View Full Version : Resultatet bra eller?


Fjonken
10-02-06, 10:45
Nå har jeg drevet på med lavkarbodiett i 2 uker. Første uka gikk jeg ned 800 gr. Denne uka 500 gr. Er det et bra resultat eller? Mitt store vekttap på 1 kilo på 1 døgn holdt ikke stikk. Dagen etter føyk jeg opp igjen. Det var den dagen etter at jeg hadde spist en halv pære. Så jeg skal holde meg unna frukt ennå en studn. Er det noe mer jeg kan gjøre for å få enda bedre resultat? Sjekk ut dagboka mi og se om der noe som kan forbedres. Tar i mot alle tips med stor takk. Med hensyn til hvilken kostholdsfilosofi jeg tar utgangspunkt i så står det GI-metoden. Men jeg har kun trena og forsøkt å holde karbsnivået under 20 pr dag. Dessuten har jeg spist det jeg har lystet av lavkarbomat og verken tenkt så veldig på sammensetning eller på fett/protein-fordeling. Vet ikke helt hvilken retning jeg skal ta. Skal jeg hive meg på moderat Skaldeman, eller kjøre mer a la Atkins? Hater å skulle sjekke en masse tabeller og veie og måle og styre på. Hater å følge nei-lister og stramme ja-lister. Vil ha en diett med få regler og stor vekttap. Det er drømmen i allefall. Så jeg trenger litt veiledning av dere som er mer garva i dette gamet. Guide meg til en ok diett og til en slankere kropp. Please!:o

Nille
10-02-06, 11:56
Jeg mener du kan være fornøyd med det du har oppnådd. Om du ikke er 100 kg + så er det mest normalt og best for kroppen å gå ned 0.5 - 1.5 kg pr uke. De fleste vipper rundt 0.5 - 1 kg. Dess mer du har å ta av dess fortere går det som regel. Når du er mindre enn 10-15 kg fra målvekt går det mye seinere ! Og de siste 5 kiloene ...... skal ikke si noe mer, - men fort går det ikke :(

Jeg har sett på menyene dine og de ser jo bra ut. Du har fin balanse mellom proteiner, fett og antioksidanter. Du bruker både rømme og fløte og det er bra. Du behøver jo ikke være redd for fettet og bruk gjerne meierismør eller Cocosa til steking. (unngå margarin og lettprodukter da flere av disse inneholder herdet vegetabilsk fett - transfett).

En annen ting er at det er en "kjent sak" i lavkarbo verdenen at Atkins produkter ikke akkurat hjelper på vektnedgang. Det er mange som har oppdaget at det å kutte ut disse produktene hjelper. Hva det kommer av vet jeg ikke. Kunstig søtstoff er en forklaring. Du kan ha en intoleranse mot det og det kan hjelpe å kutte ut lettbrusen.

Dette var nå bare noen ideer. Du må selv finne ut hva din kropp reagerer på ....:D

Fjonken
10-02-06, 12:17
Toppers! Jeg skal følge rådene dine. Nå er jeg kjempefornøyd med meg sjøl.. Boka jeg har lest sier nemlig at man skal kunne gå ned 1-2 kilo pr uke.. så da ble jeg litt skuffet over mitt resultat denne uka. Men nå er det helt greit. Takket være svaret ditt. Skal stå på jeg.. For denna gangen SKAL jeg i mål! En gang for alle, siste gang for meg!

Tar i mot mer tips jeg.. Suger til meg alt jeg kan få..