View Full Version : 8 kg til jul!

Sider : [1] 2

scnuppa80
26-08-15, 10:08
Flere som vil henge seg på ? :D har mål om å ta av 8 kg til jul !

Carisma
26-08-15, 10:23
Selv om erfaringen min tilsier at så fort jeg blir med på en slik "x-antall kg til"-greie så galopperer kroppen min (og vekta) i motsatt retning, så hiver jeg meg optimistisk på denne!

Marthekeannie
26-08-15, 11:22
Jeg er med! Føler at det skal kunne gå greit. Det hadde også vippet meg ned på tosifret igjen :D

scnuppa80
26-08-15, 13:05
Så bra flere vil bli med :-) føler at 8 kg ikke skal være en umulighet også høres det mer oppnåelig enn 10kg ;-)

missK
26-08-15, 19:54
Blir gjerne med.

scnuppa80
31-08-15, 13:09
2 dager til veiedag! Hvor ofte veier dere ? Jeg veier 1 gang i uka. Buksene føles litt løsere så håper på resultat :-)

Carisma
31-08-15, 13:52
Veier hver dag, men bare torsdags-veiinga som teller.

missK
31-08-15, 21:41
Pleier å veie meg hver dag, er desverre avhengig, men i det siste har jeg ikke hatt tilgang på vekt så nå har jeg ikke veid meg på to uker.

Goggeline
31-08-15, 22:31
Jeg blir gjerne med. :)Gleder meg......!!!! :D Jeg skal totalt ned ca. 20 kg. :eek:

scnuppa80
01-09-15, 13:18
Velkommen :-) jeg skal ned totalt 13 kg , har klart å miste 2 kg hittil . Har inntrykk av at de første 5kg går greit men så stopper det opp! Har mislykkes mange ganger da jeg rett og slett har gitt opp men denne gangen går jeg på med en motivasjon som aldri før da legen fant ut at jeg plutselig hadde for høyt blodtrykk :-( vekta SKAL ned og helsen skal bli bedre :-)

Carisma
01-09-15, 14:07
Og jeg skal ned +/- 50 kg :( Og har så langt gått OPP 1,2. :mad:

scnuppa80
02-09-15, 06:49
Veiedag : minus 0,5 kg :-D

index
02-09-15, 12:37
Kunne ha trengt disse åtte jeg også. Må bare veie meg først, lenge siden sist...:rolleyes:

Goggeline
02-09-15, 20:18
Jeg har veiedag på mandager, for da klarer jeg kanskje å skjerpe meg litt i helgene. :) Startet mandag 17.08 og har gått ned 2 kg. Har aldri prøvd lavkarbo før så dette gleder jeg meg veldig til og er supermotivert nå. Har gubben med på laget så jeg er heldig der. Ønsker alle lykke til :ja:

Fröken M
03-09-15, 17:52
Jag är på. Har som delmål att komma under 80kg till jul. :D

missK
04-09-15, 09:42
Minus 0,5 her.
Ikke vært super strix med maten så helt grei nedgang, og i morgen skal jeg i overraskelsesbryllupsfest så litt spent på hvordan det går.

Carisma
04-09-15, 11:28
Stillstand hele uka, (eller egentlig opp og så ned igjen til start)

scnuppa80
04-09-15, 12:35
Det går opp og ned her også Carisma. Snik veide meg i mårrest og var plutselig opp noen hundre gram igjen. Får håpe kroppen slipper taket etterhvert..

scnuppa80
04-09-15, 12:38
Jeg mener jeg leste en plass at hormoner , mtp menstrasjon kan påvirke vekten . Har flere opplevd det ? Begynte på mini pille for 4 uker siden og kroppen har fortsatt ikke stabilisert seg mtp blødning. Til å bli sur av bare det !!

Fröken M
05-09-15, 11:15
Hade vägning igår och gått ned - 1,8 kilo. Så nu väger jag 84.8. Börjar närma mitt mål med under 80 innan jul. 6.2 kilo kvar för att ha gått ned 8 kilo till jul. :)

scnuppa80
09-09-15, 10:10
Minus 0,6 kg. :-) hvordan går det med dere ?

index
10-09-15, 07:53
Minus 1,8 på en uke! Mye vann da, men greit likevel;-)

Carisma
10-09-15, 09:08
Stillstand....

Jammo
12-09-15, 11:53
8 kg, skal vi nok klare :)

:heia:

YouGoGirl
12-09-15, 12:35
Hei, er det for sent å hive seg på denne? :)

Jammo
13-09-15, 00:53
Hei, er det for sent å hive seg på denne? :) Tror ikke det :) Velkommen skal du iallefall være :klem:

scnuppa80
13-09-15, 21:46
Nei absolutt ikke :-) Velkommen !!

scnuppa80
16-09-15, 12:19
Veiedag: - 0.6 kg. :-) håper vannet snart er ute av kroppen og at jeg snart begynner å brenne fett.. Jeg gikk på en herbalife kur for 4 år siden ( ja jeg vet det er teit ) men når jeg da hadde kommet ned til vekta jeg har nå så kunne jeg bruke 2 buksestr mindre enn jeg kan nå. Men sant skal sies så la jeg på meg mer enn vekttapet når jeg sluttet selvsagt ..

YouGoGirl
16-09-15, 20:04
Veiedag: - 0.6 kg. :-) håper vannet snart er ute av kroppen og at jeg snart begynner å brenne fett.. Jeg gikk på en herbalife kur for 4 år siden ( ja jeg vet det er teit ) men når jeg da hadde kommet ned til vekta jeg har nå så kunne jeg bruke 2 buksestr mindre enn jeg kan nå. Men sant skal sies så la jeg på meg mer enn vekttapet når jeg sluttet selvsagt ..

Du er ikke alene ;) Jeg har prøvd maaange slike kurer, og ender alltid opp med å legge på meg alt og gjerne litt til.. :_oppgitt:
Bra vekttap forresten! Jeg hadde også veiedag idag, men vekten stod nøyaktig på det samme som forrige uke.. ;/ Skal sies at jeg er syk og har vært i svært lite bevegelse siste uken, og liiitt kake(lavkarbo), nøtter og bær har det blitt nå når jeg har måtte holdt meg i hus i 1 uke.. :/

scnuppa80
16-09-15, 23:22
Er man syk så er det ikke akkurat mat man er mest opptatt av. Regner med at kroppen ikke vil slippe fra seg energi mens den prøver å bli frisk. Det viktigste er å bli bra igjen :-) god bedring !!

index
17-09-15, 10:00
Minus 1,8 på en uke! Mye vann da, men greit likevel;-)

Opp igjen 0,7 av de 1,8 jeg gikk ned forrige uke. Da begynner det å se mer normalt ut. Over halvkiloen I uken er ikke realistisk med disse få "pyntekiloene". Ikke går jeg så knallhardt ut heller, det er jo bare snakk om småjusteringer. Strammer litt inn på kostholdet, og satser på resultater over tid. Etter 4 år på lavkarbo er kostholdet rimelig greit, men det skal ikke store avvikene til før vekta begynner å vandre igjen. Og da er det greit å justere litt før det blir et problem;-))

Carisma
17-09-15, 10:23
Ofisiell veiedag i dag. Etter halvannen måneds innstramming på kosten har jeg gått ned 600g. Med andre ord helt på det javne ut fra min tidligere statistikk på ca 400g i mnd. :rolleyes:

Goggeline
18-09-15, 22:30
Hei igjen. Morsomt å lese at det går nedover med de fleste, sakte eller fort. Jeg har tilsammen gått ned 3.4 på 4 uker og egentlig hadde jeg håpet og trodd faktisk at det skulle vært mer....... Husk jeg skal gå ned 20 tilsammen da.:o Jeg må nok bare trå til med full skjerpings. :D Uansett ned er ned, og det er faktisk lett å være uten brød, poteter, pasta og ris og alt det der vi ikke skal spise. Lettere enn jeg hadde trodd. :) God helg

Carisma
18-09-15, 23:20
At man har mye å gå ned er IKKE ensbetydende med at det går fort! Jeg skal ned 50kg+, og går ned 3-400g i mnd. Og om du syns at nesten 1 kg i uka er for lite må du nok forberede deg på både overraskelser og skuffelser fremover.

scnuppa80
20-09-15, 22:25
Er det flere enn meg som har lyst til å gråte av å gå i butikken og se kurvene med norske plommer ? Det er bortimot det beste jeg vet men kan jo ikke spise det :-(

Carisma
20-09-15, 22:57
Det er overhodet ikke noe problem for meg, man må bare la være å la det bli et alternativ å kjøpe slikt. Og om suget blir alt for stort kan man kutte opp noen å legge i drikkevannet.

scnuppa80
20-09-15, 23:03
Kjøper de selvfølgelig ikke . Men ser frem til den dagen jeg kan nyte en plomme igjen :-)

Carisma
20-09-15, 23:08
Det blir et problem når man blir gående og tenke på og glede seg til det... Da er det bedre å ta en plomme og konstatere at det ikke smaker slik man husket. :o Når man bare går og venter går man før eller senere på en kjempesmell på både plommer og gjerne en hel haug med andre ting.

scnuppa80
20-09-15, 23:13
Nå er det slik at jeg har planer om å spise lavkarbo resten av livet men ikke i ketose i den grad jeg gjør nå. Så en eller annen gang så vil det gå bra med en plomme ;-) slik kommer jeg meg fremover , venter på plomma og det paret med bukser jeg vil inn i :-) jeg kommer aldri til å spise hvete igjen , ei heller melkeprodukter. Men frukt og grønt anser jeg som mat som er sunne, noen selvsagt i en mer begrenset mengde enn andre. Og jeg kjenner at jeg ikke lengre har noe søtsug, heldigvis , sjokolade o.l har jeg overhodet ikje lyst på. Men friske bær og frukt appellerer fortsatt .

scnuppa80
23-09-15, 15:09
Ååå idag syns jeg synd på meg selv. Har hatt reflux plager i årevis og for 3 uker siden ble det skikkelig ille igjen . Fått tatt den værste smerten med medisin men gikk til legen idag og han henviste meg til gastroskopi. Har tatt dette 2 ganger før og jeg syns det er aldeles grusomt !! :-( men selvsagt ikke bra å gå med syre og smerter heller. ..Huff kjenner jeg gruer meg allerede !

Miranda13
23-09-15, 19:28
Hei!

Jeg kommer smygende inn litt for sent til timen, men tar sats og vil gå ned 8 kg til jul. Det blir gjennomsnittlig 0,6 kg/uke, og det er et hårete mål!

scnuppa80
24-09-15, 11:05
Veiedag , minus 0.2 .

Velkommen Miranda13 :-)

Spinnerette
24-09-15, 12:35
Blir med jeg og, og jeg får, selv om jeg er seint ute. :p Vil gjerne ned 4 kg til jul, men har allerede gått ned 20 kg i år, så stresser ikke så veldig med det. Men håpe kan man jo! :)

Miranda13
26-09-15, 08:49
Uoffisiell veiedag: 78,3 kg. 6,3 kg igjen til jul.

Hvilken dato har dere forresten satt på 'jul'? 24. desember før middag? ;)

Jeg tenkte jeg skulle ha offisielle veiedager på mandag, altså én gang i uka. Forøvrig veier jeg meg hver dag. Hvis ikke glømmer jeg at jeg slanker meg. Har alle ukentlig veiing?

Photobscura
26-09-15, 11:48
Det må ikke være åtte kilo, vel? (Klør litt i fingrene etter å endre trådtittel til noe litt mer generelt. :cool:). Jeg skal maks ned fem, seks kilo, og kanskje ikke så mye en gang, men liker sånne utfordringer! Er foreløbig med i halloween-utfordringstråden.

Miranda13
28-09-15, 07:51
Det må ikke være åtte kilo, vel? (Klør litt i fingrene etter å endre trådtittel til noe litt mer generelt. :cool:). Jeg skal maks ned fem, seks kilo, og kanskje ikke så mye en gang, men liker sånne utfordringer! Er foreløbig med i halloween-utfordringstråden.

Jeg syns det var kjempefint med nettopp 8 kg. Hadde aldri klart å bestemme meg for et delmål uten denne tråden.

Miranda13
28-09-15, 07:54
Offisiell veiedag: 78,0 kg

6,0 igjen til jul.

scnuppa80
28-09-15, 10:06
Så flinke alle er! :-D her har vekta stagnert siste uka men så lenge jeg ikke går opp så klager jeg ikke ;-) omstillingen tar vel den tiden den tar.
Alle er velkomne i tråden uansett mål men jeg også satte 8 kg for jeg syns det er lettere å forholde seg til ett konkret mål som i tillegg ikke er helt uoppnåelig :-)

scnuppa80
30-09-15, 05:56
Veiedag : opp 500 g . :-/

Miranda13
30-09-15, 07:36
Veiedag : opp 500 g . :-/

Hva gjør du når du går opp?

Strammer hardere inn på maten? Trener mer? Vurderer om det finnes en grunn til at kroppen samler ekstra vann? (Mensen f.eks)

Mist bare ikke motet!

Carisma
30-09-15, 08:59
Jeg har, for første gang siden tidlig barneskole, tatt en pause fra veiinga. Jeg orker bare ikke nå (har ALDRI skjedd meg før! :eek:) Med alt for mye stress, og i tillegg sykdom og på toppen av alt en vanncyste som sprakk i går vet jeg at det er rimelig miserabelt uansett... :rolleyes: trenger ikke plage meg selv med det akkurat nå.

scnuppa80
30-09-15, 10:22
Ser over hva jeg har spist siste uke og ser at jeg har spist for lite fett og for få kalorier rett og slett . Også har jeg vært litt forstoppet i tillegg så det kan vel også påvirke. Gir ikke opp! :-)

scnuppa80
30-09-15, 10:26
Huff jeg skjønner godt at du ikke orker å stresse med dette nå Carisma ! :-(

Miranda13
30-09-15, 11:09
Ser over hva jeg har spist siste uke og ser at jeg har spist for lite fett og for få kalorier rett og slett . Også har jeg vært litt forstoppet i tillegg så det kan vel også påvirke. Gir ikke opp! :-)

Så bra! Det finnes ofte en forklaring som er lett å tenke seg. Andre ganger driver kroppen med sine egne mystiske hemmelige ting og man skjønner ingenting :rolleyes:

scnuppa80
30-09-15, 13:19
Enig , noen gang så har man ikke noe å sette fingeren på når ting stopper opp eller går feil vei. Kroppen er ikke lett å skjønne ;-) jeg har spist fisk annenhver dag i uka som har gått, innmari gla i fisk ! Men hvit fisk har lite fett og det finnes grenser på hvor mye bacon man kan spise som tilbehør hehe ;-) derav lite inntak både av det ene og det andre :-)

Miranda13
01-10-15, 17:06
Enig , noen gang så har man ikke noe å sette fingeren på når ting stopper opp eller går feil vei. Kroppen er ikke lett å skjønne ;-) jeg har spist fisk annenhver dag i uka som har gått, innmari gla i fisk ! Men hvit fisk har lite fett og det finnes grenser på hvor mye bacon man kan spise som tilbehør hehe ;-) derav lite inntak både av det ene og det andre :-)

Lage saus? Hva med hollandaise? Knallgodt til fisk :p

scnuppa80
01-10-15, 18:17
Syns det er vanskelig å lage saus når jeg ikke spiser melkeprodukter eller hvete :-/

scnuppa80
01-10-15, 19:34
Men hollandaise kan jeg faktisk lage når jeg tenker meg om , bare å erstatte med melkefritt smør :-)

Miranda13
01-10-15, 22:30
Men hollandaise kan jeg faktisk lage når jeg tenker meg om , bare å erstatte med melkefritt smør :-)

Super! :D

scnuppa80
02-10-15, 13:20
Blitt forkjølet og halsen føles full av piggtråd! Matlyst på bunn og er ut av ketose ! :-( sikkert pga halspastiller , dog er de sukkerfrie men vet de påvirker allikevel. Men må ha noe til å stilne smerten i halsen så da får det heller bli slik :-( får komme sterkere tilbake når formen blir bedre !

Miranda13
02-10-15, 13:38
Blitt forkjølet og halsen føles full av piggtråd! Matlyst på bunn og er ut av ketose ! :-( sikkert pga halspastiller , dog er de sukkerfrie men vet de påvirker allikevel. Men må ha noe til å stilne smerten i halsen så da får det heller bli slik :-( får komme sterkere tilbake når formen blir bedre !

De lærde sier (sånn omtrent) at betennelse skaper høyere blodsukker. Det er vanlig å gå ut av ketose når man blir sjuk, altså. Stå på videre og spis de halstablettene du trenger.

God bedring!

scnuppa80
02-10-15, 14:59
Å det var godt å høre! For håpe halsen blir raskt bedre , faktisk så kjennes det ut som den allerede er bedre men nå er nesen potte tett ;-) prøver å spise så bra som jeg kan men det er fint lite som frister. Får bare passe på å drikke nok. Takk takk :-D

Miranda13
05-10-15, 07:44
Dagens vekt: 75,9 :p

4 kg igjen til jul.

scnuppa80
05-10-15, 23:01
Bra jobba Miranda13 :-D
tror jeg hopper over neste veiing , har blitt skikkelig dårlig med feber og bihulebetennelse så det har vært så som så med maten :-( lite mat og feil mat men må heller bli frisk først.

Miranda13
06-10-15, 07:38
Bra jobba Miranda13 :-D
tror jeg hopper over neste veiing , har blitt skikkelig dårlig med feber og bihulebetennelse så det har vært så som så med maten :-( lite mat og feil mat men må heller bli frisk først.

Å bli frisk prioriteres alltid først.
God bedring ønskes! :klem:

scnuppa80
09-10-15, 10:24
Takktakk :-) er på 3 dag med antibiotika så håper på bedring snart. Føler meg skikkelig satt tilbake hva ketose og kosthold angår men håper å komme inn på riktig spor så fort jeg blir frisk igjen. :-)

Carisma
09-10-15, 10:31
Dette går jo skikkelig dårlig :rolleyes: Jeg raser opp i vekt, og er nå på høyere enn på over et år. Jeg spiser riktig, om ikke superstrikt, men er kjempesulten hele tida (for så å bli stappmett etter 3 biter :confused:)

Miranda13
09-10-15, 11:49
Dette går jo skikkelig dårlig :rolleyes: Jeg raser opp i vekt, og er nå på høyere enn på over et år. Jeg spiser riktig, om ikke superstrikt, men er kjempesulten hele tida (for så å bli stappmett etter 3 biter :confused:)

Å nei og nei :( Så dumt.

Jeg har fått stor hjelp fra diett.no (nøye veiing og utregning av hva jeg faktisk spiser) og å lese boka 'Ketolysekuren', samt mye av det som står under de ulike diettvariantene her inne.

Let etter endringer du må gjøre. Dette kostholdet er kommunikasjon med kroppen på høyt nivå. :cool: I min kropp skjer det noe nytt hver dag, som jeg prøver å tolke.

Stå på!

Carisma
09-10-15, 13:17
Å nei og nei :( Så dumt.

Jeg har fått stor hjelp fra diett.no (nøye veiing og utregning av hva jeg faktisk spiser) og å lese boka 'Ketolysekuren', samt mye av det som står under de ulike diettvariantene her inne.

Let etter endringer du må gjøre. Dette kostholdet er kommunikasjon med kroppen på høyt nivå. :cool: I min kropp skjer det noe nytt hver dag, som jeg prøver å tolke.

Stå på!
Jeg har levd lavkarbo i snart 11 år, så jeg har oversikt over det meste av triks. Problemet er at kroppen min ikke responderer logisk på noen av dem. Og hvis den gjør det så fungerer det kun en kort periode før den bråsnur. Alle, inkludert fedonklinikken har gitt den opp. :rolleyes:
Diett.no og slike programmer trigger gamle spiseforstyrrelser dessverre... :(

Miranda13
09-10-15, 13:41
Jeg har levd lavkarbo i snart 11 år, så jeg har oversikt over det meste av triks. Problemet er at kroppen min ikke responderer logisk på noen av dem. Og hvis den gjør det så fungerer det kun en kort periode før den bråsnur. Alle, inkludert fedonklinikken har gitt den opp. :rolleyes:
Diett.no og slike programmer trigger gamle spiseforstyrrelser dessverre... :(

Uff, så dumt :(

Ingen grunn til å trigge spiseforstyrrelser. Det skal helst hvile i fred.

Miranda13
12-10-15, 10:46
Etter helga på hytta med mer gåing enn vanlig, bra kosthold, litt vin, mensen (ville visst være med på tur...), så har vekta gått litt opp.

76,3 kg i dag.

Midje 99 cm (mot 104 cm for et par uker siden). Det var fint!

Jeg kan se på ansiktet mitt at det er ekstra vann i kroppen. Veldig posete i dag. Har ikke gått morratur. Er faktisk litt støl etter helga :)

10 uker igjen til jul og 4,3 kg.

scnuppa80
12-10-15, 11:34
Jeg har blitt mye bedre så nå er jeg i full gang igjen med kostholdet. Blir ikke mye trening enda da det fortsatt sitter godt i etter bronkitten men matlysten er heldigvis tilbake. Selv om jeg i godt æover en uke både har spist pizza , brød og noe snacks så har heldigvis ikke vekta økt med mere enn 500 gram. :-D så nå har jeg igjen 4 kg til jul. :-)

Miranda13
12-10-15, 11:43
Jeg har blitt mye bedre så nå er jeg i full gang igjen med kostholdet. Blir ikke mye trening enda da det fortsatt sitter godt i etter bronkitten men matlysten er heldigvis tilbake. Selv om jeg i godt æover en uke både har spist pizza , brød og noe snacks så har heldigvis ikke vekta økt med mere enn 500 gram. :-D så nå har jeg igjen 4 kg til jul. :-)

Så flott at du er blitt bra igjen! 4 kilo klarer vi, ikke sant? :p

scnuppa80
12-10-15, 11:46
Det skal vi klare ! :-):-)

Tirill77
14-10-15, 08:24
Uff, så dumt :(

Ingen grunn til å trigge spiseforstyrrelser. Det skal helst hvile i fred.

Helt enig. Har det samme problemet.. Dette stresset kan også føre til at vekta går feil vei. tro meg; been there , done that. Indre stress er noe av det værste! Prøv å slapp av, pust med magen, les en bok og flytt fokuset vekk fra hva du veier. Nyt heller maten su spiser sakte og stol på at det du gjør er rett! Da slipper det nok snart skal du se! Vekta kan også gå opp når mane er eller har vært syk fordi enkelte samler ekstra vann i disse periodene. ( jeg er en av dem) Grønn te med sitron, avslapping så blir du bra!
Lykke til:rolleyes:

Miranda13
19-10-15, 09:24
Ufattelige 74,9 kg i dag!

Det er intet mindre enn vidunderlig å se 74-talet :stortsmil

2,9 kg igjen å miste til jul. Jeg gjør tydeligvis noe riktig for tida.

scnuppa80
19-10-15, 12:39
Fantastisk bra ! :-D heier på deg !!
jeg gleder meg til å se 7 tallet , er like før :-) veiedag på onsdag så venter spent. Har lagt om kostholdet litt , igjen , så er spent. Mindre fett så håper det ikke har noe negativ virkning :-) plages fælt med halsbrann og fett er ikke noe positivt. Burde vel levd på blomkål hehe ;-)

Miranda13
19-10-15, 13:56
Fantastisk bra ! :-D heier på deg !!
jeg gleder meg til å se 7 tallet , er like før :-) veiedag på onsdag så venter spent. Har lagt om kostholdet litt , igjen , så er spent. Mindre fett så håper det ikke har noe negativ virkning :-) plages fælt med halsbrann og fett er ikke noe positivt. Burde vel levd på blomkål hehe ;-)

Tusen takk, Scnuppa :p

Tvi tvi for deg og neste veiedag!

scnuppa80
21-10-15, 09:41
80 kg blank idag, og 3 kg igjen til jul ! Dvs vektnedgang på 0.8 kg siden jeg ble frisk . Gleder meg til å se 7 tallet snart , for første gang på 10 år ! :-D

Yodette
21-10-15, 11:54
Jeg blir også gjerne med på denne. Skal ned 25 kilo totalt og det bør absolutt gå an å miste 8 kilo fra nå og frem til jul. Begynte på ketogent kosthold for 6 dager siden og er i ketose nå. Gått ned 2,6 kilo så langt.

scnuppa80
21-10-15, 21:33
Velkommen Yodette :-)

Det er bra du er igang og godt motivert! Det er ganske så optimistisk med 8 kg på 8 uker men alt kan gå an :-) Lykke til ! :-)

Yodette
21-10-15, 22:28
Velkommen Yodette :-)

Det er bra du er igang og godt motivert! Det er ganske så optimistisk med 8 kg på 8 uker men alt kan gå an :-) Lykke til ! :-)

Sweet lord... er det bare 8 uker til jul!?? :eek:
#påkjerringa

Carisma
22-10-15, 10:25
Sweet lord... er det bare 8 uker til jul!?? :eek:
#påkjerringa

Amen!!

scnuppa80
22-10-15, 11:28
Tiden flyyyyr ja ! :-/

Yodette
24-10-15, 17:41
Jeg må telle fra jeg startet for en uke siden, så kan jeg ha en sjanse. Da er det bare 4,7 igjen innen jul.
Er i kraftig ketose (og litt dehydrert, så reparerer det) og merker at fett stadig slipper taket litt sånn over det hele.

TrillTrall
24-10-15, 21:37
Jeg må telle fra jeg startet for en uke siden, så kan jeg ha en sjanse. Da er det bare 4,7 igjen innen jul.
Er i kraftig ketose (og litt dehydrert, så reparerer det) og merker at fett stadig slipper taket litt sånn over det hele.

Det er ikke noe som heter "kraftig" eller "lett" ketose. Enten er man i ketose eller så er man ikke det. :)

nellie
24-10-15, 22:00
Kanskje jeg skal henge med. Men kan ikke gå ned 8 kg fra nå, så tar fra startdatoen.

03.10: 101.5
24.10: 100.0

6.5 kg igjen

Yodette
25-10-15, 08:26
Det er ikke noe som heter "kraftig" eller "lett" ketose. Enten er man i ketose eller så er man ikke det. :)
I know. Sleivete formulert. Let me rephrase.
Vet jeg er i ketose (fordi det er utslag), men at fargen på stixen er så kraftig lilla, skyldes en kveld med litt mye vin og nå er jeg dehydrert dagen derpå... ;)

Ned 3,7 totalt.
8-KILO-TIL-JUL-TICKER:
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wl1rIid/weight.png (http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wl1rIid/)

Miranda13
26-10-15, 10:15
75,1 kg - altså opp 200 g, eller altså stillstand på vektfronten. Heller ingen endring på midjemål.

Seminar på tirsdag og onsdag satt meg tilbake. Dessuten er jeg ikke i nok aktivitet. Homo sapiens er tross alt bygd for mye aktivitet - og her sitter jeg :( Nå som jeg har kontroll på karbo-inntaket (nesten hele tida) har jeg lett tilgang på fettreservene. Jeg burde bruke av dem!

Jeg har ikke spist for mye siden torsdag. Skikkelig kontrollert. Men jeg har altså problem med å få til en daglig spasertur på 30 minutter. Latskapen er min fiende.

Jeg har tømt glasset med ketostix, men er ikke i tvil om at jeg er i ketose. Skal kjøpe meg nytt glass i løpet av uka. Greit å følge med.

Veier jeg ikke mindre enn 75 kg om en uke, så blir jeg ofsaleg gretten :krangle:

Lemen
27-10-15, 09:48
Kan jeg også få henge meg på? Litt urealistisk å klare 8 kg til jul, så målet mitt er å komme under 90 kg til jul. Pr i dag er jeg 94-ish. Mitt endelige mål er ca 80-82 kg. :)

nellie
27-10-15, 12:46
Kan jeg også få henge meg på? Litt urealistisk å klare 8 kg til jul, så målet mitt er å komme under 90 kg til jul. Pr i dag er jeg 94-ish. Mitt endelige mål er ca 80-82 kg. :)

Velkommen!

Miranda13
27-10-15, 13:50

Hei Lemen!

Dine 4 fire kg passer fint å miste fram mot jul. Enda noen uker :) Lykke til!

Lemen
27-10-15, 15:26
Velkommen!

Hei Lemen!

Dine 4 fire kg passer fint å miste fram mot jul. Enda noen uker :) Lykke til!

Takk!! :D

Yodette
27-10-15, 20:02
Helleu Lemen. :)

I dag har jeg laget tunfisksalat for første gang. Laget majones for noen dager siden og brukte den til å lage en LCHF-coleslaw. Resten kunne jeg ha til tunfisken. Blandet det også med litt finhakket rødløk, litt sitronsaft og salt/pepper. Ble veldig godt. Lunsj i dag var tunfisksalat, en halv avocado og litt tomat.

Lemen
28-10-15, 09:24
Hallo Yodette!

Innveiing i dag på 94.2, så det blir utgangspunktet mitt.

scnuppa80
28-10-15, 10:18
80 kg i dag , ingen endring siden forrige uke. Men hadde en planlagt utskeielse i helga så forventet ikke annet :-) men syns jeg endelig SER en forskjell på at kroppen har blitt smalere ! Kjenner faktisk at jeg har ribbein jeg å ;-p

Yodette
28-10-15, 13:34
Digg å kjenne forskjell. Jeg er 7 kilo unna 80 og gleder meg veldig til å se 7-tallet igjen. Er litt for lenge siden.

På fredag har jeg spist LCHF i 2 uker. Logger i appen My Weight, siden den lager så fine grafer. I snitt går jeg ned 0,32kg hver dag og 2,22 kilo i uka.
Den hastigheten er nok ikke noe som varer så veldig mange uker, så jeg får nyte det mens jeg kan.

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wl1rIid/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wl1rIid/)

scnuppa80
28-10-15, 16:39
Ja det er digg ! Fikk på meg en bukse idag jeg ikke har brukt på årevis :-D jeg var 86kg når jeg begynte så smått den 6 august. Det er ca 12 uker siden og har gått ned 6 kg siden da , ca 0.5 i uka . Har kanskje kunnet gått ned raskere men tror at det er sunt for kroppen å ikke rase ned for fort :-) har igjen 3 kg til jul og 10 kg generelt da målet er 70 kg . Regner med kiloene går saktere ned når man nærmer seg målet . Men har brukt mange år på å få de på så regner med å bruke en stund for å få de av ;-)

Carisma
29-10-15, 09:30
Ofisiell veiedag igjen, og ikke et gram forskjell på mange uker! Nesten imponerende.

Yodette
30-10-15, 06:34
I dag er det 2 uker siden oppstart. Ned totalt 4,3 kilo. Det er nok til at jeg både merker, ser og kjenner stor forskjell på kroppen. Jeg spiser omtrent som ketolysefasen til Atkins, så ganske strengt på karbohydratene. Veier og teller ikke lenger, men tipper jeg ligger på maks 25-30g kh per dag. Siden jeg har endel å gå ned og dette fungerer godt, skal jeg fortsette i minst en uke til før jeg gjør noen justeringer.

Burde sikkert funnet en annen tråd å poste dette i, men har dere lest om den nye AltShift metoden? Der sirkulerer man spisemønster og mange som har stått fast på LCHF begynner miste vekt igjen. Jeg er litt fascinert av opplegget, men har ikke lest boka. Snapper likevel opp nok til å skjønne "turnusen" de spiser etter, på en lukket FB-side der folk poster bilder og forteller om erfaringer.

(Dette var ikke spesielt myntet på deg, altså Carisma - sånne platå er jo helt vanlig. Det er bare at jeg oppdaget AltSHift for en liten uke siden og har fulgt litt med på det de gør. Det høres litt slitsomt ut å veksle sånn, men ser at det har effekt på endel som liksom hadde stagnert i prosessen med å gå ned i vekt.)

Carisma
30-10-15, 10:50
Dette var ikke spesielt myntet på deg, altså Carisma - sånne platå er jo helt vanlig.

Jeg tror neppe det kan kalles platå når det varer i årevis. Kroppen min er totalt fucked og jeg ser ikke noe poeng i noe lenger. Får vel begynne å akseptere at jeg er an av dem som skal være på jorden for at dere andre skal se bedre ut (aka the ugly friend :rolleyes:)

scnuppa80
30-10-15, 10:58
Huff da Carisma , ikke si sånn ! For mange kg er ikke ensbetydende med ugly ! :-0
Jeg har ikke vært medlem i årevis og kjenner ikke din historie men utfra der jeg leser så skjønner jeg at vekt har vært ett problem i mange år. Har du sjekket hele kroppen , fra hue til ræva om det kan være ubalanse noen steder som stopper vektnedgang ? Hilsen ei som ikke stoler på at leger alltid gjør jobben sin ! :-)

Carisma
30-10-15, 12:02
For mange kg er ikke ensbetydende med ugly !
Nei, endel er heldigere enn andre. Jeg er ikke en av dem :) Men like mye som det kommer alt det andre, at man automatisk er lat og dum i andres øyne, og at man må jobbe dobbelt så hardt som andre for å få halvparten så mye anerkjennelse. Og ikke minst det at folk tror man ljuger hele tida, siden "alle" veit at det jo bare er å slutte å stuffe trynet med dritt så raser kiloene av :rolleyes: Å alltid tenke på hva man har i handlevogna for å slippe de fordømmende blikkene, bortkastede jobbintervjuer fordi man er forkastet i det man åpner døra og blir sett, å vite at barnehagen sannsynligvis sjekker hva junior har med i matpakka, fordi det ikke akkurat ser ut som han får sunn mat hjemme.... Så freak er vel kanskje mer passende enn ugly
Har du sjekket hele kroppen , fra hue til ræva om det kan være ubalanse noen steder som stopper vektnedgang ? Hilsen ei som ikke stoler på at leger alltid gjør jobben sin ! :-)

Jada, selv Fedonklinikken har gitt meg opp. :cool: Det er vel lite annet ENN ubalanser :o

scnuppa80
30-10-15, 13:55
Å så frustrerende med en kropp som ikke vil da ! :-( og det er dessverre som du sier mye forhåndsdømming av overvektige mennesker .. kjenner igjen det faste utrykket spis mindre tren mer hvertfall. Alle er ikke støpt i samma forma ! Fastlegen min er helt høy karb/lav fett så har ikke fortalt han hvordan jeg spiser. Eller jeg nevnte det og da fikk jeg beskjed om at jeg ville få hjerteinfarkt og høyt kolesterol. Utrulig hvor uvitende mange leger er !
Huff jeg føler med deg :-(

Yodette
31-10-15, 09:32
2,7 kilo igjen av de 8 før jul.

Har 21 igjen til mål, da så bare å fortsette.

Butterfly83
31-10-15, 14:20
Da var Halloween-utfordringen over, og der gikk jeg på snørra gitt. Så melder meg inn her jeg da, er jo fortsatt noen uker til jul :)

Målet mitt må ble endel lavere da. Så tror jeg setter målet mitt til 68.5 kg. Det blir ned 3.2 kg, og er ny minstenotering.

Startvekt julemål: 71.7 kg

aslaug
01-11-15, 09:22
Hei! Ja da hiver jeg meg på her! Siden det er ca 8 uker til jul, så satser jeg på 4 kg!
01.11.15 73,7 kg

Yodette
01-11-15, 22:21
Jeg tror jeg skal fortsette på induksjonsliknende kosthold (som nå) til disse 8 kiloene er borte. Etter det skal jeg øke litt på karbohydrat-nivået, så jeg kan variere mer. Må nok lete litt etter inspirasjon og ideer til ulike retter også. Og veie maten igjen, slik jeg gjorde de første 4-5 dagene av induksjonen.

Fint utslag på ketostixen fortsatt, selv med veldig fortynnet urin.

Yodette
01-11-15, 22:22
Ja og Hei Aslaug! :)
Velkommen!

Prenille
02-11-15, 05:43
Hei hei, jenter! Jeg flytter inn her hvis det er greit, for halloween er nå bak oss.
Håper på -5 til jul så jeg når målet jeg satte meg i juni. Er nok et noe hårete mål, men det passer vel i movember. ;)

scnuppa80
02-11-15, 11:22
Velkommen Prenille :-) passer så absolutt i movember :-D

scnuppa80
02-11-15, 11:23
Ned 0,4 kg og 2,5 kg til jul :-)

Butterfly83
02-11-15, 11:55
Velkommen Prenille :) Du var jo så flink i Halloweentråden :)

Jeg spiste dessverre litt pizza på lørdag, så i dag viste vekta opp 300 gram. 72.0.

Miranda13
02-11-15, 15:37
I dag morges veide jeg 74,8 kg = 2,8 kg igjen til jul.

Det går sakte, sakte nedover. Fortsatt 100 cm rundt der navlen er.

Jeg prøver meg på mer hverdagsaktivitet. Trur jeg har noe å vinne der.

scnuppa80
02-11-15, 17:23
Det går saktere nå enn til å begynne med hos meg også. Ser vi har det samme magemålet hehe. Jeg går synlig ned i vekt rundt lår og hofter, for ikke å snakke om puppene , men magen som har mest går det sent med..

Hvor mange karber spiser du om dagen ? Jeg prøver å holde meg rundt 20 , men ser at jeg fortsatt er i ketose og går ned med opptil 45 g.

Miranda13
02-11-15, 18:12
Det går saktere nå enn til å begynne med hos meg også. Ser vi har det samme magemålet hehe. Jeg går synlig ned i vekt rundt lår og hofter, for ikke å snakke om puppene , men magen som har mest går det sent med..

Hvor mange karber spiser du om dagen ? Jeg prøver å holde meg rundt 20 , men ser at jeg fortsatt er i ketose og går ned med opptil 45 g.

Jeg har mista oversikt den siste uka, men målet mitt er 15. Noen ganger blir det nok mindre. Hvis jeg skal gå ned i vekt kan jeg nok ikke spise over 20 g. Jeg trur allikevel balanseringen med protein og fett er viktigst for meg. At alt skal balanseres, mener jeg. Gjerne 80% energi fra fett, noen få fra karbo og omtrent 15% fra protein. Jeg ser dette på kakediagrammet på diett.no.

De kiloene jeg har gått ned gjør at jeg får på meg et par bukser og skjørt som jeg hadde vokst ut av. Puppene får gjerne bli mindre. Da får jeg en god unnskyldning til å kjøpe ny bh. :D

scnuppa80
02-11-15, 18:27
Balansen er nok viktig ja ! Jeg spiser 70% fett , 25 % protein og 5 % karb , hvertfall optimalt :-) den siste uka har jeg vært høyere på karbo av en eller annen grunn , mellom 30 og 40 men går fortsatt nedover. Men får snøre inn igjen for rundt 20-25 er best for meg.

Har nok pupper å ta av jeg å så ingen fare ;-) kanskje jeg kan komme meg inn i normalstr i bh etterhvert ;-)

Har ei bukse som mål mot jul..Den får jeg igjen såvidt, hadde ikke sjans i august ! Så går rett vei om ikke sakte, innimellom :-)

Miranda13
02-11-15, 19:48
Balansen er nok viktig ja ! Jeg spiser 70% fett , 25 % protein og 5 % karb , hvertfall optimalt :-) den siste uka har jeg vært høyere på karbo av en eller annen grunn , mellom 30 og 40 men går fortsatt nedover. Men får snøre inn igjen for rundt 20-25 er best for meg.

Har nok pupper å ta av jeg å så ingen fare ;-) kanskje jeg kan komme meg inn i normalstr i bh etterhvert ;-)

Har ei bukse som mål mot jul..Den får jeg igjen såvidt, hadde ikke sjans i august ! Så går rett vei om ikke sakte, innimellom :-)

Det er jo så deilig når fravokste klær passer igjen! Jeg må finne fram en bukse som bare er bittelitt trang og henge den opp, så jeg ser den og lengter etter å bruke den hver dag :cool:

Butterfly83
03-11-15, 13:23
Fast veiedag på tirsdager så da får jeg føre opp i dag. Samme vekt som på lørdag da. 71.7 kg.

Startvekt julemål: 71.7 kg

03.11: 71.7 (0)

Julemål: 68.5 kg

Yodette
04-11-15, 06:41
Jeg har hatt en liten setback der vekta først hoppet veldig lavt ned og deretter tok seg en runde opp igjen. Nå i morges er vekta igjen nede på det laveste, så jeg antar det vil fortsette videre nedover de neste dagene. Fortsatt to dager igjen til veiedagen for uke 3.

aslaug
05-11-15, 10:58
01.11.15 73,7 kg
05.11.15. 73.1 kg

Spinnerette
05-11-15, 13:37
Stått stille i lang tid nå, men i morges viste vekta ned 200g, hvilket er ny minstenortering. Hurra! :D

Lemen
05-11-15, 14:01
Jeg har ikke kommet meg i gjenge som planlagt etter sist helgs utskeielser (fering av min fars 70 års dag)... Så jeg er absolutt ikke i rute for tiden, men snart. Tror jeg. ;)

Butterfly83
05-11-15, 15:39
Grattis Spinnerette :)

Opp 100 her, men det gjør ikke så mye. Kjenner forskjell på kroppen, fikk trent i går for første gang på flere mnd, og tanteuka melder seg snart. Så det er nok bare naturlige variasjoner, og det går jo nedover til slutt :p

Yodette
06-11-15, 06:37
Jeg trenger visst litt mer fiber enn jeg får... :hest:

scnuppa80
06-11-15, 11:11
Snik veide meg idag for hadde følelsen av at vekta hadde gått opp, da det ble litt pizza for ett par dager siden når jeg var på farten og ikke fant noen god erstatning. Men vekta viste 200 ned , da har jeg 2,3 kg igjen til jul.
Og jeg trenger det , da vi skal ha endel kursing via jobben framover der de selvfølgelig serverer ferdige retter og man ikke har noen ting man skulle ha sagt ! :-/ ender vel opp med å spise pålegg og kjøtt ;-) jeg SKAL nå målet og vekta skal vise 77 kg når jula ringer inn :-)

Yodette
06-11-15, 11:19
...jeg SKAL nå målet og vekta skal vise 77 kg når jula ringer inn :-)
Bra innstilling!

Må innrømme at jeg gleder meg veldig veldig til jeg veier 77. For meg er det fortsatt 8 kilo unna.

Men de 8 før jul, ser ut til å gå bra. På tre uker har jeg gått ned fem kilo. 2,8 igjen til til den milepælen.

scnuppa80
06-11-15, 11:49
Ja det er ikje mindre enn deilig å se 7 tallet på vekta. Har vært gjevnt mellom 86 og 87 i flere år .. Men aldri mer ! :-) kaster eller gir bort klær som nå har blitt for stort for jeg skal ikke ha en vei tilbake igjen ;-) da har du omtrent samme utgangspunkt som jeg hadde når jeg startet i august og det har gått mer smertefritt enn jeg hadde trodd !
Stå på !! Dette greier vi ! :-D
Når delmålet til jul er nådd , så har jeg igjen 7 kg til mål og iom at de siste kg går saktere så hadde jeg tenkt å satse på 17 mai for de neste 7 kg :-)

Butterfly83
06-11-15, 13:07
Ned 200 gram i dag. Ingen skal påstå at det det går for fort :D :p

Yodette
06-11-15, 22:04
.. Men aldri mer ! :-) kaster eller gir bort klær som nå har blitt for stort for jeg skal ikke ha en vei tilbake igjen ;-)

AMEN! Samme gjør jeg. Første buksa detter ned uten belte, så den tenkte jeg å klippe opp og bruke som stoff til diverse hobbyprosjekt.

Linuz
07-11-15, 16:27
Jeg hiver meg på! Klarer kanskje ikke 8 kg til jul, men prøver på 5.

:)

Miranda13
09-11-15, 13:41
I dag skulka jeg offisiell veiedag. Utsatt til i morra eller deromkring..

Denne helga ble det mye spising og regelrett sukkerinntak (!), og vin. Uff. Jeg kjenner at magen er større og vil ikke se hva vekta sier.

Hilsen ho med skylapper og hodet i sanden og alt det der. :_plystre:

nellie
09-11-15, 14:01
:meditere: Her skjer det altså ikke en dritt.

Spinnerette
09-11-15, 14:56
Ned 400g! :D

Butterfly83
09-11-15, 22:18
Får ikke veid meg i morgen så får ta dagens vekt. Ikke all verdens men.

Startvekt julemål 31/10: 71.7 kg

09.11: 71.5 (-200 g)

Julemål: 68.5kg

scnuppa80
10-11-15, 13:32
Skal bort i morgen så tar veiedag idag. 79 kg , ned 0,3 og 2 kg igjen til jul :-)

scnuppa80
10-11-15, 13:33
Miranda13 , jeg spiste også litt sukker og ting jeg ikke skal i helga. Magen kjentes stor og oppblåst men vekta var faktisk gått ned. Så ikke fortvil , det trenger ikke å være så ille :-)

Miranda13
10-11-15, 16:50
Miranda13 , jeg spiste også litt sukker og ting jeg ikke skal i helga. Magen kjentes stor og oppblåst men vekta var faktisk gått ned. Så ikke fortvil , det trenger ikke å være så ille :-)

Takk for trøst :)

Jeg skal kvinne meg opp og veie meg i morra tidlig, håper jeg.

Yodette
10-11-15, 19:45
Har liksom stoppet litt opp her, selv om jeg ikke har sprukket eller spist spesielt feil. Men får for lite fiber, så jeg har spist mer av det de siste dagene. Forstoppelse hjelper ikke akkurat på vekta sånn i det korte løp...

Prøver å tenke langsiktig, drikke mye vann, spise fiberrike grønnsaker og ikke miste motet. Dette går egentlig veien.

I dag hentet jeg ned tre jeans som er for små. Skal måle med dem for å se fremgangen. Gleder meg til jeg kan ta dem i bruk igjen.

Miranda13
11-11-15, 12:24
74,8 kg. Ikke fornøyd.

scnuppa80
11-11-15, 13:57
Æsj da , trøst til deg ! :-(

scnuppa80
11-11-15, 14:00
Her går vekta nedover selv om jeg absolutt ikke har vært på mitt flinkeste den siste uka. Men mistenker at det har med at jeg nylig har sluttet på en medisin som er kjent for å samle vann i kroppen ..så er nok vannvekt. Plutselig er ringene mine for store så alt tyder på det.
Men uansett , idag fikk jeg på meg en jeans som ikke passet for 3 uker siden ! :-D Yeah !

Yodette
11-11-15, 18:44
Jeans er en bra målestokk! :)

Jeg hadde faktisk gått litt ned i dag. 200g lavere enn laveste vekt.
To dager til veiing uke 3.

Lemen
12-11-15, 11:53
Her har det vært mye opp, og endelig litt ned igjen. Bursdagsfeiring for far i stor stil, og så stress med far på sykehus tre dager etterpå... Nå har jeg endelig greid å snu trenden igjen, var oppe i 96,4 på mandag, men i dag var jeg heldigvis 93,4, så håper jeg klarer å fortsette denne veien.

scnuppa80
13-11-15, 08:03
Dette blir forøvrig min første jul som lavkarbo'er. Har spekulert litt på hvordan man skal gå igjennom juleselskap mtp matinntak. Middager går jo greit da mye god julemat er lavkarbo . Desserter og kaker bør man vel styre unna eller bare spise litt .. Hvordan gjør dere drevne det i høytiden ? :-) julelunsjen kan jo ordnes lett med å ha med lavkarbobrød i veska, tenker jeg ;-)

nellie
13-11-15, 08:54
Dette blir forøvrig min første jul som lavkarbo'er. Har spekulert litt på hvordan man skal gå igjennom juleselskap mtp matinntak. Middager går jo greit da mye god julemat er lavkarbo . Desserter og kaker bør man vel styre unna eller bare spise litt .. Hvordan gjør dere drevne det i høytiden ? :-) julelunsjen kan jo ordnes lett med å ha med lavkarbobrød i veska, tenker jeg ;-)

Gjør det som deg og baker og lager lavkarbosnop.:)

Butterfly83
13-11-15, 13:30
Har hatt uka mi her , og i går gikk jeg opp til 72.3 kg :eek: Men i dag var det ned ett kg, så da ble det 200 g ned fra ticker :)

Men i dag skal vi ut å spise lutefisk med alt av tilbehør og desserter,så spørs om jeg klarer å holde meg heeelt lavkarbo :p Spiser det bare en gang i året. Hehe.

scnuppa80
13-11-15, 15:00
Det man spiser en gang i året skal man nyte med god samvittighet , mener jeg. :-) Lavkarbo eller ei , på julaften blir det en juleøl og en aquavit for min del , ofrer heller poteten hehe ;-) . Det er jo som i livet ellers , man vil naturligvis komme i situasjoner der man trenger å "skjeie" ut innimellom. :-)

Yodette
13-11-15, 19:23
Yes! Ned 1,4 kilo denne uka.
Totalt 5,7kg ned på 3 uker. Klager ikke. :)

scnuppa80
13-11-15, 21:08
Fantastisk Yodette :D

scnuppa80
13-11-15, 21:18
Huff jeg sitter med litt dårlig samvittighet her. En god venninne jeg ikke har sett på veldig lenge kommer på besøk neste helg og hun vil gjerne at vi skal ha en god gammeldags jentekveld med vin og kos. Og jeg har ikke drukket på veldig lenge da jeg vil holde meg unna sukker pga ketose... og jeg hørte skuffelsen hennes når jeg antydet at joda, jeg kan vel kanskje ta 'en øl.. :( Har det gått for langt, lurer jeg på noen ganger, når jeg nesten avstår sosiale og hyggelige sammenkomster fordi jeg vil være så "flink" ? Er det flere her som forstår meg eller er jeg helt borte vekke? :(

nellie
13-11-15, 22:31
Huff jeg sitter med litt dårlig samvittighet her. En god venninne jeg ikke har sett på veldig lenge kommer på besøk neste helg og hun vil gjerne at vi skal ha en god gammeldags jentekveld med vin og kos. Og jeg har ikke drukket på veldig lenge da jeg vil holde meg unna sukker pga ketose... og jeg hørte skuffelsen hennes når jeg antydet at joda, jeg kan vel kanskje ta 'en øl.. :( Har det gått for langt, lurer jeg på noen ganger, når jeg nesten avstår sosiale og hyggelige sammenkomster fordi jeg vil være så "flink" ? Er det flere her som forstår meg eller er jeg helt borte vekke? :(

Er vel bare til å kjøpe noe vin med lavt sukkerinnhold?

Lemen
14-11-15, 00:27
Er vel bare til å kjøpe noe vin med lavt sukkerinnhold?

Samme tenker jeg. Jeg har ikke hatt problemer med å gå ned i vekt og samtidig ha en vinkveld, med rikelige mengder rødvin... 😉 Men dette er selvsagt individuelt da. Jeg synes det vanskeligste en slik kveld er å holde seg unna potetgull og snacks. Gode erstattere for min del er manchego og oliven, som passer glimrende til rødvin. 😊

Butterfly83
14-11-15, 00:49
Hvis det er hvitvin du drikker så er det tips for en med lavt sukkerinnhold et sted på sidene her som er veldig god :) Sikkert bare å søke lavt sukkerinnhold. Finnes jo mange røde også.

For min del i kveld gikk det ikke superbra. Spiste en potet, ertestuing, saus og en lefse, i tillegg til masse fisk og bacon. Ble også karamellpudding og multekrem, men ikke mye :)

Yodette
14-11-15, 10:15
Scnuppa - du kan fikse tapas og rødvin. Det er ikke så LCHF-uvennlig. Oliven, paprikastenger, sterke små kjøttboller, salat av cherrytomater, spinatblader og rødløk, brie, manchego osv. Og så kan du ha kjeks og potetgull til henne og bakongull til deg. ;)

Yodette
14-11-15, 10:18
Jeg har målt kroppen for første gang siden i sommer. I juni veide jeg bare litt mindre enn jeg gjorde for tre uker siden, da jeg tok meg i nakken og endret kosthold. Da jeg sammenliknet målene i dag med målene fra i sommer, oppdaget jeg at 15,8 cm har blitt borte. 10 av de er rundt livet (jeg merker godt at jeg er mindre oppblåst nå, så det kan nok ha mye å si for de målene).

Nesten 16 cm. Wow lissom!

scnuppa80
14-11-15, 10:54
Takk for gode råd :) Jeg drikker som regel hvitvin og er glad i de søte, selvfølgelig, men kan høre med vinmonopolet om de kan anbefale en med lite sukker som ikke er for tørr/sur :) Rødvin=halsbrann dessverre.. Er enig i at god tapas kan brukes som kos, er veldig glad i manchego og beste snacks jeg vet om er strandaskinke fylt med fetaost og pinjekjerner, nam! :D

scnuppa80
14-11-15, 10:56
Så deilig Yodette !! Bra jobba, 16 cm !! :D

Butterfly83
14-11-15, 21:28
Takk for gode råd :) Jeg drikker som regel hvitvin og er glad i de søte, selvfølgelig, men kan høre med vinmonopolet om de kan anbefale en med lite sukker som ikke er for tørr/sur :) Rødvin=halsbrann dessverre.. Er enig i at god tapas kan brukes som kos, er veldig glad i manchego og beste snacks jeg vet om er strandaskinke fylt med fetaost og pinjekjerner, nam! :D

Jeg søkte opp nå, og det var Tammellini Soave 2012 eller 2013. Jeg syns den var veldig god :)

Etter lutefisklaget i går ble opp 900 g på meg. Til 72.2 kg.

Yodette
15-11-15, 09:38
Jeg brant meg skikkelig på å drikke rødvin mens jeg var i ketose (fikk tidenes fyllesjuke etter 3,5 glass), så nå tør jeg bare drikke ett glass. Da er det ikke så nøye hvor mye karber det er i rødvinen (er vel kanskje ikke så mange søte rødviner heller). Hvitvin er jo annerledes. Fint med tips om det.

Jeg fortsetter å gå ned. Bare 1,8 igjen til julemålet.

scnuppa80
15-11-15, 15:24
Jeg søkte opp nå, og det var Tammellini Soave 2012 eller 2013. Jeg syns den var veldig god :)

Etter lutefisklaget i går ble opp 900 g på meg. Til 72.2 kg.
Da skal jeg se etter den vinen på polet :D

scnuppa80
15-11-15, 15:30
Knallbra Yodette ! :D

Tenker på at det er sannelig ikke lenge til jul..og til mål :)
Har julaften som "mål" jeg da :) har pr idag igjen 1,8 kg jeg også.

scnuppa80
16-11-15, 07:35
Røyk på en heftig tacomiddag i går kveld med skjell og det hele (!) og var så dum at jeg veide meg i mårrest !!! Note to self, ikke veie dagen etter en utskjeielse , grr !
Men , satser på at vekta er annerledes på onsdag (veiedag) :)
Spesielt på arbeidshelger er det vanskeligere å spise gjevnt og riktig og innimellom er jeg helt ødelagt på søndagskvelden og da blir terskelen for feilspising plutselig mye lavere kjenner jeg ..

Lemen
16-11-15, 09:40
I dag viste vekten 92,1 kg, så over 2 kg ned fra forrige mandag. Fornøyd! :D

scnuppa80
16-11-15, 12:28
Superbra nedgang Lemen !! :D

Spinnerette
16-11-15, 14:34
Her står det stille! Og fra torsdag til mandag er jeg på ferie sammen med gamle venner, og tøylene kommer til å være svært løse... Så neste uke er jeg nok noen kilo opp.. :(

Linuz
16-11-15, 18:17
Jeg stoler ikke på vekta mi, den er helt psyko. Avhengig av hvilket gulv den står på og hvor på gulvet (!!) viser den mellom 104,5 og 112,5 kg... Tror jeg får kjøpe meg en ny. I mellomtiden bruker jeg målebåndet rundt livet. 11 cm ned siden start for 3,5 uker siden.

Yodette
16-11-15, 19:10
Det er mye! Grattis!

Jeg har kjøpt meg tredemølle! Brukt sak fra Finn som ble levert i dag. Den har elektrisk incline og kan slås sammen. Så digg det skal bli å kunne trene en halvtime hjemme hver dag. Å gå raskt i oppoverbakke er min beste treningsform. Det greier jeg gjøre hver dag.

Butterfly83
17-11-15, 19:13
Er det mulig? Denne helga gikk skeis. Eller lørdag gikk fint, men søndag og mandag gikk ikke bra :(

Opp et kg siden forrige ukes veiing.

17.11: 72.5 (+1000 g)

scnuppa80
18-11-15, 09:37
Åå oppgitt , veiedag og opp 400g ! Men er min egen feil, er i nattevakt perioden min og da ryker jeg ofte, får cravings og blir urasjonell. :-O

Miranda13
18-11-15, 14:02
Åå oppgitt , veiedag og opp 400g ! Men er min egen feil, er i nattevakt perioden min og da ryker jeg ofte, får cravings og blir urasjonell. :-O

Har all forståelse for at kosthold blir vrient på nattevakt. Hold ut og rett det opp igjen når dagene normaliserer seg. Sjøl har jeg hatt omtrent to nattevakter i mitt liv. Aldri mer!

scnuppa80
18-11-15, 17:34
Snur opp ned på det meste ja :/ Er en del av jobben, men har heldigvis ikke flere enn 7 netter på 6 uker-men har alltid 2 på rad så er en omstillingsprosess hver gang.

Yodette
19-11-15, 06:25
Egentlig ikke veiedag før i morgen (men veier hver dag kan jeg innrømme).
Og i morges viste vekta at jeg har gått ned enda en kilo denne uka.
Bare 1,2 kilo igjen til julemålet og BMI vil snart forsvinne under tallet 30.

Spinnerette
19-11-15, 11:06
Bra jobba, Yodette! :)

Ned 200g! :)

Yodette
19-11-15, 18:49
O.M.G. Du har snart gått ned 40 kilo, Spinerette!
Respekt!

Spinnerette
19-11-15, 20:06
O.M.G. Du har snart gått ned 40 kilo, Spinerette!
Respekt!
Takk! :) Men det er rart med det, jeg føler meg ofte tjukkere nå enn da jeg veide 120 kilo...

scnuppa80
20-11-15, 02:43
Oioi imponerende !! :D
Hodet følger ikke alltid like fort med som kroppen mtp vektnedgang vet jeg..men det kommer etter :)

Linuz
21-11-15, 10:41
Ok, har nå både manuell og digital vekt slik at jeg får dobbeltsjekket. Dommen er som følger:

Startvekt julemål 6/11: 113,5 kg

21.11: 111,4 (-2100 g)

Julemål: 108 kg

Butterfly83
21-11-15, 13:41
Så flott Linuz :)

Jeg er litt ute å kjøre når det gjelder kosten :( Går fint helt til ettermiddag/kveld så skeier jeg ut. Vi er midt i oppussing osv så når det nærmer seg middagstid utpå tidlig kveld så har det blitt lettvint høykarbomat. Ferdigpizza osv. Ikke mye jobb å lage blomkålmos og steke litt bacon for eksempel, men har liksom ikke hatt ork til det.

Linuz
21-11-15, 16:55
Å, jeg vet hvordan du har det... Har vært småkvalm og uggen et par dager. Har klart å unngå karbo, men spiser lite og feil. Og i dag har jeg vært skikkelig dårlig. Håper det "bare" er omgangssjuken som flere på jobb har/har hatt og ikke lavkarboen. Jeg har fjernet galleblæren, så det er mulig det kan bli for mye fett for kroppen å takle.
Hva spiser man egentlig når man har omgangssjuke og går på lavkarbo? Cola og salte kjeks er jo fy-fy...

Håper du klarer å få energien tilbake og kosten på rett spor!

Spinnerette
21-11-15, 21:57
Hva spiser man egentlig når man har omgangssjuke og går på lavkarbo? Cola og salte kjeks er jo fy-fy...

Greia er vel at det skal være mat som er veldig lettfordøyelig og kjapp energi mellom tømmingene? Jeg fikk alltid raspede gulerøtter av mamma da jeg var liten med omgangssyken, aner ikke hvorfor, ettersom det gjerne hang fra nesa osv etter en omgang over bøtta.. :o Hadde vært greie med moste grønnsaker, vil jeg tro... Men det funker kanskje, lettsaltet grønnsaksmos? Uansett, god bedring! :)

Yodette
21-11-15, 23:29
Vel... på veterinærstudiet hadde man fjøsfest med rømmegrøt. Mange års smal kohortforskning på studentene viser at rømmegrøt visstnok smaker omtrent det samme når det kommer opp igjen. Silkemykt er det også...

Og man kan jo lage lavkarbo rømmegrøt. ;)

Festina lente
22-11-15, 14:53
vel... På veterinærstudiet hadde man fjøsfest med rømmegrøt. Mange års smal kohortforskning på studentene viser at rømmegrøt visstnok smaker omtrent det samme når det kommer opp igjen. Silkemykt er det også

😂😂 lmao!! 😂😂

Yodette
22-11-15, 15:28
Linuz - jeg lurer på hvordan du fikk begge tickerene i signaturen din. Mine har for lang URL, men du har fått trikset det til, ser jeg. Lyst til å dele?

scnuppa80
22-11-15, 17:29
Ja da hadde jeg første kveld med alkohol siden jeg begynte i august . Du verden så full det går an å bli av så små mengder ;-) 2 dager siden men sitter enda i , skjønner som jeg har lest at man tåler lite i ketose !

Yodette
22-11-15, 18:32
May The Force be with you, Schuppa. Been there. Oh lord.... been there.

Lemen
23-11-15, 12:11
Min status, har ikke hatt noen fast veiedag, men tenker jeg innfører mandag fra nå av.

28 okt: 94,2
2 nov: 96,4
12 nov: 93,4
16. nov: 92,1
23. nov 90,2

Så mine 4 kg som skulle av før jul er nå borte, men det er nok bare vannkilo. Har absolutt tenkt å fortsette, har egentlig ikke noe konkret mål, men jeg legger inn et håp om å veie under 87 kg på julaften. Tipper det blir mindre action på vekta nå når vannkiloene er borte, så ikke sikkert jeg klarer tre kilo til før jul. :)

Ellers så hadde jeg på meg samme penbukse på fredag, som jeg hadde på 31. oktober, og buksa var langt mer passelig, og behagelig å ha på! Passelige bukser er hovedmotivasjonen, for nå er det helt umulig å finne noen som passer for tiden. :heia:

Butterfly83
23-11-15, 13:54
Gratulerer Lemen :) Så deilig å klare mer enn målet sitt :)

Jeg kan bare se langt etter målet mitt :( Hele forrige uke var bare dritt matmessig. Gruer meg til veiing i morgen :( Men ny start i dag igjen!

Nillemortil1
23-11-15, 19:04
Hei. Jeg vil gjerne slenge meg på her! Er ny:-) Eller ny og ny. Vært medlem før for 6 år siden. Nå er det på tide å ta seg sammen her og bli kvitt 10 kg. Vil gjerne ha et mål før jul, så jeg setter 4 kg siden det er ca 4 kg til jul. Starter med ketolysekuren:) Skal gifte meg neste sommer og målet er 10 kg. Håper egentlig på 14 kg, men tar 10 som delmål. Og selvfølgelig _ hovedmålet; endre livsstil. Etter ketolysekuren vil jeg gjerne fortsette med lavkarbo, men ikke så ekstremt.

Linuz
23-11-15, 19:20
Linuz - jeg lurer på hvordan du fikk begge tickerene i signaturen din. Mine har for lang URL, men du har fått trikset det til, ser jeg. Lyst til å dele?

Hm, jeg bruker bare "oppskriften" jeg fant her på forumet og klister inn koden fra Lilyslim i boksen som kommer opp når jeg trykker på "sett inn bilde" inne i signaturfeltet. Så tar jeg et linjeskift og gjentar. Var det god nok forklaring?

Yodette
23-11-15, 19:59
Hm, jeg bruker bare "oppskriften" jeg fant her på forumet og klister inn koden fra Lilyslim i boksen som kommer opp når jeg trykker på "sett inn bilde" inne i signaturfeltet. Så tar jeg et linjeskift og gjentar. Var det god nok forklaring?
Kanskje Lilyslim har kortere URLer. Nå ser jeg jo at du ikke har lenket bildet til redigeringssiden. Kun bilde gjør det jo kanskje kort nok. Må gruble og teste litt.

Yodette
23-11-15, 20:11
Funka når jeg tok bort lenkene. Greit å ha begge i signaturen, i grunnen.

Butterfly83
24-11-15, 23:34
Finnes det er forum for vektoppgang eller? For da tenkte jeg at jeg kunne melde meg inn der snart :o

24.11: 73.1 (+600 g)

Yodette
25-11-15, 20:23
Jeg raste over en kilo ned og så gikk jeg fort opp igjen og så har jeg spikket på den samme kiloen i ei hel uke og er nå nede på samme vekt som jeg datt i kjelleren med. Good grief. Sånn kan det visst også gjøres.

Men det som er litt kult, er at den buksa jeg hang opp som motivasjonsfaktor... den passer nå. Jeg brukte den i dag på jobb og den sitter jo helt fint. Så her skjer den endel ting med centimetrene tror jeg, selv om ikke alt gjenspeiles på vekta fra dag til dag.

Photobscura
26-11-15, 12:22
Jeg har ikke lest gjennom innleggene her på en stund, så jeg slenger først inn et generelt :heia: til alle som står i med førjulskiloene!
For egen del tror jeg at jeg må må legge inn et litt høyere gir fremover, for nå har jeg kjørt meg litt i grøfta her ... Har vært litt stormfulle omstendigheter i det siste, og jeg har "trøstespist" peanøtter, peanøttsmør, sukkerfri sjokolade og is, og så videre, til det har tytt ut av ørene, omtrent. :o Resultatet er nesten tre kilo opp siden oktober en gang. Buuu!
Så, jeg klokka inn på 70,7 kilo i dag! Føles skikkelig u-bra, og særlig da jeg fant et bilde fra våren 2013, da jeg var på absolutt laveste vekt i min voksne historie, så vidt over 65. Jeg har verken før eller senere følt meg så komfortabel med meg selv som da! Jeg kjenner skikkelig på hvor lite kroppen min kler og trives med disse 5 kiloene ekstra. Det er rart med det, men det skal ikke mye til før jeg kjenner forskjell nede på normalvekt, mot hva jeg gjorde da jeg var skikkelig overvektig. Da hadde 3-5 kilo knapt noe å si.

Så, jeg tror ikke jeg klarer fem kilo før jul, i hvert fall. Men et par, tre hadde ikke vært så dumt. Får satse på at fort på - fort av fortsatt gjelder.

Nillemortil1
27-11-15, 06:28
Jaja. Gått på ketolyse noen dager, kom i ketose etter et døgn. Men har gått opp en halv kilo da. Men, det er nok litt tidlig å veie seg, så tror jeg skal vente til neste uke. Hehe :) så slipper jeg bli nedfor. Bare tullete.

Ha en strålende fredag.
Og dere! Vi skal greie det :-)

Har tatt et "før" bilde i dag også, som jeg skal ta vare på til målet er nådd. Men fysj hvor feit jeg ser ut på bildet. Enda større motivasjon!

scnuppa80
27-11-15, 07:07
Jaja etter 3 dager med konferanse og mat servert på fat så viser vekta 1 kg opp .. Men men da betyr det enda mer fokus mot jula, satser på at den ene kiloen går like fort bort som den kom. Pr dags dato har jeg da 2,5 kg igjen til jul så får håpe det holder. Hvis ikke, nytt år nye muligheter ! :)

Yodette
27-11-15, 08:40
Veiedag. På 6 uker har jeg gått ned 7,2 kilo. Startet 16.10 og kurven ser så fin ut at jeg nesten må dele den. :p

Photobscura
27-11-15, 10:58
Dæven, det er bra jobba, Yodette! :D

Vekta viste minus 800 gram siden i går, ergo 69,9. Men det ble noen sjeldne glass rødvin i går, så tipper det justerer seg litt oppover i en dag eller to.

Spinnerette
27-11-15, 11:13
Har ikke turt å veie meg denne uka før i dag, var ute hele forrige helg med gamle venner, bodde på hotell, spiste på restauranter, og det ble det *mye* pub... Venta også perioden denne uka, så begynte uka med å være helt stinn av vann :p I dag viste vekta opp halvannen kilo, regner med at det fortsatt er en del vann der. Satser på å være back on track om en uke eller så. :)

Yodette
28-11-15, 09:34
Ned 0,5 kilo til. Nå er jeg bare 0,3 kg unna julemålet. Kan lukte det. :D
Det diggeste er at jeg snart ser 7-tallet på vekta. Det blir veldig bra. Da kan jeg hente frem noen flere jeans, som kan henge som en gulrot på veggen på soverommet.

scnuppa80
30-11-15, 17:00
Bra jobba Yodette ! Fantastisk resultat ! :D

Snikveide meg idag og er nå 200 gram unna den forrige "letteste" vekten, iom at vekta viste + 1 kg etter en 3 dagers jobbkonferanse . Veiedag på onsdag så er optimistisk. Har pr idag 1,5 kg igjen til jul :)

Photobscura
01-12-15, 08:58
Yes, endelig går det litt nedover igjen. Var helt oppe i 71,3 her, men så var det visst tyttebæruke på gang. Har justert tickeren min etter forrige post. 69,5 nå, og 1,2 kg ned. :)

Butterfly83
01-12-15, 14:37
Herregud sier jeg bare...

01.12: 73.6 (+500 g)

Photobscura
01-12-15, 20:37

Ikke gi opp! :blomster:

Carisma
01-12-15, 22:53

Tror vi er på samme laget :D Kroppen min går fullstendig i vranglås hver gang jeg melder meg på sånne utfordringer, så jeg burde lære snart :rolleyes:

Spinnerette
02-12-15, 12:53
Ned 700g fra forrige minstenotering! :eek: Har da runda 40kg i minus! :D :D :D

Photobscura
02-12-15, 13:43

Dæven! :heia:

scnuppa80
02-12-15, 23:27
Fått vekk pluss kiloen min + 300 gram til. 1 kg igjen til jul :-D

scnuppa80
02-12-15, 23:27
Gratulerer!!!! :-D

Butterfly83
03-12-15, 00:39
Ikke gi opp! :blomster:

Gir aldri opp, men tid det tar det :p

Tror vi er på samme laget :D Kroppen min går fullstendig i vranglås hver gang jeg melder meg på sånne utfordringer, så jeg burde lære snart

Ja, kanskje det er det som er feilen. Tenker at motivasjonen øker ved å bli med, men merker at veien til utskeielser er kort for tiden :(

Ned 700g fra forrige minstenotering! :eek: Har da runda 40kg i minus!:D

Gratulerer så mye :D

Nillemortil1
03-12-15, 09:45

Wow!! Gratulerer så mye ! Fantastisk!!

Nillemortil1
03-12-15, 09:47
Hei dere. Kan dere hjelpe meg med en ting?
Lurer på hvor fort ketostixen viser at man IKKE er i ketose? Asså, nå er jeg i ketose, men når jeg skal begynne å øke med karbo senere eller hvis jeg er usikker på om jeg har spist for mye karber, vil det gi utslag i at stixen ikke blir lilla allerede samme dag?

:-) Håper dere kan hjelpe meg..

Carisma
03-12-15, 09:48
Ja, kanskje det er det som er feilen. Tenker at motivasjonen øker ved å bli med, men merker at veien til utskeielser er kort for tiden :(

OK, for meg så gjelder det også når jeg er superstrikt og motivasjonen er på plass. Så fort jeg prøver meg på et konkret mål bare stopper kroppen totalt. :rolleyes:

Lemen
03-12-15, 10:22
89,1 kg i dag, dvs 1,1 kg ned siden forrige uke! :heia:

Miranda13
03-12-15, 11:03
Jeg har hatt en periode med feil spising og vektoppgang, men så plutselig slapp det igjen.

Dagens vekt 74,3 kg. 2,3 kg igjen til jul. Det går altså fortsatt riktig vei ;)

Spinnerette
03-12-15, 17:30
Hei dere. Kan dere hjelpe meg med en ting?
Lurer på hvor fort ketostixen viser at man IKKE er i ketose? Asså, nå er jeg i ketose, men når jeg skal begynne å øke med karbo senere eller hvis jeg er usikker på om jeg har spist for mye karber, vil det gi utslag i at stixen ikke blir lilla allerede samme dag?

:-) Håper dere kan hjelpe meg..

Etter min erfaring vil ketosixen endre utslag samme dag. :)

Miranda13
04-12-15, 07:58
Når vekta går nedover er det gøy å veie seg.

Dagens: 73,8 kg. Superglad!

Har endelig klart å få til denne juleticker'n som jeg streva med. Den sier at jeg er 1,8 kg unna julemålet mitt. Deilig å være så nære. Jeg må nyte det, for om framtida vet jeg ingenting.

Photobscura
04-12-15, 17:35
Juhu, Lemen og Miranda! :heia:
Her har vekta vist nøyaktig det samme i tre dager nå, 69,5. Bedre enn opp, om ikke annet. ;)

Nillemortil1
05-12-15, 09:19
Etter min erfaring vil ketosixen endre utslag samme dag. :)

Tusen takk for svar:)
Kjøpte blomkålsuppe ute i går med bacon og smør, men var sikkert litt mel i den. Men tok stix i går og den var mørkelilla, så da satser jeg på at kroppen tålte det og at jeg fortsatt er i ketose.

Ser det er mange flinke folk her:-) Bra jobba!:D;)
Gleder meg til det vises her også :rolleyes: Men er bare inne i andre uka, så tar jo litt tid.
Men må bare si at ketolysekuren hittil har gått strålende. Forrige gang var jeg mye slapp og uvel, men da skjønte jeg nok ikke helt sammensetninger og hvor viktig det er med grønt ved siden av. Har så mye energi, var tilogmed på spinning i går og hadde mer å gi enn med vanlig kost! :-)

Dere som har brukt vedlikeholds lavkarbo, når dere har nådd målvekten, hva er maks karbo om dagen for at det skal regnes lavkarbo? Er det 100?:confused:
Dette skal bli en livsstil for meg hvertfall. Det er jo så mye positivt og føler meg mye bedre:D

Photobscura
05-12-15, 10:16
Endelig et lite nedrykk igjen, om enn bare 200 gram. 69,3 nå. :)
Har bakt Black Sunday til en bursdag jeg skal i i dag, men skal prøve å begrense meg. Uansett, med unntak av noen dråper fra slikkepotten i går, blir det første gang på elleve dager jeg spiser sjokolade, hvilket ikke er så verst med tanke på inntaket i det siste ... Tør ikke en gang å tenke på hvor mange penger jeg har brukt på Quest- og Atkins-barer denne høsten, gitt min skrantne økonomi.

Miranda13
05-12-15, 17:43
Juhu, Lemen og Miranda! :heia:
Her har vekta vist nøyaktig det samme i tre dager nå, 69,5. Bedre enn opp, om ikke annet. ;)

Takk :D

Yodette
05-12-15, 22:12
Jeg bruker kontaktlinser og tenker sjelden på det, men etter at jeg begynte å spise keogent, er jeg altså så tørr på øynene. My god, det er ikke til å overse lenger. Må ha en sammenheng. Mener jeg har lest om flere som opplever det samme. Skulle likt å høre hva grunnen er.

Photobscura
06-12-15, 09:32
Jeg bruker kontaktlinser og tenker sjelden på det, men etter at jeg begynte å spise keogent, er jeg altså så tørr på øynene. My god, det er ikke til å overse lenger. Må ha en sammenheng. Mener jeg har lest om flere som opplever det samme. Skulle likt å høre hva grunnen er.

Har du vært i ketose lenge? Det er ganske vanlig å bli dehydrert i en periode, derfor er vann så vel som salter viktig. Bruker linser selv, men har ingen spesielle problemer.

Yodette
06-12-15, 09:37
Vært i ketose i sju uker nå, men med et opphold på ca 3 dager. Hvis vi bare tror det er vannmangel, skal jeg skjerpe meg og drikke mer. Føles småubehagelig.

Photobscura
06-12-15, 10:46
Vært i ketose i sju uker nå, men med et opphold på ca 3 dager. Hvis vi bare tror det er vannmangel, skal jeg skjerpe meg og drikke mer. Føles småubehagelig.

Skjønner det! Krysser fingra for at det går over. Jeg har hatt perioder med tørre øyne, men det er nok mer generelt diabetes-relatert, samt kanskje også noe stivhet i linsen pga stær, for alt jeg vet. Har brukt øyedråper jeg fikk av optikeren min, og byttet også linsevæske til Alcon Optifree Express, som er det beste mht. fukt jeg har brukt hittil. Klart, om du har dags/døgnlinser, kan du sikkert se bort fra det siste rådet. :p

Ellers er jo Lemen her inne optiker, så kanskje hun har noen ytterligere råd?

Photobscura
06-12-15, 10:48
Glemte det nesten, men ytterligere 100 gram ned. Da teller vi 69,2, og 1,5 kilo ned siden jeg begynte å delta i denne tråden på alvor! :)

scnuppa80
06-12-15, 19:13
Ah.. jeg har nådd ett platå av noe slag. Eller, vekta sjonglerer mellom 78 og 79 kg og det har den gjort snart i 2 uker. Spiser riktig så er litt frustrerende. Men håper det snart slipper igjen, jeg har mål om 77 kg til jul !!

Miranda13
06-12-15, 22:58
Glemte det nesten, men ytterligere 100 gram ned. Da teller vi 69,2, og 1,5 kilo ned siden jeg begynte å delta i denne tråden på alvor! :)

Grattis! 69,2 høres helt fantastisk ut :D

Yodette
07-12-15, 06:54
Enig. 69,2 hadde vært så gull! Jeg skal dit jeg også. Men først får jeg prøve å glede meg over at jeg snart ser 7-tallet. Hadde det ikke vært for dette platået jeg har satt meg fast på, ville jeg kanskje ha sklidd pent over i 7-gangen før jul.

Men 8 kilo på 9 uker skal jeg klare. Det er julemålet og jeg er egentlig ganske nære nå.

Photobscura
07-12-15, 08:51
Takk. :) Jeg har jo liksom vaka på 67 komma noe og til rundt 70 kilo i halvannet år nå, men det er alltid bra når det går nedover! Hadde i vært fall vært ålreit å være på 68-tallet før jul! Ned til 65 igjen er jo litt vel ambisiøst. :p

Photobscura
07-12-15, 08:59
And wish granted! 68,7 i dag, og 2 kilo ned siden jeg ble med på utfordringa! :)

kamp
07-12-15, 11:00
Får meg går det feil vei. Hadde håpet å komme ned ca fem kg men har istede lagt på meg fire,. Skjønner ikke helt hva jegngjør galt heller :mad:

Spinnerette
07-12-15, 11:14
And wish granted! 68,7 i dag, og 2 kilo ned siden jeg ble med på utfordringa! :)

Ned 100g på meg! :p Hadde ikke regna med noe som helst, mtp alt som slapp forrige uke, så godt fornøyd. :D

Lemen
07-12-15, 12:56
Takk for heiing! :D Ganske stabil denne uka her, var 89,1 i dag tidlig, skulle ønske det var litt ned, men jeg lever godt med mye god middag for tiden, så det er ikke så rart. :lol: (Søster bygger om kjøkken, så jeg lager middag til henne og familien stort hver dag for tiden.)

Skjønner det! Krysser fingra for at det går over. Jeg har hatt perioder med tørre øyne, men det er nok mer generelt diabetes-relatert, samt kanskje også noe stivhet i linsen pga stær, for alt jeg vet. Har brukt øyedråper jeg fikk av optikeren min, og byttet også linsevæske til Alcon Optifree Express, som er det beste mht. fukt jeg har brukt hittil. Klart, om du har dags/døgnlinser, kan du sikkert se bort fra det siste rådet. :p

Ellers er jo Lemen her inne optiker, så kanskje hun har noen ytterligere råd?

Tror ikke jeg har så mye å komme med når det gjelder tørre øyne her. Det har vel litt med væskebalansen, og at man får i seg nok fettstoff man kan påvirke selv, er stort sett problem med produksjonen og sammensetningen av tårefilmen som er årsak til at det blir tørt. Ellers så er det de ytre påvirkningene med tørr luft, vedfyring, varmepupme, ventilasjonsanlegg osv. som kan forverre tørre øyne. Ikke hørt om noen som får tørre øyne av å legge om kostholdet til lavkarbo før.

Yodette
07-12-15, 23:24
Jeg har faktisk lest om flere på ketogen diett som blir tørre på øynene. Har jo Googlet litt (f.eks. "dry eyes ketosis") for å finne ut om jeg er alene om dette. Det kom så veldig samtidig med at jeg begynte med ketose.

Det jeg vet jeg har lest noe om, er han Stephan Guyenet, som fant at når karbohydratinntaket blir for lavt, (sånn nesten i null), så blir det slimhinneproblemer overalt. Da stopper tåreproduksjonen og opp og mageslimhinnen funker ikke som den skal lenger. Årsaken er rett og slett glukosemangel. (På de små proteinene i tårene bindes det jo lange kjeder av oligosakkarider).

Jeg spiser definitivt ikke null karber per dag, men rett under 20 på det laveste. Om jeg trekker fra fiberet, så er det enda lavere. Kanskje er det lavt nok til å gi nedsatt tåreproduksjon hos meg? Kanskje merker jeg det ekstra lett fordi jeg bruker linser? (dagslinser).

Søsteren min er også optiker og underviser nå studentene i Danmark. Jeg kan jo høre med henne om hun har vært borti dette.

Har drukket mer i dag altså, men øynene er merkbart tørre likevel. Grmf.

Yodette
10-12-15, 06:57
OMG. Tatt en runde med vekt opp og så nedover igjen. I dag er veiedag og jeg er på nøyaktig samme sted som forrige uke, men det har i det minste gått nedover flere dager i strekk. Neste uke skal de siste 0,3 siste kiloene før julemålet tvinges til å gi tapt.

scnuppa80
10-12-15, 14:50
Jeg sliter skikkelig med å få bukt med de siste 1,5 kiloene! Går opp og ned annenhver dag .. Grr !

Carisma
10-12-15, 15:20
Jeg tør nesten ikke si det høyt, men plutselig har nesten 3 kg forsvunnet mer eller mindre over natta. (Bare 5 kg igjen da av de 8 jeg la på meg ila 10 dager i sommer.... :rolleyes:) Har egentlig ikke endret på noe, så jeg aner ikke hvorfor det plutselig går den veien :confused:

Miranda13
10-12-15, 20:25
I dag veide jeg 73,4 kg. 1,4 kg igjen til jul. :stortsmil

Skal på julefest i morra. Det er umulig å passe inn i underkjolen, så må kjøpe en ny. :_punk:

Yodette
12-12-15, 10:08
Yess! Der forsvant siste lille rest av de 8 julekiloene.
Kanskje klarer jeg 10 før nyttår?

Photobscura
12-12-15, 11:20

Her står det stille, men bedre enn opp. :)

Yodette
12-12-15, 13:15
Feirer med sashimi med salat av vårløk og avocado og hjemmelaget ponzusaus.
Mmmmmmm!

Butterfly83
13-12-15, 21:03
Ikke lett syns jeg å holde en diett med oppussing av hus, jobb og julestria. Har mest fokus nå på å holde vekta tror jeg. Så får jeg se hva det ender på til nyttår. Ned 600 g fra sist veiing her hvertfall :)

13:12: 73.0 (-600 g)

Miranda13
14-12-15, 10:49

Gratulerer! Så strålende :stortsmil

Spinnerette
14-12-15, 16:20

Grattis! :heia:

Her står det stille igjen! Julemålet er jeg per nå 2,7 kilo unna, så det kan jeg jo se langt etter. :p Men, med minus tjue i år og førti tilsammen, så driter jeg i det, og tar de resterende 10+ kiloene neste år. Håper dog på 200g ned før neste mandag (ille greit med hele og halve tall:cool:), så skal jeg si meg fornøyd, og reise hjem til Norge og juleribba. :)

Nillemortil1
15-12-15, 18:56
Jaja.. Greide å sprekke i går jeg da. Håper bare jeg er tilbake i ketose fort. Sprekken var egentlig ikke verdt det heller, men hadde sååååååååå lyst på julemarsipan til julefilmen.. Men, da vet jeg det.. Blir kvalm. 3 uker med ketose bare, og jeg sprakk :-( Men, lesson learned. Er bare å holde seg i skinnet.. :-) Hele poenget med dette er jo å få en ny livsstil, og går jo ikke det hvis jeg holder på sånn.

Nillemortil1
15-12-15, 18:58

wow. så bra :-):D

Yodette
15-12-15, 22:05
Apropos det med marsipan, forresten! Det funker å blande vispet eggehvite med mandelmel, noen vaniljedråper og ett eller annet søtstoff. Det dekker marsipanbehovet mitt.

Jeg lager også min egen konfekt, fordi jeg synes det er ALT for trist å kutte ut sjokolade, når sjokolade i seg selv er ganske bra for oss. Så jeg kjøper rå sjokolade og blander det med smeltet smør (usaltet er i best). Når alt er flytende, kjøler jeg det litt ned og har i extra virgin cocosa, noen vaniljeessensdråper og søtstoff (har prøvd både Splenda og steviadråper og begge deler blir helt ok). Dekker sjokoladebehovet og er i tillegg små ganske sunne LCHF-fettbomber.

Og forøvrig står vekta helt bom stille igjen, men jeg stresser ikke. Har begynt å ri en gang i uka og går fort i 30 minutter på tredemølle i oppoverbakke hver dag. Det løsner nok snart.

scnuppa80
16-12-15, 00:44
Jaja det nærmer seg jul og har 2 veiedager igjen . Er spent på den i morgen , har stått stille eller gått opp og ned i snart 2 uker. :-( håper på ett positivt tall i morgen .

Og gratulerer Yodette! ! Bra jobba :-D