutt! :)

safran
24-01-15, 10:04
Jeg er også veldig ustabil. Opp og ned fra dag til dag.

Turid42
24-01-15, 11:00
Det er veldig slitsomt! Men føler at jeg trenger å veie meg hver dag så jeg får litt overblikk over hva som fungerer og ikke. Så det tror jeg at jeg vil fortsette med, ihvertfall en stund! God lørdag til alle!:)

Nedde10
24-01-15, 12:13
Ned 2 kg på 1 uke, altså min første uke med lavkarbo :rolleyes: skulle jo ønske jeg fikk en større pangstart, slik som mange andre. Men 2 kg er jo bra det også, håper bare det fortsetter ;)

Wannabe
24-01-15, 12:39
Vekt idag: 106,1 kg - ned 400 gram.
Kjempefornøyd :)

Marigrete
24-01-15, 12:44
78,9 i dag:) Hadde håpet å se 78- tallet. Etter planen skal jeg veie 78 på mandag, skal nok holde hardt:p Men så lenge det viser 78 og noen gram er det greit. Planlagt trening i dag, motbakke i 50 minutt, 30 min opp og 20 ned. Og kanskje en liten joggetur i kveld. Vil jogge etter det har blitt mørkt og lite trafikk. Jogger så sakte enda at jeg tror noen kunne gått ved siden av:D
God lørdag:)

Marigrete
24-01-15, 12:45
Vekt idag: 106,1 kg - ned 400 gram.
Kjempefornøyd :)
Supert:) Godt jobba:)

Marigrete
24-01-15, 12:46
Ned 2 kg på 1 uke, altså min første uke med lavkarbo :rolleyes: skulle jo ønske jeg fikk en større pangstart, slik som mange andre. Men 2 kg er jo bra det også, håper bare det fortsetter ;)

2 kg er bra:) Godt jobba:)

Marigrete
24-01-15, 12:48
Jeg er også veldig ustabil. Opp og ned fra dag til dag.

Til meg virker det som at jeg går litt opp hvis jeg spiser sent på kvelden. Har en plan om ikke å spise etter kl. 19, men ikke like enkelt hver dag:rolleyes:

Marigrete
24-01-15, 12:50
Det er veldig slitsomt! Men føler at jeg trenger å veie meg hver dag så jeg får litt overblikk over hva som fungerer og ikke. Så det tror jeg at jeg vil fortsette med, ihvertfall en stund! God lørdag til alle!:)

Jeg kommer nok til å fortsette å veie meg hver dag jeg også. Ingen vits i å tenke at jeg bare skal veie meg hver dag når jeg ikke greier å holde det:rolleyes:
God lørdag til deg også:)

lirumlei
24-01-15, 13:24
Ned 1.2 kilo første uken. Jeg har aldri gått ned mye de første ukene, men satser på at det går jevnt nedover. Formen er mye bedre allerede, så da er jeg happy.

I dag skal jeg prøve meg på blåbær curd, og så blir det laks, hollandaise og blomkål til middag. Litt baconsnacks til lørdagskos, kanskje.

Wannabe
25-01-15, 12:40
Vekt idag: 105,9 kg - ned 200 gram.
Mitt første delmål er 105 kg. Det er absolutt innen rekkevidde. Håper at jeg klarer det i løpet av neste uke! :D
Ha en strålende søndag!

Butterfly83
25-01-15, 16:04
Ned 100 gram. Går ikke i rasende fart dette her :p

Brøleapen
25-01-15, 18:15
Og da står ukens siste treningsøkt på planen. Og akkurat nå er dørstokkmila veldig lang... Sitter i sofaen i treningstøy, med vannflaske og nøkkelbrikke foran meg, så det er egentlig bare å reise seg opp og gå. Men Gud som det frister å slå på tven isteden 😝

Vet jo egentlig at det er helt ok bare jeg kommer meg bort på senteret, det er bare det å løfte ræva som er et problem. Blæhh altså, at jeg skal være så tiltaksløs i dag 😳

Brøleapen
25-01-15, 21:06
Og da kan jeg skryte av meg selv, trening er unnagjort 😃
20 min kardio og 1 time med tung styrke. Og i morgen er det time med pt igjen.

Det betyr at jeg kan droppe å gå på vekta ennå noen dager, stløe muskler binder litt for mye vann 😊
Kjenner at jeg ikke gidder å veie meg engang, får vente til torsdag, så får jeg de da om det har vært noen nedgang de to siste ukene.

Turid42
26-01-15, 11:36
Æsj, 1,2 kg opp over natten, sikkert pga av EN vårrull i går kveld! Er det da man trøster seg med at det bare er vann, eller? Søren, er så innmari skuffa over meg selv! Spiste borte, og det var kun kinamat. Holdt meg unna sursøte sauser og ris, men klarte altså ikke å holde meg unna vårruller...

Wannabe
26-01-15, 12:42
Ned 100 gram. Totalt ned 1,8 kg forrige uke!
Er selvfølgelig fornøyd. Føler meg bedre på alle måter. Har gått ned 6 kilo de siste 3 ukene! Det er bare å stå på videre ;)

26.1: 105,8 kg

Bianca*
26-01-15, 13:01
Lemon curd
2 egg
2 eggeplommer
0,5 dl sukrin/ tagatesse

Tusen takk for oppskriften! Den skal testes med det første :)

Her har det vært en mega barnebarn-uke. Den største begivenheten skjedde 20.januar da vårt tredje barnebarn kom til verden :love: Vi har selvsagt vært og beskuet vidunderet et par ganger, dessuten kino-besøk og Disney on ice med de to største.
Jeg hadde en planlagt pizza-sprekk i Oslo i forbindelse med isshowet, men ellers tror jeg at jeg har vært ganske flink. Egentlig synes jeg vi har vært flinke alle sammen :D

Butterfly83
26-01-15, 14:18
Æsj, 1,2 kg opp over natten, sikkert pga av EN vårrull i går kveld! Er det da man trøster seg med at det bare er vann, eller? Søren, er så innmari skuffa over meg selv! Spiste borte, og det var kun kinamat. Holdt meg unna sursøte sauser og ris, men klarte altså ikke å holde meg unna vårruller...

Ja, det er nok vann ja :) Syns du var veldig flink som kun spiste EN vårrull jeg :) Jeg gikk opp 300 g i dag, men trøster meg med og at det nok kun er vann etter salt sideflesk til middag i går :)

Ned 100 gram. Totalt ned 1,8 kg forrige uke!
Er selvfølgelig fornøyd. Føler meg bedre på alle måter. Har gått ned 6 kilo de siste 3 ukene! Det er bare å stå på videre ;)

Kjempebra :) Det går jo i en rasende fart!

Tusen takk for oppskriften! Den skal testes med det første :)

Her har det vært en mega barnebarn-uke. Den største begivenheten skjedde 20.januar da vårt tredje barnebarn kom til verden :love: Vi har selvsagt vært og beskuet vidunderet et par ganger, dessuten kino-besøk og Disney on ice med de to største.
Jeg hadde en planlagt pizza-sprekk i Oslo i forbindelse med isshowet, men ellers tror jeg at jeg har vært ganske flink. Egentlig synes jeg vi har vært flinke alle sammen

Gratulerer så mye med nytt barnebarn :D

Spinnerette
26-01-15, 14:40

Du stresser veldig over at vekta går opp og ned! Det HELT vanlig å variere i vekt, selv normalvektige damer kan variere et par kilo før mens, eller om saltinntaket har vært for høyt, etter hard trening, mye stressing.. Kan kanskje være en ide for deg å ikke veie deg hver dag?

Turid42
26-01-15, 16:46
Spinnerette, jeg vet, jeg vet...men klarer ikke å la være, da serru. Men nå er jeg borte til onsdag kveld, så da slipper jeg et par dagr, ihvertfall!:)

Utfordringen nå som jeg er på reise er jo selvsagt maten, men er bevæpnet med lavkarbo knekkebrød fra Brisk, babybel og cocosa, så får jeg håpe jeg unngår de verste fallgruvene...

Skøyerfjeset
26-01-15, 21:13
Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne være med. Jeg har tidligere gått ned 18,5 kg på EasyLife og vet at å komme i ketose funker godt på meg.
Har dessverre gått opp over halvparten av disse og nå er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet!
Planen er å gå i ketose med vanlig mat. Det største problemet mitt er lunsjen egentlig... Er det noen gode tips der så kom med det ;)

Jeg har faktisk meldt meg på fjellmarathon - halvmarathondistanse i mai så her er det bare å stå på! Og jeg har aldri løpt så langt i hele mitt liv :p

Marigrete
26-01-15, 22:13
Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne være med. Jeg har tidligere gått ned 18,5 kg på EasyLife og vet at å komme i ketose funker godt på meg.
Har dessverre gått opp over halvparten av disse og nå er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet!
Planen er å gå i ketose med vanlig mat. Det største problemet mitt er lunsjen egentlig... Er det noen gode tips der så kom med det ;)

Jeg har faktisk meldt meg på fjellmarathon - halvmarathondistanse i mai så her er det bare å stå på! Og jeg har aldri løpt så langt i hele mitt liv :p

Velkommen:) Så artig at du skal løpe fjellmaraton. Jeg løp halvmaraton for to år siden, og har et håp (mål) om å løpe i Trondheim igjen til høsten. Nå jogger jeg i gåfart og har greid 2 km i strekk:cool: Men vet at formkurven er bratt spesielt i starten. Fjellmaraton, da er det jo bakker også da? Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. Var langt nok med 21 km på flat bakke;)

Wannabe
27-01-15, 13:15
Vekt idag: 105.6 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd. :)
Har alltid hatt store problemer med sjokolade. Har vært en ekte sjokoman. Helt avhengig. Endelig har jeg kontroll over sjokolade. Eneste jeg har smakt nå er noen biter med Cloetta mørk sjokolade (72%) uten tilsatt sukker. Det har gått helt bra, har nesten vært som metadon for meg. Kroppen og hjernen er ikke lenger avhengig av sukker :D
Men fikk litt vann i munnen igår da jeg så at det kommer ny melkesjokolade med japp. Japp og melkesjokolade var to av mine store favoritter tidligere. Og nå skal de selvfølgelig smelte de sammen. Det er så dårlig gjort! Men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal ha det. Det er ikke verdt det, for jeg risikerer at hele opplegget mitt sprekker. Det er det som har skjedd hver gang! Jeg skal være sterk!!! ;)

Butterfly83
27-01-15, 14:38
Ned 600 g til i dag :)

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)

Totalt: -2.7 kg

Wannabe
28-01-15, 10:35
Vekt idag: 105,4 kg - ned 200 gram.
Ønsker alle sammen en herlig dag! :)

Wannabe
29-01-15, 11:29
Vekt idag: 105,3 kg - ned 100 gram.
Håper at jeg kan komme meg under 105 kg i løpet av denne uka. Blir et lite delmål det også! ;)

lirumlei
29-01-15, 18:43
I dag gjorde vektpila et lite hopp ned og det føles godt å se at kroppen er med på notene. To uker nå til lørdag, så da blir det spennende å se om det blir mer nedgang.

Godt å kjenne at formen er stigende og at ulvehungeren som følger med høykarbokost er borte igjen. Lavkarbo er helt klart best for meg!
I dag har jeg laget bringeber curd og den skal testes til kvelds sammen med Tyrkisk yoghurt og cottage cheese. Jeg har aldri greid å spise mye cottage cheese, men med curd av ulike slag er den helt uimotståelig! Til nå har jeg laget bringebær, blåbær, lime og sitron curd. Det må dere bare prøve!

Turid42
29-01-15, 20:16
Sum uke tre er en kilo ned! Det er jeg godt fornøyd med, siden jeg har vært tre dager på reise med en hel haug med fristelser, pluss at jeg er griseforkjøla! :)

Wannabe
30-01-15, 11:08
Vekt idag: 104,9 kg - ned 400 gram
Jippi. Er kjempefornøyd! Jeg klarte også mitt lille delmål, om å komme ned under 105 kg i løpet av denne uka!
Ønsker alle sammen en strålende helg!

Turid42
30-01-15, 12:19
Wannabe, du gjør tydeligvis mye riktig! Noen tips? :)

Butterfly83
30-01-15, 13:54
Turid42: Ett kilo ned er jo supert da :D Og hvertfall med sykdom og reise :)

Wannabe: Gratulerer med bestått delmål :D Må være deilig :)

Wannabe
30-01-15, 19:17
Wannabe, du gjør tydeligvis mye riktig! Noen tips? :)
Hei
Jeg følger i utgangspunktet ketolysekuren, men teller ikke karber nøyaktig. De karbene jeg spiser kommer stort sett fra grønnsaker og bær. Spiser så mye ren mat som mulig; kjøtt, fisk, fugl og egg. Spiser grønnsaker til hvert måltid. Målet mitt har vært å få sukker (les:gift) ut av kroppen. Jeg har vært ekstremt avhengig av sukker og sjokolade, men når jeg får det ut av kroppen, og har et stabilt blodsukkernivå så klarer jeg å følge planen. Tåler heller ikke meieriprodukter så det er endel oppskrifter som jeg må styre unna, eller så erstatter jeg med kokosmelk. Jeg holder meg også unna kunstig søtning så mye som mulig. Sliter med å kutte ut pepsi max, men drikker mye mindre enn tidligere. Lager grønn te (løs) i presskanne hver dag. Koker vann til 65-70C, tilsetter løs te, sitron fra flaske, litt pepper og noen ganger finhakket ingefær og lar dette trekke. Skal ikke påstå at det er den beste leskedrikken, men det er garantert en av de sunneste. Tenker at det er min medisin ;)
Mitt beste råd er planlegging! Bestem deg for hva du skal spise neste dag, til alle måltider. Bestem om du skal gå en tur, og hvilken løype du skal ta. Bestem om du skal trene, og evt hva og når. Jeg føler at planlegging hjelper meg mye. Når jeg bestemmer hva jeg skal spise og trene neste dag, så ligger dette i underbevisstheten helt til neste dag. Da blir det mer naturlig å gjennomføre alt.
Lykke til videre!

Wannabe
30-01-15, 19:47
Turid42: Ett kilo ned er jo supert da :D Og hvertfall med sykdom og reise :)

Wannabe: Gratulerer med bestått delmål :D Må være deilig :)

Tusen takk :)
Det er en liten seier. Satser på at mange små seire gir stor suksess ;)

Skøyerfjeset
30-01-15, 22:56
Velkommen:) Så artig at du skal løpe fjellmaraton. Jeg løp halvmaraton for to år siden, og har et håp (mål) om å løpe i Trondheim igjen til høsten. Nå jogger jeg i gåfart og har greid 2 km i strekk:cool: Men vet at formkurven er bratt spesielt i starten. Fjellmaraton, da er det jo bakker også da? Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. Var langt nok med 21 km på flat bakke;)

Fjellmaraton har noen bakker ja, men i følge min mann så er det en enklere løype enn feks Oslo Maraton. Må sies at det er vel mer nedover enn oppover så ;) Jeg har ingen forhåpninger om å klare å løpe oppoverbakkene, men dersom jeg klarer å løpe resten så skal jeg være fornøyd.

Ellers så synes jeg at dere alle her inne er veldig flinke! Utrolig hvor mye og jevnt og trutt dere går ned, inspirerende!

Jeg har veiedag i morgen, men jeg har ikke kommet meg helt i gang ennå. har begynt nedtrapping av karber og mengde mat.... Men sliter veldig med magen generelt sett. Men denne uka har jeg hatt i meg en del linfrø og sannelig virker det som om magen har kommet på gli.

Skøyerfjeset
31-01-15, 10:16
-1,2 kg denne uka. Det må jeg si meg fornøyd med siden det kun er de siste dagene jeg har tatt meg sammen. Neste uke skal jeg se 70-tallet igjen!

lirumlei
31-01-15, 11:54
1,7 kilo ned denne uken. :) Og da har jeg tatt av det som kom på i løpet av desember/januar. Veldig fornøyd.
15 kilo lettere siden april/mai i fjor.

Det er veldig inspirerende å se hvor flinke dere er! Jeg finner forresten mange inspirerende bilder og oppskrifter på Instagram. Lavkarbokost er mye lettere for meg nå enn da jeg startet. I dag blir det gratinert blomkål med ostesaus og skinke til middag. Cottage cheese og bringebær curd til lunsj.

Wannabe
31-01-15, 13:54
Vekt idag: 104,7 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd. Gleder meg mye til jeg kommer ned under 100 kg. Skal klare det iløpet av februar!
Ha en fortsatt fin weekend :)

MaLyng
01-02-15, 13:21
Hei alle! :)
Så flinke dere er!
Her går det kjempeseint...men men..går iallefall rette veien! :)
Kunne nok vært mye flinkere, inntar nok kanskje for mye meieriprodukter og kunstig søtning enn jeg burde, men er ikke helt nazi, tar det litt rolig nå i begynnelsen. Om det går for langsomt, får jeg bare sette inn støtet, og kun kjøre ketolyse :) Det har iallefall funket for meg før. Ville jo helst vært tynn i fjor liksom!! :D Badevekten jeg har er ikke helt pålitelig tror jeg, hopper litt for lett opp og ned når jeg står på den... så nå har jeg funnet frem den andre vekten min fra boden, den de kaller motivasjonsvekten :) Den registrerer vekten din første gang du går oppå og viser kun differansen + eller - når du veier deg i etterkant :) Har registrert meg i dag.
Har veiedag mandager og skal ta utgangspunkt i det vekten viser fra i morgen av! :)

Ha en nydelig søndag og lykke til alle sammen!

Wannabe
01-02-15, 13:41
Vekt idag: 104,6 kg - ned 100 gram.
Jeg var ikke sikker på at jeg skulle gå ned i vekt til idag, fordi jeg spiste mer mat enn jeg pleier igår. Men jeg er fornøyd. ;)

Wannabe
02-02-15, 14:32
2.2: 104,4 kg

Ned 1,4 kg siste uke. Totalt 7,4 kilo siden 5.januar. :)

safran
02-02-15, 17:39
Veldig bra, Wannabe! Hva er trikset ditt? ;)

Wannabe
02-02-15, 21:50
Veldig bra, Wannabe! Hva er trikset ditt? ;)

Tusen takk. Er en veldig god følelse å gå ned i vekt.
Har ingen store hemmeligheter, men jeg skrev et innlegg på samme tråd den 30.januar som du kan lese. ;)
(innlegg nr #171)

maeve
02-02-15, 22:07
Jeg vil bli med!!
Begynte min vektreise i slutten av 2012, da viste vekta 111 kilo.. Til sommeren året etter var jeg nede på 79👍
etter det har det gått litt opp og ned.. Problemet mitt er at jeg overspiser, så når jrg først ramler av lasset så gjør jeg det med et brak! Men så tar jeg meg i det igjen og går litt ned igjen, og sånn går no dagan..
Har vært nede i 72 kg, og da syns jeg at jeg kunne gå ned litt til, så en foreløpig matchvekt tipper jeg er 68 kg (er 1,72 høy)😀
Innveiing i dag viste 83😔
Meeeeeen vet av erfaring at mye av dette er vann, så i løoet av en ukes tid er jeg nok rundt 4-5 kilo lettere😊

Mine erfaringer med lavkarbo er at energien er på topp, søtsuget forsvinner, og trangen til småspising blir også vekk. Jeg blir generelt lettere til sinns (myyyye lettere til sinns faktisk!), kropp og sjel fungerer i det hele tatt supert!

Jeg har hatt best erfaringer med ketolyse tidligere, med et energiintak på rundt 1300-1400 kcal (vet man liksom ikke "skal" telle kalorier, men erfaring sier meg at det funker for meg👍), et proteininntak på rundt 70 gram per dag(mer på treningsdager), inntak av næringstette grønnsaker som brokkoli,grønnkål,avocado++, og selvsagt litt fett.

Målet er som sagt 68 kilo😃 Dette nås nok ikke til sommeren, men da tar vi det til jul😉

Marigrete
03-02-15, 08:15
Velkommen:) Jeg også merker at det enorme matsuget/søtsuget jeg kan ha til tider blir borte når jeg spiser lavkarbo/ketolyse. Men allikevel ramler jeg noen ganger uttpå, som sist uke, og da til gangs:mad: Gikk opp 4 kg på en uke! Mye er nok vann og jeg har allerede gått ned 2 kg siden i går:) Skal prøve å finne ut hvorfor jeg får tilbake dette matsuget noen ganger. Om det er stress, enkelte matvarer, bestemte tider i mnd etc.

Du har jo virkelig bevist at du kan gå ned mange kg på lavkarbo, virkelig god jobba:)

Wannabe
03-02-15, 12:00
Vekt 104,3 kg - ned 100 gram.

MaLyng
03-02-15, 16:31
søren...opp 0,8 kg siden registrering på nye badevekten søndag... :( Men men.. tror nok det er mest vann.. spiste rømmegrøt med en del salt spekemat søndag kveld, og salt binder jo vann... grrr.... blir litt oppgitt. Føler det går så treeeegt.. kanskje ikke kroppen lar seg så lett "lure" denne gang, siden jeg gikk ned 13 kg første gang på lavkarbo? :D Men gir ikke opp! Går eventuelt over til streng ketolyse kost om nødvendig :) DET funker for meg! :)
Lykke til videre alle!
Og Wannabe: WOW! Du er jo skikkelig inne i et godt spor! Blir helt imponert! Og piiiittelitt misunnelig....! :D Hehe! Stå på!

Butterfly83
03-02-15, 17:07
Ikke veldig fornøyd i dag, men ned er ned! -200 gram denne uka. Spist pinnekjøtt et par dager så det binder vel litt vann, i tillegg til midtveis i syklusen!

03.02: 72.4 (-200 g)

Totalt: -2.9 kg

kloppsi
03-02-15, 17:12
Så flinke dere er!
Her går det kjempeseint...men men..går iallefall rette veien! :)
Kunne nok vært mye flinkere, inntar nok kanskje for mye meieriprodukter og kunstig søtning enn jeg burde, men er ikke helt nazi, tar det litt rolig nå i begynnelsen. Om det går for langsomt, får jeg bare sette inn støtet, og kun kjøre ketolyse :) Det har iallefall funket for meg før. Ville jo helst vært tynn i fjor liksom!! :D Badevekten jeg har er ikke helt pålitelig tror jeg, hopper litt for lett opp og ned når jeg står på den... så nå har jeg funnet frem den andre vekten min fra boden, den de kaller motivasjonsvekten :) Den registrerer vekten din første gang du går oppå og viser kun differansen + eller - når du veier deg i etterkant :) Har registrert meg i dag.
Har veiedag mandager og skal ta utgangspunkt i det vekten viser fra i morgen av! :)

Ha en nydelig søndag og lykke til alle sammen!

Jeg har også en slik vekt. Hvordan restarter jeg den? Ønsker ny startvekt nå for å booste meg selv. Merker at jeg slapper litt for mye av når det står -18 kilo.. ;-)
Jeg har fremdeles 17 igjen ;-)

Wannabe
03-02-15, 17:22
Og Wannabe: WOW! Du er jo skikkelig inne i et godt spor! Blir helt imponert! Og piiiittelitt misunnelig....! :D Hehe! Stå på!

Heia
Jeg har funnet et riktig spor ja. Utrolig digg. Prøver å ikke fokusere for mye på vekt, selv om jeg veier meg hver dag for å ha kontroll. Jeg klarer alltid å lure meg selv hvis jeg bare skal veie meg en gang i uka - da kan jeg jo bare skeie ut litt fordi jeg ikke skal veie meg på mange dager. Tenker at dette er min nye livsstil og at jeg spiser denne maten for å være frisk :)
Bare stå på videre så får du veldig bra resultater du også!

MaLyng
03-02-15, 21:16
Jeg har også en slik vekt. Hvordan restarter jeg den? Ønsker ny startvekt nå for å booste meg selv. Merker at jeg slapper litt for mye av når det står -18 kilo.. ;-)
Jeg har fremdeles 17 igjen ;-)

Hehe, ja da er det kanskje lurt å registrere på nytt :D
Jeg trykket bare på program/model knappen øverst til venstre og gikk oppå vekta :) etter et par sekunder kommer det opp OK på displayet. Da er vekten registrert :)

Wannabe
04-02-15, 11:58
Vekt idag: 104,0 - ned 300 gram.
Kjempefornøyd selvfølgelig!

Marigrete
04-02-15, 15:47
Vekt idag: 104,0 - ned 300 gram.
Kjempefornøyd selvfølgelig!

Du er kjempeflink, GODT JOBBA :D

Bianca*
05-02-15, 01:21
En liten tur innom for å si hei og heie på dere alle :heia:
Dere er jo så flinke alle sammen!
Her går det litt trått, men jeg henger med. Jeg har ikke hatt nedgang siden 20.jan , men i dag var det endelig -300g. Synderen er nok pizzaen 23.jan, men det regnet jeg egentlig med på forhånd.
Ønsker dere en riktig god natt og en super torsdag:)

safran
05-02-15, 01:24
Flere enn meg som ikke sover?! :) Det går trått for meg også, og jeg vurderer veien videre.
Ha en fin torsdag, folkens!

Turid42
05-02-15, 06:39
Bianca og Safran, jeg antar tickeren deres er fra januar? Synes dere virkelig 4-5 kilo på rundt en måned er trått? Selv har jeg da "bare" gått ned 3,8 siden 7. Januar, men det er jeg superfornøyd med jeg, assa! Så lenge det går ned og ikke opp er jo alt såre vel i mine øyne. Så ikke bli altfor motløse, da! :)

Wannabe
05-02-15, 11:58
Vekt 103,8 kg - ned 200 gram.

Idag er det nøyaktig en måned siden jeg la om kostholdet. Jeg føler meg så mye bedre! Formen er bedre, selvtilliten min øker, klærne begynner å bli store, jeg er mer positiv, jeg sover bedre om nettene, jeg koser meg med den maten jeg kan spise.. Nå gleder jeg meg til våren og sommeren!
I løpet av denne måneden har jeg gått ned 8 kilo. Er så glad. Jeg kunne sikkert gått ned enda mer, men det er ikke noe mål i seg selv. Jeg har lagt om livsstilen. Gjør det som er riktig for meg. Og jeg spiser mat som jeg koser meg med!
Stå på alle sammen. Sommeren nærmer seg :D

Turid42
05-02-15, 13:29
Så bra, Wannabe! Jeg ligger på ca halvparten av deg, men er strålende fornøyd lell! Bare å stå på videre! :)

safran
05-02-15, 17:00
Bianca og Safran, jeg antar tickeren deres er fra januar? Synes dere virkelig 4-5 kilo på rundt en måned er trått? Selv har jeg da "bare" gått ned 3,8 siden 7. Januar, men det er jeg superfornøyd med jeg, assa! Så lenge det går ned og ikke opp er jo alt såre vel i mine øyne. Så ikke bli altfor motløse, da! :)
Jeg gikk ned først, og så begynte jeg å gå opp igjen for så å stå stille. Jeg veier mer enn tickeren sier nå, fordi jeg nekter å endre vekten før den går ned igjen. :mad:

Turid42
05-02-15, 17:36
Ah, skjønner at det er frustrerende, ja! Men har lest noe om at uke 4-6 kan være kronglete, og at mange opplever stillstand/går opp i denne perioden. Så se an ihvertfall over denne kneika?

safran
05-02-15, 18:18
Takk for peppen! Jeg skal på ferie til utlandet neste uke, og vurderer å hoppe av for en stund da. Det handler ikke bare om manglende vektnedgang, altså.
Er i tenkeboksen.

kloppsi
05-02-15, 19:01
Jeg henger meg på. Jeg har ca 14 kilo igjen og håååper at de er borte til September. Jeg har spist lavkarbo i noen år nå, men vært litt av og på. Men nå ser jeg at det nærmer seg mål :-)
Har gått ned 1,5 kilo de første to ukene og meget fornøyd med det.

Marigrete
05-02-15, 20:25
Vekt 103,8 kg - ned 200 gram.

Idag er det nøyaktig en måned siden jeg la om kostholdet. Jeg føler meg så mye bedre! Formen er bedre, selvtilliten min øker, klærne begynner å bli store, jeg er mer positiv, jeg sover bedre om nettene, jeg koser meg med den maten jeg kan spise.. Nå gleder jeg meg til våren og sommeren!
I løpet av denne måneden har jeg gått ned 8 kilo. Er så glad. Jeg kunne sikkert gått ned enda mer, men det er ikke noe mål i seg selv. Jeg har lagt om livsstilen. Gjør det som er riktig for meg. Og jeg spiser mat som jeg koser meg med!
Stå på alle sammen. Sommeren nærmer seg :D

Så gledelig å lese det du skriver. Hærlig :D Keep up the good work, jeg heier på deg:D

Marigrete
05-02-15, 20:26
Jeg henger meg på. Jeg har ca 14 kilo igjen og håååper at de er borte til September. Jeg har spist lavkarbo i noen år nå, men vært litt av og på. Men nå ser jeg at det nærmer seg mål :-)
Har gått ned 1,5 kilo de første to ukene og meget fornøyd med det.

Velkommen:)

lirumlei
05-02-15, 21:36
Gratulerer med flott resultat Wannabe! Det er inspirerende! :)

Denne uka har gått trått, jeg drikker for lite vann og har nok spist for lite fett, og kombinert med en bedre møljemiddag på mandag med litt potet og flatbrød til, så er det høvelig stillstand her. Men jeg gir meg ikke! I dag ble det biffmiddag, bernaise, fløtestuet løk og brokkoli. Så da håper jeg at jeg er i rute straks igjen.
Men som sagt, ukesveiingen på lørdagen har jeg ikke stor tro på denne uka. KOmmer sterkere tilbake.
Og så skal jeg drikke to glass vann før leggetid og på morningen. Basta. ;)

Bianca*
05-02-15, 22:58

Jeg er kjempefornøyd med den totale nedgangen altså, ingen tvil om det. Men man blir liksom litt revet med når man raser såpass mye den første 1,5 uka.;)
Jeg har vært med i tralten før og vet at jeg kan ha stillstand i uker før jeg plutselig går ned litt igjen. Sist jeg gikk på lavkarbo hadde jeg kun nedgang uka etter mens, resten av mnd sto jeg stille. Blir litt spennende å se om trenden er den samme denne gang:)

Brøleapen
06-02-15, 08:41
Så mange flinkinger det er her, flere av dere har jo gått ned masse på kort tid 😄

Dette går virkelig ikke fort... 0,5 kg på 2 uker. Ønsker meg litt tempo på denne nedgangen altså! Nå begynner jeg å revurdere målsetningen min, og skal være glad om jeg er i mål til sommeren, og ikke påske som jeg tenkte.

Det som er positivt er at jeg i det minste ser resultater av treningen. Fra å ha helt puddingkonsistens, så kan jeg se muskler. Jeg kan svakt se at jeg har muskler i magen, og det er sikkert 25 år siden sist 😄

Marigrete
06-02-15, 08:47
Så mange flinkinger det er her, flere av dere har jo gått ned masse på kort tid ��

Dette går virkelig ikke fort... 0,5 kg på 2 uker. Ønsker meg litt tempo på denne nedgangen altså! Nå begynner jeg å revurdere målsetningen min, og skal være glad om jeg er i mål til sommeren, og ikke påske som jeg tenkte.

Det som er positivt er at jeg i det minste ser resultater av treningen. Fra å ha helt puddingkonsistens, så kan jeg se muskler. Jeg kan svakt se at jeg har muskler i magen, og det er sikkert 25 år siden sist ��

Muskler veier jo mer enn fett, så kan godt hende at du har byttet ut en del av fettet med muskler:) Uansett er det godt jobbet med treninga:)

Brøleapen
06-02-15, 09:15
Muskler veier jo mer enn fett, så kan godt hende at du har byttet ut en del av fettet med muskler:) Uansett er det godt jobbet med treninga:)

Takk, det er det jeg prøver å trøste meg med 😉
Og det hjelper at jeg faktisk ser at treningen gir resultater.

kloppsi
06-02-15, 13:20
Så mange flinkinger det er her, flere av dere har jo gått ned masse på kort tid 😄

Det som er positivt er at jeg i det minste ser resultater av treningen. Fra å ha helt puddingkonsistens, så kan jeg se muskler. Jeg kan svakt se at jeg har muskler i magen, og det er sikkert 25 år siden sist 😄

Jeg går heller ikke ned når jeg trener, men da bør du måle deg eller sammenlikne bilder :)

Wannabe
06-02-15, 13:21
Vekt idag: 103,7 kg - ned 100 gram

Var på restaurant igår. Spiste kalvestek med ekstra grønnsaker. Og ikke noe form for potet. Maten var kjempegod og jeg savnet ikke poteter i det hele tatt :D
På kvelden spiste jeg litt lavkarbo-ostekake og bær, men ikke sjokoladekake som også stod på bordet. Syns at jeg var flink, og ble belønnet med 100 gram vektnedgang
Ønsker alle sammen en god helg! ;)

Wannabe
06-02-15, 13:30
Så bra, Wannabe! Jeg ligger på ca halvparten av deg, men er strålende fornøyd lell! Bare å stå på videre! :)

Du er også flink. Ja, vi må stå på videre! Snart er våren her :)

Wannabe
06-02-15, 14:02
Så gledelig å lese det du skriver. Hærlig :D Keep up the good work, jeg heier på deg:D

Vi må stå på for å nå våre mål Vi heier på hverandre :D

Gratulerer med flott resultat Wannabe! Det er inspirerende! :)

Denne uka har gått trått, jeg drikker for lite vann og har nok spist for lite fett, og kombinert med en bedre møljemiddag på mandag med litt potet og flatbrød til, så er det høvelig stillstand her. Men jeg gir meg ikke! I dag ble det biffmiddag, bernaise, fløtestuet løk og brokkoli. Så da håper jeg at jeg er i rute straks igjen.
Men som sagt, ukesveiingen på lørdagen har jeg ikke stor tro på denne uka. KOmmer sterkere tilbake.
Og så skal jeg drikke to glass vann før leggetid og på morningen. Basta. ;)

Tusen takk. Du er jo kjempeflink som har gått ned 15 kg! Jeg henter masse inspirasjon her inne også :)

Du har jo gjort en kjempeinnsats. Klart det er vanskelig å gå ned de siste kiloene. Ikke stress med vekta, så lenge du trener og spiser riktig så kommer også resultatene ;)

Wannabe
07-02-15, 09:18
Vekt idag 103,5 kg - ned 200 gram
Strålende fornøyd!
Ha en herlig dag alle sammen! ;)

Marigrete
07-02-15, 11:29
Vekt idag 103,5 kg - ned 200 gram
Strålende fornøyd!
Ha en herlig dag alle sammen! ;)

Supert Wannabe:) Jeg gikk opp nesten 4 kg forrige uke, og har nesten gått ned 4 kg denne uka. Jaja, får vel være glad for at jeg greide å gå ned trøstekjedespisekg igjen;)
Ha en aldeles super dag du også:D

bærrgen
07-02-15, 13:54
Jeg er tilbake etter en tids fravær fra forumet. Jeg er veldig klar til å komme igang igjen med vektnedgang :)

Maria82
07-02-15, 14:51
Heia!

Er det for sent å slenge seg på her? :)

Jeg er så klar for å bli slankere til sommeren, tror kanskje ikke jeg når målet mitt til sommeren, men håper på fremgang. Kjekt å ha noen å jobbe sammen med :)

Turid42
07-02-15, 16:38
Selvsagt lov å slenge seg på - velkommen!:)

Marigrete
07-02-15, 18:59
Jeg er tilbake etter en tids fravær fra forumet. Jeg er veldig klar til å komme igang igjen med vektnedgang :)

Velkommen tilbake:)

Marigrete
07-02-15, 18:59
Heia!

Jeg er så klar for å bli slankere til sommeren, tror kanskje ikke jeg når målet mitt til sommeren, men håper på fremgang. Kjekt å ha noen å jobbe sammen med :)

Velkommen:)

safran
08-02-15, 11:36
Da har jeg hoppet av ketolyse, ketose virker tydeligvis ikke for meg når det gjelder vektnedgang. :( Jeg har i det siste bare krøpet oppover i vekt, uansett om jeg har kuttet melkeprodukter og kunstig søtning, og uavhengig om jeg spiser mye eller lite kalorier. Fett har jeg ligget høyt på hele tiden, men jeg har kjent at det butter imot når jeg skal spise fett. Jeg tar en pause i ketosen, skal på ferie der jeg skal unne meg litt av lokale spesialiteter. Så starter jeg på vektnedgang igjen når jeg er tilbake. Jeg regner med at det blir Grete Roede eller Fedon.

Lykke til dere andre! :)

Wannabe
08-02-15, 12:11
Vekt idag 103,4 kg - ned 100 gram.

Ønsker alle sammen en herlig søndag!!!

lirumlei
08-02-15, 12:56
Som jeg antok, så viste ikke vekta i går nedgang siden sist lørdag, så 2,9 ned totalt.
I går kveld forsto jeg litt mer hvorfor, da det er "den" uken i måneden....
I dag hadde jeg gått ned 400 gram. ;) All good thing comes to those who wait.
I dag blir det god middag sammen med mann og barn, god biff med bakt søtpotet og fløtestuet løk og sopp.
Ha en fin søndag. :)

MaLyng
08-02-15, 14:46
Forrige søndag registrerte jeg meg på den nye vekten, og mandag var jeg +0,8 kg i forhold til dagen før... :(
Men i dag når jeg sjekket vekta stod det -0,5 kg :D
Det vil si jeg har gått ned 1,3 kg siste uken og er tilbake i gamet :D
God søndag alle! :)

langaard
08-02-15, 15:04
Nei, muskler veier ikke mer enn fett :p, men 1kg muskler har mindre volum enn 1kg fett :)

Wannabe
09-02-15, 11:55
Ny veiedag:
Ned 1,2 kilo siste uke.
Totalt 8,6 kilo siden 5. januar
Er veldig fornøyd. Syns at dette går kjempebra. Jeg trives med maten og jeg føler så mye bedre.
Har satt et mål å komme ned i to-sifret innen 1.mars ;)

9.2: 103,2 kg

Ønsker dere alle en fantastisk uke! Snart kommer våren ;)

kloppsi
09-02-15, 17:23
Ny veiedag:
Ned 1,2 kilo siste uke.
Totalt 8,6 kilo siden 5. januar
Er veldig fornøyd. Syns at dette går kjempebra. Jeg trives med maten og jeg føler så mye bedre.
Har satt et mål å komme ned i to-sifret innen 1.mars ;)

9.2: 103,2 kg

Ønsker dere alle en fantastisk uke! Snart kommer våren ;)

Så bra Wannabe. Jeg var omtrent samme vekt som deg da jeg begynte på lavkarbo i 2013, jeg har nå gått ned 20 kilo og ser såvidt 8-tallet på vekta nå. Med meg har det tatt lang tid grunnet alvorlig sykdom et år. Men det går an å se 9tallet og visst går det an å se 8tallet også.

Jeg ønsker å gå ned 12 kilo til august :-)

Wannabe
09-02-15, 19:24
Så bra Wannabe. Jeg var omtrent samme vekt som deg da jeg begynte på lavkarbo i 2013, jeg har nå gått ned 20 kilo og ser såvidt 8-tallet på vekta nå. Med meg har det tatt lang tid grunnet alvorlig sykdom et år. Men det går an å se 9tallet og visst går det an å se 8tallet også.

Jeg ønsker å gå ned 12 kilo til august :-)

Så flink du er, tross sykdom. Jeg vet jo at dette fungerer for meg. Mitt problem har alltid vært sjokolade. Nå har jeg fått sukker ut av kroppen, og har stabilt blodsukker, så nå klarer jeg gjennomføre uten den ekstreme trangen til sjokolade.
For noen år siden veide jeg 132 kg. Gikk ned til 100 kg, men la på meg 12-15 kg igjen. Har vært ganske stabil på dette nivået siden. Vet at jeg snart ser 9-tallet og da er neste delmål 8-tallet.
Lykke til videre ;)

Wannabe
10-02-15, 14:15
Vekt idag: 103,1 kg - ned 100 gram.

Nå har jeg igjen 1,3 kilo til et viktig delmål, ned 10 kilo.
Gleder meg! ;)

Butterfly83
10-02-15, 17:05

Velkommen tilbake :)

Heia!

Ikke for sent å slenge seg med :) Morsomt at vi blir flere :)

Er så mange flinke her! Virker som de fleste holder ut selv om det går både opp og ned :) Vi får resultatene vi ønsker til slutt :D

Butterfly83
10-02-15, 17:10
10.02: 72.1 (-300 g)

Totalt: -3.2 kg

Syns det har gått smått de to siste ukene i forhold til hva jeg hadde forventet. Har gått raskere ned før, men det går vel kanskje saktere for hver gang man må gå de samme kiloene ned.

For å prøve å få litt fortgang har jeg kastet meg med på bølgen med eggefaste i dag. Foreløpig tre dager med planer om tre dager ketolyse etter det, og så tre nye eggefastedager om jeg orker :p

Spinnerette
10-02-15, 19:12
10.02: 72.1 (-300 g)

Totalt: -3.2 kg

Syns det har gått smått de to siste ukene i forhold til hva jeg hadde forventet. Har gått raskere ned før, men det går vel kanskje saktere for hver gang man må gå de samme kiloene ned.

For å prøve å få litt fortgang har jeg kastet meg med på bølgen med eggefaste i dag. Foreløpig tre dager med planer om tre dager ketolyse etter det, og så tre nye eggefastedager om jeg orker :p

Veldig spent på åssen eggfasten funker for deg! Har nesten litt lyst til å prøve selv, men jeg liker liksom bare hardkokte egg, så vil ha litt håndfast bekreftelse at det funker :p

Butterfly83
10-02-15, 19:50
Jeg er ikke superbegeistret for egg selv , men det er bare tre dager om gangen :p

Ble to bløtkokte til frokost med litt brie til, to stekte med smeltet ost til middag, og så har jeg stekt sprø omelett av smeltet ost og to egg til matpakke på jobb til natta :) Så tror første dagen skal gå greit :p

Blir nok bløtkokte egg med smør oppi til frokost alle dagene, så får jeg variere resten. Jeg har aldri vært så glad i egg uten brød til så jeg spiser det sjeldent.

Verre med vanninntaket. Skal drikke 6-8 glass vann pr dag. Jeg har fått i meg 2! Så må henge i der :o

Morsomt om flere prøver! Jeg har egentlig et mål om over 2 kg innen fredag, men tror jeg må begrense det litt :p

LykkeligSomLiten
10-02-15, 23:01
Hei dere kjempeflinke folk! :) Kan jeg også henge meg på også? :D

Jeg er en jente på 28 år som har jojo-slanket meg så lenge jeg kan huske. Nå over jul nådde jeg ny rekord. Jeg var 73 kg, og 160 høy.

Jeg begynte forrige mandag med lavkarbokosthold, og har sniklest her inne på tråden deres hver dag :uskyldig: Det har hjulpet mye!

De første dagene gikk jeg ned hver dag, og på lørdag morgen hadde jeg kommet meg ned til 70.0 kg (yay!). Men nå ligger jeg bare og duver på 70,0-70,4, kommer meg bare ikke videre ned..... :(

Er dette vanlig?

TrillTrall
11-02-15, 06:53
Hei dere kjempeflinke folk! :) Kan jeg også henge meg på også? :D

Jeg er en jente på 28 år som har jojo-slanket meg så lenge jeg kan huske. Nå over jul nådde jeg ny rekord. Jeg var 73 kg, og 160 høy.

Jeg begynte forrige mandag med lavkarbokosthold, og har sniklest her inne på tråden deres hver dag :uskyldig: Det har hjulpet mye!

De første dagene gikk jeg ned hver dag, og på lørdag morgen hadde jeg kommet meg ned til 70.0 kg (yay!). Men nå ligger jeg bare og duver på 70,0-70,4, kommer meg bare ikke videre ned..... :(

Er dette vanlig?

Ikke si at du har gått ned 3 kg på en uke og depper fordi vekta ikke fortsetter å rase ned? Det er mest vann i begynnelsen og det er helt vanlig at det går litt saktere enn det. 0.5-1 kg i uka er mer passe. :)

Maria82
11-02-15, 11:36
01.01 = 80 kg
08.01 = 77.8 kg
15.01 = 78.9 kg
22.01 = 77.3 kg
29.01 = 76.8 kg
05.02 = 75.2 kg
11.02 = 76.2 kg

BMI nå = 27.0 (-1.3 fra start)

Er litt rart å ha vektnedgangen på sort hvit. Hver dag kan føles som en snegle, men så går det litt og litt ned.

Eller, som dere ser - jeg går opp og ned litt. Er det vanlig? Forrige uke var jeg en hel kilo lettere...

I begynnelsen gikk jeg mer sulten, og la meg med helt tom mage. Det orker jeg ikke, jeg føler jeg må ha litt mat i magen. Får så hjertebank og dårlig søvn når jeg er sulten... Da vil jeg heller gå ned saktere, og ha litt bedre livskvalitet :rolleyes:

Er alt bra med dere andre?

Wannabe
11-02-15, 11:47
Vekt idag: 103,0 kg - ned 100 gram.

Er fornøyd idag. Var veldig sulten i hele går, så jeg spiste nok mer enn jeg pleier.
Fryktet faktisk at jeg skulle gå opp i vekt, men det slapp jeg ;)

Spinnerette
11-02-15, 12:36

Er dette vanlig?

110% vanlig! De første dagene stuper man ofte ned i vekt, fordi kroppen slipper på vann. Deretter begynner den å slippe på fettet, og det tar tid. :)

Butterfly83
11-02-15, 15:11
Veldig spent på åssen eggfasten funker for deg! Har nesten litt lyst til å prøve selv, men jeg liker liksom bare hardkokte egg, så vil ha litt håndfast bekreftelse at det funker :p

Gikk ned 500 gram til i dag, men jeg ble skikkelig dårlig i morges. Trodde jeg hadde fått omgangssyke. Men det varte bare et par timer så jeg vet ikke om det ble for mye egg/ost/fett? Har fått i meg to bløtkokte egg, brie og fettkaffe til frokost, men tror ikke jeg klarer to eggemåltider til i dag. Redd for å bli dårlig igjen :(

Spinnerette
11-02-15, 16:11
Gikk ned 500 gram til i dag, men jeg ble skikkelig dårlig i morges. Trodde jeg hadde fått omgangssyke. Men det varte bare et par timer så jeg vet ikke om det ble for mye egg/ost/fett? Har fått i meg to bløtkokte egg, brie og fettkaffe til frokost, men tror ikke jeg klarer to eggemåltider til i dag. Redd for å bli dårlig igjen :(

Da jeg kom i ketose i januar, ble jeg skikkelig kvalm og dårlig i flere dager... Fant ut at det var saltmangel, kroppen må ha skylt ut for mye salt med alt vannet jeg ble kvitt på kort tid. Om du har gått ned en halv kilo over natten, er noe av det nesten nødt til å være vann, så kanskje du også er dårlig fordi du ikke har salt nok i kroppen?

TrillTrall
11-02-15, 16:32
Eller, som dere ser - jeg går opp og ned litt. Er det vanlig? Forrige uke var jeg en hel kilo lettere...
Det er helt vanlig. :) Det er derfor det er så lurt å se vektnedgangen over tid, det er da du ser at det tross alt går nedover selv om det går i rykk og napp og opp og ned. :)

Butterfly83
11-02-15, 17:59
Da jeg kom i ketose i januar, ble jeg skikkelig kvalm og dårlig i flere dager... Fant ut at det var saltmangel, kroppen må ha skylt ut for mye salt med alt vannet jeg ble kvitt på kort tid. Om du har gått ned en halv kilo over natten, er noe av det nesten nødt til å være vann, så kanskje du også er dårlig fordi du ikke har salt nok i kroppen?

Men i ketose har jeg vel egentlig stort sett vært i mange uker nå. Det var veldig akutt dårlig, er ikke dårlig nå. Så jeg tror nok kanskje det var litt heavy. Mye fett på en gang eller bare for mye egg.

Men prøver en dag til. Unngår stekte egg i dag. Lager eggelatte til middag, og sikkert kokte egg igjen til kvelds.

Spinnerette
11-02-15, 22:03
Men i ketose har jeg vel egentlig stort sett vært i mange uker nå. Det var veldig akutt dårlig, er ikke dårlig nå. Så jeg tror nok kanskje det var litt heavy. Mye fett på en gang eller bare for mye egg.

Men prøver en dag til. Unngår stekte egg i dag. Lager eggelatte til middag, og sikkert kokte egg igjen til kvelds.

Krysser fingre for at du ikke blir dårlig igjen!

Butterfly83
11-02-15, 23:25
Jeg har ikke merket noe på dagen/kvelden i dag bortsett fra litt diare :) Men det kan være at jeg holdt denne eggefasten til 2 dager :p

Turid42
12-02-15, 07:24
Liten oppgang i uke fem, +0,2. Men har begynt å trene, så det var som forventet. Men krympet 2 cm over navlen på fem dager, inn 5 cm totalt! Så jeg sier meg veldig fornøyd, jeg! Snart helg også!:)

Marigrete
12-02-15, 17:05
Det har virkelig ikke gått veien for meg siden januar. Har gått opp og ned 5 kg nesten annenhver uke. Har tatt veldig mange dårlige valg, så henger ikke med etter planen.
Men, da er det bare å starte ny plan;) Ned 7 kg til påske, da er jeg 73 kg. Hvis jeg fortsetter å gå ned 1 kg i uka så kommer jeg mest sannsynlig til å komme inn i bunaden til 17 mai! Det er det store målet! Får henge bunaden på kjøleskapet;) Har startet med lett jogging nå så da er muligheten litt større for å nå målet mitt. Streng ketolyse heretter. Tåler nesten ikke kh før jeg havner "på kjøret";)

Wannabe
13-02-15, 01:32
Vekt idag - 102,9 kg - ned 100 gram
Glemte å skrive før idag. Nå er det nattinatt ;)

Turid42
13-02-15, 07:44
Marigrete, mitt første mål er også bunaden, og det innebærer cirka like mange kilo som deg! :)

lirumlei
13-02-15, 12:55
ååå, det er jo nesten så man blir litt mismotig av å gå på vekta og se at det nesten ikke er bevegelse. MEN jeg vet at jeg har vært flink denne uka, at det lønner seg i lengden. Så det er bare å holde seg i nakkeskinnet her. I dag ble det litt påskjønnelse til lunsj - lavkarbovaffel med rømme og blåbær curd. Da var jeg klar til å stå på videre!

(jeg tar forresten vektnedgangen som en bonus, helsegevinsten er viktigst, men vekt er jo så mye mer motiverende fra dag til dag, uke til uke. Eller kan være... )

Colt-pixy
13-02-15, 13:13
Jeg er med på 10 kg til sommeren. Jeg begynte på lavkarbo igjen i Januar etter en lengre tids pause (pga spiseforstyrrelser) og har gått ned 3,6 siden. Jeg tar det helt med ro og målet mitt er å gå ned 15-20 kg tilsammen i løpet av 2015, og med tanke på hvordan jeg ligger an så tror jeg ikke det blir store problemer.

Ved siste veiing var jeg 113,8 noe som var nedgang på 400 gram siden mandag.

Spinnerette
13-02-15, 16:35
ååå, det er jo nesten så man blir litt mismotig av å gå på vekta og se at det nesten ikke er bevegelse.

Jeg står ofte stille flere uker av gangen før jeg stuper ned et par-tre kilo i slengen... Kroppen er rar. :)

Spinnerette
13-02-15, 16:35
Jeg er med på 10 kg til sommeren. Jeg begynte på lavkarbo igjen i Januar etter en lengre tids pause (pga spiseforstyrrelser) og har gått ned 3,6 siden. Jeg tar det helt med ro og målet mitt er å gå ned 15-20 kg tilsammen i løpet av 2015, og med tanke på hvordan jeg ligger an så tror jeg ikke det blir store problemer.

Ved siste veiing var jeg 113,8 noe som var nedgang på 400 gram siden mandag.

:heia: