Datteren min flyttet til Bergen i høst for å studere, men hun har ennå ikke klart å finne en forretning i byen som fører Splenda.
Er det noen som vet om en butikk i Bergen hvor det er mulig å få kjøpt dette? Jeg tenker på varianten i pulverform (granulated) og ikke sukett-typen.
(Hverken hun eller jeg er noe glad i noen av de andre søtningsstoffene så det er ikke noe alternativ å få tips om andre typer produkter).
Splenda selges i vanlige matforretninger
Så enkelt er det nok dessverre ikke. De fleste matvarebutikker fører ikke Splenda, og altså ingen av de butikkene datteren min har forhørt seg i i Bergen. Derfor dette spørsmålet her på forumet.
(Også her i Oslo - regionen hvor jeg bor et det for øvrig kun et fåtall butikker som selger det).
jeg finner det heller ikke på så mange matbutikker lenger, men finnes på nettbutikker :) http://www.matbox.no/index.php?main_page=product_info&cPath=298_306_307&products_id=5333
Takk for link, men da tror jeg nesten at det blir billigere om jeg kjøper for henne her jeg bor og sender i posten.
- Men gir ikke opp håpet om at noen vet om en butikk i Bergen riktig ennå :)
Har dere sjekket der sukkeret i butikken er?
Ganske mange butikker plasserer Splenda der.......
TrillTrall
30-03-16, 08:07
Takk for link, men da tror jeg nesten at det blir billigere om jeg kjøper for henne her jeg bor og sender i posten.
- Men gir ikke opp håpet om at noen vet om en butikk i Bergen riktig ennå :)
Har hun spurt i butikken? Nå er det lenge siden jeg har sett etter det, men her har det stått sammen med teen og sukettene. En stor, gul boks.
Jada, det har hun gjort.
Så det jeg spør om her er rett og slett om det er noen fra Bergen her inne som har en butikk som de pleier å handle Splenda i. Og det bør være relativt nylig, siste par-tre månedene, kanskje, ettersom det ser ut til at den forsvinner fra stadig flere butikker.
Jeg har ikke sett splenda i noen av "mine" butikker på dødslenge (Buskerud). Ser ut som om det er på vikende front, dessverre :/
Obs på sartor hadde i dag. Ikke akkurat i Bergen men bare en 20min busstur. Lagunen og Åsane har sikkert og.
Takk for tips. :) Vi prøver å ringe Lagunen i første omgang for dit er det ganske greit å komme seg.
Her i Tromsøbyen finner jeg Splenda kun på Spar (den største Spar-butikken) og Obs, og jeg har sjekket i alle matbutikkene jeg har vært innom :)
Sånn reisemessig fra sentrum er det ganske likt. Bybanen til lagunen tar mye lenger tid enn buss til Straume. Håper de hadde inne på lagunen.
Festina lente
06-04-16, 23:53
Kinsarvik kanskje? Stor helsekostbutikk midt i sentrum i Nygaardsgaten (tror jeg)