http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102997Syns dette var litt kynisk for å sei det mildt.
Kynisk, kan hende. men jeg må si meg enig i at kursledere på 'slankekurs' bør ha en sunn vekt...
Roede var vel ikkje verstingen egentlig,men at det er ein problemstilling er jo ikkje akkurat eit sunnhetstegn.
Dei har iallefall friskmeldt egg tilslutt,det tar tid å snu tankskip:D
Eg syns det er litt interesant å lese litt andre meiningar for så å vende tilbake til ein meir realistisk verden;)
Leser og læreboka Ernæringslære for gøy "reguleringen er mer effekttiv ved inntak av en karbohydrattrik enn ved inntak av fettrik kost" sitat frå ernæringslære.
Trur ikkje dei har prøvd å ete 4 egg med salat og 70gr ost,masse olje, 3skjeier cocosa med mørk sjokkolade til frukost.
Jeg mener en slik personalpolitikk er helt på sin plass, men jeg er ikke enig i at vekt er en riktig parameter. Ser heller en kombinasjon av vekt, helse (eks blodverdier), og hvordan en følger egne anbefalinger.
En skal leve det en lærer ;)
PS: 205gti16v, vennligst kopier med et lite utdrag av artiklene du lenker til, eller skriv en omtale av hva folk kommer til om de klikker på lenken. :)