View Full Version : Drikker du mye vann?


Nena
27-02-06, 09:35
Da er det viktig å gå mye på do, og ikke holde seg! En ny trend er at kvinner rammes av inkontinens på grunn av stor vanndrikking, se denne artikkelen fra SVT:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=547362&lid=puff_547366&lpos=lasMer

Jeg har tenkt å fortsette å drikke mye vann, men legger nok inn hyppigere dopauser etter å ha lest dette :p ....

Albertine
27-02-06, 09:37
Nå har jeg ikke lest linken, men jeg har absolutt ingen mulighet til å holde igjen... Jeg stormer på do hver halvtime i den verste vanndrikkeperioden.

Fjonken
27-02-06, 11:48
Slappe blærer kommer av utrene buk og bekkenmuskler. Tro heller kvinnene er lite flinke til å trene opp disse etter svangerskap og fødsel. Tror neppe vanninntaket alene er årsaken.

Og det å holde seg over tid er med på å trene opp nettopp de aktuelle musklene. Så jeg finner ingen logikk i de påstandene som fremsettes.

jeef-micro
27-02-06, 12:23
Skal man "treneopp" disse musklene er det ikke noe poeng i å holde seg når man må på do. Du vil ha større nytte av å trene på å "knipe av strålen" når du først sitter på do... tiss litt, stopp tissingen, tiss litt til og stopp igjen. Sånn standard som alle får høre.

Fjonken
27-02-06, 13:06
Ja, men når avknipingen ikke funker er beste måten å trene seg opp faktisk å holde seg så lenge man kan. Det rådet fikk jeg som liten unge med nyreproblemer og slapp blære, og det rådet har faktisk holdt stikk.

Kristian
27-02-06, 17:36
Er enig med fjonken. opptrening av blæren er viktig. Hvis en skal fly på do hver halvtime får en jo ikke tid til å sove. Men inkontinens er kanskje ett annet problem.

Albertine
27-02-06, 18:28
Poenget er jo å fordele vanninntaket over hele dagen, og passe på å ikke drikke før en legger seg. Jeg passer på å ikke drikke så mye etter klokka ni, for da blir det pes på natta.

Nena
27-02-06, 19:44
Jeg passer på å ikke drikke så mye etter klokka ni, for da blir det pes på natta.

Sammer erfaring her i gården, vanndrikking om kvelden begrenser jeg sterkt for å unngå å ødelegge nattesøvnen :sove: .. den er jeg fullstendig avhengig av.....

Aadi
27-02-06, 23:18
:o Huff... skulle ikke lest denne tråden her, jeg nå. Bare noen snakker om det begynner jeg med den der knipingen.
Går faktisk an å knipe for mye... tro det eller ei....
:) Har faktisk erfart det.
Har såkaldt "selskapsblære".Tisser ikke så ofte,men har aldri hatt lekkasjeproblemer. :p