View Full Version : Hva skjer med verden?


themonk
03-07-05, 17:05
Når en ernæringsterapeut utdannet ved Universitetet i Oslo, presterer å si til Dagbladet at: " En person som spiser en sjokolade om dagen, kan gå ned 14 kilo på seks måneder bare ved å droppe sjokoladen." da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer med verden.

mofe
03-07-05, 17:32
Hehehe, dette er det dummeste jeg har hørt! :lol:

HP
04-07-05, 00:43
Når en ernæringsterapeut utdannet ved Universitetet i Oslo, presterer å si til Dagbladet at: " En person som spiser en sjokolade om dagen, kan gå ned 14 kilo på seks måneder bare ved å droppe sjokoladen." da begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer med verden.
Jeg er helt enig jeg, men en kan ikke generalisere dette til å være en hvilken som helst person. :snill: Kan vel si det bedre slik: "En person som veier 40+kg for mye og aldri før har slanket seg, som spiser en sjokolade om dagen, kan gå ned 14 kilo på seks måneder bare ved å droppe sjokoladen." :cool: Men da var det plutselig ikke dagbladstoff lengre :rolleyes:

Når denne terapeuten presterer å si dette så er det vel på grunnlag av et kaloriregnskap, ikke hva som faktisk er mulig :p

themonk
04-07-05, 08:38
Når denne terapeuten presterer å si dette så er det vel på grunnlag av et kaloriregnskap, ikke hva som faktisk er mulig :p

Ja, det er det som er litt skummelt. Tenk å ha studert ernæringsfysiologi og ha så lite forståelse for hva som skjer med maten i kroppen. Det beste er at denne personen, fra høsten av, får sitt eget program på TV3 som heter "Du er hva du spiser". :eek:

Iset
04-07-05, 08:45
Jeg blir stadig forundret og egentlig ganske sjokkert over hvor lite som skal til for at en person kan bli ernæringsfysiolog og tilogmed ernæringsprofessor. Se bare på Norum og Frölich. Jeg fatter det ikke!! :eek:

MHM
04-07-05, 08:53
Det beste er at denne personen, fra høsten av, får sitt eget program på TV3 som heter "Du er hva du spiser". :eek: Hrmpf! :mad: Hvem er dette da? Helt enig med deg Themonk - det er så arrogant og ydmykende for alle som har overvekt når sånne lettvinte regnestykker settes fram. Kroppen ER ingen maskin. Personen tar tydeligvis ikke noe hensyn til hormonelle virkninger i kroppen, men det var da heller ingen bombe...

Vil bare presisere at de som utdanner seg ved Universitetet blir ernæringsFYSIOLOGER, mens de som utdanner seg ved naturterapeutiske skoler blir ernæringsTERAPEUTER. Sistnevnte en mye mer oppegående, balansert og fornuftig gruppe! :ja: De har i et par tiår lært og forfektet et kosthold med lite sukker og stivelse.

Gine
04-07-05, 08:58
Kan jo være at ernæringsterapeuten har sagt det slik som HP sier i sitt innlegg. Men at dagbladet forkorter og tilpasser informasjonen slik at det blir "godt" dagbladstoff :confused: . Aviser og tv også for den del, har dessverre en tendens til å ødelegge informasjon!:(