View Full Version : VG i dag!


janmesi
22-01-06, 15:11
Hei
VG, på sine opplysende "vektklubb-sider", har i dag (søndag 22-01) omtale av ulike slankebøker. Selvsagt blir Ketolyse-kuren slaktet med et terningkast 2, mens vanlige, tradisjonelle (idioti)slankebøker som "litt lettere" og bøker av Jeanette Roede hyllet med terningkast 5.

Skaldemans bok blir selvsagt ikke omtalt, VGs vektklubb-redaksjonsleder Nina Schmidt ringte forlaget og nærmest skjelte ut Skaldemans kapittel "Et institutt som gjør nordmenn fete".

Det er på tide at VGs lesere blir opplyst om at det finnes et alternativ til sulte-kuren i Vektklubben.

Jeg foreslår en aksjon med leserbrev og debattinnlegg til denne avisen.

De som vil vite mer, eller bli med på dette -> send meg en privat melding!

JM

Iset
22-01-06, 15:28
ÅÅÅH spennende!!!! Jeg er kanskje ikke så god til å formulere meg uten å gå berserk når det gjelder dette temaet, så kanskje jeg skal la være.. :P

Forresten, det var et av mine yndlingskapitler. "Sjokoladeproffessoren". :lol:
Fantastisk skrevet!! Håper de skjelver i buksene sine nå!

janmesi
22-01-06, 15:53
Temaer og overskrifter kan være:

- Fet mat stanser sukkersuget

- Slankere og sunnere med fett og kjøtt

- Hvilke eierinteresser har Drevon? Konkret spørre åpent hvilke koblinger han har, utfordre ham med konkrete og direkte spørsmål.

- Ta opp tråden fra Redaksjon EN før jul om brød. "Vil Statens Ernæringsråd høre"


Det er en ting at fagfolk engasjerer seg, men jeg tror aviser - lokalaviser som riksaviser - også vil høre fra "vanlige" folk!

-- Jan

Iset
22-01-06, 15:56
ÅH jeg gleder meg sånn til jeg har gått ned alle kiloene mine og VIRKELIG kan overbevise folk om at dette funker. Da skal jeg iallefall bombadere avisene med leserinnlegg!

Albertine
22-01-06, 16:06
Jeg skal opprette en VG-blogg der jeg skriver ned alle mine erfaringer med Skaldemans opplegg. Det er jaggu motivasjon nok det. Skal prøve så godt jeg kan å motbevise vektklubbens påstand om at GR er det beste, og skal også prøve å få noen til å prøve det samme.

Lager bloggen nå.

HP
22-01-06, 16:07
"Et institutt som gjør nordmenn fete". Vi kan jo legge inn noen utdrag fra dette kapittelet her på lavkarbo.no, hvis vi får tillatelse fra forfatter/forlag. :snill: Ellers så planlegger jeg å bruke de kommende innholdssidene til "mot-propaganda". (Kostholdsressursen som er under utbygging ;))

janmesi
22-01-06, 16:15
Selvsagt - lavkarbo.no skal få alle tillatelsene som dere ønsker! Men jeg vil gjerne at vi da legger ut utdrag fra annet opplag - som jeg i skrivende stund bearbeider.

Et godt leserinnlegg/debattinnlegg som også forteller om de tusenvis som, i motsetning til Vektklubbens opplegg, med lavkarbo-kost har fått bedre helse og normal vekt - tror jeg også ville funket bra!

(Det burde kanskje webmaster skrive?)

Ps: Du kan hente utdrag fra "Bedre uten brød" av Lutz på lillemaane.no - dersom du ønsker å legge ut det her, så go a head. Bare husk tydelig kildehenvisning! :- )
--- mvh Jan

Summer
22-01-06, 16:26
Jeg skal opprette en VG-blogg der jeg skriver ned alle mine erfaringer med Skaldemans opplegg. Det er jaggu motivasjon nok det. Skal prøve så godt jeg kan å motbevise vektklubbens påstand om at GR er det beste, og skal også prøve å få noen til å prøve det samme.

Lager bloggen nå.Genialt Albertine! :stortsmil (du får gi en lenke dersom du vil ha litt støtte der da. :D)

Nille
22-01-06, 16:27
Fant ikke den "slakte kritikken" jeg. Må man være medlem av vektklubben for å lese den `?

Får vi et lite hint om oppdateringen du gjør i boka til Skaldemann ?? Eller må vi kjøpe en av det nye opplaget også ?? :p ;)

Iset
22-01-06, 16:29
Jeg er medlem på vektklubb frem til januar neste år (fikk et års medlemsskap i gave av en velmendende slektning.. :snill: ). Så jeg kan se om jeg finner det. :D

Aline
22-01-06, 16:30
Supert, Albertine :)

Jeg er med jeg, men jeg er ikke sånn veldig flink til å skrive, jeg skal prøve, og legger det isåfall ut her for slakt først ;)

Takk for mail, Jan! Bra skrevet!

Iset
22-01-06, 16:35
Nei jeg fant ikke noe??! Det er jo flere artikler der inne som er virkelig lavkarbo-fientlige, men de er gamle.
Argh jeg har så lyst å legge det ut, men kan jo ikke det. :skrik:

Ler litt når Drevon skriver en artikkel om mat og gener, og det er snakk om lettprodukter. :lol:

Albertine
22-01-06, 16:38
Bloggen finner dere her. (http://www.vgb.no/6205/)

Iset
22-01-06, 16:40
Forrestne, tusen takk for mail, innlegget var knallbra!! Du har skrevet "margasin", bare så du retter opp det før du sender innlegget inn. :lol:
Dette blir bra! :D:D

Albertine: FLOTT!! Vi lever i en utrolig spennende tid ernæringsmessig! Blir spennende å følge med, og delta i "krigen" mot ernæringsrådet. :lol:

Summer
22-01-06, 16:45
Flott Albertine! :dulte:

Nena
22-01-06, 16:47
:heia::heia: Albertine! Stå på!

Nille
22-01-06, 16:50
Vannvittig bra innledelse innlegg i bloggen din !!
Har kommentert ! :D

Iset
22-01-06, 16:52
Bloggen finner dere her. (http://www.vgb.no/6205/)

Nå har jeg skrevet et laaangt svar (Cathrine Garaguso), men du må visst godkjenne det først. :p

Albertine
22-01-06, 16:56
Har godkjent det. Skjønner ikke helt hvorfor det måtte godkjennes, jeg satte innstillingene slik at jeg ikke trengte det... Knallbra kommentarer både fra deg og Nille!

Iset
22-01-06, 17:06
Fordi jeg ikke var innlogget, hadde glemt passordet hehe.

janmesi
22-01-06, 17:07
Nytt opplag: Nei, det er ikke nødvendig å kjøpe boken en gang til! Det er bare små språklige oppdateringer som vi ikke rakk i første runde.

Skal gjøre ferdig mitt innlegg til VG nå .. takk for tilbakemeldingene!

Jan

Iset
22-01-06, 17:08
Herregud så tragisk da!! Jeg må ha MOBIL for å kunne logge meg inn, for å få en verifiseringskode. Jeg har jo ikke mobil, for pokker!! :eek:

Albertine
22-01-06, 17:10
Legg inn mannen din sitt nummer hvis hans mobil er i nærheten?

Iset
22-01-06, 17:16
Nei han er ikke hjemme, men jeg kan gjøre det når han kommer hjem, det var jo genialt. :D

Aline
22-01-06, 21:53
Hmm, jeg må nok også få meg brukernavn og greier... skrev et innlegg før jeg så at jeg måtte logge inn.

neste gang er jeg logget inn :ja:
:D

ssskaldeman
23-01-06, 04:36
Nytt opplag: Nei, det er ikke nødvendig å kjøpe boken en gang til! Det er bare små språklige oppdateringer som vi ikke rakk i første runde.

Jan

"Spis deg ned i vekt" kommer att bestå som den är. Ändringar i framtiden kommer bara att vara av kosmetisk karaktär. Jag skrev boken för ungefär två år sedan och det finns egentligen ingenting som jag vill ändra. Det behöver man inte göra när man skriver på personliga erfarenheter.

Just nu är jag fullt upptagen med att svara på mail. När strömmen av mail minskar ska jag skriva färdigt en liten bok med frågor och svar kring min kosthållning. Den kommer på svenska om några månader. Därefter ska jag skriva färdigt en speciell bok för kvinnor. Den kommer på svenska våren 2007. Därefter planerar jag en kokbok och en bok om vad man gör efter att man gått ner i vikt.

Om intresset från norsk sida består så kommer säkert dessa böcker på norska också så småningom. Men allt detta ligger i framtiden.

Sten Sture

mofe
23-01-06, 04:50
"Spis deg ned i vekt" kommer att bestå som den är. Ändringar i framtiden kommer bara att vara av kosmetisk karaktär. Jag skrev boken för ungefär två år sedan och det finns egentligen ingenting som jag vill ändra. Det behöver man inte göra när man skriver på personliga erfarenheter.

Just nu är jag fullt upptagen med att svara på mail. När strömmen av mail minskar ska jag skriva färdigt en liten bok med frågor och svar kring min kosthållning. Den kommer på svenska om några månader. Därefter ska jag skriva färdigt en speciell bok för kvinnor. Den kommer på svenska våren 2007. Därefter planerar jag en kokbok och en bok om vad man gör efter att man gått ner i vikt.

Om intresset från norsk sida består så kommer säkert dessa böcker på norska också så småningom. Men allt detta ligger i framtiden.

Sten Sture


Hm.. bok for kvinner? Det kan bli spennende, siden den boken du har skrevet nå er basert på egne erfaringer.. Og du er da ingen kvinne? ;)

Neida - men seriøst, hvorfor en bok for kvinner? Er det mere den emosjonelle delen av spising du da skal ta for deg, eller mener du at kvinner har en annen hormonell respons på mat enn menn?

:)

Albertine
23-01-06, 09:01
Boken for kvinner har jeg tenkt å skrive, så det så.

Nille
23-01-06, 17:39
Neida - men seriøst, hvorfor en bok for kvinner? Er det mere den emosjonelle delen av spising du da skal ta for deg, eller mener du at kvinner har en annen hormonell respons på mat enn menn?

:)

Jaaaaaa, det er det ingen tvil om. Gleder meg til den boka ! :D
Tror nok kanskje en del kvinner blir skuffet når de ikke går ned like mye like fort som Skaldeman selv. Jeg mener overfloden av hormoner vi kvinner har å slite med har en del av skylden i dette (og ikke bare den kvinnelige natur).

Iset
23-01-06, 18:21
Ja, menn går nesten uten unntak mye raskere ned i vekt enn kvinner. Urettferdig, altså! Men jeg skjønner jo hvorfor det er slik fra naturens side. :)