View Full Version : Hva med denne kaffen?


marchus
11-03-06, 00:11
Er det noen av disse kurene hvor det er mulig å drikke kaffe ? eller krever alle at dette må man slutte med ?

Aadi
11-03-06, 01:12
Jeg drikker kaffe,litt...ikke hver dag... men kaffe utløser insulinet lettere i kroppen... ( enklt forklart )

Det ønsker vi ikke siden insulin er med å lagre fett... Derfor bør man ikke få i seg mye koffein på lavkarbo....:)
Men jeg kjenner en dame som drakk kaffe hele tiden på lavkarbo, og gikk ned 30 kg på et år likevel...
Så det spørs kanskje hvor mye karbohydrater du får i deg i utgangspunktet... og totalen teller :)

jankph
11-03-06, 08:00
Jepp, folk er forskjellige, og det betyr at det som 'trigger' insulinutskillelsen er forskjellig fra person til person, så her må man prøve seg frem.

Etter at jeg oppdaget Freias 86% sjokolade med 'bare' 2 karber pr. rute (en 100g sjokolade er 10 ruter) har jeg gjenoppdaget min gamle (u)vane med å ha noe søtt til kaffien, og sånt sett er jo det grunn nok til å kutte ut kaffien, for her stapper jeg i meg karber ved siden av helt uten å tenke over det, men det er så vanskelig å la være med noe søtt til kaffien...sukk.

luringen
11-03-06, 09:36
jeg drikker litt kaffe hver dag og har gjort det hele veien, men vi er forskjellige....du må nesten prøve deg litt frem

Fjonken
11-03-06, 09:51
Koffeinfri kaffe er et godt alternativ for de som måå ha kaffe hver dag.

Nena
11-03-06, 11:53
Koffeinfri kaffe er et godt alternativ for de som måå ha kaffe hver dag.

Har drukket koffeinfri kaffe i flere år pga. samboer som får hjertebank av vanlig kaffe - det går helt utmerket, og gjestene roser den gode kaffen min - ingen som reagerer på at det er koffeinfri kaffe! Så det går godt an å venne seg til koffeinfri kaffe :D - jeg har alltid vært ei skikkelig kaffekjerring, som måtte ha mye og sterk kaffe...

Eva
11-03-06, 12:06
Jeg drikker nå kaffe hver dag. Det er pulverkaffe (Ica's egen) og der er ikke så mye koffein i. Jeg hadde en lang periode hvor jeg ikke rørte kaffe eller tyggegummi, og da gikk jeg opp i vekt. Nå som jeg nyder begge deler går jeg ned i vekt. Det skal dog sies at jeg inntok enorme mengder av andre ting i den kaffefri periode...:o Summen av laster er vist konstant som noen sier.

Nille
11-03-06, 18:38
Den eneste som anbefaler at man ikke drikker kaffe er Atkins under induksjonsperioden - dvs. de første 14 dagene. Årsaken til dette er
at mange er ømfintlige for koffein. Personer med sterke insulinresistens anbefaler å kutte ned, eller kanskje kutte koffein helt ut. Hvis du har hatt en jevnt vekttap som så stopper helt opp, OG du følger planen etter boka, kan det være en god ide å kutte ut koffein for en periode for å se om det hjelper.