Hei,
finnes det noe pulver, gjerne med sjokoladesmak, som kan tilsettes helmelk og erstatte et måltid, eller vil melkesukkeret i seg selv gjøre at det blir for mye karbo?
Pulver er tullemat. Lavkarbo er rene, naturlige matvarer. Og ja, det blir for mye melkesukker for de fleste av oss...
Det finnes proteinpulver med sjokoladeklander som kan blandes i vann. Men som index sier, pulver er i utgangspunktet tull.
Det spørs jo litt hvilke måltider du vil erstatte, men jeg lager meg noen ganger kaffe eller te blandet i blender med smør og kokosolje som jeg som drikker til frokost på dager jeg er travel eller matlei. Kan jo tilsette steviadråper med sjokoladesmak i kaffe og få en god mocca, f.eks?
Spinnerette
21-01-15, 14:35
Jeg drikker proteinshake som måltidserstatter opptil flere ganger i uka, da jeg sliter med å få i meg nok protein, og jeg ofte er skikkelig matlei og alt bare vokser i munnen min.. En av smakene jeg har er sjokolade. Man kan blande i melk, vann, kokosmelk, mandelmelk, soyamelk, alt ettersom hva man tillater seg. Som de andre sier, er det selvsagt mye bedre å spise ordentlig mat, men for min del fungerer det fint. :)