View Full Version : Flere som bruker spis deg slank-dietten?
illafanten
02-11-10, 17:39
I dag er min veiedag, etter første uken er jeg minus 4,2 kg. Mannen min har gått ned 8 kg :eek: Er veldig fornøyd med det og håper at vi fortsetter å gå ned begge to :) Har ingen særlige problemer med at jeg har lyst på noe som helst annet enn maten jeg skal spise.
Men vi har hatt litt trøbbel med brødmåltidene da vi syns spis deg slank brødene smaker forferdelig. Nå har jeg handlet inn og skal prøve diverse oppskrifter, men kan ikke fordra linfrø som fins i nesten alle brødene så det må nok droppes.
Ny 14-dagers ladning i hus *gleder seg* - selv om pepsimaxen nå må vike ihvertfall for de neste to ukene! Fornøyd med å ha gått ned 5 kg på 4 uker spisdegslank i april - deretter 5 kg alene på spisdegslank laget selv mat :)
Har holdt vekta hele tiden etterpå selv om jeg har blitt matlei, spist for mye "alternativer" og for lite variert, drukket for mye pepsimax... MEN begynt å trent med utrolig resultat på lavkarbo - føler meg sterk og fin i energien :)
Wohooo - detta blir gøy! ;)
I kveld skal jeg hente min første ladning med spis deg slank! Veldig dårlig form for tiden, så det skal bli godt å slippe å lage mat. Slippe å telle karber blir en lettelse :)
I dag har jeg for første gang forsøkt pølsene (middagspølse) de har begynt med. Jeg ble veldig overrasket over hvor gode de var, så nå blir det nok noen pølsemiddager fremover :)
illafanten
06-11-10, 22:08
I dag har jeg for første gang forsøkt pølsene (middagspølse) de har begynt med. Jeg ble veldig overrasket over hvor gode de var, så nå blir det nok noen pølsemiddager fremover :)
Jeg har også bestilt kjøttpølsene, men her er det levering annenhver mandag så jeg får dem til uka. Bra å høre at de smaker godt! :) Har også bestilt middag for 2 nye uker, med unntak av 4 middager hvor vi skal ha fisk. Syns laksen til spis deg slank er god, men tilbehøret er pyton så da kan vi heller lage vår egen :)
Noen som vet om en kan bruke smør på spis-deg-slank dietten?
Har ikke lest boka, bare bestillt maten (skal bestille boka sammen med neste ladning).
Ser på nettsiden deres at man kan bruke allt pålegg som har 5 karber eller mindre, men i og med at denne dietten også er kalori begrenset vet jeg ikke om jeg kan bruke smør...
Noen som vet?
Noen som vet om en kan bruke smør på spis-deg-slank dietten?
Har ikke lest boka, bare bestillt maten (skal bestille boka sammen med neste ladning).
Ser på nettsiden deres at man kan bruke allt pålegg som har 5 karber eller mindre, men i og med at denne dietten også er kalori begrenset vet jeg ikke om jeg kan bruke smør...
Noen som vet?
Du kan bruke smør på brødskiva di :) Jeg har pleid å bruke smør og syltetøyet deres (som er DELICIOUS), men nå går det i salami og majones, eller makrell i tomat (4-pakken som har kommet på markedet med mindre karb) og majones. Det er så lite kcalorier i maten at det er nok ingen problem å ha litt fettholdig pålegg på skiva - jeg har ihvertfall ikke opplevd det som negativt.
Du kan bruke smør på brødskiva di :) Jeg har pleid å bruke smør og syltetøyet deres (som er DELICIOUS), men nå går det i salami og majones, eller makrell i tomat (4-pakken som har kommet på markedet med mindre karb) og majones. Det er så lite kcalorier i maten at det er nok ingen problem å ha litt fettholdig pålegg på skiva - jeg har ihvertfall ikke opplevd det som negativt.
Takk for svar :) Har tenkt å prøve syltetøyet deres neste gange :p
Skal begynne med spis-deg-slank maten i morgen. Henta maten på torsdag, men hadde bursdag i går, så venter med å begynne med maten til i morgen...
Er så spent på om jeg liker maten, om jeg blir mett og om jeg kommer til å gå ned i vekt. Gleder meg til å begynne :D
Savner forresten å høre erfaringene til folk! Har lest hele denne tråden, men de fleste har bare fortalt om da de begynte på spis-deg-slank maten.
Noen som har lyst å fortelle litt mer?
F.eks når du starta, hvor lenge gikk du på maten, hvor lang tid før du begynte å lage maten selv (funka det like bra), har du prøvd ketolyse eller annen lavkarbodiett/funka spis-deg-slank bedre?? osv...
Savner forresten å høre erfaringene til folk! Har lest hele denne tråden, men de fleste har bare fortalt om da de begynte på spis-deg-slank maten.
Noen som har lyst å fortelle litt mer?
F.eks når du starta, hvor lenge gikk du på maten, hvor lang tid før du begynte å lage maten selv (funka det like bra), har du prøvd ketolyse eller annen lavkarbodiett/funka spis-deg-slank bedre?? osv...
Kort fortalt (haha - sannsynlig at jeg klarer å uttrykke meg i korthet...) ;)
Startet i fjor høst på generell lavkarbo med null potet/ris/pasta/brød/grønnsaker som vokser under jorden, og maks 5 gram karbo pr 100 gram i matvarer ellers. Gikk ikke ned et gram på 6 mnd - spiste så mye mat jeg orket :) Helsemessige resultat: Stort sett kvitt alle chrons symptomer, ingen mer leddsmerter, bedre energi osv. det skal sies at dette tok nok 6 mnd, med unntak av chronsen som ble bedre etter 4-6 ukers tid.
Kjempeutskeielse i to uker på høykarbo fordi jeg ikke gikk ned et gram... dette var et sorgens kapittel i to uker hehe... åh fy f... så dårlig jeg ble...
Så lete-lete-lete etter en lavkarbo-variant JEG kunne fungere på. Derav spis-deg-slank. Gikk 4 uker på ferdigmat og gikk vel ned5-6 kg, deretter gikk jeg ned 4 til på egenkomponert spisdegslank - mye samme maten, frøs ned osv. Altså tilsammen litt over 10 kg. Så ble jeg matlei, spiste mye det samme, mye atkins-barer og smoothies, begynte å drikke pepsi-max igjen og dermed mindre vann... Har holdt vekta - ikke gått opp mer enn 1 kg som jeg antar er vann. Etter tilsammen kanskje et par mnd stillstand nå er jeg i gang igjen med spisdegslank.
Minus 1 kg etter 3 dager sier vel at den ene kg pluss var vann ;) Skal holde på i tilsammen 4 uker og målet er da minimum 5 kg til jul. Helst et par til så jeg har litt vannvekt å gå på i jula. Skal også bruke tiden til å gå gjennom hvorfor jeg blir matlei, hva jeg kan gjøre med det, ja i det hele tatt jobbe litt med det mentale.
Jeg har spist kanskje 3-4 kakestykker på dette året, og muligens et par småsmaker av andre ting - men det er ikke verdt å nevne nesten - siden det har blitt med et par småting. Jeg tenker lavkarbo og har ingen cravings mot høykarbomat slik det er idag. Har jeg lyst på noe snadder har jeg nå så mange lavkarbo-alternativer å velge imellom at det hender ikke at jeg skeier ut. Det kan gå en baconostepølse på bensinstasjon når vi er på tur (UTEN brød eller lompe), men det er vanligvis det :)
Jeg må altså redusere kcaloriene i tillegg til å ha kontroll på karboene. Sånn er det bare - og det går faktisk helt fint selv om jeg er et matvrak av dimensjoner ;)
Du har vært flink Nerthus ;)
Jeg startet med "spis deg slank" i midten av august etter at flere venner hadde gått ned mange kilo på kuren.
De første ukene var alt fryd og gammen, ikke var jeg sulten, ikke hadde jeg lyst på søtsaker og bare det å kunne gå ned kilo og samtidig spise så mye mat var deilig. Ved tidligere slankekurer har jeg vært konstant sulten og det har alltid resultert i at jeg har sprukket.
Etter å ha gått noen uker på kuren ble jeg imidlertid veldig lei middagsmaten i kuren, og begynte å lage middager selv. Det har fungert godt, og kiloene renner fremdeles av. Nå kjøper jeg kun brød, frokostblanding og noen enkeltprodukter fra firmaet.
Jeg trener ikke, og kan ikke si jeg merker noe på formen.
Jeg har enda ikke forsøkt å spise noe "ulovlig" enda, og er spent på hvordan det vil bli når julebordene starter. Mellom festlighetene skal jeg selvfølgelig holde meg til kuren og om det ikke blir vektnedgang i ukene før jul så gjør det ingenting.
illafanten
09-11-10, 09:06
Veiedag og vekten viser minus 1 kg. Denne uken har vært lang. Har slitt veldig med alle måltider unntatt middagen. Spis deg slank brødet går absolutt ikke ned og det har vært vanskelig å finne alternativer som metter like godt. Har laget omelett i muffinsformer, pizzaen som det er oppskrift på her i forumet og bakt flere forskjellige brød. Mannen spiser nå salat til frokost og lunsj, mens jeg har klart å komme frem til et brød det går ann å spise uten at det er en pine. Løsningen ble å ta alle frøene i en mandelkvern og kutte ut de forferdelige linfrøene.
De siste to ukene har jeg følt at jeg har hatt en god unnskyldning for å ikke trene, siden kroppen skulle venne seg til dette nye opplegget. Men i går kom jeg endelig i gang med treningen igjen og det var godt. Syns det gikk overraskende bra! :)
synd dere ikke liker brødet :/
Jeg synes brødene er kjempe gode.. med unntak av det lyset brødet som er de siste dagene på dietten, det synes jeg smaker modelleire :( *æsj* hehe..
Denne uka har jeg faktisk gått opp ? :O litt deprimert pga det, har ikke fått spist en eneste spis deg slank middag fordi det hele tida kommer noe i veien, som f.eks middag ute og alt mulig sånt.. men jeg har brukt sjønn når jeg har vært ute og spist, og brukt ketostix for å sjekke om jeg har gjort "riktige" valg.. og hatt høyt utslag hver gang..
så det er litt deprimerende at jeg går opp.. noen forslag til hva det kan skyldes? spiser jeg for mye? mener å ha lest ett sted at det ikke skal være mulig å gå opp i vekt av å spise lavkarbo ...
Denne uka har jeg faktisk gått opp ? :O noen forslag til hva det kan skyldes? spiser jeg for mye? mener å ha lest ett sted at det ikke skal være mulig å gå opp i vekt av å spise lavkarbo ...
Lavkarbo skal være vektregulerende, så det går fint an å gå opp...
Mener å ha lest at musklene kan bli større på lavkarbo, så det kan hende du får mer muskler og mindre fett. Har du målt deg? Kanskje du får mens snart? Mye som kan føre til at vekten ikke går nedover.
Hold ut, så går vekten nedover igjen :)
synd dere ikke liker brødet :/
Jeg synes brødene er kjempe gode.. med unntak av det lyset brødet som er de siste dagene på dietten, det synes jeg smaker modelleire :( *æsj* hehe..
Denne uka har jeg faktisk gått opp ? :O litt deprimert pga det, har ikke fått spist en eneste spis deg slank middag fordi det hele tida kommer noe i veien, som f.eks middag ute og alt mulig sånt.. men jeg har brukt sjønn når jeg har vært ute og spist, og brukt ketostix for å sjekke om jeg har gjort "riktige" valg.. og hatt høyt utslag hver gang..
så det er litt deprimerende at jeg går opp.. noen forslag til hva det kan skyldes? spiser jeg for mye? mener å ha lest ett sted at det ikke skal være mulig å gå opp i vekt av å spise lavkarbo ...
Brødmiksen fra spisdegslank synes jeg faktisk er bedre enn ferdigbrødet... ferdigbrødet oppleves som tungt og "vått"... litt ekkelt faktisk *ler*. Heldigivs har jeg fryseren full av egenproduserte tynne TØRRE skiver som er perfekt i brødristeren før pålegget kommer på.
Anbefaler brødrister på ferdigbrødet - smaker bedre!
Du som har vært mye ute og spist - har du drukket bare vann til? Drikker du nok vann til daglig. Mens på gang? Du har nok IKKE gått opp i fett, det er nok enten vann eller muskler om du trener mye styrke :)
Veiedag og vekten viser minus 1 kg. Denne uken har vært lang. Har slitt veldig med alle måltider unntatt middagen. Spis deg slank brødet går absolutt ikke ned og det har vært vanskelig å finne alternativer som metter like godt. Har laget omelett i muffinsformer, pizzaen som det er oppskrift på her i forumet og bakt flere forskjellige brød. Mannen spiser nå salat til frokost og lunsj, mens jeg har klart å komme frem til et brød det går ann å spise uten at det er en pine. Løsningen ble å ta alle frøene i en mandelkvern og kutte ut de forferdelige linfrøene.
De siste to ukene har jeg følt at jeg har hatt en god unnskyldning for å ikke trene, siden kroppen skulle venne seg til dette nye opplegget. Men i går kom jeg endelig i gang med treningen igjen og det var godt. Syns det gikk overraskende bra! :)
ta brødet i brødristeren , da syns jeg de smaker mye bedre
ta brødet i brødristeren , da syns jeg de smaker mye bedre
enig! men rundstykkene er veldig gode :)
bruker dere forresten noen form for vitaminer eller tilskudd?
Uff det har jeg jo helt glemt! Kanskje derfor det har gått litt sakte... bruker ketolyse-tablettene, da slipper jeg å "tenke" selv siden de er laget ferdig for dette :)
Brødmiksen fra spisdegslank synes jeg faktisk er bedre enn ferdigbrødet... ferdigbrødet oppleves som tungt og "vått"... litt ekkelt faktisk *ler*. Heldigivs har jeg fryseren full av egenproduserte tynne TØRRE skiver som er perfekt i brødristeren før pålegget kommer på.
Anbefaler brødrister på ferdigbrødet - smaker bedre!
Du som har vært mye ute og spist - har du drukket bare vann til? Drikker du nok vann til daglig. Mens på gang? Du har nok IKKE gått opp i fett, det er nok enten vann eller muskler om du trener mye styrke :)
Drikker bare vann ja.. i begynnelsen drakk jeg masse fun light og pepsi max.. men fant ut at det var det som ga meg hodepine.. så ja.. går i vann.. tror jeg får i meg hvertfall 2 liter vann om dagen..
mulig jeg har fått i meg for mye salt og at det er der problemet ligger, føler meg litt oppblåst/pløsete.. men men.. det går vel neddover igjen snart :)
Skal til køben på konsert i helga og det blir en del alkohol siden vi skal ta båten både til og fra i tillegg til konserten der nede.. så dette kan bli spennende å se hvordan går..
Sist jeg drakk så ble jeg overhode ikke fyllesjuk dagen etterpå.. MEN når jeg fikk i meg en del kyllingvinger på kvelden blei jeg plutselig superdårlig :P merkelig.. aldri opplevd å bli fyllesjuk såååå lenge etterpå.
Hva spiser dere dagen etter fylla? noe som er bedre en andre ting?
Uff det har jeg jo helt glemt! Kanskje derfor det har gått litt sakte... bruker ketolyse-tablettene, da slipper jeg å "tenke" selv siden de er laget ferdig for dette :)
Hadde tenkt å bruke de jeg også, siden det er ketose-basert slanking begge deler...
Vet at det bare er vann, men har allerede gått ned 1,5 kg :D
Samboeren min trenger også å ta av seg noen kilo, men han sier at han kan ikke leve uten brød... Han liker ikke brød med hele korn eller frø i...
Derfor lurer jeg litt på det brødet som spis-deg-slank selger (det man steiker selv): Er det noen som har prøvd å finmale den blandingen for så å steike brødet?
Hadde håpt at det var mulig å få en blanding som var uten hele frø i og som smakte godt slik at min kjære kan spise det brødet istedet for kneip...
illafanten
10-11-10, 22:01
Samboeren min trenger også å ta av seg noen kilo, men han sier at han kan ikke leve uten brød... Han liker ikke brød med hele korn eller frø i...
Derfor lurer jeg litt på det brødet som spis-deg-slank selger (det man steiker selv): Er det noen som har prøvd å finmale den blandingen for så å steike brødet?
Hadde håpt at det var mulig å få en blanding som var uten hele frø i og som smakte godt slik at min kjære kan spise det brødet istedet for kneip...
Vi har også hatt problemer med brød fordi det er alt for mye frø, i tillegg syns vi ikke at linfrø smaker no godt. Jeg har prøvd forskjellige oppskrifter, men den siste jeg prøvde var denne http://www.rema.no/folkekokkene/folkekokker/mariam2111/article37121.ece med litt modifikasjoner. Brukte mindre soyaprotein og litt mindre vann, samt at jeg malte alle frøene i en mandelkvern før jeg hadde de i blandingen. Dette brødet ble i allefall spisbart for vår del. :)
Vi har også hatt problemer med brød fordi det er alt for mye frø, i tillegg syns vi ikke at linfrø smaker no godt. Jeg har prøvd forskjellige oppskrifter, men den siste jeg prøvde var denne http://www.rema.no/folkekokkene/folkekokker/mariam2111/article37121.ece med litt modifikasjoner. Brukte mindre soyaprotein og litt mindre vann, samt at jeg malte alle frøene i en mandelkvern før jeg hadde de i blandingen. Dette brødet ble i allefall spisbart for vår del. :)
Takk for tips! det brødet skal jeg prøve :)
det dere sier om at brødet så bløtt ,
brødet skal tines i embalasjen så ta det ut og la det ligge på benken,jeg legger den bløte delen fritt ,, da tørker det over natta ,så lar jeg det liggge ute hele tiden,legger det ikke i plast ,men legger den siden jeg har skjært i ned ,
da blir brødet tørt og fint og skorpa blir hard
så tar jeg skivene jeg skal ha i brødristeren , da blir det et greit brød ,noen brød smaker bedre enn andre
så nå har jeg igjen begynt på denne dietten , fant ut at det er bedre enn ED ,,orket ikke det mer ..her får jeg i alle fall ordentlig mat,og virker som jeg går ned også
har en plan om at jeg skal holde meg langt unna vekta på en stund ,og heller legge merke til om klærne blir løsere
vekta for meg er dønn gledesdreper , har jeg ikke gått ned på den , synker motivasjonen,
så vil nå tiden vise om jeg klarer å holde meg una vekta da
stille her i denne tråden ,det er jo litt synd ,, for er godt å kunne oppmuntre hverandre og dele erfaringer
jeg begynte på denne livstilen tidligere i høst ,,men ga opp alt for fort,gikk over på ED ,men den var enda værre sulten hele tida ,og asosial
nå har jeg begynt på denne her på nytt, og har snudd tankegangen,,det skal bli e livstil ikke en diett,
normalt sett så er det flest hverdager og da går dette her greit ,,skal unne meg selv å ikke være helt fanatisk i selskaper,,(kan jo hende jeg blir det da)
føler nå at jeg kan leve nogenlunde normalt på denne livstilen,
spiser jo egentlig normal mat , bare en annen oppskrift på brød,en bakeren i butikken bruker ,,å jeg elsker brød
etter en en snau uke på denne livstilen har jeg funnet ut at brødene faktisk smaker godt ,med mye pålegg ,men det beste brødet er mandelbrødet
å middagen er da stort sett grei ,det er jo også vanlig mat,passer det ikke med ferdig middag en dag ,kan jeg jo lage min egen
så kom med erfaringene deres under veis
å jeg jobber med å holde meg unna vekta ,,å det er ikke lett nei,,
stille her i denne tråden
Enig!! La oss få den igang igjen!!!
Jeg gjorde en stor tabbe i går: spiste kebab! Uten chips så klar... Bare kyllingkjøtt og saus, men det må ha vært mye karber i den sausen for jeg gikk opp en halv kilo fra mandag til i dag :(
Men har begynnt å trene i dag! Så noe positivt kom ut av den kebaben :p
Hvordan går det med dere andre?
det beste brødet er mandelbrødet
Mandelbrødet er min favoritt også, foreløpig i alle fall. To brød jeg ikke har smakt enda...
Hva med dere andre, hva er deres favorittbrød fra spisdegslank??
Mitt favorittbrød er også mandelbrøet. Nå er det kun det og rundstykker som bestilles. Rundstykkene blir også brukt endel som hamburgerbrød.
Ellers har jeg nå hatt mine to første "ned-tur-uker". Jeg har ikke gått ned noe som helst, men den måtte vel komme. Jeg føler likevel at livsstilen er forandret så jeg fortsetter og satser på at jeg går ned etter jul om ikke annet.
jeg fikk rundstykker i dag ,,prøvde et halvt ,men tok det i brødristene ,det var ikke noe lurt,,ble bløtere liksom .så får heller la de tørke på bordet,
fikk også karbonader å pølser ,skal bli spennede å smake på de
og tror ikke du gikk opp en halv kilo av kebabsausen ,,er nok heller kroppen som samlet litt ekstra vann ,mulig i forbindelse med krydret på kebaben
, å husk ,alt som er opp er bare vann ,, alt som er ned er kilo:D
jeg opplever også opp å ned på alle slankekurer i grunn , så derfor skal jeg prøve å holde meg unna vekta , så lenge som mulig,,for den er gledesdreper noen ganger
Han bare tror han ikke kan leve uten brød for han er fostra på tørr kneip og brunost sånn som alle vi andre.
Uansett. Hva med å bake selv da? Karins beste brød f.eks? Eneste lavkarbobrødet som går an å spise :P
Han bare tror han ikke kan leve uten brød for han er fostra på tørr kneip og brunost sånn som alle vi andre.
Uansett. Hva med å bake selv da? Karins beste brød f.eks? Eneste lavkarbobrødet som går an å spise :P
Prøver å si til han at han ikke trenger brød, for han elsker egg og bacon og annen lavkarbomat. Har jeg laga all maten for han, så har han vell ikke hatt noe problem... he he
Har bakt flere forskjellige lavkarbobrød, men verken jeg eller han har likt de. Kan vell alltids prøve ett til :)
Prøver å si til han at han ikke trenger brød, for han elsker egg og bacon og annen lavkarbomat. Har jeg laga all maten for han, så har han vell ikke hatt noe problem... he he
Har bakt flere forskjellige lavkarbobrød, men verken jeg eller han har likt de. Kan vell alltids prøve ett til :)
Jo men det er ikke rart, de fleste av de smaker sagmugg og papp ;)
Karins beste brød er det eneste brødet jeg har opplevd spiselig, bortsett fra fedon-brødet, men det tar så lang tid og det har ikke jeg gidd til :p.
Heisann :)
Jeg har nå gått på spis deg slank-dietten i 3 uker, og er superfornøyd :)
Har gått på utallige GR-kurs, men var absolutt ikke motivert for dette igjen :rolleyes:
Ble anbefalt dette, og har gått ned 6 kg! :D Det har allerede blitt en del av livet mitt, og det plager meg ikke det minste at det er endel jeg ikke kan spise, for det er jo så mye annet godt jeg kan spise, som jeg ikke var vant til på Roede! :p
Mitt første mål er 40-årsdagen min i februar, og ellers ser jeg for meg at jeg må være "streng" fram til sommeren - håper det går! Og gleder meg til å ha noen å skravle med om ting og tang på veien dit ;):)
gratulerer med flott vektnedgang ,,jeg også regner med at innen neste sommer er alle mine overflødige kilo borte,,,
men det kommer jo ann på meg selv ,fåreløbig går dette her bra, maten smaker bra
å jeg har god innstilling
å rundstykkene var greie bare de fikk tørket ordentlig i friluft
Har hatt stillstand så mange uker så må vurdere noe "nytt" :)
Gikk opp 200 gram på første uka av SDS nå igjen (har hatt 4 uker før sommeren også, deretter hjemmelaget SDS). Antakeligvis fordi jeg trener ganske hard styrke 3 ganger i uka... av erfaring fra tidligere også så klarer jeg ikke gå ned i vekt når jeg trener... kroppen bygger muskler... og nei jeg har foreløpig ikke merket særlig på målene :)
Kunne egentlig tenkt meg en diskusjon om hva som skjer i kroppen når man har gått så lenge på lavkarbo (15 mnd). Jeg har 50 % av tida målt og veid, og spiser jo stort sett da samme antall karbo og kcal hver dag. Blir dette for forutsigbart for kroppen slik at den slutter å slippe? Vekta mi nå er den jeg har hatt "lengst" i mitt voksne liv, er det da tyngre å komme seg over dette platået? Burde man spise mer variert, altså litt mindre mat en dag og litt mer en annen dag , inkludert både karbo og kcal?
Jeg er ikke ute etter en "unnskyldning" for å skli ut altså - jeg blir dausjuk av karbomat pga chrons', slik at jeg bare lurer på om man - altså JEG bør tenke litt nytt?
Finnes det noe informasjon om dette annet enn de fine trådene vi har her på forumet? Jeg mener, lavkarbo-retningene har jo gode retningslinjer for starten, og hvordan gå ned i vekt - men hva skjer om man bruker myyye lengre tid enn gjennomsnittet på dette - slik at man som meg da feks har holdt på i 15 mnd og det fremdeles er 10-15 kg igjen å ta av? Ren skaldeman med kjempelite karbo i et par uker kanskje? Eller en variasjon gjennom uka? Spise mer mat de dagene man trener og mindre de dagene man ikke trener?
Jeg er kjempenysgjerrig på om noen har tanker om dette - jeg er heldigvis ikke på vei til å "gi opp" eller noe, jeg er bare interessert i å justere slik at ihvertfall 10 til kan løsne... i mellomtiden nyter jeg maten, den utrolig mye bedre helsen, den fine energien (som ikke her hyper - men mer seig og utholdende) - og livet da selvfølgelig ;)
"Hjemme og er syk" - hilsen fra meg :)
Har hatt stillstand så mange uker så må vurdere noe "nytt" :)
Gikk opp 200 gram på første uka av SDS nå igjen (har hatt 4 uker før sommeren også, deretter hjemmelaget SDS). Antakeligvis fordi jeg trener ganske hard styrke 3 ganger i uka... av erfaring fra tidligere også så klarer jeg ikke gå ned i vekt når jeg trener... kroppen bygger muskler... og nei jeg har foreløpig ikke merket særlig på målene :)
Kunne egentlig tenkt meg en diskusjon om hva som skjer i kroppen når man har gått så lenge på lavkarbo (15 mnd). Jeg har 50 % av tida målt og veid, og spiser jo stort sett da samme antall karbo og kcal hver dag. Blir dette for forutsigbart for kroppen slik at den slutter å slippe? Vekta mi nå er den jeg har hatt "lengst" i mitt voksne liv, er det da tyngre å komme seg over dette platået? Burde man spise mer variert, altså litt mindre mat en dag og litt mer en annen dag , inkludert både karbo og kcal?
Jeg er ikke ute etter en "unnskyldning" for å skli ut altså - jeg blir dausjuk av karbomat pga chrons', slik at jeg bare lurer på om man - altså JEG bør tenke litt nytt?
Finnes det noe informasjon om dette annet enn de fine trådene vi har her på forumet? Jeg mener, lavkarbo-retningene har jo gode retningslinjer for starten, og hvordan gå ned i vekt - men hva skjer om man bruker myyye lengre tid enn gjennomsnittet på dette - slik at man som meg da feks har holdt på i 15 mnd og det fremdeles er 10-15 kg igjen å ta av? Ren skaldeman med kjempelite karbo i et par uker kanskje? Eller en variasjon gjennom uka? Spise mer mat de dagene man trener og mindre de dagene man ikke trener?
Jeg er kjempenysgjerrig på om noen har tanker om dette - jeg er heldigvis ikke på vei til å "gi opp" eller noe, jeg er bare interessert i å justere slik at ihvertfall 10 til kan løsne... i mellomtiden nyter jeg maten, den utrolig mye bedre helsen, den fine energien (som ikke her hyper - men mer seig og utholdende) - og livet da selvfølgelig ;)
"Hjemme og er syk" - hilsen fra meg :)
Har du testa ut alle partystoppere? Jeg går mindre ned i vekt når jeg spiser melkeprodukter og tomat (som er kjente partystoppere), men også rødt kjøtt og ulike grønnsaker hindrer vektnedgang. Jeg vil anbefale å se innpå tråden om blodtypedietten og kutte ut de matvarene som ikke passer din blodtype...
Da jeg spiste "vanlig" mat holdt jeg meg unna alle matvarene på "unngå" lista på blodtypedietten og alle mageproblemene jeg har hatt i alle år forsvant :) Merker det fortsatt nå når jeg spiser lavkarbo dersom jeg spiser mye av den maten fra "unngå" lista for blodtypen min(A) går jeg mindre ned i vekt og får vondt i magen :rolleyes:
Verdt å prøve!!!
Har du testa ut alle partystoppere? Jeg går mindre ned i vekt når jeg spiser melkeprodukter og tomat (som er kjente partystoppere), men også rødt kjøtt og ulike grønnsaker hindrer vektnedgang. Jeg vil anbefale å se innpå tråden om blodtypedietten og kutte ut de matvarene som ikke passer din blodtype...
Da jeg spiste "vanlig" mat holdt jeg meg unna alle matvarene på "unngå" lista på blodtypedietten og alle mageproblemene jeg har hatt i alle år forsvant :) Merker det fortsatt nå når jeg spiser lavkarbo dersom jeg spiser mye av den maten fra "unngå" lista for blodtypen min(A) går jeg mindre ned i vekt og får vondt i magen :rolleyes:
Verdt å prøve!!!
Takker for gode råd :) Spiser egentlig ikke noe særlig av partystoppere, verken nøtter, tomater eller mengder med melkeprodukter, ikke spiser jeg rødt kjøtt ofte heller. Går mye i laks, kylling, kjøttdeig - majonesbaserte dressinger...
Jeg har ingen tro på blodtypedietten pr i dag, men skal inn og se hva det står der. Har jo faktisk hatt nedgang med lavkarbo/spisdegslank. Det eneste jeg har gjort annerledes denne gangen er hard trening flere ganger i uka. Dette har ikke vært noe ukjent problem med lavkcal-dietter heller, da går jeg rett og slett ikke ned i vekt (den gang over 4 mnd hvor jeg var KNALLFLINK både med diett og trening og vanninntak...)
Så lenge jeg spiser lite karbo har jeg ingen problem med magen - har chrons så det ville vist seg ganske kjapt :)
Hormonbalansen min bør jo nå være veldig mye bedre, stoffskiftet VET jeg jo har økt... så da kanskje jeg trenger litt andre justeringer? ;) Hvem vet - jeg skal nå prøve ut litt så får vi se. I'll keep you updated!
her er et utdrag av hva fedon sier om stillstand ,det gjelder vel alle kurer går jeg ut i fra
men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg:
Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet.
I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat.
Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt.
mvh Fedon
her er et utdrag av hva fedon sier om stillstand ,det gjelder vel alle kurer går jeg ut i fra
men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg:
Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet.
I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat.
Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt.
mvh Fedon
Nåh! Genialt - da er jeg ikke så langt unna løsningen for min del da kanskje! Må da bare finne utav hva i huleste jeg skal spise for å øke karboinntaket litt og ikke for mye.... *nytt dypdykk i lavkarbo-verdenen* ;) Takk!!
lurer på , hvorfor tenker man på mat hele tida når en slanker seg ,
er sikkert mett ,hehe føles ikke sånn ut ,men tror nok det heller er fysing ,
har spist det jeg skal i dag ,, og vanligvis blir jeg mett med denne maten,
men i dag blir jeg liksom ikke mett i tankegangen ,skal nok ikke spise mer i dag ,,helsdigvis har jeg ikke noe ulovlig mat i huset jeg har lyst på ,
kunne jo tatt et stykke brød til ,men har liksom ikke lyst på det heller
rar den tankegangen en har når en slanker seg
rotete innlegg ,men regner med at det ikke er bare meg som har det sånn innimellom
lurer på , hvorfor tenker man på mat hele tida når en slanker seg ,
er sikkert mett ,hehe føles ikke sånn ut ,men tror nok det heller er fysing ,
har spist det jeg skal i dag ,, og vanligvis blir jeg mett med denne maten,
men i dag blir jeg liksom ikke mett i tankegangen ,skal nok ikke spise mer i dag ,,helsdigvis har jeg ikke noe ulovlig mat i huset jeg har lyst på ,
kunne jo tatt et stykke brød til ,men har liksom ikke lyst på det heller
rar den tankegangen en har når en slanker seg
rotete innlegg ,men regner med at det ikke er bare meg som har det sånn innimellom
sånn er jeg også, tenker konstant på mat, ikke så ille på lavkarbo som på GR men, men fortsatt litt.. blir jo mye fokus på mat da..
I går klarte jeg å dytte i meg en haug med pistasjnøtter :/ MEN ny dag i dag.. starta dagen med spinning, og fikk trent styrke i går.. så humøret er på topp :) har funnet ut at det hjelper ikke bare å trene styrke, så i tillegg til de 3 styrkeøktene mine så tenkte jeg å slenge på 2 dager med spinning også :) er utrolig tilfredsstillende å trene, også føler jeg meg mere motivert når jeg trener :)
Vekta har stått stille i 2 uker nå, kan han noe med at jeg har vært på heisatur til køben med båten, men var fortsatt i ketose selv om jeg har drikki masse på turen, og spist bacon burger med salat og ost nam nam.. det er deilig med lavkarbo på ferie asså.. er jo så utrolig mye deilig mat..
Har forelska meg i en tunfiskrøre jeg har finni i boka med en liten vri :) blir det til både frokost og lunsj :D Nå gleder jeg meg til neste veiing på tirsdag og er overbevist om at det skjer ting..
Har vært en del sliten og svetta som en gud på trening de 3-4 første ukene.. Men plutselig var det bare noe som "slapp" for energien er tilbake, og jeg svetter ikke like mye (var jo klissblaut etter 1 time styrke, var litt flaut) føler meg i topp form :D
ja flinke dere som trener ,,
jeg er vel ikke helt passiv ,men noe treningsfantom er jeg ikke
ja flinke dere som trener ,,
jeg er vel ikke helt passiv ,men noe treningsfantom er jeg ikke
jeg har aldri trent - før det siste året - og ble 40 nå i oktober... trening tidligere (spesielt styrke) ga meg kraftige ledd og muskelsmerter, samtidig som jeg opplevde fatigue... nå - etter et år på lavkarbo er jeg sterkere, mer utholdende, og er bare noe støl etter trening. Da begynner det å bli gøy!!! Krever dog en del mentalt for å fortsette å gå å trene - slik at jeg har gjort det sånn at jeg ikke "kjenner etter" om jeg har lyst/er i form til å trene, jeg har bare bagen klar i bilen, og bare KJØRER til treningssenteret før jeg rekker å ombestemme meg *ler* ;) Er jeg først innom døra der går det greit :)
gratulerer med flott vektnedgang ,,jeg også regner med at innen neste sommer er alle mine overflødige kilo borte,,,
men det kommer jo ann på meg selv ,fåreløbig går dette her bra, maten smaker bra
å jeg har god innstilling
å rundstykkene var greie bare de fikk tørket ordentlig i friluft
Hei og tusen takk :)
Helt enig i at det har med god innstilling å gjøre! Jeg syns maten er god, og rundstykkene varmer jeg i stekeovnen så de blir litt "krispy" og "nystekt" - da smaker de mye bedre, syns jeg ;) også deler jeg det opp i 4 "kakestykker" hele, og tar litt ulikt pålegg på - namm :p
fra å være SÅ positiv i går til irritert og frustrert i dag.
er på 5.uka
vekta går ikke ned den går opp..(men ikke over det startvekta)
sjekker med ketostix innimellom, og jeg er jo i ketose
kan noen fortelle meg om jeg spiser "feil"
Frokost: spisdegslank frokostblading med fløte og vann
lunsj: 1 boks tunfisk med avrent olje, majones, mager kesam og litt sylteagurk.
Middag: 2 speilegg med en liten pakke bacon, agurk stekt sopp og purreløk..
kvelds: 1 kokt egg m/ smør
jeg er ikke veldig flink til å få i meg vann, så jeg drikker tynn funlight sagt stortsett hele dage, småspiser sjeldent.. men hender, og da tar jeg en skive seranoskinke med ost.
spiser jeg for mye eller for lite?
trener også 3-4 ganger i uka, og nei jeg tror ikke det er musklene som vokser :/
det var et godt tips om rundstykkene,takk skal du ha ,
så i dag var min første uke unnagjort, og det ble,,3,4 kilo ned ,,jippy
å har ikke sultet
Fikk kommentar i går om at jeg hadde gått sammen :D
Har ikke gått ned så mye, men har i alle fall gått inn i cm!!!
fra å være SÅ positiv i går til irritert og frustrert i dag.
er på 5.uka
vekta går ikke ned den går opp..(men ikke over det startvekta)
sjekker med ketostix innimellom, og jeg er jo i ketose
kan noen fortelle meg om jeg spiser "feil"
Frokost: spisdegslank frokostblading med fløte og vann
lunsj: 1 boks tunfisk med avrent olje, majones, mager kesam og litt sylteagurk.
Middag: 2 speilegg med en liten pakke bacon, agurk stekt sopp og purreløk..
kvelds: 1 kokt egg m/ smør
jeg er ikke veldig flink til å få i meg vann, så jeg drikker tynn funlight sagt stortsett hele dage, småspiser sjeldent.. men hender, og da tar jeg en skive seranoskinke med ost.
spiser jeg for mye eller for lite?
trener også 3-4 ganger i uka, og nei jeg tror ikke det er musklene som vokser :/
Hvor store mengder fløte/majones spiser du? jeg ville byttet ut ihvertfall halvparten av væsken du drikker hver dag med rent vann, helst alt :) Hvor hardt trener du når du trener? Hvis du har beskjedent med fløte/majo/smør hver dag sliter du med underskudd på fett kanskje? ...og muligens også litt lite kcal? Foruten bacon og majo/fløte har du ikke fett i maten din. Hva med laks, kokt/stekt/røyket, avocado, entrecote som fettkilder? Antar du spiser spis-deg-slank fordi du må ned i kcal for å gå ned i vekt?
Har du forsøkt å lagt inn alt du spiser en dag eller to på diett.no? Da får du beregnet sammensetningen av næringstoffene slik at du ser hvordan du ligger an kcal-messig også. I tillegg kan du legge inn treningen din. Den er ikke 100% korrekt, men kan gi deg et bilde av situasjonen. Kanskje spiser du for lite de dagene du trener slik at kroppen går i sparebluss?
Mange muligheter - det første som kan hjelpe er å få totalt oversikt over hva du spiser et par dager - i detalj :)
Sitter og leser spis deg slank boka og der står det at det skal stå kcal og karbo mengde i alle oppskriftene. Men finner ingenting om hverken kalorier eller karbohydrate pr måltid noen plass jeg...
Må jeg på nettsiden deres for å finne det eller er det noen som vet hvor i boka jeg kan finne det?
Sitter og leser spis deg slank boka og der står det at det skal stå kcal og karbo mengde i alle oppskriftene. Men finner ingenting om hverken kalorier eller karbohydrate pr måltid noen plass jeg...
Må jeg på nettsiden deres for å finne det eller er det noen som vet hvor i boka jeg kan finne det?
Det skal stå PÅ selve måltidet (under boksen), eller på nettsidene deres :) De har så mange måltider at det ville nok tatt mye plass i boken tror jeg :)
illafanten
19-11-10, 15:58
Jeg skulle hatt veiedag på tirsdag, men har vært bortreist uten tilgang til vekt. Vekta i dag morges viste minus 6,2kg og jeg er endelig under 90kg! Det har jeg drømt om lenge! :D
Jeg skulle hatt veiedag på tirsdag, men har vært bortreist uten tilgang til vekt. Vekta i dag morges viste minus 6,2kg og jeg er endelig under 90kg! Det har jeg drømt om lenge! :D
Gratulerer så mye - en deilig følelse eller hva?? ;) NYT DET! Du har jobbet hardt for å komme dit - så vær snill med deg selv :)
Det skal stå PÅ selve måltidet (under boksen), eller på nettsidene deres :) De har så mange måltider at det ville nok tatt mye plass i boken tror jeg :)
Mente på de oppskriftene som står i boka... Men er vel samme som de en kjøper ferdig... Får bare finne det ut på nettsiden deres da...
Mente på de oppskriftene som står i boka... Men er vel samme som de en kjøper ferdig... Får bare finne det ut på nettsiden deres da...
Ah nå først skjønte jeg hva du mente :) Nei, de i boka står ikke på nettsidene deres - de måtte jeg faktisk regne ut selv... De har litt mer kcal enn lignende ferdigmåltider - husker ikke helt hvordan karboinnholdet var. :)
Jeg skal ha karbo og kcal på de et sted, er det noen spesielle du er interessert i kan jeg se om jeg finner igjen info'n - ligger i et excel ark på pc'n et sted :)
Ah nå først skjønte jeg hva du mente :) Nei, de i boka står ikke på nettsidene deres - de måtte jeg faktisk regne ut selv... De har litt mer kcal enn lignende ferdigmåltider - husker ikke helt hvordan karboinnholdet var. :)
Jeg skal ha karbo og kcal på de et sted, er det noen spesielle du er interessert i kan jeg se om jeg finner igjen info'n - ligger i et excel ark på pc'n et sted :)
Lurte egentlig på alle :p Har lyst å prøve de fleste av oppskriftene. Skal eksperimentere litt etterhvert, men trenger litt tips til å begynne med. Kommer vel til å forandre en del på oppskriftene senere :p
Bruker du forresten å tilsette fiber? Står at man skal gjøre det i boka, men har aldri prøvd det før...
spiser dere mye av de kakene og deserter som kan bestilles ,
jeg har ikke gjort det enda ,og skal vel vente en stund med det også
klarer meg uten fåreløbig
men skal ikke stikkes under en stol at jeg godt kunne ha kjøpt en pose med smågodt i butikken ,
ikke det at jeg er desperat etter det,,( hender jeg er det da)
men har han på venstre skulder som stadig minner meg på, mindes lakris ,og krokodillene,som lukter helt nydlig ,og smaker bra ,
og spesielt når det er lørdag
spiser en halv skive med syltetøy hver dag, lovlig syltetøy ,men merker også at det trigger søtbehovet litt ,, får liksom lyst på mer
ja dette var bare noen tanker,en lørdagsformidag mens snøen laver ned
spiser dere mye av de kakene og deserter som kan bestilles ,
jeg har ikke gjort det enda ,og skal vel vente en stund med det også
klarer meg uten fåreløbig
men skal ikke stikkes under en stol at jeg godt kunne ha kjøpt en pose med smågodt i butikken ,
ikke det at jeg er desperat etter det,,( hender jeg er det da)
men har han på venstre skulder som stadig minner meg på, mindes lakris ,og krokodillene,som lukter helt nydlig ,og smaker bra ,
og spesielt når det er lørdag
spiser en halv skive med syltetøy hver dag, lovlig syltetøy ,men merker også at det trigger søtbehovet litt ,, får liksom lyst på mer
ja dette var bare noen tanker,en lørdagsformidag mens snøen laver ned
Jeg bestillte en av hver av det jeg ikke smakte de to første ukene (bortsett fra noen få ting som ikke så så fristende ut) bare for å prøve.
Har til nå smakt brownie med bringebær, mandelkake med "softis" og frokostkrem med bær og nøtter - likte ingen av dem :p
Brownien var alt for mørk og bitter - smakte bare kakao.
Mandelkaken smakte alt for mye krydder, men softisen var god :)
Frokostkremen er jo egentlig frokost, men så mer ut som en desert. Den smakte veldig surt, noe som overrasket meg, siden allt annet smaker veldig søtt...
Spiste Kanelpannekake med blåbær til frokost i dag og den var ganske god, men ble ikke så veldig mett av den...
Grunnen til at jeg har bestillt alle disse desertene er fordi jeg tenkte å bestille bakemixen de selger sånn at jeg kan ta med kake f.eks i jula.
Har ikke lyst å spise masse sukker i juleselskaper... Men er utrolig glad for at jeg fikk smakt en porsjon før jeg bestillte sånn mix siden ingen har fallt i smak til nå...
da skal ikke jeg bestille noen av de ,,liker de sikkert ikke
men skal bake noe selv , cookies som jeg fant en oppskrift på her inne hos Gerd, det blir mine julekaker
Lurte egentlig på alle :p Har lyst å prøve de fleste av oppskriftene. Skal eksperimentere litt etterhvert, men trenger litt tips til å begynne med. Kommer vel til å forandre en del på oppskriftene senere :p
Bruker du forresten å tilsette fiber? Står at man skal gjøre det i boka, men har aldri prøvd det før...
har faktisk ikke gjort det i annet enn cappuchino-smoothiesen. Bruker fibermixen de har i spisedegslank.
Har forresten prøvd ganske mange av oppskriftene - og også laget noen selv etterhvert :) Synes da særlig torsk/bacon, laks, grillet kylling m/dressing er kjempegodt. Husker ikke de andre i farten *ler* - jo, løvbiff med bearnaise også. Jeg har da laget de i porsjoner og frosset ned slik at jeg kan ta opp hver dag. Spiser for mye jeg når jeg lager maten der og da hvis jeg ikke har laget akkurat nok til en porsjon... og du kan tenke deg hvor blid sambon blir om jeg ikke lager nok til begge *ler*
Jeg bestillte en av hver av det jeg ikke smakte de to første ukene (bortsett fra noen få ting som ikke så så fristende ut) bare for å prøve.
Har til nå smakt brownie med bringebær, mandelkake med "softis" og frokostkrem med bær og nøtter - likte ingen av dem :p
Brownien var alt for mørk og bitter - smakte bare kakao.
Mandelkaken smakte alt for mye krydder, men softisen var god :)
Frokostkremen er jo egentlig frokost, men så mer ut som en desert. Den smakte veldig surt, noe som overrasket meg, siden allt annet smaker veldig søtt...
Spiste Kanelpannekake med blåbær til frokost i dag og den var ganske god, men ble ikke så veldig mett av den...
Grunnen til at jeg har bestillt alle disse desertene er fordi jeg tenkte å bestille bakemixen de selger sånn at jeg kan ta med kake f.eks i jula.
Har ikke lyst å spise masse sukker i juleselskaper... Men er utrolig glad for at jeg fikk smakt en porsjon før jeg bestillte sånn mix siden ingen har fallt i smak til nå...
Fascinerende - siden jeg ELSKER både brownies og mandelkakemixen... synes de smaker svært tilnærmet likt orginale med sukker i. Brownies skal jo være litt bittert da - ikke som sjokoladekake ;) Jeg bruker brownieskaken med egenlaget sjokolademousse på toppen, noe som ble SVÆRT godt mottatt av min familie som både og spiser lavkarbo. Pisket krem, sjokoladeproteinpulver fra spisdegslank (eller proteinfabrikken), litt sterk kaffe, litt søtt (bruker natreen) og litt oppløst gelatin. Det ble knallgodt og smakte som en ordentlig sjokoladekake! Litt revet mørk sjokolade på toppen gjør susen :)
Mandelkaken bruker jeg som bunn i ostekake a la lavkarbo. Holder med halv porsjon, så jeg lager to kaker av en mix. Den ene kan jo da fryses til senere bruk. Lager da ostekakefylling etter eget hode, eller etter oppskrift fra forumet. Mandelkakemiksen har en del grove mandelbiter i seg så det passer godt i en ostekake synes jeg. Jeg liker at det smaker krydder av kaken, da minner det meg om krydderkaken jeg IKKE kan spise lengre ;)
Arkine, du må nesten prøve å gjøre deg opp en mening selv - vi har alle så forskjellig smak, så det kan jo ha med forventninger å gjøre også. Jeg serverte 40 gjester ostekake basert på mandelkaken som bunn i 40-årsdagen min - og det ble ikke mye igjen kan du si, selv om jeg hadde MYE annet til dessert også! (Blant annet cappuchino-smoothiesen fra spisdegslank ;) )
ja det er klart ,vet jo at smaken er forskjellig ,,jeg har prøvd den belgiske vaflen derfra ,og den smakte himmelsk
men skal nå prøve alikevel å holde meg unna ,men det fristet med den mandelbunnen ,den blir nok prøvd
Har dere prøvd Laksesymfoni ? Det er min favoritt :D
Har dere prøvd Laksesymfoni ? Det er min favoritt :D
ikke sikker ,smaker det sjokolade av den ,,hehe
sitter og har lyst på masse smågodt ,,heldigvis er det snøvær ute så gidder ikke å gå i butikken ,,skjelden jeg priser snøvær å vind da ,men det passer bra i dag ,
hva er det i den laksesymfoni da
Spiste akkurat jukseriskrem og den var nyyydelig :D Kunne ha spist 10 til :p
Det skal jeg lage på julafte :) Kommer ikke til å klare å motstå vanlig riskrem hvis jeg ikke lager min egen desert...:p
smågodt hungeren min har nesten godt over ,,var inne på siden til spisdegslank og leste suksehistoriene , da ga meg ny giv.
men er det ikke sånn på denne dietten at en skal spise tilmålte måltider
med antall kalorier ,,,og etter som jeg skjønner da er at viss jeg tar en desert ,så er det et måltid og da har jeg bare tre igjen
eller tar jeg feil
smågodt hungeren min har nesten godt over ,,var inne på siden til spisdegslank og leste suksehistoriene , da ga meg ny giv.
men er det ikke sånn på denne dietten at en skal spise tilmålte måltider
med antall kalorier ,,,og etter som jeg skjønner da er at viss jeg tar en desert ,så er det et måltid og da har jeg bare tre igjen
eller tar jeg feil
Det står i boka at man bør helst spise 5 måltider pr dag. Det er den totale kalori og karbohydrat mengden som er viktig...
Noen som har prøvd de nye kjeksene? De var utrolig gode med ost på :D
ja de kjeksene var greie og med ost ble de bedre ,,men kunne tengt meg at de kunne vært tynnere,,så en kunne spist to i stedet for en foreksempel,
å det med fem måltider ,,jeg bestiller en ferdig meny med 3 brødmåltider å en middag ,,
så da trodde jeg det var ment med fire ,
men ser at de aktive på gorme får fem måltider ja .
så da spiser jeg min kjeks med god samvittighet i ny og ned
ja de kjeksene var greie og med ost ble de bedre ,,men kunne tengt meg at de kunne vært tynnere,,så en kunne spist to i stedet for en foreksempel,
å det med fem måltider ,,jeg bestiller en ferdig meny med 3 brødmåltider å en middag ,,
så da trodde jeg det var ment med fire ,
men ser at de aktive på gorme får fem måltider ja .
så da spiser jeg min kjeks med god samvittighet i ny og ned
Jeg også reagerte på at kjeksene var ganske tykke, men god på smak er de i alle fall :)
Jeg setter sammen mine måltider selv nå, så jeg velger de måltidene med få karbohydrater og da går det fint med 5 måltider. Kaloriene kommer vel ikke opp i mer enn 1200 ca.
Kommer til å kutte ut alle de søte måltidene neste gang, det blir for små porsjoner og jeg blir ikke mett, men av og til er de veldig greie. Et par av de desertene er gode. Og vafflene!!! :sikle: De er kjempegode :o
illafanten
23-11-10, 01:30
I dag er det 4 uker siden vi starta med spis deg slank, men i dag er jeg møkk lei. Jeg vil ha en god brødskive til frokost!!! Frokost og lunsj ødelegger hele opplegget for meg, jeg klarer ikke å finne noe jeg trives med å spise og spiser da enten for lite eller driter i hele måltidet..
Etter 4 uker har "lyst til å gi opp" følelsen inntatt mitt sinn. Jeg syns frokost og lunsj på dette opplegget her er så styrete, det er så mye laging av ting og tang. Trodde jeg hadde funnet et brød jeg kunne leve med, men bakte to stykker i går og de ble tørre som fy. Håper at jeg kommer meg over denne kneika og finner no brukbart til frokost. Får sette av litt tid til å lete i forumet etter forslag.. :(
I dag er det 4 uker siden vi starta med spis deg slank, men i dag er jeg møkk lei. Jeg vil ha en god brødskive til frokost!!! Frokost og lunsj ødelegger hele opplegget for meg, jeg klarer ikke å finne noe jeg trives med å spise og spiser da enten for lite eller driter i hele måltidet..
Etter 4 uker har "lyst til å gi opp" følelsen inntatt mitt sinn. Jeg syns frokost og lunsj på dette opplegget her er så styrete, det er så mye laging av ting og tang. Trodde jeg hadde funnet et brød jeg kunne leve med, men bakte to stykker i går og de ble tørre som fy. Håper at jeg kommer meg over denne kneika og finner no brukbart til frokost. Får sette av litt tid til å lete i forumet etter forslag.. :(
Du er nedsylta i at frokost og lunsj må være brød eller knekkebrød med brunost på. Det handler litt om vanen og tankegangen.
Bestill brød fra spisdegslank, eller prøv karins beste brød. Eneste spiselige lavkarbobrødet.
Maten fungerer for meg, men bestiller mest brødet og lager middagene selv. Vet ikke hvor mange kalorier det blir. Dessverre så er jeg i lite aktivitet, så jeg går ned laaangsomt:(
Kjøpt meg Zumba og trener litt. Om en stund håper jeg på mere energi og da blir det full trening på helsestudio.:)
jeg kjøper brødmåltidene hos spisdegslank,da får jeg tre måltider med brød .og en middag pr dag
brødet gjør at jeg er tilfreds med denne kuren ,,
jeg lever som før ,jeg spiser mine brødskiver,og det er viktig for meg ,
de gangen jeg føler at jeg vil ha vanlig brød ,,tenker jeg på de som har cøliaki,,de kan ikke spise vanlig brød ,,og tenk det kan ikke jeg heller
etter en stund lærer en seg til å like annerledes brød,å mitt håp er at jeg tilslutt vil syns at vanlig brød er pøk..
jeg syns mandelbrødet er best ,,og
Minnes at porsjonene var veldig små på Spis deg Slank. Finnes det egen meny for menn?
ikke egen meny ,men en meny for aktive
middagene er vel ikke akurat det største jeg har sett ,men ettervert så skal en jo føle mindre sult
for meg er porsjonene mer enn nok
jeg spiser 5 stykker brød pr dag ,med masse godt pålegg,pluss en middag
selfølgelig så har jeg lyst på andre ting til tider ,men noe spesielt sulten er jeg ikke,når jeg kjenner etter
men det er jo som med alle andre slankekurer ,,mindre mat i en periode
Ja, det er klart. Tenkte bare på hvis samboeren min skulle fulgt noe sånt, så virker porsjonene så utrolig små. Går du ned når du spiser dette brødet da? :)
ja går ned ,,ikke så fort som jeg ville ,men var nå 2.5 første uka ..siden har jeg ikke veid meg ,,men det som de sier så er det ca 1 kilo uka,og det kan nok stemme på de fleste jeg har snakket med ,,
gå inn på siden deres og les om de som har gått ned ,
å desuten kan du sette sammen menyen selv også,kjøpe det du liker ,
ser at denne fungerer bedre for meg enn ED gjør ,på ED går en jo fort ned den første tiden ,men jeg tror summasumarum til slutt har en brukt omtrent like lang tid..
skjekk siden deres www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no)
Ja, det er klart. Tenkte bare på hvis samboeren min skulle fulgt noe sånt, så virker porsjonene så utrolig små. Går du ned når du spiser dette brødet da? :)
Jeg gikk glatt ned på første runde ja :). Jeg spiser kun to skiver til frokost, har fått veldig sansen for varm lunsj :) Veldig sulten de 3 første dagene, så forsvant sulten i sånn grad at det var vanskelig å få i seg all maten...
Man MÅ jo ikke spise 5 enkeltmåltid, slå gjerne sammen et par. Når man har holdt på en stund, kan man lage maten selv, og dermed øke noe på porsjonene. Spisdegslank passer veldig bra for de som må passe kcal i tillegg til karbo, men også for de som ikke orker å planlegge, ikke orker å telle og veie alt de spiser :)
En kollega av min sambo er nesten 2 meter høy, og har alltid spist lite. Jeg spurte hva han vanligvis spiste i løpet av en dag og det var tynt gitt... 4 skiver til lunsj og da gjerne grønnsakssuppe til middag!! Han spiste nok altfor lite i utgangspunktet, og har nå gått ned 5 kg på to uker. Han er kanskje 10-15 kg for mye.
Spennende å høre deres erfaringer. :ja:
illafanten
25-11-10, 20:56
Du er nedsylta i at frokost og lunsj må være brød eller knekkebrød med brunost på. Det handler litt om vanen og tankegangen.
Bestill brød fra spisdegslank, eller prøv karins beste brød. Eneste spiselige lavkarbobrødet.
Akkurat det er jeg fullstendig klar over. Har spist brød til frokost, lunsj og kvelds hele livet så det er vel ikke så veldig rart. Som jeg har skrevet tidligere så syns jeg spis deg slank brødet smaker pyton, og jeg har prøvd 3-4 andre oppskrifter jeg har funnet her inne. Men tusen takk for tipset om karins beste brød, denne oppskriften hadde jeg ikke sett før. Laget brødet tidligere i dag, og det var virkelig et GODT lavkarbobrød som jeg definitivt kommer til å trives med, endelig! :D
du vet det går an å klare seg uten brød ,det er de som har spist brød hver dag i over 50 år å klarer å kutte det ut ,
jeg har spist det i over 56 år ,,jeg kunne nok klare meg uten brød ,,men alt blir så enklere med brød ,,da jeg ikke er så gla i lage mat ,og vil helst ha lettvinte løsninger ,
men har du smakt mandelbrødet til spis deg slank da ,det er faktisk kanske godt ,men det smaker best rista
å ser også ettervert at de andre brødene går ann også ,,det bare handler om tillvenning..
ellers syns jeg dietten går bra, får alt ferdig ,maten er grei og jeg går ned i vekt,og spiser masse godt pålegg
så på to uker nå ble vektnedgangen totalt 3.6 kilo..
illafanten
25-11-10, 23:31
Ja jeg vet jo det og mente heller ikke at det var umulig å kutte ut brød, men at det er en overgang som i allefall ikke jeg tar på strak arm. Det er jo forskjell på folk og hvor glad man er i brød. Og når jeg ikke har funnet et alternativ som jeg trives med til frokost som ikke er brød, så blir også savnet etter brød veldig stort. I tillegg er det det samme som du sier at brød er en lettvint løsning.
Jeg har prøvd alle spis deg slank brødene da jeg bestilte ferdig pakke de to første ukene. Mandelbrødet er ok, men både jeg og mannen min syns at spis deg slank brødene har en fæl ettersmak når man har svelget biten. Men uansett, det ser ut til at frokostproblemet nå er løst da karins beste brød smakte veldig godt!
Jeg gikk selv ned 5,2 kg de 2 første ukene, nå på uke 4 har jeg gått ned 6,7 kg så det er ingen tvil om at spis deg slank fungerer! :)
gratulerer med flott vektnedgang , godt å se at det fungerer på sikt ,,
Så flott at du fortsetter å ned etter ED, Arkine. :) Nå har jeg glemt hvorfor du byttet diett, var det fordi du ikke gikk ned, eller fordi du ønsket forandring og ble lei produktene?
vel gikk jo ned på ED , men motivasjonen ble borte ,hadde gått på Ed i tre uker ,helt streigt,,gikk ned 5 kilo , så hadde jeg to dager med utskjeilese ,,ikke noe voldsomt ,men det resulterte i fire kilo opp,,joda var sikkert vann,så ble det nesten en uke til på ED og kiloene ble ikke borte,,så da orket jeg ret å slett ikke synet av de produktene mer,,bestemte meg for å gå for spisdegslank,,angrer ikke på det ,,jeg spiser fire måltider om dagen,brød med mye godt pålegg og en middag,,jeg får det fra spisdegslank,,.så forandret tankegangen min at jeg må ikke gå ned en hel haug i mnd ,,jeg har tid til og la det gå litt sagtere,.og kan være sosial blant folk,jeg må ikke ha med meg egen mat.jeg kan spise litt a v det jeg får..ok vekta går kanskje ned litt sagtere,,men om jeg mister tre kilo i mnd,så er det faktisk 18 kilo på 6 mnd.
for det jeg har erfart med ED er at en går veldig fort opp,gikk jo også på ED før påske og gikk ned 8 kilo på kort tid,,reiste så til syden en uke og gikk opp 6 kilo den uka,,joda spiste vanlig normal mat ikke så mye vin ,men litt ble det jo
jeg tro at kroppen blir litt ødelagt på ED når en har gått på dette flere ganger,,går sagtere ned og fortere opp
men for all del ED er ikke å forakte ,men det som er vansklig er å gå igjennomm alle fasene uten o skjeie ut ,, de fleste detter ut etter fase to , noen klarer seg halvhjertet i neste fase ..
nei dette ble langt å rotete
men for meg fungerer spisdegslank..jeg har et såkalt normalt kosthold .jeg spiser bare et annet brød en nabon
tenker på de som har cøliaci ,, de må også spise anerledes brød,,
så jeg er veldig fornøyd med denne dietten
ps. eneste jeg savner,til tider er å sitte der en kveld med en stor pose med smågodt..men det er nok ikke så mye suget etter søtt . det er nok mer kjedsomhet,,akurat som kvelden blir så mye gøyere av den posen ,,
ja da ble det fire små medisterkaker til kvelds ,,helt utenom skjema :confused:
å de smakte kjempegodt
men det ble istedet for de to brødskivene jeg skulle hatt da
illafanten
30-11-10, 11:59
Veiedag i dag og vekta viser minus 900 gram siden forrige tirsdag. Totalt 7,1 kg etter 5 uker. Det er jeg fornøyd med! :)
ja da ble det fire små medisterkaker til kvelds ,,helt utenom skjema :confused:
å de smakte kjempegodt
men det ble istedet for de to brødskivene jeg skulle hatt da
Det er jo ikke så ille da. ;) Tipper det går helt fint jeg. :)
vel gikk jo ned på ED , men motivasjonen ble borte ,hadde gått på Ed i tre uker ,helt streigt,,gikk ned 5 kilo , så hadde jeg to dager med utskjeilese ,,ikke noe voldsomt ,men det resulterte i fire kilo opp,,joda var sikkert vann,så ble det nesten en uke til på ED og kiloene ble ikke borte,,så da orket jeg ret å slett ikke synet av de produktene mer,,bestemte meg for å gå for spisdegslank,,angrer ikke på det ,,jeg spiser fire måltider om dagen,brød med mye godt pålegg og en middag,,jeg får det fra spisdegslank,,.så forandret tankegangen min at jeg må ikke gå ned en hel haug i mnd ,,jeg har tid til og la det gå litt sagtere,.og kan være sosial blant folk,jeg må ikke ha med meg egen mat.jeg kan spise litt a v det jeg får..ok vekta går kanskje ned litt sagtere,,men om jeg mister tre kilo i mnd,så er det faktisk 18 kilo på 6 mnd.
for det jeg har erfart med ED er at en går veldig fort opp,gikk jo også på ED før påske og gikk ned 8 kilo på kort tid,,reiste så til syden en uke og gikk opp 6 kilo den uka,,joda spiste vanlig normal mat ikke så mye vin ,men litt ble det jo
jeg tro at kroppen blir litt ødelagt på ED når en har gått på dette flere ganger,,går sagtere ned og fortere opp
men for all del ED er ikke å forakte ,men det som er vansklig er å gå igjennomm alle fasene uten o skjeie ut ,, de fleste detter ut etter fase to , noen klarer seg halvhjertet i neste fase ..
nei dette ble langt å rotete
men for meg fungerer spisdegslank..jeg har et såkalt normalt kosthold .jeg spiser bare et annet brød en nabon
tenker på de som har cøliaci ,, de må også spise anerledes brød,,
så jeg er veldig fornøyd med denne dietten
ps. eneste jeg savner,til tider er å sitte der en kveld med en stor pose med smågodt..men det er nok ikke så mye suget etter søtt . det er nok mer kjedsomhet,,akurat som kvelden blir så mye gøyere av den posen ,,
Du er nok inne på noe der. :ja: Du hadde gått på ED tidligere også, var det så? Dette er min andre gang på ED og det går ikke fort ned nei....
Hexenberg ville jo at jeg skulle begynne på SPDS, men jeg var fast bestemt på å følge ED siden det funket så bra sist, mulig jeg går over ti denne dietten på nyåret når jeg er i fase 3, en kombinasjon kanskje...
jja har gått på ED noen ganger ,,var bare første gangen jeg klarte meg kanske bra i 6 mnd å gikk ned 22 kilo,,9 kilo første mnd
så har prøvd fler ganger etter det men holdt ut bare tre fire uker så vidt ,,å ikke gått ned så fort nei
nå er jeg kjempefornøyd med denne spidegslank..jeg spiser MAT,
går ikke fort ned ,men går ned ..å som sagt 3 kilo i mnd er 18 kilo på 6 mnd..
er stort sett mett ,men fyser innimellom ,det skal sies ,, så i dag sto jeg å studerte smågodthylla på rema,,men lot være ,,å var med ei venninne inn på et bakeri ,, må innrømme at jeg sikla litt da ja ,men gikk bra
Så flink du er! :heia: Fristelser er det hele tiden, særlig på denne tiden. :ja:
Og bare det hadde gått nedover hadde jeg vært fornøyd. :)
dere er så flinke alle sammen synes jeg, selv får jeg så mye ideer og ting jeg skal prøve ut etter jeg kom inn på det forumet her, så har masse spis deg slank mat i frysern som jeg spiser av og til, også har jeg begynt å lage en del av maten selv. og jeg teller ikke kaloriene når jeg lager mat selv, passer bare på kabene, (jeg er så dårlig på å telle og finne ut av det) bruker diett.no sin kalkulator til å se hva jeg har spist ca iløpet av en dag, og resultatet er ikke så alt for galt.
Har ikke gått så mye ned i vekt på disse 6 ukene, men det er jo min egen feil, men tror jeg begynner å få dreisen på det nå.. så da får vi se åssen det går fremmover :)
Var å hentet "mat" på mandag, ble for det meste alt det søte og gode de har, så jeg har noe å kose meg med i jula jeg også når resten av familien dytter innpå med goddis..
Denne uken skal jeg bli flinkere til å teller kcal sammen med karbene, er ikke så lett å få alt til med en gang :P
Jeg skal innrømme jeg er litt missunnelig på dere som klarer å følge dietten fult ut for jeg ser jo dere går ned masse :)
Men jeg går nå hvertfall ned litt nå og da, og det er lenge til sommer enda kom jeg på, så jeg stresser ikke så mye lengre, jeg har jo god tid :)
Prøvde spisdegslank pizza toast og synes den var veldig god, så nå er det blitt min nye lunsj, :)
har også kjøpt inn masse kream cappucino nam nam :)
og de nye kjekksene, skal prøve de i helga :)
ha en fantastisk onsdag dere, og stå på
jeg har bevbist holdt meg fra å kjøpe de søte tingene ,,fordi,, jo viljestyrken er ikke i boks enda ,,
så jeg holder meg fåreløbig til brøddietten ,
det går ikke fort nedover ,men sagte men sikkert , tror jeg ,prøver å holde meg unna vekta ,men bruker målbånd i ny å ne ,,merker på klærne at de har blitt litt løsere,,nå bruker jeg str, 42 i bukser, før kuren brukte jeg også 42 ,med å holde inn magen ,å helst ikke slippe den ut ,,hehe
er fornøyd ,men tenker mye på mat ,ikke spesielt sulten,,
i jula de tre dagene har jeg nok ikke tengt å være helt streigt,, tar det som det kommer å spiser det jeg har lyst på ..men håper da at tankegangen min har endret seg , så det ikke blir vill fråtsing av kaker å snop,,bir nemlig dårlig av det ,men har utrolig dårlig hukommelse noen ganger:D
Jula er nok en prøvelse for de fleste ja. :ja:
illafanten
07-12-10, 08:08
Veiedag, og resultatet ble akkurat 8 kg minus på 6 uker :D
Veiedag, og resultatet ble akkurat 8 kg minus på 6 uker :D
gratulerer :D du har vært flink :D
Jeg lurer på en ting.
Går man ned på generell lavkarbo, eller MÅ man telle kalorier også?(viss man ikke følger spis deg slank da)
Jeg har ikke gått ned så mye etter jeg begynte på generell lavkarbo.. men nå føler jeg at jeg har kontroll på karbene, så da må jeg vel begynne å telle kalorier også? på ketolyse teller de vel ikke kalorier? bare karbs?
Jeg blir litt forvirra over alle de forskjellige diettene her inne.
Har skumma gjennom spis-deg-slank boka noen ganger nå, og synes det er litt dårlig forklaring på hvordan og hvor mye og hva det inneholder av kalorier, fett og karbs i menyene der inne..
gratulerer du har vært flink
Jeg lurer på en ting.
Går man ned på generell lavkarbo, eller MÅ man telle kalorier også?(viss man ikke følger spis deg slank da)
Jeg har ikke gått ned så mye etter jeg begynte på generell lavkarbo.. men nå føler jeg at jeg har kontroll på karbene, så da må jeg vel begynne å telle kalorier også? på ketolyse teller de vel ikke kalorier? bare karbs?
Jeg blir litt forvirra over alle de forskjellige diettene her inne.
Har skumma gjennom spis-deg-slank boka noen ganger nå, og synes det er litt dårlig forklaring på hvordan og hvor mye og hva det inneholder av kalorier, fett og karbs i menyene der inne..
Med spisdegslank har du allerede redusert kcaloriene så da slipper man telle selv;) Noen går ned på generell lavkarbo - jeg gjør det ikke (har noe med at jeg ikke er helt tunet på metthetsfølelsen kanskje? Jeg spiser ihvertfall for mye - ofte uten grunn (ingen god fysiologisk grunn ihvertfall *ler*).
Jeg går ned når jeg holder meg godt under 2000. Heldigvis går jeg ikke opp hvis jeg spiser mer - og jeg har holdt på så lenge nå at det er en lettelse å ikke måtte være "flink" hele tiden. Det er bare vektnedgangen som stopper opp.
Hvor lenge har du holdt på? Jeg anbefaler etter egen erfaring å skrive ned alt du spiser i mål og mengde i et par,tre dager. Regn ut forhold mellom karbo, protein og fett, og regn kcalorier. Da vet du bedre hvordan du ligger an. Jeg feks ser at jeg spiser bare 2/3 av proteinen jeg bør spise (ca 1 gram pr kg leste jeg et sted) - så jeg burde nok øke litt på. Spiser nok fett og lite karbo så det er det i orden.
Jeg vil også anbefale en ting til - at man tar vitaminer. Jeg bruker ketolyse-tablettene som Torkild anbefaler. Jeg merker forskjell i humør og overskudd - og selv om jeg nå begynte å ta de igjen etter en lengre glemt-pause samtidig som jeg redusert kcal, kan de hjelpe på vektnedgangen også - kanskje ;)
Boka er elendig på næringsinnhold i oppskriftene - jeg har regnet ut de fleste jeg har laget selv - og fant ut at det var ganske mye mer karbo i oppskriftene enn i ferdigmaten. Greit å være obs på :) Kanskje jeg skulle se om jeg får tid til å legge ut næringsinnholdet ved anledning? Temaet er tatt opp tidligere i denne tråden også - kan du ikke sjekke hvem som snakket om dette sist - og høre om hun har regnet noe på det? Vi bør jo dele litt på kunnskapen om mulig - så ikke alle må sitte og regne ;)
Ser at tickeren min ikke er oppdatert på over 80 dager også - så da sier det seg selv hvor lenge jeg har stått stille nå... :eek: Vel, vel, det går så braaaaa så! :cool:
Det er overveldende i starten - hold deg til en "filosofi" - les deg i mellomtiden opp på andre retninger. Du MÅ ikke kunne alt på en gang! Les om næringsinnhold i matvarer og bestem deg for en karbomengde pr dag så er det veldig godt i gang allerede :) Flere har skiftet retning underveis - ikke bekymre deg - men smør deg med litt tålmod både når det gjelder vektnedgang og livsstilen lavkarbo - fordi over tid er effektene så enormt helsegivende at man kan nesten ikke tro det! Jo mer komfortabel du blir med maten, og jo likere den er det du har spist før (dette gjelder spesielt i starten) jo lettere er det å holde seg til lavkarbo. Senere kan det være tid til å se på tilsetningsstoffer og søtningstoffer osv :) Jeg mener at i en vektnedgangsperiode skal man gjøre det slik at man lettest mulig klarer å følge kostholdet - så får resten komme senere.
takk for gode råd og fint innlegg :)
var hos legen i dag og har vist fått luftveisinfeksjon.. hu ville skrive ut cosylan og jeg bare NEI! det vil jeg ikke ha :P
hehe.. så ble noen sukkerfrie halsdrops og biosolvon, den skal vist være sukkerfri.. orker ikke spise så mye nå som jeg er sjuk, men har blitt litt biff med majo og paranøtter.. er ikke sulten.. orker heller ikke lage meg noe sånn hjeme store greiene :P
skal bli flinkere til å skrive opp det jeg spiser og veie, hittil har jeg bare sjekka på diett.no sånn ca hva det er jeg får i meg, og det ser ikke veldig galt ut :)
MEN det kan ha noe med alle søtstoffene jeg får i meg i tillegg.. som litt sjokolade fra sukkerfritt.no.. eller de atkinsbarene, men har blitt litt mere ops på det, så skal kutte det helt ut.
ellers lurer jeg litt på å kjøpe ketolyse boka å sjekke ut den litt, noen her som aner om det er noe bedre forklaring på innhold i mat osv?
heisann!
har vært her inne og lest masse siden jeg startet på Spisdegslank sitt kosthold 23nov. Har til nå gått ned 6 kilo, og veldig fornøyd :-)
Har funnet ut at Mandelbrødet er favoritt av brødsortene, mange av middagene er gode, porsjonene blir man vant til, og har bestilt en pakke pepperkaker til jul :-D
Ettersom jeg sliter med å komme i gang med egentrening, fant jeg min måte å få oppfølging på vekt, cm og beregnet fettprosent på. Bailine 2 ganger i uka, der du blir veid og målt hver 14. dag. Fungerer perfekt ;-)
Litt dyrt, men for meg absolutt verdt det. Har lavt stoffskifte (7år siden ble påvist), vært plaget med stivhet i kroppen om morgenen (tatt en time å få kroppen i gang), spesielt fingerledd har vært vonde. Dette forsvant etter 1 uke med Spisdegslank. Jippi !
Har ennå ca 15 kg igjen til første mål, som er 70kg, men ser lyst på tilværelsen, ettersom alt ser ut til å gå rette vei !
Ha en super helg alle sammen, og takk for alle de gode innleggene, som hjelper på å holde motivasjon og viljestyrken på plass !
Monica
uæh.. startet dagen med frokostblandingen til spisdegslank.. første dagen jeg spiser det på 2 uker.. (har holdt meg til reint kjøtt og fett de siste 2 ukene) og det var kvalmende søtt :S uæh.. jeg har jo elska den frokostblandinga hele tiden :/
Har ikke prøvd ut den frokostblandingen, jeg. Men så har jeg aldri vært begeistret for den type frokost heller !
Nettopp spist 2 skiver brød med bringebærsyltetøyet fra Spisdegslank, men ser det blir ikke så mye syltetøy på som før. Noe som stopper opp, og tror det er den "litt" kunstige søtsmaken. Godt er det jo som variasjon til kjøttpålegg og ost, da !
gratulerer med vektnedgang for dere som er vært så flinke
her går det opp å ner ,,jaja mest opp .
men nå har jeg begynt med litt mer fett i kosten,og mye mindre brød
om det stemmer i forhold til spisdegslank , vet jeg ikke ,
men vekten går nedover igjen,, sagte ,men sikkert
hadde en dårlig uke gikk på pepperkaker og krumkaker,,
skal til syden 1 juledag,og tengte at da kan jeg jo vente med dietten til etternyttår ,men fant ut at det er bedre å gå ned to kilo, en opp to kilo fram til jul
hærregud at alt skal være så jæ....vansklig
bra filosofert :D det er :D
er jo masse god tapas som du kan spise i spania da ;) det er stortsett lavkarbo. og aioli <3
you can do it :D
vel skal til egypt ,,og skal spise og drikke akurat det jeg har lyst på den uka
skjerpe meg litt med maten da:D
Dytter litt på denne siden jeg starter selv i morgen. Trappet ned på karbo de siste 2-3 dagene og har fyllt opp fryseren med mat fra spis deg slank i dag. Fortsatt litt usikker på om jeg skal følge det slavisk eller fylle inn med egenlagde måltider selv, men jeg ønsker å se det mer som et skritt på veien til LCHF med egenlagd mat, men siden jeg hater matlaging og må venne meg til det syntes jeg det er fint å kunne starte med noe som er tilnærmet likt slikt jeg spiste før. Altså "junk" som går rett i ovn eller micro (æsj).
Jeg er spent på middagene, men mest på brødet! Middagene er noe jeg greit kan fikse selv, selv med matlagingsvegring, men brødet vil jeg gjerne ha om morgenen. Eller altså, jeg spiser ikke brød per dags dato, men rugsprø, og det er jo litt i samme gata i allefall.
Yes, det var det. Hvordan har det gått mer dere andre her inne etter jula? Nå har jeg jo lest meg opp på deres opp- og nedturer i løpet av disse 15 sidene, så er nysgjerrig på mer, og håper jo folk flest kom seg gjennom jula? :)
heisann !
Her går det strålende.....12 kg ned siden oppstart 23 november :-)
Fryseren fortsatt full med forskjellig spisdegslank mat, men jeg lager middag til ungene, og velger det jeg kan spise ut fra det som er laget til de enkelte dager. For meg går det mye på mengde mat i forhold til å telle karbohydrater, føler ikke det er helt på plass ennå, og skal fortsatt ned ca 10 kg til.
Prøvde meg på hjemmelaget pizza forrige uke, og DET var ikke noen suksess. Fulle protester fra kroppen, mageknipp m.m.
Jeg blir nok aldri å gå tilbake til et "normalt" kosthold, men holde meg på lavkarbo, ettersom kroppen tydeligvis ikke vil ha noe annet, hehe
Stikker innom her igjen senere, for å se om noen andre har noe nytt på gang :-D
M
So far, so good! Rundstykkene er testet, og jeg må skjære de over på midten så jeg får to tynne skiver, men da er de veldig gode! I tillegg har jeg spist av brødet med parmesan, og kan i grunn ikke klage på det heller. Som pålegg har jeg bremykt, et salatblad og kjøttpålegg eller ost (eller begge deler). Eller egg/bacon siden jeg ikke er lei helt enda.
Middagene er ok, og jeg synes porsjonene er passe. I allefall ikke for små, annet enn pizzasnurrene, der kjente jeg at jeg følte meg litt "snytt". Jeg spiser også litt innimellom, f.eks. et egg eller litt stekt bacon/sopp, en proteinshake eller bare kaffe med kremfløte. Siden jeg ikke følger dette slavisk som kur, men heller som et springbrett, så tenker jeg det er ok ;)
Ja, nå har jeg ikke vært inne her siden november :o men har nå startet en ny runde med spisdegslank, etter at jeg hadde planlagt brekk i jula. det gikk veldig bra, og jeg gikk ikke opp mer enn 1-2 kilo, som nå er borte igjen. Tok et par uker før jeg kom i skikkelig ketose, men nå går det så det suser :)
Jeg gikk ned 14 kilo på 7 uker før jul, og har nå gått ned 15. Det er deilig å føle seg lettere både i kropp og til sinns, og jeg har masse energi! :)
Håper at de neste og planlagte siste 10 kg går like greit, men er forberedt på at det kan ta litt tid :( er tross alt noen år siden jeg var nede der jeg er nå ;)
Lykke til alle sammen her inne, også håper jeg på å dele både positive og negative erfaringer :)
Hei :)
Jeg bruker spis deg slank dietten. Er ferdig med de første to ukene i morgen, og skal holde på i 4 uker til før jeg tar en pause.
Har gått ned 3,2 kg, men så stoppet det opp for tre dager siden, og i dag viste vekten + 500g :mad:, det er ikke ok !!
Har som mål å gå ned 10 kg på disse ukene, så tar jeg 5 kg til etter en pause, da skal jeg være fornøyd :)!
Inspirerende å lese hva andre skriver om sine erfaringer, det hjelper alltid å vite at flere jobber mot samme mål :).
Er forresten sjeleglad for at det finnes brød i denne dietten, ellers hadde jeg nok sprukket for leeeenge siden!
Spiser noen av dere tyggis? Jeg blir ikke helt klok på om vi har lov til det eller ikke......og jeg er liksom "litt" avhengig....sukk
Jeg bruker spis deg slank dietten. Er ferdig med de første to ukene i morgen, og skal holde på i 4 uker til før jeg tar en pause.
Har gått ned 3,2 kg, men så stoppet det opp for tre dager siden, og i dag viste vekten + 500g :mad:, det er ikke ok !!
Har som mål å gå ned 10 kg på disse ukene, så tar jeg 5 kg til etter en pause, da skal jeg være fornøyd :)!
Inspirerende å lese hva andre skriver om sine erfaringer, det hjelper alltid å vite at flere jobber mot samme mål :).
Er forresten sjeleglad for at det finnes brød i denne dietten, ellers hadde jeg nok sprukket for leeeenge siden!
Spiser noen av dere tyggis? Jeg blir ikke helt klok på om vi har lov til det eller ikke......og jeg er liksom "litt" avhengig....sukk
Du må IKKE spise tyggis - søtningsstoffet er "bra" for tennene men vil kunne øke blodsukkeret ditt - og kan dermed i teorien redusere vektnedgangen din. Du er IKKE avhengig - det har bare blitt en vane for deg - finn deg en ny fin vane som ikke påvirker det du spiser ;)
Men jeg er i ketose selv om jeg spiser tyggis, kan det være noe problem da?.......ok, jeg må prøve å redusere forbruket. Blir vel som å slutte å røyke, og det har jeg jo klart :) !
Men jeg er i ketose selv om jeg spiser tyggis, kan det være noe problem da?.......ok, jeg må prøve å redusere forbruket. Blir vel som å slutte å røyke, og det har jeg jo klart :) !
Du har jo gått litt opp... det ville jo være surt om det skyldtes tyggisen? ;)
Føler at ånden på ketose blir forferdelig dårlig. Hvordan klarer dere å fikse dette i nærkontakt med andre mennesker uten tyggis? Jeg har en jobb som krever at jeg må "puste folk i ansiktet" og det er ubeskrivelig kleint med ånde som kunne drept :s
Nå mener jeg sånn 1-5 tyggis i uka, jeg er liksom ingen storforbruker, hehe :p Er liksom når "det trengs" jeg mener, ikke å tygge hele dagen.
Nå har jeg kuttet litt ned på tyggisen og tygger kanskje 4-5 tyggiser pr dag. Etter at vekten sto stille noen dager har jeg nå gått ned noen gram igjen og har totalt gått ned 3,7 kg på 2,5 uker :). Ser ut til at det går bra å tygge litt ;)
Jeg føler også at jeg har dårlig ånde pga ketosen, i tillegg til at jeg bruker posesnus. Har en jobb der jeg har tett kontakt med folk og da er det lite ok med dårlig ånde, så jeg fortsetter med en og annen tyggis :cool:
hvilken meny bruker dere på Spis deg slank?
Jeg har nettopp bestilt en ketogen diett -ekstrem, en 14 dagers meny, 70 måltider og 3 brødmåltider i løpet av en dag.
Spent på hvordan dette vil virke. Maten skal jeg hente mandag 7 mars.
Jeg har nå i helgen så smått begynt på å spise litt lavkarbo, bakt brød, laget lavkarbo middager og planlagt middag for den kommende uka.
Jeg har nettopp bestilt en ketogen diett -ekstrem, en 14 dagers meny, 70 måltider og 3 brødmåltider i løpet av en dag.
Jeg har nå i helgen så smått begynt på å spise litt lavkarbo, bakt brød, laget lavkarbo middager og planlagt middag for den kommende uka.
Brukte gourmet-menyen - kun ett brødmåltid pr dag. Synes brødet var best når jeg bakte det selv fra brødmix - ellers bør det innom brødristeren når det kommer frossent :)
Vet ikke om du har sett denne (http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf) - men fin å ha til neste uke mens du venter på spisdegslankmaten :)
Anbefaler faktisk boka fra spisdegslank - den inneholder en del gode mentale poeng også når du begynner på lavkarbo - i tillegg til en del oppskrifter. vær obs på at oppskriftene har en hel del mer kcal enn de som kommer ferdiglaget :)
Hei Nerthus !! Har du peiling på hvor mye flere karbo det er i oppskriftene??Jeg tenker å lage noen middager fra boken ,men er redd for å få for mange karbo om jeg følger de. Boken var veldig bra syns jeg og kan anbefales;men jeg har forlite kunnskap til å regne ut karboene. Men om man spiser et stykke laks og tar eventuelt en liten skje med rømme eller remulade eller litt smelta smør ,+ grønnsaker så må vel det gå?? Brødet er jeg kjempefornøyd med ,det å komme på do hver dag er helt utrolig ,har ikke skjedd på mange år. Så det kommer jeg til å fortsette med etter at jeg er kommet ned i vekt.:):)
Hei Nerthus !! Har du peiling på hvor mye flere karbo det er i oppskriftene??Jeg tenker å lage noen middager fra boken ,men er redd for å få for mange karbo om jeg følger de. Boken var veldig bra syns jeg og kan anbefales;men jeg har forlite kunnskap til å regne ut karboene. Men om man spiser et stykke laks og tar eventuelt en liten skje med rømme eller remulade eller litt smelta smør ,+ grønnsaker så må vel det gå?? Brødet er jeg kjempefornøyd med ,det å komme på do hver dag er helt utrolig ,har ikke skjedd på mange år. Så det kommer jeg til å fortsette med etter at jeg er kommet ned i vekt.:):)
KARBOmessig er oppskriftene helt ok - det er kaloriene som det er mer av i oppskriftene enn i ferdigmaten - så no worries ;)
Jeg bruker ketogen diett ekstrem- passiv, og er fornøyd med den. Jeg er glad i brød og da vil jeg heller ha den enn en meny med kaker osv. Dette er jo en smakssak, så du må nesten prøve deg frem og finne ut hva du trives med :).
Masse lykke til :) !
Jeg er bare på andre dagen, men angrer allerede. Bestilte pakken for å få litt variasjon, men... da jeg så "fiskegratengen" som datt ned på fatet mitt i dag. Klarte jeg det rett og slett ikke. Ente opp med å spise noen par kyllingklubber istede. Kommer nok til å forsøke disse to ukene, men har på følelsen at jeg går tilbake igjen til ketolyse når det er over.
Jeg er bare på andre dagen, men angrer allerede. Bestilte pakken for å få litt variasjon, men... da jeg så "fiskegratengen" som datt ned på fatet mitt i dag. Klarte jeg det rett og slett ikke. Ente opp med å spise noen par kyllingklubber istede. Kommer nok til å forsøke disse to ukene, men har på følelsen at jeg går tilbake igjen til ketolyse når det er over.
De SER ikke nødvendigvis så gode ut måltidene, smakte du på den? Jeg likte smaken ihvertfall... :)
Nei, må innrømme at jeg ikke kom så langt. Ble ble litt småkvalm av lukten, så da var det mye enklere å bare forsyne seg av kyllingen(det var det resten av familien hadde). :)
Nei, må innrømme at jeg ikke kom så langt. Ble ble litt småkvalm av lukten, så da var det mye enklere å bare forsyne seg av kyllingen(det var det resten av familien hadde). :)
Man er gjerne litt kvalm i starten generelt... men du bør vurdere å smake på maten før du lar den være - smaken er faktisk ok... har mye med mental holdning å gjøre også kanskje :) I tillegg endrer smakssansen seg med lavkarbo - det er ihvertfall min erfaring :)
3. dagen med sps deg slank er snart over. I dag falt blodsukkeret mitt til bånns mens jeg var på jobb, ikke særlig kult. Var egentlig mett, hadde spist lunsj 1,5 time tidligere, så gikk å små spiste på en atkins bar, men hjalp jo ikke noe..
Noen tips til når man føler blodsukkeret er lavt og det ikke finnes krefter igjen (og ikke egentlig er sulten)
Men jeg har egentlig vært godt fornøyd, men rundstykkene, nei de var for søte, skal egentlig ha et i morgen også, men tar heller et par brødskiver ekstra, for dette var vanskelig å presse ned..
3. dagen med sps deg slank er snart over. I dag falt blodsukkeret mitt til bånns mens jeg var på jobb, ikke særlig kult. Var egentlig mett, hadde spist lunsj 1,5 time tidligere, så gikk å små spiste på en atkins bar, men hjalp jo ikke noe..
Noen tips til når man føler blodsukkeret er lavt og det ikke finnes krefter igjen (og ikke egentlig er sulten)
Men jeg har egentlig vært godt fornøyd, men rundstykkene, nei de var for søte, skal egentlig ha et i morgen også, men tar heller et par brødskiver ekstra, for dette var vanskelig å presse ned..
Noen får faktisk økt blodsukker av atkinsbar, men siden du sannsynligvis spiste din ETTER at du opplevde lavt blodsukker vil jeg anta at du ikke er en av disse ;)
Ingen tips - bare ta-det-med-ro, drikk vann det går over! Du er allerede over det verste med dag 3 :) Pass på å få i deg alle måltidene nå i starten når du ikke er sulten;)
Har falt ut av ketosen, og så langt har det bare gått oppover på dette opplegget. :/ Så på mandag blir det tilbake igjen til "gamle kosten", med innstramning på karbene. Det virker som om jeg må være under 7 for å få nedgang.
Jeg prøvde meg på SpisDegSlank i høst, men eksamensstresset tok meg :p
Er på'n igjen nå med en blanding av SSD (SpisDegSlank) og hjemmelaget ketolysemat.
Lærte litt i første runde med SSD, som for eksempel at kombinasjonen lavkarbo/lavkalori ikke var noe for meg, og jeg MÅ fylle på med ekstra fett for å gå ned i vekt.
Jeg lærte at jeg ikke var noe særlig glad i brødmaten deres, men jeg er heller ikke glad i andre lavkarbobrød, så det er jo ikke SSD sin feil.
Jeg har lært hvilke middager jeg liker/ikke liker, og bestiller ikke startpakke lengre, men velger meg de middagene jeg liker.
Favorittmiddagene mine er Fiskegrateng (som havna i søpla hos noen andre leste jeg :D), Bakt kylling Gourmet (sausen til den er knallgod, veldig mettende måltid!) og Karbonader med løk.
Jeg bestiller alltid litt forskjellig av middager for å teste meg frem til de jeg liker. Men disse tre er favorittene til nå
Jeg liker IKKE rekene (sausen er for syrlig) og laksen (transmak). Veldig synd for jeg er egentlig glad i laks. Men det er jo ganske enkelt å lage selv da :rolleyes:
Frokostkrem med bær smaker ganske okei, greit å ha som kos.
Eplekrem med mandler og kanel er veldig god, smaker fløte med eple og kanel.
Proteinsmoothiene med bærsmak er faktisk veldig gode, og er utrolig greie når man må slenge i seg noe mat NÅ! Den med cappucinosmak var ikke like god (men jeg er ikke så veldig glad i kaffe heller da)
Kanelbollene deres er faktisk overraskende gode! Men jeg er jo veldig glad i kanel da :D
Her en kveld varmet jeg en kanelbolle litt i ovnen, pisket opp 1 dl fløte med 1ts Splenda, og 60 gram av SSD sitt jordbærsyltetøy. NAM :D:D Skikkelig god dessert!! (men dette blir ca 9 karber da, så dette er bare for kveldene jeg har spist svært lite karber ellers)
Jeg har også kjøpt grillpølsene og karbonadene deres. Kommer som egne pakker med 3 pølser eller 4 karbonader. Greit å ha i fryseren hvis man plutselig skal grille, eller enkelt å spise med noen stekte egg.
Dette er mine erfaringer og hva jeg liker av SSD ;)
Jeg kombinerer altså SSD og hjemmelaget mat, for planen er jo å spise bare hjemmelaget mat etterhvert.
Men det er utrolig greit å ha et måltid klart på 2 minutter når man har dårlig tid altså :cool:
Har falt ut av ketosen, og så langt har det bare gått oppover på dette opplegget. :/ Så på mandag blir det tilbake igjen til "gamle kosten", med innstramning på karbene. Det virker som om jeg må være under 7 for å få nedgang.
Spiser du kun spisdegslank-mat eller har du supplert med annen mat?
lurer bare på hvor fort dere merket vektnedgang? jeg står i grunn stille, og er snart ferdig med 2.uka:/
lurer bare på hvor fort dere merket vektnedgang? jeg står i grunn stille, og er snart ferdig med 2.uka:/
Hvis du har fulgt spisdegslank til punkt og prikke, og bare spist levert mat og lovlig pålegg, drukket godt med vann, og ikke overdreven bruk av atkins-barer - er det jo litt rart om du ikke går ned i vekt.
Jeg gikk ned helt fint hele veien - men andre gangen (flere mnd etter første runde) på ferdigmat hadde jeg ingen nedgang første uka - og gikk derfor tilbake til generell lavkarbo :)
ja det kan du si. Jeg skeia litt ut i helga, pga besøk, men spiste lavkarbo mat i hvertfall, om ikke kun tilsendt mat...ellers har jeg vært døds flink med både mat, pålegg og vann. Men jeg gir det en ny sjangs, kanskje jeg bare reagerer litt seint, også kommer vektnedgangen plutselig..
ja det kan du si. Jeg skeia litt ut i helga, pga besøk, men spiste lavkarbo mat i hvertfall, om ikke kun tilsendt mat...ellers har jeg vært døds flink med både mat, pålegg og vann. Men jeg gir det en ny sjangs, kanskje jeg bare reagerer litt seint, også kommer vektnedgangen plutselig..
Hvor høy er du og hva veier du nå? Skal du ned mye i vekt? Jeg ville bare spist den leverte maten og ingenting annet - menyene er satt sammen for å ha en optimal fordeling av næringsstoffer og energi også.
Hva spiser du som pålegg forresten - du har vel 3 brødmåltid hver dag?
NOEN har problemer med å gå ned når de spiser lavkarbobrød - jeg spiste kun 2 skiver pr dag når jeg gikk på spisdegslank, for å prøve å venne meg AV brød - og hadde fint vektnedgang (i underkant av en kilo i uka).
Jeg sliter skikkelig UTEN brød. Har vært mesteparten uten brød (altså etter runden med spis deg slank) og det som kommer inn virker som bruker fire år på å komme ut.. På dietten, me brød 3 ganger om dagen gikk det omtrent på klokka! Middagene var litt kjipe, så jeg fortsatte ikke etter de to ukene. Nå lager jeg mat selv, men merker godt at jeg trenger fiber fra et eller annet sted, og for meg virker det som om det er fra brød det burde komme, aner ikke hvordan jeg ellers skal få fordøyelsen i lage :s
Jeg sliter skikkelig UTEN brød. Har vært mesteparten uten brød (altså etter runden med spis deg slank) og det som kommer inn virker som bruker fire år på å komme ut.. På dietten, me brød 3 ganger om dagen gikk det omtrent på klokka! Middagene var litt kjipe, så jeg fortsatte ikke etter de to ukene. Nå lager jeg mat selv, men merker godt at jeg trenger fiber fra et eller annet sted, og for meg virker det som om det er fra brød det burde komme, aner ikke hvordan jeg ellers skal få fordøyelsen i lage :s
Prøv fibermixen fra spisdegslank, og bland den inn i sauser og dressinger, smoothies og sånt... og se om det kan hjelpe. Såvidt jeg husker bruker de fiber i stort sett alle måltidene de leverer akkurat pga magen og fordøyelsen :)
Hvor høy er du og hva veier du nå? Skal du ned mye i vekt? Jeg ville bare spist den leverte maten og ingenting annet - menyene er satt sammen for å ha en optimal fordeling av næringsstoffer og energi også.
Hva spiser du som pålegg forresten - du har vel 3 brødmåltid hver dag?
NOEN har problemer med å gå ned når de spiser lavkarbobrød - jeg spiste kun 2 skiver pr dag når jeg gikk på spisdegslank, for å prøve å venne meg AV brød - og hadde fint vektnedgang (i underkant av en kilo i uka).
jeg er 173, veier 76 kg, skal i hvertfall ned til 70 kg. Jeg har vært nøye, men ble en knekk i helga pga vi hadde invitert middagsgjester. Utenom det følger jeg menyene til punkt å prikke.
pålegg er salami, gulost, skinke, egg, karbonade( med fetaost, litt fløte og bacon i.) og Litt makrell i tomat et par dager i uka..
ja det er 3 brødmåltider om dagen, dvs 5 skiver hver dag.
Hm.. jeg gjør kanskje noe galt et sted, men spiser MAX 1 atkins bar om dagen, drikker kun vann, pepsi max og fun light saft.
jeg er 173, veier 76 kg, skal i hvertfall ned til 70 kg. Jeg har vært nøye, men ble en knekk i helga pga vi hadde invitert middagsgjester. Utenom det følger jeg menyene til punkt å prikke.
pålegg er salami, gulost, skinke, egg, karbonade( med fetaost, litt fløte og bacon i.) og Litt makrell i tomat et par dager i uka..
ja det er 3 brødmåltider om dagen, dvs 5 skiver hver dag.
Hm.. jeg gjør kanskje noe galt et sted, men spiser MAX 1 atkins bar om dagen, drikker kun vann, pepsi max og fun light saft.
Strengt tatt ser jeg ikke noe du egentlig gjør feil - MEN... jeg ville kuttet pepsimax, funlight og atkinsbarer (utenom de som er som ett måltid i løpet av dagen) i en uke og se hva som skjer... Jeg drakk ingenting av verken lettsaft eller lettbrus når jeg spiste ferdigmat fra spisdegslank...og heller ikke ekstra atkins-barer utenom måltider :)
Dette er typiske partystoppere - og jeg tror det er verdt å prøve EN uke uten disse bare for å se :)
takk for tipset, det skal jeg prøve å gjøre, skal nå ha en ukes pause( men spise så mye lavkarbo jeg kan fordet om) , pga reiser, men begynner igjen neste mandag, da er det 2 nazi uker:) :)
Te med sukrin i, kan det også være en partystopper?
takk for tipset, det skal jeg prøve å gjøre, skal nå ha en ukes pause( men spise så mye lavkarbo jeg kan fordet om) , pga reiser, men begynner igjen neste mandag, da er det 2 nazi uker:) :)
Te med sukrin i, kan det også være en partystopper?
Det vet jeg faktisk ikke - spørs jo hvor mange tekopper med sukrin det blir i løpet av en dag da ;)
Hei :) Tilbake på forumet endelig! Fyrste dagen med spis deg slank idag .
Har skikkelig trua på at dette er det som vil fungere for meg, for det er alltid pga handlerunder med tvil, tomt hode og en altfor løpsk appetitt som har gjer slanking vanskelig for meg. Nå er det samboeren som handler til resten av familien, eg har alt eg trenger :)
Spent :cool:
lykke til!!
jeg er nå ferdig med en måned med spis deg slank, og er kjempe fornøyd. Utrolig deilig å slippe å tenke på middag, den ligger allerede klar i fryseren:) har vært flink til å holde meg unna søtt også, fordi jeg vet at det vil ødelegge kuren, men har skeiet ut litt et par lørdager, men da med lavkarbo kake og hjememlaga is, heldigvis har vekta gått ned selv om jeg sprakk!
Blir gøy å høre om hvordan du blir fornøyd med spis deg slank.
Muttern_123
11-04-11, 20:11
Jeg prøvde den i starten, men syntes maten smakte direkte pyton!! Eneste jeg fortsatt har kjøpt er brødene derfra. Posjonene var også små og slettes ikke nok fett i de...tror jeg....
Seba-stina
12-04-11, 00:08
Jeg brukte dette i 2 uker, og gikk ned flere kilo i uka. Men slet med både brødene og rundstykkene, så måtte gi opp. De fleste middagene var ok, noen var veldig gode, noen orket jeg ikke spise hele av. Ser mange har kommentert at posjonene var små, men jeg ble stappmett av dem jeg! Men stusset på at det var gulrøtter i nesten alle middagene, det spiser jeg jo ikke i det hele tatt når jeg lager maten selv.
Nå lager jeg maten selv, men har tenkt å bestille inn litt fra spisdegslank etterhvert, kjekt å ha i fryseren når det er som mest travelt.
Jeg brukte dette i 2 uker, og gikk ned flere kilo i uka. Men slet med både brødene og rundstykkene, så måtte gi opp. De fleste middagene var ok, noen var veldig gode, noen orket jeg ikke spise hele av. Ser mange har kommentert at posjonene var små, men jeg ble stappmett av dem jeg! Men stusset på at det var gulrøtter i nesten alle middagene, det spiser jeg jo ikke i det hele tatt når jeg lager maten selv.
Nå lager jeg maten selv, men har tenkt å bestille inn litt fra spisdegslank etterhvert, kjekt å ha i fryseren når det er som mest travelt.
Er helt enig med deg når det gjelder porsjonsstørrelsene! De første tre dagene synes jeg de var små - og jeg var sulten - men så ble det faktisk problemer med og få i seg ALL maten! Det er gulrøtter i - men det er ikke mange bitene i middagen gitt :) Jeg regnet på næringsinnholdet og karboinnholdet er bare rundt 20 gram karbo pr dag - inkludert gulrøtter ;)
Seba-stina
12-04-11, 00:57
Jada, jeg var i ketose mens jeg spiste disse rettene, til tross for gulrøtter. :)
Hei!!
Noen som er i gang nå??
Hei !! Jeg bruker spis deg slank-dietten.Jeg kjøper brødet med ost og nøtter,og er veldig fornøyd med det.Kjøper også litt av frokostblandingen,og den er også ok,men middagen lager jeg selv,da jeg syns det var veldig mye tomatsaus på middagene.Jeg går veldig sakte ned,da jeg har lavt stoffskifte,har gått ned 4 kg til nå,og er glad for det. For meg så var porsjonene passe og jeg har vært mett hele tiden,så selv om porsjonene ser små ut,så er de mektige .:):)
Jeg har kjøpt hele dietter fra spis deg slank. Er veldig fornøyd med maten, smaker godt og blir mett. Litt lyst på noe innemellom, så jeg har spist en del av disse atkinsen sjokoladene. Dikk ned 2,5 kg første uka, men deretter har det gått veldig seeeint syns jeg. Men har bestemt meg for å holde ut i minimum 2 mnd så får jeg se. Kan hende kroppen min er litt treig i opfattelsen.:confused::cool:
Flere her som holder på med Spis deg slank, og kan fortelle om de resultatene dere har fått? Jeg har nettopp begynt, og fikk en skikkelig sprekk nå nylig - vanskelig å kutte ut karbohydrater... :(
Trenger derfor litt motivasjon, og hadde vært gøy å høre fra andre som driver med det samme opplegget. Hadde vært fint å få i gang denne tråden igjen :)
Hei!
Jeg lurte på om noen som har prøvd ut SDS kan fortelle meg ca hvor stor plass en ukesmeny tar? Jeg har bare en liten fryser kombinert med kjøleskapet, og er bekymret for at jeg ikke skal få plass. :O
Hei!
Jeg lurte på om noen som har prøvd ut SDS kan fortelle meg ca hvor stor plass en ukesmeny tar? Jeg har bare en liten fryser kombinert med kjøleskapet, og er bekymret for at jeg ikke skal få plass. :O
Du bør få plass i en stor skuff, ta ut mat for to eller tre dager og legg i kjøleskapet til tining:)
Du bør få plass i en stor skuff, ta ut mat for to eller tre dager og legg i kjøleskapet til tining:)
Det stemmer, en stor skuff er nok :) jeg får plass til mat for 2 uker i en skuff jeg, men nå er kanskje denne skuffen litt ekstra stor.
Et tips: du velger om du vil ha frokostblanding til frokost, eller kun brød til tre av måltidene. Velger du frokostblanding, så sparer du fryseren for mye plass.
anayokari: kan du ikke fortelle litt om hvordan det går med SDS, hva som er målet ditt osv.? jeg prøver å dra i gang denne tråden litt igjen, siden jeg selv bruker dette opplegget :)
Har nå spist SDS i litt over en uke, er kjempefornøyd med maten, synst den er veldig god, brøda og rundstykkene supre..!;) Har gått ned en kilo på en uke.. er vel gentlig litt skuffet over at det ikke var mer ned... har lest så mye og mange sier de gikk ned mye til å begynne med... men jeg er vel bare veeeldig utålmodig...:rolleyes: men viser da nedover.. :cool:
men så kommer det et men... jeg har fått veldig treg mage, og luft i magen... og det er ikke noe greit...:mad: noen andre som har erfaring med det samme..?? Lurer på hva det er jeg reagerer på....? Så kjedelig, for jeg har lyst å fortsette noen uker til med SDS, passer meg perfekt..:)
halkatlala
12-09-11, 12:27
hmmm. bruker sds mye kunstig søtning i maten? i så fall kandet være derfor.
Ja de bruker mye kunstig søstning.... så det kan være det ja... lurte litt på det.. vet du om det er noe som kan hjelpe mot det, eller må jeg bare kutte det ut for å slippe denne magen..?:confused:
Har nå spist SDS i litt over en uke, er kjempefornøyd med maten, synst den er veldig god, brøda og rundstykkene supre..!;) Har gått ned en kilo på en uke.. er vel gentlig litt skuffet over at det ikke var mer ned... har lest så mye og mange sier de gikk ned mye til å begynne med... men jeg er vel bare veeeldig utålmodig...:rolleyes: men viser da nedover.. :cool:
men så kommer det et men... jeg har fått veldig treg mage, og luft i magen... og det er ikke noe greit...:mad: noen andre som har erfaring med det samme..?? Lurer på hva det er jeg reagerer på....? Så kjedelig, for jeg har lyst å fortsette noen uker til med SDS, passer meg perfekt..:)
Hvor høy er du, og hvor mye veier du? Det har jo mye å si i forhold til hvor mye du går ned i starten. Jeg har bare gått ned 2 kilo, og har holdt på med SDS i noen uker. I tillegg lurer jeg på om du kun har spist etter SDS sin menyplan, eller om du har spist andre ting ved siden av? (foruten pålegg, kaffe og grønnsaker etc.) Man går nok mer ned om man kjører litt strikt i starten :)
Ja, det kommer nok av alle de kunstige søtstoffene. Noen av produktene, spesielt frokostblandingen, inneholder mye av det, mens andre av produktene er bedre. Da kan du jo i såfall kutte ut "verstingene".
Har du spist lavkarbo før du startet på SDS? Hvis ikke er det en kjent sak at magen blir litt uregelmessig de første ukene på lavkarbokost, SDS eller ikke :)
Har du i tillegg spist lavkarbo fram til nå - vil du sannsynligvis ha blitt kvitt vannet fra før av, og dermed ikke få den veldige nedgangen første uka. Jeg hadde heller ikke særlig vektnedgang første uka, men gikk ned jevnt og trutt en kilo i uka på SDS.
Hvilken meny spiser du hos SDS? Spiser du veldig mye lavkarbobrød kan dette også være med på å påvirke både magen og vektnedgangen. Jeg spist kun to skiver hver morgen da jeg hadde så bra effekt.
En uke er uansett altfor lite til å trekke noen konklusjoner, du har jo faktisk gått ned en hel kilo, noe som er MYE siden anbefalt hastighet er en halv kilo i uka...
Trives du med maten, reduser brødporsjonene og "glem" maten - bare spis den siden den er "ferdigservert". Bruk tiden din på å være litt ute og røre på deg og nyte høsten så stresset med vektnedgang reduseres. Alle blir aldri fornøyd uansett - så jeg synes du skal skru ned forventningene dine og kos deg med ferdigmaten som gjør at du kan bruke mye tid på ANDRE ting :)
Har du spist lavkarbo før du startet på SDS? Hvis ikke er det en kjent sak at magen blir litt uregelmessig de første ukene på lavkarbokost, SDS eller ikke :)
Har du i tillegg spist lavkarbo fram til nå - vil du sannsynligvis ha blitt kvitt vannet fra før av, og dermed ikke få den veldige nedgangen første uka. Jeg hadde heller ikke særlig vektnedgang første uka, men gikk ned jevnt og trutt en kilo i uka på SDS.
Hvilken meny spiser du hos SDS? Spiser du veldig mye lavkarbobrød kan dette også være med på å påvirke både magen og vektnedgangen. Jeg spist kun to skiver hver morgen da jeg hadde så bra effekt.
En uke er uansett altfor lite til å trekke noen konklusjoner, du har jo faktisk gått ned en hel kilo, noe som er MYE siden anbefalt hastighet er en halv kilo i uka...
Trives du med maten, reduser brødporsjonene og "glem" maten - bare spis den siden den er "ferdigservert". Bruk tiden din på å være litt ute og røre på deg og nyte høsten så stresset med vektnedgang reduseres. Alle blir aldri fornøyd uansett - så jeg synes du skal skru ned forventningene dine og kos deg med ferdigmaten som gjør at du kan bruke mye tid på ANDRE ting :)
Ja jeg har spist lavkarbo før jeg startet på SDS, så jeg regner med det er det som gjør at det ikke går fortere nå...:rolleyes:
Jeg bestilte den rimeligste av menyene, så det er brød til 3 av måltidene... At det ikke har gått så fort går fint, vet det kommer sakte men sikkert, men det er magen jeg plages med... mye luft og treg mage....:(
Drikker mye pepsi max, (som jeg forøvrig er avhengig av:rodme:) uten at det har plaget meg før... spiser også en del av den sjokoladen til atkins, som står at du kan spise itillegg... Er en som svarer at det kan være søtstoffene som gir luft....? Noen som har et tips til noe som kan balansere det da kanskje..??:rolleyes:
Ja jeg har spist lavkarbo før jeg startet på SDS, så jeg regner med det er det som gjør at det ikke går fortere nå...:rolleyes:
Jeg bestilte den rimeligste av menyene, så det er brød til 3 av måltidene... At det ikke har gått så fort går fint, vet det kommer sakte men sikkert, men det er magen jeg plages med... mye luft og treg mage....:(
Drikker mye pepsi max, (som jeg forøvrig er avhengig av:rodme:) uten at det har plaget meg før... spiser også en del av den sjokoladen til atkins, som står at du kan spise itillegg... Er en som svarer at det kan være søtstoffene som gir luft....? Noen som har et tips til noe som kan balansere det da kanskje..??:rolleyes:
Kutt pepsimaxen i en uke og se hva som skjer. Jeg drakk IKKE lettbrus i min gode periode på SDS og er overbevist om at lettbrusen påvirker vektnedgang OG magen! Det hjelper ikke å kommentere at SDS har kunstig søtning i maten sin når man drikker store mengder lettbrus i tillegg ;)
Du er ikke mer avhengig enn at god motivasjon du tror på kan hjelpe deg med og slutte og drikke lettbrus, se på meg - jeg slutter stadig vekk i noen uker ;) (og føler meg generelt MYE mer vel! )
Brødet kan godt påvirke magen din også, det er jo flust av frø og fiber :) Reduser antall brødmåltid - og lag deg egne små retter istedet. Du kan ta utgangspunkt i måltidene fra SDS og lage selv, feks grillet kylling i karridressing, laks, torsk og bacon osv.
Kutt pepsimaxen i en uke og se hva som skjer. Jeg drakk IKKE lettbrus i min gode periode på SDS og er overbevist om at lettbrusen påvirker vektnedgang OG magen! Det hjelper ikke å kommentere at SDS har kunstig søtning i maten sin når man drikker store mengder lettbrus i tillegg ;)
Du er ikke mer avhengig enn at god motivasjon du tror på kan hjelpe deg med og slutte og drikke lettbrus, se på meg - jeg slutter stadig vekk i noen uker ;) (og føler meg generelt MYE mer vel! )
Brødet kan godt påvirke magen din også, det er jo flust av frø og fiber :) Reduser antall brødmåltid - og lag deg egne små retter istedet. Du kan ta utgangspunkt i måltidene fra SDS og lage selv, feks grillet kylling i karridressing, laks, torsk og bacon osv.
Kutte ut pepsien har jeg nok ikke verken lyst eller motiasjon til... den har vært min følgesvenn i åresvis, og noe må jeg drikke forutenom vann... drikker ikke kaffe, så pepsi er min "kaffe"...:rolleyes: så om det er eneste mulighet, så er vel ikke valget mitt så vanskelig, da får jeg kutte SDS og heller prøve meg videre på egen hånd som jeg gjorde for SDS...:o funka fint det også, men det jeg sliter med i lengden, er at det går så mye tid og planlegging ang matlagingen... derfor ville jeg prøve dette med ferdigretter, helt genialt å ha ferdige retter i fryseren...:)
Men jeg skal spise opp det jeg har å se om magen stabiliserer seg, så får jeg se hva jeg sgjør videre... og tusen takk for svar forresten!! :)
Kutte ut pepsien har jeg nok ikke verken lyst eller motiasjon til... den har vært min følgesvenn i åresvis, og noe må jeg drikke forutenom vann... drikker ikke kaffe, så pepsi er min "kaffe"...:rolleyes: så om det er eneste mulighet, så er vel ikke valget mitt så vanskelig, da får jeg kutte SDS og heller prøve meg videre på egen hånd som jeg gjorde for SDS...:o funka fint det også, men det jeg sliter med i lengden, er at det går så mye tid og planlegging ang matlagingen... derfor ville jeg prøve dette med ferdigretter, helt genialt å ha ferdige retter i fryseren...:)
Men jeg skal spise opp det jeg har å se om magen stabiliserer seg, så får jeg se hva jeg sgjør videre... og tusen takk for svar forresten!! :)
Hvis du ikke klarer og kutte - reduser ihvertfall litt. Drikker du flere liter om dagen, mener jeg at det er ikke rart at du ikke får helt den effekten du leter etter... feks kan du drikke et glass vann FØR du drikker pepsi-max, så kan du jo se om dette vil hjelpe til med å redusere inntaket.
Det har vært snakket mye om at om det er noe du MÅ ha - og har i deg i STORE mengder, er det ikke bra for kroppen din... selv om du ikke i dag ser hva slags motivasjon som kan hjelpe deg, begynn ihvertfall tankeprosessen så blir det endring den dagen du er klar for det:)
Jeg har stor forståelse for at mange blir "avhengige" av typer mat og/eller drikke, så ikke tro jeg tenker at dette er LETT! Jeg har selv sug etter både lettbrus og sjokoladesmoothies, og røyk. Jeg slutter som sagt jevnlig, men jeg har måttet jobbet mye med og finne motivasjon til å slutte. For min del blir jeg faktisk uvel, urven, ekkel i magen, klam og skjelven om jeg har i meg mer enn en halvliter lettbrus. Jeg opplever cola light som å ha mindre negativ effekt enn pepsi-max. Jeg hadde det samme med cola pre-lavkarbo. Jeg har også vært gjennom smertefull sykdom over nesten et år med tunge smertestillende, og det var helt ærlig et helvete og slutte pga grusomme abstinenser. For min del handlet det om å finne motivasjon/grunn til å slutte. For å klare å redusere lettbrusen, bruker jeg helsa som argument og at jeg føler meg såååå mye bedre etter to dager uten lettbrus. For smertestillende gikk det på at jeg har en jobb der jeg ikke KAN bruke smertestillende av den typen jeg ble avhengig av. Røyken handlet om helse, pust, ånde og at det ikke smakte så godt, men jeg begynte jo igjen ti år etterpå... jeg er på vei til å finne rett motivasjon til å slutte igjen - for jeg ønsker virkelig ikke å være avhengig av noe som helst her i livet - da jeg mener dette vil kontrollere meg på en måte jeg ikke er komfortabel med.
Ville bare dele mine erfaringer :) Du må uansett finne den måten DU ønsker og gjøre ting på for å klare og nå de målene du setter deg, så får du heller plukke det som høres logisk ut for deg - og ignorere resten ;)
Hold opp oppdatert da!
Hvis du ikke klarer og kutte - reduser ihvertfall litt. Drikker du flere liter om dagen, mener jeg at det er ikke rart at du ikke får helt den effekten du leter etter... feks kan du drikke et glass vann FØR du drikker pepsi-max, så kan du jo se om dette vil hjelpe til med å redusere inntaket.
Det har vært snakket mye om at om det er noe du MÅ ha - og har i deg i STORE mengder, er det ikke bra for kroppen din... selv om du ikke i dag ser hva slags motivasjon som kan hjelpe deg, begynn ihvertfall tankeprosessen så blir det endring den dagen du er klar for det:)
Jeg har stor forståelse for at mange blir "avhengige" av typer mat og/eller drikke, så ikke tro jeg tenker at dette er LETT! Jeg har selv sug etter både lettbrus og sjokoladesmoothies, og røyk. Jeg slutter som sagt jevnlig, men jeg har måttet jobbet mye med og finne motivasjon til å slutte. For min del blir jeg faktisk uvel, urven, ekkel i magen, klam og skjelven om jeg har i meg mer enn en halvliter lettbrus. Jeg opplever cola light som å ha mindre negativ effekt enn pepsi-max. Jeg hadde det samme med cola pre-lavkarbo. Jeg har også vært gjennom smertefull sykdom over nesten et år med tunge smertestillende, og det var helt ærlig et helvete og slutte pga grusomme abstinenser. For min del handlet det om å finne motivasjon/grunn til å slutte. For å klare å redusere lettbrusen, bruker jeg helsa som argument og at jeg føler meg såååå mye bedre etter to dager uten lettbrus. For smertestillende gikk det på at jeg har en jobb der jeg ikke KAN bruke smertestillende av den typen jeg ble avhengig av. Røyken handlet om helse, pust, ånde og at det ikke smakte så godt, men jeg begynte jo igjen ti år etterpå... jeg er på vei til å finne rett motivasjon til å slutte igjen - for jeg ønsker virkelig ikke å være avhengig av noe som helst her i livet - da jeg mener dette vil kontrollere meg på en måte jeg ikke er komfortabel med.
Ville bare dele mine erfaringer :) Du må uansett finne den måten DU ønsker og gjøre ting på for å klare og nå de målene du setter deg, så får du heller plukke det som høres logisk ut for deg - og ignorere resten ;)
Hold opp oppdatert da!
Vet alt omdet å slutte med ting ja... har klart å slutte med røyken jeg og, og har holdt meg borte fra den nå i 6 år:) og har IKKE tenkt å starte med den igjen nei..!
Verre blir det med pepsi maxen ja..... Den vil jeg ikke slutte med, noen laster må da jeg også få ha..;) prøver mye annet før jeg prøver å kutte den...
Du skriver mye fornuftig her, helt enig i det meste, og skjønner at du har lang erfaring etterhvert..:)
Jeg sendte en mail til SDS, og fikk svar av Thor Foseid. Han mener problemer forsvinner om jeg kutter ut den atkins sjokoladen og IFA pastillene.... Om det ikke blir bedre da, mener han det er lurt å kutte ned på brødmåltidene... Så jeg vurderer veldig nå om jeg skal bestille en ny 14 dagers meny eller om jeg skal tilbake til å lage lavkarbo selv....:rolleyes: gruble gruble.....:)
Vet alt omdet å slutte med ting ja... har klart å slutte med røyken jeg og, og har holdt meg borte fra den nå i 6 år:) og har IKKE tenkt å starte med den igjen nei..!
Verre blir det med pepsi maxen ja..... Den vil jeg ikke slutte med, noen laster må da jeg også få ha..;) prøver mye annet før jeg prøver å kutte den...
Du skriver mye fornuftig her, helt enig i det meste, og skjønner at du har lang erfaring etterhvert..:)
Jeg sendte en mail til SDS, og fikk svar av Thor Foseid. Han mener problemer forsvinner om jeg kutter ut den atkins sjokoladen og IFA pastillene.... Om det ikke blir bedre da, mener han det er lurt å kutte ned på brødmåltidene... Så jeg vurderer veldig nå om jeg skal bestille en ny 14 dagers meny eller om jeg skal tilbake til å lage lavkarbo selv....:rolleyes: gruble gruble.....:)
Fint at du har fått tilbakemelding, det var jo mer eller mindre slik du tenkte selv også :) Jeg vil anbefale et par uker med kun et brødmåltid pr dag. SDS har et stort stort uvalg av retter som jeg synes er ganske gode altså! På denne måten får du litt innsyn i muligheter og mengde, når du skal gå over til å lage maten selv :) Jeg vet nemlig av erfaring (igjen...) at jeg lager litt for store porsjoner. Min plan er og kjøre på med to uker med SDS igjen om ikke lenge, så jeg får kommet ordentlig i gang. Jeg er nemlig så matlei atte!
Hei, jeg har også et spørsmål om dietten. Jeg har gått på den i 11 dager nå og gikk ned 2.2 kilo første uken. Spent på vekta på mandag. Det jeg lurer på er om man kan spise et lavkarbo-måltid for eksempel på lørdag til erstatning for middagen. Jeg tenker da på Taco med hjemmelaget krydder og salat, ost, litt tacosaus og rømme. Eventuellt lavkarbopizza. Det blir sikkert flere kalorier, men man hopper jo ikke ut av ketose?
Ikke tenk kalorier, tenk karbohydrater! Har du lyst på lavkarbo-tacos, spis lavkarbotacos!
Takker for svar. Så formaningene på spisdegslank.no om ikke å spise noe utenom menyen er myntet på de som ikke har satt seg inn i lavkarbo, eller for å tjene mest mulig penger?
Takker for svar. Så formaningene på spisdegslank.no om ikke å spise noe utenom menyen er myntet på de som ikke har satt seg inn i lavkarbo, eller for å tjene mest mulig penger?
Både ja og nei. For noen vil en kraftig reduksjon av kaloriene være nødvendig OGSÅ på lavkarbo. Jeg ville spist en del uker uten å lage måltider selv ved siden av, hvis du da ikke følger "trenden" fra SDS-maten i porsjon- og karbohydratstørrelse. Du må nesten prøve deg fra - jeg gikk ned mest da jeg spiste ren SDS-mat, når jeg gikk over til å lage maten selv - etter boka fra SDS - gikk vekta saktere ned. Jeg tåler nok veldig lite kalorier dessverre :(
Tjene penger er jo greit og en ærlig sak. Thor Foseid har investert GANSKE mye i produksjonsutstyr og utvikling av måltider man kan masseprodusere, og det må jeg si jeg beundrer han for i en tid der lavkarbo til tider blir massakrert i mediene!
Du kan vel heller ikke få en enklere innføring i lavkarbo ved at måltidene er ferdige - ta med at man nesten aldri spiser samme måltid to ganger over to uker så er det bra med valgmuligheter!
(Nei, jeg har ikke provisjon, bare veldig god erfaring ;) )
Tjene penger er jo greit og en ærlig sak. Thor Foseid har investert GANSKE mye i produksjonsutstyr og utvikling av måltider man kan masseprodusere, og det må jeg si jeg beundrer han for i en tid der lavkarbo til tider blir massakrert i mediene!
Du kan vel heller ikke få en enklere innføring i lavkarbo ved at måltidene er ferdige - ta med at man nesten aldri spiser samme måltid to ganger over to uker så er det bra med valgmuligheter!
Jeg er også veldig glad for at SDS finnes, og synes Foseid gjør en strålende jobb! uten et slikt ferdig-opplegg, tror jeg ikke at jeg ville ha klart å legge om kostholdet, for det krever en del å legge om på egen hånd. Det synes ihvertfall jeg, som ikke er noen kløpper på kjøkkenet :D
Men jeg har også lurt på dette med de sterke formaningene om å ikke spise noe utenom deres måltider. "Hvis du lar deg friste til å spise f.eks. et eple, vil dietten ikke virke" står det på nettsiden deres.
heisann!jeg har gått på ørten kurer og prøvd så og si alt..til og med camp kilo ok den.men jeg må ha noe og tygge på;)jeg har også gått på spis deg slank før..og jeg vil begynne en gang til men vil gjerne ha noen med meg denne gang:)sliter med 25 kilo overvekt veier 94,7 og skal ned til ca 75..jeg valgte først ferdigstilte menyer hos di,og da gikk jeg ned,men så begynte jeg og velge selv og da gikk det galt tror ikke jeg må ha så altfor mye kalorier nei?så nå vil jeg begynne igjen har noen middager igjen fra sist,og spurte trude fosssheim om jeg kunne spise de,det gjorde ingenting sa hun så lenge de lå i fryseren..men har bare 3 brød igjen,,og det er soft basic brød og de synes jeg ikke smaker så godt,likte mest mandelbrød jeg..men nå gir jeg meg en sjanse til:)noen som vil ha kontakt så vi kan støtte hverandre og motivere hverandre?og ikke for og være "frekk"men helst de som skal ned over 20kg!hei og hå alle sammen og lykke til:)
Men jeg har også lurt på dette med de sterke formaningene om å ikke spise noe utenom deres måltider. "Hvis du lar deg friste til å spise f.eks. et eple, vil dietten ikke virke" står det på nettsiden deres.
Det skyldes helt sikkert at når du spiser et kosthold med 70% fett og så spiser et eple stanser du opp fettforbrenningen til inntatt karbohydrater fra eple er "oppbrukt" -dvs at mange da må starte litt "på nytt " om et eple inntas. Dette avhenger nok litt av hvor sensitiv man er for karbohydrater.
Hei, flere spørsmål fra masekråka. Er det dumt å kutte måltider? Jeg går på menyen med 5 måltider pr dag. I helgen rakk jeg bare 4 på lørdag og 3 på søndag uten at det gjorde meg noe.
Burde man ikke spise ketolyse-tabletter på denne kuren? Jeg gjør det ihvertfall. Jeg har gått på ketolys stort sett i et år, og i begynnelsen hadde jeg et par tilfeller hvor fingrene plutselig bøyde seg bakover som om jeg hadde CP. Etter tips begynte jeg med ketolysetablettene og har ikke hatt problemer etter dette.
Hei, flere spørsmål fra masekråka. Er det dumt å kutte måltider? Jeg går på menyen med 5 måltider pr dag. I helgen rakk jeg bare 4 på lørdag og 3 på søndag uten at det gjorde meg noe.
Burde man ikke spise ketolyse-tabletter på denne kuren? Jeg gjør det ihvertfall. Jeg har gått på ketolys stort sett i et år, og i begynnelsen hadde jeg et par tilfeller hvor fingrene plutselig bøyde seg bakover som om jeg hadde CP. Etter tips begynte jeg med ketolysetablettene og har ikke hatt problemer etter dette.
Jepp, dette er ketogent og ketolysetablettene er laget for ketogene kosthold. Det er litt dumt og skippe måltider, siden det i utgangspunktet er så lite kalorier i menyen. Men av og til er det vel greit, bare det ikke blir mange ganger i uka! Jeg hadde også problemer innimellom med å få i meg alle måltidene...
Hei! Jeg er helt ny her og hentet mitt første lass med mat i dag. Det som slo meg var at alle i køen foran bilen var så slanke! Jeg tenkte "hvorfor spiser de sånn mat, da, som er så slanke" men så kom jeg på; det er vel akkurat derfor de ER slanke. Fikk en liten tankevekker der!
Selv har jeg gått ned 18 kg med kaloriredusert livsstil. Har stort sett unngått brød og poteter fordi jeg ikke er noe glad i det og jeg har aldri spist noe mye ris etc. Vil ikke kalle det lavkarbo for det, jeg har f.eks spist en eller to ruter mørk sjokolade og yoghurt med sukker i etc.
Uansett, nå var jeg kraftig matlei så jeg prøver noe nytt. Skal bli deilig å slippe å lage mat for en liten stund og så er jeg VELDIG spent på de ulike smakene! Nå har jeg akkurat spist et rundstykke (plukket ut den tingen som så mest mettende ut) og det var kjempegodt. Noen av porsjonene er knøttsmå og jeg er vant til å spise lite etterhvert altså!
Bestilte ikke noen fast meny så nå skal jeg regne ut og sette opp. Tok sånn at jeg skulle få smake på det som virket mest interessant - da vet jeg litt mer når jeg evt bestiller fastsatte menyer.
Har vært VELDIG til hjelp å lese om dere andre sine erfaringer med spisdegslank! Kjempeglad for at jeg fant denne tråden!
Er det forresten noen som har oppskrift på Creme Cappuccino?? Fant oppskrift på cappuccinosmoothie men ikke på den andre. SÅ GOD!!!
Finner ingen oppskrift i boka, men jeg har laget en egen variant tidligere:
Løs opp litt pulverkaffe i varmt vann (minst mulig vann), og litt kakao om du vil. Pisk krem med kunstig søtt, og bland i oppløsningen av kaffe og kakao. Du kan ha mandelflak og/eller litt raspet mørk sjokolade på toppen om du vil :)
Bruker dette som "krem" på browniesmixen de selger hos spisdegslank. Du kan evt ha i litt gelatin oppløst om du vil ha den fastere.
mmm kjente jeg fikk vann i munnen nå :-) takk!
Er det noen som har bestilt de heftene fra Spis deg slank? Mailet de angående boken Foseid ga ut for en stund tilbake men den var utsolgt og kom ikke i flere opplag :-(
Tenker spesielt på det hefte som heter "småretter som alle kan lage selv"
Syns maten er SÅ god, spesielt Capuccino dream, skogsbær med nøtter, frokostblanding, smothies.. :-)
Hei!
Har nettopp fått hjem en 2 uker meny-mat fra spisdegslank..
Klarte jo bestille feil, å fikk for passiv bruker.. jeg er jo hvertfall litt aktiv :)
Men lurer på, hva kan jeg spise/drikke utenom, å evnt hvor kjøper jeg dette??
Hei!
Har nettopp fått hjem en 2 uker meny-mat fra spisdegslank..
Klarte jo bestille feil, å fikk for passiv bruker.. jeg er jo hvertfall litt aktiv :)
Men lurer på, hva kan jeg spise/drikke utenom, å evnt hvor kjøper jeg dette??
Bor du ikke så langt fra en av butikkene deres, kan du jo bare dra og handle de måltidene du mangler?
Ellers kan du jo feks bake et lavkarbo brød og spise et ekstra måltid med brød og pålegg? Du drikker vann utenom, ihvertfall de første ukene. Kaffe og te er vel også ok, men jeg innbiller meg at det kommer med et informasjonsark med bestillingen din som ligger sammen med maten?
Jeg bor ikke nærme nei, så kanskje jeg burde bakt meg et brød så jeg kan ha et ekstra måltid.
Fikk ingen lapp med når jeg bestillte maten.
Men de har jo hjemmeside, men føler jeg lese litt her og litt der.. så usikker på hva som er ok liksom :)
Jeg bor ikke nærme nei, så kanskje jeg burde bakt meg et brød så jeg kan ha et ekstra måltid.
Fikk ingen lapp med når jeg bestillte maten.
Men de har jo hjemmeside, men føler jeg lese litt her og litt der.. så usikker på hva som er ok liksom :)
Sjekk denne (http://www.spisdegslank.no/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=3&pid=96) siden, der står det mye bra :) Bak deg knekkebrød (nannahs feks her inne) eller Karins aller beste brød, ELLER bestille brødmixen til spisdegslank, den får du i posten i løpet av noen dager.
Jeg har boken hans + et hefte med oppskrifter så hvis det er noe spesielt du ser etter (lunsj, middag etc) så kan jeg skrive av noen oppskrifter til deg her :-)
Riskrem med rørte jordbær:
100 g cottage cheese
1/2 dl kremfløte
natreen eller canderell
1/2 dl sukkerfrie jordbær
Bland cottage cheese, kremfløte og søtningsmiddel i en bolle. Bruk en skje eller tilsvarende når du blander. Smak til med søtningsmiddel til blandingen er passe søt. Rør til blandingen er jevn - dvs at den ser ut som riskrem. Mos jordbær med litt søtningsmiddel i en liten kopp til det er passe søtt. Legg riskremen i en egnet skål og hell det rørte syltetøyet over
Torskesnadder med bacon
100 g torskefilet
noen biter bacon
60 g dressing nr 1
noen gulrotskiver
litt tyttebær
Skjær torsken i passe biter og la dem trekke et par minutter i kokende vann til de er gjennomkokt. Stek baconbitene. Avkjøl både torsk og bacon. Ha dressingen i en skål. Legg torsken på toppen og bacon og gullrøtter på sidene. Pynt med en teskje tyttebær. Bruker du syltetøy må det være lett
Dressing nr 1:
Majones
creme fraiche
mager kesam
purre
agurkmiks el sylteagurk
sitronsaft
evt johannesbrødkjernemel
Bland like deler majones, creme fraiche og mager kesam. Smak til med purre, agurkmiks og sitronsaft. Kjør alle ingrediensene i en foodprosessor. Ønsker du mer fyldig dressing, tilsetter du litt jbk-mel mens foodprosessoren går.
Du kan ta et halvt beger Cottage Cheese og røre inn div bær og / eller nøtter (står forskjellige alternativer i heftet)
Salat
Ferdig salatblanding kjøpt i butikken, kutt opp enten ost og skinke eller reker eller et kokt egg + reker eller kalkun og bacon
Vær veldig nøye med å bruke lite dressing pga karbo-innhold
Kanelpannekake
Stek pannekaken av 2 egg, evt litt GI-block, 1/2 dl soyamelk, 1 ss kanel og sukrin som søtstoff. Stek på vanlig måte. Legg enten spraykrem (litt), sukkerfritt syltetøy eller sukrin på toppen
Ellers kan du jo lage omelett?
Det er også lov å spise Atkins-barer som mellommåltid. Det må være barer - ikke de produktene som heter noe med "enduldge" - de er mer som kos
Brødet deres er nesten uten karbo og de skriver at i de vanlige lavkarbo-brødene er karbohydratene erstattet med gluten - dette står beskrevet bedre på siden deres på menyen helt til høyre som heter noe sånt som "dette kan du bli lurt av når du kjøper lavkarboprodukter"
Den dressingen du beskriver er knallgod med et par kokte egg og småhakket spekeskinke i forresten ;)
noen som har smakt knekkebrødet til spisdegslank
noen som har smakt knekkebrødet til spisdegslank
Jeg har smakt det og syns det var godt. Virket ikke akkurat som knekkebrød, men var godt
Er det noen som har noen flere SDS oppskrifter på lager? :)
huttetutta
06-01-12, 11:38
Det er mye bedre å lære seg å lage mat selv helt fra starten, man kan jo ikke leve av bestilt mat resten av livet! Mye billigere er det også.
Ellers så synes jeg Spisdegslank ikke har helt skjønt konseptet med lavkarbo. De tror visst at man også må telle kalorier. På spisdegslank.no står det skrevet (PDF-format, "Overvekt - hvorfor alt gikk galt", side 21) at man skal innta 1000-1400 kalorier pr. dag samme hvordan du ser ut og om du er mann eller kvinne, og hvis du er over 60 år så skal du spise 800-1200 kalorier!! Det er jo ikke rart at mange mener at menyene deres er små og at man ikke blir mette av porsjonene de serverer.
Hei!
Jeg er ikke enig, jeg gikk på lavkarbo å var i ketose
å gikk opp i vekt. Leste senere at ikke alle kan spise
for mye fett i lavkarbo og i ketose, men noen også
må telle kcal. spisdegslank.no har derfor skjønt det.
På denne dietten kommer du også i ketose og blir derfor
ikke sulten.
huttetutta
06-01-12, 11:44
Husker Marianne og de andre som har prøvd mente måltidene var for små (ikke nok mat) og ikke optimalt sammensatt - og noe var stengt tatt ikke lavkarbo heller. Men hver enkelt må jo prøve seg frem for å se om det passer dem....
Hei Nille!
Denne dietten er lavkarbo. Klikk deg inn på div dietter
å les hva de forskjellige inneholder så ser du at en
dagsmeny innholder fra ca 14 karbo, det er lavkarbo.
Dette til innformasjon.
Hei Nille!
Denne dietten er lavkarbo. Klikk deg inn på div dietter
å les hva de forskjellige inneholder så ser du at en
dagsmeny innholder fra ca 14 karbo, det er lavkarbo.
Dette til innformasjon.
Tror nok menyene har endret seg hos SpisDegSlank siden Nille skrev dette i 2005 ;)
huttetutta
10-01-12, 00:38
Koseptet til spisdegslank.no har vært det
samme siden dem startet.
huttetutta
10-01-12, 00:43
Koseptet til spisdeg.slank.no har vært det samme siden
dem startet, nemlig lavkarbo.
Nå er jo denne tråden gammel, men det kan
være andre som meg som kommer over en
gammel tråd å tror at det ikke er lavkarbo. Ville
skrive det til info
huttetutta
10-01-12, 01:22
Hei!
Godt nyttår!
Da har jeg bestilt mat fra spisdegslank.no :-)
Er på dag 1.
Gleder meg til å komme i gang. Jeg er nok en type som må
spise lavkarbo og lavkalori samtidig da jeg spiste lavkarbo
med fett også. Fulgte 70% fett, 20% protein og 5% karbo
og var i ketose, trente og gikk sakte oppover i vekt :-(
Har noen andre opplevd det samme?
Jeg skal ned ca 25 kilo.
siljesfremgang
13-01-12, 01:06
Jeg er også på spis deg slank konseptet.
Jeg begynte den 5/1-12, og synes det er ett genialt konsept. Jeg har en travel hverdag som selvstendig næringsdrivende, og rekker da ikke alltid å lage egen mat, men her er alt klart. Trenger bare smørre skivene om morgen og middagen er bare å hive rett i microen.
Ellers har jeg såpass kontroll på lavkarbo mat at om jeg har tid så kan jeg lage egen mat som erstatning til SpisDegSlank dietten.
Jeg er i ketose, og trives kjempe godt med det, og har en nydelig fremgang til nå. (selv om det bare har gått en uke):D
Jeg spiser også diettpakke fra spisdegslank. men guri så treigt ned jeg går...... :( Er inni den 4 uka nå..... 3 uker igjen av den pakka jeg holder på med nå, da skal jeg ha 1 uke pause før jeg fortsetter, er drittlei av alle de vonde middagene, er bare noen som er gode :lol:
Jeg spiser også diettpakke fra spisdegslank. men guri så treigt ned jeg går...... :( Er inni den 4 uka nå..... 3 uker igjen av den pakka jeg holder på med nå, da skal jeg ha 1 uke pause før jeg fortsetter, er drittlei av alle de vonde middagene, er bare noen som er gode :lol:
Det kan være greit og velge middagene sine med omhu. Jeg synes de etter to uker begynner og smake mye skarpere enn i starten, så skjønner hva du mener :) For min del blir det å handle enkeltprodukter etter sydenreisen, mer etter smak. I dag har jeg "sprukket", dvs det ble en salat med kyllingkjøttdeig, ost, litt paprika og tomat og majonesdressing (100% lavkarbo ja!)- og det smakte ganske godt! Veldig mett halvveis, så jeg har nok redusert magemålet noe på disse tre ukene ;) En kilo i uka ca synes jeg er nesten mer enn man kan forvente på SDS - raskere bør det jo ikke gå. MEN utålmodig! ;)
Det kan være greit og velge middagene sine med omhu. Jeg synes de etter to uker begynner og smake mye skarpere enn i starten, så skjønner hva du mener :) For min del blir det å handle enkeltprodukter etter sydenreisen, mer etter smak. I dag har jeg "sprukket", dvs det ble en salat med kyllingkjøttdeig, ost, litt paprika og tomat og majonesdressing (100% lavkarbo ja!)- og det smakte ganske godt! Veldig mett halvveis, så jeg har nok redusert magemålet noe på disse tre ukene ;) En kilo i uka ca synes jeg er nesten mer enn man kan forvente på SDS - raskere bør det jo ikke gå. MEN utålmodig! ;)
Er 2-3 jeg bare får langt oppi halsen, men jeg kjøper ferdig sammensatt pakke så kan ikke bytte ut di middagene :lol:
Men skal bli godt å lage middagene selv om 3 uker i en ukes tid hvertfall om det ikke skjer noe magisk med vekta....:cool:
Her går det mye saktere enn 1kg i uka gitt.... :rolleyes: har gått opp,å ned å opp samme kg i 2 uker nå..... da blir man litt lei! :p
Ooooooh!! :cool: Dagens middag var knallgod (i forhold til alle de andre jeg har smakt til nå ) , var noe indisk greier, knallgul saus (karrisaus tror jeg) med masse kylling!! :D :D
MEN, kan noen svare meg på hvorfor i alle dager de skal ha så sykt mye paprika i ALT??? ÆSJ! Er paprikaen som jeg sliter mest med oppi der :lol:
Er 2-3 jeg bare får langt oppi halsen, men jeg kjøper ferdig sammensatt pakke så kan ikke bytte ut di middagene :lol:
Men skal bli godt å lage middagene selv om 3 uker i en ukes tid hvertfall om det ikke skjer noe magisk med vekta....:cool:
Her går det mye saktere enn 1kg i uka gitt.... :rolleyes: har gått opp,å ned å opp samme kg i 2 uker nå..... da blir man litt lei! :p
Du spiser ingenting utenom antar jeg? Ingen sukkerfri godis eller lignende? Lettbrus?
MEN, kan noen svare meg på hvorfor i alle dager de skal ha så sykt mye paprika i ALT??? ÆSJ! Er paprikaen som jeg sliter mest med oppi der :lol:
Send den til meg, jeg ELSKER paprika ;)
jeg elsker og paprika, men ikke den vasne de bruker :lol:
Nei jeg drikker KUN vann og spiser kun det som er i diettpakka :) Men er insulinresistent, så har litt å jobbe mot...
jeg elsker og paprika, men ikke den vasne de bruker :lol:
Nei jeg drikker KUN vann og spiser kun det som er i diettpakka :) Men er insulinresistent, så har litt å jobbe mot...
Patience...:) KAN det være for lite energi for deg? Jeg har nå etter mange eår lært at jeg MÅ så langt ned for at kroppen skal tvinges til å hente fra kroppsfettet, men om du er veldig aktiv og generelt har et høyere energiforbruk kan det kanskje bli litt lite? Er du sulten feks?
Har du mye brødmat i menyen?
Jeg har diettpakke med brød ja, har ligget høyere på kcal før men da stoppa det HELT i 5 uker :( Er sjelden sulten.... er sånn at jeg ser på klokka at nå MÅ jeg spise... har masse energi og så er ikke slapp eller noe.... Trener litt, men ikke noe som krever mere kcal....
Er 4 skiver om dagen, har prøvd uten brød og, funka ikke noe bedre det..
huttetutta
04-02-12, 13:53
Hei!
Er det dumt å drikke lightbrus? På siden dems står
det at det kan du gjøre.
Hei!
Er det dumt å drikke lightbrus? På siden dems står
det at det kan du gjøre.
Jeg holder meg langt unna både lettbrus og Atkinsbarer. Tror ikke det er bra med sånne ting, spesielt når en skal ned i vekt Prøver også å kutte ut andre søtningsmidler. Prøv å drikke bare vann og se hvordan det går :)
Ja, ifølge ernæringsfysiologen som har satt sammen dette så kan man ty til 1 atkins (ikke bar men den sjoko vrisp greia) 1 gang i blant, og man kan drikke light bruss og saft. Men jeg unngår det som best jeg kan, ikke at det har hjulpet :lol:
Jeg følger også spis deg slank konseptet og har gjort det siden 2.januar. Har ikke gått ned så mye, og begynner å bli litt lei maten, men føler meg mer vel ennn på lenge (mer energi, bedre humør, penere hud osv) så jeg biter tenna sammen.
Har prøvd å spise Lavkarbo,høyfett (lchf), men det fungerte svært dårlig for meg. Skal prøve igjen på det når jeg er ferdig med slankingen og kun skal vedlikeholde vekta.
Budeiea995
07-02-12, 00:24
Skal hente min første 14 dagers pakke i morgen og er kjempespent! Har kjøpt den ekstreme da vekta har sittet bom fast i 4 med. Her skal det rikkes!!
Håper å se resultat for da bestiller jeg glatt mer!
tenkte å bestille igjen i dag.. vil bare si jeg er veldig fornøyd med denne dietten fra spisdegslank.
jeg gikk på den for 2 år siden. tok av 27 kilo på 5 mnd. og vekten holdt seg bra etter att jeg datt ut og spiste dritt igjen :p
men rast opp først nå 6 kilo etter jeg flyttet inn til kjæreten.. mye sofakos :D så nå er det pån igjen ;)
trondemann
10-02-12, 15:18
Har også sett at de har åpnet en lavkarbobutikk i Drammen, i tillegg til de andre stedene jeg har lest her inne!!
Har også sett at de har åpnet en lavkarbobutikk i Drammen, i tillegg til de andre stedene jeg har lest her inne!!
Jepp, var innom der og kjøpte sds pølsene for en tid tilbake :D
trondemann
10-02-12, 15:37
Jepp, var innom der og kjøpte sds pølsene for en tid tilbake :D
Artig!!!! Har de alle varene der?;)
Artig!!!! Har de alle varene der?;)
Ops, der avslører jeg min uvitenhent :o
Bruker ikke sds, men var bare innom for å kjøpe pølser etter å ha lest her inne at de var gode. De hadde i hvert fall wienerpølser, grillpølser og kjøttkaker. Alt lå i frysedisk. Hadde det veldig travelt, så jeg så egentlig ikke noe særlig annet jeg *litt flau nå*
Har og hoppa på spis deg slank..er bare på 4. dagen men er foreløpig superfornøyd med maten :)
Noen her som skal ned 10 kg er rundt 163 cm høy og veier rundt 74 kg?? Jeg har inntrykk av at de fleste skal ned 20-30 kg og da er det ikke så motiverende å lese hvordan det går når dere raser ned 6 kg første uka og sånn he he. Jeg er på spis deg slank dietten. Vil gjerne høre fra depresjon er lik meg:-)
Noen her som skal ned 10 kg er rundt 163 cm høy og veier rundt 74 kg?? Jeg har inntrykk av at de fleste skal ned 20-30 kg og da er det ikke så motiverende å lese hvordan det går når dere raser ned 6 kg første uka og sånn he he. Jeg er på spis deg slank dietten. Vil gjerne høre fra depresjon er lik meg:-)
AT man skal ned mange kilo betyr IKKE at man raser ned 6kg på en uke, det er nemlig unntaket. Jeg har en BMI og samme om jeg hadde spist maten til SDS eller ketolysedietten, så går jeg ned maks 2kg første uka og da kun vann og senere under 1/2kg i uka.. At man er gravt overvektig betyr ikke kraftig og kjapt vekttap.
Ikke se på hva andre går ned, spis riktig, lær deg nytt kosthold og la kroppen få tid til å jobbe.
Jeg vet ikke om det er så mange som følger SDS akkurat nå, men det er en del som skal ned rundt 10kg som spiser ketogent( slik SDS er).
Lurer på om noen av dere bruker/har brukt den som har tre brødmåltider og 1 middag. Hva bruker dere av pålegg?
Lurer på om noen av dere bruker/har brukt den som har tre brødmåltider og 1 middag. Hva bruker dere av pålegg?
Jeg valgte ikke den varianten og det er jeg glad for, for det blir mye ensformig mat og er ikke så begeistra for brødene deres. Men du spurte om pålegg: skinker, salami, ost, smøreost, majones, egg, Finsbråten leverpostei, agurk, tomat, SDS syltetøy. Jeg bruker også peanut butter og italiensk salat - men det er nok ikke så lurt i starten om du er der.
Lykke til!
Lerum har syltetøy av samme type som SDS - uten tilsatt sukker og 80% bær.... sjekk at det er rett type, de har også med mindre sukker, eller "sukkerfri" og den er det gjerne eplesaft mm som er brukt som søtning.
Mener Rimi ihvertfall har denne typen syltetøy :)
Jeg spiste heller ikke brødmenyen, og er også glad for det - kun et brødmåltid pr dag i mitt tilfelle :)
Har gått på det 1 uke i dag. Mannen min har gått ned 3kg. To andre vi kjenner som begynte samtidig har han gått ned 3,5 kg og hun 2 kg. Og hun skulle bare ned 3 kg, er ganske slank i utgangspunktet.Jeg har gått ned 500 gram.. Og skal ned 10 kg..Livet er litt urettferdig akkurat nå..:-)
Har gått på det 1 uke i dag. Mannen min har gått ned 3kg. To andre vi kjenner som begynte samtidig har han gått ned 3,5 kg og hun 2 kg. Og hun skulle bare ned 3 kg, er ganske slank i utgangspunktet.Jeg har gått ned 500 gram.. Og skal ned 10 kg..Livet er litt urettferdig akkurat nå..:-)
Du kan nok ikke sammenlikne deg med andre når det gjelder vektnedgang. Fokuser på å spise riktig, og ikke mer enn at du er behagelig mett. Sjekk med nybegynnertråden om du gjør noen nybegynnerfeil! Drikk GODT med vann, og spis mye og varierte grønnsaker til gode proteinkilder (kjøtt, fisk, fugl, sjømat). Velg passe med fett attåt, noen kan ikke spise ubegrenset med fett fordi kroppen da ikke må ta av kroppsreservene.
Ta med at lavkarbo er vektregulerende, det er ikke sikkert at kroppen din mener du skal ned 10 kilo.
Tilslutt - 500 gram ned ER 500 gram ned, nyt at du faktisk har vektnedgang, kos deg med maten og slutt å bekymre deg!
Du kan nok ikke sammenlikne deg med andre når det gjelder vektnedgang. Fokuser på å spise riktig, og ikke mer enn at du er behagelig mett. Sjekk med nybegynnertråden om du gjør noen nybegynnerfeil! Drikk GODT med vann, og spis mye og varierte grønnsaker til gode proteinkilder (kjøtt, fisk, fugl, sjømat). Velg passe med fett attåt, noen kan ikke spise ubegrenset med fett fordi kroppen da ikke må ta av kroppsreservene.
Ta med at lavkarbo er vektregulerende, det er ikke sikkert at kroppen din mener du skal ned 10 kilo.
Tilslutt - 500 gram ned ER 500 gram ned, nyt at du faktisk har vektnedgang, kos deg med maten og slutt å bekymre deg!
Takk for gode råd. Jeg går på spisdegslank konseptet så jeg får ferdighet jeg skal spise.
Takk for gode råd. Jeg går på spisdegslank konseptet så jeg får ferdighet jeg skal spise.
Selvfølgelig gjør du det :) Da får du bare smøre deg med tålmod så lenge - husk å drikk nok vann og ikke spis noenting utenom ferdigmaten!
Jeg leste om noen som tok alli slankepillene sammen med spis deg slank mat. Noen her som har prøvd det? Bare seriøse svar og ingen skjennepreken når det kommer til å ta piller.. Takk
Alli (http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article456268.ece)
Ser ikke helt poenget med å spise lchf sammen med en pille som gjør at fettet går rett gjennom kroppen... da vil du ende opp med 1) spise lavlavkalori og gi kroppen for lite energi og næring og 2) en helskottas masse akutte turer på do :)
Les artikkelen og se om alli frister like mye etterpå ;)
Alli (http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article456268.ece)
Ser ikke helt poenget med å spise lchf sammen med en pille som gjør at fettet går rett gjennom kroppen... da vil du ende opp med 1) spise lavlavkalori og gi kroppen for lite energi og næring og 2) en helskottas masse akutte turer på do :)
Les artikkelen og se om alli frister like mye etterpå ;)
Men nå er ikke spisdegslank dietten LCHF. Det er lite karbo OG lite kalorier...
Men nå er ikke spisdegslank dietten LCHF. Det er lite karbo OG lite kalorier...
Hadde spisdegslank vært det, hvorfor i all verden ville du da ha behov for å spise alli - som sender fettet (som du sier ikke er noe særlig av i SDS) rett gjennom kroppen?
Nei, spisdegslank er satt sammen av måltider som består av ca 5% kh, 20-25% protein og resten fett. Altså LCHF.... Siden den BÅDE har lite kalorier OG lite kh, er det fettet du får energien fra, sammen med fettet på kroppen din. Om du spiser Alli samtidig, vil du fjerne fettet fra maten, og risikere at kroppen din går i sparemodus.... pluss at du risikerer og bli slapp, trett og uttafor, for ikke snakke om faren for å drite seg ut.... bokstavelig talt... hele POENGET med lavkarbo er jo at energien kommer fra fett!
(Jeg har regnet på måltidene hos spisdegslank fordi jeg var nysgjerrig selv, har selv spist spisdegslank i perioder med godt resultat (ca 1 kilo ned i uka)).
Lavkarbo og lavkalori uten ekstra fett er å sulte seg ned i vekt, du vil da sannsynligvis gå opp tvert du øker inntaket fordi kroppen vil kompensere. Sørg heller for å spise ALL spisdegslankmaten, og tren deg opp til å spise lavkarbo som du lager selv etterhvert. Lavkarbo med nok fett er et kosthold du ikke trenger å sulte deg ned i vekt på :)
Man kan ikke få i både pose og sekk, og etter min mening kan du like gjerne gå på verylowcalori pulverkur istedet for spisdegslank+ alli, da er du ihvertfall sikret den næringen kroppen trenger - selv om dette også vil være å sulte seg ned i vekt.
Raske løsninger finnes ikke, det er alltid en ulempe eller bivirkning. Jeg anbefaler at du jobber litt med det mentale, innser at dette kan ta tid, og deretter finner et kosthold du kan holde deg på over lengre tid for å oppnå vektmålet ditt, istedet for å hive deg på metoder som ikke bare har ekle bivirkninger men som sannsynligvis vil gjøre at du sprekker - overspiser og ender opp med å legge på deg - med påfølgende deprimerende situasjon....
Jeg trodde at spisdegslank hadde lite fett i seg? Siden det er så lite kalorier. Men mulig jeg tar feil.For det Alli skal være til hjelp for er Hvis du går ned 2 kg skal Alli hjelpe deg med 1 kg ekstra.
Jeg trodde spisdegslank inneholder lite karber, lite kalorier og lite fett det er noe av derfor det funker.
Tar jeg feil?
Jeg trodde at spisdegslank hadde lite fett i seg? Siden det er så lite kalorier. Men mulig jeg tar feil.For det Alli skal være til hjelp for er Hvis du går ned 2 kg skal Alli hjelpe deg med 1 kg ekstra.
Jeg trodde spisdegslank inneholder lite karber, lite kalorier og lite fett det er noe av derfor det funker.
Tar jeg feil?
Ja du tar feil - hvis du leser det jeg skriver lengre oppe består SDS måltider i hovedsak av 5% kh, 20-25% protein og resten fett. Alle måltidene er beskrevet i detalj med næringsinnhold, du kan regne selv om du ikke tror meg.
SDS er et lavkarboalternativ, ikke et lavkalori-lavfett alternativ, les selv hva Thor Foseid (mannen bak SDS) selv skriver om SDS på sidene deres.
Et kosthold med lite kh og lite fett er i lengden ikke særlig helsefremmende, og det er derfor SDS og lavkarbo er så bra for å slanke seg, fordi man gir kroppen den næringen den trenger og man slipper å være sulten.
For det Alli skal være til hjelp for er Hvis du går ned 2 kg skal Alli hjelpe deg med 1 kg ekstra.
Dette er i hovedsak naivt å tro på etter min mening og etter min erfaring med 20 års slankeforsøk ;)
Alli sin effekt er vel i hovedsak basert på et "vanlig" norsk kosthold også - med en del fett i, ellers er hele poenget med ALLI vekke, siden det er fettet som da går "rett gjennom kroppen". Spiser du da lavkarbo sender du all energien kroppen skal leve på rett i dass - og sulter deg ned ivekt.
Men nå har jeg vel gjentatt meg selv så mange ganger i denne tråden at jeg ikke har mer å tilføye om akkurat dette temaet :)
Tar jeg feil?
Sannsynligvis ikke lite nok fett til at du ikke får rennerau. Man må spise fettfattig for å ikke få diarè av de pillene.
Og hvorfor tenke på de pillene når du har gått ned en halv kilo? Du burde jo heise flagget og rope hurra! Senk kravene og la kroppen få tid til å venne seg til det nye kostholdet. Å slanke seg er gjerne ikke gjort i en håndvenning, kroppene våre trenger tid på å tilpasse seg og vende seg til å bruke fett som energikilde og ikke karbohydrater.
Takk for gode svar Nerthus! Jeg tar de med meg videre:)
Imse: jeg har de 500 gramene opp igjen..Jeg aner ikke hvorfor så jeg er vel litt desperat..:(
Takk for gode svar Nerthus! Jeg tar de med meg videre:)
Imse: jeg har de 500 gramene opp igjen..Jeg aner ikke hvorfor så jeg er vel litt desperat..:(
Det er helt normalt med litt opp og litt ned. La kroppen få noen måneder på seg, den er ingen PC du kan stille inn på ønsket vekttap.
Min kropp kan finne på å gå opp 2kg fra en dag til en annen. Og logikken sier at det definitivt ikke er fett. Og ellers kan det ta flere uker før kroppen begynner å forbrenne fett, den skal jo omstille seg totalt jo.
St. Cecilie
13-06-12, 17:23
Etter månedsvis med vingling og stressing og bla bla bla har jeg tatt meg en "time out" fra planlegging og tralala med å bestille 28 (!) dager med SDS. Da får vi krysse fingrene at jeg liker maten. ;) Kyllinggryta for i dag lovte bra i allefall.
Da har jeg endelig bestemt meg for å ta i et tak igjen. Gikk ned 7 kg på ketolyse i fjor, men alle har kommer tilbake igjen, desverre...
Denne gangen orker jeg rett og slett ikke så mye styr, så har bestilt mat for 28 dager fra SDS!
Bestilte brødmenyen, for den var billigst, og fordi brødmat til lunsj var enklest... Og nå angrer jeg!!
Brødet smakte helt Forferdelig!! Snakk om å bli skuffa.. Fikk trøkt i meg to skiver til frokost, med masse pålegg, og brukte resten av dagen til å grue meg til lunsjen:( Der fikk jeg ned litt over en skive, men nå sitter jeg her og bare er småkvalm....
Så da har jeg fryseren full av brød jeg ikke kommer til å spise, og lurer på hva i alle dager jeg skal finne på i morgen..
Kan vel konstantere at denne 'kickstarten' til et nytt og bedre liv ikke var helt som jeg hadde håpet på..
Men men, nå ser jeg fram til middag, og krysser fingrene for at brødet bare er en tilvenning.. Hvis jeg allerede begynner å lage min egen frokost og lunsj, så tror jeg fort dette kan skjære seg igjen...
Noen erfaringer med brødet? (tror jeg har det som heter Soft Basic) er det mulig å venne seg til det? evt. noen gode påleggsforslag som kanskje kan dempe smaken litt?
Måtte bare få ut litt frustrajon, sånn at det skal være plass til andre tanker oppi huet her:p
Jeg har starter med spis deg slank mat, komponerte min egen diett for 14 dager med ca fem retter hver dag. Det kostet kun 1630,-Syns ikke det var så dyrt. Har allerede gått ned tre kilo på seks dager.
Da har jeg endelig bestemt meg for å ta i et tak igjen. Gikk ned 7 kg på ketolyse i fjor, men alle har kommer tilbake igjen, desverre...
Denne gangen orker jeg rett og slett ikke så mye styr, så har bestilt mat for 28 dager fra SDS!
Bestilte brødmenyen, for den var billigst, og fordi brødmat til lunsj var enklest... Og nå angrer jeg!!
Brødet smakte helt Forferdelig!! Snakk om å bli skuffa.. Fikk trøkt i meg to skiver til frokost, med masse pålegg, og brukte resten av dagen til å grue meg til lunsjen:( Der fikk jeg ned litt over en skive, men nå sitter jeg her og bare er småkvalm....
Så da har jeg fryseren full av brød jeg ikke kommer til å spise, og lurer på hva i alle dager jeg skal finne på i morgen..
Kan vel konstantere at denne 'kickstarten' til et nytt og bedre liv ikke var helt som jeg hadde håpet på..
Men men, nå ser jeg fram til middag, og krysser fingrene for at brødet bare er en tilvenning.. Hvis jeg allerede begynner å lage min egen frokost og lunsj, så tror jeg fort dette kan skjære seg igjen...
Noen erfaringer med brødet? (tror jeg har det som heter Soft Basic) er det mulig å venne seg til det? evt. noen gode påleggsforslag som kanskje kan dempe smaken litt?
Måtte bare få ut litt frustrajon, sånn at det skal være plass til andre tanker oppi huet her:p
Jeg har samme erfaring som deg når det gjelder smaken. Men når jeg ristet brødene og skjærte de i tynne skiver med masse pålegg så gikk det bedre. Har du prøvd å gjøre det?
Enig med Fedona, skjær brødet i syltynne skiver og rist de godt! Ha på smør og feks syltetøyet til SDS, evt kan du bruke Lerums uten sukker (80% bær og ingen sukkertilsetning, kun kunstig sukker) oppå. Jeg pleier også å riste det og avkjøle før jeg pakker det med meg til lunsj... Karins "mitt aller beste brød" baker jeg selv i dag, det ligner litt på SDS brødet - men jeg steker det lengre. Ellers er jo mye pålegg godt da, makrell i tomat, italiensk salat, reker i majones osv osv. :)
Trude_lutt92
26-01-13, 11:56
Hei på dere!
Er helt ny her på forumet, men har allerede lært masse. Det er til stor motivasjon å lese andres historie med spis deg slank og lavkarbo.
Jeg er 1.73 høy med en startvekt på 82 kg. Målet er 65 kg.
Jeg har nå gått en uke på spis deg slank, og gått ned 4,1 kg. Det er jeg fornøyd med. Selv om jeg regner med at det meste er kun vann, kjenner jeg meg "fastere i fisken".
Dietten gikk kjempebra de to første dagene, men så kom en intens hodepine med på kjøpet. Dette varte i to dager sammen med slapphet. Nå etter en uke merker jeg ingenting bortsett fra ømmhet flere steder i kroppen. Kjennes litt ut som blåmerker.. Noen fler som har hatt det sånn på SDS? Musklene i lår og legger kjennes også slitne ut. Som om jeg nettopp hadde trent.
Har ikke spist noe annet enn det som står på menyen, og er stolt og overasket over min egen selvdisiplin. Dette med at man har noe fast å forholde seg til er til stor hjelp for meg :-) Må nevne at jeg drikker litt fun light og et til to glass pepsi max i uka. Dette syns jeg ikke er mye å forlange på en så strikt diett.
Maten er jeg fornøyd med. Middagene er gode, bortsett fra "Laks og Asparges". Den vokste i munnen på meg. Brødet er helt ok. Har bestilt for 4 uker til, men denne gangen bestilte jeg med én dessert per lørdag, syltetøy til brødskivene og kokeboka til Skaldeman.
Ser at det er en stund siden noen har skrevet her, men jeg håper på litt tilbakemeldinger og inspirasjon likevel :-)
Vi må heie på hverandre!!!
Hei på dere!
Er helt ny her på forumet, men har allerede lært masse. Det er til stor motivasjon å lese andres historie med spis deg slank og lavkarbo.
Jeg er 1.73 høy med en startvekt på 82 kg. Målet er 65 kg.
Jeg har nå gått en uke på spis deg slank, og gått ned 4,1 kg. Det er jeg fornøyd med. Selv om jeg regner med at det meste er kun vann, kjenner jeg meg "fastere i fisken".
Dietten gikk kjempebra de to første dagene, men så kom en intens hodepine med på kjøpet. Dette varte i to dager sammen med slapphet. Nå etter en uke merker jeg ingenting bortsett fra ømmhet flere steder i kroppen. Kjennes litt ut som blåmerker.. Noen fler som har hatt det sånn på SDS? Musklene i lår og legger kjennes også slitne ut. Som om jeg nettopp hadde trent.
Har ikke spist noe annet enn det som står på menyen, og er stolt og overasket over min egen selvdisiplin. Dette med at man har noe fast å forholde seg til er til stor hjelp for meg :-) Må nevne at jeg drikker litt fun light og et til to glass pepsi max i uka. Dette syns jeg ikke er mye å forlange på en så strikt diett.
Maten er jeg fornøyd med. Middagene er gode, bortsett fra "Laks og Asparges". Den vokste i munnen på meg. Brødet er helt ok. Har bestilt for 4 uker til, men denne gangen bestilte jeg med én dessert per lørdag, syltetøy til brødskivene og kokeboka til Skaldeman.
Ser at det er en stund siden noen har skrevet her, men jeg håper på litt tilbakemeldinger og inspirasjon likevel :-)
Vi må heie på hverandre!!!
Velkommen til forumet og lykke til med livsstilsendring :)
Det er nok fordi du er på vei inn i ketose at du føler deg slik. Det går over når kroppen har vent seg til en annen type fettforbrenning.
Nå er det ett år siden jeg spiste kun sds mat. Jeg var veldig fornøyd med maten. Noen retter var selvfølgelig bedre enn andre. Jeg bestiller fortsatt mat, men det blir for det meste kanel kubber og desserter :)
Skal bli spennende å følge deg for å se hvordan det går med deg :)
Nå etter en uke merker jeg ingenting bortsett fra ømmhet flere steder i kroppen. Kjennes litt ut som blåmerker.. Noen fler som har hatt det sånn på SDS? Musklene i lår og legger kjennes også slitne ut. Som om jeg nettopp hadde trent!
Tar du kosttilskudd ?
Siden du mister masse vann forsvinner det også en del viktige salter og mineraler. Det høres ut for meg som om du har magnesium mangel. Helt vanlig på lavkarbo. Ta magnesium om kvelden så bedrer det seg raskt :)
Trude_lutt92
27-01-13, 23:06
Takk for tips!
Har tatt multivitamin i brustablettform, men er ikke vant til å ta noe som helst.. Går lett i glemmeboka ;)
Nå sliter jeg veldig med å få i meg alle brødmåltidene.. Er ikke sulten og glemmer å spise. Litt redd for at jeg ikke skal få i meg nok kalorier, men merker ikke noe i form av slapphet/trøtthet og humøret er jevnt. Har begynt å lage toast på morgningen med ost og salami. Litt mer fristende enn ei tør og kald brødskive =)
Trude_lutt92
01-02-13, 11:06
JIPPI!
Gikk på vekta i dag, og den viste at jeg hadde gått ned 5kg denne uka!!!!!!!!!
På to uker har jeg gått fra å veie 82kg til å veie 73kg. HELT utrolig.. Skvatt når jeg gikk på vekta i dag. Jeg var bombesikker på at jeg bare hadde gått ned en kilo eller to.
9 kg i vekttap på to uker.. :O
Har fulgt dietten slavisk bortsett fra middagen i går(laks og asparges). Brukte bare laksen og lagde en salat. Lagde litt dressing av creme fraiche, pepper, vitløkspulver og paprikapulver. Kjempegodt =)
Hvordan går det med dere andre der ute som følger dietten? :)
JIPPI!
Gikk på vekta i dag, og den viste at jeg hadde gått ned 5kg denne uka!!!!!!!!!
På to uker har jeg gått fra å veie 82kg til å veie 73kg. HELT utrolig.. Skvatt når jeg gikk på vekta i dag. Jeg var bombesikker på at jeg bare hadde gått ned en kilo eller to.
9 kg i vekttap på to uker.. :O
Har fulgt dietten slavisk bortsett fra middagen i går(laks og asparges). Brukte bare laksen og lagde en salat. Lagde litt dressing av creme fraiche, pepper, vitløkspulver og paprikapulver. Kjempegodt =)
Hvordan går det med dere andre der ute som følger dietten? :)
Wow! Gratulerer! Det må være en deilig følelse! Stå på! :)
Jeg gikk også ned de fleste kiloene mine da jeg levde kun på sds mat. Nå spiser jeg lavkarbo med innslag av sds.
Du er kjempeflink :D
Trude_lutt92
01-02-13, 19:58
Tusen takk : )
Gøy å få tilbakemeldinger her på forumet! :)
Trude_lutt92
08-02-13, 20:56
Hei igjen!
Spis deg slank dietten går femdeles bra. Har enda ikke skeiet ut. Måtte ty til en atkins bar her om dagen, da jeg ikke hadde med meg lunsj. Men dette regner jeg ikke som en utskeielse...?
Fant ut at jeg har fått helvetesild(helt forferdelig) tidlig denne uka :( Nå går jeg på zovirax 800 mg, fem gangen om dagen - i en uke.....
Da jeg skulle veie meg i dag hadde jeg gått OPP 5 kilo ! :( Lenge siden jeg har blitt så skuffa... Det eneste jeg kan tenke meg at det kommer av er pillene. Er det noen her som har erfaring med dem? Pliis del!! Byttet til og med batteri på vekta :P
Dette gjør skikkelig skade på motivasjonen!
Hilsen fortvila lavkarbojente...........
Hvorfor er du skuffa over å ha gått opp 5 kg vann? Slitsom ja, men du har definitivt ikke gått opp 5kg fett. Og jeg regner med at det er fett du vil gå ned.
Men en stor klem skal du få, ikke noe er mere slitsomt enn masse vann i kroppen:klem:
Spis riktig, glem vekta og slapp av! Høres virkelig ut som om du trenger noen dager til bare å slappe av nå.
da var jeg tilbake på sds :) 3 år og en unge siden sist :D
Begynte i dag, gleder meg litt til å slippe å tenke sjøl og å slippe å lage mat for en liten stund :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.