View Full Version : Leggkrampe

Helene
25-01-06, 22:02
JEg har i hele kveld slete med legg krampe.. jeg er litt kald på beina derfor har jeg satt med teppe på oppi sofaen.. men det blir ikke bedre..

nå verker det i begge beina, i nesten hele.

Akkurat nå sitter jeg med beina i en stamp med varmt vann.. når jeg putta beina nedi fikk jeg enda mer smerter.. men nå har det begynt å gi seg..

noen som har tips?

Anne
25-01-06, 22:07
Jeg ble anbefalt Magnesium av ernæringsfysiolog og det har hjulpet.
Hjalp umiddelbart.

Helene
25-01-06, 22:11
jeg tør ikke ta beina opp av vannet for å hente det *håpe thomas kommer hjem snart* dette var så smertestillende

Summer
25-01-06, 23:02
Magnesium, 400 mg.morgen og kveld.

mofe
26-01-06, 06:52
Ja, magnesium hjelper de fleste! Leggkramper er ofte et symptom på magnesium-mangel.

Hvordan går det nå? :)

Helene
26-01-06, 09:35
de forsvant i natt når jeg var varm og god.. men nå er de tilbake igjen.. *finne frem mer magnesium*

lurer på om jeg har spurt om dette før jeg.. sidne jeg har magnesium liggende :P

Fedonisten
26-01-06, 10:00
de forsvant i natt når jeg var varm og god.. men nå er de tilbake igjen..

....kanskje det er voksesmerter.......

:lol:

(å så morsom jeg er......NOT!)

Helene
26-01-06, 10:03
Det kjennes ut som voksesmerter.. men jeg blir jo ikke høyere.. har hatt det siden jeg var liten jeg.. i perioder.. så HELT på villspor er du ikke :p går det ann å vokse når man er 19 år ? :p *håpe på det* for jeg er ikke feit, jeg er bare for lav.

mofe
26-01-06, 10:13
Jeg tror det går an å vokse når man er 19!

Også HÅPER jeg da INDERLIG at det går an å vokse når man er 26?

Pliiiiis? :o

Helene
26-01-06, 10:14
hadde jo vært fint å bli høyere en 165 :rodme:

mofe
26-01-06, 19:47
hadde jo vært fint å bli høyere en 165 :rodme:

Eller 162,5 :p

Anne
26-01-06, 19:59
eller 158.....:o men jeg vokser vel ikke mer nå, etter fylte 90:p

Mila
26-01-06, 20:18
eller 158.....:o men jeg vokser vel ikke mer nå, etter fylte 90:p

:eek: 90 du liksom... TROR ikke jeg NOE på.. :nei: ( da må du ha eldres mye de siste måndene...:p )

Syns du var akkurat passe høy jeg :ja:

:klem:

Anne
26-01-06, 20:50
:eek: 90 du liksom... TROR ikke jeg NOE på.. :nei: ( da må du ha eldres mye de siste måndene...:p )

:klem:Holder meg godt serru...:p Det er kosten det.:D

Mila
26-01-06, 20:57
Holder meg godt serru...:p Det er kosten det.:D

:lol:
jaddaaa...

Helene
26-01-06, 21:11
synest kosten til Mila begynner å få merklige bivirkninger på utsende *se på avataren*

Anne
26-01-06, 21:21
synest kosten til Mila begynner å få merklige bivirkninger på utsende *se på avataren*Åååå....skjønne Mila:p

Mila
26-01-06, 23:12
*latterkrampe* Morsom du Helene...:p *riste oppgitt på hodet*

Kristian
27-01-06, 04:06
Jeg tror det går an å vokse når man er 19!

Også HÅPER jeg da INDERLIG at det går an å vokse når man er 26?

Pliiiiis? :o

Jepp! Men det er i bredden,;)

jeef-micro
27-01-06, 17:46
Helene for å gi et tips om leggkramper... Den muskelen i leggen som gir kramper er lettpåvirkelig av hormoner, og krampene kan komme i forbindelsemed mensen... tenk etter om de kommer i forbindelse med at mensen kommer, eller når du har eggløsning... så tar du magnesium "forebyggende"

Helene
28-01-06, 11:24
Jeg tror ikke jeg har eggløsning:veitikke: er det ikke det p-pillene gjør?

i så fall kom krampene i løpet av 1 uke på pillene.. vet ikke hva det betyr jeg.. men de har ikke gitt seg enda...

jeef-micro
28-01-06, 11:41
Jeg tror ikke jeg har eggløsning:veitikke: er det ikke det p-pillene gjør?

i så fall kom krampene i løpet av 1 uke på pillene.. vet ikke hva det betyr jeg.. men de har ikke gitt seg enda...

du har jo eggløsning selv om du går på p-piller. Kanskje det kommeran på merke,men jeg tror ikke det er den måten de virker på,at de hindrer eggløsning. Men jeg skal ikke si for sikkert da....

Nille
28-01-06, 12:58
Min lege sa iallefall til meg at både p-piller og p-sprøyter gir beskyttelse mot graviditet ved å hindre eggløsning gjennom tilførsel av hormoner. Den virker på to måter. Den forhindrer eggløsning og påvirker slimhinnen i livmoren slik at et befruktet egg ikke får næring til å feste seg eller vokse der og slimet i livmorhalsen endrer karakter, og det blir tykkere og seigere( slik som det normalt bare er etter at man har hatt eggløsning) Sædcellene får det da mye vanskeligere med å passere livmorhalsen.

Når man slutter med pillen må hormonene må liksom "normalisere" seg igjen før man får eggløsning igjen. For noen skjer dette fort, for andre kan det ta to-tre mnd. Aner ikke hvorfor.....

Men det kan jo være en slags pille som ikke gjør noe med eggløsningen altså.. Det finnes en østrogenfri p-pille som gis til ammende. Den hindrer visst ikke eggløsningen . Spør legen din vel !

jeef-micro
28-01-06, 13:11
Min lege sa iallefall til meg at både p-piller og p-sprøyter gir beskyttelse mot graviditet ved å hindre eggløsning gjennom tilførsel av hormoner. Den virker på to måter. Den forhindrer eggløsning og påvirker slimhinnen i livmoren slik at et befruktet egg ikke får næring til å feste seg eller vokse der og slimet i livmorhalsen endrer karakter, og det blir tykkere og seigere( slik som det normalt bare er etter at man har hatt eggløsning) Sædcellene får det da mye vanskeligere med å passere livmorhalsen.

Når man slutter med pillen må hormonene må liksom "normalisere" seg igjen før man får eggløsning igjen. For noen skjer dette fort, for andre kan det ta to-tre mnd. Aner ikke hvorfor.....

Men det kan jo være en slags pille som ikke gjør noe med eggløsningen altså.. Det finnes en østrogenfri p-pille som gis til ammende. Den hindrer visst ikke eggløsningen . Spør legen din vel !

men jeg vil tro at man blir litt hormonell selv om pillen hindrer eggløsning... man får jo mensen selv om man tar pillen... jeg fikk i allefall leggkramper i forbindelse med mensen selv om jeg gikk på pillen

Nille
28-01-06, 13:54
men jeg vil tro at man blir litt hormonell selv om pillen hindrer eggløsning... man får jo mensen selv om man tar pillen... jeg fikk i allefall leggkramper i forbindelse med mensen selv om jeg gikk på pillen

:ja: det er jo riktig det. Mange blir jo ekstra hormonelle på pillen :o (husker hvorfor jeg slutta med den ja......)