Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   April 2011 ---> (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42624)

Peppa Gris 02-05-11 21:32

Sv: April 2011 --->
 
Kanskje du må slutte å sammenligne deg med andre? Eller med meg, for jeg går enda saktere ned i vekt ;)

Jeg tror det er viktig å ikke se så mye på andre, men heller være stolte av den jobben vi gjør. Vi legger om hele livstilen vår for å gå ned i vekt, og nesten fire kg er nedover. Selv om andre raser 10 kg i uka, så har det ikke noe å si, for din vektnedgang er din, og du skal og må holde fokuset på hvor FLINK du er, for det er du!

Stå på!

Vatti 02-05-11 21:52

Sv: April 2011 --->
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1095746)
Kanskje du må slutte å sammenligne deg med andre? Eller med meg, for jeg går enda saktere ned i vekt ;)

Jeg tror det er viktig å ikke se så mye på andre, men heller være stolte av den jobben vi gjør. Vi legger om hele livstilen vår for å gå ned i vekt, og nesten fire kg er nedover. Selv om andre raser 10 kg i uka, så har det ikke noe å si, for din vektnedgang er din, og du skal og må holde fokuset på hvor FLINK du er, for det er du!

Stå på!

Takk for oppmuntringen, Peppa Gris. Jeg vet jo at du har rett. Nå er det 5 dager til veiedag - og jeg får bare stå på. Lykke til du også. Vi får være flinke sammen.

Nå er det leggetid. Håper på en bedre dag i morgen.

Vatti 02-05-11 22:11

Sv: April 2011 --->
 
Dagens inntak, ca 14oo kcal:


http://www.diett.no/images/null.gif Fett 73 % http://www.diett.no/images/null.gif Protein 25 % http://www.diett.no/images/null.gif Karbohydrat 2 % http://www.diett.no/images/null.gif Alkohol 0 %

Peppa Gris 02-05-11 22:14

Sv: April 2011 --->
 
Flinka!

I dag har jeg ikke skrevet inn, får ta det igjen i morgen.

Zalto 02-05-11 23:12

Sv: April 2011 --->
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vatti (Innlegg 1095735)
Har gått ned 3,6 kg på 4 uker. Synes liksom at 3,6 kg er sånt som mange går ned på en uke. Er i ketose, slurver ikke, drikker nok vann, spiser greit i følge diett.no og ketolyseboken og tråder her inne. Får ikke trent noe særlig, men forsøker å være litt i aktivitet likevel. Men likevel går det sakte. Alle andre raser ned i vekt og jeg føler at jeg må kjempe meg ned hvert eneste gram.

Jeg har en dårlig dag. Er faktisk veldig lei meg. Er lei av å være overvektig. Jeg vil så fryktelig gjerne gå ned i vekt, men kroppen vil liksom ikke samarbeide. Jeg har en bmi på 28, og jeg trives ikke med fasongen (har mye mage) og føler meg ikke vel ute blant andre. Jeg er kanskje mest av alt lei av å virkelig gjøre en innsats på slankefronten men at det ikke vises. Jeg drikker ikke brus, jeg spiser ikke godterier, jeg spiser ikke vafler, boller eller kaker, jeg har sluttet å røyke (riktignok for lenge siden), jeg har sluttet med så mye og jeg synes jeg har forsaket så mye, og likevel får jeg ikke noen resultater. Dustekropp, dusteliv, dustedag.

Jeg har ikke lyst til å spise godterier og potetgull, men synes det er urettferdig (skikkelig voksent av meg, hehe) at jeg ikke klarer å gå ned i vekt. Jeg forsøker å tenke at 3,6 kg tross alt er en nyfødt baby, men jeg er likevel ikke fornøyd med vektnedgangen. Sammenligner min nedgang med alle andres, og ser at alle klarer det bedre enn meg.

Sutre sutre sutre.

Kanskje jeg rett og slett skal legge meg??

Jeg synes 3,6 kg er ganske bra jeg da.
Har gått ned nøyaktig det samme som deg, og ser meg fornøyd med det i.o.m at det har blitt litt slurv i påsken. Jeg har også BMI på 28, og det du må huske på er at det er lettere for de som har MYE å ta av, å gå ned flere kg i starten. Hvis man f.eks veier 90 kg og skal ned til 75 så vil de automatisk gå ned litt fortere i starten.
Jeg skal ned 13-14 kg for å få en vekt jeg har ønsket meg i mange år.
Mange av disse kg kom nå når jeg gikk gravid, og det tar litt tid før kroppen og hormonene er tilbake i slik de var før svangerskapet.
Det er heller ikke sunt å gå ned for fort, for da rekker ikke resten av kroppen å henge med, og det resulterer i at huden ikke rekker å trekke seg inn. Ihvertfall veldig viktig å trene og stramme opp litt.

Tenk positivt og ta tiden til hjelp.
Jeg regner at 1 kg i uken er bra jobbet og at man skal være stolt av det. Da har jeg nådd målet mitt på sensommeren en gang. :)
Og det er viktig å ta vare på seg selv også, er man sur og grinete fordi man slanker selg og ikke ser resultater, så mener jeg at man må finne på noe annet.
En sur og grinete mamma og kjæreste vil ingen ha. Da kan jeg heller være blid og fornøyd og tjukk og feit.
Lykke er IKKE å være tynn, men å føle seg vel.
Og jeg føler meg mer vel med blide og fornøyde barn og en mann som elsker meg uansett hvordan jeg ser ut...
* dagens visdomsord fra meg *

:p :o :p :o :p :o :p

Peppa Gris 03-05-11 09:11

Sv: April 2011 --->
 
Jeg tror faktisk ikke jeg har gått ned noe særig siste uka. Jeg bør slutte å veie meg daglig, men ser jeg vaker rundt 75 tallet. Noen dager under og noen dager over. Lurer på hva jeg gjør feil som faktisk ikke går ned i det hele tatt..

GretheH 03-05-11 10:03

Sv: April 2011 --->
 
Endelig løsnet det her! Tror jeg samler masse væske i kroppen uka før mensen men nå er alt i gang. Hormoner er noe dritt!
Men nå er jeg veeeeldig søthungrig da. Skal prøve lett-isen til isbilen og håpe på det beste. (4 gr karbo pr boks)

Ha en flott dag alle sammen og stå på!

indianne 03-05-11 10:48

Sv: April 2011 --->
 
*angrende synder sniker seg tilbake*

Eller, synder er vel feil ord. Jeg var jo superflink fra jeg begynte 4. april, og frem til påske. Og jeg hadde helt sikkert vært flink i påsken også hvis vi hadde blitt hjemme. Men så ble det en spontantur Ålesund-Oslo-Ålesund med bil for å hente en gammel campingvogn vi har kjøpt for å renovere. Og for å si det sånn: E6 gjennom Gudbrandsdalen er ikke akkurat lavkarbo-land. Så det ga jeg opp fort. Begynte på ny giv tirsdag 26. - og det går så det suser igjen :) Må bare la være å tenke på de kiloene jeg kunne ha vært foruten hvis jeg ikke hadde droppet ut. Men men, ny frisk start og ny giv. Denne første uken etter at jeg begynte på igjen, har jeg gått ned 2,5 kg. Fornøyd med det.

indianne 03-05-11 10:53

Sv: April 2011 --->
 
...og i går var jeg på fjelltur! Med ketobein! 1 time opp, 40 min ned, 450 høydemeter. :D

Peppa Gris 03-05-11 15:52

Sv: April 2011 --->
 
Jeg vil og gå ned flere kg i uka.. Tror jeg har gått ned en halv-kg siste uka. Skal veie og måle skikkelig i morgen så jeg ha noe å gå ut i fra de neste ukene. Det er den tiden i måneden nå så håper det forsvinner en kg eller to med tanta.. Hormoner altså!

Gerrard 04-05-11 12:11

Sv: April 2011 --->
 
Hei

Da er første uke unnagjort. Litt tungt å komme skikkelig i gang igjen, men var tidlig i ketose. 4 og 5 dagen var ikke noe god, men nå har det stabilisert seg.

10.08.2010 101 kg
Ny startvekt 26.04.2011 90,9 kg
03.05.2011 88,3 (-2,6 kg)

petite fleur 04-05-11 12:26

Sv: April 2011 --->
 
Hei Apriljenter, nå har mange av oss "holdt ut" i over 1 mnd....hurra for oss alle!

Etter å ha stått mer eller mindre stille løsnet vekta litt hos meg i dag, og jeg ønsker 85-tallet velkommen :D Har tatt av meg 5,2 kg på 1 mnd og er fornøyd med det.

Er fortsatt litt matlei, men klarer likevel å få i meg det jeg skal i løpet av en dag.

I går hadde jeg på meg en bukse og en topp som jeg ikke har passet siden før jeg ble gravid for ca 1,5 år siden, sånt gjør meg happy :D (Kunne ikke sitte i buksa da, ha ha.....men så veldig bra ut når jeg sto og gikk) :o

Ønsker alle en fin dag!

Peppa Gris 04-05-11 12:31

Sv: April 2011 --->
 
I dag var den store veiedagen, og jeg er nå 2.7 kg lettere en når jeg startet slankingen. Det er vel bare en uke på ketolyse, men et par uker før det spiste jeg karboredusert kost. Så jeg sier meg fornøyd jeg :)

Peppa Gris 04-05-11 12:37

Sv: April 2011 --->
 
Oj, når jeg sjekker nå er det 8 dager siden jeg hoppet på total lavkarbo, og det vil si at jeg har gått ned ca 2 kg på 8 dager. Mye er vann, men jeg synes jo jeg ser det og :D Juhuu!

huldra99 04-05-11 21:59

Sv: April 2011 --->
 
HEi da er vi enda flere me barn født nesten samtidig.... fikk ei lita tulle den 27/8/10.. har en sønn på 3 1/2 også..
La på meg 27 kg siste svangerskap å "bare" 14 forsvant med amminga..
forrige gang forsvant alle atten på 5 uker:D Denne gangen ble kg litt for glad i meg å ville ikke "Flytte";) Men når er leia sagt opp hihi:p

Starta den 30/3 men regner april som oppstarts mnd min. Startvekta var på 93,4 å er nå etter 5 uker 87,0 dvs 6,4 kg ned(og det me to dager fri og 2 kg opp i påsken) superførnøyd med det.

Mitt første delmål er 85 til 17.mai.. MEn hoved målet er en plass på 60(kg) tallet.. Der har jeg ikke vært siden ungdomsskolen... var nede i 77 kg mellom svangerskapene, så alt under det er SUPERT:):p

GretheH 05-05-11 10:14

Sv: April 2011 --->
 
Matlei så det holder! Ble taffelost "kjeks" til frokost noe som smakte så der... Må få energi til å svinge meg på kjøkkenet i løpet av dagen så jeg har noe lettvint å velge i. Men først må jeg bøtte nedpå et par kopper kaffe.

Petit fleur; Ja, tenk at vi har holdt ut ei hel mnd! Trodde tiden vil gå like sakte som den første uka, men den må ha funnet et nytt gir etter det. Skjønner ikke hvor dagene har tatt veien. Men flott er det!

Mitt første delmål er 10 kg, noe jeg trodde jeg skulle greie til bursdagen min.... Men nå ser jeg jo at det går mye raskere. :stortsmil Så jeg tror ikke jeg setter noe "frist" på den. Min gulerot er at jeg da skal kjøpe meg sommerkjole. :geip:

petite fleur 05-05-11 15:52

Sv: April 2011 --->
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av GretheH (Innlegg 1098236)
Matlei så det holder! Ble taffelost "kjeks" til frokost noe som smakte så der... Må få energi til å svinge meg på kjøkkenet i løpet av dagen så jeg har noe lettvint å velge i.

Jeg har bakt dettehttp://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639 brødet, skåret det opp i tynne skiver og har alltid noen skiver liggende i kjøleskapet. Nå for tiden har jeg dilla på brød med masse smør, CC og bringebærsyltetøy (noen få bringebær tint i mikro, natreen og ørlite jbkm).....beste frokosten jeg har smakt på lenge. (Er LITT lei av egg nå!) :D

Bare et lite frokost-tips :p

huldra99 05-05-11 18:04

Sv: April 2011 --->
 
Idag lagde jeg meg løvstek med bernaisesaus, potetsalat, isbergsalat og agurk....
Føltes som et høykarbo måltid, men d ble bare ca 14,2 kh.... Deilig.. litt mye til et måltid, men jeg har funnet ut at jeg går mere ned i vekt om jeg ligger mellom 15-20kh pr dag enn om jeg havner under 15kh.. da står vekta bare stille

Hemmeligheten lå i å bruke ca 80g craigs grillpotetsalat (fåes kjøpt på rema). Den inneholder bare 6,7 kh pr 100g.. bruker litt av den avog til bare for smakens skyld.. ikke så mye at den metter(hender jeg blander inn kokt egg for å gjøre mere ut av den)

Bernaisesausen var en posesaus med 7kh pr dl ferdig saus.. All sausen blir tilsammen 24,5kh (3,5dl) men jeg bytta ut 2,5dl melk med 1,5dl fløteblandet med 1dl vann og dermed ble totalen på sausen 16,79kh. Dvs 4,8 pr dl....
ER veeeeeeeeldig glad i saus så jeg brukte ca1,5 dl... man kan nok spise bare en halv for smakens skyld å komme laver i tot kh... hadde mye salat til:) og fettinholdet økte jo også pga fløten=)

Ikke noe jeg ville spist flere ganger i uka, men godt som et lite og faktisk lovlig avbrekk:)

Peppa Gris 05-05-11 19:09

Sv: April 2011 --->
 
Oj, en middag med hele dagsbehovet mitt for karber, tror jeg står over :lol:

Jeg har ikke orket å regne ut enda hva middagen ble på, men ikke så ille tror jeg. Hamburgere med norvegia, tomat, avokado, løk og rømme. Hamburgerne er jo 0 karber så det er i grunn bare tilbehøret og det er faktisk begrenset hvor mange tomatskiver det er plass på en burger og. Så jeg regner med jeg ligger godt innenfor. Dette pluss en salat til lunsj og mandelkjeks med ost til frokost så kan jeg nok enda hive i meg noen karber til kvelds :)

huldra99 05-05-11 19:30

Sv: April 2011 --->
 
Hehe, ja som sagt ikke noe jeg spiser hver dag.... til frokost/lunsj spiste jeg eggerøre m/ bacon, og der var d bare 0,5gkh.. så er ikke over grensa enda;)
En grei løsning når man er lei alt annet... bare for å få litt variasjon..

I morgen drar vi på besøk til foreldrene mine og blir der til mandag.. Men trur d skal gå greit med kostholdet. Mamma har selv gått på lavkarbo, så hun forstår:)

GretheH 05-05-11 22:23

Sv: April 2011 --->
 
Jeg har holdt meg så og si under 10 gr karbo om dagen hele tiden, men vurderer å gå opp litt for å få mere variasjon....men så er jeg redd for å komme ut av ketose nå når jeg har greid å komme inn i den.....:_oppgitt:
(vært i ketose i 1 mnd snart)

Hvordan gjør dere andre det? Hvor mange gr karbo kan dere spise uten å gå ut av ketosen? Er dere like strenge hele tiden?

huldra99 06-05-11 00:05

Sv: April 2011 --->
 
Jeg merka at vekta sto i ro når jeg lå under 10 g pr dag. øka til mellom 15-20. Da løsnet det for meg. Gikk ned 1,8kg forrige uke=) men alle er forskjellige..

JA har virkelig satt viljestyrken min på hard prøve denne gangen.. å klarer faktisk å si nei når jeg er borte og blir bydd høykarbomat, eller jeg tar med jeg trenger selv:)
MEN jeg unner meg en fridag ca en dag i mnd, hvor jeg koser meg me høykarbomat og andre godsaker..
Får jo vann i kroppen igjen av dette, men det forsvinner igjen i løpet av an dag eller to. Itillegg er den en liten kickstart for meg... får fortgang på kiloene:)

Bollapinsvin 06-05-11 07:39

Sv: April 2011 --->
 
Da var ny veiedag og jeg har nå gått ned 4-5 kg siden begynnelsen av april da jeg startet. Totalt har jeg gått ned 9 kg siden jul, først 3 kg på go123 (bortkasta penger), for så å gå ned litt til på redusert karbo.

Jeg er egentlig veldig usikker på hva vekten min var da jeg startet på ketolyse. Vekten var veldig ustabil og jeg hadde mye vann i kroppen. Kunne fint variere 3 kg fra fredags morgen til søndags kveld. 2 kg i løpet av en dag. Nå er vekten mye mer stabil.

Jeg veier og måler ingen ting, men har litt peil etter flere GR kurs på hva ting veier. Prøver å ikke spise ting med mer enn 5 gr karb i ferdigprodukter. Leser innholdet på alt! Jeg tror jeg ligger mellom 15 og 20 karber om dagen. Ned går det i alle fall.

Hipp hurra for mai måned og (skal vi si) 80 kg i begynnelsen av juni? Det er 3 kg, kanskje litt mye, men det er lov å håpe :)

Peppa Gris 06-05-11 09:04

Sv: April 2011 --->
 
Jeg ligger på rundt 10 karbo per dag, aldri over 15. Nå er jeg i min andre uke så jeg er ganske streng, tenker jeg gjør som foreslått i boka, øker sakte etter hvert for å se.

Bolla :) 06-05-11 10:37

Sv: April 2011 --->
 
Hei...jeg vil også gjerne bli med her :). Jeg begynte på ketose .4.april 2011, og har holdt meg i ketose hele tiden. Jeg har gått ned 5 kg på de 4 ukene. Siste uka har jeg bare hoppet opp og ned i vekt,men fikk mensen i går så håper på mer resultater når den er ferdig :).Jeg vil i utgangspunktet ned 16 kg tror jeg, har nådd første delmål på 5 kg, og tar hver 5.kilo som delmål hele veien...håper jeg klarer å gå ned 10 totalt før sommeren..men det er kanskje for mye å håpe på?? uanset,jeg gleder meg til å bli kjent med dere her inne å ha fler å skravle med i samme situasjon. Kanskje jeg får mer motivasjon til å trene også!!! Er dere fllinke til det? merker dere om treningen har mye å si for vektnedgangen??


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no