Noen som har tips til mat som kan stå i 2-3 dager i kjøleskapet når det er ferdig laget?
Tunfisk salat og eggesalat kan stå vet jeg men er det noen som har andre tips?
Alt kan vel stå i kjøleskapet i 2-3 dager.:) Jeg pleier steke opp masse kylling, koke egg, omeletter, eggerøre, blomkålpizza, tacokjøttdeig osv
Alt kan stå men det er ikke alt som er så godt etter noen dager i kjøleskapet ;)
Tacokjøttdeig var veldig lurt. Syns det er så godt å ha i salat.
Vi skal ha hjemmelaget kjøttboller til middag i dag .
Lager dobbel porsjon og skal ha de til lunch i morgen og på tur i overimorgen.
Spørs hvor kresen man er sikkert. Jeg er ikke særlig kresen, så merker ikke forskjell på dag 3 eller 6, for den sakens skyld.:)
Gryteretter og gratenger (f.eks ostelasagne, mousaka o.l) blir ofte bedre etter et par dager.
Vafler eller lapper holder flere dager
Gratenger var lurt. Må finne noen som ikke inneholder melk siden datteren ikke tåler det.
Lapper skal jeg prøver. Tenkt å lage cottage-chees lapper til frokost i morgen så da skal jeg lage noen ekstra å se om de er gode etter et par dager.
Takk for at dere var innom med tips Nellie , carisma og kamp.
Hodet er helt tomt om dagen så det er godt å ha noen å droodle litt med.
Kjenner at det kommer litt i gang nå.
Det meste holder seg i 2-3 dager, ja. Salater blir fort vasne, men man kan lage dem på dette viset:
http://richmackey.com/wp-content/uploads/2012/07/salad-in-a-jar-feature.jpg
Dressing i bunnen, salatblader på toppet og resten i midten. Legg de tyngste tingene i bunnen, og de tingene som tåler å bli bløte i bunnen. Så heller du det bare ut i en skål når du skal spise det og blander det samen.
Ellers er det lett å lage stor porsjon av suppe/gryterett for eksempel.
Å det så bare lekkert ut Supera.
Akkurat det jeg trengte i dag siden jeg er litt frustrert.
Skal jammen skjære opp salat, paprika.løk osv å legge i ulike boller så er det bare å blande sammen når jeg skal spise.
Thank you :)