View Full Version : Flere som bruker spis deg slank-dietten?
Hei!
Er det noen flere her inne som bruker dietten til www.spisdegslank.no ?
Hadde vært kjekt å kunne taste litt med andre om erfaringer osv...
:syklubb:
jeef-micro
06-11-05, 18:50
var det ikke litt dyrt? jeg velger heller å lage min egen mat, og bruke kokeboka til fedon...
Nei jeg kunne tenke meg det, men siden jeg har familie så blir det litt dyrt og vanskelig, dessuten tilbys det jo kun i Oslo-området, så da går det jo ikke uansett.
Men Marianne her inne holdt på med det en stund, er ikke sikker på om hun gjør det lenger. :)
Er dyrt i lengden, men her i huset har vi hatt veldig dårlige matvaner... Nesten bare junk mat.
Tenkte vi skulle kjøpe for noen uker, for å komme inn i ting og etterhvert begynne å lage maten selv.
Er typen min som er så snill å kjøper til meg. :p :D
Husker Marianne og de andre som har prøvd mente måltidene var for små (ikke nok mat) og ikke optimalt sammensatt - og noe var stengt tatt ikke lavkarbo heller. Men hver enkelt må jo prøve seg frem for å se om det passer dem....
Husker Marianne og de andre som har prøvd mente måltidene var for små (ikke nok mat) og ikke optimalt sammensatt - og noe var stengt tatt ikke lavkarbo heller. Men hver enkelt må jo prøve seg frem for å se om det passer dem....
Åh..
Jeg leste i Mat&Helse for en tid tilbake at du nå kunne velge mellom forskjellige typer mat, bla. Atkins og Lindberg.
Jeg spiser meg slank. Det gjør alle andre her inne også. Om du lager maten selv, eller kjøper pakker så spiser du deg slank ;)
Men selv om du får ferdige pakker så er det viktig å få innblikk i hvorfor dietten fungerer, hva som gjør at det virker, og ikke minst hvorfor du følger dietten. Hvis ikke blir det ingen livsstil - men en slankekur i livets rekke... :)
Du kan jo friste oss med dagens menyer? Kansje vi får litt inspirasjon? Du kan laste opp bilder her enten som vedlegg, eller i galleriet (http://forum.lavkarbo.no/galleri) - hint hint :cool:
Litt bak mål dette, men ja, jeg har gått på en diett som heter Spis deg slank. Det var for over 30 år siden men det var ikke dietten på www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no)
Den jeg da fulgte var en 4 ukers kur skrevet av kjøkkensjefen på Rogaland sjukehus Jan W. Lunde og var en ren kalorifattig diett,- og slett ikke dyr. Vanlig norsk mat med en detaljert beskrivelse av hva du skulle spise.:) Litt artig at samme navnet kommer igjen!:)
Effektiv? Ja, men resultatet på sikt var noe helt annet!:(
Hittil er jeg veldig fornøyd med dietten... Kan gå vanlige butikker å handle klær igjen og føler meg ikke lenger som noen strandet hval så snart vi skal noe...
Mer som en flodhest nå...:spent:
Var en ganske deilig følelse av å kunne gå å titte på klær igjen og faktisk finne noe som passer!
Men bikbok må jeg visst vente litt til med! Prøvde noen bukser der i XL og fikk de ikke igjen, men er ikke så veldig mange kiloene før de også sitter.:spent:
jeef-micro
07-11-05, 14:15
mente å lese et sted at du er ca 163 cm (eller noe sånt?) jeg er 160, og noen kg lettere enn deg, og får på meg klær fra bikbok (kjøpte en wow-genser i str 170 en dag her, og det er barnestørrelser...:eek: ) så du når nok bik-bokmålet ditt snart. Jeg har ikke prøvd buksene deres enda jeg da, for jeg har alt fettet samlet på magen (PCOS) så bukser er egentlig det største problemet...
mente å lese et sted at du er ca 163 cm (eller noe sånt?) jeg er 160, og noen kg lettere enn deg, og får på meg klær fra bikbok (kjøpte en wow-genser i str 170 en dag her, og det er barnestørrelser...:eek: ) så du når nok bik-bokmålet ditt snart. Jeg har ikke prøvd buksene deres enda jeg da, for jeg har alt fettet samlet på magen (PCOS) så bukser er egentlig det største problemet...
Yess, stemmer at jeg er 163, men har veldig kraftig beinbyggning da... Måler 60cm fra skulder til skulder..:eek:
Prøvde en sånn kamuflasje bukse i str XL og er ikke mange kiloene til før den passer akkurat.
Prøvde også en fleece jakke i str XL, men den er det mange kilo før jeg får på meg...
Synes bikbok str generelt er små jeg... Nå har jeg ikke prøvd de wow klærne da, kanskje str på de er annerledes?
Redigert for å legge til at jeg også har nesten allt fettet samlet på magen...
WOW-klærne er laget for tweens, altså barn/ungdom mellom åtte og 15. Vil tro at størrelsene er mindre der ja.
jeef-micro
08-11-05, 23:31
WOW-klærne er laget for tweens, altså barn/ungdom mellom åtte og 15. Vil tro at størrelsene er mindre der ja.
:ja: det er defor jeg er såååååå fornøyd med at jeg fikk på meg den genseren.. jeg MÅTTE bare kjøpe den:p
Roxira: har du også PCO(S)?? du ehøver ikke svare viss du ikke vil...(for det er ikke meningen å være frekk)
:ja: det er defor jeg er såååååå fornøyd med at jeg fikk på meg den genseren.. jeg MÅTTE bare kjøpe den:p
Roxira: har du også PCO(S)?? du ehøver ikke svare viss du ikke vil...(for det er ikke meningen å være frekk)
Ikke som jeg vet om.... Har vært tykk siden jeg var liten og det ligger i familien...
jeef-micro
12-11-05, 15:48
Ikke som jeg vet om.... Har vært tykk siden jeg var liten og det ligger i familien...
Sendte deg en pm jeg... :o
Sendte deg en pm jeg... :o
Har sendt en tilbake;) :klem:
..... hvordan går det med deg og denne dietten Roxira ??
Vil du dele dine erfaringer med oss eller er det for tidlig enda ?
Karborella
05-05-06, 14:09
Sambisen og jeg er på denne. Helt nye i gamet, men det har startet bra.
Har lest litt oppover at folk synes det er dyrt. Vel, normalt tror jeg vi kan gå litt matgale på fredagen og handle mat for både 1 og 2 tusen.. :o
Jeg kjøpte en ukesrasjon med mat til en sum av 777 kr. Alt er ferdig det er bare å varme eller tine og spise. Jeg slipper maset med "hva skal vi finne på til middag i dag" (annet enn å velge blant det jeg har) og jeg slipper å bruke tid på å tilbrede maten. Akkurat nå er dette helt perfekt så får vi se om jeg synes det samme om 1 md ;)
Jeg synes rettene er smakfulle. Noen er større enn andre (altså mer mat), andre mindre. Men det er mange måltider i løpet av en dag så det i seg selv er ikke noe problem. Selv sliter jeg med at jeg aldri er sulten før tidligst kl 10 på morgenen, men nå så tvinger jeg meg selv til å spise frokost..
Hva jeg savner - hmm.. ALT :D Alt det som er syndig og godt! Uansett - jeg biter tenna sammen og fortsetter for jeg synes dette er en god løsning som jeg tror kan passe meg.
- Karboerella -
Noen andre som har testet denne dietten?
Har akkurat bestilt en uke med ferdigmat,så skal bli intressant og se hvordan dette fungerer.
Ser det er flere som nevner at dette er dyrt,og at det er bedre å lage maten selv,men for min del så virker dette som et perfekt opplegg. Er det noe jeg hater så er det å lage mat og passe på hva som er sunt og ikke,og prisen bryr meg ikke,såfremt dette virker da ;)
Har en kollega som gikk på dette i 2 måneder og han gikk ned 20kg.
Flott om du kan informere oss om hva du syns etterhvert og hvordan det går med vekttapet. De andre som har prøvd her inne har enten sluttet raskt eller ikke kommet tilbake for å fortelle noe.....
Lykke til ! :D
Da har jeg fått maten,og starter imorgen :)
Bestilte bare mat som skal varmes,og det kom på 1100 kr.(valgte endel dyrere retter siden jeg er så kresen) Etter hva det ser ut som så virker det som det er nok mat i hver porsjon,så det ser ikke ut som at man vil sulte så veldig :)
Kan skrive igjen om noen dager og fortelle hvordan det ligger ann.
Jeg syntes måltidene var bra sammensatt, men husker at jeg var sulten. Man kan imidlertid spise så mye salat man vil ved siden av, og det gjorde ikke jeg. Kan det ha vært derfor? :o
Jeg syntes ikke det var dyrt, jeg handler også kjapt for 1000-1500 kroner i matbutikken.
Jeg begynte på dietten i går og synes ikke måltidene var for små. God smak var det på maten også. :-)
Hvor mange kilo gikk dere ned de første ukene? Går dere fortsatt på dietten??
jada spisermegslank jeg,2 1/2 uke nå,vekttap 4,4 kg..Maten er god,og i tillegg har jeg spist litt atkins sjoko,ost,og kalkunpålegg..Man skal jo spise x 5 pr dag,og dette funker for meg nå..men de første dagene- var det værre-sikkert mest psykisk..Ligger på 22-25 g karbohydr.dgl.
Har brukt "spisdegslank" nå i fire uker, og har gått ned fra 113 til 105 kg. Gikk mest ned den første tiden. Føler meg allerede i mye bedre form, gladere til sinns og gruer meg ikke til å gjøre oppgaver som før kanskje var et ork(gadd ikke). Spiser fem porsjoner om dagen og har ikke spist noe annet. LIker maten, mye variasjoner på menyen. Drikker kun vann, Farris og kaffe.:cool: Før ble det litt vel mye øl hjemme og på puben.
Da jeg begynte kastet jeg alt ut fra kjøleskap og fryser, to svarte søplesekker! Nå er det tomt!:p
Kjøper mat fra "spisdegslank" for ca 850 pr. uke, og det er ikke dyrt når det er det eneste jeg bruker på mat.
Og til slutt: Skal man slanke seg må man ikke være kresen og selvopptatt! :krangle:
Photobscura
15-04-07, 00:16
Bare en liten pirketing jeg reagerte på, på bildene av de forskjellige rettene deres, så sto det antall kalorier, ikke karber, selv om de skriver at de baserer maten på low carb...
Ellers genialt dersom man ikke liker å lage mat, forsåvidt.
På allle matboksene til "spisdegslanknk" er det kun angitt karbo, ikke kcal! På http://www.spisdegslank.no/ står rettene som er avbildet derimot i kcal.
Etter en avisartikkel i Romerikes Blad lørdag 10. mars og en halv side i "Se og Hør" fredag 16. mars ble etterspørselen så stor at inntaket av nye kunder ble stoppet, som man kan se på hjemmesiden:
"Vi har p.t. større etterspørsel enn produksjonskapasitet.
Vi må naturlig nok prioritere kunder som allerede har startet med vår diett, eller som har rekvisisjon fra lege eller behandler, og anmoder derfor nye kunder om å sette seg opp på venteliste. Vi vil ta kontakt så fort vi har ledig kapasitet.":(
For meg er det den idelle diett, slipper å kjøpe inn og lage mat og finne ut hva jeg skal spise til hvert måltid. Kjøkkenet mitt har aldri vært så rent og ryddig over flere uker, ovnen har jeg ikke brukt, kun mikron.:p
Jeg var til frisør i dag,og las om "kuren". Syntes det hørtes fantastisk ut, siden jeg HATER å lage mat. Og prisen er "gunstig". Det er mindre i uka, enn hva jeg bruker vanlig på mat jeg ikke spiser.
Men jeg er bosatt i Trondheim, så jeg er spent på om de leverer hit.
Hvilken av menyene startet dere på? JEg fikk beskjed om å velge "Ekstrem Startdiett" hvis jeg ha det travelt... Men jeg vet ikke hva de mente med travelt:confused: . Venter i spenning på svar.
Jeg startet for noen få dager med ny runde med spisdegslank. Det er det eneste som fungerer for meg. Jeg er også litt kresen i matveien, men synes det er greit utvalg og jeg har prøvd det meste :) Noen uker kan jeg spise noe lignende jeg har laget selv istedet for et av de ferdiglagde måltidene, så det er ikke alltid jeg spiser opp alt på en uke. Tidligere har jeg gått ned 2-3 kg første uka og deretter 1-1,5 ukene deretter. Artig å se at det er endel her som bruker det samme opplegget :) og at jeg ikke er alene! (Det visste jeg jo da....det har blitt veldig populært)
Men jeg er bosatt i Trondheim, så jeg er spent på om de leverer hit.
Hvilken av menyene startet dere på? JEg fikk beskjed om å velge "Ekstrem Startdiett" hvis jeg ha det travelt... Men jeg vet ikke hva de mente med travelt:confused: . Venter i spenning på svar.
Hei!
Må nok skuffe deg siden du bor i Trondheim. De leverer foreløpig ikke dit, men du kan kjøpe noen av tørrmatvarene og få de tilsendt pr- post. Det er f.eks brødmix og div. kakemix/vaffelmix. Travelt var vel hvis du skulle fort ned i vekt....gourmet er den i mine øyne med best og mest mat å velge mellom...
hilsen Lucky
Hei!
Må nok skuffe deg siden du bor i Trondheim. De leverer foreløpig ikke dit, men du kan kjøpe noen av tørrmatvarene og få de tilsendt pr- post. Det er f.eks brødmix og div. kakemix/vaffelmix. Travelt var vel hvis du skulle fort ned i vekt....gourmet er den i mine øyne med best og mest mat å velge mellom...
hilsen Lucky
... hemm... Høres ikke bra ut. Men jeg får vel prøve. Har ikke fått tilbakemelding om noe ennå. Så muligens de har "utvidet" leveransene sine?:spent:
Men uansett, jeg ikke ha noen "tørrvarer". De kan jeg få overalt. Jeg vil ha "ferdigmat".
Jeg prøvde en uke for litt siden og var superfornøyd med smaken på det meste av maten. De var også i passe str for meg. Men ska si at det er maten som koster ekstra som var best, de "billige" føltes ikke som et middagsmåltid. Sen har jeg kun brukt de som sløvmat, da jeg ikke orker lage mat og ikke fulgt spiserutiner. Jeg anbefaler ostegratinerte grønnsaker og lasagnen - helt supre.
Nå er den første uka med spisdegslank-maten over og vekta viste 2.4 kilo mindre. Det er gøy :) Dessuten så har jeg blitt så inspirert av alle trådene her på forumet og siden generelt og ikke minst laptop-matboksen så her er det bare å fortsette.:) Ble forresten stor interesse for lav-karbo kostholdet på jobben i går og hele pausa gikk med på å snakke og diskutere....viste seg at det var mange som var nysgjerrige og kunne tenke seg å prøve...
Er hjemmesiden til spisdegslank.no nede?
det virker slik.var det i går og
Nå har jeg fått svar fra "spis deg slank". Jeg kan begynne på "dietten", hvis jeg kommer til Skedsmo (der omkring) og henter varene.:eek:
Jeg har ikke mulighet til å kjøre dit for å hente varene.:( Er det noen her i Trondheim området som kjører dit for å hente varer fra "spis deg slank"? :confused: Hvis ja, kan noen evt ta med til meg også?:o
Hadde vært veldig fint om noen hadde fått det til :)
Jeg har tenkt prøve dette etter ferien - men hvilken diett har dere startet med? Ser at hvis man har legerekvisition må man begynne med Gourmetdietten, men den er dyrest.
donjuanwannabe
29-06-07, 22:55
Det er mye bedre å lære seg å lage mat selv helt fra starten, man kan jo ikke leve av bestilt mat resten av livet! Mye billigere er det også.
Ellers så synes jeg Spisdegslank ikke har helt skjønt konseptet med lavkarbo. De tror visst at man også må telle kalorier. På spisdegslank.no står det skrevet (PDF-format, "Overvekt - hvorfor alt gikk galt", side 21) at man skal innta 1000-1400 kalorier pr. dag samme hvordan du ser ut og om du er mann eller kvinne, og hvis du er over 60 år så skal du spise 800-1200 kalorier!! Det er jo ikke rart at mange mener at menyene deres er små og at man ikke blir mette av porsjonene de serverer.
Det er mye bedre å lære seg å lage mat selv helt fra starten, man kan jo ikke leve av bestilt mat resten av livet! Mye billigere er det også.
Ellers så synes jeg Spisdegslank ikke har helt skjønt konseptet med lavkarbo. De tror visst at man også må telle kalorier. På spisdegslank.no står det skrevet (PDF-format, "Overvekt - hvorfor alt gikk galt", side 21) at man skal innta 1000-1400 kalorier pr. dag samme hvordan du ser ut og om du er mann eller kvinne, og hvis du er over 60 år så skal du spise 800-1200 kalorier!! Det er jo ikke rart at mange mener at menyene deres er små og at man ikke blir mette av porsjonene de serverer.
Litt uenig med deg der...
Har gått nesten tre uker på denne dietten (-6 kg, -6cm mage), og istedenfor å prøve selv (og kanskje feile?) tror jeg dette kan være en god introduksjon til low-carb dietter.:rolleyes:
Porsjonene varierer i størrelse, det er bare å velge riktige matretter i forhold til til kroppens 'krav', vi er alle forskjellige (jeg var 126 kg og er/var(?) storspist) :p ... Uansett forsvinner jo sultfølelsen etter 2 dager. Også kan en jo spise litt (forhåndsgodkjente matvarer) mellom måltidene hvis en føler seg sulten.:D
Jeg for min del har tenkt å ta steget 'videre' til Ketolysekuren i august.:o
Skal da finne ut av kostnader, tror ikke det blir så mye billigere men vi får se.:confused:
Det er nok uansett ingen som fotsetter på SpisDegSlank-dietten etter at kuren deres er over, tror jeg. Det finnes vedlikeholdsdietter, men det er nok til å brukes i en overgangsperiode til det 'normale' liv.
Heisann!
Jeg har gått på denne dietten i 2 mnd nå. Jeg synes maten er god og variert. God service også. Har gått ned 14 kg og 2 beltehull siden 10. mai. Etter en pangstart med 6 kg ned på en uke, har det stabilisert seg på 1kg/uke.
Jeg ligger på ca 950 kr pr avhenting, noe som jeg regner som en gratis slankekur. Faktisk brukte jeg vel mer penger før, da jeg ikke akkurat pleier å se på prislappene når jeg handler.
Jeg følger ikke helt kuren og legger på en del ost og kjøttpålegg, samt noe biff. Rømme bruker jeg til noen av rettene. Derfor henter jeg i snitt "ukesrasjoner" hver halvannen uke, resten er påfyll fra Ica...
Jeg anbefaler kuren, men regn karbohydrater slik at det ikke overskrider ca 25g pr dag. Med Gourmetmenyen kan en lett komme opp i mer enn 30 om en ikke teller.
Til monkey: Velg Gourmetmenyen. Jeg tror det er viktig at maten er god og variert. Eneste forskjell på menyene er at jo mindre de koster, jo mindre er utvalget. Regn med en snau 1000-lapp i uka uansett.
Åååå...har så lyst til å begynne på denne, dumme ventetid:(
Noen som vet hvor lang ventetid det er?? Har ikke fått svar på mail..
De skal ta inn flere kunder i august. Selv fikk jeg rekvisisjon fra lege, men da må du vel ha en grunn som f.eks høyt blodtrykk (?). Hør med legen din om han vil skrive en rekvisisjon.
Selv har jeg gått ned 10 både i over- og undertrykk siden jeg startet kuren. Fra tidligere har jeg sett at lavkarbo har gitt veldig positivt utslag på kolesterolet.
Jeg kunne nok fått rekvisisjon pga PCOS, men mannen vil gå på det også, og han har ingen "berde" grunn enn at han vil se bedre ut ;)
Men august er ikke sååå lenge til, da. HVis det ikke er sånn at man ikke kommer med da heller fordi det er så mange på venteliste...
Jeg forhørte meg hos spisdegslank.no i dag da jeg hentet ukesrasjonen. De åpner for salg til alle den 20. august (er planen). Transportkapasitet kan være et problem, så i første rekke blir det åpnet for henting på Skedsmokorset.
Jeg forhørte meg hos spisdegslank.no i dag da jeg hentet ukesrasjonen. De åpner for salg til alle den 20. august (er planen). Transportkapasitet kan være et problem, så i første rekke blir det åpnet for henting på Skedsmokorset.
Ok! Supert at du legger inn informasjonen her:)
Skal vel alltids kunne klare å hente det selvom det er et lite stykke:)
Ok! Supert at du legger inn informasjonen her:)
Skal vel alltids kunne klare å hente det selvom det er et lite stykke:)
Jeg hentet min ukesrasjon i dag, og nå er det :D åpent for alle til å handle. 35 plastbegre med diverse retter kostet meg kr. 870.-
Jeg hentet min ukesrasjon i dag, og nå er det :D åpent for alle til å handle. 35 plastbegre med diverse retter kostet meg kr. 870.-
Akkurat begynt på ketolyse igjen jeg nå... Så får vel se hvordan det går.. :)
Lykke til!
fru madammen
19-08-07, 13:23
har brukt en"spis deg slank" men ikke denne her..den jeg bruker er vektkonsulentene.no,har lagt om livet og gått ned 18kg...Hei!
Er det noen flere her inne som bruker dietten til www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no) ?
Hei!
Jeg startet mitt lavkarbo kosthold med å bestille mat fra Foseid (spisdegslank.no) Hadde et stort vekttap med 4 kg første uke:rolleyes: Men i og med at jeg skal fortsette å leve på et lavkarbo-kosthold etter endt slanking, gikk jeg gradvis over på å lage mat selv etter to uker. Det går stålende og har nå gått ned nesten 12 kg fra 26.august:_punk:
Bestiller nå av og til litt middagsretter, mandelkake og brownie (nam nam disse er veldig gode) som jeg har liggende i fryseren. Dette er min form for fastfood :D Enkelt og greit når man ikke har tid til å lage mat eller skal treffe lavkarbo-folk;)
Er det noen her inne nå som bruker Foseid.... enten ferdigmaten eller fra boka?
LilleRosin
18-10-07, 13:40
Jeg bor ikke så langt unna Skedsmokorset, så jeg vurdererer sterkt å bestille noe derfra, slik at jeg kan ha i fryseren. Det er jo ganske genialt i en hektisk hverdag! :)
Jeg har stort sett brukt spisdegslank.no siden juni. Har gått ned ca. 1 kg i uka i gjennomsnitt. Planlegger å slutte i februar (tar pause i jula, selvfølgelig). Etter det kan det være at jeg supplerer med vedlikeholdsdiett, får se.
Gleder meg forresten til å smake fårikålen som ble lansert i menyen nettopp. Skal dit i dag å hente ny ukesladning.
Åååå fårikål!!! Jeg hentet litt varer på tirsdag jeg men så ikke at de hadde fått fårikål.
Kan du si ifra om den var god eller ikke?:rolleyes:
Nettopp spist fårikålen. Den var veldig god. Angrer ikke på at jeg hadde bestilt 3 stk. i min ukesrasjon :D
LilleRosin
19-10-07, 22:24
Fårikål. Nam nam. Jeg MÅ bestille noe derfra etter at jeg kommer fra ferie.
Kan også bekrefte at denne dietten funker, ja.
Fordelen med den er som tidligere nevnt at alt er ferdiglaget og servicen er god, men ulempen er at det tar en god del tid før du blir vant med så små porsjoner - selv om du skal spise fem ganger om dagen.
Dessuten ble jeg lei av rettene etter hvert. Jeg synes det var lettere å sprekke på den kuren.
Har nettopp smakt på Pizza-brødet deres;
Det er uten tvil det beste lavkarbo-brødet jeg har smakt!!!:D
Jeg har prøvd de andre to brødene til spisdegslank.no, samt bakt ALLE brødoppskriftene i dette forumet. Ingen kan måle seg.
Pizza-brødet blir nå en fast del av min ukesrasjon derfra!
Jeg har forsökt noen av rettene og er ikke imponert... Dessertene er greie, men synes flesteparten av middagene smaker pökk.
Brödene er gode, men med xylitol i så får jeg mageproblemer og lukter som en komposthaug, ikke lekkert.
Kan godt hende jeg bestiller noen av middagsrettene jeg liker for å ha i fryseren som hurtigmat, men å ha en pakke burgere med 0 karbo og grönnsaker i kjöleskapet er like raskt å lage.
Når det er sagt så er jeg flink på kjökkenet, ser jo at dette er en ypperlig start for mange. Men over tid ville jeg nok anbefale folk å läre å lage egen mat om man ikke skal fortsette å bestille i all evighet.
Hei!
Er det noen flere her inne som bruker dietten til www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no) ?
Hei! Jeg gikk på denne dietten i 6 mnd, sluttet å bestille mat i februar i fjor. Jeg gikk ned 20 kg på et halvt år, hvor 13 av de var rent fett. Så det fungerte fint for meg! Det eneste er at jeg skulle ønske jeg hadde laget all den maten selv, og fått innarbeidet de vanene også - for ett år senere har jeg gått opp 15 kg igjen, og skal nå satse på Fedon og trening istedet :) Jeg kan tenke meg at det faktisk ikke er så mye billigere å lage maten selv, men da vet jeg hvordan jeg skal gjøre det på egenhånd - og det er viktig! ;)
Er mange som har gått opp igjen kiloene etter spis deg slank - dietten akkurat som deg.
Bestillte mat der de 2 første ukene og et par ganger senere for å ha litt hurtigmat i fryseren (og litt kaker, de er gode:rolleyes:).
Leste du boka? Boka burde vært obligatorisk i første ukesrasjon. Jeg tror man må vite hvorfor det virker for å lykkes over lengre tid. I boka anbefaler de å gå over til å lage maten selv etterhvert. Oppskriftene på den samme maten som man bestiller står jo der.
Etter hvert som jeg leser mer her inne og med det jeg vet derfra har jeg funnet akkurat det lavkarbokostholdet som passer for meg :)
Lykke til med ny vektnedgang. Du har jo lykkes i å gå ned på et ketogent kosthold tidligere da, så går det ikke med Lindberg kan du jo teste Ketolyse (Masse info på forumet her)
dytter litt på denne jeg. Noen med nyere erfaringer?
jeg har selv noen :p har bestilt en ukesrasjon... og konklusjonen er at maten er GOD :ja: men noen pporsjoner en VELDIG små.
Har bestilt for to uker nå faktisk. Men da mest "brød". Pizza knekke er utrolig gode. Kjempe kjekt som frokost, skolemat eller kvelds.
Har bestilt litt annet også da, men da de middagene som koster en del ekstra, for man skal da føle man har spist ;)
ellers har jeg tenkt å lage middag selv :ja:
jeg driver med denne kuren..har hatt pause nå på ca 5 uker å har gått opp igjen 1 kg!jeg har aldri kjøpt ferdigmaten!ike har jeg tenkt til å gjøre det heller..man kan ikke forvente seg å spise lavkarbo,og deretter spise som man alltid har gjort uten å gå opp...mat må bli en livsstil,eller så vil man legge på seg igjen!tror feilen mange gjør er nettopp å bestille maten ferdig,da lærer man seg ikke å lage riktig mat selv!kjøp boka spis deg slank uten sult,samt boka om næringsinnhold..etterhvert lærer man hva man kan spise å ikke uten at det er noe problem:)kjenner flere som har gått på denne kuren som ikke har gått opp igjen,som da også er bevissst på hva dem spiser.. jeg personlig skal ned 14 kg til,har allerede gått ned 14 kg pluss mange cm:)
Hmm. Maten er god, altså? Jeg er fristet til å prøve dette - men får jeg plass til en uke med mat i den bittelille hybel-fryseren min, mon tro? Og er det ikke gjennomførbart om jeg ikke har mikrobølgeovn eller stekeovn? :o
har egentlig ikke sett hvor stor en ukesrasjon er jeg:)men man må nok ha en ovn av no slag,da det er endel varme retter:)lag heller maten selv:)
Jeg har levd stort sett lavkarbo (ketogent) i 5 år, så jeg stør påstå at jeg kan ganske mye:p
Men har store problemer med å komme videre ned i vekt, og blir lei osv... derfor tenkte jeg at jeg kan jo prøve noe av dette å suplere med :ja:
Jeg har kommet frem til at for meg er det GULL med noe som heter pizzaknekke og softknekke. Så denne gangen har jeg bestilt mest av det.
De er jo tørre og trenger ikke oppbevares annet sted enn i skapet.
kjempe greit å ha på skolen sammen med pålegg eller en tubeost bare.
Pizza erstatningene er faktisk kjempe gode.
Hvis du ikke har ovn eller micro, må du nok tenke godt igjennom hva du bestiller. Og det er jo greit å lage middagen selv.
Den ene dietten
(Startdiett Økonomi (http://spisdegslank.no/index.php?name=4-Okonomi) - Pakkepris (28 måltider) kr. 465,00
Den rimeligste dietten. Innholder 3 brødmåltider og en ferdigrett pr. dag.
Der er det jo mye børød, enkelere å tilberede det :D
Pizza boller og toast kan tilberedes i toastjernet. Er NAM
Mine erfaringer med spisdegslank:
samboeren og jeg er nå i vår sjette uke på spisdegslank. Vi bestiller mat for en person og fordeler den på to og lager resten av måltidene selv. Jeg vil ha lunsjer og mellommål til jobben, for det er de måltidene jeg sliter med å å lage selv. Frokost og middag går jo greit å lage selv, samt lunsj i helgene.
Jeg har gått ned fra 73 til 68 kilo og gått inn 10 cm i livet (jeg er 166 cm høy). Kommer inn i mange av de gamle klærne mine og føler meg veldig bra i kroppen. Vanligvis på grete roede og standard dietter kommer jeg raskt ned til 70 kilo og blir stående der bom fast. Nå bare skled jeg over det platået og fortsetter nedover. Samboeren har gått ned fra 112 til 103 kilo (han er 191 cm) og sier selv han føler seg mye sprekere. Vi ligger på 15-20 karbohydrater per dag. Vi var to gottesjuke og desperate sjokoholikere som har fått et nytt liv:D
Min erfaring er at det fungerer og at det går raskt. Jeg har lest meg opp på bøkene de selger og ellers på nettet, og skal på kurs nå snart.
Det er små posjoner, og jeg så noen som kommenterte at det er opplyst kalorier på nettsidene også. -Det er for at vi skal kunne følge med på at vi ligger over 1000kcal per dag, for å holde forbrenningen i full gang. Ligger vi under, så vil vi gå på sparebluss, akkurat som ved andre typer dietter hvis inntaket er for lavt. Kroppen forbrenne uasnett det samme antall kalorier, men i ketose slipper vi sult, siden fettforbrenningen er stabil.
For min del blir nok utfordringen å forholde meg til mengder når jeg er nede i ideal-vekt. Det har det alltid vært, og Foseid anbefaler å bruke boksene maten leveres i som mal for å holde mengdene i sjakk.
Tidigere erfaring fra andre slanke-perioder (Grete Roede) har lært meg at jobben bare har startet når fettet er borte. Den værste perioden er stabiliseringen, og det er neppe annerledes selv om kuren er lavkarbo/ketose..:o
Berlinerbolla
09-09-08, 19:22
Har lest spisdegslank-boka og den ketolyseboka før jeg starta min kur. teller ikke kal men karber. Det går fint.Lettere å holde på kostholdet når jeg skjønner hva karbene gjør med meg. Er det noen som vet om de pizza-greiene og knekkebrødene kan bestilles pr post? Prøvde å bake brød, men det klarte jeg IKKE å spise. Har LYST på noe godt med pålegg på...!
Frossenvarene kan ikke bestilles alene tror jeg, men brødene kan bestilles alene.
Tenkte jeg skulle gjøre det neste gang. eller kanskje en brød meny.
Brødet er godt syns jeg... og mye bedre med et par skiver enn noen av di pitte små ferdigproduktene.
¨Pizzaene omeletten er knall god syns jeg, så den skal jeg ha mer av.
Kcal står ikke på alt, ikke karbene heller faktisk. Det irriterer meg, jeg liker å få fulgt ordentlig med sjøl.
Det er jo faktisk meningen at man skal klare seg litt selv etterhvert også, men da blir det ikke så enkelt å følge med når det ikke står på alt :(
:blomster:
Karbo innhold står vel på alt? Iallefall når man bestiller? Hver gang jeg bestiller, så lager jeg meg en oversikt over med matvaren, karbo og kalorier (det er det riktignok ikke på alt, men jeg setter en tilnærmet verdi utifra andre tilsvarende matvarer) Hvis noen er interessert i en "rask" liste, så kan jeg legge ut det jeg har. (Må i så fall ordne det litt, så det blir først i morgen)
Jeg er litt usikker på karohydrater i brødet. Det står at det er 4 i bestillingen, men er det per måltid med ett visst antall skiver, eller er det hele brødet?
Mye av mitt hovedproblem er mengder, så jo flere retter som er ferdig tilmålt, desto bedre resultater får jeg. Har begynt å ta en skive sammen med noen av lunsj-rettene, særlig "majones"-salatene som kylling og karry, orientalst kylling, tunfisksalat, og pate'en er nydelig på en liten skive.. :p Kjøper meny uten brød, og kjøper med 1 brød ekstra per uke.
chunkylover54
18-11-08, 00:14
Jeg startet for noen dager siden, og jeg liker det veldig godt.
Leser mange negative innlegg om kostnad her, men jeg skjønner ikke det i det hele tatt. 2000 kroner for to uker er mindre enn jeg svir av på Rimi.
Jeg er sjokkert over variasjonen, og ser samtidig at dette er en singel-diett. Skal man leve av mikro-mat, kan man ikke ha et komplisert familieliv.
Derfor passer denne for søppelmennesker som meg, som ikke har behov for tradisjonelle måltider ;)
Jeg er helt nye her. Begynte på spisdegslank på søndag. skal ned 20kg. Har gått ned 22kg på herbalife for 6år siden, men de har sneket seg på igjen gitt. Så her er det full fokus på kostholdsendring.
Håper jeg får god effekt og lærdom av dette.
Jeg har gått på denne i 2 uker nå, kjøper all maten derifra. Men jeg lurer på om jeg gjør noe galt alikevel, for jeg sliter VELDIG med sult om kveldene.
Jeg har dietten for *ikke aktive* så det er 4 måltider i det oppsettet, men i og med at jeg er så sulten om kveldene så er det nok et eller annet som ikke stemmer
Jeg har kommet frem til at for meg er det GULL med noe som heter pizzaknekke og softknekke.
Ser at lavkarbopikene har noe som heter pizza knecks og soft knecks,
vet noen om disse er sammenlignbar med de som Distrea nevner her?
Heksehilda
06-12-08, 10:38
Jeg er ganske sikker på at det er akkurat samme produktet, pakkene ser ihvertfall helt like ut.
Tusen Takk, de er herved bestillt!!
Har nok innsett at lavkarbo blir levesettet fremover (noe jeg har visst i mange år, og levd med i perioder for så å gli ut igjen), men det jeg savner mest er noe å ha pålegg på. Trenger ikke mye "brødmat" men litt og dette kan muligens være en løsning. Baker endel brøderstatninger, men noen ganger er det greit å kunne ha nødproviant i skapet.
Gleder meg til å prøve dem!
pakkene er helt like ,, lavkarbopikene kjøper de fra samme plass ser det ut til , altså fra spis deg slank
jeg har også lett for å bli sulten om kvelden..prøv å drikk masse vann:)Jeg har gått på denne i 2 uker nå, kjøper all maten derifra. Men jeg lurer på om jeg gjør noe galt alikevel, for jeg sliter VELDIG med sult om kveldene.
Jeg har dietten for *ikke aktive* så det er 4 måltider i det oppsettet, men i og med at jeg er så sulten om kveldene så er det nok et eller annet som ikke stemmer
Hei jeg har drevet med spis deg slank siden juli og har gått ned 27kg til nå,bor på Gran Canaria nå men flytter til Fredrikstad i April.Det er litt vanskelig og få tak i SDS sine produkter her nede men jeg har brødet og ting fungerer perfekt for meg.Jeg har diabete1 og hadde høyt blodtrykk selv på flere tabletter.I starten tenkte jeg kun på reduksjon av kilo men fant fort ut at det var jo en hel haug av helse fordeler med dette også.Jeg har redusert insulinen masse,kuttet ut en blodtrykstablett,jeg tar ikke lenger betennelsesdempende medesiner,eller smertestillende.Humøret steg i samme slengen som energien kom til bake så tar jeg kiloene som forsvinner som en bonus og helsen som førsteprioritet.
Jeg er helt ny her og trenger masse hjelp ,prøver å lese meg fram men det tar litt tid:confused:.Jeg er veldig fornøyr med spis deg slank sitt opplegg,det passer meg veldig bra
Kjempebra.....:heia::heia::heia:
Helt suverent med alle helsefordelene med lavkarbo.
Jeg rådet ei på jobben som har diabetes 2 å prøve seg på lavkarbo (har store vektproblemer), men hun fikk ikke lov av ernæringseksperten som følger henne. At man fortsatt råder folk med diabetes til å holde seg på et kosthold med mye karbohydrater er en gåte for meg.
I forhold til mat så finnes det masse oppskrifter her på forumet som du kan prøve ut.... ellers blir det jo å lese innholsfortegnelse på alt man kommer over :D
Lykke til videre!!!
Hei.
Jeg og samboeren min begynte på Foseids diett forrige lørdag, og denne første uka har vi sett at det har vært veldig dyrt. Men så skal det jo tilføyes at det sannsynligvis vil være nettopp det i en omleggingsfase! Vi har kjøpt inn grisedyrt proteinpulver, fiber, frysemat og alt mulig som kan stå lenge i skapet eller i fryseren. Har i tillegg vært og raidet flere ferskvaredisker på de fleste butikkene i nærområdet på leting etter kjøtt på tilbud eller utgått på dato - hehe.. Grønnsaker er ikke akkurat heller så veldig billig - men hallo! Noe må man ofre... Og jeg ser jo forbedringene nå allerede etter bare en knapp uke!
Sjekket ketosen på tirsdag, og der var jeg :) hurra! Har ekstra mye energi, promper nesten ikke og er rett og slett i bedre form! Har heller ikke mosjonert noe, men har likevel gått ned 1,5 - 2 kg allerede! Og dette er kun på hjemmelaget mat basert på ukesoppskriftene til Foseid...! Nå har vi fått kjøpt brødmixen hans, og litt ekstra godt (browniemix og sjokoladesaus) som vi kan skjemme oss litt bort med når vi føler for det. Sjokoladen er erstattet med den eneste fornuftige slankesjokoladen etter min mening; Atkins.
Jeg er strålende fornøyd! :D
så bra:)jeg lager all maten selv,eneste jeg kjøper er brød stort sett..lykke til videre:)
Dytter litt på denne jeg, morsomt å høre erfaringer, har kjøpt boka og tenkte å prøve oppskriftene.
Heisann..
Jeg følger boka Spisdegslank, men lager det meste selv, har kun kjøpt browniemix, vaffelmix og fiber..
Jeg synes det virker!!
Jeg har meget gode erfaringer med Spis deg slank dietten til Thor Fosseid.
Begynte våren 2008. Først 2 uker med ekstrem diett, deretter 3 uker med standard diett og etter hvert ofte oppskrifter fra boka hans eller tilsvarende retter.
Gikk ned 20 kg på 10 uker!
Synes de aller fleste ferdigrettere og oppskriftene smaker kjempegodt og er tilstrekkelig store porsjoner.
For meg var det dessuten viktig å lese en del om sundt kosthold. Jeg leste først boka til Fosseid, deretter andre artikler om samme kostholdsfilosofi.
Mener nå jeg har full kontroll på vekten og kostholdet.
Så enkelt er det.
Er det mulig å velge selv hvilken retter man skal ha, og hvor mange? Virker sinnsykt greit å plukke ut de gode middagene og dessertene, og ha som raske løsninger en gang i blant..
Hvis du går inn på vedlikeholdsdiett, kan du velge hva du vil ha og hvor mange du vil ha....:-)
Har et spørsmål til dere som har bestilt retter fra spis deg slank. Jeg har bestilt kur derfra nå, gått på den et par dager allerede og ikke spist NOE annet. Til kvelds har jeg bare bestilt søte ting som muffins, brownie o.l. Jeg holder meg alltid under 25 KH. Lurer på om dette kommer til å virke på meg? Virker liksom så unaturlig å spise kake hver dag
Har et spørsmål til dere som har bestilt retter fra spis deg slank. Jeg har bestilt kur derfra nå, gått på den et par dager allerede og ikke spist NOE annet. Til kvelds har jeg bare bestilt søte ting som muffins, brownie o.l. Jeg holder meg alltid under 25 KH. Lurer på om dette kommer til å virke på meg? Virker liksom så unaturlig å spise kake hver dag
He he..... ja det føltes litt rart for meg også til å begynne med. Dietten funker på de aller fleste så lenge man ikke spiser for mye karbohydrater. Jeg vil bare påpeke at 25 g karbo ikke er en absolutt grense for alle. Noen må spise mindre og noen kan spise mer og være i ketose.
Jeg sluttet med ferdigmaten ganske raskt og tilpasset mitt eget opplegg istedenfor ala LCHF, med mer fett enn i Foseid's kur. Det passer bedre for meg.
Anbefaler deg å lese mye her inne og lære mest mulig om ketogent kosthold. Jo mer man kan av bakgrunnsopplysninger, jo tryggere blir man.
Et lite tips på slutten. Ta mål av kroppen når du starter og ikke bare vekten. Dette fordi at selv om vekta står stille i en periode så kan f.eks magen krympe :) Skikkelig motiverende å se tall som blir mindre :D
LYKKE TIL
Takk for svar:)
I dag "sprakk" jeg litt. Holdt på å besvime på jobben. Kjøpte meg en stor salat med smårettskinke og litt dressing på. Er forsatt i ketose, så da regner jeg med at alt er i orden?
Det med 25 KH er bare noe jeg har lest i boka hans, derfor prøver jeg å holde meg under det.
*sukk*... nå føler jeg egentlig at jeg trenger et motivasjonsspark i rumpa...! Vær så snill og gi meg det! For jeg føler at ting TAR TID! Selvfølgelig vet jeg at det egentlig er best om det tar tid, og at jeg ikke akkurat hjelper til ved å være en passiv potet når det gjelder trening, men føler for tiden at alt av diett bare er et stort sukk.
Når jeg leser om folk som har gått ned 20 kg på 10 uker, så er jo det helt sinnsykt! Spesielt synes jeg det er demotiverende fordi jeg har gått på kuren i 25 uker og "kun" gått ned 15 kg. Jeg ser at enkelte klær i klesskapet er blitt "større", men samtidig ser jeg ikke at jeg har gått ned noe i f.eks buksestørrelse.. Men det er jo vanskelig å si fordi buksene er forskjellige fra sted til sted..
Ja, jeg ser på før/nå-bilder at jeg har blitt mindre, og da spesielt i ansiktet, men nå altså - nå fikk jeg bare plutselig lyst å trøstespise - som var en stygg-stygg uvane fra hybelen på videregående.. Nei. jeg skal ikke gjøre det. Iallefall ikke med noe annet enn Atkins-baren ved siden av meg :P
Men gosj.. Så kjedelig dette begynner å bli! Jeg har så mange kilo igjen, og nedgangen har stagnert noe voldsomt de siste par månedene.. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg SKAL prøve å kanskje gå en tur innimellom, for det er jo deilig når det er gjort. Men GURI så sinna jeg er mens jeg gjør det...! :P Kan'ke no for det. Samboern har slutta å spørre, for han vet bare jeg blir sint, og at det går ut over han.... :/
Her ble det mye klagings! Sorry :/
Ja, og ellers har vi det bare bra...? :)
Jeg ser at enkelte klær i klesskapet er blitt "større", men samtidig ser jeg ikke at jeg har gått ned noe i f.eks buksestørrelse.. Men det er jo vanskelig å si fordi buksene er forskjellige fra sted til sted..
Ja, nå mener jeg nye bukser. Jeg har vokst fra alle jeg hadde fra før jeg begynte på dietten, og i tillegg må jeg snart kassere et par nye også fordi de henger og slenger i rævva :P Så det er jo litt digg da! Måååå seriøst prøve å se litt lyspukter for meg selv her!
Tror egentlig jeg bare skulle sløyfa å skrive hele det forrige innlegget. Hvis jeg bare hadde tenkt meg om litt, så kunne jeg nok svart på alle spørsmålene mine selv. :rolleyes:
Tror egentlig jeg bare skulle sløyfa å skrive hele det forrige innlegget. Hvis jeg bare hadde tenkt meg om litt, så kunne jeg nok svart på alle spørsmålene mine selv. :rolleyes:
Noen ganger (ganske ofte faktisk) så hjelper det å skrive ned frustrasjonen. Og utrolig morsomt å lese noen mnd seinere når man er på et annet niva igjen :ja:
Forøvrig, denne er fin ang det med at "alle andre" går ned mye og fort:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811
(forresten har jeg brukt 5 år på 10,5 kg... :o)
Hei Labbeliss
De aller fleste av oss har vært der du er nå. Vekten stabiliserer seg en stund og alt blir litt frustrerende.
Som du selv sier kan du selv svare på spørsmålene dine, men trengte sikkert en utblåsning. Og ikke noe bedre sted enn dette forumet for vi fostår deg ;)
Men vil likvel råde deg til å gå litt turer i litt raskt tempo eller finne fram sykkelen, svømme eller noe annet du liker. Fysisk aktivitet er det som får meg på gli igjen når det stopper opp.
LYKKE TIL VIDERE !!
Tusen takk for gode råd og støtte :) Jeg er tilbake i den gode følelsen-modusen igjen, og jeg trives igjen med dietten :) Tror jeg bare trengte en utblåsning av innestengt frustrasjon, hehe.
Det er godt å ha noen som forstår, og noen å ha denne fasen i livet til felles med.. Det er en stor omlegging av livet, og det er mye som må planlegges god tid i forveien bare på grunn av dietten. Dvs turer med venner og andre sosiale tilstelninger og slikt.. Det kan bli litt... ja, jeg vet ikke.. frustrerende (?) i lengden.
Men nå er alt fint! Spesielt etter at sambo lagde god ketosemiddag i dag ( http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=849 - en forenklet versjon) :P Snille mannen! Det hjelper på humøret :)
Hei. Jeg er ny her, og startet entusiastisk opp med mat og bøker fra Foseid på tirsdag. Boka "Spis deg slank uten sult." leste jeg raskt gjennom, for så å begynne på maten. Desverre gikk det ikke fram av bilder og tekst på nettstedet jeg betilte fra mange av matvarene inneholdt soya, noe jeg vet jeg ikke tåler. I tillegg liker jeg ikke sukrin. Jeg svir i munnen av det. Det jeg vil si er at det burde vært utførige innholdsopplysninger på alle varer, sånn at jeg selv kunne valgt de få rettene jeg faktisk tålte, og ikke endte opp med et lager av, for meg, uspiselig mat.:(
Bøkene var fine, da, og oppskriftene for hjemmekokken var uten krumspring i matvarelista. Og smaken på ferdigrettene var god.:)
Jeg får hoppe over på Atkins induksjon, for nå er jeg i gang!
Flott forum! All honnør til alle ildsjeler og bidragsytere. GHB
"Den vet best hvor skoen trykker, som har den på.";)
Kjempeglad for at jeg fant denne tråden! Som noen nevnte, ofte har noen skrevet at de skal begynne på den, for så å være stille. Jeg er nysgjerrig!
Det jeg liker med spisdegslank.no er jo at alt er ferdig - i en hektisk jobb så er det veldig greit å kunne varme noe når man kommer hjem sent på kvelden, eller varme noe i mikroen på jobb i en pause. En annen ting jeg liker er at mange av rettene deres er glutenfrie - jeg er intolerant mot hvete. Derimot er det endel fløte i produktene deres ser jeg - jeg er intolerant mot melkeprotein og laktose også. Gurri malla så vanskelig det skal være å slanke seg da!
Men jeg snuser alikevel litt på denne, til hjelp for jobb og sene kvelder. Så kan jeg heller lage lavkarbo-middager selv i helgene og slikt. Inspirert av deg som skriver at du og samboer gjør det sammen. Slengte spørsmålet ut i luften til min kjære her, og han gikk faktisk med på å prøve ut en ukes rasjon og se om det var noe godt/etandes! :) Håper bare magen min tåler maten pga. melken da, jeg kan jo velge noen retter selv og unngå de som tydelig bader i fløte!
Kjempeflott med feedback om hvordan kosten går. Nå skal vi straks på ferie men jeg tenker at i høst når jobben blir hektisk så er dette en god idé!
Hilsen Silje i Bergen
Hei, jeg lurer på å prøve dette, jeg også - skjønt mest fordi jeg er i dårlig form for tiden i det store og hele, og må medgi at jeg ikke klarer å lage nok - og god nok - mat til meg selv. Ennå. :cool: Men jeg synes jo godt de kunne latt være med å putte denne tropiske frukten i alt av salatretter, meh!
Jeg gikk ned 15 kg med spis deg slank i fjor vår. Syntes det var god mat i begynnelsen og ble mett og fornøyd, samtidig som det var enkelt at maten var ferdig(mindre risk for å skeie ut). Ettherhvert ble jeg skikkelig lei rettene og meldte meg inn her for å finne ideer å lage maten selv og gikk ned 5 kg til frem til sommeren. Nå har jeg lagt på meg alt i løpet av et år ved å snike en potet den ene dagen og en brødskive den andre dagen etc etc. Nei dette er klart en livsstil og jeg har ikke råd til å bestille mat resten av livet......:o)
I går fikk jeg min første ukesforsyning av denne maten på døra. Jeg håper smaken på maten er ok for meg, i og med at en løsning som dette ikke bare betyr sunnere/slankende mat for meg, men i tillegg at jeg har mat klar som ikke krever mer energi å tilberede enn jeg har til råde. (Moro med ME, altså :cool:) Krysser fingrene for at dette går bra!
Hei, har gått på denne dietten i 5 dager nå, 2 kg lettere er jeg. Det hjelper på motivasjonen selv om det kansje ikke er fett enda. Men er i ketose. Liker mesteparten av maten og har bestilt meg en ny 14 dagers meny. Har ikke hvert borte i en diett som virker så "lett" før. Det hjelper veldig å ikke behøve å tenke på hva jeg skal lage og at måltidene er begrenset. Jeg kan faktisk ikke spise så mye jeg vil. skal ned 35 kg og nå er det 33 igjen.... 8 kg til jeg er under 80 og da begynner det å ligne noe. Skal sette igang med litt trening i morgen. Da tror jeg det vil gå raskere..... Gleder meg alerede til neste sommer.... ;) Lykke til alle sammen og jeg skal holde dere oppdatert over min fremgang... Eller skal man sio nedgang...;)
Jeg bruker spis deg slank. Har gått ned 2,4 kg den første uken, men nå står det helt stille. Jeg har ikke skeiet ut med annen mat.
Det som derimot har skjedd er at, jeg som aldri drakk brus før, nå er total avhengig av pepsi max. Drikker nesten 1,5 liter om dagen.
Fikk beskjed om at det var greit å drikke vann, te og kaffe uten melk, saft med kun 1 kalori og lett brus.
Kan det likevel være brusen som gjør at jeg stagnerer?
Vet faktisk ikke om jeg kan fortsette på denne dietten uten pepsi max. Sliter veldig etter kl 2000 om kveldene.
Dere som bestiller eller har bestilt mat, kommer alt nedfryst? Eller kommer noe også som "fersk" kald mat? Hva er favorittene? Lurer litt på å forsøke meg på en bestilling, men er litt sær i matveien.
Alt kommer frosent. Synes de meste er veldig godt i smak, men eggesalatene er ikke gode. Ellers liker jeg alt jeg har fått. Jeg har selv valgt hva jeg vil ha.
Mange liker forøvrig ikke protein smoothiene. Jeg synes de er super gode da.
Dersom du er glad i brød kan du velge brød meny eller du kan velge smoothie eller cottage cheese til for eksempel frokost. Er en ostesnack der som ikke er min favoritt, men det er fordi det er jarlsberg ost. Noe jeg ikke liker.
Jeg har spist mat derfra i 2 uker og har 1,5 uke med mat igjen.
Etter dette har jeg tenkt til å lage maten selv. Du bør lese boken forresten. Der er også alle oppskriftene slik at det er super enkelt å lage selv. Lettere å ordne så hele familien kan spise samme mat sammen.
Nesten alt jeg har spist denne uka har smakt godt - med hederlig unntak av biffsalaten som var full av tropisk frukt, men det kunne jeg jo ha forutsett, mine egne preferanser tatt i betraktning. :) Jeg har spist et par atkins-barer i tillegg nå i overgangsfasen mens jeg prøver å venne meg av med å sitte og tygge på noe heeeele tiden.
Og jeg vet hvordan det er å være sær i matveien. Jeg ville ha prøvd dette for lenge siden, men det var først nå nylig at jeg klarte å akseptere litt løk i maten. Blir fortsatt noe uvel av for mye, men litt går greit. :cool:
arnakristin
23-09-09, 10:37
Jeg bruker spis deg slank. Har gått ned 2,4 kg den første uken, men nå står det helt stille. Jeg har ikke skeiet ut med annen mat.
Det som derimot har skjedd er at, jeg som aldri drakk brus før, nå er total avhengig av pepsi max. Drikker nesten 1,5 liter om dagen.
Fikk beskjed om at det var greit å drikke vann, te og kaffe uten melk, saft med kun 1 kalori og lett brus.
Kan det likevel være brusen som gjør at jeg stagnerer?
Vet faktisk ikke om jeg kan fortsette på denne dietten uten pepsi max. Sliter veldig etter kl 2000 om kveldene.
Du bør nok kutte ut pepsi max, kunstig søtningsmidler har vist seg å være en faktor som kan hindre vektnedgang. Ved å drikke pepsi max opprettholder du søtsuge som vanligvis gir seg ganske fort. Husk eventuelt å ta kromtabletter som demper søtsuget. Får du i deg nok fett forresten, med nok fett i løpet av dagen så fyser jeg ikke på noe.
Skal prøve å kutte ut pepsi maxen;) Tror jeg må kjøpe krom da ja.
Merker at ben og armer sovner veldig fort dersom jeg sitter "feil". Det har aldri skjedd så fort før. Kan det være at jeg også må kjøpe magnesium? Er det forresten magnesium?
Takk for svar forresten!
Får du i deg nok fett forresten, med nok fett i løpet av dagen så fyser jeg ikke på noe.
Foseide er vel ikke noen stor fanav fett? Mener å huske at spis deg slank-dietten er både fettredusert og lavkarbo.
Har flere spørsmål gitt. I oppskriftene i boka til Foseid er det paprika i nesten hver rett. Jeg kan ikke fordra paprika egentlig. Skjønner at det helt sikkert er noen viktige mineraler og vitaminer i paprikaen. Noen som vet hva jeg kan spise i stedet som tilsvarer paprika?
Foseide er vel ikke noen stor fanav fett? Mener å huske at spis deg slank-dietten er både fettredusert og lavkarbo.
hmmm hvis dette er tilfelle...er det da lurt å tilføre mer fett selv?
Har flere spørsmål gitt. I oppskriftene i boka til Foseid er det paprika i nesten hver rett. Jeg kan ikke fordra paprika egentlig. Skjønner at det helt sikkert er noen viktige mineraler og vitaminer i paprikaen. Noen som vet hva jeg kan spise i stedet som tilsvarer paprika?
Jeg ville bare prøvd å finne en grønnsak-erstatning med ca samme antall karber, jeg. Sånn har jeg gjort det lenge, bare at jeg har erstattet løk med paprika i oppskrifter hvor det passer sånn. Ellers er det ofte jeg synes feks spinat funker fint, eller noe agurk, etc - ses an etter skjønn. :)
Og så er jeg enig med vedkommende som mente eggesalaten ikke var spesielt god... den smakte jeg på i går, det ble en atkins-bar istedet, gitt. :)
Charlotte1988
27-09-09, 00:19
Du bør nok kutte ut pepsi max, kunstig søtningsmidler har vist seg å være en faktor som kan hindre vektnedgang. Ved å drikke pepsi max opprettholder du søtsuge som vanligvis gir seg ganske fort. Husk eventuelt å ta kromtabletter som demper søtsuget. Får du i deg nok fett forresten, med nok fett i løpet av dagen så fyser jeg ikke på noe.
Hei til alle dere som lurer på pepsi max=)
Det står at det er lov å drikke så mye lettbrus man vil, selv er jeg også veldig avhengig av dette. For meg har dette ikke påvirket søtsuget på noen som helst måte, faktisk det motsatte, nemlig tilfredsstilt det.
Jeg gikk også ned hele 6 kilo den første uka, og det har ikke stoppet for meg, så fortsett å drikk pepsi dersom du liker dette. Man må ha noe godt å se frem til når man følger dette =)
Jeg snakket også en del med Thor Foseid(han som har startet dette) før jeg begynte, og han sa at står det lettbrus, så drikk lettbrus, ikke noe problem.
Jeg og min samboer har også kost oss litt ekstra noen dager med Atkins crisp sjokolade, og vekta den fortsetter å redusere seg for det. Så bare stå på alle sammen =)
Har dere vært på kurs? Hvis ikke er det veldig lurt, for man får vite en del om hva som skjer med kroppen under denne dietten =)
Mvh
Charlotte og Erik (to veldig fornøyde brukere)=):)
arnakristin
27-09-09, 01:38
Hei til alle dere som lurer på pepsi max=)
Det står at det er lov å drikke så mye lettbrus man vil, selv er jeg også veldig avhengig av dette. For meg har dette ikke påvirket søtsuget på noen som helst måte, faktisk det motsatte, nemlig tilfredsstilt det.
Jeg gikk også ned hele 6 kilo den første uka, og det har ikke stoppet for meg, så fortsett å drikk pepsi dersom du liker dette. Man må ha noe godt å se frem til når man følger dette =)
Jeg snakket også en del med Thor Foseid(han som har startet dette) før jeg begynte, og han sa at står det lettbrus, så drikk lettbrus, ikke noe problem.
Jeg og min samboer har også kost oss litt ekstra noen dager med Atkins crisp sjokolade, og vekta den fortsetter å redusere seg for det. Så bare stå på alle sammen =)
Har dere vært på kurs? Hvis ikke er det veldig lurt, for man får vite en del om hva som skjer med kroppen under denne dietten =)
Mvh
Charlotte og Erik (to veldig fornøyde brukere)=):)
Hei,
Ja da, jeg vet godt at det står at det er lov men det er ikke ensbetydende at alle tåler det like godt. Vedkommende spurte faktisk om hva vedkommende kunne gjøre med mat/drikke inntaket da vektnedgangen hadde stoppet opp ikke om det var ulovlig. Etter å ha sett hva vedkommende spiste og drakk så var det to veldig vanlige vektbremser som var nevnt, nemlig brus og barer. Det er nemlig veldig individuelt hvordan man reagerer på kunstig søtning og jeg mener det er verdt å kutte ut for å se om det bremser eller stopper vektnedgangen.
Etter min mening må jo du ha et søtsug i og med at du sier at du tilfredsstiller det med Pepsi Max og at du må ha noe å se fram til fordi du har endret kostholdet, men det må jo være fint for deg og mannen at dere tåler det, men alle gjør dessverre ikke det.
Ketotilhenger
07-10-09, 22:14
Hei! Har gått på Foseids diett i 6 måneder og gått ned 10 kg (jeg går tregt ned i vekt). Er veldig fornøyd, utrolig greit å hente ferdige menyer og varme opp når det skal spises.
Jeg har nå gått ned det antall kilo jeg ønsket, og er spent på hvordan jeg skal klare å holde vekten. Hvordan ligger du an i løypa?
Gladlaksen
09-10-09, 22:16
Hei :D
Jeg begynte med "Foseid -mat" tirsdag denne uka, og hittil er jeg kjempefornøyd! Maten er god, jeg slipper å planlegge i en ellers travel hverdag og hittil har jeg gått ned 1,4 kg. Klarte ikke å la være og gå på vekta idag:p De første par dagene hadde jeg litt hodepine og var sulten, men det ser ut til å ha gått over:) Så i morgen skal jeg på trening igjen...Gleder meg! Målet er -10 kg, får krysse fingrene for at viljestyrken er "snill" mot meg framover. Er dere andre fornøyd med mat og opplegg?;)
boiboi2009
10-10-09, 17:15
Hei alle sammen :D
Jeg er ny her. Begynte på Foseids diett på onsdag denne uken. Har gått ned 1,3 kg så langt. Men inntil nå så har jeg ikke klart å holde meg 100% til kun dagens 4 retter. Jeg er SÅÅÅÅ sulten!!! Første dagen trodde jeg at jeg skulle bli gal.. jeg skalv, kaldsvettet og hadde kjempevondt i hodet. Jeg spiste da en halv kylling. Dagen etter en halv omelett i tillegg til maten. Alt jeg har spist utenom er så og si uten karbohydrater så jeg er jo på en low carb diett. Jeg prøver å overbevise meg selv med at jeg kun trenger denne maten i tillegg i begynnelsen... står jo at man kan bli veldig sulten de første dagene så håper jeg skal gå over til KUN foseid sin mat etterhvert.
Også kommer spørsmålene da ;) :
Er det krise om jeg spiser ved siden av foseids plan? han vil vel at man passer på kcal inntak i tillegg til karbs? Hvorfor? atkins kan du vel spise mer, men man går da ned i vekt der også?
Jeg er som sagt ny i gamet så må jo spørre :)
Er forresten jente på 25 fra skedsmo:heia:
170 høy og veier 83 kg (ved start). Målet er 65.
Håper virkerlig jeg skal lykkes med dette :p
Takker for svar...
Hei Boiboi
Jeg startet dietten på fredag. På siden står det at man skal holde seg dietten strengt, kun de første to dagene kan man eventulet ved sult spise et kokt egg eller noen osteskiver. Utover det forstår jeg at man skal følge dietten og ikke spise noe ved siden av.
Jeg brukte spis deg slank-maten i ca tre uker - etter det var jeg karb-avvent nok, og savnet friske grønnsaker nok, til at jeg gikk over til å lage mat selv og holde meg i ketose. :)
Foseid-maten var kjempefin i "omleggingsfasen", det meste smakte godt og jeg klarte ikke å spise alle måltidene for hver dag :eek: - det er godt mulig jeg kommer til å ty til det nå og da igjen om jeg blir trøtt og lei.
PippiLangstrømpe
27-10-09, 00:36
Heisann,
Jeg startet forrige uke. Kjøpte startpakke på Spisdegslank for 14 dager. Synes maten er veldig god og er ikke spesielt sulten. Opplegget passer meg veldig bra siden jeg har det fryktelig travelt og det er veldig enkelt å slippe på å bruke mye tid på å tenke på hvor mange karbohydrater det er i alt mulig. Jeg kan lage vanlig mat til de andre i familien og bare varme opp til meg selv.
For et par år siden gikk jeg ned 10 kg med ketolysekuren. Det virket og jeg gikk jo ned, men jeg var rimelig lei av biffer etterhvert, og savnet brød. Klarer fint å avstå fra poteter, pasta og ris, men brød var et stort savn.
Har tro på dette opplegget og at det passer meg bra. Men jeg er litt skuffet over vektnedgangen så langt. Frem til fredag hadde jeg gått ned 1 kg cirka, men i helgen har jeg gått opp litt. Har holdt meg til måltidene bortsett fra at en middag ble byttet ut med 2 kyllinglår, og til det ene brødmåltidet spiste jeg egg og bacon som pålegg. Men dette skulle ikke ha noe å si. Det er mulig at kroppen min er ødelagt av stadig jojo-slanking og at den bruker litt tid på å komme i gang?
En ting jeg lurer på er nikotintyggegummi, jeg er nok dessverre litt avhengig av dem. Er det noen som vet om dette kan påvirke kuren på noe vis?
Hei!
Hva gjør dere på spis deg slank dietten om dere har lyst på noe godt? Hva er minst ille for kuren? Har ikke tenkt på å skeie ut helt enda, man skal vel helst følge til punkt og prikke... :)
Dere som vet; finnes det noen "spisdegslank" produkter som er i tørr tilstand? Spiselige sådanne.. Og som da tåler at man tar det med seg i bagasjen når man reiser. Får tilgang på vann, oljer (vet ikke ennå hvilke, men antar det vil være kokosoljer el.l), muligens egg og stekeovn. Hadde vært kjekt med noe som jeg vet karbinnholdet i, sånn at jeg har nogenlunde kontroll når jeg er på langtur..
Dere som vet; finnes det noen "spisdegslank" produkter som er i tørr tilstand? Spiselige sådanne.. Og som da tåler at man tar det med seg i bagasjen når man reiser. Får tilgang på vann, oljer (vet ikke ennå hvilke, men antar det vil være kokosoljer el.l), muligens egg og stekeovn. Hadde vært kjekt med noe som jeg vet karbinnholdet i, sånn at jeg har nogenlunde kontroll når jeg er på langtur..
Jeg tror ikke det. Eneste tingene jeg hadde som ikke var avhengige av kjøleskap/fryser var i alle fall pizzaknecks (tørre knekkebrødgreier) og esken med atkins-barer jeg bestilte i tilfelle sult utenom måltidene. :rolleyes:
Ok. Da får jeg lete mer :)
PippiLangstrømpe
10-01-10, 22:20
Brødene synes jeg er veldig gode, og holdbarheten er utrolig lang etter at de er tint. Gulost eller rekesalat er godt på. :)
Takk, men det blir litt vanskelig å ha med i kofferten, tenkte mer på bakemixer o.l...
Takk, men det blir litt vanskelig å ha med i kofferten, tenkte mer på bakemixer o.l...
Hv0r skal du? Du får ikke tak i mat dit du skal da? Gå i en dagligvare 0g kjøpe, evt til et 0g et måltid.
Skal til ett av verdens fattigste land, og det er garantet ikke barebare å gå i nærmeste dagligvarebutikk. Må ha med noe lavkarbo, i og med at det de spiser der er høykarbo med lite proteiner og fett. Skal ha med proteinpulver/bakemix, men det hadde vært kjekt med noe som var litt mer "ferdig", bare :p Men, finnes det ikke, så finnes det ikke.
Skal til ett av verdens fattigste land, og det er garantet ikke barebare å gå i nærmeste dagligvarebutikk. Må ha med noe lavkarbo, i og med at det de spiser der er høykarbo med lite proteiner og fett. Skal ha med proteinpulver/bakemix, men det hadde vært kjekt med noe som var litt mer "ferdig", bare :p Men, finnes det ikke, så finnes det ikke.
De har bakemiks på spis deg slank, st0rf0rbrukerf0rpakning s0m gir 36 brød... Har du mulighet f0r å steke i steke0vn da?
De har bakemiks på spis deg slank, st0rf0rbrukerf0rpakning s0m gir 36 brød... Har du mulighet f0r å steke i steke0vn da?
Nei, ser her, de har små pakker 0g: http://www.spisdegslank.no/index.php?name=4-PO
Får sjekke ut den siden, tenker jeg. Hadde egentlig mest lyst til å unngå brød, men noe må jeg jo spise.. :o
Hei :)
Jeg begynte på denne dietten idag, og leser alt jeg kommer over av lav-karbo/ketose osv... Har kjøpt en 2 ukers meny, for å få lagt om kostholdet, jeg kommer nok ikke til å fortsette med ferdig middagene, men planen er å ihvertfall bruke brødet derfra.
Veldig ok å komme inn hit og se hvordan tingene fungerer - helt nytt for meg - så jeg har mye å lære :)
arnakristin
20-01-10, 22:33
Jeg begynte på denne dietten idag, og leser alt jeg kommer over av lav-karbo/ketose osv... Har kjøpt en 2 ukers meny, for å få lagt om kostholdet, jeg kommer nok ikke til å fortsette med ferdig middagene, men planen er å ihvertfall bruke brødet derfra.
Veldig ok å komme inn hit og se hvordan tingene fungerer - helt nytt for meg - så jeg har mye å lære :)
Legger inn en link til en tråd hvor jeg har samlet informasjon beregnet på nykommere til lavkarbo verdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)
Det er litt om de vanligste spørsmålene vi får og litt om hvordan finne fram på forumet.
Nå har jeg brukt denne maten siden 11.01.2010 - gått ned 2,4 kg - og er veldig fornøyd med det. Både mannen og jeg går på denne "kuren", så i helgen så lagde vi vår egen lavkarb middag. Og det er vel der jeg tenker jeg begynner på mandagen, når fryseren er tilnærmet tom. Leser boken og ser etter oppskrifter som passer for oss. Jeg ser for meg at jeg lever etter "filosofien", men med min egenproduserte mat. Greit å ha noen frysevarer i frysren til hektiske dager :)
Må vel innrømme at jeg blir litt "ør" av å lese om alle de forskjellige filosofiene, alle oppskriftene, hva som er JA og hva som er NEI. Men jeg forsøker ihvertfall å finne en grei livsstil jeg kan leve med i det lange løp. Syntes ikke det har vært noe problem å følge denne dietten disse 2 første ukene. Men nå tror jeg det er greit å forsøke seg litt "på egne ben" - med sunn fornuft og lesing av varedeklarasjoner :) Så når jeg ser meg litt rundt etter filosofier - så er det vel LCHF som passer oss best..
Jeg har kjøpt bok derfra og laget noen av rettene men begynte å gå llitt lei så det var en stor befrielse å se at man kan finne mange gode oppskrifter her. Kjøper ferdig brød og forskjellige bakemixer fra spis deg slank og kommer nok til å fortsette med det.:heia:
Jeg begynte med to uker ferdig mat og prøver nå selv, ved å bruke sunn fornuft, men kjøper brød fra spisdegslank da jeg ikke kan unnvære brød. gått ned 4,7 kg på tre uker, ned 700 gram på den uken jeg har spist hjemmelaget mat. Har famlie som absolutt ikke trenger å slanke seg og derfor må de jo ha "normal" mat, jeg spiser bare av det jeg kan. for eksempel ikke poteter, men salat istedet til middag. Er vi borte på middag prøver jeg å holde meg til det jeg vet er sikkert, men er jeg usikker, spiser jeg bare litt. Det har gått bra hittil, men som sagt bare gått på tre uker totalt.
Da fant jeg endelig tråden på spis deg slank,jeg begynner i morgen kveld.:)
Jeg spiser veldig sjeldent brød men ser at det er spesielle brød i denne dietten som er lovlig lavkarbo brød...er litt redd for det men har bestemt meg for å prøve, nå først i 14 dager, har dere som har gått på denne dietten fortsatt eller gått over på annen lav karbo?:)
lillemorell
16-03-10, 12:33
Hvordan merker dere at dere er i ketose?
Nå har jeg bestilt meg 14 dagers meny som skal hentes på onsdag... Skal bli godt å få en kickstart! Har spist noen av rettene der før og synes de er ok.
Du som lurte på om hvordan man visste at man var i ketose.. Kjøp Ketodiabur på apoteket..
Jeg har prøvd den dietten en periode. Jeg har kjøpt det fiberbrødet de selger der, og det er kjempegodt!
Ellers har jeg prøvd sjokoladen og noe brødpålegg...
Gikk ned 20kg på 2mnd etter spis deg slank
Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i noe sånt når jeg bor i Haugesund?
Du må sjekke nett sidene ,de leverer rundtomkring....det går også ann bestille noe av det og få i posten
www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no)
Du må sjekke nett sidene ,de leverer rundtomkring....det går også ann bestille noe av det og få i posten
www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no)
De gjorde ikke det :(
Det står da en postordre meny der?
Har de sluttet med det?
Tittet der nå...postordremeny står det der, et lite utvalg av det de har som de sender.....
Det står da en postordre meny der?
Har de sluttet med det?
Tittet der nå...postordremeny står det der, et lite utvalg av det de har som de sender.....
Jo, men de produktene er jeg ikke interesert i. Det var "middagen" og sånt jeg ville ha. :)
Hei. Jeg handler ofte ingredienser der, men følger ikke hele dietten. Innebærer ikke det å spise en del brødskiver?
Selv om de er lavkarbo, så er jeg ikke så veldig glad i brød jeg.
kungen1975
25-05-10, 21:48
Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det
Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det
du har stilt dette spørsmålet også i en annen tråd - men jeg kan svare deg her også: Det er invididuelt hvordan din kropp vil tolerere trening på lavkarbo og lavkcal. Prøv deg fram, bruk atkins-sjokolader og proteindrikk som anbefalt av spis-deg-slank for å unngå at du evt svimler. Ikke overdriv, drikk masse vann!
Jeg trener rask gange i kupert terreng hver dag - lange turer i helgene og har ingen problem i det hele tatt. :rolleyes:
Jeg har gått på spisdegslank i snart 3 uker. Og jeg er veldig fornøyd med maten, men jeg har salat med akurk og paprika til middagane. og agurk, parika og tomat til brød måltidene. Atkins barene spiser jeg litt av når jeg er sulten.
Første uka gikk jeg ned 3 kg, 2. uka, 1,5 kg.
Har 38 kg som skal vekk så no 33.5 kg.
Denne 3. uka har jeg vert litt trøtt, men har lest at det er normalt. Kjempe kjekt å lese om andre sine erfaringer. For min del må jeg legge om kostholde for resten av live, men no i en start fase er det helt supert å kunne bestille maten, rimelig er den og.
Håper at flere vil legge inn hvordan det går med, jeg følger spent med.:)
pass på å få i deg nåkk fett, slik at kroppen din bruker det som energikilde..så går det fint ;)
Topp tilbud til oss med travle hverdager og ikke tid til å lage skikkelig mat hver dag.....
Jeg har gått på denne "kuren" i snart to uker og har bestilt en runde til. Først og fremst for å ha i frysen til travle dager og heller forsøke å lage mest mulig selv. Brødet er jo knallgodt, men har også bakt gode brød etter å ha funnet oppskrifter her inne.
Det eneste jeg merker som er annerledes (ketolyse?) er at muskulaturen blir fortere sliten, merker det særlig i trapper. Melkesyren kommer mye fortere enn normalt. Men ellers har jeg mye, mye mer energi enn tidligere :) .
jeg har begynt for alvor på spisdegslank i dag .satser på at jeg er i gang nå , har gått bra i dag, ikke vondt i hodet en gang
har prøvd noe av middagene tidligere og de smaker godt
hyggelig om flere som bruke dietten vil skrive noen ord om hvordan det går,og en kan bakke hverandre opp
Bruker - men lager nå måltidene selv og fryser ned :) Det fungerer glimrende for meg ihvertfall - mitt problem er at jeg spiser for mye mat - og selv om det er lavkarbo så går jeg da ikk ned...
Anbefaler cappuchino-smoothiesen for de som elsker sjokolade med kaffesmak ;)
derfor jeg syns det er så greit og få rettene ferdig, da er det tilmålt og jeg spiser ikke mer enn jeg skal.
og syns ikke det er dyrt heller .500kr i mat i uka, pluss at jeg må kjøpe litt pålegg,,, skal mye til for og få til mindre matbudsjett.
men jeg er nå bare på min første dag da. så får nå se hvordan det går framover,,ettervert kommer nok jeg også til og lage maten selv.
og denne dagen har gått bra , er sulten nå ,men er jo snart leggetid så
derfor jeg syns det er så greit og få rettene ferdig, da er det tilmålt og jeg spiser ikke mer enn jeg skal.
og syns ikke det er dyrt heller .500kr i mat i uka, pluss at jeg må kjøpe litt pålegg,,, skal mye til for og få til mindre matbudsjett.
men jeg er nå bare på min første dag da. så får nå se hvordan det går framover,,ettervert kommer nok jeg også til og lage maten selv.
og denne dagen har gått bra , er sulten nå ,men er jo snart leggetid så
Hvor mange kcal om dagen ligger du på? Jeg må innrømme jeg spiste gourmet-dietten med 5 måltid og rundt 1200 kcal om dagen - var sulten i TRE dager -s iden har jeg egentlig ikke vært særlig sulten... :)
jeg bruker brøddietten tre brødmåltider, og en middag ,, fire måltider pr dag
hvor mange kalorier vet jeg ikke ,men ligger på snitt på 10--til 15 karbo om dagen
har gått like bra i dag .ikke sulten nå .men litt fysete
jeg bruker brøddietten tre brødmåltider, og en middag ,, fire måltider pr dag
hvor mange kalorier vet jeg ikke ,men ligger på snitt på 10--til 15 karbo om dagen
har gått like bra i dag .ikke sulten nå .men litt fysete
Det går seg til :) . Jeg spiste bare ett brødmåltid om dagen og er kjempefornøyd med det. Om du er fysete - legg til et lite måltid. På 5 måltid om dagen var det med en dessert hver dag - ingen unnskyldning for å fyse på noe annet enn det som var del av dietten ;) Anbefaler både mandelkaken, brownieskaken, smakssatt krem, belgiske vafler... :) Da hadde jeg noe å glede meg til hver dag - og klarte å holde meg unna andre ting. I tillegg kunne jeg drikke cappuchino-smoothien - som ihvertfall dekket MITT sjoko-behov (lager selv nå). En atkins-sjokolade i veska i tilfelle krise kunne også være et måltid :)
Når jeg gikk strengt på spis-deg-slank gikk jeg faktisk ned en kg i uka - og jeg SLITER med å gå ned! Nå går det saktere - men det skyldes nok at jeg spiser for mye mat - spiser fremdeles strikt lavkarbo - men er et matvrak - så jeg får vente med å spise mer til jeg er ferdig nedgått hehe.
Det er KJEMPELETT å lage måltidene selv - jeg gikk i 4 uker på bestillingsmat mens jeg leste boka og planla for å lage selv. Nå lager jeg gjerne en 10-15 måltider et par ganger i uka, "masseproduksjon" kan man si. FAvoritten er grillet kylling i karrydressing, torsk med bacon ogdressing og laks med dressing - i tillegg til smoothiesene da selvfølgelig.
Kjøper plastbokser på coop - de tåler både mikro, fryser og oppvaskmaskin - kjempehandy! Ta vare på smoothie-flaskene om du drikker de - de kan du også bruke om og om igjen senere.
tenkte jeg skulle bestille atkinssjokoladen ,men vet med meg selv at jeg sikkert kom til og spise fler enn jeg skulle. så prøver og vente en stund før jeg begynner med deserter også,skal heller kjøpe en sjokolade i ny og ne i butikken ,atkins
joda fysete er jeg i dag også...men har absolutt ikke noe mat her annet enn det jeg skal spise,, er i campingvogna, og tok med mat bare for i dag,og halve dagen morgen,
naboen her reiste hjem og lurte på om jeg hadde litt plass i fryseren til litt is hun hadde ,,sa heldigvis nei,, ellers så hadde det holdt hardt nå,,
så får legge meg tidlig i dag kjenner jeg ,,hehe
men er på min tredje dag ,å jeg vil ikke skjeie ut nå ,, snufs
De første 3 dagene er tyngst - ihvertfall var de det for meg - da var jeg sulten... så gikk det over. Har du bestilt boka? Der fikk jeg mye tips om hvordan håndtere det mentale :)
STÅ PÅ - dette klarer du snuppa!!
boka er lest fra perm til perm .og nå leser jeg den enda en gang
takk for oppmuntrtingen,,også snuppa da gitt ,,hehe:D
Jepp - snuppa! ;) Oppmuntringer er viktig - man kan ikke alltid klare å motivere seg selv - det trengs litt utenifra også! ;)
Smart å holde seg unna sjokoladen så lenge som mulig... jeg blir så fort hekta på søte ting... så må stadig vekk "rydde" opp litt (pepsi-max, cappuchino-smoothies, atkins-sjokolader... jordbær med fløte og søtning... sukk....)
Jepp - snuppa! ;)
Ikke min business egentlig, men snuppa er noe av det mest nedsettende jeg hører noen si.... :o Jeg hadde aldri snakka til noen som hadde omtalt meg som det.... :rolleyes:
Forøvrig, spis deg slank er vel både magert og karbofattig? Det er naturlig å bli veldig sulten på denne dietten siden det er fettet som metter på LK.
Ikke min business egentlig, men snuppa er noe av det mest nedsettende jeg hører noen si.... :o Jeg hadde aldri snakka til noen som hadde omtalt meg som det.... :rolleyes:
Forøvrig, spis deg slank er vel både magert og karbofattig? Det er naturlig å bli veldig sulten på denne dietten siden det er fettet som metter på LK.
Da skal jeg huske å aldri kalle deg snuppa ;) Bruker snuppa kun i positive ordelag om kvinner - men det er kanskje trøndersken i meg... der kaller vi venninnene våre og småjentan for snupper alle sammen :)
Spis deg slank er ikke "magert" - det er kcaloribegrenset - og det er sjeldent man er sulten - med unntak av de første dagene - noe som også gjelder generell lavkarbo :) Lavkarbo uten fett er ikke særlig bra for helsa - og med spis-deg-slank har JEG funnet den metoden som fungerer for vektnedgang hos min kropp...
(Oppskriftene inneholder mye smør, olje, majones, fløte, fet fisk, ost osv - det er kun porsjonene som er "kontrollerte" - noe som er genialt for oss som ofte spiser store porsjoner. Lavkarbo eller ei - energi inn og energi ut må balanseres rett for å få vektnedgang... og spis deg slank er EN måte å gjøre det på...)
jeg tar SNUPPA som et komplimang jeg,,,hehe
en kan da ikke være så hårsår,,og sans for humor er da veldig viktig,,og ikke ta alt så høytidlig:D
Jepp - snuppa! ;) Oppmuntringer er viktig - man kan ikke alltid klare å motivere seg selv - det trengs litt utenifra også! ;)
Smart å holde seg unna sjokoladen så lenge som mulig... jeg blir så fort hekta på søte ting... så må stadig vekk "rydde" opp litt (pepsi-max, cappuchino-smoothies, atkins-sjokolader... jordbær med fløte og søtning... sukk....)
pepsimaxen er min redning,,men det andre søte holder jeg meg langt unna , så langt jeg klarer
jeg tar SNUPPA som et komplimang jeg,,,hehe
en kan da ikke være så hårsår,,og sans for humor er da veldig viktig,,og ikke ta alt så høytidlig:D
Jeg er absolutt ikke høytidlig på ting, men snuppe er en av to ting; noe man hører i taxikø på vei hjem fra byen, snøvlet fram i et siste desperat forsøk på å få napp, eller et utrykk man bruker for å sette seg i et bedre lys enn den andre (mao hersketeknikk). Jeg har jobbet mange år i en mannsdominert bransje, og har sett bruk av slike utrykk fra begge kjønn. Og aldri på en positiv måte. Generellt har jeg regelen for meg selv om at jeg aldri vil bruke snakke til noen på en måte jeg ikke kunne brukt i et formelt møte. Og snuppe bruker man IKKE i et møte.
selfølgelig så sier en ikke SNUPPA i et formelt møte ,men litt uformell er det bare sunt og være ellers ,verden skal vel ikke være så alvorlig og forbanna formell hele tida vel
men ellers gjør det da ingen ting, ta det heller med et smil ,en med en sur mine
joda de i taxikøen slenger med leppa ,, ..men fulle folk sier så mye rart og de fleste har et smil på lur når de sier det,,
Jeg er absolutt ikke høytidlig på ting, men snuppe er en av to ting; noe man hører i taxikø på vei hjem fra byen, snøvlet fram i et siste desperat forsøk på å få napp, eller et utrykk man bruker for å sette seg i et bedre lys enn den andre (mao hersketeknikk). Jeg har jobbet mange år i en mannsdominert bransje, og har sett bruk av slike utrykk fra begge kjønn. Og aldri på en positiv måte. Generellt har jeg regelen for meg selv om at jeg aldri vil bruke snakke til noen på en måte jeg ikke kunne brukt i et formelt møte. Og snuppe bruker man IKKE i et møte.
Snuppe for DEG er en av to ting - det er andre - som meg selv - som også opplever det som et positivt ord - sagt mellom venner/venninner.
Hvis jeg skal snakke uformelt til mennesker på samme måte som jeg kan gjøre i et møte blir det sannelig ikke mye hyggelig prat ;) Hver sin anledning - hvert sitt "språk" mener jeg.
Jeg jobber også i en mannsdominert bransje - men har heldigvis vært forskånet fra hersketeknikker som uttrykk brukt for å være nedsettende. (Selv om en kollega kaller meg kjære og jeg kaller han vennen - men her er det en gjensidig fleip og forståelse inn i bildet som gjøre arbeidsdagen mye triveligere :) )
Jeg forstår at du har et anstrengt forhold til ordet "snuppa" - men en del andre har ikke det - og JEG velger å bruke det til skjønne kvinner i min omgangskrets - for å gi uttrykk for at jeg synes de er skjønne - og av og til på et forum der jeg IKKE kjenner mottakeren - men der jeg synes litt uformell boost (som JEG mener snuppa er) er passende. Nå brukte jeg heller ikke snuppa på deg - men til Arkine - og det ser jo ut som om hun satte pris på det ;)
Foreslår at vi avslutter her - om ingen har mer de vil tilføye? Dette da det er en spis-deg-slank tråd... ;) (Vi kan alltids flytte diskusjonen et annet sted om noen vil det :) )
ja diskusjonenen er avsluttet
ellers er jeg på min 5 dag med spisdegslank,og det har gått bedre enn jeg fryktet,ingen hodeverk heldigvis,og energien kommer snikende
tok meg et glass rødvin til maten nå i ettermidda . er jo tross alt på camping..men da merket jeg at likegyldigheten kom snikende,kanskje jeg skulle ta litt av den potetgullposen som jeg helt hadde glemt var her i vogna,,men satte bort rødvin, og posen er ikke rørt
så ikke noe mer alkohol her nei ,,nå skal det sies at jeg tåler nesten ingenting da,,hehe:D
ja diskusjonenen er avsluttet
ellers er jeg på min 5 dag med spisdegslank,og det har gått bedre enn jeg fryktet,ingen hodeverk heldigvis,og energien kommer snikende
tok meg et glass rødvin til maten nå i ettermidda . er jo tross alt på camping..men da merket jeg at likegyldigheten kom snikende,kanskje jeg skulle ta litt av den potetgullposen som jeg helt hadde glemt var her i vogna,,men satte bort rødvin, og posen er ikke rørt
så ikke noe mer alkohol her nei ,,nå skal det sies at jeg tåler nesten ingenting da,,hehe:D
Flink du er! Dag 5 er en fin dag - nå er du i gang på ORDENTLIG!!! Innrømmer at jeg er litt sløv for tida... ikke på lavkarbo - men på mengder... skal feire stordag om 4 uker så jeg burde jo klart å skjerpe meg i FIRE uker liksom!! Hjernen min er en rar sak altså... ;)
da er første uke straks gått og det har gått nesten bra ,,to glass rødvin og et par never store med potetgull ,, som jeg hadde glemt ,men jaggu dukket den opp i går kveld ,,og den var som en magnet:D
så nå er alt kjemisk renset både hjemme og i campingvogna
å jeg er på ny frisk igjen ,, spennende og veie meg i morgen..snikveiet litt i ettermidag,,så noe har jeg gått ned i alle fall
og er jeg så heldig at jeg går ned en kilo i uka ,, så er jo 15 kilo borte til jul,,
vel så ble det en gledens dag på min første veiedag,, 2 kilo ned første uke
sier meg fornøyd med det,,( skulle jo helst vært 10 kilo da):D
jeg spiser denne gangen MAT , får den ferdig ,,passer meg ypperlig,den smaker godt tilogmed,,og koster meg 500 kr uka
energien begynner å komme seg ,ikke har jeg hatt vondt i hodet denne gangen heller,
Hurra og gratulerer! Omtrent det jeg gikk ned første uka - nå er det verste over - fortsett å stå på!
takk for oppmuntring , ja føler at jeg er på god gli nå
Har bestilt mat fra spis deg slank flere ganger før, og har nå hentet mat for 3 uker. Spist ketogent siden mandag og ferdigmat siden i går..
Hvordan går det med dere andre her inne?
Nei nå har det stått stille noen uker gitt! Jeg har selv rådet andre om å da telle og veie alt et par dager og se hvordan det ligger an - så det skal jeg gjøre snart :) Så lenge jeg ikke går OPP går det rimelig greit - selv om jeg vil MERE NED NÅH!!! :)
Trives med maten da - lager jo alt selv nå :) + et par varianter fra oppskriftene her inne.
flink du er som lager all maten selv ,,, så langt har ikke jeg kommet enda ,men har heller ikke holdt mer en snart to uker da
den stillstanden er drepen ,, jeg vil hekst gå ned 10 kilo om dagen jeg ,,men det går visst ikke ,, sukk
men vi får stå på ,en vakker dag blir vi slanke og smekre
husk at om du stresser og tenker MYE på vekten så er det også en stor partystopper;)
flink du er som lager all maten selv ,,, så langt har ikke jeg kommet enda ,men har heller ikke holdt mer en snart to uker da
den stillstanden er drepen ,, jeg vil hekst gå ned 10 kilo om dagen jeg ,,men det går visst ikke ,, sukk
men vi får stå på ,en vakker dag blir vi slanke og smekre
Jeg holdt på i 4 uker før jeg begynte å lage maten selv :) Fant fine fryse/mikrobokser på coop'en og har frysen full av måltid :)
Jeg prøver å ikke stresse da - men det påvirker meg nok litt mer enn jeg vil innrømme... :)
Gikk ned rett under en kg i uka fram til ferien - så spiste jeg bare generell lavkarbo i ferien - og gikk ned en kg til på de 4 farte-rundt ukene, og der stoppa det gitt :) Skal ta en gjennomgang og se litt - vet det har vært litt styr de siste ukene... :)
husk at om du stresser og tenker MYE på vekten så er det også en stor partystopper;)
I knoooooooooooooow! :) Skal prøve å ikke stresse og tenke mye på vekta ;)
hvor lenge har du holdt på Nerthus
hvor lenge har du holdt på Nerthus Begynte sent i april med spis-deg-slank, før det spiste jeg "så mye jeg ville" på generell lavkarbo - men det gikk jeg ikke ned i vekt av...
Litt over 9 kg nå - de ukene jeg har vært på kurs, hatt ferie, vært bortreist ellers har jeg spist generell lavkarbo - og dermed opprettholdt vekta. Nedgangen på litt under en kg kommer når jeg er hjemme, spiser de 5 måltidene mine og drikker NOK vann! :)
Nå har det løsnet litt igjen - så jeg må bare passe på å ikke spise for mye mat - selv om det er "lovlig" lavkarbo mat :)
Det aller aller mest positive er at dette kan jeg leve på resten av livet :) - men for å gå ned må jeg være nøye med hva jeg spiser.
godt gjort at du har holdt vekten..
nå er jeg på min 13 dag, og i dag har jeg ikke den store matlysten,,middagen var kyllingfile med grønnsaker ,den vokste i munn ,så den gikk i søpla , spiste bare grønnsakene ,,men er vel fordi jeg er dritlei kylling antaglig
eneste jeg syns er godt er kylling i karri
så ingen fler kyllingfiler på meg ,på en stund i alle fall
men gi meg et deilig saftig vinerbrød ..,hø.hø
nei står over denne gangen
ved snikveieing har ikke vekten gått noe mer ned ,men får se mandag morgen,,underet tid er jo enda ikke forbi
skal holde på en mnd og se hvordan dettte virker ,,og virker det dårlig ,hiver jeg meg på ED igjen
Opplevde også veldig mangel på matlyst under bestillngs-maten... du må nesten bare få det i deg! Siden det er såpass redusert kcalorimessig er det viktig at du spiser alt.
Nå når jeg lager selv er det jo lettere å bare spise de måltidene jeg likte best. Favoritten når jeg ikke er sulten men MÅ spise noe er faktisk cappuchino-smoothiesen. Den lager jeg selv nå og er et must nesten hver dag. Kosen min liksom :)
Dette går nok bra - prøv å tenk litt mer positivt - jeg aner litt mismot allerede?? :) Har du bestilt dessertene deres forresten? De var virkelig dagens lille oppmuntring for meg... :) Hvis ikke anbefaler jeg både mandelkakemixen og browniesmixen... de smaker ordentlig kake! :)
cappuchino-smoothiesen. hvordan lager du denne
nei har ikke prøvd dessert , tør ikke ,men kjøpte atkins sjokolade på butikken en skikklig god en ,melkesjokolade med crispi
og det hjelper ,
joda mismotet har vært her ,men er ved godt mot nå
Har du kjøpt boka? Her er oppskriften på smoothiesen:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=894979&postcount=158
Hvis du er litt sjokoman er dette midt i blinken... jeg bruker fibermixen fra spis-deg-slank, men du kan sikkert bare bruke litt fiberhusk. Liker den når den blir litt tykk.
Proteinpulveret smaker faktisk veldig godt bare utblandet i vann også - ikke bare i smoothiesen :) Du får det litt billigere hos proteinfabrikken.no :)
Hvorfor tør du ikke prøve dessertene? Atknis-sjokoladene med hazelnut-crunch synes jeg også er knallgode - og det går med en nesten hver dag... blir jo mett av de også :)
ja jeg har boka ,, så den står der ja ,burde jeg jo visst
prøvde den belgiske vaflen og den var rågod,,,og fikk lyst på mer søtt ,så jeg står over ,enda i alle fall
kjøper heller en sjokolade i ny og ne
lagde karbonader i dag ,og en sånn på brød var godt,,så får jo i meg noe mat da,har kveldsen igjen i dag ,og siden det står i boken at sisste måltid skal fåregå før kl 20.. må jeg forte meg ,men drøyer litt, kvelden er enda lang,og da blir det en tynn brødskive med reker ,, det brødet de har i dietten er ikke så galen smak på det
Enig - jeg liker det brødet kjempegodt - baker selv nå med bakemixen :)
Skjønner at det er greit å holde an med søte ting om du bare får sug etter mer ja - men det mener jeg går over - det gjorde det til meg - jeg fikk ikke lyst på mer etter en kakebit :)
Jeg har nå forsket litt og ser at jeg må slutte å spise rundt 18 - spiser jeg noe senere - slipper ikke vekta gitt! Nå har jeg gått ned 600 gram på to dager siden jeg stoppet og spiste før 18... snedige greier!! :)
Så huskeregler for meg: Ikke spis for mye - ikke spis for sent!! ;)
Jaja.. gikk dårlig med starten min i forrige uke, ble kjempe forkjølet og var hjemme fra jobb og syntes veldig synd på meg selv, så....
Men i dag begynner jeg første dagen av 3 uker med Spis deg slank..
Here I come!
Jaja.. gikk dårlig med starten min i forrige uke, ble kjempe forkjølet og var hjemme fra jobb og syntes veldig synd på meg selv, så....
Here I come!
Flotte greier - stå på dette klarer du kjempefint! Når du først kommer i gang blir det enklere og enklere - bare les deg opp og lær deg hvordan du skal spise - og vet du om ting du kan sprekke på - finn alternativene og "bestem" deg for at det både smaker bedre og ER bedre for kroppen din!
Here I come!
velkommen .hyggelig at det kommer fler
jeg har holdt på effektiv nå 14 dager ,gikk ned to kilo første uke ,og 2 uke 100g , i alle fall ned ,men skal sies var en god utskjeielse på onsdag med litt vin og irish og god mat,maten var så godt som lovlig
kommer nok til og gjenta seg før eller siden
men er enda ved god frisk ,jeg står på
Har du kjøpt boka? Her er oppskriften på smoothiesen:
Hvis du er litt sjokoman er dette midt i blinken... jeg bruker fibermixen fra spis-deg-slank, men du kan sikkert bare bruke litt fiberhusk. Liker den når den blir litt tykk.
Proteinpulveret smaker faktisk veldig godt bare utblandet i vann også - ikke bare i smoothiesen :) Du får det litt billigere hos proteinfabrikken.no :)
Hvorfor tør du ikke prøve dessertene? Atknis-sjokoladene med hazelnut-crunch synes jeg også er knallgode - og det går med en nesten hver dag... blir jo mett av de også :)
Masse takk for oppskrifta! Superdupert - den skal jeg prøve snart! Ser det står "fyll på flasker"... gjør du det? Og hvor store flasker i så fall? Hvor mettende er det, liksom?
Også lurer jeg på en ting til; er det mulig noe sted i norges land å få tak i andre Atkins-varianter enn hazelnut og vanlig sjokolade? Bor nordpå, og her har plutselig - ut av det blå - stortsett alle butikkene tatt inn disse Atkins-sjokoladene... Men sjokomonsteret som jeg engang var KREVER litt variasjon. Den variasjonen fant jeg i USA i massevis gjennom netrition.com, men det blir så dyrt med frakt og fortolling (HATER den lave grensa!!!) :engel_ikk
Masse takk for oppskrifta! Superdupert - den skal jeg prøve snart! Ser det står "fyll på flasker"... gjør du det? Og hvor store flasker i så fall? Hvor mettende er det, liksom?
Også lurer jeg på en ting til; er det mulig noe sted i norges land å få tak i andre Atkins-varianter enn hazelnut og vanlig sjokolade? Bor nordpå, og her har plutselig - ut av det blå - stortsett alle butikkene tatt inn disse Atkins-sjokoladene... Men sjokomonsteret som jeg engang var KREVER litt variasjon. Den variasjonen fant jeg i USA i massevis gjennom netrition.com, men det blir så dyrt med frakt og fortolling (HATER den lave grensa!!!) :engel_ikk
Jeg tok vare på flaskene fra da jeg bestilte mat fra spis-deg-slank, de er geniale! Ellers må du nesten finne ut hvem som selger slikt - store butikker kanskje? Du kan bruke sånne saft-flasker man sender med barna på skolen også :)
De er ganske så mettende med cottage cheese og fibermixen i :) Jeg bruker de i hovedsak når jeg er på tur - eller lyst på noe godt :) Litt oppkvikkende også siden jeg har kaffepulver i. Jeg har gjerne mye mer enn det står i oppskriften - drikker ikke kaffe ellers :)
spis-deg-slank flaskene tåler fint å fryses - har du da ikke kjøling på jobb, kan du ta med deg en flaske fra frysen om morgenen så er den tint til lunsj (bruker noen timer...)
Bare en oppdatering - nå går det kjapt nedover med vekta den siste uka - ca 1.5 ned på under en uke... tror det skyldes at jeg ikke småspiser - og også at jeg ikke spiser etter kl 18... :) Skal feire stordag snart så dette blir knall - skal jo inn i en lekker kjole ;)
Totalt 10 kg minus nå! :D
Hei
Jeg har gått på lavkarbo i mange måneder nå, men føler at jeg trenger et litt strengere kosthold. Vekta står så og si stille. Kom over Spis deg slank-dietten og har tenkt til å bestille. Hvilken diett bør jeg bestille?:confused:
Hei
Jeg har gått på lavkarbo i mange måneder nå, men føler at jeg trenger et litt strengere kosthold. Vekta står så og si stille. Kom over Spis deg slank-dietten og har tenkt til å bestille. Hvilken diett bør jeg bestille?:confused:
Like du mye brød - velg brøddietten, ellers vil jeg anbefale "gourmet" versjonen med forskjellige måltider hver dag. Har sendt deg en PM :)
Hei
Se gjennom diettene om du liker alt de har, om du ikke vil spise masse brød, så velger du feks gourmet el.l. De har mange valg. Dessverre er det en del med fisk om du mot formodning ikke liker kald fisk( jeg er en sånn type.. må ha helt nystekt og fersk).
Maten er forsvidt god og et avbrekk fra å lage all mat selv. Jeg likte ikke at alt smakte sukrin, men sukrin brenner på min tunge etter 3 biter.
Nå er jeg igang med dag 1 på Spis deg Slank-dietten. :) Hentet mat i går, jeg har nok bestilt "brød-dietten" for det er jo brød i 3 måltider. Jeg ser at det ikke er så mye mat, og jeg er veldig spent på å se om jeg får noen fortgang i slankingen. Har jo levd på et lav-karbo kosthold i mange måneder. Målet er å gå ned 8 kg, så jeg håper det løsner med dette.
Jeg er veldig motivert og vet at jeg kan være veldig viljesterk når jeg har en diett å forholde meg til, småspisingen blir liksom ikke noe problem. Tusen takk for informative svar fra deg også, Nerthus:). Du er inspirerende.
Skal holde dere oppdatert. Ideen til Spis deg Slank er forresten helt genial, tenk hvor mye dette kunne "tatt av" med litt mer markedsføring...
Må se og få bestilt boka også, noen som vet om denne også selges i bokhandelen?
Nå er jeg igang med dag 1 på Spis deg Slank-dietten. :) Hentet mat i går, jeg har nok bestilt "brød-dietten" for det er jo brød i 3 måltider. Jeg ser at det ikke er så mye mat, og jeg er veldig spent på å se om jeg får noen fortgang i slankingen. Har jo levd på et lav-karbo kosthold i mange måneder. Målet er å gå ned 8 kg, så jeg håper det løsner med dette.
Jeg er veldig motivert og vet at jeg kan være veldig viljesterk når jeg har en diett å forholde meg til, småspisingen blir liksom ikke noe problem. Tusen takk for informative svar fra deg også, Nerthus:). Du er inspirerende.
Skal holde dere oppdatert. Ideen til Spis deg Slank er forresten helt genial, tenk hvor mye dette kunne "tatt av" med litt mer markedsføring...
Må se og få bestilt boka også, noen som vet om denne også selges i bokhandelen?
Bare hyggelig - fint at jeg kan være til hjelp :)
Tror du må bestille boka på sidene deres - den står på bokkilden - men som ikke til salgs av en eller annen grunn.
Få høre hvordan det går med deg!
Hvor mye koster det per dag hvis man bare spiser Spisdegslank-produktene?
Hvor mye koster det per dag hvis man bare spiser Spisdegslank-produktene?
www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no) - sjekk ut bestill og velg blant menyene så får du opp pris pr måltid/uke osv. De kommer fra i underkant av 500 kr pr uke til rundt 1000 pr uke avhengig av hvilken meny du velger :)
For min del ble til og med den dyreste menyen ikke mer enn det jeg vanligvis bruker på mat - handler mye ferskt og av god kvalitet til vanlig :)
Ja, det er ikke ille. Det er jo faktisk billigere enn Eurodietten. ;)
Går fort en tusenlapp på mat i uka. Tror nok jeg hadde gått for gourmet-menyen jeg også. ;)
Foreløpig går jeg på ED, det er (dessverre) det som funker for meg, men ser for meg at jeg etterhvert kanskje kan kombinere litt når jeg går over til vanlig måltider....
Synes dere nettsiden til spisdegslank er bra da? Jeg synes den virker noe rotete.
Ja, det er ikke ille. Det er jo faktisk billigere enn Eurodietten. ;)
Går fort en tusenlapp på mat i uka. Tror nok jeg hadde gått for gourmet-menyen jeg også. ;)
Foreløpig går jeg på ED, det er (dessverre) det som funker for meg, men ser for meg at jeg etterhvert kanskje kan kombinere litt når jeg går over til vanlig måltider....
Synes dere nettsiden til spisdegslank er bra da? Jeg synes den virker noe rotete.
Med bakgrunn og delutdanning i webdesign så synes jeg sidene deres er en katastrofe... men så lenge jeg klarer å knote meg fram til den info jeg trenger så må man vel bare akseptere at det er slik det er. Veldig gammeldags design og tankegang i den gjennomføringen der :)
Med bakgrunn og delutdanning i webdesign så synes jeg sidene deres er en katastrofe... men så lenge jeg klarer å knote meg fram til den info jeg trenger så må man vel bare akseptere at det er slik det er. Veldig gammeldags design og tankegang i den gjennomføringen der :)
Da er vi tydeligvis flere som tenker slik. ;) Jeg må si jeg er litt overrasket over at de ikke har lagt litt mer jobb i sidene sine.
Da er vi tydeligvis flere som tenker slik. ;) Jeg må si jeg er litt overrasket over at de ikke har lagt litt mer jobb i sidene sine.
jeg tror det skyldes at de har så mye å gjøre, sidene "fungerer", og de bruker nok mye av tiden sin på å utvikle produktet de selger istedet :)
Vil også kommentere at jeg tror ikke de har så mange som jobber for seg admin - jeg sendte noen mailer vedr spørmål om småting, og det er grunderen selv med frue som svarer på disse epostene :)
arnakristin
23-09-10, 12:31
Hei,
Var innom spisdegslank.no’s sider i går og ble henvist til deres ”nye” websider www.lowcarbselection.no (http://www.lowcarbselection.no/). …og som dere ser så er forbedringspotensialet stort, men tror ikke de helt har forstått det med utarbeidelse av gode, funksjonelle websider.
syns den nye siden var veldig lik den gamle , bare byttet farve
men oversikten, vel når en blir kjent med siden så
Ikke så mye mer oversiktlig nei, litt kanskje. Syntes ikke akkurathu dama på madrassen der så så veldig proft ut, men....;)
Ser de har ferdige menyer, så smart. Slippe å tenke hva man skal spise. :) Minnes det er veldig små porsjoner?
Ikke så mye mer oversiktlig nei, litt kanskje. Syntes ikke akkurathu dama på madrassen der så så veldig proft ut, men....;)
Ser de har ferdige menyer, så smart. Slippe å tenke hva man skal spise. :) Minnes det er veldig små porsjoner?
Uffda - dette så jo slett ikke bra ut - i min IE7 så forskyver jo blant annet reklamen for turen seg... og den GRUSOMME fargen da! Spørs om man må tilby sine tjenester *ler*
Kanskje skummelt å legge ut sitt eget arbeid - men dette nettstedet laget jeg som mitt første prosjekt etter et høgskolekurs i webdesign... ;) Ikke perfekt, men det skal ihvertfall SE bedre ut og være lettere å orientere seg i ...
www.psinfo.no (http://www.psinfo.no)
Så spennende Titti. Jeg går også på ED og har tenkt på om jeg skal bruke noen av Spis Deg Slank produktene som vedlikehold etter slankekuren. Jeg er litt nyskjerrig på de brødene som folk skryter av.
Så spennende Titti. Jeg går også på ED og har tenkt på om jeg skal bruke noen av Spis Deg Slank produktene som vedlikehold etter slankekuren. Jeg er litt nyskjerrig på de brødene som folk skryter av.
Hadde du bodd nærmere skulle jeg stukket innom med et par skiver til prøvesmaking ;)
Åååå. Så søtt av deg. :love:
:D prøver så godt jeg kan! Synes dette kostholdet (ikke bare spisdegslank) er en så viktig sak i dagens samfunn at jeg deler gjerne ut smaksprøver! Har til og med gitt brød og hjemmelaget knekkebrød og smoothies'n jeg drikker til en kollega av sambo som ønsket å prøve - han er kjempefornøyd :)
Jeg har startet på denne dietten i dag. Veldig spennende, håper virkelig dette fungerer!!! Bestilte en ferdig meny med frokostblanding til frokost (smaker helt ok), brød til lunsj og kveldsmat (smaker helt ok med gulost på) og diverse middagsretter. I dag spiste jeg laks og asparges, den var ikke så god, men fikk i meg laksen i hvertfall :) Håper de andre middagsrettene smaker bedre! :)
Jeg har gått på "Spis deg slank" i 7 uker og gått ned 7 kg. Er veldig godt fornøyd med å finne en kur som virker og som jeg klarer å gjennomføre uten problem. Har forsøkt "alt" tidligere.
Jeg har allerede begynt å lage mine egne middager, utifra hva jeg selv syns er godt. Er utrolig glad i spicy mat og det lar seg lett kombinere med "Spis deg slank". Likevel bestiller jeg de komplette diettene, for det er innimellom utrolig lettvint å ha middagen klar på noen få minutter.
I tillegg spiser jeg en Atkinsbar om dagen (peanøtt og karamell) og Fedons soyanøtter som lørdagskos.
Jeg har gått på "Spis deg slank" i 7 uker og gått ned 7 kg. Er veldig godt fornøyd med å finne en kur som virker og som jeg klarer å gjennomføre uten problem. Har forsøkt "alt" tidligere.
Jeg har allerede begynt å lage mine egne middager, utifra hva jeg selv syns er godt. Er utrolig glad i spicy mat og det lar seg lett kombinere med "Spis deg slank". Likevel bestiller jeg de komplette diettene, for det er innimellom utrolig lettvint å ha middagen klar på noen få minutter.
I tillegg spiser jeg en Atkinsbar om dagen (peanøtt og karamell) og Fedons soyanøtter som lørdagskos.
:) Kjempebra! Har samme erfaring når det gjelder vektnedgang - ser det sklir litt ut på mengden når jeg ikke har ferdiglagede porsjoner tilgjengelig - og dermed går det ikke så raskt ned lengre - men så lenge jeg spiser lavkarbo og holder vekt og helse orker jeg ikke stresse lengre :) Vurderer allikevel å bestille et par nye uker med ferdigmåltider innimellom her for å gjør hverdagen litt lettere. Har nemlig stått et par timer her nå og laget laksemåltider og kyllingmåltider og smoothies, litt sliten ;)
Lykke til videre!
Har nå gått i 3 uker på Spis deg slank. Vekten står fortsatt nesten helt stille.... Tror nok jeg er på et eller annet platå som gjør at vekta står stille. Har derimot fått mange kommentarer fra andre på at jeg ser mye slankere ut, og buksene sitter mye løsere, så det hjelper nok. :o Men hvor lenge kan vekta stå stille? Jeg er veldig flink til å bare holde meg til brødet og menyene, så det er jo ikke mange kalorier og karbohydrater jeg får i meg. Og jeg er blitt mye mer aktiv også. Kan noen fortelle meg at jeg kommer til å vinne denne kampen? Trenger litt motivasjon. Jeg har som mål å klare å gå ned de siste 8 kg til 60 kg, og 1,2 kg på 3 uker er sakte...:(
Kan det hjelpe å ikke spise etter kl. 18, kanskje?
Har nå gått i 3 uker på Spis deg slank. Vekten står fortsatt nesten helt stille.... Tror nok jeg er på et eller annet platå som gjør at vekta står stille. Har derimot fått mange kommentarer fra andre på at jeg ser mye slankere ut, og buksene sitter mye løsere, så det hjelper nok. :o Men hvor lenge kan vekta stå stille? Jeg er veldig flink til å bare holde meg til brødet og menyene, så det er jo ikke mange kalorier og karbohydrater jeg får i meg. Og jeg er blitt mye mer aktiv også. Kan noen fortelle meg at jeg kommer til å vinne denne kampen? Trenger litt motivasjon. Jeg har som mål å klare å gå ned de siste 8 kg til 60 kg, og 1,2 kg på 3 uker er sakte...:(
Kan det hjelpe å ikke spise etter kl. 18, kanskje?
Hvis du er mye mer aktiv, kan det hende du spiser for lite kcalorier, da spisdegslank er helt nede i 1200 kcal pr dag. Nå vet ikke jeg hvor mye du spiser hver dag - men på 5 måltider kunne jeg være nede i 1200 kcal. Du kan forsøke å legge til et måltid de dagene du trener for eksempel.
Jeg har også erfart at om jeg slutter å spise kl 18, så slipper plutselig litt vekt igjen. Den siste tiden har jeg spist mer mat, også etter 18 og da står vekten stille. Har gått opp en kg ca - men dette er nok mest vann.
Du har 8 kg igjen - til DIN ønskede vekt. Husk at lavkarbo er vektregulerende, ikke sikkert kroppen din og du er enig om hva som er optimal vekt ;) I tillegg sier du at du har smalnet. Da kan det kanskje hende at du har bygget noe muskler, og blitt smalere pga treningen. Begynn å mål deg en gang i uken slik at du har noe motivasjon å gå etter!
Tilslutt, 1,2 kg på 3 uker når du har så lite igjen å gå ned er kjempebra! Nesten en halv kg pr uke er et fornuftig tempo og gå ned i :)
Fortsett som før - spis et måltid ekstra når du trener mer en dag, mål deg en gang i uka, NYT at du smalner og merker det! og kooooos deg med maten! Nå vet ikke jeg om hva du har tenkt når du er ferdig med spisdegslank-måltider, har du tenkt å lage maten selv? Kan være et fint tidspunkt å begynne å planlegge hvordan du vil spise til hverdags når du er fin og ferdigslanket :)
Jeg skal etterhvert prøve å lage ferdigmiddager selv, veldig greit å ta opp noe klart fra fryseren. Uansett kjøper jeg nå bare de med 4 måltider, "dessert-måltidene" lager jeg selv og fryser ned. (Jukseriskrem og bringebærsmoothie er favorittene mine) Og da koster jo dette bare 500 kr pr uke. Tror det skal godt gjøres å komme under det hvis jeg skal lage maten selv. Resten av familien min spiser jo som de pleier. Ja, jeg skal finne frem målebåndet og se om jeg ser resultater der:p
Fant denne informasjonen om hvorfor man ikke går ned i vekt etter hva man forventer på sidene til "Spis deg slank":
http://www.spisdegslank.no/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=6
Jeg har ikke opplevd dette selv, men stå på og ikke gi deg. Ta til deg komplementene du får og finn frem målebåndet :)
Lykke til!
Endelig kommer de med mat her jeg bor. Treningen er på plass, så nå er det bare å starte å spise meg frisk også :D Henter første lass i morra :)
Heisann
Da var jeg i gang også :) lest litt på forumet her og rundt omkring om ketose-kost, masse nyttig info her asså.
Har holdt på i 3 dager nå, aldri gått på lavkarbo diett før, er veldig fornøyd med spis deg slank maten, nettopp spist tunfisksalaten deres NAM, den var supergod.. Har ikke gått en uke enda, så jeg har ikke vært på vekta enda, men synes ikke det er noe problem å holde seg til menyen, maten er jo god, har hatt en god metthetsfølelse i disse dagene, noe hodepine men det går vist over.
Var å trente styrketrening for første gang i dag siden jeg begynte på dette, må si jeg ble litt sjokkert over hvor mye mindre jeg klarte å løfte i dag enn for 4 dager siden :/ håper dette tar seg opp igjen snart ( er vant til å trene ganske hard styrke) noen her som har noen erfaringer med dette?
arnakristin
21-10-10, 15:24
Hei,
Det er helt vanlig at man ikke greier å yte max i overgangen fra høy- til lavkarbo kosthold. Husk at overgangen til ketose er en krevende prosess for kroppen og mange kropper bruker opp til fire uker før den oppnår optimal fetforbrenningsmodus.
Anbefaler deg å ta deg en tur innom treningsdelen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25) av forumet, les alle tråder skrevet av brukernavn Pål og BitTorres…
Heisann
Da var jeg i gang også :) lest litt på forumet her og rundt omkring om ketose-kost, masse nyttig info her asså.
Har holdt på i 3 dager nå, aldri gått på lavkarbo diett før, er veldig fornøyd med spis deg slank maten, nettopp spist tunfisksalaten deres NAM, den var supergod.. Har ikke gått en uke enda, så jeg har ikke vært på vekta enda, men synes ikke det er noe problem å holde seg til menyen, maten er jo god, har hatt en god metthetsfølelse i disse dagene, noe hodepine men det går vist over.
Var å trente styrketrening for første gang i dag siden jeg begynte på dette, må si jeg ble litt sjokkert over hvor mye mindre jeg klarte å løfte i dag enn for 4 dager siden :/ håper dette tar seg opp igjen snart ( er vant til å trene ganske hard styrke) noen her som har noen erfaringer med dette?
Enig med arnakristin - ta det kuli de første ukene! Kroppen din har litt mer enn nok med seg selv - og overgangen til fettforbrenning - trening kan bli litt tøft.
Jeg har blitt ekstremt mer utholdende - men har måttet redusere litt på vektene. Derimot - før ved høykarbo når det stoppet opp, altså når jeg var tom - var det tomt. Med lavkarbo kan du nesten holde på i evigheter... bli fascinert over din egen kropp og hvordan den endrer seg med dette kostholdet - det er kjempegøy!
hvor lang tid tok det før dere begynte å gå ned i vekt med spis deg slank?
hvor lang tid tok det før dere begynte å gå ned i vekt med spis deg slank?
Gikk ned med en gang - litt under en kg i uka... da hadde jeg gått på generell lavkarbo i et halvt år på forhånd uten å gå ned.
går fortsatt ned - men nå i "bolker". Stillestand i noen uker - så gjerne en kg eller to ned. Skyldes nok også kanskje at jeg spiser mer i mengde nå når jeg lager maten selv - men så lenge jeg holder vekta og bare spiser lavkarbo så er jeg fornøyd :)
har nettopp drukket proteinsmoothie cappucino fra spis deg slank.. den var sykt god.. noen her som har oppskriften ?
har nettopp drukket proteinsmoothie cappucino fra spis deg slank.. den var sykt god.. noen her som har oppskriften ?
Jepp!
Enjoy!
Anbefaler å kjøpe boka - der er det flere oppskrifter - i tillegg til en del fornuftig input for den mentale biten :)
ja skal det .. men de kommer bare der hvor jeg bor annenhver uke :P så må vente litt.. men klarer ikke vente med å lage den smoothien asså :D
hvor får jeg kjøpt
Scitec Nutrition sin Protein Delite med sjokoladeflak?
ja skal det .. men de kommer bare der hvor jeg bor annenhver uke :P så må vente litt.. men klarer ikke vente med å lage den smoothien asså :D
hvor får jeg kjøpt
Scitec Nutrition sin Protein Delite med sjokoladeflak?
www.proteinfabrikken.no (http://www.proteinfabrikken.no) eller hos spisdegslank. Rimeligere hos proteinfabrikken.
Hei
Jeg har fått mitt første lass med mat fra spis deg slank. I den var frokostblandingen.. På pakken står det at jeg skal ha på 1 del fløte og 2 deler vann.... Jeg hadde da bare helmelk hjemme.... Så da ble det helmelk over.
Men hvilken fettprosent skal det være på melka jeg heller over? Jeg kan jo kjøpe matfløte o.l. for å få ønsket verdi... I stedet for å blande ut selv (synes det virker så ekkelt :p )
arnakristin
23-10-10, 14:50
Hei,
Melk inneholder for mye melkesukker og er derfor fy, fy på ketogene dietter. Du skal heller ikke bruke matfløte. Så, du må nok ta deg bryet med 1 del FLØTE og 2 deler vann.
hmm jeg har bare brukt matfløte jeg :P så det er KREM fløte som skal brukes..?
lagde forresten den protein smoothien i dag.. var helt grei.. ikke like god som den man får kjøpt ferdig men :P den funker.. mulig det er fordi jeg brukte annet proteinpulver, og noen søtningsdråper istede for det som sto i oppskriften.. :)
hmm jeg har bare brukt matfløte jeg :P så det er KREM fløte som skal brukes..?
lagde forresten den protein smoothien i dag.. var helt grei.. ikke like god som den man får kjøpt ferdig men :P den funker.. mulig det er fordi jeg brukte annet proteinpulver, og noen søtningsdråper istede for det som sto i oppskriften.. :)
tror jeg kan si HELT klart at det proteinpulveret i oppskriften gjør hele smoothien! har aldri smakt et sånt proteinpulver som faktisk smaker godt blandet ut bare i vann... anbefaler å prøve igjen når du får tak i pulveret!
ps - jeg bruker flytende natreen som søtningsmiddel... MEN med det proteinpulveret trenger du strengt tatt ikke ha i ekstra søtning - fordi det er søtt i proteinpulveret :) ;)
hehe da var proteinpulveret i boks :D
alle snakker om hvor mye karbo man skal ha i seg om dagen.. hvor mye proteiner og fett er det snakk om?
hehe da var proteinpulveret i boks :D
alle snakker om hvor mye karbo man skal ha i seg om dagen.. hvor mye proteiner og fett er det snakk om?
Mener du på spis deg slank?
ja der og sånn ellers på de slankekurene her inne.. er det sånn at de proteinene man spiser for mye blir til fett?
ja der og sånn ellers på de slankekurene her inne.. er det sånn at de proteinene man spiser for mye blir til fett?
Det er jo anbefalinger på %vis fett kontra %vis protein - jeg vet skaldeman har mye peil på dette. kanskje du kan finne noe under skaldeman-trådene her på forumet?
Jeg tror ikke proteiner blir til fett - jeg vet at det er ikke helsemessig bra å spise for mye proteiner kontra fett fordi nyrene blir så belastet.
illafanten
28-10-10, 15:55
Hei, jeg er ny her inne og har nettopp begynt med spis deg slank maten. Er på dag 3 og syns egentlig det går ganske greit, har ikke vært sulten i det hele tatt. Vil heller nesten si det er vanskelig å ikke være sulten for jeg har ikke lyst på mat :p Har allikevel spist alle måltidene, men i dag er jeg ganske tom for energi og blir lett svimmel, heldigvis har jeg fri :) Mannen min har foreløpig ingen plager så jeg vet ikke helt om han tror meg når jeg sier jeg er sliten av å ikke ha gjort noe som helst :p
Har endel kilo jeg ønsker å få av, og kom fram til spis deg slank etter anbefaling fra en bekjent. Tidligere har jeg gått på 1 Grete Roede kurs hvor jeg gikk ned 10 kg, mens 5 av de har kommet tilbake. Jeg slet mye med sultfølelse på Grete Roede, men det ser ikke ut til at det blir noe problem denne gangen! :)
Hei, jeg er ny her inne og har nettopp begynt med spis deg slank maten. Er på dag 3 og syns egentlig det går ganske greit, har ikke vært sulten i det hele tatt. Vil heller nesten si det er vanskelig å ikke være sulten for jeg har ikke lyst på mat :p Har allikevel spist alle måltidene, men i dag er jeg ganske tom for energi og blir lett svimmel, heldigvis har jeg fri :) Mannen min har foreløpig ingen plager så jeg vet ikke helt om han tror meg når jeg sier jeg er sliten av å ikke ha gjort noe som helst :p
Har endel kilo jeg ønsker å få av, og kom fram til spis deg slank etter anbefaling fra en bekjent. Tidligere har jeg gått på 1 Grete Roede kurs hvor jeg gikk ned 10 kg, mens 5 av de har kommet tilbake. Jeg slet mye med sultfølelse på Grete Roede, men det ser ikke ut til at det blir noe problem denne gangen! :)
Første uka kan være beintøff - vær snill med deg selv og ikke overdriv fysisk aktivitet - kroppen har ikke karbo til å lage energi - og den holder fremdeles på å fundere litt på om kanskje FETT hadde vært tingen å forbrenne istedet ;) Prøv å få i deg all maten selv om du føler du pakker den i deg - det tror jeg du vil ha mye igjen for siden det allerede er såpass redusert i kcalori i utgangspunktet. Neste uke blir MYE bedre! ;)
illafanten
29-10-10, 10:29
Første uka kan være beintøff - vær snill med deg selv og ikke overdriv fysisk aktivitet - kroppen har ikke karbo til å lage energi - og den holder fremdeles på å fundere litt på om kanskje FETT hadde vært tingen å forbrenne istedet ;) Prøv å få i deg all maten selv om du føler du pakker den i deg - det tror jeg du vil ha mye igjen for siden det allerede er såpass redusert i kcalori i utgangspunktet. Neste uke blir MYE bedre! ;)
Bortsett fra litt ubehag i går så må jeg si jeg syns det hittil er overraskende enkelt. Men jeg kjenner jo at det er noe som skjer i kroppen så jeg tar det med ro. Har trent annenhver dag i ca 3 mnd nå, men foreløpig på lavkarbo har jeg ikke trent enda.
Jeg er veldig nysgjerrig av meg og er ikke så veldig flink til å bare veie meg en gang i uken. Fra jeg startet på tirsdag og til i dag er jeg minus 3,5 kg, mens mannen er hele 5 kg minus. Er det normalt å minke så mye på så kort tid? Vi vil jo begge ned i vekt, men samtidig må man gni seg litt i øynene når man ser tallene på vekta..
så morro :) det er vist ganske normalt å gå ned så mye i starten..
Jeg er på uke 2 og jeg har bare gått ned 1,2kg.. men så skal det sies at jeg har laget meg litt annen mat innimellom for å prøve ut litt.. men over helga skal jeg bare spise det som står på dagsplanen.. :)
Har også vært en del sliten og hatt vondt i hodet de siste ukene.. jeg har ikke vært særlig snill med kroppen min disse 2 ukene da.. jeg trener ganske tungt med vekter annen hver dag.. og det har vært en smule slitsomt.. er lissom litt tomt for energi enda.. men har byttet ut spinning med noen rolige turer.. har ikke vært så mye til overs. Men selv om jeg "bare" har gått ned 1,2kg så kjennes klærne romsligere så det er nok noe som skjer uansett ;)
I dag får jeg proteinpulveret mitt til capucino smoothien .. (posten har rota MYE) gleder meg som ett lite barn til å prøve å lage den igjen..
Ellers blir det bursdagsfeiring i morgen med familien.. og vi skal ha fondu. tror det skal gå greit? er vel ikke noe carbs i hverken kjøtt eller olje?! noen forslag til tilbehør? vi pleier å ha kjøtt, sopp, paprika og løk til.. og ris da selvfølgelig, men det skal jo ikke jeg spise :P
Bortsett fra litt ubehag i går så må jeg si jeg syns det hittil er overraskende enkelt. Men jeg kjenner jo at det er noe som skjer i kroppen så jeg tar det med ro. Har trent annenhver dag i ca 3 mnd nå, men foreløpig på lavkarbo har jeg ikke trent enda.
Jeg er veldig nysgjerrig av meg og er ikke så veldig flink til å bare veie meg en gang i uken. Fra jeg startet på tirsdag og til i dag er jeg minus 3,5 kg, mens mannen er hele 5 kg minus. Er det normalt å minke så mye på så kort tid? Vi vil jo begge ned i vekt, men samtidig må man gni seg litt i øynene når man ser tallene på vekta.. Ikke unormalt å miste så mye den første uka - det er i hovedsak vann. Vanligvis vil det ikke gå ned så mye de neste ukene. Det er heller ikke uvanlig at menn mister mest... dette er både en lavkarbo og lavkcalori-diett, så effekten er så godt som uunngåelig spør du meg :)
Fra og med neste uke kan du prøve deg på litt trening igjen - men vær veldig oppmerksom på hva kroppen din forteller deg. Optimal fettforbrenning kommer etter 2-8 uker så vær tålmodig!
jeg har nettopp begynt på med trening igjen (powerwalk/jogging og tung styrke) og det er helt annerledes enn da jeg startet i fjor på høykarb/lavkcalorikost. Jeg har nesten ikke mistet muskelstyrke til tross for at jeg ikke har trent på et halvår, og overskuddet er tilstede. Det går også fint å trene tungt uten karbo, men kan gjerne ta litt tid før kroppen får i gang effektiv fettforbrenning. Det er så gøy nå - for før så tenkte jeg - nå forbrenner jeg fett - et godt stykke uti treningen, nå tenker jeg at jeg forbrenner fett med en gang jeg starter fordi kroppen ikke har noen karbo å hente energi fra i det hele tatt :)
jeg merker også at jeg ikke går tom lengre - selv om det blir tungt på slutten klarer jeg å hente ut mer - på høykarbo så var det tomt punktum.
Blir heller ikke sånn sulten slik som før - kjenner jeg må ha i meg noe mat - men da spiser jeg bare feit lavkarbomat og det er så deilig! :)
så morro :) det er vist ganske normalt å gå ned så mye i starten..
Jeg er på uke 2 og jeg har bare gått ned 1,2kg.. men så skal det sies at jeg har laget meg litt annen mat innimellom for å prøve ut litt.. men over helga skal jeg bare spise det som står på dagsplanen.. :)
Har også vært en del sliten og hatt vondt i hodet de siste ukene.. jeg har ikke vært særlig snill med kroppen min disse 2 ukene da.. jeg trener ganske tungt med vekter annen hver dag.. og det har vært en smule slitsomt.. er lissom litt tomt for energi enda.. men har byttet ut spinning med noen rolige turer.. har ikke vært så mye til overs. Men selv om jeg "bare" har gått ned 1,2kg så kjennes klærne romsligere så det er nok noe som skjer uansett ;)
I dag får jeg proteinpulveret mitt til capucino smoothien .. (posten har rota MYE) gleder meg som ett lite barn til å prøve å lage den igjen..
Ellers blir det bursdagsfeiring i morgen med familien.. og vi skal ha fondu. tror det skal gå greit? er vel ikke noe carbs i hverken kjøtt eller olje?! noen forslag til tilbehør? vi pleier å ha kjøtt, sopp, paprika og løk til.. og ris da selvfølgelig, men det skal jo ikke jeg spise :P
Hva med ost med knust baconcrisp rundt? Og kanskje litt salat? :) For dette fungerer som en slags frityr ikke sant?
jeg opplever egentlig det samme som deg - vekta går jo ned - men jeg føler at jeg har blitt "mindre" enn det vekttapet egentlig representerer... merker det skjer ting i kroppen - og den forandrer seg! Er så mye mer komfortabel nå enn jeg var - enda har jeg 12-15 kg igjen :)
Det er ingen tvil om at det er det du spiser i tillegg/annerledes som gir noe redusert vekttap i forhold til ønske. Du sier jo du skal spise strikt neste uke så da blir det spennende å høre resultatet!
Hold oss underrettet ;)
Hei! Holdt på med ketolyse før sommeren og gikk ned nesten 15 kilo på de 3 månedene jeg holdt på.. Desverre sklei alt ut i ferien og jeg klarte ikke helt å hente meg inn.. Nå har jeg begynt på spis deg slank for å slippe å ha fantasi til middager hver dag, og foreløpig funker det kjempebra! Begynte forrige onsdag 20.10, og i dag 29.10 har jeg gått ned 5.3 kilo! Veldig fornøyd altså! Har fått en helt annen form på kroppen igjen, som jeg hadde sist nå jeg holdt på med ketolysen! Ser ut som en dame med midje og hofter og pupper (riktignok en stor en da:-)) istedenfor en tønne! :-)
Så nå har jeg akkurat bestilt meg ny ladning som skal hentes neste uke! Håper det fortsetter å være like enkelt fremover!
Og med tanke på kostnader synes jeg ikke det er så veldig dyrt når man betaler 940 kroner for 2 uker med 4 måltider pr dag... Tror jeg bruker mer penger selv når jeg skal kjøpe og lage mat.... Uten at jeg har regnet veldig nøye på det...
:D:spent:
DA har jeg bestilt 2 nye uker med spisdegslank! Vekta har stått stille i snart 4 uker - jeg har IKKE gått opp! :D - men jeg spiser ensidig, drikker nå for mye pepsimax og spiser for mange atkins-barer... er matlei og har ingen fantasi i det hele tatt...
Skal bli godt med ferdigmåltider - som nesten ikke har samme mat en eneste gang i løpet av to uker, kutte pepsimaxen, og jobbe med å bevisstgjøre (igjen) behovet for "søtsaka"...
Jeg tar til etteretning det som er sagt mange ganger tidligere på forumet vedr alternativer og søtsaker, dette sitter 100% mentalt og dermed er det dit jeg må gå for å finne løsningen(altså til hjernen min hehe).
Til tross for stillstand skal jeg også skryte av meg selv: jeg spiser KUN lavkarbomat, har ikke lyst på noe annet (fremdeles ikke! ), har gått ned 10 kg - holdt vekta i denne tøffe høst/vinterovergangen som har vært lysere enn på mange år - mest sannsynlig pga kostholdet :) jeg har begynt å trene igjen, både kondis og styrke, og føler meg mer våken og opplagt enn på lenge (fremdeles!). 2 uker til nå med spisdegslank - og så heldigvis ny lønn og 2 uker til så er jeg klar for juleferie. Da er målet å holde seg "flink" -dvs spise variert, begrenset i mengde, og holde meg unna pepsimaxen og søtsak-alternativer ihvertfall fram til julefeiringen. Så forhåpentligvis sitter jeg med ihvertfall minus 5 kg til mot julaften ;) DA er det bare 7-10 kg igjen før normalvekt og DET skal jeg klare over nyttår - slik at sommeren blir bare å glede seg til ny bikini og ny kropp!!!
så flink du har vært :) Hvor lang tid har du brukt på vektnedgangen din?
var å henta ny forsyning i går jeg :) er så deilig å slippe å dra i butikken å handle hele tida :P
I helga feira jeg bursdag.. først.. familiemiddag med familien.. det gikk i fondu.. nam nam, kunne jo spise alt med unntak av ris og baguett.. men savna det ikke nevneverdig.
Ble fest med venner på kvelden.. og det gikk greit å drikke vodka med sprite zero og redbull light.. på byen ble det noen glass hvitvin.. og gjett hva.. var fortsatt i ketose på søndagen :D Litt fornøyd med meg selv der gitt :P hehe
:D
har gått opp 0,2kg men regner med det er vann etter helgas utskeielser.
Har nettopp kost meg med crem cappucino .. nam.. den var så god den :)
Håper dere andre her har hatt en bra helg også..
Har forresten mottak spis deg slank boka i går .. så i dag skal jeg bla litt i den, og så smått begynne å lage litt egen mat
Jeg har gått på Spis deg slank nå i 1 uke.
Jeg har gått på Spis deg slank nå i 1 uke.
Hvordan har det gått? :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.