View Full Version : Karboinnhold i brokkoli

snoopygirl
09-02-06, 18:31
oj trudde brokkoli var brokkoli jeg..de pakkene jeg har kjøpt med frossene før har det vært 2 karbo pr 100 g,her inne står det at det er 3,1 karbo og den posen jeg skulle åpne nå med frossen brokkoli sto det 7 karbo på......kan det være mulig da at det er såååå stor forskjell??????????????????????????????????????

Nille
09-02-06, 19:29
Skjønner ikke forskjellen, men det kan være at den frosne er produsert utenfor EU/EØS og da er ikke fiber trukket fra. Det kan stemme med tallene nemlig....

Stol på matvaretabellen du. Den er korrekt. :D

Kristian
09-02-06, 19:59
Kan det ikke være at i de frosne så er bare toppene med mens i friske er stilken med. og stilken veier ganske mye....vet ikke, det var bare en tanke:)

snoopygirl
10-02-06, 10:45
takk for svar,,,da kan jeg trykt spise en del likevel da.....blei liksom så paff i går da jeg så det var sååå mye liksom....

men da skal jeg kose meg med masse idag.....

Nille
10-02-06, 13:31
Kan det ikke være at i de frosne så er bare toppene med mens i friske er stilken med. og stilken veier ganske mye....vet ikke, det var bare en tanke:)

Jo, det var vel en mulighet. Men jeg finner ikke noe sted at det er forskjell. I Fitday har jeg både topper/buketter og hele.... frossen og rå og kokt og alt.... men det er samme karbeinnhold på alt.

Spis du Snoopsen ! :D