114->92-95
25-02-06, 09:10
Etter å ha prøvd Iset's hollandaise saus med stor suksess så er jeg litt keen på å teste ut den hjemmelage bernaise sausen også.
Har letet i krydderhyllene etter bernaise estrakt/essens, men finner det ikke. Hvordan ser glasset eller pakken ut, og er det noen som vet hvilke butikker som har det?
Det er en firkantet liten flaske ca 2 - 2.5 dl. Skal finnes i krydderhyllen (eller i nærheten av den) i butikken. Det står Bernaise Essens på flaska.
Jeg har funnet det på Helgø, men det er kanskje bare i Stavanger vi har Helgø-kjeden?
Ultra har det sikkert, de har jo alt. :D
I Stavanger har de det på Mega og på Meny iallefall.... :)
114->92-95
25-02-06, 14:48
I Stavanger har de det på Mega og på Meny iallefall.... :)
Fant den på Ultra ved sausene:)
Takk takk
Fant den på Ultra ved sausene:)
Takk takk
Jeg bruker forresten både mer essens og mer krydder enn det som står i oppskriften, samt mindre sitronsaft. Smak deg til. :D
114->92-95
25-02-06, 21:00
Jeg bruker forresten både mer essens og mer krydder enn det som står i oppskriften, samt mindre sitronsaft. Smak deg til. :D
Det smakte litt for mye sitron og eddik... Skal justere litt til neste gang:)
Hva trenger man essens til? Kok inn 2 ss estragoneddik, litt hakket løk og et par persillestilker så har du essensen. Da vet du at dette blir ekte vare. Persillen har du jo kjøpt til å hakke inn i sausen. Enkelt som bare det - jeg laget bearnaisesaus for første gang i mitt liv for noen uker siden, den ble perfekt.