Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nannahs supergode knekkebrød! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214)

sjarmisa 10-05-10 12:52

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Knekkebrødene ble kjempe gode. Men tror jeg reagerer på alt melk og klør litt i dag...kan jo være frøene også men utelukker mel først...isteden for kruskakli? Ser noen skriver knuste sesamfrø er det å få kjøpt? eller knuser du selv?

Kitt 10-05-10 13:05

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Kjører sesamfrø i stavmiskerbollen, ja! Har ikke sett de er å få kjøpt ferdig knust. Kjøper hele på Rema!:)

Almyrida 10-05-10 18:52

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Men.. Ser i hovedinnlegget at det skal smøres utover to stekebrett.. Ehm.. Har du nanna små stekebrett? :D Jeg klarer liksom bare å fylle rett over ett stekebrett.. :confused: Og da er det så tynt smurt utover som jeg klarer.. :p

Nannah 11-05-10 12:16

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Jeg har helt vanlige stekebrett jeg :ja:

Kjøttbolla 12-05-10 23:15

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Tror du det går fint å knuse solsikkekjernene? Er ikke så glad i de hele jeg.

Nannah 13-05-10 11:39

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
det går sikkert fint:)

Imse 13-05-10 11:59

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Almyrida (Innlegg 874796)
Men.. Ser i hovedinnlegget at det skal smøres utover to stekebrett.. Ehm.. Har du nanna små stekebrett? :D Jeg klarer liksom bare å fylle rett over ett stekebrett.. :confused: Og da er det så tynt smurt utover som jeg klarer.. :p

Jeg fatter ikke hvordan det går an, for jeg har de så tynne at det er tykkelsen på et solsikkerfrø og jeg kan klare opptil 1 1/2brett på denne blandingen..

Søstra mi fikk et brett og lurte på hva hun gjorde galt, men det er jo ikke så nøye for henne om det er 1 eller 3 g karbo i et knekkebrød. Så hun var veldig fornøyd med tykkelsen på de når det ble et brett.

Også Nannah, husker du jeg nevnte at jeg ville gi bort til svigermor? Hun ble overlykkelig av den boksen med knekkebrød, og har spinka og spart på de denne uka og i går serverte hun de til en vennine og hun ble også overbegeistra:D Så i dag ringte hun og ville ha oppskrift. Og min svigermor som aldri har brukt hverken solsikkefrø eller sesamfrø i sitt liv skal nå lære seg å bake av andre ting enn grov rug og sammelt hvete. Hun syntes disse var så gode! Så neste gang jeg skal til byn skal jeg jammen kjøpe en stor pose fiberhusk til henne. Hun har nå blodsukkeret helt under kontroll og slipper medisiner enda og har gått ned 3kg:love: Min kjære svigermor var jo bare så stolt!

isolde 13-05-10 15:56

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Har prøvd mange av oppskriftene dine, Nannha. Tusen takk skal du ha for at du har tatt deg bryderiet med å samle dem :))

irenel 15-05-10 20:31

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
fikk vann i munnen, disse knekkebrødene MÅ jeg jo bare prøve :)
Ha en god helg dere, og en fortreffelig 17 Mai feiring!!!!! :D

christine76 15-05-10 20:36

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Må bare fortelle at jeg er på ferie i Spania nå, og hadde med disse knekkebrødene i en matboks i kofferten :) De fleste kom frem hele også ;)

piajo 16-05-10 18:47

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Knekkebrødene er kjempegode,har lagd de mange ganger. Det er bare et problem at de klistrer seg så voldsomt fast til bakepapiret, Nesten vanskelig å få det av. Noen tips der ute? Kanskje jeg skal bruke mindre veske i de??

BlirFjong 16-05-10 19:13

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av piajo (Innlegg 877635)
Knekkebrødene er kjempegode,har lagd de mange ganger. Det er bare et problem at de klistrer seg så voldsomt fast til bakepapiret, Nesten vanskelig å få det av. Noen tips der ute? Kanskje jeg skal bruke mindre veske i de??

Jeg hadde også det problemet sist jeg lagde seg, viste seg at jeg hadde kjøpt et veldig billig bakepapir.. Det er nemlig veldig lett å få av den dyre typen bakepapir. Kjipt, trodde ikke det var noe forskjell på bakepapir-typene men det er det altså!

blåbær 16-05-10 19:27

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Det problemet har jeg også! Tror jeg skal prøve å bake dem hos mamma når jeg skal på besøk der neste helg. Hun har sånne silikonmatter eller hva jeg skal kalle det. Noen som baker med slike?

Photobscura 17-05-10 06:22

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Om jeg legger knekkebrødene med bakepapiret på rist til de er HELT kalde, så er det ikke noe problem for meg å få de av, tross at jeg bruker det aller billigste bakepapiret jeg kunne finne i butikken ;).

piajo 17-05-10 11:37

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Da skal jeg ha de på risten til de er kalde og så ta de av. Takk for tips :) God 17 mai feiring til alle !

Carisma 17-05-10 11:49

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 877838)
Om jeg legger knekkebrødene med bakepapiret på rist til de er HELT kalde, så er det ikke noe problem for meg å få de av, tross at jeg bruker det aller billigste bakepapiret jeg kunne finne i butikken ;).

Så lenge man ikke bruker det fra Biltema... Tro meg, det slår alle rekorder i å henge fast :D

Pipje 18-05-10 22:35

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Bakte disse i dag, og de var helt nyyydelige! Tenkte å spise to sånne til frokost og to til lunsj med masse godt pålegg på, det er vel ikke noe problem det? Trenger noe raskt og lettvint til begge måltidene..

Nannah 19-05-10 17:03

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Det kommer helt ann på hvilken kostholdsfilosofi du har valgt :)

kamp 19-05-10 23:28

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 877896)
Så lenge man ikke bruker det fra Biltema... Tro meg, det slår alle rekorder i å henge fast :D

Det er helt håpløst..

Jeg har begynt å bruke toppits, det er helt genialt! ingenting henger fast lengre :)

kamp 21-05-10 10:11

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Ble bra disse :)

http://i3.photobucket.com/albums/y61...f/DSC00449.jpg

Zuma 23-05-10 22:39

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
N-y-d-e-l-i-g-e!
Takk for oppskriften, Nannah! :)

Sisteinnsats 29-05-10 14:24

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Hva slags kli bruker du i disse?

Live77 30-05-10 01:04

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Kruskakli har vel minst karber :-) Men du må kjøpe Regal sin, for det er nemlig forskjell på de forskjellige merkene.

Juballong 02-06-10 00:39

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
:) Kan jeg først takke for en super oppskrift !! de er "reddende" /enkelt på farten :)
Tips , Rull de ut med en kjevle , jeg smører litt olje på min tupperware kjevle og ruller ut etter å ha delt deigen i 2. Så ruter jeg de opp med en slikkepott , for de hang seg fast på min pizza kutter ..:rolleyes:

Bare sånn for de mest intresserte tenkte jeg :D

Bolletryne 07-06-10 23:32

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
 
Har nettopp bakt disse for første gang. Fikk 32 stk, men de ble veeeldig tynne. Men djizes så godt! Med smør... Nammenam :sikle:

Takk for god oppskrift! Blir nok ikke siste gangen jeg lager disse...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no