View Full Version : Delfiafett!


donjuanwannabe
17-04-04, 11:57
Tenkte over at det finnes jo noe som heter Delfiafett i butikken. Det står jo at det er kokosfett så hva er da vitsen med å kjøpe svinedyr helsekost-kokosfett? Så i dag kjøpte jeg Delfiafett, men har ikke smakt det ennå. Men det må da være like bra som Cocosa? Eller bedre når man tenker på pris! 250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).

Iset
17-04-04, 12:04
Jeg vet ikke om det er like bra, men dersom du skal spise det rent, så er Cocosa 1000 ganger bedre, for det smaker kokos, i motsetning til Delfiafett, som ikke smaker noe. Kvalmt. Men kanskje noen andre kan fortelle deg mer:)

Albertine
17-04-04, 12:30
Jeg kunne aldri ha spist Delfiafett...*urk*

Nille
17-04-04, 18:08
Alt fett er ikke et fett !
Tror nok Delfiafett er kanske bearbeidet varmpresset olje(et avfallsprodukt), og inneholder KUN fett, ingen næringstoffer i det hele tatt (0.1 % vit E pr 100 gram !) i.h.t. matvaretabellen.

Mens Extra Virgin kokosolje er fremstilt på en helt annen måte, - kaldpresset fra friske kokosnøtter så alle næringsstoffene, laurinsyre, vitaminer og mineraler og antioksidanter bevares. Den er kjent som kosttilskudd over hele verden !

Hadde aldri klart å spise delfia - fett, - men Cocosa er faktisk ikke så ille !

Hvis det er fett for fettet sin skyld du vil spise, er det bedre med en eller annen olje enn Delfia fett iallefall !

Skorpia
17-04-04, 18:11
Hvis det er fett for fettet sin skyld du vil spise, er det bedre med en eller annen olje enn Delfia fett iallefall !
Ja da tror jeg extra virgin olivenolje er bedre;)

footie
17-04-04, 22:36
Tenkte over at det finnes jo noe som heter Delfiafett i butikken. Det står jo at det er kokosfett så hva er da vitsen med å kjøpe svinedyr helsekost-kokosfett? Så i dag kjøpte jeg Delfiafett, men har ikke smakt det ennå. Men det må da være like bra som Cocosa? Eller bedre når man tenker på pris! 250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).
Hallo :) Mitt første svar/kommentar.....

Dere som kan så mye om fett ? Hva er egentlig "transfett" ??

Summer
17-04-04, 22:49
Tenkte over at det finnes jo noe som heter Delfiafett i butikken. Det står jo at det er kokosfett så hva er da vitsen med å kjøpe svinedyr helsekost-kokosfett? Så i dag kjøpte jeg Delfiafett, men har ikke smakt det ennå. Men det må da være like bra som Cocosa? Eller bedre når man tenker på pris! 250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).

:confused: Seriøst? Delfiafett er knallhardt og smaker ikke noe særlig, cocosa er myk og smaker nydelig kokkos. Når du ser på konsistensen, er cocosa noe jeg mye heller vil ha inn i årene mine enn delfia fett. Når det gjelder smaken, så sier jo den ganske mye om næringsinnholdet..... Jeg har stor tvil til om Mills har kaldpresset sitt delfiafett... Fremstillingen til cocosa tar vare på alle de bra vitaminer, næringstoffer, mineraler og antioksidanter...

Mine tanker... :)

Iset
17-04-04, 22:53
250 g koster jo bare 12 kroner (på Maxi).

Nettopp!! Sier ikke det deg noe? ;)
Dessuten, som Lise sier, så er Cocosa kaldpresset, noe Delfiafettet ikke er. Stikkord: vitaminer.

HP
17-04-04, 22:56
Å erstatte Cocosa med delfiafett... Blir som å bruke 5liters alumineumsdunk med soyaolje istedet for Udo's Choiche og tran... fett er jo fett!!! :rolleyes:

Har ikke svart noe på dette enda, fordi jeg ikke har så mye fakta å slå i bordet med... ganske enkelt fordi jeg ikke er Cocosa-frelst... :p Håper noen vil linke til noen seriøse artikler... For kaldpresset kokos fett er godt dokumentert! :)

Men her er litt om Cocosa:Cocosa® Extra Virgin inneholder et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, samtidig som den har en nydelig duft og smak av kokos, som setter en ekstra spiss på maten. Benytt den som kosttilskudd og i mat. Tviler på at Mills kan si det samme... ;)

For å sitere Mills: "Det er ikke ett fett"

:)

MayaPapaya
06-07-09, 17:09
Så da blir det ikke noe delfiakake altså?

Pinne
16-12-09, 14:20
Drar opp denne igjen, jeg. For Cocosa for stekning (med brun etikett) hverken smaker eller lukter kokos. Hvordan bør det tolkes, hvis man skal la smak/lukt avgjøre kvalitet?

surina
09-01-10, 14:37
Jeg har ett søskenbarn som importerer kokusfett til Norge. Han sier at kokusfettet MÅ være kaldpresset. Han er utdannet kiropraktiker, og har samme utdanning som en almen lege, (3 første år av utdanningen) før de begynner på spesialfeltet sitt. Delfia er ikke kaldpresset. Han sier også videre at det kaldpressede kokusfettet er bra for alle, også om du ikke går på noen diett. Kokusfett lagrer seg ikke i kroppen men drar med seg mer fett ut! Og hjelper kroppen å forbrenne det.

arnakristin
09-01-10, 15:26
Hei,
Her var det en som fikk svar fra Mills,
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29904&highlight=Mills (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29904&highlight=Mills)


Takk for din henvendelse angående Delfia kokosfett og innhold av transfett.
Delfia kokosfett er transfri.
Ingen av våre margariner inneholder transfett. Transfett dannes i en prosess som kalles for delvis herding. På noen av våre produkter står det herdet fett, men dette betyr ikke at det inneholder transfett. Vi er klar over at dette er litt vanskelig å forstå, men saken er at det er to ulike typer for herding, og den ene fører til dannelse av transfett mens den andre ikke gjør det.

Vi har følgende herdemetoder:

1) Delvis herding (kalles også noen ganger for partiell herding). Her blir det dannelse av transfettsyrer. Dette benyttes ikke i noen av våre produkter.
2) Fullherding (skrives oftest bare herding). Dette fører ikke til dannelse av transfett.

bettylue
27-10-10, 21:08
Vitaminer kan man jo få fra maten forøvrig. Hvis det er kun snakk om å få i seg ekstra fett så er vel Defia like greit for de som liker det? Det er ingen smak forøvrig og det er helt likt både i konsistens og smak som coscusca med brun etikett som er uten kokusmak. Jeg har testet og kan ikke skille i allefall.

Spørsmålet koker ned til om det er like greit som ren fettkilde? Kan ikke se at noen har dokumentert skadeeffekt her? Men nå er ikke jeg helt inne i dette enda, så bare spør:rolleyes: Et glsss coscusca koster 194,- her jeg bor...