View Full Version : Hvetegluten i Stavanger og omegn


Fjonken
06-03-06, 10:48
Hvor får jeg kjøpt hvetegluten i Sola, Sandnes og Stavangerområdet? Hvor der den beste lavkarbobutikken i området? Er lei av å lete og fly fra den ene til den andre.

Nille
06-03-06, 13:41
Glutenmel har de iallefall i helsekosten på Kilden og den rett over veien fra Kilden og kanskje på Hinna Park (stadion) også (Siljevanilje, har du ??) ? Dessuten har Helgø på Mariero hatt det. Det finnes ikke EN lavkarbobutikk liksom,- en må fly litt frem og tilbake dessverre ! TRIM kaller jeg det :p

Men hva skal du med glutenmel da ? Jeg har aldri brukte det i noe bakverk jeg :wacko:

Siljevanilje
06-03-06, 13:43
Fjonken: vi har ikke inne på sunkost stadionparken, men jeg kan bestille til deg, og da kan du hente det på fredag:

Fjonken
06-03-06, 13:53
Nille. Jeg har oppskrifter hvor glutenmel inngå. Men dersom du mener jeg ikke trenger det så kjøper jeg det ikke. Trodde hvetegluten var med for å få litt heving på bakverket. Og på kilden har de det ikke. Og ikke på sunkost i sola eller på kvadrat.

Silje Takk for tilbudet, men jeg avventer litt. Ekke sikker på om jeg trenger det.

Siljevanilje
06-03-06, 14:19
allright, bare send meg en pm om du trenger. eller om du trenger noe annet, som du ikke finner andre steder.

Fjonken
06-03-06, 14:35
Flott, skal ha det i minnet. Snill du Siljevanilje..;)

Nille
06-03-06, 19:19
Nille. Jeg har oppskrifter hvor glutenmel inngå. Men dersom du mener jeg ikke trenger det så kjøper jeg det ikke. Trodde hvetegluten var med for å få litt heving på bakverket. .

Oki, det hørtes jo spennende ut. Hvis det står i oppskriftene trenger du det sikkert. Kan du ikke bake etter oppskriftene da, så kan du "rapportere" til oss etterpå. Er det vellykket vil kanskje flere lage ? :)

Fjonken
06-03-06, 20:42
Ser at hvetegluten er hovedigrediens i bakemixen. Og den bakemixen er uforsvarlig dyr. Silje kan du finne ut pris på hvetegluten? Kan hende det går ann å lage sin egen og billigere bakemix? Med hvetegluten innbiller jeg meg at jeg kan lage det meste. Er jo hvetemel på en måte. Joda.. skal bake dersom jeg får tid og lyst. Og rapporterer selvsagt videre.

I tråden om gjær skriver jeg litt om min nye pizzabunn. Vellykka og god. Vil dere ha virkelig god pizzabunn så stikk bortom den tråden å les.

Nena
06-03-06, 20:45
Jeg har bakt med glutenmel i bakemaskin - amerikanske oppskrifter på bakverk med redusert karboinnhold, og det har blitt veldig vellykket - men for min egen del holder jeg meg til lavkarbobrød med bakepulver til hverdags. Ungene synes brød og boller med glutenmel smaker OK, nokså likt "vanlig" brød.

Jeg prøvde å bake for hånd med glutenmelet, men det fikk jeg ikke til :nei: - ble totalt mislykka! Men andre er sikkert mer drevne enn jeg på dette området!

Siljevanilje
06-03-06, 22:14
Silje kan du finne ut pris på hvetegluten? .

ja ska prøve å huske det, men kan være at jeg glemmer det, jeg skal være på jobb imorgen fra 1000-2000. så hvis du sender en pm innen klokka 20. så blir det ---> I FIX.

Fjonken
07-03-06, 08:44
Ok! Shall do!

Stupedama
26-03-08, 00:12
Hei dere!
- fant denne gamle tråden, kanskje den kommer opp hvis jeg skriver her? (litt ny i gamet). Jeg er på jobb i Stavanger denne uka og skulle så gjerne hatt tak i noe Johannesbrødkjernemel. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Helst i sentrum. Hvordan gikk det forresten med glutenmelbaksten?