View Full Version : Hjelp, har jeg kjøpt feil bok??


Nett
23-01-06, 21:08
Sitter her og leser " Atkins for Livet" og der står det at om man vil gå ned i vekt bør man heller lese "Dr. Atkins nye slankerevolusjon", må jeg det???

Fedonisten
23-01-06, 21:25
Sitter her og leser " Atkins for Livet" og der står det at om man vil gå ned i vekt bør man heller lese "Dr. Atkins nye slankerevolusjon", må jeg det???

Forsåvidt har du det :ja:

I "Atkins for Livet" er det også en del alvorlige oversetterfeil i oppskriftene.....

Løp og kjøp ny!

Nett
23-01-06, 21:29
Er det den pakken med 4 små pocket-bøker jeg skal ha (kr. 199,-)?

Nille
23-01-06, 21:43
Sitter her og leser " Atkins for Livet" og der står det at om man vil gå ned i vekt bør man heller lese "Dr. Atkins nye slankerevolusjon", må jeg det???

Ja, "Atkins for livet" er nok feil bok om du er nybegynner. Men ikke hiv den. Den kan komme godt med når du skal vedlikeholde. Når du har kommet så langt kan du luke ut feilene i oversettelsen også.

Du kan godt kjøpe den 4-packen med pocket bøker (selv om de bygger på eldre utgaver av Atkis og burde vært oppdatert) om du ikke føler deg komfortabel med den engelske Dr. Atkins New Diet Revolution (DANDR) 2003 utgaven, men suppler gjerne med opplysningene du finner her iforumet. Ikke vær redd for å spørre om det er noe du lurer på.

:D

Iset
23-01-06, 22:52
Husk at det er en del GROVE oversetterfeil i Atkins for livet. "Kjeksmel" står det i mange av oppskriftene. Dette er visst speltmel, tror jeg, men er ikke sikker. Skorpia her inne sjekket det opp en gang. Dessuten er det en hel del andre feil, men jeg husker ikke alle nå. Tror det står endel om det på forumet her om du søker. Greit å vite når du leser den, iallefall. :D

Nett
24-01-06, 17:47
Nå er rette boka på plass, begynner å lese den etter treningen i kveld! Takk for hjelpen:)