View Full Version : Nettmøte vg idag


Siljevanilje
19-04-06, 19:52
dette var ett av spørsmålene og svara.

karbo?
Innsendt av: Tommy, 18/04 - 2006 kl. 14:29
http://www.vg.no/t.gif
Hei

Tenkte å kutte ut karbohydrater for 1mnd, vet at dette påvirker kroppen ved at jeg ikke orker så mye, og vil merke at jeg blir fort sliten ved fysisk arbeid.

Er dette skadelig for kroppen?
Har lyst å kvitte meg med bilringen.

trener regelmessing med vekter og 2d i uka med spinning."
Hei
Vi vil ikke oppfordre til å kutte ut karbohydratene. Det er ikke slik at man legger på seg av å spise karbohydrater. Ja, det er riktig at man blir mer sliten under trening om man mangler karbohydrater, da dette er hovedbrennstoffet under trening. For å gå ned i vekt foreslår vi heller at du reduserer litt på det totale energiinntaket av flere næringsstoffer enn bare karbohydrater. Stå på med trening, det gjør at du faktisk kan tillate deg å spise noe mer. Lykke til!

Hilsen Inger Ottestad og Marianne Hauge Wennersberg http://tpn.vg.no/intervju/images/smileys/ler.gif


jeg fatter det ikke. jeg har tatt av snart 10 kg på veldig lavkarbo go har så sinnsykt mye energi at jeg avogtil ikek får sove om nettene. og trening det er ingen problem å gi jernet. gjerne dobbelt jern og.

veit det er forskjellige veier til det samme målet. men allikvel.

Kristian
21-04-06, 04:40
Det tar jo litt tid før kroppen venner seg til å forbrenne fett så han kommer sikkert til å merke det på treningene. Egentlig bare tull å holde på en måned. skal en ned i vekt og holde seg der er en nødt til å ta sikte på å gjøre det forever uansett om en vil kjøre lavkarbo eller bare spise mindre.
Det jeg reagerer på er at de sier at du faktisk kan spise mer når du bare skal spise mindre:rolleyes:

Det jeg ville ha anbefalt var at han gikk ned til rundt 50g karbo for dag og så øke treningen til tre dager i uken for det er utrolig stor forskjell på å trene to og tre ganger i uken. Med 50g karbo har han nok karbo til å trene uten problem og samtidig får han orden på hormonene.